Nice, die nieuwe trophy heeft inderdaad wel een gave parelmoerachtige witte lak. Er zijn trouwens wel betere en goedkopere alternatieven voor beschermbeugels en bodembeschermplaat. Mocht toch origineel BMW willen dan staan er een hoop nieuwe op Marktplaats voor een fractie van de nieuwprijs. Mijn vrouw is gegaan voor een volledige Outback Mototrek set, voordeel van die bodembeschermplaat is dat die niet vast zit aan het blok maar aan de beugels. Dus als je hard ergens op klapt dan krijgt het blok niet een opdonder.kazzzdafke schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:12:
Vandaag even langsgeweest bij de dealer en daar de R1300GS Triple Black en de Trophy naast elkaar gezien.
Die keuze is gemaakt: de Trophy. Het nieuwe matgrijs is in het echt echt wel knap.
De meeste keuzes liggen vast, enkel nog dit:
-Ik zou niet voor het Enduro Pack Pro gaan, omdat ik de pinkers mooier in de handvaten vind. Ik wil echter wel de motorbeschermbeugel, de grote bodembeschermplaat en de framebescherming, en die kosten afzonderlijk al meer dan het pack. Dus even kijken of ze die pinkers zo kunnen laten.
-BMW alu kofferset: blijkbaar betere alternatieven?
-Sportvering heb ik laten vallen, die is eigenlijk overbodig op deze.
- De spaakwielen of gesmede wielen, das nog een denkpunt...
Voor de rest was alles duidelijk.
Zaterdag dus een testrit. Ik kijk ernaar uit!
Edit: deze kleursetting dus:
[YouTube: The new BMW R1300GS Trophy. Do you like it? #bmwmotorrad #r1300gs]
[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 15-03-2026 11:42 ]
:strip_exif()/f/image/fVbJvrYrfgcvrhKrZETucJZy.jpg?f=fotoalbum_large)