• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Martien schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 22:36:
[...]

Vergeet de Vlaamse kruisingen niet… alles voor alle richtingen tegelijk op rood en alles voor iedereen tegelijk op groen 👍🏻
Inderdaad, maar enkel als er Nederlandse kentekens worden herkend :+ _/-\o_ . Ik zou rond rijden...

Sony A7 iv en wat recycled glas

België gaat het EAP (Early Access Program) zo te lezen iets langer doen (waarschijnlijk ook omdat zij geen Ride Alongs hebben gedaan)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujbM6timJBostv90RToaXLQCTdM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s5qSIyO39fHCTxysxzloGsQr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 11-06-2026 10:37 ]

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:31
pdidi schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:35:
België gaat het EAP (Early Access Program) zo te lezen iets langer doen (waarschijnlijk ook omdat zij geen Ride Alongs hebben gedaan)
[Afbeelding]
Een phased rollout voor de nodige software update hebben we hier natuurlijk ook gehad; de software update niet direct uitrollen naar alle voertuigen. Is irritant voor onze zuiderburen, maar dat het zo zou werken verbaast me ook niet per se.

Maarehh... hoe werkt dat dan voor ons Nederlanders die naar Belgie gaan? :P Wij hebben de nodige software immers al. Ben benieuwd of ze daar ook over na hebben gedacht.

Gaan ze de featureflag gefaseerd omzetten, of is de software update zelf het 'gefaseerde' stuk?
Ben volgende week zelf in Belgie dus ik hoop het laatste :P Gezien ze hier "gelijkaardige aanpak als in Nederland" noemt, gok ik op puur de software update en niet de featureflag.

[ Voor 8% gewijzigd door Richh op 11-06-2026 11:01 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:20

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Was vanmorgen even billen knijpen toen FSD voor mijn gevoel bijna door rood reed 😱

https://vimeo.com/1200373512?share=copy&fl=sv&fe=ci

Nu heb je op een 80km weg 5 seconden oranje maar het voelde als een eeuwigheid voordat ik over de strap was.

En uiteraard ben ik ten alle tijden verantwoordelijk en schuif ik dat hier niet af op FSD

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:18
Davidas schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 23:42:
[...]

Same!! En krijg ook nu de nieuwe 2026.17.5 FSD update binnen.
bij mij is die ook met de update bezig gaat wel heel langzaam

en heb de mail voor een Trail maar zie nu in de Tesla app nog niet een trail optie alleen de optie voor FSD supervised voor 49p/m

en ook al vind ik FSD echt gaaf ga nu niet weer 49 betalen terwijl ik hoor dat er nog niet echt iets is verbeterd behalve dat DMS iets relaxter is?

of heb je meteen een trail maand als de software is geinstalleerd ?

heb de vorige keer namelijk geen trail gehad dus weet niet hoe dat werkt.

PSN: FreakGIB

FreakGIB schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:08:
[...]

bij mij is die ook met de update bezig gaat wel heel langzaam

en heb de mail voor een Trail maar zie nu in de Tesla app nog niet een trail optie alleen de optie voor FSD supervised voor 49p/m

en ook al vind ik FSD echt gaaf ga nu niet weer 49 betalen terwijl ik hoor dat er nog niet echt iets is verbeterd behalve dat DMS iets relaxter is?

of heb je meteen een trail maand als de software is geinstalleerd ?

heb de vorige keer namelijk geen trail gehad dus weet niet hoe dat werkt.
Je krijgt na installatie meteen de optie om het proefabonnement te starten

• MindBender
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

MindBender

Bite my shiny metal ass!

pdidi schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:42:
Mag ik vragen waarom je FSD er bij had gekocht? Had je wel van tevoren een Ride Along of FSD proefrit gedaan? Neem aan dat je intussen wel wist dat 130km/u niet automatisch gaat en FSD voorzichtig rijdt. Ben wel benieuwd als je FSD hebt gekocht maar niet gaat gebruiken of je dan good-old Autopilot gaat gebruiken (of niks)? Als ik je relaas lees denk ik dat Tesla binnenkort een tweede ingebrekestelling kan verwachten
Terechte vraag; Mijn relaas was niet bedoeld zoals je het misschien gelezen had.

De reden dat ik het erbij gekocht heb, was omdat het zo'n beetje de laatste kans was om het te kunnen kopen, in plaats van het te huren, en ik het niet niet had willen hebben. Zonder deze laatste kans had ik waarschijnlijk een jong gebruikte tweede Model S gekocht.

Ik heb geen Ride Along gedaan, en de auto was al besteld met FSD voordat ik een FSD proefrit gedaan had. Toevallig was ik een maand daarna bij Tesla Service voor mijn Model S en omdat ik moest wachten, werd me die eentje aangeboden. Die ervaring was dan ook geen aanleiding om de FSD optie te annuleren. Ik wist wat ik kocht en ik ben dus - nu ik het eindelijk gekregen heb - ook zeker niet teleurgesteld.

Mijn Model S is 12.5 jaar oud. Toen ik die 13 jaar geleden bestelde, wist ik niet of elektrisch rijden een blijvertje ging worden of dat we er 4 jaar later niets meer van zouden horen. Maar ik zag er wel toekomst in. Als ik ritten met de Amerikaanse FSD zie, denk ik dat FSD de toekomst is. Nu is het nog een beetje alsof je door je oma wordt rondgereden, maar je hoeft er niets voor te doen, dacht ik na de proefrit. Dat blijkt nu al niet helemaal het geval; Ik moet hem nog veel helpen, vooral in snelheid, wat ervoor zorgt dat ik continu mijn voet boven het gaspedaal moet houden, wat dan weer kramp in mijn scheen oplevert. Maar ik weet zeker dat het over een jaar veel beter zal zijn. E tegen de tijd dat deze auto zo oud is als mijn Model S nu, weet ik zeker dat het bijna perfect zal zijn, maar alleen als mensen het kopen (of huren).

Eigenlijk ben ik erg tevreden FSD; Maakt dat sense? Ik weet niet of ik het (al) zou huren, maar ik ben blij dat ik het gekocht heb.
Richh schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 10:58:
[...]

Een phased rollout voor de nodige software update hebben we hier natuurlijk ook gehad; de software update niet direct uitrollen naar alle voertuigen. Is irritant voor onze zuiderburen, maar dat het zo zou werken verbaast me ook niet per se.

Maarehh... hoe werkt dat dan voor ons Nederlanders die naar Belgie gaan? :P Wij hebben de nodige software immers al. Ben benieuwd of ze daar ook over na hebben gedacht.

Gaan ze de featureflag gefaseerd omzetten, of is de software update zelf het 'gefaseerde' stuk?
Ben volgende week zelf in Belgie dus ik hoop het laatste :P

[X]
Gezien ze hier "gelijkaardige aanpak als in Nederland" noemt, gok ik op puur de software update en niet de featureflag.
Ik verwacht dat het in België (veel) langzamer zal gaan. Bij ons was het:11 april de EAP-ers, 12 april de eerste kleine batch, vanaf 13 april de grotere groep. Ik lees dat ze in België na de EAP-ers eerst gaan evalueren.

Wel een goede of wij Hollanders daar dan gewoon wel zouden kunnen FSD-en. Dat zou zomaar kunnen, want de eerste Deense FSD rijder schijnt een geïmporteerde Nederlandse Model X te zijn

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:39
pdidi schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:23:
[...]

Ik verwacht dat het in België (veel) langzamer zal gaan. Bij ons was het:11 april de EAP-ers, 12 april de eerste kleine batch, vanaf 13 april de grotere groep. Ik lees dat ze in België na de EAP-ers eerst gaan evalueren.
Hoe werd bepaald wie EAP-er was? Mensen die FSD gekocht hadden? Of ook EAP (Enhanced AP)?
Fire69 schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 11:39:
[...]

Hoe werd bepaald wie EAP-er was? Mensen die FSD gekocht hadden? Of ook EAP (Enhanced AP)?
Beetje verwarrende afkorting. EAP in deze staat voor Early Access Program. Het zijn vooral influencers en members van Tesla Motors Club die hiervoor gevraagd worden. In NL zijn er niet veel (ik ken er maar 3: Berkant, Kees en Rustavi). In België zal dat iig Steven Peeters zijn

[ Voor 6% gewijzigd door pdidi op 11-06-2026 11:48 ]

Pagina: 1 ... 94 95 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.