You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Een BMW F650GS van voor 2008? Ik weet niet of 650 cc klein (genoeg) is, maar voor zover ik laatst heb uitgezocht zijn het betrouwbare motoren met relatief weinig gedoe, ontzettend zuinig en zon 1 cilinder is ook wel gaaf ergens.Rick-Jan schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:46:
Ik ben op zoek naar een lichte (cc) motor naast mijn Street triple. Mij lijkt een retro achtig model wel tof. De motor zal bedoeld zijn voor korte ritjes, af en toe woon werk en duo ritten.
Ik heb nu een oldtimer brommer maar daar moet veel aan gebeuren en staat daarom te koop. Ook willen we wat verdere tochten gaan doen, en dat is met een motor eenmaal handiger. De Street Triple is niet echt ingericht op een duo passagier maar ben ik wel heel blij mee, die blijft dus.
Eisen zijn minimaal injectie en zou fijn zijn als er abs op zit. Budget rond de 4500€
Wat ik al heb gevonden :
Kawasaki W230, erg licht maar wel weinig vermogen. Wel mooi compact en leuk voor ritten in de buurt maar geen idee hoe het zit met een passagier, dat willen we nog proberen.
Royal Enfield meteor 350, geen ervaring of kennis van de kwaliteit van Royal Enfield maar ze schijnen simpel en degelijk te zijn.
Veel andere motoren vallen al snel boven de 4500 en dat is mij wat teveel voor een voor motor erbij. Ik heb weinig ruimte bij mij thuis dus een grote tour motor gaat niet passen en we zullen er niet vaak lange tochten mee maken.
Nog meer suggesties? Alvast bedankt!
Bedankt voor de suggestie, 650cc is niet verkeerd maar ik zoek voornamelijk een retro achtige motor.evil_lemon schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 15:12:
[...]
Een BMW F650GS van voor 2008? Ik weet niet of 650 cc klein (genoeg) is, maar voor zover ik laatst heb uitgezocht zijn het betrouwbare motoren met relatief weinig gedoe, ontzettend zuinig en zon 1 cilinder is ook wel gaaf ergens.
Ik kreeg een Royal Enfield interceptor 650 aangeboden, lijkt mij ook wel mooi maar ken het model eigenlijk niet echt. Ziet er wel heel leuk uit!
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Wow, die is inderdaad heel erg gaaf! Ik had retro in de zin van niet al te nieuw in mijn hoofd, niet als retro uiterlijk (want dan is de 650GS geen logische optie)Rick-Jan schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 16:10:
[...]
Bedankt voor de suggestie, 650cc is niet verkeerd maar ik zoek voornamelijk een retro achtige motor.
Ik kreeg een Royal Enfield interceptor 650 aangeboden, lijkt mij ook wel mooi maar ken het model eigenlijk niet echt. Ziet er wel heel leuk uit!
[Afbeelding]
Meer Guzzi is meer beter!
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hoe is het met de jouwe?Bommes schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 17:28:
@Rick-Jan een Guzzi V7?
Meer Guzzi is meer beter!
F*ck
Ah joh, laat hem even poëtisch los gaan. Dat waait wel weer over. Binnenkort is z'n nieuwe liefde er en krijgen wij haar eindelijk op de foto te zien.noes schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 23:11:
[...]
Kan je ook normaal praten over motoren? Dit halfgeile gedoe vind ik maar niks.
Gisteren voor het eerst mijn Ejeas Q7 geïnstalleerd. Goedkoop AliExpress headsetje (40 / 50 euro) vergeleken met de bekendere cardos en Sena's. Installatie was een eitje.
Voor mij de eerste kennismaking met het motor rijden inclusief een muziekje. En dat blijkt een prima combinatie! Kwaliteit van geluid is wat mij betreft helemaal prima maar enig vergelijk ontbreekt bij mij, dus hecht hier niet teveel waarde aan. Maar het doet niet onder voor mn standaard audio installatie in mijn Ford Fiesta.
Ik heb er geen meer, dus minder Guzzi is minder beter
En mijn vrouw was vrij duidelijk, nog een motor er bij, is ook opzoek naar een andere vrouw.
Nou bied dat perspectief maar laten we dat pad maar niet gaan bewandelen.
[ Voor 30% gewijzigd door Bommes op 23-08-2026 22:21 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Alleen al een lichte vertwijfeling hierover, al is het een seconde, is reden genoeg om een week op de bank te slapen..Bommes schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 22:20:
[...]
En mijn vrouw was vrij duidelijk, nog een motor er bij, is ook opzoek naar een andere vrouw.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Mijn vrouw is in de overgang, of ik nou op de bank slaap of naast haar in bed, de actie is net zo nihil..geert_s schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 22:30:
[...]
Alleen al een lichte vertwijfeling hierover, al is het een seconde, is reden genoeg om een week op de bank te slapen..
Op de bank, in mijn geval het extra bed in onze kantoorruimte is vaak wel de rustige/stilte/betere keuze.
Wellicht kun je dan ook de camper houden? Mooie motordrager achterop ofzo...Bommes schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 22:20:
[...]
/f/image/DcnzDlzCFgQO7846t8Pt7MlE.png?f=fotoalbum_large)
Wat wel kapot is gegaan:
- pinlock van de Airoh, alweer. Gloednieuw, maar hij gaat weer bobbelen.
- Jack Wolfskin tentje is op na 100+ dagen gebruik
- matje is natuurlijk weer gaan delamineren, nieuwe is al binnen onder garantie
- tech 7 beginnen ook wat mankementen te vertonen, ik geloof dat Alpine ze kan repareren?
- koffers, ondanks dat er 1 onderweg is gerepareerd, en ze nog wel goed zitten, mogen ze beiden weer worden gefixed
- en ja, ok, in m'n led-knipperlicht zit vocht, en die weigert af en toe... kijken of die open kan, of anders vervangen
Ik had zelf ook zin in iets leuks voor 'erbij'. Bij mij is het een Husqvarna Svartpilen 401 geworden, al erg veel plezier mee gehad inmiddelsRick-Jan schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:46:
Ik ben op zoek naar een lichte (cc) motor naast mijn Street triple. Mij lijkt een retro achtig model wel tof. De motor zal bedoeld zijn voor korte ritjes, af en toe woon werk en duo ritten.
Ik heb nu een oldtimer brommer maar daar moet veel aan gebeuren en staat daarom te koop. Ook willen we wat verdere tochten gaan doen, en dat is met een motor eenmaal handiger. De Street Triple is niet echt ingericht op een duo passagier maar ben ik wel heel blij mee, die blijft dus.
Eisen zijn minimaal injectie en zou fijn zijn als er abs op zit. Budget rond de 4500€
Wat ik al heb gevonden :
Kawasaki W230, erg licht maar wel weinig vermogen. Wel mooi compact en leuk voor ritten in de buurt maar geen idee hoe het zit met een passagier, dat willen we nog proberen.
Royal Enfield meteor 350, geen ervaring of kennis van de kwaliteit van Royal Enfield maar ze schijnen simpel en degelijk te zijn.
Veel andere motoren vallen al snel boven de 4500 en dat is mij wat teveel voor een voor motor erbij. Ik heb weinig ruimte bij mij thuis dus een grote tour motor gaat niet passen en we zullen er niet vaak lange tochten mee maken.
Nog meer suggesties? Alvast bedankt!
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08
Slecht idee... Hoe laat?
Pfft, ben ik blij dat ik dat nooit heb meegemaakt (een vrouw in de overgang die er problemen door ondervind), ik hoor wel eens verhalen dat ik denk..... WOW zo'n verandering van persoonlijkheid zou bijna een reden zijn om te gaan scheiden.Bommes schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 22:38:
[...]
Mijn vrouw is in de overgang, of ik nou op de bank slaap of naast haar in bed, de actie is net zo nihil..![]()
Op de bank, in mijn geval het extra bed in onze kantoorruimte is vaak wel de rustige/stilte/betere keuze.
Maar zoals gezegd, gelukkig nooit mee gemaakt.
Maar hoe groot is haar sectie in de kledingkast(en) en die van jou? Bij mij is dat 1:3,5, maar ik LAT dus heb er eigenlijk helemaal niets mee te maken
Ik denk dat ik nog (onderhandelings)ruimte voor je zie voor een extra motor
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Vet! Zag dit weekend in Duitsland vlakbij er een te koop staan, die prijzen zijn erg goed te doen.mr_zippey schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:19:
[...]
Ik had zelf ook zin in iets leuks voor 'erbij'. Bij mij is het een Husqvarna Svartpilen 401 geworden, al erg veel plezier mee gehad inmiddelsLooks moeten je ding zijn natuurlijk, maar is lekker anders.
[Afbeelding]
Hoe rijdt dat nu? Niet comfortabel gok ik
Tet on a budget is lastig.GSX-MAN schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:27:
Dankzij de avonturen van @Blomminator jeukt het nu ontzettend om een offroad-motor te hebben. Maar: het zou echt een motor 'voor erbij' zijn. Dus zit ik ontzettend te puzzelen, zoeken en vergelijken in de categorie TET on a budget.
De hype heeft de prijzen van alles omhoog gestuwd.
Over een paar jaar gok ik dat het echt wel cheaper gaat worden met occasions.
Deze lijkt wel compleet:kneusteun schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:20:
[...]
Tet on a budget is lastig.
De hype heeft de prijzen van alles omhoog gestuwd.
Over een paar jaar gok ik dat het echt wel cheaper gaat worden met occasions.
https://www.marktplaats.nl/v/motoren/motoren-bmw/m2400991099-bmw-f800gs-30-years-edition-hyperpro-valbeugels?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd
Slecht idee... Hoe laat?
Gewicht is alles offroad, ik vindt mijn Himalayan al aan de zware kant zeker als het zand heel los wordt. je kunt hem nog net in je eentje oppakken. wel heel leuk TET. ook de banden zijn een ding. Heel afhankelijk van gebruik ikvondt dat wel lastig een band die alles goed doet bestaat niet.GSX-MAN schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 10:27:
Dankzij de avonturen van @Blomminator jeukt het nu ontzettend om een offroad-motor te hebben. Maar: het zou echt een motor 'voor erbij' zijn. Dus zit ik ontzettend te puzzelen, zoeken en vergelijken in de categorie TET on a budget.
Kan een leuke gok zijn, maar als er ook maar iets aan moet gebeuren heb je een CF voor hetzelfde bedrag.
Reken er ook op dat als je voor het eerst gaat dit al best wat gewicht is om mee te beginnen, en de kosten is niet alleen aahnschaf
Heb je de gear al? goede laarzen, bescherming etc. dan nog een keer gauw 1500,- erbij aan spul. Dus het kan, maar wel een risico
Gewicht bij los zand is alleen maar in je voordeelCherdium schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:58:
[...]
Gewicht is alles offroad, ik vindt mijn Himalayan al aan de zware kant zeker als het zand heel los wordt. je kunt hem nog net in je eentje oppakken. wel heel leuk TET. ook de banden zijn een ding. Heel afhankelijk van gebruik ikvondt dat wel lastig een band die alles goed doet bestaat niet.
Gooi eens twee schijven van 30cm door het zand als een bowlingbal, triplex vs rvs, gok eens welke langer rechtdoor gaat
Slecht idee... Hoe laat?
Kan je niet hetzelfde zeggen over elke ICT voertuig? Met de komende elektrificatie.GSX-MAN schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:06:
Oh, ik ga geen Chinees kopen. De kans dat er over tien jaar niets meer voor te krijgen is, is mij te groot.
Ik denk dat CF moto wel redelijk voet aan grond heeft ondertussen, denk dat het lastiger kan worden om bepaalde dingen voor deze bmw's te vinden. En uncle wang is tyfus goedkoop en snel, dus voor die CF zou ik mij niet zoveel zorgen maken.GSX-MAN schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:06:
Oh, ik ga geen Chinees kopen. De kans dat er over tien jaar niets meer voor te krijgen is, is mij te groot.
Maar die BMW is 80k gebruikt, ik acht de kans groot dat je daar nog wel werk aan gaat krijgen, dus afhankelijk van of je zelf alles kan zou ik daar ook even over nadenken.
Maar zoals gezegd hou rekening met gear en kosten tijdens het rijden, vallen is niet de vraag of, maar wanneer en hoeveel pijn het doet aan het lijf en aan de geld kant.
vergeet niet even te vermelden wat je wil gaan doen, beetje rustig aan tokkelen en reizen, of toch ook wel beetje in NL gaan jagen en technisch rijden?
[ Voor 10% gewijzigd door kneusteun op 24-08-2026 13:39 ]
Is gewoon een gevoel dat mensen hebben, die snap ik.Adder28 schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:24:
[...]
Kan je niet hetzelfde zeggen over elke ICT voertuig? Met de komende elektrificatie.
Bij Kove is het ook nog wel iets wat ik voorbij hoor komen, maar ik ken ook heel veel mensen met CF450's en die bestellen zich rot voor bedragen waar ik van kan dromen (allemaal tering goedkoop)
Slecht idee... Hoe laat?
Heel tof ding! Ik baal er van dat ik er nog niet op gereden heb.GSX-MAN schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:45:
Andere optie, en da's niet geheel ondenkbaar, is een Himalayan 450.
Maar dan zit je trouwens ook wel weer op 8 a 9k kaal, of zijn die tweedehands wel aardig gezakt?
[ Voor 17% gewijzigd door kneusteun op 24-08-2026 14:05 ]
Nee, tweedehands is nog drama. Dus dat wordt meteen een money pit.kneusteun schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:04:
[...]
Heel tof ding! Ik baal er van dat ik er nog niet op gereden heb.
Maar dan zit je trouwens ook wel weer op 8 a 9k kaal, of zijn die tweedehands wel aardig gezakt?
Slecht idee... Hoe laat?
Erg speels, leuk en licht t.o.v. van wat ik al heb, noem het ook m'n brommertje.. Niet erg comfortabel voor hele lange afstanden inderdaad, al kan je er evt. ook een 'comfort' zadel voor kopen. Verder wel voorzien van QS up en down, abs en heb er vorig jaar een standaard FuelX op geïnstalleerd, dan loopt hij net wat lekkerder.kneusteun schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 12:19:
[...]
Vet! Zag dit weekend in Duitsland vlakbij er een te koop staan, die prijzen zijn erg goed te doen.
Hoe rijdt dat nu? Niet comfortabel gok ik
W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08
Had je al beetje zand ervaringen? wat wil je doen? lange reizen of gewoon echt voor de fun in NL?GSX-MAN schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 14:27:
[...]
Nee, tweedehands is nog drama. Dus dat wordt meteen een money pit.
één dag training op de R1150GS van Elles Dijkhuizen.kneusteun schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 16:18:
[...]
Had je al beetje zand ervaringen? wat wil je doen? lange reizen of gewoon echt voor de fun in NL?
Het idee is nu om wat zand/gravel etc in Nederland te oefenen en dan een keer naar Scandinavië.
Maar de uitkomst kan ook gewoon zijn dat het weer overwaait.
Slecht idee... Hoe laat?
Is een Honda crf450rl dan een optie?GSX-MAN schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:06:
Weird Science | Klisjee | I love it when a plan comes together | Today is a gift enjoy your present
Dikke kans dat het blok niet verschilt, maar dan zit er in elk geval het netwerk van Honda achter als er iets is.
Slecht idee... Hoe laat?
*Le duik in de facturen* -> 4 jaar geleden voor het laatst gedaan
Je moet ook gvd alles zelf doen.
goh, dat zei ik vier jaar geleden ook al
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Had een vriend van me ook vorig jaar (of daarvoor, weet het niet zeker meer)steveman schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 18:32:
Vraag je om een grote beurt + vloeistoffen, krijg je grote beurt want remmerij en kvs "hoeft nog niet".
*Le duik in de facturen* -> 4 jaar geleden voor het laatst gedaan
Je moet ook gvd alles zelf doen.
goh, dat zei ik vier jaar geleden ook al
Motor naar een grote motorzaak hier in de omgeving, hij heeft dat ding al 8 jaar en buiten de standaard dingen had-ie er nog nooit iets aan gedaan. Ding weggebracht en aangegeven dat-ie 'm eens grondig aangepakt wilde hebben, incl een ultrasoonbad voor de carburateurs, controle klepspeling, etc. etc.
Bij ophalen bleek dat ze eigenlijk alleen een grote beurt hadden gedaan "Hij loopt hartstikke mooi dus we wilden er niet aan zitten verder"
Bij een 1e generatie R6 snap ik het ergens nog wel, maar van de andere kant... Die standaard grote beurt hadden zij dan ook niet hoeven doen. Want in hoofdzaak was dat niet waarom de motor daar stond.
