Ik ben zojuist geslaagd voor WRM-A examen 1C ofwel alle 12 bijzondere verrichtingen voor de motor. Nu verder naar de stage!
Even in het algemeen, ergens wel. Als ik dingen zie die niet kloppen dan geeft mij dat weinig vertrouwen in de rest van de app.Willem schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:41:
[...]
Houdt het je tegen de app te gebruiken of te registreren?
BAM!!!!! van harte kerelHTT-Thalan schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:48:
Ik ben zojuist geslaagd voor WRM-A examen 1C ofwel alle 12 bijzondere verrichtingen voor de motor. Nu verder naar de stage!
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Oké, dat is goed om te weten. Het is niet de bedoeling om een drempel op te werpen namelijk.
*gaat de afbeelding aanpassen
Zulke slordigheden vind ik inderdaad meer dan genoeg reden om de app niet te gebruiken, maar ik ben dan ook erg detailgericht.Willem schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:41:
[...]
Je moet iets als je geen foto's hebt![]()
> "impressie"
Fair enough hoor, 't is gewoon AI.
Houdt het je tegen de app te gebruiken of te registreren?
Ook heb ik al jaren geen motor meer, dus ik zou sowieso de app niet nodig hebben.
"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."
Op pexels.com kun je gratis heel veel stock-foto's vinden die je gewoon mag gebruiken voor je site. Hoef je geen risico te lopen met foute AI foto'sWillem schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:51:
Oké, dat is goed om te weten. Het is niet de bedoeling om een drempel op te werpen namelijk.![]()
Ik richt me voor nu op de motor hobbyist-DIY'er, maar de meerwaarde van de tool is natuurlijk voor auto's (of andere voertuigen) net zo goed van toepassing.SpongeRob schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:10:
[...]
Zulke slordigheden vind ik inderdaad meer dan genoeg reden om de app niet te gebruiken, maar ik ben dan ook erg detailgericht.
Ook heb ik al jaren geen motor meer, dus ik zou sowieso de app niet nodig hebben.
@Willem Mij ontgaat eigenlijk juist de meerwaarde van die tool? Waarom heb ik een tool nodig voor het onderhoud als een excelsheet of zelfs een multomap ook voldoende is om bij te houden wat ik aan onderhoud doe? En daarmee ook niet mijn data uit handen hoef te geven aan een derde partij?
Waaj schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:50:
[...]
Even in het algemeen, ergens wel. Als ik dingen zie die niet kloppen dan geeft mij dat weinig vertrouwen in de rest van de app.
Tja, jammer als mensen daar niet doorheen kunnen prikken in een alfa of beta stadium van een ontwikkelproces.SpongeRob schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:10:
[...]
Zulke slordigheden vind ik inderdaad meer dan genoeg reden om de app niet te gebruiken, maar ik ben dan ook erg detailgericht.
Ik heb me laatst bezig gehouden met een hobby-projectje om een site op te zetten waar ik mijn eigen routes kan verzamelen, met een verhaaltje en wat foto's erbij. Ook inclusief een rating-systeem en een logboek wanneer ik welke routes gereden heb. In de toekomst kan ik er ook wat reisverhalen op kwijt.
Op dit moment is er één actieve gebruiker die alles mag
Om alle functionaliteit te testen had ik daar wat "reisverhalen" a la "Hier had een verhaaltje kunnen staan, maar daar gaat het nu nog niet om". Ik wilde functionele zaken als uitlijning testen, het embedden van afbeeldingen, het parsen van shortcodes of hyperlinks...
Ik had ook AI wat afbeeldingen en iconen laten generen om een eerste indruk te geven wat ik later kon verfijnen.
Vervolgens krijg je als reactie "ik had liever een leesbaar verhaal gehad".
Inmiddels staan er wel wat echte foto's op, maar ivm copyrightclaims wil ik alle risico's vermijden en alleen foto's gebruiken die ik zelf gemaakt heb.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Op het moment dat er bij een site in ontwikkeling dat soort teksten staan dan is het voor mij duidelijk dat het puur om een placeholder gaat. Daar heb ik er ook geen problemen mee. En aangezien dat @Willem ook duidelijk heeft aangegeven dat zijn site nog in ontwikkeling is accepteer ik dat voor nu ook. (Daarom dat ik mijn kritiek op begon met "Even in het algemeen"). Maar als ik op een site kom waarvan ik verwacht dat die "af" is dan ben ik kritischer en beoordeel ik de professionaliteit van de organisatie mede op de correctheid van hun site.DrivinUCrazy schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:06:
[...]
Om alle functionaliteit te testen had ik daar wat "reisverhalen" a la "Hier had een verhaaltje kunnen staan, maar daar gaat het nu nog niet om". Ik wilde functionele zaken als uitlijning testen, het embedden van afbeeldingen, het parsen van shortcodes of hyperlinks...
[...]
Zo kwam ik laatst op een webshop van motoronderdelen die al jaren bestaat nog een FAQ-pagina tegen met een placeholder tekst. Dan neem je in mijn ogen je core business niet serieus en zoek ik een andere aanbieder.
Als je 6 motoren, 2 brommers en een auto hebt staanWaaj schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:00:
@Willem Mij ontgaat eigenlijk juist de meerwaarde van die tool? Waarom heb ik een tool nodig voor het onderhoud als een excelsheet of zelfs een multomap ook voldoende is om bij te houden wat ik aan onderhoud doe? En daarmee ook niet mijn data uit handen hoef te geven aan een derde partij?
Kan mij voorstellen dat ik dat best handig zou vinden om alles bij te houden.
Maar inderdaad ik zou het ook in excel kunnen doen, maar ook daarvoor ben ik te lui dus natte vinger werk
Precies dat.
Oh ik ga op vakantie met voertuig X, misschien tijd voor wat onderhoud.
* Bommes ververst de olie
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik dacht dat dus deze week.Bommes schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:44:
[...]
Precies dat.
Oh ik ga op vakantie met voertuig X, misschien tijd voor wat onderhoud.
* Bommes ververst de olie
Dus maar meteen een 10k beurtje aangevraagd.... begin Juli
:strip_exif()/f/image/ecAdq4l2Q3FRhGSSMFoOxJqy.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week de knoop doorgehakt en gekozen voor de Kriega. Begonnen met de10 liter voor “dagritjes”. En als die bevalt, komt de 30 variant ook.
Gisteren een klein rondje gemaakt (en vandaag in Zuid-Limburg) en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. En (wat ook niet onbelangrijk is), hij staat ook goed op mijn motor 😅
Het enige wat ik mis, is een schouderband om hem mee de winkel in te nemen. Dat had er standaard in mogen zitten.
(Nu bestel bij Ome Ali)
Weet niet welk merk en type motor je hebt, als je wat zelf onderhoud wilt doen,dan wel meer wilt weten vaak bij motorclubs van een specifiek model en merk op technische vlak te weten, op die manier kom je ook de beste monteurs tegen voor onderhoud etc. en de kennis in specifieke motor.wat eigen onderhoud of de monteur met kennis laat uitvoeren.Pyr0_ schreef op woensdag 22 april 2026 @ 21:19:
Hier ook nog een rondje gedaan. Ik had wat tijd over en de motor stond toch al buiten.
Was begonnen aan de achterrem; blokjes & vloeistof vervangen. Dus weer de uitlaat eraf, wiel eraf (slagmoersleutel kwam goed van pas) en toen eens gaan kijken hoe ik de remklauw los krijg. Moet ik dus helemaal onderin op een onmogelijke plek een bout zien los te krijgen, terwijl ik op m'n knieën half op de grond lig te kloten om er überhaupt bij te komen. Toen bedacht ik me, los is 1 ding.. hoe tf ga ik 'm weer erop en vast krijgen... Na wat wikken en wegen, besloten de garage te bellen en een afspraak te maken. Blokjes en remvloeistof mee en dan maar betalen voor zijn tijd, even goed opletten hoe hij het doet en dan kan ik het een volgende keer wel zelf. Maar nu had ik echt ff geen zin om weer een hele dag te prutsen eraan.
Voordeel is dus dat ik wel nog ff een lekker rondje om de kerk heb kunnen rijden, volgende week daar maar even heen. En de week erop hopelijk helemaal klaar voor paar dagen Zwarte Woud. Nu maar eens wat routes bij elkaar klikken. Tips zeker welkom btw.
Voordeel van motorclubs is dat je ook de kennis onderling kunt delen in de forum.
Rij zelf yamaha FJR 1300 en lid van de FJR club, ben meer te weten gekomen over mijn motor dan anders, op technisch vlak de aandachts punten dan zowel de onderhoed van A tot Z storingen oplossen etc. en een FJR specilist voor de onderhoud laten uitvoeren bepaalde techniekdagen bij die monteur vanuit de club enz. en de kneepjes van het vak kent, en de oplossingen weet en vindt dan wel de oorzaak er van is.
Het kan je al veel geld besparen dan bijv, naar een willekeurige dealer of motorzaak te gaan.
Zo wat sleutelen en wat doen, al is het simpele remblokjes kom je vaak achter dat het niet zo eenvoudig lijkt dan wel de remblokplaatjes verkeerd zitten dan het is, dan wel veel los moet halen omdat er een bout niet los kan bijv of andersom is geplaats er niet uit kunt halen omdat er iet in de weg zet en nog meer los moet halen.
De FJR heeft dat ook met de link-systeem waar een bout er niet uit kan en tegen de uitlaat komt dan mag je de hele uitlaat er onder weg halen als je de link systeem wilt smeren, oplossing is dan de bout doorzagen nieuw orginele bout er in en er andersom in zetten, dat zijn net van die dingen die je tegen kunt komen elk motor merk heeft wel iets, dan wel hoe ze in de asemblase fabriek in elkaar gezet worden.
En als je dat niet weet en de motor zaak zaagt de boud niet door en haalt de komplete uitlaat er onder weg merk je dat ook flink in de rekening, terwijl een simpele oplossing met een nieuw bout stukken minder kost.
Ik zeg altijd hoe meer je van je motor afweet hoe minder de kosten kunnen zijn.
Thuis veel doen kan met de goede gereedschap, een momentsleutel heb je nodig zonder wil ik er al niet aan beginnen, zit veel aluminiun met schroefdraad in, de kans te strak het schroefdraad stuk dan ben je nog verder van huis zonder dat je het in de gaten hebt, en je denkt dat zit wel goed vast maar je kunt net iets te vast hebben gedraaiid en door trillingen de bout los gaat, dan ben je te laat.
Een moment sleutel is onmissbaar stuk gereedschap om de bouten op de juiste NM aan te draaiaen volgens fabrieksvoorschriften.
wat een leuke blast from the past die Cagivastreamnl schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:07:
[Afbeelding]
Vorige week de knoop doorgehakt en gekozen voor de Kriega. Begonnen met de10 liter voor “dagritjes”. En als die bevalt, komt de 30 variant ook.
Gisteren een klein rondje gemaakt (en vandaag in Zuid-Limburg) en ik moet zeggen dat ik positief verrast ben. En (wat ook niet onbelangrijk is), hij staat ook goed op mijn motor 😅
Het enige wat ik mis, is een schouderband om hem mee de winkel in te nemen. Dat had er standaard in mogen zitten.
(Nu bestel bij Ome Ali)
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik ga de eerste dag proberen zo kort mogelijk in de buurt van het Zwarte Woud te komen zonder al te veel snelweg te doen. Uurtje snelweg tot aan Sank Vith en daarna zoveel mogelijk binnendoor. Dan ligt de Nurburgring behoorlijk uit de richting. Die komt nog wel een andere keer aan bod.Aikon schreef op donderdag 23 april 2026 @ 07:26:
[...]
Onderweg langs de Nurburgring gaan? Vanaf daar naar Speyer met 'snelwegen vermijden' was echt prachtig rijden. Zwarte woud is ook mooi, in enkele dagen rij je ongeveer alles. Pak ook hier de kleinere wegen, niet perse die hoge grote weg. Let op controles. Unimog museum misschien leuk?
/f/image/UJfxwo4Law8O0NV2DO0xTDI8.png?f=fotoalbum_medium)
Plan tot nu toe, eerste dag tot aan Annweiler (net boven Karlsruhe) zo'n 350km totaal. Tweede dag zo'n 250km eindigen midden in het Zwarte Woud in Steinach. Derde dag ben ik nog aan het plannen, de blauwe lijn onderaan is een grove indicatie wat ik dan wil doen. 4de dag weer terug ter hoogte waar ik de eerste dag ben geëindigd en dan 5de dag nog even uitzoeken, idee is om dan via Luxemburg terug te rijden met een mix van snelweg en binnendoor.
Ik heb geen garantie meer op mijn motoren, dus doe onderhoud zelf.kneusteun schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:46:
[...]
Ik dacht dat dus deze week.
Dus maar meteen een 10k beurtje aangevraagd.... begin Juli
Alleen kleppen checken/stellen van de Tuareg ga ik denk ik uitbesteden. Maar dat is pas bij 20.000km daar ben ik nog lang niet.
Mezelf kennende is ding dan allang weer vervangen voor iets anders
Klepspeling checken kun je zowiezo zelf. Met een wphb is stellen ook niet meer zo moeilijk. Scheelt heel veel kosten
Thanks, ik vind hem zelf ook nog steeds erg mooi. Was liefde op het eerste gezicht 😅Fraggert schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:11:
[...]
wat een leuke blast from the past die Cagiva
En zolang die blijft rijden, wordt ie ook niet verkocht.
Ik ben automonteur van opleiding, kan het makkelijk zelf.Dutchgixxer schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:19:
Klepspeling checken kun je zowiezo zelf. Met een wphb is stellen ook niet meer zo moeilijk. Scheelt heel veel kosten
Maar mijn Tuareg is met vulplaatjes. Daar heb je speciaal gereedschap voor nodig, vulplaatjes en micrometer.
Dat heb ik allemaal niet, en ook geen zin in.
:strip_exif()/f/image/6pA5m7WBu7SArJvsijr4R51P.jpg?f=fotoalbum_large)
Klepstellen zo gebeurd (100.000km hier op de foto), ik heb een micrometer gekocht om te leren hoe voelermaten moeten voelen.
Best leuk klusje. Ook plaatjes bij de boxers.
[ Voor 26% gewijzigd door _eLMo_ op 23-04-2026 13:30 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
@_eLMo_ je weet dat ik hiervoor een Guzzi had. Net zo simpel.
Of wacht nu ik jou foto zie was de Gigi nog makkelijker want die heeft geen bovenliggende nokkenassen.
Dus gewoon stoterstangen met tuimelaars. Stellen met ringsleutel en schroevendraaier + voelermaten.
Vespa 300 idem, voelermaten, ringsleutel en tangetje.
Of wacht nu ik jou foto zie was de Gigi nog makkelijker want die heeft geen bovenliggende nokkenassen.
Dus gewoon stoterstangen met tuimelaars. Stellen met ringsleutel en schroevendraaier + voelermaten.
Vespa 300 idem, voelermaten, ringsleutel en tangetje.
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 23-04-2026 13:33 ]
Ik heb helemaal geen brommers!kneusteun schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:37:
[...]
Als je 6 motoren, 2 brommers en een auto hebt staan![]()
Kan mij voorstellen dat ik dat best handig zou vinden om alles bij te houden.
Aantal motoren klopt wel
:^Maar inderdaad ik zou het ook in excel kunnen doen, maar ook daarvoor ben ik te lui dus natte vinger werk