Fuelke schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 16:51:
Kijk, dat is nu eens de motor gebruiken waarvoor hij ontworpen is:

https://www.facebook.com/reel/1780378083106334

Niet dat het de bedoeling was op het op dat punt te doen ;)
was dat geluk of skills dat hij overeind bleef?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:01

Facking hell, dit is nu een schoolvoorbeeld van echt niet verder kijken dan je neus lang is.

Ik heb de verzekeraar even gepolld: Ze rekenen mee: een kapot scherm op mijn telefoon in 2024, een man die zijn trekhaak in onze geparkeerde auto drukte en een tak die, tijdens een gewelddadige storm, totaal onverantwoord besloot om op de ruit van onze eveneens geparkeerde auto terecht te komen. Dat is ook zo heerlijk relevant voor mijn vermogen om al dan niet goed les te kunnen geven op een motorfiets _O-.

Ik ga ze maandag wel even bellen en als het uit blijft, tja, jammer dan.

@$n@p$hot combimotors is, zoals ik het lees, een tussenpersoon. Zij verzekeren dus niet zelf en zijn daarmee afhankelijk van dezelfde verzekeraars. ASR schijnt de enige private polis te zijn die dit gebruik toestaat dus ik schiet er niet zoveel mee op.

[ Voor 46% gewijzigd door HTT-Thalan op 09-10-2026 17:59 ]

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:45

Daar zou Pol Tarres jaloers op zijn. Wel een beetje lafjes om meteen te stoppen zodra hij weer op het asfalt is :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:34
Slayer schreef op vrijdag 9 oktober 2026 @ 14:02:
[...]

Afgelopen jaar heb ik een Honda VFR750F uit 1993 aangeschaft (3e gen VFR), ik heb toen niet gekeken naar de km-stand (94xxx km), meer omdat ik vooraf had gelezen dat de reviews erg goed waren en het ging om een betrouwbaar motor en blok.

Voor mij de reden om een VFR aan te schaffen:
  • mooi uiterlijk
  • eenzijdige achterwielophanging
  • V4 blok en gear driven cams wiki pagina gear driven cams
  • analoge fiets (simpele techniek)
  • onderhoud is relatief eenvoudig te doen (dit heb ik zelf ervaren)
  • geluid (dit is niet mijn voornaamste reden, de VFR heeft nog de originele uitlaat erop zitten)
Ik vermoed een model van nieuwe generatie (5 of 6e gen) jouw meer zal aanspreken.

Van de andere modellen heb ik geen ervaring mee, maar die zien er wel mooi uit.

En ik ben ook al boven de 50 ;) , misschien dat ik daarom heb gekozen voor de VFR.
V4 <3

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:04
HTT-Thalan schreef op woensdag 7 oktober 2026 @ 10:34:
Goed, lieve Tweakers vrienden, ik heb (denk ik) iets leuks aan te bieden :).

[Afbeelding]

https://www.dibo-emmen.nl...o-trainingen-motor/vro-i/

In de zomer van 2027 houden we er weer eentje, zondag 13 juni om precies te zijn: de VRO Motor/Veiligheid. De standaard cursusprijs is 245 euro, ik kan hem voor Tweakers uit dit topic aanbieden voor 199 euro, en als je hem inplant bij een bestaande cursus zelfs voor 150 euro. Voor de huidige dag op 13 juni zijn er al 14 geboekt en nog ruwweg 14 plaatsen over.

Andere optie is een speciale Tweakersdag plannen maar dat moet dan een ondergrens van 14 man kennen voor die door kan gaan.

Wat ga je op deze dag zoal doen:

- Stukje theorieles over bochten, remmen en veiligheid
- Motorgymnastiek (handen los, positie wisselen tijdens rijden etc)
- Bochtentechniek, inclusief haarspeldbochten danwel bergop/bergaf
- Noodstops droog en nat wegdek (zowel nat asfalt als diep water, ~8 tot 10cm diep) met ~100km/h
- Rijden over objecten (stukken band, steigerbuizen) en "De Wip" - grote stalen wipwap
- Afhankelijk van de planning ook een wegrit met gevaarherkenning
- Rijden/remmen (motor van ons, met steunblokken) over 'ijs' (speciaal slipvlak) mét en zonder ABS

Een broodlunch inclusief kroket of frikandel is inbegrepen, onbeperkt koffie/thee/chocolade/ranja.

Locatie is dus Emmen, Drenthe. Dat is niet voor iedereen een logische locatie maar er worden geregeld flinke afstanden gereden om hierbij te kunnen zijn. Je word ter plaatse ondersteund door meerdere ervaren instructeurs waarvan sowieso 2 KNMV'ers en uiteraard ondergetekende. Je rijdt deze cursus, met uitzondering van de slipoefeningen, op je eigen motor. Elke motor is welkom/toegestaan maar hou er rekening mee dat als je geen ABS op je fiets hebt sommige oefeningen risicovol kunnen zijn en dat is op eigen conto. Deze training is níet geschikt voor zijspan maar wél voor dubbele voorwielen (Niken, MP3 etc). Check ook even met je verzekering over eventuele dekking, alles gebeurt op een afgesloten oefenterrein (tevens CBR examenlocatie, dus alles is goed ingericht) m.u.v. de wegrit uiteraard.

Je kunt mij direct aanspreken/taggen als je vragen hebt, inschrijven gaat via de site maar we kunnen uiteraard via het topic iets opzetten om te kijken hoeveel gading er is.
Beetje laat, maar helaas kan ik die dag niet. Wel lijkt het me gaaf en erg nuttig om een keer te doen, dus als er een keer een Tweakers-editie wordt georganiseerd (liefst op een zaterdag btw) houd ik me zeker aanbevolen! d:)b

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:04

Vreselijk dat dit mijn eerste reactie is, maar "dit is toch AI?" :X O-)
Pagina: 1 ... 80 81 Laatste