WK 2026: Scoor de beste elektronica deals met ons advies. Scoor jouw winnende opstelling tijdens dit WK!

Hét grote motortopic - Deel 28 (2026) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 43 Laatste
Acties:

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-06 10:05
WilbertNeems schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:02:
Voor de Himalayan 450 zoek ik nieuwe banden. Waarschijnlijk dit jaar nog wat grindpaden en offroadtraining, maar moet er ook af en toe mee naar het werk en mijn vrouw moet er ook op kunnen rijden (uitsluitend op de weg) en gaat ongemakken van noppen i.i.g. niet waarderen.

Volgende lijkt mij wat, vooral benieuwd of iemand ervaring heeft met de Heidenau's?

Mitas Enduro Trail of Enduro Trail +
Meesten zijn positief, sommigen zeggen dat op (natte) weg de grip onverwacht en plots weg kan zijn.
Heeft iemand ook ervaring met het verschillen tussen de non-plus (kleinere chevrons) en plus (grotere chevrons)?

Heidenau K60 Scout
Zelfde verhaal als de Mitas: Once you lose grip the bike is loose.

Dunlop Trailmax Raid
Stuk duurder
Gewoon Pirelli Supercorsa’s en voor de rit een schietgebedje :+

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 21:22:
Misschien ben ik ouderwets hoor, maar waarom dan niet naar een winkel om te passen?
Raad eens wat de winkel (zowel motorport als MKC moto) mij hebben aangeraden na het passen ? Je raadt het : Large dus.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:24
Aangezien je het over bestellen had, leidde ik daaruit af dat deze ook online besteld was. Excuseert u mij voor die aanname. :)

Maar tegen verkeerd advies kun je niet veel doen natuurlijk. Ik kan wel voordeelhelmen.nl in Rijen aanraden, zeer goed advies gehad van (ik meen me te herinneren) Jenny. Daar heb je nu alleen niets meer aan.

Heb je dan wel een HJC hoofd, met andere woorden: gaat een andere maat het dan wel voor je oplossen?
Ik heb 3 Schuberths gehad, maar de nieuwste generatie daarvan past me gewoon niet meer. :|

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb jaren Schubert gehad en dacht dat een beetje zere plek na 5/6 uur rijden normaal was. Tot ik een Shoei kocht, ik kan bij wijze van slapen in dat ding zonder problemen.

Pasvorm moet je zoeken.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 31-05-2026 06:57 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
harley schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 19:21:
[...]

Lampje aan is te weinig oliedruk, niet per se te weinig olie, veel gemaakte fout.

Dus als het lampje brand wordt er niet genoeg oliedruk gemeten. Dit kan meerdere oorzaken hebben
- te weinig olie
- te dunne olie (te heet geworden. Maar ook niet iedereen gebruikt de voorgeschreven olie)
- defecte oliepomp
- defecte druksensor (of slecht electrisch circuit)
- olielekkage
- verstopping in het oliecircuit
Zijn zomaar paar oorzaken die het kunnen zijn.
Bedankt voor de verheldering. Misschien vergis ik me en heeft mijn 1200 ook een lampje, wat ik nooit aan gezien heb. Wat ik bedoelde is letterlijk de tekst 'Oil' oid in beeld, en dat is wel echt het niveau.

• Aikon
  • Niet online
_eLMo_ schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 20:09:
Mitas E07+ ervaring was: prima band. Ja in de kou, in een lange bocht, op een reparatiestreep zet hij een stap opzij. Boeiend?
Offroad / onroad een van de beste compromissen vind ik.

Zelf rijd ik nu TKC80 voor en TKC70 Rocks achter. Maar die TKC80 zingt flink. De blokken voel je ook wel als je bijna stil staat, maar daar heb je verder geen last van. Vandaag ook nog met 140kmh flink schuin door de bocht geweest.

Groetjes
[Afbeelding]
Je vertrok met gladden banden en nu heb je noppen? Meestal is het andersom ;) Heb je ze gewisseld of wat?

Mijn ervaring is zelfde, Mitas is niet perfect in nat weer, soms een heel klein zijstapje, maar helemaal prima hoor. Misschien de Missions? Als je ook woonwerk doet is het wel fijn als ze een tijdje meegaan. Niet echt nop, maar toch prima profiel voor grindpaden.

• _eLMo_
  • Niet online
@Aikon ik had nog redelijk goede straatbanden eronder, en ga pas in Portugal offroaden. Zonde de offroad banden dan op te rijden op de 1500km heenweg ;P Dus hier wisselen.

• Aikon
  • Niet online
_eLMo_ schreef op zondag 31 mei 2026 @ 09:31:
@Aikon ik had nog redelijk goede straatbanden eronder, en ga pas in Portugal offroaden. Zonde de offroad banden dan op te rijden op de 1500km heenweg ;P Dus hier wisselen.
Ja ideaal inderdaad, vantevoren motorzaakje geregeld?

• _eLMo_
  • Niet online
Aikon schreef op zondag 31 mei 2026 @ 10:00:
[...]

Ja ideaal inderdaad, vantevoren motorzaakje geregeld?
Dat was het idee, maar ik reed de achterband lek toen ik toch wat gravel reed. Toen in 37 graden m’n achterband geplugd en de lokale BMW dealer bezocht voor een nieuwe set. Duurde helaas wel 3 dagen, maar ik moest er 3 plakrupsen in doen voor het gat dicht bleef :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wQ6a_EyLPisafYhW3pssnH22kU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fkRJKdCPpzVqbTSkBYTWKEq9.jpg?f=fotoalbum_large

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Eigenlijk…zou ik die ook standaard in mijn tas moeten doen.
Maar ja, dan moet er ook weer een pomp in.
En een goeie meter…
En zo kan je telkens wel weer doorgaan 😅

[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 31-05-2026 11:20 ]

Meer dan ik dacht...

• DrivinUCrazy
Een paar co2 patronen zijn zat om verder te kunnen rijden. Op zijn minst naar een tankstation met bandenpomp.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:03
Zo'n mini pompje op een accu is echt klein en licht hoor. Past nog onder de meeste buddyseats (behalve die van @Bommes).

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Format-C schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 11:19:
Nog meer mensen die naar de TT gaan?
Ben er jarenlang geweest, incl. een verblijf/feest op de TT camping uiteraard. Maar prioriteiten verschuiven, en de campings werden strenger en strenger, wat mij betreft op een bepaald punt té streng. Natuurlijk moeten er regels zijn maar juist de toffe zaken waarvoor o.a camping De Haar altijd bekend stond mochten niet meer. Dat nam toch een groot deel van het plezier om daar te zijn weg, dus daar zijn we toen als groep mee gestopt.

Een paar mensen van onze oude TT groep is dit jaar van plan om het weer een keer te proberen. Misschien dat ik er dan nog wel even ga kijken.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 02-06 16:22
streamnl schreef op zondag 31 mei 2026 @ 11:17:
Eigenlijk…zou ik die ook standaard in mijn tas moeten doen.
Maar ja, dan moet er ook weer een pomp in.
En een goeie meter…
En zo kan je telkens wel weer doorgaan 😅
Over een bandenpomp gesproken..
Google maar eens op: bluetooth bandenpomp en/of draadloze bandenpomp

Op te laden via usb en naar wens zijn ze met display te verkrijgen om de bandenspanning uit te lezen.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:33
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 23:11:.
Heb je dan wel een HJC hoofd, met andere woorden: gaat een andere maat het dan wel voor je oplossen?
Ik heb 3 Schuberths gehad, maar de nieuwste generatie daarvan past me gewoon niet meer. :|
Ik heb ook al lange tijd Schuberth's, C3, C3 pro en nu de Touratech versie van de E1. Ondanks dat Schuberth nog altijd helmen in de maat 65 maakt (ja, ik heb een groot hoofd 😅) kom ik bij de C5/E2 met mijn kin tegen het kinstuk aan. Dat merk ik trouwens ook bij andere fabrikanten die grotere maten maken dat ik met mijn kin raak. Misschien iets te maken met de vereisten van ECE22.06 ofzo?

Misschien toch maar eens Shoei proberen, met personal fitting enzo zou dat toch moeten werken. Maken jammer genoeg wel geen "dual sport" modulaire/systeemhelmen voor zo ver ik kan vinden...

• WeirdScience
theredone51 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 12:59:
[...]

Maken jammer genoeg wel geen "dual sport" modulaire/systeemhelmen voor zo ver ik kan vinden...
Is dit wat je bedoelt met systeemhelmen?

https://www.shoei-europe.com/products/neotec3/

-

Dual sports?

https://www.shoei-europe.com/products/hornet-adv-06/

https://www.shoei-europe.com/products/vfx-wr/

[ Voor 26% gewijzigd door WeirdScience op 31-05-2026 13:10 ]

• streamnl
  • Niet online
WeirdScience schreef op zondag 31 mei 2026 @ 12:10:
[...]

Op te laden via usb en naar wens zijn ze met display te verkrijgen om de bandenspanning uit te lezen.
Ik heb een voetpomp (Lidl) die ik gebruik en een analoog metertje om te checken. Ik doelde meer op het feit dat je alles wel mee kan nemen voor “stel dat”.
Geel hesje, regenjas, een klein EHBO-tasje en een fles water gaat standaard mee. Voor de rest gok ik er wel op

Meer dan ik dacht...

• WeirdScience
streamnl schreef op zondag 31 mei 2026 @ 14:55:
[...]

Ik heb een voetpomp (Lidl) die ik gebruik en een analoog metertje om te checken. Ik doelde meer op het feit dat je alles wel mee kan nemen voor “stel dat”.
Geel hesje, regenjas, een klein EHBO-tasje en een fles water gaat standaard mee. Voor de rest gok ik er wel op
Ik begreep je boodschap goed hoor. Ik zag zo'n minipompje ergens een een yt video en dacht; why not share it? 8)

• streamnl
  • Niet online
Ik heb enkele jaren (7?) geleden een elektrische pompje gekocht en meteen weer weggegeven. Wat een kabaal kwam daar uit. Die kon ik niet in de ochtend gebruiken zonder de gehele buurt wakker te maken :+

Aan de andere kant… waarschijnlijk is de techniek een heel stuk verder en zijn ze minder vervelend. Misschien moet ik het een nieuwe kans geven. :+

Meer dan ik dacht...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

streamnl schreef op zondag 31 mei 2026 @ 15:40:
Ik heb enkele jaren (7?) geleden een elektrische pompje gekocht en meteen weer weggegeven. Wat een kabaal kwam daar uit. Die kon ik niet in de ochtend gebruiken zonder de gehele buurt wakker te maken :+

Aan de andere kant… waarschijnlijk is de techniek een heel stuk verder en zijn ze minder vervelend. Misschien moet ik het een nieuwe kans geven. :+
Als je je banden in de ochtend regelmatig op moet gaan pompen dan denk ik persoonlijk dat je een heel ander probleem hebt om éérst op te gaan lossen.....

>:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:26
Will_M schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:15:
[...]

Als je je banden in de ochtend regelmatig op moet gaan pompen dan denk ik persoonlijk dat je een heel ander probleem hebt om éérst op te gaan lossen.....

Als je niet zo vaak rijdt dan is het wel handig om het elke keer te checken. Als er meer dan een week tussen zit, dan check ik ze altijd wel even.

Heb een unit van Bosch en die is prima. Ook niet heel luid

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

418O2 schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:18:
[...]

Als je niet zo vaak rijdt dan is het wel handig om het elke keer te checken. Als er meer dan een week tussen zit, dan check ik ze altijd wel even.

Heb een unit van Bosch en die is prima. Ook niet heel luid
Ik heb hier een 300L / 400V compressor in de garage hangen en zolang dat de tank voldoende druk achter de hand heeft is 'ie gewoon helemaal fluisterstil... Als dat ding echter midden in de nacht of vroeg in de ochtend alsnog druk op wil gaan bouwen dan maakt zo'n kreng best wel wat (lees: veel) kabaal >:)

Zo'n Bosch EasyPump ding is dan inderdaad heel handig in het voorkomen van dat soort geluidsoverlast én daarbij ook nog eens erg handig om mee te nemen op een vakantieritje.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• streamnl
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 31 mei 2026 @ 16:15:
[...]

Not sure if serious….
Ik controleer sowieso voor elke lange rit mijn banden en als het weer de “eerste van de maand” is geweest. Het geeft mij een prettig gevoel, dat ik weet dat ze in orde zijn zodra ik vertrek.
En bij het aanzetten van de pomp, schrok ik wat voor herrie er uit kwam.

[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 31-05-2026 16:44 ]

Meer dan ik dacht...

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:39
Vandaag stukje TET Sectie 4 brabant/Limburg gereden.
Helaas was er op onderstaande pad meerdere keren dwars over de weg een rijtje boomstammen geplaatst.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQ5dNiVTmyA1aC_ivw_30oRgrnA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtX1j7i9Dqdu6bsFH1jfWZ0m.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXHSDy2YASym2Pj73FoyH7qangQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLEONVFL6vaosCnvPFxrlbq3.jpg?f=fotoalbum_large
Heb er een aantal aan de kant gelegd, andere kon ik voorbij/overheen.
Wel jammer dat er mensen zijn die het nodig vinden om het gevaarlijk te maken en openbare (ook al is het onverharde) weg te blokkeren met boomstammen 😡

Ik heb me netjes gedragen, rustig langs de mensen (al dan niet met de hond) af en van de meeste kreeg ik ook netjes een duimpje omhoog terug als bedankje.
Maar er zijn er altijd een paar die het bederven (zowel rijders als wandelaars)

Vanochtend half 9 vertrokken en rond 12 weer thuis dus niet heel ver gereden.
Temperatuur was heel goed te doen ook aan het eind.
Dat is fijn want met ATGATT wordt het anders wel heel warm Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eDr6cEcD9eLcns7B42u8mZmdIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktnCdlDgEZSzCJ28FYK2T7ds.jpg?f=fotoalbum_large

.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:45
@harley als j al zo een cross bodyprotector draagt kun je overwegen er enkel een (cross)shirt overheen te dragen.
Ik denk dat die protector vesten best wel schuif bestendig genoeg zijn voor provinciale wegen, maar het scheelt gewoon echt veel lucht op je lijf bij offroad rijden om niet een motorjas (ook al is het een hoodie) te dragen.
Evengoed is dat wel een persoonlijke afweging, ik neem de mindere schuif/glij protectie voor lief als ik offroad ga rijden, in het voordeel voor meer koelte/lucht en bewegingsvrijheid. Maar dat moet echt ieder voor zich bepalen.

Ik draag offroad, en dan ook bij verplaatsingen van en naar, maar zelfs ook bij langere motortips waar het hoofdoel offroad is.
Onderlaag:
  • Crosslaarzen
  • Kniebescherming/braces
  • Heupbescherming short
  • Longsleef merino shirt bij koude
  • lange onderbroek (craft) bij koude
  • korte mouwen sportshirt (craft)
  • Body armor
Bovenlaag:
  • Crossbroek of mountainbike broek
  • Crossshirt longsleeve
  • windstopper jasje met afritsbare mouwen
  • ADV helm
  • Crossbrill
  • handschoenen, ook deze vaak in stoffen uitvoering/cross spul

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Aikon
  • Niet online
Wellicht gewoon een 'fatsoenlijke' motorjas achterop binden, dan kan je die aan met hogere snelheden.

• Bommes
Zou kunnen, maar ik houd niet zo van onnodige bagage. Meestal gaat namelijk ook mijn windstopper wel uit na een half uurtje offroad inspanning.
Dan heb i dus 2 jassen als extra achterop, gaan we niet doen. Niet voor het gewicht maar ik neem het liefst gewoon zo min mogelijk mee, kan ik het niet kwijtraken, sneller met opladen op de camping, enz.

Wel een optie voor @harley als hij het te warm krijgt om zijn hoodie achterop te binden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:39
TET rijden in Nederland is vooralsnog ongeveer max 50% onverhard, de rest dus gewoon asfalt/klinkers. Bescherming is dan toch wel wenselijk.

Ja die hoodie kan wat warm zijn maar in 2022 in India/Nepal en 2024 door Marokko heb ik vrijwel dezelfde outfit iedere dag aangehad tijdens mijn reizen daar. Dus ook de drie dagen in Merzouga met 37 graden en Ouarzazate en Marrakech met 35 graden. Ook met ABR had ik deze outfit aan.
Ik zie het nut van een apart crosshirt niet zo want volgens mij bieden die nul bescherming.
Doorwaai shirtjes heb ik genoeg (en ook onder het protectorvest aan)

[ Voor 12% gewijzigd door harley op 31-05-2026 21:28 ]

.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 13:16
HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:46:
[...]

Ga je voor een Enduro Trail + van Mitas ja dan krijg je wel meer mogelijkheden en kun je echt de blubber in.
Hier bedoel je dan neem ik aan de Enduro Trail XT+?

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-06 13:16
_eLMo_ schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 20:09:
Mitas E07+ ervaring was: prima band. Ja in de kou, in een lange bocht, op een reparatiestreep zet hij een stap opzij. Boeiend?
Offroad / onroad een van de beste compromissen vind ik.
Op een reparatiestreep snap ik. Maar zoals @iMars lijkt aan te geven zorgt hij ook op asfalt in bocht niet voor veel vetrouwen, en dat lees ik dus wel eens vaker.

Moet het zelf ervaren denk ik. Alleen nog kiezen tussen de kleine chevrons Trail en grote chevrons Trail +.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:15
@harley Er bestaan ook crossshirts gemaakt van Cordura, zoals die van Mosko Moto. Die bieden dus zeker wel bescherming tijdens een glijder. Ze zijn prijzig, maar in de uitverkoop wel te verantwoorden (voor mijzelf in ieder geval). Ze zitten heerlijk, zijn zo gevormd om cross protectors onder te dragen, eenvoudig te wassen en ook nog eens super luchtig. Ik heb verder geen aandelen ofzo hoor, vind spullen tof waar goed over na is gedacht.

• Bommes
harley schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:08:
Ik zie het nut van een apart crosshirt niet zo want volgens mij bieden die nul bescherming.
Doorwaai shirtjes heb ik genoeg (en ook onder het protectorvest aan)
Ja wel want je ziet er Uber cool uit met zo een crossshirt, je weet toch 8)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 18:14

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Ja, maar we weten nog niet wat het nu geworden is.
@WilbertNeems Continental TKC 70 met TKC Rocks achter lijkt mij een goede combinatie.
En anders een tweede set wielen halen voor weg en offroad gebruik.
Doen we de Bingokaart nog in de TS opnemen?

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• _eLMo_
  • Niet online
Poah, das best ver.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cF9CeGFo54opAQy54-Uvj9LNwD8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2ZUBwPPtV07OYvte6Xf1nzjU.jpg?f=fotoalbum_large

Trusten.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Die gemiddelde snelheid en dat gemiddelde verbruik haal je niet met een kruissnelheid van 140 km/h :+

Wat een pokkeneind. Ik heb me iig voorgenomen om zoiets nooit meer te doen na een terugreis van 1550 km 8)7

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-06 07:26

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

RBH schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:04:
Vraagje. Door een ongelukje is het tipje van de koppelingshendel afgebroken en moet ik die nu vervangen. Nu zat ik al te denken aan een verstelbare hendel, maar eigenlijk kan ik alleen iets van Motea vinden (link), heeft iemand wellicht ervaring met dit spul?

Zal gaan voor een SV650 uit 2022, geef liever wat meer uit dat het kwalitatief ook echt goed is. Zat al te kijken of SW-Motech wat had, maar die hebben dat niet helaas. Tips zijn welkom!
Vorige zomer hetzelfde issue toen de mijne omviel. Er was alleen een 2e hands hendel van hetzelfde merk te krijgen of een italiaantje van Brembo. 2e hands huismerk werkte slecht maar pastte op het stuur en de Brembo (kkduur) werkt maar vergde wat knutselwerk van de garage. afijn, het was zoeken maar het werkte weer op enige moment en de les was wederom: Duur is goed

And it goes BRAAAAAPP!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:53

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Zo, dat komt bijna in aanmerking voor een Iron But
Je bent weer thuis denk ik dan, vanuit Baskenland gestart?

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:34

geert_s

Gamertag: Brulbak

Doen we de Bingokaart nog in de TS opnemen?
Ik ben gestopt met hem bijhouden, want mensen (waaronder ikzelf) werden het zat. Maar wellicht wel leuk om naar te verwijzen in de TS als er een onderwerp voorbijkomt, in plaats van alles daadwerkelijk af te stempelen.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• ollie1965

ollie1965

geert_s schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:02:
[...]

Ik ben gestopt met hem bijhouden, want mensen (waaronder ikzelf) werden het zat. Maar wellicht wel leuk om naar te verwijzen in de TS als er een onderwerp voorbijkomt, in plaats van alles daadwerkelijk af te stempelen.
Ik stel voor (luisteren jullie mee @LankHoar @harley) bingokaart opnemen met een eigen hoofdstuk/referentie in de startpost en dat als er een onderwerp komt dat op de kaart staat we kunnen zeggen Bingo! @ /list_messages/2328224/0#Bingokaart

Vraag is dan gaan we de bingokaart ook uitbreiden als een onderwerp wel heel vaak voorbij komt :)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07:30

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
ollie1965 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:00:
[...]

Ik stel voor (luisteren jullie mee @LankHoar @harley) bingokaart opnemen met een eigen hoofdstuk/referentie in de startpost en dat als er een onderwerp komt dat op de kaart staat we kunnen zeggen Bingo! @ /list_messages/2328224/0#Bingokaart

Vraag is dan gaan we de bingokaart ook uitbreiden als een onderwerp wel heel vaak voorbij komt :)
Ik snap hem niet helemaal. In de OP opnemen kan altijd, maar wat is dan de functie van die "Bingo @ huppelepup" post?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• ollie1965

ollie1965

Dat Geert_s niet telkens een bingokaart hoeft te presenteren en een vakje hoeft af te kruisen.

• Joris748
  • Nu online
Laten we gewoon lekker stoppen met dat bingo geouwehoer. Het is een logisch dat ieder onderwerp om de zoveel tijd terug komt, zeker in zo'n breed topic. Laten we gewoon op elkaar blijven reageren en elkaar helpen met onze vragen en antwoorden.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:06

-tom-562

Oliesjeik

RBH schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 13:04:
Vraagje. Door een ongelukje is het tipje van de koppelingshendel afgebroken en moet ik die nu vervangen. Nu zat ik al te denken aan een verstelbare hendel, maar eigenlijk kan ik alleen iets van Motea vinden (link), heeft iemand wellicht ervaring met dit spul?

Zal gaan voor een SV650 uit 2022, geef liever wat meer uit dat het kwalitatief ook echt goed is. Zat al te kijken of SW-Motech wat had, maar die hebben dat niet helaas. Tips zijn welkom!
Motea is gewoon een (Chineze) dozenschuiver met een fancy website. Ik zou ze gewoon direct van aliexpress aftrekken.
Ik heb 15 jaar geleden een setje Chinese 'Pazzo's' gemonteerd van 'the2wheels.com', dat was toen een van de bekendere webshops voor die nep Pazzo hendels, uit China. Heeft altijd prima gefunctioneerd en was spelingsvrij.
Motea heeft trouwens haast elke dag wel een andere kortingscode, ik heb ze voorbij zien komen van 20%, 30%, 35%, 40% en laatst zelfs 45%. En de standaard prijzen blijven altijd hetzelfde, het loont dus om even te wachten tot minimaal 40% zou ikz eggen

[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 01-06-2026 11:00 ]

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 17:34

iMars

Full time prutser

WilbertNeems schreef op zondag 31 mei 2026 @ 21:36:
[...]

Op een reparatiestreep snap ik. Maar zoals @iMars lijkt aan te geven zorgt hij ook op asfalt in bocht niet voor veel vetrouwen, en dat lees ik dus wel eens vaker.

Moet het zelf ervaren denk ik. Alleen nog kiezen tussen de kleine chevrons Trail en grote chevrons Trail +.
Moet erbij zeggen dat dat meestal op rotondes zijn, met een normaal wegdek (geen reparatieplekken, dan begrijp ik het wel) en tijdens koudere en natte dagen. Nou zegt dat ook niet alles, vraag maar aan @HTT-Thalan over zijn rotonde ervaringen :+ ;) :(:)

Met de trailraid voor nu betere ervaringen, maar maakt meer lawaai en weet nog niet hoeveel km deze mee gaan (schijnen nog al snel te slijten).

Koop hier mijn P1 reader :)

• ollie1965

ollie1965

Joris748 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:52:
Laten we gewoon lekker stoppen met dat bingo geouwehoer. Het is een logisch dat ieder onderwerp om de zoveel tijd terug komt, zeker in zo'n breed topic. Laten we gewoon op elkaar blijven reageren en elkaar helpen met onze vragen en antwoorden.
Wil niet zeggen dat we de vragen niet beantwoorden, meer een fun element. En die fun gaat ook weer weg na verloop van tijd, net zoals gratis drop eten in een dropjes fabriek*, de eerste weken is leuk daarna heb je er af en toe nog zin in.

* Ollie heeft als tijdelijk werk in een heel grijs verleden in een dropjes fabriek gewerkt

• 418O2
-tom-562 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Motea is gewoon een (Chineze) dozenschuiver met een fancy website. Ik zou ze gewoon direct van aliexpress aftrekken.
Ik heb 15 jaar geleden een setje Chinese 'Pazzo's' gemonteerd van 'the2wheels.com', dat was toen een van de bekendere webshops voor die nep Pazzo hendels, uit China. Heeft altijd prima gefunctioneerd en was spelingsvrij.
Motea heeft trouwens haast elke dag wel een andere kortingscode, ik heb ze voorbij zien komen van 20%, 30%, 35%, 40% en laatst zelfs 45%. En de standaard prijzen blijven altijd hetzelfde, het loont dus om even te wachten tot minimaal 40% zou ikz eggen
Dat is nu

• RBH
  • Registratie: Maart 2005

RBH

-tom-562 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Jep, dat is me inmiddels ook wel duidelijk. :) Heb dus ook bij Probrake nieuwe hendels gekocht, die zijn fantastisch. :)

• 418O2
RBH schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:02:
[...]

Jep, dat is me inmiddels ook wel duidelijk. :) Heb dus ook bij Probrake nieuwe hendels gekocht, die zijn fantastisch. :)
Scheelt ook maar een paar tientjes. Ga er zelf ook over nadenken, de standaard hendels zijn wel erg lomp

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:14
WeirdScience schreef op zondag 31 mei 2026 @ 12:10:
[...]

Bluetooth bandenpomp? Die pompt de band op via Bluetooth en je hoeft geen ventiel te gebruiken?!?!? Ben heel benieuwd

• Joris748
  • Nu online
kneusteun schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:56:
[...]

Bluetooth bandenpomp? Die pompt de band op via Bluetooth en je hoeft geen ventiel te gebruiken?!?!? Ben heel benieuwd
Ik ben ook in de race! Lijkt me een ideaal apparaat :+

Wat is de toegevoegde waarde van bluetooth op zo'n apparaat? 7(8)7

• 418O2
Joris748 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:35:
[...]

Ik ben ook in de race! Lijkt me een ideaal apparaat :+

Wat is de toegevoegde waarde van bluetooth op zo'n apparaat? 7(8)7
Ach pest die arme man niet zo. We snappen allemaal wel wat hij bedoelt

• Joris748
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:37:
[...]

Ach pest die arme man niet zo. We snappen allemaal wel wat hij bedoelt
Ik heb geen flauw idee wat hij zou bedoelen met "bluetooth bandenpomp," anders dan een bandenpomp waarmee je druk in kunt stellen en af kunt lezen met een crappy app op je telefoon ;)

Maar ik laat me verrassen :)

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06 18:14

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

geert_s schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:02:
[...]

Ik bedoelde het een beetje als een soort TL;DR voor het hele topic.
Een plaatje lezen mensen eerder dan een TS van enkele kantjes.

@Joris748 Waarschijnlijk wordt er USB C ipv Bluetooth bedoelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Grubeater op 01-06-2026 12:48 ]

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• 418O2
Joris748 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:46:
[...]

Ik heb geen flauw idee wat hij zou bedoelen met "bluetooth bandenpomp," anders dan een bandenpomp waarmee je druk in kunt stellen en af kunt lezen met een crappy app op je telefoon ;)

Maar ik laat me verrassen :)
Draadloze/kabelloze pomp. Neem aan dat je die wel eens hebt gezien

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 01-06-2026 12:48 ]

• Joris748
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:47:
[...]

Draadloze/kabelloze pomp. Neem aan dat je die wel eens hebt gezien
Die ken ik zeker. Maar de link met bluetooth ontging me totaal.

• DrivinUCrazy
Ach, er bestaan ook tandenborstels met bluetooth. Dus waarom niet een pomp? 8)7

Note to self: als het stoeprandje dat je omlaag wil, hoger is dan de ruimte tussen grond en uitlaat, ook wel de grondspeling genoemd... Genoeg overtuiging gebruiken om naar beneden te gaan. Anders hoor je een schrapend geluid en kiep je om. O-)
De handkap en spiegel zijn allebei wat ervaring rijker, dus dat is zo opgelost. ;)

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012

geert_s

Gamertag: Brulbak

DrivinUCrazy schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:08:
Ach, er bestaan ook tandenborstels met bluetooth. Dus waarom niet een pomp? 8)7

Note to self: als het stoeprandje dat je omlaag wil, hoger is dan de ruimte tussen grond en uitlaat, ook wel de grondspeling genoemd... Genoeg overtuiging gebruiken om naar beneden te gaan. Anders hoor je een schrapend geluid en kiep je om. O-)
De handkap en spiegel zijn allebei wat ervaring rijker, dus dat is zo opgelost. ;)
De lulligste manier, samen met het vergeten schijfremslot.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• 418O2
geert_s schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:18:
[...]

De lulligste manier, samen met het vergeten schijfremslot.
Of het bochtje naar links als je je standaardschakelaar hebt uitgeschakeld

• WeirdScience
kneusteun schreef op maandag 1 juni 2026 @ 11:56:
[...]

Laat ik het toelichten:

In de video waar ik het miezerig kleine pompje voorbij zag komen en er vol ongeloof naar keek, werdt er de vraag gesteld hoe het werkt.....waarop de eigenaar antwoordde dat het via bluetooth werkt. Datgene nam ik dus voor waarheid aan. Met de gedachte dat er geen display aanwezig is (dat was duidelijk waarneembaar vanwege het mini formaat) en dat dus 'mogelijk' de benodigde druk in te stellen zou zijn via een crappy app. ;)

Anyways, ik heb er nog eens op gezocht (ong. 15 minuten) en bij alle specificaties die heb bekeken....niets over bluetooth. Helaas, boer'n kaas.
-
Maar goed, ik zal een linkje erbij posten naar 1 die er feilloos zo uitziet als welke ik gezien heb. Met een klein stukje naar beneden scrollen, nog meer smaken.

https://www.amazon.com/dp/B0CY5B8C8Y?tag=bicycling-auto-20
-
Met hier een linkje naar een site die er een zwikkie van getest heeft en er wat cons & pro's bij vermeld.

https://www.bicycling.com...ctric-mini-inflator-test/

-
Naar de rest die vermakelijk greageerd hebben; Bedankt! _O-

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:40
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIgtKjLw-aLIIrANRYlvqwQGc8k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzDLhHfgw3LuYN3IESrpN8ga.jpg?f=fotoalbum_large

Al dan niet voor de bingo: plaatje met brug O+

Vanmorgen maar eens een rondje ZW-Friesland gedaan, kon me niet heugen dat ik daar ooit eerder gereden had O-) Tellerstand is bíjna 1000, dus donderdag mag ie voor de eerste service. Hopen dat het weerbericht nog een beetje bijtrekt :X

• theredone51
Inderdaad en inderdaad, maar dan dus de combinatie van de twee als het even kan :)

• 418O2
theredone51 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:53:
[...]

Inderdaad en inderdaad, maar dan dus de combinatie van de twee als het even kan :)
Maar wat maakt het een dual sports helm? Ruimte voor goggles of een zonneklep?

• HTT-Thalan
iMars schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Moet erbij zeggen dat dat meestal op rotondes zijn, met een normaal wegdek (geen reparatieplekken, dan begrijp ik het wel) en tijdens koudere en natte dagen. Nou zegt dat ook niet alles, vraag maar aan @HTT-Thalan over zijn rotonde ervaringen :+ ;) :(:)

Met de trailraid voor nu betere ervaringen, maar maakt meer lawaai en weet nog niet hoeveel km deze mee gaan (schijnen nog al snel te slijten).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b6NdiMQHTNXMAIHtuSYBLm-VwkQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/h1jpgC4oUx7NDcVqitBh7YvW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQVHs63t8oWs5RBG7JrLjYQpTdg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NLewFhAggaL5OkN1FmeBJk4j.png?f=fotoalbum_large

Foto's genomen direct na het ongeluk. Bij heel goed kijken zie ik een miniscule 'regenboog' vlek op het asfalt, dus wellicht diesel of olie, maar deze rotondes zijn over het algemeen spekglad bij nat weer en dat was ook te merken bij het rechtzetten van de motor. Gemeente doet alsof er niks aan de hand is, ondanks dat er maandelijks mensen op hun bek gaan hier.

• ollie1965

ollie1965

@HTT-Thalan
Als er echt "maandelijks" mensen op hun bek gaan......
Dan heb je toch een casus om te (laten) handhaven. Een wegdek moet een bepaalde "stroefheid", "stroefheid" ... (verschillende soorten dus) hebben, voldoet het daar niet aan dan heeft men een probleem.
Dus je zou eens kunnen opvragen bij de gemeente:
  • hoeveel ongevallen zijn het laatste jaar geregistreerd op punt X
  • Zijn er meldingen geweest van vervuild wegdek
  • Voldoet het wegdek aan de stroefheids vereisten of zijn deze wel eens gemeten
    • Indien gemeten, graag informatie over deze meting.

• HTT-Thalan
ollie1965 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:15:
@HTT-Thalan
Als er echt "maandelijks" mensen op hun bek gaan......
Dan heb je toch een casus om te (laten) handhaven. Een wegdek moet een bepaalde "stroefheid", "stroefheid" ... (verschillende soorten dus) hebben, voldoet het daar niet aan dan heeft men een probleem.
Dus je zou eens kunnen opvragen bij de gemeente:
  • hoeveel ongevallen zijn het laatste jaar geregistreerd op punt X
  • Zijn er meldingen geweest van vervuild wegdek
  • Voldoet het wegdek aan de stroefheids vereisten of zijn deze wel eens gemeten
    • Indien gemeten, graag informatie over deze meting.
De gemeente ontkent alle kennis van vorige ongelukken, beweert dat er nooit meldingen zijn geweest. Toen ik door bleef drukken (periodiek updates vragen) kwam er steeds geen reactie. Laatste update is van 2 maanden geleden toen er volgens hen gewacht werd op een offerte voor een stroefheidsmeting...

• _eLMo_
  • Niet online
@Joris748 @ollie1965 geslapen net na Parijs zodat ik niet de periferie had in de maandag ochtendspits.

Nu inmiddels thuis van net achter Leon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBt0zG8teYkA-xQBRIHehOmnAlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7gztDQLjEXJrEThlDtTKXLE3.jpg?f=fotoalbum_large

135km/h op de teller, ongeveer 130km/h GPS gereden waar dat mocht.

[ Voor 6% gewijzigd door _eLMo_ op 01-06-2026 15:21 ]

• WeirdScience
theredone51 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:53:
[...]

Kheb zojuist een klein half uur rondgesnuffeld en zie dat de dual-sport flip up helmen wel bestaan, maar idd geen enkel spoor van het merk shoei. :F

Wel kwam ik deze tegen waarbij het aardig cunstomizable is. Wel meerdere, maar om deze mogelijkheid sprak het mij het meeste aan..dus, delen. :)

https://scorpionexo.com/na/product/exo-at960-solid/

Weer een paar mooie gevonden.
https://www.revzilla.com/...r-carbon-helmet?rrec=true
https://www.revzilla.com/...ar-ridge-helmet?rrec=true

[ Voor 15% gewijzigd door WeirdScience op 01-06-2026 15:33 ]

• kneusteun
https://www.bebabbigliamentomoto.com/en/modular-fiber-helmets/17732-56228-premier-land-cruiser-carbon-helmet-glossy.html

Hier nog een, alhoewel ik twijfel of dit allemaal een beetje budget merken zijn. Er lijkt mij een reden dat de grote merken wegblijven bij systeem en adv. destijds deed shoei ook niet aan zonnevizier omdat ze dan niet aan hun veiligheidseisen voldeed.

• ollie1965

ollie1965

HTT-Thalan schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:17:
[...]

De gemeente ontkent alle kennis van vorige ongelukken, beweert dat er nooit meldingen zijn geweest. Toen ik door bleef drukken (periodiek updates vragen) kwam er steeds geen reactie. Laatste update is van 2 maanden geleden toen er volgens hen gewacht werd op een offerte voor een stroefheidsmeting...
Dan heb je, als je de tijd en energie in wil steken, 2 mogelijke routes

WOO

Wet Open Overheid, men moet dan reageren binnen een bepaalde termijn, doet men dat niet dan kan je ze in gebreken stellen, en als ze dan niet reageren binnen 14 dagen dan Wat kan ik doen als de overheid te laat beslist over mijn aanvraag of bezwaar? | Rijksoverheid.nl

Informatieverzoek

Maar dat ben je nu waarschijnlijk al aan het doen

Overigens wat de gemeente ziet als een registratie van een ongeval is wat anders dan de cijfers die er echt zijn. RTL Nieuws heeft dat recent ook eens onderzocht
Honderden gevaarlijke kruispunten gemist: ambulancecijfers geven bewoners gelijk

• HTT-Thalan
ollie1965 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:58:
[...]

WOO

Wet Open Overheid, men moet dan reageren binnen een bepaalde termijn, doet men dat niet dan kan je ze in gebreken stellen, en als ze dan niet reageren binnen 14 dagen dan Wat kan ik doen als de overheid te laat beslist over mijn aanvraag of bezwaar? | Rijksoverheid.nl

Informatieverzoek

Overigens wat de gemeente ziet als een registratie van een ongeval is wat anders dan de cijfers die er echt zijn. RTL Nieuws heeft dat recent ook eens onderzocht
Honderden gevaarlijke kruispunten gemist: ambulancecijfers geven bewoners gelijk
Ja goed punt, ik heb dat WOO verzoek inderdaad nu net ingediend, kijken wat er terugkomt. Thanks voor het meedenken :). Als ik er zelf niets mee opschiet hoop ik in ieder geval ruchtbaarheid te kunnen geven zodat de gemeente bij een volgende situatie niet kan zeggen dat ze er niet van wisten.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05:52

fdees

Trust me I'm an Engineer

Ik heb zelf de voorloper van deze helm: https://nexx-helmets.com/en/helmets/x-lifecountry/plain/white/

Nadeel bij die is dat er geen crossbril makkelijk in kan. Wat het met dit soort helmen is het is het beste van alles, maar daardoor ook een compromissen. Ik vind het wel heel fijn, beste zou denk ik nog zijn voor alles een aparte helm.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• ollie1965

ollie1965

HTT-Thalan schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:04:
[...]

Ja goed punt, ik heb dat WOO verzoek inderdaad nu net ingediend, kijken wat er terugkomt. Thanks voor het meedenken :). Als ik er zelf niets mee opschiet hoop ik in ieder geval ruchtbaarheid te kunnen geven zodat de gemeente bij een volgende situatie niet kan zeggen dat ze er niet van wisten.
Ben je bewust ervan dat alle WOO verzoeken verplicht openbaar worden. Dus ik hoop dat je in je formulering geen traceerbaarheid hebt zitten. De WOO coördinator en Privacy Officer zouden dit moeten borgen voor publicatie maar ik zie wel eens foutjes voorbij komen.

Sucess!

• kneusteun
Heb zelf 3 helmen inderdaad, MX, ADV en een gewone nette plain witte

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 17:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dX69kkc0l12VUKfAh1aXCtQapxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYVAU0CnPdfYHkh859PYlMY0.jpg?f=fotoalbum_large

Oeps via motorforum kwam ik er achter dat er wel erg flinke kortingen nu op zadels waren voor 350 euro nu een extra comford setje zadels voor de mt09 2026

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:17:
Heb zelf 3 helmen inderdaad, MX, ADV en een gewone nette plain witte
Een nette helm voor bruiloften en begrafenissen? :+

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Aikon schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:28:
[...]

Is dat ook 3 delig? :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• kneusteun
Aikon schreef op maandag 1 juni 2026 @ 19:28:
[...]

Sowieso, heb geen B dus ;)

Nee maar die witte kan in principe met alle motoren.

• Bommes
ollie1965 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:58:
[...]

WOO

Informatieverzoek

Werkend aan de andere kant, bij een (kleine) gemeente kan ik niets anders zeggen dan:
Heb wat begrip voor langere wachttijden.
In ons geval 1 collega die de WOO verzoeken moet afwerken, want geen budget voor meer fte daarop, want dat stelt de landelijke overheid niet beschikbaar, terwijl ze wel de WOO verzinnen en implementeren.
Evengoed die ene collega heeft sommige weken meerdere WOO verzoeken te verwerken, want ze worden voor allerlei doeleinde misbruikt.
Wij krijgen bijvoorbeeld WOO verzoeken als verkapt bezwaar, alleen maar omdat er gehoopt wordt dat de ambtelijke organisatie vastloopt omdat het voldoen aan de verzoeken zoveel tijd gaat kosten.

Niet gezegd dat @HTT-Thalan in dit geval een WOO verzoek misbruikt.
Als hij de vraag heeft gesteld en geen antwoord krijgt dan is zijn goed recht om de volgende stap te zetten.
Ik hoop wel dat hij zijn verzoek goed heeft geformuleerd, want als het een te algemeen verzoek is dan kunnen ze daarop het WOO verzoek afwijzen.

• theredone51
418O2 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 14:55:
[...]

Maar wat maakt het een dual sports helm? Ruimte voor goggles of een zonneklep?
Vooral de look van een crosshelm, maar dan wel met de mogelijkheid om hem te kunnen sluiten met het vizier. Maar ook vaak met goggles te gebruiken inderdaad.
kneusteun schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:52:
https://www.bebabbigliamentomoto.com/en/modular-fiber-helmets/17732-56228-premier-land-cruiser-carbon-helmet-glossy.html

Hier nog een, alhoewel ik twijfel of dit allemaal een beetje budget merken zijn. Er lijkt mij een reden dat de grote merken wegblijven bij systeem en adv. destijds deed shoei ook niet aan zonnevizier omdat ze dan niet aan hun veiligheidseisen voldeed.
Goh, ik zou Schuberth nu geen budgetmerk noemen en die maken nog altijd de E2: https://schuberth.com/en/e2

Dat ding komt dus alleen jammer genoeg tegen mijn kin aan, anders zou ik hem zo aanschaffen :)

• mvn23
  • Laatst online: 23:04
kneusteun schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 07:57:
Ben nu bezig met een pennetje aan de telefoon, omdat de iphone 11 icm handschoenen soms wat kut is heb ik een touchscreen pen waar ik even wat printjes voor wil maken zodat voortaan nooit meer hoef te pielen met handschoenen.
Hier ook mee aan de slag gegaan, het resultaat staat op printables. Thanks voor de inspiratie!

Ik heb al wel gemerkt dat je moet zorgen dat de rubberen dopjes goed vast zitten, zeker als de stylus niet achter het windscherm zit. Gisteravond ben ik de eerste ergens tussen de 80 en 150 km/h kwijt geraakt.

• ollie1965

ollie1965

Bommes schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:21:
[...]

Werkend aan de andere kant, bij een (kleine) gemeente kan ik niets anders zeggen dan:
In ons geval 1 collega die de WOO verzoeken moet afwerken, want geen budget voor meer fte daarop, want dat stelt de landelijke overheid niet beschikbaar, terwijl ze wel de WOO verzinnen en implementeren.
Evengoed die ene collega heeft sommige weken meerdere WOO verzoeken te verwerken, want ze worden voor allerlei doeleinde misbruikt.
Wij krijgen bijvoorbeeld WOO verzoeken als verkapt bezwaar, alleen maar omdat er gehoopt wordt dat de ambtelijke organisatie vastloopt omdat het voldoen aan de verzoeken zoveel tijd gaat kosten.

Als hij de vraag heeft gesteld en geen antwoord krijgt dan is zijn goed recht om de volgende stap te zetten.
Ik hoop wel dat hij zijn verzoek goed heeft geformuleerd, want als het een te algemeen verzoek is dan kunnen ze daarop het WOO verzoek afwijzen.
Werkend aan de andere kant van Noord-Brabant :)
Nu de puntjes op de I.
Er is wel budget beschikbaar gesteld voor de verschillende faseringen van de WOO. Voor de direct verplichte openbaringen, het registratie/publicatiesysteem en de komende verplichtingen (of zijn die dit jaar al ingegaan?).

Is het genoeg, zoals altijd…. Nee!

Enne 1 ambtenaar? 1 WOO coördinator en de rest uitvoering bij de ambtenaren denk Ik dan.

En Ollie gaat over tot de orde van de dag 🙂

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:05
theredone51 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:49:
[...]

Vooral de look van een crosshelm, maar dan wel met de mogelijkheid om hem te kunnen sluiten met het vizier. Maar ook vaak met goggles te gebruiken inderdaad.

[...]

Goh, ik zou Schuberth nu geen budgetmerk noemen en die maken nog altijd de E2: https://schuberth.com/en/e2

Dat ding komt dus alleen jammer genoeg tegen mijn kin aan, anders zou ik hem zo aanschaffen :)
Tjah, zodra andere merken helmen van 1000+ euro maken, wordt een Shoei of Schuberth ineens budget. Maar de shoei die tijdelijk in bezit had was al een stuk meer premium dan mijn Nolan. Kan ook aan het 9 jaar leeftijdsverschil liggen;).

• Bommes
ollie1965 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:29:
Is het genoeg, zoals altijd…. Nee!
zeer zeker niet, ook niet met jou puntjes op de i.
Enne 1 ambtenaar? 1 WOO coördinator en de rest uitvoering bij de ambtenaren denk Ik dan.
1 , einz ook wel één geschreven.
Ja de betreffende inhoudelijk betrokken ambtenaar dient alle gevraagde stukken aan te leveren. Maar de rest, de complete rest, ligt bij ons bij een juridische beleidsmedewerker.
Maar inderdaad genoeg hierover.

Motor:
Kill Switch op de zijstandaard verwijderen of niet?
Mijn vorige Vespa had deze niet, maar wel een goede veer op de zijstandaard. Zodra de moeite rechtop getild/gekanteld werd schoot de standaard omhoog.
Maar de motor bleef wel door lopen, ideaal bij ff stoppen voor een foto of zo iets.
Maar mijn huidige Vespa GTS heeft die veer niet meer maar een kill switch.
Zet ik hem op de standaard, kloenk motor uit. Super annoying, voornamelijk omdat ik anders gewend ben dus eigenlijk.

Maar, wel of niet verwijderen? En dan al dan niet kijken of ik ook deze "automatisch" kan laten inklappen.

[/quote]

• Joris748
  • Nu online
Bommes schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:44:
[...]
zeer zeker niet, ook niet met jou puntjes op de i.

[...]

1 , einz ook wel één geschreven.
Ja de betreffende inhoudelijk betrokken ambtenaar dient alle gevraagde stukken aan te leveren. Maar de rest, de complete rest, ligt bij ons bij een juridische beleidsmedewerker.
Maar inderdaad genoeg hierover.

Motor:
Kill Switch op de zijstandaard verwijderen of niet?
Mijn vorige Vespa had deze niet, maar wel een goede veer op de zijstandaard. Zodra de moeite rechtop getild/gekanteld werd schoot de standaard omhoog.
Maar de motor bleef wel door lopen, ideaal bij ff stoppen voor een foto of zo iets.
Maar mijn huidige Vespa GTS heeft die veer niet meer maar een kill switch.
Zet ik hem op de standaard, kloenk motor uit. Super annoying, voornamelijk omdat ik anders gewend ben dus eigenlijk.

Maar, wel of niet verwijderen? En dan al dan niet kijken of ik ook deze "automatisch" kan laten inklappen.

[/quote]
De befaamde Italiaanse ‘standaard’, waardoor ook menig Ducati tegen de vlakte is gegaan. Gelukkig hebben ze daar rond de millenniumwisseling al afscheid van genomen.

• kneusteun
mvn23 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:24:
[...]

Hier ook mee aan de slag gegaan, het resultaat staat op printables. Thanks voor de inspiratie!

Ik heb al wel gemerkt dat je moet zorgen dat de rubberen dopjes goed vast zitten, zeker als de stylus niet achter het windscherm zit. Gisteravond ben ik de eerste ergens tussen de 80 en 150 km/h kwijt geraakt.
Nice! Ja heb mijne ook af, alleen nog geen tijd gehad om te plakken. Helemaal naar de tering van antibiotica kuurtje na een simpele tekenbeet 🥲

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:26

botoo

💀 too old to die young

Killswitch op dr jiffy is imho dikke prima zolang je maar wel met ingetrokken koppeling kan starten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Bommes
@botoo Vespa heeft geen koppeling die ik kan intrekken, is een automaat.

@Joris748 Hoezo een Ducati tegen de vlakte? Zolang de motor er op leunt blijft het ding toch uitgeklapt m

• Joris748
  • Nu online
Bommes schreef op maandag 1 juni 2026 @ 23:19:
@botoo Vespa heeft geen koppeling die ik kan intrekken, is een automaat.

@Joris748 Hoezo een Ducati tegen de vlakte? Zolang de motor er op leunt blijft het ding toch uitgeklapt m
Even snel verzetten en daarbij vergeten dat de zijstandaard inklapt :)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:45

4x2

lộn xộn quá

Tsjah, het is kiezen tussen een aangeleerd irritatiepuntje (ik heb bv nooit een scooter gehad waarbij het kon, dus ben gewend om ze uit te zetten of op de middenbok) of een kans van ergens tussen de 99,9 en 100% dat alle planeten een keer op 1 lijn staan en je Vespa tegen de vlakte gaat door die automagische standaard ;)

leeg

• BvZwolle
  • Laatst online: 02-06 12:09
Even een paar plaatjes van mijn trip van Slovenië, Kroatië en Bosnië:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w464qLkAPLZJHy60x64pQ6Ev9jg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JVSWHg2epbvrswrAGCed7R3K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WyDVDzZX11Ny_Psdh0_1fjSscjw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5BtI62hg79WL3zcQ2ym7V5d8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zbXG1-M5yWH2XBYL7IJiD8uA-Gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjdDc9etljvxsYjjmQuOZuVx.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ieA_QBUTaTow7Wc_5tTawGx9EXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cjbwBforH3cKFdL1eVTCt2E1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-aDDwxbxsdr5zxFdkFTbLC7o9BU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHiSpPa4AZCq3SFnTAamruZu.jpg?f=fotoalbum_large

• HTT-Thalan
Bommes schreef op maandag 1 juni 2026 @ 20:21:
[...]

Ik heb het misschien wel te simpel verwoord... ik heb gevraagd om alle meldingen van de laatste 5 jaar van schades, ongevallen of slecht wegdek op de 2 rotondes hondsrugweg / rondweg Emmen. Punt, einde verzoek :P.

• kneusteun
theredone51 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 21:49:
[...]

[...]

True, sorry ik wist niet dat dit bestond van schuberth...

Ziet er trouwens uit als een systeemhelm tourhelm met wat adv opties. Die klep had wat langer gemogen en ik vind hem wel erg groot ogen.

Maar inderdaad ze zijn er dus wel.

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:51
BvZwolle schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 06:34:
Even een paar plaatjes van mijn trip van Slovenië, Kroatië en Bosnië:
Dat ziet er top uit zeg! Heb je wellicht een gpx om te delen?

• Willem
  • Laatst online: 01:08
Daar ben ik ook wel benieuwd naar! :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Joris748
  • Nu online
Gewoon een vraagje. Het plan is om in de 3de week van juli voor 9 dagen richting Zweden te gaan voor wat TET routes en wildkamperen. Stel dat de weersverwachtingen slecht zijn voor Scandinavië, wil ik een plan B hebben. Welke landen/regio's in Oost-Europa of Zuid-Europa hebben er nog meer laagdrempelige TET-achtige routes?

• kneusteun
Dan is zweden nog steeds wel chill, want shelters.
Maar Naar het zuiden gaan kan ook, maar veeeeeel meer modder bij Frankrijk zelfs veel klei.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 14:32
HTT-Thalan schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:19:
[...]

Ik heb het misschien wel te simpel verwoord... ik heb gevraagd om alle meldingen van de laatste 5 jaar van schades, ongevallen of slecht wegdek op de 2 rotondes hondsrugweg / rondweg Emmen. Punt, einde verzoek :P.
Geen bevredigend antwoord? Op naar de MAG ermee!

• kneusteun
mvn23 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 22:24:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-LOEGOpRN1El5hVIVpKP8f-Iok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZYRHoCg8fn7zFqv7EbIJKkYj.jpg?f=fotoalbum_large Ik heb nog een soort vergrendeling gemaakt voor de clip, zodat hij hopelijk niet te snel los komt.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:38
kneusteun schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 14:47:
[...]

[Afbeelding] Ik heb nog een soort vergrendeling gemaakt voor de clip, zodat hij hopelijk niet te snel los komt.
Is dat niet teveel gepriegel om dat er terug in te krijgen als je rijdt? Iets met een magneetje ofzo lijkt me handiger?

@BvZwolle Gave foto's! Die laatste lijkt net uit een brochure te komen, supertof. Een overzicht van je route heb ik ook wel oren na. :)

• mvn23
  • Laatst online: 23:04
Pyr0_ schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 20:07:
[...]

Is dat niet teveel gepriegel om dat er terug in te krijgen als je rijdt? Iets met een magneetje ofzo lijkt me handiger?
Ik heb het vooral om tijdens een korte stop even nieuwe muziek op te zetten of de navigatie in te stellen zonder de handschoenen uit te moeten doen. Tijdens het rijden blijf ik er wel vanaf.
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste