Zo... Net de motor verplaatst van voor huis naar de zijkant zodat die opgeladen kan worden. Dat klonk makkelijker dan het was. Motor heeft 3 maanden stil gestaan, waar die voorheen iedere werkdag reed. Starten ging prima, een aantal minuten de boel laten draaien voordat ik een andere handeling ging doen. Daarna bij het wegrijden rustig de koppeling op laten komen... motor uit. Zo nog een paar keer gedaan, steeds bij het opkomen van de koppeling sloeg die af. Daar moet dus naar gekeken worden.
Nu ging ik op zoek naar de aansluiting voor de druppellader, die zit netjes onder het zadel. Deze heeft alleen een andere connector dan mijn vorige. Daar moet dus even iets op bedacht worden.
De druppellader die ik heb is deze, maar dan zonder het kabeltje met de twee klemmen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CKaePAlJrUgC0oL5fK2RS5pQ.jpg?f=user_large)
De aansluiting die op de motor zit is deze:
:strip_exif()/f/image/aizgtEHOe0sOz2mTpxMalxyW.png?f=user_large)
Dat is niet het model stekkertje wat ik doorgaans tegenkom, met 2 ronde contactpennen.
Nu de motor dan toch aan de zijkant van het huis staat om opgeladen te worden moet ik ook nog even de tankdop reviseren. Het slot daarvan heeft z'n beste tijd gehad.
:strip_exif()/f/image/Cpu6R2Yw5gCyYaP7H8hQwmob.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat wordt een grondige renovatie van de tankdop, kan niet missen. Daarna gaat de motor van buiten naar binnen. Binnenkort gaan we verhuizen naar een woning met garage, dat was een eis speciaal voor de motor.
Nu ging ik op zoek naar de aansluiting voor de druppellader, die zit netjes onder het zadel. Deze heeft alleen een andere connector dan mijn vorige. Daar moet dus even iets op bedacht worden.
De druppellader die ik heb is deze, maar dan zonder het kabeltje met de twee klemmen:
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/CKaePAlJrUgC0oL5fK2RS5pQ.jpg?f=user_large)
De aansluiting die op de motor zit is deze:
:strip_exif()/f/image/aizgtEHOe0sOz2mTpxMalxyW.png?f=user_large)
Dat is niet het model stekkertje wat ik doorgaans tegenkom, met 2 ronde contactpennen.
Nu de motor dan toch aan de zijkant van het huis staat om opgeladen te worden moet ik ook nog even de tankdop reviseren. Het slot daarvan heeft z'n beste tijd gehad.
:strip_exif()/f/image/Cpu6R2Yw5gCyYaP7H8hQwmob.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat wordt een grondige renovatie van de tankdop, kan niet missen. Daarna gaat de motor van buiten naar binnen. Binnenkort gaan we verhuizen naar een woning met garage, dat was een eis speciaal voor de motor.
[ Voor 25% gewijzigd door sypie op 21-03-2026 10:06 ]
:strip_exif()/f/image/OKBF3zzAU0kM0iAgK30Pft5v.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/wOKTQS2Vx9gSZ4RXxkMsciL1.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/6EIVGJ0eLnzhvMd37DpUYNok.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/zefHP76TC5IoBmKO901KJRNF.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/rK9y2AipMLJBXUJnG9HFvTDf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5my1BthYW9YxW0ur35wbSEK8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/G8iyR3cpNscOyRzbnI0u7MsY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JXyrwfsE69iaZMpZYU41chC7.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/vYDsotMreXtwDn23Ze4SYM0X.jpg?f=fotoalbum_tile)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TCiPEcuhB9poGpf2IA46e18q.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/LuzY0rJjVHEmZvVYtsIxRiTA.jpg?f=fotoalbum_large)