An audi a day keeps de doctor away | AMD R5 9600X + ASUS 5080 ASTRAL | Bekijk mijn inventaris
Dat het nu goed is gegaan is geen garantie voor de komende wekenTheProst schreef op donderdag 30 april 2026 @ 17:02:
[...]
Zodra ik thuis ben zal ik een foto maken van de DOT-code en de staat van de band.
Afgelopen weekend heb ik er ongeveer 350 km zonder problemen mee gereden, over dijken, snelwegen en binnenwegen, zonder bijzonderheden.
[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 30-04-2026 18:44 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
[ Voor 5% gewijzigd door Barista op 30-04-2026 19:05 ]
Virtueel quukske voor jouFraggert schreef op donderdag 30 april 2026 @ 07:27:
[...]
ik heb mijn post gefikst, speciaal voor jou![]()
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Hoeft niet, kan zijn dat hij een KTM heeft. Dan moet er eerst verse kaas besteld worden om een nieuwe as te kneden.Barista schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:05:
Voor een schakelpook naar een garage? Zoiets zit toch vast met één boutje?
Één van de redenen waarom ik het ding nog niet verzekerd heb. Dat ik er nu al e.e.a mee gedaan heb is ook niet geheel volgens plan, ik wilde eerst de Diversion afronden eigenlijk. Maar om met een paar dagen vrij stil te zitten omdat de brandstofpomp voor die motor nog niet binnen is, is ook weer zoiets..
Bij het korte testritje voor aankoop was de motor nog wel verzekerd, daarom weet ik dat het voor geen meter rijdt.
[ Voor 11% gewijzigd door Destruction op 30-04-2026 20:11 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Vandaag even na het werk bij de motordokter gestopt en even advies gevraagd ivm de remklauw van de KLR650. Wat ik dus al dacht, de remklauw kan worden gerepareerd door uit te boren met een op maat gemaakt boortje, draad te tappen, helicoil plaatsen en dan een nieuwe bleed nipple.
Kosten: koop liever een andere klauw jongen. Heb ik al gedaan, ik heb de beste 2 van Ebay genomen
Kortom: deze klauw gaat in de bak van reserve delen met het oog van ooit te fixen.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
[ Voor 102% gewijzigd door bakkie1985 op 30-04-2026 20:25 ]
Meneertje voelt zich aangesproken schijnbaar.
[ Voor 237% gewijzigd door ozzynator op 30-04-2026 20:22 ]
Moette doen.
Kost je zo toch nog klauwen vol met geldChevy454 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:13:
Project 40: oei oei oei
Vandaag even na het werk bij de motordokter gestopt en even advies gevraagd ivm de remklauw van de KLR650. Wat ik dus al dacht, de remklauw kan worden gerepareerd door uit te boren met een op maat gemaakt boortje, draad te tappen, helicoil plaatsen en dan een nieuwe bleed nipple.
Kosten: koop liever een andere klauw jongen. Heb ik al gedaan, ik heb de beste 2 van Ebay genomen. En als dat niks is dan kunnen we deze nog steeds proberen te repareren.
Kortom: deze klauw gaat in de bak van reserve delen met het oog van ooit te fixen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Mijn stuk van de cake is het ook niet. Of echt carbon of geen carbon. Geen carbonlook. In jouw geval had ik voor een eenvoudige zwarte wrap gekozen.Pyr0_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 08:59:
[...]
Stort jij me ff 1500e om al die delen in echt carbon te kopen? Dan wissel ik ze met plezier om.
Maar over een gebrek aan smaak valt niet te twisten
https://www.laurensemotor...protectie-2026-is-binnen/
:strip_exif()/f/image/XBjzJRHctidb5YyXPnm4ScYT.jpg?f=fotoalbum_large)
Binnenkort misschien ff terug voor een crossbril (als ik mijn helm bij me heb).
Kon de pook niet eens meer vinden online. Het is het voetpedaaltje trouwens.Barista schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:05:
Voor een schakelpook naar een garage? Zoiets zit toch vast met één boutje?
Was t maar zoHTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:52:
[...]
Hoeft niet, kan zijn dat hij een KTM heeft. Dan moet er eerst verse kaas besteld worden om een nieuwe as te kneden.
https://www.motea.com/de/...-pe33-schwarz-a734419-0_1
(waarbij Motea nu niet echt een geweldige leverancier lijkt te zijn, vooral een dozenschuiver van chinees spul geloof ik)
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb geen ideeDrivinUCrazy schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:48:
Zoiets, zeg maar?
https://www.motea.com/de/...-pe33-schwarz-a734419-0_1
(waarbij Motea nu niet echt een geweldige leverancier lijkt te zijn, vooral een dozenschuiver van chinees spul geloof ik)
Ik moet er ook nog even aan wennen hoor. Maar ik móest iets met dat voorspatbord, die stickeromtrek was echt lelijk as hell en irriteerde me iedere keer. Keuze lag een beetje tussen een geheel nieuwe (of 2de hands) kopen voor behoorlijk wat geld. Of dus een wrapje eroverheen. En aangezien zowel de handkappen als een deel van de kappen aan de voorkant van (écht!) carbon zijn, kwam ik op het idee het te wrappen. Vandaar ga je dan verder zoeken en dan kom je erachter dat je het voor veel duiten door een prof kan laten doen, of zelf. En m'n broertje heeft een tijdje voor zo'n bedrijf gewerkt dus die bood gelijk aan dat te doen. En dan kun je niet zomaar een stukje van 30x50cm wrap kopen en heb je dus gelijk een stuk van 1.5x0.6m. Dus dan ga je verder kijken. Wat kan nog? Behoorlijk wat dus, dat blijkt wel!Joris748 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:31:
[...]
Mijn stuk van de cake is het ook niet. Of echt carbon of geen carbon. Geen carbonlook. In jouw geval had ik voor een eenvoudige zwarte wrap gekozen.
Maar over een gebrek aan smaak valt niet te twisten
Voordeel is, het kan er ook zo weer van af als ik er genoeg van heb.
Of je rijdt naar het Isle of Man en haalt een nieuwe sticker om erop te plakkenPyr0_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:58:
[...]
Ik moet er ook nog even aan wennen hoor. Maar ik móest iets met dat voorspatbord, die stickeromtrek was echt lelijk as hell en irriteerde me iedere keer. Keuze lag een beetje tussen een geheel nieuwe (of 2de hands) kopen voor behoorlijk wat geld. Of dus een wrapje eroverheen. En aangezien zowel de handkappen als een deel van de kappen aan de voorkant van (écht!) carbon zijn, kwam ik op het idee het te wrappen. Vandaar ga je dan verder zoeken en dan kom je erachter dat je het voor veel duiten door een prof kan laten doen, of zelf. En m'n broertje heeft een tijdje voor zo'n bedrijf gewerkt dus die bood gelijk aan dat te doen. En dan kun je niet zomaar een stukje van 30x50cm wrap kopen en heb je dus gelijk een stuk van 1.5x0.6m. Dus dan ga je verder kijken. Wat kan nog? Behoorlijk wat dus, dat blijkt wel!
Voordeel is, het kan er ook zo weer van af als ik er genoeg van heb.
mamorunl schreef op donderdag 30 april 2026 @ 20:45:
[...]
Kon de pook niet eens meer vinden online. Het is het voetpedaaltje trouwens.
[...]
Was t maar zoV-strom 650 uit 2007

Die v-stroms hebben een linked lever, dus de hevel waar jij op trapt heeft zijn eigen as maar zit met een linkage verbonden aan de echte gear shifter. Je moet dus twee items loshalen/vervangen maar dat is echt Haynes niveau 1 hoor, en je kan erbij zonder verder iets los te hoeven halen.
Ja, maar.. dan ben ik weer zo'n wannabe isle-of-man TT fanboy...Joris748 schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:08:
[...]
Of je rijdt naar het Isle of Man en haalt een nieuwe sticker om erop te plakken
Hoezo, je bent een liefhebber van het eiland. Gewoon onderdeel van de Manx vlagPyr0_ schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:19:
[...]
Ja, maar.. dan ben ik weer zo'n wannabe isle-of-man TT fanboy...
Dat is inderdaad nog wel te doen gok ik. Maar ja, hij moest toch heen voor de beurt, kunnen ze dit net zo goed meenemen.HTT-Thalan schreef op donderdag 30 april 2026 @ 21:09:
[...]
[Afbeelding]
Die v-stroms hebben een linked lever, dus de hevel waar jij op trapt heeft zijn eigen as maar zit met een linkage verbonden aan de echte gear shifter. Je moet dus twee items loshalen/vervangen maar dat is echt Haynes niveau 1 hoor, en je kan erbij zonder verder iets los te hoeven halen.
Inmiddels terug van 4 dagen Eifel.henkNL schreef op zondag 26 april 2026 @ 22:36:
[...]
Morgen ga ik voor een paar dagen naar de Eifel.
Hopelijk is het dan iets rustiger
Lekker weertje en genieten van de omgeving.
Heerlijk rustig geweest, al leek het vandaag wel iets drukker te worden.
Afgelopen dinsdag gaf Flitsmeister de waarschuwing in mijn headset dat ik een flitser naderde langs de Moezel in Traben Trarbach.
Dat bleek geen flitspaal te zijn, maar een politie fuik.
Alle motoren werden langs de kant gezet voor een controle.
De agent netjes in het Duits begroet met 'Gute morgen', daarna even snel controle van de papieren. De motor is nauwelijks bekeken.
De Tracer is helemaal origineel, de juiste kleding aan en normale snelheid, dus niets aan de hand.
Vervolgens staan kletsen over dat we 'aus den Niederlanden über die Autobahn nach Deutschland' zijn gereden.
Vervolgens werd ons een fijne reis gewenst.
Prima gasten
🚗 Tesla M3H - 2024 | 🏍️ Yamaha Tracer 900 - 2017 | ☀️ 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | 🚿 D-wtw: QB1-16 | ❄️ MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 |🔋2x HomeWizard PiB 2,7kWh
En de sok met geld is aardig leeg aan het geraken. Maar dat heb je met zulke oude dingen. Maar eenmaal dat gedaan is dan zijn we er ook klaar mee.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.