• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:36
fdees schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:33:
[...]

Waarin doet de Tiger onder voor de GS en Multistrada qua techniek, want ik had altijd het idee dat deze vrij gelijk zijn.

Tiger heeft geen adaptive cruise, maar dan wel weer blindspot detectie. Qua gewicht en vermogen is deze ook zeer competitief. Daarnaast vond ik die triple heerlijk rijden.
Om te beginnen is het scherm ongelooflijk onresponsief. Het is gewoon traag en laggy.
Het tweede, heel storende punt is dat er geen enkel scherm is dat alle parameters toont die je wil zien, of zeg maar de meest interessante. Dat kan voor iedereen anders zijn, maar het is wel een veel voorkomende klacht dat het altijd of, of, of is. Dat is veel netter bij BMW en Duc.
Ten derde is er inderdaad het ontbreken van front radar, adaptive cruise en front collision warning.
Verder is dan specifiek de BMW Telelever wel heel erg lekker richting anti dive en net zoals het scherm is die adaptive ride height gewoon traag.
Ik voel het dus echt aan als een .. net gemiste kans. Want hij rijdt wel lekker hoor..

Ik ken de triples, ben daar ook heel blij mee en denk er daarom aan om de Speed RS ook nog te houden en niet direct te verkopen. Je weet maar nooit.
badkuip schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:36:
@kazzzdafke mooie shortlist heb jij zeg :-)
Maarre, kan je de de GS in Triple black ook met een kleurtje kiezen?

Dat auto's tegenwoordig allemaal grijs en zwart zijn maakt het al zo saai op de weg.
Een beetje kleur in het leven (bij auto's en motoren) is toch veel mooier? :P
Wel ik was nog even aan het kijken en zag in een filmpje de blauw en mat witte voorbij komen.. Toch eens even in het echt ook maar bekijken.

Maar heb al een witte S1000R gehad, witte Speed RS...

Never ever financial advice...

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 23:23:
[...]

Wel ik was nog even aan het kijken en zag in een filmpje de blauw en mat witte voorbij komen.. Toch eens even in het echt ook maar bekijken.

Maar heb al een witte S1000R gehad, witte Speed RS...
De tank van de Triple Black is mooi, maar 80% rijd in Triple Black rond als ik de dealer mag geloven. En zwart is geen kleur. De Trophy is mooier imho.
Ik heb wel die iele metalen plaatjes voor bovenop de tank laten vervangen door de normale zwarte rubberen (€60 ofzo). En als je lang genoeg bent, laat het comfort zadel (zadelverwarming) zitten, die komen alleen in grijs… Ik heb hem erbij gekocht, maar zoveel doet ‘t niet voor je in de winter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l8fdQaai5bMXrbKU0tIdX8sEjmQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFX6eXrgtEFLUIlQpz5Kw6oQ.jpg?f=fotoalbum_large

Als je een zwart/wit filter aan zet en er veranderd praktisch niks, heb je geen kleur zeg ik altijd B)

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 11-03-2026 07:37 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

DrivinUCrazy schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 14:08:
[...]

Maar één oplossing voor. Meer bochten rijden. :Y)
Doe ik zat met de RS, maar toch sleten ze zo af.
[...]

Dat had ik met de af-fabriek T31's op de Tracer. De zijkanten waren weg, en in het midden nog prima profiel Uiteindelijk had de band van voren gezien zo'n vorm: /\. Die wilde wel de bocht in vallen ja. :+
De T33 had ik vervangen voordat het echt erg was, maar de laatste paar honderd km gaf een bocht naar links duidelijk minder vertrouwen.

K1600 gaat sowieso niet zo zacht om met zn bandjes, dus liever ietsjes te vroeg vervangen. Al helemaal met mijn rijstijl en route (woon-werk pak ik de Lekdijk).

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• kazzzdafke
_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:34:
[...]

**knip**

Als je een zwart/wit filter aan zet en er veranderd praktisch niks, heb je geen kleur zeg ik altijd B)
Mooi maar.. das een GSA, geen GS. Qua kleuren en hoe het er allemaal uitziet verschilt het nog al :)
Ah dus het verwarmde zadel vind je geen meerwaarde?

• _eLMo_
  • Niet online
kazzzdafke schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:44:
[...]

Mooi maar.. das een GSA, geen GS. Qua kleuren en hoe het er allemaal uitziet verschilt het nog al :)
Ahja, de GS is kak met de nieuwe kleuren. De Trophy is bijna wit idd. En voor de rest moet je of de basis kleur pakken (die best okay is), of gelijk €3k bijlappen voor Option719 (niet mijn ding).

Koop een jongebruikte trauma tuna (of Trophy)? Heb je alles wat je wil + een goeie prijs. Voor €27k heb je er wel een met <10.000km erop, full options.

Ik heb een verwarmd zadel gehad op de 901, die vond ik niks. Op de GSA is hij beter, maar of het echt veel toevoegde toen ik laatst met 4 graden 120km moest. Mwah, dat viel wel mee naar mijn mening. Als ik moest kiezen tussen een mooi kleurend zadel of zadelverwarming, kleur every time.
De reden dat ik hem erbij kocht op de GSA is omdat het comfort zadel een verdomd handig sjorpunt erin heeft zitten voor zachte bagage. Dus op reizen zet ik het comfort achterzadel erop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ox6vNS3uTH6u5KaL4II4EY0Dhg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/btrezfGXtEvCGAfBJp8U1A5L.jpg?f=user_large

Niet zeker of de GS dit ook heeft.

[ Voor 35% gewijzigd door _eLMo_ op 11-03-2026 07:57 ]

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:56
Hey mensen, hoe zien jullie dit:

Iemand die ik ken zegt dat ik mijn motor mishandel door vanaf de middenbok weg te rijden. Het zou slecht zijn voor de bok, mijn aandrijving, frame en vering.

Ik, HTT 'gestrekt been' Thalan, call bullshit. De bok kan het gewicht een berijder op de motor prima hebben, zodra je eraf rolt is dat sowieso geen factor meer want hij klapt in, de aandrijving heeft (in mijn geval) rubberen dempers in het wiel zitten (want koppelrijk Twin blok enzo) en vering/frame zijn wel op iets meer berekend dan van ~20cm hoog landen, beetje vlot over een verkeersdrempel is erger.

Sowieso staat hij dan in zijn een, ik gebruik slippende koppeling met iets gas en rij met ~10km/u weg bij het neerkomen.

What say you?

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:10:

Iemand die ik ken zegt dat ik mijn motor mishandel door vanaf de middenbok weg te rijden. Het zou slecht zijn voor de bok, mijn aandrijving, frame en vering.

Ik, HTT 'gestrekt been' Thalan, call bullshit. De bok kan het gewicht een berijder op de motor prima hebben, zodra je eraf rolt is dat sowieso geen factor meer want hij klapt in, de aandrijving heeft (in mijn geval) rubberen dempers in het wiel zitten (want koppelrijk Twin blok enzo) en vering/frame zijn wel op iets meer berekend dan van ~20cm hoog landen, beetje vlot over een verkeersdrempel is erger.

Sowieso staat hij dan in zijn een, ik gebruik slippende koppeling met iets gas en rij met ~10km/u weg bij het neerkomen.

What say you?
Ik denk dat je de middenbok zo wel onnodig belast. Voor de rest zie ik niet zoveel bezwaren.

Was jij pas diegene waar de middenbok los was gekomen? >:)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HTT-Thalan
Joris748 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:20:
[...]

Ik denk dat je de middenbok zo wel onnodig belast. Voor de rest zie ik niet zoveel bezwaren.

Was jij pas diegene waar de middenbok los was gekomen? >:)
Ja, maar dat was niet door mechanische schade :P. Er was simpelweg een borgmoertje losgekomen, die ik sinds heb vervangen met een zelfborgende moer.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:07

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Op mn 1290 ben ik vrij snel well done :+

Was gisteren wel ff lekker. Kouder dan verwacht.

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:09

Rick-Jan

always connected

En niet om die persoon te zijn, maar als aspirant instructeur wil je toch dat je het goede voorbeeld geeft? Vind het CBR het goed als een leerling zo weg rijdt?

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:11
Niets van aantrekken.

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat de bok is berekend op het gewicht van de motor, niet op motor+berijder.
Rick-Jan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:25:
En niet om die persoon te zijn, maar als aspirant instructeur wil je toch dat je het goede voorbeeld geeft? Vind het CBR het goed als een leerling zo weg rijdt?
Ik vind het wel fijn als bij een rijles of VRO de docent meer skills heeft dan ik, zodat ik het gevoel heb dat ik daar nog wat van kan leren.
Zo doet Brett Tkacs nog wel eens al rollend afstappen. Wel gaaf, maar ik ga het zelf niet proberen. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Joris748
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:24:
[...]

Ja, maar dat was niet door mechanische schade :P. Er was simpelweg een borgmoertje losgekomen, die ik sinds heb vervangen met een zelfborgende moer.
Jaja, aannames ;)

Je duwt de motor nu wel op een hele andere manier over het dode punt heen (met meer belasting). Dus ik zou niet uitsluiten dat jouw manier van wegrijden en de losgelopen moer geen relatie hebben.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

[...]

Verwarmd zadel op de K1600GT vond ik deze winter best fijn :Y

What say you?
Ik haal de motor vrijwel altijd van de middenbok terwijl ik erop zit. Dat is makkelijker, en veiliger: zo kan de motor niet van me weg vallen. Of je dat dan doet en meteen wegrijdt, of hem daarna pas start maakt niet uit lijkt me. Nouja, in mijn geval wel, want anders rijd ik mn garage in ipv uit. 8)7

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
kazzzdafke schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:10:

Nu gaat het tussen de R1300GS Triple Black en de Multistrada V4S.
Voor beide heb ik op 28/03 een testrit geboekt en hopelijk kan ik daarna snel beslissen.
Ik heb een Ducati Multistrada 1200 V2 2 jaar gehad. Machtige machine, maar pas leuk als deze een beetje op toeren komt. Ook behoorlijke doorgave van trillingen.

Na de multi heb ik een 1250 GS in de HP kleurstelling gehad, deze heb ik 5 jaar gereden.

De GS rijdt veel makkelijker dan een Duc, echt een heerlijke machine.
De reden dat ik hem heb verkocht? Ik ben gaan proefrijden op een 1300 GS, en tja, dan ben je verkocht.
De 1250 was al een top motor, de 1300 overtreft het nog meer.

Dus sinds september heb ik hier een 1300 GS in Triple Black staan. Ik heb gekozen voor ASA en heb daar geen moment spijt van.

Mijn grijns loopt echt van oor tot oor als ik op deze machine onderweg ben. Wat rijdt dat makkelijk!
Alleen wel uitkijken als je je rijbewijs wilt behouden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Willianv op 11-03-2026 08:47 ]

• Joris748
  • Nu online
noes schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:45:
[...]

Verwarmd zadel op de K1600GT vond ik deze winter best fijn :Y

[...]

Ik haal de motor vrijwel altijd van de middenbok terwijl ik erop zit. Dat is makkelijker, en veiliger: zo kan de motor niet van me weg vallen. Of je dat dan doet en meteen wegrijdt, of hem daarna pas start maakt niet uit lijkt me. Nouja, in mijn geval wel, want anders rijd ik mn garage in ipv uit. 8)7
@HTT-Thalan rijdt eerst weg, waardoor de motor van de middenbok gaat. Jij staat over de motor om hem met spierkracht eraf te duwen.

Inderdaad de beste manier om omvallen te voorkomen.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:07

jeroenathome

Een regel tekst

@Bommes Afgelopen weekend een Duitser met een Vespa verbaasd laten kijken. Hij vroeg aan mij of er leuke stuurwegen in Nederland waren. Toen ik vroeg of hij met zijn Vespa naar Nederland ging keek hij of ik wel goed bij mijn hoofd was. (Denken meer mensen🤪)

Hij geloofde ook niet dat er iemand op een scooter naar Italië was gereden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• HTT-Thalan
Joris748 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:52:
[...]

@HTT-Thalan rijdt eerst weg, waardoor de motor van de middenbok gaat. Jij staat over de motor om hem met spierkracht eraf te duwen.

Nee dan heb ik het niet helemaal goed uitgelegd:

Ik schakel in 1, slippende koppeling en ietsje gas, en duw/leun dan naar voren zodat hij van de bok af klapt. Omdat het achterwiel al draait, rijdt ik dan dus ook gelijk weg zonder voeten aan de grond nodig te hebben.

• Joris748
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:40:
[...]

Nee dan heb ik het niet helemaal goed uitgelegd:

Ik schakel in 1, slippende koppeling en ietsje gas, en duw/leun dan naar voren zodat hij van de bok af klapt. Omdat het achterwiel al draait, rijdt ik dan dus ook gelijk weg zonder voeten aan de grond nodig te hebben.
Oh, dan zal het allemaal wel los lopen (figuurlijk dan :+)

• Jolke
  • Laatst online: 11-03 17:14
@Bommes, mooi man dat je erbij schrijft waar welk schroefje voor is. Dat klinkt naar ervaring. O-)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:57
Joris748 schreef op maandag 9 maart 2026 @ 13:52:
[...]

Ik houd in de sportschool actief mijn core sterk (rug- en buikspieren). Dat maakt echt een wereld van verschil, daardoor nog geen niergordel nodig.
Maar ik heb het dan ook over een dag lang saai snelweg jagen.
Vaak ga ik dan vanzelf hangen en die herinnert mij eraan dat ik mijn rug in de gaten moet houden.

Gister moeten werken op dak van Laurenskerk in Rotterdam, in 1 dag 45+ verdiepingen afgelegd op een trap van 80cm breed uit het jaar nul naar 70m hoog. Ik kon zo goed merken dat ik 40kg kwijt ben en aan mijn conditie heb gewerkt., 3x op en neer met 50+kg aan gereedschap op de rug.

Even naar de WC.. mag je weer een helemaal naar beneden |:( steeksleutel vergeten? en nog een rondje!

• HTT-Thalan
Nou ik weet niet meer van welke tweaker het advies destijds af kwam, maar ik heb het opgevolgd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zkKbJ92-EjLC0M1dz3VTToU_wfQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zBYSQj3vPr6F5R0ns6hsQhjo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYKi0Rwyvo-2IyIrpqfJsfbEqX8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u2IL0fDsyDL2scVRqQwcpX9w.png?f=fotoalbum_large

Honda heeft de bar end gewichtjes gewoon in het stuur vastgelast. Eruit halen betekende de handvaten eraf en de laspunten uitboren en daar had ik dus echt geen trek in.

Dus: met boortje 5 een gat gecentreerd in het metaal geboord en daarna getapt met M6. Uiteraard brak mijn ali tapje af dus toen moest ik wachten op een tap extractor die gisteren aankwam. Daarmee gelukkig probleemloos tap restant uit het gat gehaald en toen met een HBM tap gat verder afgemaakt.

M6 inbus erin en voila. Ik heb kekke smoke handkapjes op de brommer.

Ik heb ook een compacte valbeugel voor het motorblok maar die bouten zitten waarschijnlijk of loeivast of met loctite geborgd want ik krijg ze niet los. Dat gaat ten Kate voor me regelen zodra hij voor de 500km beurt gaat.

[ Voor 8% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-03-2026 10:11 ]

• RubenA
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-03 14:21
Heeft er iemand ervaring met het polijsten van plastic kappen? Volgens mij zijn die van mij gespoten, maar ik durf niet zo goed de polijstmachine erop te zetten. Met de tank heb ik minder moeite.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
What say you?
Het klopt dat er energie in het systeem wordt gebracht dat ergens naar toe moet.
En mishandelen: geld moet toch rollen?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:37
kazzzdafke schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 23:23:
[...]

Ten derde is er inderdaad het ontbreken van front radar, adaptive cruise en front collision warning.
V

[...]
Pfffffffffff waar heb je al die zooi voor nodig? Je kijkt toch gewoon uit je doppen in het verkeer?? :X
Als ik al die zooi wil hebben rij ik wel auto. :+

• Jolke
  • Laatst online: 11-03 17:14
Mensen die deze zomer richting Tirol willen. De Silvretta-Hochalpenstraße blijft ook in 2026 gesloten:

https://www.silvretta-bie...ilvretta-hochalpenstrasse

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-03 11:59

geert_s

Gamertag: Brulbak

f2ride2001 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:45:
[...]

Pfffffffffff waar heb je al die zooi voor nodig? Je kijkt toch gewoon uit je doppen in het verkeer?? :X
Zou voor mij ook een reden zijn om voor de Tiger te gaan haha. Al dat gedoe is nergens voor nodig.
Motor doet braaaap, Geert grote blij.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:42
Qua helm ga ik denk ik toch voor de RPHA 31 van HJC (ja, het is een jethelm, bewust). Ik wil graag ook de communicatieset 21B aanschaffen van HJC. Is dit eenvoudig zelf te doen? Ik heb geen ervaring met helmen demonteren namelijk.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:38

fdees

Trust me I'm an Engineer

turkeyhakan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:04:
Qua helm ga ik denk ik toch voor de RPHA 31 van HJC (ja, het is een jethelm, bewust). Ik wil graag ook de communicatieset 21B aanschaffen van HJC. Is dit eenvoudig zelf te doen? Ik heb geen ervaring met helmen demonteren namelijk.
Is goed te doen, zoek even een video op youtube op en zorg dat je het met beleid eruit trekt.

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:49
_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 07:34:
[...]

De tank van de Triple Black is mooi, maar 80% rijd in Triple Black rond als ik de dealer mag geloven. En zwart is geen kleur. De Trophy is mooier imho.
Ik heb wel die iele metalen plaatjes voor bovenop de tank laten vervangen door de normale zwarte rubberen (€60 ofzo). En als je lang genoeg bent, laat het comfort zadel (zadelverwarming) zitten, die komen alleen in grijs… Ik heb hem erbij gekocht, maar zoveel doet ‘t niet voor je in de winter.

[Afbeelding]

Ben ik het wel oneens met je. Ik heb hem ook op mijn GSA en als ik hem langer dan 30min op zijn hoogste stand laat dan is de mijne echt well-done hoor.

• fdees
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:38

fdees

Trust me I'm an Engineer

geert_s schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:55:
[...]

Zou voor mij ook een reden zijn om voor de Tiger te gaan haha. Al dat gedoe is nergens voor nodig.
Laat we zeggen dat iedereen hierin wel anders is. Net als het feit dan de ene thuis blij is met schakelaars voor de lampen en bij andere moet het volledige automatisch gaan.

Ik heb op mijn scrambler ook heel weinig, zie snelheid, afstand en tankinhoud. Vind gekoppelde navigatie vanuit fabrikant bij Triumph maar matig, zou liever een android auto/carplay hebben. Maar bij de tiger vond ik de blinde hoek detectie wel heel fijn toen ik daarmee eens heb proefgereden.

Of een quickshifter zou ook wel leuk zijn :)

The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

What say you?
Lekker zelf weten toch. Ik doe het zelf niet omdat ik kippenvel krijg van die klap en ik liever opstap wanneer de zijstandaard uit is, maar of het mechanisch echt slecht is betwijfel ik.

@kazzzdafke Ik ga echt nooit meer voor een Triple Black, mijn vorige 1200 en 1250 waren dat geweest en ik heb regelmatig gehad dat ik in Duitsland bij een tankstation stond en dat er dan nog 5+ exact dezelfde GSA triple blacks langs reden incluus beugels en de rest zwart gemaakt. Iedereen en zn moeder heeft triple black.

[ Voor 13% gewijzigd door cyntax op 11-03-2026 11:43 ]

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:12
Hier ook wat nieuw rubber gehaald! Wil recreatief een stuk meer bospaadjes / TET gaan doen, maar niet persé continue de diepe blubber opzoeken, en toch ook comfortabel de woon-werk kilometers kunnen maken (wat er in absolute kilometers toch nog meer zullen zijn).

Dus geen volle noppenband, maar hopelijk een voor mij prima compromis. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen tov de standaard Battlax A41 op de F900GSA, toch nagenoeg volledig wegbanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vb3yRX0H6x7nC0ggjI2ohlssHok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KWlmsG8mxmJAtI1hreZS2HEf.jpg?f=fotoalbum_large

• Joris748
  • Nu online
kneusteun schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 09:56:
[...]

Maar ik heb het dan ook over een dag lang saai snelweg jagen.
Vaak ga ik dan vanzelf hangen en die herinnert mij eraan dat ik mijn rug in de gaten moet houden.
Bij langere ritten kan een niergordel idd wel fijn zijn.
Gister moeten werken op dak van Laurenskerk in Rotterdam, in 1 dag 45+ verdiepingen afgelegd op een trap van 80cm breed uit het jaar nul naar 70m hoog. Ik kon zo goed merken dat ik 40kg kwijt ben en aan mijn conditie heb gewerkt., 3x op en neer met 50+kg aan gereedschap op de rug.

Even naar de WC.. mag je weer een helemaal naar beneden |:( steeksleutel vergeten? en nog een rondje!
Wacht maar tot je prostaat begint op te spelen, dan mag je nog veel vaker naar beneden ;)

Klinkt alsof je voldoende lichaamsbeweging hebt :)

• HTT-Thalan
diabyte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:39:
Hier ook wat nieuw rubber gehaald! Wil recreatief een stuk meer bospaadjes / TET gaan doen, maar niet persé continue de diepe blubber opzoeken, en toch ook comfortabel de woon-werk kilometers kunnen maken (wat er in absolute kilometers toch nog meer zullen zijn).

Dus geen volle noppenband, maar hopelijk een voor mij prima compromis. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen tov de standaard Battlax A41 op de F900GSA, toch nagenoeg volledig wegbanden.

[Afbeelding]
Prima dingen, heb ze hier ook staan. Ik kan uit ervaring zeggen dat ze op droog asfalt ook nog wel willen, maar op nat asfalt zou ik geen slalommetje of uitwijkoefening opzoeken want dan wordt het wel sketchy :+.

• _eLMo_
  • Niet online
Khayma schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:12:
[...]

Ben ik het wel oneens met je. Ik heb hem ook op mijn GSA en als ik hem langer dan 30min op zijn hoogste stand laat dan is de mijne echt well-done hoor.
Ik zeg ook niet dat hij niet warm wordt ;) Ik vind gewoon niet dat ik het er echt warmer door heb. Meestal staat hij bij mij op 1, soms (bij onder 6 graden) op 2, maar dan krijg je op begeven moment een zweet-achterwerk, maar ik heb het er niet echt warmer of kouder van zegmaar.

• diabyte
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:22:
[...]

Prima dingen, heb ze hier ook staan. Ik kan uit ervaring zeggen dat ze op droog asfalt ook nog wel willen, maar op nat asfalt zou ik geen slalommetje of uitwijkoefening opzoeken want dan wordt het wel sketchy :+.
Haha, dat is balen dan want met de gedachte dat ze dat wél nog enigszins konden heb ik deze uitgezocht :+ Althans, het minst slecht in de regen op asfalt ten opzichte van de alternatieven. Uiteindelijk viel op elk van de alternatieven wel iets aan te merken op het een of andere punt, dus het blijft compromissen sluiten.

Gelukkig ga ik ook niet met de knie plat (zon of regen) dus we gaan het meemaken.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:21

Herman

FP ProMod
diabyte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 12:39:

[Afbeelding]
Vragen die twee use cases niet gewoon om twee motorfietsen? O-) Dan slijt je met je w/w kilometers ook niet je mooie nieuwe noppen ;)
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7gWBGeikLtt2YnL8Hxs_l8sQnlk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/YyM839AieOVYqjXOFcDsBuyo.jpg?f=user_large

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• kneusteun
diabyte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:37:
[...]

Haha, dat is balen dan want met de gedachte dat ze dat wél nog enigszins konden heb ik deze uitgezocht :+ Althans, het minst slecht in de regen op asfalt ten opzichte van de alternatieven. Uiteindelijk viel op elk van de alternatieven wel iets aan te merken op het een of andere punt, dus het blijft compromissen sluiten.

Gelukkig ga ik ook niet met de knie plat (zon of regen) dus we gaan het meemaken.
Kan prima, heb die banden liggen als zomer banden.
Nog niet de steps aan de vloer gehad maar je kan er prima bochten mee draaien! Zelfs met nat wegdek vind ik deze fijner dan de tkc80 v1 of de k60 scouts

• _eLMo_
  • Niet online
@diabyte ik heb een E-07 achterband (de oude) gehad 12.000km, en heb ze 1x een stap opzij voelen doen in een bocht van een nat klaverblad. Je F900GSA heeft uitstekende tractie controle, dus zolang je niet veel te hard de bocht in knalt, gaat hij je wel opvangen als hij net een stapje wil zetten, niet te bang voor zijn ;)

Als het droog is gewoon de steppen aan de grond. De Speed Triple hier hield mij niet bij in Duitsland })
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbEyjfiPUaQlsuou4t7SBJ9pe6g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3T3QqdmLJy3TDSoZ8YP1nEd2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUOEiFSZa8c1MlwUUlvhAFeaqp4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DmDhV8be5qYEBlPBo1Je8EBK.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik combineerde hem met TKC80 of AX41 AdventureCross voorband, omdat de GS(A) wel iets meer tractie op de voorband kan gebruiken offroad.

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 11-03-2026 13:58 ]

• HTT-Thalan
Ik trek ze nog wel eens in de TC met normaal (!) wegrijden in het natte. Maar de Twin is natuurlijk net een NC wat koppel aangaat.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:31

charrel

Cortisol4life..

Joris748 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:52:
[...]

Mits je de zijstandaard ingeklapt hebt :+

(Onderweg vanuit Noorwegen naar de boot in Zweden, getankt. Ik was al klaar en maatje was nog even aan het afrekenen. Ik sta rechts van hem. Motor volgeladen, op de middenbok maar hij had zijn zijstandaard nog uit van het tanken. Dus hij rolt al zittend op de motor van zijn middenbok, haakt zijn zijstandaard op de grond. Valt dus technisch gezien om naar mijn kant, ik stond toevallig met mijn rechterbeen op de grond. Linker tegen zijn motor aan om hem rechtop te houden. Maar hij was vooral verbaasd dat ie niet omviel naar rechts.... :F )
"Ouwe, HHHEEEELLLP" hij had dus niet door dat ik hem overeind hield... 2 motoren, vol bagage en 2 mensen met 1 been, _/-\o_
Hij zat lekker met beide beentjes op zijn steppies, reed ook weg van de middenbok.

[ Voor 51% gewijzigd door charrel op 11-03-2026 14:31 ]

• kneusteun
HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:57:
Ik trek ze nog wel eens in de TC met normaal (!) wegrijden in het natte. Maar de Twin is natuurlijk net een NC wat koppel aangaat.
Wat is een TC :+
Ik vind het een fijne band, behalve dat bij modder en stofzand de voorkant wat zoekerig is.

• _eLMo_
  • Niet online
Had je wel de E-07+? Die was voor de grotere adventure fietsen, andere constructie.

• kneusteun
_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:36:
[...]

Had je wel de E-07+? Die was voor de grotere adventure fietsen, andere constructie.
Jup ik wel, is dat raar voor een t7?

[ Voor 7% gewijzigd door kneusteun op 11-03-2026 14:46 ]

• _eLMo_
  • Niet online
@kneusteun voor de offroad karakteristiek weet ik dat niet, maar ik weet dat vanwege het vermogen en gewicht van de grotere fietsen ze vrij snel de E-07+ uitbrachten die ander profiel hadden dat meer op blok constructie leek (rechts), ipv de "originele" E-07 die veel meer kleine repen had (links). Vandaar, omdat @HTT-Thalan zoveel slip ervaarde, dat hij wellicht verkeerde band eronder had voor een zwaardere fiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6iAxiNr_296ZJKGJWwUlPofbLB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LtVmXk1fJgn9dNfYc34FjKSt.jpg?f=fotoalbum_large

Met de "nieuwe" Enduro Trail heb ik nog niet gereden verder.

[ Voor 7% gewijzigd door _eLMo_ op 11-03-2026 14:53 ]

• kneusteun
Ahja, die linkse had ik eerder en heb die rechtse vorig jaar gebruikt.
Bevielen mij prima en eigenlijk weinig gemerkt dat er verschil was, in Mei zal ik ze er waarschijnlijk weer opgooien.

Die benamingen bij Mitas zijn wel 3x ruk, was ik net gewend aan die nummers gooien ze de boel weer om...

• HTT-Thalan
_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 14:52:
@kneusteun voor de offroad karakteristiek weet ik dat niet, maar ik weet dat vanwege het vermogen en gewicht van de grotere fietsen ze vrij snel de E-07+ uitbrachten die ander profiel hadden dat meer op blok constructie leek (rechts), ipv de "originele" E-07 die veel meer kleine repen had (links). Vandaar, omdat @HTT-Thalan zoveel slip ervaarde, dat hij wellicht verkeerde band eronder had voor een zwaardere fiets.

[Afbeelding]

Met de "nieuwe" Enduro Trail heb ik nog niet gereden verder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GctUqeJ_qtMH2fdtAuLwpRfoB3s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N8QcAPNtyYdJlnUEJU0i5zU1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iDOpeABnOh7O344E40Rfgkp34u4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6OhiX3WH3JbppRa7oSRnzuk5.png?f=fotoalbum_large

Volgens mij de rechtse dus. Het nieuwe type in ieder geval, want geen E-07 designatie meer.

En de brommert heeft er weer 1.5pk bij. 1 voor de handkappen en 0,5 voor de sticker :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YsJZYF7sKXTdigaIT81E8KBDFCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AcCScWGVZW1tkz3awnnLIp7O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F_UWshXLmfeeCchiVpzYBIair4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cCjAYeDSByNcBItbv2RWd81o.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb voor de grap ook wat rode striping laten komen voor de velgen en rode alu ventieldoppen.

Voor de lol nog eens gekeken wat tegenwoordig een slip-on moet kosten voor dat ding. Geen serieuze bedoeling mee, maar was benieuwd n.a.v. een video. Blijkt schier onmogelijk _O-. De uitlaat is uit één gedeelte van blok tot tip, de demper is dus geïntegreerd en heeft 2 sondes - voor én na de katalysator, geen enkele fabrikant waagt zich daar aan :7. Zelfs een (open/sport) luchtfilter is eigenlijk geen optie zonder permanente modificaties aan de techniek.

- edit -

te vroeg gepost, UPS kwam ook net mijn budget zadeltasjes brengen. Kon letterlijk niks simpels vinden op de beurs vorige maand, dus het is een setje nylon geworden met aparte regenhoesjes. Meer dan zat en lekker lichtgewicht voor zo'n klein motortje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W0GkF90tqXjc-T_-Lqk5vYX6TXI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wX7S90v0kIn8yZNNC6o7wA5x.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C0CQC-ncKsMbhOpQtSiSuDcxKok=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P4f1nLcdEewakKTI31cquXD6.png?f=fotoalbum_large

Die koffer lijkt nu echt huge achterop maar is maar een klein ding, net voldoende voor een helm of klein rugzakje. Zonder topkoffer moet ik de rugzak op mijn rug en daar begin ik niet meer aan.

Die stofhoezen op de vering zijn niet de mooiste oplossing maar ze waren heel goedkoop (tientje) en houden mijn vorken vrij van pitting en roest tot ik een mooiere oplossing heb gevonden.

[ Voor 25% gewijzigd door HTT-Thalan op 11-03-2026 15:40 ]

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:16

ozzynator

Nevermind.

Maar de Twin is natuurlijk net een NC wat koppel aangaat.
Nog niet heel misschein. En dan nog steeds niet.

Moette doen.

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-03 16:27
Nu we toch met banden bezig zijn, welke banden raden jullie aan voor een adv genre versys 1000? Nu liggen er de standaard bridgestones onder maar het geeft niet dat vertrouwen. Eerder aant ogen naar een road6 of een conti roadattack? (dacht ik). De road 5 gaf veel verschil bij de standaard banden op mijn tiger 900 indertijd en er liggen conti's op mijn street twin die ook heel veel doen.

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Zijn er nog mensen die meedoen aan de Batavierenrace als motorrijder/verkeersregelaar?

Ze hebben nog mensen nodig, vooral 's nachts. Ik doe het al jaren en vind het leuk om rennende studenten vanuit Nijmegen via Duitsland en de Achterhoek naar Enschede te begeleiden.

Ga er van uit dat je twee keer 3-4 uur op een plek verkeer staat te regelen. Dat kan bij een oversteekplaats zijn, maar ook bij een weiland waar studenten allemaal proberen hun busje te parkeren. Altijd vermakelijk om te zien. :+
De Batavierenrace zoekt nog motorrijders voor ondersteuningsteams. Zitten er in deze groep nog motorrijders die het leuk vinden om een estafetterace voor 5000 studenten, van Nijmegen tot Enschede te ondersteunen?

Dit jaar organiseren we op 8 en 9 mei de 54e editie van de Batavierenrace. Daarvoor zijn we op zoek naar enthousiaste motorrijders die verkeer willen regelen op posten langs de route.
We zorgen voor de e-learning, de materialen en een goede sfeer. Als je wil, kun je op de campus in Enschede van zaterdag 9 mei op zondag 10 mei gratis overnachten en gratis naar het eindfeest!
Je kunt kiezen voor de nachtetappe (22.00- 09.00 Nijmegen - Ulft) of de dagetappe (07.00-18.30 Ulft- Enschede).
We zouden het ontzettend leuk vinden als je wil meehelpen om er samen een veilige, leuke en succesvolle race van te maken.

Meer informatie en aanmelden kan via deze pagina: https://www.batavierenrace.nl/50/medewerker/motorrijder.html

Ken je daarnaast nog mensen in je omgeving die het leuk zouden vinden om te helpen? Stuur deze mail of de link vooral door, extra hulp is altijd welkom!

Alvast heel erg bedankt en hopelijk tot snel bij de Batavierenrace op 8 & 9 mei 2026.

Met vriendelijke groet,

De 54e organisatie commissie der Batavierenrace

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• _eLMo_
  • Niet online
Adder28 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:27:
Nu we toch met banden bezig zijn, welke banden raden jullie aan voor een adv genre versys 1000? Nu liggen er de standaard bridgestones onder maar het geeft niet dat vertrouwen. Eerder aant ogen naar een road6 of een conti roadattack? (dacht ik). De road 5 gaf veel verschil bij de standaard banden op mijn tiger 900 indertijd en er liggen conti's op mijn street twin die ook heel veel doen.
Here we goooo! *O*

Als je alleen op de weg rijd en van snelheid houd: Pirelli Angel GT 2
Als je alleen op de weg rijd en van veiligheid houd: Michelin Road 6
Als je soms een keer per ongelijk een gravel weg op rijd: Michelin Anakee Adventure
Als je wel eens express een gravel weg op rijd: Continental TKC70 Rocks
Als je wel eens express een gravel weg op rijd en je wil minimaal 10.000km doen met een set banden: Mitas Enduro Trail.
Als je regelmatig express een onverharde weg op rijd waar je mogelijk modder en los zand tegen komt: Continental TKC80 / Bridgestone AX41 AdventureCross.

Mijn ervaring tot dusver })

• HTT-Thalan
Grubeater schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:38:
Zijn er nog mensen die meedoen aan de Batavierenrace als motorrijder/verkeersregelaar?

Ze hebben nog mensen nodig, vooral 's nachts. Ik doe het al jaren en vind het leuk om rennende studenten vanuit Nijmegen via Duitsland en de Achterhoek naar Enschede te begeleiden.

Ga er van uit dat je twee keer 3-4 uur op een plek verkeer staat te regelen. Dat kan bij een oversteekplaats zijn, maar ook bij een weiland waar studenten allemaal proberen hun busje te parkeren. Altijd vermakelijk om te zien. :+

[...]
Die e-learning, heb je daar buiten dit evenement nog wat aan? Is het iets wat alom erkend is o.i.d.?

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-03 16:27
_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:40:
[...]

Here we goooo! *O*

...

Iemand moet de jaarlijkste bandendiscussie starten ;)

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
motorolie staat in de wacht

• HTT-Thalan
Wat @_eLMo_ zegt, ik ben zelf best wel fan van Conti's. Ik heb dan geen road maar trailattack op de Twin liggen momenteel (soort van quasi slecht-weer band voor mij, voor zomer heb ik halve noppen) en ik vind het een hele fijne band die veel vertrouwen geeft.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:20
cyntax schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:38:
[...]

Lekker zelf weten toch. Ik doe het zelf niet omdat ik kippenvel krijg van die klap en ik liever opstap wanneer de zijstandaard uit is, maar of het mechanisch echt slecht is betwijfel ik.

@kazzzdafke Ik ga echt nooit meer voor een Triple Black, mijn vorige 1200 en 1250 waren dat geweest en ik heb regelmatig gehad dat ik in Duitsland bij een tankstation stond en dat er dan nog 5+ exact dezelfde GSA triple blacks langs reden incluus beugels en de rest zwart gemaakt. Iedereen en zn moeder heeft triple black.
Ah mooi, precies het banden dilemma waar ik nu in zit! Zou je voor mij eens kunnen meten hoeveel mm profiel die dingen nieuw hebben?
_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:57:
@diabyte ik heb een E-07 achterband (de oude) gehad 12.000km, en heb ze 1x een stap opzij voelen doen in een bocht van een nat klaverblad. Je F900GSA heeft uitstekende tractie controle, dus zolang je niet veel te hard de bocht in knalt, gaat hij je wel opvangen als hij net een stapje wil zetten, niet te bang voor zijn ;)
...
12000??? Ik heb ze er nu 3k km om en vraag me ernstig af of ik de 5k ga halen...
Snapt iemand wat nou het verschil is tussen de E-07 en Enduro Trail? Is die laatste gewoon de opvolger?

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:38

Destruction

(ex-)Automonteur

Herman schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:42:
[...]
Vragen die twee use cases niet gewoon om twee motorfietsen? O-)
spoiler:
Als o.a ruimte en budget het probleem niet waren, kon ik een aardige schuur vullen met motoren ja :+ Een aantal gewoon voor de heb denk ik, maar ook zeker een aantal voor verschillende doeleinden :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Conti RoadAttack is een lekker wendbare band, aanrader.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

[...]

Here we goooo! *O*

Als je soms een keer per ongelijk een gravel weg op rijd: Michelin Anakee Adventure
Als je wel eens express een gravel weg op rijd en je wil minimaal 10.000km doen met een set banden: Mitas Enduro Trail.
Als je regelmatig express een onverharde weg op rijd waar je mogelijk modder en los zand tegen komt: Continental TKC80 / Bridgestone AX41 AdventureCross.

Heerlijke classificering!!

@LankHoar @harley
Kan daar niet copy/paste van in de startpost onder bandenkeuze > Adventure/Offroad die dan naar loop van tijd wordt uitgebreid met ander merken/types voor de verschillende klasses?

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: Why is he called the bullet dodger?
Because he dodges bullets Avi 8)7
(Vrij naar Snatch)

Na 40 jaar is het contactslot ook wel aan vervanging toe. Dus via Ali Express een contactslot en tankdop voor de KLR650 besteld. Maar bij aankomst zag ik al dat de stekker codering anders is (dat kan want op meerdere motoren gebruikt). Ik was er niet gelukkig mee dus het oude slot van de donor uit elkaar gehaald (kruipolie wederom nodig gehad voor de schroeven) en inderdaad. Niet alleen waren de kabels verkeerd gepind maar ook intern ook nog eens anders aangesloten...

Dat had een heel lastig verhaal kunnen worden...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• _eLMo_
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:44:
[...]

12000??? Ik heb ze er nu 3k km om en vraag me ernstig af of ik de 5k ga halen...
Snapt iemand wat nou het verschil is tussen de E-07 en Enduro Trail? Is die laatste gewoon de opvolger?
Ze waren goed vierkant na die 12.000km en ik was ze helemaal zat (want ik wilde wat anders), ze zaten nog geeneens op de legale grens. Veel te hard die dingen :D
Don't ask me how, ik doe geen stoppies en wheelies enzo, maar rijd toch best door, de ABS en TC staat er regelmatig op achter.
Hoe de nieuwere Enduro Trail verder is weet ik niet, maar hij lijkt een rebrand te zijn van de E-07+.

De laatste jaren rijden ik banden niet echt op, omdat ik wissel tussen 50/50 en 90/10 band. Wordt tijd voor extra set velgen, maar daar ben ik nog te lui voor geweest :9

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:32

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

HTT-Thalan schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:43:
[...]

Die e-learning, heb je daar buiten dit evenement nog wat aan? Is het iets wat alom erkend is o.i.d.?
De e-learning is wettelijk geregeld en doe je ieder jaar opnieuw als je evenementen verkeersregelaar bent. Of het bij de Batavierenrace is of de plaatselijke braderie of avondvierdaagse is, deze is voor allemaal te gebruiken als het evenement is aangemeld.
Dus als je vaker in het jaar verkeersregelaar bent hoef je maar 1 keer het examen te maken.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:48

Clush

Do as I say...

Al vaak over nagedacht, maar agendatechnisch nog nooit voor elkaar kunnen krijgen. Gaat me dit jaar ook niet lukken, hoewel het inderdaad een hartstikke leuk evenement is.

Vroeger met de vereniging ook vaak meegedaan… als vaste chauffeur en niet als loper, welteverstaan. Als ik een keer niet verhinderd ben in dat specifieke weekend doe ik zeker een keer mee.

... not as I do.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ollie1965 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:01:
[...]

Heerlijke classificering!!

@LankHoar @harley
Kan daar niet copy/paste van in de startpost onder bandenkeuze > Adventure/Offroad die dan naar loop van tijd wordt uitgebreid met ander merken/types voor de verschillende klasses?
Nee, want bandenkeuze is deels erg persoonlijk. De een zweert bij Michelin, ik bij Continental, een ander bij Dunlop etc.

En dan is het ook nog eens afhankelijk van type motor, rijstijl, 1 of 2 berijders, en weer. Wat op jouw motor werkt hoeft niet op de mijne te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door noes op 11-03-2026 17:22 ]

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:35
[...]

Here we goooo! *O*

Betekent dat volgens jou de Pirelli's niet veilig zijn, of waar zit het verschil dan in? Just checking, vind het zelf erg fijne banden namelijk :+ Geen ervaring met Road 6, wel met 5 en die vond ik juist zenuwachtiger door de bochten dan de Pirelli's.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:31

charrel

Cortisol4life..

noes schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:20:
[...]

Nee, want bandenkeuze is deels erg persoonlijk. De een zweert bij Michelin, ik bij Continental, een ander bij Dunlop etc.

En dan is het ook nog eens afhankelijk van type motor, rijstijl, 1 of 2 berijders, en weer. Wat op jouw motor werkt hoeft niet op de mijne te werken.
Precies, ik zweer bij alles behalve bridgestone :)

• kneusteun
Wel mooi hoe veel mensen dus in de piek benzine hebben gehamsterd.
Prijzen zijn weer flink gezakt hier 👍

• kazzzdafke
Willianv schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:46:
[...]

Ik heb een Ducati Multistrada 1200 V2 2 jaar gehad. Machtige machine, maar pas leuk als deze een beetje op toeren komt. Ook behoorlijke doorgave van trillingen.

Na de multi heb ik een 1250 GS in de HP kleurstelling gehad, deze heb ik 5 jaar gereden.

De GS rijdt veel makkelijker dan een Duc, echt een heerlijke machine.
De reden dat ik hem heb verkocht? Ik ben gaan proefrijden op een 1300 GS, en tja, dan ben je verkocht.
De 1250 was al een top motor, de 1300 overtreft het nog meer.

Dus sinds september heb ik hier een 1300 GS in Triple Black staan. Ik heb gekozen voor ASA en heb daar geen moment spijt van.

Mijn grijns loopt echt van oor tot oor als ik op deze machine onderweg ben. Wat rijdt dat makkelijk!
Alleen wel uitkijken als je je rijbewijs wilt behouden :+
Ok tof om te horen! Bedankt voor de feedback.
Enkel dat rijbewijs willen houden, dat is nu meer een probleem. Daarmee dat ik wil overschakelen. En nee, die GS voelt voor mij echt niet aan als een beest :) En dat is bewust ook mijn doel niet.

De Duc.. het blijft een mooie machiene. Daarmee dat ik er ook wil mee testen, maar als hij inderdaad TE sportief aanvoelt, zal het een no go worden.
f2ride2001 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:45:
[...]

Prima toch? Ik ga em kopen, niet jij? En dat was de feedback jaren geleden ook bij ABS.. Blijft gerust stilstaan, niemand verplicht je.
geert_s schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:55:
[...]

Idem als hierboven :)
Khayma schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:12:
[...]

Maar doet het ook echt iets tegen de koude? Kan me niet herinneren dat ik koud aan mijn kont had :D

• kazzzdafke
cyntax schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:38:
[...]

Mja, ik koop wat ik mooi vind, niet wat andere doen of denken.
Als dat dan als de rest is, jah.. mss beetje jammer maar toch liever dat dan eentje kopen die ikzelf minder mooi vind om toch maar anders te zijn :D

• Joris748
  • Nu online

[...]
Jammer, had het graag gedaan. Helaas is het niet in een kindvrij weekend.

Post het volgend jaar nog maar een keer. Hopelijk komt het dan beter uit.

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
@kazzzdafke Groot gelijk hoor, lekker zelf kiezen wat je mooi vindt. Ik vind de triple black ook nog steeds wel mooi maar het bijzondere is er voor mij persoonlijk wel een beetje af. Als je na een koffiepauze op zoek moet naar je eigen motor tussen de andere 10 triple blacks die naast elkaar staan geparkeerd dan wil ik toch liever iets wat uniekers is als ik er 30k+ op stuk sla. Edit: Tegenwoordig heb je ook best wel gave stickersets die je motor toch wat unieker maakt. Dus dat valt ook nog te overwegen.

Bijna net zo mooi als de R1150RT van @s006110 :p.
Afbeeldingslocatie: https://www.cp-design.it/wp-content/uploads/2024/01/Gs-1300-2023-M-Black2.png

[ Voor 27% gewijzigd door cyntax op 11-03-2026 18:34 ]

• kazzzdafke
Ja ivm die stickersets had ik ook al gekeken hoor.
Food for thought.

• _eLMo_
  • Niet online
Hompu schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:21:
[...]

Betekent dat volgens jou de Pirelli's niet veilig zijn, of waar zit het verschil dan in? Just checking, vind het zelf erg fijne banden namelijk :+ Geen ervaring met Road 6, wel met 5 en die vond ik juist zenuwachtiger door de bochten dan de Pirelli's.
Pretendeer je nou dat banden exacte wetenschap zijn? :+

Naar mijn ervaringen smeren Michelin’s meer waardoor je eerder de grens bereikt (dus minder sportief), maar meer kans hebt om op te vangen. Pirelli’s laten harder los _als_ ze gaan.

• HTT-Thalan
_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:01:
[...]

Naar mijn ervaringen smeren Michelin’s meer waardoor je eerder de grens bereikt (dus minder sportief), maar meer kans hebt om op te vangen. Pirelli’s laten harder los _als_ ze gaan.
Je zal maar zo hard op de rand rijden dat dat een issue is :P.

• DRAFTER86
[...]

Dat van dat smeren herken ik wel, ik had altijd TKC80's op mijn XTZ750 en die deden dat ook. Kon je heerlijk mee gummen/driften. Heb het idee dat mijn Mitas E-07 op de 1090R het ook doet, maar dan grijpt de TC dus heel veel in. Dus ofwel TC uit zetten of iets dat minder minder smeert zou misschien wel beter rijden...

• diabyte
Herman schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:42:
[...]
Vragen die twee use cases niet gewoon om twee motorfietsen? O-) Dan slijt je met je w/w kilometers ook niet je mooie nieuwe noppen ;)
spoiler:
Zeker, maar dan wil mijn vrouw er ook een tweede bij. Dat wordt een duur geintje :+

Ik wil dat eigenlijk oplossen door een oud(er) barrel te kopen, en die onder het mom van een hobby volledig opnieuw op te bouwen. Daar heeft zij dan weer geen zin in... O-)
DRAFTER86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:44:
[...]

Ah mooi, precies het banden dilemma waar ik nu in zit! Zou je voor mij eens kunnen meten hoeveel mm profiel die dingen nieuw hebben?

[...]

Had je mij daar willen quoten voor dat mm profiel?

De Enduro Trail(+) is inderdaad de opvolger van de E-07(+). Zie dit plaatje van Mitas:

Afbeeldingslocatie: https://www.mitas-moto.com/-/media/mitas-moto/products-images/mitas_tabela_adventure_tyres_nl.jpg?h=1146&iar=0&w=2133&rev=079fb3c6e73246c4bb18abddd232dee7&extension=webp&hash=D4CA5200515FD3A2395C6474B20BF8B7

Ook in de digitale catalogus van Mitas zie je de SKU's expliciet als vervanging genoemd worden.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:34
[...]

Here we goooo! *O*

Briljant. d:)b
Aanvulling:
Als je per ongeluk op de verharde weg rijd, onderweg naar de modder en het zand: Mitas Enduro Trail XT+
:P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb net aan de motorboer gevraagd of ze K60 Rangers kunnen leveren, zo niet, ga ik misschien ook voor de E-07+. Over beide hoor ik goede verhalen iig. Maar idd, zoveel verschillende banden, en je weet nooit waar je goed aan doet, want iedereen heeft weer andere ervaringen ermee. Andere motor, andere omstandigheden, andere rij-ervaring.

En dan heb ik weer een half versleten setje banden in de garage erbij. Een tweede setje velgen gaat ook niet helpen, want ik wil gewoon verse banden voor een vakantie. Of in dit geval, ook een ander type band.

• Aikon
  • Niet online
diabyte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:14:
[Afbeelding]

Ook in de digitale catalogus van Mitas zie je de SKU's expliciet als vervanging genoemd worden.
Apart, je zou denken dat de E07+ meer offroad is dan de E07, als ik het verschil in nop zie iets hierboven.

• diabyte
Aikon schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:16:
[...]

Apart, je zou denken dat de E07+ meer offroad is dan de E07, als ik het verschil in nop zie iets hierboven.
Dat zou ik in eerste instantie ook denken. Volgens mij heb ik Bret Tkacs horen uitleggen dat, omdat de E-07 aan de smalle kant is, deze het beter doet in bijv. mul zand. Maar goed, ik ben verre van de expert.

• DRAFTER86
[...]

Zeker, maar dan wil mijn vrouw er ook een tweede bij. Dat wordt een duur geintje :+

Ik wil dat eigenlijk oplossen door een oud(er) barrel te kopen, en die onder het mom van een hobby volledig opnieuw op te bouwen. Daar heeft zij dan weer geen zin in... O-)

[...]

De Enduro Trail(+) is inderdaad de opvolger van de E-07(+). Zie dit plaatje van Mitas:

[Afbeelding]

Ha dat was inderdaad de bedoeling ja :) Multi quote op de mobiel blijft lastig. Mooi helder plaatje iig, thanks!

• diabyte
DRAFTER86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:23:
[...]

Ha dat was inderdaad de bedoeling ja :) Multi quote op de mobiel blijft lastig. Mooi helder plaatje iig, thanks!
Volgens Mitas "an average rear lug depth of 11 mm and a front lug depth of 8,5 mm". Dat komt wel overeen met mijn meting hier. Achter zit ik ook op 11, voor denk ik eerder richting de 7. Maar goed, ik heb geen speciaal meetgereedschap dus blijft een beetje gokken met een lineaal.

• Aikon
  • Niet online
diabyte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:22:
[...]

Dat zou ik in eerste instantie ook denken. Volgens mij heb ik Bret Tkacs horen uitleggen dat, omdat de E-07 aan de smalle kant is, deze het beter doet in bijv. mul zand. Maar goed, ik ben verre van de expert.
Ja, dat smalle helpt idd volgens Bret. Maar elders lees ik dan weer dat deE-07 niet uitblinkt in zand. Die K60 Ranger zou wat beter moeten zijn.

• DRAFTER86
Iemand ervaring met www.grip500.nl? Lijkt wel prima, en hebben schappelijke prijzen.
Wel verwarrend dat ze de Enduro Trail + in 21" er 4x op hebben staan, voor prijzen varierend van 90 tot 123 euro :s

• _eLMo_
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:38:
Iemand ervaring met www.grip500.nl? Lijkt wel prima, en hebben schappelijke prijzen.
Wel verwarrend dat ze de Enduro Trail + in 21" er 4x op hebben staan, voor prijzen varierend van 90 tot 123 euro :s
Mitas had altijd Dakar uitvoeringen van de E-07 en E-07+, met een stijver karkas. Die zijn echt niet gezellig om te leggen, en niet nodig bij normaal gebruik. Choose wisely Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S5kIaFBpE1p0Fz8yicfnvt9-8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:59
De kogel is hier door de kerk; de 1250 GSA gaat in de verkoop. En er komt voorlopig geen motor voor terug.

Dit betekent ook dat ik de motor niet kan inruilen, maar moet gaan verkopen. Iemand hier nog tips behalve marktplaats? Of ervaring met een opkoopsite als “ikwilvanmijnmotoraf”? Het is een nette dealer onderhouden motor met niet bizar veel kilometers, hoef er ook niet de hoofdprijs voor, maar ik heb vooral niet zo’n zin in gedoe met vage figuren aan de deur.

• _eLMo_
  • Niet online
Aikon schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:16:
[...]

Nee, want offroad telt (naast de breedte) ook het aantal randen. De scherpe randjes geven je grip offroad. Veel offroaders gooien hun banden weg veeerrrrr voor het profiel op is, omdat de randen niet meer scherp zijn.

• diabyte
DRAFTER86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:38:
Even afgezien van Dakar wat @_eLMo_ aanhaalt. Als ik snel kijk op Grip500 staat de E-07+ 21" voorband er in twee snelheidsindexen (H en T), en zowel met de oude als nieuwe SKU. Dus vier totaal.

HSN 70001186 == 54H oude SKU, 70001500 == 54H nieuwe SKU (E-07+ naar Enduro Trail+).

Zie ook de digitale catalogus van Mitas: https://catalogue.mitas-moto.com/en-gb/34 , en de pagina waar de Discontinued en Replacement SKU's staan: https://catalogue.mitas-moto.com/en-gb/110/

Ik heb ze overigens bij autobandenmarkt.nl gehaald. Dat was de enige die ook mijn achterband op voorraad had. Beviel prima, kwamen met een aantal dagen binnen.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:52

Cassettebandje

SA-C90 TDK

VidaR-9 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:43:
De kogel is hier door de kerk; de 1250 GSA gaat in de verkoop. En er komt voorlopig geen motor voor terug.

Dit betekent ook dat ik de motor niet kan inruilen, maar moet gaan verkopen. Iemand hier nog tips behalve marktplaats? Of ervaring met een opkoopsite als “ikwilvanmijnmotoraf”? Het is een nette dealer onderhouden motor met niet bizar veel kilometers, hoef er ook niet de hoofdprijs voor, maar ik heb vooral niet zo’n zin in gedoe met vage figuren aan de deur.
Mijn advies: Zsm op Marktplaats zetten voor een redelijke prijs of iets daaronder. Nu zit je goed in het seizoen qua prijs en animo. Alle berichten met "xxx euro" of "wat is je laagste prijs" negeren, berichten met normale vragen of mensen die een afspraak willen maken wel afhandelen. Het kan een paar weken duren voordat je iemand hebt die serieus is maar als er dan iemand langs komt zit je waarschijnlijk direct goed.

• VidaR-9
Cassettebandje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:48:
[...]

Mijn advies: Zsm op Marktplaats zetten voor een redelijke prijs of iets daaronder. Nu zit je goed in het seizoen qua prijs en animo. Alle berichten met "xxx euro" of "wat is je laagste prijs" negeren, berichten met normale vragen of mensen die een afspraak willen maken wel afhandelen. Het kan een paar weken duren voordat je iemand hebt die serieus is maar als er dan iemand langs komt zit je waarschijnlijk direct goed.
Ja op de reacties kan je natuurlijk al goed filteren.

Zodra het mooie dag is maar eens foto’s maken en online zetten inderdaad. Dat kan nooit kwaad.

• Aikon
  • Niet online
_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:42:
[...]

Mitas had altijd Dakar uitvoeringen van de E-07 en E-07+, met een stijver karkas. Die zijn echt niet gezellig om te leggen, en niet nodig bij normaal gebruik. Choose wisely [Afbeelding]
Ik dacht dat die + voor Dakar stond :P Al die namen...
_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:44:
[...]

Nee, want offroad telt (naast de breedte) ook het aantal randen. De scherpe randjes geven je grip offroad. Veel offroaders gooien hun banden weg veeerrrrr voor het profiel op is, omdat de randen niet meer scherp zijn.
Ja precies, maar op een gegeven heb je zoveel randjes dat het bijna een slick wordt zou ik denken :D Er moet toch ook wat ruimte zijn om weer wat te kunnen grippen.

Ik weet ff de term niet, maar motorzaken kunnen hem ook voor je verkopen voor een percentage vd prijs. Of het GS forum, maar dan moet je al wel actief zijn daar.

• Joris748
  • Nu online
Aikon schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:52:
[...]

Ik dacht dat die + voor Dakar stond :P Al die namen...

[...]

Ja precies, maar op een gegeven heb je zoveel randjes dat het bijna een slick wordt zou ik denken :D Er moet toch ook wat ruimte zijn om weer wat te kunnen grippen.

[...]

Ik weet ff de term niet, maar motorzaken kunnen hem ook voor je verkopen voor een percentage vd prijs. Of het GS forum, maar dan moet je al wel actief zijn daar.
Dat laatste heet “consignatie”

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Autoscout24 heeft ook een motoren sectie. Gratis, itt Marktplaats.

Als je motor weinig kms heeft en dealer onderhouden is, kan je ook eens bij de BMW dealers polsen of ze hem willen inkopen. Levert minder op dan particuliere verkoop, maar wel lekker makkelijk.

Eentje met matig onderhoud of hoge km stand zullen ze waarschijnlijk doorstoten naar de handel, dus lagere prijs.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:54

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

noes schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:20:
[...]

Het ging mijn niet om het persoonlijke (rijervaring met de band) maar om de classificatie en het type band (lees profiel) erbij hoort.
Voor vele die nieuw zijn is het nog geeneens duidelijk wat verschillende profielen doen op de verschillende ondergronden en de hard/zachtheid van een band.
Het zou een eerste opzet kunnen zijn naar classificatie zodat het een eerste richting geeft als men iets zoekt.
Ja ik ben voor mijn Ténéré opzoek naar een band waar ik voornamelijk mee op straat rij, maar sporadisch een keer een zand/gravelpad
En dan ziet die persoon dat hij niet voor een Mitas Enduro Trail XT+ hoeft te gaan want die wordt niet opgesomd in de tabel bij
  • Als je soms een keer per ongelijk een gravel weg op rijd
  • Als je wel eens express een gravel weg op rijd

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:38

Destruction

(ex-)Automonteur

Een lange termijn einde aan de hobby, of?

Anyway, als je 'm gewoon vlot kwijt wil en niet wil dealen met allerlei figuren aan je deur, dan zou ik inderdaad een motorzaak in de buurt vragen of ze 'm namens jou willen verkopen voor X% van de verkoopprijs, of dat ze er zelf interesse in hebben. Krijg je wat minder geld, maar is hij wel weg.

Mbt de plaats, MP kost tegenwoordig ook voor motoren 35 euro per maand. Mijn ervaring is wisselend, het lijkt van de motor af te hangen. Sommigen kan ik maanden op MP adverteren en dan verkoop ik 'm binnen een week via MF, en soms staat een ding maanden op MF te koop, gooi ik 'm toch maar eens op MP en is-ie daar snel verkocht.

Mocht je hem zelf adverteren, filteren op "laagste prijs". "laatste prijs" of "hoi $bod" scheelt je al een hoop vage types. Ik heb een autobedrijfje gehad en ik kan helaas uit die ervaring wel zeggen dat types die geen moeite doen om netjes met je in conversatie te treden ook niet de moeite waard zijn om tijd in te investeren.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• noes
  • Niet online

noes

gek op benzine.

ollie1965 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:47:
[...]

Het ging mijn niet om het persoonlijke (rijervaring met de band) maar om de classificatie en het type band (lees profiel) erbij hoort.
Voor vele die nieuw zijn is het nog geeneens duidelijk wat verschillende profielen doen op de verschillende ondergronden en de hard/zachtheid van een band.
Het zou een eerste opzet kunnen zijn naar classificatie zodat het een eerste richting geeft als men iets zoekt.

[...]

En dan ziet die persoon dat hij niet voor een Mitas Enduro Trail XT+ hoeft te gaan want die wordt niet opgesomd in de tabel bij
  • Als je soms een keer per ongelijk een gravel weg op rijd
  • Als je wel eens express een gravel weg op rijd
Tja, dat kan je toch ook vinden op de websites van de fabrikanten zelf? Bijv Conti

Aan de ene kant is het leuk zo'n TS te maken met alle informatie erin, maar ik vraag me af hoeveel mensen het ook echt lezen, ook gezien de vaak herhalende vragen van nieuwkomers in dit topic (wat niet erg is). En dit soort vragen kan je bandenleverancier ook goed beantwoorden.

[ Voor 4% gewijzigd door noes op 11-03-2026 21:36 ]

• VidaR-9
@noes geleverd en altijd onderhouden door dezelfde dealer. Daar heb ik hem ook als occasion gekocht 3,5 jaar terug. Ik weet niet of een 2020 met 28.000km nog onder de premium selection valt, maar zie dat ze ook ouderen zelf hebben staan. Kan dus wel eens poging wagen.

@Destruction een beetje combinatie van het echte plezier verloren en lichamelijk. Wil een leuke auto erbij kopen voor wat road tripjes dit jaar.

Ik denk dat de meeste mensen toch op MP zoeken, dus als hij online komt zal het daar wel zijn. Ik was van plan hem voor zijn jaar en leeftijd als goedkoopste te adverteren. En dan is het ook nog eens een erg nette met 100km geleden beurtje gehad.

• kazzzdafke
Pyr0_ schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:39:
[...]

Dat zijn niet de minste zeg. Ik ben benieuwd naar je ervaring!
Een aantal hier zullen zich wel herinneren dat dit niet de eerste motoren zijn die ik op de radar had.
Een paar keer uitgebreid de Triumph Rocket 3 en de Ducati Diavel gaan testen, maar het was telkens net niet wat ik zocht.
Per ongeluk heb ik toen ook de Tiger 1200 meegekregen en dat leek er al veel meer op. Zo verklein je de zoektocht steeds verder, vooral op basis van eigen indrukken.

Ik kocht een motor in de eerste plaats altijd met het hart, nu is dat veel meer met verstand geworden, maar je kan dat stukje liefde niet uitschakelen.

[ Voor 11% gewijzigd door kazzzdafke op 12-03-2026 00:36 ]

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:35
[...]

Haha, nee zeker niet. Was vooral nieuwsgierig naar het verschil. Ik vind het altijd wel leuk/interessant om na een setje banden een andere set uit te zoeken, dus vandaar.

• kneusteun
[...]

[...]

[Afbeelding]

Ah door dat plaatje besef ik dat ik het dus fout had in de zomer heb ik enduro trail +
Voor in de winter de enduro trail xt+. (favo band tot nu toe)
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste