Precies, ik zweer bij alles behalve bridgestonenoes schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:20:
[...]
Nee, want bandenkeuze is deels erg persoonlijk. De een zweert bij Michelin, ik bij Continental, een ander bij Dunlop etc.
En dan is het ook nog eens afhankelijk van type motor, rijstijl, 1 of 2 berijders, en weer. Wat op jouw motor werkt hoeft niet op de mijne te werken.
Wel mooi hoe veel mensen dus in de piek benzine hebben gehamsterd.
Prijzen zijn weer flink gezakt hier 👍
Prijzen zijn weer flink gezakt hier 👍
Ok tof om te horen! Bedankt voor de feedback.Willianv schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 08:46:
[...]
Ik heb een Ducati Multistrada 1200 V2 2 jaar gehad. Machtige machine, maar pas leuk als deze een beetje op toeren komt. Ook behoorlijke doorgave van trillingen.
Na de multi heb ik een 1250 GS in de HP kleurstelling gehad, deze heb ik 5 jaar gereden.
De GS rijdt veel makkelijker dan een Duc, echt een heerlijke machine.
De reden dat ik hem heb verkocht? Ik ben gaan proefrijden op een 1300 GS, en tja, dan ben je verkocht.
De 1250 was al een top motor, de 1300 overtreft het nog meer.
Dus sinds september heb ik hier een 1300 GS in Triple Black staan. Ik heb gekozen voor ASA en heb daar geen moment spijt van.
Mijn grijns loopt echt van oor tot oor als ik op deze machine onderweg ben. Wat rijdt dat makkelijk!
Alleen wel uitkijken als je je rijbewijs wilt behouden
Enkel dat rijbewijs willen houden, dat is nu meer een probleem. Daarmee dat ik wil overschakelen. En nee, die GS voelt voor mij echt niet aan als een beest
De Duc.. het blijft een mooie machiene. Daarmee dat ik er ook wil mee testen, maar als hij inderdaad TE sportief aanvoelt, zal het een no go worden.
Prima toch? Ik ga em kopen, niet jij? En dat was de feedback jaren geleden ook bij ABS.. Blijft gerust stilstaan, niemand verplicht je.f2ride2001 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:45:
[...]
Pfffffffffff waar heb je al die zooi voor nodig? Je kijkt toch gewoon uit je doppen in het verkeer??![]()
Als ik al die zooi wil hebben rij ik wel auto.
Idem als hierbovengeert_s schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:55:
[...]
Zou voor mij ook een reden zijn om voor de Tiger te gaan haha. Al dat gedoe is nergens voor nodig.
Motor doet braaaap, Geert grote blij.
Maar doet het ook echt iets tegen de koude? Kan me niet herinneren dat ik koud aan mijn kont hadKhayma schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:12:
[...]
Ben ik het wel oneens met je. Ik heb hem ook op mijn GSA en als ik hem langer dan 30min op zijn hoogste stand laat dan is de mijne echt well-done hoor.
Never ever financial advice...
Mja, ik koop wat ik mooi vind, niet wat andere doen of denken.cyntax schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 11:38:
[...]
Lekker zelf weten toch. Ik doe het zelf niet omdat ik kippenvel krijg van die klap en ik liever opstap wanneer de zijstandaard uit is, maar of het mechanisch echt slecht is betwijfel ik.
@kazzzdafke Ik ga echt nooit meer voor een Triple Black, mijn vorige 1200 en 1250 waren dat geweest en ik heb regelmatig gehad dat ik in Duitsland bij een tankstation stond en dat er dan nog 5+ exact dezelfde GSA triple blacks langs reden incluus beugels en de rest zwart gemaakt. Iedereen en zn moeder heeft triple black.
Als dat dan als de rest is, jah.. mss beetje jammer maar toch liever dat dan eentje kopen die ikzelf minder mooi vind om toch maar anders te zijn
Jammer, had het graag gedaan. Helaas is het niet in een kindvrij weekend.Grubeater schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:38:
Zijn er nog mensen die meedoen aan de Batavierenrace als motorrijder/verkeersregelaar?
Ze hebben nog mensen nodig, vooral 's nachts. Ik doe het al jaren en vind het leuk om rennende studenten vanuit Nijmegen via Duitsland en de Achterhoek naar Enschede te begeleiden.
Ga er van uit dat je twee keer 3-4 uur op een plek verkeer staat te regelen. Dat kan bij een oversteekplaats zijn, maar ook bij een weiland waar studenten allemaal proberen hun busje te parkeren. Altijd vermakelijk om te zien.
[...]
Post het volgend jaar nog maar een keer. Hopelijk komt het dan beter uit.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
@kazzzdafke Groot gelijk hoor, lekker zelf kiezen wat je mooi vindt. Ik vind de triple black ook nog steeds wel mooi maar het bijzondere is er voor mij persoonlijk wel een beetje af. Als je na een koffiepauze op zoek moet naar je eigen motor tussen de andere 10 triple blacks die naast elkaar staan geparkeerd dan wil ik toch liever iets wat uniekers is als ik er 30k+ op stuk sla. Edit: Tegenwoordig heb je ook best wel gave stickersets die je motor toch wat unieker maakt. Dus dat valt ook nog te overwegen.
Bijna net zo mooi als de R1150RT van @s006110
.
Bijna net zo mooi als de R1150RT van @s006110
[ Voor 27% gewijzigd door cyntax op 11-03-2026 18:34 ]
Ja ivm die stickersets had ik ook al gekeken hoor.
Food for thought.
Food for thought.
Pretendeer je nou dat banden exacte wetenschap zijn?Hompu schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:21:
[...]
Betekent dat volgens jou de Pirelli's niet veilig zijn, of waar zit het verschil dan in? Just checking, vind het zelf erg fijne banden namelijkGeen ervaring met Road 6, wel met 5 en die vond ik juist zenuwachtiger door de bochten dan de Pirelli's.
Naar mijn ervaringen smeren Michelin’s meer waardoor je eerder de grens bereikt (dus minder sportief), maar meer kans hebt om op te vangen. Pirelli’s laten harder los _als_ ze gaan.
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Je zal maar zo hard op de rand rijden dat dat een issue is_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:01:
[...]
Pretendeer je nou dat banden exacte wetenschap zijn?
Naar mijn ervaringen smeren Michelin’s meer waardoor je eerder de grens bereikt (dus minder sportief), maar meer kans hebt om op te vangen. Pirelli’s laten harder los _als_ ze gaan.
Dat van dat smeren herken ik wel, ik had altijd TKC80's op mijn XTZ750 en die deden dat ook. Kon je heerlijk mee gummen/driften. Heb het idee dat mijn Mitas E-07 op de 1090R het ook doet, maar dan grijpt de TC dus heel veel in. Dus ofwel TC uit zetten of iets dat minder minder smeert zou misschien wel beter rijden..._eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:01:
[...]
Zeker, maar dan wil mijn vrouw er ook een tweede bij. Dat wordt een duur geintjeHerman schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 13:42:
[...]
Vragen die twee use cases niet gewoon om twee motorfietsen?Dan slijt je met je w/w kilometers ook niet je mooie nieuwe noppen
spoiler:
Ik wil dat eigenlijk oplossen door een oud(er) barrel te kopen, en die onder het mom van een hobby volledig opnieuw op te bouwen. Daar heeft zij dan weer geen zin in...
Had je mij daar willen quoten voor dat mm profiel?DRAFTER86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:44:
[...]
Ah mooi, precies het banden dilemma waar ik nu in zit! Zou je voor mij eens kunnen meten hoeveel mm profiel die dingen nieuw hebben?
[...]
12000??? Ik heb ze er nu 3k km om en vraag me ernstig af of ik de 5k ga halen...
Snapt iemand wat nou het verschil is tussen de E-07 en Enduro Trail? Is die laatste gewoon de opvolger?
De Enduro Trail(+) is inderdaad de opvolger van de E-07(+). Zie dit plaatje van Mitas:

Ook in de digitale catalogus van Mitas zie je de SKU's expliciet als vervanging genoemd worden.
Briljant._eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 15:40:
[...]
Here we goooo!![]()
Als je alleen op de weg rijd en van snelheid houd: Pirelli Angel GT 2
Als je alleen op de weg rijd en van veiligheid houd: Michelin Road 6
Als je soms een keer per ongelijk een gravel weg op rijd: Michelin Anakee Adventure
Als je wel eens express een gravel weg op rijd: Continental TKC70 Rocks
Als je wel eens express een gravel weg op rijd en je wil minimaal 10.000km doen met een set banden: Mitas Enduro Trail.
Als je regelmatig express een onverharde weg op rijd waar je mogelijk modder en los zand tegen komt: Continental TKC80 / Bridgestone AX41 AdventureCross.
Mijn ervaring tot dusver
Aanvulling:
Als je per ongeluk op de verharde weg rijd, onderweg naar de modder en het zand: Mitas Enduro Trail XT+
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik heb net aan de motorboer gevraagd of ze K60 Rangers kunnen leveren, zo niet, ga ik misschien ook voor de E-07+. Over beide hoor ik goede verhalen iig. Maar idd, zoveel verschillende banden, en je weet nooit waar je goed aan doet, want iedereen heeft weer andere ervaringen ermee. Andere motor, andere omstandigheden, andere rij-ervaring.
En dan heb ik weer een half versleten setje banden in de garage erbij. Een tweede setje velgen gaat ook niet helpen, want ik wil gewoon verse banden voor een vakantie. Of in dit geval, ook een ander type band.
En dan heb ik weer een half versleten setje banden in de garage erbij. Een tweede setje velgen gaat ook niet helpen, want ik wil gewoon verse banden voor een vakantie. Of in dit geval, ook een ander type band.
Apart, je zou denken dat de E07+ meer offroad is dan de E07, als ik het verschil in nop zie iets hierboven.diabyte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:14:
[Afbeelding]
Ook in de digitale catalogus van Mitas zie je de SKU's expliciet als vervanging genoemd worden.
Dat zou ik in eerste instantie ook denken. Volgens mij heb ik Bret Tkacs horen uitleggen dat, omdat de E-07 aan de smalle kant is, deze het beter doet in bijv. mul zand. Maar goed, ik ben verre van de expert.Aikon schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:16:
[...]
Apart, je zou denken dat de E07+ meer offroad is dan de E07, als ik het verschil in nop zie iets hierboven.
Ha dat was inderdaad de bedoeling jadiabyte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:14:
[...]
Zeker, maar dan wil mijn vrouw er ook een tweede bij. Dat wordt een duur geintje![]()
Ik wil dat eigenlijk oplossen door een oud(er) barrel te kopen, en die onder het mom van een hobby volledig opnieuw op te bouwen. Daar heeft zij dan weer geen zin in...![]()
[...]
Had je mij daar willen quoten voor dat mm profiel?
De Enduro Trail(+) is inderdaad de opvolger van de E-07(+). Zie dit plaatje van Mitas:
[Afbeelding]
Volgens Mitas "an average rear lug depth of 11 mm and a front lug depth of 8,5 mm". Dat komt wel overeen met mijn meting hier. Achter zit ik ook op 11, voor denk ik eerder richting de 7. Maar goed, ik heb geen speciaal meetgereedschap dus blijft een beetje gokken met een lineaal.DRAFTER86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:23:
[...]
Ha dat was inderdaad de bedoeling jaMulti quote op de mobiel blijft lastig. Mooi helder plaatje iig, thanks!
Ja, dat smalle helpt idd volgens Bret. Maar elders lees ik dan weer dat deE-07 niet uitblinkt in zand. Die K60 Ranger zou wat beter moeten zijn.diabyte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:22:
[...]
Dat zou ik in eerste instantie ook denken. Volgens mij heb ik Bret Tkacs horen uitleggen dat, omdat de E-07 aan de smalle kant is, deze het beter doet in bijv. mul zand. Maar goed, ik ben verre van de expert.
Iemand ervaring met www.grip500.nl? Lijkt wel prima, en hebben schappelijke prijzen.
Wel verwarrend dat ze de Enduro Trail + in 21" er 4x op hebben staan, voor prijzen varierend van 90 tot 123 euro
Wel verwarrend dat ze de Enduro Trail + in 21" er 4x op hebben staan, voor prijzen varierend van 90 tot 123 euro
Mitas had altijd Dakar uitvoeringen van de E-07 en E-07+, met een stijver karkas. Die zijn echt niet gezellig om te leggen, en niet nodig bij normaal gebruik. Choose wiselyDRAFTER86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:38:
Iemand ervaring met www.grip500.nl? Lijkt wel prima, en hebben schappelijke prijzen.
De kogel is hier door de kerk; de 1250 GSA gaat in de verkoop. En er komt voorlopig geen motor voor terug.
Dit betekent ook dat ik de motor niet kan inruilen, maar moet gaan verkopen. Iemand hier nog tips behalve marktplaats? Of ervaring met een opkoopsite als “ikwilvanmijnmotoraf”? Het is een nette dealer onderhouden motor met niet bizar veel kilometers, hoef er ook niet de hoofdprijs voor, maar ik heb vooral niet zo’n zin in gedoe met vage figuren aan de deur.
Dit betekent ook dat ik de motor niet kan inruilen, maar moet gaan verkopen. Iemand hier nog tips behalve marktplaats? Of ervaring met een opkoopsite als “ikwilvanmijnmotoraf”? Het is een nette dealer onderhouden motor met niet bizar veel kilometers, hoef er ook niet de hoofdprijs voor, maar ik heb vooral niet zo’n zin in gedoe met vage figuren aan de deur.
Nee, want offroad telt (naast de breedte) ook het aantal randen. De scherpe randjes geven je grip offroad. Veel offroaders gooien hun banden weg veeerrrrr voor het profiel op is, omdat de randen niet meer scherp zijn.Aikon schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:16:
[...]
Apart, je zou denken dat de E07+ meer offroad is dan de E07, als ik het verschil in nop zie iets hierboven.
Even afgezien van Dakar wat @_eLMo_ aanhaalt. Als ik snel kijk op Grip500 staat de E-07+ 21" voorband er in twee snelheidsindexen (H en T), en zowel met de oude als nieuwe SKU. Dus vier totaal.DRAFTER86 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:38:
HSN 70001186 == 54H oude SKU, 70001500 == 54H nieuwe SKU (E-07+ naar Enduro Trail+).
Zie ook de digitale catalogus van Mitas: https://catalogue.mitas-moto.com/en-gb/34 , en de pagina waar de Discontinued en Replacement SKU's staan: https://catalogue.mitas-moto.com/en-gb/110/
Ik heb ze overigens bij autobandenmarkt.nl gehaald. Dat was de enige die ook mijn achterband op voorraad had. Beviel prima, kwamen met een aantal dagen binnen.
Mijn advies: Zsm op Marktplaats zetten voor een redelijke prijs of iets daaronder. Nu zit je goed in het seizoen qua prijs en animo. Alle berichten met "xxx euro" of "wat is je laagste prijs" negeren, berichten met normale vragen of mensen die een afspraak willen maken wel afhandelen. Het kan een paar weken duren voordat je iemand hebt die serieus is maar als er dan iemand langs komt zit je waarschijnlijk direct goed.VidaR-9 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:43:
De kogel is hier door de kerk; de 1250 GSA gaat in de verkoop. En er komt voorlopig geen motor voor terug.
Ja op de reacties kan je natuurlijk al goed filteren.Cassettebandje schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:48:
[...]
Mijn advies: Zsm op Marktplaats zetten voor een redelijke prijs of iets daaronder. Nu zit je goed in het seizoen qua prijs en animo. Alle berichten met "xxx euro" of "wat is je laagste prijs" negeren, berichten met normale vragen of mensen die een afspraak willen maken wel afhandelen. Het kan een paar weken duren voordat je iemand hebt die serieus is maar als er dan iemand langs komt zit je waarschijnlijk direct goed.
Zodra het mooie dag is maar eens foto’s maken en online zetten inderdaad. Dat kan nooit kwaad.
Ik dacht dat die + voor Dakar stond_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:42:
[...]
Mitas had altijd Dakar uitvoeringen van de E-07 en E-07+, met een stijver karkas. Die zijn echt niet gezellig om te leggen, en niet nodig bij normaal gebruik. Choose wisely [Afbeelding]
Ja precies, maar op een gegeven heb je zoveel randjes dat het bijna een slick wordt zou ik denken_eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:44:
[...]
Nee, want offroad telt (naast de breedte) ook het aantal randen. De scherpe randjes geven je grip offroad. Veel offroaders gooien hun banden weg veeerrrrr voor het profiel op is, omdat de randen niet meer scherp zijn.
Ik weet ff de term niet, maar motorzaken kunnen hem ook voor je verkopen voor een percentage vd prijs. Of het GS forum, maar dan moet je al wel actief zijn daar.VidaR-9 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:43:
Dat laatste heet “consignatie”Aikon schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:52:
[...]
Ik dacht dat die + voor Dakar stondAl die namen...
[...]
Ja precies, maar op een gegeven heb je zoveel randjes dat het bijna een slick wordt zou ik denkenEr moet toch ook wat ruimte zijn om weer wat te kunnen grippen.
[...]
Ik weet ff de term niet, maar motorzaken kunnen hem ook voor je verkopen voor een percentage vd prijs. Of het GS forum, maar dan moet je al wel actief zijn daar.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Autoscout24 heeft ook een motoren sectie. Gratis, itt Marktplaats.VidaR-9 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:43:
Als je motor weinig kms heeft en dealer onderhouden is, kan je ook eens bij de BMW dealers polsen of ze hem willen inkopen. Levert minder op dan particuliere verkoop, maar wel lekker makkelijk.
Eentje met matig onderhoud of hoge km stand zullen ze waarschijnlijk doorstoten naar de handel, dus lagere prijs.
K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i
Het ging mijn niet om het persoonlijke (rijervaring met de band) maar om de classificatie en het type band (lees profiel) erbij hoort.noes schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 17:20:
[...]
Nee, want bandenkeuze is deels erg persoonlijk. De een zweert bij Michelin, ik bij Continental, een ander bij Dunlop etc.
En dan is het ook nog eens afhankelijk van type motor, rijstijl, 1 of 2 berijders, en weer. Wat op jouw motor werkt hoeft niet op de mijne te werken.
Voor vele die nieuw zijn is het nog geeneens duidelijk wat verschillende profielen doen op de verschillende ondergronden en de hard/zachtheid van een band.
Het zou een eerste opzet kunnen zijn naar classificatie zodat het een eerste richting geeft als men iets zoekt.
En dan ziet die persoon dat hij niet voor een Mitas Enduro Trail XT+ hoeft te gaan want die wordt niet opgesomd in de tabel bijJa ik ben voor mijn Ténéré opzoek naar een band waar ik voornamelijk mee op straat rij, maar sporadisch een keer een zand/gravelpad
- Als je soms een keer per ongelijk een gravel weg op rijd
- Als je wel eens express een gravel weg op rijd
Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet
Een lange termijn einde aan de hobby, of?VidaR-9 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:43:
Anyway, als je 'm gewoon vlot kwijt wil en niet wil dealen met allerlei figuren aan je deur, dan zou ik inderdaad een motorzaak in de buurt vragen of ze 'm namens jou willen verkopen voor X% van de verkoopprijs, of dat ze er zelf interesse in hebben. Krijg je wat minder geld, maar is hij wel weg.
Mbt de plaats, MP kost tegenwoordig ook voor motoren 35 euro per maand. Mijn ervaring is wisselend, het lijkt van de motor af te hangen. Sommigen kan ik maanden op MP adverteren en dan verkoop ik 'm binnen een week via MF, en soms staat een ding maanden op MF te koop, gooi ik 'm toch maar eens op MP en is-ie daar snel verkocht.
Mocht je hem zelf adverteren, filteren op "laagste prijs". "laatste prijs" of "hoi $bod" scheelt je al een hoop vage types. Ik heb een autobedrijfje gehad en ik kan helaas uit die ervaring wel zeggen dat types die geen moeite doen om netjes met je in conversatie te treden ook niet de moeite waard zijn om tijd in te investeren.
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Tja, dat kan je toch ook vinden op de websites van de fabrikanten zelf? Bijv Contiollie1965 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:47:
[...]
Het ging mijn niet om het persoonlijke (rijervaring met de band) maar om de classificatie en het type band (lees profiel) erbij hoort.
Voor vele die nieuw zijn is het nog geeneens duidelijk wat verschillende profielen doen op de verschillende ondergronden en de hard/zachtheid van een band.
Het zou een eerste opzet kunnen zijn naar classificatie zodat het een eerste richting geeft als men iets zoekt.
[...]
En dan ziet die persoon dat hij niet voor een Mitas Enduro Trail XT+ hoeft te gaan want die wordt niet opgesomd in de tabel bij
- Als je soms een keer per ongelijk een gravel weg op rijd
- Als je wel eens express een gravel weg op rijd
Aan de ene kant is het leuk zo'n TS te maken met alle informatie erin, maar ik vraag me af hoeveel mensen het ook echt lezen, ook gezien de vaak herhalende vragen van nieuwkomers in dit topic (wat niet erg is). En dit soort vragen kan je bandenleverancier ook goed beantwoorden.
[ Voor 4% gewijzigd door noes op 11-03-2026 21:36 ]
@noes geleverd en altijd onderhouden door dezelfde dealer. Daar heb ik hem ook als occasion gekocht 3,5 jaar terug. Ik weet niet of een 2020 met 28.000km nog onder de premium selection valt, maar zie dat ze ook ouderen zelf hebben staan. Kan dus wel eens poging wagen.
@Destruction een beetje combinatie van het echte plezier verloren en lichamelijk. Wil een leuke auto erbij kopen voor wat road tripjes dit jaar.
Ik denk dat de meeste mensen toch op MP zoeken, dus als hij online komt zal het daar wel zijn. Ik was van plan hem voor zijn jaar en leeftijd als goedkoopste te adverteren. En dan is het ook nog eens een erg nette met 100km geleden beurtje gehad.
@Destruction een beetje combinatie van het echte plezier verloren en lichamelijk. Wil een leuke auto erbij kopen voor wat road tripjes dit jaar.
Ik denk dat de meeste mensen toch op MP zoeken, dus als hij online komt zal het daar wel zijn. Ik was van plan hem voor zijn jaar en leeftijd als goedkoopste te adverteren. En dan is het ook nog eens een erg nette met 100km geleden beurtje gehad.
Een aantal hier zullen zich wel herinneren dat dit niet de eerste motoren zijn die ik op de radar had.Pyr0_ schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:39:
[...]
Dat zijn niet de minste zeg. Ik ben benieuwd naar je ervaring!
Een paar keer uitgebreid de Triumph Rocket 3 en de Ducati Diavel gaan testen, maar het was telkens net niet wat ik zocht.
Per ongeluk heb ik toen ook de Tiger 1200 meegekregen en dat leek er al veel meer op. Zo verklein je de zoektocht steeds verder, vooral op basis van eigen indrukken.
Ik kocht een motor in de eerste plaats altijd met het hart, nu is dat veel meer met verstand geworden, maar je kan dat stukje liefde niet uitschakelen.
[ Voor 11% gewijzigd door kazzzdafke op 12-03-2026 00:36 ]
Haha, nee zeker niet. Was vooral nieuwsgierig naar het verschil. Ik vind het altijd wel leuk/interessant om na een setje banden een andere set uit te zoeken, dus vandaar._eLMo_ schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:01:
[...]
Ah door dat plaatje besef ik dat ik het dus fout had in de zomer heb ik enduro trail +diabyte schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 19:14:
[...]
Zeker, maar dan wil mijn vrouw er ook een tweede bij. Dat wordt een duur geintje![]()
Ik wil dat eigenlijk oplossen door een oud(er) barrel te kopen, en die onder het mom van een hobby volledig opnieuw op te bouwen. Daar heeft zij dan weer geen zin in...![]()
[...]
Had je mij daar willen quoten voor dat mm profiel?
[Afbeelding]
Voor in de winter de enduro trail xt+. (favo band tot nu toe)
vanochtend weer een mooi plaatje kunnen maken... (was wel wat fris nog, maar had toegezegd om met de Harley naar kantoor te komen)

You can’t buy happiness van… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Harley Davidson Road King '07 en BMW R1150RT ‘03
Hele mooie machine! Deze staat bij mij ook nog op de nominatie om een keer te hebben (maar vind ze eerlijk gezegd nog een beetje prijzig)NLDViane schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:49:
De Triumph is de deur uit en heeft hier plaats gemaakt voor een BMW R1200RS uit 2015! Gister de eerste 200 km er al bij gereden![]()
[Afbeelding]
@LankHoar @harley de Triumph mag uit de TS en vervangen worden door deze!
You can’t buy happiness van… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Harley Davidson Road King '07 en BMW R1150RT ‘03
Netjes, voor plezier! Jij zat een beetje op dezelfde track als ik?NLDViane schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:49:
De Street Triple is de deur uit en heeft hier plaats gemaakt voor een BMW R1200RS uit 2015! Gister de eerste 200 km er al bij gereden![]()
[Afbeelding]
Kuch… avatar mismatchNLDViane schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:49:
De Street Triple is de deur uit en heeft hier plaats gemaakt voor een BMW R1200RS uit 2015! Gister de eerste 200 km er al bij gereden![]()
[Afbeelding]
ik kom er ook achter, dat mijn avatar al geruime tijd niet meer match't... heb zowel de motor, helm, jas als bril inmiddels niet meer... ga maar eens een nieuwe maken dan
@s006110
Toffe Road King!!
Hoe bevalt zo'n bril met gele glazen? Ik heb er 1 met donkere glazen, maar in de schemering en met laagstaande zon vind ik dat niet echt fijn.
Toffe Road King!!
Hoe bevalt zo'n bril met gele glazen? Ik heb er 1 met donkere glazen, maar in de schemering en met laagstaande zon vind ik dat niet echt fijn.
Moette doen.
Dank je! Daar ben ik het volkomen mee eens
Heel goed, het geeft een wat beter contrast. Nu had ik een 'echte' gele motorbril, maar deze is na een paar keer gebruik overleden met het in mijn helm klemmenozzynator schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 10:00:
@s006110
Dit is een goedkoop ding van Ali, waar ik voorzetstukken op kan zetten in verschillende kleuren. Is niet perfect, omdat het gele voorzetstuk nog wel eens los wil laten, en tussen de glazen in gaat het gauw beslaan (zoals je dus op de foto kan zien).
https://ridem.nl/motoren/...ie-nederland-cbr600rr-vk/
Kom dit net tegen op motor-forum.nl. De olieproblemen bij Honda houden aan. En herinner me uit dit topic meer interesse in de CB1000GT... Zijn er onder jullie mensen met Honda-contacten, of die er meer over weten?
Kom dit net tegen op motor-forum.nl. De olieproblemen bij Honda houden aan. En herinner me uit dit topic meer interesse in de CB1000GT... Zijn er onder jullie mensen met Honda-contacten, of die er meer over weten?
[ Voor 7% gewijzigd door Glockner op 12-03-2026 14:14 ]
Die interesse kwam (onder andere) van mij.
Aangezien ik al ervaring heb met Yamaha en zuigers/zuigerveren buiten specs, laat ik dit model voorlopig even aan mij voorbij gaan. Nog los van het feit dat ze überhaupt nog niet geleverd worden.
Het verschil was alleen dat Yamaha de klachten niet herkende of erkende, en ik was de eerste met het probleem. Oh ja, er was wel een vervangend setje zuigers+veren verkrijgbaar.
Waar Yamaha de problemen dus ontkent, neemt Honda juist wél zijn verantwoordelijkheid.
Ik heb geen extra info in ieder geval.
Aangezien ik al ervaring heb met Yamaha en zuigers/zuigerveren buiten specs, laat ik dit model voorlopig even aan mij voorbij gaan. Nog los van het feit dat ze überhaupt nog niet geleverd worden.
Het verschil was alleen dat Yamaha de klachten niet herkende of erkende, en ik was de eerste met het probleem. Oh ja, er was wel een vervangend setje zuigers+veren verkrijgbaar.
Waar Yamaha de problemen dus ontkent, neemt Honda juist wél zijn verantwoordelijkheid.
Ik heb geen extra info in ieder geval.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Wat is er met yamaha en zuigers misschien?
@VidaR-9 waarom zet je hem hier niet even neer met een paar foto's en de prijs waarvoor je hem wilt verkopen. Wie weet maak je een tweaker er blij mee.
Lang verhaal zo heel kort mogelijk: Yamaha XT1200Z Super Tenere van 2010, zuigerveren die vast gaan zitten, blok loopt vast, Yamaha weet van niks.Adder28 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:46:
Wat is er met yamaha en zuigers misschien?
Maar er is wél een vervangend artikelnummer aan zuigers + olieschraapveren te bestellen, alleen moet je daar per toeval achter komen.
Omstreeks deze periode vond dat plaats: DrivinUCrazy in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Filter maar op mijn naam in dat topic, dan kun je het hele verhaal volgen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Volgens mij omdat het niet mag? maar als je een mooie impressie van je favoriete motor plaatst met een linkje in je handtekening naar de gratis autoscout24 advertentie.. Ja, dat hoeft natuurlijk niets met elkaar te maken te hebben.BvZwolle schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 15:52:
@VidaR-9 waarom zet je hem hier niet even neer met een paar foto's en de prijs waarvoor je hem wilt verkopen. Wie weet maak je een tweaker er blij mee.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Thanks! Zijn ze ook zeker, zat eerst naar een Multistrada 1200 (2015+) te kijken maar de (mogelijke) issues hielden me tegen. De R1200RS stond als 2e op de lijst, en wat is dan 500,- meer...s006110 schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 08:54:
[...]
Hele mooie machine! Deze staat bij mij ook nog op de nominatie om een keer te hebben (maar vind ze eerlijk gezegd nog een beetje prijzig)
Heb jouw motoren niet helemaal scherp, jij had de Speed Triple en daarna een tourer toch? Indien ja: dan zit ik wat op hetzelfde pad inderdaadkazzzdafke schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 09:05:
[...]
Netjes, voor plezier! Jij zat een beetje op dezelfde track als ik?
Ben bang dat dit nog even blijft, heb m'n Ninja 300 al 8 jaar als achtergrond op m'n telefoon...
Ik ken iemand die via het motortopic aan zijn huidige motor is gekomen andersgeert_s schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:35:
[...]
Volgens mij omdat het niet mag? maar als je een mooie impressie van je favoriete motor plaatst met een linkje in je handtekening naar de gratis autoscout24 advertentie.. Ja, dat hoeft natuurlijk niets met elkaar te maken te hebben.
Hebben hier toen nog regelmatig updates gepost over het Magna project. Die motor is nog altijd in bezit
Maar inderdaad, post een foto met wat specs (zoals iemand die net een motor gekocht heeft dat ook zou doen) met de opmerking dat bij evt. interesse een DM gestuurd moet worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Destruction op 13-03-2026 11:02 ]
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Ik ook, mijn rode R1200RT die naar @4x2 is gegaan.Destruction schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:59:
[...]
Ik ken iemand die via het motortopic aan zijn huidige motor is gekomen anders![]()
Hebben hier toen nog regelmatig updates gepost over het Magna project. Die motor is nog altijd in bezit
Maar inderdaad, post een foto met wat specs (zoals iemand die net een motor gekocht heeft dat ook zou doen) met de opmerking dat bij evt. interesse een DM gestuurd moet worden.
Maar het is natuurlijk geen advertentie topic.
https://bikersfestival.be/en/ zijn er mensen die hier heen gaan? of wel eens geweest zijn?
Wij zijn dan in Spa en mijn dochter is groot F1 fan en rijd graag als passagier met me mee, dus heeft potentie als een leuk event
Wij zijn dan in Spa en mijn dochter is groot F1 fan en rijd graag als passagier met me mee, dus heeft potentie als een leuk event
[ Voor 18% gewijzigd door ToolkiT op 13-03-2026 11:17 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
En mijn min of meer daily (PS150) komt bij @4x2 vandaan ooknoes schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:16:
[...]
Ik ook, mijn rode R1200RT die naar @4x2 is gegaan.
Maar het is natuurlijk geen advertentie topic.
Het moet inderdaad geen advertentie topic worden dus imo zou dat wel tot het minimum beperkt moeten blijven. Al ben ik uiteraard geen moderator (en dat zou ik ook niet willen)
Ik vind daarin tegen die GS Adventure wel weer iets voor jou @Destruction .
Fijne motor voor je versleten rug
Okay gaat waarschijnlijk niet door het gangetje bij jou, maar dat zijn details.
Fijne motor voor je versleten rug
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Ik vind zo'n BMW boxer wel iets hebben in ieder geval, maar inderdaad. Die krijg ik hier niet door de steeg. De Diversion 900 is het grootste dat er doorheen komt.Bommes schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:42:
Ik vind daarin tegen die GS Adventure wel weer iets voor jou @Destruction .
Fijne motor voor je versleten rug![]()
Ik denk overigens dat ik hierna een XJ6 wil, wat moderner met o.a injectie en ABS, iets minder vermogen maar ook ruim 50KG lichter dan de Diversion, met volgens motorcycle-ergonomics ongeveer dezelfde zithouding voor mij. Dat klinkt dan wel goed
R1200/1250/1300RS of R danDestruction schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:48:
[...]
Ik vind zo'n BMW boxer wel iets hebben in ieder geval, maar inderdaad. Die krijg ik hier niet door de steeg. De Diversion 900 is het grootste dat er doorheen komt.
[ Voor 4% gewijzigd door noes op 13-03-2026 12:03 ]
En geen centimeter smallernoes schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:03:
[...]
R1200/1250/1300RS of R dan- veel leuker dan een GS ook
Hoe vet is dat dan, om een keer met de motor Eau Rouge op te rijden.ToolkiT schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:17:
https://bikersfestival.be/en/ zijn er mensen die hier heen gaan? of wel eens geweest zijn?
[YouTube: Bikers'Festival 2025 - Aftermovie]
Ik heb dat ooit nog met een Renault Clio gedaan. Duurde laaaaaaang.
idd super cool.. helaas gaan wij wel met de auto.. dus eau rouge skippen we deze keer.. maar kijken of we wel een rondje kunnen lopenJolke schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:22:
[...]
Hoe vet is dat dan, om een keer met de motor Eau Rouge op te rijden.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
En een nieuwere diversion dan? Ik vindt dat ook wel mooie motoren om te zien, maar geen idee hoe ze rijden verderDestruction schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:48:
[...]
Ik denk overigens dat ik hierna een XJ6 wil, wat moderner met o.a injectie en ABS, iets minder vermogen maar ook ruim 50KG lichter dan de Diversion, met volgens motorcycle-ergonomics ongeveer dezelfde zithouding voor mij. Dat klinkt dan wel goedDe komende jaren wil ik de Diversion nog houden, daar heb ik net allerlei onderhoud aan gedaan en het zou zonde zijn om die motor nu weg te doen
Met de motor Eau Rouge op is supervet. Alsof je tegen een muur aan rijdt.(Ja, ik weet het .. gefilmd met een aardappel en snelheidsmeter overdrijft een procentje of 10-15)Jolke schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:22:
[...]
Hoe vet is dat dan, om een keer met de motor Eau Rouge op te rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door Joris748 op 13-03-2026 13:42 ]
De mijne komt uit V&A Overig, daar kan je sowieso 'legaal' een advertentie neerzettenDestruction schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 10:59:
[...]
Ik ken iemand die via het motortopic aan zijn huidige motor is gekomen anders![]()
Deze kan trouwens wel in de TS er bij @LankHoar @harley
:strip_exif()/f/image/eBZx5CFpKzYYZJgm9o9DTOzL.jpg?f=fotoalbum_medium)
Honda VT1100 Shadow uit 1994, staat ergens in Zuid-Holland!
Voor zover ik weet is dat de XJ6mjdb98 schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 12:29:
[...]
En een nieuwere diversion dan? Ik vindt dat ook wel mooie motoren om te zien, maar geen idee hoe ze rijden verder
De XJ6 S dan? De XJ6 of XJ6 N is een naked volgens mij.Destruction schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:19:
[...]
Voor zover ik weet is dat de XJ6Dus die overweeg ik inderdaad.
Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19
Ik vind de N eigenlijk mooier, maar een S heeft nog een klein beetje kuip, da's misschien wel iets prettiger rijden. Gelukkig duurt het nog wel een jaar of misschien 2 voor ik de Diversion daadwerkelijk zou willen vervangengeert_s schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:54:
[...]
De XJ6 S dan? De XJ6 of XJ6 N is een naked volgens mij.
Daar zijn mevrouw en ik in 2024 geweest, is best mooi om een keertje die klassieke 2 takt fietsen daar rond te zien rijden. Ook even boven Eau Rouge op de tribune gezeten toen de moderne racefietsen naar boven reden. Al terugschakelend, dat wel.... Ook bij wat dragraces naast het politiebureau staan kijken, maar die stopten omdat er 1 plat was gegaan en er een ambulance nodig was.ToolkiT schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 11:17:
[YouTube: Bikers'Festival 2025 - Aftermovie]
Verder kun je je vooraf inschrijven voor een proefrit door de omgeving en zijn er stands van een paar grote merken.
Moette doen.
geert_s schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:54:
[...]
De XJ6 S dan? De XJ6 of XJ6 N is een naked volgens mij.
Ja precies, dit bedoelde ik, ik dacht dat ook dat je naar de naked verwees. Zelf vind ik de S net wat meer karakter hebben, maar kan het niet echt onderbouwen.Destruction schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 15:02:
[...]
Ik vind de N eigenlijk mooier, maar een S heeft nog een klein beetje kuip, da's misschien wel iets prettiger rijden. Gelukkig duurt het nog wel een jaar of misschien 2 voor ik de Diversion daadwerkelijk zou willen vervangen
Ah ok, ik dacht dat het iets was met hun CP2-CP3 motoren van de laatste jaren.DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 maart 2026 @ 16:33:
[...]
Lang verhaal zo heel kort mogelijk: Yamaha XT1200Z Super Tenere van 2010, zuigerveren die vast gaan zitten, blok loopt vast, Yamaha weet van niks.
Maar er is wél een vervangend artikelnummer aan zuigers + olieschraapveren te bestellen, alleen moet je daar per toeval achter komen.
Omstreeks deze periode vond dat plaats: DrivinUCrazy in "Hét grote motortopic - Deel 24"
Filter maar op mijn naam in dat topic, dan kun je het hele verhaal volgen.
Het stuur is het breedste deel (spiegels kan je inklappen), en dat is toch echt smaller bij een RS.
Heerlijke beelden, wat een mooi land i het toch. En wat een heerlijk vakantie sfeertje zo met de motor.
Ga ik toch weer twijfelen of ik mijn zomer motor tripje op de Vespa of met mijn Tuareg ga rijden.
Lekker met de ADV door, over en tussen de Alpen rijden is namelijk wel een erg fijn vooruitzicht.
Ga ik toch weer twijfelen of ik mijn zomer motor tripje op de Vespa of met mijn Tuareg ga rijden.
Lekker met de ADV door, over en tussen de Alpen rijden is namelijk wel een erg fijn vooruitzicht.
[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 13-03-2026 16:46 ]
/f/image/ypEwooUl7L3m5kVq0UXnw22D.png?f=fotoalbum_large)
Hmm... altijd al benieuwd geweest naar de H2.... zal ik het doen? Ik ben die dag vrij...
:strip_exif()/f/image/yyPVtUOXsf2njISwJVR9YbrC.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/pS1yN5LZ68vyRlxqvlhR9bZG.png?f=user_large)
Hier zit wél minder risico aan
[ Voor 32% gewijzigd door HTT-Thalan op 13-03-2026 19:09 ]
Project 40: motorblok omzetten
:strip_exif()/f/image/5Lrk7gBPWRdemjWk1J4808BE.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat blok van de KLR650 best zwaar als je die in het frame moet wurmen. Gelukkig was mijn schoonbroer er om te helpen manoeuvreren. Maar na 10 minuten zat het blok erin. Toen even alle bouten door de gaten gestoken. Swingarm gemonteerd en het was tijd voor bier. En daarnet alle moeren aangetrokken op moment.
De volgende stap gaat eerst opruimen zijn. Het frame van de donor gaat naar het oud ijzer in elk geval. Wel nog even de as van de pivot eruit gehaald (wat veel kruipolie, veel geduld en wat tikken met de hamer nodig had) voor ooit eens in de toekomst.
Opruimen dus
:strip_exif()/f/image/5Lrk7gBPWRdemjWk1J4808BE.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat blok van de KLR650 best zwaar als je die in het frame moet wurmen. Gelukkig was mijn schoonbroer er om te helpen manoeuvreren. Maar na 10 minuten zat het blok erin. Toen even alle bouten door de gaten gestoken. Swingarm gemonteerd en het was tijd voor bier. En daarnet alle moeren aangetrokken op moment.
De volgende stap gaat eerst opruimen zijn. Het frame van de donor gaat naar het oud ijzer in elk geval. Wel nog even de as van de pivot eruit gehaald (wat veel kruipolie, veel geduld en wat tikken met de hamer nodig had) voor ooit eens in de toekomst.
Opruimen dus
[ Voor 17% gewijzigd door Chevy454 op 13-03-2026 21:01 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
@NLDViane @empy beide motoren staan weer bijgewerkt in de startpost !
@ollie1965 stukje over specifieke banden toegevoegd/aangevuld.
@ollie1965 stukje over specifieke banden toegevoegd/aangevuld.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Iemand hier ervaring met ventielen? Mijn achterwiel heeft nu een binnenband en wil ik graag weer tubeless maken ivm makkelijk repareren onderweg. Is elke ventiel ok of is dat iets merk specifieks?
Mijn DL650 is vandaag weer voorzien van een nieuwe ketting en tandwielen
Mocht ook wel, na 45k km. Ik denk, na 1000-1500 km weer ff spanning controleren en spannen als dat nodig is?
Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade
Ik zou in ieder geval haakse pakken als dat mogelijk is met je velgen.DRAFTER86 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:53:
Iemand hier ervaring met ventielen? Mijn achterwiel heeft nu een binnenband en wil ik graag weer tubeless maken ivm makkelijk repareren onderweg. Is elke ventiel ok of is dat iets merk specifieks?
Moette doen.
Is de velg geschikt voor tubeless ? Welke motor ?
Zeker. KTM 1090 Adventure R. Vorige eigenaar heeft er op reis een keer een binnenband ingedrukt omdat ze langs de weg de tubeless band niet lekker op de velg kregen.Dutchgixxer schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 17:37:
Is de velg geschikt voor tubeless ? Welke motor ?
Vraag is dus vooral: moet ik een specifiek ventiel hebben, of is elk (haaks is inderdaad wel handig) ventiel ok?
Vandaag even langsgeweest bij de dealer en daar de R1300GS Triple Black en de Trophy naast elkaar gezien.
Die keuze is gemaakt: de Trophy. Het nieuwe matgrijs is in het echt echt wel knap.
De meeste keuzes liggen vast, enkel nog dit:
-Ik zou niet voor het Enduro Pack Pro gaan, omdat ik de pinkers mooier in de handvaten vind. Ik wil echter wel de motorbeschermbeugel, de grote bodembeschermplaat en de framebescherming, en die kosten afzonderlijk al meer dan het pack. Dus even kijken of ze die pinkers zo kunnen laten.
-BMW alu kofferset: blijkbaar betere alternatieven?
-Sportvering heb ik laten vallen, die is eigenlijk overbodig op deze.
- De spaakwielen of gesmede wielen, das nog een denkpunt...
Voor de rest was alles duidelijk.
Zaterdag dus een testrit. Ik kijk ernaar uit!
Edit: deze kleursetting dus:
Die keuze is gemaakt: de Trophy. Het nieuwe matgrijs is in het echt echt wel knap.
-Ik zou niet voor het Enduro Pack Pro gaan, omdat ik de pinkers mooier in de handvaten vind. Ik wil echter wel de motorbeschermbeugel, de grote bodembeschermplaat en de framebescherming, en die kosten afzonderlijk al meer dan het pack. Dus even kijken of ze die pinkers zo kunnen laten.
[ Voor 13% gewijzigd door kazzzdafke op 14-03-2026 20:14 ]
Spaakwielen is heel mooi en ook goed voor offroad, maar is een drama om schoon te maken. Uiteindelijk worden de spaken ook dof.kazzzdafke schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:12:
Vandaag even langsgeweest bij de dealer en daar de R1300GS Triple Black en de Trophy naast elkaar gezien.
[YouTube: The new BMW R1300GS Trophy. Do you like it? #bmwmotorrad #r1300gs]
Koffers begrijp ik vaak dat BMW ze ook wel inkoopt bij leveranciers, maar weet alleen niet meer waar.
The client is not always right. - Enzo Ferrari; Design the Future
Even goed de diameter van het gat controleren. Meeste zijn 11,3 maar er zijn wat velgen met afwijkende maat.DRAFTER86 schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 15:53:
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Project 40: carb reinigen en monteren.
Mijn originele carb uit elkaar gehaald en enkel een kleine aanslag op de naald. Dus dat was een snel gedaan. Alleen het monteren was ronduit vreselijk. 40 jaar oud rubber is niet meer zo flexibel. Dus na wat friemelen, klooien het idee van de verfbrander. Beetje opwarmen en toen deed die plop...
De kabel routing wat uitgevogeld en het begint erop te lijken met de tank erop. De reservetank zit erop om dat ik niet zeker wist of de harnas door het frame moest of langsboven.
En uiteindelijk de choke nog 4 keer moeten loshalen
Mijn originele carb uit elkaar gehaald en enkel een kleine aanslag op de naald. Dus dat was een snel gedaan. Alleen het monteren was ronduit vreselijk. 40 jaar oud rubber is niet meer zo flexibel. Dus na wat friemelen, klooien het idee van de verfbrander. Beetje opwarmen en toen deed die plop...
De kabel routing wat uitgevogeld en het begint erop te lijken met de tank erop. De reservetank zit erop om dat ik niet zeker wist of de harnas door het frame moest of langsboven.
En uiteindelijk de choke nog 4 keer moeten loshalen
[ Voor 3% gewijzigd door Chevy454 op 14-03-2026 22:07 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ik heb ooit begrepen dat de officiële BMW vario koffers voor mijn R1300GS door Touratech zijn gemaakt.fdees schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 21:25:
[...]
Spaakwielen is heel mooi en ook goed voor offroad, maar is een drama om schoon te maken. Uiteindelijk worden de spaken ook dof.
Koffers begrijp ik vaak dat BMW ze ook wel inkoopt bij leveranciers, maar weet alleen niet meer waar.
Ik wil binnenkort toch maar eens bij Triumph Groningen langs voor een rondje op de nieuwe Trident 800. En dan eigenlijk ook gewoon om te ervaren de (Street) Scrambler 900 eens proberen. Ik zou me alleen beginnen af te vragen wat daaraan mankeert, want ook tweedehands is het aanbod op z’n zachtst gezegd karig.
Triumph is wel een vrij specifiek merk en niet echt de voordeligste in zijn categorie, dus het is niet heel raar dat ze niet heel populair zijn toch?Stalensnuitje schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:23:
Ik wil binnenkort toch maar eens bij Triumph Groningen langs voor een rondje op de nieuwe Trident 800. En dan eigenlijk ook gewoon om te ervaren de (Street) Scrambler 900 eens proberen. Ik zou me alleen beginnen af te vragen wat daaraan mankeert, want ook tweedehands is het aanbod op z’n zachtst gezegd karig.
Semi dezelfde keuzes gehad.kazzzdafke schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 20:12:
[YouTube: The new BMW R1300GS Trophy. Do you like it? #bmwmotorrad #r1300gs]
- ook geen enduro pack vanwege knippers. Adventure heeft sowieso de beschermbeugel enzo though
- BMW alu set is prima en met USB erin
- Sportvering zou ik altijd kiezen als je offroad wil, anders niet
- Als de gesmede wielen er in goud waren……. Maar dat zijn ze niet, dus gespaakt ftw! Of poeder coaten ofzo, maar meh, liever cerakote dan, maar €€€
Ga je proefrijden met automaat of conventionele bak?
[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 14-03-2026 23:51 ]
Aangezien ik verliefd ben op de Scrambler 900 (toen ik hem ook bij Triumph Groningen zag staan), eens in verdiept. Wat ik kon vinden is dat de 900 eigenlijk heel nieuw is, dat het eerst gewoon alleen de 1200 was, en daarom dat het aanbod wat karig is. (Maar correct me if I’m wrong) En also; Triumph, dus sowieso wat minder populair dan een Yamaha of Suzuki.Stalensnuitje schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:23:
Deze week had ik de Piaggio MP3 310 HPE Sport besteld. Ik heb zojuist een berichtje gedaan naar de verkoper met het verzoek tot annuleren, want Yamaha heeft net voor het weekend een nieuwe Tricity 300 aangekondigd. Voor iets meer geld krijg je veel meer motor!
Hebben jullie wel eens een soortgelijke situatie meegemaakt? De verkoop heeft in principe op afstand plaatsgevonden (idem ondertekening offerte) en de Piaggio komt pas over een aantal weken aan bij de dealer. Neem aan dat annulering (en dus terugbetaling van de aanbetaling) geen issue is?
Hebben jullie wel eens een soortgelijke situatie meegemaakt? De verkoop heeft in principe op afstand plaatsgevonden (idem ondertekening offerte) en de Piaggio komt pas over een aantal weken aan bij de dealer. Neem aan dat annulering (en dus terugbetaling van de aanbetaling) geen issue is?
Check even met je dealer, volgens mij is 15% annuleringskosten niet ongebruikelijk.turkeyhakan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 06:10:
Deze week had ik de Piaggio MP3 310 HPE Sport besteld. Ik heb zojuist een berichtje gedaan naar de verkoper met het verzoek tot annuleren, want Yamaha heeft net voor het weekend een nieuwe Tricity 300 aangekondigd. Voor iets meer geld krijg je veel meer motor!
Voor kopen op afstand zit 14 dagen bedenktijd naar mijn weten. Uitzondering hierop is speciaal gemaakte producten. Verwacht niet dat de Piaggio speciaal voor jou gemaakt wordt.turkeyhakan schreef op zondag 15 maart 2026 @ 06:10:
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.
Zo ver ik weet ook inderdaad! Thanksjeroenathome schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:36:
[...]
Voor kopen op afstand zit 14 dagen bedenktijd naar mijn weten. Uitzondering hierop is speciaal gemaakte producten. Verwacht niet dat de Piaggio speciaal voor jou gemaakt wordt.
En/of specifiek aangegeven en overeengekomen dat dat niet zo is. Zal vast wel ergens in het koopcontract staan.jeroenathome schreef op zondag 15 maart 2026 @ 07:36:
[...]
Voor kopen op afstand zit 14 dagen bedenktijd naar mijn weten. Uitzondering hierop is speciaal gemaakte producten. Verwacht niet dat de Piaggio speciaal voor jou gemaakt wordt.
Moette doen.
De Scrambler 900 of als je zegt de street scrambler is wel een beetje een nice model in de lijn bonneville lijn. Het was zeker toen het nog de street scrambler was vooral een esthetisch model en mist zeker als je hem vergeleek met de 1200 een hoop offroad features. Nu is dat wel al een stuk meer gelijk.Stalensnuitje schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 23:23:
Zelf heb ik ook gekeken naar een street scambler toen ik begon met motor rijden, maar hij was te klein voor mij. Ben zelf 1.88 en moest mezelf best wel opvouwen. Voor een adventure bike is dat iets wat ik juist niet wilde. Dus ik gok dat het daarin ook zit dat voor Nederlanders het model gewoon wat klein is.
Qua techniek zijn die 900CC bonnevilles volgens mij heel betrouwbaar, kom veel bij dealer en ook wel op fora gekeken en daarin weinig problemen vernomen.
@RBH De historie van de "kleine" scrambler want deze heeft al meerdere namen gehad gaat terug naar 2006 toen het nog een luchtgekoelde 865 CC was, daarna werd het de street scrambler in 2016 met een 900 die watergekoeld is en in 2022 is het hernoemd naar de Scrambler 900 om de merknaam in lijn te trekken met de rest van de bonnevile range.
De scrambler 1200 is in 2019 gelanceerd. Ik heb zelf een 1200XE en dat is echt een heerlijke motor bijna hetzelfde qua uitrusting als een tiger, maar minder vermogen en windbescherming, maar wel een stuk lichter en cooler.
@fdees thanks, weer wat geleerd! Grappig trouwens, met mijn 1.89 zat ik juist perfect op de 900. (Maar nog niet op (proef) gereden, so what do I know.
Ik heb vond voor mij de heuphoek nogal krap, maar heb wel vrij lange benen. Heb ook wel eens proefgereden op een Speed Twin 1200 maar dat was na 15 minuten al klaar, kreeg last van mijn heup.RBH schreef op zondag 15 maart 2026 @ 08:22:
@fdees thanks, weer wat geleerd! Grappig trouwens, met mijn 1.89 zat ik juist perfect op de 900. (Maar nog niet op (proef) gereden, so what do I know.
Mijn broertje, net geen 2 meter lang rijd al jaren op een Street/speed* Triple. Ondertussen al op zijn 2de. Zelfs met zijn lengte vind hij het een erg fijne motor.
*Ik kan niet uit elkaar houden of het een speed of street is
Laat ‘m dan vooral geen BMW R1xxx0RS proefrijdenBommes schreef op zondag 15 maart 2026 @ 09:33:
Mijn broertje, net geen 2 meter lang rijd al jaren op een Street/speed* Triple. Ondertussen al op zijn 2de. Zelfs met zijn lengte vind hij het een erg fijne motor.
Ik denk dat hij dat wel zou willen, maar hij heeft een schuurtje kleiner dan jouw schoenendozen. Dat gaat hem dus niet worden.
Inmiddels een proefrit gedaan op de 1000XR. Ik wist na 2 minuten al dat dit helemaal niets voor mij is. Machine is fantastisch hoor, stuurt enorm lekker, goede remmen ook! Maar wat is dat blok ongelofelijk “saai”. Ik heb wel door dat een twin bij mij veel meer naar boven haalt!BvZwolle schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:19:
[...]
Tja, wat moet je van een BMW in deze klasse zeggen. Een betere motor zal je niet snel vinden als je het hebt over afwerking, kwaliteit en duurzaamheid. Ik heb 0 problemen met de motor gehad. Ik heb nog niet eerder een motor gereden die me zoveel vertrouwen gaf en dat wordt beaamt door meerdere vrienden die ook een keer op de motor gereden hebben.
Is het allemaal hosanna? Nee hoor. Doordat hij zo goed is, kan hij klinisch aanvoelen. Het wow-effect komt pas, als in Nederland het roze pasje al in gevaar is. De kniehoek voor mij (1,94m) is wat aan de krappe kant. En mijn model 2015/2016 heeft bij 5000 toeren last van trilling in het blok. En dat kan je voelen in je vingers en zakie... Ik heb er overigens geen last van.
Ik ben wel aan het kijken naar iets anders en dat is verrekte lastig. Ik wil binnenkort op een 1290 Duke GT rijden, omdat het iets heel anders is dan de huidige BMW.
Op je vraag of ik nog andere opties had: ja. Ik kwam van de driecilinder Triumphs en de Tiger 900 GT was een serieuze kanshebber, totdat ik de proefrit op de BMW had gemaakt.
Maar jij hebt nu toch een 1290GT? Dan kunnen we wel een keer afspreken en een motorwisseltochtje doen?
En zo zie je maar weer, op papier kan het perfect zijn, maar iedereen heeft weer zo zijn eigen voorkeuren etc.
Ik ga binnenkort toch maar eens een 1390r evo rijden. Kijken hoe me dat bevalt!
Jij al op de GT gereden?
:strip_exif()/f/image/Bu7Pl8zFGftL1XZdlEmFUNpL.jpg?f=fotoalbum_large)