• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 20 april 2026 @ 20:41:
@Aikon dramatische lucht, blijft het wel een beetje droog daar?
Af en toe wat spetters, wind of wat frisser maakt mij echt niet zo veel uit tijdens een motortripje. Maar steeds regen.. daar krijg ik wel echt serieus slechte zin van.
[Afbeelding]

Die trip: bij een lokale bouwmarkt in Frankrijk een set rubberen laarzen en handschoenen gescoord. Ik was er na een paar dagen natte voeten en vingers wel klaar mee.
[Afbeelding]

Ook ooit na 2 dagen nattigheid bij een wasserette bij een Franse supermarkt mijn complete moeite outfit in een driver gegooid. En bij de naast gelegen Intersport een regenjas gekocht die over mijn toch niet zo waterdichte motorjas past.

Zowel die regenjas als een set van die rubberen poetshandschoenen gaan nog steeds op elke trip mee.

Echt een grondige hekel aan langdurige nattigheid.
[Afbeelding]
Ja eens, de regen op de foto heb ik niet getroffen. Het is nu al 5 dgn heerlijk weer. Na 2-3 dagen mist en miezer. Regenpak heb ik ook standaard bij hoor, en waterdichte winterhandschoenen. Maar écht regen, lange tijd, ja vreselijk. Zeker met nat inpakken etc... nah ja, laatste weken v Noorwegen vorig jaar.

Ik ben nu hier: https://maps.app.goo.gl/qNexBa6fLmZY8mEq6?g_st=ac
1200 mtr hoog, echt muisstil, geen eens insecten. En vrij uniek, exact nul lichtjes te zien. Mits ik mn telefoon weg leg. Ik verdenk hertjes verderop, maar tis te donker... En ijskoud :+

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 20 april 2026 @ 21:02:
[...]

Deze post had ik niet eens gezien :P
Heb ik goed geschoten of had ik ergens anders op moeten reageren??
Schiet hier anders op: die rode Vespa. Was dat ook 300cc dan? Ik dacht altijd dat die ook 50cc was.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:36
Koekstra schreef op maandag 20 april 2026 @ 07:49:
[...]

Het is de Simond Makalu II van de decathlon.

[...]

Ik gebruik die tent overigens wel, dus als je iets specifieks wil weten hoor ik het graag!
Ik heb die tent ook pas gekocht maar die zit nog nieuw in verpakking door omstandigheden.

Die slaapzak , wat voor soort stof is die van gemaakt?

Ow en om toch meer motor gerelateerd te zijn. Onze hond mag ook altijd mee op de motor :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xA5-IcJhS4dSJtW8O_irtuMGswM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTc7wg7VAdsKrEyaJu2ps0DG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WUl2IyxdCG1eHW56DfHliQQ8LdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/znxjtLKRXA7rO0y7t6BVEMoe.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04

iMars

Full time prutser

Bommes schreef op maandag 20 april 2026 @ 21:02:
[...]

Deze post had ik niet eens gezien :P
Heb ik goed geschoten of had ik ergens anders op moeten reageren??
Hahaha ik hintte op een mooie scooter foto offroad :+ (zal niet verder zeuren over scooters :o ).

Koop hier mijn P1 reader :)

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59
Aikon schreef op maandag 20 april 2026 @ 21:14:
[...]

Ja eens, de regen op de foto heb ik niet getroffen. Het is nu al 5 dgn heerlijk weer. Na 2-3 dagen mist en miezer. Regenpak heb ik ook standaard bij hoor, en waterdichte winterhandschoenen. Maar écht regen, lange tijd, ja vreselijk. Zeker met nat inpakken etc... nah ja, laatste weken v Noorwegen vorig jaar.

Ik ben nu hier: https://maps.app.goo.gl/qNexBa6fLmZY8mEq6?g_st=ac
1200 mtr hoog, echt muisstil, geen eens insecten. En vrij uniek, exact nul lichtjes te zien. Mits ik mn telefoon weg leg. Ik verdenk hertjes verderop, maar tis te donker... En ijskoud :+
Hele mooie omgeving waar je nu bent.
Hier al geweest??https://maps.app.goo.gl/pUxxvifHieWnQcCLA?g_st=ac
Ik zal de foto met mijn Vespa op mijn link locatie achterwege laten :P
Aikon schreef op maandag 20 april 2026 @ 21:15:
[...]

Schiet hier anders op: die rode Vespa. Was dat ook 300cc dan? Ik dacht altijd dat die ook 50cc was.
250, die rode was mijn vorige Vespa en dat was een 2006 bouwjaar, 250 GTS. Zelf uit België geïmporteerd, met iets van 4 duizend kilometer op de klok, met 30.000 meer weer verkocht. Ding is tot op Sicilië, de Etna op en af geweest.

Oohh maar zo jaloers nu op jou trip, ik ben zwaar Italië fan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Aikon
  • Niet online
Ik weet niet of het nu beter of slechter is dat het dus geen scooter was >:) Hoe lang deed je erover em hoe terug? Via de eilanden of t hele stuk weer omhoog gereden?

Ja het is wel prachtig hier, had geen idee wat ik moest verwachten. Maar dankzij de act echt wel veel ongerepte natuur gezien. Ook vrijwel geen verkeer, op de stukjes normale weg na, misschien 1 auto per uur. Nog maar 1 dagje dan Pompei en tet Sicilië.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
harley schreef op maandag 20 april 2026 @ 21:18:
[...]

Ik heb die tent ook pas gekocht maar die zit nog nieuw in verpakking door omstandigheden.

Die slaapzak , wat voor soort stof is die van gemaakt?

Ow en om toch meer motor gerelateerd te zijn. Onze hond mag ook altijd mee op de motor :

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Buitenkant gewoon van die plastic slaapzak stof (daarom lakenzak!) en vulling is dons.

https://www.decathlon.nl/p/slaapzak-makalu-ii-maat-xl/177494/c200c242m8495192

Aanrader voor koukleumen zoals ik

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuBB1GUnMZbIvFXnj8_0CcLnff0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aGs2pZCBUT7UOtiMisgyLz5Y.jpg?f=fotoalbum_large

Ik had allemaal modellen in mijn hoofd, en toen wist ik het weer: ik ben platzak. Dus kocht ik vanmiddag voor €600,- deze r1100rs.

Enorm gaaf ding. Rijdt zeer stabiel, remt zeer goed, trekt als een paard. Geeft echt vertrouwen en comfort op de snelweg tov mijn naked lesmotortje. Maar is niet saai !

Kleine dingetjes kwamen tijdens de rit van de kop van Friesland naar de Flevopolder aan het licht:
  • abs lampje blijft branden ondanks belofte dat hij met bijladen op de snelweg wel uit zou gaan
  • De benzinemeter werkt niet
Al met al denk ik een redelijke koop. Het versnellingsbak probleem wat deze motoren hebben heeft deze geen enkel verschijnsel van, en ik heb zeer veel teruggeschakeld.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:21

botoo

💀 too old to die young

Chevy454 schreef op maandag 20 april 2026 @ 17:34:
[...]

Het is leuk maar uiteindelijk brengt het niks op. Geen meerwaarde bij verkoop en bij een stroker is het nog meer van belang om meer toeren te draaien om de belasting op de krukas binnen de perken te houden. Je gaat bij een stroker nog meer leunen om op koppel te rijden maar dan ga je meestal te laag in de toeren en dan gaat het fout. Grotere (en lichtere) zuigers zijn inderdaad de betere keuze maar je moet wel voldoende vlees hebben.

Ik zou dan eerder kijken naar een Vmax als je toch gek aan het koppel wilt hangen.
Maar dat is dan mijn mening natuurlijk :)
Ha, nee, voor meerwaarde had ik 'm orgineel moeten laten en niet teveel mee moeten rijden, ik ben me heel wel bewust dat alles wat ik er instop er niet uit zal komen, maar daar heb ik de motor ook niet voor. Op koppel rijden doe ik sowieso niet, ik blijf graag op 3000 rpm en meer, er zit niet voor niets een versnellingsbak op ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:27
Vanavond nog even lekker rondje in de buurt gedaan. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNfHhxQA1ruGdHdMwCVwztQIS18=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/8wyess0vOrOH8XcGU9VliEaF.jpg?f=user_large

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08

• mr.hypocrite
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
gebruikershaes schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:38:
@Brazos @mr.hypocrite Ja Univé gechecked en die zit met de autoverzekering 50 euro per maand duurder dan abn waar ik nu zit. Ik wilde er op vooruit gaan. Unigarant lijkt een optie maar die moet je via tussenpersonen afsluiten.
Ligt inderdaad wel wat voor soort verzekering je hebt en hoe oud je voertuigen zijn.
Mijn WA voor de pekelmotor is maar 45,28 euro per jaar en met 2 voertuigen die er aan hangen die all risk verzekerd zijn scheelt dat voor mij wel enorm.

Univé werkt voor in ieder geval voor mij situatie.
SniperGuy schreef op maandag 20 april 2026 @ 19:53:
[...]

Ik heb me er een beetje in verdiept en Carpuride is een instapmodel met wat issues. Chigee lijkt de betere te zijn (sneller, LTE modellen dashcams etc) maar daar is de prijs ook naar.
Nu nog een goede gpx routeplanner met turn-by-turn navigatie én AA support :)
Over welke issues heb je het dan over?
Ben een bezitter van een Carpuride W702B voor 2 jaar nu. Qua lag valt het voor mij wel mee. Snel genoeg voor op de snelweg en scherm is groot genoeg om off road de route te kunnen zien op OsmAnd+.

Nadeel van W702B is dat de helderheid niet aanpast aan zon/tunnels/nacht maar dat zouden ze moeten hebben verholpen in de Pro versie (die ik niet heb).

Enig probleem wat ik had gehad is dat het scherm waterschade had na een paar dagen hevig regen gebruik maar ze hebben kostenloos een nieuw schermpje opgestuurd om zelf te vervangen.

Carpuride heeft ook schermen met dashcam maar heb beelden gezien op youtube en ben niet echt overtuigd. Ik denk dat goed gepositioneerde insta360 nuttiger is dan de kwaliteit van Carpuride, geen beelden van Chigee gezien.

Mocht je toch voor Carpuride gaan dan raad ik aan om nooit zo'n apparaat full price te betalen. Ze hebben altijd kortingscodes. Wat je ook kan doen is het apparaat in je winkelmandje te doen en je email in te vullen maar niet afrekenen. Elke paar dagen sturen ze dan een email met een kortingscode. Toen de W702B net uit was heb ik het uiteindelijk met 35% korting kunnen kopen met het winkelwagentje truc voor: $207.93 USD

Subtotal
$319.90
Order discount
-$111.97

Voor je gps routeplanner kan ik OsmAnd+ aanraden. Maar het is meer app om een .gpx route te laten zien en ondersteunt AA. Je kan er vast routes mee maken maar zelf niet echt ervaring mee. Routes maak ik van tevoren op de PC en exporteer de .gpx bestanden naar OSMand óf ik gebruik Kurviger.,

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04:43
mr.hypocrite schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 02:00:
[...]

Ligt inderdaad wel wat voor soort verzekering je hebt en hoe oud je voertuigen zijn.
Mijn WA voor de pekelmotor is maar 45,28 euro per jaar en met 2 voertuigen die er aan hangen die all risk verzekerd zijn scheelt dat voor mij wel enorm.

Univé werkt voor in ieder geval voor mij situatie.

[...]

Over welke issues heb je het dan over?
Ben een bezitter van een Carpuride W702B voor 2 jaar nu. Qua lag valt het voor mij wel mee. Snel genoeg voor op de snelweg en scherm is groot genoeg om off road de route te kunnen zien op OsmAnd+.

Nadeel van W702B is dat de helderheid niet aanpast aan zon/tunnels/nacht maar dat zouden ze moeten hebben verholpen in de Pro versie (die ik niet heb).

Enig probleem wat ik had gehad is dat het scherm waterschade had na een paar dagen hevig regen gebruik maar ze hebben kostenloos een nieuw schermpje opgestuurd om zelf te vervangen.

Carpuride heeft ook schermen met dashcam maar heb beelden gezien op youtube en ben niet echt overtuigd. Ik denk dat goed gepositioneerde insta360 nuttiger is dan de kwaliteit van Carpuride, geen beelden van Chigee gezien.

Mocht je toch voor Carpuride gaan dan raad ik aan om nooit zo'n apparaat full price te betalen. Ze hebben altijd kortingscodes. Wat je ook kan doen is het apparaat in je winkelmandje te doen en je email in te vullen maar niet afrekenen. Elke paar dagen sturen ze dan een email met een kortingscode. Toen de W702B net uit was heb ik het uiteindelijk met 35% korting kunnen kopen met het winkelwagentje truc voor: $207.93 USD

Subtotal
$319.90
Order discount
-$111.97

Voor je gps routeplanner kan ik OsmAnd+ aanraden. Maar het is meer app om een .gpx route te laten zien en ondersteunt AA. Je kan er vast routes mee maken maar zelf niet echt ervaring mee. Routes maak ik van tevoren op de PC en exporteer de .gpx bestanden naar OSMand óf ik gebruik Kurviger.,
Het zijn altijd connectivity issues en er is een hele lijst met redelijk recente telefoons die niet ondersteund worden

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:17
Wootlock schreef op maandag 20 april 2026 @ 15:46:
[...]

Ik had een quadlock met vibratie demper aangeschaft om te kunnen navigeren, na wat research te hebben gedaan vertrouwde ik dat toch niet (iphone en trilling is geen goede combi)
Toen op Aliepxress een carplay unit welke op USB werkt op de motor gezet.
Draadloos via de telefoon gekoppeld en ik moet zeggen eigenlijk weinig input lag.
40 euro carplay unit en een Iphone 16 pro.
Gebruik dat al sinds iPhone 7 (quadlock) nog nooit een telefoon gemold of verloren. En dat is inclusief hoge snelheid door drek en stenen etc.

Ik heb een keer een rijmaat gehad met zo’n CarPlay ding en ik werd zelfs gek van dat ding.

“Even stoppen signaal is weg” gevolgd door “wacht ff nog niet wegrijden connectie lijkt traag”
Ik werd er helemaal gek van, constant stoppen of iets omdat dat klote ding nooit deed wat ie moest doen en anders elke moment weer issues gaf.

My 2cents

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:36
Probleem is dat er echt belachelijk veel carplay displays zijn.
Van 5 tientjes tot 500 euro, en daar zit zeker wel veel verschil tussen.

Nogmaals ik merk (vooralsnog) geen vertraging met de mijne (carabc db601), en die was 319 euro.
Die zit dan wel op de originele bmw houder van de motor en kan dus ook data van de motor zelf weergeven. (Grbruik ik niet)
Enige echte nadeel vind ik de korte accuduur van de telefoon zelf (s23) en dat niet alle software op een carplay scherm kan (zoals dmd)

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 21-04-2026 08:16 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Voor hetzelfde geld koop je ook bijvoorbeeld een A37, met IP68-rating en Android 16, en dan kan je alle apps draaien die je wil (inclusief DMD). Geen gezeur met extra connecties die kunnen wegvallen of leeglopende telefoons in je binnenzak etc.

* Waaj vind die losse schermpjes een overgecompliceerde oplossing voor een niet bestaand probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Waaj op 21-04-2026 08:27 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is gewoon een andere usecase. Wij rijden er mee naar onze grond met mooi weer, er kan nog iets in van boodschappen en afgezien van de investering zijn de gebruikskosten laag. Bij auto's heb je toch ook verschillende modellen en motoriseringen/aandrijvingen? Is een Renault Zoe een auto? Ja toch? Wil je er zelf mee rijden? Misschien niet. Heeft het bestaansrecht? Ja, anders zou het niet gemaakt en verkocht worden.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Chevy454
  • Niet online
harley schreef op maandag 20 april 2026 @ 21:18:
Onze teckel wil ik ook altijd graag meenemen maar ik denk dat die te gestoord is om in een tanktas te blijven zitten. En ook te lang...

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Chevy454
  • Niet online
silverball schreef op maandag 20 april 2026 @ 22:38:
Het versnellingsbak probleem wat deze motoren hebben heeft deze geen enkel verschijnsel van, en ik heb zeer veel teruggeschakeld.
Wat zou het probleem zijn met deze modellen en de bak zijn dan? De ingaande as van de versnellingsbak door te laag in toeren te rijden?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Chevy454 schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 08:56:
[...]

Wat zou het probleem zijn met deze modellen en de bak zijn dan? De ingaande as van de versnellingsbak door te laag in toeren te rijden?
Ik meen gelezen te hebben dat vroege r1100rs soms slecht in z'n drie gaan. Geen idee waarom dat komt. Deze zit in het 'foute' bouwjaar, maar hij schakelt prima.

Heeft iemand trouwens een tip voor het peilen van de olie bij zo'n BMW boxer? Op het carter zit dus zo'n kijkglaasje, maar ik zie, ondanks schoonmaken, alleen maar een troebele waas. Ook met schudden is er niet veel te zien.

Ik denk niet dat hij zonder olie zit
  • Loopt goed
  • Lampje brandt niet
maar ik wil dit wel even goed hebben voordat ik hem weer pak. Iemand een tip?

Aankomend weekend ga ik hem een beurtje geven en even op het gemak kleppen stellen en dergelijke, maar ik wil graag vanmiddag nog even een ritje maken :P

[ Voor 8% gewijzigd door silverball op 21-04-2026 09:31 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
silverball schreef op dinsdag 21 april 2026 @ 09:25:
[...]

Ik meen gelezen te hebben dat vroege r1100rs soms slecht in z'n drie gaan. Geen idee waarom dat komt. Deze zit in het 'foute' bouwjaar, maar hij schakelt prima.

Heeft iemand trouwens een tip voor het peilen van de olie bij zo'n BMW boxer? Op het carter zit dus zo'n kijkglaasje, maar ik zie, ondanks schoonmaken, alleen maar een troebele waas. Ook met schudden is er niet veel te zien.

Ik denk niet dat hij zonder olie zit
  • Loopt goed
  • Lampje brandt niet
maar ik wil dit wel even goed hebben voordat ik hem weer pak. Iemand een tip?

Aankomend weekend ga ik hem een beurtje geven en even op het gemak kleppen stellen en dergelijke, maar ik wil graag vanmiddag nog even een ritje maken :P
Vaak overvullen mensen hem juist omdat ze niks zien. Glaasje kan je vervangen en is een aanrader na zoveel jaar in de hete olie.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
silverball schreef op maandag 20 april 2026 @ 22:38:
[Afbeelding]

Ik had allemaal modellen in mijn hoofd, en toen wist ik het weer: ik ben platzak. Dus kocht ik vanmiddag voor €600,- deze r1100rs.

Enorm gaaf ding. Rijdt zeer stabiel, remt zeer goed, trekt als een paard. Geeft echt vertrouwen en comfort op de snelweg tov mijn naked lesmotortje. Maar is niet saai !

Kleine dingetjes kwamen tijdens de rit van de kop van Friesland naar de Flevopolder aan het licht:
  • abs lampje blijft branden ondanks belofte dat hij met bijladen op de snelweg wel uit zou gaan
  • De benzinemeter werkt niet
Al met al denk ik een redelijke koop. Het versnellingsbak probleem wat deze motoren hebben heeft deze geen enkel verschijnsel van, en ik heb zeer veel teruggeschakeld.
Misschien geen hip model maar het rijdt heerlijk! Ik heb mijn R1100RS vorig jaar na 8 jaar trouwe dienst door weer en wind verkocht. Veel probleemloze kilometers mee gereden. Ik ben blij met mijn huidige motor maar mis soms de cardan en de soepelheid van het blok af en toe wel. ABS lampje valt iets aan te doen en met versnellingsbak nooit problemen gehad. :)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Kogel is door de kerk, de DRZ gaat er uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O04ndbmoWxmIOuU3aAe4Uwcploc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NNtHKqcHhj6XI5a2aAZfE8kL.jpg?f=fotoalbum_large

Hoewel de funfactor enorm is, en de machine zelf natuurlijk bulletproof, gebruik ik hem te weinig en mag hij plaats maken voor iets ouders.

Stiekem wil ik altijd nog eens een vooroorlogse fiets hebben, lijkt me fantastisch. D'r komt wel weer '2e' fiets terug uiteraard, maar kan zomaar een zundapp motorfiets of jaren 50/60 vespa motorfiets worden. <3
Pagina: 1 ... 23 24 Laatste