• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Over kleurstelling, ik herkende een BMW uit dit topic die te koop werd aangeboden. Iets met een nog redelijk recent aangebrachte sticker ;)

* Destruction denkt ondertussen na over een andere motor. En nee, er staat geen BMW of op m'n lijst :P * Destruction wil iets lichters, meer gooi en smijt. Liefst met injectie maar da's geen harde eis. Budget? Geen idee wat ik eraan uit wil geven, dat hangt af van wat ik tegenkom. Liever een leuke basis met wat werk dan een kant en klaar ding voor 5-10K, dat weet ik in ieder geval wel :+

De Diversion... tsja. Die moet maar in orde gemaakt worden en gaat daarna de verkoop in.

@Chevy454 @BvZwolle hieronder: Na 2 hernia's wil ik een beetje rechtop zitten, daarom heb/had ik ook de Diversion :) Motoren waarop ik volgens motorcycle-ergonomics vrijwel dezelfde zithouding zou hebben zijn bijvoorbeeld een XJ6 en een ER-6. Ik zoek iets in die categorie, maar geen grote haast momenteel.

[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 18-04-2026 19:59 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Suzuki SV gen 2 is injectie en oerdegelijk.
Project 40: poetsen

De plastiek delen zijn allemaal nog in goede staat, de tank heeft precies toch wel wat lakschade. Putjes en zo... Ik ga het zo laten voor nu.

De voorpoten gaan volgende week gereed zijn. Dus misschien met Koningsdag een ritje maken? Zou wel leuk zijn.

[ Voor 76% gewijzigd door Chevy454 op 18-04-2026 19:26 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@Destruction 2003 Honda VTR 1000F 110pk Firestorm - Nette motor!
€ 2.290,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:48

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@Bommes er is een (FJR?) jaar geweest waarin de kleurstelling terug is geweest doe er je voordeel mee….. >:)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
@Destruction de BMW F750/800?
Wel het zwarte blok nemen ivm kantelende zuigers. De ST/GT/GS zijn een mogelijkheid misschien?

Anders nog steeds de Suzuki maar dan de V-strom variant maar dat is minder gooi en smijt (daarom dat ik de SV opperde maar met een hernia niet echt geschikt nee)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Nu online
Joris748 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 12:17:
[...]

Praat voor jezelf ;) Motorrijden is voor mij heel veel meer dan alleen geluid en daarin ben ik vast niet de enige.
Zit wel degelijk verschil met een motor fosiel of de elektrische variant die je geen motor kunt noemen, een hele andere ervarig en totaal niet te vergelijken dan wel te evenaren. het geluid doet niets terzake het is het samenspel als geheel.
menig motor rijders wil geen elektra bak op 2 wielen en dat zijn er heel veel zowel uit mijn eigen club als van meneig andere motor rijders horen zeggen, zal mijn motor niet willen omruilen voor een elektra bak op 2 wielen dan stop ik gelijk met motor rijden en totaal niet vergelijkbaar.
Ik praat niet voor mij zelf voor maar ook door anderen met de zelfde mening. hoe zij er tegen aan kijken tegen een elektriche variant.

• J.E. Weinor
  • Nu online
_eLMo_ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 13:02:
Ik heb nog nooit een muts gedragen in mijn helm, was de binnenvoering 1x per 2 jaar ofzo, ze gaan gewoon 6-10 jaar mee.
Ik ook nooit met een bivak muts op het is wat warmer met koude dagen met een bivak muts op, en volgens mij zijn ze daar ook voor de bedoelt, dat de voering langer mee gaat zal wel een fabeltje zijn, enig dat de binnenvoering minder vies wordt in loop de jaren, sluitage komt vaag door de jaren heen dan wel hoe vaak je de helm wel niet gedragen hebt,. zelfs van niet dragen na zoveel jaren gaat de binnenvoering stuk door verpulvering.
Dat geld ook voor motorlaarzen achter schot na zoveel waar de zolen verhard net plastick bijv, wordt, kun je ze weggooien of nieuwe zolen er onder zetten het leer kan er nog goed uitzien als bijna nieuw.
Zelfde mee gemaakt met dytona laarzen 8 jaar achter schot kon ze weg gooien geen grip zo verhard waren de zolen.en van anderen ook horen zeggen die vergelijkbaars heeft mee gemaakt.

• J.E. Weinor
  • Nu online
Bommes schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:08:
@ollie1965 ik kocht het ding uit een erfenis, historie onbekend.
Hele lading onderdelen er bij, waar onder nog een 2de motorblok.
Ookal reed het ding echt top, zat lekker, stuurde uitmuntend, snel, maar het verbruik van zowel benzine als olie stond me tegen.
Met toerritten wilde niemand achter mij rijden... Olieboot, blauwe walmen. [Afbeelding]
Prachtige kleurstelling wel.. O+
De FJ 1100 of de 1200 op de afbeelding, daarna na kwam de FJR 1300 als vervanger hele andere motor die is ook op het ende de laatse in 2020 RP 28 met 6 bak en einde tijdperk in dat toer segment, alleen de BWW in dat tour segment nog waarvan de K1600 als enige is, De honda goldwing is van een geel ander caliber in het segment, de honda paneuropean is ook niet meer van honda, en volgen mij ook geen vergelijkbaar segment meer de laatste meende weet niet zeker 2012 of 2014.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
@Destruction Overweeg dan ook een Triumph Tiger 1050 (eventueel sport). Ik heb op 3 niveau's de rug versleten, maar hier nooit last van de rug op gehad. Op de 1200 Explorer, steevast als comfortabel weggezet, had ik na 3 uur wel last van de rug.

@J.E. Weinor En de BMW R1200/1250RS?

[ Voor 7% gewijzigd door BvZwolle op 18-04-2026 22:02 ]

• J.E. Weinor
  • Nu online
ollie1965 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:48:
@Bommes er is een (FJR?) jaar geweest waarin de kleurstelling terug is geweest doe er je voordeel mee….. >:)
Bedoel je deze? uit het jaar 2009 2010 en 2011 in deze kleur samenstellingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCZuM4wIjdZE5doS-ggOZ6ICM5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13TAoLqaM6ylGrjL64GLJuQO.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste