carpebios schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:34:
[...]
Ik heb sinds 2023 EAP, het doet eigenlijk helemaal niets. Dat summon werkt eigenlijk gewoon niet. Zonde van het geld (als je het alleen zou kopen voor die EAP, even lost van de eventuele korting).
Let wel, mijn 2023 Y heeft wel HW3, dus misschien dat het daarom zo belabberd werk allemaal.
FreakGIB schreef op vrijdag 27 maart 2026 @ 10:50:
[...]
Ik heb het ook en het is nog vrij gelimiteerd. De lane assist op de snelweg werkt op zich prima, maar voor mij is hij net iets te traag en er moet behoorlijk wat ruimte achter je zijn voordat hij van rijstrook wisselt.
Een voordeel is wel dat Autopilot gewoon actief blijft. Je hoeft dus, als je geen EAP hebt, niet telkens opnieuw Autopilot in te schakelen na een rijstrookwissel.
Waar ik het soms wél handig voor gebruik: als je op navigatie rijdt en je een afslag moet nemen die niet helemaal duidelijk is op de kaart. Bijvoorbeeld als je naar rechts moet, maar er zijn twee opties dicht bij elkaar en je net niet goed ziet welke je moet hebben. Met lane assist aan kiest hij meestal gewoon de juiste.
(Model 3 Highland, eind juli 2025)
Smart Summon vind ik persoonlijk niet echt bruikbaar. De gewone Summon (recht vooruit of achteruit een parkeervak in) werkt op zich wel. Automatisch inparkeren werkt ook goed en is de laatste tijd zelfs iets beter geworden.
Ik heb gisteren snel even een stukje autosnelweg getest, het actief blijven van Autopilot bij wisselen van strook alleen al is het geld waard. Wat is dat een waardeloze beslissing van Tesla geweest zeg
Smart Summon heb ik nog niet getest. De gewone wel, maar die stopte niet onmiddelijk als ik de knop los liet, hij ging nog makkelijk een seconde verder, is dat normaal?
Parkeren ging 2x goed, 1x niet. Dus toch maar altijd de fout boven de rem houden. Hij maakt wel nogal veel manoeuvres.
Maar zoals gezegd, ik hoop gewoon minder te betalen voor FSD
[edit]
Wel een vraagje voor jullie EAP bezitters. Hoe werkt wisselen van rijstrook in verschillende situaties?
- Enkel mogelijk als Navigate on Autopilot actief is?
- Enkel als het op het scherm wordt aangeduid of kan je het gewoon zelf forceren?
- Enkel op autosnelwegen of ook op andere?
Thanks
[
Voor 6% gewijzigd door
Fire69 op 27-03-2026 11:09
]