• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:01
Het blijft verbazingwekkend hoe goed het werkt op B-wegen en hoe raar hij doet op A-wegen. Bij een wegversmalling al iets naar rechts gaan en op het moment dat de tegenligger ook twijfelt en ruimte naar rechts maakt en wat afremt meteen oppakken en gaan rijden. Om vlak daarna uit te voegen op een invoegstrook en meteen weer in te voegen.
Hype schreef op zondag 10 mei 2026 @ 18:02:
[...]

We zitten volgens Musk al op 14.3. De versie nummering loopt niet gelijk met de VS. Daarbij zie ik veel mensen hinten op een ‘spring release’, maar waar halen jullie die info vandaan? De spring release zoals in de VS is al de versie die we in Nederland direct hebben gekregen als ik de filmpjes bekijk. De verschillen met de VS zitten gewoon in de afstelling van FSD.

Ik hoor t graag als jullie bronnen hebben die anders doen vermoeden, maar ik heb niet het idee dat er binnen afzienbare tijd een nieuwe release gaat komen. Hoogstens een bugfix voor dat parkeren.
Musk had waarschijnlijk teveel wiet op toen ie dat postte. Beter even de release notes van v14.3 en onze v14.2.2.5 vergelijken, dan zie je dat we zeker nog niet op v14.3 zitten. Kan ook niet, want v14.3 is zelfs nu nog geen GA release, dus zeker niet op 11 april

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:02
gjcvro schreef op zondag 10 mei 2026 @ 18:13:
Het blijft verbazingwekkend hoe goed het werkt op B-wegen en hoe raar hij doet op A-wegen. Bij een wegversmalling al iets naar rechts gaan en op het moment dat de tegenligger ook twijfelt en ruimte naar rechts maakt en wat afremt meteen oppakken en gaan rijden. Om vlak daarna uit te voegen op een invoegstrook en meteen weer in te voegen.
Maar hoe ver voegde de auto uit of was het meer een 'o nee, ik zit op de verkeerde baan' move?
Het zou, mijns inziens, meer duidelijkheid geven wanneer er, behalve een omschrijving van hetgeen 'fout' ging, ook de beelden hiervan hier gedeeld worden. De technische mogelijkheden daarvoor zijn er, en het kan misschien ook duiding geven waarom FSD bepaalde acties doet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:01

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
karel_G_1981 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 12:11:
[...]

In Duitsland is het onbruikbaar met zo’n lage topsnelheid . AP heeft bij Duitse Tesla’s zover ik weet geen snelheidsbeperking. Voor gebruik in Duitsland zou de max snelheid voor FSD toch minimaal op 180 moeten staan. Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat dit het geval gaat zijn anders wil geen enkele Duitser het. Ook in Tsjechië mag je op een aantal wegen 160 tegenwoordig , mag echt hopen dat fsd daar rekening mee houdt.
Zeker wel, mijn. Autopilot heeft in Duitsland dezelfde beperking qua snelheid. In mijn oude 2019 met radar en US sensors lag de limiet volgens mij op 140 of 150 maar na de overgang op vision only was dat een stuk lager. En distance was toen minimaal 2 ipv 1.
Pagina: 1 ... 77 78 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.