An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris
Dat het nu goed is gegaan is geen garantie voor de komende wekenTheProst schreef op donderdag 30 april 2026 @ 17:02:
[...]
Zodra ik thuis ben zal ik een foto maken van de DOT-code en de staat van de band.
Afgelopen weekend heb ik er ongeveer 350 km zonder problemen mee gereden, over dijken, snelwegen en binnenwegen, zonder bijzonderheden.
[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 30-04-2026 18:44 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
[ Voor 5% gewijzigd door Barista op 30-04-2026 19:05 ]
Virtueel quukske voor jouFraggert schreef op donderdag 30 april 2026 @ 07:27:
[...]
ik heb mijn post gefikst, speciaal voor jou![]()
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hoeft niet, kan zijn dat hij een KTM heeft. Dan moet er eerst verse kaas besteld worden om een nieuwe as te kneden.Barista schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:05:
Voor een schakelpook naar een garage? Zoiets zit toch vast met één boutje?
Één van de redenen waarom ik het ding nog niet verzekerd heb. Dat ik er nu al e.e.a mee gedaan heb is ook niet geheel volgens plan, ik wilde eerst de Diversion afronden eigenlijk. Maar om met een paar dagen vrij stil te zitten omdat de brandstofpomp voor die motor nog niet binnen is, is ook weer zoiets..
Bij het korte testritje voor aankoop was de motor nog wel verzekerd, daarom weet ik dat het voor geen meter rijdt.
[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 30-04-2026 20:11 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Vandaag even na het werk bij de motordokter gestopt en even advies gevraagd ivm de remklauw van de KLR650. Wat ik dus al dacht, de remklauw kan worden gerepareerd door uit te boren met een op maat gemaakt boortje, draad te tappen, helicoil plaatsen en dan een nieuwe bleed nipple.
Kosten: koop liever een andere klauw jongen. Heb ik al gedaan, ik heb de beste 2 van Ebay genomen
Kortom: deze klauw gaat in de bak van reserve delen met het oog van ooit te fixen.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Xbox
Even the dark has a silver lining
Kost je zo toch nog klauwen vol met geldChevy454 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:13:
Project 40: oei oei oei
Vandaag even na het werk bij de motordokter gestopt en even advies gevraagd ivm de remklauw van de KLR650. Wat ik dus al dacht, de remklauw kan worden gerepareerd door uit te boren met een op maat gemaakt boortje, draad te tappen, helicoil plaatsen en dan een nieuwe bleed nipple.
Kosten: koop liever een andere klauw jongen. Heb ik al gedaan, ik heb de beste 2 van Ebay genomen. En als dat niks is dan kunnen we deze nog steeds proberen te repareren.
Kortom: deze klauw gaat in de bak van reserve delen met het oog van ooit te fixen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Mijn stuk van de cake is het ook niet. Of echt carbon of geen carbon. Geen carbonlook. In jouw geval had ik voor een eenvoudige zwarte wrap gekozen.Pyr0_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:59:
[...]
Stort jij me ff 1500e om al die delen in echt carbon te kopen? Dan wissel ik ze met plezier om.
Maar over een gebrek aan smaak valt niet te twisten
https://www.laurensemotor...protectie-2026-is-binnen/
:strip_exif()/f/image/XBjzJRHctidb5YyXPnm4ScYT.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenkort misschien ff terug voor een crossbril (als ik mijn helm bij me heb).
Kon de pook niet eens meer vinden online. Het is het voetpedaaltje trouwens.Barista schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:05:
Voor een schakelpook naar een garage? Zoiets zit toch vast met één boutje?
Was t maar zoHTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:52:
[...]
Hoeft niet, kan zijn dat hij een KTM heeft. Dan moet er eerst verse kaas besteld worden om een nieuwe as te kneden.
https://www.motea.com/de/...-pe33-schwarz-a734419-0_1
(waarbij Motea nu niet echt een geweldige leverancier lijkt te zijn, vooral een dozenschuiver van chinees spul geloof ik)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb geen ideeDrivinUCrazy schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:48:
Zoiets, zeg maar?
https://www.motea.com/de/...-pe33-schwarz-a734419-0_1
(waarbij Motea nu niet echt een geweldige leverancier lijkt te zijn, vooral een dozenschuiver van chinees spul geloof ik)
Ik moet er ook nog even aan wennen hoor. Maar ik móest iets met dat voorspatbord, die stickeromtrek was echt lelijk as hell en irriteerde me iedere keer. Keuze lag een beetje tussen een geheel nieuwe (of 2de hands) kopen voor behoorlijk wat geld. Of dus een wrapje eroverheen. En aangezien zowel de handkappen als een deel van de kappen aan de voorkant van (écht!) carbon zijn, kwam ik op het idee het te wrappen. Vandaar ga je dan verder zoeken en dan kom je erachter dat je het voor veel duiten door een prof kan laten doen, of zelf. En m'n broertje heeft een tijdje voor zo'n bedrijf gewerkt dus die bood gelijk aan dat te doen. En dan kun je niet zomaar een stukje van 30x50cm wrap kopen en heb je dus gelijk een stuk van 1.5x0.6m. Dus dan ga je verder kijken. Wat kan nog? Behoorlijk wat dus, dat blijkt wel!Joris748 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:31:
[...]
Mijn stuk van de cake is het ook niet. Of echt carbon of geen carbon. Geen carbonlook. In jouw geval had ik voor een eenvoudige zwarte wrap gekozen.
Maar over een gebrek aan smaak valt niet te twisten
Voordeel is, het kan er ook zo weer van af als ik er genoeg van heb.
Of je rijdt naar het Isle of Man en haalt een nieuwe sticker om erop te plakkenPyr0_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:58:
[...]
Ik moet er ook nog even aan wennen hoor. Maar ik móest iets met dat voorspatbord, die stickeromtrek was echt lelijk as hell en irriteerde me iedere keer. Keuze lag een beetje tussen een geheel nieuwe (of 2de hands) kopen voor behoorlijk wat geld. Of dus een wrapje eroverheen. En aangezien zowel de handkappen als een deel van de kappen aan de voorkant van (écht!) carbon zijn, kwam ik op het idee het te wrappen. Vandaar ga je dan verder zoeken en dan kom je erachter dat je het voor veel duiten door een prof kan laten doen, of zelf. En m'n broertje heeft een tijdje voor zo'n bedrijf gewerkt dus die bood gelijk aan dat te doen. En dan kun je niet zomaar een stukje van 30x50cm wrap kopen en heb je dus gelijk een stuk van 1.5x0.6m. Dus dan ga je verder kijken. Wat kan nog? Behoorlijk wat dus, dat blijkt wel!
Voordeel is, het kan er ook zo weer van af als ik er genoeg van heb.
mamorunl schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:45:
[...]
Kon de pook niet eens meer vinden online. Het is het voetpedaaltje trouwens.
[...]
Was t maar zoV-strom 650 uit 2007

Die v-stroms hebben een linked lever, dus de hevel waar jij op trapt heeft zijn eigen as maar zit met een linkage verbonden aan de echte gear shifter. Je moet dus twee items loshalen/vervangen maar dat is echt Haynes niveau 1 hoor, en je kan erbij zonder verder iets los te hoeven halen.
Ja, maar.. dan ben ik weer zo'n wannabe isle-of-man TT fanboy...Joris748 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:08:
[...]
Of je rijdt naar het Isle of Man en haalt een nieuwe sticker om erop te plakken
Hoezo, je bent een liefhebber van het eiland. Gewoon onderdeel van de Manx vlagPyr0_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:19:
[...]
Ja, maar.. dan ben ik weer zo'n wannabe isle-of-man TT fanboy...
Dat is inderdaad nog wel te doen gok ik. Maar ja, hij moest toch heen voor de beurt, kunnen ze dit net zo goed meenemen.HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:09:
[...]
[Afbeelding]
Die v-stroms hebben een linked lever, dus de hevel waar jij op trapt heeft zijn eigen as maar zit met een linkage verbonden aan de echte gear shifter. Je moet dus twee items loshalen/vervangen maar dat is echt Haynes niveau 1 hoor, en je kan erbij zonder verder iets los te hoeven halen.
Inmiddels terug van 4 dagen Eifel.henkNL schreef op zondag 26 april 2026 @ 22:36:
[...]
Morgen ga ik voor een paar dagen naar de Eifel.
Hopelijk is het dan iets rustiger
Lekker weertje en genieten van de omgeving.
Heerlijk rustig geweest, al leek het vandaag wel iets drukker te worden.
Afgelopen dinsdag gaf Flitsmeister de waarschuwing in mijn headset dat ik een flitser naderde langs de Moezel in Traben Trarbach.
Dat bleek geen flitspaal te zijn, maar een politie fuik.
Alle motoren werden langs de kant gezet voor een controle.
De agent netjes in het Duits begroet met 'Gute morgen', daarna even snel controle van de papieren. De motor is nauwelijks bekeken.
De Tracer is helemaal origineel, de juiste kleding aan en normale snelheid, dus niets aan de hand.
Vervolgens staan kletsen over dat we 'aus den Niederlanden über die Autobahn nach Deutschland' zijn gereden.
Vervolgens werd ons een fijne reis gewenst.
Prima gasten
🚗 Tesla M3H - 2024 | 🏍️ Yamaha Tracer 900 - 2017 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 D-wtw: QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 |🔋2x HomeWizard PiB 2,7kWh
En de sok met geld is aardig leeg aan het geraken. Maar dat heb je met zulke oude dingen. Maar eenmaal dat gedaan is dan zijn we er ook klaar mee.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik zou nog even foto's van de banden laten zien. Voorband kwam trouwens uit 2013. Beide banden hadden dus al vervangen moeten zijn. Motor komt uit 2000 en heeft 26dkm gelopen. Benieuwd hoe de motor zal rijden met de nieuwe rubbers.geert_s schreef op donderdag 30 april 2026 @ 16:51:
[...]
Uit 2004?? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat er dan niets van droogtescheurtjes of iets dergelijks te zien is. Meeste fabrikanten adviseren strikt na 10 jaar de band te vervangen omdat het rubber dan te hard/uitgedroogd raakt. Was je band niet ontzettend glibberig?
Achter:
![]() | ![]() |
![]() |
[ Voor 27% gewijzigd door TheProst op 01-05-2026 08:49 ]
An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris
Sinds ik dit weet, rijd ik een stuk rustiger. Als het goed is komen de banden maandag binnen en laat ik ze direct vervangen.Joris748 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 18:42:
[...]
Dat het nu goed is gegaan is geen garantie voor de komende wekenMaar goed, je hebt al andere banden besteld
Mensen die nog naar Road race hengelo (gld) gaan?
[ Voor 14% gewijzigd door TheProst op 01-05-2026 08:55 ]
Zo op het oog weinig mis mee inderdaad. Maar het rubber zal alsnog verhard zijn met veel minder grip tot gevolg. Ik denk dat je je nieuwe bandjes ongelooflijk plakkerig gaat vinden, in de goede zin van het woord. Zeker met een beetje nattigheid.TheProst schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:36:
[...]
Ik zou nog even foto's van de banden laten zien. Voorband kwam trouwens uit 2013. Beide banden hadden dus al vervangen moeten zijn. Motor komt uit 2000 en heeft 26dkm gelopen. Benieuwd hoe de motor zal rijden met de nieuwe rubbers.
Achter:Voor:
[Afbeelding] [Afbeelding]
[Afbeelding]
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Dan moet je toch al meer op de limiet gaan rijden, en ik hoop van iemand die net een paar dagen zijn eerste motor heeft dat dat nog niet het geval is.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Uit mijn eigen ervaring denk ik dat je het gaat merken 😀TheProst schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:36:
[...]
Ik zou nog even foto's van de banden laten zien. Voorband kwam trouwens uit 2013. Beide banden hadden dus al vervangen moeten zijn. Motor komt uit 2000 en heeft 26dkm gelopen. Benieuwd hoe de motor zal rijden met de nieuwe rubbers.
[Afbeelding]
Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl
Ik heb net verse bandjes laten leggen. Niet helemaal dezelfde situatie, want ik had vooral weinig profiel en niet zozeer banden van meer dan 20 jaar oud, maar toch enigszins vergelijkbaar. Ik merkte vooral met vochtig wegdek dat gladde stukjes asfalt in bochten, witte strepen en teerstrepen echt moest vermijden als de pest, want ook met lage snelheden ging ik al snel glijden. Niks ernstigs, maar van die zijstapjes waarvan wel je hart even in je keel gaat kloppen. In dat soort situaties merk je dat je banden niet meer voldoen, en dat gaat dan langzaamaan steeds vaker en sneller optreden. Nu met nieuwe banden merk ik pas goed hoe voorzichtig aan ik moest doen.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:19:
Ik vraag me af wanneer je dat verschil merkt, zo lang je je motor nog niet ondersteboven hebt geparkeerd.![]()
Dan moet je toch al meer op de limiet gaan rijden, en ik hoop van iemand die net een paar dagen zijn eerste motor heeft dat dat nog niet het geval is.
Scheelt dat ik een mooi weer rijder ben. Ben benieuwd hoe er ik het ga merken. Ik heb nu ook geen referentie punt. Ik weet niet hoe het hoort te voelen.geert_s schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:16:
[...]
Zo op het oog weinig mis mee inderdaad. Maar het rubber zal alsnog verhard zijn met veel minder grip tot gevolg. Ik denk dat je je nieuwe bandjes ongelooflijk plakkerig gaat vinden, in de goede zin van het woord. Zeker met een beetje nattigheid.
Nee, ik ga nog als een oma door bochten heen. Rechte stukken wil ik nog lekker op trekken. We zullen het zien of ik het ga merken.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:19:
Ik vraag me af wanneer je dat verschil merkt, zo lang je je motor nog niet ondersteboven hebt geparkeerd.![]()
Mmmh, dat had ik gisteren ook. In Didam heb je een weg die volgens mij altijd continu gerepareerd wordt en dus elke meter van die lange teerstrepen hebt. Ik kan daar nog niet met 30kmpu over heen zonder zo'n uitstapje te krijgen met het achterwiel.geert_s schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:24:
[...]
Ik heb net verse bandjes laten leggen. Niet helemaal dezelfde situatie, want ik had vooral weinig profiel en niet zozeer banden van meer dan 20 jaar oud, maar toch enigszins vergelijkbaar. Ik merkte vooral met vochtig wegdek dat gladde stukjes asfalt in bochten, witte strepen en teerstrepen echt moest vermijden als de pest, want ook met lage snelheden ging ik al snel glijden. Niks ernstigs, maar van die zijstapjes waarvan wel je hart even in je keel gaat kloppen. In dat soort situaties merk je dat je banden niet meer voldoen, en dat gaat dan langzaamaan steeds vaker en sneller optreden. Nu met nieuwe banden merk ik pas goed hoe voorzichtig aan ik moest doen.
Yep, staat standaard ieder jaar in de agenda voor mij en mijn vriendinTheProst schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:39:
[...]
Mensen die nog naar Road race hengelo (gld) gaan?
Is voor ons maar ongeveer 25 minuten rijden vanaf huis en er zijn ook een aantal deelnemers die we persoonlijk kennen, dus we -moeten- wel
Gaaf, wij zijn met een groepje vorig jaar voor het eerst geweest en nu wordt het ook bij ons een standaard agenda item.UTwizard schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 09:44:
[...]
Yep, staat standaard ieder jaar in de agenda voor mij en mijn vriendin
Is voor ons maar ongeveer 25 minuten rijden vanaf huis en er zijn ook een aantal deelnemers die we persoonlijk kennen, dus we -moeten- wel
Voor mij is het 20 min rijden en lekker over alleen maar landwegen.
Even ter test de navi naar werk - ik weet de route wel maar voor het idee. Nadeel - ik zie de indicatoren van m'n knippers net niet meer, wat ik vervelend vind. Of moet wennen.
Verder, leuk, je ziet hoeveel je nog moet en hoeveel je gehad, met een 'health bar' die langzaam volloopt tot je bestemming - en natuurlijk je ETA. Verder is het knettergroot, helder en het trilde ietwat (ben benieuwd hoe dat is op gravel/klinkertjes..) maar al met al erg mooi.
Ander punt is - ik kan het apparaat niet laten zitten buiten op de stoep. Dat kan mijn hart niet aan. Dus nu moet ik elke keer, sleuteltje, mount open, power los (vleugelmoertje), hoesje uit de tas (en dus tas mee), ding er in, tas weer dicht.. TIKJE bewerkelijk.
Moette doen.
Jammer dat het geen AIO-5 Lite isBM schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:14:
Na veel twijfelen toch besloten om mijn Chigee AIO-6 in de verkoop te doen. Niks mis met dat apparaat, verre van, doet het prima, maar ik merk dat ik toch de behoefte heb aan een dedicated navigatie-apparaat op langere ritten. Ik merk dat de navigatiesoftware die ik gebruikte toch wat moeite had als de internetverbinding wat matig was (wat in de bergen nogal eens gebeurd), en dan kan ik natuurlijk offline navigatie aanzetten, maar dat was ook niet helemaal ideaal. Dus dan deze er uit, en iets anders er terug in. Heb al wel vermoeden wat dat gaat worden, maar ik ga daar nog eens even over nadenken(maar waarschijnlijk niet heel lang
)
Ik ben in Osmand gedoken en dat werkt tijdens het benchtesten toch wel fijn en doet alleen maar off-line kaarten (ik moet nog even op de motor testen, al dan niet met AA (wireless)
[ Voor 98% gewijzigd door kneusteun op 01-05-2026 11:16 ]
Blijft het goed zitten?Blomminator schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:54:
Gisteren de DMD2 nor7e ontvangen. Draadje gemaakt vanaf de kont - spanning via het achterlicht - wat inschakelt/uitschakelt met de sleutel. Mount op de beugel boven 't klokkenspel - en dan met wat geklooi en gehannes draadje er naar toe. Maar omdat ik de navi niet geheel in de lucht wilde hebben óók het ruitje weer gemonteerd - dus de drummende dwerg was er vanmorgen weer.
Even ter test de navi naar werk - ik weet de route wel maar voor het idee. Nadeel - ik zie de indicatoren van m'n knippers net niet meer, wat ik vervelend vind. Of moet wennen.
Verder, leuk, je ziet hoeveel je nog moet en hoeveel je gehad, met een 'health bar' die langzaam volloopt tot je bestemming - en natuurlijk je ETA. Verder is het knettergroot, helder en het trilde ietwat (ben benieuwd hoe dat is op gravel/klinkertjes..) maar al met al erg mooi.
Ander punt is - ik kan het apparaat niet laten zitten buiten op de stoep. Dat kan mijn hart niet aan. Dus nu moet ik elke keer, sleuteltje, mount open, power los (vleugelmoertje), hoesje uit de tas (en dus tas mee), ding er in, tas weer dicht.. TIKJE bewerkelijk.
Bij mij is de iphone al te zwaar en bij harde knallen vliegt die omlaag.
Ik vind dit misschien wel een beetje overkill qua grote?
Wow, bijna 22 jaar oude BT014'sTheProst schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:36:
[...]
[Afbeelding]
Ik mag hopen dat je geen vergelijk heb met de oude banden, zou er de weg niet mee opgaan.TheProst schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 08:36:
[...]
[Afbeelding]
Gewoon fris rubber en weer gaan!
Hier nog een week voor naar DLD gaan, heb er zinnn innnn.. Zo zachtjes aan de koffers gaan vullen met spul.
Het half uurtje vanmorgen vooralsnog wel.. Hopelijk ook nog vanavond. Maar verwacht geen harde knallen te maken op de A12. Heb wel bijna 3 uur tuffe voor de boeg. Ben ook benieuwd hoeveel licht dit geeft in de duisternis. Of het 'verblindend' is. grootte - ja, kan wel slagje smaller denk ik. Andere kant.. tis ook niet storend.kneusteun schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:15:
[...]
Blijft het goed zitten?
Bij mij is de iphone al te zwaar en bij harde knallen vliegt die omlaag.
Ik vind dit misschien wel een beetje overkill qua grote?
Weet niet of alles vroegah beter was, maar banden rijden voor hoe ver ik weet gewoon nog prima en zien er naar mijn mening niet raar uit.
Natuurlijk gaan ze er zsm onder uit voor een setje nieuwe pirelli's
Ben er pas maandag achter gekomen. Had toen al iets van 300 kilometer ermee gereden en niks raars gevoeld. natuurlijk weet ik niet hoe nieuwe banden horen te voelen. Maandag komen de nieuwe binnen dus zullen dan zien._Apache_ schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:31:
[...]
Ik mag hopen dat je geen vergelijk heb met de oude banden, zou er de weg niet mee opgaan.![]()
Gewoon fris rubber en weer gaan!
Wat ga je in DLD doen?_Apache_ schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:31:
[...]
Hier nog een week voor naar DLD gaan, heb er zinnn innnn.. Zo zachtjes aan de koffers gaan vullen met spul.
Weekendje Winterberg, routes zijn inmiddels gemaakt.
Is via Horizon Motorreizen, al vaker met hun vakanties geboekt, tot in de puntjes geregeld.
Wel de routes iets aangepast zodat ik tussendoor kan laden. Heb tenminste 1 laadstop nodig, maar maak er 2 korte (koffie stopje) en een lange (lunch) van.
Vrijdag heen, ~380km,
Zaterdag rondje daar, langs wat kastelen en meren, ~350km
Zondag weer terug.
Zo een 1000km in 3 dagen.
[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 01-05-2026 12:14 ]
De komende dagen wordt het wat wisselvallig weer. Thuis blijven is misschien ook wat overdreven, maar probeer de regen te vermijden. Zo geweldig waren die BT014's niet in de regen, en ik denk dat dit met de jaren niet beter is geworden.
En daarbij een tip aan iedereen: het is lang droog geweest. Als het vervolgens hard doorregent is het nog tot daaraan toe, maar als het gaat miezeren wordt het wegdek alleen maar wat nat nat. De troep die zich daar de afgelopen tijd heeft verzameld gaat drijven, maar als het niet doorregent spoelt dat niet weg. Dat kan spekglad worden!
Dit herken je onder andere aan schuim in de sporen waar auto's rijden. Vooral bij verkeerslichten, bushaltes en rotondes is het éxtra uitkijken.
Gaaf! Veel plezier inieder geval alvast. Dat lijkt mij ook nog wel eens leuk om te doen._Apache_ schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:12:
[...]
Weekendje Winterberg, routes zijn inmiddels gemaakt.
Is via Horizon Motorreizen, al vaker met hun vakanties geboekt, tot in de puntjes geregeld.
Wel de routes iets aangepast zodat ik tussendoor kan laden. Heb tenminste 1 laadstop nodig, maar maak er 2 korte (koffie stopje) en een lange (lunch) van.
Vrijdag heen, ~380km,
Zaterdag rondje daar, langs wat kastelen en meren, ~350km
Zondag weer terug.
Zo een 1000km in 3 dagen.
Ik ben een mooiweer-rijder, dus ik probeer regen sowieso te vermijden, ongeacht welke banden ik heb. Met mijn casual motorkleding is rijden in de regen ook niet echt comfortabel, dan ben ik binnen no-time een rijdende spons.DrivinUCrazy schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 12:16:
@TheProst Ik zou met die BT014's overigens niet in het nat gaan rijden.
De komende dagen wordt het wat wisselvallig weer. Thuis blijven is misschien ook wat overdreven, maar probeer de regen te vermijden. Zo geweldig waren die BT014's niet in de regen, en ik denk dat dit met de jaren niet beter is geworden.
T-865: 207mm L x 137.5mm W x 15mm D
NOR7E: 190mm L x 110mm W x 17mm D
Toch wel iets kleiner, dan is die rand het wel waard vanwege de knoppen.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
Het is bij het watergeert_s schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:44:
Iets eerder naar huis vanmiddag met een klein omweggetje. Verplichte foto bij een brug natuurlijk (wel eventjes goed kijken). Niet dé brug, maar bonuspunten voor degene die weet waar het is.
[Afbeelding]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Dijk van Moordrecht naar Gouda. Ongeveer ter hoogte van de golfbaan links en Bos zand rechts... Gok ik 🤭geert_s schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 16:44:
Iets eerder naar huis vanmiddag met een klein omweggetje. Verplichte foto bij een brug natuurlijk (wel eventjes goed kijken). Niet dé brug, maar bonuspunten voor degene die weet waar het is.
[Afbeelding]
Best redelijke gokll roel j schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 17:02:
[...]
Dijk van Moordrecht naar Gouda. Ongeveer ter hoogte van de golfbaan links en Bos zand rechts... Gok ik 🤭
Haha. Iets met wieg die in het dorp stond.
Vaak langs gefietst op weg naar school en naar huis. En later op de motor en auto erlangs gereden dus deze herken ik uit duizenden.
Zondag begint de rondrit door GB en Ierland.
Actiefoto:
:strip_exif()/f/image/3TnIn1C3PsJdjnydRO7y2Q98.jpg?f=fotoalbum_medium)
Het remmen gaat niet helemaal goed. De gladde baan ligt achter mij.
YouTube: GaatNietGoed
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Nee nee geen wd 40. Laat de rem rubbers opzwellen. Gebruik remmen reiniger. Spoel de rempomp ff goed door. Remvloeistof peil niet de hoog. Kan zijn dat het compensatie gaatje van de pomp verstopt is.Aikon schreef op donderdag 30 april 2026 @ 09:10:
Even snelle vraag, mn achterrem loopt vast. Ik heb hem nu los en schoongemaakt. De zuigers krijg ik wel heen en weer, maar is het handig om er wat wd40 rond te spuiten om t nog wat soepeler te laten gaan?
Ik ben niet jaloers, lijkt alleen maar zoKoekstra schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 17:21:
[Afbeelding]
Zo, koffertjes gepakt! Morgen ri moezel, en dan Oostenrijk, Italië, Zwitserland en door naar huis. 2 weekjes op pad
Nog een kleine 1.5 maand dan mag ik ook
Jij rijdt daar vanuit Zuid Limburg bijna wekelijks dagtochten waar menig rijder hier enkel tijdens een jaarlijks motorweekend aan toe komt.Pyr0_ schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 19:09:
[...]
Ik ben niet jaloers, lijkt alleen maar zo
Nog een kleine 1.5 maand dan mag ik ook
En iedereen Limburg maar afzeikenBarista schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:53:
[...]
Jij rijdt daar vanuit Zuid Limburg bijna wekelijks dagtochten waar menig rijder hier enkel tijdens een jaarlijks motorweekend aan toe komt.
Ik ben me bewust van de luxe zo kort bij zulke mooie gebieden te wonen, en daar ook erg dankbaar voor. Neemt niet weg dat de Alpen echt wel next level zijn, daar kan de St Pietersberg niet aan tippen hoor
Dat lijkt me echt zo fantastisch.
In een vorig leven ben ik met mijn ex vrouw 2,5 maand op pad geweest met onze camper. 7 weken rond touren door Italië, aansluitend 7 weken op 1 locatie gestaan om daar te werken.
Jaar daarop nogmaals naar die zelfde plek om daar 4 maanden te wonen en werken.
Heerlijk om zo lang uit die NL werksleur te zijn.
Zou er wel wat voor over hebben om zeg eens wat 2 of 3 weken solo op de motor op pad te gaan.
Dan is Sicilië of de hak van Italië wel ineens weer haalbaar.
Maar vooral het complete los komen van alles wat hier normaal, gewoon en nodig is.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Motor doet slapie slapie, wat schattigAikon schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 09:19:
![]()
Daarom ben ik op een school gaan werken. Zoveel vakantie. Nog 4/5 daagjes...
[Afbeelding]
Xbox
Even the dark has a silver lining
Ik heb ‘m schoongemaakt en banden opgepompt. Hij start prima en loopt voor zover ik kan beoordelen normaal. Kan ik er gewoon op stappen en mee gaan rijden? Natuurlijk even checken of alles lekker werkt voordat ik de wijk uitrij.. Of is na 2 jaar bijvoorbeeld de benzine of andere vloeistoffen echt een no-go?
Persoonlijk zou ik een beurtje (laten) doen, ik zou de tank ook leegmaken om te voorkomen dat er water onderin zit en verse brandstof erin.R4NCOR schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:13:
Door omstandigheden heb ik zo’n 2 jaar niet kunnen motorrijden en heeft m’n XSR700 stilgestaan. Wel droog en aan de druppellader.
Ik heb ‘m schoongemaakt en banden opgepompt. Hij start prima en loopt voor zover ik kan beoordelen normaal. Kan ik er gewoon op stappen en mee gaan rijden? Natuurlijk even checken of alles lekker werkt voordat ik de wijk uitrij.. Of is na 2 jaar bijvoorbeeld de benzine of andere vloeistoffen echt een no-go?
Maar dit is my 2cents de meningen zullen verdeeld zijn vermoed ik 😁
Ik ga ervan uit dat jezelf ook 2 jaar niet heb gereden. Dan zal alle benodigde handelingen ook roestig zijn geworden. Begin gewoon rustig met rijden. Mocht er een rustige locatie(parkeerplaats/industrieterrein) zijn waar je kan oefenen zou ik als eerste daar heen gaan en de diverse bijzondere verrichtingen (slalom, keren op de weg, 8, noodstop) uitvoeren. Je kan dan ook de remmen controleren op goede werking. Maak een paar keer de noodstop. Begin bij 30 km/h en voer deze langzaam op.
Hierbij geldt wel. Voelt het niet vertrouwd ga dan niks forceren.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
https://qjmotor-benelux.c...fLyJUZ88PHZhoCo9QQAvD_BwE
Cfmoto450mt concurrent, 2 jaar minder garantie maar wel veel meer standaard opties.
[ Voor 13% gewijzigd door Jampot007 op 02-05-2026 16:15 ]
Klopt, als er water in zou zitten zou de motor niet lopen. Zou gewoon zsm aftoppen met verse, dat mengt zich wel.Excliber schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:46:
[...]
dat er water onderin zit
Maar dit is my 2cents de meningen zullen verdeeld zijn vermoed ik 😁
Moette doen.
Conclusie, ik wil eigenlijk ook wel weer een straat motor ernaast.
Is toch wel fijn een licht motortje en dan beetje tussen de weilanden en bossen door slingeren 😅
Is dat op de SV zoveel leuker dan op de T7? Ik heb eigenlijk altijd allroads gehad, en een XJ900. Wel eens wat buikschuivers gereden maar had niet het idee dat ik harder ging...kneusteun schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:38:
Vandaag de SV gepakt want verwachte druk bossen en paden ivm mooi weer.
Conclusie, ik wil eigenlijk ook wel weer een straat motor ernaast.
Is toch wel fijn een licht motortje en dan beetje tussen de weilanden en bossen door slingeren 😅
Ja, het is trouwens geen buikschuiver maar een hele leuke naked met vtwin (ben dol op twins) met genoeg power om lekker vlot bochtjes te draaien.DRAFTER86 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:57:
[...]
Is dat op de SV zoveel leuker dan op de T7? Ik heb eigenlijk altijd allroads gehad, en een XJ900. Wel eens wat buikschuivers gereden maar had niet het idee dat ik harder ging...
Het rijdt gewoon aanzienlijk sportiever dan de t7 (maar lijkt me logisch omdat totaal ander model is)
Hij is trouwens wel wat vlotter dan de T7, iets minder gewicht, iets meer pk en wat minder een lucht vanger.
Even los van de obvious mogelijkheden tot innuendo (het is immers weekend) - ik ben óók gek op twins. Ik reed van de week met de CB500 over onze lesbaan en een collega die dat bekeek merkte op dat het hem opviel dat er nog opvallend veel 'gang' zit in zo'n "500 cc". Ik ken het mysterie ook niet van buiten, VTEC zit er niet op, maar boven de ~6000 toeren komt alles ineens ideaal samen en trekt het ding enorm vlot door naar de toerenbegrenzer. Echt verslavend leuk (daarom maak ik vaak een paar rondjes op de baan bij aankomst, want op de openbare weg heb je uiteraard limieten).kneusteun schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 17:08:
[...]
Ja, het is trouwens geen buikschuiver maar een hele leuke naked met vtwin (ben dol op twins) met genoeg power om lekker vlot bochtjes te draaien.
De Africa Twin is uiteraard ook een Twin maar van een compleet ander kaliber en dus onderin sterk, ook al wil die ook nog wel flink los bij hogere toeren.
Carrieretechnisch zijn we weer een stap verder: De stagepas is binnen en ik begin dinsdag aan de verplichte uren. En om extra snel 'klaar' te zijn met deze stage heeft mijn lieve vrouw ingestemd leerling te worden - niet voor het uiteindelijke stage-examen maar wel voor de verplichte uren. Vanavond volgende week zondag ga ik dus mijn eigenste vrouw haar eerste motorlessen geven op onze baan!!! Gezien de relatief korte pootjes wordt dat dus de Honda CB650R met 100 echte pk's
Gefeliciteerd met je aanstaande echtscheiding.HTT-Thalan schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 18:45:
[...] Vanavond volgende week zondag ga ik dus mijn eigenste vrouw haar eerste motorlessen geven op onze baan!!!
Waren het geen undercover agenten?O88088 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 17:47:
Ik heb vandaag een stukje gereden en er stonden op veel plekken motorrijders te kijken naar voorbijrijdend verkeer. Ze stonden voornamelijk op rotondes. Is dit nieuw? Is er vandaag iets speciaals waar ik niet van af weet? Omgeving Gouda, dus ook geen heel spectaculaire wegen.
(Vreemd dat ze op rotondes stonden. Beetje aso)
(Edit: Maar misschien was er voor hun een "goeie reden of actie" waarom ze het deden)
[ Voor 8% gewijzigd door Format-C op 02-05-2026 19:23 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Één van de redenen waarom ik een CBF500A in de schuur heb staankneusteun schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:38:
Ook m'n eerst écht naked bike, eens kijken hoe dat bevalt
Overigens is de eerste geslaagde testrit met de Diversion een feit. Er zit nu een originele pomp op, die 2e hands ongeveer net zo duur was als de nieuwe pomp die er eerst op zat
Binnenkort de Diversion eens goed schoonmaken en een paar goede foto's schieten. Ze schommelen nogal in prijs en de 2.5k die ik erin heb zitten verwacht ik niet meer terug te krijgen, maar mocht ik hem goed kunnen verkopen dan gaat hij eruit
Show je motoren?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TCiPEcuhB9poGpf2IA46e18q.jpg?f=user_large)
XJ900S Diversion '01
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/9zUvzHgjjpokUrZePek4wIW5.jpg?f=user_large)
CBF500A '06
En als je de 150cc wil meetellen, nummer 3:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ij7yVBFJIlJyjfkLQxui0L1u.jpg?f=user_large)
PS150i '07
[ Voor 55% gewijzigd door Destruction op 02-05-2026 21:13 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Voor mij idd de reden om het bijnde t865 te houden met de pogo pins.Blomminator schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 10:54:
Dus nu moet ik elke keer, sleuteltje, mount open, power los (vleugelmoertje), hoesje uit de tas (en dus tas mee), ding er in, tas weer dicht.. TIKJE bewerkelijk.
[Afbeelding]
De nor7 ziet er verder top uit, maar dat is toch wel jammer. Ik sleep hem heen en weer tussen camper en motor. En idd regelmatig onderweg naar klanten waar ik hem zeker niet altijd kan laten zitten.
Klinkt als een toertocht van/voor een grotere groep motorrijders volgens het molenrijden systeem.O88088 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 17:47:
Ik heb vandaag een stukje gereden en er stonden op veel plekken motorrijders te kijken naar voorbijrijdend verkeer. Ze stonden voornamelijk op rotondes. Is dit nieuw? Is er vandaag iets speciaals waar ik niet van af weet? Omgeving Gouda, dus ook geen heel spectaculaire wegen.
Project 40: remellende
SM4039C, de EBC Supermoto kit voor de KLR650 model A is niet leverbaar. Maar japparts kan me wel helpen aan de SMX4039 welke de vervangende reeks is. Rimotoshop probeert nu uit de Worldonline dispuut te komen
Maar via ebay ook de Tusk 320mm set gekocht. Dus we gaan hoe dan ook goed remmen eens de remklauw in orde is.
Maar omdat de snelheidsmeter van de KLR650 best wel overdreef in het verleden maar gekeken voor GPS navigatie. De meest obvious oplossing zou natuurlijk de telefoon met een quad lock zijn. Maar het is een rijdende vibrator, dus de telefoon zou kapot gaan.
Op Amazon de goedkoopste Carplay Lammto gekocht en wat bedrading met een schakelaar gemaakt. De schakelaar komt ter hoogte van het start relais aan een 3D geprinte houder.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/BPA7B6XTPNuCJ1nc3uJyM1iL.jpg?f=user_large)
Het wachten op de delen is nu wel het meest vervelende
De BMW R1150RT, die krijgt stalen remleidingen door een garage. De reden is simpel, de GS911 diagnosetester wil ik graag hebben maar het laten doen is 300 euro goedkoper als hetzelf doen. Ik heb geen usecase om de aanschaf te rechtvaardigen.
[ Voor 9% gewijzigd door Chevy454 op 02-05-2026 22:50 ]
Wut, heeft de Nor7e geen pogo pins? Dealbreaker voor mij idd.vanisher schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 19:42:
[...]
Voor mij idd de reden om het bijnde t865 te houden met de pogo pins.
De nor7 ziet er verder top uit, maar dat is toch wel jammer. Ik sleep hem heen en weer tussen camper en motor. En idd regelmatig onderweg naar klanten waar ik hem zeker niet altijd kan laten zitten.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen
Was de laatste beurt ook 2 jaar terug of veel langer?R4NCOR schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 15:13:
Door omstandigheden heb ik zo’n 2 jaar niet kunnen motorrijden en heeft m’n XSR700 stilgestaan. Wel droog en aan de druppellader.
In weze moet je jaarlijks een beurtje doen, maar twee jaar is nou ook weer niet enorm lang... Aftoppen met verse benzine is natuurlijk sowieso handig.
Zie ik daar nou, geheel volgens verwachting, een plas olie onder die Harley liggen
* Bommes dacht hem maar even in te koppen.
Jazeker, het voordeel daarvan is dat ik nooit hoef te peilen, want niet meer lekken = nieuwe er in. 😂Bommes schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:00:
[...]
Zie ik daar nou, geheel volgens verwachting, een plas olie onder die Harley liggen![]()
* Bommes dacht hem maar even in te koppen.
[ Voor 8% gewijzigd door ozzynator op 03-05-2026 13:25 ]
Moette doen.
Bevallen die Mutants? Staan op mijn shortlist voor de volgende set rubber, dus ben benieuwd hoe je ze vindtBvZwolle schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:36:
Gisteren even een rondje vlieghappen over de dijkjes in Overijssel.
0.0% Franziskaner bij de haven gedaan en weer door!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb gisteren flink wat KM gemaakt en vanmorgen ook, maar ben idd ook veel vliegen tegengekomen.BvZwolle schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:36:
Had keramische coating op mn duc laten zetten, maar dat is wel heel erg makkelijk schoonmaken. Je spuit de muggen er zeer makkelijk af. Niks hecht meer vast. Wel blij mee.
Hogedruk->droog zacht doekje-> Klaar.
2 weken geleden een Ducati Scrambler gehaald voor mn kameraad. (Ik moest rijden hij heeft nog geen rijbewijs maar is ermee bezig. Reed ook wel lekker maar 90pk tov de ~160 van die van mij is wel een wéreld van verschil. Haha. Edit: wel een heerlijk geluid die de Scrambler maakt. (Het is een 800))
Heb iig weer iemand besmet met het motor virus.
"Groepsfoto"
:strip_exif()/f/image/uLtEuQjIQJ1RDIfDkBomDKZd.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: vanmorgen rond 10 uur reden er echt veel motoren rond hier. Het was ook echt heerlijk rij weer.
[ Voor 49% gewijzigd door Format-C op 03-05-2026 15:02 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511/ 7800X3D @ ML360R/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 A-Die/ Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV
Is dat Blokzijl? Of de andere kant op?BvZwolle schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hey die Scrambler ken ik, of meer zag de advertentie voorbij komen. Zitten wel wat leuke mods op. Ik hoop dat je kameraad er veel plezier mee heeft straks!
@Hompu ik heb de motor met deze banden erop gekocht. Zijn redelijk vlak afgesleten. Kan niet een eerlijk oordeel geven. Binnenkort komen er Pilot Road 4 op. Die zitten nu op mijn BMW en zijn nog goed genoeg om te hergebruiken.
Zn oogjes twinkelen als ie erop zit dus hij is er heel blij mee.SL65 schreef op zondag 3 mei 2026 @ 15:38:
@Format-C
Hey die Scrambler ken ik, of meer zag de advertentie voorbij komen. Zitten wel wat leuke mods op. Ik hoop dat je kameraad er veel plezier mee heeft straks!
Idd leuke motor met weinig op de teller (16k) en een leuke prijs. Idd leuke mods. (Rizoma spiegels, rizoma knipperlichten, ander zadel, LED achterlicht, andere uitlaat, ander stuur (en andere vering volgens mij)) . Goeie Battlax banden erop. Net beurt gehad. Ding loopt en rijdt prima!
/Maar die van mezelf vind ik toch echt de mooiste motor die er is. Nog steeds súperblij mee. Heb m nu 3 jaar. En ziet er nog steeds uit als een (bijna) nieuwe motor. En dat terwijl ie al 11 jaar oud is.
[ Voor 54% gewijzigd door Format-C op 03-05-2026 18:23 ]
Het is dat mijn usecase qua motorrijden echt niet past bij zo'n Panigale, anders stond er hier ook eentje, wat een plaatje!Format-C schreef op zondag 3 mei 2026 @ 17:51:
[...]
Zn oogjes twinkelen als ie erop zit dus hij is er heel blij mee.![]()
Idd leuke motor met weinig op de teller (16k) en een leuke prijs. Idd leuke mods. (Rizoma spiegels, rizoma knipperlichten, ander zadel, LED achterlicht, andere uitlaat, ander stuur (en andere vering volgens mij)) . Goeie Battlax banden erop. Net beurt gehad. Ding loopt en rijdt prima!(Toen we gingen kijken zei ik na een kort ritje en overleg: "direct kopen en meenemen. Dit is een goeie en mooie motor!" En zo geschiedde) Heb er 100km op gereden bij/na het halen/ kopen. Reed zoals gezegd heerlijk en de uitlaat maakte een heerlijk geluid. Hij heeft nog een kentekenhouder besteld om dat kentekenplaat-ding achter de band eraf te kunnen halen.
Zeer mooie motor. En past goed bij hem..
/Maar die van mezelf vind ik toch echt de mooiste motor die er is. Nog steeds súperblij mee. Heb m nu 3 jaar. En ziet er nog steeds uit als een (bijna) nieuwe motor. En dat terwijl ie al 11 jaar oud is.
Ik heb ook 1x zo'n scrambler meegekregen van de dealer, was wel geinig maar ik werd er niet persé heel hebberig van. Ieder z'n ding tho!
Hallo collegaBvZwolle schreef op zondag 3 mei 2026 @ 13:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/1hx4oz19WVZ3JQkClvP0fafJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Die KTM 125 van mij mag trouwens wel uit de startpost, die heb ik al een tijdje niet meer.
Als je met een "buikschuiver" bijvoorbeeld een hardcore 600cc of 1000cc supersport bedoeld, die zijn maar bedoeld voor een ding en dat is zo snel mogelijk over een circuit heen gaan. Gewone stervelingen zoals wij zullen op straat met een supersport waarschijnlijk niet harder de bocht door gaan als met een willekeurig andere categorie motor.DRAFTER86 schreef op zaterdag 2 mei 2026 @ 16:57:
[...]
Is dat op de SV zoveel leuker dan op de T7? Ik heb eigenlijk altijd allroads gehad, en een XJ900. Wel eens wat buikschuivers gereden maar had niet het idee dat ik harder ging...
Zumo xt3 is 500 euro terwijl bij gps een nieuwe TomTom rider 550 slechts 239 euro.
Bijna een no brainer, heeft iemand nog een andere mening op basis van mijn gebruik ?
Ik hoop te vinden een betere actieve sturen op afgesloten wegen, zeker in Duitsland sta ik nu nu nog wel eens voor een verassing of vooraf alles dubbel te checken met Google maps / aanpassen in basecamp.
Natuurlijk is nieuw altijd een snellere interface.
Ik gebruik hem vooral voor routes maken / inladen en kleine toertochten (Benelux / de) maar hoop ook ooit rdga te gaan rijden de aankomende jaren.
Ik zie steeds vaker bij routes en ritjeswd200 schreef op maandag 4 mei 2026 @ 07:55:
Ik heb nu een oude Garmin zumo 350 of 395 en dacht een kijken wat een upgrade kost.
Zumo xt3 is 500 euro terwijl bij gps een nieuwe TomTom rider 550 slechts 239 euro.
Bijna een no brainer, heeft iemand nog een andere mening op basis van mijn gebruik ?
Ik hoop te vinden een betere actieve sturen op afgesloten wegen, zeker in Duitsland sta ik nu nu nog wel eens voor een verassing of vooraf alles dubbel te checken met Google maps / aanpassen in basecamp.
Natuurlijk is nieuw altijd een snellere interface.
Ik gebruik hem vooral voor routes maken / inladen en kleine toertochten (Benelux / de) maar hoop ook ooit rdga te gaan rijden de aankomende jaren.
"let op niet voor tomtom rider"
Is het zo dat die moeilijk doen met sommige GPX files?
:strip_exif()/f/image/wzthnnBthO7zGY8QqHYYqOHH.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8dZ6WFjVb5jzf2XI4UT4rhbt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/omFRG5U2KER0YIzeHHg2xEAu.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Smb6AfDlXelPgjCEqu9Com47.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C4LFwbMb8PEqyf6iYJy2APfU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tG9CaqSFF2usNi4f0hru1X3U.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pqii0aV66m8XeBAuMRmNJ9bW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/i5L1JAKIOpZYTri9qkSSYjYP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AyTWDiJulPs599MX3oMSfTyQ.jpg?f=fotoalbum_large)