• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@kneusteun een BMW iX3 en een BYD Dolphin worden ook beide in China gemaakt… Als je de BYD prima vind, koop een BYD?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:45
_eLMo_ schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:30:
@kneusteun een BMW iX3 en een BYD Dolphin worden ook beide in China gemaakt… Als je de BYD prima vind, koop een BYD?
Of beide niet? >:)
Maar ik heb het gevoel dat je BMW aandelen hebt?

Edit: maar mijn mening blijft hetzelfde, mooi plaatje duur merk dure aanschaf.
Je mag het er rustig niet mee eens zijn hoor, geen enkel probleem.

Maar een auto aan mij aanbieden heeft niet zoveel zin, daar mag ik niet in rijden :+

edit: https://ridem.nl/motoren/review-f450gs/
Eerst net deze even snel doorgelezen, mooie verzameling.

Minpunt wat mij opvalt is lage toeren weinig koppel, en 7000rpm bij 130.
Voor de rest inderdaad behoorlijk positief.

[ Voor 45% gewijzigd door kneusteun op 18-03-2026 12:06 ]

• _eLMo_
  • Niet online
@kneusteun ik ben groot BMW fan, maar ook groot motorrijder en ik geloof dat je moet rijden wat je fijn vind, dan rijd je vaker Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6S5kIaFBpE1p0Fz8yicfnvt9-8s=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/PyQ7caYIhyZ4quCY0gP6XNAC.gif?f=user_large

• kneusteun
_eLMo_ schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:09:
@kneusteun ik ben groot BMW fan, maar ook groot motorrijder en ik geloof dat je moet rijden wat je fijn vind, dan rijd je vaker [Afbeelding]
Helemaal eens

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:24:
[...]

Nee, T7 is voor mij perfect tot nu toe.

Ja, snap ik.
Maar ik vraag mij af voor wie wel een china fiets wil kopen voor 10K!

Mensen haten op de CF maar ondertussen is die BMW ook gewoon een china fiets, en kost aanzienlijk meer.
Dus ik zie het vooral voor me dat je de premium betaald voor merk en styling. Tenzij ik wat mis en dat ding al helemaal rally klaar afgeveerd is en er wel spaken standaard onder liggen.

Maar ik ga er zeker nog eens op rijden en misschien ben ik totaal verbaasd, maar ook dat gemopper op de CF snap ik niet dat ding voelt heerlijk licht en kan je prima mee smijten, als je 10K te besteden hebt kan je er een hele dikke motor van maken met beter vering etc.

Die BMW zit je straks in desertx range qua prijs als ie netjes offroad klaar is....
het is ook helemaal niet mijn bedoeling om te CF-Moto-bashen hoor......in tegendeel. Prachtig wat er tegenwoordig op de markt komt. Hoe meer motoren er in bereik komen van rijders hoe beter.

Ik zou ook liegen als ik zeg dat ik ongevoelig was voor het blauwwitte logo op de tank.

Vergeet ook niet dat iedereen met zijn eigen ervaring een mening heeft, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jij (en vele anderen hier)een veel betere rijder bent dan ik dat ben, al helemaal als we het over offroad hebben.
Ik kijk met wat meer onzekerheid naar zo'n 21incher in het vooronder, gevoelsmatig vind ik het idee van een veel rondere band op een 19" voorwiel een prettiger idee.

ik zal 90% road rijden denk ik, met eens wat over een zandpad of wat voor stuk onverhard dan ook tokkelen. Ik zie mijzelf echt niet met 80+ over een gravelpad heen jagen hoor.

Als die F450GS mij limieten oplegt dan weet ik het niet meer :P
kneusteun schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:28:
Trouwens de KLE ook nog een optie?
Vond hem niet tegenvallen.
Voor mij? :)

sidenote........BMW is erg...maar een setje handkappen voor de KLE kosten ook ff 235 euro :o

_eLMo_ schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:09:

@kneusteun ik ben groot BMW fan, maar ook groot motorrijder en ik geloof dat je moet rijden wat je fijn vind, dan rijd je vaker [Afbeelding]
Herkenbaar, voor mij speelt ook een stukje Pride Of Ownership hoor. Mijn huidige GS is uit 2009 en hij rijdt prima maar ik merk wel dat het niet de meest moderne uitvoering is zeg maar. :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 11:58:
[...]

edit: https://ridem.nl/motoren/review-f450gs/
Eerst net deze even snel doorgelezen, mooie verzameling.

Minpunt wat mij opvalt is lage toeren weinig koppel, en 7000rpm bij 130.
Voor de rest inderdaad behoorlijk positief.
zal hem even lezen thanks.

in de filmpjes zijn ze juist enthousiast over het koppel bij lage toeren, 80% is er al bij 3000 toeren meen ik.

• kneusteun
Holy shit dat is wel duur ja voor handkappen, al zou ik gewoon barkbusters halen.

Nee ik vind die specs roepen gewoon altijd wel mooi.
De beste motor is die je hebt en die je gebruikt maar in de ADV wereld is het echt compleet gek geworden.
Men praat elkaar de meeste lompe upgrades aan, tassen sets moeten allemaal van merk x zijn en 190kg is veel te zwaar, alles onder 100pk veel te weinig. (ik zie oprecht mensen die aankomen op een trick out adv met stickers sets en tassen sets etc en na 2 weken komen ze tot de ontdekking dat het toch niet wat voor hun is.

Mijn inziens is de TET NL prima te rijden voor iedereen met een beetje kunde, maar het lijkt nu alsof je minstens Pol Tarres moet zijn en zijn setup om te beginnen. Ondertussen zie ik mijn bejaarde pa met 70+ nog steeds op zijn oude bakbeesten de TET in NL en BE en F doen zonder issues.

Ik vind die BMW echt wel tof, maar als je al twijfelt of het offroad gedeelte iets is wat je kan en je denkt dat je een cursus moet hebben dan zie ik al vrij snel een offerte voor reparaties liggen, adv rijden is schade maken zo simpel is het.

En nee ik kan niet goed rijden, ik denk gewoon te weinig na en kom er vaak mee weg. Geen cursus gedaan maar gewoon km's gemaakt, en ja ik krijg genoeg tips van echt goede rijders en probeer daar van te leren.

Anders uitgelegd, ik heb soms het idee dat men denkt dat je minstens een pannigale v4 nodig hebt om een circuit dagje te doen ;)

Einde rant ;)

• kneusteun
Oh en ik ben geen fan van de CF, ik denk wel dat prijstechnisch ze het heel goed en slim doen.

Toch hoor ik steeds meer geluiden over kleine issues, pakket bijkopen praktijken.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:19:
[...]
Herkenbaar, voor mij speelt ook een stukje Pride Of Ownership hoor. Mijn huidige GS is uit 2009 en hij rijdt prima maar ik merk wel dat het niet de meest moderne uitvoering is zeg maar. :P
Dit doet mij denken aan de gekwetste trots van m'n vriendin toen een Noorse monteur haar probeerde uit te leggen dat ze een "oudere motor" had waardoor niet alle storingen waren uit te lezen _O-

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
kneusteun schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 12:27:
[...]
De beste motor is die je hebt en die je gebruikt [...]
Dit dus!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:56

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

BvZwolle schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:36:
[...]

Je noemt een GS (meestal duur) dan een Africa Twin (iets minder duur) en een Kawasaki Versys 650 (goedkoop) en je vindt ze aan de prijs.
Wat is je budget dan? Als je een hoogpoter wil, kun je nog kijken naar een Triumph Tiger 1050 (Sport).
Ik bedoel dan dat ik ze relatief gezien aan de prijs vind. Dus een nieuwe kost bij wijze van 10.000,-. en een 2-3 jaar oud model heeft bijna niks afgeschreven. Op die manier vind ik ze duur. Bij een auto is na 2-3 jaar net 'de kop eraf'. Ik zat 3 jaar geleden te twijfelen over een NC750X maar daar had ik hetzelfde al.

Ik heb er ook geen haast mee, ik ga dit jaar hier en daar eens proefrijden en dan zien we wel.

Die F450 GS zie ik net en vind ik bijvoorbeeld ook best wel vet. Ik hoef geen zware motor en de 76PK van mijn huidige is eigenlijk 'te veel'. De viercilinder zou ik dan wel missen maarja.. Kwestie van proefrijden. De CB500X van mijn vriendin rijdt eigenlijk fijner dan mijn eigen, alleen die vibrerende tweecilinder ben ik geen fan van.

[ Voor 17% gewijzigd door Kuusj op 18-03-2026 12:48 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• kneusteun
Ik zit te denken of er een ADV achtige bike is met 4 cilinders... kan zo niet bedenken.
Snap ook wel waarom, 2 pitter of 1 pitter heeft de kenmerken die je wil voor dat soort fietsen.

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-03 17:45

cooper_s1

MINI's rule

Misschien de kawasaki versys 1000?

• kneusteun
cooper_s1 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:01:
Misschien de kawasaki versys 1000?
Ohja goede en de bmw s1000XR, maar meer kan ik er echt niet bedenken.

• GB_gaming101
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19-03 09:16
kneusteun schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:13:
[...]

Ohja goede en de bmw s1000XR, maar meer kan ik er echt niet bedenken.
Hier past een Ducati Multistrade V4 ook wel tussen

• kneusteun
Alleen alle 3 zitten denk ik net boven de 76pk? ;)
Dus ja een "goedkope" (sub 10k) 4 pitter hoogpoter met max 76pk wordt misschien wel een lastige.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:55
Kuusj schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:15:
[mbr]snip: kan in vraag en aanbod [/]

de zoektocht naar de nieuwe kandidaat. Ik neig toch meteen naar een BMW GS-achtige maar vergelijkbare fietsen van andere merken sta ik ook voor open. Ik dacht aan een Kawasaki Versys 650 of een Honda Africatwin achtige.. maar ik vind ze best aan de prijs.
Gezien je niet direct de wens hebt voor veel vermogen:
Honda: CB500X, NC500/750, nieuwere Transalp
Suzuki: V-strom 600 (?)
Kawasaki: Versys X, KLE500, Versys 650
Triumph: Tiger Sport 660, Tiger (Sport) 800, Tiger Sport 850
Yamaha: Tracer 7

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PG2bHew8QZuu3I_5zob4J-ac7KA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QbFWuw9BBPlVljwWiqC7Fhp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LIxxbFWwOqE_UUBCgbiq3Lm9Gwc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9E8r9iwuJLU8HaHOHnScQXo5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VBXaEpcWa3f8uL_JDw_1LFGN6_U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1tdphFd4MCwLgHYT28pvcMhj.jpg?f=fotoalbum_large

Ja, het was wel weer tijd dit beestje uit te laten.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:34
Vrijdag mijn nieuwe motor ophalen, nu nog even verzekering in orde maken. Wat is jullie mening over de zin- of onzin van nieuwwaarde dekking?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• NLDViane
Joris748 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:26:
Vrijdag mijn nieuwe motor ophalen, nu nog even verzekering in orde maken. Wat is jullie mening over de zin- of onzin van nieuwwaarde dekking?
Kost het (bijna) net zo veel als de afschrijving over de looptijd? Dan onzin, mits je het risico wilt lopen. Bij mijn tweedehandsje kost 3 jaar aanschafwaardeverzekering €1,15 per maand (WA+), dat is wat mij betreft een no-brainer.

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:33
Als ik een tip mag geven, je hebt aan de achterkant nog een click preload over, met hoe diep zonder rijder de motor al in de vering staat aan de achterkant zou ik zeggen, draai die laatste click preload er ook bij op.

• Joris748
NLDViane schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:36:
[...]

Kost het (bijna) net zo veel als de afschrijving over de looptijd? Dan onzin, mits je het risico wilt lopen. Bij mijn tweedehandsje kost 3 jaar aanschafwaardeverzekering €1,15 per maand (WA+), dat is wat mij betreft een no-brainer.
Gaat over 10 EUR/mnd, dus totaal over 360 EUR voor 3 jaar. De motor is twee jaar oud, geschatte afschrijving over 3 jaar is ca 3000 EUR. Zou dus ca 10% van de afschrijving in de vorm van extra premie betalen. Voelt voor mij als oververzekeren om 3000 EUR meer uitgekeerd te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 18-03-2026 13:55 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• HTT-Thalan
UTwizard schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:47:
[...]

Als ik een tip mag geven, je hebt aan de achterkant nog een click preload over, met hoe diep zonder rijder de motor al in de vering staat aan de achterkant zou ik zeggen, draai die laatste click preload er ook bij op.
Ik twijfel of de vering niet gewoon heel kort is, de ride is al vrij stevig/hard op dit ding. Dat je dat ziet op zo'n aardappelfoto :D. Ik zal ernaar kijken thanks!

• Gringjammer
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-03 16:47
Kuusj schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:15:
[mbr]snip: kan in vraag en aanbod [/]

de zoektocht naar de nieuwe kandidaat. Ik neig toch meteen naar een BMW GS-achtige maar vergelijkbare fietsen van andere merken sta ik ook voor open. Ik dacht aan een Kawasaki Versys 650 of een Honda Africatwin achtige.. maar ik vind ze best aan de prijs.
Weet niet of je nieuw of occasion zoekt maar..
Heb je eens gekeken naar een BMW F700GS van de laatste bouwjaren?
Dan heb je toch een 800CC 2 cilinder met 74pk en met wat opties leuk aangekleed zoals handvat verwarming.
Ben zelf afkomstig van een CBR 600 4 pitter maar ben toch nog altijd blij verrast als de gashendel op de F700GS open gaat. Zeker bij veel binnendoor een hele prettige reis genoot en ook nog eens in de praktijk gemiddeld verbruik van 1:23.

Mocht je net iets meer vermogen willen kan een F800GS natuurlijk ook, is hetzelfde blok en dus dezelfde rij eigenschappen maar dan 10pk meer uitgeknepen..

Heb die van mij afgelopen zomer gekocht, bouwjaar 2015, 15k KM gelopen.

• NLDViane
Joris748 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:54:
[...]

Gaat over 10 EUR/mnd, dus totaal over 360 EUR voor 3 jaar. De motor is twee jaar oud, geschatte afschrijving over 3 jaar is ca 3000 EUR. Zou dus ca 10% van de afschrijving in de vorm van extra premie betalen. Voelt voor mij als oververzekeren om 3000 EUR meer uitgekeerd te krijgen.
Dan denk ik dat je zelf het antwoord al geeft :Y

• Joris748
NLDViane schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 14:33:
[...]

Dan denk ik dat je zelf het antwoord al geeft :Y
Soms moet je dingen gewoon hardop uitspreken ;)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou, ik dacht dus eraan om naar Marokko te gaan. Lijkt me erg tof, maar het was gewoon te druk, kreeg geen antwoord vd bandenboer, en ook van Nordcargo kwam het antwoord te laat om nog een vliegticket etc te regelen, én op de tijd m'n motor helemaal gereed af te geven voor transport. Het is altijd beetje kip/ei met dat soort zaken, zeker zo kortdag.

Dus dan maar een andere keer Marokko. Maar m'n verlof staan natuurlijk gewoon, dus heb ik 4 weken de tijd vanaf 10 april. Spanje/Portugal is ook al wat lekkerder weer, het Noorden beviel enorm, maar is echt nog te koud. Ik denk nu met name aan Italië en dan de ACT daar die toevallig net genoemd werd. Misschien wat Alpen/TET/Dolomieten, en dan afzakken want de ACT beslaat zo ongeveer de bovenste helft vd laars. Op Sicilië is wat TET, en op Sardinië én Corsica ook, dus dat is leuk. Al is dat allemaal wel weer te veel in 4 weken.

Suggesties zijn welkom, maar veel zal ook afhangen van het weer op dat moment.

Vandaag wat schroefjes vastgezet van de valbeugels, waren helemaal verrot getrild, zit nog niet helemaal geweldig maar goed. En m'n nieuwe tanktas kan ik nu met een sae-aansluiting aan de voorkant voorzien van stroom. En m'n twee Turkana tasjes gemonteerd, één is wat lastig bereikbaar, dus daar gaan reserveonderdelen etc. in. De ander is voor benzinebrander en de benzine. Heb je toch net wat meer ruimte, en wat gewicht verder naar voren. Topkoffer blijft thuis. Twijfel nog of ik de banden vervang, of ze toch helemaal tot het canvas op gaan rijden met het risico onderweg nieuwe te moeten kopen. Ze zijn ondergeveer halverwege qua profieldiepte... 15K gereden, verwacht er nu niet meer dan de helft daarvan te maken...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UiHNNwJzQxsCBM_jv-AL81-_MME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEW9lKV0uh93hYSxI5tuAy44.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Aikon op 18-03-2026 15:23 ]

• ollie1965
  • Registratie: December 2003

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

@Joris748 dat ligt ook aan de kleine lettertjes.
Ik denk volgende week blij te worden van mijn kleine lettertjes na dit gevalletje.
De waarde van het "verloren object" is door een expert hoger vastgesteld als ik er 5 maanden geleden voor betaald heb. Waarom? Gelijkwaardig product kopen is duurder geworden.
Ofwel jouw geschatte afschrijving kan ook hoger liggen als de markt anders beweegt (in de tweede hands markt fluctueert dat best wel). Het is maar wat je buffer is en hoe je daar mee om wil gaan t.o.v. het risico wat je loopt op schade/diefstal

En dan praat je met de expert even na, "ik denk dat ik bij de volgende een alarm en/of volgsysteem extra erop ga zetten" zegt de expert doodleuk terug, doe dat alleen als het moet van de verzekering anders is het verloren geld. Hij gaf zelfs aan dat men precies weet waar en hoe men moet boren door de bekleding van een BMW om de toeter van het alarm en het alarm uit te schakelen voordat men begint te morrelen aan de machine. Kwestie van 30 seconden werk.........
De professionaliteit van het (internationale) dievengilde is groot, voor motorfietsen betekent dit dat men zeer weinig terug vind.

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-03 23:05
En dat kom weer omdat men dingen op standaard manier doet/inbouwt. Zodoende weet de dief precies waar alles zit en hoe hij het onschadelijk moet maken. Dat antwoord kreeg ik destijds ook bij mijn auto alarm, officieel ingebouwd. Ik had het zelf in 10sec uitgeschakeld. Dat was dus niet de bedoeling.
Zelf modificaties gemaakt zodat het niet meer te traceren was wat waar zat en connectie liepen :9

• Bommes
  • Laatst online: 09:04
@Aikon de tet op Corsica en Sardinië is er eentje voor de lichtere fietsen.
Daar zou ik solo op een GS niet aan beginnen..

In Italië zou ik bij de kust weg blijven, veel rechte wegen, erg druk.
Vergeet kan het wat mij betreft niet fout in Italië, heerlijk eten, prachtige steden, heerlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door Bommes op 18-03-2026 17:22 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• kneusteun
Turkije schijnt ook erg mooi te zijn als je bij de kust en grote plaatsen wegblijft.

• _eLMo_
  • Niet online
@ollie1965 behalve als je een goede dealer hebt die een eigen RVS beplating om het alarm zet, zoals vereist door SCM. Helaas doen vele dealers dit niet.
Maar goed, dan vind je dus je BMW terug met een gat in jet zadel. Of dat beter is weet ik niet.

• Bommes
kneusteun schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:51:
Turkije schijnt ook erg mooi te zijn als je bij de kust en grote plaatsen wegblijft.
Lijkt me prachtig inderdaad, door Turkije de Stan landen in trekken (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 17:20:
@Aikon de tet op Corsica en Sardinië is er eentje voor de lichtere fietsen.
Daar zou ik solo op een GS niet aan beginnen..
Goede info, ik zag bij de tet zelf niet zo snel iets staan. Das wel jammer dan, om nou weer de hele laars omhoog te rijden is ook zoiets... Terug via Bosnië? Daar kom ik misschien vd zomer ook al... Kijk nog wel. tnx.
In Italië zou ik bij de kust weg blijven, veel rechte wegen, erg druk.
Vergeet kan het wat mij betreft niet fout in Italië, heerlijk eten, prachtige steden, heerlijk.
Qua drukte, ik denk eigenlijk dat er nog best wat camings dicht zullen zijn of niet?

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
Hmpf, vandaag mijzelf maar weer eens op een motor getrakteerd. Heb ik er toch weer 4 8)
Wat rond gekeken en kwam deze in de buurt tegen. Plan is om wat meer samen met de dame te gaan rijden, andere motoren lenen zich minder voor langere ritten of überhaupt niet voor 2 personen. Dan is dit wel een redelijk comfortabele keuze.
Dus vanmiddag vrij genomen en lekker op de Svart rondgereden met een proefritje FJR voor de afwisseling. Zaterdag kan ik 'm mee naar huis nemen.

@LankHoar deze mag je toevoegen in de ts

FJR 1300 2008

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08

• Bommes
Aikon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 20:02:
[...]

Goede info, ik zag bij de tet zelf niet zo snel iets staan. Das wel jammer dan, om nou weer de hele laars omhoog te rijden is ook zoiets... Terug via Bosnië? Daar kom ik misschien vd zomer ook al... Kijk nog wel. tnx.

[...]

Qua drukte, ik denk eigenlijk dat er nog best wat camings dicht zullen zijn of niet?
Ik ben een aantal jaren terug (2016) met de camper Italië rond gereisd. Toen vertrokken half mei in 2,5 dag naar omgeving Napels gereden. We hebben toen geen last gehad van gesloten campings. Wij zijn toen 7 weken op reis geweest, toen waren we weer terug in de Piemonte. Daar hebben we aansluitend nog 7 weken gewoond/gewerkt.

Je kunt natuurlijk kijken hoe ver je komt op de TET op de eilanden? Anders gewoon over de weg, dat is ook erg mooi daar. Sardinië ben ik nog nooit geweest. Sicilië en Corsica wel, prachtig daar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mzZpNGe_N5KX8GeN3RYgq7MbX4Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BmDoJ3PCeFZNFI3M3WagRVMT.jpg?f=fotoalbum_large
* Bommes op zijn Vespa op de Etna.. 8)

Ik zou zo weer terug gaan, en het liefste ook daar blijven. Niet op de Etna :P maar ergens daar in het zuiden van Italië.

Ga je voor de offroad ritten, of gewoon de reis?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bommes schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:49:
[...]

Ik wil niet betuttelen, maar ik zou niet weten hoe je dat doet op een normale manier. Of je gaat Noordwaards door de kaukasus en Rusland (en Tsjetjenie of Dagestan) of via Irak/Iran/Afghanistan. in beide gevallen hoop ik dat je een donkere bajes met veel harige mannen en TBC prachtig vindt. Mensenrechten zijn daar niet echt een ding, en ze zoeken nog wat ruilmiddelen voor terroristen/spionnen die in het westen gepakt zijn. Een random westerling die je van zijn motor afplukt met een ridicule aanklacht is dan altijd goud.

Als je dat niet vindt zou ik dat soort plannen ff skippen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Boudewijn op 18-03-2026 21:57 ]

• Bommes
Pal oost? Georgië of Armenië, Azerbeidzjan en dan met een bootje naar Turkmenistan. Dat is een vaker gebruikte route door overlanders.

Ja het is nu niet de tijd daar voor, met alle onrust in de wereld.
Gelukkig ben ik ook niet in een moment in mijn leven dat ik hier ruimte voor heb. Dus het is niet dat ik morgen of volgende week wil vertrekken.

• Aikon
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:48:
[...]

Ik ben een aantal jaren terug (2016) met de camper Italië rond gereisd. Toen vertrokken half mei in 2,5 dag naar omgeving Napels gereden. We hebben toen geen last gehad van gesloten campings. Wij zijn toen 7 weken op reis geweest, toen waren we weer terug in de Piemonte. Daar hebben we aansluitend nog 7 weken gewoond/gewerkt.

Je kunt natuurlijk kijken hoe ver je komt op de TET op de eilanden? Anders gewoon over de weg, dat is ook erg mooi daar. Sardinië ben ik nog nooit geweest. Sicilië en Corsica wel, prachtig daar.
[Afbeelding]
* Bommes op zijn Vespa op de Etna.. 8)

Ik zou zo weer terug gaan, en het liefste ook daar blijven. Niet op de Etna :P maar ergens daar in het zuiden van Italië.

Ga je voor de offroad ritten, of gewoon de reis?
Half mei is wel echt anders dan half april, das in Frankrijk vaak net het verschil tussen open en dicht. Maar ik ga er achter komen. Ik ga voor het off-road rijden én de reis. Due ACT is niet zo gek lang, wel behoorlijk wat TET rondom de oosterlijk Alpen, maar wellicht erg fris nog. Ook wel goede kans nu om helemaal zuidelijk te geraken en het daar eens te bekijken. En dan via de eilanden weer omhoog leek me wel geinig, maar wellicht ook erg duur of onpraktisch.

Ik zie nog wel wat ik doe. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Aikon op 19-03-2026 06:23 ]

• kneusteun
Bommes schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 19:49:
[...]

Die rijmaat van mij die naar Turkmenistan onderweg was en in Iran ineens moest omdraaien vanwege de raketten, was uiteindelijk gaan rijden door Turkije omdat hij wat extra tijd had en was er verbaasd over hoe mooi het rijden was.

Georgie vond hij doodeng... blijkbaar rijden de mensen daar echt levensgevaarlijk en wordt je als motorrijder gewoon aan de kant geduwd.

Griekenland hoorde ik ook nog als tip voorbij komen, schijnt ook echt mooi rijden te zijn.

• ollie1965

ollie1965

@mr_zippey hint: als je nog bijpassende binnen tassen zoekt van dat modeljaar. 3x gebruikt en sindsdien netjes opgeslagen. Tja als je nieuwe krijgt bij de nieuwe FJR, blijven dat soort dingen altijd te lang liggen.

Tip: originele (max) topkopper erop en je bent klaar voor het reizen.

@Aikon vergis je niet over sneeuw en afsluitingen zo stond ik op 1 mei 2022 ook voor een afsluiting in zuid Spanje. En de gesloten campings in april, ja, dat had ik ook in april 2022 onderweg naar het zuiden, helemaal in het zuiden werd het beter met campings die 365 dgn per jaar open zijn, nadeel heel erg druk met campers die daar overwinteren.

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Joris748 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 13:54:
[...]

Het gaat niet over jouw geplande/berekende afschrijving..maar dagwaarde, en die is over het algemeen een stuk lager dan de inruil en verkoopwaarde. Het verschil is dus groter bij een total-loss of diefstal o.i.d. Je verzekert een risico, dus normaal dat je daar iets voor betaald, EUR 10, pm is dan eigenlijk heel erg weinig.
Zou voor mij een no-brainer zijn

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:51
Vrijdag schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:43:
[...]

Alvast veel plezier straks, je hebt er uitstekend weer bij 8)
Het was heerlijk! De heenweg "even" over de snelweg heen gekacheld, na de proefrit heerlijk binnendoor naar huis gekronkeld!

Die Trident, wat een snoepje! Heerlijke driepitter-loop met een serieuze klap vermogen bovenin. Quickshifter is echt super, had niet gedacht dat ik daar zo snel aan zou wennen. Mijn zwager was mee op z'n Street Triple RS, op het einde hebben we even omgewisseld en dan merk je toch het grote verschil: dat blok is nog veel giftiger, reageert nóg feller op het gas. Qua positie van je lichaam zit je dan gevoelsmatig niet per se rechterop op de Trident, maar je voeten staan wel lager, dus een wat relaxtere zit.

De offerte ligt iig bij de directie voor akkoord :+

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-03 17:16

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
mr_zippey schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 21:13:
Hmpf, vandaag mijzelf maar weer eens op een motor getrakteerd. Heb ik er toch weer 4 8)
Wat rond gekeken en kwam deze in de buurt tegen. Plan is om wat meer samen met de dame te gaan rijden, andere motoren lenen zich minder voor langere ritten of überhaupt niet voor 2 personen. Dan is dit wel een redelijk comfortabele keuze.
Dus vanmiddag vrij genomen en lekker op de Svart rondgereden met een proefritje FJR voor de afwisseling. Zaterdag kan ik 'm mee naar huis nemen.

@LankHoar deze mag je toevoegen in de ts

[Afbeelding: FJR 1300 2008]
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Welk bouwjaar? Ik tag @harley ook even, mijn PC is nog niet aangesloten na verhuizing en op telefoon dit aanpassen is drama :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@ollie1965 fuck zeg, ik las even wat terug en zag je post....wat een domper. Succes met de afhandeling.
Aikon schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 15:22:Twijfel nog of ik de banden vervang, of ze toch helemaal tot het canvas op gaan rijden met het risico onderweg nieuwe te moeten kopen. Ze zijn ondergeveer halverwege qua profieldiepte... 15K gereden, verwacht er nu niet meer dan de helft daarvan te maken...
mja.....nou gooi ik het vaak over de veilige boeg dus ik zou het spul wisselen. Gooi de oude op MP voor nog een paar tientjes of leg ze reserve. Welke banden zijn het trouwens?

Dan weet je in elk geval dat je tijdens je reis je niet druk hoeft te maken om je rubbers.

Maar goed, ik kan niet in je knip kijken natuurlijk maar ik wist het wel.

[ Voor 7% gewijzigd door Fraggert op 19-03-2026 11:31 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:54

Destruction

(ex-)Automonteur

ollie1965 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 16:06:
De professionaliteit van het (internationale) dievengilde is groot, voor motorfietsen betekent dit dat men zeer weinig terug vind.
Je moet je ook afvragen of je je gestolen motor of auto (motor in dit geval) wel terug moet willen vinden. Dat dievengilde heeft eigenlijk geen enkele reden om een beetje zuinig met de spullen om te gaan, als ze ermee gereden hebben zal dat ook niet rustig gegaan zijn. Stel je krijgt 'm weer terug, en over een aantal jaren blijkt dat de dieven met hun rijgedrag toch voor motorschade gezorgd hebben, dan krijg je die niet meer vergoed.

Alleen al daarom hoef ik geen track and trace op de motor, of in de auto. Laat dan maar weg blijven, hoe jammer ook.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• ollie1965

ollie1965

Inmiddels ben ik ook tot dit besef gekomen (beter kwijt dan terug krijgen), maar dat eerste moment. Die eerste dagen en 2 weken. En nog bijna iedere morgen dat ik naar de andere motor loop en denk staat die er dan nog wel.
Het moet dus echt wel even indalen en accepteren, maar ik wist niet dat het zo'n effect op me zou hebben. Dit is pas de tweede diefstal die ik ooit meemaak in mijn 60 jaar. De vorige was een fiets die gestolen was, en dan nog wel geparkeerd naast die van de wijkagent waar ik een afspraak mee had in het wijkgebouw. Hij stond dus voor een raam (glas tot de grond), hoezo in het holst van de nacht werken....
Daar was ik binnen 2-3 dagen overheen en dat kwam omdat ik me daar totaal niet aan hecht.

Maar een motor, die ik in 4 maanden opgebouwd heb met tig zorgvuldig gekozen accessoires..... nou ja dat.

• kneusteun
Die tweedehands keuring in Belgie gaat er weer van af las ik op reddit.
https://www.motor.nl/nieu...ijnt-op-1-september-2026/

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Weet iemand een goede motorrijschool in de omgeving van Hattem?

asking for a friend, ik ben er lokaal niet bekend :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Fraggert schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:10:

Vanaf Hattem zou ik uitwijken naar Zwolle en contact opnemen met Marenk. Eigenaar Robert zit zo'nbeetje aan zijn motor vast gelast :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

ollie1965 schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:27:
Inmiddels ben ik ook tot dit besef gekomen (beter kwijt dan terug krijgen), maar dat eerste moment. Die eerste dagen en 2 weken. En nog bijna iedere morgen dat ik naar de andere motor loop en denk staat die er dan nog wel.
Het moet dus echt wel even indalen en accepteren, maar ik wist niet dat het zo'n effect op me zou hebben.
Van mij is een keer een fiets gestolen, en later een scooter. Ik heb bij beiden hetzelfde gehad, tot zo'nzelfde fiets of scooter op afstand zien staan en en denken "Hey dat is 'm gewoon!", nee dus..

Ik heb de sleutel van die scooter ook nog een paar weken op zak gehouden, voor het geval dat... Uiteraard nooit meer terug gezien. Die fiets ook niet.

• $n@p$hot
  • Laatst online: 10:08

Rijschool Dalsem? Ik heb er zelf nooit gelesd, maar hij heeft een hoop rijles videos op YouTube staan:

https://www.youtube.com/@rijschooldalsem

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Destruction @$n@p$hot thanks, ik geef ze door :)

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:43
@ollie1965 Bedankt voor de hint/aanbod, ik heb er niet op gelet of die erbij zitten eerlijk gezegd. Ik neem contact met je op als ze er niet bij zitten.
Zo'n topkoffer is idd leuk voor bergruimte, maar ik vindt het qua zicht helemaal niets. Toen ik m'n bandit 1200 destijds kocht zat er ook een complete kofferset op, geen porum, die waren er op dag 1 ook weer af.
De zijkoffers vindt ik dit model wel mooi staan. En als ze eraf zijn, ziet er het er ook nog goed uit. Bij veel motoren is het óf met óf zonder dat het er beter uitziet.

@LankHoar / @harley Deze FJR is van 2008

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - Svartpilen 401 '22 - FJR 1300 '08

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:51
Destruction schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:17:
[...]

Vanaf Hattem zou ik uitwijken naar Zwolle en contact opnemen met Marenk. Eigenaar Robert zit zo'nbeetje aan zijn motor vast gelast :)
Idem voor twee goeien in Kampen, maar gezien de afstand lijkt Zwolle me logischer.
edit:
Ah, @$n@p$hot noemde één van beiden al ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Stalensnuitje op 19-03-2026 14:53 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:54

Herman

FP ProMod

Ik kan Laurens Wisselink (link) wel aanbevelen. Die heeft mij een opfriscursus gegeven na 8 jaar geen motorrijden. Erg fijne feedback gekregen. Hij schrijft ook boeken over verkeersveiligheid, doet dingen voor KNVM en is instructeur bij BMW.

Verder is het wel iets persoonlijks. Ik zou je vriend adviseren om links en rechts wat proeflessen te nemen en degene te kiezen waar een 'klik' mee is :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• HTT-Thalan
Herman schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 15:13:
[...]

Ik kan Laurens Wisselink (link) wel aanbevelen. Die heeft mij een opfriscursus gegeven na 8 jaar geen motorrijden. Erg fijne feedback gekregen. Hij schrijft ook boeken over verkeersveiligheid, doet dingen voor KNVM en is instructeur bij BMW.

Verder is het wel iets persoonlijks. Ik zou je vriend adviseren om links en rechts wat proeflessen te nemen en degene te kiezen waar een 'klik' mee is :)
Laurens heeft mij het vak in geholpen en ook opgeleid voor de AVD rijproef bij het IBKI :Y. Topgozer, kan ik zeker aanbevelen.

• kneusteun

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:11
In het kader van durf te vragen...

19 april organiseert de lokale motorclub hier een tour in de buurt (startpunt Etten-Leur). In totaal ongeveer 200km uit 3 etappes waarbij de 2e etappe begint en eindigt bij een restaurant zeg maar.

Lijkt het iemand leuk om mee te rijden met mij die dag?

YouTube: MotorcycleGeek

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

$n@p$hot schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:24:
[...]

Rijschool Dalsem? Ik heb er zelf nooit gelesd, maar hij heeft een hoop rijles videos op YouTube staan:

Een vriend van me heeft kort bij Dalsem gewerkt, schijnt niet een heel prettige man te zijn om mee samen te werken. Ik ken 'm verder zelf niet.

Marenk ken ik dan weer wel, daar heb ik zelf ook ooit mijn A gehaald :) Het feit dat die man eigenlijk altijd overal naartoe rijdt op z'n BMW in weer en wind sprak me wel aan. Volgen in een auto doen ze ook niet, ik zie andere rijscholen hier in de buurt wel regelmatig volgen met een auto. Kansloos vind ik dat :')

Toen ik m'n A er haalde gaven ze ook nog rijles voor de auto en E achter B, ik zie dat ze inmiddels alleen nog motorrijles geven. Hij baalde er altijd van als-ie na een motor leerling de auto in moest, dus het verbaasd me ook niet :D

[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 19-03-2026 21:28 ]

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:51
$n@p$hot schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 13:24:
[...]

Sorry, maar die kan ik na zijn ‘bochtentraining’ echt niet meer serieus nemen…

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Bommes
Weer een avondje knutselen verder
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PYwRMspHMQ7GKCehYRy6mij9APY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpQZUrCVmjxlqOwx6Snboh5x.jpg?f=fotoalbum_large
Voorste Bitubo vering/schokdemper zit er op. Achteraf misschien toch liever de Triple black Edition moeten bestellen :P
Ook op die foto kapje met Vespa logo er op, was chrome, is nu zwart. En op het spatbord zat achter dat grijze stikkertje een lime groene stikker/striping.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RfF1SDc0GyrrO6IBwEEtapsTBuw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qo8ZKiK9jKjSeSeF4XlFoTEx.jpg?f=fotoalbum_large
De zwarte kap op de overbrenging/vario was eerst zilver/grijs glanzend.
Ook hier wat lime groene striping verwijderd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C9_0YbK_E05yVtRjlUtYwJk7FyM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/laCBcNNQW25dUnG3hdabPl4r.jpg?f=fotoalbum_large
Korte zwarte cnc alu rem hendels gemonteerd. Geen China spul overgings.

Niet te zien op de fotos, voorste remblokjes vervangen voor Malossi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ruSyFn6sGqGJNbhmCdul5KG1W6E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kiLLaCO1z5oNjPQJR1apXPq.jpg?f=fotoalbum_large
Achter moeten ze nog vervangen worden. Niet versleten maar ik wil gesinterde voor een achter.

Nog binnen te krijgen:
Oranje striping/Stikker set.
Zwarte handvatten
Vespa logos/merk plaatjes in het zwart.

En misschien, heel misschien bestel ik een setje oranje wielen :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6v1e4e-7CV5JcKFYSW9JU32KeWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hSGaWyHrd00EORPc2cYe2omY.jpg?f=fotoalbum_large

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:37

Of Motodrome. De instructeur is een dikke autist en geeft ontzettend goed les. Hij is lekker kritisch en recht voor zijn raap.
@Stalensnuitje Wat vet! Ik wist wel dat je het iets zou vinden. Ook nog op de Speed Twin gereden?

• Pyr0_
  • Laatst online: 10:02
Bommes schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 22:25:
Weer een avondje knutselen verder
[Afbeelding]
Voorste Bitubo vering/schokdemper zit er op. Achteraf misschien toch liever de Triple black Edition moeten bestellen :P
Ook op die foto kapje met Vespa logo er op, was chrome, is nu zwart. En op het spatbord zat achter dat grijze stikkertje een lime groene stikker/striping.
[Afbeelding]
De zwarte kap op de overbrenging/vario was eerst zilver/grijs glanzend.
Ook hier wat lime groene striping verwijderd.
[Afbeelding]
Korte zwarte cnc alu rem hendels gemonteerd. Geen China spul overgings.

Niet te zien op de fotos, voorste remblokjes vervangen voor Malossi.
[Afbeelding]
Achter moeten ze nog vervangen worden. Niet versleten maar ik wil gesinterde voor een achter.

Nog binnen te krijgen:
Oranje striping/Stikker set.
Zwarte handvatten
Vespa logos/merk plaatjes in het zwart.

En misschien, heel misschien bestel ik een setje oranje wielen :P
[Afbeelding]
Leuk om al te zien wat je allemaal voor mods er aan doet! Die oranje veren vloeken wel behoorlijk tho.
Enne, wat een schattige remblokjes, lijken beetje op die van m'n fiets >:)

• Aikon
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 11:30:
@ollie1965 fuck zeg, ik las even wat terug en zag je post....wat een domper. Succes met de afhandeling.

[...]

mja.....nou gooi ik het vaak over de veilige boeg dus ik zou het spul wisselen. Gooi de oude op MP voor nog een paar tientjes of leg ze reserve. Welke banden zijn het trouwens?

Dan weet je in elk geval dat je tijdens je reis je niet druk hoeft te maken om je rubbers.

Maar goed, ik kan niet in je knip kijken natuurlijk maar ik wist het wel.
Het zijn Trailmax Missions, banden die wel erg lang mee gaan. Reservebanden heb ik genoeg liggen. Dat is het probleem...

• Aikon
  • Niet online

• UTwizard
  • Laatst online: 10:33
Destruction schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 21:26:
[...]
ik zie andere rijscholen hier in de buurt wel regelmatig volgen met een auto. Kansloos vind ik dat :')
Mijn rijschool deed dat ook, maar zijn argument was dat als er onderweg iets zou gebeuren met een van zijn A leerlingen, hij meteen de auto er achter kon zetten om af te schermen en daar kan ik dan wel weer respect voor opbrengen :)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

UTwizard schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 08:31:
[...]

Mijn rijschool deed dat ook, maar zijn argument was dat als er onderweg iets zou gebeuren met een van zijn A leerlingen, hij meteen de auto er achter kon zetten om af te schermen en daar kan ik dan wel weer respect voor opbrengen :)
Als je die logica volgt had hij ook standaard een aanhanger mee moeten nemen voor het geval één van de lesmotoren ermee stopt :P

Iedereen moet het uiteraard zelf weten, maar ik kan een motor instructeur die zelf met een auto volgt niet serieus nemen. Ik was blij met Robert, die altijd op de motor volgde. Die kon dan ook een keer voor je gaan rijden en laten zien hoe je een bocht beter kunt aansnijden dan jij dat tot nu toe gedaan had. Dat soort dingen :) Hij werd ook vaak ingehuurd door andere bedrijven voor trainingen (o.a KNMV), dat zei me ook wel wat. Dan ben je geen prutser :P Ik heb dan ook wel eens les gehad van zijn toenmalige vrouw, ook zo iemand van het type "ik ben waar mijn motor is en waar mijn motor is, daar ben ik". En ook die had de pest in als ze na een aantal motorlessen weer de auto in moest :P

Dat laatste snap ik ook wel. Van de instructeurs die ik ken hoor ik dat het grote verschil tussen B en bijvoorbeeld A leerlingen is dat de meesten van de B leerlingen een rijbewijs MOETEN, terwijl leerlingen voor A of E achter B bijvoorbeeld dat graag WILLEN. Heel ander type leerling krijg je dan, die dingen wat vlotter oppikt en dat werkt natuurlijk ook veel prettiger dan :)

[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 20-03-2026 08:42 ]

• ollie1965

ollie1965

@Bommes probeer je er nu iets na te maken wat betreft kleurstelling :+

• Bommes
Pyr0_ schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 00:15:
[...]

Leuk om al te zien wat je allemaal voor mods er aan doet! Die oranje veren vloeken wel behoorlijk tho.
Enne, wat een schattige remblokjes, lijken beetje op die van m'n fiets >:)
Achtervering is compleet zwart, en ook niet echt zichtbaar.
Voor is de veer rood en de behuizing chrome en zwart.
Achteraf gezien had ik liever de volledig zwart hebben gehad, maar goed.
Of bedoel je dat oranje ding in het frontje?
Achterrem klauw is de zelfde als die van een oudere Ducati monster. dus heel uitzonderlijk klein zijn de blokjes niet :P

• Bommes
ollie1965 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:00:
@Bommes probeer je er nu iets na te maken wat betreft kleurstelling :+
haha nee, die is blauw??

• ollie1965

ollie1965

Bommes schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:02:
[...]

haha nee, die is blauw??
Grijsblauw vind ik het zelf, maar ja ik en kleuren benoemen.... :X
Meer als kleur setting/detailering.
Ben overigens wel gecharmeerd van het model en toen de World Raid nog niet gestolen was zat hij al in mijn hoofd voor een zomer woon/werkfiets om naar te gaan kijken.
Maar ja, eerst een nieuwe World Raid, verbouwing afmaken, oude Ténéré opknappen/beurt/banden/kettingset... Dat duurt nog wel even _O-

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Aikon schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 06:38:
[...]

Het zijn Trailmax Missions, banden die wel erg lang mee gaan. Reservebanden heb ik genoeg liggen. Dat is het probleem...
mja......dan wordt het lastig. Zoals gezegd speel ik in zo'n geval op safe (toegegeven, soms doe ik dat teveel en te vaak) maar ik zou dan kiezen voor zekerheid én peace of mind onderweg.

Die extra kosten gooi ik gewoon op het vakantiebudget, meestal als we weg zijn eten we ook vaker buiten de deur dan we verwacht hadden.

maar goed....mijn 2 centjes FWIW :)

ps: als je toch uitgaat van wisselen onderweg, allicht is het raadzaam om te kijken wat je waar zou kunnen krijgen. Je hebt er niks aan als je helaas alleen een setje banden kunt krijgen die je niet naar de zin is maar je die wel moet pakken omdat er anders niks is. Die set trek je er na je vakantie net zo hard weer en heb je alsnog een extra paar reservebanden of zit je nog vast aan verkoop en dan kost het je alsnog geld.

• Joris748
Fraggert schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:38:
[...]

mja......dan wordt het lastig. Zoals gezegd speel ik in zo'n geval op safe (toegegeven, soms doe ik dat teveel en te vaak) maar ik zou dan kiezen voor zekerheid én peace of mind onderweg.

Die extra kosten gooi ik gewoon op het vakantiebudget, meestal als we weg zijn eten we ook vaker buiten de deur dan we verwacht hadden.

maar goed....mijn 2 centjes FWIW :)

ps: als je toch uitgaat van wisselen onderweg, allicht is het raadzaam om te kijken wat je waar zou kunnen krijgen. Je hebt er niks aan als je helaas alleen een setje banden kunt krijgen die je niet naar de zin is maar je die wel moet pakken omdat er anders niks is. Die set trek je er na je vakantie net zo hard weer en heb je alsnog een extra paar reservebanden of zit je nog vast aan verkoop en dan kost het je alsnog geld.
Ik vind het vooral zonde van mijn tijd om onderweg op zoek te moeten gaan naar een setje banden en die te laten monteren. Je kunt geluk hebben dat je meteen terecht kunt bij een bandenboer aan de route, je kunt pech hebben en moet gaan plannen om ergens op het juiste moment een band en een monteur beschikbaar te hebben.

• Fraggert
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:43:
[...]

Ik vind het vooral zonde van mijn tijd om onderweg op zoek te moeten gaan naar een setje banden en die te laten monteren. Je kunt geluk hebben dat je meteen terecht kunt bij een bandenboer aan de route, je kunt pech hebben en moet gaan plannen om ergens op het juiste moment een band en een monteur beschikbaar te hebben.
ja, 100% dit ook.

je hoort het @Aikon nie doen nie...gewoon vers rubber jonguh :P

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste