• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:14
kazzzdafke schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:12:
Vandaag even langsgeweest bij de dealer en daar de R1300GS Triple Black en de Trophy naast elkaar gezien.
Die keuze is gemaakt: de Trophy. Het nieuwe matgrijs is in het echt echt wel knap.

De meeste keuzes liggen vast, enkel nog dit:

-Ik zou niet voor het Enduro Pack Pro gaan, omdat ik de pinkers mooier in de handvaten vind. Ik wil echter wel de motorbeschermbeugel, de grote bodembeschermplaat en de framebescherming, en die kosten afzonderlijk al meer dan het pack. Dus even kijken of ze die pinkers zo kunnen laten.
-BMW alu kofferset: blijkbaar betere alternatieven?
-Sportvering heb ik laten vallen, die is eigenlijk overbodig op deze.
- De spaakwielen of gesmede wielen, das nog een denkpunt...

Voor de rest was alles duidelijk.

Zaterdag dus een testrit. Ik kijk ernaar uit!

Edit: deze kleursetting dus:

[YouTube: The new BMW R1300GS Trophy. Do you like it? #bmwmotorrad #r1300gs]
Nice, die nieuwe trophy heeft inderdaad wel een gave parelmoerachtige witte lak. Er zijn trouwens wel betere en goedkopere alternatieven voor beschermbeugels en bodembeschermplaat. Mocht toch origineel BMW willen dan staan er een hoop nieuwe op Marktplaats voor een fractie van de nieuwprijs. Mijn vrouw is gegaan voor een volledige Outback Mototrek set, voordeel van die bodembeschermplaat is dat die niet vast zit aan het blok maar aan de beugels. Dus als je hard ergens op klapt dan krijgt het blok niet een opdonder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R_Jn6yfS3Dv5CT1xNgaXLGgLUWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m0xvaGgiYbFC5FmlVJ1gNpKd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door cyntax op 15-03-2026 11:42 ]

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:34
@Tribunus helaas nog niet op de GT gereden. Ik wil dat doen als ik er 1 gevonden heb die aan mijn wensen voldoet.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@Tribunus ik vind de S1000 ook saai, twins 4 life. Maar de Boxer is ook niet voor iedereen ;P

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:57
Vanochtend in het kader van een goede opvoeding met de kinderen onderweg geweest 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/azFlya28XZheb2-blqZylUZmg60=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fVbJvrYrfgcvrhKrZETucJZy.jpg?f=fotoalbum_large

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:53
418O2 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:26:
[...]

Triumph is wel een vrij specifiek merk en niet echt de voordeligste in zijn categorie, dus het is niet heel raar dat ze niet heel populair zijn toch?
Als “voordelig zijn” een belangrijke aanschafreden voor motoren zou zijn, zou je niet zoveel BMW’s zien rijden toch :+
RBH schreef op zondag 15 maart 2026 @ 00:30:
[...]

Aangezien ik verliefd ben op de Scrambler 900 (toen ik hem ook bij Triumph Groningen zag staan), eens in verdiept. Wat ik kon vinden is dat de 900 eigenlijk heel nieuw is, dat het eerst gewoon alleen de 1200 was, en daarom dat het aanbod wat karig is. (Maar correct me if I’m wrong) En also; Triumph, dus sowieso wat minder populair dan een Yamaha of Suzuki. :)
Dat vind ik ook geen punt, maar ik zat ook online wat zaken op te zoeken over dat ding en ik zie vrijwel alleen maar lovende reacties. Misschien dan toch op verkeken in hoeverre zich dat idd vertaalt in verkoopaantallen…

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op zondag 15 maart 2026 @ 14:14:
[...]

Als “voordelig zijn” een belangrijke aanschafreden voor motoren zou zijn, zou je niet zoveel BMW’s zien rijden toch :+
Daar kan je nog bij argumenteren dat die een vrij specifieke doelgroep hebben. Die genoemde Triumph is leuk, maar niet echt speciaal in zijn niche

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:13
cyntax schreef op zondag 15 maart 2026 @ 11:39:
[...]

Nice, die nieuwe trophy heeft inderdaad wel een gave parelmoerachtige witte lak. -- Mijn vrouw is gegaan voor een volledige Outback Mototrek set, voordeel van die bodembeschermplaat is dat die niet vast zit aan het blok maar aan de beugels. Dus als je hard ergens op klapt dan krijgt het blok niet een opdonder.
Top, bedankt voor de feedback! Maar daar zit het issue mss, deze zijn WIT, en niet mat grijs :)
Zwart zou nog kunnen dus eens neuzen door hun aanbod.
Squawk schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:08:
[...]

Ik heb ooit begrepen dat de officiële BMW vario koffers voor mijn R1300GS door Touratech zijn gemaakt.
Klopt, Touratech zei de verkoper gisteren. Als ik voor niet OEM ga, wel de raad gekregen goed na te gaan dat ik de sleutels kan synchen, anders loop je nog met extra sleutels voor de koffers rond.
_eLMo_ schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:34:
[...]

Semi dezelfde keuzes gehad.
- ook geen enduro pack vanwege knippers. Adventure heeft sowieso de beschermbeugel enzo though
- BMW alu set is prima en met USB erin :9B Zelf had ik al Mosko Moto, dus dat meegenomen. Als alternatief zou je kunnen kijken naar bv Bumot.
- Sportvering zou ik altijd kiezen als je offroad wil, anders niet
- Als de gesmede wielen er in goud waren……. Maar dat zijn ze niet, dus gespaakt ftw! Of poeder coaten ofzo, maar meh, liever cerakote dan, maar €€€

Ga je proefrijden met automaat of conventionele bak?
Blijkbaar is sportvering en offroad ook enkel nuttig als je echt HARD offroad rijdt. Anders is ook daar de meerwaarde beperkt.
De prijs om de Enduro gesmeede wielen te nemen is "maar" 560 euro, dus op dit bedrag kan ik dat verantwoorden.
Maar gaat het dan enkel voor de looks of.. Want op mijn S1000R vroeger merkte je dat verschil ECHT tov standaard wielen, maar op een GS denk ik niet dat dat nut heeft, tenzij de looks?

Never ever financial advice...

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Project 40: klysma much?

Vandaag een klusje wat op de lijst stond maar gewoon ergens tussen past. Het spoelen van het koelsysteem, het was eerder een klysma van de motor. :r Met lauw water de motor gespoeld en de eerste 2 liter was gewoon vies bruin water. Na 8 liter was het blok schoon. Maar het expansievat was zowaar nog erger ;( maar na enkele keren spoelen met lauw water en afwasmiddel met een tandenborstel de hardnekkige aanslag verwijderd. Nu is het reservoir in een mate doorzichtig. Gelukkig is de radiator van de donor dermate slecht dat ik mijn originele ga gebruiken.

* Chevy454 heeft nu 10l aan spoelwater wat eerst afgevoerd moet worden.

En toen was het tijd om naar de stoet te gaan en snoepjes te rapen. (En dus alweer niet rijden met de motor)

Het koelsysteem zal begin volgende week wel in orde zijn en dan is het even een sidequest van een blokhut te zetten want teveel delen en te weinig plaats.

[ Voor 6% gewijzigd door Chevy454 op 15-03-2026 16:29 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• BvZwolle
Stalensnuitje schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:23:
Ik wil binnenkort toch maar eens bij Triumph Groningen langs voor een rondje op de nieuwe Trident 800. En dan eigenlijk ook gewoon om te ervaren de (Street) Scrambler 900 eens proberen. Ik zou me alleen beginnen af te vragen wat daaraan mankeert, want ook tweedehands is het aanbod op z’n zachtst gezegd karig.
Gewoon doen! Triumph is ontzettend mooi in de afwerking en de versnellingsbak boterzacht. Meestal gewoon erg goede motoren. Ik het er inmiddels drie gehad en nooit spijt van gehad.

Even het geluid van een 1200 tweecilinder: YouTube: Op de Thruxton <3

[ Voor 10% gewijzigd door BvZwolle op 15-03-2026 17:09 ]

• _eLMo_
  • Niet online
@Stalensnuitje afschrijving op een BMW was bij mij minder dan op een Husqvarna ;P

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:36
Chevy454 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 16:26:
Project 40: klysma much?

Vandaag een klusje wat op de lijst stond maar gewoon ergens tussen past. Het spoelen van het koelsysteem, het was eerder een klysma van de motor. :r Met lauw water de motor gespoeld en de eerste 2 liter was gewoon vies bruin water. Na 8 liter was het blok schoon. Maar het expansievat was zowaar nog erger ;( maar na enkele keren spoelen met lauw water en afwasmiddel met een tandenborstel de hardnekkige aanslag verwijderd. Nu is het reservoir in een mate doorzichtig. Gelukkig is de radiator van de donor dermate slecht dat ik mijn originele ga gebruiken.

* Chevy454 heeft nu 10l aan spoelwater wat eerst afgevoerd moet worden.

