• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zo... Net de motor verplaatst van voor huis naar de zijkant zodat die opgeladen kan worden. Dat klonk makkelijker dan het was. Motor heeft 3 maanden stil gestaan, waar die voorheen iedere werkdag reed. Starten ging prima, een aantal minuten de boel laten draaien voordat ik een andere handeling ging doen. Daarna bij het wegrijden rustig de koppeling op laten komen... motor uit. Zo nog een paar keer gedaan, steeds bij het opkomen van de koppeling sloeg die af. Daar moet dus naar gekeken worden.

Nu ging ik op zoek naar de aansluiting voor de druppellader, die zit netjes onder het zadel. Deze heeft alleen een andere connector dan mijn vorige. Daar moet dus even iets op bedacht worden.
De druppellader die ik heb is deze, maar dan zonder het kabeltje met de twee klemmen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wBgi16Zmwkw0XaXAkTDkERPK_y8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CKaePAlJrUgC0oL5fK2RS5pQ.jpg?f=user_large

De aansluiting die op de motor zit is deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWoTCZ__jKckVVRKrifZhO81qrw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aizgtEHOe0sOz2mTpxMalxyW.png?f=user_large

Dat is niet het model stekkertje wat ik doorgaans tegenkom, met 2 ronde contactpennen.

Nu de motor dan toch aan de zijkant van het huis staat om opgeladen te worden moet ik ook nog even de tankdop reviseren. Het slot daarvan heeft z'n beste tijd gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEEUej8Oa-82BPYhbrzXh7WLhqY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cpu6R2Yw5gCyYaP7H8hQwmob.jpg?f=fotoalbum_large

Dat wordt een grondige renovatie van de tankdop, kan niet missen. Daarna gaat de motor van buiten naar binnen. Binnenkort gaan we verhuizen naar een woning met garage, dat was een eis speciaal voor de motor.

[ Voor 25% gewijzigd door sypie op 21-03-2026 10:06 ]

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
@sypie zijstandaard uitgeklapt?
Of het schakelaartje daarvan stuk?
In de versnelling, koppeling op laten komen en afslaan komt vaak daar door.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:08
sypie schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 10:01:
Zo... Net de motor verplaatst van voor huis naar de zijkant zodat die opgeladen kan worden. Dat klonk makkelijker dan het was. Motor heeft 3 maanden stil gestaan, waar die voorheen iedere werkdag reed. Starten ging prima, een aantal minuten de boel laten draaien voordat ik een andere handeling ging doen. Daarna bij het wegrijden rustig de koppeling op laten komen... motor uit. Zo nog een paar keer gedaan, steeds bij het opkomen van de koppeling sloeg die af. Daar moet dus naar gekeken worden.

Nu ging ik op zoek naar de aansluiting voor de druppellader, die zit netjes onder het zadel. Deze heeft alleen een andere connector dan mijn vorige. Daar moet dus even iets op bedacht worden.
De druppellader die ik heb is deze, maar dan zonder het kabeltje met de twee klemmen:
[Afbeelding]

De aansluiting die op de motor zit is deze:
[Afbeelding]

Dat is niet het model stekkertje wat ik doorgaans tegenkom, met 2 ronde contactpennen.

Nu de motor dan toch aan de zijkant van het huis staat om opgeladen te worden moet ik ook nog even de tankdop reviseren. Het slot daarvan heeft z'n beste tijd gehad.
[Afbeelding]

Dat wordt een grondige renovatie van de tankdop, kan niet missen. Daarna gaat de motor van buiten naar binnen. Binnenkort gaan we verhuizen naar een woning met garage, dat was een eis speciaal voor de motor.
Lijkt me AMP superseal, toevallig net een setje van binnen.
Bommes schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 10:10:
@sypie zijstandaard uitgeklapt?
Of het schakelaartje daarvan stuk?
In de versnelling, koppeling op laten komen en afslaan komt vaak daar door.
Dan moet ie afslaan als je m in de versnelling trapt lijkt me... (Bij mij althans)

[ Voor 7% gewijzigd door DRAFTER86 op 21-03-2026 10:11 ]

• Bommes
Bij mijn niet, slaat pas af bij op laten komen van de koppeling.
Beide is mogelijk.
Vespa start niet eens met uitgeklapte zijstandaard. Maar dat is een automaatje.

[ Voor 44% gewijzigd door Bommes op 21-03-2026 10:12 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• sypie
  • Niet online
Koppeling intrekken ging wel heel soepel, praktisch geen tegendruk. Dacht dat de olie mogelijk ook aan vervanging toe is.

Zijstandaard was ingeklapt, ik stond even met beide benen op de grond.

Dat van de AMP Superseal zou 'm best kunnen zijn. Ik ga even naar de motorzaak, kijken of die een oplossing hebben om hier de aansluiting van de druppellader op te maken (een verloopje maken is ook zeker een optie). Wanneer de accu opgeladen is kan ik de rest na gaan kijken op functioneren. Als het volgende week dan prima weer is kan ik de motor richting de nieuwe woning rijden en daar onderdak zetten. Buiten staan wordt die niet beslist beter van, zeker niet nu die weinig gebruikt word.

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
onzin

[ Voor 137% gewijzigd door _eLMo_ op 21-03-2026 10:25 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

DRAFTER86 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 10:10:
[...]

Dan moet ie afslaan als je m in de versnelling trapt lijkt me... (Bij mij althans)
Klopt, zo werkt dat meestal.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Hunter98X
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:50
Dutchgixxer schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 08:14:
Dan gaat je motor echt veel lekkerder sturen. BT23 zijn k*t banden
Waarom als ik vragen mag? Ik had die onder mijn GSR 750, pas de achterband vervangen voor een T32. Rijd prima hoor, maar misschien omdat ik niet anders gewend ben.

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Stalensnuitje schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:32:
[...]

Vond de prijs wel stevig/WAF :X Daarbij is de keuze op dit moment 1, omdat er nog geen aftermarket aanbod is. Dan ga ik tzt als ik het geluid écht mis wel voor de beste bang for buck ;)

Oh ja, en Akra's zijn voor Audi-rijders, net als de "scrolling indicators" :+
Onder een Triumph hoort gewoon een Arrow uitlaat.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:47
BvZwolle schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 11:47:
[...]

Onder een Triumph hoort gewoon een Arrow uitlaat.
Die heb ik ooit voor schofterig weinig voor de Tiger op de kop getikt, maar qua sound vond ik die toch wat mager. De LeoVince die er nu onder zit klinkt echt veel lekkerder en ziet er in zwart ook beter uit imho.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
De eerste 250 km zitten erop. Vanochtend was met 2 graden erg frisjes, dus dat zorgde voor een permanente grijns op mijn gezicht :*)

Wat een apparaat. Langzame bochten gaan gemakkelijk, rotondes lekker gooien en smijten, behoorlijk stabiel in snelle bochten. Enige wat wennen is, is dat hij veel korter gegeared is dan mijn RSV. Dan maar wat hogere toeren op de snelweg en wat meer in die bak roeren.

Dikke blij oOo

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:18
sypie schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 10:01:
[Afbeelding]
Het lijkt wel alsof je hebt geprobeerd om dat slot uit te boren :o

• sypie
  • Niet online
DRAFTER86 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 10:10:
[...]
Lijkt me AMP superseal, toevallig net een setje van binnen.
Inmiddels vervangen door een setje van OptiMate. de oude bleek ook niet afgezekerd te zijn. Nu hoef ik de druppellader niet meer onder het zadel aan te sluiten maar achter een klepje wat aan de zijkant bij de accu zit. Wel zo handig.
O88088 schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 14:04:
[...]
Het lijkt wel alsof je hebt geprobeerd om dat slot uit te boren :o
Dat is dus wat weer en wind met dat materiaal doet. Tankslot ligt er inmiddels af en wordt zo eens lekker uit elkaar gehaald en schoongemaakt. Ging na best wat moeite open, daar zit ik onderweg niet op te wachten.

Intussen het hele slot uit elkaar liggen. Nu alles oppoetsen, schoonmaken en stapje voor stapje weer in elkaar zetten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tojiAhD4za4C4JkBW9JsMFa8jG4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKBF3zzAU0kM0iAgK30Pft5v.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UaTdaOPFb91hikDqXTRy6J8RgqI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wOKTQS2Vx9gSZ4RXxkMsciL1.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t-2WSMdeLYvl-HbC2iRYL4chz2E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6EIVGJ0eLnzhvMd37DpUYNok.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r20LJgayNLFCgrz-c69nLkQ3Jqw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zefHP76TC5IoBmKO901KJRNF.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 51% gewijzigd door sypie op 21-03-2026 18:14 ]

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Gister de AT weg gebracht voor z'n jaarlijkse beurt, kreeg ik vanmorgen een belletje dat ik toch wel écht toe was aan een nieuwe achterband.. En de voorband zou nog wel even kunnen (+/- 1500km) dus ik was gelijk blij, want nu kunnen er eindelijk met een goed excuus nieuwe banden om!

Hij had vanalles staan, maar ik wilde graag de Anakee Adventure. Die heb ik een tijd geleden al uitgezocht dus stond netjes op mn lijstje. De achterband was op voorraad, voor niet. Daar kon ik dan later een 'wacht afspraak' voor maken.

Eind van de dag (kwart voor 5!) belde ze of het me ging lukken om binnen 15 minuten de motor op te komen halen, want hij was wel klaar maar vanwege drukte gewoonweg geen tijd gehad om eerder te bellen. Het alternatief was dinsdag ophalen. Dus mijn vervolgvraag was natuurlijk wanneer ze die voorband verwachten.. 'Euhh, ja dinsdag... :9 Dus maar dinsdag eind van de middag doen dan?' Juist! _/-\o_

Nieuwe remblokken achter, remvloeisstof, deel van een terugroepactie op de linker stuurschakelaar (komt nog een nieuwe op) en dus 2 verse rubbers. Ik ben weer klaar voor de vakantie in Mei :+

En ohja, ik rij dus dit weekend op een NC750 :X O-)

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:57

ozzynator

Nevermind.

Nou, alvast succes met je nek en polsen.

Moette doen.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hopelijk hebben ze dinsdag dan ook weer een nieuwe achterband voor je...

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Elders kwam ik deze boys tegen en ik ben zo gecharmeerd van de beelden en het idee. Griekenland, lekker weer, landschappelijk zo indrukwekkend én - laten we eerlijk zijn - wie droomt er niet van. 4 maanden weg ofzo?! Maarja, baan/partner/kids/huur/?.. dus je gaat niet. Maar dat hebben zij ook.. en de oplossing spreekt me aan. Is t perfect? Nee. Maar het is 1001x beter dan niet gaan.

Vrijdagavond lag ik languit verkouden op de bank en droomde erbij weg.
Wie weet vinden jullie het ook mooi.

• _eLMo_
  • Niet online
@Blomminator tldr;? Laten ze de motors daar staan en gaan ze elk jaar een paar weken / losse maanden? Dat is hoe de meesten het doen als het niet aaneengesloten kan afaik.

• Joris748
  • Nu online
Aikon schreef op zondag 22 maart 2026 @ 07:10:
Hopelijk hebben ze dinsdag dan ook weer een nieuwe achterband voor je...
Daar is maar één oplossing voor: Michelin Macadam monteren, de enige band waarbij het asfalt harder sleet dan het rubber :+

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Bommes
Okay ik ben officieel een duffe boomer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ki2hYASONDHZBC-byi2vMeZAcp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rK9y2AipMLJBXUJnG9HFvTDf.jpg?f=fotoalbum_large
Ik had nieuwe zwarte ringen besteld voor om de handvatten. Althans ik dacht meervoud. Na bezorgen bleek ik er maar eentje te geven besteld.
Dus de 2de er maar achteraan besteld, helaas weer 4 euro verzendkosten voor een 4,95 kostend plastic ringetje... 8)7

Overigens geen rant over de verzendkosten, dat is niks mis mee. Ben gewoon zelf een slapert.

• DRAFTER86
Beetje fris maar het is weer fijn buiten hoor :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a4obnbCvMuaEaB71ZXWsSYAYwHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5my1BthYW9YxW0ur35wbSEK8.jpg?f=fotoalbum_large

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005

Vrijdag

De Zwarte

Koekstra schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:52:

En ohja, ik rij dus dit weekend op een NC750 :X O-)
Waanzin :X

Hadden ze geen vriendelijkere, gebruiksvriendelijke motor om uit te lenen? Een rode Hayabusa ofzo.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Joris748
  • Nu online
Net terug van een toertocht, alweer 260 km onder mijn wielen door laten gaan. Het wordt alleen maar mooier met de DesertX. Slecht wegdek? Drempels? Het lijkt amper meer te bestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMyPtwi_Gzjgzumnkr8Hd4R7IF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G8iyR3cpNscOyRzbnI0u7MsY.jpg?f=fotoalbum_large

Ook al mijn eerste meters offroad gedaan, gewoon omdat het kan 8) Wel dik uit mijn comfortzone :o

[ Voor 39% gewijzigd door Joris748 op 22-03-2026 13:17 ]

• Bommes
Die smile past bijna niet in je helm @Joris748
Grote blij *O*

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Joris748 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 13:16:
Net terug van een toertocht, alweer 260 km onder mijn wielen door laten gaan. Het wordt alleen maar mooier met de DesertX. Slecht wegdek? Drempels? Het lijkt amper meer te bestaan.

[Afbeelding]

Ook al mijn eerste meters offroad gedaan, gewoon omdat het kan 8) Wel dik uit mijn comfortzone :o
Herkenbaar! Als ik op de SWM rij dan heb ik heel erg de neiging om onbekende weggetjes in te rijden om te kijken waar ze heen gaan, gewoon omdat het kan. :*)

• Aikon
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:46:
[...]

ja, 100% dit ook.

je hoort het @Aikon nie doen nie...gewoon vers rubber jonguh :P
Ok ok ok... Zojuist Mitas Enduro Trail E-07+ besteld, en spul om zelf te wisselen. Wish me luck :P

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:54
Aikon schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:00:
[...]

Ok ok ok... Zojuist Mitas Enduro Trail E-07+ besteld, en spul om zelf te wisselen. Wish me luck :P
Je gebruik e-07, dus je hebt een oude versie?
Ik haal ook altijd de boel door elkaar, maar enduro trail is de nieuwe benaming en de e-07 de oude. Zit ook iets verschil tussen.

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:37
Gisteren was ook een prachtige dag, zeer goed vermaakt op de TET in Noord-Brabant, vanuit het westen tot aan Bladel. In eerste instantie alleen, maar op een gegeven moment kwam ik drie in Nederland wonende Roemenen tegen waarvan er een vast stond in de modder, en ben ik met hen verder gegaan. In mijn eentje was ik daar misschien omgedraaid of omheen gegaan, al was dat achteraf de enige echte diepe modder van de route.

Met anderen rijden die meer ervaren zijn is wel goed bevallen, daagt jezelf toch wat meer uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ig4j08N9yDl4orYkXK3tyyluXE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXyrwfsE69iaZMpZYU41chC7.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CP1bdtsk30THnBVh-AQv6MAwT8M=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYDsotMreXtwDn23Ze4SYM0X.jpg?f=fotoalbum_tile
Binnenkort maar weer verder vanaf Bladel verder naar het oosten, schijnt ook mooi(er) te zijn.
[...]

Bevallen mij erg goed tot zo ver. Erg fijn op het asfalt, en ook prima off-road. In los zand is het wat glibberig, maar dat kan ook aan mijn gebrek aan ervaring liggen :+

• kneusteun
Nee die voorkant vind ik ook in modder en los zand best “zoekerig”.
Het gaat vaak goed maar het geeft niet de meeste vertrouwen.

• Aikon
  • Niet online
kneusteun schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:05:
[...]

Je gebruik e-07, dus je hebt een oude versie?
Ik haal ook altijd de boel door elkaar, maar enduro trail is de nieuwe benaming en de e-07 de oude. Zit ook iets verschil tussen.
Dit is de naam zoals ik hem besteld heb, de nieuwe én de oude naam dus, denk zodat je hem makkelijker kan vinden. Maar kweenie dus eigenlijk... hoe recent is die verandering dan? Neem aan dat alleen de nieuwe nog geproduceerd wordt?

• Waaj
  • Niet online
[...]

Sterkte! Ik heb vorig jaar zelf m'n voorband vervangen door een E-07 maar dat kreng was zo ontzettend stug dat ik er bijna de hele dag mee bezig ben geweest :X Dat het de eerste band was die ik ooit wisselde, en dat er ook nog een binnenband in de weg zit hielp ook niet echt mee natuurlijk.
Binnenkort de achterband eens wisselen, ik verwacht dat dat soepeler gaat omdat de band en velg breder zijn en er daarom meer ruimte is om de band in de velg te duwen.

• Aikon
  • Niet online
Waaj schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:11:
[...]

Sterkte! Ik heb vorig jaar zelf m'n voorband vervangen door een E-07 maar dat kreng was zo ontzettend stug dat ik er bijna de hele dag mee bezig ben geweest :X Dat het de eerste band was die ik ooit wisselde, en dat er ook nog een binnenband in de weg zit hielp ook niet echt mee natuurlijk.
Binnenkort de achterband eens wisselen, ik verwacht dat dat soepeler gaat omdat de band en velg breder zijn en er daarom meer ruimte is om de band in de velg te duwen.
Mja, dat heeft me ook een tijd doen twijfelen... maar goed, ik ga het meemaken.

• Bommes
@Waaj en @Aikon de nieuwe band even in de zon leggen buiten. Worden ze wat zachter van, en goed veel bandenvet gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door Bommes op 22-03-2026 16:16 ]

• kneusteun
https://www.mitas.co.nz/w...V-Percentage-Chart-1.webp

Volgens mij is de treading van de nieuwe iets ruimer, en een van de twee was iets breder.

• _eLMo_
  • Niet online
@Aikon E-07+ ging prima hier voor en achter op een Transalp en een 1200GSA. Zorgen dat de wang goed in het diepe van de velg zit, en zeep gebruiken.

Ik heb wel een max2h bandenwisselaar (handmatig), dus kan zijn dat lepelen moeilijker is.

• Aikon
  • Niet online
Ja precies, en misschien de fohn er nog inleggen. En ik heb een pot banden'vet'. Maar als het lukt gaat het wel geld schelen.

• Loei123
  • Laatst online: 22:00
Wie van jullie rijden er allemaal zonder db killers?

Hier in het oosten volgens mij de meesten wel, alsof dat wordt gedoogd?

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:46

geert_s

Gamertag: Brulbak

Loei123 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:29:

Ja.. was het weer tijd om de doos van Pandora te openen?

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:29
Net terug van een heerlijk rondje Achterhoek, van Gendringen naar Aalten binnendoor (maar dan ook echt binnendoor), daarna richting Winterswijk (even wat drinken bij Berenschot Watermolen), toen richting Barlo en vanuit daar naar Sinderen en Silvolde, via Etten weer terug naar huis.

Dit waren meteen de laatste kilometers op de Pirelli Angel GT’s, de Diablo Rosso’s staan al klaar als vervangers :)

@Loei123 nee, laat ze er lekker in.

[ Voor 4% gewijzigd door Kars op 22-03-2026 16:46 ]

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Loei123
  • Laatst online: 22:00
geert_s schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:33:
[...]

Ja.. was het weer tijd om de doos van Pandora te openen?
Gewoon een vraag.

Vandaag meerdere mensen tegengekomen die ze er duidelijk niet in hadden, zodoende dat ik het hier vraag.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006

Ooit 1 ritje gedaan, toen hoorde ik op de snelweg m’n uitlaat nog boven het gebulder van de wind uit (met doppen in). “Dus” nee, die zit er bij de Tiger lekker in.

• Kars
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:29
Loei123 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:48:
[...]

Gewoon een vraag.

Vandaag meerdere mensen tegengekomen die ze er duidelijk niet in hadden, zodoende dat ik het hier vraag.
Snap ik. Ik kom ze ook nog vaak tegen. Knetter irritant :Y

1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11

• Bommes

Nope er in, sterker nog uitlaten zijn bij beide motoren orgineel.
Meer herrie is minder beter :Y

• _eLMo_
  • Niet online
@Loei123 luide uitlaten sluiten dijken en paadjes. Te luid is uit :)

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Vanmiddag ook de motor ff aangeslingerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FTU2RjoIrTneXJ4ewJYdAQtjLrk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TCiPEcuhB9poGpf2IA46e18q.jpg?f=user_large

Ik heb wel eens met de PS spullen voor de Diversion opgehaald, nu was het de beurt aan de Diversion om spullen voor de PS op te halen :P

De koffer die op deze foto achterop de Diversion staat, komt op de PS :) De koffer die er nu op zit is wat aan de kleine kant, nu kan er een grotere koffer op als dat nodig is maar kan ik de koffer ook makkelijker verwijderen als ik er gewoon m'n rondjes mee doe :)

Dat ze straks beiden GIVI Monokey hebben is opzich ook wel handig :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:27
Ik blijft het enorm sympathieke dingen vinden die Diversions. Tijdloos ontwerp echt zo'n motor waar iedereen op kan wegrijden.

• Joris748
  • Nu online
Bommes schreef op zondag 22 maart 2026 @ 17:10:
[...]

Nope er in, sterker nog uitlaten zijn bij beide motoren orgineel.
Meer herrie is minder beter :Y
Hier ook originele demper en cat. Stealth mode is the best! Hoe minder je opvalt, hoe gemakkelijker je buiten de lijntjes kunt kleuren.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:57

ozzynator

Nevermind.

Bij beide motoren wel andere dempers, maar netjes met db-killer en ce-markering.

De xsr700 van mevrouw is euro4, heeft een hoge Akrapovic er op, zonder katalysator. Die heur ik boven de Harley uit als ze een beetje gas geeft.

Moette doen.

• DRAFTER86
Waaj schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:11:
[...]

Waar liep je tegenaan? Had je misschien de Dakar versie? Ik vond de E-07's wel meevallen, eentje met en eentje zonder binnenband gedaan. Lastigste vond ik bij die zonder binnenband nog om de bead voldoende luchtdicht te krijgen om m op te kunnen pompen met de compressor, weet niet of dat langs de kant van de weg met mijn 12V compressortje was gelukt...
Iemand daar een truc voor?

• Waaj
  • Niet online
@DRAFTER86 Ruimtegebrek. Ik kreeg de (voor)band met de binnenband erin niet ver genoeg bij elkaar gedrukt om hem in de holling van de velg te krijgen. En zoals gezegd was het de eerste keer dat ik het zelf deed dus een compleet gebrek aan ervaring en techniek werkte ook niet mee.

Maar uiteindelijk toch gelukt, volgende keer gaat het hopelijk soepeler.

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

HTT-Thalan schreef op zondag 22 maart 2026 @ 18:30:
Ik blijft het enorm sympathieke dingen vinden die Diversions. Tijdloos ontwerp echt zo'n motor waar iedereen op kan wegrijden.
Heerlijke toerbuffel is het :) Ligt als een blok op de weg, ook op lange afstanden een fijne fiets.

Nadelen zijn dat ie euro98 E5 drinkt, en met 250kg rijklaar is het niet echt een geniale gooi en smijt fiets. De voorvering is standaard te slap voor ons Europeanen en als je zo'n ding als pekelbak gebruikt ben je in no time de collector en bok kwijt.

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:14

jeroenathome

Een regel tekst

DRAFTER86 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:30:
[...]

Waar liep je tegenaan? Had je misschien de Dakar versie? Ik vond de E-07's wel meevallen, eentje met en eentje zonder binnenband gedaan. Lastigste vond ik bij die zonder binnenband nog om de bead voldoende luchtdicht te krijgen om m op te kunnen pompen met de compressor, weet niet of dat langs de kant van de weg met mijn 12V compressortje was gelukt...
Iemand daar een truc voor?
Ooit eens bij de BERRT Bush mechanic mijn eigen kleine compressor meegenomen. Het is mij gelukt door de compressor de band te laten oppompen en tegelijk de band op de grond laten stuiteren. Het duurde wel even en meerdere keren stuiteren toen ik ineens zag dat de druk werd opgebouwd.
Volgens de instructeur kon het niet met zo'n kleine, maar een kleine Eureka! was het wel toen het lukte.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• Bommes
Waaj schreef op zondag 22 maart 2026 @ 20:07:
@DRAFTER86 Ruimtegebrek. Ik kreeg de (voor)band met de binnenband erin niet ver genoeg bij elkaar gedrukt om hem in de holling van de velg te krijgen. En zoals gezegd was het de eerste keer dat ik het zelf deed dus een compleet gebrek aan ervaring en techniek werkte ook niet mee.

Maar uiteindelijk toch gelukt, volgende keer gaat het hopelijk soepeler.
Ty-wraps er om heen trekken
En
.
@Waaj deodorant gebruiken, band vol spuiten met deo en aansteker er bij.
Of als je bang bent voor brand:
Ik heb hier een flinke compressor staan, die niet alleen snel veel druk kan maken, maar ook een redelijk grote buffer tank heeft. Dus snel veel liters lucht. Dan nog lukt het echt niet altijd om de band op de bead te krijgen.
De deo truuk werkt meestal de eerste keer al. Kost je wel de haren op je handen :P
Ratel truuk heb ik ook al eens gebruikt, ook dat werkt soms net wel.

[ Voor 22% gewijzigd door Bommes op 22-03-2026 22:33 ]

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

4x2

lộn xộn quá

Joris748 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 18:42:
[...]

Hier ook originele demper en cat. Stealth mode is the best! Hoe minder je opvalt, hoe gemakkelijker je buiten de lijntjes kunt kleuren.
Daar voldoe ik wel weer aan...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WHqfDf04PEKtc5SyRLx9oo9QVCM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LuzY0rJjVHEmZvVYtsIxRiTA.jpg?f=fotoalbum_large

Benzine/diesel zijn zo duur, dan ga je maar aan de andere kant van het land een elektrische scooter ophalen die 2x zo duur is als je SH300, laat de besparing maar beginnen met misschien 3000km/jaar :*)

Owja, iemand SH300 kopen?

leeg

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik pas, die PS150 doet 't prima hier :)

Als ik een tzt een andere koop mag dat wel iets meer pit hebben, maar verder..

Om een klein verkooppraatje voor een motorscooter te houden: Onderhoud is cheap (zeker vergeleken met een motor), verbruik is een lachertje, zelfs mijn 150cc komt in de stad heel goed mee met 't verkeer en ook buiten de kom ben je zeker geen rijdende chicane. Het ding is ideaal voor de pekel, dat rondje binnenstad of simpelweg het vermijden van parkeerkosten.

* Destruction had altijd wel een mening over motorscooters (niet heel positief dus...) maar het is echt heel handig om zo'n ding erbij te hebben :) Zonder de PS had ik waarschijnlijk heel wat meer kilometers met 't koekblik gereden tegen 1:12 (benzine ook), die PS? Als ik binnen mijn woonplaats blijf en een beetje aan het scheuren geweest ben doet 't maffe ding nog steeds 1:30. Toer ik heen en weer tussen mijn woning en mijn loods (20km verderop ongeveer) dan is 1:37 haalbaar gebleken :Y)

[ Voor 62% gewijzigd door Destruction op 22-03-2026 22:04 ]

• Waaj
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:19:
[...]

Ty-wraps er om heen trekken
[...]
Bedankt voor de tip!
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste