• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:27

Sandyman538

SandstorM [148839]

YakuzA schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:48:
[...]

Mja, als je dat eens aan Elon duidelijk kan maken zou al helpen ;)
FSD wordt al sinds de geboorte gemarket als een autonoom rijdend systeem.

Niet heel raar dat mensen het dan daarop ook afrekenen toch?
Ja dat vind ik dus wel raar. In het filmpje wat ik moest kijken voor gebruik FSD wordt dit heel duidelijk gemaakt, verder bij elke rit die je start wordt je er aan herinnerd dat het een hulp systeem is. Dan vind ik het gek dat je het systeem afgerekend op autonoom rijden ja.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman


  • Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 16:31
Grappig deze discussie die begon met de bezwaren van Zweden tegen het feit dat FSD het toeliet dat je sneller gaat rijden dan de maximum snelheid. Terwijl je bij alle automerken die in Zweden al jaren rondrijden met cruise control systemen en auto lane assist systemen, de snelheid gewoon verhoogd kan worden tot ver boven de maximum snelheid. Dat mag daar dus wel. Daar had de VK ook wel iets over kunnen melden.

  • Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:02
Mackeessie schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:19:Grappig deze discussie die begon met de bezwaren van Zweden tegen het feit dat FSD het toeliet dat je sneller gaat rijden dan de maximum snelheid. Terwijl je bij alle automerken die in Zweden al jaren rondrijden met cruise control systemen en auto lane assist systemen, de snelheid gewoon verhoogd kan worden tot ver boven de maximum snelheid. Dat mag daar dus wel. Daar had de VK ook wel iets over kunnen melden.
Dat (harder rijden dan de max) mag in Zweden ook niet. En dat weten Zweedse chauffeurs ook want de boetes voor te hard rijden zijn exorbitant hoog, 1km/h te hard: € 130, 36km/h te hard: €355. Rij je nog meer te hard dan raak je je rijbewijs kwijt. Zweden rijden niet zo vaak te hard.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former


  • Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 16:31
Yaksa schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:29:
[...]

Dat (harder rijden dan de max) mag in Zweden ook niet. En dat weten Zweedse chauffeurs ook want de boetes voor te hard rijden zijn exorbitant hoog, 1km/h te hard: € 130, 36km/h te hard: €355. Rij je nog meer te hard dan raak je je rijbewijs kwijt. Zweden rijden niet zo vaak te hard.
Maar volgens mij kan je de cruise control wel hoger instellen, uiteraard met het risico van een bon, maar dat geldt ook voor FSD

  • Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:08
Sandyman538 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:53:
[...]

Ja dat vind ik dus wel raar. In het filmpje wat ik moest kijken voor gebruik FSD wordt dit heel duidelijk gemaakt, verder bij elke rit die je start wordt je er aan herinnerd dat het een hulp systeem is. Dan vind ik het gek dat je het systeem afgerekend op autonoom rijden ja.
Noem het dan niet FULL SELF Driving hé.

Sony A7 iv en wat recycled glas


  • fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:55
karel_G_1981 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 15:11:
[...]

1 recente ervaring is dat je het niet aan moet zetten als je geen gps signaal hebt. Hij rijdt op zich prima door de wegen maar totaal de verkeerde kant op en wegen die doodlopend zijn etc… krijg je onderstaande melding , zet het dus nog ff uit[Afbeelding]
Rijdt hij dan ook minder gecentreerd in de rijstrook ? Op je foto lijkt het alsof de auto zich niet mooi in het midden van de rijstrook zet.

  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:31
fretnn schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:58:
[...]


Rijdt hij dan ook minder gecentreerd in de rijstrook ? Op je foto lijkt het alsof de auto zich niet mooi in het midden van de rijstrook zet.
Dit is een landweg , dan rijdt ie altijd al aan de rechterkant , ook afhankelijk van het verkeer. Maakt niets uit dus . Het problematische is echter dat hij doordat de kaarten niet kloppen hele rare beslissingen neemt waar heen te rijden, bv een oprit van een boerderij waarvan hij denkt dat het de doorgaande weg is, dat is knap vervelend. Het soms niet altijd correcte kaartmateriaal/navigatie in het algemeen zorgt bij mij voor de meeste dieebgagements.

  • Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-06 17:25
lighting_ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:56:
[...]

Consumenten hebben nu al een probleem met 100 euro per maand. Laat staan 200 euro. Voor brede acceptatie moet het juist goedkoper worden. Anders is het een luxe voor de vermogenden en gaat Tesla niet voor veiligheid voor iedereen. In het algemeen wordt een technisch product/software na verloop van tijd juist goedkoper en beschikbaar voor de massa.
Het zal een golfbeweging zijn. Voor brede acceptatie zal de prijs flink naar beneden moeten. Tesla is nu met dit even alleen. Maar andere auto fabrikanten zullen volgen.

Nara mijn verwachting zal er relatief snel dit soort systemen ook op chinese auto's te vinden zijn.

Dan moet tesla zijn prijs wel drukken.

Maar vervolgens als iedereen er aan is is het net zoals met elke andere abbo dat stapsgewijs de prijs weer omhoog gaat.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

karel_G_1981 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:23:
[...]

Dit is een landweg , dan rijdt ie altijd al aan de rechterkant , ook afhankelijk van het verkeer. Maakt niets uit dus . Het problematische is echter dat hij doordat de kaarten niet kloppen hele rare beslissingen neemt waar heen te rijden, bv een oprit van een boerderij waarvan hij denkt dat het de doorgaande weg is, dat is knap vervelend. Het soms niet altijd correcte kaartmateriaal/navigatie in het algemeen zorgt bij mij voor de meeste dieebgagements.
Heb je na het verwijderen van je USB verlengkabel nog steeds GPS issues?

  • nosuchuser
  • Registratie: Oktober 2025
  • Nu online
Mackeessie schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 16:19:
Grappig deze discussie die begon met de bezwaren van Zweden tegen het feit dat FSD het toeliet dat je sneller gaat rijden dan de maximum snelheid. Terwijl je bij alle automerken die in Zweden al jaren rondrijden met cruise control systemen en auto lane assist systemen, de snelheid gewoon verhoogd kan worden tot ver boven de maximum snelheid. Dat mag daar dus wel. Daar had de VK ook wel iets over kunnen melden.
Je hebt gelijk, maar ik hoop niet dat ze in Zweden meelezen; dadelijk gaan ze daar ook moeilijk over doen |:(

  • Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:27

Sandyman538

SandstorM [148839]

Heb vrij wisselend succes met matrixborden die boven de snelweg hangen, maar vandaag bij 2 matrix borden die opgesteld waren (geen vaste borden maar op zo'n vrachtwagen) op de linkerbaan (al het verkeer moest naar links ivm een ongeluk) waarbij hij beide snelheden (eerst 90 en daarna 70) meteen goed oppakte.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman


  • karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 11:31
pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:25:
[...]

Heb je na het verwijderen van je USB verlengkabel nog steeds GPS issues?
Meestal werkt het nu goed en dacht idd dat het volledig was Opgelost ,met het verwijderen van die kabel wat zeker heeft geholpen, maar heel af en toe komt het toch nog voor ,bv als de auto meerdere nachten in de carport heeft gestaan, kwam ik laatst achter , twijfel of ik dit moet melden . Als het niet structureel is is de diagnose ook lastig natuurlijk

  • Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06
Vanmorgen stond er een rit van 100km op de planning, voornamelijk snelweg. Lekker relaxt had ik gedacht, niet dus :-(
FSD zelf deed het gewoon goed, niks op aan te merken. Maar tegen dat ik terug thuis was had ik twee waarschuwingen te pakken. De ganse weg 'let op de weg' en een paar keer het rode stuur. :(
Allerlei dingen geprobeerd maar de meldingen bleven maar komen, onbegrijpelijk!
Ik heb het vermoeden dat het door mijn bril kwam, maar waarom had ik de voorbije 2 weken dan geen problemen...

  • fretnn
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:55
Fire69 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:50:
Vanmorgen stond er een rit van 100km op de planning, voornamelijk snelweg. Lekker relaxt had ik gedacht, niet dus :-(
FSD zelf deed het gewoon goed, niks op aan te merken. Maar tegen dat ik terug thuis was had ik twee waarschuwingen te pakken. De ganse weg 'let op de weg' en een paar keer het rode stuur. :(
Allerlei dingen geprobeerd maar de meldingen bleven maar komen, onbegrijpelijk!
Ik heb het vermoeden dat het door mijn bril kwam, maar waarom had ik de voorbije 2 weken dan geen problemen...
reflectie door de stand van de zon ? (just guessing)

  • Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Fire69 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:50:
Vanmorgen stond er een rit van 100km op de planning, voornamelijk snelweg. Lekker relaxt had ik gedacht, niet dus :-(
FSD zelf deed het gewoon goed, niks op aan te merken. Maar tegen dat ik terug thuis was had ik twee waarschuwingen te pakken. De ganse weg 'let op de weg' en een paar keer het rode stuur. :(
Allerlei dingen geprobeerd maar de meldingen bleven maar komen, onbegrijpelijk!
Ik heb het vermoeden dat het door mijn bril kwam, maar waarom had ik de voorbije 2 weken dan geen problemen...
2 zonnebrillen in de auto, met 1 continu let op de weg, de ander niet. En de fijnste, je raadt het al..

  • Double_Davy
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:25
Fire69 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:50:
Vanmorgen stond er een rit van 100km op de planning, voornamelijk snelweg. Lekker relaxt had ik gedacht, niet dus :-(
FSD zelf deed het gewoon goed, niks op aan te merken. Maar tegen dat ik terug thuis was had ik twee waarschuwingen te pakken. De ganse weg 'let op de weg' en een paar keer het rode stuur. :(
Allerlei dingen geprobeerd maar de meldingen bleven maar komen, onbegrijpelijk!
Ik heb het vermoeden dat het door mijn bril kwam, maar waarom had ik de voorbije 2 weken dan geen problemen...
Toevallig precies hetzelfde gemerkt hier. Sinds een aantal dagen krijg ik ook regelmatig dit soort meldingen met een zonnebril op, terwijl ik de afgelopen 2 weken nergens last van heb gehad. Wanneer ik de zonnebril afzet krijg ik geen meldingen.
Reactiesnelheid FSDs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMnkCYNCpWMbrL08tMknVn2q3fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhqCruflTmubRVn6p85KRCKj.jpg?f=fotoalbum_large
Maurice- schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:11:
[...]


2 zonnebrillen in de auto, met 1 continu let op de weg, de ander niet. En de fijnste, je raadt het al..
Misschien de ene wel en de andere niet gepolariseerd?

  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online

gwg

Heeft iemand hier een oplossing voor het harder rijden dan toegestaan als je bijv. even wilt inhalen?

Ik merkte dat hij direct hysterisch begon te piepen met een rood stuur, wat je ook niet gemakkelijk uit kunt zetten (gevolg een hysterisch kind en een boze vrouw omdat die wakker werden midden in de nacht)

Snap ook niet zo goed waarom die gelijk begint, even inhalen kan toch gewoon? Nou goed ik heb het maar opgelost door eerst FSD uit te schakelen en dan zelf even snel inhalen en dan weer aanzetten.
gwg schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:30:
Heeft iemand hier een oplossing voor het harder rijden dan toegestaan als je bijv. even wilt inhalen?

Ik merkte dat hij direct hysterisch begon te piepen met een rood stuur, wat je ook niet gemakkelijk uit kunt zetten (gevolg een hysterisch kind en een boze vrouw omdat die wakker werden midden in de nacht)

Snap ook niet zo goed waarom die gelijk begint, even inhalen kan toch gewoon? Nou goed ik heb het maar opgelost door eerst FSD uit te schakelen en dan zelf even snel inhalen en dan weer aanzetten.
Vlgs mij krijg je dit alleen als je harder dan 130km/u (120km/u in België) probeert te rijden. Mag helaas niet van EU, dus uitzetten is enige optie

  • Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06
fretnn schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 11:58:
[...]

reflectie door de stand van de zon ? (just guessing)
Dacht ik eerst ook, de zon zat door het dak van achter en redelijk laag. Maar het was op de terugweg net hetzelfde :-(
Double_Davy schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:18:
[...]

Toevallig precies hetzelfde gemerkt hier. Sinds een aantal dagen krijg ik ook regelmatig dit soort meldingen met een zonnebril op, terwijl ik de afgelopen 2 weken nergens last van heb gehad. Wanneer ik de zonnebril afzet krijg ik geen meldingen.
Geen zonnebril hier, wel een bril op sterkte die dus de voorbije weken geen probleem gaf.
Ik heb wel even getest zonder bril, het leek beter maar ik kon niet te lang zonder rijden wegens blind als een mol zonder :+

In ieder geval, compleet onbruikbaar zo.

Ik heb via het menu ook even naar het cameravoorbeeld gekeken, daar leek helemaal niks mis mee.

  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Fire69 schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:41:
[...]


Dacht ik eerst ook, de zon zat door het dak van achter en redelijk laag. Maar het was op de terugweg net hetzelfde :-(


[...]


Geen zonnebril hier, wel een bril op sterkte die dus de voorbije weken geen probleem gaf.
Ik heb wel even getest zonder bril, het leek beter maar ik kon niet te lang zonder rijden wegens blind als een mol zonder :+

In ieder geval, compleet onbruikbaar zo.

Ik heb via het menu ook even naar het cameravoorbeeld gekeken, daar leek helemaal niks mis mee.
Ik had zelf het idee dat het te maken had dat je meer je ogen dicht knijpt bij fel licht waardoor het systeem je ogen dicht vind zitten, terwijl jij nog door een paar spleetjes probeert te kijken.

  • wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Kreeg net de mail "Uw proefperiode voor Full Self-Driving (Supervised) loopt morgen af". Weet iemand of het dan morgen nog werkt of morgen al niet meer?

  • Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:05

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Wat is hier bijzonder aan? Elke moderne auto met enige vorm van crashdetectie maakt noodstops als ze een ongeluk aan zien komen?

Sys Specs


  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
wouter.N schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:57:
Kreeg net de mail "Uw proefperiode voor Full Self-Driving (Supervised) loopt morgen af". Weet iemand of het dan morgen nog werkt of morgen al niet meer?
Volgens mij ging het bij mij ergens in de ochtend uit.

  • Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:02
gwg schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:30:
Heeft iemand hier een oplossing voor het harder rijden dan toegestaan als je bijv. even wilt inhalen?
Ik merkte dat hij direct hysterisch begon te piepen met een rood stuur, wat je ook niet gemakkelijk uit kunt zetten (gevolg een hysterisch kind en een boze vrouw omdat die wakker werden midden in de nacht)
Snap ook niet zo goed waarom die gelijk begint, even inhalen kan toch gewoon? Nou goed ik heb het maar opgelost door eerst FSD uit te schakelen en dan zelf even snel inhalen en dan weer aanzetten.
Oprechte vraag; wat heeft dat even iets harder rijden je nu opgeleverd?
Je mag wel inhalen, maar de maximum snelheid is wettelijk gezien gewoon de max.
Overschrijdt je die dan wordt het soms oogluikend toegestaan, maar je kunt er ook een boete voor krijgen.
Ik merk door alle commentaren hier dat sommige bestuurders gewoon gewend zijn om af en toe te hard te rijden. FSD staat dat niet toe. Dan kun je twee dingen doen, continue FSD uitschalen en gestrest 1 minuut eerder op de plek van bestemming aankomen of je ontspannen en oplettend laten rijden en relaxt 1 minuut later aankomen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former


  • -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:04

-tom-562

Oliesjeik

Yaksa schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:02:
[...]

Oprechte vraag; wat heeft dat even iets harder rijden je nu opgeleverd?
Je mag wel inhalen, maar de maximum snelheid is wettelijk gezien gewoon de max.
Overschrijdt je die dan wordt het soms oogluikend toegestaan, maar je kunt er ook een boete voor krijgen.
Ik merk door alle commentaren hier dat sommige bestuurders gewoon gewend zijn om af en toe te hard te rijden. FSD staat dat niet toe. Dan kun je twee dingen doen, continue FSD uitschalen en gestrest 1 minuut eerder op de plek van bestemming aankomen of je ontspannen en oplettend laten rijden en relaxt 1 minuut later aankomen.
Hoe doe jij dat dan met je Tesla met FSD? Oh wacht...
Kom op, dat continu belerende vingertje begint vermoeiend te worden

Vaak bu'j te bang! ID.4 - ETV 1000 - FS1 <insert ecologische borstklopperij>


  • Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:06
gjcvro schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:56:
[...]

Ik had zelf het idee dat het te maken had dat je meer je ogen dicht knijpt bij fel licht waardoor het systeem je ogen dicht vind zitten, terwijl jij nog door een paar spleetjes probeert te kijken.
Goed dat je het zegt want dat had ik dus getest. Met de handen aan het stuur en mijn ogen wijd open. Maakte absoluut geen verschil.
Yaksa schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:02:
[...]
FSD staat dat niet toe.
Hij rijdt hier met 5% offset gezellig 95 waar je 90 mag, dus dat klopt niet.
Op de snelweg wil hij er inderdaad niet over, wat ik dan eigenlijk weer heel vreemd vind...

[ Voor 42% gewijzigd door Fire69 op 26-06-2026 13:06 ]


  • gwg
  • Registratie: Juni 2026
  • Nu online

gwg

pdidi schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 12:41:
[...]

Vlgs mij krijg je dit alleen als je harder dan 130km/u (120km/u in België) probeert te rijden. Mag helaas niet van EU, dus uitzetten is enige optie
Klopt. En duidelijk.

En wat HAAT IK DAT PIEPENDE GELUID VOOR NONSENSE ZOALS DAT.

Voor een potentieel ongeluk, a la, maar wat the hell echt overdreven voor FSD.

  • gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
gwg schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 13:10:
[...]

Klopt. En duidelijk.

En wat HAAT IK DAT PIEPENDE GELUID VOOR NONSENSE ZOALS DAT.

Voor een potentieel ongeluk, a la, maar wat the hell echt overdreven voor FSD.
Sterkte de komende jaren wat het wordt alleen maar erger, en niet alleen bij Tesla. Het is wetgeving.
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.