Inmiddels bijna drie jaar geleden een MT-07 gekocht (nieuw). Heb 'm elk jaar naar de Yamaha dealer in Meppel gebracht voor een beurt, maar Yamaha biedt slechts twee jaar garantie aan. Is het het waard om de motor dit jaar weer naar Meppel te brengen voor een beurt, of kan ik net zo goed naar de motorport in Leeuwarden?
Dat kon je ook al binnen de garantie. Garantie vereist dat het onderhoud gebeurd, niet waar het onderhoud gebeurd.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
Zaterdag mijn eerste motor opgehaald en meteen kunnen genieten van een prachtig (lang) weekend om te rijden.
@LankHoar Yamaha YZY-R6 2000 Gelderland
An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris
Goed gekleed voor op de motor. Gefeliciteerd
DankjewelDutchgixxer schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:02:
Goed gekleed voor op de motor. Gefeliciteerd
Ik kan even niet aflezen of het sarcastisch is (volgens mij niet) maar geen zorgen het is gewoon casual motor kleding. Ja het is minder veilig dan Textiel of leer, maar beter dan echte normale kelding door de kevlar. Het zit super comfortabel en ziet er naar mijn mening leuk uit.
[ Voor 12% gewijzigd door TheProst op 28-04-2026 12:27 ]
An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris
Mooie machine! Proficiat met de aankoop en heel veel plezier en veilige kilometers ermee.TheProst schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:01:
Zaterdag mijn eerste motor opgehaald en meteen kunnen genieten van een prachtig (lang) weekend om te rijden.
[Afbeelding]
Wat betreft kleding, dat begrijp ik wel dat daar opmerkingen over zijn of nog komen. Vaak zien motorjeans uit als reguliere jeans en is zeker een concessie, ik gebruik ze enkel met warmer weer met woon-werk aangezien ik daarbij geen snelweg rij.
Op tour dagen of langere afstanden doe ik toch liever de textiel broek aan met fatsoenlijk schoeisel
De motorjas is alle dagen hetzelfde, 3 laags waarvan uiteraard 2 uitneembaar.
BMW | 🚗320i E91 M Sport | 🏍️F700GS
Mijn sarcasme-meter ging ook even aan toen ik de reactie las.TheProst schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:07:
[...]
Dankjewel![]()
Ik kan even niet aflezen of het sarcastisch is (volgens mij niet) (...)
Wellicht kan @Dutchgixxer dit verduidelijken
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Voor mij was de keuze ook meer om dat ik het echt snel warm heb en dat ik het comforabler vind en amper snelweg ga rijden. Ik kijk nog wel voor te minste 1 leren broek voor als ik toch wel meer snelweg ga rijden maar wat schrok ik van het prijs verschil tussen de jeans en leer.Gringjammer schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:00:
[...]
Mooie machine! Proficiat met de aankoop en heel veel plezier en veilige kilometers ermee.![]()
Wat betreft kleding, dat begrijp ik wel dat daar opmerkingen over zijn of nog komen. Vaak zien motorjeans uit als reguliere jeans en is zeker een concessie, ik gebruik ze enkel met warmer weer met woon-werk aangezien ik daarbij geen snelweg rij.
Op tour dagen of langere afstanden doe ik toch liever de textiel broek aan met fatsoenlijk schoeisel![]()
De motorjas is alle dagen hetzelfde, 3 laags waarvan uiteraard 2 uitneembaar.
Waarom niet bij de snelweg een motor jeans? Ik heb ook liever textiel of leder maar vandaag heb ik de motor jeans aan bij 25km snelweg.Gringjammer schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:00:
Vaak zien motorjeans uit als reguliere jeans en is zeker een concessie, ik gebruik ze enkel met warmer weer met woon-werk aangezien ik daarbij geen snelweg rij.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
FC-moto.deTheProst schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:19:
Ik kijk nog wel voor te minste 1 leren broek voor als ik toch wel meer snelweg ga rijden maar wat schrok ik van het prijs verschil tussen de jeans en leer.
Ik heb een berik pak gekocht voor op mijn SV650S. Ik denk dat ik 350 euro kwijt was en het verschil is enorm.
[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 28-04-2026 13:27 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Over het algemeen wordt gesteld dat je voor snelweggebruik (max 120 km/h) minimaal AA nodig hebt.Chevy454 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:25:
[...]
Waarom niet bij de snelweg een motor jeans? Ik heb ook liever textiel of leder maar vandaag heb ik de motor jeans aan bij 25km snelweg.
Motorjeans is A of AA, textielpakken over het algemeen AA, leren pakken zijn AAA.
Hangt dus helemaal af van de rating van de motorjeans.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Zojuist even snel gekeken naar mijn motorjeans en die zijn AA gerateJoris748 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:32:
[...]
Over het algemeen wordt gesteld dat je voor snelweggebruik (max 120 km/h) minimaal AA nodig hebt.
Motorjeans is A of AA, textielpakken over het algemeen AA, leren pakken zijn AAA.
De motojeans van John Doe zijn allemaal AAA, de reden dat ik voor dat merk ben gegaan. Kost wat, heb je ook wat. (Hierbij ontken ik verder niet dat leren pakken vaak nog net wat veiliger zijn)Joris748 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:32:
[...]
Over het algemeen wordt gesteld dat je voor snelweggebruik (max 120 km/h) minimaal AA nodig hebt.
En behalve de rating zijn het ook gewoon hele fijne broeken (vind ik). Zou ze iedereen aanbevelen om ze op zijn minst even te proberen.RBH schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:34:
[...]
De motojeans van John Doe zijn allemaal AAA, de reden dat ik voor dat merk ben gegaan. Kost wat, heb je ook wat. (Hierbij ontken ik verder niet dat leren pakken vaak nog net wat veiliger zijn)
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Als ik op de site van MKC Moto kijk zijn enkele modelen van John Doe AAA gecertificeerd, de meeste zijn AA. Maar wel weer geleerd dat er ook motojeans met AAA bestaat.RBH schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:34:
[...]
De motojeans van John Doe zijn allemaal AAA, de reden dat ik voor dat merk ben gegaan. Kost wat, heb je ook wat. (Hierbij ontken ik verder niet dat leren pakken vaak nog net wat veiliger zijn)
Dit zou zelfs onder een AA textielpak kunnen om de slijtvastheid van leer te benaderen, voor als je echt stevig door gaat rijden
https://www.mkcmoto.com/nl/john-doe-xtm-baselayer-pro-broek/
Edit: of onder een crossbroek voor enduro rijden!
[ Voor 27% gewijzigd door Joris748 op 28-04-2026 14:23 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Goede tip over John Doe. Ga er ook maar eens naar kijken. Mijn huidige motorjeans is een Revit Corona (ja, die had ik al voordat het een wereldwijde trend werd). Nu is dat een prima jeans maar het ding heeft wat last van leeftijdskrimp. De onderste helft van mijn bovenlichaam heeft in de loop van de tijd meer ruimte nodig, dus ik ben me ook aan het oriënteren op een nieuwe motorjeans.
Binnenkort maar eens passen en proberen bij MKC en/of Bikeroutfit.
Want over een paar weken is The Distinguished Gentlemen's Ride weer en moet ik weer posen
Ah, aardig wat keuze bij Bikeroutfit: https://www.bikeroutfit.n...B%5D=935199&min=0&max=350
Binnenkort maar eens passen en proberen bij MKC en/of Bikeroutfit.
Want over een paar weken is The Distinguished Gentlemen's Ride weer en moet ik weer posen
Ah, aardig wat keuze bij Bikeroutfit: https://www.bikeroutfit.n...B%5D=935199&min=0&max=350
[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 28-04-2026 14:28 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
I stand corrected, er zijn idd een aantal AA modellen, degene die je wil hebben zijn iig AAA.Joris748 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:14:
[...]
Als ik op de site van MKC Moto kijk zijn enkele modelen van John Doe AAA gecertificeerd, de meeste zijn AA.
Maar wel weer wat geleerd dat er ook motojeans met AAA bestaat.
Dit zou zelfs onder een AA textielpak kunnen om de slijtvastheid van leer te benaderen, voor als je echt stevig door gaat rijden
https://www.mkcmoto.com/nl/john-doe-xtm-baselayer-pro-broek/
Zijn idd hele fijne broeken!
Ik heb mij laten influencen door rocketman (YouTuber) en een Roadskin jeans gekocht. Tevreden over de kwaliteit en pasvorm. Welke rating ze hebben, moet ik eens checken.
Na mijn RevIt Reed jeans een jaar te hebben gedragen heb ik me vorig jaar getrakteerd op een nieuwe John Doe. Eerst wilde ik de Defender Mono online bestellen, maar toch even naar MKC gereden. Daar kwam ik er achter dat die broek toch wel heel stug is (o.a. door de weave) en daar wilde ik juist vanaf.
Toen ben ik uitgekomen bij de John Doe Cargo Stroker, ook Triple A rated en zit lekker door de binnenlaag (dus geen mono). Plus een hoop ruimte in je cargo-zakken & een aparte plek voor de mobiele telefoon. Perfect in warm & koud weer tot nu toe.
Toen ben ik uitgekomen bij de John Doe Cargo Stroker, ook Triple A rated en zit lekker door de binnenlaag (dus geen mono). Plus een hoop ruimte in je cargo-zakken & een aparte plek voor de mobiele telefoon. Perfect in warm & koud weer tot nu toe.
Ik heb motorjeans van PMJ met AAA rating, kevlar zit daarbij door de buitenstof heen geweven. Koste destijds iets van € 150. Enig nadeel is dat ik geen level 2 knieprotectoren erbij kan vinden die nog comfortabel genoeg zijn, heup paste level 2 wel.
En voor mijn über-pak, REV"IT GTX laminated en wat voor krachttermen en hoofdletters nog meer zijn er dan juist weer geen level 2 heupprotectoren beschikbaar.
En voor mijn über-pak, REV"IT GTX laminated en wat voor krachttermen en hoofdletters nog meer zijn er dan juist weer geen level 2 heupprotectoren beschikbaar.
Leren pakken zijn zeker niet altijd AAA, vaak AA, en slecht enkelen AAAJoris748 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 13:32:
[...]
Gisteren gelukkig wel zn 'sterkte' bewezen en het nut van een goede uitrusting
https://www.gelrenieuws.n...em_hhrPR3SsvVqgiqtaoSzDsw
Kan ik hier uit opmaken dat jij dat was!? Alles goed verder? Geen voorrang gegeven door de Mercedes?Aldusso schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:16:
[...]
Leren pakken zijn zeker niet altijd AAA, vaak AA, en slecht enkelen AAA
Gisteren gelukkig wel zn 'sterkte' bewezen en het nut van een goede uitrusting
https://www.gelrenieuws.n...em_hhrPR3SsvVqgiqtaoSzDsw
Daar lijkt het wel sterk op inderdaad. Een reden waarom ik eigenlijk altijd kruispunten voorzichtig nader, ook al heb ik groen of voorrang. Ik kan en mag er nou eenmaal niet vanuit gaan dat een automobilist goed kijkt of überhaupt kijkt. En ik heb niks aan mijn groene licht of voorrang als ik gewond op straat ligBasvanS schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:29:
[...]
Kan ik hier uit opmaken dat jij dat was!? Alles goed verder? Geen voorrang gegeven door de Mercedes?
Dit is overigens niet bedoeld als een oordeel over de motorrijder in kwestie, slechts hoe ik zo'n situatie nader. Wat mij betreft mag de veroorzaker van een ongeval als dit standaard langs het CBR voor een onderzoek naar de rijvaardigheid.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Vrijdag schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:18:
Nu is dat een prima jeans maar het ding heeft wat last van leeftijdskrimp.
En een ritje langs een opticienDestruction schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:46:
Wat mij betreft mag de veroorzaker van een ongeval als dit standaard langs het CBR voor een onderzoek naar de rijvaardigheid.
Ik ga helemaal mee met je benadering van een kruispunt/zijweg.
Ik had er gisteren bijna een die me achter bijna aantikte omdat ik op de rem ging voor iemand die een voorrangsweg op wilde komen. Ik kijk altijd naar de bestuurder, als ik deze absoluut niet zie kijken naar mijn kant dan gaat de rem erop als ik te dichtbij ben. En wat denk je op het allerlaatste moment remt die automobilist, en dat was behoorlijk hard t.o.v. hoe normaal gestopt wordt met een auto.
Mijn conclusie, hij had mij niet gezien hoogstens de auto achter mij waar bij voor wilde schieten.
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Pando onderjas en legging, allebei tripple A. Gewoon er overheen wat ik wil.
Inderdaad, geen joggingbroek of korte broek, maar een normale jeans.
Inderdaad, geen joggingbroek of korte broek, maar een normale jeans.
Moette doen.
Mjin zoon, redelijk vanaf gekomen, wel wat gebroken en heel veel schade, maar komt weer goed. Wel een engeltje op zn schouder gehadBasvanS schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 15:29:
[...]
Kan ik hier uit opmaken dat jij dat was!? Alles goed verder? Geen voorrang gegeven door de Mercedes?
Idd geen voorrang, auto stond al even stil, en ging toch ineens naar voren..dan doe je niks meer.
Fotootje van de video (genomen vanaf de helm)
Veel sterkte en beterschap voor uw zoon!Aldusso schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:57:
[...]
Mjin zoon, redelijk vanaf gekomen, wel wat gebroken en heel veel schade, maar komt weer goed. Wel een engeltje op zn schouder gehad![]()
Idd geen voorrang, auto stond al even stil, en ging toch ineens naar voren..dan doe je niks meer.
[Afbeelding]
Dit is precies de situatie waar ik toch altijd bang voor ben op zulke wegen. Omdat de auto stilstond denk je 'die heeft me gezien'. Het is makkelijker te anticiperen op een auto die niet lijkt te gaan stoppen, dan dat dit gebeurt.Aldusso schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:57:
[...]
Mjin zoon, redelijk vanaf gekomen, wel wat gebroken en heel veel schade, maar komt weer goed. Wel een engeltje op zn schouder gehad![]()
[Afbeelding]
Anyway, veel sterkte met het herstel van je zoon en met de mentale verwerking. Over de vraag wie schuldig is bestaat in ieder geval geen twijfel, die foto liegt er niet om.
Allereerste, veel sterkte voor je zoon. Dat is toch niet zo mooi. Maar hoe heeft hij deze beelden gemaakt?Aldusso schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:57:
[Afbeelding]
Hij heeft een DJI camera aan zn helm, met een chinmount. Die heeft alles gefilmdChevy454 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 20:05:
[...]
Allereerste, veel sterkte voor je zoon. Dat is toch niet zo mooi. Maar hoe heeft hij deze beelden gemaakt?
Gefeliciteerd met je R6TheProst schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 12:01:
[Afbeelding]
Ik zal maar niet vertellen dat ik toen 16 was en alleen een schakelbrommer kon rijden. Bovendien was het op een verjaardag en ik had al een paar biertjes op - ik kreeg het aanbod even te rijden en kon het niet weerstaan
When life throws you a curve, lean into it and have faith!