Als je foto's bekijkt van het volledige Arrow systeem voor de GSX8 modellen, zul je zien dat er wel degelijk een katalysator onder zit (alleen op een andere plek) en dat ook alle sensoren gewoon worden aangesloten zoals het af fabriek hoort. Daarom is het ding ook zo duur, het is dus een volledig systeem -met- katalysator.cyntax schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 09:28:
[...]
Weet iemand hoe dit EURO5 kan zijn trouwens? Dat vroeg ik mij al langer af, ik zie soms volledige systemen aangeboden worden met de certificering maar volgens mij kan dat toch helemaal niet als je de katalysator verwijderd? Dan voldoet het voertuig toch sowieso niet meer aan de milieueisen als het uitstoot wordt getest? Of zitten die bochten vol met monoliet?
Edit: Ik kan trouwens uit eigen ervaring zeggen dat die Arrow wel iets "voller" klinkt als de standaard uitlaat want ik heb ze weleens back to back gehoord / gereden, maar het is geen schokkend groot verschil. Mijn persoonlijke mening, 1500 euro voor een klein beetje ander geluid en een andere look zou het mij niet waard zijn.
[ Voor 17% gewijzigd door UTwizard op 24-04-2026 11:09 ]