Geeft me WK Qatar vibes. Zogenaamd iets van 6k aan doden door bouw stadions maar de nuance was dat er geen onderscheid werd gemaakt tussen doodsoorzaken. Alles werd meegeteld dus ook overlijden door ziektes, ouderdom en “onder een bus terechtkomen” over een periode even snel uit mijn hoofd 10 jaar. Maar het enige wat je hier in de westerse media las “6000 doden door bouw stadions”. Puur omdat we het maar niet konden accepteren dat een groot evenement naar het middenoosten ging. Niemand zal dat keihard toegeven maar zo is het wel. Waar is bijvoorbeeld nu de algehele aanval van de westerse media op het wk in de VS? Waar is een Guardian nu? Iedereen is zo stil omtrent het WK terwijl het land internationale wetten aan hun laars lapt, soevereiniteit schendt en mensenrechten schendt. Je hoort er niks over. Als het WK nu in China zou worden gehouden let maar op wat voor een campagne tegenover dat WK nu gaande zou zijn. Ja noem het maar whataboutism maar zo is het wel.Techkeizer schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 12:38:
[...]
*knip* Er zijn wel mensen gedood door het regime, aangezien elk dictatoriaal regime haar burgers onderdrukt en zelfs dood bij dit soort demonstratie-acties. Maar er is geen sterk bewijs voor de tienduizenden. Israël en de VS gebruiken dit gewoon als excuus om in principe nog meer te doden daar. Zelfs de 150 meisjes van die basisschool werd op het conto van Iran geschoven en zelfs toen het bewezen was dat het de VS was, hadden ze schijt.
Deze "oorlog" is gewoon een terreurdaad vanuit Israël haar ambities. Ze willen de absolute baas zijn in het midden oosten en Iran is gewoon een obstakel. Er is absoluut geen geldige reden voor het aanvallen van Iran. We moeten als wereld ook niet gaan zeuren op Iran. Het is hun goedrecht om de straat van Hormuz te blokkeren. Ze zijn nu eenmaal de verdedigende en zwakkere partij hierin. Dit is dan een wanhoopsdaad om de oorlog te ontregelen.
En nogmaals, de Nederlandse politiek is een echte lafaard, hypocriet en slaafs. En dan heb ik het voornamelijk over het kabinet en de rechtse partijen. Hun eer is verdwenen, hun rechtvaardigheid nooit bestaan en hun menselijkheid dood.
[ Voor 2% gewijzigd door NMH op 17-03-2026 20:05 ]