Is nu vooral een Kove event geworden toch? ik zie tenminste amper nog KTM maar voornamelijk Kove marketing.
En de routes zijn al gewoon op fora en whatsapps verspreid helaas... net als een hoop andere gpx files.
Zie hier ook mijn dubbele gevoel bij cursussen en ritjes, het lijkt alsof alles terug naar dezelfde plekken komt. Ik weet nog toen er geen tet was dat het bij mij lokaal een enkeling was op een enduro en heeeeeeel soms een ADV tegenkwam. Tegenwoordig laden ze hier trailers leeg.... vanuit Duitsland (mag je niet tetten) en vanuit het westen van NL waar niet zoveel is.
Iedereen begint met de TET, neemt wat vrienden mee en die beginnen ook met TET, maar daarna gaan ze zelf routes maken (vanuit de plekken die ze al kennen), maar die zijn vaak in Brabant/Drenthe, daar is nu denk ik de meeste druk van ADV's en dergelijke, en dat blijft in stand want daar zijn de cursussen, daar worden weer gpx files van gedeeld en vanuit daar gaan weer andere nieuwe routes maken.
Hier lokaal gaat het best al wel mis qua afsluitingen en gemeenten die overleggen hoe dit aan te pakken....
En dan is het lulligste dat de meeste zich gedragen, maar het beeld van "ze rijden overal" wordt bevestigd door de drukte. Kortom ik ben er bang voor dat dit niet heel lang stand gaat houden op deze manier,