Ik neem aan dat je nog wel in staat bent om handmatig te rijden tot de eerst volgende parkeerplaats?sender schreef op zondag 24 mei 2026 @ 22:50:
[...]
Dit is toch niet te doen? Dan moet ik stoppen bij een grensovergang?
Hoogste tijd dat 90% van de verkeersborden wordt weggehaald, zeker nu ik fsd heb valt het me op hoe absurd veel totaal nutteloze en verwarrende borden er staan. Zonder fsd zie je ze niet omdat je hersens ze negeren , maar met fsd word je er alert op omdat het erop reageert met ongewenst verkeersgedrag tot gevolg. Wegbeheerders zijn laks en denken niet goed na waar ze borden neerzetten is mijn conclusiejongetje schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:15:
[...]
Dan huren ze iemand in? Alle verkeersborden zouden bekend moeten zijn welke waar staan geplaatst. Dan kan een beetje ai dit toch in no time vastleggen.
En anders kom je als wegbeheerder achter je bureau vandaan. Meteen goede manier om eens te kijken hoe alles erbij ligt....
[ Voor 8% gewijzigd door karel_G_1981 op 24-05-2026 23:44 ]
Maar stopt FSD direct of pas nadat je in het buitenland gestopt/geparkeerd hebt? Ik dacht namelijk het laatste, wat tevens het moment is om te switchen.sender schreef op zondag 24 mei 2026 @ 21:50:
Als je FSD hebt aan staan en je rijdt de grens over, dan werkt het niet meer (logisch).
Maar hoe zet ik dan de nog "wel" werkenda functies aan? Zoals AP en TACC?
Logischerwijs bij de grens, want in het buitenland mag je het nog niet gebruiken.beyazz06 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 01:01:
[...]
Maar stopt FSD direct of pas nadat je in het buitenland gestopt/geparkeerd hebt? Ik dacht namelijk het laatste, wat tevens het moment is om te switchen.
Even voor de grens krijg je de melding het stuur over te nemen. Dan gaat het gewoon uit.beyazz06 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 01:01:
[...]
Maar stopt FSD direct of pas nadat je in het buitenland gestopt/geparkeerd hebt? Ik dacht namelijk het laatste, wat tevens het moment is om te switchen.
Je moet dsn "parkeren" om TACC of Auto steer te activeren.
Hier hebben ze een aantal jaar geleden op een doorgaande weg de 30km borden nooit weggehaald na de werkzaamheden. Ben er 2 maanden (!) mee bezig geweest met de wegbeheerder. Na 2 maanden is hij in zijn auto/op zijn fiets gestapt en kreeg ik de melding "de borden staan er idd nog, ik laat ze weg halen". Dat duurder vervolgens nog 4 weken omdat de aannemer het de eerste keer afmelde zonder het gedaan te hebben. En dan heb ik het dus niet over een binnendoor weggetje.karel_G_1981 schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:41:
[...] Wegbeheerders zijn laks en denken niet goed na waar ze borden neerzetten is mijn conclusie
FSD gaat hier dus langzaam rijden, maar mijn vorige auto ging ook al piepen omdat dit moet van Europa.
Maar ik ga misschien teveel offtopic.
Maar het punt is wel dat de borden op orde en duidelijk moeten zijn voor geautomatiseerd rijden. Bijkomend voordeel is dat het voor de rest van het verkeer ook duidelijker wordt 😀.
Je snapt het punt niet. Alles kan, maar als je op doorreis met een tesla bent moet je al zo vaak en lang stoppen. De 1e trajeccontrole pp de A16 naar Belgie (in Belgie) is lang... en vervolgens komen er geen parkeerplaatsen. Dus je bent lang zelf met de snelheid aan het tobben want die houd je niet steady op 120.pdidi schreef op zondag 24 mei 2026 @ 23:29:
[...]
Ik neem aan dat je nog wel in staat bent om handmatig te rijden tot de eerst volgende parkeerplaats?
Ben je het door FSD/Autopilot/TACC verleerd om een constante snelheid te rijden?sender schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:47:
[...]
Je snapt het punt niet. Alles kan, maar als je op doorreis met een tesla bent moet je al zo vaak en lang stoppen. De 1e trajeccontrole pp de A16 naar Belgie (in Belgie) is lang... en vervolgens komen er geen parkeerplaatsen. Dus je bent lang zelf met de snelheid aan het tobben want die houd je niet steady op 120.
Of wees creatief
Je kan ook het thuis vooraf al doen toch..Roenie schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:57:
[...]
Ben je het door FSD/Autopilot/TACC verleerd om een constante snelheid te rijden?
Of wees creatiefJe kunt ook langzamer rijden om marge in te bouwen. Of gebruik maken van een op- en afrit in plaats van een parkeerplaats. Of dit al voor de grens te doen.
Tesla gebruikt het filmpje van Knol nu als reclame , je zou bijna denken dat het toch in scène is gezet en knol ervoor betaald wordt , of denk ik nu te negatief? 😋🫣AW_Bos schreef op zondag 24 mei 2026 @ 11:52:
[...]
Op 36:25 verklaren ze dat ze het beiden niet zagen aankomen, en dat ze blij waren dat de Tesla direct ingreep...
Nou, beste kerels. Jullie moeten ook goed opletten, de FSD is niet een functie om lekker chill en nonchalant achter het stuur te zitten, om vervolgens alle aandacht op te eisen voor je vlogje. Ook een leerpuntje voor Enzo Knol & co. Bij het optrekken na groen had hij die auto zelf allang moeten zien aankomen.
https://x.com/teslaeurope/status/2058731243488055520?s=46
[ Voor 9% gewijzigd door karel_G_1981 op 25-05-2026 08:02 ]
Bedankt voor alle belerende feedback!
Ik zal naar de FSD sectie gaan met mijn stomme gedachten.
Was wel fijn dat je gewoon een altijd werkend cruisecontrol knopje had dat altijd werkte, dat je niet na de grens moet stoppen om dit middels een andere stand (opniew) moet activeren.
Was wel fijn dat je gewoon een altijd werkend cruisecontrol knopje had dat altijd werkte, dat je niet na de grens moet stoppen om dit middels een andere stand (opniew) moet activeren.
Ja, te negatiefkarel_G_1981 schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:00:
[...]
Tesla gebruikt het filmpje van Knol nu als reclame , je zou bijna denken dat het toch in scène is gezet en knol ervoor betaald wordt , of denk ik nu te negatief? 😋🫣
https://x.com/teslaeurope/status/2058731243488055520?s=46
Het is gewoon een mooi voorbeeld hoe een uitgebreid rijhulpsysteem zoals supervised FSD het verkeer veiliger kan maken en in dit geval een zwaar ongeval voorkomt. In mijn maand FSD was ik zeker niet volledig tevreden, maar dit is zonder enige twijfel de toekomst. Nu de trial is verlopen mis ik FSD ook echt, ik vind het >99% van de tijd echt een verademing, maar €100 per maand vind ik te veel.
Klopt ik vind het ook rete irritant omdat ik nogal vaak grenzen over rij. Ik heb dan het geluk dat ik met mijn highland met knipperlichtknoppen (waar ik erg blij mee ben icm fsd) nog wel rijdend kan schakelen tussen TACC en autosteer maar dat kunnrnde stalk modellen ook al een tijdje niet meer. Ik zou graag een scrol wheel optie hebben om tussen de 3 modi te schakelen, maar tesla heeft die mogelijkheid duidelijk bewust uit gelaten. Of het nu RDW regels zijn of een eigen keuze is dat weet ik niet . Als ik een rit naar het buitenland maak zet ik vaak in NLD fsd al uit en autopilot aan.sender schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:47:
[...]
Je snapt het punt niet. Alles kan, maar als je op doorreis met een tesla bent moet je al zo vaak en lang stoppen. De 1e trajeccontrole pp de A16 naar Belgie (in Belgie) is lang... en vervolgens komen er geen parkeerplaatsen. Dus je bent lang zelf met de snelheid aan het tobben want die houd je niet steady op 120.
Vandaar dat ik mijn opsomming steeds begin met ‘of’
Ik kan niet voor de rest spreken, maar enkel voor mijzelf en mijn posting was allerminst belerend bedoeld.sender schreef op maandag 25 mei 2026 @ 08:16:
Bedankt voor alle belerende feedback!
Ik merk rond Tesla veel frustratie: wat kan wel en niet? Waarom is GROK nog niet uitgerold? Welke batterij krijg ik als ik nu bestel? Waarom kan FSD niet met HW3?
Feit is dat FSD nu is zoals het is. Je kunt dan beter naar praktische oplossingen kijken in plaats van te blijven hangen in wat niet kan. Je hebt simpelweg meer opties dan enkel teleurgesteld (of gefrustreerd) zijn.
[ Voor 67% gewijzigd door Roenie op 25-05-2026 09:15 ]
Bedankt voor de verduidelijking.Roenie schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:08:
[...]
Vandaar dat ik mijn opsomming steeds begin met ‘of’
[...]
Ik kan niet voor de rest spreken, maar enkel voor mijzelf en mijn posting was allerminst belerend bedoeld..
Ik merk rond Tesla veel frustratie: wat kan wel en niet? Waarom is GROK nog niet uitgerold? Welke batterij krijg ik als ik nu bestel? Waarom kan FSD niet met HW3?
Feit is dat FSD nu is zoals het is. Je kunt dan beter naar praktische oplossingen kijken in plaats van te blijven hangen in wat niet kan. Je hebt simpelweg meer opties dan enkel teleurgesteld (of gefrustreerd) zijn.
Mijn punt ging niet over fsd as such, maar meer over de oude opties die wegvallen over de grens tot je gestopt bent
Als het een beetje meezit gaat België binnenkort FSD ook toestaan. Tot die tijd zou ik dan 1,5 km voor de grens bij Shell tankstation Hazeldonk alvast FSD omschakelen naar Autosteer/TACC. Je hoeft niet te wachten tot Autopilot volledig is geladen, dus je kunt na omschakeling meteen weer verder rijdensender schreef op maandag 25 mei 2026 @ 07:47:
[...]
Binnenkort is de Europa stemming waar FSD wel of niet voor Europa wordt uitgerold! Dit is een technische limitatie er kan namelijk maar 1 stack tegelijk draaien. Wel beetje vervelend inderdaad, maar wel verklaarbaar!sender schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:19:
[...]
Bedankt voor de verduidelijking.
Mijn punt ging niet over fsd as such, maar meer over de oude opties die wegvallen over de grens tot je gestopt bent
Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Beschermen jullie de front camera onder in de bumper, en zo ja hoe? Ik lees wat gemixt reviews over de gebogen protectors die te koop zijn. O.a. over vocht wat er tussen gaat zitten. Benieuwd naar jullie tips.
Nee en geen issues. Heb hem in laatste jaar ook maar een enkele keer door wasstraat gedaan en de wasfunctie van camera ook maar een enkele keer gebruikt. Werkt tot nu toe probleemlooszunrob schreef op maandag 25 mei 2026 @ 12:02:
Beschermen jullie de front camera onder in de bumper, en zo ja hoe? Ik lees wat gemixt reviews over de gebogen protectors die te koop zijn. O.a. over vocht wat er tussen gaat zitten. Benieuwd naar jullie tips.
Staat in die zin los van FSD want het switchen tussen TACC en autosteer was ook al niet meer mogelijk na een software update. Ik vind het ook licht irritant dat het niet meer kan. Maar kan het ook niet zijn dat er geen verwarring bij de bestuurder kan optreden door het nu zo te implementeren? Of dat dat in ieder geval het idee erachter was?sender schreef op maandag 25 mei 2026 @ 09:19:
[...]
Bedankt voor de verduidelijking.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.