K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Alpine op maat kost op de beurs 109,- dit jaar.Blabla13 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:46:
[...]
Ik verwacht op de beurs toch wel weer de aanbiedingen van ong. 110-120 of zo.
Vaak houden de merken onderling die marge ongeveer. Alpine, pluggerz en zo zijn er nog een paar merken die er vaak staan
EU DNS: 86.54.11.100
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Dat is wel een scherpe deal hoorc-nan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:34:
[...]
Alpine op maat kost op de beurs 109,- dit jaar.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Ik zal binnenkort nog wel eens een keer een nieuwe foto maken. Deze is bijna 10 jaar oud en er zit al heel lang ook weer een origineel motorblok onder.
[ Voor 21% gewijzigd door Bubbles op 19-02-2026 13:01 ]
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Zeker, maar nu heb ik keuze waar ik hem ga kopen
@Uberdude kun je toch gewoon ouderwets schakelen?
@Bubbles Wat een ultravet ding
Marktplaats vond het onlangs een goed idee mij deze te laten zien:
https://www.marktplaats.n...D3tBlWF54AfXi_5pP5BtHurmm
Maar dat mooie ding kost meer dan 40k
[ Voor 40% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-02-2026 07:14 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
:strip_exif()/f/image/EkFHkfDH10kwltSmlE113G3r.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn Africa Twin CRF1100 Adventure Sports mag ook in de TS, omgeving Zaltbommel, Gelderland.
Ook oprichter en voormalig bestuurder van MTC de Mototeers uit Zaltbommel.
[ Voor 15% gewijzigd door FcAalst op 19-02-2026 08:41 . Reden: Betere foto ]
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Yamaha FJR 1300
deze cliffhanger kan natuurlijk niet heRubman schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 06:29:
@LankHoar Ik sta er nog in met een VFR800FI. Deze heb ik inmiddels niet meer. Al een tijdje motorloos, al komt daar mogelijk binnenkort alweer verandering in.
waar zit je naar te kijken?
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik heb alleen de 2 BMW's nog.
En een Honda PCX 125 '17 mag er juist bij
Dit is de huidige: Honda CB1000R Neo Sports Café uit 2019.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ja sorry, weinig infoFraggert schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 09:01:
[...]
deze cliffhanger kan natuurlijk niet he![]()
waar zit je naar te kijken?
Maar niet specifiek ergens naar op zoek, maar meer dat ik toch weer een motor wil nu het wat rustiger aan het worden is met de kinderen en er dus hopelijk wat meer tijd komt om ook de motor te pakken.
Neig wel naar wat meer hoge zit zoals een KTM adventure of BMW GS ipv de wat sportievere VFR.
Zodra er meer sjoege in zit meld ik mij hier uiteraard
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Nu koop ik niet elk jaar nieuwe dopjes, maar de laatste keer was twee jaar geleden en toen was ik ff boven de 100 kwijt, op maat. Ik denk dat pluggerz een nogal ambitieuze prijsstelling heeft gekozen voor het maatwerk.Bommes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:44:
[...]
Al een tijdje geen nieuwe meer gehaald denk ik zo?
Pluggers op maat 180 euro.
Dat is gewoon een basic merk, niks uitzonerlijks.
Overgings ben ik het met je eens, ik rijd zelf nooit zonder oordopjes.
Maar de tijd dat je voor 100 euro ergens op maat dopjes scoorde is wel over.
Wise enough to play the fool
Ik heb ook op maat gemaakte pluggerz en eerlijk gezegd doe ik ze liever niet in als wel. Zijn me net te hard waardoor ik t merk als ik ze langer dan een uur in heb. Heb ik totaal geen last van met goedkope alpine slaapoordopjes die nog beter dempen ook...teacher schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:08:
[...]
Nu koop ik niet elk jaar nieuwe dopjes, maar de laatste keer was twee jaar geleden en toen was ik ff boven de 100 kwijt, op maat. Ik denk dat pluggerz een nogal ambitieuze prijsstelling heeft gekozen voor het maatwerk.
Enige voordeel van de pluggerz is dat ze veel meer bas doorlaten dus wat dat betreft zijn ze wel leuker om in te hebben
Je bent de Header boven in de OP al sinds een aantal iteraties van dit topique vergeten bij te werken. Hét grote motortopic - Deel 25 is al weer bijna een jaar jaartje of drie geleden gestart...En in de lijst met vorige delen ontbreek deel 27 in de nummering terwijl deeltje 26 er twee keer in vermeldt staat
Tevens meteen een verkapte "BookMarker" voor in het 'Mijn Topics' lijstje
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 19-02-2026 11:10 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dopjes, ik heb bij Alpine paraplutjes, universele dus. Demping okay, vergelijkbaar met mijn optoplastieken.
Voor langere snelweg ritten doe ik liever de Alpine slaap dopjes in, die dempen nog meer. Is het wat rustiger in mijn oren en dus minder vermoeiend.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Plus de ticket van de motorbeurs, parkeer kosten, brandstof, of treinkaartje zijn ook dat nog steeds gewoon doppen van 180 euro..
Bestel je er een broodje Beenham bij wordt dat ineens 353 euro..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
https://www.bol.com/nl/nl...00-paar/9200000094180761/
Ik blijf ze geweldig vinden. Gewoon een handvol pakken, in je jas/tas/broekzak/tanktas en gaan. Dempt geweldig, zitten fijn (ik heb kleine gehoorgangen) en niet duur.
Vanwege de vorm passen deze mij beter dan de meeste andere schuimpjes.
Nee, er zitten geen filters in, álles wordt gedempt. Maakt mij niet uit, juist lekker rustig en ik blijf toch om me heen kijken. Ook heel fijn als je naar een concert gaat of ergens moet zijn met veel herrie. Een kring verjaardag of een werkoverleg ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door Vrijdag op 19-02-2026 11:37 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
180?? Vorig jaar op de motorbeurs heb ik Alpine oordoppen laten aanmeten voor 122,-. Was toen een beursactie, maar zie ze nu online ook voor 135,-. Is voor mij de derde set, en de beste die ik gehad heb.Bommes schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:44:
[...]
Al een tijdje geen nieuwe meer gehaald denk ik zo?
Pluggers op maat 180 euro.
Dat is gewoon een basic merk, niks uitzonerlijks.
Overgings ben ik het met je eens, ik rijd zelf nooit zonder oordopjes.
Maar de tijd dat je voor 100 euro ergens op maat dopjes scoorde is wel over.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Op maat gemaakt raad ik absoluut aan. Zelf rijd ik met oordoppen die speciaal voor 'slapen' zijn gemaakt en dat vind ik persoonlijk heerlijk. Hoe stiller hoe beter. Iemand achterop heb ik zelden en tijdens 't samen rijden met een ander staan we meestal toch even geparkeerd als we even willen kletsen.
Voordelen tegenover de wegwerpschuimpjes zijn voor mij dat ze beter geluid afsluiten, echt minimaal 40% verbetering tegenover wegwerpschuimpjes en ze gaan heel lang mee. Mijn op maat gemaakte oordoppen heb ik nu denk ik 10 jaar en doen het nog perfect. Dit praat voor mij ook direct de prijs goed.
Nadeel is er ook, maar dat is in mijn geval 'model-specifiek': de oordoppen worden vettig door gebruikt (oorsmeer
@LankHoar dank voor de update! Mijn username wordt tweemaal vermeld, terwijl ik bij anderen met twee motoren of meer een soort lijstje zie. En wat betreft informatie op de frontpage op de eerste pagina... volgens mij staat er in het theorieboek voor de motor prima uitgelegd waarom je oordoppen moet dragen inclusief ene tabelletje met snelheden, decibels en na hoeveel minuten je dan gehoorschade hebt. @HTT-Thalan misschien heb jij nog een recente versie op de plank? En trouwens gefeliciteerd met je airbag. Ben wel benieuwd naar je ervaring in de zomer wanneer het boven de 25 graden is. Daarover gesproken,... ik kan niet wachten tot het weer beter wordt! Heel veel zin in rijden maar onder de 10 graden vind ik het te fris.
Kia EV3 GT+ White, Kawasaki Versys 650 Candy Matte Orange
- Vervang ze op tijd
- Je otoplastieken worden in rust aangemeten, maar je gebruikt ze met je helm op. Waarschijnlijk is je gehoorgang met helm op dus óók anders. Ik wil dus altijd zachte otoplastieken en geen harde. Door een foutje heb ik eens harde doppen gekregen; onder de helm werkte dat dus écht niet. Heel oncomfortabel.
- Bestel ze in een mooi kleurtje. Die zachte otoplastieken zijn letterlijk stuiterballetjes... transparant zijn ze, zeker in wat grind, niet meer te vinden.
Zelf gebruik ik de sterkste industriële filters, wat zwaardere filters zijn dan standaard in de motorseries worden toegepast.
Mijn go-to merk voor otoplastieken is Elacin, maar dat is vooral omdat ik die al 25 jaar ( zo lang al weer
[ Voor 9% gewijzigd door DrivinUCrazy op 19-02-2026 12:21 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Nog steeds met de Speed Triple RS, maar wanneer het weer wat beter wordt de Duc Multi testen..
Hopelijk dan weer wat meer "plezier" in het motorijden, want dat mis ik wel een beetje met alle trajectcontroles, flitsen, verkeersremmers etc..
Meer relax comfort in deze zones, maar toch sportiviteit wanneer het kan.
Never ever financial advice...
De meneer die hier op het werk de otoplastieken service verzorgt, zei dat die voor de toepassing uitermate geschikt zijn, het dempt wat het moet dempen maar je hoort wel nog steeds je muziek en bijvoorbeeld de ambulance aankomen. Ik merk ook gelijk een suis als ik ze een keertje niet in doe, dus wat mij betreft het geld meer dan waard.
Moette doen.
Toen mijn vriendin haar op gemaakte Pluggerz liet aanmeten kreeg ze de vraag of ze harde of zachte doppen wou en zij heeft voor de zachte doppen gekozen, die kan ze dan ook uren achter elkaar in hebben zonder dat het ongemakkelijk wordt. Heb je nu natuurlijk niks meer aan, maar mogelijk heb jij de harde doppen die dus voor jouw oren helaas -te- hard zijn?Pyr0_ schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 10:50:
[...]
Ik heb ook op maat gemaakte pluggerz en eerlijk gezegd doe ik ze liever niet in als wel. Zijn me net te hard waardoor ik t merk als ik ze langer dan een uur in heb. Heb ik totaal geen last van met goedkope alpine slaapoordopjes die nog beter dempen ook...
Enige voordeel van de pluggerz is dat ze veel meer bas doorlaten dus wat dat betreft zijn ze wel leuker om in te hebben
Beter dan een suis horen wanneer je ze in doetozzynator schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:49:
Otoplastieken, op het werk harde, maar een paar siliconen in bestelling. Heb voor de motorfiets ook siliconen van Pluggerz, groen filtertje er in en met een koordje. Dan heb je gelijk een vastpakker om ze makkelijk in en uit te halen en kan ik ze ook niet zo snel verliezen.
De meneer die hier op het werk de otoplastieken service verzorgt, zei dat die voor de toepassing uitermate geschikt zijn, het dempt wat het moet dempen maar je hoort wel nog steeds je muziek en bijvoorbeeld de ambulance aankomen. Ik merk ook gelijk een suis als ik ze een keertje niet in doe, dus wat mij betreft het geld meer dan waard.
Awesome
Straks klussen
Carterplug deze ochtend verwijderd, de olie zal er nu wel uit zijn
De nieuwe motoren zien er leuk uit maar ik prefereer toch de oudere motoren. Al was de BMW F450GS wel erg leuk. De Voge en de F800 / 900 leken wel veel op elkaar
[ Voor 31% gewijzigd door Chevy454 op 19-02-2026 14:22 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Mijn mevrouw idem, die ligt er soms des nachts wakker van.A13X schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Beter dan een suis horen wanneer je ze in doetspoiler:dan heb je tinnitus, lijkt bij mij de laatste tijd langzaam erger te worden. Hoor het de laatste tijd eerder/ook met achtergrond geluid
Moette doen.
Die autoslaaptrein van Düsseldorf naar Villach, heb je die recent in de laatste jaren ook genomen? Ik heb daar 2 of 3 jaar geleden eens naar gekeken en las daar veel slechts overs. Overgenomen door een ander bedrijf en nu vooral slecht en vies spoormateriaal en veel gedoe met schades aan de voertuigen.
Ik heb mijn otoplastieken bij de Beter Horen vandaan en daar kun je ze op lekken laten testen. Dan meteen even gehoortest erbij om gerust gesteld te worden dat het gehoor nog steeds hetzelfde is (althans dat hoop je dan). En eens met het kleurtje: ik heb de mijne in rood (r=rechts) en lichtblauw. Valt meteen op. Het zijn wel harde, maar bij mij zitten ze prima.DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:13:
Mijn persoonlijke tips mbt otoplastieken:
- Vervang ze op tijdJe gehoorgang verandert, dus ze gaan hoe dan ook eens lekken. Mocht je op je werk een periodieke controle hebben, kun je daar een lektest laten uitvoeren. Doe ik ook altijd, is nooit een probleem.
- Je otoplastieken worden in rust aangemeten, maar je gebruikt ze met je helm op. Waarschijnlijk is je gehoorgang met helm op dus óók anders. Ik wil dus altijd zachte otoplastieken en geen harde. Door een foutje heb ik eens harde doppen gekregen; onder de helm werkte dat dus écht niet. Heel oncomfortabel.
- Bestel ze in een mooi kleurtje. Die zachte otoplastieken zijn letterlijk stuiterballetjes... transparant zijn ze, zeker in wat grind, niet meer te vinden.
Ondertussen @LankHoar mag de fiets vervangen worden door Yamaha MT07 2018 ipv GSXR 750
Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?
Ik heb er helaas ook last van.A13X schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Beter dan een suis horen wanneer je ze in doetspoiler:dan heb je tinnitus, lijkt bij mij de laatste tijd langzaam erger te worden. Hoor het de laatste tijd eerder/ook met achtergrond geluid
Voor nu heb ik mijn hoop gevestigd op een helm met actieve ANC: https://schuberth.com/en/c5-anc
Hopelijk kan ik mijn woon/werk ritjes dan voortaan rijden zonder oordoppen, aangezien dat dit allemaal binnenwegen zijn waar je max 80 km/h rijdt.
Ik had het vermoeden dat die bij de beurs zelfs echt mijn oude was. Precies dezelfde punten beschadigd etc.DRAFTER86 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:40:
[...]
Ik had em in rood/wit, fantastisch ding. Super veel lol mee gehad, heel Europa mee afgegraven. Zoop wel als een malle, zowel olie als benzine![]()
[Afbeelding]
Nee we waren er om 11:00 en om 14:00 weer weg, had mijn max exposure to drukte wel gehad.HTT-Thalan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:27:
[...]
Nee man, die CBX1000 6 cylinder!
[Afbeelding]
Ben je er nu nog? Ik ben al aardig blut aan het raken....
Vooral nog even bij adventure bike gekletst.
Niks gekocht, vond eigenlijk weinig mx/adv spul en pando moto nergens kunnen vinden.
Wel mooi erachter gekomen dat mijn vriendin toch naar een crf300 neigt ipv de cf moto of kle 500.
Ik zocht ook naar panda moto maar John Doe had een beter aanbod vond ik, triple A cargo jeans voor 239e. En de crf300 is een prachtig ding! Als ik niet al een Twin had zou ik daar zeker op willen touren.kneusteun schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 16:20:
[...]
Nee we waren er om 11:00 en om 14:00 weer weg, had mijn max exposure to drukte wel gehad.
Vooral nog even bij adventure bike gekletst.
Niks gekocht, vond eigenlijk weinig mx/adv spul en pando moto nergens kunnen vinden.
Wel mooi erachter gekomen dat mijn vriendin toch naar een crf300 neigt ipv de cf moto of kle 500.
En anders €134,95, niet onbeschoft veel duurder geworden in de laatste 5 jaar.c-nan schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 23:34:
[...]Alpine op maat kost op de beurs 109,- dit jaar.
Ik heb die van mij nu vijf jaar, ik heb niet het idee dat ik er 'uitgegroeid' ben, dus ik ga ik ze nog niet vervangen (behalve als ik ze verlies).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Mooi kleurtje is wel slim ja, maar bedenk je dat groen (zoals ik heb genomen) weer niet makkelijk terug te vinden is in het gras . . .DrivinUCrazy schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:13:
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Na een side quest op de motorbeurs nu weer aan het echte werk.
Alvorens we de donor helemaal gaan strippen eerst de carb reinigen en de motor draaiende krijgen. Een maand geleden wou die op remmenreiniger pruttelen, laten we die nu maar eens echt goed draaiende krijgen. Deze ochtend de olie afgelaten en was volledig versleten. Verse olie en nieuwe filter toen we terug waren van de beurs.
Daarna de tank eraf en wat zien we hier
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lQW3FNHuTHhelBAC9ZydUOl4.jpg?f=user_large)
I couldn't fix your brakes so I made your horn louder
Zo staat de donor er nu bij.
:strip_exif()/f/image/KrsTQXb2jVUVxLwz9LR2K9Er.jpg?f=fotoalbum_large)
De donor heeft een zwaar leven gehad, er is veel aan de kabelboom geprutst geweest zie ik, dat wordt nog wel een klusje maar dat krijgen we wel in orde.
Tijd voor een kopje koffie, wat opruimen en morgen de carb uit elkaar trekken.
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 19-02-2026 17:13 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
geert_s schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 11:51:
[...]
180?? Vorig jaar op de motorbeurs heb ik Alpine oordoppen laten aanmeten voor 122,-. Was toen een beursactie, maar zie ze nu online ook voor 135,-. Is voor mij de derde set, en de beste die ik gehad heb.
:strip_exif()/f/image/lb0UvDhUC9jo0EOERaGdAbsQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Okay dat zijn de premium dopjes met betere filters. De normale custom fit Road dopjes kosten €150.
Een ander merk verkoopt de lokale hoor winkel niet.
@DrivinUCrazy jou favoriete merk heb ik ook altijd gehad, via mijn vorige werkgever.
Helaas 1 van mijn beide dopjes laten vallen afgelopen trip in Engeland. Via het stuur ergens achter de kappen van mijn motor verdwenen, nooit meer terug gevonden.
Zal eens een rondje bellen hier in de omgeving. Maar voor "slechts" een 30 of 40 euro lagere prijs ga ik niet een 20 minuten of meer verderop winkelen.
Dat is bij aanmeten en ophalen al snel bijna 1,5 uur extra verloren tijd. Dat is het mij niet waard om 3 tienen uit te sparen.
Houdt hoop, mijne heb ik 10.000km later weer teruggevonden toen de tank eraf ging. En die gebruik ik weer, want ze zitten beter dan die nieuwe die ik heb laten maken. Eigenlijk moet ik weer nieuwe, maar ik heb vaak zat gehad dat ze toch niet erg goed dempen na een lange dag rijden.Bommes schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:26:
@DrivinUCrazy jou favoriete merk heb ik ook altijd gehad, via mijn vorige werkgever.
Helaas 1 van mijn beide dopjes laten vallen afgelopen trip in Engeland. Via het stuur ergens achter de kappen van mijn motor verdwenen, nooit meer terug gevonden.
Werkte ideaal.
Die ligt nu bij het dopje 10, dat [censuur] M3 schroefje en dat veerringetje die altijd vallen als je aan het sleutelen bent. Je ziet hem vallen, je hoort die bekende tik... En niets meer.Bommes schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 17:26:
Of ben ik de enige met dat probleem?
Ineens riep een collega: "Ahaaa daar is mijn magneet antenne"
Terwijl hij onder een auto stond van een klant die het laatst een jaar daarvoor voor een beurt was geweest.
Mijn collega was toen zijn magneet vis antenne ding kwijt geraakt.
Zat op de klant zijn/haar auto vast geklikt aan het uitlaat spruitstuk
Ik zelf ben nog nooit een dopje 10 kwijt geraakt ...
Thanks zal eens kijken$n@p$hot schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:32:
@Bommes Bij AudInc kosten ze 130 euro en die zitten op Strijp-S in Eindhoven.
Geen tip, maar herken helaas wat je zegt. Al is het bij mij een constante hele lichte piep/suis. Normaliter heb ik er zelden last van (valt niet op), behalve als ik er hier op het forum over lees, dan hoor ik het weer - dus ook nu ik dit typ. En zoals je zegt: als ik gereden heb dan is het een paar uur of zelfs dagen meer aanwezig.$n@p$hot schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:34:
[...]
Ik heb er helaas ook last van.In het normale leven valt het wel mee en hoor ik slechts af en toe een piep. Als ik mijn oordoppen indoe (schuimpjes of oto-plastieken) dan komt de piep helaas overal boven uit en komt hij erg naar de voorgrond.
Zelfs na het rijden, kan het dan weer enkele uren / dagen duren voordat het weer terugzakt naar het normale niveau. Heeft iemand nog tips hoe hier mee om te gaan? Af en toe vraag me af of het niet beter zou zijn om te stoppen met motorrijden.....
Ik rij met schuimen oordoppen met hoogste demping die ik kon vinden (3M EAR Soft FX); maar toch blijven mijn oren gevoelig na een rit (maar ook na een avond uitgaan). En ook ik vraag me na een rit regelmatig af of ik er niet gewoon mee moet stoppen..
Ik weet ook niet of het door het motorrijden is ontstaan of door de uitgaan tijd in mijn jonge jaren. Toen droeg je nog geen oordoppen en stond de muziek kneiterhard.
Ik ga kijken of ik er morgen of zondag aan toe kom om alles te verwerken!
When life throws you a curve, lean into it and have faith!
Wel jammer dat de Nederlanders strak €120,-/Jaar extra moeten gaan betalen om te mogen gaan genieten van al die wegen en opties in .BEkazzzdafke schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 12:29:
Hier een update voor 2026:
Nog steeds met de Speed Triple RS, maar wanneer het weer wat beter wordt de Duc Multi testen..
Hopelijk dan weer wat meer "plezier" in het motorijden, want dat mis ik wel een beetje met alle trajectcontroles, flitsen, verkeersremmers etc..
Meer relax comfort in deze zones, maar toch sportiviteit wanneer het kan.
/f/image/RKQyxBZ3yXODnlNDDBWelpFa.png?f=fotoalbum_large)
U ziet:
/f/image/NLHVNJbuGXf7bdlQqvLsptJE.png?f=fotoalbum_large)
De Damen Titano 4-seizoenenjas zwart/geel, een combo textiel/leer die volledig waterdicht is. Maatje 54, iets groter dan ik nodig heb, want airbag enzo. Daaronder een Abus schijfremslot met memory kabel voor de CB125F want die had nog geen slot. Feitelijk kan ik deze natuurlijk met elke motor meenemen want lekker klein enzo.
Ik wilde eigenlijk voor geheel fluorgeel gaan (tegen 75 euro meerprijs mag je een Damen jas volledig zelf samenstellen qua kleuren) maar die 12 weken productietijd daar had ik geen zin in.
/f/image/3f1AT9UT7m1x3mFPFTjxtNuN.png?f=fotoalbum_large)
Een paar John Doe Striker Cargo jeans - Triple-A rated tot 120km/u waar nu nog level 1 in zit maar daar komt achteraf via webbestelling een set level 2 pads in komen voor zowel knie als heup. Omdat ik de vorige beschadigd heb met mijn crash kreeg ik er als goodie een branded buff bij en een sleutelhanger. Toch leuk. Deze broeken zijn volledige 'through and through' met een aramide binnenlaag bekleed en (Ik ben nu feitelijk mijn eigen test dummie geweest, immers, dus ik kan het weten) dus een stuk steviger dan 'gewone' motorjeans. Ze zijn daardoor ook nét een tikkeltje warmer en indien je ze na het wassen strijkt, ook waterafstotend dus ik rij er in lente/herfst ook gewoon mee.
Daaronder een setje putoline voor onderweg - helm cleaner en kettingspray. Niet gekocht, maar gekregen bij de KNMV waar ik voor hun aanbieding van 25 euro een jaartje heb bijgetekend (voornamelijk vanwege de pechhulp).
/f/image/YD7YPmVaosBtRpIq8ubgo3H4.png?f=fotoalbum_large)
Ja ja, daar is 'ie dan. De Alpinestars Tech Air 5 Plasma in maatje XL. Zit nog ietsje strak rondom de maagregio maar ben onlangs van 92 naar 87 kilo afgevallen en ik ga daar nog even mee door en verder zit hij overal als gegoten. Heb direct een navulpatroon meebesteld en die word gratis nagestuurd omdat ze vergeten waren die mee te nemen naar de beurs.
Heb voor alles een nette beursprijs betaald en ben er héél erg content mee!
- edit -
Zou bijna deze nog vergeten:
/f/image/qnAaYORph0YCdpUwiQn2PhQG.png?f=fotoalbum_large)
En ook maar gelijk even mijn aankoop bij MKC geregistreerd voor de winactie, hoofdprijs een BMW F900R die bij een mogelijke winst waarschijnlijk direct in de verkoop gaat. Geinteresseerden mogen zich via PB aanmelden
[ Voor 11% gewijzigd door HTT-Thalan op 19-02-2026 20:58 ]
Ik snap die verhalen rondom dop 10 ook niet eigenlijk.Bommes schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:18:
Ik heb ooit als automonteur bij de lokale Fiat dealer gewerkt (een leven geleden)
Ineens riep een collega: "Ahaaa daar is mijn magneet antenne"
Terwijl hij onder een auto stond van een klant die het laatst een jaar daarvoor voor een beurt was geweest.
Mijn collega was toen zijn magneet vis antenne ding kwijt geraakt.
Zat op de klant zijn/haar auto vast geklikt aan het uitlaat spruitstuk![]()
Ik zelf ben nog nooit een dopje 10 kwijt geraakt ...
* Destruction is ook oud-monteur. En ik sleutel nog regelmatig, maar een dop 10 verliezen is me nooit overkomen.
Mbt de discussie rondom oorbescherming is mij de laatste keer op de motor (tot nu toe dan dus) juist opgevallen dat ik mét die bescherming in juist een zachte pieptoon in mijn oren had. Maar in heel stille ruimtes heb ik ook wel eens een zacht piepje, dus wellicht is dat al tinitus-light ofzo. Vanmiddag nog even op de PS weg, ik moet zeggen dat ik op dat ding eigenlijk bijna nooit oorbescherming in heb. Op de motor 9 van de 10 keer wel.
Ik heb eigenlijk altijd van die schuimpjes, ik heb een tijdje van deze units gehad die je met een ander geval in je oren moet doen (en die gebruik je ook om ze er weer uit te halen), maar nadat ik 1 zo'n dopje bij de HA uit m'n oor heb moeten laten halen was ik daar wel van genezen. Mooi niet dat het dopje nog uit te nemen was met dat tool dingetje
[ Voor 49% gewijzigd door Destruction op 19-02-2026 20:22 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ken het, sinds 2,5 jaar echt serieus last van. Helaas na een vliegreis en de oordoppen nergens kunnen vinden want ik had na een kwartier al last van het echt oorverdovende geluid in het Ryanair toestel. Pas toen we op de hotelkamer waren en de herrie niet weg was merkte hoe erg het toen was.A13X schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Beter dan een suis horen wanneer je ze in doet![]()
]dan heb je tinnitus, lijkt bij mij de laatste tijd langzaam erger te worden. Hoor het de laatste tijd eerder/ook met achtergrond geluid
Heb het idee dat ik er de laatste tijd iets "minder altijd" last van heb en zit het meer op standje 5, maar zodra ik ergens ben met hard geluid is het meteen weer op standje 7 terug.
Daarom dus overal die paraplu oordoppen. En ja met de oordoppen in hoor ik de ruis wel meer dan met normaal omgevingsgeluid.
Ik vraag me serieus af of ANC hier wel voor zou werken.$n@p$hot schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:34:
[...]
.....
Voor nu heb ik mijn hoop gevestigd op een helm met actieve ANC: https://schuberth.com/en/c5-anc
Hopelijk kan ik mijn woon/werk ritjes dan voortaan rijden zonder oordoppen, aangezien dat dit allemaal binnenwegen zijn waar je max 80 km/h rijdt.
Geluids is eigenlijk luchtdruk, ANC canceld het hoorbare geluid. Maar is de geluidsdruk dan ook weg ? Of neem je het niet meer actief waar, maar ondertussen krijgen je trommelvliezen/trilhaartjes nog wel alles te verwerken ????
Wat had je dan verwacht je opent 1 dag voor de motorbeurs het nieuwe topic waarin iedereen getagd is. Leuke reminder dat "het seizoen" er weer aankomtLankHoar schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 19:37:
Toen ik nog geen etmaal geleden dit deel opende had ik niet gedacht dat ik zo'n korte tijd later 20+ notificaties zou krijgen hiervan![]()
Ik ga kijken of ik er morgen of zondag aan toe kom om alles te verwerken!
Als je hulp nodig zou hebben wil ik eventueel wel helpen.
Ga proberen weer wat meer actief op het forum aanwezig te zijn. Laatste tijd meer gelurkt.
[ Voor 16% gewijzigd door harley op 19-02-2026 20:45 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Niet zelf ervaring mee of van anderen iets vernomen. Kwam het slechts als mogelijkheid tegen.WilbertNeems schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:01:
@Joris748
Die autoslaaptrein van Düsseldorf naar Villach, heb je die recent in de laatste jaren ook genomen? Ik heb daar 2 of 3 jaar geleden eens naar gekeken en las daar veel slechts overs. Overgenomen door een ander bedrijf en nu vooral slecht en vies spoormateriaal en veel gedoe met schades aan de voertuigen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Ja die timing is inderdaad niet handig wat dit betreft, of juist wel, hahaharley schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 20:37:
Wat had je dan verwacht je opent 1 dag voor de motorbeurs het nieuwe topic waarin iedereen getagd is. Leuke reminder dat "het seizoen" er weer aankomt
Als je hulp nodig zou hebben wil ik eventueel wel helpen.
Ga proberen weer wat meer actief op het forum aanwezig te zijn. Laatste tijd meer gelurkt.
Hartstikke welkom, ik zal je toevoegen aan de OP! Hartelijk dank.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ik heb nog 20 notificaties om te verwerken. Dat wilde ik allemaal in 1x doen vanaf achter mijn PC maar dat gaat me vandaag niet lukken
Als je toch bezig bentLankHoar schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:06:
[...]
Ik heb nog 20 notificaties om te verwerken. Dat wilde ik allemaal in 1x doen vanaf achter mijn PC maar dat gaat me vandaag niet lukken
:strip_exif()/f/image/XHqOO5gZrtwcGTRBEcm6zP7M.jpg?f=fotoalbum_large)
2016 Africa Twin CRF1000L
2003 CB500 Twin
2026 CB125F
Gelukkig heb je er nu een verse assistent bijLankHoar schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:06:
[...]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
@harley FTWDestruction schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:40:
[...]
Gelukkig heb je er nu een verse assistent bij
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Verder vooral geconcentreerd op mijn uitrusting. Veel wijzer geworden waardoor ik nu gericht kan gaan shoppen.
- Alpinestars Bionic Plasma LT Beschermjas gepast en die zit als gegoten. Meteen online eentje besteld tegen een scherpe prijs.
- Aantal helmen gepast. Op dit moment staan de Klim Krios Pro, Leat Adv 8.5 en de Shoei Hornet Adv op mijn shortlist. Moet de helmen wat uitgebreider passen voordat ik een beslissing neem.
- Alpinestars Tech 7 Enduro Drystar gepast, zit als gegoten in beton. Man wat een stugge laars. Weet nu welke maat ik moet hebben, dus kan op zoek naar een leuke aanbieding.
- En utigebreid gekeken naar rackless systemen. Kriega en Mosko Moto spreken me het meest aan, bij Enduristan had ik een beetje een mwah indruk. De Mosko Moto Rackless V80 heeft de voorkeur, omdat deze wat flexibeler is qua mogelijkheden. Zodat het meebeweegt van weekendje hotel tot aantal weken reizen en kamperen. Ook heeft Mosko Moto handige tanktassen met drinkzak. Nog een kortingscode voor de webshop meegekregen. Deze week maar eens een knoop doorhakken.
Tja ik wist niet hoe ik je kon vinden of herkennenJoris748 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:57:
(...)
En nog wat rondgekeken bij de motorhotels voor ons jaarlijkse weekend met de motorclub. Helaas geen Tweakers tegengekomen om een praatje te maken. (...)
Volgend jaar maar een signalgroepje maken voor de herkenbaarheidHTT-Thalan schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:00:
[...]
Tja ik wist niet hoe ik je kon vinden of herkennen.
Of een zakdoek in de linker of rechter broekzakMorwen schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:03:
Volgend jaar toch maar een hand signaaltje afspreken. Ik heb ook geen tweakers gezien.
Zojuist weer terug van de beurs.henkNL schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:01:
* henkNL gaat morgen ook naar de beurs
Eerst nog wat werken, en dan om 15:30 met de vierwieler richting Utrecht, heb een avondkaartje.
Kan ik gelijk aan de zure beenham![]()
Oordoppen laten aanmeten
En kijken / proefzitten voor een opvolger van mijn CBF600.
(shortlist voor morgen: NC750x, Tracer, Versys, V-Strom)
Geparkeerd bij Westraven langs de A12, parkeren én ov voor 5 pers. naar de Jaarbeurs voor 8,50
Ik was nog nooit op de beurs geweest, maar vond het heerlijk rustig deze donderdag avond
Een setje Alpine oordoppen laten aanmeten (109,-)
En de shortlist motoren afgewerkt die ik wilde bekijken/zitten/voelen, die lijst is intussen wat gewijzigd;
-Honda nc750x; stond vooraf eigenlijk op 1 op mijn lijst, maar is te laag, te netjes en zit vervelend met m'n benen tegen de tank (frunk) aan.
-Tracer; goede kanshebber, moet ik gaan proefrijden
- Versys; zit perfect eigenlijk alles goed, alleen vind m niet mooi
- V-strom; had ik vooraf mn twijfels over, maar die zit top, looks goed, moet ik gaan proefrijden.
Erbij gekomen is de CFmoto 700mt. Zit goed, looks goed, positief verrast. Ook die maar eens proefrijden.
Al met al, leuke beursavond.
🚗 Tesla M3H 2024 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | 🏍️ Honda CBF600SA - 2005 |🔋HomeWizard 2x2,7=5,4kWh
Dat is maar een enkele seconde. Als je de koppling op laat komen wapper je er achteraan, als je het stuur uberhaupt vast kunt houden.henkNL schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:25:
[...
-Honda nc750x; stond vooraf eigenlijk op 1 op mijn lijst, maar is te laag, te netjes en zit vervelend met m'n benen tegen de tank (frunk) aan.
Moette doen.
Probeer ook de Airoh Commander 2, is nu echt in trek bij alle adventure rijdersJoris748 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:57:
Was een geslaagd dagje beurs. Ik had het idee dat het drukker was dan voorgaande jaren op de donderdag. Gezellig met een paar maten nieuwe motoren bekeken. En of de duvel ermee speelt, wordt ik op de Ducati stand gebeld door de dealer dat er een offerte voor een DesertX in mijn mail zitEens kijken of we er qua prijs uit gaan komen. Ben maar meteen langs Combimotors gegaan voor een offerte voor een verzekering.
Verder vooral geconcentreerd op mijn uitrusting. Veel wijzer geworden waardoor ik nu gericht kan gaan shoppen.En nog wat rondgekeken bij de motorhotels voor ons jaarlijkse weekend met de motorclub. Helaas geen Tweakers tegengekomen om een praatje te maken. Oh ja, ook nog een Abus schijfremslot gekocht. Prijs niet superscherp, maar nauwelijks duurder dan de online shops.
- Alpinestars Bionic Plasma LT Beschermjas gepast en die zit als gegoten. Meteen online eentje besteld tegen een scherpe prijs.
- Aantal helmen gepast. Op dit moment staan de Klim Krios Pro, Leat Adv 8.5 en de Shoei Hornet Adv op mijn shortlist. Moet de helmen wat uitgebreider passen voordat ik een beslissing neem.
- Alpinestars Tech 7 Enduro Drystar gepast, zit als gegoten in beton. Man wat een stugge laars. Weet nu welke maat ik moet hebben, dus kan op zoek naar een leuke aanbieding.
- En utigebreid gekeken naar rackless systemen. Kriega en Mosko Moto spreken me het meest aan, bij Enduristan had ik een beetje een mwah indruk. De Mosko Moto Rackless V80 heeft de voorkeur, omdat deze wat flexibeler is qua mogelijkheden. Zodat het meebeweegt van weekendje hotel tot aantal weken reizen en kamperen. Ook heeft Mosko Moto handige tanktassen met drinkzak. Nog een kortingscode voor de webshop meegekregen. Deze week maar eens een knoop doorhakken.
Bespaar je geld op de Tech 7 en neem geen Drystar. De normale kan ook wel tegen wat regen en als je echt door diepe plassen gaat raggen dan komt het sowieso via de bovenkant erin en gaat het er niet meer uit door de Drystar. Dat stugge wil je juist wanneer je onverhard gaat rijden, beschermt je enkels en het went. Ik vind de Tech 7 juist nog super comfortabel vergeleken met de Tech 10
Net ook even weer bier lopen drinken op de beurs, gezellig praatje gemaakt met wat bekende op de BMW stand. Verder was er maar weinig kleding of andere zaken te halen. Dat viel dit jaar wel tegen. Alleen de merkenzaal was het bezoeken waard.
[ Voor 6% gewijzigd door cyntax op 19-02-2026 22:38 ]
Je beschrijft een Vmaxozzynator schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:33:
[...]
Dat is maar een enkele seconde. Als je de koppling op laat komen wapper je er achteraan, als je het stuur uberhaupt vast kunt houden.
Dat is inwendig ook gewoon een NC750 blok
Dat No Cum motorblok mag niet eens in dezelfde gietmal. De 72 graden hoek van de Vmax blijft iets mythisch. Er stonden wel een paar leuke bij de Vmax club vond ik.
Ga jij nu een Yamaha Vmax met een Honda vergelijken?Joris748 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:41:
[...]
Dat is inwendig ook gewoon een NC750 blok
Thx, zal die ook eens gaan bekijken!cyntax schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:35:
[...]
Probeer ook de Airoh Commander 2, is nu echt in trek bij alle adventure rijders. Super lichte en comfortabele helm. Ik gebruik zelf nog de Hornet ADV maar moet binnenkort ook aan upgraden vanwege de leeftijd van die helm.
Heb een voorkeur voor Drystar ivm lange tijd rijden in de regen. Zeker als de temperaturen wat lager zijn. Heb geen hekel aan in de regen rijden, wel aan natte voeten.Bespaar je geld op de Tech 7 en neem geen Drystar. De normale kan ook wel tegen wat regen en als je echt door diepe plassen gaat raggen dan komt het sowieso via de bovenkant erin en gaat het er niet meer uit door de Drystar. Dat stugge wil je juist wanneer je onverhard gaat rijden, beschermt je enkels en het went. Ik vind de Tech 7 juist nog super comfortabel vergeleken met de Tech 10.
Net ook even weer bier lopen drinken op de beurs, gezellig praatje gemaakt met wat bekende op de BMW stand. Verder was er maar weinig kleding of andere zaken te halen. Dat viel dit jaar wel tegen. Alleen de merkenzaal was het bezoeken waard.
Was de eerste keer dat ik een endurolaars aan had. Had wel verwacht dat ze stug zouden zijn, maar niet zo stug. Zal ook wel een kwestie van wennen zijn. Pasvorm was wel goed.
Was ik vergeten erbij te zeggen dat dat NC750 blok teruggetuned is? Waar de Vmax astmatisch wordt, sleurt de orginele NC750 nog een paar duizend toeren door.Will_M schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:44:
[...]
Ga jij nu een Yamaha Vmax met een Honda vergelijken?
[ Voor 15% gewijzigd door Joris748 op 19-02-2026 22:51 ]
Dat is gewoon een weg tour laars, dan kun je net zo goed met je motor sneakers gaan offroaden.R1chardTM schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:56:
Ben in de markt voor motorlaarzen, ga deze zomer de eerste keer wat offroad werk doen. Wil dat zeker niet met de motorsneaker doen die ik voor woon/werk gebruik. Tot nu toe spreken de Alpinestars Corozal V2 me wel aan. Is het waard om naar de beurs te gaan (woon in Utrecht dus makkie) voor aanbiedingen of zijn de huidige kortingen online basically hetzelfde?
Serieus gewoon nee, te weinig protectie voor je enkels en je voeten bij offroaden.
Oke thx, goed om te weten. Ga me nog maar eens goed inlezen dan.Bommes schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:59:
[...]
Dat is gewoon een weg tour laars, dan kun je net zo goed met je motor sneakers gaan offroaden.
Serieus gewoon nee, te weinig protectie voor je enkels en je voeten bij offroaden.
https://www.24mx.nl/produ...gaerne-gx1_pid-PM-4948332
Kost je ook nog minder maar heb je wel echt een gerenommeerd merk/offroad laars.
Iets minder heftig: een Forma Adventure laars
https://www.fc-moto.de/ep...TCWkd5FuSedUaAkQ7EALw_wcB
Zelfs die laatste is offroad een betere keuze dan wat jij linkte.
Natuurlijk alles in verhouding met wat je gaat doen, maar echt zo een laars van voornamelijk leer, met maar 2 gespen voegt niet veel toe aan bescherming.
Dan heb je echt een hardere kunststof "schaal" nodig, meer gespen, stuggere zool.
Ga je lekker veel op de weg rijden, af en toe een zandpaadje dan kun je net zo een Forma Adventure boot ook best goed wegkomen. Maar zelfs dat is eigenijk al een compromis voor de bescherming van enkels en voeten.
[ Voor 25% gewijzigd door Bommes op 19-02-2026 23:11 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
@_eLMo_ Na een hele leuke trip Noorwegen vorig jaar, waar we uiteindelijk met niet geschikte motoren op toch wel erg leuke gravel/bergpaden terecht kwamen om mooie slaapplekken te vinden. Volgende vakantie wordt Frankrijk om daar kennis gaan maken met wat meer offroad routes. Dus idee is dat we het wel schappelijk willen houden binnen ons kunnen opzoek naar wat mooie routes die goed te doen zijn en uiteindelijk als dat lekkar gaat wat meer uitdaging opzoeken. Maar gaat dus echt niet super hardcore worden.
Misschien is offroad dan niet het goede woord,
[ Voor 4% gewijzigd door R1chardTM op 19-02-2026 23:36 ]
Droge voeten in de regen? Ja je kan voor dry star gaan, maar bijna bij iedereen zijn de partial dry star. Dus hou rekening met door lekken.
/f/image/6KknQEQotQCoPgY0YwH9WrGn.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BFDRtjV1jeWnhtQI6gWKa9Sr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wSNAOyjL3v1cLWVmjdupjQoA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/unUUEvVPN1dsNGdIn1lgKose.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qlJahKNM056JZYzfn7iid4A9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UjeKkLQ3PvRboE7MgW0lx0Rc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6hh809a1uxuiGrP1imzb3Ltu.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RNIjLGisDyJURr2z9OEb6aiC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pHIz2oB4Wxyw67b5lvGCsO4e.jpg?f=fotoalbum_large)