• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
geert_s schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:22:
[...]

Ja was een beetje flauw natuurlijk. Dit is één van de terugkerende topics/discussies, dus als je op db-killer of uitlaat zoekt in dit forum kom je genoeg tegen.

We hebben een kamp open uitlaten, binnen Tweakers niet heel breed vertegenwoordigd, die vindt dat grote braap hoort bij de hobby. We hebben ook een kamp alles origineel houden en zo stil mogelijk, zodat we met z'n allen minder overlast veroorzaken en er ook zo min mogelijk wegen voor ons worden afgesloten.

Ik zit er een beetje tussenin. Een mooi geluidje hoort erbij, maar ik haal de db-killer er niet (meer) uit. Omdat de buren dat niet leuk vinden, ik soms thuis kom als mijn dochter al slaapt, en ik ook niet rij om overlast te veroorzaken.

Kijk ik even naar de directe omgeving rond mijn werk in Rotterdam, dan is al snel duidelijk dat die overlast niet per se komt van open uitlaten, maar van idioten die bij het tankstation en ieder stoplicht het nodig vinden de rev limiter op te zoeken. Ik tokkel in drukke gebieden of langs de huizen op de dijk gewoon laag in de toeren voorbij. Niemand die er in principe last van heeft, tenzij ze dat zelf graag willen, die heb je er ook altijd bij natuurlijk.
Vorige week twijfelde ik aan de boordspanning van mijn motor (want er ging een raar lampje aan dat niet aan hoorde te gaan).
Op de oprit de multimeter er aan gehangen, en de motor op verschillende toerentallen laten draaien. Er zijn nog geen buren bij me geweest om eens te komen vragen wat dat te betekenen had, maar het was wel LUID.
En dan is mijn motor nog origineel...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:38
kneusteun schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:33:
https://nieuwsmotor.nl/ni...end-op-experience-island/
Echt de maand April puilt uit van de ADV evenementen.
Er zijn behoorlijk wat weekenden dubbele evenementen, was leuk geweest als er wat spreiding was....
Ziet er leuk uit! Dan helaas onderweg naar Mulhouse... (Op de brommer uiteraard :+ )

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@DRAFTER86 Enduristan is Zwitsers :)

-edit: spuitelf

[ Voor 36% gewijzigd door _eLMo_ op 23-03-2026 13:51 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:13
DrivinUCrazy schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:45:
[...]

Vorige week twijfelde ik aan de boordspanning van mijn motor (want er ging een raar lampje aan dat niet aan hoorde te gaan).
Op de oprit de multimeter er aan gehangen, en de motor op verschillende toerentallen laten draaien. Er zijn nog geen buren bij me geweest om eens te komen vragen wat dat te betekenen had, maar het was wel LUID.
En dan is mijn motor nog origineel...
Vervangingsdemper? Er komt een moment dat de helft van de dempingwol uit een absorbtiedemper geblazen is ;)

Kwam daar bij mijn RSV Mille ook achter toen ik hem moest jumpstarten vanwege een probleem met het laadcircuit :X

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Mijn volledige motor is origineel, inclusief de demper. Waar geen wol in zit maar plaatjes. ;)

Het probleem heeft zich daarna trouwens vanzelf opgelost. Tijdens het rijden ging het sleutelsymbooltje rood branden. (=startonderbreker) Dat is geen foutmelding op zich die de werking van de motor beïnvloedt, dus ik ben er mee naar huis gereden. Het risico was groter dat de motor na het uitschakelen niet meer wilde starten.

Thuis knipperde dat lampje nog steeds heel vaag. Boordspanning was in orde. Na een kwartiertje stilstand op contact omdat ik met een OBD-tooltje in de weer was, werd het lampje zwakker. En zwakker, en zwakker... En toen was het weg? :?
Sindsdien werkt het weer zoals het hoort. Ik heb voor de zekerheid preventief de accu vervangen, maar eigenlijk is dat alleen voor mijn gemoedsrust. Ik heb geen enkele meetbare reden kunnen vinden om dat te doen. En dát vind ik de engste storingen, iets waar geen aantoonbare reden voor is. :X Misschien was het wel wraak voor het feit dat 'ie een afspraak bij de dealer had in plaats van bij de persoon die de motor normaal voor me vertroetelt. :+

Dat had ik 8 maart al gepost blijkbaar. :P

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• WilbertNeems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:45
@Joris748 Is een tanktas, die meestal enigzins gevormd zijn, achterop geen optie? Zo'n tankring is vast ook achterop te monteren.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:33

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

kneusteun schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:31:
[...]

Bij Honda was een olie probleem bij wat CB's toch? of ook alweer een nieuw probleem?
Ja, de net geleverde CB1000's, de hornets maar ik meen nog wat anders ook nu in 2026 (ben het ff kwijt, kwam langs in één van de tientallen filmpjes die ik kijk :+ ) en een jaar geleden was er ook al wel wat..zelfs dus de TransAlp.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Ja, maar die recall van vorig jaar was een ander issue, en deels andere modellen.

Nu is er een probleem op het CB1000 platform (zoals de Hornet en de CB1000GT), vanwege overmatig olieverbruik. Het vreemde (of gewoon stom toeval met een ander type blok) wil dat er net ook een terugroepactie in gang is gezet voor de CBR600RR, óók vanwege overmatig olieverbruik.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 12:55:
Achterkantje is volgens mij helemaal origineel, maar al behoorlijk clean van zichzelf.

Er zitten nu Pirelli Scorpion Rally ST op. Sowieso een meer dan capabele wegband.
volgens mij ook, kon het op de foto niet goed zien, hij zag er al vrij minimalistisch uit maar juist motoren met zo'n enduro-style bank knappen nog meer op van zo'n tailtidy. Allicht is het wat voor je, kan die op de lijst voor Sinterkerstjaardag. :P

https://evotech-performan...ti-desertx-tail-tidy-2022

Ah okay.....beetje vooruitlopend op de zaken verdwaalde ik al een beetje in bandenland :+

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DrivinUCrazy schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:33:
Ja, maar die recall van vorig jaar was een ander issue, en deels andere modellen.

Nu is er een probleem op het CB1000 platform (zoals de Hornet en de CB1000GT), vanwege overmatig olieverbruik. Het vreemde (of gewoon stom toeval met een ander type blok) wil dat er net ook een terugroepactie in gang is gezet voor de CBR600RR, óók vanwege overmatig olieverbruik.
waar het om ging was dat er spreekwoordelijk "rook" was bij het 457 blok van Aprilia, dat lijkt vooralsnog niet te leiden tot "vuur" , met andere woorden dat er daadwerkelijk iets is met dat blok.

ik gaf slechts even aan het zomaar wel mogelijk is omdat zelfs bij het zeer reputabele Honda de afgelopen jaren wel eens wat mis was......naast de recent geïntroduceerde Hornets blijkt dus ook de 600RR de sjaak.

@kneusteun het is de CBR600RR waar nu ook wat mis mee is.

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 23-03-2026 14:39 . Reden: Tiepvaut. ]

• DrivinUCrazy
  • Nu online
Aan de ene kant zijn veel terugroepacties geen goed teken. Aan de andere kant, te weinig terugroepacties óók niet. Ik heb liever een fabrikant die snel zijn verantwoordelijkheid neemt, dan een fabrikant die blijft beweren "U bent de eerste met deze klacht. U bent de eerste met dit probleem! Hier hebben wij nog nooit van gehoord"
Pinokkio is er niets bij.

• Joris748
Fraggert schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:33:
[...]

volgens mij ook, kon het op de foto niet goed zien, hij zag er al vrij minimalistisch uit maar juist motoren met zo'n enduro-style bank knappen nog meer op van zo'n tailtidy. Allicht is het wat voor je, kan die op de lijst voor Sinterkerstjaardag. :P

https://evotech-performan...ti-desertx-tail-tidy-2022

Ah okay.....beetje vooruitlopend op de zaken verdwaalde ik al een beetje in bandenland :+
Toegegeven, hij is wel strak :9

Gaat op mijn sinterkerstjaardag verlanglijst!

* Joris748 is op 6 december jarig 8)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

DrivinUCrazy schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:07:
Aan de ene kant zijn veel terugroepacties geen goed teken. Aan de andere kant, te weinig terugroepacties óók niet. Ik heb liever een fabrikant die snel zijn verantwoordelijkheid neemt, dan een fabrikant die blijft beweren "U bent de eerste met deze klacht. U bent de eerste met dit probleem! Hier hebben wij nog nooit van gehoord"
Pinokkio is er niets bij.
Ja, 100% .....Honda pakt dit overigens gewoon goed op hoor IMHO.

mocht de proefrit met de 450GS bevallen dan komt het er op neer dat ik die ook nieuw bestel en BMW heeft de laatste jaren (AFAIK) niet de meest glansrijke reputatie wat betreft defecten aan/bij nieuwe modellen.

Het lastige is dat je vaak natuurlijk maar 1 kant meekrijgt en de negatieve verhalen ook eerder naar voren komen op een merk-gericht forum.

maar goed.......#YOLO :+

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Joris748 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:08:
[...]

Toegegeven, hij is wel strak :9

Gaat op mijn sinterkerstjaardag verlanglijst!

* Joris748 is op 6 december jarig 8)
Thought so 8)

d:)b

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16
ollie1965 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:27:
[...]

Jammer AI, het mist meestal de detail dingen.
Materiaal gebruik en veroudering is niet zo strikt als het zo even wordt opgesomd door AI.
De schaal en dempingsmateriaal (EPS) verouderen voornamelijk/sneller door UV en veel minder door "het bestaan" van het materiaal na de productie. Waarbij de EPS van een helm dus meer veroudering (speling door het telkens dragen van) krijgt dan UV op kan komen.
Het schuim (binnenvoering met daarom heen stof) daarin tegen verouderd wel na de productie maar doet er gemiddeld toch iets van 10 jaar over om echt te verpulveren bij goed gebruik.

Gebruik je de helm dagelijks/heel frequent/veel kilometer zou ik zeggen 5-7 jaar voor een gerenommeerd merk.
Het is natuurlijk niet percee waar, en zal ik het geval van veiligheid vaak op een worst-case gebruik worden gegooid. Dus bij intensief gebruik 5-7 jaar en voor de gemiddelde mooi-weer-only-rijder dus wellicht wat langer. Dat neem niet weg dat een helm die al dik 2.5 jaar in het schap ligt wel 'minder' waard zou zijn dan een echt nieuwe.

Overigens heb ik online niks kunden vinden over onderzoek dat aantoont dat die ook echt zo is. Alle informatie komt van sites die baat hebben bij een snelle afschrijving en aanfschaf van een nieuwe...

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:51
_eLMo_ schreef op maandag 23 maart 2026 @ 11:07:
@Joris748 ik heb deze gekocht nadat ik em zag bij @Bommes, en ben er blij mee voor offroad dagjes, tot nu toe ook nog geen water binnen gehad. Hij is geen 10 liter, dus ligt beetje aan je doel.

https://enduristan.nl/col.../products/tail-pack-large

Goedkopere zijn er vast te vinden :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9gGlWzG1pPrbrdeND1yveXUpc4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L6LjlZk8J6CnXjPuhumBdiRg.jpg?f=fotoalbum_large
Check, fijn ding, kwam op Marktplaats voorbij voor half geld wat ze nieuw kosten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:08

Vrijdag

De Goede

Bommes schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:45:
[...]

[Afbeelding]
Check, fijn ding, kwam op Marktplaats voorbij voor half geld wat ze nieuw kosten.
Indrukwekkende prestatie van de rugtas, zo de motor overeind houden 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:32
YouTube: YAMAHA TENERE WORLD RAID | LAUNCH FIRST RIDE WITH CHRIS!

De world raid test was ook weer met NL platen.
Hadden we hier al keer over dacht ik, dat waarschijnlijk hier een demo meer opbrengt dan een hoop andere landen.

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
kneusteun schreef op maandag 23 maart 2026 @ 13:33:
https://nieuwsmotor.nl/ni...end-op-experience-island/
Echt de maand April puilt uit van de ADV evenementen.
Er zijn behoorlijk wat weekenden dubbele evenementen, was leuk geweest als er wat spreiding was....
Deze en Adventure Challenge (4&5 apr) staan beide op de planning om even te gaan kijken in ieder geval. Sowieso Pol Tarres eens bezig zien in het echt. Adv Challenge is nog wat hoog gegrepen om mee te doen.

Nog andere noemenswaardige ADV-evenementen die maand of komende maanden?

• kneusteun
Ja er zijn weer wat ritten via andere instanties en vanuit groepen.
4 April meppen, maar heb ook 4 april een optie tot groepsrit met kamperen. En inderdaad die challenge.

11 april vanuit mijn garage, en 1 via de Reddit discord, en nog een crossbaan dag dacht ik.

Dan weekend erna nog een Brabant rit georganiseerd door een groepje rijders, en deze van dare het weekend erna.

Dan mis ik er vast nog een paar…

[ Voor 3% gewijzigd door kneusteun op 23-03-2026 16:16 ]

• Bommes
Vrijdag schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:06:
[...]

Indrukwekkende prestatie van de rugtas, zo de motor overeind houden 8)
Rugzak werkt overigens niet altijd goed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0h7sLifygxZaRN2AVptctgwb38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DJqFC1JVywbBRMT8xKQsU3da.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Bommes schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:26:
[...]

Rugzak werkt overigens niet altijd goed
[Afbeelding]
Ja, maar dat is de verkeerde kant. Op rechts valt 'ie gegarandeerd om. Een motor is immers altijd linksdragend 8)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 22:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ozzynator schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 19:40:
Nou, alvast succes met je nek en polsen.
Je post krijgt 10 plusjes maar ik ben wel benieuwd wat er dan zo overduidelijk mis is bij een NC750X dat je nek en polsen het blijkbaar moeten ontgelden, aangezien een NC750X ergens ook nog wel op een lijst van me staat :)

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Joris748
Kuusj schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:22:
[...]

Je post krijgt 10 plusjes maar ik ben wel benieuwd wat er dan zo overduidelijk mis is bij een NC750X dat je nek en polsen het blijkbaar moeten ontgelden, aangezien een NC750X ergens ook nog wel op een lijst van me staat :)
Wat er mis is? Als Chuck Norris zou reincarneren in een motor, dan zou het de NC750 zijn :+

(check dit topic even op NC750 ;))

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:00

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Ik denk dat we voor de uitleg van deze running gag even moeten overschakelen naar @HTT-Thalan, een voormalig eigenaar van zo'n NC :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bommes
Vrijdag schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:14:
[...]

Ja, maar dat is de verkeerde kant. Op rechts valt 'ie gegarandeerd om. Een motor is immers altijd linksdragend 8)
* Bommes zoekt in 't zwaartekracht foto archief

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S13czkUqk1RDWX0pFnxcuRNh4C4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JRRBMGAIjVlsXdQlSMn8Wib8.jpg?f=fotoalbum_large
Check 8)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
[...]

Buiten de running gag moet je m gewoon op je lijstje laten staan! Ik snap wel wat mensen hier in zien :)

Toen ik van de AT (tank) af op de NC stapte was ik lichtelijk sad, maar na 5 minuutjes had ik mezelf een aangepaste rijstijl aangemeten en heb ik inmiddels t hele weekend al een hoop plezier gehad. _/-\o_

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:30

ozzynator

Nevermind.

[...]

Haha, er is helemaal niets mis met een NC, hier op hef forum is ooit de legende ontstaan dat een NC een van de hoogste koppels allertijden heeft en daar wordt altijd gretig over gegrapt en gegrold.

Moette doen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 22:41

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

ozzynator schreef op maandag 23 maart 2026 @ 18:26:
[...]

Haha, er is helemaal niets mis met een NC, hier op hef forum is ooit de legende ontstaan dat een NC een van de hoogste koppels allertijden heeft en daar wordt altijd gretig over gegrapt en gegrold.
Ik lees het nu ja, grapjassen :+

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Bommes schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:48:
[...]

* Bommes zoekt in 't zwaartekracht foto archief

[Afbeelding]
Check 8)
Ik zie de rugtas niet. Tja, dan valt 'ie hè 😌

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Net het filmpje van Kate gekeken over de F450 GS en blijkbaar zijn de spaakwielen momenteel niet te configureren omdat alle beschikbare spaakwielen al zijn uitverkocht. En ze noemt 25 april als introductiedatum.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Joris748 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:46:
Ander onderwerp. Ik ben nog op zoek naar een casual bagage-oplossing (ca 10-15L) voor dagtrips. Tanktas is natuurlijk een voor de hand liggende optie.

Een kleine tailbag, die met straps op het bagagerekje te bevestigen is, heeft eigenlijk mijn voorkeur. Maar die moet dan wel vormvast zijn, zodat er ook losse spullen in meegenomen kunnen. En gemakkelijk toegankelijk natuurlijk om er snel iets uit te pakken of in te doen.

[Afbeelding]

Laatste optie is een topkoffer. Het bagagerekje is voorbereid voor een SW-Motech TRAX ADV topkoffer (38L). Enorm veelzijdig, maar vind ik persoonlijk minder mooi.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus nu mijn vraag: naar welke tailbags zou ik kunnen kijken?
Vrij prijzig, maar wel mooi, stevig spul:

Zijn ook wat andere modellen waar je wat mee kunt.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Gz7PaShHwqeDRwiEr6fbDi5TfA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/lMt3v9fXd6xUAuvb2F4GWFGM.jpg?f=user_large

Show je motorscooter in z'n niet echt natuurlijke habitat? :P

Het was even knutselen, iets met de montageplaat die ik bij deze koffer kocht op het wingrack van de Diversion monteren (want mooier) de oude montageplaat van het wingrack op de PS zetten, maar de koffer zit erop en is dus uitwisselbaar met die van de motor :)

De oplettende kijker ziet onder de reflector iets zitten dat lijkt op een stickertje. Dat klopt, dat is deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/juAjwM8gJuALZZ_1dLhJmsXuaGo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/D6vmVtUaYCxmJekQOys6upyS.jpg?f=user_large

Ik vond 'm goed genoeg :+

[ Voor 24% gewijzigd door Destruction op 23-03-2026 20:48 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Joris748
Aikon schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:24:
[...]

Vrij prijzig, maar wel mooi, stevig spul:

Zijn ook wat andere modellen waar je wat mee kunt.
Kwamen een paar collega die-hards in dit topic ook al mee. Is wel een interessante optie d:)b

Mosko Moto heeft ook zoiets, maar is meteen veel te groot.

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:01
@Joris748, voor extra opties, ik heb achterop de Tenere deze zitten: https://bluerider.nl/prod...-edition-bagagehouder-tas

Onlangs nog goed de waterdichtheid getest; ik ben onderweg geen druppel Monster energy verloren. Jammer dat het blikje wel leeg was omdat deze 200 kilometer tegen wat gereedschap aan lag te schuren :+

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:34
Destruction schreef op maandag 23 maart 2026 @ 17:36:
Ik denk dat we voor de uitleg van deze running gag even moeten overschakelen naar @HTT-Thalan, een voormalig eigenaar van zo'n NC :P
Ik weet het nog als de dag van gisteren, toen ik mijn in mijn 1988 gebouwde, getunede en uitgebouwde Transalp PD06 met 50pk verkocht aan een liefhebber omdat ik teveel reed op jaarbasis (toen nog veel woon-werk) om maar olie in dat blok te blijven gieten. Ik besloot een scheiding aan te brengen tussen road en offroad, dus ik vond ergens een voordelige XR600R en voor het asfalt kwam er een NC700XA bij, van een voormalig politieman geweest die er elke dag mee op en neer reed naar de Haven van Antwerpen waar hij naar verluid invaldienst reed met deze motor als één van de sleepboten het bij het afmeren van containerschepen liet afweten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-GTAMw83qi-5UKMajb6VeKQct4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JvRqlI3OG2lMBVeZRN1XEtLQ.png?f=fotoalbum_large

De Transalp begon uit pure jaloezie nog meer olie te verbruiken. Er is zo'n leuk feitje over de markeringen op de achterkant van de oren van een tijger: deze zouden bedoeld zijn om roofdieren af te schrikken. Toen ik dat leerde was ik minder bang van tijgers, maar extra bang voor dat onbekende dier dat tijgers voor ontbijt eet.

Daar waar ik gewend was dat mijn trouwe Transalp met gemak de sporen in de modder volgde bij onze toerritten met de TA-club, realiseerde ik me dat er dus ook een machine moest bestaan die deze sporen máákt. En die vond ik dus zomaar nietsvermoedend bij een dealer in Zeeland, afgeprijsd naar 3500 euro omdat er geen onderhoudshistorie bij was en er al redelijk wat kilometers op stonden. Wist die dealer veel...

In de jaren daarna af en aan met het ding gereden. Op een gegeven moment kreeg ik bericht van verkeer en waterstaat en de belastingdienst. Ik moest een speciale vergunning aanvragen om nog de weg op te mogen en er zou een nieuwe belastingklasse voor mij opgetuigd worden omdat het niet verantwoord bleek om met deze motor door te blijven rijden, daar konden ze niet tegenaan asfalteren. Ik bedoel, tanks met rupsbanden worden ook niet voor jan met de korte achternaam op een dieplader vervoerd, natuurlijk.

Uiteindelijk dus maar de moeilijke beslissing gemaakt het ding te verkopen, want ik heb helemaal geen rijbewijs om met een dieplader te mogen rijden. Op kenteken was het een A2 motor, want dat wordt natuurlijk alleen over PK's gemeten en niet over koppel - gelukkig maar, anders hadden ze bij de RDW een nieuwe A+ categorie moeten optuigen om met dit ding te mogen touren. Daardoor heb ik hem aan een student kunnen slijten die er naar verluid nu mee in de regio Eindhoven rondrijdt waar hij een zakcentje bij verdient door met deze motor nieuwe tankbanen in te rijden voor de volgende generatie Leopard 2A8-gevechtstanks die defensie heeft aangeschaft.

Leuk feitje: de LHC in Zwitserland gebruikt het motorblok van een NC700XA om neutronen te versnellen over hun kilometers lange testbaan. Naar het schijnt heeft het ding slechts een halve liter benzine nodig om een functioneel zwart gat te genereren.

En nou even serieus:

Honda heeft ooit het motorblok van een Honda Jazz doormidden gesneden en onder een motorfiets gehannesd. Omdat het ding ontzettend underpowered is lopen die dingen mega veel kilometers (3 ton+ is geen uitzondering) zonder problemen, maar de toerenbegrenzer op ~6500 toeren maakt dat het ding aanvoelt als een dieseltje dus ondanks het laag geplaatste gewicht en de smijtbaarheid zijn veel mensen er na enkele maanden wel weer op uitgekeken. Het model is wel enorm beginners- en onderhoudsvriendelijk, voordelig, praktisch en zuinig.

Ga je zoals hierboven genoemd werd echt 'naar het blok' rijden kun je er echt prima lol mee hebben maar je moet er wel de persoon voor zijn. Het ding is ontzettend stil, offroad lukt niet echt (geen uitschakelbare ABS, laag geplaatste uitlaat, 17" gegoten wielen etc). Verbruik wel lekker laag, 1 op 30 is prima haalbaar en mits je de DCT automaat hebt waarbij schakelen geen factor is kom je er echt dikke prima mee vooruit, ik zou hem dan zelfs vlot noemen - maar je rijbewijs ermee kwijt rijden gaat je op de snelweg moeilijk lukken.

Ik heb hier altijd verdedigd waarom ik op zo'n ding reedt; hij paste bij mijn use case en ik was er zo mee vergroeid dat ik de pk's die er wél in zaten ook altijd kon aanspreken zonder dat de motor er met mij vandoor ging, zogezegd. Ik ben ook van mening dat je pas een snellere motor moet kopen zodra jij sneller bent dan de vorige waar je op reed.

Uiteindelijk ging ik het pad motorinstructeur bewandelen en voor het daartoe benodigde examen moet je met minimaal 70pk op komen dagen. Dat haalt de NC niet dus moest hij het veld ruimen voor wat snellers - anders had hij hier echt nog wel gestaan want ik blijf erbij dat het een leuk ding is.

• Pyr0_
  • Laatst online: 17:46
HTT-Thalan schreef op maandag 23 maart 2026 @ 22:17:
[...]

[...]

Ik weet het nog als de dag van gisteren, toen ik mijn in mijn 1988 gebouwde, getunede en uitgebouwde Transalp PD06 met 50pk verkocht aan een liefhebber omdat ik teveel reed op jaarbasis (toen nog veel woon-werk) om maar olie in dat blok te blijven gieten. Ik besloot een scheiding aan te brengen tussen road en offroad, dus ik vond ergens een voordelige XR600R en voor het asfalt kwam er een NC700XA bij, van een voormalig politieman geweest die er elke dag mee op en neer reed naar de Haven van Antwerpen waar hij naar verluid invaldienst reed met deze motor als één van de sleepboten het bij het afmeren van containerschepen liet afweten.

[Afbeelding]

De Transalp begon uit pure jaloezie nog meer olie te verbruiken. Er is zo'n leuk feitje over de markeringen op de achterkant van de oren van een tijger: deze zouden bedoeld zijn om roofdieren af te schrikken. Toen ik dat leerde was ik minder bang van tijgers, maar extra bang voor dat onbekende dier dat tijgers voor ontbijt eet.

Daar waar ik gewend was dat mijn trouwe Transalp met gemak de sporen in de modder volgde bij onze toerritten met de TA-club, realiseerde ik me dat er dus ook een machine moest bestaan die deze sporen máákt. En die vond ik dus zomaar nietsvermoedend bij een dealer in Zeeland, afgeprijsd naar 3500 euro omdat er geen onderhoudshistorie bij was en er al redelijk wat kilometers op stonden. Wist die dealer veel...

In de jaren daarna af en aan met het ding gereden. Op een gegeven moment kreeg ik bericht van verkeer en waterstaat en de belastingdienst. Ik moest een speciale vergunning aanvragen om nog de weg op te mogen en er zou een nieuwe belastingklasse voor mij opgetuigd worden omdat het niet verantwoord bleek om met deze motor door te blijven rijden, daar konden ze niet tegenaan asfalteren. Ik bedoel, tanks met rupsbanden worden ook niet voor jan met de korte achternaam op een dieplader vervoerd, natuurlijk.

Uiteindelijk dus maar de moeilijke beslissing gemaakt het ding te verkopen, want ik heb helemaal geen rijbewijs om met een dieplader te mogen rijden. Op kenteken was het een A2 motor, want dat wordt natuurlijk alleen over PK's gemeten en niet over koppel - gelukkig maar, anders hadden ze bij de RDW een nieuwe A+ categorie moeten optuigen om met dit ding te mogen touren. Daardoor heb ik hem aan een student kunnen slijten die er naar verluid nu mee in de regio Eindhoven rondrijdt waar hij een zakcentje bij verdient door met deze motor nieuwe tankbanen in te rijden voor de volgende generatie Leopard 2A8-gevechtstanks die defensie heeft aangeschaft.

Leuk feitje: de LHC in Zwitserland gebruikt het motorblok van een NC700XA om neutronen te versnellen over hun kilometers lange testbaan. Naar het schijnt heeft het ding slechts een halve liter benzine nodig om een functioneel zwart gat te genereren.

En nou even serieus:

Honda heeft ooit het motorblok van een Honda Jazz doormidden gesneden en onder een motorfiets gehannesd. Omdat het ding ontzettend underpowered is lopen die dingen mega veel kilometers (3 ton+ is geen uitzondering) zonder problemen, maar de toerenbegrenzer op ~6500 toeren maakt dat het ding aanvoelt als een dieseltje dus ondanks het laag geplaatste gewicht en de smijtbaarheid zijn veel mensen er na enkele maanden wel weer op uitgekeken. Het model is wel enorm beginners- en onderhoudsvriendelijk, voordelig, praktisch en zuinig.

Ga je zoals hierboven genoemd werd echt 'naar het blok' rijden kun je er echt prima lol mee hebben maar je moet er wel de persoon voor zijn. Het ding is ontzettend stil, offroad lukt niet echt (geen uitschakelbare ABS, laag geplaatste uitlaat, 17" gegoten wielen etc). Verbruik wel lekker laag, 1 op 30 is prima haalbaar en mits je de DCT automaat hebt waarbij schakelen geen factor is kom je er echt dikke prima mee vooruit, ik zou hem dan zelfs vlot noemen - maar je rijbewijs ermee kwijt rijden gaat je op de snelweg moeilijk lukken.

Ik heb hier altijd verdedigd waarom ik op zo'n ding reedt; hij paste bij mijn use case en ik was er zo mee vergroeid dat ik de pk's die er wél in zaten ook altijd kon aanspreken zonder dat de motor er met mij vandoor ging, zogezegd. Ik ben ook van mening dat je pas een snellere motor moet kopen zodra jij sneller bent dan de vorige waar je op reed.

Uiteindelijk ging ik het pad motorinstructeur bewandelen en voor het daartoe benodigde examen moet je met minimaal 70pk op komen dagen. Dat haalt de NC niet dus moest hij het veld ruimen voor wat snellers - anders had hij hier echt nog wel gestaan want ik blijf erbij dat het een leuk ding is.
Jij hebt echt een hele dikke duim he! _O-

Ik vindt zo'n nieuwere NC750X nog best gaaf uitzien, hier in de stad zie ik vaker een witte, geen lelijk ding hoor.

• Blabla13
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 22:14
@HTT-Thalan Kudos voor het kletsverhaal 😹

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Een NC verplaatst zich niet. Een NC duwt de Aarde onder zich weg 8)

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Vrijdag schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:08:
[...]

Chuck Norris --> CN --> NC... Toeval? Ik denk het niet.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• 4x2
  • Laatst online: 17:28

4x2

lộn xộn quá

Gisteren heeft een vriend van me nog een NC700X gekocht, hij had een Deauville 700, maar die kwam toch wat koppel tekort.

Buiten de grapjes: de NC7x0S/X rijdt dikke prima door het lage zwaartepunt, zijn praktisch, erg zuinig, comfortabel en betrouwbaar, je moet alleen, zoals gezegd, het blok iets anders rijden dan je gewend bent.

Met DCT is het helemaal prima, het enige waar je, zoals iedere automaat, rekening mee moet houden is dat de bak niet vooruit kan kijken en jij wel, dus als je denkt dat je een lagere versnelling nodig gaat hebben kun je m dr ook zelf al in tikken.

[ Voor 27% gewijzigd door 4x2 op 24-03-2026 09:48 ]

leeg

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

Vrijdag schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 08:08:
[...]

Vandaar ook dat we 1x per 4 jaar een dag extra hebben, alle NC bij elkaar laten de aarde een klein beetje harder draaien dan de bedoeling is.

Moette doen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:09
Bommes schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:45:
[...]

[Afbeelding]
Croissantje mist. :P
Gisteren prima een rondje gereden door de Rijnvallei bij Worms. Met 17 graden is dat een stuk beter dan in de zomer. 8)

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

ozzynator schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:09:
[...]

Vandaar ook dat we 1x per 4 jaar een dag extra hebben, alle NC bij elkaar laten de aarde een klein beetje harder draaien dan de bedoeling is.
Precies. En als nu iemand zegt "ja maar niet alle NC's rijden altijd dezelfde kant op?". Dan is het antwoord: Aardschollen 8)

• Joris748
Vrijdag schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:32:
[...]

Precies. En als nu iemand zegt "ja maar niet alle NC's rijden altijd dezelfde kant op?". Dan is het antwoord: Aardschollen 8)
Dus in Japan hebben ze daarmee hun eigen aardbevingen gecreëerd? 8)7

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:25

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Joris748 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 11:22:
[...]

Dus in Japan hebben ze daarmee hun eigen aardbevingen gecreëerd? 8)7
Zeker, hier wordt met 3x een R1 van Yamaha een aardbeving van de categorie 2 veroorzaakt bij het testen van de motor, bij een NC is dat bij 1 motor natuurlijk gelijk al een cat 2 vandaar dat men bij het proeftesten van een NC niet over de limiet van 3 gelijktijdig wil gaan in een richting.
Wil men er 4 tegelijk testen dan plaatst men 2 in de tegenovergestelde richting om de tektonische platen niet te veel te activeren.

[ Voor 9% gewijzigd door ollie1965 op 24-03-2026 15:15 ]

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

• BM
  • Registratie: September 2001

BM

Admin Softe Goederen
Gister bij Berrt de allroad basis training gedaan. Wat een lol :D Vreselijk geluk gehad met het weer, en onwijs veel geleerd. Leuke groep, en een fantastische trainer.

Nu slaat alleen de twijfel toe: mijn motor heeft nieuwe banden nodig, en ik zou echt best wat vaker stukken zand mee willen pakken. Echter rijd ik wel voornamelijk (90%) snelweg / woon-werk, waar ik een TKC80 (oid) niet op stuk wil rijden. De 'oplossing' zou dan zijn, een setje extra velgen, maar waar ik die voor andere merken nog wel eens op marktplaats zie staan, lijken die voor Suzuki niet echt beschikbaar te zijn. Iemand nog suggesties waar ik zou kunnen zoeken?
Fraggert schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:11:
[...]

mocht de proefrit met de 450GS bevallen dan komt het er op neer dat ik die ook nieuw bestel en BMW heeft de laatste jaren (AFAIK) niet de meest glansrijke reputatie wat betreft defecten aan/bij nieuwe modellen.
Ik had gister een redelijk nieuwe (6500km) GS1300 bij bovenstaande training, en als ik op de storing die ik voorbij zag komen af moet gaan.... is daar nog wel wat te verbeteren. Instructeur weet het aan de software die nog niet helemaal 100% was, maar ik vond het enigszins verontrustend...

Xbox
Even the dark has a silver lining | Te koop: Chigee AIO-6 + toebehoren

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
@BM welke storingen? Enige die ik zie zijn de zwakke accu, waardoor je na lange stilstand soms "kritieke boordspanning" melding krijgt en de motor allerhande systemen uitzet, die na start vervolgens gewoon werken. Hoor andere 1300's op ons op de club ook niet klagen.
Zover ik weet heeft de 1300 geen problemen.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Star Citizen

• BM

BM

Admin Softe Goederen
_eLMo_ schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 12:30:
@BM welke storingen? Enige die ik zie zijn de zwakke accu, waardoor je na lange stilstand soms "kritieke boordspanning" melding krijgt en de motor allerhande systemen uitzet, die na start vervolgens gewoon werken. Hoor andere 1300's op ons op de club ook niet klagen.
Zover ik weet heeft de 1300 geen problemen.
Ik heb ook geen idee wat de 'bekende' problemen zijn, ga enkel af op wat 'mijn' motor gister aangaf. Ik kreeg standaard na starten een storing in het motor-programma (oid, niet precies onthouden). Storingslampje is hele dag ook niet uit geweest, en aan het einde kwam er nog een melding over een 'aandrijvingsstoring, direct door specialist laten checken' bij. Ik mocht doorrijden, prima, maar ik zou minder gelukkig zijn als ik 'm zelf gekocht had.

Xbox

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:18

jeroenathome

Een regel tekst

@BM Ipv van TKC 80 kan je ook kiezen voor TKC70(rocks). In augustus richting de Dolomieten gereden voor 2 weken en de ook in de winter zoveel mogelijk kilometers gemaakt met de motor. Ik heb nu nog 3mm profiel op de TKC70 rocks. Ik vind het een prima band als je de keuze moet maken tussen beide ondergronden.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

• kneusteun
De rocks zou ik 20 procent offroad geven....

Ik zou dan voor iets meer 50/50 gaan, tkc80v2 werkt prima, maar er zijn heen hoop 50/50 banden die prima werken.

• BM

BM

Admin Softe Goederen
Overigens was ik niet per-se opzoek naar bandenadvies (de TKC80 die ik gister mee had deden het prima), ik zocht vooral naar velgen-advies :P (maar de bandendiscussie kunnen we best wel weer eens opnieuw starten :+ )

Xbox

• kneusteun
Velgen, setje haan wielen.
Zonder keuze zit je op 1300 ish
Wil je color matchen kom je rond de 1600 ish uit voor een set.

Zijn andere opties maar dit is de meest bewandelde route geloof ik.

• Willem
  • Laatst online: 00:59
Joris748 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:46:
Ander onderwerp. Ik ben nog op zoek naar een casual bagage-oplossing (ca 10-15L) voor dagtrips. Tanktas is natuurlijk een voor de hand liggende optie.

Een kleine tailbag, die met straps op het bagagerekje te bevestigen is, heeft eigenlijk mijn voorkeur. Maar die moet dan wel vormvast zijn, zodat er ook losse spullen in meegenomen kunnen. En gemakkelijk toegankelijk natuurlijk om er snel iets uit te pakken of in te doen.

[Afbeelding]

Laatste optie is een topkoffer. Het bagagerekje is voorbereid voor een SW-Motech TRAX ADV topkoffer (38L). Enorm veelzijdig, maar vind ik persoonlijk minder mooi.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dus nu mijn vraag: naar welke tailbags zou ik kunnen kijken?
Heb je een kunststof of stalen tank? Vind een tanktas met magneten erg chill, dat maakt het 'demonteren' eenvoudiger maar kansloos op kunststof. Of een Bagster oplossing, is dat er voor jouw model fiets? Vind ik zelf wel fraaie oplossing én flexibel omdat de tas zelf er met clips op zit.

Motor onderhoud bijhouden

• kneusteun
kneusteun schreef op maandag 23 maart 2026 @ 16:15:
4 April meppen, maar heb ook 4 april een optie tot groepsrit met kamperen. En inderdaad die challenge.

11 april vanuit mijn garage, en 1 via de Reddit discord, en nog een crossbaan dag dacht ik.

Dan weekend erna nog een Brabant rit georganiseerd door een groepje rijders, en deze van dare het weekend erna.

Dan mis ik er vast nog een paar…
Dan was ik get of the road nog vergeten dat is dacht ik 29 maart

• Willem
kneusteun:
Toevallig al eerder op Meppen geweest?
héél toevallig vorig jaar mei?

• kneusteun
Nope

Edit: wij gingen met vrienden wel eens naar furstenau met jeeps. Daar mochten helaas geen motoren rijden.

[ Voor 93% gewijzigd door kneusteun op 24-03-2026 16:10 ]

• 4x2
  • Laatst online: 17:28

4x2

lộn xộn quá

Willem schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:05:
[...]

Heb je een kunststof of stalen tank? Vind een tanktas met magneten erg chill, dat maakt het 'demonteren' eenvoudiger maar kansloos op kunststof. Of een Bagster oplossing, is dat er voor jouw model fiets? Vind ik zelf wel fraaie oplossing én flexibel omdat de tas zelf er met clips op zit.
Totdat dr ergens een staalsplinter aan die tas/magneet blijft hangen en heel je tank de vernieling in krast.
Die magnetische tanktassen zijn heel praktisch, maar niet als je iets om je motor geeft :P

Makkelijkste idee is denk ik een tanktas met zo'n klikaansluiting, je zet een adapter op je tank en kunt de tas er heel makkelijk op kliken en af halen (en soms kan ie ook achterop geknutseld worden)
Givi & SW-motech hebben die systemen.

leeg

• Joris748
Willem schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 15:05:
[...]

Ik verwacht staal. Als het een tanktas wordt dan kijk ik wel naar de adventure geörienteerde merken en die lijken eigenlijk alleen tanktassen met straps aan te bieden. Vind dan de Mosko Moto Nomex wel interessant.

Wat is er trouwens met de prijzen van Mosko Moto gebeurd? Die lijken geëxplodeerd te zijn. Onlangs die Reckless 80L gekocht voor 855 EUR (incl 10% beurskorting), nu staat hij voor 1300 EUR op de site.

De Bagster is niet beschikbaar voor mijn motor, maar zou die het toch niet worden. Vond het 25 jaar geleden al een lelijke oplossing en nu nog steeds :P

Edit: ook naar zo'n tankring gekeken, maar ook dat ziet er niet uit door de asymmetrische plaatsing van de vulopening.

Afbeeldingslocatie: https://www.motostorm.it/images/products/large/telai_borse/swmotech_trt.00.787.32400_2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Joris748 op 24-03-2026 16:19 ]

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-04 11:40
Terug van weg geweest...
Zo is het 21 augustus 2025, m'n verjaardag, en stap ik op de motor voor alweer de 5e jaarlijkse kampeermotortrip met vriend Paalco, naar Denemarken deze keer;
en zo heb je diezelfde avond een flinke paniekaanval, die een periode inluidt met veel stress, gedoe, niet slapen en uiteindelijk uitval op het werk vanwege een burnout.

Inmiddels zijn we alweer 7 maanden verder; ik heb 5 weken helemaal niet gewerkt en daarna steeds wat meer. Ik ben een loopbaantraject begonnen i.o.m. mijn werkgever, en heb ondertussen best veel tijd, dus ook tijd om motor te rijden.

En zo kwam ik bij Ducati Zaltbommel terecht, zij boden een prima prijs voor de Kawasaki Z900RS en daarom ben ik sinds vorige week de gelukkig eigenaar van een Ducati Multistrada 950S uit 2019. Koffers, keyless start, Skyhook semi-actieve vering, cruise control, quick shifter, allemaal luxe die de Kawa niet had, en dan natuurlijk ook een totaal ander motorblok. Van een Japanse 4-in-lijn naar een Italiaanse L-twin, dat is nogal een verschil. De Z900RS was mijn droommotor, 5-6 jaar geleden, en hij heeft me zeker niet teleurgesteld, wat een fijn ding. Maar ik wilde graag betere windbescherming, goede koffers en eigenlijk wilde ik gewoon graag een Ducati :*)

Vanmiddag had ik even tijd en ineens wist ik waar ik naartoe moest rijden; dé brug, de brug waarbij al zoveel Tweakers hun motor vereeuwigd hebben! Die blijkt hier een half uur rijden vandaan te liggen, via een leuke route, dus die zal ik nog wel eens vaker opzoeken. Maar hier dan dus de foto's met én de brug én mijn nieuwe Duc!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_22tGDWaj-0GWM0yUccub-IrjaA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uOb6Kh9t1PwN9LDK3jIZ53ee.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vabOHSXwN6FbaDTDltGw0qlVdgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7z3WzY8BNr7vFUrRxIKjHr4.jpg?f=fotoalbum_large

Oh, en de trip naar Denemarken was gelukkig wel een succes. Toegeven dat het niet zo goed met je gaat, dat helpt al, en ondertussen leven in het moment, niet bezig zijn met de toekomst en het gedoe op het werk. Ons 1e reisdoel was het RØMØ-festival, een strandrace voor voertuigen van vóór 1957 (uit m'n hoofd); samen met zo'n 40.000 Denen op het strand, terwijl de zon schijnt en de motoren ronken. Geweldig. Ik zal binnenkort wat foto's posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Hkuit op 24-03-2026 16:24 ]

• Willem
Joris748 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:16:
[...]

Ik verwacht staal. Als het een tanktas wordt dan kijk ik wel naar de adventure geörienteerde merken en die lijken eigenlijk alleen tanktassen met straps aan te bieden. Vind dan de Mosko Moto Nomex wel interessant.

Wat is er trouwens met de prijzen van Mosko Moto gebeurd? Die lijken geëxplodeerd te zijn. Onlangs die Reckless 80L gekocht voor 855 EUR (incl 10% beurskorting), nu staat hij voor 1300 EUR op de site.

De Bagster is niet beschikbaar voor mijn motor, maar zou die het toch niet worden. Vond het 25 jaar geleden al een lelijke oplossing en nu nog steeds :P

Edit: ook naar zo'n tankring gekeken, maar ook dat ziet er niet uit door de asymmetrische plaatsing van de vulopening.

[Afbeelding]
Helder. Alles valt of staat natuurlijk met het beschikbare budget :)
Bagster vind ik ook niet mooi, maar is wel praktisch en het beschermt je tank netjes.
Heb op een eerdere RSV ook een kliksysteem van SW Motech (of Rizoma) gehad, dat was een tankring waar je dan een tas op klikte. Was heel slick maar inderdaad wel prijzig.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:09
@Hkuit, welkom terug. :w
Mooie motor - zal @Pyr0_ het vast mee eens zijn - leuke locatie!

• Joris748
Hkuit schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:20:
Terug van weg geweest...
Zo is het 21 augustus 2025, m'n verjaardag, en stap ik op de motor voor alweer de 5e jaarlijkse kampeermotortrip met vriend Paalco, naar Denemarken deze keer;
en zo heb je diezelfde avond een flinke paniekaanval, die een periode inluidt met veel stress, gedoe, niet slapen en uiteindelijk uitval op het werk vanwege een burnout.

Inmiddels zijn we alweer 7 maanden verder; ik heb 5 weken helemaal niet gewerkt en daarna steeds wat meer. Ik ben een loopbaantraject begonnen i.o.m. mijn werkgever, en heb ondertussen best veel tijd, dus ook tijd om motor te rijden.

En zo kwam ik bij Ducati Zaltbommel terecht, zij boden een prima prijs voor de Kawasaki Z900RS en daarom ben ik sinds vorige week de gelukkig eigenaar van een Ducati Multistrada 950S uit 2019. Koffers, keyless start, Skyhook semi-actieve vering, cruise control, quick shifter, allemaal luxe die de Kawa niet had, en dan natuurlijk ook een totaal ander motorblok. Van een Japanse 4-in-lijn naar een Italiaanse L-twin, dat is nogal een verschil. De Z900RS was mijn droommotor, 5-6 jaar geleden, en hij heeft me zeker niet teleurgesteld, wat een fijn ding. Maar ik wilde graag betere windbescherming, goede koffers en eigenlijk wilde ik gewoon graag een Ducati :*)

Vanmiddag had ik even tijd en ineens wist ik waar ik naartoe moest rijden; dé brug, de brug waarbij al zoveel Tweakers hun motor vereeuwigd hebben! Die blijkt hier een half uur rijden vandaan te liggen, via een leuke route, dus die zal ik nog wel eens vaker opzoeken. Maar hier dan dus de foto's met én de brug én mijn nieuwe Duc!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oh, en de trip naar Denemarken was gelukkig wel een succes. Toegeven dat het niet zo goed met je gaat, dat helpt al, en ondertussen leven in het moment, niet bezig zijn met de toekomst en het gedoe op het werk. Ons 1e reisdoel was het RØMØ-festival, een strandrace voor voertuigen van vóór 1957 (uit m'n hoofd); samen met zo'n 40.000 Denen op het strand, terwijl de zon schijnt en de motoren ronken. Geweldig. Ik zal binnenkort wat foto's posten.
Fijn dat het weer beter gaat!

* Joris748 maakt een herinnering aan om binnenkort ook even naar de brug te rijden 8)

• Koekstra
  • Niet online
Koekstra schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 18:52:
Gister de AT weg gebracht voor z'n jaarlijkse beurt, kreeg ik vanmorgen een belletje dat ik toch wel écht toe was aan een nieuwe achterband.. En de voorband zou nog wel even kunnen (+/- 1500km) dus ik was gelijk blij, want nu kunnen er eindelijk met een goed excuus nieuwe banden om!

Hij had vanalles staan, maar ik wilde graag de Anakee Adventure. Die heb ik een tijd geleden al uitgezocht dus stond netjes op mn lijstje. De achterband was op voorraad, voor niet. Daar kon ik dan later een 'wacht afspraak' voor maken.

Eind van de dag (kwart voor 5!) belde ze of het me ging lukken om binnen 15 minuten de motor op te komen halen, want hij was wel klaar maar vanwege drukte gewoonweg geen tijd gehad om eerder te bellen. Het alternatief was dinsdag ophalen. Dus mijn vervolgvraag was natuurlijk wanneer ze die voorband verwachten.. 'Euhh, ja dinsdag... :9 Dus maar dinsdag eind van de middag doen dan?' Juist! _/-\o_

Nieuwe remblokken achter, remvloeisstof, deel van een terugroepactie op de linker stuurschakelaar (komt nog een nieuwe op) en dus 2 verse rubbers. Ik ben weer klaar voor de vakantie in Mei :+

En ohja, ik rij dus dit weekend op een NC750 :X O-)
Heit ze!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IMjxcEv5xk-t73vDm5Je3N2SL8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M7tM49BIKwqlJtZYVvPUUUAp.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste 3km vast gemaakt. Hoppa!

• Waaj
  • Niet online
4x2 schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:16:
[...]

Totdat dr ergens een staalsplinter aan die tas/magneet blijft hangen en heel je tank de vernieling in krast.
Die magnetische tanktassen zijn heel praktisch, maar niet als je iets om je motor geeft :P
[...]
Ik heb jarenlang (zo'n 200.000km) met magnetische tanktassen rondgereden en dat heeft nooit tot krassen geleid. Voor je de tas op de tank legt even halfslachtig over de onderkant vegen om de grootste troep eraf te halen en verder niet naar omkijken. Zelfs een keer onder hellingshoek afstappen en met m'n been de tanktas meenemen leverde geen schade aan de tank op. Dit in tegenstelling tot een riementanktas die ik korte tijd gebruikt heb die de lak dof maakte omdat hij continu een beetje aan het glijden was over de tank.

• Waaj
  • Niet online
Hkuit schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 16:20:
Terug van weg geweest...
Welkom terug :w

En veel plezier met je nieuwe motor!
Over 3 weken kom ik ook weer langs die brug maar dat is iedere keer helaas met het koekblik :/

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:21

Rick-Jan

always connected

Waaj schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 18:06:
[...]

Ik heb jarenlang (zo'n 200.000km) met magnetische tanktassen rondgereden en dat heeft nooit tot krassen geleid. Voor je de tas op de tank legt even halfslachtig over de onderkant vegen om de grootste troep eraf te halen en verder niet naar omkijken. Zelfs een keer onder hellingshoek afstappen en met m'n been de tanktas meenemen leverde geen schade aan de tank op. Dit in tegenstelling tot een riementanktas die ik korte tijd gebruikt heb die de lak dof maakte omdat hij continu een beetje aan het glijden was over de tank.
Zelfde hier inderdaad, even een paar keer vegen aan de onderkant van de tanktas voor plaatsen. Nooit problemen gehad met krassen oid.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• Bommes
Waar een rot tijd moet dat geweest zijn @Hkuit :(:)
Wel heel fijn dat je werkgever het zo goed oppakt, dat is helaas geen vanzelfsprekendheid.

Gave motor heb je gekocht (y) welkom terug in het topic weer.

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Oh, ik had hier nog nooit gepost, maar ik rij ook motor. Ik ben de trotse eigenaar van een Yamaha MT-09 Tracer uit 2017 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAkm0SY59RKpwuS1oHytiEtvoJI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WnghBl87B3HeVOfQVMDJsz4o.jpg?f=fotoalbum_large

En sinds afgelopen weekend staat er een Gilera Runner (125cc) uit 2011 naast, voor de kleine rundumhausen ritjes en voor woon/werk als ik de bus niet nodig heb:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9vWx1p52b3aGadh-tI-OrSNQ74=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f7PD87TDGnuRv0941jF7QQbE.jpg?f=fotoalbum_large

:*)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:39

Wokschotel

Op 6 wielen

Een Runner! 110 120 geen enkel probleem, koevoet schroevendraaier flipper en een baksteen

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:38
[...]

...
Ik ben wel blij met mijn Rhinowalk Mechanic (Mosko Nomax clone). Stuk vriendelijker geprijsd in ieder geval :*)
DRAFTER86 schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:16:
[...]

Gelukkig! Mij was niks verteld maar ik heb er vandaag al weer 180km opzitten :+
[Afbeelding]

[Afbeelding]

• Chevy454
  • Niet online
Project 40: aftermarket radiator

Het is een week stil geweest met het project door wat andere sidequests. Maar vandaag de garage eerst wat opgeruimd alvorens we de aftermarket radiator van CNL autoparts gingen passen. Deze komen uit China maar indien het niet zou passen kan ik die (hopelijk) snel terug sturen.

Na wat friemelen om de ventilator te monteren ging ik het geheel aan het frame monteren. De bovenste bout erin. De achterste bij de cilinderkop was een crime. Nu nog de onderste... Die helemaal verkeerd uitgelijnd staat :'(

Kijken en passen maar dit gaat het em niet worden. Dus deze gaat morgen terug. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:02
Zat in de oude topics eens terug te kijken, leuk die foto’s van de brug. Ik pleit ervoor dat we voor elke provincie/regio zo’n TBB (Tweakers Biker Beacon :+) vaststellen. Een mooie, unieke of gewoon herkenbare plek waar je op je gemak een toffe foto van je fiets kunt maken, evt kunt afspreken met andere Tweakers en idealiter een beetje leuk naartoe kunt rijden. Oh ja en helemaal mooi als het geen super toeristische plek is, waar je sowieso al 100 andere motoren tegenkomt bij de eerste de beste zonnestraal.

Ik denk vast na over een leuke plek in de kop van Overijssel ;)

• Willem
Leuk idee! Wat Zuid-Holland betreft: Vorige week was ik op de Maasvlakte, daar zijn verschillende toffe spots in haven setting met kranen, olie-overslag of containers op de achtergrond :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2gAjO6X2Q63OO2VBsoUpz1ONi8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SJlSK6XJ95x4NBiHrjDt7vs9.png?f=fotoalbum_large

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4fvijmCz_pSVSW50UoiauKPUyY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B96aNKDYbBAfWrinwRAkZVcq.jpg?f=fotoalbum_large

Mag ik een inzending doen voor die van Brabant ?

• Joris748
MarkyB schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 07:45:
[Afbeelding]

Mag ik een inzending doen voor die van Brabant ?
Ja dat mag, maar die plaats is al bepaald :+

*ahum* Laarbrug *ahum*

• Koekstra
  • Niet online
Stalensnuitje schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 23:39:
Zat in de oude topics eens terug te kijken, leuk die foto’s van de brug. Ik pleit ervoor dat we voor elke provincie/regio zo’n TBB (Tweakers Biker Beacon :+) vaststellen. Een mooie, unieke of gewoon herkenbare plek waar je op je gemak een toffe foto van je fiets kunt maken, evt kunt afspreken met andere Tweakers en idealiter een beetje leuk naartoe kunt rijden. Oh ja en helemaal mooi als het geen super toeristische plek is, waar je sowieso al 100 andere motoren tegenkomt bij de eerste de beste zonnestraal.

Ik denk vast na over een leuke plek in de kop van Overijssel ;)
Leuk idee! Ik zeg spaar kaart er bij onder het mom 'spaar ze allemaal' en dan kan iedereen mooi een soort persoonlijke collage bijhouden :P

Ai even gevraagd wat te porrelen, en voila!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eClUzQBcuWFni1IqRiK_B9zKTwc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gU5UgKwkHKgE3NmE3KwyDF0a.png?f=fotoalbum_large _O-
edit:
Frievland is misschien een uitdaging -O-

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

AI heeft ook een provincie of 3 te veel.

Moette doen.

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:02
Koekstra schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 07:58:
[...]

Leuk idee! Ik zeg spaar kaart er bij onder het mom 'spaar ze allemaal' en dan kan iedereen mooi een soort persoonlijke collage bijhouden :P

Ai even gevraagd wat te porrelen, en voila!

[Afbeelding] _O-
edit:
Frievland is misschien een uitdaging -O-
Ha top! Maar sowieso lijkt me alle 15 provincies aandoen wel lastig :+

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Stalensnuitje schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 08:35:
[...]

_O- _O- _O-

• Koekstra
  • Niet online
[...]

Aah dat moet je ruim zien. Vakje voor een waddeneiland en wellicht wat van onze zuiderburen? :9

• Waaj
  • Niet online
[...]

We kunnen altijd nog de Antillen erbij nemen.
Bonuspunten voor de eerste die een foto van z'n motor op Saba post :+

AI en fotosoep telt niet }:|

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

[...]

[Afbeelding]
ho eens.......die SWMotech lijkt me anders wel verdomd makkelijk want juist die asymetrische tankdop maakt een tanktas vele malen practischer.

ik reed jaren met zo'n tanktasje rond..van de Fireblade, Gixxer tot en met op de 1150GSA en ik vond dat altijd zo'n gekloot met tanken dat ik later tailbags ben gaan gebruiken en op de BMW zelf een topkoffer.

• ibothead
  • Laatst online: 17:34
Mensen hier al gezien dat yahama nederland 1000 euro korting geeft op zijn nieuwe mt09 2026 model!
Gewoon een nieuwe bike voor 11,7k _/-\o_

Ik ben echt benieuwd of het net zo lekker rijd als de oude tracer die ik had maar nu met quick shifter en CC O-) :+

• Waaj
  • Niet online
Fraggert schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:17:
[...]

ho eens.......die SWMotech lijkt me anders wel verdomd makkelijk want juist die asymetrische tankdop maakt een tanktas vele malen practischer.

ik reed jaren met zo'n tanktasje rond..van de Fireblade, Gixxer tot en met op de 1150GSA en ik vond dat altijd zo'n gekloot met tanken dat ik later tailbags ben gaan gebruiken en op de BMW zelf een topkoffer.
Dat vond ik altijd het voordeel van magnetische tanktassen, je pakt ze er zonder moeite af en legt ze er ook weer simpel op en klaar. Tanktassen met riemen zijn wat dat betreft stukken onhandiger. Ik heb nu een tanktas met tankring van SW-Motech en daarbij is het erop en eraf halen ook supersimpel.

Ik heb vaak mijn foto-apparatuur en andere "essentiële" spullen waar ik snel bij wil kunnen in mijn tanktas zitten en vind tailbags of topkoffers daarom niet handig. En in de goede oude pre-GPS tijd zat natuurlijk de wegenkaart in het bovenvak 8)

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Waaj schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:29:
[...]

Dat vond ik altijd het voordeel van magnetische tanktassen, je pakt ze er zonder moeite af en legt ze er ook weer simpel op en klaar. Tanktassen met riemen zijn wat dat betreft stukken onhandiger. Ik heb nu een tanktas met tankring van SW-Motech en daarbij is het erop en eraf halen ook supersimpel.

Ik heb vaak mijn foto-apparatuur en andere "essentiële" spullen waar ik snel bij wil kunnen in mijn tanktas zitten en vind tailbags of topkoffers daarom niet handig. En in de goede oude pre-GPS tijd zat natuurlijk de wegenkaart in het bovenvak 8)
Ja, op mijn Fireblade was de magneettas de minst erge :P :+

Zo'n SWmotech heb ik destijds op de 1150GSA wel gewild (de standaard BMW tas zat bij aankoop) maar hikt aardig op tegen de prijs. Niet de tas alleen, maar een setje verlagingsveren, 2 sets banden etc tikten wel aan op een gegeven moment.

op de 1200 heb ik nu een bagageplaat in plaats van de buddyseat, dat werkt ook supergoed, bagagenetje eroverheen en een spanbandje en gaan.

• DrivinUCrazy
  • Nu online
ibothead schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:29:
Mensen hier al gezien dat yahama nederland 1000 euro korting geeft op zijn nieuwe mt09 2026 model!

Ik ben echt benieuwd of het net zo lekker rijd als de oude tracer die ik had maar nu met quick shifter en CC O-) :+
Krijg je voor die 11.7k ook de quickshifter erbij dan (zit dat standaard op de MT09?) of moet die nog los erbij gekocht worden? Of heb je de SP in gedachten, voor de prijs van de normale MT09? ;)

• geert_s
  • Registratie: Mei 2012

geert_s

Gamertag: Brulbak

Waaj schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:29:
[...]

Ik heb er ook een met magneten, super handig, maarr als er een beetje vuil tussen zit kan het toch een beetje gaan krassen. En dat is dan wel weer zonde. Met zo'n tankring heb je dat niet.

Mazda CX-5 '15 | Honda CB1000R '19

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:35:
[...]

Krijg je voor die 11.7k ook de quickshifter erbij dan (zit dat standaard op de MT09?) of moet die nog los erbij gekocht worden? Of heb je de SP in gedachten, voor de prijs van de normale MT09? ;)
ja voor de nieuwe modellen 2026 zit er cc en quick shifter standaard al bij de prijs 8) _/-\o_
De SP versie is alleen vering en en nog andere remmen voorzijde van brembo en andere kleur schema en net andere extra track software

Ik zou voor de standaard ice storm gaan grijs met baby blauwe kleur schema
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iISdNOt3iOvZ99KsozitIC1PbAU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9p38XpBuPy9WLxRbFMe2MzaJ.webp?f=fotoalbum_large

• Bommes
ibothead schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:01:
[...]

ja voor de nieuwe modellen 2026 zit er cc en quick shifter standaard al bij de prijs 8) _/-\o_
Dus dat is dan niet voor die prijs die jij noemt want die 11,5k was voor de 2025 modellen.. :|

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

ibothead schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:29:

Ik had op mijn '23 XSR900 ook standaard qs en cc. In 2024 nog test gereden op een YMT, dat is nog veel leuker dan qs. Je mist alleen de koppeling in het begin, dat is even vreemd.

Moette doen.

• ozzynator

ozzynator

Nevermind.

DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 10:35:
[...]

Moette doen.

• ibothead
Bommes schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:04:
[...]

Dus dat is dan niet voor die prijs die jij noemt want die 11,5k was voor de 2025 modellen.. :|
11,7 trouwens maar ik kreeg gisteren bij motor port veldhoven ook de 2026 modellen te zien voor 11,7k en enigste is anders zijn de knipperlampen net andere vorm en is iets in software veranderd bij het knipperen er van.

Maar als ik er ene ga halen wordt het in volkel bij van sleeuwen motoren O-)

• Italioboy
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 08:42
Dit topic ook ontdekt. Ik rij zelf ook motor, een Yamaha Tracer 900 GT uit 2020. Hiervoor een MT-07 gehad.

Inmiddels al 10 jaar mijn rijbewijs maar ik rij niet zo veel meer als eerst. Sporadisch komt de motor nog de garage uit. Ergens vind ik dit zonde omdat het voornamelijk een goede tourmachine is maar ik hem daar te weinig voor gebruik. Als ik naar het buitenland ga dan is het vaak in de buurt of op de trailer.

Ik ben daarom eigenlijk aan het kijken naar een model wat kleiner en handelbaarder is want dat is ook een drempel waarom ik niet veel meer rij. Ik neig naar wederom terug naar naked zoals een Aprilia Tuono 660. Voor mij zat vermogen en ik vind de 2 cilinders toch ook erg leuk. Iemand die deze stap heeft gemaakt van tour terug naar naked, hoe is dit bevallen?

• DrivinUCrazy
  • Nu online
ibothead schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:10:
[...]

11,7 trouwens maar ik kreeg gisteren bij motor port veldhoven ook de 2026 modellen te zien voor 11,7k en enigste is anders zijn de knipperlampen net andere vorm en is iets in software veranderd bij het knipperen er van.

Maar als ik er ene ga halen wordt het in volkel bij van sleeuwen motoren O-)
Ik heb geen idee van de kwaliteit van de werkplaats bij Van Sleeuwen, maar die hadden in '21 een demo / huur Tracer staan die weg mocht. Toen ik daar aan kwam, was de kilometerstand van die demo véél hoger dan geadverteerd. Een stukje hoger kan natuurlijk voor een motor die gewoon gebruikt wordt, maar ik geloof niet dat dat een ordegrootte van 10k km of meer verschil oplevert. ;)

Proefrit gemaakt, ik wil alsnog die motor wel hebben, maar we moeten dan wél even babbelen over de prijs. :)
"ja nee, dat kan niet. Deze verkopen we niet. Helemaal niet. Je kunt wel hier een krabbeltje zetten zodat je een nieuwe bestelt, dit is de catalogusprijs. Levertijd is onbekend, trouwens".
Ja dag, ik heb een afspraak gemaakt omdat ik weet dat ze voorlopig niet leverbaar zijn én die ene daar te koop staat. Ik betaal, jij geeft me de sleutels, en klaar. Moeilijker dan dat hoeft het niet te zijn. Maar ik zag dat verkeerd, blijkbaar. :?
Tot zover, mijn ene en laatste ;) ervaring met van Sleeuwen.

• ibothead
Italioboy schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:10:
Dit topic ook ontdekt. Ik rij zelf ook motor, een Yamaha Tracer 900 GT uit 2020. Hiervoor een MT-07 gehad.

Inmiddels al 10 jaar mijn rijbewijs maar ik rij niet zo veel meer als eerst. Sporadisch komt de motor nog de garage uit. Ergens vind ik dit zonde omdat het voornamelijk een goede tourmachine is maar ik hem daar te weinig voor gebruik. Als ik naar het buitenland ga dan is het vaak in de buurt of op de trailer.

Ik ben daarom eigenlijk aan het kijken naar een model wat kleiner en handelbaarder is want dat is ook een drempel waarom ik niet veel meer rij. Ik neig naar wederom terug naar naked zoals een Aprilia Tuono 660. Voor mij zat vermogen en ik vind de 2 cilinders toch ook erg leuk. Iemand die deze stap heeft gemaakt van tour terug naar naked, hoe is dit bevallen?
ik ben van een tracer 900 2018 model naar een street triple S uit 2021 gegaan en enigste wat niet bevalt is het meer in de wind zitten en comfortable van een tracer op lange vakantie ritten! had comfort zadels er op. maar denk dat dat ook kwam door het gebrek aan cruise control die ik wel had op de tracer en niet op de street!
koffers waren zekers handig op de tracer maar ben dus met tassen en tent ook gewoon op de street weg geweest !
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mw_CAbfBywS36wFQTn2gP29YTds=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/frnCjw0lwDorCcanPrYAOFWx.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oauuNCYe4iE3KTEq78yKsH8VP4A=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DcoLT4gscOENYSBNXEo7ykJY.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8TTAYzn2jcw4ofQUKIN3qsWZvRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdRr9kMcxbGpkTFnrG8LS96k.jpg?f=fotoalbum_tile
Dus ja ik denk dat ik snel een keer naar van sleeuwen ga deze week

• ibothead
DrivinUCrazy schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 11:26:
[...]

Ik heb geen idee van de kwaliteit van de werkplaats bij Van Sleeuwen, maar die hadden in '21 een demo / huur Tracer staan die weg mocht. Toen ik daar aan kwam, was de kilometerstand van die demo véél hoger dan geadverteerd. Een stukje hoger kan natuurlijk voor een motor die gewoon gebruikt wordt, maar ik geloof niet dat dat een ordegrootte van 10k km of meer verschil oplevert. ;)

Proefrit gemaakt, ik wil alsnog die motor wel hebben, maar we moeten dan wél even babbelen over de prijs. :)
"ja nee, dat kan niet. Deze verkopen we niet. Helemaal niet. Je kunt wel hier een krabbeltje zetten zodat je een nieuwe bestelt, dit is de catalogusprijs. Levertijd is onbekend, trouwens".
Ja dag, ik heb een afspraak gemaakt omdat ik weet dat ze voorlopig niet leverbaar zijn én die ene daar te koop staat. Ik betaal, jij geeft me de sleutels, en klaar. Moeilijker dan dat hoeft het niet te zijn. Maar ik zag dat verkeerd, blijkbaar. :?
Tot zover, mijn ene en laatste ;) ervaring met van Sleeuwen.
oke das wel erg zuur, ik ken van sleeuwen alleen dan via wie rijd, de dochter van de eigennaar is best gezellig. en vrienden hebben binnen 2 weken naar betaling een 2 tal tracers automaat geleverd gekregen!
Moesten wel naar 6 weken weer terug ivm al hun accessoires die ze besteld er bij hadden en niet leverbaar waren meteen ja

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:08
...
Iemand die deze stap heeft gemaakt van tour terug naar naked, hoe is dit bevallen?
Zelf ooit de stap van een sport-tour machine gemaakt naar een naked en daarna jaaaaaaren alleen maar nakeds gereden. Ik reed toch enkel korte ritten in de buurt, dus had geen nood aan windbescherming of wat dan ook. Heel veel lol gehad op kleine wegen en dijken en het grootste deel van die tijd met een 2 cilinder (Ducati Monster 900). Die is daarna ingewisseld voor een 1 cilinder en die op zijn beurt weer door een 3 cilinder, maar zoals gezegd wel allemaal nakeds...
Intussen een klein clubje vaste rijders voor minstens 2 weekenden weg richting Duitsland en toen begon het naked rijden echt tegen te staan. Voordat ik vanuit Zeeland in Dld ben, heb ik namelijk al wel een flink stuk snelweg achter de kiezen om nog maar te zwijgen over de terugreis als je eindigt met een flink stuk snelweg en alleen maar naar huis wil (als je de stal al bijna ruikt :P). Dus naked eruit en een comfortabele toermachine in de plaats. Nu kom ik heerlijk fit thuis, zonder dat ik helemaal kapot ben van snelweg, wind en herrie.
Had ik nakeds rijden willen missen? Nope, want zoals gezegd heel veel lol gehad. Ga ik ooit nog terug naar naked? Ik denk het niet...

• iMars
  • Laatst online: 04-05 19:41

iMars

Full time prutser

...

Iemand die deze stap heeft gemaakt van tour terug naar naked, hoe is dit bevallen?
Nou ik ben van een naked (SV1000) naar een adventure (1290SAR) gegaan, en ik wil niet meer terug :+

imho: Een naked is leuk voor de non-snelweg ritten. Dat verschild uiteraard voor iedereen (vandaar imho). Maar ik kan met de 1290SAR veel makkelijker langere afstanden comfortabeler rijden dan ik dat op de SV1000 kon. Daar had ik continu veel wind op mn borst/schouders/helm wat ik bij de adventure veel minder heb. Ook de zithouding. Ik grap altijd dat ik op mijn adventure zit alsof ik op een fauteuil zit ipv een kruk (naked).

Koop hier mijn P1 reader :)

• buz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05 14:46

buz

Van sporttour (FJR1300) ook naar adventure gegaan (ook 1290SAR). Ik had niet gedacht dat het zo prettig zou zijn. Mooi hoog zitten, goed overzicht en een superfijne handelbare motor met laag zwaartepunt..
Wil nu ook niet meer terug :-)
Naked sprak mij nooit zo aan. Kuip wel.
Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste