Hét grote motortopic - Deel 28 (2026) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste
Acties:

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:21
mvn23 schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:53:
Op z'n tijd extreem uitbundig zwaaien geeft ook leuke reacties.
Grote kans dat je mij dan ergens tegenkomt. In de omgeving Havelte , Steenwijk, Meppel etc beginnen ze meer te zwaaien.

Het is hilarisch, dat zeker.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:56

ozzynator

Nevermind.

Sinds 10 september 724 km op de Harley, auto en Honda weet ik niet. Gazelle 458 km sinds 5 juni.

Moette doen. Pan America ST 2026 en CBF1000F '12

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:45

Vrijdag

De Goede

Ik denk dat ik dit jaar misschien wel bijna 500km gereden heb. Good busy 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:01
PeteSplit schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 16:30:
Ik heb een tijdje erg weinig gereden en ik merk dat "de groet" is veranderd.
Ik heb een tourmotor en dan groet je met de hand omhoog, nu zie ik veel motorrijders groeten met de hand/arm schuin omlaag en eventueel met twee vingers. Daardoor zie ik vaak niet dat ze groeten :+
Ik wijt dat aan Amerikaanse filmpjes. Net zoals het bovenop je helm tikken als er verderop politie staat.
Ik steek ook gewoon een hand uit/omhoog. En net zoals @mvn23 soms heel overdreven inderdaad, levert soms best leuke reacties op. :)
Ook naar kinderen zwaai ik.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eindelijk het gewicht gevonden:

21" front: 131g

19" rear: 154g

Das wel serieus licht, en kleiner ook. En plakken met plakkers ipv lijm en vulkanisatie.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Kars schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 13:34:
@Vrijdag De zijtassen 'hangen' als het ware aan de straps, er gaat één strap onder het zadel door, twee eroverheen. Daarnaast zitten ze bij mij nog achteraan vast met een strap onder de kentekenplaat door, en aan de voorkant met straps aan de passagiervoetsteunen :)
Ah dankjewel :) Dat zou ook nog wel een oplossing kunnen zijn zodat ik niet een rekje hoef te monteren. Het gaat ook niet om heel veel bagage. Hooguit een weekendje weg, dus dat is met een beetje slim inpakken ook nog best te doen met twee zijtassen en een tanktas.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:32
Naar Harley rijders?
offtopic:
Barista rent... ;)
Ik zwaai ook stug op mijn oldtimer brommer. Daarop zijn de resultaten qua reactie iets wisselender dan op de motor (logischerwijs). Maar grappige vind ik wel dat ik Harleyrijders juist vaker vind groeten wanneer ik daarop rijd dan op m'n Transalp.

[ Voor 3% gewijzigd door Barista op 04-10-2026 19:38 ]

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:42

botoo

💀 too old to die young

Waarschijnlijk omdat ze meer tijd hebben om je brommer te bekijken en Harleyrijders houden nu eenmaal van ouwe zooi ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vrijdag schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 18:22:
Zó veel toch nog?? :X

Hier staat het spul ook dit jaar helaas nog steeds 'allemaal stil stof te happen/vangen' terwijl het gewoon volle-bak in de verzekering en MRB meedraait.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Bommes
  • Registratie: September 2007
Barista schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:36:
Maar grappige vind ik wel dat ik Harleyrijders juist vaker vind groeten wanneer ik daarop rijd dan op m'n Transalp.
Die ervaring heb ik ook op de Vespa, als er al gegroet wordt dan is het door een Harley rijder.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DrivinUCrazy
18.653km hier, en normaal gesproken had ik nu gezegd: dus die 20k gemiddeld per jaar blijft gewoon in stand. Dat zouden nog 3-4 dagritjes zijn geweest.
Op dit moment weet ik het niet.
De motor is technisch al weer rijdbaar, al moet ik wel nog een aantal puntjes nalopen. Ik had er hendels van Probrake op zitten (niet goedkoop), en de koppelingshendel was natuurlijk stuk. Nu zit er even de originele weer op, maar die had ik er om een reden af gehaald en niet alleen omdat ze niet mooi zijn. ;) Zo is er natuurlijk meer; de schetsplaat links zit wat scheef. Ja, het rijdt, maar het voetsteuntje moet nog vervangen worden.

Mijn ribben gaan inmiddels met de dag vooruit :) , al kan ik nog steeds niet plat liggen om te slapen. :X
Lang staan of lopen (>15min) overigens ook niet; mijn rug spant dan steeds harder aan totdat ik kan gaan zitten om bewust te ontspannen. Even wat te eten maken is dan ook letterlijk kant-en-klaar of een 15-minute meal. Langer kan ik er nog niet bij blijven staan.
In het zadel zitten zie ik dan ook nog niet gebeuren tot dat weg is.

Als het goed is komen morgen de nieuwe valblokken (de slijtdelen) binnen. Dan in de dagen daarna het schuurpapier en diverse lak om de schaafplekjes/krassen weg te gaan moffelen; ook die bestelling is al in gang gezet. Niet dat ik er al mee aan de slag kan, maar dan staat het kleinmateriaal alvast klaar.
Overige schadedelen worden met de volgende beurt wel weer aangepakt, in het voorjaar.
Ik moet wel nog een nieuwe helm en een nieuw pak regelen. Vooral die helm; ik heb nog wel een oud pak liggen. Aan de andere kant, misschien is dat pak óók gewoon op en is het beter als ik dat rek helemaal leegmaak. Maar ja, je kunt wel 'even' naar Apeldoorn bellen, dat geld staat vervolgens niet net zo snel op de rekening. ;)

Dus ja, ik merk wel vooruitgang, maar natuurlijk niet zo snel als ik zou willen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door DrivinUCrazy op 04-10-2026 20:21 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:07

jeroenathome

Een regel tekst

Vrijdag schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 18:22:
Dat is minder dan de verloren kilometers die ik dit jaar zou maken. Een tegenslag(motor gestolen) tijdens de vakantie als oorzaak. Totaal 3 maanden niet gereden. Alleen de vakantie zou voor 3000 km zorgen. Nu staat de teller ondanks dit voorval op 8000 km dit jaar. Meer dan verwacht. Door een verbouwing thuis zal de motor de komende weken gaan logeren en komen er geen kilometers bij.

Het zal mij benieuwen of ik de 10000 ga halen. Het meeste is wel woon-werk kilometers en de ritten met de club.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb wat behoefte aan advies.

Mijn vstrom650 (15 jaar oud) heeft eigenlijk geen problemen behalve vandaag. We gingen samen even koffie drinken en bij de koffiezaak (10km verderop) startte de bak niet meer.

Je hoort de brandstofpomp aanslaan en ziet display en handschoen verwarming tot leven komen. Bij starten hoorde je een tikje van de startmotor en lampjes even uit. Niet genoeg spanning op de accu was mijn conclusie.

Goed, ubertje naar huis, wat gereedschap gepakt, kickstarter gekocht en terug. De dmm gaf 11.8v aan. Goed met de kickstartwr die motor gestart en naar huis gereden. Km of 10 gereden, en de motor aangelaten: 12.5V.

Goed, mijn vraag was: heb ik een brakke accu (2 jaar oud, yuasa) , lekstroom of een brak laad circuit?

Om de lekstroom uit te sluiten heb ik de accu een uur aangekoppeld gelaten , in dat uur daalde de spanning tot 12.3V.

Nu de accu losgekoppeld en een uurtje aan de lader, de spanning is 13V. Ik wil hem eigenlijk loskoppelen zometeen en dan morgenochtend kijken wat de spanning is om zelfontlading uit te schakelen.

Nu heb ik die motor elke dag nodig voor mijn woonwerkverkeer, dus ik neem die kickstarter voor de zekerheid maar mee. Dat betekent natuurlijk wel dat ik de boel op korte termijn gedebugd moet hebben.

Wat verdenken jullie? En wat kan ik het beste doen om de diagnose te stellen?

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:28
Boudewijn schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:20:
Ik heb wat behoefte aan advies.

Mijn vstrom650 (15 jaar oud) heeft eigenlijk geen problemen behalve vandaag. We gingen samen even koffie drinken en bij de koffiezaak (10km verderop) startte de bak niet meer.

Je hoort de brandstofpomp aanslaan en ziet display en handschoen verwarming tot leven komen. Bij starten hoorde je een tikje van de startmotor en lampjes even uit. Niet genoeg spanning op de accu was mijn conclusie.

Goed, ubertje naar huis, wat gereedschap gepakt, kickstarter gekocht en terug. De dmm gaf 11.8v aan. Goed met de kickstartwr die motor gestart en naar huis gereden. Km of 10 gereden, en de motor aangelaten: 12.5V.

Goed, mijn vraag was: heb ik een brakke accu (2 jaar oud, yuasa) , lekstroom of een brak laad circuit?

Om de lekstroom uit te sluiten heb ik de accu een uur aangekoppeld gelaten , in dat uur daalde de spanning tot 12.3V.

Nu de accu losgekoppeld en een uurtje aan de lader, de spanning is 13V. Ik wil hem eigenlijk loskoppelen zometeen en dan morgenochtend kijken wat de spanning is om zelfontlading uit te schakelen.

Nu heb ik die motor elke dag nodig voor mijn woonwerkverkeer, dus ik neem die kickstarter voor de zekerheid maar mee. Dat betekent natuurlijk wel dat ik de boel op korte termijn gedebugd moet hebben.

Wat verdenken jullie? En wat kan ik het beste doen om de diagnose te stellen?
Kan ook startrelais zijn, laatst had ik dat ook dat het relais tikte maar niet de startmotor aftrapte. Als je de polen die het relais aanstuurt verbond starte de motor netjes.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

incomer schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:23:
[...]

Kan ook startrelais zijn, laatst had ik dat ook dat het relais tikte maar niet de startmotor aftrapte. Als je de polen die het relais aanstuurt verbond starte de motor netjes.
Nou maar verklaart dat ook waarom de lampjes uitgingen (en weer aan na het loslaten van de startknop), en ik met de kickstarter de boel in 1x aan kreeg?

Ik bedoel het overigens niet kritisch maar ik probeer even met logica (en hulp van de Tweakers hier) de boel helder (en daarna gefixed) te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Boudewijn op 04-10-2026 21:31 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:09

charrel

Cortisol4life..

Boudewijn schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:29:
[...]

Nou maar verklaart dat ook waarom de lampjes uitgingen (en weer aan na het loslaten van de startknop), en ik met de kickstarter de boel in 1x aan kreeg?

Ik bedoel het overigens niet kritisch maar ik probeer even met logica (en hulp van de Tweakers hier) de boel helder (en daarna gefixed) te krijgen.
v-strom 650 heeft toch geen kickstarter? Booster bedoelde je? Vermoed gewoon de accu stuk, als ie loopt laadt ie wel bij met +14 volt? Anders je stator/ gelijkrichter waardoor je accu stuk is.
Zonder belasting is 11.8v te laag.

[ Voor 3% gewijzigd door charrel op 04-10-2026 21:41 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

charrel schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:41:
[...]

v-strom 650 heeft toch geen kickstarter? Booster bedoelde je?
Yup die bedoelde ik. Ik heb inderdaad geen fysiek aantrapding ;)
Vermoed gewoon de accu stuk, als ie loopt laadt ie wel bij met +14 volt? Anders je stator/ gelijkrichter waardoor je accu stuk is.
Zonder belasting is 11.8v te laag.
Ik heb na de booster de motor naar huis gereden en op de oprit gemeten. Terwijl de motor liep stond er 12.5V over de accu. Dus dat is geen 14V. Begrijp ik goed dat ik het dan aan de stator/gelijkrichter moet zoeken? Is het zinnig om even te kijken of ik een wisselspanning-component meet (voor als de gelijkrichter stuk is)?

• Willem
  • Laatst online: 21:51
Meten is weten. Accu (misschien kaput/oud), gelijkrichter/spanningsregelaar en stator.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Bommes
Accu spanning meten met verhoogd toerental!
Alhoewel ik 12,5 volt bij stationair draaien wel erg laag vind, is dat geen correcte meting.
12,5V is accu spanning in rust.

Dus nu even niet allerlei relais en dergelijke er bij halen: eerst meten.
Accu in rust?
Accu paar uur later?
Via Google kun je wel een voltage tabelletje vinden wat een hoe accu spanning mag zakken.
Accu met verhoogd motor toerental?
Laatste moet eigenlijk 14+ volt zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Bommes op 04-10-2026 22:45 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Wat @Bommes zegt. Waarbij ik 12.3v in rust voor een accu al wel een tikje aan de lage kant vindt.

Ik zou die accu goed opladen, daarna even met rust laten. En dan meten wat de spanning is in rust. Check daarna ook even wat er met de accu spanning gebeurd als je het contact aanzet, en daarna ook wat er gebeurd als je de motor wil starten. Dan weet je ook meer over de gezondheid van de accu :)

[ Voor 60% gewijzigd door Destruction op 04-10-2026 23:13 ]

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ok dank mannen, ik ga morgen nog even meten. Zo mijn nest in, en de booster maar even in de koffer mee.

Ik lig nog in bed en zit er toch nog even over te puzzlen:

1) Morgen even voor ik wegrijd de accu-spanning meten. Met motor uit. Hiermee check ik of de accu weer ontladen is, al dan niet door lekstroom.

2) Morgen de spanning over de accu meten met een dotje gas. Hiermee check ik of de spanningsregelaar het nog doet. Ik begreep van een maatje dat ik de stator niet hoef te verdenken, dan zou de spanning veel lager zijn meldde hij. Eens?

[ Voor 68% gewijzigd door Boudewijn op 04-10-2026 23:45 ]

• Willem
  • Laatst online: 21:51
Bommes:
Accu spanning meten met verhoogd toerental!
Accu met verhoogd motor toerental?
Laatste moet eigenlijk 14+ volt zijn.
Bij 4 á 5k rpm krijg je wel een goed beeld.
Goede aanvulling!

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Gisteren een 'stukje' UK TET gereden (7+ uur in zadel gezeten later ;) )
Idee van deel van de route:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQcoGaAf5BeU6oxYtooxpv5cemI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NWRsBpZjZx3Az7FO1nziLFyM.png?f=fotoalbum_large
(alle groene strepen op de kaart zijn 'green lanes' oftewel legale offroad paden.

Vroeg opgestaan, dat gaf mooie plaatjes van de mist die nog aan het optrekken was..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_gdua7yEgmMwpSfDsZA470JBfI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KA21rv8dHmiXn6txo1AIiuFK.png?f=fotoalbum_large
Maar ook uitdagingen van nat gras (is glad!)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o3Lp40tDFrWWCE1pZjQ3Glmc5p0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VQBxOZrSmsquZbeCteaDNMi8.png?f=fotoalbum_large

Hier denk je misschien dat ik onderuit ging, maar nee.. ik moest een hek open maken en zat in een rut/geul en kon mijn Jiffy niet uitklappen.. dus maar zachtjes neergelegd..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfG_bKcC4gkgKxXDdLjYPkCxtTI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O822jxT1FN8NlcUD2pzAYJik.png?f=fotoalbum_large

Verder door wat mooie (en makelijke) bospaden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2w0p4dIoLeo9SGGATpxc8sFvYt4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iAav7CYTYMnV3FRzNy0LlIhz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fe22KVYmwOLam9LDQDzQ8NS-AIA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QV9QSGUWq8vvLKCaOYcNDGXt.png?f=fotoalbum_large

Tot ik bij de Salisbury plains kwam, een groot militair oefenterein waar right of way is, zolang er geen oefeningen zijn..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0GvtyIDuuOE_6K6jmU2n3oj0cBw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dqwlfKkwVCkTGtxY8qNg1Riv.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nPgyY-VhwSSCSTssuw4sxQP5cnI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q7cQoW3c4GCOvijtXtqUqLZi.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/erhJPoCUss4srzmYq-BIt8ssWWI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DHtavuZ11cDgTzlQRM3wYkSe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmn9qDj5dTCsAFEzp3-IgglVg4M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K5mLX1lTEShHRanHqjQdfrBO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrS5IvdX7IyCE5H8jgvo5TUyCGs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KHdML8KmNsUdqodkIIqDeaKG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RjwriEog1AY3pbjQ54ztVwyvWM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xLDzGuDaFncm5bImuJWsBZAj.png?f=fotoalbum_large

Sommige paden zijn grintwegen waar je met 80kph over kan, maar andere zijn lastiger.. veel ruts en heuvels.. of erger ruts met grint erin en limstone (glad) en camber (ook glijden)..
En nu was het droog, later in het seizoen heb je daar enorme modderpoelen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmjv6QisMJEEIrD1Fo9yphOHTvk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IExOmwIUDfjQT5ojXBhvfmWA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G2nCFwuhZavw0L_bSQdRhOmLXrs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Fli3WooZYvXcOKkCNqr28KlZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSgYvo3CyL9P2-WdNX4ZJaA1H7Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8Pf6EFJ40XqfwplResjv78p6.png?f=fotoalbum_large

Ook kom je af en toe oefen dorpen tegen.. waar ze mil sim doen neem ik aan..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k6iQ1kXkm_l3DbQ3tEUISQ9f2GI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4ryDUG3WZDOu4J3uUDrkWI6B.png?f=fotoalbum_large

Onderweg naar huis zag ik een greenlane op de kaart, en die bleek over het terein van highclere castle (AKA Downton Abbey) te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z3sZXjw2KoAs4byNaq2DFlXyWkY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ktgA77gsxLWjGOeKfBPddTgS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hGyAN68fS9Yurz7dSP0K95jDC8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mzidIe1O2fr9pkNElW8recb2.png?f=fotoalbum_large

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:20

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

ik kwam wel zo'n betonnen platform tegen waar ze met tanks op staan om te schieten.. teminste dat herkende ik van TV.. ik dacht uit dat TG filmpje maar daar kwam het niet in voor..

Maar ondanks dat mijn route geblokkeerd was, niks gehoord of gezien.. zou me niet verbazen als gewoon iemand had vergeten het hek open te zetten ;)

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Will_M schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 19:49:
[...]

Zó veel toch nog?? :X

Hier staat het spul ook dit jaar helaas nog steeds 'allemaal stil stof te happen/vangen' terwijl het gewoon volle-bak in de verzekering en MRB meedraait.
De langste ritten zijn de Distinguished Gentlemen 's Ride, twee keer heen en terug naar Goes voor mijn werk en een keer naar Bodegraven voor mijn werk (niet langs Goedhart). Reken ik niet eens die paar keer dat ik naar mijn ouders op de motor ben gegaan mee, dat is ongeveer 150km totaal per keer.

Verder bijna geen plezier ritjes gedaan, ondanks dat ik de motor nu wel voor de deur heb staan vanwege de sluiting van de stalling.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:20

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

ToolkiT schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 12:52:
[...]

ik kwam wel zo'n betonnen platform tegen waar ze met tanks op staan om te schieten.. teminste dat herkende ik van TV.. ik dacht uit dat TG filmpje maar daar kwam het niet in voor..
TG heeft meerdere keren zo'n hunt and shoot gemaakt. Hammond (zelfstandig) heeft ook wel wat gemaakt.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

ollie1965 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 13:17:
[...]

TG heeft meerdere keren zo'n hunt and shoot gemaakt. Hammond (zelfstandig) heeft ook wel wat gemaakt.
er was er ook een met een EVO, maar dat was hem ook niet..

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:20
Nou, we zijn er :P. Toestemming van mijn werk om privé, op eigen titel les te geven aan één enkele leerling, vrouwlief. En omdat dit non-profit is en bovendien ook privé binnen het gezin kon ik ook met een simpele verzekering af. Mijn tussenpersoon heeft een dekking geregeld via ASR die specifiek toestaat dat ik deze motor gebruik als lesmotor, voor mijn vrouw:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcTkY4D_0u0kxmA3qMnQXdRIC_4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iX5BWUsIr4oLnWDc1rYydDG8.png?f=fotoalbum_large

En dat voor de totale som van ~11 euro per maand inclusief opzittendenverzekering. Uiteraard gelden de andere regels onveranderd dus ze moet haar rijbewijs B bij hebben (want nog geen theorie op zak) en ik mijn instructiebevoegdheid en er moeten communicatie gebruikt worden (ik ga een Sena in haar helm zetten om te pairen met mijn 51B setje). Enige wat ik nog wil regelen is misschien handkappen op het stuur - voor de achterkant ga ik een kofferrek monteren dat ik al heb maar nog opgeknapt moet worden en het motorblok heeft al een beugel. Dan issie iets beter beschermd mocht ze hem toch neerleggen.

We gaan bij lekker weer op vrije dagen samen touren dus ze krijgt in feite zoveel lesuren als zij nodig heeft om zeker weten in één keer te slagen. Voor theorie krijgt ze gewoon les hier aan tafel en voor de bijzondere verrichtingen heb ik pionnen genoeg liggen :).

- edit -

Ik kon 2 New Old Stock valbeugels van Hepco en Becker krijgen, origineel voor deze motor, voor 70 euro per stuk :). Niet lang over getwijfeld en gelijk besteld...

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 05-10-2026 15:20 ]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34

4x2

lộn xộn quá

Marzman schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 17:11:
[...]
2600 km op de Segway e300 sinds april, ik ben level 4 volgens hun app, ik heb nog 8 EXP nodig om level 5 te worden :p
Heb dr ook nog 3000 op m'n Crossrunner gereden, 750 op de SH300 en 150 met de MTX.
Kan beroerder, zeker aangezien ik alweer ~130 dagen in het buitenland heb gezeten dit jaar (ook incl vliegvakantie)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cHpcolh68RlByQf2dt5YxRt4cPU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/enIKJX3jsNd88yrit6izuh60.jpg?f=fotoalbum_large
De MTX ook nog een beetje verbeterd met een mooi vlaggetje, net een Harley/Goldwingrijder zo :+
En eindelijk de topkoffer van de NIU omgebeund naar keyless.
Het zadelslot van het ding werkt met een servo, eigenlijk had ik daar dus iets vanaf moeten takken, maar dit werkt eigenlijk ook opvallend goed (en zit via het contact geschakeld)

leeg

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011

ozzynator

Nevermind.

@4x2 diep in het hart wil iedereen een Harley.....

Moette doen. Pan America ST 2026 en CBF1000F '12

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:32
ozzynator schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:07:
Ik zou het overwegen als er nog maar twee opties waren:
  1. Stoppen met motorrijden
  2. Harley gaan rijden
Mogelijk kies ik dan voor het eerste :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Joris748
HTT-Thalan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 15:07:
Nou, we zijn er :P. Toestemming van mijn werk om privé, op eigen titel les te geven aan één enkele leerling, vrouwlief. En omdat dit non-profit is en bovendien ook privé binnen het gezin kon ik ook met een simpele verzekering af. Mijn tussenpersoon heeft een dekking geregeld via ASR die specifiek toestaat dat ik deze motor gebruik als lesmotor, voor mijn vrouw:

[Afbeelding]

En dat voor de totale som van ~11 euro per maand inclusief opzittendenverzekering. Uiteraard gelden de andere regels onveranderd dus ze moet haar rijbewijs B bij hebben (want nog geen theorie op zak) en ik mijn instructiebevoegdheid en er moeten communicatie gebruikt worden (ik ga een Sena in haar helm zetten om te pairen met mijn 51B setje). Enige wat ik nog wil regelen is misschien handkappen op het stuur - voor de achterkant ga ik een kofferrek monteren dat ik al heb maar nog opgeknapt moet worden en het motorblok heeft al een beugel. Dan issie iets beter beschermd mocht ze hem toch neerleggen.

We gaan bij lekker weer op vrije dagen samen touren dus ze krijgt in feite zoveel lesuren als zij nodig heeft om zeker weten in één keer te slagen. Voor theorie krijgt ze gewoon les hier aan tafel en voor de bijzondere verrichtingen heb ik pionnen genoeg liggen :).

- edit -

Ik kon 2 New Old Stock valbeugels van Hepco en Becker krijgen, origineel voor deze motor, voor 70 euro per stuk :). Niet lang over getwijfeld en gelijk besteld...
En bij een geslaagde les, mag je daarna ook nog wat bijzondere verrichtingen uitvoeren ...

A dirty mind is a joy forever :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• DrivinUCrazy
@HTT-Thalan Serieus maar zo weinig voor de verzekering?

Als je dan van de verzekering de vraag "de bestuurder was op het moment van ongeval in bezit van een geldig rijbewijs" krijgt, hoef je geen problemen te verwachten? Zakelijk verwacht ik dat hier ook nog wel wat extra verzekeringen voor zijn afgesloten, maar op persoonlijke titel?

Ik kan je inmiddels vertellen dat _ieder_ contact met de verzekering met die vraag, de vraag of ik alcohol (of andere geestverruimende middelen) had gebruikt, en tot slot de vraag of ik een telefoon aan het bedienen was tijdens het rijden werd afgesloten.

Heb je dat ook ergens zwart-op-wit staan dat ze dit toestaan?

Ik weet overigens wél bij diverse verzekeringen dat eventuele schades tijdens VRO-trainingen niet van je schadevrije jaren af gaan, omdat je je vaardigheden probeert bij te spijkeren. :)

• Aikon
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:10:
[...]

Ik zou het overwegen als er nog maar twee opties waren:
  1. Stoppen met motorrijden
  2. Harley gaan rijden
Mogelijk kies ik dan voor het eerste :+
Ik ga wel fietsen :P

• Kanseleur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:04
hmm, maar ik vind Harley's gewoon wel mooi...

• HTT-Thalan
DrivinUCrazy schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:45:
@HTT-Thalan Serieus maar zo weinig voor de verzekering?

Als je dan van de verzekering de vraag "de bestuurder was op het moment van ongeval in bezit van een geldig rijbewijs" krijgt, hoef je geen problemen te verwachten? Zakelijk verwacht ik dat hier ook nog wel wat extra verzekeringen voor zijn afgesloten, maar op persoonlijke titel?

Ik kan je inmiddels vertellen dat _ieder_ contact met de verzekering met die vraag, de vraag of ik alcohol (of andere geestverruimende middelen) had gebruikt, en tot slot de vraag of ik een telefoon aan het bedienen was tijdens het rijden werd afgesloten.

Heb je dat ook ergens zwart-op-wit staan dat ze dit toestaan?

Ik weet overigens wél bij diverse verzekeringen dat eventuele schades tijdens VRO-trainingen niet van je schadevrije jaren af gaan, omdat je je vaardigheden probeert bij te spijkeren. :)
Ja, ik heb het zwart op wit. Maar de situatie is dat er dus maar 1 leerling is, ik mag geen geld aan de zaak verdienen en de motoren staan op prive eigendom en -naam. Ik denk dat het absoluut veel duurder zou zijn als ik ondernemer zou zijn. De clausule waar we nu gebruik van maken is in feite dezelfde als wanneer jij met een reeds gekochte motor op les wil, wat ook gewoon kan bij sommige verzekeraars.

• HTT-Thalan
ozzynator schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 16:07:
Man ik zou wel een hele vloot willen bezitten puur en alleen om die krengen van de weg af te houden maar ik heb het geld niet :+.

• Joris748
Kanseleur schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:39:
Dan zet je er toch eentje in de woonkamer :+

• HTT-Thalan
Joris748 schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:51:
[...]

Dan zet je er toch eentje in de woonkamer :+
Hopelijk is zo'n ding als kapstok íets betrouwbaarder dan als voertuig _O-.

• HTT-Thalan
Kanseleur schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:39:
Pak dan een Honda Valkyrie. Zelfde idee als een Harley maar dan met de betrouwbaarheid van een Jap.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Zo'n Harley is voor mij net zoiets als een R1 met 200pk (of meer tegenwoordig?)

Ik wil er wel een keertje mee rijden, om te kijken of ik snap waarom de eigenaar ervoor kiest. Maar voor mijzelf, nee dankjewel.

Ik zou een Harley of iets van dat formaat hier ook niet kwijt kunnen, past niet door de steeg. Dan maar gewoon in weer en wind buiten laten staan vind ik voor geen enkele motor een optie.

[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 05-10-2026 18:22 ]

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Ik zou ook onder geen beding een Harley willen.

Ik word tegenwoordig wel doodgegooid met Goldwings op social media, dat lijkt me stiekem wel weer grappig. Maar omdat het zo cult is vooral. Harley heb ik niet zulke beste associaties mee, dus dat is anders.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Ik zou best een Harley willen hoor. Een Dyna zoals Jax, een Nightrod/V-Rod of een XR1200. Of natuurlijk een Liberator met zijspan.

En ik zou er nog op rondrijden ook. Niet te veel, maar toch 8)

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:34

4x2

lộn xộn quá

Pan America, een Buell XB9/12, een WLA/C, die zou ik opzich nog wel kunnen hebben.

leeg

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:32
Doe mij maar een Harley hoor. Prachtig geluid. Zelf vind ik ze te duur en spreekt de zithouding mij niet aan maar als iemand mij een Harley geeft, zeg ik echt geen nee hoor.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:41

Herman

FP ProMod
HTT-Thalan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:57:
[...]

Pak dan een Honda Valkyrie. Zelfde idee als een Harley maar dan met de betrouwbaarheid van een Jap.
Is dat van die betrouwbaarheid niet een urban myth? Bij Motoroccasion zie ik geregeld HD's voorbij komen met 1 á 2 ton op de teller.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Bommes
Herman schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:01:
[...]

Is dat van die betrouwbaarheid niet een urban myth? Bij Motoroccasion zie ik geregeld HD's voorbij komen met 1 á 2 ton op de teller.
Die vraag leggen we aan @harley voor.
Want hij draagt de naam, is motorfiets monteur, en heeft prive een Harley.
Dus tja als iemand bevoordeeld is het zou moeten weten?? Dan is het Harley wel.

Of moeten we de vraag aan zijn vrouw voorleggen :?

[ Voor 5% gewijzigd door Bommes op 05-10-2026 20:10 ]

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:31
:+

Hmmmm merken ophemelen of afzeiken altijd leuk, toch ?

Neuh ik ben niet merkentrouw, getuige mijn motor(verleden)
Maar tjsah op een of andere manier heeft HD het goed voor elkaar door wat je naast de motor zelf er allemaal omheen nog "bijkrijgt" en die image en niet motor gerelateerde verkopen daar kunnen alle andere merken alleen maar van dromen. Zou graag ook van de andere merken een leuk shirtje ofzo kopen maar kan er maar verrekte weinig vinden van Honda (goldwing) of BMW (f850gs dus geen RxxxxGS) en als ik al wat zie zijn ze niet leuk.

Bouwkwaliteit van de HD is sinds grofweg 2000 goed ja er zijn sommigen model of bouwjaar specifieke problemen, maar geloof me, ook jappanners of Europeanen hebben zo hun probleempjes. Onderhoud is niet specifiek duurder, accessoires veel meer keus.
Is het dan een verstandige keuze.... mwoah als ik er nog maar 1 kan/mag hebben zal het niet de HD zijn, maar op hun heel eigen manier hebben ze echt wel wat. Heb ze al met 1 tot 2 ton op de brug gehad, soms hadden ze dan wel een opfrisbeurtje nodig maar dan zijn ze ook wel echt goed gebruikt (zijspan rijden vraagt nou eenmaal nog meer vam het blokje)

Maar wil je een goed sturende lichte fiets is er wel wat beters, vind je wat werken tijdens je rit leuk dan is een HD de betere keuze, en genoeg mensen vinden daarom jappanners saai/voorspelbaar/degelijk en rijden daarom HD.

Maar zelf proefrijden, en bij 2e hands goed kijken wat je koopt want er is behoorlijk veel import, hoeft niet slecht te zijn maar ik schat minstens de helft van de import is (helaas) een slecht/goedkoop opgeknapte schadefiets. Wees dus kritisch en ben bereid om iets te laten staan hoe leuk die (van een afstand) ook lijkt

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 05-10-2026 22:43 ]

.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Willem schreef op zondag 4 oktober 2026 @ 21:55:
Meten is weten. Accu (misschien kaput/oud), gelijkrichter/spanningsregelaar en stator.
En @Bommes en @Destruction

Goed ik heb vanochtend voor ik naar werk ging gemeten, over de accu stond 12.8V. motor gestart, 14.2V. Op de standaard, en dotjes gas gegeven. Geen verschil in spanning.

Daarna stukje gereden (20-25mins) en motor weggezet. Eind van de dag nog steeds 12.8v.

Aan de spanningsregelaar meren is wat meer werk,dan moet de tank eraf. Kan ik nog meer meten nu?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:31
Laat je CCA van de accu eens doormeten, waarschijnlijk is die slecht.

.

• HTT-Thalan
Herman schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:01:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tp_x6Y0jcNGu4wH33cWmn96nrA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bjGcm6CydPC4eJZ2p9kJP5dX.png?f=fotoalbum_large

Survivorship Bias :P.

• Bommes
Boudewijn schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:32:
[...]

En @Bommes en @Destruction

Goed ik heb vanochtend voor ik naar werk ging gemeten, over de accu stond 12.8V. motor gestart, 14.2V. Op de standaard, en dotjes gas gegeven. Geen verschil in spanning.

Daarna stukje gereden (20-25mins) en motor weggezet. Eind van de dag nog steeds 12.8v.

Aan de spanningsregelaar meren is wat meer werk,dan moet de tank eraf. Kan ik nog meer meten nu?
14,2v laadstroom is netjes.
harley schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 20:40:
Laat je CCA van de accu eens doormeten, waarschijnlijk is die slecht.
In iets minder monteur alfabet:
Koud start stroom (Cold Crank Ampere)
Motorzaak heeft wel zo een tester liggen.

Met de voltages gemeten is de kans groot dat de accu overleden is.
Dus misschien is de snelste slag wel gewoon nieuwe accu er in. Niet gegarandeerd zonder gok, maar wel de grootste kans dat je de oorzaakt hebt.
Met meten is weten, top tip van @harley : Check de CCA

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ja ik bestel wel ff nieuwe accu, alleen al voor het gevoel. De winter komt eraan en ik koop een stukje rust in mijn hoofd

Dank voor het advies mannen (y)

• Bommes
Motoplus had een paar jaar terug een Harley (geen idee meer welk type) als duurtest motor. Dat was/bleek tegen meerdere jaren aan vele tientallen concurrentie duurtesters de meest betrouwbare te zijn.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:14
New Toy ❤️

Royal Endfield Himalayan Scram 411 ‘22

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCXrRabm6FM64L-_UYDJN0WllSY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EUmDJFzeo98vNTDCAFwXh9f5.jpg?f=fotoalbum_large

Dit ; YouTube: Can the Scram scram? - First ride of Royal Enfield Scram 411

[ Voor 14% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 05-10-2026 22:55 ]

• Kanseleur
HTT-Thalan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:57:
[...]

Heb ik ook al uitgebreid naar gekeken, maar eigenlijk heb ik mijn zinnen gezet op een af te raden apparaat, maar ja… Voorlopig ook even doorgaan met het huren om verschillende motoren uit te proberen.

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:26

GSX-MAN

de/het/een

HTT-Thalan schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 17:49:
[...]

Man ik zou wel een hele vloot willen bezitten puur en alleen om die krengen van de weg af te houden maar ik heb het geld niet :+.
Dat heb ik meer met racefietsen.

Slecht idee... Hoe laat?

• HTT-Thalan
GSX-MAN schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 08:23:
[...]

Ik had pas zo'n midlifecrisis op twee wielen strak achter me tijdens het lesgeven 8)7. Vent ging me heel dicht volgen (ik op mijn bromscooter), 'lekker uit de wind rijden'. Toen ik dat onmogelijk maakte door constant van positie te wisselen (ik moest de leerlingen ook gewoon in het zicht houden) ging hij datzelfde bij mijn collega doen. Toen ben ik er gewoon naast gaan rijden en heb ik hem fijntjes toch kort duidelijk gemaakt dat het gewoon gevaarlijk is, dat mijn collega harder en sneller kan remmen dan hij en dat hij op moest zouten. Kreeg ik nog een 'ga toch weg' gebaar van hem, maar toen nam hij wel iets afstand. En toen we eens buiten de kom 45 gingen rijden kon hij ook niet meer bij blijven :').

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PVCe-9OhdV0GLW0pI8J4bw-fjwI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYeWcu5ElEyKJFNursSPBs5F.jpg?f=fotoalbum_large
Het eerste weekend de motor leren kennen zit erop. Na wat uitgebreide rondjes in Nederland in de afgelopen weekenden, nu van vrijdag t/m maandag in de Eifel geweest. Die 1200 is wel duidelijk een ander beest dan de 1050, zeg. Het gaat me nog wel even kosten om mijn maat bij te houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/onXxKGh9uiBnSHatCfNV4QAkAUI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rqJaRBOGHrI6ynTSRH8mKWv2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YoHjE7d8jHBgFEODwy8DKV0hqUg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xa3wwpGQlEMc5EQW4i7aJF0k.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door GSX-MAN op 06-10-2026 08:59 ]

Slecht idee... Hoe laat?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:21
Destruction schreef op maandag 5 oktober 2026 @ 18:19:
Zo'n Harley is voor mij net zoiets als een R1 met 200pk (of meer tegenwoordig?)

Ik wil er wel een keertje mee rijden, om te kijken of ik snap waarom de eigenaar ervoor kiest. Maar voor mijzelf, nee dankjewel.

Ik zou een Harley of iets van dat formaat hier ook niet kwijt kunnen, past niet door de steeg. Dan maar gewoon in weer en wind buiten laten staan vind ik voor geen enkele motor een optie.
Al die supersports hebben tegenwoordig 200+ pk toch? Ik merk bij ons in de groep met een R1 (R1 World GP dus dat is MY22? In ieder geval bij Tovami geweest dus zeker 200+ PK) en een Streetfighter V4 dat die dingen echt in het middengebied er vandoor schieten. Alsof er een katapult bij 5k rpm afgeschoten wordt.

Ik ben dan zelfs met 140 Nm vrij kansloos, al ligt dat ook misschien aan het hok wat er omheen gebouwd is :+

Ik zag laatst trouwens iemand met een adventure bike zijn rondjes op Assen maken, vind ik dan ook weer dapper 8)7

K to the KillaZ

• Joris748
HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 08:33:
[...]

Ik had pas zo'n midlifecrisis op twee wielen strak achter me tijdens het lesgeven 8)7. Vent ging me heel dicht volgen (ik op mijn bromscooter), 'lekker uit de wind rijden'. Toen ik dat onmogelijk maakte door constant van positie te wisselen (ik moest de leerlingen ook gewoon in het zicht houden) ging hij datzelfde bij mijn collega doen. Toen ben ik er gewoon naast gaan rijden en heb ik hem fijntjes toch kort duidelijk gemaakt dat het gewoon gevaarlijk is, dat mijn collega harder en sneller kan remmen dan hij en dat hij op moest zouten. Kreeg ik nog een 'ga toch weg' gebaar van hem, maar toen nam hij wel iets afstand. En toen we eens buiten de kom 45 gingen rijden kon hij ook niet meer bij blijven :').
Over midlife crisis gesproken. Ik laat mezelf geloven dat ik een mudlife crisis zit :P

Die adventurebike had ik veel eerder moeten kopen 8)

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:37

geert_s

Gamertag: Brulbak

Gisteren weer een leermomentje in de categorie had je kunnen aan zien komen.

Ik reed achter een tractor met kipwagen, compleet (over)vol geladen met gehakselde snijmaïs. Het ding reed langzaam over de brug, dus ik zat er redelijk kort achter. En ja hoor, het ding was te hoog beladen, en het uitstekende bergje dierenvoer wordt netjes gladgestreken en afgeveegd door het hoogte balkje boven de brug. Vol in mijn bek. Ik al toeterend tot stilstand, en de tractor rijdt er vrolijk vandoor natuurlijk.

De troep lag vanochtend nog steeds overal op de brug... en ik vind het ook nog steeds in naadjes en spleetjes (van de motor) terug.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

KillaZ schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 09:44:
[...]

Al die supersports hebben tegenwoordig 200+ pk toch? Ik merk bij ons in de groep met een R1 (R1 World GP dus dat is MY22? In ieder geval bij Tovami geweest dus zeker 200+ PK) en een Streetfighter V4 dat die dingen echt in het middengebied er vandoor schieten. Alsof er een katapult bij 5k rpm afgeschoten wordt.

Ik ben dan zelfs met 140 Nm vrij kansloos, al ligt dat ook misschien aan het hok wat er omheen gebouwd is :+
Daarom is een vriend van me (tijdelijk) gestopt met circuit rijden. 1:55 op een GSXR-750, de snellere motoren niet kunnen bijhouden en tegelijkertijd de anderen in onze groep die hem weer absoluut niet kunnen bijhouden (de snelste na hem heeft een PR van 2:04 en komt daar de laatste jaren niet onderdoor). Dan mist er wel een belangrijk element natuurlijk, veel leuker als je als groep aan elkaar gewaagd bent.
Ik zag laatst trouwens iemand met een adventure bike zijn rondjes op Assen maken, vind ik dan ook weer dapper 8)7
Toen een vriend van me een circuitdag op Zandvoort had geboekt zag ik daar ook iemand op een BMW GS z'n rondjes maken. Overigens een circuit waar ik met de motor zeker niet zou gaan rijden, er is echt 0,0 ruimte voor een foutje dus je hebt vrijwel direct de vangrail tegen je gezicht.

Reed je altijd alleen of ook met een groepje die kant op? Los van zelf rijden, nog wel eens gaan kijken op zo'n dag?

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:21
Destruction schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:03:
[...]

Daarom is een vriend van me (tijdelijk) gestopt met circuit rijden. 1:55 op een GSXR-750, de snellere motoren niet kunnen bijhouden en tegelijkertijd de anderen in onze groep die hem weer absoluut niet kunnen bijhouden (de snelste na hem heeft een PR van 2:04 en komt daar de laatste jaren niet onderdoor). Dan mist er wel een belangrijk element natuurlijk, veel leuker als je als groep aan elkaar gewaagd bent.
Ja ik vond de 1:59 ook nog wel mooi op de CBR. 20 jaar oud, geen enkele vorm van elektronica (zelfs geen Quickshifter :P ). Om ondertussen op de Veenslang die V4 weer voorbij zien beuken die je net in bij Strubben voorbij ging :+

Ik snap je maatje wel.
Destruction schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:03:

Toen een vriend van me een circuitdag op Zandvoort had geboekt zag ik daar ook iemand op een BMW GS z'n rondjes maken. Overigens een circuit waar ik met de motor zeker niet zou gaan rijden, er is echt 0,0 ruimte voor een foutje dus je hebt vrijwel direct de vangrail tegen je gezicht.

Reed je altijd alleen of ook met een groepje die kant op? Los van zelf rijden, nog wel eens gaan kijken op zo'n dag?
Wij gingen altijd met 5 a 6 man. Hebben ook een soort van afspraak om nooit alleen te gaan rijden, "mocht er wat gebeuren". Helaas was ik de eerste die aantoonde dat die afspraak geen slechte afspraak was :+

Ik ben er 2 weken terug geweest, om o.a. die beelden te bekijken en de rest van het groepje (ik zou eigenlijk zelf ook rijden die dag) even aan te moedigen :)

K to the KillaZ

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

KillaZ schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:15:
[...]

Ja ik vond de 1:59 ook nog wel mooi op de CBR. 20 jaar oud, geen enkele vorm van elektronica (zelfs geen Quickshifter :P ). Om ondertussen op de Veenslang die V4 weer voorbij zien beuken die je net in bij Strubben voorbij ging :+

Ik snap je maatje wel.
Hij had dan wel een quickshifter (en omgekeerd schakelen) :)
[...]

Wij gingen altijd met 5 a 6 man. Hebben ook een soort van afspraak om nooit alleen te gaan rijden, "mocht er wat gebeuren". Helaas was ik de eerste die aantoonde dat die afspraak geen slechte afspraak was :+
Da's dan wel weer jammer ja :/ Hier hetzelfde trouwens, er gaat eigenlijk altijd wel iemand mee. Al dan niet iemand die zelf ook rijdt.
Ik ben er 2 weken terug geweest, om o.a. die beelden te bekijken en de rest van het groepje (ik zou eigenlijk zelf ook rijden die dag) even aan te moedigen :)
Altijd goed natuurlijk :)

* Destruction verwacht er dit jaar niet meer te komen. Een vriend van me gaat nog wel rijden, maar die dag ben ik verhinderd.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:15
Wie gebruikt hier MRA navigation en kan mij de pro's en con's uitleggen

Ik zie: lovende reviews maar ook reviews die het hebben over enorm verbruik accu, niet herkennen van afsluitingen, bij verlaten van de route werkt ie niet bij.

Ik zie weer eens de 79,- aanbieding voor lifetime, en ik gebruik zelf voornamelijk osmand en maps, maar was benieuwd of dit nu nog heel veel voordelen heeft,
edit:
ik heb scenic geprobeerd en beviel ook wel, alleen die doen geen life time :(

[ Voor 13% gewijzigd door kneusteun op 06-10-2026 11:56 ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

GSX-MAN schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 08:58:
Die 1200 is wel duidelijk een ander beest dan de 1050, zeg. Het gaat me nog wel even kosten om mijn maat bij te houden.
Een GS rijdt voornamelijk gewoon heel makkelijk, dus ook makkelijker hard ;)
Qua vermogen ontloopt het elkaar niet zoveel.
Ik ben van een gs naar een r gegaan die ook gewoon weer duikt bij het remmen enz. Dat geeft voor mezelf meer lol en voldoening onderweg. Je moet er wat meer voor doen.
Het blijft toch ook vooral de ezel in het zadel en niet perse de paarden eronder. Maar een gs maakt alles wel erg makkelijk.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

charrel schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:49:
[...]

Een GS rijdt voornamelijk gewoon heel makkelijk, dus ook makkelijker hard ;)
Qua vermogen ontloopt het elkaar niet zoveel.
Ik ben van een gs naar een r gegaan die ook gewoon weer duikt bij het remmen enz. Dat geeft voor mezelf meer lol en voldoening onderweg. Je moet er wat meer voor doen.
Het blijft toch ook vooral de ezel in het zadel en niet perse de paarden eronder. Maar een gs maakt alles wel erg makkelijk.
Mijn maat gaf gisteren tussen neus en lippen door wel aan dat de Tiger GT Pro 'm wel meer gevoel teruggaf in het korte bochtenwerk. Maar ja, ondertussen rijdt hij nu wel dik van me weg met die GS.

Slecht idee... Hoe laat?

• kneusteun
De telelever zou toch juist duiken moeten tegengaan?

• charrel

charrel

Cortisol4life..

kneusteun schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:57:
Yup, daarom rijdt het lekker makkelijk, heerlijk stabiel platform. Door de telelever voel je niet echt wat de voorband doet met remmen of bochten.
Wat voor sommigen dan ook weer makkelijker is, mits je vertrouwen hebt in je voorband.
Je vering blijft ook "soepel", reguliere voorvork verstijft meer in de bocht. Dus het is gewoon een andere sensatie, altijd heerlijk op gereden maar ik werd er wel luier van met rijden. Kan op de r net zo hard maar dat vergt wat meer nadenk werk als het ware qua trailbraking enz.

[ Voor 38% gewijzigd door charrel op 06-10-2026 12:10 ]

• DrivinUCrazy
Persoonlijk vind ik dat eerder een gebrek, als het minder feedback geeft. Maar dat is mijn mening.

• BM
  • Laatst online: 20:39

BM

Admin Softe Goederen
kneusteun schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:45:

Ik zie: lovende reviews maar ook reviews die het hebben over enorm verbruik accu, niet herkennen van afsluitingen, bij verlaten van de route werkt ie niet bij.

Ik zie weer eens de 79,- aanbieding voor lifetime, en ik gebruik zelf voornamelijk osmand en maps, maar was benieuwd of dit nu nog heel veel voordelen heeft,
Heb het tijdje gebruikt icm een Chigee scherm. Werkte oke, maar vond het uiteindelijk niet goed genoeg om te blijven gebruiken. Regelmatig wat verwarrende indicaties: icoontje in beeld om rotonde rechtdoor te doen, terwijl in werkelijkheid driekwart moest, of varianten daarop. Al met al niet heel veel gebruikt, maar ben meer fan van hun routeplanner dan van hun navigatiesoftware.

Let overigens wel op met lifetime: volgens mij zijn ze bezig met nieuwe versies van de planner en navigatie, en ik durf niet te garanderen dat die bij het huidige lifetime inbegrepen zijn... de planner vrij zeker niet iig

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Joris748
KillaZ schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 10:15:
[...]

Ik snap je maatje wel.

[...]

Hier ook 2:00 met een R6 uit 2003 (met de langzame Ruskenhoek). Geloof niet dat ik met 200+ pk en een bult electronica veel sneller zou zijn geweest. Enige circuit waar ik gereden heb waar het wat meer verschil had gemaakt is Spa.

Ik ging vaak wel alleen, maar kende daar genoeg mensen. Mocht er iets gebeuren dan werd het wel opgelost. Ook een tijdje samen met een maatje naar de circuits gereisd.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
GSX-MAN schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:56:
[...]

Mijn maat gaf gisteren tussen neus en lippen door wel aan dat de Tiger GT Pro 'm wel meer gevoel teruggaf in het korte bochtenwerk. Maar ja, ondertussen rijdt hij nu wel dik van me weg met die GS.
Had je hier voor een motor met 17 inch? Op mijn motor met 21 inch voorwiel moet ik echt veel bewuster tegen sturen waar ik in het goede bochtenwerk eigenlijk nog altijd niet aan gewend ben en daar dus een lager bochtensnelheid heb dan met een 17 inch voorwiel.

• kneusteun
BM schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:54:
[...]

Heb het tijdje gebruikt icm een Chigee scherm. Werkte oke, maar vond het uiteindelijk niet goed genoeg om te blijven gebruiken. Regelmatig wat verwarrende indicaties: icoontje in beeld om rotonde rechtdoor te doen, terwijl in werkelijkheid driekwart moest, of varianten daarop. Al met al niet heel veel gebruikt, maar ben meer fan van hun routeplanner dan van hun navigatiesoftware.

Let overigens wel op met lifetime: volgens mij zijn ze bezig met nieuwe versies van de planner en navigatie, en ik durf niet te garanderen dat die bij het huidige lifetime inbegrepen zijn... de planner vrij zeker niet iig
Ja dat is ook zo'n nadeel dat als de kans er is dan gebruiken ze hem om je uit de life time te gooien, of een extra paywall voor nieuwe functies

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Dagje Luxemburg, heerlijk rustig op de weg, perfect weertje; echt puur genieten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O2xFR6DkPX_72XolN0FbWKSNWxI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G5QNQZpV1SndoaHo8Ek99GUs.jpg?f=fotoalbum_large

Motorgear en ultieme speakers te koop op MP.

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:37

geert_s

Gamertag: Brulbak

kneusteun schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:24:
[...]

Ja dat is ook zo'n nadeel dat als de kans er is dan gebruiken ze hem om je uit de life time te gooien, of een extra paywall voor nieuwe functies
Dit is een bekende truc inderdaad. Het is niet jouw lifetime, die van je motor, of die van je telefoon. Het is de lifetime van die versie van de software of van de dienst. Ze beloven overigens ook een lifetime lang gratis updates. Maar ook dat ze het tussentijds altijd kunnen beeindigen. Ze kunnen dus altijd stoppen met deze dienst, en vervolgens een nieuwe dienst starten die min of meer hetzelfde doet, maar dan onder een andere naam.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Adder28
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:17
Ik word zelf een beetje moe van al die abonnementen overal. Ik snap wel dat er geld moet binnenkomen om de boel draaiende te houden, maar ik ben al zover dat ik gewoon iets niet meer koop als het enkel subscription is.

• kneusteun
Adder28 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:00:
Ik word zelf een beetje moe van al die abonnementen overal. Ik snap wel dat er geld moet binnenkomen om de boel draaiende te houden, maar ik ben al zover dat ik gewoon iets niet meer koop als het enkel subscription is.
Dat is nu ook mijn probleem.

Ik wil niet meer maandelijks betalen, en die MRA was nog een van de mogelijkheden om "lifetime" te kopen, bij vele andere is het gewoon of per jaar of per maand....

Osmand heb ik voor tracks, maar ik wou gewoon een goede 2e hebben voor routes maken en genereren.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
@kneusteun En je wil routes maken op je telefoon? Mijn ervaring is toch dat als er meer dan 2/3 tussenpunten zijn het lastig is op de telefoon. Als er wel een goede optie is hoor ik het ook graag. ;)

MRA is wel heel fijn om routes te maken op de pc om die vervolgens op de telefoon te gebruiken, maar daarvoor kan ik altijd uit de voeten met de gratis functionaliteit en Street View en ViaMichelin in een ander tabblad.

• Adder28
Ik gebruik ook OSMAND voor te navigeren op mijn offline smartphone op de motor. Vroeger gebruikte ik ridewithgps om routes te maken, maar nu doe ik het met MRA. En om eerlijk te zijn: MRA, ridewithgps, Calimoto, Kurviger, Basecamp, stegra,.. Het zou eens fijn zijn als er 1-2 grote waren en dat ze gewoon 1 lifetime gaven en desnoods duidelijk zeggen dat je bij elke grote versie (1.0-2.0-3.0) weer terug een upgrade moet kopen. Want nu is het ook weer lekker duidelijk.

• Kanseleur
Voor routes maken heb ik net Motorcurves (https://motorcurves.nl/) ontdekt. Routes kun je vervolgens ook exporteren (.gpx, .kml, .int). Slepen van tussenpunten gaat eenvoudig. Voor de afgelopen ritten heb ik daarin de routes gemaakt en in OsmAnd gezet voor de navigatie. Werkt voor mij perfect. Importeren in Maps.Me werkt natuurlijk ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Kanseleur op 06-10-2026 14:22 ]

• Adder28
Kanseleur schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:20:
Voor routes maken heb ik net Motorcurves (https://motorcurves.nl/) ontdekt. Routes kun je vervolgens ook exporteren (.gpx, .kml, .int). Slepen van tussenpunten gaat eenvoudig. Voor de afgelopen ritten heb ik daarin de routes gemaakt en in OsmAnd gezet voor de navigatie. Werkt voor mij perfect. Importeren in Maps.Me werkt natuurlijk ook.
Nog eentje extra voor bij mijn lijst :*)

• kneusteun
WilbertNeems schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:14:
@kneusteun En je wil routes maken op je telefoon? Mijn ervaring is toch dat als er meer dan 2/3 tussenpunten zijn het lastig is op de telefoon. Als er wel een goede optie is hoor ik het ook graag. ;)

MRA is wel heel fijn om routes te maken op de pc om die vervolgens op de telefoon te gebruiken, maar daarvoor kan ik altijd uit de voeten met de gratis functionaliteit en Street View en ViaMichelin in een ander tabblad.
Het genereren van een route, dus niet gewoon navigatie maar een slinger route laten maken.

Inladen van gpx doe ik met osmand. Maar die kan niet een rondje genereren vanaf een bepaald punt geloof ik.
edit:
even vanaf pc.
Stel zoals laatst naar de befaamde brug, dan rij ik gewoon hersenloos ergens heen, dan zou ik het tof vinden om dan "genereer een route" te doen om daar dan een mooi rondje te rijden. Niet eerst ter plekken kijken of er een leuke gpx is om te downloaden etc.

[ Voor 16% gewijzigd door kneusteun op 06-10-2026 15:22 ]

• roelfp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:39
kneusteun schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:24:
[...]

Wat ik lees in het forum op MRA is dat je de huidige functionaliteit gewoon kunt blijven gebruiken binnen je lifetime abo. Wil je ook de nieuwe functionaliteit (AI en nog wat meer), dan kun je een upgrade voor €49 aanschaffen.

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
GSX-MAN schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 08:58:
[Afbeelding]
Het eerste weekend de motor leren kennen zit erop. Na wat uitgebreide rondjes in Nederland in de afgelopen weekenden, nu van vrijdag t/m maandag in de Eifel geweest. Die 1200 is wel duidelijk een ander beest dan de 1050, zeg. Het gaat me nog wel even kosten om mijn maat bij te houden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij Adrie in Bad Bertrich :)
kneusteun schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:45:

edit:
ik heb scenic geprobeerd en beviel ook wel, alleen die doen geen life time :(
Hier op een Carpuride scherm de lifetime versie (€50,-).

Hij geeft wel vaak dat wegen afgesloten zijn vanwege werkzaamheden en er in werkelijkheid geen werkzaamheden zijn, en andersom; werkzaamheden die niet worden aangegeven.
Wellicht dat ik dat in de instellingen nog wat kan aanpassen.

Mijn telefoon kan ook nogal heet worden waardoor er best wat vertraging in komt en een hoog batterij verbruik. Maar dat zal meer aan de telefoon liggen.

Wat ik wel top vind is het maken van routes via de MRA site, en dan op de motor direct de route te kunnen openen.
Hoogtemeters zien is ook leuk in het buitenland, en sinds de update van mei dit jaar zie je ook over hoeveel km het volgende tankstation op de route is.

Al met al wel tevreden er over :)

🚗 Tesla M3H - 2024 | 🏍️ Yamaha Tracer 900 - 2017 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 D-wtw: QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 |🔋2x HomeWizard PiB 2,7kWh

• kneusteun
Ja dat heet worden en batterij verbruik hoor ik meer terug, maar wat moet ik mij daar bij voorstellen? ik kan normaal makkelijk een dag rijden met spotify en osmand aan. Dat lukt niet met MRA?

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17:25

ghostman

dwarf

Afgelopen weekend het laatste stukje gereden en we zijn weer thuis :) Laatste 6 weken van George Town naar Bangkok gereden, via de oostkust (Songhla, Koh Samui, Hua Hin) heen, en via het westen (Ranong, Phuket, Ko Lanta) weer terug. Doordeweeks gewoon werken en de locaties verkennen, om in het weekend eigenlijk alleen te rijden en een beetje te kijken wat er te doen is.

Motortje heeft het goed volgehouden, hoewel de ketting/tandwielen nu wel echt op zijn :+. Wel flink wat werk aan de motor te doen de aankomende tijd (remschrijven/blokken, ketting/tandwielen, ratel in het motorblok, nieuwe achterband, etc), maar als dat gedaan is gaan we voor de tweede ronde om via Thailand door Laos en Cambodia (en hopelijk terug) te rijden :)

Wel goede lessen geleerd tijdens de trip:

- Iedereen kon het voorzien, maar in Bangkok rijden is echt super kut (als je geen automaat hebt).
- Rijden in regenseizoen is goed te doen, zolang je maar verstandig genoeg bent en er rekening mee houd dat je tussen de 30 minuten en 3 uur per dag aan de zijkant van de weg staat.
- Goede verlichting en alarmlichten zijn dus ook geen onnodige luxe.
- Ondanks dat het hier normaal is ben ik echt een idioot dat ik nog steeds geen motorpak heb..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DmVasim73OTwJT1KDKH334xwqxg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2b4tG6E70FWx5r9mXTG5PrS.jpg?f=fotoalbum_medium Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYNmz3a52P7Z9r5CNx8bsKQc0hs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CT8tfxIBM3SHtsmoLiKZk8tu.jpg?f=fotoalbum_medium

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
@kneusteun Ik heb m tijdens het rijden aan de oplader hangen, anders is hij met een ochtendje leeg.
Komt ook deels door het draadloos android auto.

[ Voor 4% gewijzigd door henkNL op 06-10-2026 16:44 ]

🚗 Tesla M3H - 2024 | 🏍️ Yamaha Tracer 900 - 2017 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 D-wtw: QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 |🔋2x HomeWizard PiB 2,7kWh

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

kneusteun schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 14:53:
[...]

Stel zoals laatst naar de befaamde brug, dan rij ik gewoon hersenloos ergens heen, dan zou ik het tof vinden om dan "genereer een route" te doen om daar dan een mooi rondje te rijden. Niet eerst ter plekken kijken of er een leuke gpx is om te downloaden etc.
Dat kan de BMW app wel. Maar die maakt er nooit een rondje van, dus je moet wel een andere bestemming opgeven om naartoe te rijden. In de praktijk kijk ik op de kaart, zie ik wat leuke weggetjes en kies een bestemming daarachter.

Enige nadeel: je moet er een BMW voor hebben die recent genoeg is dat je m met Bluetooth kan verbinden aan de telefoon. Mijn R1250RS kan dat wel, maar mn K1600GT helaas niet.

[ Voor 13% gewijzigd door noes op 06-10-2026 17:03 ]

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:07

jeroenathome

Een regel tekst

Met de navigatie van MRA heb ik weinig ervaring mee. Het maken van routes is goed te doen via de site. De app op Android heeft minder mogelijkheden dan de website zoals tomtom en garmin tegelijk weergeven en de app is eerder een aanvulling op de site.

Voor de club maak ik veel gebruik van MRA en daarvoor is het super gezien alle mogelijkheden. Ook handig is als ik een route narijd. Ik kan onderweg de route makkelijk aanpassen en later thuis controleren. Als je de route generator gebruikt wordt er gebruik gemaakt van het totale route archief van MRA om een route te bepalen. Wegen die in meerdere routes voorkomen worden dan ook meegenomen in de nieuwe route. Kan als positief en negatief gezien worden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:55
kneusteun schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:57:
De vloeistofgekoelde (2014 ->) R en RS hebben géén telelever. De RT, GS, GSA en luchtgekoelde R (2006-2014) wel :Y

[ Voor 17% gewijzigd door NLDViane op 06-10-2026 17:55 ]

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

WilbertNeems schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:21:
[...]

Had je hier voor een motor met 17 inch? Op mijn motor met 21 inch voorwiel moet ik echt veel bewuster tegen sturen waar ik in het goede bochtenwerk eigenlijk nog altijd niet aan gewend ben en daar dus een lager bochtensnelheid heb dan met een 17 inch voorwiel.
Ja, maar toen ik gisteren in een traject met kort opeenvolgend bochtenwerk in een flow kwam, ging de motor eigenlijk als vanzelf. Maar inderdaad, 21 voor en semi terreinbanden. Op termijn wordt dat wel Pirelli Scorpion Trail.

Slecht idee... Hoe laat?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

henkNL schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:05:
[...]

Bij Adrie in Bad Bertrich :)
We komen er al sinds 2013, de afgelopen jaren zelfs twee keer per jaar. Had ik vroeger nooit geloofd, altijd naar dezelfde plek op vakantie, maar met de motor is het een mooie combinatie van goed bereisbare afstand en een gebied waar je gewoon goed kan rijden.

Slecht idee... Hoe laat?

• Bommes
GSX-MAN schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 08:23:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/63mESY5x1E1rDspRoVRZmE04nj4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/34A9HOONx29KuhoKsd4xrCV7.jpg?f=user_large

• Joris748
GSX-MAN schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:14:
[...]

Ja, maar toen ik gisteren in een traject met kort opeenvolgend bochtenwerk in een flow kwam, ging de motor eigenlijk als vanzelf. Maar inderdaad, 21 voor en semi terreinbanden. Op termijn wordt dat wel Pirelli Scorpion Trail.
Weet je het zeker? De Scorpion Rally STR leveren meer dan genoeg grip voor het betere stuurwerk. En dan kun je ook nog eens een stukje offroad meepakken.

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Ik bedoel geen racemotoren, hè? Ik bedoel deze:

Afbeeldingslocatie: https://hips.hearstapps.com/hmg-prod/images/twh05555-695e02faa8e71.jpeg

Slecht idee... Hoe laat?

• GSX-MAN

GSX-MAN

de/het/een

Joris748 schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 21:06:
[...]

Weet je het zeker? De Scorpion Rally STR leveren meer dan genoeg grip voor het betere stuurwerk. En dan kun je ook nog eens een stukje offroad meepakken.
Ik heb nu Continental TKC 70 Rocks:
Afbeeldingslocatie: https://cdn.autodoc.de/uploads/tyres/full/MO/4019238029505_0244649000.jpg

Ik ga niet beweren dat ze slecht zijn, ik kon er verbazend hard mee over bochtige wegen. Maar de meeste trips met vrienden zijn gericht op de leukere stuurwegen, offroad ben ik geen ster en als ik een keer met @Blomminator op vakantie ga zal ik wel andere banden moeten kopen. Maar de Scorpion Trail lijkt mij nu de meest voor de hand liggende.

Slecht idee... Hoe laat?

• Joris748
GSX-MAN schreef op dinsdag 6 oktober 2026 @ 22:26:
[...]

Ik heb nu Continental TKC 70 Rocks:
[Afbeelding]

Ik ga niet beweren dat ze slecht zijn, ik kon er verbazend hard mee over bochtige wegen. Maar de meeste trips met vrienden zijn gericht op de leukere stuurwegen, offroad ben ik geen ster en als ik een keer met @Blomminator op vakantie ga zal ik wel andere banden moeten kopen. Maar de Scorpion Trail lijkt mij nu de meest voor de hand liggende.
Ik heb me dit jaar twee lange weekenden in Vulkaneifel, Saarland, Hünsrück en Luxemburg vermaakt. Met dagafstanden van 300-350 km echt stevig doorgereden. Geen moment het gevoel gehad dat ik meer straat georiënteerde
banden nodig heb. Kon gewoon lekker meerijden met de snellere sportieve motoren.

Misschien moet je jezelf wat meer tijd geven om te wennen.

Pagina: 1 ... 78 79 Laatste