• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:46
Nog wat FSD buitenlandnieuws;

De Deense typegoedkeuringsautoriteit heeft laten weten zich "niet publiekelijk sceptisch heeft uitgelaten". Men is niet openlijk positief of negatief en kan dus "kritiek van bepaalde media niet onderschrijven". Weet alleen niet precies in welke media maar hey.
Even vrij vertaald door Google Translate: "De reguleringstaken van de Deense vervoersautoriteit met betrekking tot typegoedkeuring van voertuigen zijn onderworpen aan nationale en EU-wettelijke verplichtingen inzake geheimhouding en vertrouwelijkheid".
Ze willen nog even niks zeggen en verwijzen voor verdere informatie naar de fabrikant en naar openbare info uit TCMV meetings. Benieuwd of we daar dan binnenkort wat van horen.
https://www.fstyr.dk/nyhe...-af-teslas-fsd-supervised

Vanuit België is gezegd dat ze eerst zelf nog wat testjes willen doen, en dat ze dit "op zeer korte termijn" willen bekijken; Ja beste zuiderburen, FSD snapt ook wegen met vervaagde belijning :+ al is het logisch dat men dat even wil testen.

Vanuit Tsjechië is er ook een persberichtje:
https://md.gov.cz/Media/M...radu-RDW-a-dalsi-postup-v
Een mooi Google Translate citaat dat iets weerlegd waar hier wel eens aan getwijfeld wordt:
  • De RDW is een van de meest gerespecteerde keuringsinstanties in de EU.
  • De procedures zijn transparant en technisch gedetailleerd.
Verder meer een uitleg van de procedure.

[ Voor 18% gewijzigd door Richh op 09-05-2026 00:25 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:12
Richh schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 00:12:
Nog wat FSD buitenlandnieuws;

De Deense typegoedkeuringsautoriteit heeft laten weten zich "niet publiekelijk sceptisch heeft uitgelaten". Men is niet openlijk positief of negatief en kan dus "kritiek van bepaalde media niet onderschrijven". Weet alleen niet precies in welke media maar hey.
Even vrij vertaald door Google Translate: "De reguleringstaken van de Deense vervoersautoriteit met betrekking tot typegoedkeuring van voertuigen zijn onderworpen aan nationale en EU-wettelijke verplichtingen inzake geheimhouding en vertrouwelijkheid".
Ze willen nog even niks zeggen en verwijzen voor verdere informatie naar de fabrikant en naar openbare info uit TCMV meetings. Benieuwd of we daar dan binnenkort wat van horen.
https://www.fstyr.dk/nyhe...-af-teslas-fsd-supervised

Vanuit België is gezegd dat ze eerst zelf nog wat testjes willen doen, en dat ze dit "op zeer korte termijn" willen bekijken;
[X]
Ja beste zuiderburen, FSD snapt ook wegen met vervaagde belijning :+ al is het logisch dat men dat even wil testen.
Misschien zijn ze bang dat hij te veel afremt voor alle gaten in de weg.

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:27

PeepPeepPeep

Ik zei het nog!

Ik stel - gezien de vele onverwachte handelingen van FSD - dringend voor om alle Tesla’s die met FSD (kunnen) rijden te voorzien van een grote sticker op de achterzijde met als tekst:

PAS OP, IK RIJD MET FSD! HOUD RUIM AFSTAND!

Wellicht zelfs beter ook aan de zijkanten… 🤔

Daikin single split woonk. + dual split in slaapk./zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16x385Wp IQ7+ 12xZ, 4xO/W / 6x410Wp IQ8MC 6xZ / System Controller 3INT / 3x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:46
PeepPeepPeep schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 00:26:
Ik stel - gezien de vele onverwachte handelingen van FSD - dringend voor om alle Tesla’s die met FSD (kunnen) rijden te voorzien van een grote sticker op de achterzijde met als tekst:

Zoiets? :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMu4On4NllJ263MYwQslMoxASeQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YSh9jMPPya8H779Dc4vgGKog.jpg?f=fotoalbum_large

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05:32
Gewist

[ Voor 179% gewijzigd door wouter1971 op 09-05-2026 05:32 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• Kleuvert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:07
Ik lees mensen die schrikken van remacties.

Het is gewoon het ouderwetse phantombraking. FSD blijft een hulpsysteem en je ziet al aankomen dat die gaat twijfelen of misschien remmen. Ik heb standaard mijn voet bij het gas om even bij te drukken. Net als met de oude autopilot als een voertuig richting de streep kwam.

Je kan gewoon niet achterover leunen en de auto vertrouwen. Hij is erg goed en gaat niet zo maar van baan wisselen en dergelijke. Maar als die twijfelt stampt die op de rem. Valt mij op dat je het stuur dan ook al iets ziet wiebelen en ja hoor dan begint die te remmen. Klein tikje op het gas en hij rijdt door. Anders stuur even pakken en overnemen.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:12
PeepPeepPeep schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 00:26:

Ik stel voor, gezien sommige uitlatingen, sommige mensen een apart profielplaatje te geven, "pas op, trollt graag"

een apart label
Pagina: 1 ... 76 77 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.