• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03:58
Mar.tin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:39:
[...]

Totdat los kopen geen optie meer is hier?
Ik kijk er niet naar uit ;)

Ik heb een hekel aan de “you will own nothing” mindset van de wereld momenteel
Maar ik vind het aan de andere kant wel extreem fijn als ik de feature meer 2x per jaar denk te gebruiken. Net als met premium connectivity zet ik dat aan naar behoefte. Laat met dat 200 euro per jaar kosten, dan kan ik ruim 30 jaar vooruit met dat geld. Zelfs al wordt het steeds duurder is 15 jaar nog best haalbaar.

[ Voor 5% gewijzigd door gjcvro op 26-03-2026 19:43 ]

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:44
gjcvro schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:43:
[...]

Maar ik vind het aan de andere kant wel extreem fijn als ik de feature meer 2x per jaar denk te gebruiken. Net als met premium connectivity zet ik dat aan naar behoefte. Laat met dat 200 euro per jaar kosten, dan kan ik ruim 30 jaar vooruit met dat geld. Zelfs al wordt het steeds duurder is 15 jaar nog best haalbaar.
Onderliggende assumptie is dan wel dat je er tweedehands 0 euro voor krijgt.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:32
gjcvro schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:43:
[...]

Ik heb de hoop (al vind ik het niet superspannend), dat tenminste op de korte termijn het een restwaarde heeft zodra er een release van is in de EU, in zijn huidige vorm is het effectief waardeloos. :+.

Ik ben niet zo goed in lang doorrijden in auto’s maar elke €1200,- die het oplevert is een jaar minder dat het hoeft te “renderen”. Maargoed, wederom. Het is een auto in eigendom, dus alles wat die niet aan maandelijkse lasten meebrengt :)

Als het rondom de zomer in de EU beschikbaar is maar eens naar de Noordkaap ermee :D

[ Voor 4% gewijzigd door Mar.tin op 26-03-2026 21:48 ]

• gjcvro
rover12345 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:22:
[...]

Onderliggende assumptie is dan wel dat je er tweedehands 0 euro voor krijgt.
Eens. Tegelijkertijd staat die 7,5 k nu wel geld te verdienen ipv te kosten.

• rover12345
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:44
gjcvro schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:50:
[...]

Eens. Tegelijkertijd staat die 7,5 k nu wel geld te verdienen ipv te kosten.
Je kan het nu ook nog niet huren, dus scheve vergelijking. Wel eens dat je van rente op 7,5k zo’n 2-3 maanden per jaar “gratis” huurt…

• gjcvro
rover12345 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 21:54:
[...]

Je kan het nu ook nog niet huren,
Klopt ook, de insteek was kopen tov huren. Beide hebben voordelen, ik bezit ook liever dan dat ik huur, alleen in dit geval is huur in mijn voordeel. Maar dat komt dan vooral dat ik er maar een beperkte tijd echt iets aan heb. Mijn normale ritjes vind ik het prima om zelf te doen. Doe weinig saaie snelwekilometers.

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Mar.tin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:39:
[...]

Totdat los kopen geen optie meer is hier?
Ik kijk er niet naar uit ;)

Ik heb een hekel aan de “you will own nothing” mindset van de wereld momenteel
Dat komt omdat ik gemiddeld 4-5 jaar met een auto doe.
60 maanden = 6000€. Aangezien het niet meer overdraagbaar naar een andere tesla, zie ik geen noodzaak om 7500€ neer te leggen.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:32
Masterchiev schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 23:01:
[...]

Dat komt omdat ik gemiddeld 4-5 jaar met een auto doe.
60 maanden = 6000€. Aangezien het niet meer overdraagbaar naar een andere tesla, zie ik geen noodzaak om 7500€ neer te leggen.
Met de juiste randvoorwaarden zie ik het best nog eens gebeuren dat de aangekochte versie prima waarde blijft houden.

Een combinatie van een hogere maandprijs en een bijzonder functionele versie van FSD op deze generatie auto’s zeg maar.

In het zeldzame scenario dat de maandprijs naar €200 gaat, en deze auto’s goed blijven.

Maargoed dat is een boel “als” :)

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Mar.tin schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 23:58:
[...]

Met de juiste randvoorwaarden zie ik het best nog eens gebeuren dat de aangekochte versie prima waarde blijft houden.

Een combinatie van een hogere maandprijs en een bijzonder functionele versie van FSD op deze generatie auto’s zeg maar.

In het zeldzame scenario dat de maandprijs naar €200 gaat, en deze auto’s goed blijven.

Maargoed dat is een boel “als” :)
Klopt, en vraag me af of ik het dagelijks ga gebruiken, dat hangt af hoe dichtbij het de US versie komt. Met maandelijkse abbo heb ik de keuze om het bijv voor een maandje af te sluiten alleen voor vakantie. Geeft meer vrijheid in mijn optiek. Of FSD waardevol blijft als aankoop hangt af wat de concurrentie gaat doen. Als daar een vergelijkbaar systeem gratis wordt, wat xpeng wilt doen bijv, dan is het gewoon een optie zoals airco ook is.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb gisteren EAP gekocht. In de hoop dat FSD hier ook wel eens beschikbaar komt (BE), en dat ik dan 50€/maand ga betalen ipv 100€.
Ik doe niet veel kilometers dus zou dan waarschijnlijk enkel een maandje betalen als we op vakantie gaan. De rest van de tijd heb ik dan nog de EAP functies (die dan prehistorisch zullen lijken :+ )
We zien het allemaal wel gebeuren :)

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:50

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Fire69 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 08:57:
Ik heb gisteren EAP gekocht. In de hoop dat FSD hier ook wel eens beschikbaar komt (BE), en dat ik dan 50€/maand ga betalen ipv 100€.
Ik doe niet veel kilometers dus zou dan waarschijnlijk enkel een maandje betalen als we op vakantie gaan. De rest van de tijd heb ik dan nog de EAP functies (die dan prehistorisch zullen lijken :+ )
Slim, en een mooie balans inderdaad!

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:51
Laten we hopen dat het zo gaat werken. Kon het niet vinden hoe dat nu geregeld is in bv Australië/nieuw zeeland. Kan je weer terug naar EAP of niet? Iemand meer info?

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

mv_ak schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:54:
[...]

Laten we hopen dat het zo gaat werken. Kon het niet vinden hoe dat nu geregeld is in bv Australië/nieuw zeeland. Kan je weer terug naar EAP of niet? Iemand meer info?
In alle markten met EAP is er een FSD discount gekomen op het abonnement, en is EAP voor nieuwe auto's niet meer beschikbaar. EAP functionaliteit blijft actief wanneer de auto hiermee geleverd is.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Fire69
  • Nu online
mv_ak schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 09:54:
[...]

Het is net aangekondigd gisteren dat in AU/NZ de optie om te kopen gaat verdwijnen.
Ze kunnen nu al abonneren, en dan kost het de helft, zelfde als in de US.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:21
Ik heb sinds 2023 EAP, het doet eigenlijk helemaal niets. Dat summon werkt eigenlijk gewoon niet. Zonde van het geld (als je het alleen zou kopen voor die EAP, even lost van de eventuele korting).

Let wel, mijn 2023 Y heeft wel HW3, dus misschien dat het daarom zo belabberd werk allemaal.

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 27-03-2026 10:35 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
carpebios schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:34:
[...]

Ik heb sinds 2023 EAP, het doet eigenlijk helemaal niets. Dat summon werkt eigenlijk gewoon niet. Zonde van het geld (als je het alleen zou kopen voor die EAP, even lost van de eventuele korting).

Let wel, mijn 2023 Y heeft wel HW3, dus misschien dat het daarom zo belabberd werk allemaal.
Ik heb het ook en het is nog vrij gelimiteerd. De lane assist op de snelweg werkt op zich prima, maar voor mij is hij net iets te traag en er moet behoorlijk wat ruimte achter je zijn voordat hij van rijstrook wisselt.

Een voordeel is wel dat Autopilot gewoon actief blijft. Je hoeft dus, als je geen EAP hebt, niet telkens opnieuw Autopilot in te schakelen na een rijstrookwissel.

Waar ik het soms wél handig voor gebruik: als je op navigatie rijdt en je een afslag moet nemen die niet helemaal duidelijk is op de kaart. Bijvoorbeeld als je naar rechts moet, maar er zijn twee opties dicht bij elkaar en je net niet goed ziet welke je moet hebben. Met lane assist aan kiest hij meestal gewoon de juiste.

(Model 3 Highland, eind juli 2025)

Smart Summon vind ik persoonlijk niet echt bruikbaar. De gewone Summon (recht vooruit of achteruit een parkeervak in) werkt op zich wel. Automatisch inparkeren werkt ook goed en is de laatste tijd zelfs iets beter geworden.

[ Voor 11% gewijzigd door FreakGIB op 27-03-2026 10:53 ]

PSN: FreakGIB

• Fire69
  • Nu online
carpebios schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:34:
[...]

FreakGIB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:50:
[...]

Ik heb het ook en het is nog vrij gelimiteerd. De lane assist op de snelweg werkt op zich prima, maar voor mij is hij net iets te traag en er moet behoorlijk wat ruimte achter je zijn voordat hij van rijstrook wisselt.

Een voordeel is wel dat Autopilot gewoon actief blijft. Je hoeft dus, als je geen EAP hebt, niet telkens opnieuw Autopilot in te schakelen na een rijstrookwissel.

Waar ik het soms wél handig voor gebruik: als je op navigatie rijdt en je een afslag moet nemen die niet helemaal duidelijk is op de kaart. Bijvoorbeeld als je naar rechts moet, maar er zijn twee opties dicht bij elkaar en je net niet goed ziet welke je moet hebben. Met lane assist aan kiest hij meestal gewoon de juiste.

(Model 3 Highland, eind juli 2025)

Smart Summon vind ik persoonlijk niet echt bruikbaar. De gewone Summon (recht vooruit of achteruit een parkeervak in) werkt op zich wel. Automatisch inparkeren werkt ook goed en is de laatste tijd zelfs iets beter geworden.
Ik heb gisteren snel even een stukje autosnelweg getest, het actief blijven van Autopilot bij wisselen van strook alleen al is het geld waard. Wat is dat een waardeloze beslissing van Tesla geweest zeg :(

Smart Summon heb ik nog niet getest. De gewone wel, maar die stopte niet onmiddelijk als ik de knop los liet, hij ging nog makkelijk een seconde verder, is dat normaal?

Parkeren ging 2x goed, 1x niet. Dus toch maar altijd de fout boven de rem houden. Hij maakt wel nogal veel manoeuvres.

Maar zoals gezegd, ik hoop gewoon minder te betalen voor FSD :)

[edit]
Wel een vraagje voor jullie EAP bezitters. Hoe werkt wisselen van rijstrook in verschillende situaties?
- Enkel mogelijk als Navigate on Autopilot actief is?
- Enkel als het op het scherm wordt aangeduid of kan je het gewoon zelf forceren?
- Enkel op autosnelwegen of ook op andere?

[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 27-03-2026 11:09 ]

FreakGIB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:50:
Smart Summon vind ik persoonlijk niet echt bruikbaar
Ik had ergens gelezen dat (Smart) Summon sinds 2026.2.9 ook in Europa zou zijn verbeterd. De blauwe gloed onder de auto lijkt te suggereren dat hier al FSD v14 voor wordt gebruikt (maar zou natuurlijk ook alleen de visualisatie kunnen zijn)

[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 27-03-2026 11:22 ]

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14:05
Fire69 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:07:
Wel een vraagje voor jullie EAP bezitters. Hoe werkt wisselen van rijstrook in verschillende situaties?
- Enkel als het op het scherm wordt aangeduid of kan je het gewoon zelf forceren?
Op je scherm zie je een nieuw icoontje met 2 lijntjes (links en rechts). Als die oplichten qua kleur betekend het dat hij de optie heeft om van baan te wisselen.

Een afrit met EAP is lastig, die wil hij pas doen wanneer de hele strook er is, dus niet in het begin. En EAP werkt niet goed als iemand links achter je zit. In alle andere gevallen ben ik erg blij met EAP, het is voor mij een gigantische verbetering. Ik vind het veel fijner dan die s3xy automation.

Na even wennen gaan bijna alle EAP acties bij mij goed. Af en toe gaat het fout, dan trekt hij je irritant terug naar de strook waar je vanaf kwam en lijkt het alsof je niet kan rijden.

[ Voor 9% gewijzigd door GarageGoblin op 27-03-2026 11:27 ]

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:51
GarageGoblin schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:25:
[...]

Een afrit met EAP is lastig, die wil hij pas doen wanneer de hele strook er is, dus niet in het begin. En EAP werkt niet goed als iemand links achter je zit. In alle andere gevallen ben ik erg blij met EAP, het is voor mij een gigantische verbetering. Ik vind het veel fijner dan die s3xy automation.
Apart, bij mij geeft ie aan dat er een afrit komt. En als ik dan zeg 5 à 10 meter vóór de afrit de richtingaanwijzer activeer stuurt ie direct aan het begin netjes in.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

GarageGoblin schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:25:
[...]

Op je scherm zie je een nieuw icoontje met 2 lijntjes (links en rechts). Als die oplichten qua kleur betekend het dat hij de optie heeft om van baan te wisselen.

Na even wennen gaan bijna alle EAP acties bij mij goed. Af en toe gaat het fout, dan trekt hij je irritant terug naar de strook waar je vanaf kwam en lijkt het alsof je niet kan rijden.
Apart afritten gaan eigenlijk heel consitent goed als ik op NOA rijdt. Ik ben sowieso wel blij met EAP en lane changes, in de spits is het waardeloos maar daarbuiten gebruik ik het best veel en geeft echt wel extra comfort.

• desaff
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 12:52
revolution-nl schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:55:
[...]

Apart afritten gaan eigenlijk heel consitent goed als ik op NOA rijdt. Ik ben sowieso wel blij met EAP en lane changes, in de spits is het waardeloos maar daarbuiten gebruik ik het best veel en geeft echt wel extra comfort.
Ja hier ook afritten nemen gaat over het algemeen goed en inderdaad net voor de afrit aangeven. Ik heb ook FSD aangeschaft met de hoop dat het naar de HW M3 komt in de komende maanden. Even afwachten hoe dat gaat lopen en anders over een half jaar overstappen op een HW4 auto

• Sjors4ever
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:13
Heb een nieuwe HW4 M3 sinds enkele weken! :) Afgelopen week EAP aangeschaft en dus wat aan het experimenteren hiermee op de snelweg. Ik sta in dubio om de upgrade naar FSD ook aan te schaffen. Merk ik nu al direct een verandering in het gedrag op de snelweg, als ik nu upgrade naar FSD ten opzichte van EAP?

Wat ik zo lees werd overigens de eenmalige aanschaf (upgrade) naar FSD vlak voor de abonnementsstructuur wat goedkoper (eenmalig 2000 dollar) in de VS. Zou dat hier ook komen denken jullie?

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

desaff schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 12:52:
[...]

Ja hier ook afritten nemen gaat over het algemeen goed en inderdaad net voor de afrit aangeven. Ik heb ook FSD aangeschaft met de hoop dat het naar de HW M3 komt in de komende maanden. Even afwachten hoe dat gaat lopen en anders over een half jaar overstappen op een HW4 auto
Met een HW3 auto met FSD licentie kan je ook voor de Tesladroid oplossing gaan voor de HW3 US experience, en die is voor HW3 ook best indrukwekkend
https://teslaandroid.com/products/tesla-diagnostic-tool

[ Voor 6% gewijzigd door revolution-nl op 27-03-2026 13:21 ]

• FreakGIB
  • Nu online
Fire69 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 11:07:
[...]

[...]

Ik heb gisteren snel even een stukje autosnelweg getest, het actief blijven van Autopilot bij wisselen van strook alleen al is het geld waard. Wat is dat een waardeloze beslissing van Tesla geweest zeg :(

Smart Summon heb ik nog niet getest. De gewone wel, maar die stopte niet onmiddelijk als ik de knop los liet, hij ging nog makkelijk een seconde verder, is dat normaal?

Parkeren ging 2x goed, 1x niet. Dus toch maar altijd de fout boven de rem houden. Hij maakt wel nogal veel manoeuvres.

Maar zoals gezegd, ik hoop gewoon minder te betalen voor FSD :)

[edit]
Ik heb bij de settings “Wisselen van rijstrook op basis van snelheid” uitgeschakeld staan. Als je die op “licht” of een van de andere standen zet, vind ik het juist irritant. Hij komt dan regelmatig met meldingen dat je links kunt inhalen, terwijl je gewoon al op je ingestelde maximumsnelheid rijdt — of er net onder — en het prima vindt om achter iemand te blijven op bijvoorbeeld de tweede baan.

Zoals ik het nu gebruik: ik geef zelf met de richtingaanwijzer aan dat ik naar links wil. Ik check natuurlijk eerst of er voldoende ruimte is, en daarna wisselt hij netjes voor je van rijstrook.

Wel een kanttekening: als er toch iemand sneller op je afkomt dan verwacht, wil hij de actie soms vrij abrupt afbreken. Dat maakt het niet altijd even prettig, maar met wat ervaring leer je daar wel mee omgaan.

En ja, Autopilot moet natuurlijk wel aan staan.

• Fire69
  • Nu online
FreakGIB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:20:
[...]

Zoals ik het nu gebruik: ik geef zelf met de richtingaanwijzer aan dat ik naar links wil. Ik check natuurlijk eerst of er voldoende ruimte is, en daarna wisselt hij netjes voor je van rijstrook.
En dit werkt dus ook op het moment dat hij zelf niet voorstelt om te veranderen? Als je bvb geen navigatie aan hebt en dus op normale AP rijdt. In mijn snelle test gisteren leek dat niet te werken. Wel als ik dan even aan het stuur trok.
In een YT video zag ik (bij iemand met een HW3 'echte' stalk nog) dat er een verschil is tussen richtingaanwijzer volledig doordrukken of niet? Dat kan ik een Juniper niet meer...

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Fire69 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:29:
[...]

En dit werkt dus ook op het moment dat hij zelf niet voorstelt om te veranderen? Als je bvb geen navigatie aan hebt en dus op normale AP rijdt. In mijn snelle test gisteren leek dat niet te werken. Wel als ik dan even aan het stuur trok.
In een YT video zag ik (bij iemand met een HW3 'echte' stalk nog) dat er een verschil is tussen richtingaanwijzer volledig doordrukken of niet? Dat kan ik een Juniper niet meer...
Als je op AP rijdt kan je op de snelweg een automatische change initieren door simpel je richting aanwijzer uit te doen. De auto wisselt dan zelf als er ruimte is. In druk verkeer werkt het overigens niet prettig. Maar genoeg momenten waarop het wel goed en prettig werkt.

• FreakGIB
  • Nu online
Fire69 schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:29:
[...]

Volgens mij hoef je niet per se een route in je navigatie te hebben. Ik heb dat zelf eigenlijk altijd wel aan, omdat je dan ook ziet of er vertragingen op je route zijn en hij soms automatisch een andere route kiest.

Je moet wel een beetje “input” op het stuur geven. Wat ik zelf doe: ik laat mijn hand links onderaan het stuur hangen, zodat de auto merkt dat je het stuur vasthoudt.

Als je dan je richtingaanwijzer aanzet, gaat hij naar links of rechts — mits er voldoende ruimte is. Is die ruimte er niet, dan doet hij gewoon niets. Je ziet dat ook duidelijk in beeld: als je bijvoorbeeld naar links wilt en er is niet genoeg ruimte, wordt de linker blauwe lijn rood gestreept in plaats van blauw gestreept.

FreakGIB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 13:45:
[...]

Volgens mij hoef je niet per se een route in je navigatie te hebben. Ik heb dat zelf eigenlijk altijd wel aan, omdat je dan ook ziet of er vertragingen op je route zijn en hij soms automatisch een andere route kiest.

Je moet wel een beetje “input” op het stuur geven. Wat ik zelf doe: ik laat mijn hand links onderaan het stuur hangen, zodat de auto merkt dat je het stuur vasthoudt.

Als je dan je richtingaanwijzer aanzet, gaat hij naar links of rechts — mits er voldoende ruimte is. Is die ruimte er niet, dan doet hij gewoon niets. Je ziet dat ook duidelijk in beeld: als je bijvoorbeeld naar links wilt en er is niet genoeg ruimte, wordt de linker blauwe lijn rood gestreept in plaats van blauw gestreept.
Klopt het dat je met EAP geen soepele handmatige inhaal meer kunt doen als EAP aanstaat? Ik begreep nl. dat bij EAP de stuur weerstand niet wordt opgeheven als het knipperlicht aan staat (itt basic AP)

• FreakGIB
  • Nu online
pdidi schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:17:
[...]

Klopt het dat je met EAP geen soepele handmatige inhaal meer kunt doen als EAP aanstaat? Ik begreep nl. dat bij EAP de stuur weerstand niet wordt opgeheven als het knipperlicht aan staat (itt basic AP)
Klopt ja dat is idd minder wat ik doe is rechter wiel indrukken dan gaat alles uit en dan knipperlicht aan en naar links of recht of even kort rem aantikken.
Maar daarna moet je alles weer aanzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakGIB op 27-03-2026 14:34 ]

• fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:58
Als jullie AP uitzetten op de autosnelweg, hoe zorgen jullie ervoor dat de auto niet afremt ? Ik heb er nog niet zoveel mee gereden maar het valt mij op dat het mij moeilijk lukt om het gaspedaal net genoeg in te drukken zodat de auto niet vertraagt, maar ook niet versnelt omdat ik het indruk.
Is het een kwestie van oefenen of doe ik iets verkeerd ?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
fretnn schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:40:
Als jullie AP uitzetten op de autosnelweg, hoe zorgen jullie ervoor dat de auto niet afremt ? Ik heb er nog niet zoveel mee gereden maar het valt mij op dat het mij moeilijk lukt om het gaspedaal net genoeg in te drukken zodat de auto niet vertraagt, maar ook niet versnelt omdat ik het indruk.
Oefening baart kunst. :)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• FreakGIB
  • Nu online
Dat is inderdaad gewoon even oefenen. Je hoeft je voet maar heel licht op het pedaal te laten rusten. Het grootste deel van de tijd rijd ik op de snelweg gewoon met Autopilot.

Tip voor files in combinatie met Autopilot: zet de volgafstand op 3 of zelfs 4 auto’s. Ja, anderen zullen er dan vaker tussen duiken, maar het rijdt een stuk relaxter. Zeker bij optrekken vanuit stilstand remt hij dan minder abrupt weer af als hij te dicht op zijn voorganger komt.

Ik heb zelf ook de rijmodus op “Chill” staan. Daarnaast heb ik de optie om te wisselen tussen “Chill” en “Normaal” onder het linker scrollwiel gezet: 3 seconden ingedrukt houden en je kunt snel schakelen.

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Kwestie van gevoel :Y) . Op een gegeven moment lukt het je zonder te versneller/vertragen. Alleen bij onverwachte rem-acties wil ik nog wel eens teveel gas bijgeven (wat de wederhelft kan waarderen :X)

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

FreakGIB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:46:
[...]
Daarnaast heb ik de optie om te wisselen tussen “Chill” en “Normaal” onder het linker scrollwiel gezet: 3 seconden ingedrukt houden en je kunt snel schakelen.
Tip: met stem commando's "Chill" (overdreven als Tsjil uitspreken) en "Standaard" kun je heel snel wisselen. Zo heb je dan de long press over voor een ander commando (ik gebruik die voor het dashboard kastje)

• FreakGIB
  • Nu online
pdidi schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 14:51:
[...]

Tip: met stem commando's "Chill" (overdreven als Tsjil uitspreken) en "Standaard" kun je heel snel wisselen. Zo heb je dan de long press over voor een ander commando (ik gebruik die voor het dashboard kastje)
Thx die wist ik niet :*)

• FreakGIB
  • Nu online
ik krijg nu net een mail van Tesla dat er weer Full self driving ritten beschikbaar zijn ik had zelf nog niet de mogelijkheid gehad en nu net een afspraak geplanned dus wie weet zijn er nog meer plekken beschikbaar.

• Mevius
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
FreakGIB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:05:
ik krijg nu net een mail van Tesla dat er weer Full self driving ritten beschikbaar zijn ik had zelf nog niet de mogelijkheid gehad en nu net een afspraak geplanned dus wie weet zijn er nog meer plekken beschikbaar.
Dank voor de tip. Paar keer achter het net gevist maar nu aangemeld voor Deventer 👌.

Home Assistant | ☀️ 15.2kW PVOutput | PC Specs | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD

• Fire69
  • Nu online
FreakGIB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 15:05:
Thanks! Net een daguitstapje naar Tilburg gereserveerd! :*)
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste