• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:29

Destruction

(ex-)Automonteur

Over kleurstelling, ik herkende een BMW uit dit topic die te koop werd aangeboden. Iets met een nog redelijk recent aangebrachte sticker ;)

* Destruction denkt ondertussen na over een andere motor. En nee, er staat geen BMW of op m'n lijst :P * Destruction wil iets lichters, meer gooi en smijt. Liefst met injectie maar da's geen harde eis. Budget? Geen idee wat ik eraan uit wil geven, dat hangt af van wat ik tegenkom. Liever een leuke basis met wat werk dan een kant en klaar ding voor 5-10K, dat weet ik in ieder geval wel :+

De Diversion... tsja. Die moet maar in orde gemaakt worden en gaat daarna de verkoop in.

@Chevy454 @BvZwolle hieronder: Na 2 hernia's wil ik een beetje rechtop zitten, daarom heb/had ik ook de Diversion :) Motoren waarop ik volgens motorcycle-ergonomics vrijwel dezelfde zithouding zou hebben zijn bijvoorbeeld een XJ6 en een ER-6. Ik zoek iets in die categorie, maar geen grote haast momenteel.

[ Voor 20% gewijzigd door Destruction op 18-04-2026 19:59 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Suzuki SV gen 2 is injectie en oerdegelijk.
Project 40: poetsen

De plastiek delen zijn allemaal nog in goede staat, de tank heeft precies toch wel wat lakschade. Putjes en zo... Ik ga het zo laten voor nu.

De voorpoten gaan volgende week gereed zijn. Dus misschien met Koningsdag een ritje maken? Zou wel leuk zijn.

[ Voor 76% gewijzigd door Chevy454 op 18-04-2026 19:26 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33
@Destruction 2003 Honda VTR 1000F 110pk Firestorm - Nette motor!
€ 2.290,00
https://link.marktplaats....tm_campaign=socialbuttons

• ollie1965
  • Registratie: December 2003

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@Bommes er is een (FJR?) jaar geweest waarin de kleurstelling terug is geweest doe er je voordeel mee….. >:)

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Chevy454
  • Niet online
@Destruction de BMW F750/800?
Wel het zwarte blok nemen ivm kantelende zuigers. De ST/GT/GS zijn een mogelijkheid misschien?

Anders nog steeds de Suzuki maar dan de V-strom variant maar dat is minder gooi en smijt (daarom dat ik de SV opperde maar met een hernia niet echt geschikt nee)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-07 20:15
Joris748 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 12:17:
[...]

Praat voor jezelf ;) Motorrijden is voor mij heel veel meer dan alleen geluid en daarin ben ik vast niet de enige.
Zit wel degelijk verschil met een motor fosiel of de elektrische variant die je geen motor kunt noemen, een hele andere ervarig en totaal niet te vergelijken dan wel te evenaren. het geluid doet niets terzake het is het samenspel als geheel.
menig motor rijders wil geen elektra bak op 2 wielen en dat zijn er heel veel zowel uit mijn eigen club als van meneig andere motor rijders horen zeggen, zal mijn motor niet willen omruilen voor een elektra bak op 2 wielen dan stop ik gelijk met motor rijden en totaal niet vergelijkbaar.
Ik praat niet voor mij zelf voor maar ook door anderen met de zelfde mening. hoe zij er tegen aan kijken tegen een elektriche variant.

• J.E. Weinor
_eLMo_ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 13:02:
Ik heb nog nooit een muts gedragen in mijn helm, was de binnenvoering 1x per 2 jaar ofzo, ze gaan gewoon 6-10 jaar mee.
Ik ook nooit met een bivak muts op het is wat warmer met koude dagen met een bivak muts op, en volgens mij zijn ze daar ook voor de bedoelt, dat de voering langer mee gaat zal wel een fabeltje zijn, enig dat de binnenvoering minder vies wordt in loop de jaren, sluitage komt vaag door de jaren heen dan wel hoe vaak je de helm wel niet gedragen hebt,. zelfs van niet dragen na zoveel jaren gaat de binnenvoering stuk door verpulvering.
Dat geld ook voor motorlaarzen achter schot na zoveel waar de zolen verhard net plastick bijv, wordt, kun je ze weggooien of nieuwe zolen er onder zetten het leer kan er nog goed uitzien als bijna nieuw.
Zelfde mee gemaakt met dytona laarzen 8 jaar achter schot kon ze weg gooien geen grip zo verhard waren de zolen.en van anderen ook horen zeggen die vergelijkbaars heeft mee gemaakt.

• J.E. Weinor
Bommes schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:08:
@ollie1965 ik kocht het ding uit een erfenis, historie onbekend.
Hele lading onderdelen er bij, waar onder nog een 2de motorblok.
Ookal reed het ding echt top, zat lekker, stuurde uitmuntend, snel, maar het verbruik van zowel benzine als olie stond me tegen.
Met toerritten wilde niemand achter mij rijden... Olieboot, blauwe walmen. [Afbeelding]
Prachtige kleurstelling wel.. O+
De FJ 1100 of de 1200 op de afbeelding, daarna na kwam de FJR 1300 als vervanger hele andere motor die is ook op het ende de laatse in 2020 RP 28 met 6 bak en einde tijdperk in dat toer segment, alleen de BWW in dat tour segment nog waarvan de K1600 als enige is, De honda goldwing is van een geel ander caliber in het segment, de honda paneuropean is ook niet meer van honda, en volgen mij ook geen vergelijkbaar segment meer de laatste meende weet niet zeker 2012 of 2014.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:33
@Destruction Overweeg dan ook een Triumph Tiger 1050 (eventueel sport). Ik heb op 3 niveau's de rug versleten, maar hier nooit last van de rug op gehad. Op de 1200 Explorer, steevast als comfortabel weggezet, had ik na 3 uur wel last van de rug.

@J.E. Weinor En de BMW R1200/1250RS?

[ Voor 7% gewijzigd door BvZwolle op 18-04-2026 22:02 ]

• J.E. Weinor
ollie1965 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:48:
@Bommes er is een (FJR?) jaar geweest waarin de kleurstelling terug is geweest doe er je voordeel mee….. >:)
Bedoel je deze? uit het jaar 2009 2010 en 2011 in deze kleur samenstellingAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCZuM4wIjdZE5doS-ggOZ6ICM5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13TAoLqaM6ylGrjL64GLJuQO.jpg?f=fotoalbum_large

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
J.E. Weinor schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:20:
[...]

Zit wel degelijk verschil met een motor fosiel of de elektrische variant die je geen motor kunt noemen, een hele andere ervarig en totaal niet te vergelijken dan wel te evenaren. het geluid doet niets terzake het is het samenspel als geheel.
menig motor rijders wil geen elektra bak op 2 wielen en dat zijn er heel veel zowel uit mijn eigen club als van meneig andere motor rijders horen zeggen, zal mijn motor niet willen omruilen voor een elektra bak op 2 wielen dan stop ik gelijk met motor rijden en totaal niet vergelijkbaar.
Ik praat niet voor mij zelf voor maar ook door anderen met de zelfde mening. hoe zij er tegen aan kijken tegen een elektriche variant.
Sorry maar misschien dat je beter gewoon wel voor je zelf kunt praten, inplaats van jou mening als een feit presenteert en aan "vele andere" aanmeet.
Niks mis met jou idee dat jij het niks vind, maar laat het dat ook, jou idee.

Je komt hier voor het eerst binnen vallen en begint meteen ff een hele groep motorrijders af te fakkelen :N Ook hoi :w

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 18-04-2026 23:33 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:54
J.E. Weinor schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 21:20:
[...]

Stop even met het projecteren van jouw mening op alle motorrijders.

En graag ook wat meer aandacht voor hoofdletters en interpunctie.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• TakeItToTheMax
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:00
MarkyB schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 10:44:
Over Carplay gesproken kan ik echt niet meer zonder carplay op de motor (en auto). Aan de ene kant het gemak dat je kan navigeren wanneer en waarheen je wilt maar ook muziek controle en zien wie er belt.

[Afbeelding]
De Carplay op de MT-07

[Afbeelding]
De Carplay op de MT-09 Tracer

[Afbeelding]
En sinds gisteren ook Carplay op de Medley 200

Ik begrijp het volkomen als mensen offline willen zijn tijdens het motorrijden, voor mij biedt het juist iets extra's tijdens het rijden. Ik ervaar echt nooit iets van vertraging in bediening of in beweging van het scherm.
Welke zijn dat als ik vragen mag? Ik zie verschillende types? Google Lens biedt helaas geen uitkomst

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:45

jeroenathome

Een regel tekst

@J.E. Weinor Heb jij en je vrienden/kennissen wel eens op een elektrische motor gereden? De uitspraken van jou klinken als iemand die nooit elektrisch heeft gereden en wel zijn mening heeft. Ik heb wel eens een proefrit gemaakt en het voelt gewoon als een motor aan. Geluid is een deel van de beleving, maar zeker niet niet noodzakelijk om plezier te hebben tijdens het rijden. Platgooien kan het ook met een elektrische motor.

Een van de redenen dat ik er nu geen rij is het rijbereik dat ze hebben. Al worden daar nu grote stappen gemaakt. Daarnaast is dat ik geen ruimte heb om 2 motoren te stallen.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Joris748 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 17:30:
[...]

Wat vindt je partner ervan dat je zo over haar praat? :+
Ja, stampend met haar voetjes sloeg ze de deur van haar Paddenstoeltje dicht!!

Maar goed.. gisterenavond naar huis zonder ruitje. En inderdaad! NUL getrommel! Heerlijk. Maar t andere nadeel is.. het is wel keihard werken!! Je buikspieren, bovenbenen en je stuur goed vasthouden!

• J.E. Weinor
jeroenathome schreef op zondag 19 april 2026 @ 06:19:
@J.E. Weinor Heb jij en je vrienden/kennissen wel eens op een elektrische motor gereden? De uitspraken van jou klinken als iemand die nooit elektrisch heeft gereden en wel zijn mening heeft. Ik heb wel eens een proefrit gemaakt en het voelt gewoon als een motor aan. Geluid is een deel van de beleving, maar zeker niet niet noodzakelijk om plezier te hebben tijdens het rijden. Platgooien kan het ook met een elektrische motor.

Een van de redenen dat ik er nu geen rij is het rijbereik dat ze hebben. Al worden daar nu grote stappen gemaakt. Daarnaast is dat ik geen ruimte heb om 2 motoren te stallen.
Jazeker heb ik proef gereden op een elektrisch aangedreven demo motor bij een dealer en ook uit de vrienden fam kring en verwend motor rijders, rij al bijna 40 jaar motor en totaal niet te vergelijken, het echte motor gevoel is niet te evenaren, en dat is mijn mening wat anderen er ook vinden prima.
Dring niemand aan om niet elektrisch te gaan rijden, dat mag ieder voor zich zelf bepalen.
Mijn standpunten zijn gebaseerd op feiten en meniningen dan wel onder groep motor rijders wat zij er van vinden, neem maar eens een praatje met een wiligkeurig motor rijders ergens bij een dealershop etc. en over dit onderwerp dan weet je al wat menig motor rijders er van vind, een echte harley rijder aan de stekker zal ook geen elektrisch gaan rijden als voorbeeld te noemen.
Wat ik vind en zie dat er weinig animo is , dan wel niet elke dealer motor aan de stekker verkoopt , door de prijs? of geen of weinig intresse onder onderlinge motor rijders, dat zal zich weer vertalen in de verkoop cijfers, op de afgelopen jaarbeurs utrecht weing van te vinden aan exemplaren met motoren aan de stekker.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

jeroenathome schreef op zondag 19 april 2026 @ 06:19:

Ik heb ook nog nooit op een elektrische motor gereden, inmiddels al wel een aantal elektrische auto's en op basis daarvan... Tuurlijk, ik heb bij een auto liever een v6 of iets dan een elektrische auto maar voor een daily drive zal het me jeuken hoe de aandrijving precies tot stand komt.

Een deel van de beleving van motorrijden is (imo) ook het geluid van het motorblok, maar ik stop echt niet met motorrijden als je niet meer op een ICE motor mag rijden hoor :D Ik hoop wel dat de elektrische motoren tegen die tijd een betere range hebben en sneller laden dan ik soms voorbij hoor komen, ik rijdt juist ook vaak motor om langere afstanden te overbruggen (in plaats van de auto pak ik dan de motor om van A naar B te komen), dan wil je geen al te korte range.. Zeker niet in combinatie met een trage lader, om het zo te noemen. Dus dat blijft hier nog wel vrij lang een verbrander denk ik :)

De motorscooter daarentegen, wie weet na de PS. De langste rit die ik daar tot nu toe mee gereden heb is een retourtje van 80km, realistisch gezien denk ik niet dat ik dat record ooit ga breken dus laten we zeggen een elektrische motorscooter die een 100km range heeft en binnen een paar uur weer opgeladen kan worden zou voor deze use case een prima optie zijn. Ook daar geldt, het is een daily en dat maakt mij dus niet zoveel uit :) Ik wil echter eerst eens kijken hoe lang de PS nog mee kan als je een beetje goed voor de techniek zorgt. Van een motorzaak hier in de omgeving hoor ik dat ze exemplaren met 100k km in onderhoud hebben, dan zou die van mij (56k inmiddels) nog wel even door kunnen :+

De motor is ook een stukje hobby dus zolang het kan zou ik daar gewoon een ICE willen, dat dan weer wel. Ik kan met de huidige motor op een volle tank (24L) eigenlijk altijd wel 400km rijden. In de praktijk doe ik dat eigenlijk nooit en de meeste andere motoren die ik gehad heb kwamen niet zover, dus 1:1 vergelijken ga ik hierin zeker niet doen. Maar een range van een 300km zou ik toch wel willen hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Destruction op 19-04-2026 08:18 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
J.E. Weinor schreef op zondag 19 april 2026 @ 08:07:
[...]

Jazeker heb ik proef gereden op een elektrisch aangedreven demo motor bij een dealer en ook uit de vrienden fam kring en verwend motor rijders, rij al bijna 40 jaar motor en totaal niet te vergelijken, het echte motor gevoel is niet te evenaren, en dat is mijn mening wat anderen er ook vinden prima.
Dring niemand aan om niet elektrisch te gaan rijden, dat mag ieder voor zich zelf bepalen.
Mijn standpunten zijn gebaseerd op feiten en meniningen dan wel onder groep motor rijders wat zij er van vinden, neem maar eens een praatje met een wiligkeurig motor rijders ergens bij een dealershop etc. en over dit onderwerp dan weet je al wat menig motor rijders er van vind, een echte harley rijder aan de stekker zal ook geen elektrisch gaan rijden als voorbeeld te noemen.
Wat ik vind en zie dat er weinig animo is , dan wel niet elke dealer motor aan de stekker verkoopt , door de prijs? of geen of weinig intresse onder onderlinge motor rijders, dat zal zich weer vertalen in de verkoop cijfers, op de afgelopen jaarbeurs utrecht weing van te vinden aan exemplaren met motoren aan de stekker.
Ik rijd regelmatig ICE's en EV's door elkaar, soms meerdere switches per dag. Een goed gebouwde EV is leuk maar zeldzaam, en dat zeg ik als voorstander.

Motor fabrikanten snappen in mijn beleving soms beter wat belangrijk is voor de rijder, en afgezien van de in mijn beleving matige afvering vond ik de Zero DSf black forest edition wel tof om te proberen. Nul naar heel hard in heel weinig tijd en juist omdat er geen motorgeluid is kun je beter van de omgeving genieten, zoals bv in een bosrijke omgeving. Alles naar zijn situatie maar zoals jij het nu wegzet moeten we dit niet willen.

Nieuwsflash: olie raakt op een gegeven moment ook op als we de planeet al niet eerder gesloopt hebben, dus we zullen toch echt naar alternatieven moeten zoeken.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:22

ozzynator

Nevermind.

@jeroenathome Ik vind het vooral knap dat je een en ander kunt ontcijferen.

Hier 3 motoren op benzine en 1 electrische van mevrouw. Is inderdaad niet te vergelijken, maar het is wel fun.
0-100 is bijna op NC niveau, ik zit aan het eind van de straat op 85 kmh (50 meter +-) als ik hem helemaal opendraaien. Met mijn ranke lichaam.

Moette doen.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik heb nog geen electrische motor gereden maar ben er wel benieuwd naar. Ik ben alleen bang dat het allemaal eenheidsworst wordt. Het leuke aan de diverse motoren die wij hier hebben staan is het verschillende motorkarakter dat ze hebben. Een eencilinder rijdt anders dan een boxer en die weer volledig anders dan een 4-in-lijn. Ik hoop dat motorfabrikanten daar iets op vinden want dat soort verschillen zou ik echt gaan missen. En volstroom van 0 naar 100 is een paar keer leuk maar dat is voor mij niet de essentie van motorrijden.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

TakeItToTheMax schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 23:57:
[...]

Welke zijn dat als ik vragen mag? Ik zie verschillende types? Google Lens biedt helaas geen uitkomst
Op de twee Yamaha's zie je:
https://www.amazon.nl/dp/B0CBQC8YDR

Op de Medley zie je:
https://www.amazon.nl/dp/B0DFPVN1BN

• HTT-Thalan
  • Nu online
Waaj schreef op zondag 19 april 2026 @ 10:22:
Ik heb nog geen electrische motor gereden maar ben er wel benieuwd naar. Ik ben alleen bang dat het allemaal eenheidsworst wordt. Het leuke aan de diverse motoren die wij hier hebben staan is het verschillende motorkarakter dat ze hebben. Een eencilinder rijdt anders dan een boxer en die weer volledig anders dan een 4-in-lijn. Ik hoop dat motorfabrikanten daar iets op vinden want dat soort verschillen zou ik echt gaan missen. En volstroom van 0 naar 100 is een paar keer leuk maar dat is voor mij niet de essentie van motorrijden.
Niet dat dit bedoeld is om je te overtuigen, maar wat dacht je van geen 'mechanical play' bij gas los - gas erop, dus vloeiende bochten, koppel dat altijd vloeiend opkomt bij uitkomen van een bocht ipv een piekmoment als de motor op het goeie toerental zit, altijd van huis weg met een 'volle tank' - de stilte bij het rijden door een natuurgebied of drukke stad, en sommige mensen (ik niet) worden ook happy van een hoog 'gadget' gehalte. Ook met passagier rijden is koppeltechnisch geen issue meer en onderhoud is ook stukken simpeler (en volgens sommigen ook goedkoper).

Niet dat een goeie ouderwetse dinomotor niet heel gaaf kan zijn, maar ik zie wel wat potentiele voordelen.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ozzynator schreef op zondag 19 april 2026 @ 09:37:
@jeroenathome Ik vind het vooral knap dat je een en ander kunt ontcijferen.

Hier 3 motoren op benzine en 1 electrische van mevrouw. Is inderdaad niet te vergelijken, maar het is wel fun.
0-100 is bijna op NC niveau, ik zit aan het eind van de straat op 85 kmh (50 meter +-) als ik hem helemaal opendraaien. Met mijn ranke lichaam.
Ik heb gepoogd de eerste alinea's van weinor's betoog te lezen maar ik haak compleet af op het aspect van (gebrek aan) tekstuele verzorging. Het zal wel.

• Waaj
  • Niet online
@HTT-Thalan zoals jij het omschrijft klinkt het dodelijk saai, en dat is ook mijn grootste vrees van electrisch rijden. Ik rij geen motor omdat ik dan nergens over hoef na te denken, ik rij juist motor omdat ik actief bezig wil zijn met het rijden.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Waaj schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:42:
@HTT-Thalan zoals jij het omschrijft klinkt het dodelijk saai, en dat is ook mijn grootste vrees van electrisch rijden. Ik rij geen motor omdat ik dan nergens over hoef na te denken, ik rij juist motor omdat ik actief bezig wil zijn met het rijden.
Dat is een goed en valide punt, en ik denk dat er heel veel mensen zo over denken. Dat is ook één van de redenen dat nog zoveel mensen 'voorvechters' blijven van brandstofmotoren (ongeacht type voertuig). Maar we moeten er wél iets mee, want deze situatie wordt steeds onhoudbaarder.

Waar fabrikanten dus meer mee mogen/moeten doen is EV's tof maken. Kijk naar de Ioniq 5 en 6 N uitvoeringen van Hyundai bijvoorbeeld, maar dat zijn zeldzame uitschieters en niet voor iedereen betaalbaar.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

HTT-Thalan schreef op zondag 19 april 2026 @ 11:51:
[...]
Maar we moeten er wél iets mee, want deze situatie wordt steeds onhoudbaarder.
We moeten in Nederland eens ophouden met denken dat we met 17 miljoen mensen nog iets kunnen redden. Zo lang we scheepsladingen met houtlpellets uit de VS en Canada laten komen, met schepen die 0,5 op1 stookolie verbruiken, onder het mom dat het minder schadelijk is om daar stroom mee op te wekken in een biomassa centrale, maakt al die uitstoot van benzinemotor transportmiddelen geen ene reet uit.

En stel alle auto's in NL gaan op stroom rijden, dan rijdt alles wat we inruilen nog 10 jaar in het Oostblok of Afrika rond. Lekker uitstoot verplaatsen en het goedlullen. De aarde is toch niet meer te redden. Maken wij en de generatie die nu opgroeit gelukkig niet meer mee, maar stoppen doet het niet meer.

Moette doen.

• Bommes
  • Nu online
Misschien moeten we deze discussie gewoon houden waar hij heurt.. en das niet hier.
Dit is het motor topic, heb je een vette E-bike en wil je lekker bomen over kW's per kilometer?
Ja graag. :Y
Maar het elkaar de les gaan lezen over stopborden, de Wegenverkeerswet, EV's en nu weer het milieu..
Kom op daar wordt dit topic niet leuker van. Verre van zelfs.

* Bommes parkeert zijn motor voor de Topic link
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBUM9E8Eo4X3WUiBv7uc--ZueqU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SNTtFFZ7jhmYpo6X44qi4Png.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Waaj
  • Niet online
edit:
weggehaald naar aanleiding van de post van Bommes hierboven

[ Voor 114% gewijzigd door Waaj op 19-04-2026 14:00 ]

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:54
Bommes schreef op zondag 19 april 2026 @ 13:34:
Misschien moeten we deze discussie gewoon houden waar hij heurt.. en das niet hier.
Dit is het motor topic, heen je een vette E-bikw en wil je lekker bomen over kW's per kilometer?
Ja graag.
Maar het elkaar de les gaan lezen over stop borden, de Wegenverkeerswet, EV's en nu weer het milieu..

* Bommes parkeerd zijn motor voor de Topic link
[Afbeelding]
Hear hear! PS: parkeerT, of moet dat in een spellingstopic? :+

Andere boeg dan maar: het lijkt mij lekker om naast m’n textiel pak ook een motor jeans te hebben voor “even” een rondje. ChatGPT kan me vast de beste deal geven en vertellen waar ik op moet letten, maar dan zijn we te snel uitgepraat, dus liever hier: wie rijdt ermee, welke omstandigheden, wanneer is het juist niet handig/fijn etc.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:43

4x2

lộn xộn quá

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKZBDB8dYedyZt9soeFrtkLqYbo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uZ7BBYrBHTKyzk6VK3Xeyzf.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb een vogelhuisje gebeund van het gereedschapsbakje van de draaibank, recycling, dus zeer milieuvriendelijk.
Besloten dat ik vogels irritant vind, dus de lader van de wereldredder dr maar in geduwd, ideaal dit :+
En een mooie sticker dr op geplakt dat je 'm 120sec moet laten rusten omdat ie anders BRZZTT doet.

leeg

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:13
4x2 schreef op zondag 19 april 2026 @ 16:34:
[Afbeelding]

Ik heb een vogelhuisje gebeund van het gereedschapsbakje van de draaibank, recycling, dus zeer milieuvriendelijk.
Besloten dat ik vogels irritant vind, dus de lader van de wereldredder dr maar in geduwd, ideaal dit :+
En een mooie sticker dr op geplakt dat je 'm 120sec moet laten rusten omdat ie anders BRZZTT doet.
Dit past meer in het WTF topic _O-

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Stalensnuitje schreef op zondag 19 april 2026 @ 14:49:
[...]

Ik heb er 1, het enige (en tevens enigste) probleem wat ik ervaar, is dat de kniebeschermers niet fijn op zijn plaats blijven zitten.

Daarom ook een pando broek aangeschaft, die sluit lekker strak aan en daar kan elke broek over.

Moette doen.

• J.E. Weinor
Dit is het motor topic, heen je een vette E-bikw en wil je lekker bomen over kW's per kilometer?
Ja graag.
Maar het elkaar de les gaan lezen over stop borden, de Wegenverkeerswet, EV's en nu weer het milieu..

[Afbeelding]
Discussie? het gaat over motoren dat zeker, zowel fosiel als elektrisch maar heeft wel alles mee te maken net als die milieuactivisten die doordrammen,. je vindt ze op tweakers op NU.nl dan wel op de A12.
Ieder heeft een eigen gesproken mening er over, ik ook.en verplicht niemand in zijn keuze.
Zeg het nog maar een fosiele motor is totaal niet te vergelijken met een elekriche aangedreven, 1 op 1 vergelijking is er niet dan wel te evenaren dat is een feit, elektrisch rijden op 2 wielen is een hele andere ervaring en ander fun op 2 wielen.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
En dooorrrrrr...

Dit weekend de neue -9 slaapzak (comfort temp.) en exped R6,9 slaapmat goedgekeurd en Koekstra heeft het dus niet koud gehad. Die gaan mee door de Alpen naar Italië over 2 weken!

Zinnenin oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKilI0L3AEEjaCp-1aFakpsXMGU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AjLUnbPD2ESKU7PZmIatG6D.jpg?f=fotoalbum_large

M'n nieuwe EHBO setje kan nog in de deksel en blijf ook nog eens netjes onder de 6kg belading van de topkoffer.

Alleen de tent gaat los mee, verder alle kampeer zooi dus in de koffer. Incl stoeltje pannensetje, lakenzak en matje etc. :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:26
Ik begin de discussies over uitlaten, welk banden merk, welk ruitje, enzovoort eigenlijk wel een beetje te missen. :/ :+

Zelf ben ik er een aantal dagen tussenuit geweest, dus ik heb geen motor gereden.
Vandaag te duf (plus afgesloten A2, plus Amstel Gold Race), dus ik heb de motor laten staan. Wel toch nog motor gerelateerd bezig geweest.
Ik heb een elektronische scottoiler met daaraan een 'dual injector', het oude model zelfs nog. Deze brengt aan beide kanten van het kettingwiel een drupje olie aan, en smeert de ketting zo van binnenuit... Behalve dat dit de laatste tijd niet naar behoren werkte en de ketting droog bleef.

Wat bleek nou, de slangetjes die richting kettingwiel gaan en dat nét zouden moeten raken, of eigenlijk net niet, waren te veel afgesleten. Die openingen waren daardoor compleet dichtgeslibt.
Ik heb maar wat nieuwe tuitjes gemaakt en er op gezet. Binnenkort proberen of dit nu beter werkt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Shit, net een kopstoot gehad van mn koffer. Met motor eraan toen die op me viel...

Anyway hij staat weer, en ik sta in de achtertuin ve verlaten villa. Die ACT is echt tof, zal er later wel meer over posten. Het is soort combi van de Franse TET en de Alpen, echt leuk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUVnSq0hkwK6Df9CBxj66A1QeY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pMvHcNdZheGH7NBdEjSqddEc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQwZIaxQDicLvni4WsEvwUDHbFk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/unVyFu5Mr9jcTP0gpk0s2vGh.jpg?f=fotoalbum_large

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Andere boeg dan maar: het lijkt mij lekker om naast m’n textiel pak ook een motor jeans te hebben voor “even” een rondje. ChatGPT kan me vast de beste deal geven en vertellen waar ik op moet letten, maar dan zijn we te snel uitgepraat, dus liever hier: wie rijdt ermee, welke omstandigheden, wanneer is het juist niet handig/fijn etc.
Ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar. Zeker voor op de scooter zou ik wel zo'n jeans erbij willen hebben. Ik zit nu vaak in m'n gewone spijkerbroek op dat ding (uiteraard wel altijd minimaal een motorjas en handschoenen aan, en de helm op dus) maar da's geen perfecte oplossing natuurlijk.

Je bent vaak geneigd te denken dat er bij dat ritje naar de supermarkt bijvoorbeeld, waar je amper boven de 50k/u komt niet zoveel kan gebeuren. Maar ik heb ooit ook brommer gereden, in die tijd waren mijn nu grijze haren nog de wilde haren dus uit ervaring weet ik dat ook met <50km/u tegen de straat komen best wel wat kan veroorzaken :P
Gisteren toch nog ff aan de Diversion staan beunhannessen. Zijkappen eraf zodat ik bij de pomp kon komen, motor gestart (hij deed 't zomaar weer) en een tijd laten lopen. Op een gegeven moment begon-ie weer een beetje moeilijk te doen, en wat me opviel is dat de brandstofpomp gloeiend heet was. Nou had ik dat ding (waarom, ik weet 't eigenlijk ook niet) aangesloten op zowel elektra als vacuüm. Toch eens testen wat er gebeurd als ik vacuüm eraf gooi. Ding laten koelen, weer laten lopen en na een tijdje de pomp wederom gloeiend heet. Wel g*d%$%$% :/

Vacuüm erop, stekker eraf zodat de pomp het puur van vacuüm moet hebben. Hok startte met enige moeite, liep daarna best prima en bleef ook gewoon prima door lopen. Pomp koud, dat lijkt goed :) Ding de schuur uit, gear aan en een rondje rijden. Trok redelijk goed maar doet nu onderin de toeren wel moeilijk. Als test nog even een keer de choke er (ietsje) bij gepakt en voila, het ding pakt gewoon goed op. Voor nu de carbs iets rijker gezet (uiteraard bijgehouden hoeveel ik ze verdraaid heb) en de bougies _goed_ schoongemaakt. Ergens komende week ff een stukje rijden, en dan wil ik de bougies nog eens zien. Daarna gewapend met de carbtune naar de loods die ik met vrienden huur om 'm daar ff goed af te stellen/zeker te weten dat-ie goed is afgesteld, lijkt me iets meer een klusje om op een industrieterrein te doen dan hier in een woonwijk :+

In niet (goed) rijdende staat brengt zo'n ding niks meer op terwijl ik een nette goed rijdende Diversion 900 ook wel weg zie gaan voor 2k+. Ding verkeerd verder gewoon in nette/goede staat dus het is zonde om dat ding nu als opknapper weg te doen. Terwijl ik al twijfelde over iets lichters heb ik 2 keer in korte tijd problemen met de brandstof toevoer... It's a sign, a sign i tell you :P

[ Voor 45% gewijzigd door Destruction op 19-04-2026 19:32 ]

• HTT-Thalan
  • Nu online
Ja graag.

[Afbeelding]
Ik snap je Bommes, maar ik vind het wel een beetje een trend worden hier. Ik maak een beargumenteerde case en wijs aan dat de elektrische motor wel degelijk een plekje zou moeten kunnen krijgen, het topic milieu valt daarbij, er wordt gereageerd alsof iemand een granaat in de groep laat vallen en iedereen rent gillend weg.

Is dat de manier om een discussie te laten ontsporen danwel de nek omdraaien? Dan mogen we het straks nergens meer over hebben - als je geen goed argument hebt of het er niet mee eens bent hoef je er simpelweg met gestrekt been in te gaan en het onderwerp wordt vanzelf door deze of gene afgekapt.

Zal er verder over ophouden, maar ik vind het wel kleinzielig - niet van jou, maar wel van sommige andere reacties. Zolang het in de kern over motoren gaat vind ik dat een gezond gesprek echt wel mogelijk moet zijn.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:01

botoo

💀 too old to die young

Fuuuu, ik zit al een poosje te draaikonten of ik niet over wil gaan naar een zg 'stroker' krukas, voordeel is meer cc's (124 Ci / 2030 cc tov 110 Ci / 1800 cc nu), nadeel is dat je liever een meer korte slag wilt voor hoge toeren maar ik kan door de beperkingen van het blok niet breder gaan. Een ander nadeel is de prijs van zo'n aanpassing, carter moet gesplitst en uitgefreest worden voor de nieuwe ingewanden (daar kan je een nieuwe motor voor kopen).
Maar toch, het jeukt, nu al helemaal omdat mijn schoonzoon/motormaatje zijn veel nieuwere Lowrider aan laat passen tot 132 ci (2160 cc).
Het geen wedstrijd verplassen en we hebben, en houden, beide sowieso genoeg aan boord om bij elkaar te blijven, maar ik weet van mijn laatste aanpassing dat ik een slingering op mijn kruk heb, binnen de marge's die HD aanhoud, maar de wetenschap stoort me enorm, dus misschien de koe bij de horens en eea grondig aanpassen.

Tijd genoeg om over na te denken want eerder dan eind van het jaar gaat het niet gebeuren (iets met onwillige spaarpot :+ )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:55
Aikon schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:42:
Shit, net een kopstoot gehad van mn koffer. Met motor eraan toen die op me viel...
[Afbeelding]
Dat is ook helemaal geen weg!

Wel ballen dat je op een dergelijke ondergrond met een bepakte motor durft te rijden. Überhaupt met zo'n zware motor. Hopelijk valt de nasleep van de val mee. Beterschap.

• Stalensnuitje
J.E. Weinor schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:19:
[...]

Discussie? het gaat over motoren dat zeker, zowel fosiel als elektrisch maar heeft wel alles mee te maken net als die milieuactivisten die doordrammen,. je vindt ze op tweakers op NU.nl dan wel op de A12.
Ieder heeft een eigen gesproken mening er over, ik ook.en verplicht niemand in zijn keuze.
Zeg het nog maar een fosiele motor is totaal niet te vergelijken met een elekriche aangedreven, 1 op 1 vergelijking is er niet dan wel te evenaren dat is een feit, elektrisch rijden op 2 wielen is een hele andere ervaring en ander fun op 2 wielen.
Inhoudelijk ga ik hier verder niet op in, want ik heb geen ervaring met elektrisch tweewieleren, maar je toon en in elke post je mening of overtuiging als feit neerzetten doet naar mijn idee geen goeds voor wat je wilt zeggen :N

• Aikon
  • Niet online
Die kopstoot was bij de tent, denk verstop mn motor beetje, maar stond nie helemaal vlak ofzo. Helm al af... Denk haal m'n koffers leeg voor ik optil, blijkt mn olijfolie te lekken. Ach ja... Wel een mooi uitzicht :+

Ik zou overigens graag elektrisch willen ervaren, maar met woonwerk van 2 km, dus op de fiets, en verder vakanties is het voor mij (nog) geen optie. Maar ik dacht er vanmiddag nog aan toevallig, dat getril, herrie en schakelen en gedoe... Heerlijk, maar tegelijkertijd ook vervelend soms...

[ Voor 40% gewijzigd door Aikon op 19-04-2026 20:19 ]

• Stalensnuitje
botoo schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:44:
Fuuuu, ik zit al een poosje te draaikonten of ik niet over wil gaan naar een zg 'stroker' krukas, voordeel is meer cc's (124 Ci / 2030 cc tov 110 Ci / 1800 cc nu), nadeel is dat je liever een meer korte slag wilt voor hoge toeren maar ik kan door de beperkingen van het blok niet breder gaan. Een ander nadeel is de prijs van zo'n aanpassing, carter moet gesplitst en uitgefreest worden voor de nieuwe ingewanden (daar kan je een nieuwe motor voor kopen).
Maar toch, het jeukt, nu al helemaal omdat mijn schoonzoon/motormaatje zijn veel nieuwere Lowrider aan laat passen tot 132 ci (2160 cc).
Het geen wedstrijd verplassen en we hebben, en houden, beide sowieso genoeg aan boord om bij elkaar te blijven, maar ik weet van mijn laatste aanpassing dat ik een slingering op mijn kruk heb, binnen de marge's die HD aanhoud, maar de wetenschap stoort me enorm, dus misschien de koe bij de horens en eea grondig aanpassen.

Tijd genoeg om over na te denken want eerder dan eind van het jaar gaat het niet gebeuren (iets met onwillige spaarpot :+ )
Moest twee keer lezen om het te begrijpen, maar dat lijkt me een serieuze operatie! Maar als HD-n00b toch een vraag: je zegt dat het een negatieve invloed heeft op de hogere toerenregionen, maar waar heb je het dan over bij zo’n blok? En is dat echt een issue, want het lijkt mij (again: zonder ervaring) dat je zo’n ding toch vooral op koppel rijdt?

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:03
[...]

Ja ik heb dit. Sinds een tijdje een John Doe motor jeans en jack naast een textiel en leren pak. Ben wel een mooi weer rijder, maar gebruik deze set nu eigenlijk altijd. Ideaal om lekker een rondje te rijden en ook makkelijk mocht je ergens nog heengaan omdat het verder bijna hetzelfde zit als normale jeans en er ook zo uitziet en daardoor niet zo opvalt.

Nadelen zijn denk ik vooral dat het niet waterdicht is. Daarnaast ritst deze combinatie van John Doe niet aan elkaar (misschien dat je dit nog met een riem kan realiseren) waardoor het minder veilig kan zijn.

• Stalensnuitje
SL65 schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:29:
[...]

Ja ik heb dit. Sinds een tijdje een John Doe motor jeans en jack naast een textiel en leren pak. Ben wel een mooi weer rijder, maar gebruik deze set nu eigenlijk altijd. Ideaal om lekker een rondje te rijden en ook makkelijk mocht je ergens nog heengaan omdat het verder bijna hetzelfde zit als normale jeans en er ook zo uitziet en daardoor niet zo opvalt.

Nadelen zijn denk ik vooral dat het niet waterdicht is. Daarnaast ritst deze combinatie van John Doe niet aan elkaar (misschien dat je dit nog met een riem kan realiseren) waardoor het minder veilig kan zijn.
Thanks, nog specifieke dingen behalve pasvorm waar je op hebt gelet bij aanschaf? Protectors of materiaal of zo?

• Bommes
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:29:
[...]

Ik snap je Bommes, maar ik vind het wel een beetje een trend worden hier. Ik maak een beargumenteerde case en wijs aan dat de elektrische motor wel degelijk een plekje zou moeten kunnen krijgen, het topic milieu valt daarbij, er wordt gereageerd alsof iemand een granaat in de groep laat vallen en iedereen rent gillend weg.

Is dat de manier om een discussie te laten ontsporen danwel de nek omdraaien? Dan mogen we het straks nergens meer over hebben - als je geen goed argument hebt of het er niet mee eens bent hoef je er simpelweg met gestrekt been in te gaan en het onderwerp wordt vanzelf door deze of gene afgekapt.

Zal er verder over ophouden, maar ik vind het wel kleinzielig - niet van jou, maar wel van sommige andere reacties. Zolang het in de kern over motoren gaat vind ik dat een gezond gesprek echt wel mogelijk moet zijn.
Ik ben het totaal met je eensch, maar op een of andere manier ontspoort het steevast. Goede gesprekken zijn als stroop voor strontvliegen lijkt het soms wel.
Dat is overigens niet uniek voor Tweakers, op het camperforum heb je ook van die onderwerpen waarbij je het aantal posts kunt aftellen totdat het ontploft. Of het motorforum, gelijk eender.
Probeer daar maar eens een topic te openen over het soort olie, of welke banden.. 8)7

PPsstt ik rijd naast mijn Tuareg ook nog op een Vespa GTS, ik ben het meer dan gewoon ondertussen dat ik op die Vespa niet als motorrijder word gezien.
Het zal wel, ik denk eer het mijne van en ga weer door.

Oh en over Vespa's gesproken.. O+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6bmbVgYgaDMf6Qp-BdQWGI4psVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gaDpOO5WFo23eFMk6xNfmxDZ.jpg?f=fotoalbum_large

• SL65
  • Laatst online: 16:03
Stalensnuitje schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:34:
[...]

Thanks, nog specifieke dingen behalve pasvorm waar je op hebt gelet bij aanschaf? Protectors of materiaal of zo?
Ja ik zocht specifiek voor kleding met de CE AAA certificering en dan level 1-2 protectie. Bij John Doe was dat er allemaal voor een relatief nette prijs.

• Waaj
  • Niet online
@Stalensnuitje Ik heb naast m'n textielpak een motorjeans en vind het best praktisch om de keuze te hebben. Zeker in de zomer met een doorwaaijas erbij en motorsneakers is het toch fijner rijden dan met een goretex pak aan.

• Blomminator
  • Niet online
Nope. Een Hilleberg Enan + footprint. Redelijk tevreden over als 1persoons. Ventilatie is matig. Maar ik laat de binnentent vrijwel altijd op een klein kiertje, dan nergens last van. En ik ben lang + een enorme donsslaapzak. Die duw ik weleens tegen t doek aan. En dat wordt een vochtige kledder. Maar dat is beetje mijn probleem. Achteraf gezien had ik moet schokken voor de grote broer. Die heeft een vierkant voeteneind. Deze een driehoek. Net feitje krapper. Maar goed. Pecunia waren op... En dat merk je pas als je met natte omstandigheden op stap bent.

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:41:
PPsstt ik rijd naast mijn Tuareg ook nog op een Vespa GTS, ik ben het meer dan gewoon ondertussen dat ik op die Vespa niet als motorrijder word gezien.
Het zal wel, ik denk eer het mijne van en ga weer door.
Ja maar... Het is ook geen motor. Als ik met mn motor op de camping aankom word ik door de vakantiefietsers ook niet als zodanig gezien, terwijl ik toch 25K heb weggetrapt. Logisch toch? Het is geen kwestie van beter of slechter, dat is gewoon hoe het gaat... Ik zwaai ook niet naar scooters of trikes. Niks mis mee, maar ik trek gewoon een grens. En ook steeds minder naar Italianen trouwens. Zwaaien vaak niet terug.

Maarre... Je Vespa is toch 50cc of meer? Ik zat er onderweg nog wel aan te denken hoe je retourtje Monaco in een week gaat doen. Lijkt me echt veel kilometers, maar ik ben benieuwd hoe je het gaat doen :)

• Joris748
Mijn vader noemt een scooter altijd een “schijthuis op wielen”. Geïnspireerd op de zithouding :9

Maar uiteindelijk gaat het erover dat je plezier hebt in je hobby. Gaat er niet om wat je rijdt, maar dat je rijdt :)

Over mijn vader gesproken. Vandaag nog een stuk achter hem gereden tijdens een toertocht. Geeft nog flink gas, met mijn moeder in het bakje. Niet slecht voor een 79-jarige met een FJR1300/EML zijspancombinatie. Word ik stiekem toch wel heel blij van als ik die twee dit soort dingen nog zie doen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Bommes
  • Nu online
Aikon schreef op zondag 19 april 2026 @ 21:48:
[...]
Ja maar... Het is ook geen motor.
volgens de rdw wel ;)
Maarre... Je Vespa is toch 50cc of meer?
300cc
Ik zat er onderweg nog wel aan te denken hoe je retourtje Monaco in een week gaat doen. Lijkt me echt veel kilometers, maar ik ben benieuwd hoe je het gaat doen :)
Worden het meer kilometer met een kleinere motor?? :P

Of heb ik nou toch gehapt??

• CasGas
  • Laatst online: 11:07

CasGas

.

Koekstra schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:29:
En dooorrrrrr...

Dit weekend de neue -9 slaapzak (comfort temp.) en exped R6,9 slaapmat goedgekeurd en Koekstra heeft het dus niet koud gehad. Die gaan mee door de Alpen naar Italië over 2 weken!

Zinnenin oOo

[Afbeelding]

M'n nieuwe EHBO setje kan nog in de deksel en blijf ook nog eens netjes onder de 6kg belading van de topkoffer.

Alleen de tent gaat los mee, verder alle kampeer zooi dus in de koffer. Incl stoeltje pannensetje, lakenzak en matje etc. :)
Welke slaapzak heb je?

Ik heb nogal een grote (ingepakt) en ben opzoek naar iets kleins, ik heb het bijna altijd warm dus het hoeft geen -20 aan te kunnen :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:06

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De discussie is een elektrische motorfiets een motorfiets? Ja, de motor wordt alleen anders aangedreven. Daarmee is de hele kous wel klaar. Dat jij (in te vullen voor een ieder) het niet zo vindt is heel fijn, maar dat is jouw mening en daarvan hoef je niemand anders te overtuigen (probeer het maar eens met feiten te onderbouwen, ik durf daar mijn handen niet voor in het vuur te steken ;)).

Daarmee kan die discussie wel de prullenbak in. Over rijgedrag van zo'n elektrische motorfiets, dat past prima in dit topic (evenals dat van een niet elektrische motorfiets)

Wauw, een sig!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:16
@Outerspace, jij hebt ook problemen met zinnen die te lang
Koekstra schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:29:
En dooorrrrrr...

Zinnenin oOo

[Afbeelding]

Ow ja, zo'n netje moet ik ook nog even halen voor mijn topkoffer. Goed punt. :Y

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
CasGas schreef op maandag 20 april 2026 @ 00:00:
[...]

Welke slaapzak heb je?

Ik heb nogal een grote (ingepakt) en ben opzoek naar iets kleins, ik heb het bijna altijd warm dus het hoeft geen -20 aan te kunnen :)
Het is de Simond Makalu II van de decathlon.
Ik gebruik die tent overigens wel, dus als je iets specifieks wil weten hoor ik het graag!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:25
SL65 schreef op zondag 19 april 2026 @ 20:29:
[...]

Ik ben blij met pando moto en knox,
Van het weekend even een rondje op de straat gereden met de SV en dan is het pando moto legging (AA) plus alpinestars motorjeans (AA) en een knox vest (AA) en daarover een fleece trui gegooid tegen eventueel teveel rijwind.

Voordeel is dat je gewoon een ski of regenjas kan aan doen als het waterdicht moet zijn, en dan hoef je niet een motorjas te kopen waarbij de prijs omhoog schiet als het waterdicht moet zijn.

En vorige week offroad met de hitte was het ook ideaal want ik trek mijn mouwen van mijn jas en dan koelt de rijwind perfect, wordt het nog warmer kan ik jasje uitdoen en alleen de knox en een t-shirt aanhouden.

Laagjes werkt voor mij perfect, de eerste laag met bescherming is even wat duur in aanschaf, maar daarna kan je mooi goedkope jasjes en broeken gebruiken voor de isolatie en/of waterdichtheid.

• HTT-Thalan
  • Nu online
Joris748 schreef op zondag 19 april 2026 @ 21:55:
Mijn vader noemde een scooter altijd een “schijthuis op wielen”. Geïnspireerd op de zithouding :9

Maar uiteindelijk gaat het erover dat je plezier hebt in je hobby. Gaat er niet om wat je rijdt, maar dat je rijdt :)

Over mijn vader gesproken. Vandaag nog een stuk achter hem gereden tijdens een toertocht. Geeft nog flink gas, met mijn moeder in het bakje. Niet slecht voor een 79-jarige met een FJR1300/EML zijspancombinatie. Word ik stiekem toch wel heel blij van als ik die twee dit soort dingen nog zie doen.
Ik rij nooit scooter. Maar onlangs hadden we een nieuwe op de rijschool, bedoeld voor A2 automaat leerlingen en voor het volgen van de brommer leerlingen.

Gaat om een Peugeot 400cc ADV model:

Afbeeldingslocatie: https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fwww.rushlane.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F11%2Fpeugeot-xp400-launch-price-adv-scooter-7-768x518.jpg&f=1&ipt=e3a31aa1cd6473b30537ef304e8e4e2bed7bd12ed5235ca0b285f6536b4292d8

Dus wij dat ding testen... Ik heb er precies één rondje mee over de baan gereden en zo gauw ik kon weer weggezet. Het is echt helemaal mijn stijl niet en het voelt super onwennig om mee te rijden. Met de wetenschap wat ik op het punt sta te zeggen en tegen wie... Maar ik heb liever wat tussen mijn benen, en met je voeten naar voren zitten tijdens het rijden vind ik helemaal niks.

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 19 april 2026 @ 23:08:
[...]
volgens de rdw wel ;)

[...]

300cc

[...]

Worden het meer kilometer met een kleinere motor?? :P

Of heb ik nou toch gehapt??
Zeker niet gehapt hoor, dat was niet mijn intentie. Ik dacht gewoon dat t een 50cc was, en dan gaat t toch echt een stukkie langzamer. Ik vind het op elke motor al een ambitieus plan, laat staan met 50cc. Maar 300cc is duidelijk wel motor, maar zithouding en alles blijft scooter toch. Nogmaals, helemaal niks mis mee, lekker genieten.

• DrivinUCrazy
@HTT-Thalan Diezelfde ervaring had ik laatst ook. Ik kreeg een 300cc motorscooter mee toen ik mijn motor naar de dealer had gebracht.
Rijdt het? Ja hoor. :)
Maar voor mijn gevoel krijg je heel veel feedback van de motor via je benen terug, en tegelijkertijd stuur je ook actief met je benen (heupen/gewichtsverplaatsing, geef het maar een naam). En dat ontbreekt hierbij volledig. Heel fijn vond ik het daarom niet.

Op mijn eigen motor durf ik prima het stuur los te laten en kilometers lang door te hobbelen (cruise control :-) ). Ik betwijfel of dit op zo'n motorscooter kan. Dat verschil geeft een beetje aan hoe dat verschil in vertrouwen doorwerkt.

Ik kon overigens ook niet lekker mijn benen kwijt, mede door mijn motorlaarzen die de enkels natuurlijk wat fixeren. Misschien dat het met gympies beter had gepast. Maar dát is voor mij dan weer geen optie.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 18:57
Ach, paar jaar met een Suzuki Burgman 400 gereden.
Is best goed te doen hoor. Lekker beschermd tegen de elementen.
Als je het durft, kun je nog aardig de bocht door. Reed steevast de middenbok aan de grond.
Wel, door zijn lengte, behoorlijk wat flex in het frame.
Je wordt er wel lui van, door de CVT hoef je niet meer te schakelen / koppelen.

Maar geef toch de voorkeur aan een normale motor.

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:02
Joris748 schreef op zondag 19 april 2026 @ 21:55:
Mijn vader noemde een scooter altijd een “schijthuis op wielen”. Geïnspireerd op de zithouding :9

Toevallig de MC SpeedyGonzales toer? Daar rijden ook altijd veel zijspans mee, vandaar het vermoeden.

YouTube: MotorcycleGeek

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:28
Met mijn Moto Guzzi California heb ik een beetje het idee tussen een scooter en een motor in wat betreft zit houding. Ik heb niet het idee dat ik de motor geklemd heb tussen de benen. Ik weet niet of dat door de treeplanken komt of mijn lengte en de voor mij relatief kleine motor. Met de Susuki savage en de Stelvio heb ik veel meer het gevoel dat de motor klem zit tussen de benen. Die zijn dan van steps voorzien.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

DrivinUCrazy schreef op maandag 20 april 2026 @ 09:36:
@HTT-Thalan Diezelfde ervaring had ik laatst ook. Ik kreeg een 300cc motorscooter mee toen ik mijn motor naar de dealer had gebracht.
Veldhoven toevallig? Ik kreeg daar vorig jaar ook zon apparaat mee, want de rest was al "uitegleend". Ik zat er een beetje opgevouwen op, niks voor mij.

Moette doen.

• DrivinUCrazy
Dat was inderdaad Veldhoven, maar dat was niet toevallig. :P

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

* Destruction had ook altijd wel een mening over motorscooters. En een alternatief voor een gewone motor zou 't voor mij nooit zijn, maar als alternatief voor de auto bevalt het prima eigenlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_C3jqVsJDLsTCy5JF-8GAmeWcM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ij7yVBFJIlJyjfkLQxui0L1u.jpg?f=user_large

Het oude brik in zijn niet heel erg natuurlijke habitat. Slechtste verbruik dat ik gezien heb is 1:29.8, beste 1:36.7 :Y)

• DrivinUCrazy
Maar zó zie ik het dan ook wel weer.
Stel nu dat ik een alternatief voor de auto zocht voor het dagelijkse woon-werk verkeer, denk bijvoorbeeld aan brandstofprijzen, dan zou een motorscooter, al dan niet elektrisch, een prima mogelijkheid zijn. :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

DrivinUCrazy schreef op maandag 20 april 2026 @ 11:39:
Stel nu dat ik een alternatief voor de auto zocht voor het dagelijkse woon-werk verkeer, denk bijvoorbeeld aan brandstofprijzen, dan zou een motorscooter, al dan niet elektrisch, een prima mogelijkheid zijn. :)
Ik heb de auto ook gewoon nog, en niet voor de sier. Maar ik heb 'm nu minder vaak nodig. Dat scheelt parkeerkosten, oponthoud onderweg en dus brandstofkosten :)

• Herman
  • Laatst online: 09:37

Herman

FP ProMod
* opent motortopic maar ziet allemaal scooters ;(

Kunnen afbeeldingen van die dingen niet in spoiler tags? :+

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:13
Herman schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:04:

Zo beter? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-mAv8cx7c5su8awsA_NmVTeBLj8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/FowlnO9BqvlUJJjZEN3vBT0x.jpg?f=user_large

• HTT-Thalan
  • Nu online
DrivinUCrazy schreef op maandag 20 april 2026 @ 11:39:
Voor woon-werk zou ik 100% op een Zero rijden maar die was echt veel duurder dan de A1 die ik in plaats daarvan heb gekocht.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-07 18:57
Zal mijn museumstuk ook nog effe posten, ter compensatie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ju2G6P68izDnI2F7ZqIYx26m8aw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GhYtCjcYA9oL2ZMoiegSH3eX.jpg?f=fotoalbum_large

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Omdat het zulks prettig weer is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niq-bTbo_GH1Qc_KIf8vYMkFOYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ijrm559NhdYny3KS9lBY8ZlC.jpg?f=fotoalbum_large

Moette doen.

Hier ook mooi weer :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mXTve0OnZ1mXgoyMzPry_i72ZFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ifmIkL5nl66n2koaWHIR2vIH.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Rieverst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7-bpMCMONaKcy6Ofkw3eiSB1kM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ERox1uuv0iwgSkMtX7pEcbT2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMx0iu_VweclQ4gu3qH7T_1TlcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y2sjS35jCs8x4qBZDI0GDBny.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren was het iets minder, veel wind.
Doet me denken aan deze.. laatst kwamen we een Stelvio tegen met een hond in the tank bag :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNRzPFLQnzq1Yq6ZepcR2kMYJrk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jLYIwhM25xqvyIpcBFDWGAxk.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• botoo
  • Laatst online: 16:01

botoo

💀 too old to die young

Niks voor jou? Ombouwsetje naar 132Ci? (denk aan ~150 pk). 8)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Rieverst
ToolkiT schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:33:
[...]

Doet me denken aan deze.. laatst kwamen we een Stelvio tegen met een hond in the tank bag :)
Als je mij ooit tegen komt met een hond in de tanktas of met dezelfde motorjas als mijn vrouw, wil je mij dan preventief...... :o :+

• Rieverst
Kom net nog ff een plaatje tegen van de eerste brommer......

Toen we nog toertochten op het werk deden. Eerst van huis naar Rotterdam (200km), daarna een toertochtje door de omgeving daar (200km) en dan weer op de keet an (200km). Dat waren nog eens barre tijden.

Zo te zien nog voor dat de keerringen in voorpootjes waren vervangen....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oxNPEUbzYjF5THDSmHTxH5VCoVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYfUSYoEgemfjYbw0IXcLL72.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Rieverst op 20-04-2026 15:24 ]

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

botoo schreef op maandag 20 april 2026 @ 14:37:
[...]
Niks voor jou? Ombouwsetje naar 132Ci? (denk aan ~150 pk). 8)
Op zich wel, maar denk hetzelfde probleem met de liquiditeit als jij hebt.

Moette doen.

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:16

Wootlock

Evilution

JL Koppelle schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:18:
Ik moet even iets kwijt. Ik zie al een paar jaar veel gesponsorde video's over die Carplay dingen van merken als Chigee, Carpe Iter etc. Ze hebben vele namen, maar doen min of meer hetzelfde. Alle video's zijn zonder uitzondering positief.

Nu zit ik een video te kijken van Droommotor en daar gebruikt hij zo'n scherm als display voor zijn motor: snelheid, met daaronder de normale display van de Tuareg. Wat meteen opvalt is dat er een gigantische lag in het scherm zit. Soms meer dan 5 seconden, maar soms reageert het scherm helemaal niet. Ik had al een keer eerder een video gezien van iemand die in zijn review echt laaiend enthousiast was over zo'n zelfde ding, maar tijdens een latere video (niet over het display zelf), zat er ook zo'n mega grote lag in. Ik zou persoonlijk hélemaal gek worden als er zo'n vertraging in het scherm zat.

Is dit toeval? Heb ik toevallig twee video's gezien waar de omstandigheden nét zo waren dat de schermen het niet perfect deden, of kloppen mijn vermoedens en zijn de reviews laaiend positief om één enkele reden: geld van de makers?

Verder wel een leuk kanaal overigens! _/-\o_

[YouTube: Aprilia Tuareg Rally Offroad - My Honest Thoughts]
Ik had een quadlock met vibratie demper aangeschaft om te kunnen navigeren, na wat research te hebben gedaan vertrouwde ik dat toch niet (iphone en trilling is geen goede combi)
Toen op Aliepxress een carplay unit welke op USB werkt op de motor gezet.
Draadloos via de telefoon gekoppeld en ik moet zeggen eigenlijk weinig input lag.
40 euro carplay unit en een Iphone 16 pro.

"Don't let your dreams be memes"

• Willem
  • Laatst online: 14:18
Oef dat is heel netjes. Ik heb wel de Quadlock (Interphone toch?) en heb ook m'n twijfels....
Zoiets?

[ Voor 80% gewijzigd door Willem op 20-04-2026 16:21 ]

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• iMars
  • Laatst online: 08-07 23:30

iMars

Full time prutser

Willem schreef op maandag 20 april 2026 @ 16:18:
Oef dat is heel netjes. Ik heb wel de Quadlock (Interphone toch?) en heb ook m'n twijfels....
Zoiets?
Zoiets heb ik ook: iMars in "Hét grote motortopic - Deel 27 (2025)"
Ik heb de MT04 model, vond de 5" niet fijn en die ik heb is 7", past perfect bovben mijn scherm.

Werkt prima! En toch heb ik net een DMD Nor7e gekocht want, waarom niet :+

Edit: ik zie dat ik het toen al zei:
Laat mij zo maar ff lekker rond touren, volgende navigatie zal wel een DMD2 tablet worden :9~ O+
:o :o

[ Voor 13% gewijzigd door iMars op 20-04-2026 16:48 ]

Koop hier mijn P1 reader :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Willem schreef op maandag 20 april 2026 @ 16:18:
Zoiets?
https://a.aliexpress.com/_Ey5B7Zy
Die kwam ik op Reddit tegen

Volgens mij allemaal van hetzelfde laken een pak. Hebben vaak allemaal wel veel reviews

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 20-04-2026 16:32 ]

• Chevy454
  • Niet online
botoo schreef op zondag 19 april 2026 @ 19:44:
Het is leuk maar uiteindelijk brengt het niks op. Geen meerwaarde bij verkoop en bij een stroker is het nog meer van belang om meer toeren te draaien om de belasting op de krukas binnen de perken te houden. Je gaat bij een stroker nog meer leunen om op koppel te rijden maar dan ga je meestal te laag in de toeren en dan gaat het fout. Grotere (en lichtere) zuigers zijn inderdaad de betere keuze maar je moet wel voldoende vlees hebben.

Ik zou dan eerder kijken naar een Vmax als je toch gek aan het koppel wilt hangen.
Maar dat is dan mijn mening natuurlijk :)

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 22:33
Ligt het aan mij of lijkt het afsluiten van een verzekering voor zowel de auto als motor bij een verzekeraar, een onmogelijke klus. Ben nu al een uur aan het vergelijken maar ik word er niet wijzer van. Heb met de auto 2 schadevrije jaren en motor 9. Graag wil ik die van de motor gebruiken voor korting op de auto. Iemand tips?

• Brazos
  • Niet online
gebruikershaes schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:38:
Ligt het aan mij of lijkt het afsluiten van een verzekering voor zowel de auto als motor bij een verzekeraar, een onmogelijke klus. Ben nu al een uur aan het vergelijken maar ik word er niet wijzer van. Heb met de auto 2 schadevrije jaren en motor 9. Graag wil ik die van de motor gebruiken voor korting op de auto. Iemand tips?
Dat kan niet overal. Veel verzekeraars doen daar niet aan volgens mij. Ik zit zelf bij Univé en daar geldt het hoogste aantal schadevrije jaren voor zowel de auto als motor. Je bouwt wel apart jaren op, maar de hoogste korting geldt voor beide voertuigen. Heb het toen bij afsluiten ook aangegeven voor de auto, daar werd ik nog wel over gebeld (was niet de bedoeling) maar uiteindelijk wel goed gekomen. Dus je geeft wel je 2 jaren op (maar krijgt korting volgens je 9 jaar)

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
gebruikershaes schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:38:
Ik heb Univé.

