Vorige week twijfelde ik aan de boordspanning van mijn motor (want er ging een raar lampje aan dat niet aan hoorde te gaan).geert_s schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:22:
[...]
Ja was een beetje flauw natuurlijk. Dit is één van de terugkerende topics/discussies, dus als je op db-killer of uitlaat zoekt in dit forum kom je genoeg tegen.
We hebben een kamp open uitlaten, binnen Tweakers niet heel breed vertegenwoordigd, die vindt dat grote braap hoort bij de hobby. We hebben ook een kamp alles origineel houden en zo stil mogelijk, zodat we met z'n allen minder overlast veroorzaken en er ook zo min mogelijk wegen voor ons worden afgesloten.
Ik zit er een beetje tussenin. Een mooi geluidje hoort erbij, maar ik haal de db-killer er niet (meer) uit. Omdat de buren dat niet leuk vinden, ik soms thuis kom als mijn dochter al slaapt, en ik ook niet rij om overlast te veroorzaken.
Kijk ik even naar de directe omgeving rond mijn werk in Rotterdam, dan is al snel duidelijk dat die overlast niet per se komt van open uitlaten, maar van idioten die bij het tankstation en ieder stoplicht het nodig vinden de rev limiter op te zoeken. Ik tokkel in drukke gebieden of langs de huizen op de dijk gewoon laag in de toeren voorbij. Niemand die er in principe last van heeft, tenzij ze dat zelf graag willen, die heb je er ook altijd bij natuurlijk.
Op de oprit de multimeter er aan gehangen, en de motor op verschillende toerentallen laten draaien. Er zijn nog geen buren bij me geweest om eens te komen vragen wat dat te betekenen had, maar het was wel LUID.
En dan is mijn motor nog origineel...
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
:strip_exif()/f/image/L6LjlZk8J6CnXjPuhumBdiRg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DJqFC1JVywbBRMT8xKQsU3da.jpg?f=fotoalbum_large)