Hét grote motortopic - Deel 28 (2026) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste
Acties:

• Chrisuu01
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-05 19:17
Hey mede Tweakers,

Na jaren niet te hebben kunnen rijden, ben ik er weer aan toe om een motor in mijn leven te hebben.

Op dit moment heb ik helaas geen goede plek om een motor neer te zetten. De stoepen naast de huizen zijn zo smal dat iets daar parkeren eigenlijk niet kan. Mijn tuintje is erg klein. Jje kunt er nauwelijks draaien, zeker met de stoelen en planten die er staan. De tegels zijn ook niet helemaal vlak, waardoor een motomover waarschijnlijk niet goed werkt. Zelfs mijn gewone fiets uit de schuur halen is al een uitdaging, omdat ik die over het deurkozijn moet tillen.

Zijn er in de buurt misschien tweakers met een garagebox waar wat ruimte in kan huren in Amersfoort? Ook sta ik open voor advies over hoe ik de motor toch op een nette manier dichter bij de straat kan plaatsen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-05 16:31

geert_s

Gamertag: Brulbak

Nou mensen, de bingo is wegens succes afgelast. Je zal ook eens een lolletje maken.. :X Sorry voor de overlast.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:27
Ik ging vandaag m'n motor inruilen. Bleek bij de proefrit van de motorzaak dat de ABS-pomp het niet meer deed. Hij gaf geen waarschuwingslampje of iets, maar als ik erover nadenk heeft de ABS (iig aan de achterkant) het dan zolang ik hem heb nooit gedaan. Toen ik hem net had heb ik wel een keer een noodstop geoefend en de achterkant laten slippen, maar daar heb ik verder niet bij stilgestaan.

Anyway, over een week of twee heb ik een andere motor *O* Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X0mPZjBH3mGv8wx3hRjUr-xzyyE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/EHEaUtGrdxiFPnWBymVBwySK.gif?f=user_large

Teaser:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H9quVtL.jpeg

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:48
Beetje sneu @geert_s is dat wel, jou bingo ging over ongeveer alles wat er in dit topic voorbij komt, zonder iets op de man persoon te spelen.
Maar goed mods wegen zijn ondoorgrondelijk.. het zijn net mensen :P

On topic, net mijn Bib&Go even geupdate met het kenteken van mijn Vespa.
Tolweg vermijd ik het liefste maar op de heenweg van het juni ritje zitten toch nog wel wat stukjes.
Zo heb ik in ieder geval geen last van de tol poortjes.
Mezelf kennende ga ik dat ding nu wel weer vergeten om mee te nemen :P :X

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:51
Bo0bz schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:19:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij een Chinese motor horen ook Chinese tassen. Vandaag mee op pad geweest en flink wat buien meegepakt... Alles droog _/-\o_
Ah kijk nog een 700MT :) ik heb sinds een maand een zwarte met koffers :)

• Bommes
Voor de (motor)reizigers onder ons een linkje:
https://adventurecompanion.app/
Een gebruiker op het motorforum heeft die site gemaakt.

Je kunt er in (nu nog) 5 tools gpx routes inladen, de tools hebben allen verschillende doelen.
Er is er eentje om te bepalen of je op de ingeladen route veel modder tegen zult komen :P Leuk voor onze TET (Bingo!!!) rijders.
Er is een tool om je tankstops te plannen met de ingeladen GPX. Je kunt je rijbereik op je tank in geven en je krijgt op de GPX gewoon voorgestelde tankstops te zien. Fijn als je een beperkt bereik hebt.
Of eentje waarbij je alle kastelen, ruïnes, natuur monumenten of anders sinds rond om je route te zien krijgt en er dus niet per ongeluk voor bij sjeest. Inclusief de wiki links en dergelijke.
Ook nog eentje om overnachtingsstops op campings in te plannen onderweg.

Ik ben geen IT'er, dus of het heel moeilijk maken is, geen idee?? Maar dat doet er ook niet toe, ik vond het tof en iets toevoegen aan de voorpret en gemak van je reizen en routes maken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:35
Bommes schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:52:

Je kunt er in (nu nog) 5 tools gpx routes inladen, de tools hebben allen verschillende doelen.
Er is er eentje om te bepalen of je op de ingeladen route veel modder tegen zult komen :P Leuk voor onze TET (Bingo!!!) rijders.
Er is een tool om je tankstops te plannen met de ingeladen GPX. Je kunt je rijbereik op je tank in geven en je krijgt op de GPX gewoon voorgestelde tankstops te zien. Fijn als je een beperkt bereik hebt.
Of eentje waarbij je alle kastelen, ruïnes, natuur monumenten of anders sinds rond om je route te zien krijgt en er dus niet per ongeluk voor bij sjeest. Inclusief de wiki links en dergelijke.

Ik ben geen IT'er, dus of het heel moeilijk maken is, geen idee?? Maar dat doet er ook niet toe, ik vond het tof en iets toevoegen aan de voorpret en gemak van je reizen en routes maken.
Oehh TrailScout is best een leuke tool om mee te spelen! Die ga ik zeker even bookmarken!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:04
Ik heb vandaag voor het eerst een dag op een grotemensencrossbaan in Heerde gereden. Er was een Husqvarna 450 voor me geregeld en mocht ook een paar rondjes op een Husqvarna 501 FE knallen. Ik heb zelden zo hard mogen werken op een motor! Maar wat gaaf was het!!!

YouTube: Bijna boom gekopt

Volgende week maandag een hele andere categorie: Junior Circuit Assen op de Speed Triple.

@O88088 een Super Tenere? Veel voorpret gewenst!

[ Voor 16% gewijzigd door BvZwolle op 12-05-2026 06:36 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:59
BvZwolle schreef op maandag 11 mei 2026 @ 22:45:
Ik heb vandaag voor het eerst een dag op een grotemensencrossbaan in Heerde gereden. Er was een Husqvarna 450 voor me geregeld en mocht ook een paar rondjes op een Husqvarna 501 FE knallen. Ik heb zelden zo hard mogen werken op een motor! Maar wat gaaf was het!!!

YouTube: Bijna boom gekopt

Volgende week maandag een hele andere categorie: Junior Circuit Assen op de Speed Triple.

@O88088 een Super Tenere? Veel voorpret gewenst!
Toffe baan!

Hoe kwam je daar terecht? ik zou best graag een keer zoiets doen, maar lijkt niet makkelijk om gewoon een dagje een enduro en baan te huren...

• kneusteun
Bommes schreef op maandag 11 mei 2026 @ 21:52:

Wat grappig, ik gooi net de route van donderdag erin, en je krijgt best wel wat leuke info terug, ook voorspelling van de ondergrond en de staat ervan ivm regen. Als ik kijk naar wat hij zegt over de ondergrond is dat behoorlijk accuraat _/-\o_

Trouwens hij leest de TET NL gpx best wel goed! ook lekker per sectie, zou echt goud zijn als je daar nog kon editten en exporten.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15
O88088 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:43:
Ik ging vandaag m'n motor inruilen. Bleek bij de proefrit van de motorzaak dat de ABS-pomp het niet meer deed. Hij gaf geen waarschuwingslampje of iets, maar als ik erover nadenk heeft de ABS (iig aan de achterkant) het dan zolang ik hem heb nooit gedaan. Toen ik hem net had heb ik wel een keer een noodstop geoefend en de achterkant laten slippen, maar daar heb ik verder niet bij stilgestaan.

Anyway, over een week of twee heb ik een andere motor *O* [Afbeelding]

Teaser:

[Afbeelding]
Yamaha XT1200Z, oftewel de Super Ténéré, waarbij ik gok op modeljaar 2010? De First Edition?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• O88088
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:06:
[...]

Yamaha XT1200Z, oftewel de Super Ténéré, waarbij ik gok op modeljaar 2010? De First Edition?
Dat is 100% correct! *O*

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Asq4yri.jpeg

• kneusteun
Vet ding!

Nooit gereden, ze lijken altijd enorm maar schijnbaar behoorlijk capable.

• DrivinUCrazy
Helaas heb ik daar zelf iets mindere ervaringen mee gehad. En tegelijkertijd 80.000km plezier, dus ik was wel blij met het model. :)

Er zijn 2 dingen die je moet weten:
1) Vastzittende zuigers. Probeer zonder koffers eens op de Autobahn wat de topsnelheid van het ding is. Hij zou 216 op de GPS moeten kunnen halen. De olieschraapveren gaan vastzitten waardoor de zuigers meer weerstand krijgen. Daar is een vervangingsset voor te krijgen, maar dan vervang je wel de complete zuigers inclusief de veren. De Yamaha-dealer weet waarschijnlijk overigens van niets. O-) ;) (Die van mij haalde eerst 193km/h op de gps, waarna op een gegeven moment het blok zo zwaar rond ging dat de cilinders alleen met gepast geweld te demonteren waren. Daarbij was de nokkenasketting ook versprongen; ontzettend geluk gehad dat dit goed is gegaan) Vergeet niet de zuigerpennen mee te bestellen, want die zitten niet in die set erbij.
2) Als het toerental gaat schommelen nadat de koelvloeistof op temperatuur begint te komen, en de motor alleen blijft lopen bij volgas en anders afslaat: niet gaan kloten. Vervang de luchtmassa-sensor (MAP-sensor).
De vervangende sensor bevat een groen stickertje, waaraan je kunt herkennen dat die nieuw is.
Het werkplaatshandboek beschrijft een methode om die sensor te testen door er wat druk op te zetten, maar daar komt de defecte sensor gewoon doorheen. Lachen als je zo'n beetje alles inclusief ECU hebt vervangen, waarna dit het euvel blijkt te zijn. :-(

Maar, ik wil niet te negatief doen over deze motor, ik heb er écht veel plezier mee gehad. Met deze motor is mijn liefde voor motorreizen pas écht begonnen. :)
Een ECU-flash knapt de motor wel echt van op overigens. Er zit een begrenzing op de eerste 3 versnellingen, waardoor je juist als je meer vermogen wil gebruiken dit niet krijgt.

Achter de grijze kap rechts zit alle elektra, inclusief een accessoire-aansluiting. Niet gaan knippen in de kabelboom, gewoon die stekker gebruiken. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-05-2026 09:33 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• O88088
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 09:31:
[...]

Helaas heb ik daar zelf iets mindere ervaringen mee gehad. En tegelijkertijd 80.000km plezier, dus ik was wel blij met het model. :)

Er zijn 2 dingen die je moet weten:
1) Vastzittende zuigers.
2) Vervang de luchtmassa-sensor (MAP-sensor).

Maar, ik wil niet te negatief doen over deze motor, ik heb er écht veel plezier mee gehad. Met deze motor is mijn liefde voor motorreizen pas écht begonnen. :)
Een ECU-flash knapt de motor wel echt van op overigens. Er zit een begrenzing op de eerste 3 versnellingen, waardoor je juist als je meer vermogen wil gebruiken dit niet krijgt.

Achter de grijze kap rechts zit alle elektra, inclusief een accessoire-aansluiting. Niet gaan knippen in de kabelboom, gewoon die stekker gebruiken. :)
Het model dat ik gekocht heb heeft 71000km op de teller staan. Zouden die issues dan al aangepakt zijn of wordt het dan iets waar ik juist nog tegenaan ga lopen?

En over de gekke begrenzing had ik al gelezen inderdaad. Misschien dat ik dat nog laat aanpakken, maar ik ga eerst maar eens gewoon rijden :)

• DrivinUCrazy
Die issues kwamen bij mij bij een iets hogere kilometerstand. Even opgezocht in plaats van gokken:
Zuigerproblemen: 92.500 km.
MAP-sensor: 106.000 km.

Daarna nog tot 108.000 km gereden trouwens zonder ook maar één slag verkeerd, dus dat waren ook echt de oplossingen daarvoor. :)
Maar, ik was er wel klaar mee en heb toen mijn huidige Tracer 9GT gekocht.

Ik zou zó weer een Super Tenere kopen, maar dan wel een recenter modeljaar waar ook gelijk cruise-control op zit. :) Maar motorisch zijn die dingen praktisch gelijk.

Let trouwens op: als je bergaf veel op de motor afremt, wil die nog wel eens wat olie verbruiken. Het voordeel: er zit een peilsensor in en geen druksensor. Dat betekent dat het peilglaasje dan op het minimum staat. Een scheutje olie erbij, en gaan. Geen zorgen maken. :)

Edit nummer zoveel: olie peilen is wel een dingetje door het semi-dry sump systeem. Even goed in de handleiding kijken hoe je moet peilen. Er zitten ook 2 aftappluggen onder, als ik me niet vergis. Je zou niet de eerste zijn die dat niet in de gaten heeft, en dan te veel olie er in mikt. :+

[ Voor 72% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-05-2026 11:13 ]

• geert_s

geert_s

Bommes schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:48:
Beetje sneu @geert_s is dat wel, jou bingo ging over ongeveer alles wat er in dit topic voorbij komt, zonder iets op de man persoon te spelen.
Ja whatever.. Ik hoop dat -ie natte mouwen krijgt bij het handen wassen vandaag.

On topic: afgelopen zaterdag een paar honderd kilometer gereden met de Duncan's Ride.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oprAtkyb_2LJljYswTw_VF3NmBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZSGQZ2xwyCV8D2IxaoZDS1J.jpg?f=fotoalbum_large

Plaatje voor bewijs natuurlijk.

Tijdens de laatste kilometers kwam de rit tot een wat abrupt einde. Terwijl een auto in tegenovergestelde richting wat vaart mindert voor ons bij een wegversmalling, klapt een brommerrijder er vol achterop. De brommer en bestuurder ketsen via een verkeersbord een eind naar beneden de dijk af, zijn vriendin (denk ik) die achterop zat wordt gelanceerd en valt hard op haar rug. Dit gebeurt direct naast ons, dus meteen omgekeerd om te kijken of we iets kunnen doen. In de groep hebben we BHV'ers, een verpleegkundige in opleiding, en 2 verkeersregelaars, dus snel wordt 112 gebeld, de slachteroffers geholpen en het verkeer geregeld terwijl we plek maken voor de ambulance om te parkeren.

Uiteindelijk kunnen de slachteroffers op eigen kracht naar de ambulance komen en is ons werk erop. Inmiddels tegen het einde van de route en een uur verder gaan we maar naar huis, een beetje een domper op de mooie dag.

De geraakte automobilist stuurt later nog een appje om te bedanken (uhh AVG, hoe komt de man aan het nummer, beste politieagent? Maar het wordt gewaardeerd.).

We zijn weer een ervaring rijker.

• Pyr0_
Bommes schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:48:

On topic, net mijn Bib&Go even geupdate met het kenteken van mijn Vespa.
Tolweg vermijd ik het liefste maar op de heenweg van het juni ritje zitten toch nog wel wat stukjes.
Zo heb ik in ieder geval geen last van de tol poortjes.
Mezelf kennende ga ik dat ding nu wel weer vergeten om mee te nemen :P :X
Beetje jammer van de bingo kaart indd, stukje humor en variatie in het topic is niet verkeerd imo.

Ik heb (vorig jaar) ook zo'n tolkastje gehaald bij de anwb. Maar de enige keer dat ik het wou gebruiken, en ik dus in de 'snelle lane' stond waar de slagboom automatisch open zou gaan. Gebeurde er niks... kon ik afstappen en een kaartje uit het ding trekken... boze Fransoos achter me natuurlijk.
Ga em dit jaar wat meer nodig hebben dus hoop wel dat ie het gwn doet... nog tips? #durftevragen

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 20:40
kneusteun schreef op maandag 11 mei 2026 @ 19:31:
[...]

Ik zie de laptop gewoon als extra laag op mijn rugbeschermer.

Als ik echt ga raggen heb ik ook altijd een kleinere kriega op de rug met tiewraps, en wat te drinken zoals meestal pakje chocomel, want suiker en een reep + beefjerky. Soms een powerbank en soms een drone.

Meerdere keren onderuit gegaan en tot nu toe nog nooit iets in mijn rugzak beschadigd of lek geraakt. Dus het valt wel mee hoe vaak ik op mijn rug land 😂
Oke! nou ja met rugbeschermer ertussen zal t sowieso wel gaan.

Ik weet wel profwielrenners hadden eerst het kastje met communicatie onder de lycra op de rug maar dit hebben ze toch maar verplaatst naar de buik na wat nare valpartijen! Misschien val je met wielrennen sneller op je rug dan motorrijden

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• DrivinUCrazy
Dat denk ik niet. Is het niet zo dat je instinctief ook een soort foetushouding aanneemt om je organen te beschermen? Dan wordt je rug dus automatisch wat meer blootgesteld ten opzichte van je buik omdat je een bolle rug maakt?

Nooit op gelet eigenlijk bij crashes in het motorracen. Wel een interessante vraag. Maar als ik zelf zou glijden, doe ik dat liever op mijn rug dan op mijn buik. :) Voor zover ik zelf die keuze heb natuurlijk.

• Jampot007
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:23:
Dat denk ik niet. Is het niet zo dat je instinctief ook een soort foetushouding aanneemt om je organen te beschermen? Dan wordt je rug dus automatisch wat meer blootgesteld ten opzichte van je buik omdat je een bolle rug maakt?

Nooit op gelet eigenlijk bij crashes in het motorracen. Wel een interessante vraag. Maar als ik zelf zou glijden, doe ik dat liever op mijn rug dan op mijn buik. :) Voor zover ik zelf die keuze heb natuurlijk.
Door het gewicht van een motor vlieg je wat minder dan een wielrenner?

Maar ik ben niet van plan het voor je te gaan uittesten ik probeer veilig te rijden.

• DrivinUCrazy
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je na een highsider serieus hoog en ver kunt vliegen. Dát heb ik al voor je getest. :o

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 16:14
En dat is nou wel een plaatje dat we hier willen zien... :+
Nee, niet natuurlijk. Ik ben meer van de plaatjes met mooi uitzicht en/of mooie motoren.

Gave motor, @O88088, wat een dikke koffers erop. Naar welk werelddeel wil je graag rijden?

• Bommes
Pyr0_ schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:09:
[...]

Beetje jammer van de bingo kaart indd, stukje humor en variatie in het topic is niet verkeerd imo.

Ik heb (vorig jaar) ook zo'n tolkastje gehaald bij de anwb. Maar de enige keer dat ik het wou gebruiken, en ik dus in de 'snelle lane' stond waar de slagboom automatisch open zou gaan. Gebeurde er niks... kon ik afstappen en een kaartje uit het ding trekken... boze Fransoos achter me natuurlijk.
Ga em dit jaar wat meer nodig hebben dus hoop wel dat ie het gwn doet... nog tips? #durftevragen
Op de motor nog nooit gebruikt, met de camper wel.
Dan zit het kastje in het zicht achter de voorruit gekleefd. Werkt gewoon perfect.
Op de site van Bib&Co lees ik voor motorrijders het volgende:
Ding in een tanktas achter het doorzichtige kaart vakje, wie heeft tegenwoordig nog een kaartvak in de tanktas??
Of op je linker mouw?
Ik ga het ding denk ik achter mijn schermpje vast maken, met een klittenbandje aan een van de bevestigingspootjes van mijn windscherm of zo.
Ook geven ze aan dat je door een tolpoortje moet rijden zonder hoogte beperking ivm het juist detecteren van de categorie waarin een motor valt, classe 5..
Maar nogmaals, op de motor dus nog nooit gebruikt.

• kneusteun

In mijn geval gaat het niet om racen, dus vaker op lage snelheid in zand.

Bij circuit racen zou ik denk ik het andersom verwachten inderdaad.

• O88088
Jolke schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:44:
En dat is nou wel een plaatje dat we hier willen zien... :+
Nee, niet natuurlijk. Ik ben meer van de plaatjes met mooi uitzicht en/of mooie motoren.

Gave motor, @O88088, wat een dikke koffers erop. Naar welk werelddeel wil je graag rijden?
Vooralsnog zal het vooral woon-werkverkeer worden + dagtochtjes. De gezinssituatie laat grote reizen nog niet echt toe. Misschien dat er wat opties zijn als m'n vriendin achterop kan/wil/durft.

Het lijkt me wel gaaf om een keer op een Ténéré naar de Ténéré te rijden.

• DrivinUCrazy
Het voordeel van die koffers is dat het bovenladers zijn. Bij het openen van de deksel ligt niet alles op straat. :+
Volgens mij heb ik de binnentassen trouwens nog ergens liggen van de zijkoffers. (laatst opgeruimd, dus dat weet ik niet zeker 8)7 ) Eventueel mogen die wel voor een zacht prijsje weg. Ik gebruikte ze soms nog op reis omdat ze redelijk makkelijk ergens tussen passen in de auto.

De slotjes zijn wel een zwak puntje, en de contactsleutel is ook heel zacht. Ik had een extra sleutel bijgemaakt (zonder chip er in) die alleen op de koffers werkte, maar waarmee ik de motor dus niet kon starten. Mocht je eens een sleutel afbreken, kun je tenminste nog rijden. :)

• Fraggert
  • Laatst online: 22:33

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:57:
Vet ding!

Nooit gereden, ze lijken altijd enorm maar schijnbaar behoorlijk capable.
fortnine (het zal ook niet) heeft een leuk clippie over dat ding de grote Teneré d:)b
@O88088 Gefeliciteerd man, ondergewaardeerde motor denk ik, je ziet ze (te) weinig in het straatbeeld.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Pyr0_
Bommes schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Dan zit het kastje in het zicht achter de voorruit gekleefd. Werkt gewoon perfect.
Ding in een tanktas achter het doorzichtige kaart vakje, wie heeft tegenwoordig nog een kaartvak in de tanktas??
Of op je linker mouw?
Ik ga het ding denk ik achter mijn schermpje vast maken, met een klittenbandje aan een van de bevestigingspootjes van mijn windscherm of zo.
Ook geven ze aan dat je door een tolpoortje moet rijden zonder hoogte beperking ivm het juist detecteren van de categorie waarin een motor valt, classe 5..
[YouTube: Werkt automatische tolbetaling op de motor ?]

Thanks voor je reply. ;) Ik ga het denk ik ook maar achter het windscherm vastmaken (bij de fulli badge zit een houder). Enigste nadeel is dat het ding niet waterdicht is dus als het regent moet ie alsnog in de tanktas.

Net eens gaan neuzen in m'n account bij Fulli, maar volgens mij klopt er geen bal van de registratie nummers. Ik heb dat toen allemaal bij de ANWB laten invullen vlak voor m'n vakantie. Toch maar een keertje terug naar de winkel, er staan zoveel cijferreeksen op dat ding en zo weinig uitleg op de fulli site dat het allemaal niet bepaald duidelijk is.

Ik heb wel een aantal stukken snelweg in m'n route gepland staan, dus zou fijn zijn als het gewoon werkt en ik niet met kaartjes en contant geld hoef te kloten.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
O88088 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 12:13:
[...]

Het lijkt me wel gaaf om een keer op een Ténéré naar de Ténéré te rijden.
Doe het dan wel goed en niet zoals ik ooit gedaan heb.

* Waaj is ooit met de Caponord 100km voor de Noordkaap rechtsaf richting Kirkenes gereden in plaats van linksaf naar de Noordkaap omdat ik door allerlei redenen een week achter op m'n oorspronkelijke reisplan lag.

Ondertussen de Noordkaap wel weer een keer bezocht, maar niet op de Caponord. Dat is eigenlijk ook de voornaamste reden dat ik dat ding nog heb (stil) staan, ik wil er nog steeds een keer mee naar de Noordkaap :X

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:05

ozzynator

Nevermind.

9 van de 10 crashes in het racen zijn zijdelings, dus gewoon onderuit in de bocht zeg maar. De motor gaat vaak stuiteren, de coureur glijdt meestal het grind in waar het dan alsnog mis gaat.

Moette doen.

• kneusteun
Bommes schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:50:
[...]

Of op je linker mouw?
[YouTube: Werkt automatische tolbetaling op de motor ?]

Ze hadden hier bij de mac nog een pinautomaat op een stok vanwege corona destijds.

Dus ik zei doe maar hier, pin automaat naar de navigatie/telefoon, code intypen en betaald. Bij de tol poorten moest ik helaas wel de telefoon even eraf klikken, maar zou chill zijn als ze je gewoon een reader op een stokje hebben!

• Bommes
Pyr0_ schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 13:12:
Ik heb wel een aantal stukken snelweg in m'n route gepland staan, dus zou fijn zijn als het gewoon werkt en ik niet met kaartjes en contant geld hoef te kloten.
Dat hoeft toch sowieso niet meer, tenminste als je een creditcard hebt.
Gewoon ff er voor houden en klaar.
De Bib&go is ook niet waterdicht, zal er ff een ziplock bag omheen doen, thanks voor de reminder.
Overigens is dat wel echt een gebruiks vriendelijk ding.
Gewoon online een betaalmiddel er aan koppelen, in mijn geval mijn visacard.
Kenteken wijzigen kan ook online in die account en klaar, rijden maar, rekeningen volgen vanzelf.
Ook geen angst voor die nieuwe tol stukken zonder poortjes. Die waar je geacht wordt binnen zoveel dagen zelf te gaan betalen voor wat je hebt gereden op dat stuk tolweg.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-05 16:48

jeroenathome

Een regel tekst

@O88088 Wil je naar Tenere in Tjaad of Tenere du Tafassasset in Niger? Zelf heb ik wel het idee om met de Teneré naar Tenerife te gaan. Lijkt mij iets veiliger vergeleken met de andere 2 locaties.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Pyr0_
Bommes schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:48:
[...]

De Bib&go is ook niet waterdicht, zal er ff een ziplock bag omheen doen, thanks voor de reminder.
Kenteken wijzigen kan ook online in die account en klaar, rijden maar, rekeningen volgen vanzelf.
Ook geen angst voor die nieuwe tol stukken zonder poortjes. Die waar je geacht wordt binnen zoveel dagen zelf te gaan betalen voor wat je hebt gereden op dat stuk tolweg.
Ik heb nu inderdaad ook een CC bij me. De fulli staat ook op m'n kenteken en gekoppeld aan m'n rekening, maar als ik de code vergelijk wat geregistreerd staat in m'n fulli account klopt dat niet helemaal met 1 van de code's op het kastje zelf. Denk dat het daar toen is mis gegaan. Ga van de week wel eens de ANWB winkel in, ligt toch vlak bij de kantine van 't werk. Als het werkt dan lijkt het me ook een prima systeem btw, hopelijk werkt ie in Italië net zo goed, heb een flink stuk snelweg gepland tussen grofweg Aosta en voorbij Bergamo.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:44
@Pyr0_ Gebruik hier al twee jaar een fulli in de auto en dat ding werkt erg goed. Af en toe wel even angst gehad bij de poortjes waar je met 30km per uur mag doorrijden. De slagboom gaat altijd open maar toch wel eens spannend. Facturatie duurt vaak wel even (soms 2-3 maanden) en de app/website wil er in de zomer wel eens mee stoppen maar dat doet niets af aan de werking van de badge. Mocht het niet werken kun je ook de QR code op de achterkant van de badge voor de scanner houden heb ik gelezen. Wellicht handig om de badge in ieder geval 'grijp klaar' te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Bo0bz op 12-05-2026 15:29 ]

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• Pyr0_
Bo0bz schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:27:
@Pyr0_ Gebruik hier al twee jaar een fulli in de auto en dat ding werkt erg goed. Af en toe wel even angst gehad bij de poortjes waar je met 30km per uur mag doorrijden. De slagboom gaat altijd open maar toch wel eens spannend. Facturatie duurt vaak wel even (soms 2-3 maanden) en de app/website wil er in de zomer wel eens mee stoppen maar dat doet niets af aan de werking van de badge. Mocht het niet werken kun je ook de QR code op de achterkant van de badge voor de scanner houden heb ik gelezen. Wellicht handig om de badge in ieder geval 'grijp klaar' te hebben.
Heel wat barcodes op de achterkant, maar geen QR. Badge gaat zwz in de tanktas of achter het windscherm.

Zou het een idee zijn om bij het eerste tol punt, niet de snelle lane te gebruiken? Werkt dat ding uberhaupt in andere lanes?

Ik heb dus echt 0 ervaring verder met tolpoortjes, is het te merken? :+ Letterlijk alleen die 1e keer vorig jaar.

• Pyr0_
https://www.nu.nl/buitenl...aar-niet-voorgekomen.html
Tot en met afgelopen weekend was er nog sprake van zomerse temperaturen in het Alpengebied, met soms zelfs 25 graden of meer. Maar het weer is omgeslagen: net als in Nederland is het flink afgekoeld.

In sommige regio's viel de sneeuw dinsdagochtend al tot onder 1.200 meter hoogte, waardoor het landschap er winters uitzag. De komende dagen zal er meer sneeuw vallen. "Zo laat na de winter is in bijna twintig jaar niet meer voorgekomen", schrijft Weerplaza..
Laten we hopen dat dit over een maandje of wat weer compleet is omgedraaid...

[ Voor 57% gewijzigd door Pyr0_ op 12-05-2026 16:38 ]

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:51
Ik lees vanalles over die badges, bij zowel Fulli en Bib&go zijn ze nu toevallig ook in de "aanbieding", kwam ze tegen op Pepper. Net ook twee besteld toevallig, voor de auto en de motor :). (Beetje jammer dat ik schijnbaar een streepje vergat bij het kenteken van de auto zag ik net :+ , dus maar even in de mail geklommen bij het mailtje voor verificatie)

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: remschijf zo groot als een XL pizza jonguh!

Mijn eBay bestelde Tusk remschijf is sneller dan verwacht binnen. Deze Tusk 320mm is gelukkig met een alu bracket geleverd en het is ook nog eens de juiste *O* Dat was eigenlijk de backup voor de EBC remschijf.

Maar nu heb ik wel de remschijf maar nog geen remblokken 8)7

* Chevy454 gaat maar wat mokken ;(

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:44
Pyr0_ schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:34:
[...]

Heel wat barcodes op de achterkant, maar geen QR. Badge gaat zwz in de tanktas of achter het windscherm.

Zou het een idee zijn om bij het eerste tol punt, niet de snelle lane te gebruiken? Werkt dat ding uberhaupt in andere lanes?

Ik heb dus echt 0 ervaring verder met tolpoortjes, is het te merken? :+ Letterlijk alleen die 1e keer vorig jaar.
Dan is het een barcode! Je kunt overal terecht maar dan sta je 'vaak' te wachten. Die fast lanes zijn echt top. Staat 30km boven en vaak helemaal rechts van de rij poortjes. Rustig aankomen rijden en het poortje schiet open. Je hoort op de fulli een piepje maar die hoor je niet op de motor.

Andere vraag: morgen hoop ik droog naar een vakantiepark in Drenthe te rijden vanaf omgeving Arnhem/Nijmegen. Iemand nog leuke route tips? Nu sturen de meeste apps mij over de Holterberg als ik snelwegen vermijden aanvink.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• BvZwolle
kneusteun schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 07:54:
[...]

Toffe baan!

Hoe kwam je daar terecht? ik zou best graag een keer zoiets doen, maar lijkt niet makkelijk om gewoon een dagje een enduro en baan te huren...
Ik heb een connectie, die ook weer connecties heeft en daardoor konden we daar crossen. Geluk gehad dus. Je moet er overigens bij de KNMV een daglicentie voor kopen. Anders ben je niet verzekerd.

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:06

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Bommes schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 14:48:
[...]

@Bommes en @Pyr0_, je hoeft de (fulli) badge niet te monteren op de motor, ik heb deze altijd in de binnenzak van mijn motorjas en dat werkt prima. Je wil ook niet dat die badge wordt gestolen als je even gaat betalen na het tanken. :|

Omdat bij alle poortjes tegenwoordig paslezers hangen kun je alle poorten kiezen, behalve een paar waar een "geen motoren" bord hangt. En er wordt automatisch het juiste lagere tarief gerekend, want in de fulli app staat alleen mijn auto geregistreerd, en bij de trip dit voorjaar naar Spanje werd alles als categorie 5 afgerekend (voor motoren).

Ik kies persoonlijk altijd een poortje rechts, bij de vrachtwagens, omdat de koekblikkers allemaal naar links sturen en je daar vaak langer moet wachten...

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:01

4x2

lộn xộn quá

geert_s schreef op maandag 11 mei 2026 @ 20:16:
Nou mensen, de bingo is wegens succes afgelast. Je zal ook eens een lolletje maken.. :X Sorry voor de overlast.
snip: goede manier van feedback delen ….
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yehmUVIXh9s1c4VnD8rzoGiNh80=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJ3AwTcxb1v291WwKoMLQDqn.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZVClAagk8Qxw1dHrWTABBTKRGYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l4ZPiolu6mcZ7SCyzkSudAw9.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen dagen weer even lopen prutsen aan de Shadow, de steun voor de versnellingsbak is een redelijk eind af, had nog een beugeltje aan de voorkant gemaakt, maar te lui om de foto te uploaden.
Moet nu alleen nog een beugel aan de bovenkant maken richting het frame en dan denk ik dat ik wel redelijk tevreden ben.
Dan de achterbrug nog afmaken en dan kan ik kettingen uit gaan lijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door We Are Borg op 13-05-2026 07:19 ]

leeg

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:38

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
harley schreef op zondag 10 mei 2026 @ 20:43:
[...]

Ik denk rechtstreeks

www.royalenfield.com/in/en/rentals/

Heb me er nog niet zo in verdiept, nog genoeg andere landen die ik ook wil bezoeken dat india voorlopig nog niet aan de beurt is ;)
Toch nog even een vraagje. Wat voor type Enfield zou je aanraden? Ik twijfel tussen een Meteor, Classic met windshield, of een Himalaya. Die laatste heeft 1/3 grotere cilinderinhoud dus zal wel wat krachtiger zijn. Zelf ben ik puur Harley rijder dus nog nooit op zoiets gereden, ergens wat spannend.

Heb via tip van collega een contactpersoon die daar guided tours geeft. Ik ga dan eerst met hem een dag op pad, leert hij me handsignalen en Indian road rules, en kan ik daarna solo. Erg leuk. Wil van het weekend mijn plannen concreet gaan maken en boeken :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Joris748 schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 08:31:
@LankHoar wil jij mij toevoegen aan de topic start?

Noord-Brabant
@Joris748
Ducati
DesertX
2024

[Afbeelding]
Kars schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 07:32:
@LankHoar kun je mijn locatie in de OP wijzigen? Je mag me bij de Duitsers zetten :)
Bijgewerkt! :)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Iemand nog tips voor een betaalbare hoes voor binnengebruik, maatje tour/XXXL? Ik heb dankzij @kneusteun al een mooie hoes voor buiten, en zoek nu nog iets voor binnen erbij.

Ik vond deze en deze wel mooi, maar dan zit je in totaal toch aan 85-90 euro, beetje duur voor een stuk stof in mijn optiek.

Ojah, rood, rood/zwart, of oranje/zwart is mooi :) Met ChatGPT kom ik nog niet echt verder, ga in cirkels en krijg vooral UK/US shops hoewel ik specifiek om NL vraag :P

[ Voor 25% gewijzigd door LankHoar op 12-05-2026 23:34 ]

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05 14:38

silverball

De wagen voor moderne mensen

silverball schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 11:46:
Nou ja, tnx @Bommes @Chevy454 ik ga nu ook alle T-stukken dan maar meenemen en voorzichtiger te werk. Ik weet het anders ook niet.
Nou ik moet mezelf dus echt leren aanleren om voorzichtiger te sleutelen voortaan, maar alles is gelukt. Bedankt voor de goede raad, ik was het probleem.

Wat een verschil, heb nu braided leidingen en de remmen gereviseerd, maar dat voelt behoorlijk anders, lichter doch voorspelbaarder. Alle Haynes punten zijn er nu doorheen dus laat het mooie weer maar komen 8)

Abs is ook spontaan gaan werken trouwens. Zonder trucjes met starten.

@LankHoar

Zou je mij ook willen toevoegen ?

Flevoland
@silverball
BMW
R 1100 RS
1994

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
silverball schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:34:
[...]

Nou ik moet mezelf dus echt leren aanleren om voorzichtiger te sleutelen voortaan, maar alles is gelukt. Bedankt voor de goede raad, ik was het probleem.

Wat een verschil, heb nu braided leidingen en de remmen gereviseerd, maar dat voelt behoorlijk anders, lichter doch voorspelbaarder. Alle Haynes punten zijn er nu doorheen dus laat het mooie weer maar komen 8)

Abs is ook spontaan gaan werken trouwens. Zonder trucjes met starten.

@LankHoar

Zou je mij ook willen toevoegen ?

Flevoland
@silverball
BMW
R 1100 RS
1994
Heb je een foto? Dan kunnen @harley of ik je toevoegen.

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-05 14:38

silverball

De wagen voor moderne mensen

LankHoar schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:35:
[...]

Heb je een foto? Dan kunnen @harley of ik je toevoegen.
Ja hoor, ik heb nog niet echt een goede foto daarintegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuBB1GUnMZbIvFXnj8_0CcLnff0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGs2pZCBUT7UOtiMisgyLz5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Waar komen die fotos terecht dan, ik zie ze niet in de TS namelijk.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
jeroenathome schreef op maandag 11 mei 2026 @ 07:20:
[...]

Om de humor niet verloren te laten gaan. Vorig jaar ging de vakantie langs de Atlantische kust van Ierland. Sindsdien heb ik een leprechaun bij mij tijdens de motorvakanties. De vakantie in de Dolomieten eindigde met de motor in de takels. Nu is dit gebeurd. Gisteren maar even op de folklore van Ierland gezocht en over de leprechaun.

Ben niet bijgelovig, maar het is de laatste keer dat die is meegeweest.
Dus stiekem toch een beetje bijgelovig :P

Maar wel echt zuur dit, lees net het verhaal, en heel erg balen. Waar had je je motor geparkeerd staan toen hij gejat werd? Blijf dat toch altijd spannend vinden wanneer ik ergens ver weg zit en ga slapen. Daarom ga ik ook niet op campings staan waar mijn motor niet naast mijn tent mag staan. Sowieso heb ik soms ook een tent bij me die je aan de motor vast moet knopen, dus dan gaat het sowieso al niet :+

Juli is nog ver weg, als je bike binnen 5 dagen terug zou zijn, dan moet je tegen die tijd toch wel een remschijf en nieuwe koffers gemonteerd kunnen hebben? Heb je tenminste nog iets aan motor avontuur om naar uit te kijken ;)

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
silverball schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:38:
[...]

Ja hoor, ik heb nog niet echt een goede foto daarintegen:
[Afbeelding]

Waar komen die fotos terecht dan, ik zie ze niet in de TS namelijk.
Welkom in de OP :) Je kunt als je een nieuwe foto hebt altijd even de topic starters taggen en dan kunnen we die wijzigen.

De foto's zie je als je op het linkje van het type klikt (niet altijd is er een foto toegevoegd).

• BvZwolle
@kneusteun https://www.msv-nov.nl/algemeen/baan-verhuur/

Ook zonder connecties te huur. Motoren moet je zelf regelen denk ik.

Leuk om met Tweakers te doen. Advies is wel om 80/20 banden te rijden. De baan kon zelfs door een BMW Boxermotor begaan worden.

[ Voor 25% gewijzigd door BvZwolle op 13-05-2026 06:57 ]

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@LankHoar De motor stond op een afgesloten parkeerplaats van het hotel en is vanaf de straat niet te zien. Op beelden is te zien dat ze met een stevige trap de deur in de poort forceren. Ze hebben geweten dat die er stond. Misschien tijdens het inchecken hebben ze hun doel gevonden of erger. Dat iemand van het hotel mee werkt. Gelukkig heeft het hotel 24 uur bezetting van de receptie. Je zal maar naar je motor lopen en de dief heeft een wapen bij zich. De verhalen van de taxichauffers liegen er niet om. Nog steeds contact met de politie, maar krijg weinig feedback van hun. Zelfs de vraag of de foto's zijn ontvangen wordt niet beantwoord. Gisteren voor de zekerheid de landcode aan het telefoonnummer toegevoegd.

Het is ook balen voor mijn reisgenoot. Hij is alleen verder gegaan en is gisteren in Belfast aangekomen. Hij begint nu aan het leukste deel van de trip. Schotland. De motor wordt naar Nederland gestuurd. Dit kan enkele weken duren, daarna de reparatie aan de remschijf en hopen dat alles met de verzekering rond is. Ben wel gereedschap en reserveonderdelen kwijt die in de topkoffer zaten. Twijfel nu wel of ik de aluminium koffers er weer op wil hebben of voor rackless-systeem ga. Sleep dan alles naar mijn kamer.

• kneusteun
BvZwolle schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 06:55:
@kneusteun https://www.msv-nov.nl/algemeen/baan-verhuur/

Ook zonder connecties te huur. Motoren moet je zelf regelen denk ik.

Leuk om met Tweakers te doen. Advies is wel om 80/20 banden te rijden. De baan kon zelfs door een BMW Boxermotor begaan worden.
Ja de baan was het probleem niet. Het ging mij juist om de motor, eerder had ik wat maten die dat deden maar die zijn allemaal oud en verstandig geworden :P

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:49
LankHoar schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 23:30:
Iemand nog tips voor een betaalbare hoes voor binnengebruik, maatje tour/XXXL? Ik heb dankzij @kneusteun al een mooie hoes voor buiten, en zoek nu nog iets voor binnen erbij.

Ik vond deze en deze wel mooi, maar dan zit je in totaal toch aan 85-90 euro, beetje duur voor een stuk stof in mijn optiek.

Ojah, rood, rood/zwart, of oranje/zwart is mooi :) Met ChatGPT kom ik nog niet echt verder, ga in cirkels en krijg vooral UK/US shops hoewel ik specifiek om NL vraag :P
Hier een oude 2 persoons katoenen dekbedovertrek open geknipt en over de motor gehangen.

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
cyntax schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:50:
[...]

Hier een oude 2 persoons katoenen dekbedovertrek open geknipt en over de motor gehangen.
Geen gek idee, heb ik toevallig nog liggen! Ga ik eens proberen, dank je :)

• kneusteun
Als "binnen" vochtig is zou ik dat niet perse doen, trekt dat niet enorm vocht aan? dat je effectief een natte lap op je motor hebt liggen?

Ik heb van die oude t-shirts in de garage liggen als poetslappen en die dingen voelen altijd wel vochtig aan.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als het vochtig is zou ik sowieso m'n motor er niet stallen, uiteindelijk gaat alles roesten. Tegen de tijd dat je het door hebt ben je te laat. Dan zorgen voor een ontvochtiger ofzo.

Ik gebruik ook gewoon een oude doek, laken whatever voor een motor die hier overwintert. Of meestal vergeet ik het, maar het is alleen om stof tegen te houden toch binnen denk ik?

• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 13-05 16:11

TheProst

comparison is the thief of joy

LankHoar schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 08:51:
[...]

Geen gek idee, heb ik toevallig nog liggen! Ga ik eens proberen, dank je :)
Anders heb je zo ook op amazon. Ik heb deze voor mijn motor gekocht in maat L en past perfect. Hij voelt luxe aan en stevig aan. Lijkt mij dat je een buitenhoes ook voor binnen kan gebruiken?

[ Voor 16% gewijzigd door TheProst op 13-05-2026 09:07 ]

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:56
Klote, geen bingo van @geert_s meer terwijl ik net een plaatje kon afstrepen :'(

Gisteren de nieuwe Trident 800 opgehaald, wat een heerlijk apparaat! Wel tussen de buien door naar huis moeten sturen, dus nog geen tijd gehad/genomen voor een mooi zonnig plaatje, dus dan maar eentje thuis O-) En de eerste 100 mijl zit erop, dus de soft limiter is inmiddels van 3500 naar 5000 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJwiKj61ZhNJq6V20Hv_aMH7w3Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0uxoQ901JNcvqxBXnDqCpmC.jpg?f=fotoalbum_large

@LankHoar mag deze in plaats van de Tiger in de OP?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zet de Diversion in de schuur en that's it eigenlijk. Ik heb hier wel motor hoezen liggen maar die gebruik ik eigenlijk bijna nooit :)

Scooter gewoon onder het afdak, die komt geregeld buiten in de pekeltijd ook.

Oh, koffers. Ik red me eigenlijk prima met de topkoffer. Mocht ik de Diversion houden en zijkoffers kopen dan zou iets van een tas of bovenlader een mooie optie zijn. Maar geen idee of dat er is passend op een GIVI wingrack :p

[ Voor 37% gewijzigd door Destruction op 13-05-2026 12:29 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Aikon
  • Niet online
jeroenathome schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 07:20:

Twijfel nu wel of ik de aluminium koffers er weer op wil hebben of voor rackless-systeem ga. Sleep dan alles naar mijn kamer.
Laat het niet afhangen van deze ervaring. Koop gewoon wat je prettig vindt. De komende 20 jaar gaat het goed, dus laat je niet teveel beinvloeden. Met koffers kan je ook binnentassen nemen en alles in 1x meenemen als je dat prettig vindt. Persoonlijk laat ik meestal vrijwel alles in m'n koffers, uiteraard wel heel afhankelijk van de situatie en land. Maar liever 1x alles opnieuw kopen dan alle keren weer sjouwen ermee en me zorgen maken. :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:00

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Aangezien het relevant is voor dit topic, een update via deze weg.

De posts van @geert_s zijn weer hersteld. In de context van dit topic en de geschiedenis van de bingo kaarten begrijp ik de feedback die via verschillende wegen (TR/DM) bij mij terecht zijn gekomen. Moderatie blijft mensenwerk en bij nader inzien begrijp ik de insteek nu beter. Wél goed om te realiseren dat niet elke lezer van dit topic hierover hetzelfde denkt. Dat hoeft ook niet, maar daardoor kan je wel eens terugkomen op een moderatie qua afweging. Ik kijk uiteindelijk naar wat goed is voor het grootste gedeelte van de users, binnen de context van de huisregels :)

Los daarvan een punt van aandacht. Feedback geven mag altijd als dit constructief gebeurd: een DM sturen hiervoor is het beste. We hebben ook een feedback topic ( Mobiliteit feedback ) als je het beleid breder wilt bespreken. Echter verwijzingen naar mijn hoofd geslingerd krijgen of duidelijk niet constructief feedback delen ben ik niet van gediend. We willen een graag vriendelijker Tweakers en dat is ook van toepassing in communicatie naar de crew.

Mocht je nav deze modbreak hierover verder willen discussiëren: ik heb twee manieren benoemd (DM en feedbacktopic). Vanaf hier kunnen we weer ontopic verder :)

• kneusteun
Aikon schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:02:
Als het vochtig is zou ik sowieso m'n motor er niet stallen, uiteindelijk gaat alles roesten. Tegen de tijd dat je het door hebt ben je te laat. Dan zorgen voor een ontvochtiger ofzo.

Ik gebruik ook gewoon een oude doek, laken whatever voor een motor die hier overwintert. Of meestal vergeet ik het, maar het is alleen om stof tegen te houden toch binnen denk ik?
De garage is "droog" het vocht wat er binnenkomt zit dus in de doeken. Niet dat ze nat zijn, maar wel vochtig.

Ik heb een losstaande garage, ga daar geen CV of verwarming voor kopen ;)

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05:12
Ik stel een extra vakje voor de bingo voor: Modbreak n.a.v. een uit de hand gelopen discussie :+.

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:15:
[...]

De garage is "droog" het vocht wat er binnenkomt zit dus in de doeken. Niet dat ze nat zijn, maar wel vochtig.

Ik heb een losstaande garage, ga daar geen CV of verwarming voor kopen ;)
Maar dan zit er dus gewoon vocht in de lucht, doeken trekken het niet aan, maar nemen het gewoon op. Maar lastig beoordelen op afstand :) je hebt ook van die korrels, die het vocht wel echt aantrekken, ik stel niet direct een CV voor ;)

Mijn garage is kurkdroog, maar m'n schuur ook vochtig. En m'n fietsen gaan er gewoon van achteruit merk ik. Die staan nu dus in m'n garage.

[ Voor 11% gewijzigd door Aikon op 13-05-2026 09:34 ]

• Aikon
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:21:
Ik stel een extra vakje voor de bingo voor: Modbreak n.a.v. een uit de hand gelopen discussie :+.
Je bent me net voor. Maar dan kan ook de bingo kaart benoemen op de bingo kaart...

• RBH
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:34

RBH

Vind ik ook wel een interessante voor aankomende winter. Was eigenlijk van plan om mijn motor bij een motorzaak in de buurt te proberen te stallen, lekker droog en warm en aan de druppellader, maar liefst wil ik hem gewoon in mijn schuurtje. Dat is zo'n houten fietsenschuurtje van 2x3 meter. Ik twijfel daar nog over ook ivm vocht. Aan de andere kant heeft hij afgelopen winter gewoon in de tuin gestaan met een goede motorhoes en dat heeft hij ook (zonder roest) overleefd. Meningen? :)

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:56
RBH schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:33:
Vind ik ook wel een interessante voor aankomende winter. Was eigenlijk van plan om mijn motor bij een motorzaak in de buurt te proberen te stallen, lekker droog en warm en aan de druppellader, maar liefst wil ik hem gewoon in mijn schuurtje. Dat is zo'n houten fietsenschuurtje van 2x3 meter. Ik twijfel daar nog over ook ivm vocht. Aan de andere kant heeft hij afgelopen winter gewoon in de tuin gestaan met een goede motorhoes en dat heeft hij ook (zonder roest) overleefd. Meningen? :)
Ja, ultimo is het “gewoon” een gebruiksvoorwerp. Mooier en duurder dan een fiets, grasmaaier of buitenkeuken, but still. Ik probeer m zo netjes mogelijk te houden en de inhoud daarvan is voor iedereen anders.

• Aikon
  • Niet online
Voordeel van buiten is dat er altijd ventilatie is, das echt beter dan continue in een licht vochtige schuur. Nadeel is dat je het vooral op de lange termijn pas merkt. Tja, het is maar net of het je waard is? En je echt niet wilt rijden een keer. Geen kennis met een hoekje vrij in een garage?

• RBH

RBH

Aikon schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:47:
[...]

Voordeel van buiten is dat er altijd ventilatie is, das echt beter dan continue in een licht vochtige schuur. Nadeel is dat je het vooral op de lange termijn pas merkt. Tja, het is maar net of het je waard is? En je echt niet wilt rijden een keer. Geen kennis met een hoekje vrij in een garage?
Vriend van me heeft wel een hele grote schuur waar hij zonder problemen in mag staan. Maar dat is echt zo'n boerenschuur waar het in de winter ook tegen het vriespunt aan zit, gek genoeg blijft het in mijn schuurtje 'warmer'. Daar is daarentegen wel wat meer ventilatie denk ik zo.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:20

fdees

Trust me I'm an Engineer

Bij mij staat de motor in een een eensteense schuur zonder echte isolatie, het is dicht, maar wel geventileerd. Daarnaast hangt hij aan een druppellader, dit deed ik in het begin niet. Maar sinds ik eigen woning heb met berging wel. Het is gewoon iets van gemak.

Heb wel een DS buitencover, maar die gebruik ik eigenlijk niet meer, maar deze is geventileerd dus zou juist moeten voorkomen dat het gaat roesten.

In een houtenberging die geventileerd is zou ik hem ook gewoon durven te zetten

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Aikon
  • Niet online
RBH schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:48:
[...]

Vriend van me heeft wel een hele grote schuur waar hij zonder problemen in mag staan. Maar dat is echt zo'n boerenschuur waar het in de winter ook tegen het vriespunt aan zit, gek genoeg blijft het in mijn schuurtje 'warmer'. Daar is daarentegen wel wat meer ventilatie denk ik zo.
Vriespunt is geen... punt toch? Accu desnoods mee naar huis en daar aan de lader?

• RBH

RBH

Fair enough, wellicht denk ik ook veel te ingewikkeld en zijn alle drie de opties goed genoeg voor een moderne motor. Wat voorzorgsmaatregelen zoals invetten, volle tank en druppellader en dan moet het wel goed zijn. :)

Eerst maar eens dat rijbewijs binnenharken.. nog 1,5 week. :|

[ Voor 13% gewijzigd door RBH op 13-05-2026 09:55 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Top... Motorweekend gepland, wil m'n Garmin XT ineens niet meer aan :X

Accu geeft 4,1v, dus die is vol...

• geert_s

geert_s

Stalensnuitje schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:03:
Klote, geen bingo van @geert_s meer terwijl ik net een plaatje kon afstrepen :'(

Gisteren de nieuwe Trident 800 opgehaald, wat een heerlijk apparaat! Wel tussen de buien door naar huis moeten sturen, dus nog geen tijd gehad/genomen voor een mooi zonnig plaatje, dus dan maar eentje thuis O-) En de eerste 100 mijl zit erop, dus de soft limiter is inmiddels van 3500 naar 5000 _/-\o_

[Afbeelding]

@LankHoar mag deze in plaats van de Tiger in de OP?
Guess who's back!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iPiyYBcT-zNNdxFNV5AH544uL7g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q6asQ5oeOJr4e2vCkZ7sFpEh.png?f=fotoalbum_large
Gefeliciteerd met de nieuwe motor, mooi ding!

• BvZwolle

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

@Aikon Bij de aanschaf van de koffers had ik al de gedachte om voor een rackless systeem te gaan. Toen de overweging gemaakt dat het wel handig is om de helm te kunnen opbergen tijdens toerritten met de club. Uiteindelijk heeft de helm nooit in de koffer gezeten doordat ik die vol had met gereedschap en onderdelen om de binnenband van de Teneré te kunnen vervangen.

Bij de diefstal is de topkoffer leeggeroofd. Alleen nog een handpompje met verdunde handzeep/lekzoeker en een kartonnetje is wat er is achtergebleven. Diverse tools van Eastbound shop en DMM/clampmeter zijn wel weg. Bij mij nu de twijfel of ik de topkoffer op slot had zitten.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:16
Never mind

[ Voor 75% gewijzigd door 418O2 op 13-05-2026 11:18 ]

• DrivinUCrazy
Nog even een laatste update over het tomtom-synchronisatieprobleem van vorige week. Dit is opgelost.

https://help.tomtom.com/h...rieten-en-aanmeldservices

Conclusie: er is een backup van 1 mei teruggezet; dus alles wat je daarna hebt gedaan kan weg zijn. Controleer je POI's en ingeladen routes dus goed, zeker met het aankomende Hemelvaartweekend waar toch wel een aantal motorrijders gebruik van zal maken. :)

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eh5PCntBOHvlvHxZFobBNYey3Q4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0y4btMGfdFTGkWskMDZkKrDd.jpg?f=fotoalbum_large

ik zeg niets over winterstalling....

Moette doen.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFdnkQkkM1z2RHFTs3hwZxoeAII=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IeJZh4IvdRbwy6TuGnjJq0B6.jpg?f=user_large

Show je project brommer die je onverwacht voor een heel prima bod hebt kunnen verkopen voor export :P

Ik had wel goede zin om hier weer een mooie nette goed rijdende gooi- en smijtfiets van te maken. Ik had ontdekt dat de snelheidsmeter en kmteller niet werken omdat er geen speed sensor op de bak aanwezig was (en die kon daar ook niet gemonteerd worden). Conclusie, dat ding heeft ooit een ander blok van vermoedelijk een CB500 gehad, dat vrijwel hetzelfde is. En dan begin je eerlijk gezegd aan vanalles te twijfelen, want een blokswap bij <40k km? Lijkt niet heel waarschijnlijk :/

In de Oekraïne zijn ze er kennelijk blij mee, dus dat is dan wel weer fijn. Ik heb er iemand blij mee kunnen maken :Y)

Had ik dit bij aankoop kunnen zien of vooraf kunnen weten, nee niet echt. Want je kunt het pas zien als je wat zaken gedemonteerd hebt en je weet dit pas als je in het werkplaatsboek naar schema's hebt staan kijken. Het is maar goed dat ik niet de Diversion alvast had verkocht :P Dat werkplaatsboek heb ik wel bewaard, want bij de stiekeme testritjes vond ik het wel een grappig motortje eigenlijk. Dus wie weet, als ik een betere basis tegen kom.

[ Voor 65% gewijzigd door Destruction op 13-05-2026 12:45 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ibothead
  • Laatst online: 13-05 12:31
Luxemburg afgelopen weekend :/ .

Staan nu 2100km op en morgen vertrek ik weer voor 4 dagen Luxemburg op de mt09 :9 Wordt wel dit keer binnenvoering en thermo mee aan doen want 4 graden smorgens gevoels temperatuur is niet alles 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mkw2yB0iTOi-JXPP-F3t9eQelDw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xc5mVKkbSSH0NgAMNVIpOTmY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6IC8ls69_QOSwdZlP7-ibzQsEbg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTUT5QqTzto5EgMvv1p4IMiE.jpg?f=fotoalbum_large

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 12:36
Die van mij staat in zo'n zelfde type schuurtje (2x2 dacht ik) en ik haal de accu er gewoon uit in de winter. Ik rijd van november tot maart toch niet, en het is een klusje van 10 minuten. In het schuurtje aan de druppellader is hier niet handig met fietsen die er voor/achter/naast/op/etc worden geparkeerd.

• kneusteun
Ik zou wel willen, maar ik kan geen 6 units kwijt in de woonkamer... er staat er zelfs al 1 op zolder omdat de garage vol is ;)

• HTT-Thalan
Okay, vrouwlief begint morgen met haar eerste motorles bij ons op de baan, bij ondergetekende. Helm/jas had ze al, dus even naar Bakker geweest voor handschoenen, rugbeschermer, schoenen en broek. Overal voor geslaagd maar hun kortingsweekend begint pas vrijdag dus alles op de foto gezet kan ze er later om komen.

Stappen er daar twee oudjes binnen die even rustpauze komen houden. Ze zijn onderweg op, en bijna klaar met, een tocht door alle 12 provincies "op hun oude bmw'tjes". Ik stap buiten, wat zie ik daar???

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRHpSGepJep6594ddt9hGT13WfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/68HROQ3xCzXC1miNdiyn7h8d.png?f=fotoalbum_large

Potverdulleme!!! Oude BMW'tjes, met zijspan!! Ja, ik heb toestemming gevraagd (en gekregen ;)) of ik even plaats mocht nemen. Alles lijkt bijna één op één hetzelfde als bij de Ural waar ik einde maand ga kijken. Snelheidsmetertje, de schakelaar in de koplamp, het zadel, echt su-per-tof! De zitting doet gelijk denken aan zo'n pocketverenstoeltje die je ook in oude mercedessen aantreft, en het frame wiebelt en schommelt een beetje als je opstapt.

Nu ben ik echt niet meer bij zo'n ding weg te slaan...

• Chevy454
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:10:
Show je project brommer die je onverwacht voor een heel prima bod hebt kunnen verkopen voor export :P

En dan begin je eerlijk gezegd aan vanalles te twijfelen, want een blokswap bij <40k km? Lijkt niet heel waarschijnlijk :/
Dat is een geluk bij een ongeluk noemen ze dat. Bij mijn donor was er ook genoeg aan gebeund dat ik eigenlijk weinig heb kunnen hergebruiken en dan is het een heel duur motorblok onder de streep.

Maargoed, een F800GT kopuh :? :p
Die motorfiets APK in België strikes again. De BMW R1200GS LC is afgekeurd op zijn verlichting _o- De lamp stak er niet goed in en scheen dus overal en nergens. Dus die APK is dusver wel zinnig maar het ironische is: we moeten de lamp weer afstellen op mijn gewicht dus werd het toch wel gefixed 8)7

De verkoper wou er geen 400 euro af doen zodat ik er mee naar de keuring ging ipv hij als verkoper. Hij wou maximaal 200 euro zakken en dat was voor mij niet het gezeik waard. Nu moest hij naar de keuring, afgekeurd, naar de BMW garage, afstellen. Terug laten keuren en was er zo toch een halve dag mee bezig om die goed te laten keuren.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• HTT-Thalan
Serieuze vraag: Krijg je niet enorm last van je armen bij lange(re) ritten met zo'n stuur?

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

HTT-Thalan schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:19:
[...]

Serieuze vraag: Krijg je niet enorm last van je armen bij lange(re) ritten met zo'n stuur?
Nee, ik ben 193 met korte beentjes, jeanslengte 32". En daardoor redelijk lange armen. Heb zelfs nog een lichte knik bij de ellebogen als ik ontspannen zit.

En moet toch om de 200 kilometer stoppen, want dan is de tank leeg.

Ik mis trouwens de MG-42 op de zijspannen, maar dat kan ook aan mij liggen, dat ik denk dat die er standaard bij horen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ozzynator op 13-05-2026 13:52 ]

Moette doen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-05 16:14
ibothead schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 12:31:
Luxemburg afgelopen weekend :/ .

Staan nu 2100km op en morgen vertrek ik weer voor 4 dagen Luxemburg op de mt09 :9 Wordt wel dit keer binnenvoering en thermo mee aan doen want 4 graden smorgens gevoels temperatuur is niet alles 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel plezier. Ik sla over met Hemelvaart te rijden, te druk voor mij. :w
Waar heb je de foto's gemaakt?

• kneusteun
Is dauwtrappen een twents iets? Ik ga morgen even met iemand oefenen in het zand, ik zei al we gaan dronken dropjes ontwijken :)

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:46
ozzynator schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 13:37:
[...]

Nee, ik ben 193 met korte beentjes, jeanslengte 32". En daardoor redelijk lange armen. Heb zelfs nog een lichte knik bij de ellebogen als ik ontspannen zit.

En moet toch om de 200 kilometer stoppen, want dan is de tank leeg.

Ik mis trouwens de MG-42 op de zijspannen, maar dat kan ook aan mij liggen, dat ik denk dat die er standaard bij horen. ;)
Grappig dat je aangeeft dat je redelijk lange armen hebt, omdat je korte beentjes hebt. Ik heb relatief lange benen en relatief lange armen. Volgens mij is er geen causaal verband ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Jampot007
Joris748 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:37:
[...]

Grappig dat je aangeeft dat je redelijk lange armen hebt, omdat je korte beentjes hebt. Ik heb relatief lange benen en relatief lange armen. Volgens mij is er geen causaal verband ;)
lang bovenlichaam bedoelt ie, dat is ook wat praktisch bij zo'n 'stuur'

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Joris748 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:37:
[...]

Moette doen.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Jampot007 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:37:
[...]

Ja dat dus, nu ik het teruglees slaat het inderdaad nergens op.

Maar ik heb dus korte benen en een lang bovenlijf en dito armen.

Moette doen.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:46
Jampot007 schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:37:
[...]

Ze noemen het niet voor niks apehanger _O- >:)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13-05 16:35

Hegeman

Weet van alles wat

kneusteun schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:30:
Is dauwtrappen een twents iets? Ik ga morgen even met iemand oefenen in het zand, ik zei al we gaan dronken dropjes ontwijken :)
Ja, alleen hier uit de regio

• jeroenathome

jeroenathome

Een regel tekst

kneusteun schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 14:30:
Of in de andere regio's zijn ze lui en pakken liever de fatbike. :+ O-)

• Chevy454
  • Niet online
Project 40: EBC staat toch voor Enormous Brake Crap :?

Japparts heeft de zending van EBC ontvangen. Remschijf formaat XL pizza *O* maar de bracket ontbreekt -O- :F

In elk geval heel goed dat ze de zending hebben gecontroleerd alvorens door te sturen. Maar vervelend is het wel niet helemaal, ik moet toch nog eerst die BMW F800GT verkopen en de garage opruimen en en en...

Pagina: 1 ... 33 34 Laatste