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
KV moet je elk jaar (desnoods elke twee jaar) gewoon meepakken, rem/koppelingsvloeistof hoeft niet altijd. Heb je heel simpel apparaatje voor dat het percentage water meet. Binnen 2 sec. uitsluitsel of het écht nodig is.
Vanuit de garage-kant bekeken: als je helder communiceert is er niets aan de hand.
Anyway, vandaag weer eens lekker erop uit geweest in Luxemburg, wat een heerlijke hobby blijft het toch. Stukje minder lange route als gepland, voelde me niet helemaal lekker voor de lunch en met nog 260km te gaan op dat moment vond ik het niet verstandig om dat helemaal uit te rijden. Dus in Kurviger maar een flink aantal waypoints overgeslagen, maar alsnog 350km gereden. Tegen het einde voelde ik me weer helemaal prima en heb ik me toch prima geamuseerd.
/f/image/PhFIKutMQHgH4zFP30hjA5PI.png?f=fotoalbum_medium)
Wel nog 2 kleine issues gehad die ik niet kon verklaren, krijg op een gegeven moment een oranje vakje met een ! teken op m'n dash. Enigste wat ik merkte was dat m'n CC het niet meer deed, verder niks. En na een aantal stops was de ! weg en deed de CC het weer.. En bij een tankstop herkende ie m'n keyfob niet, alsof die niet in range was, kon 'm wel nog aanzetten met de pincode. Lekker vaag en geheel der verwachting des Italiaans dat beide dingen zichzelf vanzelf oploste..
:strip_exif()/f/image/fYy3MTMuMTeShO7V73hvIMnD.jpg?f=fotoalbum_large)
In Luxemburg lijkt het trouwens net alsof het al herfst is, zoveel verkleuring in de bladeren!
Ten overvloedde: dit is iets dat de dealer waar je het ding in onderhoud hebt moet weten, de klant mag een volslagen a-technisch persoon zijn en alsnog de juiste service ontvangen.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Distributiedeksel lekte olie. Bij de hoek van het kleppendeksel.
Nu nog voorvork keerringen en de koppeling deze week.
:strip_exif()/f/image/v7c3V8hhFa8kPfVw9OM0mSKP.jpg?f=fotoalbum_large)
PVOutput 11x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
_eLMo_ schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 19:08:
Gewoon alles zelf doen, of goeie garagist. Maar goeie garagist is duur ;P
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik neem aan dat je juist precies andersom bedoeld?Willem schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 19:32:
KV moet je elk jaar (desnoods elke twee jaar) gewoon meepakken, rem/koppelingsvloeistof hoeft niet altijd. Heb je heel simpel apparaatje voor dat het percentage water meet. Binnen 2 sec. uitsluitsel of het écht nodig is.
In de onderhoudsinterval van zo goed als elk voertuig die ik tot nu toe onder handen heb gehad, is het vervangen van remvloeistof eerder/vaker dan de koelvloeistof.
Alles het om een apparaatje gaat, dan kan ik je vertellen dat er ook zo een metertje is voor de koelvloeistof.
Die voor remvloeistof meet het vochtgehalte in die vloeistof. Die voor koelwater meet de vorst beveiliging.
In beide gevallen belangrijke informatie, maar zeer zeker niet de enige reden of voorwaarden om de betreffende vloeistoffen te vervangen.
Koelvloeistof kan je ook meten met ph staafje. Deze verandert naar mate de leeftijd. Voor de motor zal ik ongeveer 2 jaar aanhouden als interval. Remvloeistof en Koppelings vloeistof zou ik jaarlijks doen. ABS units zijn niet goedkoop om te vervangen. Dan maar een halve liter remvloeistof per jaar kopen.Bommes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:37:
[...]
Ik neem aan dat je juist precies andersom bedoeld?
In de onderhoudsinterval van zo goed als elk voertuig die ik tot nu toe onder handen heb gehad, is het vervangen van remvloeistof eerder/vaker dan de koelvloeistof.
Alles het om een apparaatje gaat, dan kan ik je vertellen dat er ook zo een metertje is voor de koelvloeistof.
Die voor remvloeistof meet het vochtgehalte in die vloeistof. Die voor koelwater meet de vorst beveiliging.
In beide gevallen belangrijke informatie, maar zeer zeker niet de enige reden of voorwaarden om de betreffende vloeistoffen te vervangen.
Niet per se. Ik doelde op de uitspraak: als het niet nodig is, is het niet nodig. Een metertje in de dot4 om te zien of de vloeistof nog goed is, ook al is het een jaar oud zou voor een monteur een signaal zijn om te zeggen: het is niet nodig.Bommes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 21:37:
Ik neem aan dat je juist precies andersom bedoeld?
Die laatste zin: couldn't agree more. Je hebt de voorgeschreven onderhoudsinterval, maar vergeet daarnaast de common sense niet. Blijf er daarnaast bij dat garagehouder / monteur verantwoordelijk is voor de inhoud maar ook de communicatie.Bommes:
Mn max is rond de 4 a 5 uur ligt aan het wegdek, niet veel langer want dan is het 3 dagen bijkomen met mn slechte ruggebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:35:
Hoe lang houden jullie het meestal vol op de motor op een dag?
Vandaag een ritje van net geen 3 uur gedaan en was er eigenlijk weer klaar mee. Wel een mooi ritje langs de molens in Drenthe.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Slecht idee... Hoe laat?
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Fysiek kan ik het de hele dag volhouden, ook meerdere dagen achter elkaar. Dat was op mijn oude RSV Mille, maar op de DesertX is dat nog steeds zo. Bij mij zit de beperking vooral in vermoeidheid, ik moet wat vaker stoppen om scherp te blijven.gebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:35:
Vandaag een ritje van net geen 3 uur gedaan en was er eigenlijk weer klaar mee. Wel een mooi ritje langs de molens in Drenthe.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Als ik na ~75min even 5 a 10 min pauze neem en dan wat rondloop, eigenlijk de hele daggebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:35:
~[Afbeelding] ~[Afbeelding]
Met wat gewenning de hele dag. Maar ligt ook erg aan wat je rijdt, snelweg vind ik vrij kut een hele dag, doorgaande wegen is prima, en offroad, dat je veel beweegt en staat is het beste. Al krijg ik wel wat last van m'n onderrug met langdurig staand klimmen. Maar nogmaals: gewenning is heel belangrijk. Als je opeens 3 uur gaat rijden kan dat best heftig zijn.gebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:35:
Twee jaar zou prima moeten zijn voor remvloeistof. Koppelings- en koelvloeistof hoeft bij sommige motoren nooit. Oftewel: het ligt er maar net aan. Ik had laatst, eigenlijk per ongeluk ook, versnellingsbak- en cardanolie na 10K alweer ververst, het kwam er als nieuw uit. Is gewoon niet nodig. Zeker als je het laat doen is het gewoon geld weggooien.Yamy_Daffy schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 22:03:
[...]
Koelvloeistof kan je ook meten met ph staafje. Deze verandert naar mate de leeftijd. Voor de motor zal ik ongeveer 2 jaar aanhouden als interval. Remvloeistof en Koppelings vloeistof zou ik jaarlijks doen. ABS units zijn niet goedkoop om te vervangen. Dan maar een halve liter remvloeistof per jaar kopen.
Ik heb het idee dat de zitpositie op de scrambler best prima is. Hiervoor reed ik een monster en dat was een uurtje max. Heb ook een custom seat die veel comfortabeler is dan standaard. Wellicht kan ik nog kijken naar bar risers. En verder den ik gewoon meer rijden en vaker pauze. Ik rijd zo’n 1000km per jaar. Is niks natuurlijk. In de auto rijd ik bijna in 1 stuk door naar Kroatië zonder problemen.jeroenathome schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 06:09:
@gebruikershaes De zitpositie heeft veel invloed of je het de hele dag vol houdt. Voor de rest is het op gezette tijden een pauze nemen. Met de Teneré rij ik zonder problemen meerdere uren achtereen. Dat was met een FZ8 niet vol te houden.
Als de weg naar bochtig genoeg is gaat een volle werkdag rijden me prima af. Aan t eind van de dag wel goed moe, maar wel goed moe ;)gebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:35:
Lange stukken op rechte wegen en de kans op verveling, kramp en ongemakken neemt rap toe.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Ik zou denken dat een Monster als naked vrij comfortabel is, en dat dat voor de meeste nakeds geldt.gebruikershaes schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 07:56:
[...]
Ik heb het idee dat de zitpositie op de scrambler best prima is. Hiervoor reed ik een monster en dat was een uurtje max. Heb ook een custom seat die veel comfortabeler is dan standaard. Wellicht kan ik nog kijken naar bar risers. En verder den ik gewoon meer rijden en vaker pauze. Ik rijd zo’n 1000km per jaar. Is niks natuurlijk. In de auto rijd ik bijna in 1 stuk door naar Kroatië zonder problemen.
Heb ik dit mis of verschilt dit gewoon per persoon?
Op de VTR houd ik het aardig goed vol, maar zou ergens wel graag een naked willen rijden.
Nice, gisteren ook bijna 2 uur in die omgeving rondgereden, heerlijke omgeving daar.gebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:35:

[ Voor 5% gewijzigd door RBH op 25-08-2026 08:46 ]
Maat van mij is van een sport naar de speed Triple gegaan. Die rijdt daar gerust 350 km of meer mee op een dag. Wel heeft hij het stuur iets verhoogd en naar achteren gezet maar hij vindt het zeer comfortabel.GSX-MAN schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:54:
Toen ik van de Speed Triple naar de Tiger ging, kon ik ineens 2,5 achter elkaar in het zadel zitten. Dan zijn lange dagen ineens makkelijker te doen.
Het is ook een beetje wat je gewend bent en wat je referentie is.
Ik vind op mijn Alp een rondje van 250/300 goed te doen.
[ Voor 7% gewijzigd door Barista op 25-08-2026 08:48 ]
Er is voor de AT nu zo'n gaasmatje-zitvlak-verbeteraar onderweg vanaf Ali, hopelijk maakt dat nog verschil.
Ik neem aan dat je dan regelmatig stopt om te tanken? Dan heb je zo al 10 minuten andere houding.gebruikershaes schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 07:56:
[...]
Is niks natuurlijk. In de auto rijd ik bijna in 1 stuk door naar Kroatië zonder problemen.
Denk dat het ook wel aan de snelheid ligt, als ik kijk dan heb je gemiddeld ongeveer 40 km/h en dat is ook veel vermoeiender dan rechttoe rechtaan met 100 of harder op de snelweg.
Moette doen. FXBBS '24 en CBF1000F '12
Op supersports heel lang. Op mijn Mille en RSV4 nul rugpijn en problemen na lange rit of circuitdag, op een GS of zelfs Tuono of andere naked na een uur al last van m'n rug.gebruikershaes:
Meer kilometers maken helpt zeker. Dit jaar staat de teller voor mij op 6000 km. Het had veel meer kunnen zijn als mijn motor niet werd gestolen in mei. 3 maanden niet gereden.gebruikershaes schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 07:56:
[...]
Ik heb het idee dat de zitpositie op de scrambler best prima is. Hiervoor reed ik een monster en dat was een uurtje max. Heb ook een custom seat die veel comfortabeler is dan standaard. Wellicht kan ik nog kijken naar bar risers. En verder den ik gewoon meer rijden en vaker pauze. Ik rijd zo’n 1000km per jaar. Is niks natuurlijk. In de auto rijd ik bijna in 1 stuk door naar Kroatië zonder problemen.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Dat is ook bijzonder. Of heb je een goeie bierbuik waarmee je op de tank kunt liggen? 😬Willem schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:09:
[...]
Op supersports heel lang. Op mijn Mille en RSV4 nul rugpijn en problemen na lange rit of circuitdag, op een GS of zelfs Tuono of andere naked na een uur al last van m'n rug.
Ik kan me hier ook iemand op het forum herinneren die met een tripple in 1 dag naar Oostenrijk reed.Barista schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:47:
[...]
Maat van mij is van een sport naar de speed Triple gegaan. Die rijdt daar gerust 350 km of meer mee op een dag. Wel heeft hij het stuur iets verhoogd en naar achteren gezet maar hij vindt het zeer comfortabel.
Het is ook een beetje wat je gewend bent en wat je referentie is.
Ik vind op mijn Alp een rondje van 250/300 goed te doen.
Met mijn F750GS kan ik prima 3-4 uur achter elkaar door rijden, dan wel een langere pauze van 20-30 minuten. En weer door. Calimoto laat zien dat mijn langste rit 9,5 uur op een dag was.
Meestal krijg ik er om 4 of 5 uur wel genoeg van, dat is een mooie tijd om ergens aan te komen, eind van de middag. Het is me alleen nog niet vaak gelukt.
Kijken of het a.s. weekend lukt als ik naar Kroatië ga rijden.
[ Voor 6% gewijzigd door Jolke op 25-08-2026 09:39 ]
Geen idee. Heb niet veel nakeds gereden. De Yamaha van rijschool was prima. Maar de monster was echt niet te doen. Met name doordat de zadel naar voren af liep en je met je zak op de tank zat.Loei123 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:33:
[...]
Ik zou denken dat een Monster als naked vrij comfortabel is, en dat dat voor de meeste nakeds geldt.
Heb ik dit mis of verschilt dit gewoon per persoon?
Op de VTR houd ik het aardig goed vol, maar zou ergens wel graag een naked willen rijden.
Snelweg neem ik aan? Verschrikkelijk saai natuurlijk, maar zet dat ding op 150 en het moet "prima" kunnen toch? Elke 2u tanken = pauze, dan kom je er vanzelf.gebruikershaes schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:26:
[...]
Ik kan me hier ook iemand op het forum herinneren die met een tripple in 1 dag naar Oostenrijk reed.Buns of steel ipv balls.
Op de Vespa dit jaar, met 40 graden op de thermometer was het 753km. Gaar van, maar wel gelukt, en de volgende dag na een uur sturen al in de Alpen.
In 2021 met de Guzzi vanuit Salbertrand in 1 rit snelwegen naar Nuenen/Eindhoven. Dat was wel afzien maar ook nog te doen.
In de bergen meestal tussen de 275 en 350km voor de dag ritten. Dat zijn wel volle dagen sturen.
Vorige keer via snelweg naar Nijmegen gereden, dan gaan de kilometers natuurlijk veel harder tov de dijkjes. Toen was ik na 2 dagen sturen wel een houten kont verder
Overigens heb ik het comfort zadel op de explorer (zat er al op toen ik hem kocht). Ben wel nieuwsgierig hoe lang ik het op het standaard zadel zou uithouden.
Overigens staat hij nu met lekkende voorvork stil, garage heeft pas over een maand tijd
PS. Ik zou onderhoud graag zelf willen doen, maar in het geval van de motor vind ik toch het risico te groot. Het blijven maar 2 wieltjes waar je afhankelijk van bent
't Is geen flinke spoiler maar alles helptgebruikershaes:
Dat is ook bijzonder. Of heb je een goeie bierbuik waarmee je op de tank kunt liggen? 😬
Maar wat vind je er bijzonder aan?
[ Voor 8% gewijzigd door Willem op 25-08-2026 10:10 ]
Wat een gave kleurstellingRBH schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 08:40:
[...]
Nice, gisteren ook bijna 2 uur in die omgeving rondgereden, heerlijke omgeving daar.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Alcoholvrije weizen (let op, is wat anders dan witbier)!Adder28 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:56:
Uit curiositeit, wat eten of drinken jullie tegen de vermoeidheid tijdens het rijden? Ik merk dat na 5-6u de concentratie nihil is, maar koffie lust ik niet en van energiedrank kom ik meestal slecht. Water drink ik wel, maar ik was aan het loeren naar kokoswater voor de elektrolyten.
https://wielerrevue.nl/ar...re-herstelshake-na-je-rit
Anders wil ik wel eens een gewone isotone dorstlesser pakken. En een paar handjes gezoute noten of chips.Onderzoekers van verschillende sportuniversiteiten buigen zich al jaren over de ideale hersteldrank voor duursporters. Daarbij komt alcoholvrij weizenbier ontzettend vaak als absolute winnaar uit de bus.
Dit specifieke Duitse tarwebier is van nature namelijk volledig isotoon. Dat betekent dat de concentratie van water, koolhydraten en mineralen in het glas exact gelijk is aan die van het menselijk bloed. Je uitgedroogde lichaam zuigt deze voedingsstoffen daardoor als een spons op, wat veel vlotter werkt dan bij een groot glas kraanwater of een mierzoete sportdrank.
[ Voor 6% gewijzigd door Joris748 op 25-08-2026 11:37 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Sorry, maar mijn netwerk blokkeert tracking links, heb je ook de bronJoris748 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:06:
[...]
Alcoholvrije weizen (let op, is wat anders dan witbier)!
-edit: https://wielerrevue.nl/ar...re-herstelshake-na-je-rit
[ Voor 21% gewijzigd door _eLMo_ op 25-08-2026 12:13 ]
Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
Sorry, heb het gefixt._eLMo_ schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:31:
[...]
Sorry, maar mijn netwerk blokkeert tracking links, heb je ook de bron
https://wielerrevue.nl/ar...re-herstelshake-na-je-rit
Niet alleen drinken maar ook wat eten.Adder28 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:56:
Uit curiositeit, wat eten of drinken jullie tegen de vermoeidheid tijdens het rijden? Ik merk dat na 5-6u de concentratie nihil is, maar koffie lust ik niet en van energiedrank kom ik meestal slecht. Water drink ik wel, maar ik was aan het loeren naar kokoswater voor de elektrolyten.
Appeltje, banaan, noten, energie repen, van die sportgel dingen, krentenbollen, zakje chips, borrelnoten
Drinken: water, cola, jus d'orange. Zeker die laatste doe ik het goed op.
Vooral sinds ik met een rugzak met daarin zo een water zak rond rijd heb ik minder snel vermoeidheid verschijnselen. Drink namelijk dan veel meer, en ook meer verdeeld over de dag.
Die lange snelweg dag laatst die waar het kwik de 40graden aantikte: 2 keer de 2 liter camelbag leeg gedronken, en nog een blikje fanta. Na aankomst op de camping nog 2 grote bier en nog een halve liter water.
Onderschat vocht dus niet, ook al is het niet super warm, drink meer dan je denkt nodig te hebben.
Wat ik normaal ook eet, niks speciaals. Boterham met pindakaas ofzo. Dat je concentratie na 6 uur wat minder is, lijkt me vrij normaal, en misschien een teken om gewoon te stoppen voor die dag. Of op z'n minst even een goede, lange pauze. Maar persoonlijk rij ik niet vaak veel langer dan 6 uur over een hele dag. Zoveel haast ik heb ik niet.Adder28 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:56:
Dat waren dagen van makkelijk 8u-10u rijden. En het vat is wel af rond de 4-5u inderdaad, maar dan moet je nog de hele trok terug naar huis.
YZF750R was ik al af van Zoetermeer naar Assen. 1x naar Manchester gereden op 1 dag. Heb die motor 3 dagen niet meer aangekeken!
GSX-R zelfde verhaal. Na 3 uur gewoon af en klaar.
Nu K1200RS dat zit een stuk comfortabeler. Is ook echt een km vreter. Maar nog geen lange ritten gedaan. (Eerst technisch in orde maken)
Ja helaas is de tijd niet ter beschikkingAikon schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:08:
Tja, dan heb je gewoon meer tijd nodig @Adder28 Wellicht de avond ervoor erheen rijden, overnachtig. Dan een dag gewoon lekker rijden, en volgende ochtend weer terug.
Dat is dan heel gemakkelijk te regelen. Je partner wil misschien ook wel een nachtje weg met een vriendin ... win-winAdder28 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:10:
[...]
Ja helaas is de tijd niet ter beschikkingKlein kindje
Precies. En als die dames dan de kleine meenemen, kun jij rustig motorrijdenJoris748 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:15:
[...]
Dat is dan heel gemakkelijk te regelen. Je partner wil misschien ook wel een nachtje weg met een vriendin ... win-win
Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Als ik maar afwisselend rijd, dus geen snelweg zonder afwisseling/geen beweging, en mijn pauzes neem (starten met 1x per 2 uur en dan gedurende de dag korter) dan een hele dag.gebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:35:
Dat kan dan uitmonden in een rit die een Iron Butt waardig is.
Creatief! Ik had een andere constructie in gedachten, maar deze is ook niet verkeerdDestruction schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:18:
[...]
Precies. En als die dames dan de kleine meenemen, kun jij rustig motorrijden
Nou ja, meeste mensen vinden supersports oncomfortabel. Bij jou lijkt dat niet zo te zijn.Willem schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 10:10:
[...]
't Is geen flinke spoiler maar alles helpt
Maar wat vind je er bijzonder aan?
ooh damm arme jij!Bommes schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 22:38:
[...]
Mijn vrouw is in de overgang, of ik nou op de bank slaap of naast haar in bed, de actie is net zo nihil..![]()
En extra los bed is vaak wel een dingetje in relatie merk ik! Meerderen die ik ken slapen soms apart ivm hun vrouw of man niet totaal rustig is in hun slaap
Ja eigenlijk wel, maar nog geen tijd voor weten te vinden helaas.Barista schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 18:36:
Ben jij nog voornemens om een verslag te schrijven @Bommes nav je laatste Vespa reis? Ik kwam door zo'n verslag op dit topic jaren terug.
Zonder snelweg, en met zo veel pauzes, is een Iron Butt afstand (1000 mijl/1610 km binnen 24 uur) niet te halen.ollie1965 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:24:
[...]
Als ik maar afwisselend rijd, dus geen snelweg zonder afwisseling/geen beweging, en mijn pauzes neem (starten met 1x per 2 uur en dan gedurende de dag korter) dan een hele dag.
Dat kan dan uitmonden in een rit die een Iron Butt waardig is.
Maar de Dutch1000 wel haalbaar, al is de 1000 km een pittige uitdaging. Je zit dan bijna 20 uur op de motor zonder hele lange stops:
Vier Afstanden, Eén Avontuur Deelnemers kunnen kiezen uit vier afstanden: 1000, 700, 500 of 300 kilometer. De routes voeren uitsluitend over prachtige binnenwegen door heel Nederland en moeten binnen 24 uur worden afgelegd. Elk jaar worden nieuwe, uitdagende routes samengesteld om de ervaring fris en boeiend te houden. De tocht draait niet om snelheid, maar om het plezier en de voldoening van het rijden binnen de verkeersregels. Veiligheid staat voorop: ken je grenzen en neem pauze wanneer dat nodig is.
De Dutch1000 heb ik 1keer uit gereden, andere 2 keer dat ik deelnam uitgevallen met materiaal pech.mkrmr schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:50:
[...]
Zonder snelweg, en met zo veel pauzes, is een Iron Butt afstand (1000 mijl/1610 km in 24 uur) niet te halen.
Maar de Dutch1000 wel haalbaar, al is de 1000 km een pittige uitdaging. Je zit dan bijna 20 uur op de motor zonder hele lange stops:
Vier Afstanden, Eén Avontuur Deelnemers kunnen kiezen uit vier afstanden: 1000, 700, 500 of 300 kilometer. De routes voeren uitsluitend over prachtige binnenwegen door heel Nederland en moeten binnen 24 uur worden afgelegd. Elk jaar worden nieuwe, uitdagende routes samengesteld om de ervaring fris en boeiend te houden. De tocht draait niet om snelheid, maar om het plezier en de voldoening van het rijden binnen de verkeersregels. Veiligheid staat voorop: ken je grenzen en neem pauze wanneer dat nodig is.
Leuk om een keertje mee te maken maar voor mij niet nog eens.
ik ga donderdag aan een route van 580km waarvan 300 snelweg naar het zwarte woud doen! Mijn garmin zegt 7 uur rijdengebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:35:
Over daglicht gesproken: Gisteren was er 's ochtends weer zo'n mooie nevel laag boven de velden. Prachtig terwijl de zon opkomt!
@hierboven:
Op een rit naar het Schwarzwald probeer ik vaak snelweg en binnendoor af te wisselen. Zo maak ik een combinatie van kilometers maken, en de route interessant houden. Maar dan moet je eigenlijk wel al vanuit Maastricht via Sankt Vith rijden, anders heb je al te veel Ruhrgebied waar je langs af moet rijden.
Wat ik regelmatig doe: snelweg tot Winterspelt, dan half uurtje binnendoor. Snelweg op of B51 afzakken, Moezel over en dan de 1 weer op. Drie kwartiertje snelweg, en weer een stukje binnendoor.
Al naar gelang de bestemming pak ik dan een stukje Pfalz mee of niet (Pirmasens). De ene keer via Wissembourg een stukje frankrijk pakken om wat af te snijden, de andere keer blijf ik in Duitsland.
En zo krijg ik de dag wel om.
[ Voor 40% gewijzigd door DrivinUCrazy op 25-08-2026 21:20 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Heb toen ik nog jong en knap (dom) was een keer een bijna Iron Butt gehaald op een Ducati 748. ‘s Ochtends om 10.00u vertrokken uit Firenze, via Pisa en Genua richting de Mont Blanc. Na een nachtje doorhalen was ik om 6.00u ‘s ochtends weer thuis. Ruim 1500 km op de teller.Willem schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 09:09:
[...]
Op supersports heel lang. Op mijn Mille en RSV4 nul rugpijn en problemen na lange rit of circuitdag, op een GS of zelfs Tuono of andere naked na een uur al last van m'n rug.
Met de supersports reed ik gemakkelijk constant 160-170 op de snelwegen. Dan vertrokken we om 6.00u ‘s ochtends en stonden we voor 10.00u in het Zwarte Woud. Dan had je nog een uurtje of 8 voor de resterende 600 km om via binnenwegen bv ergens in de buurt van de Brennerpas uit te komen. Maar daar moest je stevig voor doorrijden. Dat lukt me nu echt niet meer, niet in de laatste plaats doordat de kruissnelheid van de DesertX veel lager is.
Mits je de zithouding een beetje verteert, kun je met een supersport/superbike enorme dagafstanden afleggen.
[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 25-08-2026 21:56 ]
Totaal afhankelijk van de route en scene. Ik zou denk niet fijn vinden om meerdere dagen achter elkaar elke dag 6~7 uur snelweg te moeten rijden. Maar toen ik vorig jaar 1,5 week door Schotland reed, had ik dagen van 4 tot 7 uur en null komma null probleem. Alleen maar binnen weggetjes, geen snelwegen/autowegen, gewoon alles binnendoor, heerlijk!gebruikershaes schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 23:35:
Met 100% geen snelweg geef ik je gelijk (gestaakt na 22 uur in D). Maar misschien had ik het beter moeten duiden, maar een (volgens mij uit mijn hoofd) A44 in D is niet echt geen rechte snelweg die met 130 heel leuk sturen oplevert. Zoiets of een mooie B in de Schwäbische Alp met 100/120.mkrmr schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:50:
[...]
Zonder snelweg, en met zo veel pauzes, is een Iron Butt afstand (1000 mijl/1610 km binnen 24 uur) niet te halen.
:strip_exif()/f/image/usdnN1PpF1ES5iJ8eSe6dmW2.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/MI2Wt33WRkzvJ3caduYzSuJd.png?f=fotoalbum_large)