Ik heb een oude pekelmotor: Wa verzekerd 12 schadevrije jaren, --> 80% no-claim korting. Dit is mijn hoofdvoertuig.
Auto: all risk verzekerd, 80% no-claim korting op basis van pekelmotor. Bouwt apart schadevrije jaren op (4 jaar)
Motor: all risk verzekerd, 80% no-claim korting op basis van pekelmotor. Bouwt apart schadevrije jaren op (2 jaar)

Let op: Als er wat gebeurd met mijn pekelmotor (ik moet aanspraak maken op WA verzekering), dan heeft dat invloed op de no-claim korting van alle 3 de voertuigen.

Voordeel: Stel ik moet aanspraak maken op mijn all risk motor, dan is er een soort berekening dat ik wel schadevrije jaren verlies op mijn all risk motor, maar de no-claim korting gaat naar rond de 72% korting.

Ik heb wel eens bekeken naar andere aanbieders zoals de ANWB maar de korting die ze geven op je auto op basis van je motor is minder:
ANWB: https://www.anwb.nl/verzekeringen/tweede-voertuig-regeling
Motor als eerste voertuig en auto als tweede: max 65% korting.

Univé heeft dat niet expliciet op haar website maar uit ervaring (12 jaar dus) kan ik zeggen dat het zo werkt. Bij twijfel kun je altijd even bellen, had dat ook gedaan toen ik mijn auto als secundair voertuig wilde verzekeren.

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-06 22:33
@Brazos @mr.hypocrite Ja Univé gechecked en die zit met de autoverzekering 50 euro per maand duurder dan abn waar ik nu zit. Ik wilde er op vooruit gaan. Unigarant lijkt een optie maar die moet je via tussenpersonen afsluiten.

• Brazos
  • Niet online
gebruikershaes schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:38:
@Brazos @mr.hypocrite Ja Univé gechecked en die zit met de autoverzekering 50 euro per maand duurder dan abn waar ik nu zit. Ik wilde er op vooruit gaan. Unigarant lijkt een optie maar die moet je via tussenpersonen afsluiten.
Ik moet bekennen dat ik in totaal niet eens €50 p/m betaal bij Univé voor WA+/beperkt casco op de auto. Dus dat verbaast me wel enigszins. Maar dat verschilt o.b.v. je woonadres en ook auto uiteraard.

• SniperGuy
  • Laatst online: 11:01
JL Koppelle schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:18:
Ik moet even iets kwijt. Ik zie al een paar jaar veel gesponsorde video's over die Carplay dingen van merken als Chigee, Carpe Iter etc. Ze hebben vele namen, maar doen min of meer hetzelfde. Alle video's zijn zonder uitzondering positief.

Nu zit ik een video te kijken van Droommotor en daar gebruikt hij zo'n scherm als display voor zijn motor: snelheid, met daaronder de normale display van de Tuareg. Wat meteen opvalt is dat er een gigantische lag in het scherm zit. Soms meer dan 5 seconden, maar soms reageert het scherm helemaal niet. Ik had al een keer eerder een video gezien van iemand die in zijn review echt laaiend enthousiast was over zo'n zelfde ding, maar tijdens een latere video (niet over het display zelf), zat er ook zo'n mega grote lag in. Ik zou persoonlijk hélemaal gek worden als er zo'n vertraging in het scherm zat.

Is dit toeval? Heb ik toevallig twee video's gezien waar de omstandigheden nét zo waren dat de schermen het niet perfect deden, of kloppen mijn vermoedens en zijn de reviews laaiend positief om één enkele reden: geld van de makers?

Verder wel een leuk kanaal overigens! _/-\o_

[YouTube: Aprilia Tuareg Rally Offroad - My Honest Thoughts]
Ik heb me er een beetje in verdiept en Carpuride is een instapmodel met wat issues. Chigee lijkt de betere te zijn (sneller, LTE modellen dashcams etc) maar daar is de prijs ook naar.
Nu nog een goede gpx routeplanner met turn-by-turn navigatie én AA support :)

[ Voor 16% gewijzigd door SniperGuy op 20-04-2026 19:53 ]

• 4x2
  • Laatst online: 09:43

4x2

lộn xộn quá

Herman schreef op maandag 20 april 2026 @ 12:04:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHqfDf04PEKtc5SyRLx9oo9QVCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuzY0rJjVHEmZvVYtsIxRiTA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uL4b2WHX-X-oAmMaYHqJYIjRW8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/elQIaDFQGqJHUyjELILJ1Ozy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dTlaeKkBz3RGjSdiq17PYubpsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFcZyGnKszcvRhQtzi9tc2th.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhecKgz-_rOEGU1vfJdLldwRiQk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kvRRFk9j4wI7LU3xfYnaYmLl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yk35Pz9huGM7Y5osFf1W_0TNzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAmQqSGMCF2ZyyPAi7MUKUHJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qkO3LAgXGFr-vpwUFRAcc5qOvTA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YrYpMOdfYJsv7oczK38Di4Oh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ez_EIBqJf9c2iq-SVw0rkOdCA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YxShcTVQ1xL8nv2JMuIE6C9U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WIlQ9sqctA1TxSICMEBDo9GB56g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DCdS4hxTg6hJD7m5CSTLNtXU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vfjZIRZRkGYKz49XniFWdhZgDhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y38dQDRnlDnV5PChWcnc8ZF3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CodVzt3MkCixGkP--lHhMsEOsiM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bK8fMJEm3as0bULfPEDXjWaH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_rXC7kdWupJsC4Jazs47LN9qyE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A659zAki7D3aNjeiOryFf2ec.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2PQl3hxmyGuCrRf5am7QYGpaC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTUTk8HUw01hdAJel67DGovz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YYI8qoLg2vw5C9o1cCpJP384Quc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8rXVAp2w8osBclvnhvejniP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqQuHankcStn5sO-UmI5N0WG4HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W66QHqeZMO9bDwZETwAiaYMu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZR0jprqfbVs5fWwmWY1WJj718yE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsLRGDQN8pSJ64Im9tYG1RRe.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWO8ynur3s6hnf-khMCYHEOg0no=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IsE5VHqjqwqnYedPHffd7qLz.jpg?f=fotoalbum_large
spoiler:
Heb ik het zo goed gedaan?

leeg

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Oh, scooter op een aanhanger? Die heb ik ook, wel al wat ouder :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6umt1YJ0-a97wPT1F-Y3H_aWbUw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/yYbi3cqvBjI2EhCiWd7Y0ZQu.jpg?f=user_large

• Aikon
  • Niet online
Mijn God jongens...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hj3bss6msARTj-ZtjtAOz_vRLOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBF7EbWdvOgnwI1eAzpHYFQH.jpg?f=fotoalbum_large

• iMars
  • Laatst online: 08-07 23:30

iMars

Full time prutser

@Bommes schiet 'm maar d'r in :+

Koop hier mijn P1 reader :)

• Bommes
  • Nu online
@Aikon dramatische lucht, blijft het wel een beetje droog daar?
Af en toe wat spetters, wind of wat frisser maakt mij echt niet zo veel uit tijdens een motortripje. Maar steeds regen.. daar krijg ik wel echt serieus slechte zin van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXSO_RbjW2G14KKhP85_l4uCV0o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3ayqlxIH4wvmFVYKirqhtj8C.jpg?f=fotoalbum_large

Die trip: bij een lokale bouwmarkt in Frankrijk een set rubberen laarzen en handschoenen gescoord. Ik was er na een paar dagen natte voeten en vingers wel klaar mee.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lRueXtIvDbdAZH4pBkp9ZHns0B8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wgH52vi0P5oAsKfrqmNdLqoB.jpg?f=fotoalbum_large

Ook ooit na 2 dagen nattigheid bij een wasserette bij een Franse supermarkt mijn complete moeite outfit in een driver gegooid. En bij de naast gelegen Intersport een regenjas gekocht die over mijn toch niet zo waterdichte motorjas past.

Zowel die regenjas als een set van die rubberen poetshandschoenen gaan nog steeds op elke trip mee.

Echt een grondige hekel aan langdurige nattigheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ZslFhj3DAxlVQXdlxBW2FsImNk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIbiUYAj3kWT8IXZPUmiJ9ze.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 20-04-2026 20:44 ]

• Joris748

• Joris748
Wauw, waar ben je nu ergens?

• Bommes
  • Nu online
Deze post had ik niet eens gezien :P
Heb ik goed geschoten of had ik ergens anders op moeten reageren??

Pagina: 1 ... 23 ... 54 Laatste