En toen was het tijd om naar de stoet te gaan en snoepjes te rapen. (En dus alweer niet rijden met de motor)

Het koelsysteem zal begin volgende week wel in orde zijn en dan is het even een sidequest van een blokhut te zetten want teveel delen en te weinig plaats.
Hier zie je maar weer eens dat het helemaal niet zo gek is regelmatig koelvloeistof te wisselen.
Doe ik elke 4 jaar. Het kost niet veel, maar voorkomt wel veel.
Het is niet alleen een koelmiddel, maar er zitten ook anticorrosie en conserverings middelen in.
Is gewoon behoud van je motor / radiator / waterpomp!

• Stalensnuitje
_eLMo_ schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:08:
@Stalensnuitje afschrijving op een BMW was bij mij minder dan op een Husqvarna ;P
Noem je ook een merk :+

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
f2ride2001 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 18:46:
Hier zie je maar weer eens dat het helemaal niet zo gek is regelmatig koelvloeistof te wisselen.
Doe ik elke 4 jaar. Het kost niet veel, maar voorkomt wel veel.
Het is niet alleen een koelmiddel, maar er zitten ook anticorrosie en conserverings middelen in.
Is gewoon behoud van je motor / radiator / waterpomp!
Klopt maar dat heb je niet altijd in de hand als je een motorfiets van bijna 40 jaar oud koopt.
Maar het maakt nu niet meer uit, blok is gespoeld. Ik ga de thermostaat vervangen door de thermobob mod maar dan de Chinesium variant van NiceCNC

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:41
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYCz_JfJyoqnJDrolOCnluVOEWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHAe8KY2UidpQTMalzn89Zin.jpg?f=fotoalbum_large
Lekker hoor weer een beetje door het zand rijden.

Vanochtend nog wat aan de Vespa gesleuteld, daarbij een helft van de variateur gesloopt..
Nieuwe kost 45 euro, dus weer zonde geld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2zpItGAWuRqAZ61fpqGhsW1NSIs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyQgNWYvHpj2JoDXZ0zEPxNh.jpg?f=fotoalbum_large
Gesloopte onderdeel ontbreekt hier op de foto.
Gaat om de schijf met de koelribben er op.
Afbeeldingslocatie: https://media.k-parts.nl/media/catalog/product/cache/94661410f116e65dab05644bd08a6898/m/a/mal-6118065b_1.jpg
Ik heb geen goed blokkeer gereedschap, dus druk altijd een schroevendraaier tussen de ribben en een vast punt op het blok.
Dat is in al die jaren dat ik mijn vorige Vespa had goed gegaan, maar nu, het is al te raden, brak er een van die ribben af :( 8)7

Dus nu niet alleen maar zo een nieuwe schijf besteld, maar ook de correcte gereedschappen om ze te de- en monteren :P

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Stalensnuitje
BvZwolle schreef op zondag 15 maart 2026 @ 17:01:
[...]

Gewoon doen! Triumph is ontzettend mooi in de afwerking en de versnellingsbak boterzacht. Meestal gewoon erg goede motoren. Ik het er inmiddels drie gehad en nooit spijt van gehad.

Even het geluid van een 1200 tweecilinder: YouTube: Op de Thruxton <3
Daar doet de 900 m.i. niet voor onder hoor: YouTube: Making aftermarket exhausts USELESS - Triumph Street Scrambler sound [RAW Onboard]

Maar goed, puur op basis van de plaatjes/reviews:

Trident 800
  • Relaxte(re) zit t.o.v. bv. Street Triple
  • Power zat (115pk)
  • Triple!! <3
  • Looks! <3
  • Geen tweedehands aanbod, dus nieuw
Afbeeldingslocatie: https://statics.cedscdn.it/photos/MED_HIGH/2025/10/30/9158666_30125136_9158666_30122043_trident_800_family_my26_02939_jp.jpg

Scrambler 900
  • LOOKS!!1! <3 <3
  • Nog relaxtere zit(?)
  • Goede sound met stock uitlaat
  • Looks? ;-)
  • Mogelijk tweedehands te vinden, maar dan nog steeds even duur als een Trident
Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/motofomo.com/wp-content/uploads/2021/01/Buying-a-Triumph-Scrambler-2018-Triumph-Scrambler-Newer-exhaust-system.jpg

Maar zoals gezegd, dat is een digitaal/papieren vergelijking. Ik ga gewoon zsm eens rijden, dan merk ik het snel genoeg d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Stalensnuitje op 15-03-2026 22:47 ]

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

@Bommes Geen rommel meer liggen om een blokkeertool van te maken? Iets dat in die 2 vierkante openingen past bijvoorbeeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqVmgKl0pI5ATVkidJ4sj4Sl5MU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Ra9mh3XvCG0XYHttARsKTDBT.jpg?f=user_large

Dit waren ooit topkoffer beugels van de een of andere motor :Y)

Wat bij de PS wel irritant is, is dat je 't stepje voor de passagier eraf moet halen omdat je anders het variodeksel niet los krijgt. Ik heb overwogen die stepjes weg te laten, maar dan zit je met een lelijk gat in de kap :/

[ Voor 22% gewijzigd door Destruction op 15-03-2026 22:51 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:05

Vrijdag

De Goede

Stalensnuitje schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:45:
[...]

Daar doet de 900 m.i. niet voor onder hoor: YouTube: Making aftermarket exhausts USELESS - Triumph Street Scrambler sound [RAW Onboard]

Maar goed, puur op basis van de plaatjes/reviews:

Trident 800
  • Relaxte(re) zit t.o.v. bv. Street Triple
  • Power zat (115pk)
  • Triple!! <3
  • Looks! <3
  • Geen tweedehands aanbod, dus nieuw
[Afbeelding]

Scrambler 900
  • LOOKS!!1! <3 <3
  • Nog relaxtere zit(?)
  • Goede sound met stock uitlaat
  • Looks? ;-)
  • Mogelijk tweedehands te vinden, maar dan nog steeds even duur als een Trident
[Afbeelding]

Maar zoals gezegd, dat is een digitaal/papieren vergelijking. Ik ga gewoon zsm eens rijden, dan merk ik het snel genoeg d:)b
Scrambler 900. De enige keuze 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Iemand hier ervaring met van die goedkope Chinese bluetooth headsets? Ik zie ze voorbij komen voor 15 euro (de welbekende GEARELEC DK02 :P)
Ik zou 'm voornamelijk willen gebruiken voor een beetje muziek en navigatieinstructies. Gekoppeld aan mijn telefoon of zo'n los Android Auto/Apple Carplay schermpje. Ik hoef geen hifi geluid (aangezien je toch met oordoppen rijdt en in de buitenlucht zit) maar het moet nog wel enigzins aan te horen zijn.

Vaak bu'j te bang!

• Bommes
Destruction schreef op zondag 15 maart 2026 @ 22:49:
@Bommes Geen rommel meer liggen om een blokkeertool van te maken? Iets dat in die 2 vierkante openingen past bijvoorbeeld?
Vast wel, maar niet naar gekeken omdat het al jaren goed gaat met iets tussen die ribben gestoken. Maar nu dus niet. :(
Aangezien ik toch ging bestellen, meteen maar de juiste blokkeer tools meebesteld.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Dutchgixxer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:41
DRAFTER86 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 18:57:
[...]

Zeker. KTM 1090 Adventure R. Vorige eigenaar heeft er op reis een keer een binnenband ingedrukt omdat ze langs de weg de tubeless band niet lekker op de velg kregen.
Vraag is dus vooral: moet ik een specifiek ventiel hebben, of is elk (haaks is inderdaad wel handig) ventiel ok?
Ik zou dan het velglint vervangen en er hoort idd een schroef haaksventiel in. evt met luchtdruk sensor.
Kijk ff bij ktm versand of bij een ktm dealer.

• BvZwolle
@Stalensnuitje en @Vrijdag de Scrambler vind ik ook de mooiste. Eén groot nadeel vind ik wel de hoge uitlaat. Daar komt erg veel warmte vanaf. Ik heb dat zelf ervaren. In de koude dagen geen probleem natuurlijk, maar meestal wordt er met mooi weer gereden.

• Stalensnuitje
BvZwolle schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:16:
@Stalensnuitje en @Vrijdag de Scrambler vind ik ook de mooiste. Eén groot nadeel vind ik wel de hoge uitlaat. Daar komt erg veel warmte vanaf. Ik heb dat zelf ervaren. In de koude dagen geen probleem natuurlijk, maar meestal wordt er met mooi weer gereden.
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik lees er wisselende verhalen over. We’ll see, eh feel ;)

• UTwizard
  • Laatst online: 15:38
Neem van mij aan, je zult er versteld van staan hoe makkelijk je ook met die machine boven de rijbewijsinvorderingsgrens zit :+

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:52
-tom-562 schreef op zondag 15 maart 2026 @ 23:25:
Iemand hier ervaring met van die goedkope Chinese bluetooth headsets? Ik zie ze voorbij komen voor 15 euro (de welbekende GEARELEC DK02 :P)
Ik zou 'm voornamelijk willen gebruiken voor een beetje muziek en navigatieinstructies. Gekoppeld aan mijn telefoon of zo'n los Android Auto/Apple Carplay schermpje. Ik hoef geen hifi geluid (aangezien je toch met oordoppen rijdt en in de buitenlucht zit) maar het moet nog wel enigzins aan te horen zijn.
Ik heb deze ooit besteld:
https://nl.aliexpress.com/item/1005004149040199.html

En later weer vervangen door een Sena 3S, want de speakers hiervan waren niet in staat om op de snelweg mij van hoorbare muziek te voorzien. (Met doppen in, uiteraard)

Heb het setje nog liggen..

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:37
Als je de goedkoopste, enigszins fatsoenlijk werkende bluetooth set wilt hebben, adviseer ik ten minste de Cardo Spirit. Ook ivm duurzaamheid, waterdichtheid, ondersteuning, audiokwaliteit en compatibiliteit

You can’t buy happiness van… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Harley Davidson Road King '07 en BMW R1150RT ‘03

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:09
Dutchgixxer schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:13:
[...]

Ik zou dan het velglint vervangen en er hoort idd een schroef haaksventiel in. evt met luchtdruk sensor.
Kijk ff bij ktm versand of bij een ktm dealer.
Thanks, goeie van dat velglint, bestel ik meteen maar mee.

• NLDViane
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-04 11:02
Bommes schreef op zondag 15 maart 2026 @ 10:08:
Ik denk dat hij dat wel zou willen, maar hij heeft een schuurtje kleiner dan jouw schoenendozen. Dat gaat hem dus niet worden.
Dat was mijn eerste uitdaging met de R1200RS inderdaad, hij is goed 20cm langer dan de Street Triple, dus kreeg de deur van de berging niet dicht |:(
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Gelukkig kan je met wat gewicht achterop de motor een zwiepert naar rechts geven, maar voor ik dat door had :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Luxeprobleem ;(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• NLDViane
Te groot vinden ze ook niet fijn hoor...
spoiler:
Heb ik van horen zeggen

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:17
UTwizard schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:29:
[...]

Neem van mij aan, je zult er versteld van staan hoe makkelijk je ook met die machine boven de rijbewijsinvorderingsgrens zit :+
Ik weet het, zo'n 400RR vind ik dus echt een hele toffe machine, maar ik heb niet zo'n moeite mezelf in te houden. Alhoewel de Twin op pk-niveau niet altijd een match is voor sommige vermogensmonsters hier in het topic, die doet ook tweehonderd met twee vingers in de neus en die heb ik nog nooit boven de 150 gehad.

De reden dat ik benieuwd ben naar die H2 is vanwege de motortechniek, ik ben heel benieuwd hoe zo'n ding loopt, voelt, rijdt en stuurt. Dat 'ie 400 haalt geloof ik heus maar zo hard kan mijn beschermengel helemaal niet vliegen.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:39
NLDViane schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:42:
[...]

Dat was mijn eerste uitdaging met de R1200RS inderdaad, hij is goed 20cm langer dan de Street Triple, dus kreeg de deur van de berging niet dicht |:(
***members only***

Gelukkig kan je met wat gewicht achterop de motor een zwiepert naar rechts geven, maar voor ik dat door had :+
En draaien op de jiffy?
Stuur andere kant op, kantelen, en dan de achterkant zwiepen naar de muur?

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:15
Gewoon de achterkant tillen of hoppen.
Moest ik eerst bij vorige woning ook, dan kon de deur daarna net dicht, beetje de XRV optillen :+

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

NLDViane schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:34:
[...]

Te groot vinden ze ook niet fijn hoor...
spoiler:
Heb ik van horen zeggen
Ja maar iedereen in motorland heeft het altijd over de BLACK EDITION!!!11 (let op!) en als ik dan ga zoeken op blacked dan... voel ik me enigszins tekort schieten :+

Maar goed, ik heb dan wel weer twee seatpipes. Dat is ook wat waard 8)

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

BvZwolle schreef op maandag 16 maart 2026 @ 08:16:
Ja dat is ook wel iets om mee rekening te houden inderdaad. Zo'n heatshield helpt ook maar tot zover en als je de pech hebt om in de zomer veel te moeten stoppen (file, stoplichten etc.) dan moet je oppassen dat je rechterbeen niet gefrituurd wordt.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:33
HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:39:
[...]

Ik weet het, zo'n 400RR vind ik dus echt een hele toffe machine, maar ik heb niet zo'n moeite mezelf in te houden. Alhoewel de Twin op pk-niveau niet altijd een match is voor sommige vermogensmonsters hier in het topic, die doet ook tweehonderd met twee vingers in de neus en die heb ik nog nooit boven de 150 gehad.

De reden dat ik benieuwd ben naar die H2 is vanwege de motortechniek, ik ben heel benieuwd hoe zo'n ding loopt, voelt, rijdt en stuurt. Dat 'ie 400 haalt geloof ik heus maar zo hard kan mijn beschermengel helemaal niet vliegen.
Relatief lange wielbasis, én relatief zwaar, dus je moet werken in de bochten.
Onderin zou die redelijk tam zijn, maar boven een bepaald toerental komt de turbo erbij en dan krijg je nog een extra duw in je rug. Altijd spannend met inhalen als je het gas open draait, en je dan laat verrassen door het plotselinge extra vermogen. Vooral voor degenen die er voor rijden (zoals ik), en die koplamp plotseling wel héél snel dichterbij zien komen. :X

Een maatje van me heeft er 1 versleten (iets met scheurende cilinders, die was stuk) en 1 andere gehad en weer verkocht. Inmiddels heeft hij een M1000R. Veel voorspelbaarder vermogen. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:22
Joris748 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 13:41:
[...]

Met de motor Eau Rouge op is supervet. Alsof je tegen een muur aan rijdt.

[YouTube: Lap @ Spa 2005]

(Ja, ik weet het .. gefilmd met een aardappel en snelheidsmeter overdrijft een procentje of 10-15)
_O_

Jij zat op die 748 die halverwegen inhaalt?

• Joris748
Jolke schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:20:
[...]

_O_

Jij zat op die 748 die halverwegen inhaalt?
Nee, ik zat op de R6 die gevolgd wordt.

Heb toen mijn 748 verkocht om deze circuitmotor te kunnen kopen. Die 748 heb ik verkocht met 55.000 km op de teller en iets in me zei dat het niet verstandig was om met dat ding te gaan racen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• lord_fh
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:21

lord_fh

PS5

Ik heb nu de 2e set van de lexin b4fm (Via onze vriend ali express). 1e gekocht in 2017 met een maat samen, en hebben daar dus 9 jaar mee gereden zonder enig probleem. bereik goed, gaat hele dag mee incl. hele dag ouwehoeren en muziekluisteren. in de winter zonder opladen in de kast gelegen, na de winter gewoon gaan weer haha. Echter werd bereik na 9 jaar wat minder dus dachten we kom we kopen een nieuw setje. 2 ritten gedaan dit jaar ermee en werkt weer uit de kunst. aanrader!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:52
Geen idee of het in dit topic thuishoort, maar ik heb vanmiddag mijn eerste motorrijles en dacht vorige week: eens kijken of er een tweakers motor topic is? Ik lees ondertussen al een tijdje mee, en vind het heel leuk om te zien hoe actief het topic is! Misschien zien jullie me de komende tijd nog wel een keer verschijnen met vragen over kleding of andere spullen (de motor zelf duurt misschien nog even).
Ik heb in elk geval zin in mijn rijles en ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen!

• HTT-Thalan
evil_lemon schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:42:
Geen idee of het in dit topic thuishoort, maar ik heb vanmiddag mijn eerste motorrijles en dacht vorige week: eens kijken of er een tweakers motor topic is? Ik lees ondertussen al een tijdje mee, en vind het heel leuk om te zien hoe actief het topic is! Misschien zien jullie me de komende tijd nog wel een keer verschijnen met vragen over kleding of andere spullen (de motor zelf duurt misschien nog even).
Ik heb in elk geval zin in mijn rijles en ben heel erg benieuwd hoe het gaat bevallen!
Verschrikkelijk hobby, motorrijden. Op (te) hoge snelheid zonder kreukelzone langs het verkeer schieten, als het glad is val je om, door het lawaai heb je oordoppen nodig en elke keer als je denkt dat je een goeie motor hebt gevonden vind je een week na aanschaf een mooiere/betere.

Je moet wel gék zijn om eraan te beginnen.

• s006110
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:37
heel af en toe word er hier nog wel eens wat gepost ja... meestal over banden of luide uitlaten

You can’t buy happiness van… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Harley Davidson Road King '07 en BMW R1150RT ‘03

• evil_lemon
HTT-Thalan schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:55:
[...]

Verschrikkelijk hobby, motorrijden. Op (te) hoge snelheid zonder kreukelzone langs het verkeer schieten, als het glad is val je om, door het lawaai heb je oordoppen nodig en elke keer als je denkt dat je een goeie motor hebt gevonden vind je een week na aanschaf een mooiere/betere.

Je moet wel gék zijn om eraan te beginnen.
Ach, mijn andere hobby is voor de lol aan een touwtje aan een bergwand gaan hangen, dus dat gek zijn heb ik me al lang bij neergelegd!

• HTT-Thalan
s006110 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:56:
heel af en toe word er hier nog wel eens wat gepost ja... meestal over banden of luide uitlaten
Over luide banden dan weer niet, daarvoor moet je in [BEV] Het Elektrische auto's topic - deel 5 zijn...

• NLDViane
Deshmir schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:09:
[...]

En draaien op de jiffy?
Stuur andere kant op, kantelen, en dan de achterkant zwiepen naar de muur?
Dat bedoel ik, maar zo ver kwam mijn brein niet meer om 23:00 savonds. Gister wel gedaan, werkt monster :D

• Morwen
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 06-04 20:26
Ik rijd er nu een klein jaartje mee rond en het is oké. Je kunt er niet te veel van verwachten, maar je kunt de navigatie wel horen en op de Duitse snelweg 'herken' je de muziek door de oordoppen heen. Rond de 100 en eronder heb je een leuk achtergronddeuntje. Voor podcast is de kwaliteit te slecht en kun je het volume niet goed genoeg aanpassen (te hard of te zacht en dan ben je de kluts weer kwijt). Bij een liedje is dat niet zo'n punt, dan mis je gewoon een refreintje en ga je weer door. Accu houdt idioot lang dus dat is wel fijn. Gezien ik aan genoeg andere dingen geld moet uitgeven (klushuis), vind ik het goed genoeg.

Je kunt het ook andersom stellen, als je twijfelt over een dure, waarom niet gewoon die 15 euro uitgeven en dit eerst eens proberen?

• f2ride2001
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:36
evil_lemon schreef op maandag 16 maart 2026 @ 12:57:
[...]

Ach, mijn andere hobby is voor de lol aan een touwtje aan een bergwand gaan hangen, dus dat gek zijn heb ik me al lang bij neergelegd!
Ach, "before you become old and wise, you first must be young and stupid" was het toch? :+

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:10

geert_s

Gamertag: Brulbak

f2ride2001 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 14:58:
[...]

Ach, "before you become old and wise, you first must be young and stupid" was het toch? :+
Tot wanneer duurt dat young and stupid ongeveer, give or take?

Asking for a friend.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Joris748
geert_s schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:14:
[...]

Asking for a friend.
Als je in het bejaardentehuis geen wedstrijdjes met de rollator meer doet :+

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
[...]

Asking for a friend.
Sommigen gaan over naar de categorie old and stupid :P

• evil_lemon
Joris748 schreef op maandag 16 maart 2026 @ 15:16:
[...]

Als je in het bejaardentehuis geen wedstrijdjes met de rollator meer doet :+
Samenvattend, nooit

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:37
Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs en geniet nog iedere keer als ik op de motor stap. Nu wil ik samen met een maatje na de zomervakantie ergens in september een weekend (za-zo) touren. Geen bergpassen maar leuke routes in bijvoorbeeld zuid Duitsland. Overnachten ergens in een (motor)hotel. Als ik google kom ik alleen maar op georganiseerde reizen uit. Hoe kies ik een mooie route en een hotel uit. Hebben jullie tips?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020 | Kia EV6 84kW

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

[...]

Asking for a friend.
Hoe ouder, hoe gekker, bedoel je dat?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Joris748
Bo0bz schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:15:
Ik heb nu 1,5 jaar mijn rijbewijs en geniet nog iedere keer als ik op de motor stap. Nu wil ik samen met een maatje na de zomervakantie ergens in september een weekend (za-zo) touren. Geen bergpassen maar leuke routes in bijvoorbeeld zuid Duitsland. Overnachten ergens in een (motor)hotel. Als ik google kom ik alleen maar op georganiseerde reizen uit. Hoe kies ik een mooie route en een hotel uit. Hebben jullie tips?
Zoek op https://www.bikerbetten.de

Motorvriendelijke hotels die vaak ook GPS routes aanbieden.

Ik kan je Landhotel Gaertner aanbevelen om de Vogelsberg en Spessart te verkennen. Prachtig gebied wat vaak overgeslagen wordt door Nederlanders (of ze blijven in Eifel/Sauerland of ze rijden verder door richting Zwarte Woud).

• DrivinUCrazy
@Bo0bz mijn manier:

De kaart erbij pakken, Google maps mag ook. Regio kiezen, dan een hotel in die regio. Van die oude hotels die al jaren in de familie zijn bevallen me het best.
Menukaart bekijken, en of de 'ruhetagen' niet in mijn vaarwater zitten. Als ik in het hotel ben wil ik na het douchen kunnen eten, niet opnieuw op de motor moeten stappen. Een restaurant op loopafstand is ook prima. :)

Dan myroute app erbij pakken, en zelf routes gaan uitstippelen. Het start- en eindpunt zijn bekend, dan leuke weggetjes aanklikken. Zitten er bochten in, dan wordt die toegevoegd aan de route.
Bij twijfel ook nog Streetview raadplegen, waar mogelijk.
En zo krijg ik de winter wel om. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:09
DrivinUCrazy schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:50:
@Bo0bz mijn manier:

De kaart erbij pakken, Google maps mag ook. Regio kiezen, dan een hotel in die regio. Van die oude hotels die al jaren in de familie zijn bevallen me het best.
Menukaart bekijken, en of de 'ruhetagen' niet in mijn vaarwater zitten. Als ik in het hotel ben wil ik na het douchen kunnen eten, niet opnieuw op de motor moeten stappen. Een restaurant op loopafstand is ook prima. :)

Dan myroute app erbij pakken, en zelf routes gaan uitstippelen. Het start- en eindpunt zijn bekend, dan leuke weggetjes aanklikken. Zitten er bochten in, dan wordt die toegevoegd aan de route.
Bij twijfel ook nog Streetview raadplegen, waar mogelijk.
En zo krijg ik de winter wel om. :+
Ik ben inmiddels goede vrienden met de Osmand routeplanner(Osmand is uiterst configureerbaar en werkt goed met mijn stuurknoppen). Wel een beetje steile leercurve en (vziw) geen doe-maar-bochten functie. De online omgeving is wel een beetje meh maar daar wordt aan gewerkt. Grote voordeel vind ik ook de offline kaarten.

• Bommes
Ik rijd echt al jaren met Osmand @DRAFTER86. Veel verder dan een gpx er inschieten en kaarten downloaden kom ik ook niet hoor.
Er is veel in te stellen maar daar ben ik maar niet eens ingedoken.
Afgezien van de gesproken aanwijzingen uit zetten, want daar werd ik wel echt kriegel van. Elke bocht was/is: sla links af.. Fijn in de bergen met de slinger weggetjes. Of dat ondertussen uit geupdate is weet ik niet.
Ik heb overgings ooit een Lifetime licentie gekocht voor weinig.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:27

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

De eerste van vele rijtesten hoop ik *O*

Van Motobob, 1000PS, Usernamekate, MCN en BikeWorld en al die anderen hoop ik ook gauw de eerste beelden te zien.

Ik ga er vanavond eens even lekker voor zitten met een kop koffie *O*

d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Bo0bz schreef op maandag 16 maart 2026 @ 17:15:
Kijk even bij de lokale bladenboer voor een uitgave van Motoren&Toerisme of een andere motorblad, heb je meteen wat voorpret om te lezen bij een kop koffie/thee of biertje.

Wil je toch wat verder dan staat er genoeg online ook nog zoals https://www.alpentourer.nl/

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

NLDViane schreef op maandag 16 maart 2026 @ 09:42:
[...]

***members only***

daar zijn motor-movers voor uitgevonden :)

Afbeeldingslocatie: https://fh-motoronderdelen.nl/wp-content/uploads/2019/05/U-Turn-MOver-600x600.png

die heb je in vele soorten en maten, ook voor motoren met een middenbok.

Afbeeldingslocatie: https://www.mymotor.nl/user_images/product/a/c/acebikes_bike-a-side_6.jpg

• _eLMo_
  • Niet online
@Fraggert leuke review idd.

<€10k full options + 5 jaar garantie, niet slecht! Ik kon alleen nergens de spaakvelgen vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lGRPtYIyJg3kGCupnyWMXGykoXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bZHpfCvBkylNyDztBMJjRbmH.jpg?f=fotoalbum_large

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 09:35:
@Fraggert leuke review idd.

<€10k full options + 5 jaar garantie, niet slecht! Ik kon alleen nergens de spaakvelgen vinden?
Ik heb de configurator zojuist doorlopen en ik zie de spaakvelgen nu ook niet. Een paar maanden terug kon ik die wel nog kiezen en kwam ik op ruim €10.500.

Ik zie velgen wel genoemd bij Individualisering:

https://www.bmw-motorrad....ction-geen-weg-is-te-lang

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xfK5KL2bZNM5ZcGy51fhV_qc3IY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/63srqOLlG8xROHXCIsihVfVC.jpg?f=fotoalbum_large

BMW gonna BMW......volgens zie zien ze zelf met al die pakketten en opties zelf niet meer wat ze aan het doen zijn :P

Binnenkort is er een preview (allicht die rode van de motorbeurs) bij SImako.

*donderdag 26 maart vestiging Elst
*donderdag 2 april vestiging Apeldoorn.
link: https://www.simako-bdm.nl/preview-bmw-f-450-gs

Voor wat betreft het gewicht......de spaakwielen zijn 7 kilo schijnbaar, dat is niet echt licht te noemen.

