• TheProst
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 08-07 23:33

TheProst

comparison is the thief of joy

geert_s schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:51:
[...]

Uit 2004?? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er dan niets van droogtescheurtjes of iets dergelijks te zien is. Meeste fabrikanten adviseren strikt na 10 jaar de band te vervangen omdat het rubber dan te hard/uitgedroogd raakt. Was je band niet ontzettend glibberig?
Zodra ik thuis ben zal ik een foto maken van de DOT-code en de staat van de band.

Afgelopen weekend heb ik er ongeveer 350 km zonder problemen mee gereden, over dijken, snelwegen en binnenwegen, zonder bijzonderheden.

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:42
TheProst schreef op donderdag 30 april 2026 @ 17:02:
[...]

Zodra ik thuis ben zal ik een foto maken van de DOT-code en de staat van de band.

Afgelopen weekend heb ik er ongeveer 350 km zonder problemen mee gereden, over dijken, snelwegen en binnenwegen, zonder bijzonderheden.
Dat het nu goed is gegaan is geen garantie voor de komende weken ;) Maar goed, je hebt al andere banden besteld d:)b

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 30-04-2026 18:44 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• mamorunl
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07 07:40
Ik wilde vandaag ook weer even de motor uit de winterstalling halen, maar kwam erachter dat ik de schakelpook had afgebroken bij binnenzetten :( Dus die moet eerst naar de garage.

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:42
Voor een schakelpook naar een garage? Zoiets zit toch vast met één boutje?

[ Voor 5% gewijzigd door Barista op 30-04-2026 19:05 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:52
Fraggert schreef op donderdag 30 april 2026 @ 07:27:
[...]

ik heb mijn post gefikst, speciaal voor jou :+ ;)
Virtueel quukske voor jou O+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:59
Barista schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:05:
Hoeft niet, kan zijn dat hij een KTM heeft. Dan moet er eerst verse kaas besteld worden om een nieuwe as te kneden.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Op de CBF zitten banden van 8 jaar oud, lijken verder nog in redelijke staat, profiel ook nog redelijk goed. Maar het rijdt voor geen meter meer :X

Één van de redenen waarom ik het ding nog niet verzekerd heb. Dat ik er nu al e.e.a mee gedaan heb is ook niet geheel volgens plan, ik wilde eerst de Diversion afronden eigenlijk. Maar om met een paar dagen vrij stil te zitten omdat de brandstofpomp voor die motor nog niet binnen is, is ook weer zoiets..

Bij het korte testritje voor aankoop was de motor nog wel verzekerd, daarom weet ik dat het voor geen meter rijdt.

[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 30-04-2026 20:11 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: oei oei oei ;(

Vandaag even na het werk bij de motordokter gestopt en even advies gevraagd ivm de remklauw van de KLR650. Wat ik dus al dacht, de remklauw kan worden gerepareerd door uit te boren met een op maat gemaakt boortje, draad te tappen, helicoil plaatsen en dan een nieuwe bleed nipple.

Kosten: koop liever een andere klauw jongen. Heb ik al gedaan, ik heb de beste 2 van Ebay genomen *D. En als dat niks is dan kunnen we deze nog steeds proberen te repareren.

Kortom: deze klauw gaat in de bak van reserve delen met het oog van ooit te fixen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41

BM

Admin Softe Goederen
Na veel twijfelen toch besloten om mijn Chigee AIO-6 in de verkoop te doen. Niks mis met dat apparaat, verre van, doet het prima, maar ik merk dat ik toch de behoefte heb aan een dedicated navigatie-apparaat op langere ritten. Ik merk dat de navigatiesoftware die ik gebruikte toch wat moeite had als de internetverbinding wat matig was (wat in de bergen nogal eens gebeurd), en dan kan ik natuurlijk offline navigatie aanzetten, maar dat was ook niet helemaal ideaal. Dus dan deze er uit, en iets anders er terug in. Heb al wel vermoeden wat dat gaat worden, maar ik ga daar nog eens even over nadenken :) (maar waarschijnlijk niet heel lang :+)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Joris748
Chevy454 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:13:
Project 40: oei oei oei ;(

Vandaag even na het werk bij de motordokter gestopt en even advies gevraagd ivm de remklauw van de KLR650. Wat ik dus al dacht, de remklauw kan worden gerepareerd door uit te boren met een op maat gemaakt boortje, draad te tappen, helicoil plaatsen en dan een nieuwe bleed nipple.

Kosten: koop liever een andere klauw jongen. Heb ik al gedaan, ik heb de beste 2 van Ebay genomen *D. En als dat niks is dan kunnen we deze nog steeds proberen te repareren.

Kortom: deze klauw gaat in de bak van reserve delen met het oog van ooit te fixen.
Kost je zo toch nog klauwen vol met geld :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Joris748
Pyr0_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:59:
[...]

Stort jij me ff 1500e om al die delen in echt carbon te kopen? Dan wissel ik ze met plezier om. ;)
Mijn stuk van de cake is het ook niet. Of echt carbon of geen carbon. Geen carbonlook. In jouw geval had ik voor een eenvoudige zwarte wrap gekozen.

Maar over een gebrek aan smaak valt niet te twisten :+

• Joris748
Vandaag even in de snoepwinkel van Laurense in Boekel geweest :9

https://www.laurensemotor...protectie-2026-is-binnen/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fXVjarSS0k5-aihb8xYu76X18UI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XBjzJRHctidb5YyXPnm4ScYT.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort misschien ff terug voor een crossbril (als ik mijn helm bij me heb).

• mamorunl
Barista schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:05:
Kon de pook niet eens meer vinden online. Het is het voetpedaaltje trouwens.
HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:52:
[...]

Hoeft niet, kan zijn dat hij een KTM heeft. Dan moet er eerst verse kaas besteld worden om een nieuwe as te kneden.
Was t maar zo :D V-strom 650 uit 2007

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:59
Zoiets, zeg maar?
https://www.motea.com/de/...-pe33-schwarz-a734419-0_1

(waarbij Motea nu niet echt een geweldige leverancier lijkt te zijn, vooral een dozenschuiver van chinees spul geloof ik)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• mamorunl
DrivinUCrazy schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:48:
Zoiets, zeg maar?
https://www.motea.com/de/...-pe33-schwarz-a734419-0_1

(waarbij Motea nu niet echt een geweldige leverancier lijkt te zijn, vooral een dozenschuiver van chinees spul geloof ik)
Ik heb geen idee :P Ik rijd er alleen op. Eerder ook puur woon-werk omdat ik hem kwijt kon in de stad.

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:06
Joris748 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:31:
[...]

Mijn stuk van de cake is het ook niet. Of echt carbon of geen carbon. Geen carbonlook. In jouw geval had ik voor een eenvoudige zwarte wrap gekozen.

Maar over een gebrek aan smaak valt niet te twisten :+
Ik moet er ook nog even aan wennen hoor. Maar ik móest iets met dat voorspatbord, die stickeromtrek was echt lelijk as hell en irriteerde me iedere keer. Keuze lag een beetje tussen een geheel nieuwe (of 2de hands) kopen voor behoorlijk wat geld. Of dus een wrapje eroverheen. En aangezien zowel de handkappen als een deel van de kappen aan de voorkant van (écht!) carbon zijn, kwam ik op het idee het te wrappen. Vandaar ga je dan verder zoeken en dan kom je erachter dat je het voor veel duiten door een prof kan laten doen, of zelf. En m'n broertje heeft een tijdje voor zo'n bedrijf gewerkt dus die bood gelijk aan dat te doen. En dan kun je niet zomaar een stukje van 30x50cm wrap kopen en heb je dus gelijk een stuk van 1.5x0.6m. Dus dan ga je verder kijken. Wat kan nog? Behoorlijk wat dus, dat blijkt wel!

Voordeel is, het kan er ook zo weer van af als ik er genoeg van heb. ;)

• Joris748
Pyr0_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:58:
[...]

Ik moet er ook nog even aan wennen hoor. Maar ik móest iets met dat voorspatbord, die stickeromtrek was echt lelijk as hell en irriteerde me iedere keer. Keuze lag een beetje tussen een geheel nieuwe (of 2de hands) kopen voor behoorlijk wat geld. Of dus een wrapje eroverheen. En aangezien zowel de handkappen als een deel van de kappen aan de voorkant van (écht!) carbon zijn, kwam ik op het idee het te wrappen. Vandaar ga je dan verder zoeken en dan kom je erachter dat je het voor veel duiten door een prof kan laten doen, of zelf. En m'n broertje heeft een tijdje voor zo'n bedrijf gewerkt dus die bood gelijk aan dat te doen. En dan kun je niet zomaar een stukje van 30x50cm wrap kopen en heb je dus gelijk een stuk van 1.5x0.6m. Dus dan ga je verder kijken. Wat kan nog? Behoorlijk wat dus, dat blijkt wel!

Voordeel is, het kan er ook zo weer van af als ik er genoeg van heb. ;)
Of je rijdt naar het Isle of Man en haalt een nieuwe sticker om erop te plakken ;)

• HTT-Thalan
mamorunl schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:45:
[...]

Kon de pook niet eens meer vinden online. Het is het voetpedaaltje trouwens.

[...]

Was t maar zo :D V-strom 650 uit 2007
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/A4cAAOSw3qVgN6kF/s-l1600.jpg

Die v-stroms hebben een linked lever, dus de hevel waar jij op trapt heeft zijn eigen as maar zit met een linkage verbonden aan de echte gear shifter. Je moet dus twee items loshalen/vervangen maar dat is echt Haynes niveau 1 hoor, en je kan erbij zonder verder iets los te hoeven halen.

• Pyr0_
Joris748 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:08:
[...]

Of je rijdt naar het Isle of Man en haalt een nieuwe sticker om erop te plakken ;)
Ja, maar.. dan ben ik weer zo'n wannabe isle-of-man TT fanboy... :+

• Joris748
Pyr0_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:19:
[...]

Ja, maar.. dan ben ik weer zo'n wannabe isle-of-man TT fanboy... :+
Hoezo, je bent een liefhebber van het eiland. Gewoon onderdeel van de Manx vlag :9

• mamorunl
HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:09:
[...]

[Afbeelding]

Die v-stroms hebben een linked lever, dus de hevel waar jij op trapt heeft zijn eigen as maar zit met een linkage verbonden aan de echte gear shifter. Je moet dus twee items loshalen/vervangen maar dat is echt Haynes niveau 1 hoor, en je kan erbij zonder verder iets los te hoeven halen.
Dat is inderdaad nog wel te doen gok ik. Maar ja, hij moest toch heen voor de beurt, kunnen ze dit net zo goed meenemen.

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
henkNL schreef op zondag 26 april 2026 @ 22:36:
[...]

Morgen ga ik voor een paar dagen naar de Eifel.
Hopelijk is het dan iets rustiger ;)
Lekker weertje en genieten van de omgeving.
Inmiddels terug van 4 dagen Eifel.
Heerlijk rustig geweest, al leek het vandaag wel iets drukker te worden.

Afgelopen dinsdag gaf Flitsmeister de waarschuwing in mijn headset dat ik een flitser naderde langs de Moezel in Traben Trarbach.

Dat bleek geen flitspaal te zijn, maar een politie fuik.
Alle motoren werden langs de kant gezet voor een controle.

De agent netjes in het Duits begroet met 'Gute morgen', daarna even snel controle van de papieren. De motor is nauwelijks bekeken.
De Tracer is helemaal origineel, de juiste kleding aan en normale snelheid, dus niets aan de hand.

Vervolgens staan kletsen over dat we 'aus den Niederlanden über die Autobahn nach Deutschland' zijn gereden.
Vervolgens werd ons een fijne reis gewenst.

Prima gasten ;)

🚗 Tesla M3H - 2024 | 🏍️ Yamaha Tracer 900 - 2017 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 D-wtw: QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 |🔋2x HomeWizard PiB 2,7kWh

• Chevy454
  • Niet online
Joris748 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:27:
Kost je zo toch nog klauwen vol met geld :+
En de sok met geld is aardig leeg aan het geraken. Maar dat heb je met zulke oude dingen. Maar eenmaal dat gedaan is dan zijn we er ook klaar mee.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• TheProst

TheProst

geert_s schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:51:
[...]

Uit 2004?? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er dan niets van droogtescheurtjes of iets dergelijks te zien is. Meeste fabrikanten adviseren strikt na 10 jaar de band te vervangen omdat het rubber dan te hard/uitgedroogd raakt. Was je band niet ontzettend glibberig?
Ik zou nog even foto's van de banden laten zien. Voorband kwam trouwens uit 2013. Beide banden hadden dus al vervangen moeten zijn. Motor komt uit 2000 en heeft 26dkm gelopen. Benieuwd hoe de motor zal rijden met de nieuwe rubbers.

Achter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFmeIPlTdAusXe2jsldrN-u-XcY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzthnnBthO7zGY8QqHYYqOHH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Obye-HlWaWcgTHStql6kFkhJb9c=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8dZ6WFjVb5jzf2XI4UT4rhbt.jpg?f=fotoalbum_tile
Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V887Ce0H8BfX-p8ECPMcmjuUWas=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/omFRG5U2KER0YIzeHHg2xEAu.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 27% gewijzigd door TheProst op 01-05-2026 08:49 ]

An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris

• TheProst

TheProst

Joris748 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 18:42:
[...]

Dat het nu goed is gegaan is geen garantie voor de komende weken ;) Maar goed, je hebt al andere banden besteld d:)b
Sinds ik dit weet, rijd ik een stuk rustiger. Als het goed is komen de banden maandag binnen en laat ik ze direct vervangen.

Mensen die nog naar Road race hengelo (gld) gaan?

[ Voor 14% gewijzigd door TheProst op 01-05-2026 08:55 ]

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:09

geert_s

Gamertag: Brulbak

TheProst schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:36:
[...]

Ik zou nog even foto's van de banden laten zien. Voorband kwam trouwens uit 2013. Beide banden hadden dus al vervangen moeten zijn. Motor komt uit 2000 en heeft 26dkm gelopen. Benieuwd hoe de motor zal rijden met de nieuwe rubbers.

Achter:
[Afbeelding][Afbeelding]
Voor:
[Afbeelding]
Zo op het oog weinig mis mee inderdaad. Maar het rubber zal alsnog verhard zijn met veel minder grip tot gevolg. Ik denk dat je je nieuwe bandjes ongelooflijk plakkerig gaat vinden, in de goede zin van het woord. Zeker met een beetje nattigheid.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• DrivinUCrazy
Ik vraag me af wanneer je dat verschil merkt, zo lang je je motor nog niet ondersteboven hebt geparkeerd. ;)

Dan moet je toch al meer op de limiet gaan rijden, en ik hoop van iemand die net een paar dagen zijn eerste motor heeft dat dat nog niet het geval is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:44

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

[...]

Achter:
[Afbeelding][Afbeelding]
Voor:
[Afbeelding]
Uit mijn eigen ervaring denk ik dat je het gaat merken 😀

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• geert_s

geert_s

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:19:
Ik vraag me af wanneer je dat verschil merkt, zo lang je je motor nog niet ondersteboven hebt geparkeerd. ;)

Dan moet je toch al meer op de limiet gaan rijden, en ik hoop van iemand die net een paar dagen zijn eerste motor heeft dat dat nog niet het geval is.
Ik heb net verse bandjes laten leggen. Niet helemaal dezelfde situatie, want ik had vooral weinig profiel en niet zozeer banden van meer dan 20 jaar oud, maar toch enigszins vergelijkbaar. Ik merkte vooral met vochtig wegdek dat gladde stukjes asfalt in bochten, witte strepen en teerstrepen echt moest vermijden als de pest, want ook met lage snelheden ging ik al snel glijden. Niks ernstigs, maar van die zijstapjes waarvan wel je hart even in je keel gaat kloppen. In dat soort situaties merk je dat je banden niet meer voldoen, en dat gaat dan langzaamaan steeds vaker en sneller optreden. Nu met nieuwe banden merk ik pas goed hoe voorzichtig aan ik moest doen.

• TheProst

TheProst

geert_s schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:16:
[...]

Zo op het oog weinig mis mee inderdaad. Maar het rubber zal alsnog verhard zijn met veel minder grip tot gevolg. Ik denk dat je je nieuwe bandjes ongelooflijk plakkerig gaat vinden, in de goede zin van het woord. Zeker met een beetje nattigheid.
Scheelt dat ik een mooi weer rijder ben. Ben benieuwd hoe er ik het ga merken. Ik heb nu ook geen referentie punt. Ik weet niet hoe het hoort te voelen.

• TheProst

TheProst

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:19:

Nee, ik ga nog als een oma door bochten heen. Rechte stukken wil ik nog lekker op trekken. We zullen het zien of ik het ga merken.

• TheProst

TheProst

geert_s schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:24:
[...]

Ik heb net verse bandjes laten leggen. Niet helemaal dezelfde situatie, want ik had vooral weinig profiel en niet zozeer banden van meer dan 20 jaar oud, maar toch enigszins vergelijkbaar. Ik merkte vooral met vochtig wegdek dat gladde stukjes asfalt in bochten, witte strepen en teerstrepen echt moest vermijden als de pest, want ook met lage snelheden ging ik al snel glijden. Niks ernstigs, maar van die zijstapjes waarvan wel je hart even in je keel gaat kloppen. In dat soort situaties merk je dat je banden niet meer voldoen, en dat gaat dan langzaamaan steeds vaker en sneller optreden. Nu met nieuwe banden merk ik pas goed hoe voorzichtig aan ik moest doen.
Mmmh, dat had ik gisteren ook. In Didam heb je een weg die volgens mij altijd continu gerepareerd wordt en dus elke meter van die lange teerstrepen hebt. Ik kan daar nog niet met 30kmpu over heen zonder zo'n uitstapje te krijgen met het achterwiel.

• UTwizard
  • Laatst online: 16:00
TheProst schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:39:
[...]
Mensen die nog naar Road race hengelo (gld) gaan?
Yep, staat standaard ieder jaar in de agenda voor mij en mijn vriendin :)

Is voor ons maar ongeveer 25 minuten rijden vanaf huis en er zijn ook een aantal deelnemers die we persoonlijk kennen, dus we -moeten- wel :+

• TheProst

TheProst

UTwizard schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:44:
[...]

Yep, staat standaard ieder jaar in de agenda voor mij en mijn vriendin :)

Is voor ons maar ongeveer 25 minuten rijden vanaf huis en er zijn ook een aantal deelnemers die we persoonlijk kennen, dus we -moeten- wel :+
Gaaf, wij zijn met een groepje vorig jaar voor het eerst geweest en nu wordt het ook bij ons een standaard agenda item.

Voor mij is het 20 min rijden en lekker over alleen maar landwegen.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Gisteren de DMD2 nor7e ontvangen. Draadje gemaakt vanaf de kont - spanning via het achterlicht - wat inschakelt/uitschakelt met de sleutel. Mount op de beugel boven 't klokkenspel - en dan met wat geklooi en gehannes draadje er naar toe. Maar omdat ik de navi niet geheel in de lucht wilde hebben óók het ruitje weer gemonteerd - dus de drummende dwerg was er vanmorgen weer.

Even ter test de navi naar werk - ik weet de route wel maar voor het idee. Nadeel - ik zie de indicatoren van m'n knippers net niet meer, wat ik vervelend vind. Of moet wennen.
Verder, leuk, je ziet hoeveel je nog moet en hoeveel je gehad, met een 'health bar' die langzaam volloopt tot je bestemming - en natuurlijk je ETA. Verder is het knettergroot, helder en het trilde ietwat (ben benieuwd hoe dat is op gravel/klinkertjes..) maar al met al erg mooi.
Ander punt is - ik kan het apparaat niet laten zitten buiten op de stoep. Dat kan mijn hart niet aan. Dus nu moet ik elke keer, sleuteltje, mount open, power los (vleugelmoertje), hoesje uit de tas (en dus tas mee), ding er in, tas weer dicht.. TIKJE bewerkelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tUPwigVGvv3jBlToN3XEdVtC-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9q1MBjwrjEmucCDGQk4ydirt.png?f=fotoalbum_large

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:09

ozzynator

Nevermind.

Jammer van die groep dode pixels. Voor de rest ziet het er puik uit.

Moette doen.

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 11:01
BM schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:14:
Na veel twijfelen toch besloten om mijn Chigee AIO-6 in de verkoop te doen. Niks mis met dat apparaat, verre van, doet het prima, maar ik merk dat ik toch de behoefte heb aan een dedicated navigatie-apparaat op langere ritten. Ik merk dat de navigatiesoftware die ik gebruikte toch wat moeite had als de internetverbinding wat matig was (wat in de bergen nogal eens gebeurd), en dan kan ik natuurlijk offline navigatie aanzetten, maar dat was ook niet helemaal ideaal. Dus dan deze er uit, en iets anders er terug in. Heb al wel vermoeden wat dat gaat worden, maar ik ga daar nog eens even over nadenken :) (maar waarschijnlijk niet heel lang :+)
Jammer dat het geen AIO-5 Lite is :P
Ik ben in Osmand gedoken en dat werkt tijdens het benchtesten toch wel fijn en doet alleen maar off-line kaarten (ik moet nog even op de motor testen, al dan niet met AA (wireless)

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:47
edit...

[ Voor 98% gewijzigd door kneusteun op 01-05-2026 11:16 ]

• kneusteun
Blomminator schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:54:
Gisteren de DMD2 nor7e ontvangen. Draadje gemaakt vanaf de kont - spanning via het achterlicht - wat inschakelt/uitschakelt met de sleutel. Mount op de beugel boven 't klokkenspel - en dan met wat geklooi en gehannes draadje er naar toe. Maar omdat ik de navi niet geheel in de lucht wilde hebben óók het ruitje weer gemonteerd - dus de drummende dwerg was er vanmorgen weer.

Even ter test de navi naar werk - ik weet de route wel maar voor het idee. Nadeel - ik zie de indicatoren van m'n knippers net niet meer, wat ik vervelend vind. Of moet wennen.
Verder, leuk, je ziet hoeveel je nog moet en hoeveel je gehad, met een 'health bar' die langzaam volloopt tot je bestemming - en natuurlijk je ETA. Verder is het knettergroot, helder en het trilde ietwat (ben benieuwd hoe dat is op gravel/klinkertjes..) maar al met al erg mooi.
Ander punt is - ik kan het apparaat niet laten zitten buiten op de stoep. Dat kan mijn hart niet aan. Dus nu moet ik elke keer, sleuteltje, mount open, power los (vleugelmoertje), hoesje uit de tas (en dus tas mee), ding er in, tas weer dicht.. TIKJE bewerkelijk.
Blijft het goed zitten?
Bij mij is de iphone al te zwaar en bij harde knallen vliegt die omlaag.

Ik vind dit misschien wel een beetje overkill qua grote?

• SniperGuy
[...]

Achter:
[Afbeelding][Afbeelding]
Voor:
[Afbeelding]
Wow, bijna 22 jaar oude BT014's :o

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
[...]

Achter:
[Afbeelding][Afbeelding]
Voor:
[Afbeelding]
Ik mag hopen dat je geen vergelijk heb met de oude banden, zou er de weg niet mee opgaan. :+
Gewoon fris rubber en weer gaan!

Hier nog een week voor naar DLD gaan, heb er zinnn innnn.. Zo zachtjes aan de koffers gaan vullen met spul.

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
kneusteun schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:15:
[...]
Blijft het goed zitten?
Bij mij is de iphone al te zwaar en bij harde knallen vliegt die omlaag.
Ik vind dit misschien wel een beetje overkill qua grote?
Het half uurtje vanmorgen vooralsnog wel.. Hopelijk ook nog vanavond. Maar verwacht geen harde knallen te maken op de A12. Heb wel bijna 3 uur tuffe voor de boeg. Ben ook benieuwd hoeveel licht dit geeft in de duisternis. Of het 'verblindend' is. grootte - ja, kan wel slagje smaller denk ik. Andere kant.. tis ook niet storend.

• SniperGuy
Vaak ben je te bang: in begin van mijn motor Carriere reeds ik m'n knietje aan de grond op versleten en vol droogtescheuren zittende BT090 :o :X

• TheProst

TheProst

SniperGuy schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:17:
[...]

Wow, bijna 22 jaar oude BT014's :o
Weet niet of alles vroegah beter was, maar banden rijden voor hoe ver ik weet gewoon nog prima en zien er naar mijn mening niet raar uit.

Natuurlijk gaan ze er zsm onder uit voor een setje nieuwe pirelli's

• TheProst

TheProst

_Apache_ schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:31:
[...]

Ik mag hopen dat je geen vergelijk heb met de oude banden, zou er de weg niet mee opgaan. :+
Gewoon fris rubber en weer gaan!
Ben er pas maandag achter gekomen. Had toen al iets van 300 kilometer ermee gereden en niks raars gevoeld. natuurlijk weet ik niet hoe nieuwe banden horen te voelen. Maandag komen de nieuwe binnen dus zullen dan zien.
_Apache_ schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:31:
[...]

Hier nog een week voor naar DLD gaan, heb er zinnn innnn.. Zo zachtjes aan de koffers gaan vullen met spul.
Wat ga je in DLD doen?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
Weekendje Winterberg, routes zijn inmiddels gemaakt.
Is via Horizon Motorreizen, al vaker met hun vakanties geboekt, tot in de puntjes geregeld.
Wel de routes iets aangepast zodat ik tussendoor kan laden. Heb tenminste 1 laadstop nodig, maar maak er 2 korte (koffie stopje) en een lange (lunch) van.

Vrijdag heen, ~380km,
Zaterdag rondje daar, langs wat kastelen en meren, ~350km
Zondag weer terug.

Zo een 1000km in 3 dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 01-05-2026 12:14 ]

• DrivinUCrazy
@TheProst Ik zou met die BT014's overigens niet in het nat gaan rijden.
De komende dagen wordt het wat wisselvallig weer. Thuis blijven is misschien ook wat overdreven, maar probeer de regen te vermijden. Zo geweldig waren die BT014's niet in de regen, en ik denk dat dit met de jaren niet beter is geworden. :+

En daarbij een tip aan iedereen: het is lang droog geweest. Als het vervolgens hard doorregent is het nog tot daaraan toe, maar als het gaat miezeren wordt het wegdek alleen maar wat nat nat. De troep die zich daar de afgelopen tijd heeft verzameld gaat drijven, maar als het niet doorregent spoelt dat niet weg. Dat kan spekglad worden!
Dit herken je onder andere aan schuim in de sporen waar auto's rijden. Vooral bij verkeerslichten, bushaltes en rotondes is het éxtra uitkijken.

• TheProst

TheProst

_Apache_ schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:12:
[...]

Weekendje Winterberg, routes zijn inmiddels gemaakt.
Is via Horizon Motorreizen, al vaker met hun vakanties geboekt, tot in de puntjes geregeld.
Wel de routes iets aangepast zodat ik tussendoor kan laden. Heb tenminste 1 laadstop nodig, maar maak er 2 korte (koffie stopje) en een lange (lunch) van.

Vrijdag heen, ~380km,
Zaterdag rondje daar, langs wat kastelen en meren, ~350km
Zondag weer terug.

Zo een 1000km in 3 dagen.
Gaaf! Veel plezier inieder geval alvast. Dat lijkt mij ook nog wel eens leuk om te doen.

• TheProst

TheProst

DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:16:
@TheProst Ik zou met die BT014's overigens niet in het nat gaan rijden.
De komende dagen wordt het wat wisselvallig weer. Thuis blijven is misschien ook wat overdreven, maar probeer de regen te vermijden. Zo geweldig waren die BT014's niet in de regen, en ik denk dat dit met de jaren niet beter is geworden. :+
Ik ben een mooiweer-rijder, dus ik probeer regen sowieso te vermijden, ongeacht welke banden ik heb. Met mijn casual motorkleding is rijden in de regen ook niet echt comfortabel, dan ben ik binnen no-time een rijdende spons. :P

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Blomminator mooi ding! De rand is wel erg dik, ik vraag me af of die 7" daadwerkelijk kleiner is dan de T865?

T-865: 207mm L x 137.5mm W x 15mm D
NOR7E: 190mm L x 110mm W x 17mm D

Toch wel iets kleiner, dan is die rand het wel waard vanwege de knoppen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
M'n achterrem lijkt weer ok, de rempomp zat dus vast. Daarna was t nog nie opgeloat, weer terug. Alles leek ok. Tip vah gs forum was dat er 2,5 mm speling moest zijn, dat betekende dat t rempedaal in rust verder ingedrukt moest zijn. Ok... Na wat afstellen op tienden mm's is de achterrem nu gewoon weer koud. De motor echter is bloedheet na 1000 mtr klimmen over flink ruig terrein. Ik heb best mazzel gehad met de tet de eerste keer dat ik die deed hiernatoe, want deze stukken had ik nie overleeft toen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvkiH47NDosFMAHf_lsQ_CRpAKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bK9bS6iGyMVhUhcGZMEiytQy.jpg?f=fotoalbum_large

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-07 07:56
Ik wilde een heerlijke mesh-broek voorstellen die ik veel beter vindt dan motorjeans. De jeans zijn echt veel te warm en de motorbroek voelt stevig, comfortabel, en veilig. Maar nu zie ik tot mijn verbazing dat het ook toch maar een enkel A'tje heeft. Oeps :D Ik heb hem in de winkel gekocht en eerlijk gezegd niet genoeg aandacht aan besteed. Online moet je vaak ook naar de website van de leverancier gaan om iets te vinden over materiaal of klasse, dit slaan veel zaken helaas over.

• geert_s

geert_s

Iets eerder naar huis vanmiddag met een klein omweggetje. Verplichte foto bij een brug natuurlijk (wel eventjes goed kijken). Niet dé brug, maar bonuspunten voor degene die weet waar het is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iK3UBvrzbeHmMzpRiy5puB3tnxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Smb6AfDlXelPgjCEqu9Com47.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:37

Vrijdag

De Goede

geert_s schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:44:
Iets eerder naar huis vanmiddag met een klein omweggetje. Verplichte foto bij een brug natuurlijk (wel eventjes goed kijken). Niet dé brug, maar bonuspunten voor degene die weet waar het is.

[Afbeelding]
Het is bij het water 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:49
geert_s schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:44:

[Afbeelding]
Dijk van Moordrecht naar Gouda. Ongeveer ter hoogte van de golfbaan links en Bos zand rechts... Gok ik 🤭

• geert_s

geert_s

ll roel j schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 17:02:
[...]

Dijk van Moordrecht naar Gouda. Ongeveer ter hoogte van de golfbaan links en Bos zand rechts... Gok ik 🤭
Best redelijke gok :+

• ll roel j
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:49
Haha. Iets met wieg die in het dorp stond.
Vaak langs gefietst op weg naar school en naar huis. En later op de motor en auto erlangs gereden dus deze herken ik uit duizenden.

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VIVHA-Fr9jMqc8G3czZiuqdGtw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4LFwbMb8PEqyf6iYJy2APfU.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, koffertjes gepakt! Morgen ri moezel, en dan Oostenrijk, Italië, Zwitserland en door naar huis. 2 weekjes op pad oOo

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:06

jeroenathome

Een regel tekst

Gisteren de laatste voorbereiding voor zondag gedaan. Even oefenen met rijden in de regen en remmen op glad wegdek.
Zondag begint de rondrit door GB en Ierland.

Actiefoto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwhFvyuLhwMryS3bLPw2wxgrd8Y=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3TnIn1C3PsJdjnydRO7y2Q98.jpg?f=fotoalbum_medium

Het remmen gaat niet helemaal goed. De gladde baan ligt achter mij.
YouTube: GaatNietGoed

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-07 21:34
Aikon schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:10:
Even snelle vraag, mn achterrem loopt vast. Ik heb hem nu los en schoongemaakt. De zuigers krijg ik wel heen en weer, maar is het handig om er wat wd40 rond te spuiten om t nog wat soepeler te laten gaan?
Nee nee geen wd 40. Laat de rem rubbers opzwellen. Gebruik remmen reiniger. Spoel de rempomp ff goed door. Remvloeistof peil niet de hoog. Kan zijn dat het compensatie gaatje van de pomp verstopt is.

• Pyr0_
Koekstra schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 17:21:
[Afbeelding]

Zo, koffertjes gepakt! Morgen ri moezel, en dan Oostenrijk, Italië, Zwitserland en door naar huis. 2 weekjes op pad oOo
Ik ben niet jaloers, lijkt alleen maar zo :+

Nog een kleine 1.5 maand dan mag ik ook 8)

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:42
Pyr0_ schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:09:
[...]

Ik ben niet jaloers, lijkt alleen maar zo :+

Nog een kleine 1.5 maand dan mag ik ook 8)
Jij rijdt daar vanuit Zuid Limburg bijna wekelijks dagtochten waar menig rijder hier enkel tijdens een jaarlijks motorweekend aan toe komt.

• Pyr0_
Barista schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:53:
[...]

Jij rijdt daar vanuit Zuid Limburg bijna wekelijks dagtochten waar menig rijder hier enkel tijdens een jaarlijks motorweekend aan toe komt.
En iedereen Limburg maar afzeiken :+

Ik ben me bewust van de luxe zo kort bij zulke mooie gebieden te wonen, en daar ook erg dankbaar voor. Neemt niet weg dat de Alpen echt wel next level zijn, daar kan de St Pietersberg niet aan tippen hoor :9

• Bommes
Ik ben vooral jaloers op de 2 of nog meer weken onderweg.
Dat lijkt me echt zo fantastisch.
In een vorig leven ben ik met mijn ex vrouw 2,5 maand op pad geweest met onze camper. 7 weken rond touren door Italië, aansluitend 7 weken op 1 locatie gestaan om daar te werken.
Jaar daarop nogmaals naar die zelfde plek om daar 4 maanden te wonen en werken.
Heerlijk om zo lang uit die NL werksleur te zijn.
Zou er wel wat voor over hebben om zeg eens wat 2 of 3 weken solo op de motor op pad te gaan.
Dan is Sicilië of de hak van Italië wel ineens weer haalbaar.
Maar vooral het complete los komen van alles wat hier normaal, gewoon en nodig is.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Aikon
  • Niet online
:X

Daarom ben ik op een school gaan werken. Zoveel vakantie. Nog 4/5 daagjes...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-rHvZ7wXONgxTtaLEd8PFv0yf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tG9CaqSFF2usNi4f0hru1X3U.jpg?f=fotoalbum_large

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:41

BM

Admin Softe Goederen
Aikon schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 09:19:
:X

Daarom ben ik op een school gaan werken. Zoveel vakantie. Nog 4/5 daagjes...

[Afbeelding]
Motor doet slapie slapie, wat schattig :+

Xbox
Even the dark has a silver lining

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-07 23:00

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Door omstandigheden heb ik zo’n 2 jaar niet kunnen motorrijden en heeft m’n XSR700 stilgestaan. Wel droog en aan de druppellader.

Ik heb ‘m schoongemaakt en banden opgepompt. Hij start prima en loopt voor zover ik kan beoordelen normaal. Kan ik er gewoon op stappen en mee gaan rijden? Natuurlijk even checken of alles lekker werkt voordat ik de wijk uitrij.. Of is na 2 jaar bijvoorbeeld de benzine of andere vloeistoffen echt een no-go?

• Excliber
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:06
R4NCOR schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:13:
Door omstandigheden heb ik zo’n 2 jaar niet kunnen motorrijden en heeft m’n XSR700 stilgestaan. Wel droog en aan de druppellader.

Ik heb ‘m schoongemaakt en banden opgepompt. Hij start prima en loopt voor zover ik kan beoordelen normaal. Kan ik er gewoon op stappen en mee gaan rijden? Natuurlijk even checken of alles lekker werkt voordat ik de wijk uitrij.. Of is na 2 jaar bijvoorbeeld de benzine of andere vloeistoffen echt een no-go?
Persoonlijk zou ik een beurtje (laten) doen, ik zou de tank ook leegmaken om te voorkomen dat er water onderin zit en verse brandstof erin.

Maar dit is my 2cents de meningen zullen verdeeld zijn vermoed ik 😁

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:06

jeroenathome

Een regel tekst

Een onderhoudsbeurt is zeker aan te raden na zo'n lange stilstand. Controleer ook of er geen kleine scheurtjes in de banden zit en kijk naar de DOT-code. Ook al heeft de band voldoende profiel als uit de DOT-code blijkt dat de band ouder is als 5 jaar zou ik hem preventief vervangen. Het kan ook zijn dat de band een vlakke kant heeft gekregen van het stilstaan.

Ik ga ervan uit dat jezelf ook 2 jaar niet heb gereden. Dan zal alle benodigde handelingen ook roestig zijn geworden. Begin gewoon rustig met rijden. Mocht er een rustige locatie(parkeerplaats/industrieterrein) zijn waar je kan oefenen zou ik als eerste daar heen gaan en de diverse bijzondere verrichtingen (slalom, keren op de weg, 8, noodstop) uitvoeren. Je kan dan ook de remmen controleren op goede werking. Maak een paar keer de noodstop. Begin bij 30 km/h en voer deze langzaam op.
Hierbij geldt wel. Voelt het niet vertrouwd ga dan niks forceren.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:31
Iemand al ervaring met de qjmotor srt450rx?

https://qjmotor-benelux.c...fLyJUZ88PHZhoCo9QQAvD_BwE

Cfmoto450mt concurrent, 2 jaar minder garantie maar wel veel meer standaard opties.

[ Voor 13% gewijzigd door Jampot007 op 02-05-2026 16:15 ]

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Excliber schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:46:
[...]

dat er water onderin zit

Maar dit is my 2cents de meningen zullen verdeeld zijn vermoed ik 😁
Klopt, als er water in zou zitten zou de motor niet lopen. Zou gewoon zsm aftoppen met verse, dat mengt zich wel.

Moette doen.

• kneusteun
Vandaag de SV gepakt want verwachte druk bossen en paden ivm mooi weer.
Conclusie, ik wil eigenlijk ook wel weer een straat motor ernaast.

Is toch wel fijn een licht motortje en dan beetje tussen de weilanden en bossen door slingeren 😅

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:33
kneusteun schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:38:
Vandaag de SV gepakt want verwachte druk bossen en paden ivm mooi weer.
Conclusie, ik wil eigenlijk ook wel weer een straat motor ernaast.

Is toch wel fijn een licht motortje en dan beetje tussen de weilanden en bossen door slingeren 😅
Is dat op de SV zoveel leuker dan op de T7? Ik heb eigenlijk altijd allroads gehad, en een XJ900. Wel eens wat buikschuivers gereden maar had niet het idee dat ik harder ging...

• kneusteun
DRAFTER86 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:57:
[...]

Is dat op de SV zoveel leuker dan op de T7? Ik heb eigenlijk altijd allroads gehad, en een XJ900. Wel eens wat buikschuivers gereden maar had niet het idee dat ik harder ging...
Ja, het is trouwens geen buikschuiver maar een hele leuke naked met vtwin (ben dol op twins) met genoeg power om lekker vlot bochtjes te draaien.

Het rijdt gewoon aanzienlijk sportiever dan de t7 (maar lijkt me logisch omdat totaal ander model is)
Hij is trouwens wel wat vlotter dan de T7, iets minder gewicht, iets meer pk en wat minder een lucht vanger.

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-07 14:09
Ik heb vandaag een stukje gereden en er stonden op veel plekken motorrijders te kijken naar voorbijrijdend verkeer. Ze stonden voornamelijk op rotondes. Is dit nieuw? Is er vandaag iets speciaals waar ik niet van af weet? Omgeving Gouda, dus ook geen heel spectaculaire wegen.

• HTT-Thalan
kneusteun schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 17:08:
[...]

Ja, het is trouwens geen buikschuiver maar een hele leuke naked met vtwin (ben dol op twins) met genoeg power om lekker vlot bochtjes te draaien.
Even los van de obvious mogelijkheden tot innuendo (het is immers weekend) - ik ben óók gek op twins. Ik reed van de week met de CB500 over onze lesbaan en een collega die dat bekeek merkte op dat het hem opviel dat er nog opvallend veel 'gang' zit in zo'n "500 cc". Ik ken het mysterie ook niet van buiten, VTEC zit er niet op, maar boven de ~6000 toeren komt alles ineens ideaal samen en trekt het ding enorm vlot door naar de toerenbegrenzer. Echt verslavend leuk (daarom maak ik vaak een paar rondjes op de baan bij aankomst, want op de openbare weg heb je uiteraard limieten).

De Africa Twin is uiteraard ook een Twin maar van een compleet ander kaliber en dus onderin sterk, ook al wil die ook nog wel flink los bij hogere toeren.

Carrieretechnisch zijn we weer een stap verder: De stagepas is binnen en ik begin dinsdag aan de verplichte uren. En om extra snel 'klaar' te zijn met deze stage heeft mijn lieve vrouw ingestemd leerling te worden - niet voor het uiteindelijke stage-examen maar wel voor de verplichte uren. Vanavond volgende week zondag ga ik dus mijn eigenste vrouw haar eerste motorlessen geven op onze baan!!! Gezien de relatief korte pootjes wordt dat dus de Honda CB650R met 100 echte pk's 8).

• geert_s

geert_s

HTT-Thalan schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:45:
[...] Vanavond volgende week zondag ga ik dus mijn eigenste vrouw haar eerste motorlessen geven op onze baan!!!
Gefeliciteerd met je aanstaande echtscheiding. :+

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:29

Format-C

Tracing Rays

O88088 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 17:47:
Ik heb vandaag een stukje gereden en er stonden op veel plekken motorrijders te kijken naar voorbijrijdend verkeer. Ze stonden voornamelijk op rotondes. Is dit nieuw? Is er vandaag iets speciaals waar ik niet van af weet? Omgeving Gouda, dus ook geen heel spectaculaire wegen.
Waren het geen undercover agenten? :+

(Vreemd dat ze op rotondes stonden. Beetje aso)

(Edit: Maar misschien was er voor hun een "goeie reden of actie" waarom ze het deden)

[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 02-05-2026 19:23 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:56

Destruction

(ex-)Automonteur

kneusteun schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:38:

Één van de redenen waarom ik een CBF500A in de schuur heb staan :) Die Diversion is een fijn bankstel en alle bankstel dingen doet die in principe goed, maar die CBF mist grofweg 60kg in rijklare toestand tov de Diversion, ik kijk er stiekem wel naar uit om met dat ding te gaan gooien en smijten.

Ook m'n eerst écht naked bike, eens kijken hoe dat bevalt :)

Overigens is de eerste geslaagde testrit met de Diversion een feit. Er zit nu een originele pomp op, die 2e hands ongeveer net zo duur was als de nieuwe pomp die er eerst op zat 8)7 Misschien zegt dat ook wel iets over de te verwachten kwaliteit van die pomp :+ Een fatsoenlijke dikte bedrading ipv die dunne flimsy troep..

Binnenkort de Diversion eens goed schoonmaken en een paar goede foto's schieten. Ze schommelen nogal in prijs en de 2.5k die ik erin heb zitten verwacht ik niet meer terug te krijgen, maar mocht ik hem goed kunnen verkopen dan gaat hij eruit :)

Show je motoren? :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTU2RjoIrTneXJ4ewJYdAQtjLrk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TCiPEcuhB9poGpf2IA46e18q.jpg?f=user_large
XJ900S Diversion '01
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UcmN9MNvWvnkGJhsorx7lXIk_xA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9zUvzHgjjpokUrZePek4wIW5.jpg?f=user_large
CBF500A '06

En als je de 150cc wil meetellen, nummer 3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u_C3jqVsJDLsTCy5JF-8GAmeWcM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ij7yVBFJIlJyjfkLQxui0L1u.jpg?f=user_large
PS150i '07

[ Voor 55% gewijzigd door Destruction op 02-05-2026 21:13 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:51
Blomminator schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:54:
Dus nu moet ik elke keer, sleuteltje, mount open, power los (vleugelmoertje), hoesje uit de tas (en dus tas mee), ding er in, tas weer dicht.. TIKJE bewerkelijk.

[Afbeelding]
Voor mij idd de reden om het bijnde t865 te houden met de pogo pins.

De nor7 ziet er verder top uit, maar dat is toch wel jammer. Ik sleep hem heen en weer tussen camper en motor. En idd regelmatig onderweg naar klanten waar ik hem zeker niet altijd kan laten zitten.

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:51
O88088 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 17:47:
Klinkt als een toertocht van/voor een grotere groep motorrijders volgens het molenrijden systeem.

• Chevy454
  • Niet online
Vandaag heel mooi weer. Lekker warm buiten en ook zo binnen. 38C koorts voor het kleine ventje dus lekker vertroetelen maar geen motor rijden voor mij ;(

Project 40: remellende
SM4039C, de EBC Supermoto kit voor de KLR650 model A is niet leverbaar. Maar japparts kan me wel helpen aan de SMX4039 welke de vervangende reeks is. Rimotoshop probeert nu uit de Worldonline dispuut te komen :z

Maar via ebay ook de Tusk 320mm set gekocht. Dus we gaan hoe dan ook goed remmen eens de remklauw in orde is.

Maar omdat de snelheidsmeter van de KLR650 best wel overdreef in het verleden maar gekeken voor GPS navigatie. De meest obvious oplossing zou natuurlijk de telefoon met een quad lock zijn. Maar het is een rijdende vibrator, dus de telefoon zou kapot gaan.

Op Amazon de goedkoopste Carplay Lammto gekocht en wat bedrading met een schakelaar gemaakt. De schakelaar komt ter hoogte van het start relais aan een 3D geprinte houder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPK8ZqD7aFNXeDJ4QqwZj40Q_Vw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BPA7B6XTPNuCJ1nc3uJyM1iL.jpg?f=user_large

Het wachten op de delen is nu wel het meest vervelende ;(

De BMW R1150RT, die krijgt stalen remleidingen door een garage. De reden is simpel, de GS911 diagnosetester wil ik graag hebben maar het laten doen is 300 euro goedkoper als hetzelf doen. Ik heb geen usecase om de aanschaf te rechtvaardigen.

[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 02-05-2026 22:50 ]

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
vanisher schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:42:
[...]

Voor mij idd de reden om het bijnde t865 te houden met de pogo pins.

De nor7 ziet er verder top uit, maar dat is toch wel jammer. Ik sleep hem heen en weer tussen camper en motor. En idd regelmatig onderweg naar klanten waar ik hem zeker niet altijd kan laten zitten.
Wut, heeft de Nor7e geen pogo pins? Dealbreaker voor mij idd.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Aikon
  • Niet online
R4NCOR schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:13:

Was de laatste beurt ook 2 jaar terug of veel langer?
In weze moet je jaarlijks een beurtje doen, maar twee jaar is nou ook weer niet enorm lang... Aftoppen met verse benzine is natuurlijk sowieso handig.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Wasdag.....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h66iieilKM8HUHkFzT1TbpTCTVs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqii0aV66m8XeBAuMRmNJ9bW.jpg?f=fotoalbum_large

Moette doen.

• Bommes
Zie ik daar nou, geheel volgens verwachting, een plas olie onder die Harley liggen >:)

* Bommes dacht hem maar even in te koppen.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Bommes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:00:
[...]

Zie ik daar nou, geheel volgens verwachting, een plas olie onder die Harley liggen >:)

* Bommes dacht hem maar even in te koppen.
Jazeker, het voordeel daarvan is dat ik nooit hoef te peilen, want niet meer lekken = nieuwe er in. 😂

[ Voor 8% gewijzigd door ozzynator op 03-05-2026 13:25 ]

Moette doen.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 11:33
Gisteren even een rondje vlieghappen over de dijkjes in Overijssel.
0.0% Franziskaner bij de haven gedaan en weer door!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Eg34EKaadEU1dRnIxTnMCf9wz7g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5L1JAKIOpZYTri9qkSSYjYP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imLEPGMPrpcExOlU2NyhxA5Y9-0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyTWDiJulPs599MX3oMSfTyQ.jpg?f=fotoalbum_large

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-07 17:30
BvZwolle schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:36:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bevallen die Mutants? Staan op mijn shortlist voor de volgende set rubber, dus ben benieuwd hoe je ze vindt :)

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Heb gisteren flink wat KM gemaakt en vanmorgen ook, maar ben idd ook veel vliegen tegengekomen.

Had keramische coating op mn duc laten zetten, maar dat is wel heel erg makkelijk schoonmaken. Je spuit de muggen er zeer makkelijk af. Niks hecht meer vast. Wel blij mee. :)

Hogedruk->droog zacht doekje-> Klaar. :)

2 weken geleden een Ducati Scrambler gehaald voor mn kameraad. (Ik moest rijden hij heeft nog geen rijbewijs maar is ermee bezig. Reed ook wel lekker maar 90pk tov de ~160 van die van mij is wel een wéreld van verschil. Haha. Edit: wel een heerlijk geluid die de Scrambler maakt. (Het is een 800))

Heb iig weer iemand besmet met het motor virus.

"Groepsfoto" :P ;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xI11WvzPXcWjhgGoOXxzoTIif0Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uLtEuQjIQJ1RDIfDkBomDKZd.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: vanmorgen rond 10 uur reden er echt veel motoren rond hier. Het was ook echt heerlijk rij weer. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 03-05-2026 15:02 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:57

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is dat Blokzijl? Of de andere kant op?

• SL65
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:11
@Format-C
Hey die Scrambler ken ik, of meer zag de advertentie voorbij komen. Zitten wel wat leuke mods op. Ik hoop dat je kameraad er veel plezier mee heeft straks!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-07 11:33
@Stalensnuitje klopt helemaal!

@Hompu ik heb de motor met deze banden erop gekocht. Zijn redelijk vlak afgesleten. Kan niet een eerlijk oordeel geven. Binnenkort komen er Pilot Road 4 op. Die zitten nu op mijn BMW en zijn nog goed genoeg om te hergebruiken.

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

SL65 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:38:
@Format-C
Hey die Scrambler ken ik, of meer zag de advertentie voorbij komen. Zitten wel wat leuke mods op. Ik hoop dat je kameraad er veel plezier mee heeft straks!
Zn oogjes twinkelen als ie erop zit dus hij is er heel blij mee. :7

Idd leuke motor met weinig op de teller (16k) en een leuke prijs. Idd leuke mods. (Rizoma spiegels, rizoma knipperlichten, ander zadel, LED achterlicht, andere uitlaat, ander stuur (en andere vering volgens mij)) . Goeie Battlax banden erop. Net beurt gehad. Ding loopt en rijdt prima! :) (Toen we gingen kijken zei ik na een kort ritje en overleg: "direct kopen en meenemen. Dit is een goeie en mooie motor!" En zo geschiedde) Heb er 100km op gereden bij/na het halen/ kopen. Reed zoals gezegd heerlijk en de uitlaat maakte een heerlijk geluid. Hij heeft nog een kentekenhouder besteld om dat kentekenplaat-ding achter de band eraf te kunnen halen. :) Zeer mooie motor. En past goed bij hem..

/Maar die van mezelf vind ik toch echt de mooiste motor die er is. Nog steeds súperblij mee. Heb m nu 3 jaar. En ziet er nog steeds uit als een (bijna) nieuwe motor. En dat terwijl ie al 11 jaar oud is. O+

[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 03-05-2026 18:23 ]

• Pyr0_
Format-C schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:51:
[...]
Zn oogjes twinkelen als ie erop zit dus hij is er heel blij mee. :7

Idd leuke motor met weinig op de teller (16k) en een leuke prijs. Idd leuke mods. (Rizoma spiegels, rizoma knipperlichten, ander zadel, LED achterlicht, andere uitlaat, ander stuur (en andere vering volgens mij)) . Goeie Battlax banden erop. Net beurt gehad. Ding loopt en rijdt prima! :) (Toen we gingen kijken zei ik na een kort ritje en overleg: "direct kopen en meenemen. Dit is een goeie en mooie motor!" En zo geschiedde) Heb er 100km op gereden bij/na het halen/ kopen. Reed zoals gezegd heerlijk en de uitlaat maakte een heerlijk geluid. Hij heeft nog een kentekenhouder besteld om dat kentekenplaat-ding achter de band eraf te kunnen halen. :) Zeer mooie motor. En past goed bij hem..

/Maar die van mezelf vind ik toch echt de mooiste motor die er is. Nog steeds súperblij mee. Heb m nu 3 jaar. En ziet er nog steeds uit als een (bijna) nieuwe motor. En dat terwijl ie al 11 jaar oud is. O+
Het is dat mijn usecase qua motorrijden echt niet past bij zo'n Panigale, anders stond er hier ook eentje, wat een plaatje! :9~

Ik heb ook 1x zo'n scrambler meegekregen van de dealer, was wel geinig maar ik werd er niet persé heel hebberig van. Ieder z'n ding tho! :)

• Woask
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:24

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hallo collega :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fX5ZZtg8QIhzl3oLsHghGQw7r_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1hx4oz19WVZ3JQkClvP0fafJ.jpg?f=fotoalbum_large

Die KTM 125 van mij mag trouwens wel uit de startpost, die heb ik al een tijdje niet meer.

• UTwizard
  • Laatst online: 16:00
DRAFTER86 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:57:
[...]

Als je met een "buikschuiver" bijvoorbeeld een hardcore 600cc of 1000cc supersport bedoeld, die zijn maar bedoeld voor een ding en dat is zo snel mogelijk over een circuit heen gaan. Gewone stervelingen zoals wij zullen op straat met een supersport waarschijnlijk niet harder de bocht door gaan als met een willekeurig andere categorie motor.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-07 18:14
Ik heb nu een oude Garmin zumo 350 of 395 en dacht een kijken wat een upgrade kost.

Zumo xt3 is 500 euro terwijl bij gps een nieuwe TomTom rider 550 slechts 239 euro.

Bijna een no brainer, heeft iemand nog een andere mening op basis van mijn gebruik ?

Ik hoop te vinden een betere actieve sturen op afgesloten wegen, zeker in Duitsland sta ik nu nu nog wel eens voor een verassing of vooraf alles dubbel te checken met Google maps / aanpassen in basecamp.

Natuurlijk is nieuw altijd een snellere interface.

Ik gebruik hem vooral voor routes maken / inladen en kleine toertochten (Benelux / de) maar hoop ook ooit rdga te gaan rijden de aankomende jaren.

• kneusteun
wd200 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 07:55:
Ik heb nu een oude Garmin zumo 350 of 395 en dacht een kijken wat een upgrade kost.

Zumo xt3 is 500 euro terwijl bij gps een nieuwe TomTom rider 550 slechts 239 euro.

Bijna een no brainer, heeft iemand nog een andere mening op basis van mijn gebruik ?

Ik hoop te vinden een betere actieve sturen op afgesloten wegen, zeker in Duitsland sta ik nu nu nog wel eens voor een verassing of vooraf alles dubbel te checken met Google maps / aanpassen in basecamp.

Natuurlijk is nieuw altijd een snellere interface.

Ik gebruik hem vooral voor routes maken / inladen en kleine toertochten (Benelux / de) maar hoop ook ooit rdga te gaan rijden de aankomende jaren.
Ik zie steeds vaker bij routes en ritjes

"let op niet voor tomtom rider"

Is het zo dat die moeilijk doen met sommige GPX files?
Pagina: 1 ... 28 ... 54 Laatste