• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01:23
Yaksa schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:48:
[...]

Definieer 'plek zat'
Want dat kun jij wel vinden, maar schijnbaar vindt het systeem er toch iets anders van. En met de rekencapaciteit van je Tesla is niks mis. Misschien was het wel een meter te weinig.
Hou nou toch op met je onzinnige verdedigingen alsof je er bij was, het begint echt bizarre vormen aan te nemen. Je lijkt het elke keer weer beter te weten dan de mensen die het meemaken. |:(

Het was zo ver weg dat tesla er netjes voor kon gaan als hij gewoon gegaan was. Elke andere chauffeur, zelfs oma van 93 was er tussen gegaan en het was duidelijk dat de auto wachtte tot ik er tussen zou komen. Pas toen de tesla de richtingaanwijzer uit zette reed hij het gat dicht.
karel_G_1981 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:57:
De fsd stemming wordt best spannend want als het wordt afgewezen dan wordt ook in Nederland de goedkeuring na 6 maanden ingetrokken. Alleen huidige kopers houden dan hun fsd.
Volgens RDW blijft de Nationale goedkeuring geldig:

Wanneer er geen meerderheid van de stemmen is, dan blijft de vrijstelling alleen binnen Nederland geldig en mag alleen in Nederland van deze technologie gebruik gemaakt worden. Andere lidstaten kunnen dan zelf besluiten of ze de goedkeuring overnemen voor hun grondgebied.

• gjcvro
pdidi schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:56:
[...]

Niet toevallig een filmpje van gemaakt? Ik klik bij ieder interessant punt op de camera, dan is het later makkelijk terug te vinden
Nee, zo wakker ben ik nog niet, ik denk zelfs dat de auto bijna niet te zien zou zijn geweest op camera.

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:31
gjcvro schreef op donderdag 23 april 2026 @ 23:01:
[...]

Hou nou toch op met je onzinnige verdedigingen alsof je er bij was, het begint echt bizarre vormen aan te nemen. Je lijkt het elke keer weer beter te weten dan de mensen die het meemaken. |:(

Het was zo ver weg dat tesla er netjes voor kon gaan als hij gewoon gegaan was. Elke andere chauffeur, zelfs oma van 93 was er tussen gegaan en het was duidelijk dat de auto wachtte tot ik er tussen zou komen. Pas toen de tesla de richtingaanwijzer uit zette reed hij het gat dicht.
Pic's or it didn't happen >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• gjcvro
Yaksa schreef op donderdag 23 april 2026 @ 23:08:
[...]

Pic's or it didn't happen >:)
Mooi, hoef je er ook niet meer op te reageren.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:37
Yaksa schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:01:
[...]

Amerika is niet gelijk qua verkeerssituatie/weginrichting/etc. aan Nederland.
En dan nog, wat is dan te traag?
Ik lees veel opmerkingen als: 47 waar je 50 mag, 26 waar je 30 mag, 100 waar 110 had gekund en niet kunnen inhalen omdat andere snelheidsduivels het 'gat' dichtrijden.
Die paar kilometer te traag gaan je echt niet helpen om je SMART targets te halen en opmerkingen zoals 'het kon makkelijk' zijn gebaseerd op een rijstijl waar de RDW (terecht) zijn bedenkingen voor heeft.
Dat er andere weggebruikers zijn die de regels aan hun laars lappen is maar een van de 'lastigheidjes' waar FSD ook rekening mee moet houden.
Pfff, iedereen vindt het langzaam. Jij niet. Zal wel aan jou liggen dan. Waarschijnlijk rijdt jij als een oud omaatje. Prima moet jij weten, wij geven gas naar de 50 en doen daar geen 4 minuten over. Tesla's wel. En dat maakt het langzaam. En 95 waar 130 mag is veel te langzaam. Ongeacht wat voor verdediging jij ervoor wilt geven. Het wordt echt irritant. Heb je aandelen ofzo?

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:31
dvermeul schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:10:
[...]

Is toevallig de monteur langs geweest om je voorruit bij de front camera schoon te maken? Dan moet je camera eerst weer gecalibreerd worden voor FSD werkt. Dat doe je door een stuk (30km of zo) over de snelweg te rijden.
Heb ik niets van gemerkt, mijn camera 📷 is schoongemaakt door het service center en daarna werkte FSD direct. En waarom zou je moeten calibreren? Je reinigt een stuk voorruit, meer niet.

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:46
GarageGoblin schreef op donderdag 23 april 2026 @ 22:54:
[...]

Ik heb bovenstaande situatie ook regelmatig, mijn top 1 van negatieve punten voor FSD.

De auto links achter je, blijft ruimte houden voor jou om van baan te wisselen, maar de Tesla vindt dit te weinig dus blijft hij rechts rijden en zet knipperlicht weer uit. Voelt altijd erg lullig naar de andere weggebruikers
Drukke a12 m, 4 baans vanavond vond ik fsd echt kut rijden. Hij durft nergens in te halen, tot hij besluit 3 km voor de afrit naar de ene links baan te gaan. Ik vertrouwde het niet meer en heb maar zelf ingegrepen omdat ik bang was de afslag te missen ivm drukte en zijn moeite met er tussen proppen (wat hij dus niet wilt doen)

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:44
MrDirect schreef op donderdag 23 april 2026 @ 23:22:
[...]

Pfff, iedereen vindt het langzaam. Jij niet. Zal wel aan jou liggen dan. Waarschijnlijk rijdt jij als een oud omaatje. Prima moet jij weten, wij geven gas naar de 50 en doen daar geen 4 minuten over. Tesla's wel. En dat maakt het langzaam. En 95 waar 130 mag is veel te langzaam. Ongeacht wat voor verdediging jij ervoor wilt geven. Het wordt echt irritant. Heb je aandelen ofzo?
ter verdediging
Ik vind de snelheid bij rotondes prima.
Het gaat 47 met max 50. Liever iets harder maar ik erger mij daar niet aan.
Voor de context. Ik hou mij aan de snelheid. Rij 100 op rechts waar 130 kan.
In steden is het ook erg voorzichtig
Ik snap dat het voor sommige te langzaam is maar dan heb je misschien een ander rijstijl tov fsd?
TweakerVincent schreef op donderdag 23 april 2026 @ 23:26:
[...]

Drukke a12 m, 4 baans vanavond vond ik fsd echt kut rijden. Hij durft nergens in te halen, tot hij besluit 3 km voor de afrit naar de ene links baan te gaan. Ik vertrouwde het niet meer en heb maar zelf ingegrepen omdat ik bang was de afslag te missen ivm drukte en zijn moeite met er tussen proppen (wat hij dus niet wilt doen)
Dat is idd een pijnpunt.
Inhalen waar je later afslag moet nemen.
van baan wisselen en linker baan rijden zijn 2 grote oorzaken voor ongelukken op snelweg

[ Voor 26% gewijzigd door lighting_ op 23-04-2026 23:39 ]

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:41
MrDirect schreef op donderdag 23 april 2026 @ 23:22:
[...]

Waarom is 95 waar je 130 mag veels te langzaam? Ik mag graag 130 rijden, maar vrachtwagens rijden ook 80 (of iets harder). Dan is 95 toch prima voor de mensen die dit willen rijden? Zelf hou ik toch echt wel van doorrijden, maar ergens ben ik ook wel van mening dat soms een beetje gas terug ook wel heerlijk kan zijn!

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• gjcvro
Ecological schreef op donderdag 23 april 2026 @ 23:39:
[...]

Waarom is 95 waar je 130 mag veels te langzaam? Ik mag graag 130 rijden, maar vrachtwagens rijden ook 80 (of iets harder). Dan is 95 toch prima voor de mensen die dit willen rijden? Zelf hou ik toch echt wel van doorrijden, maar ergens ben ik ook wel van mening dat soms een beetje gas terug ook wel heerlijk kan zijn!
Zolang je maar zorgt dat je niet langzamer rijdt dan de vrachtwagens denk ik dan.

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10
FreakGIB schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:15:
Ik heb er inmiddels ook ruim 1.000 km op zitten en eigenlijk nog geen noemenswaardige problemen gehad met de DMS. Vanavond nog samen met mijn zoon langs de McDrive geweest: shake in mijn rechterhand, af en toe een slok genomen, en dat ging allemaal probleemloos. Ik moest er alleen voor zorgen dat mijn linkerhand op mijn been lag of in ieder geval in beeld was.

Op de snelweg rijd ik vooral op de A12 en A20 tussen Rotterdam en Nieuwegein. Misschien dat daar al veel Tesla-data is verzameld, maar daar merk je echt dat het steeds beter gaat. Ik heb de offset nog steeds op 50% staan. Hij rijdt dan standaard rond de 100 à 102 km/h en bij langzamere auto’s voor je (rond de 85 km/h) haalt hij met een prima snelheid in. Als er daarna genoeg ruimte is en er niet meteen weer een auto rechts rijdt, gaat hij ook keurig weer terug naar rechts.

Ik heb ook het idee dat hij nu nét wat eerder naar rechts gaat als hij volgens de navigatie er binnenkort af moet. Daardoor heb ik nog geen afrit gemist. Alleen toevallig vanmorgen ging het bijna mis op de A27. Daar begon hij nog een inhaalactie met nog maar 1,2 km te gaan tot de afrit, terwijl er alleen maar vrachtwagens reden en er weinig ruimte was om in te voegen. Hij hield veel afstand tot de auto voor mij en ging er eigenlijk niet goed voorbij. Daarom heb ik zelf overgenomen, even goed doorgetrokken en zo toch nog op tijd de afrit gehaald. In zo’n situatie had hij wat mij betreft gewoon achter die vrachtwagens moeten blijven.
Dat zou niet moeten kunnen, aangezien de FSD versie "pinned' is, en er dus geen veranderingen in worden doorgevoerd zover ik snap. Wat wel kan is door het non-deterministische karakter van AI systemen, de FSD de ene keer iets anders reageert dan de andere keer.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:30

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

gjcvro schreef op donderdag 23 april 2026 @ 20:19:
Hebben anderen er ook last van dat hij wel erg graag plek maakt voor een invoegende auto?
En dan kom ik ineens dit filmpje tegen

https://www.facebook.com/share/r/1E86us9vst/

• avdleun
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 00:29
Ik zie veel mensen klagen over te langzaam rijden en vond dat zelf ook.
De volgende instelling heb ik aangezet (staat default uit) en dat gaf zeker verbetering.
De auto past zich dan aan de snelheid van zijn medeweggebruikers. Het gaf bij mij zeker een merkbare verbetering.

Contextuele max. snelheid: Hiermee kan Full Self-Driving (Supervised) de max. snelheid dynamisch regelen op basis van visuele aanwijzingen in de rijomgeving.
Pagina: 1 ... 60 61 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.