Met die spaakvelgen wordt het rekensommetje dus de opgegeven 178 kg + 7 = 185kg (minimaal).

En dan hebben we het nog niet over een zwikje valbeugels, kofferrekken en andere ongein, maar goed, die zitten er op een kale T700, 390 of NX500 ook niet op.

De uitgaande CB500X weegt 195 rijklaar;
De nieuwe NX500 E-clutch een goeie 199 kg;
De KTM 390 Adventure X weegt 191 en dat is met gietwielen 19"/17";
De KTM Adventure "R" uitvoering met 176kg en 21"/18" spaakvelgen (maar dat is dus de enduro-uitvoering).
De Kawa KLE500 is rijklaar ook minimaal 192 kg.

PS; even snel internet geraadpleegd en de meeste zijn fabrieksopgaven.

Die gewichten voor de F450GS zijn dus niet spectaculair maar vrij "middle of the road", op zich niet echt slecht IMHO. In vergelijk met een boxer is dit natuurlijk een lachertje om in de schuur rond te drukken of uit de klei te trekken. Ik wil er zelf geen 2de motor bij anders stond er wel een CRF300 ofzo.

Die spaakwielen zijn wel een mooi excuus voor een Akra mocht die er niet standaard (zoals de F900GS) al opzitten in elk geval ;-)...onafgeveerd gewicht of niet :+ #braaaaaaaap

Ik was ook een beetje bang voor een heel iel ding, zo'n CB500X of 400Scrambler zijn volgens mij best wel kleiner. Persoonlijk zit/rij ik ook liever op een wat "forse" motor.

Een F800GS en F900GS voelen voor mij echt als een warm bad na een 1150GSA en nu een 1200GS. (Die staan ook hoog op mijn lijstje staat, ik had bij de F900 zelfs verwacht dat die veel te hoog was maar ik kon prima bijna plat met beide voeten)

Ik ben heeeeeeeel benieuwd wat ze van dat motorblok vinden met die gekke 135 graden krukas.

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 17-03-2026 10:27 ]

• Waaj
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:23:
[...]

Ik heb de configurator zojuist doorlopen en ik zie de spaakvelgen nu ook niet. Een paar maanden terug kon ik die wel nog kiezen en kwam ik op ruim €10.500.

[Afbeelding]

BMW gonna BMW......volgens zie zien ze zelf met al die pakketten en opties zelf niet meer wat ze aan het doen zijn :P

[...]
Klopt, ik heb een tijdje geleden ook al met de configurator gespeeld en toen wel de spaakvelgen gevonden. En dan die selecteren en vervolgens de melding krijgen dat het niet gaat met een ander optiepakket dat je al geselecteerd had zodat je weer moet gaan zoeken wat voor goodies je apart moet selecteren.
Maar ik voel me gediscrimineerd dat een verhoogd zadel duurder is dan een verlaagd zadel. :-(

Die dagen bij Simako sla ik over, ik ga wel een keer kijken als ik ook een proefrit kan maken. Wat zou een SWM Superdual opleveren bij inruil O-)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Waaj schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 11:04:
[...]

Klopt, ik heb een tijdje geleden ook al met de configurator gespeeld en toen wel de spaakvelgen gevonden. En dan die selecteren en vervolgens de melding krijgen dat het niet gaat met een ander optiepakket dat je al geselecteerd had zodat je weer moet gaan zoeken wat voor goodies je apart moet selecteren.
Maar ik voel me gediscrimineerd dat een verhoogd zadel duurder is dan een verlaagd zadel. :-(

Die dagen bij Simako sla ik over, ik ga wel een keer kijken als ik ook een proefrit kan maken. Wat zou een SWM Superdual opleveren bij inruil O-)
ah zie........@_eLMo_ en ik zijn dus niet gek....voor wat betreft die spaakvelgen :+

Ik heb de mazzel dat ik op een kwartiertje zit van Simako, thuiswedstrijdje dus. Kan ik daar meteen vragen naar de mogelijkheid van een proefrit hoewel ik betwijfel of dat al meteen een demo-fiets is.

Misschien gaat proefrijden nog wel even duren maar voor de zekerheid gooi ik al mijn gear achter in de auto als ik vanuit mijn werk daar langsga :+ . Ik acht de kans echter klein of dat mogelijk is want het betreft een preview zodat mensen kunnen komen kijken naar dat ding.

edit: ik kende dat hele merk van jouw motor niet joh 8)7 weer wat geleerd :) d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 17-03-2026 11:25 ]

• DrivinUCrazy
harley schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:56:
@DrivinUCrazy hij zou gewoon moeten melden wat er aan de hand is, doen ze bij mij wel. Anders even via de hulp functie in de app melden, ze zijn best behulpzaam.

[...]

Wist niet dat ik hele forum moest afstruinen om alle wijzigingen hier te kunnen verwerken. Zal hem vanavond erbij zetten, maar even taggen zal het beste werken in de toekomst.

@$n@p$hot dat is nu net niet de bedoeling om dat openbaar te maken, maar ergens waar je niet zomaar bij kan (zoals onder het zadel) maar met wat gereedschap je hem wel eruit kan halen voor het laden/batterij vervangen
De monimoto 7 doet bij mij 2 jaar op 1 set batterijen, de monimoto 9 heb ik las een half jaar en de accu is nog niet leeg, maar die melden zichzelf ruim op tijd.

@ozzynator geen probleem met de Harley of BMW qua fob. Werkt weer met andere techniek l, gaat kleine knoopcel in en kan ook behoorlijk lang mee. Mocht die onverhoopt leeg zijn kun je in de app (na de melding) hem zelf alsnog in slaapstand zetten en zelf bepalen voor welke tijdsduur dat is. Ook handig als.je gaat sleutelen ;)
Ik heb momenteel de motor bij de dealer staan, mooi moment om de Monimoto te testen. En waarempel: ik krijg geen telefoontje, alleen de melding van een gemiste oproep. Ik heb het nummer gewoon als contact in mijn telefoon staan, zelfs als noodcontact zodat het door "Do not disturb" heen mag breken.

Contact gezocht met Monimoto: uit de belhistorie blijkt dat de telefoon 14 seconden over gaat. Dafuq? (hulde voor de snelle en adequate reactie van Monimoto _/-\o_ )
Wat blijkt: mijn telefoon onderdrukt de oproep wel degelijk. Nu nog uitvinden hoe ik dit kan whitelisten, want die optie ontbreekt in mijn telefoon. 8)7 (Google Pixel 6a)

[edit]
- Spamfilter blokkeert de oproep niet. Als ik filter op "geen spam" staat deze oproep nota bene bovenaan, maar wel met een geblokkeerd icoontje erbij. :?
- KPN blokkeert het ook niet.
- Ik heb voicemail uit staan.
- Toch komt de oproep niet door, en krijg ik direct een "oproep gemist" melding.

Vervolgens vond ik dit: https://www.reddit.com/r/...specific_incoming_number/
Wat blijkt; in de contactgegevens staat een instelling aan (die ik zelf écht niet aan heb gezet) dat dit nummer per definitie doorgezet moet worden naar voicemail. Die zoals gezegd niet aan staat...
Lijkt dus een bekende Google Pixel bug te zijn. Dit uitgezet, straks maar opnieuw testen.

Ik heb het wel alvast aan Monimoto gemeld, zodat ze dit een volgende keer kunnen meenemen bij hun troubleshooting proces. :)

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 17-03-2026 13:00 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
Wat houdt een 0-beurt bij een nieuwe Yamaha precies in? Zo'n motor wordt toch met olie en al vanuit de fabriek geleverd?

• geert_s

geert_s

turkeyhakan schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:03:
Wat houdt een 0-beurt bij een nieuwe Yamaha precies in? Zo'n motor wordt toch met olie en al vanuit de fabriek geleverd?
Bedoelen ze daar niet de 1000km beurt mee? Na het inslijten van alle onderdelen moet de eerste olie worde ververst. Dat doen ze na 1000km. Lopen ze als het goed is ook even alles na. Standaard bij alle merken zo voor zover ik weet.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:06
geert_s schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:19:
[...]

Bedoelen ze daar niet de 1000km beurt mee? Na het inslijten van alle onderdelen moet de eerste olie worde ververst. Dat doen ze na 1000km. Lopen ze als het goed is ook even alles na. Standaard bij alle merken zo voor zover ik weet.
Geen idee, op de orderbevestiging staat 0-beurt.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:55

Herman

FP ProMod
Weet je zeker dat een motor mét olie verscheept wordt? Mijn motor moest in NL van vloeistoffen worden voorzien. Ook heeft de dealer even alle bouten nagelopen en de remmen afgestemd. Zou zoiets met een 0-beurt bedoeld worden? :)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Bommes
Nee zo een ding wordt niet kant en klaar uit de fabriek geleverd.
Om de transport kosten laag te houden wordt er van alles afgeschroefd.
Dat moet de dealer weer monteren. Niveaus checken, bandenspanning, enz,

• Waaj
  • Niet online
turkeyhakan schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:03:
Een motor wordt vaak in een krat aangeleverd, soms met de wielen en windscherm gedemonteerd, accu losgekoppeld, volgeplakt met beschermfolie en al dat soort zaken. Ik kan mij voorstellen dat het afmonteren en gebruiksklaar maken van de motor onder de nul-beurt valt. En uiteraard horen de belangrijke zaken als het beplakken van de motor met dealerstickers en de kentekenplaathouder met dealernaam daar ook bij!

Ben alleen benieuwd of ze daar geld voor durven te vragen of niet :X

En vroeger was het bij bijvoorbeeld MotoGuzzi nog wel eens een probleem dat er geen olie in het blok of de voorpoten zat, dat bouten niet waren aangedraaid, en dat op zoveel mogelijk punten de kantjes eraf waren gelopen.

• geert_s

geert_s

turkeyhakan schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:35:
[...]

Geen idee, op de orderbevestiging staat 0-beurt.
Je had het natuurlijk even aan de dealer kunnen vragen. Zoiets als, joh, waar betaal ik eigenlijk voor? Google en ChatGPT zeggen overigens dat dit inderdaad de 1000km beurt is.

Maar het vragen aan Tweakers is natuurlijk wel makkelijker.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:30

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Vandaag nieuwe banden laten monteren:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_aT7v4wVTeQ48KRD_-uE23au5lM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MS0oG3k827KfxOWIoOJl8u62.jpg?f=fotoalbum_large
Michelin Road 6

Morgen maar eens kijken voor een ritje :*)

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• Bommes
Eerste zending van mijn Vespa bestellingen is binnen gekomen.
  • Nieuwe poelie helft van de variomaat, Malossi Jonguh.. :P
  • Gesinderde remblokjes, achterzijde, ook Malossi.
  • Tool voor koppeling de- en montage
  • Tool voor variomaat de- en montage, die kan helaas meteen retour.
Dat is er eentje die niet past, terwijl volgens de verkopende partij mijn GTS 300 wel tot de types behoord waarbij de tool moet passen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bi9ZbKY1ZwxHxm8Ni2-pYe8L1dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k3vSSkxaOkIIixg65zKAl1zf.jpg?f=fotoalbum_large
Nog onderweg:
  • Mat zwarte shorty rem hendels
  • Gesinterde remblokjes voorzijde, nog meer Malossi meuk.. >:)
  • Stuur gewichtjes, mat zwart
  • Vespa stikkers voor en zijkant, zwart
  • Piaggio logo voor op het fron, zwart met Italiaanse vlag
  • Nog een Piaggio logo voorzijde, compleet zwarte achtergrond als extra om gratis verzending te krijgen.
Spaargeld van deze (en de vorige) maand wel stuk geslagen nu.. :P

• Stalensnuitje
Once you go black…

• Bommes
Het is nu Chrome, met mat grijs, en dat laatste in 2 tinten.
Dat Chrome/vanaf gaat er allemaal uit/vanaf, dat vind ik echt niet mooi.
Het liefste ook nog de donkerdere mat grijze delen nog naar zwart, maar dat kost me nu nog even te veel. Misschien laten nog wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1DC-kAQ4R5BeRf4huGnIdhJkLdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cEf2aplurHBkEjfWLJo0sNnq.jpg?f=fotoalbum_large

• SuHwak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-04 14:55
Paar dagen geleden (met ongeveer 900 km sinds aankoop) ketting gesmeerd.
Nieuwe bril besteld met minder breed montuur, zodat het niet klemt in de helm en mijn zicht enorm beinvloed bij hoge snelheden door de wind*.

Omdat de voorrem wel erg inconsistent was, die uitelkaar gehaald, inclusief de remzuigers. Het was allemaal erg vies, was duidelijk geen service beurt aan gedaan. Zelf ook remvloeistof vervangen. Daarna eerst rondje straat gereden om te testen. Wat een enorm verschil!!
Veel meer vertrouwen nu in de voorrrem.

Het is allemaal zo'n eerste keer best spannend of je het wel goed doet (zeker met zoiets belangrijks als de voorrem), maar het geeft enorm vertrouwens boost als het toch allemaal gelukt is 8)

* Jullie hadden gelijk, het gaat steeds beter mbt de spieren die sterker worden :9

@LankHoar @Chakotay @harley Mijn Kawa mag nog in de TS onder Zuid Holland :)

[ Voor 7% gewijzigd door SuHwak op 17-03-2026 19:07 ]

Kawasaki Vulcan S (2020)

• Pyr0_
  • Nu online
SuHwak schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:02:
Paar dagen geleden (met ongeveer 900 km sinds aankoop) ketting gesmeerd.
Nieuwe bril besteld met minder breed montuur, zodat het niet klemt in de helm en mijn zicht enorm beinvloed bij hoge snelheden door de wind*.

Omdat de voorrem wel erg inconsistent was, die uitelkaar gehaald, inclusief de remzuigers. Het was allemaal erg vies, was duidelijk geen service beurt aan gedaan. Zelf ook remvloeistof vervangen. Daarna eerst rondje straat gereden om te testen. Wat een enorm verschil!!
Veel meer vertrouwen nu in de voorrrem.

Het is allemaal zo'n eerste keer best spannend of je het wel goed doet (zeker met zoiets belangrijks als de voorrem), maar het geeft enorm vertrouwens boost als het toch allemaal gelukt is 8)

* Jullie hadden gelijk, het gaat steeds beter mbt de spieren die sterker worden :9

@LankHoar @Chakotay @harley Mijn Kawa mag nog in de TS onder Zuid Holland :)
Lekker bezig! Heb laatst ook de remcilinders helemaal getracht te poetsen, was echt een rotwerkje. Je kan eigenlijk beter doen wat jij gedaan hebt zo te zien, de hele klauw uit elkaar trekken. Dan kun je de cilinders écht helemaal schoonmaken. Wie weet doe ik dat ooit nog wel eens.
Heb je vandaag ook de remschijven even schoon gemaakt met remmenreiniger?

Ik heb vandaag de multi ook maar weer eens een poetsbeurt gegeven, ondanks dat ie 2 maanden heeft stil gestaan en eigenlijk maar anderhalve rit ermee gereden heb, was ie toch érg vies. Volgende week gaat ie op bezoek bij de garage om de timingbelts te vervangen, daar kan ik 'm niet zo vies achterlaten natuurlijk.

De nieuwe ketting was ook alweer behoorlijk vies, die zit net ~350km erop, en met dat goud valt het extra op. Nja maar even afgeveegd met een doek en opnieuw ingespoten. Volgend jaar mss eens kijken voor zo'n scottoiler.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Waaj schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 14:49:
[...]

Ben alleen benieuwd of ze daar geld voor durven te vragen of niet :X
"Afleverkosten" O-)

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Rooien rijden het felst en lekkerst :9

• DrivinUCrazy
Vandaag de Tracer 9 naar de dealer gebracht voor de TPS terugroepactie.
Dat betekent automatisch dat ik nu de alternatieve ecu mapping kwijt ben.

Maar, de positieve kant van het verhaal is dat de reden voor die alternatieve mapping, het wegvallen van de motorrem onder 3050rpm, blijkbaar ook bij Yamaha is opgevallen. Dat lijkt nu namelijk gladgestreken te zijn, en ik keek er erg tegenop dat dit terug zou komen.
De motorrem is nu minder sterk, maar wat ik op dat korte stukjes heb kunnen testen, wel voorspelbaar.

Wel merkte ik voor de recall een vibratie op sommige toerentallen, precies bij 80 en 100km/h (op de gps) in bepaalde versnellingen. Die vibratie is er nog, maar een paar rpm opgeschoven. We gaan het meemaken. Eind van het jaar zou ik moeten weten of de tps nu langer meegaat. :Y)

• Stalensnuitje
Vrijdag schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:48:
[...]

Rooien rijden het felst en lekkerst :9
Dan moet ik gelijk weer terugdenken aan mijn tweede brommer, een VFR750F (RC36-II voor de kenners) <3

Morgen een blokje rijden met de Trident 800, als dat m wordt dan ook zeker in Carnival Red d:)b

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:50

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

snip: kan in vraag en aanbod

de zoektocht naar de nieuwe kandidaat. Ik neig toch meteen naar een BMW GS-achtige maar vergelijkbare fietsen van andere merken sta ik ook voor open. Ik dacht aan een Kawasaki Versys 650 of een Honda Africatwin achtige.. maar ik vind ze best aan de prijs.

[ Voor 60% gewijzigd door We Are Borg op 18-03-2026 06:29 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Stalensnuitje
Kuusj schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:15:

Dan meteen ook de zoektocht naar de nieuwe kandidaat. Ik neig toch meteen naar een BMW GS-achtige maar vergelijkbare fietsen van andere merken sta ik ook voor open. Ik dacht aan een Kawasaki Versys 650 of een Honda Africatwin achtige.. maar ik vind ze best aan de prijs.
CBF had mijn vrouw voor de Tiger, wie weet komt die morgen te koop, iets voor jou? O-)

[ Voor 41% gewijzigd door Notna op 18-03-2026 09:05 . Reden: quote knip ]

• kneusteun
Fraggert schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 10:23:
[...]

[Afbeelding]

Binnenkort is er een preview (allicht die rode van de motorbeurs) bij SImako.

*donderdag 26 maart vestiging Elst
*donderdag 2 april vestiging Apeldoorn.
link: https://www.simako-bdm.nl/preview-bmw-f-450-gs

Voor wat betreft het gewicht......de spaakwielen zijn 7 kilo schijnbaar, dat is niet echt licht te noemen.

Met die spaakvelgen wordt het rekensommetje dus de opgegeven 178 kg + 7 = 185kg (minimaal).

En dan hebben we het nog niet over een zwikje valbeugels, kofferrekken en andere ongein, maar goed, die zitten er op een kale T700, 390 of NX500 ook niet op.

De uitgaande CB500X weegt 195 rijklaar;
De nieuwe NX500 E-clutch een goeie 199 kg;
De KTM 390 Adventure X weegt 191 en dat is met gietwielen 19"/17";
De KTM Adventure "R" uitvoering met 176kg en 21"/18" spaakvelgen (maar dat is dus de enduro-uitvoering).
De Kawa KLE500 is rijklaar ook minimaal 192 kg.

PS; even snel internet geraadpleegd en de meeste zijn fabrieksopgaven.

Die gewichten voor de F450GS zijn dus niet spectaculair maar vrij "middle of the road", op zich niet echt slecht IMHO. In vergelijk met een boxer is dit natuurlijk een lachertje om in de schuur rond te drukken of uit de klei te trekken. Ik wil er zelf geen 2de motor bij anders stond er wel een CRF300 ofzo.

Die spaakwielen zijn wel een mooi excuus voor een Akra mocht die er niet standaard (zoals de F900GS) al opzitten in elk geval ;-)...onafgeveerd gewicht of niet :+ #braaaaaaaap

Ik was ook een beetje bang voor een heel iel ding, zo'n CB500X of 400Scrambler zijn volgens mij best wel kleiner. Persoonlijk zit/rij ik ook liever op een wat "forse" motor.

Een F800GS en F900GS voelen voor mij echt als een warm bad na een 1150GSA en nu een 1200GS. (Die staan ook hoog op mijn lijstje staat, ik had bij de F900 zelfs verwacht dat die veel te hoog was maar ik kon prima bijna plat met beide voeten)

Ik ben heeeeeeeel benieuwd wat ze van dat motorblok vinden met die gekke 135 graden krukas.
Gewicht in cijfers is nog eens heel wat anders dan de verdeling.

T7 is geen lomp zware fiets, maar komt stilstaand zeker wel zo over omdat het gewicht erg hoog van de grond zit.
De cf450mt is niet veel lichter, maar voelt aanzienlijk lichter omdat het meeste gewicht veel lager ligt.

Ik denk dat deze het gewicht prima geplaatst heeft, dus ik verwacht dat dat wel helemaal snor zit, alleen die prijs! Als je het ding koopt om kalm mee te toeren over de zandpaden snap ik dat, maar als je er echt mee wil jagen, en loskomen etc. Dan zou mij de prijs wel tegenstaan. Feit blijft dat je gewoon vaak spul molt, en bmw kennende zullen de onderdelen niet goedkoop zijn.

Als je hem wil gebruik om mee te toeren is gewicht niet zo heel belangrijk, dan is een wat zwaardere fiets met meer inhoud een prima optie omdat je dan ook wat langere ritten over de snelweg prima kan doen. Ik weet niet hoe deze dat gaat doen, de reviews nog niet gezien.

De styling is wel echt beter dan een hoop alternatieven vind ik.

• SuHwak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-04 14:55
Pyr0_ schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:35:
[...]
Lekker bezig! Heb laatst ook de remcilinders helemaal getracht te poetsen, was echt een rotwerkje. Je kan eigenlijk beter doen wat jij gedaan hebt zo te zien, de hele klauw uit elkaar trekken. Dan kun je de cilinders écht helemaal schoonmaken. Wie weet doe ik dat ooit nog wel eens.

Heb je vandaag ook de remschijven even schoon gemaakt met remmenreiniger?
Zeker, had 2 bussen gekocht, groot gedeelte van de eerste is al op geloof ik :+

Kawasaki Vulcan S (2020)

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Stalensnuitje schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:47:
[...]

Dan moet ik gelijk weer terugdenken aan mijn tweede brommer, een VFR750F (RC36-II voor de kenners) <3

Morgen een blokje rijden met de Trident 800, als dat m wordt dan ook zeker in Carnival Red d:)b
Alvast veel plezier straks, je hebt er uitstekend weer bij 8)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:39:
[...]

Gewicht in cijfers is nog eens heel wat anders dan de verdeling.

T7 is geen lomp zware fiets, maar komt stilstaand zeker wel zo over omdat het gewicht erg hoog van de grond zit.
De cf450mt is niet veel lichter, maar voelt aanzienlijk lichter omdat het meeste gewicht veel lager ligt.

Ik denk dat deze het gewicht prima geplaatst heeft, dus ik verwacht dat dat wel helemaal snor zit, alleen die prijs! Als je het ding koopt om kalm mee te toeren over de zandpaden snap ik dat, maar als je er echt mee wil jagen, en loskomen etc. Dan zou mij de prijs wel tegenstaan. Feit blijft dat je gewoon vaak spul molt, en bmw kennende zullen de onderdelen niet goedkoop zijn.

Als je hem wil gebruik om mee te toeren is gewicht niet zo heel belangrijk, dan is een wat zwaardere fiets met meer inhoud een prima optie omdat je dan ook wat langere ritten over de snelweg prima kan doen. Ik weet niet hoe deze dat gaat doen, de reviews nog niet gezien.

De styling is wel echt beter dan een hoop alternatieven vind ik.
ik ben wat op zoek naar een lichtere "alleskunner/alleskunnertje".......waarbij ik niet jaarlijks 3 weken met volle bepakking ga toeren richting Noordkaap en ik heb ook geen hardcore offroad aspiraties waarvoor ik per se een 21ér voorin wil hebben voor jaagwerk of op mijn achterwiel door een rivierbedding heen.

Ik doe eens wat woon-werk naar kantoor, een zomeravond-toertje en het lijkt me toch leuk weer eens een zandpaadje/stukje TET te proberen, het is dat ik geen zin heb in 2 motoren anders stond er wel een CRF300 naast de 1200GS.

Even nog zonder een proefrit te hebben gemaakt tikt dit ding wel heel veel vinkjes aan op mijn lijstje, ik ben vooral ook benieuwd naar hoe groot de kleine GS is, een Triuph 400 of NX500 vind ik toch al snel wat iel, ik rijd liever op een iets grotere motor maar zo te zien lijkt de 450 wat forser uitgevoerd.

Je had de filmpjes nog niet gezien zei je? Die EasyRideClutch op de Trophy is wel gaaf hoor om dat ff te zien :) Dat is ook de enige 450-uitvoering waar dat op zit blijkbaar.

En wat prijs betreft ja......BMW ist Teuer, dat klopt....die zijn meesters in pakketten met meerprijs.
Even grof gezegd tik ik de Trophy met mijn wensenlijstje zo richting de €10.500 met de meeste opties tot en met de spaakwielen. Wel nog even zonder Akra, daar weet ik de prijs niet van. De configurator deed wat vreemd want daar stonden de spaakwielen dus ook niet meer in maar wel toen ik hem de eerste keer configureerde een tijdje terug.

en ach, misschien ben ik wel gewoon zo'n verstokte BMW-rijder.......een F750/F800/F900 voelt ook gewoon als "thuis".

• Joris748
Fraggert schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:47:
[...]

ik ben wat op zoek naar een lichtere "alleskunner/alleskunnertje".......waarbij ik niet jaarlijks 3 weken met volle bepakking ga toeren richting Noordkaap en ik heb ook geen hardcore offroad aspiraties waarvoor ik per se een 21ér voorin wil hebben voor jaagwerk of op mijn achterwiel door een rivierbedding heen.

Ik doe eens wat woon-werk naar kantoor, een zomeravond-toertje en het lijkt me toch leuk weer eens een zandpaadje/stukje TET te proberen, het is dat ik geen zin heb in 2 motoren anders stond er wel een CRF300 naast de 1200GS.

Even nog zonder een proefrit te hebben gemaakt tikt dit ding wel heel veel vinkjes aan op mijn lijstje, ik ben vooral ook benieuwd naar hoe groot de kleine GS is, een Triuph 400 of NX500 vind ik toch al snel wat iel, ik rijd liever op een iets grotere motor maar zo te zien lijkt de 450 wat forser uitgevoerd.

Je had de filmpjes nog niet gezien zei je? Die EasyRideClutch op de Trophy is wel gaaf hoor om dat ff te zien :) Dat is ook de enige 450-uitvoering waar dat op zit blijkbaar.

En wat prijs betreft ja......BMW ist Teuer, dat klopt....die zijn meesters in pakketten met meerprijs.
Even grof gezegd tik ik de Trophy met mijn wensenlijstje zo richting de €10.500 met de meeste opties tot en met de spaakwielen. Wel nog even zonder Akra, daar weet ik de prijs niet van. De configurator deed wat vreemd want daar stonden de spaakwielen dus ook niet meer in maar wel toen ik hem de eerste keer configureerde een tijdje terug.

en ach, misschien ben ik wel gewoon zo'n verstokte BMW-rijder.......een F750/F800/F900 voelt ook gewoon als "thuis".
Ik zou me ook niet laten weerhouden door een 21" voorwiel. Zit niet in de weg bij het betere stuurwerk.

• kneusteun
Fraggert schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:47:
[...]

Formaat leek net iets forser dan ik verwacht had.
Maar op de beurs stond een zwart rode maar die was echt niet opvallend (liep er 3x langs) en heel wat minder sexy dan de witte.

Maar ik zag net dat je voor die centen ook bijna een ajp7 hebt, dan vind ik de prijs gewoon een lastig punt.

• _eLMo_
  • Niet online
@kneusteun als je geïnteresseerd bent in een AJP denk ik niet dat de GS erg hoog op de lijst staat ;P

Barebones full offroad machine vs luxury light adventure bike, haha.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:51:
[...]

Ik zou me ook niet laten weerhouden door een 21" voorwiel. Zit niet in de weg bij het betere stuurwerk.
ik heb op zo'n CFMoto450 gereden en dat vond ik niet bepaald geslaagd, toegegeven wegligging is natuurlijk een optelsom van minimaal chassis, schokbrekers en bandenkeuze. De F900GS waar ik vorige week op ging zitten zou een optie zijn, wel veel meer richting offroad in enduro-trim maar die voelde erg prettig aan, niet eens zo hoog ook met sportschoentjes aan.

Maar Elmo vat hier wel treffend samen:
_eLMo_ schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:00:

kneusteun schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 08:58:

[...]

Formaat leek net iets forser dan ik verwacht had.
Maar op de beurs stond een zwart rode maar die was echt niet opvallend (liep er 3x langs) en heel wat minder sexy dan de witte.
Dat is idd ook wel een beetje wat ik meekrijg van de testritten die ik nu gekeken heb, een volwassen formaat.

Die rode is inderdaad niet echt spannend, als die Trophy er ook niet was dan weet ik ook niet of ik wel zo enthousiast zou zijn geweest. In het zwart is die ook nog wel gaaf maar voorlopig is de Trophy de enige die die EasyRideClutch heeft. Qua styling is een zwarte met spaakwielen ook wel strak denk ik :P

Last but not least natuurlijk proefrijden op dat ding, ik ben heeeeeel benieuwd naar dat 135graden blok. :Y

Maar goed.......eerst dat ding maar eens in het echt zien en onfatsoenlijk bepotelen :P

• Joris748
Fraggert schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:18:
[...]

ik heb op zo'n CFMoto450 gereden en dat vond ik niet bepaald geslaagd, toegegeven wegligging is natuurlijk een optelsom van minimaal chassis, schokbrekers en bandenkeuze. De F900GS waar ik vorige week op ging zitten zou een optie zijn, wel veel meer richting offroad in enduro-trim maar die voelde erg prettig aan, niet eens zo hoog ook met sportschoentjes aan.

Maar Elmo vat hier wel treffend samen:

[...]

[...]

Dat is idd ook wel een beetje wat ik meekrijg van de testritten die ik nu gekeken heb, een volwassen formaat.

Die rode is inderdaad niet echt spannend, als die Trophy er ook niet was dan weet ik ook niet of ik wel zo enthousiast zou zijn geweest. In het zwart is die ook nog wel gaaf maar voorlopig is de Trophy de enige die die EasyRideClutch heeft. Qua styling is een zwarte met spaakwielen ook wel strak denk ik :P

Last but not least natuurlijk proefrijden op dat ding, ik ben heeeeeel benieuwd naar dat 135graden blok. :Y

Maar goed.......eerst dat ding maar eens in het echt zien en onfatsoenlijk bepotelen :P
Mijn enige ervaring is een DesertX. Heb daar niet het gevoel gehad dat het 21" voorwiel in de weg zat. Je geeft terecht aan dat wegligging en stuurgedrag een optelsom.

En als referentie een paar jongens met 890 Adventures en T700's die op het asfalt het stevige bochtenwerk ook niet schuwen.

Onder verwacht ik dat 19" of 21" het verschil niet gaat maken voor jou. Veel plezier met proefrijden!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:26:
[...]

Mijn enige ervaring is een DesertX. Heb daar niet het gevoel gehad dat het 21" voorwiel in de weg zat. Je geeft terecht aan dat wegligging en stuurgedrag een optelsom.

En als referentie een paar jongens met 890 Adventures en T700's die op het asfalt het stevige bochtenwerk ook niet schuwen.

Onder verwacht ik dat 19" of 21" het verschil niet gaat maken voor jou. Veel plezier met proefrijden!
Zo'n DesertX en F900GS zijn inderdaad wel een ander segment dan de instap-CF qua uitrusting en dan zal het verschil allicht kleiner zijn ja, dat is zeker plausibel.

Maar ik ga jullie hier zeker even op de hoogte houden d:)b

Mocht er nog iemand zin in leedvermaak hebben, hier nog even mijn vorige GSA met een snoekduik de drek in. Hoog gehalte aan BlairWitch shaky cam maar dit is inmiddels bijna 2 decennia geleden.
maar gelukkig hebben we een een geslaagde rivier-doorwading stukje door het water :+
Ik verwacht zoiets niet meer te gaan doen, maar ik sluit niks uit :+

• _eLMo_
  • Niet online
@Fraggert veel gemaakte fout met het GSA varken, langs het water willen rijden. Hij is zo zwaar dat hij erin glijd, dus of dwars door het langste stuk, of met een vaartje tegen de rand voor korte plassen.

• BvZwolle
Kuusj schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 21:15:
[mbr]snip: kan in vraag en aanbod [/]

de zoektocht naar de nieuwe kandidaat. Ik neig toch meteen naar een BMW GS-achtige maar vergelijkbare fietsen van andere merken sta ik ook voor open. Ik dacht aan een Kawasaki Versys 650 of een Honda Africatwin achtige.. maar ik vind ze best aan de prijs.
Je noemt een GS (meestal duur) dan een Africa Twin (iets minder duur) en een Kawasaki Versys 650 (goedkoop) en je vindt ze aan de prijs.
Wat is je budget dan? Als je een hoogpoter wil, kun je nog kijken naar een Triumph Tiger 1050 (Sport).

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:17:
@Fraggert veel gemaakte fout met het GSA varken, langs het water willen rijden. Hij is zo zwaar dat hij erin glijd, dus of dwars door het langste stuk, of met een vaartje tegen de rand voor korte plassen.
Yup, er gingen wel meer dingen fout daar :+

ik geloof dat dit noord-frankrijk was...dus om 04:00 je bed uit....naar Breda maatje ophalen...dwars door BE...dan een dag door de bossen en uiteindelijk jezelf wakker proberen te houden op de snelweg terug in de kleine uurtjes :+

Met de volgende fiets wil ik echt wel weer eens een bospaadje'/stukje TET of een allroad-cursusje doen maar ga ik het wat behapbaar houden, ik ben ook geen 18 meer :P.

De vrouw en ik hebben destijds ook zo'n dag in het enduro-park in Hechlingen een dagje training gehad bij BMW. Dat was echt leuk om te doen. Ik had mijn 1150GSA toen nog maar reed op een 1200GSA daar, niet verwonderlijk dat ik nu een 1200GS heb, wat een verschil tussen die 2 motoren.

• _eLMo_
  • Niet online
@Fraggert kijk eens naar de ACT routes, die zijn iets meer adventure en minder modder/zand dan de TET. Wel wat verder weg.
https://adventurecountrytracks.com/

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_eLMo_ schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 10:43:
@Fraggert kijk eens naar de ACT routes, die zijn iets meer adventure en minder modder/zand dan de TET. Wel wat verder weg.
https://adventurecountrytracks.com/
_/-\o_ thanks, die ga ik opslaan

wat blijft dit toch ook een weergaloos leuk topic d:)b

• kneusteun
_eLMo_ schreef op woensdag 18 maart 2026 @ 09:00:
@kneusteun als je geïnteresseerd bent in een AJP denk ik niet dat de GS erg hoog op de lijst staat ;P

Nee, T7 is voor mij perfect tot nu toe.

Ja, snap ik.
Maar ik vraag mij af voor wie wel een china fiets wil kopen voor 10K!

Mensen haten op de CF maar ondertussen is die BMW ook gewoon een china fiets, en kost aanzienlijk meer.
Dus ik zie het vooral voor me dat je de premium betaald voor merk en styling. Tenzij ik wat mis en dat ding al helemaal rally klaar afgeveerd is en er wel spaken standaard onder liggen.

Maar ik ga er zeker nog eens op rijden en misschien ben ik totaal verbaasd, maar ook dat gemopper op de CF snap ik niet dat ding voelt heerlijk licht en kan je prima mee smijten, als je 10K te besteden hebt kan je er een hele dikke motor van maken met beter vering etc.

Die BMW zit je straks in desertx range qua prijs als ie netjes offroad klaar is....

• kneusteun
Trouwens de KLE ook nog een optie?
Vond hem niet tegenvallen.
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste