• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:02
kazzzdafke schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:12:
Vandaag even langsgeweest bij de dealer en daar de R1300GS Triple Black en de Trophy naast elkaar gezien.
Die keuze is gemaakt: de Trophy. Het nieuwe matgrijs is in het echt echt wel knap.

De meeste keuzes liggen vast, enkel nog dit:

-Ik zou niet voor het Enduro Pack Pro gaan, omdat ik de pinkers mooier in de handvaten vind. Ik wil echter wel de motorbeschermbeugel, de grote bodembeschermplaat en de framebescherming, en die kosten afzonderlijk al meer dan het pack. Dus even kijken of ze die pinkers zo kunnen laten.
-BMW alu kofferset: blijkbaar betere alternatieven?
-Sportvering heb ik laten vallen, die is eigenlijk overbodig op deze.
- De spaakwielen of gesmede wielen, das nog een denkpunt...

Voor de rest was alles duidelijk.

Zaterdag dus een testrit. Ik kijk ernaar uit!

Edit: deze kleursetting dus:

[YouTube: The new BMW R1300GS Trophy. Do you like it? #bmwmotorrad #r1300gs]
Nice, die nieuwe trophy heeft inderdaad wel een gave parelmoerachtige witte lak. Er zijn trouwens wel betere en goedkopere alternatieven voor beschermbeugels en bodembeschermplaat. Mocht toch origineel BMW willen dan staan er een hoop nieuwe op Marktplaats voor een fractie van de nieuwprijs. Mijn vrouw is gegaan voor een volledige Outback Mototrek set, voordeel van die bodembeschermplaat is dat die niet vast zit aan het blok maar aan de beugels. Dus als je hard ergens op klapt dan krijgt het blok niet een opdonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_Jn6yfS3Dv5CT1xNgaXLGgLUWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0xvaGgiYbFC5FmlVJ1gNpKd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 15-03-2026 11:42 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:42
@Tribunus helaas nog niet op de GT gereden. Ik wil dat doen als ik er 1 gevonden heb die aan mijn wensen voldoet.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Tribunus ik vind de S1000 ook saai, twins 4 life. Maar de Boxer is ook niet voor iedereen ;P

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Vanochtend in het kader van een goede opvoeding met de kinderen onderweg geweest 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azFlya28XZheb2-blqZylUZmg60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVbJvrYrfgcvrhKrZETucJZy.jpg?f=fotoalbum_large

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:08
418O2 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:26:
[...]

Triumph is wel een vrij specifiek merk en niet echt de voordeligste in zijn categorie, dus het is niet heel raar dat ze niet heel populair zijn toch?
Als “voordelig zijn” een belangrijke aanschafreden voor motoren zou zijn, zou je niet zoveel BMW’s zien rijden toch :+
RBH schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:30:
[...]

Aangezien ik verliefd ben op de Scrambler 900 (toen ik hem ook bij Triumph Groningen zag staan), eens in verdiept. Wat ik kon vinden is dat de 900 eigenlijk heel nieuw is, dat het eerst gewoon alleen de 1200 was, en daarom dat het aanbod wat karig is. (Maar correct me if I’m wrong) En also; Triumph, dus sowieso wat minder populair dan een Yamaha of Suzuki. :)
Dat vind ik ook geen punt, maar ik zat ook online wat zaken op te zoeken over dat ding en ik zie vrijwel alleen maar lovende reacties. Misschien dan toch op verkeken in hoeverre zich dat idd vertaalt in verkoopaantallen…

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:54
Stalensnuitje schreef op zondag 15 maart 2026 @ 14:14:
[...]

Als “voordelig zijn” een belangrijke aanschafreden voor motoren zou zijn, zou je niet zoveel BMW’s zien rijden toch :+
Daar kan je nog bij argumenteren dat die een vrij specifieke doelgroep hebben. Die genoemde Triumph is leuk, maar niet echt speciaal in zijn niche

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
cyntax schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:39:
[...]

Nice, die nieuwe trophy heeft inderdaad wel een gave parelmoerachtige witte lak. -- Mijn vrouw is gegaan voor een volledige Outback Mototrek set, voordeel van die bodembeschermplaat is dat die niet vast zit aan het blok maar aan de beugels. Dus als je hard ergens op klapt dan krijgt het blok niet een opdonder.
Top, bedankt voor de feedback! Maar daar zit het issue mss, deze zijn WIT, en niet mat grijs :)
Zwart zou nog kunnen dus eens neuzen door hun aanbod.
Squawk schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:08:
[...]

Ik heb ooit begrepen dat de officiële BMW vario koffers voor mijn R1300GS door Touratech zijn gemaakt.
Klopt, Touratech zei de verkoper gisteren. Als ik voor niet OEM ga, wel de raad gekregen goed na te gaan dat ik de sleutels kan synchen, anders loop je nog met extra sleutels voor de koffers rond.
_eLMo_ schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:34:
[...]

Semi dezelfde keuzes gehad.
- ook geen enduro pack vanwege knippers. Adventure heeft sowieso de beschermbeugel enzo though
- BMW alu set is prima en met USB erin :9B Zelf had ik al Mosko Moto, dus dat meegenomen. Als alternatief zou je kunnen kijken naar bv Bumot.
- Sportvering zou ik altijd kiezen als je offroad wil, anders niet
- Als de gesmede wielen er in goud waren……. Maar dat zijn ze niet, dus gespaakt ftw! Of poeder coaten ofzo, maar meh, liever cerakote dan, maar €€€

Ga je proefrijden met automaat of conventionele bak?
Blijkbaar is sportvering en offroad ook enkel nuttig als je echt HARD offroad rijdt. Anders is ook daar de meerwaarde beperkt.
De prijs om de Enduro gesmeede wielen te nemen is "maar" 560 euro, dus op dit bedrag kan ik dat verantwoorden.
Maar gaat het dan enkel voor de looks of.. Want op mijn S1000R vroeger merkte je dat verschil ECHT tov standaard wielen, maar op een GS denk ik niet dat dat nut heeft, tenzij de looks?

Never ever financial advice...

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: klysma much?

Vandaag een klusje wat op de lijst stond maar gewoon ergens tussen past. Het spoelen van het koelsysteem, het was eerder een klysma van de motor. :r Met lauw water de motor gespoeld en de eerste 2 liter was gewoon vies bruin water. Na 8 liter was het blok schoon. Maar het expansievat was zowaar nog erger ;( maar na enkele keren spoelen met lauw water en afwasmiddel met een tandenborstel de hardnekkige aanslag verwijderd. Nu is het reservoir in een mate doorzichtig. Gelukkig is de radiator van de donor dermate slecht dat ik mijn originele ga gebruiken.

* Chevy454 heeft nu 10l aan spoelwater wat eerst afgevoerd moet worden.

En toen was het tijd om naar de stoet te gaan en snoepjes te rapen. (En dus alweer niet rijden met de motor)

Het koelsysteem zal begin volgende week wel in orde zijn en dan is het even een sidequest van een blokhut te zetten want teveel delen en te weinig plaats.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 15-03-2026 16:29 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste