Ecological schreef op maandag 4 mei 2026 @ 21:15:
[...]
Bedankt voor het delen.
Grappig dat daar meer mensen het bizar vinden op X dat RDW de update aan het testen is. Amerikaanse bedrijven zijn aan het innoveren maar wij hebben weer Europese instanties die het allemaal beter weten dan de beste engineers ter wereld. Laat de markt gewoon zijn werk doen.
Ok, en stel nou dat er in NL/EU een situatie blijkt te bestaan waar FSD zich totaal op verkijkt en er vallen een aantal doden of gewonden die voorkomen hadden kunnen worden. Dan ben je veel verder van huis. Zowel RDW, maar zeker ook Tesla wil vast zo'n scenario voorkomen. Volgens mij is dat een grote reden dat het zo voorzichtig aangevlogen wordt.
Als je het anders doet en het gaat mis, dan zitten we hier nog jaren met lege handen voor er weer eens een poging gedaan mag worden.
ik verwacht dat als het de komende tijd gewoon goed blijft gaan en er zich geen grote incidenten voordoen, de systemen langzamerhand vrijer gelaten worden en mogelijk hoeft dan niet elke update meer gekeurd te worden. Er zal het nodige geduld nodig zijn.
Overigens zjin mijn eigen ervaringen erg positief tot op heden. Nu ruim een week de proefperiode en ik heb nog niet één keer hoeven ingrijpen voor veiligheidsredenen. Wel eens omdat de navigatie iets doet wat ik niet wil of met enige regelmaat het gas intrappen omdat het wel iets vlotter kan.
DMS zit mij totaal niet in de weg gelukkig. Ik kan gewoon om me heen kijken en met passagiers praten enzo.
Ik maak te weinig kilometers om het 100 euro in de maand waard te laten zijn in de huidige vorm, maar ik zie wel mooie opties in de toekomst
Ik geniet nog maar even van mijn proefmaand en kijk daarna wel een paar updates de kat uit de boom.