Autonomy-EV || Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55
Ik hoop niet dat dat is wat Musk bedoelde met Sentient
Dat denk ik ook, dus dat dat er geen onderdeel van is. Maar het voorbeeld hiervoor dat als er structureel langzamer wordt gereden welIk heb niet het idee dat de snelheid die de auto daadwerlijkelijk rijdt( bijvoorbeeld afremmen voor een bocht of knik in de weg, onderdeel is van de Contextuele max snelheid.
Wordt in dit geval de max snelheidslimiet aangepast naar bv 90?In files negeert hij regelmatig de 50 en 70 matrixen bij mij als de rest van het verkeer significant harder rijdt.
Hij gaat gewoon naar de normale Vmax op die wegen voor de max snelheidsinstelling, terwijl hij de limiet juist herkent als 50 / 70.pdidi schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:19:
[...]
Ik hoop niet dat dat is wat Musk bedoelde met Sentient
[...]
Dat denk ik ook, dus dat dat er geen onderdeel van is. Maar het voorbeeld hiervoor dat als er structureel langzamer wordt gereden wel
[...]
Wordt in dit geval de max snelheidslimiet aangepast naar bv 90?
Het is overigens een voorbeeld, want hij doet het wel vaker
Dus als contextuele max snelheid uit staat doet ie dat niet en gaat ie de herkende limiet rijden?Mar.tin schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:25:
[...]
Hij gaat gewoon naar de normale Vmax op die wegen voor de max snelheidsinstelling, terwijl hij de limiet juist herkent als 50 / 70.
Wanneer op de A28 de spitsstrook open is en de max 80 is, rijdt mijn auto toch 100+10%, zoals iedereen op baan 2 en 3 doet. Op het display staat wel gewoon een rood rondje 80.pdidi schreef op maandag 22 juni 2026 @ 12:28:
Wat doet volgens jullie Contextuele Max Snelheid? Ik heb hier een discussie over met @Hayte in Geachte Redactie. Ik was heel stellig, maar misschien zie ik het toch fout:
Optie 1: Het past de huidige snelheid aan tot de ingestelde max snelheidsinstelling, waarbij de max snelheidsinstelling niet wordt aangepast
Optie 2: Het past de ingestelde max snelheidsinstelling aan waardoor de huidige snelheid wordt verhoogd
Optie 3: Iets anders
Het vervelende is, dat Tesla het zelf 3x verschillend uitlegt: Op de FSDs Support pagina, In de Owners Manual en in de auto zelf
Wat iig volgens mij altijd waar is, is dat de Tesla nooit harder rijdt dan de max snelheidsinstelling (dat is dus de snelheid die je ziet boven het verkeersbord bij full screen).
Ik was heel erg voor Optie 1, echter zie ik ook soms verschillen tussen de Wettelijke max snelheid (het verkeersbord) en de Max Snelheidsinstelling, waarbij het verschil groter is dan de Speed Offset (er staat dan bv een 100km/u bord met daarboven 125km/u max snelheidsinstelling). Ik weet nu niet of ik dat alleen maar op 130km/u wegen heb gezien en of dat dus veroorzaakt wordt door de lousy implementatie van de tijdsafhankelijke wettelijke max snelheid. Of dat dit een actie is van Contextuele max Snelheid?
En als contextuele max snelheid uit staat, gaat ie dan 80+10% rijden?Maurice- schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:11:
[...]
Wanneer op de A28 de spitsstrook open is en de max 80 is, rijdt mijn auto toch 100+10%, zoals iedereen op baan 2 en 3 doet. Op het display staat wel gewoon een rood rondje 80.
Zelfrijdende Tesla raakt van weg en ramt woning in Texas, vrouw komt om
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5619621/zelfrijdende-tesla-ongeluk-texas
Zoals gezegd, valt mee, zo'n bus komt niet spontaan uit de lucht vallen. Deze hoek is dan wel erger, als daar een bus stil staat, je moet verdomd opletten wanneer hij gaat rijden.Ecological schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:19:
[...]
Holy F - als certified youtube volger van veel kanalen die over weginrichting praten - ja dit is horror.
https://www.google.com/maps/@51.8827441,5.859769,3a,75y,301.26h,80.67t/data=!3m7!1e1!3m5!1sjbc9nIaW1akXBz_EXbgXOA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D9.334083589580501%26panoid%3Djbc9nIaW1akXBz_EXbgXOA%26yaw%3D301.2573493275273!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Zo te zien doet niet alleen FSDs het daar fout. Ik vermoed dat er ook een LOI cursus voor verkeerskundigen is waar busbanen op rotondes verkeerd zijn uitgelegdgjcvro schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:44:
[...]
Zoals gezegd, valt mee, zo'n bus komt niet spontaan uit de lucht vallen. Deze hoek is dan wel erger, als daar een bus stil staat, je moet verdomd opletten wanneer hij gaat rijden.
https://www.google.com/maps/@51.8827441,5.859769,3a,75y,301.26h,80.67t/data=!3m7!1e1!3m5!1sjbc9nIaW1akXBz_EXbgXOA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D9.334083589580501%26panoid%3Djbc9nIaW1akXBz_EXbgXOA%26yaw%3D301.2573493275273!7i16384!8i8192?authuser=0&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI2MDYxNi4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Die video ook... Die auto rijdt met 200km/u in een kaarsrechte lijn op obstakels af en negeert alles. Totaal onmogelijk dat FSD daar ingeschakeld was idd.karel_G_1981 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:41:
misleidend en suggestief artikel , of er van een “zelfrijdende Tesla sprake is moet nog blijken uit onderzoek , maar zoals ik het zie ik er nul procent kans dat deze auto fsd aan had staan bij dit ongeval. Spijtig dat hier weer stemming wordt gemaakt en rtl de framing nog wat aandikt.
Zelfrijdende Tesla raakt van weg en ramt woning in Texas, vrouw komt om
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5619621/zelfrijdende-tesla-ongeluk-texas
Al met al een trieste situatie.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Waar zie jij 200km/h?Richh schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:48:
[...]
Die video ook... Die auto rijdt met 200km/u in een kaarsrechte lijn op obstakels af en negeert alles. Totaal onmogelijk dat FSD daar ingeschakeld was idd.
Al met al een trieste situatie.
Amerikaanse huizen kennende was die dan 3 huizen verder pas tot stilstand geraakt, en dan had de bestuurder dit niet overleefd.
Maar ik volg je wel dat ik niet geloof dat FSD aan stond.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik lees het als een redelijk neutraal verslag van wat er heeft plaatsgevonden.karel_G_1981 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:41:
misleidend en suggestief artikel , of er van een “zelfrijdende Tesla sprake is moet nog blijken uit onderzoek , maar zoals ik het zie ik er nul procent kans dat deze auto fsd aan had staan bij dit ongeval. Spijtig dat hier weer stemming wordt gemaakt en rtl de framing nog wat aandikt.
Zelfrijdende Tesla raakt van weg en ramt woning in Texas, vrouw komt om
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5619621/zelfrijdende-tesla-ongeluk-texas
De uitkomst van het onderzoek moet nog ff afgewacht worden, zoals ze ook zelf al aangeven.
Lijkt mij ook prima dat er een onderzoek komt, al was het alleen maar om uit te sluiten dat het het zelfrijdende systeem was wat ertoe heeft geleidt dat er iemand is overleden.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Mwoa, als de titel al Zelfrijdende Tesla bevat, is de rest van het artikel niet meer neutraal, want wat blijft hangen is dat FSD ingeschakeld was...Yaksa schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:21:
[...]
Ik lees het als een redelijk neutraal verslag van wat er heeft plaatsgevonden.
De uitkomst van het onderzoek moet nog ff afgewacht worden, zoals ze ook zelf al aangeven.
Lijkt mij ook prima dat er een onderzoek komt, al was het alleen maar om uit te sluiten dat het het zelfrijdende systeem was wat ertoe heeft geleidt dat er iemand is overleden.
Tekstboek Clickbait wat mij betreft.
[ Voor 0% gewijzigd door 2cents op 22-06-2026 16:26 . Reden: typo ]
Geen idee natuurlijk hoe hard t voertuig precies rijdt. Maar als je de video kijkt dan gaat het met een belachelijke noodvaart, inclusief airtime van een stoeprandje. In ieder geval ver, VER boven wat FSD uit zichzelf zou bedenken.Tommie12 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 15:52:
[...]
Waar zie jij 200km/h?
Amerikaanse huizen kennende was die dan 3 huizen verder pas tot stilstand geraakt, en dan had de bestuurder dit niet overleefd.
Maar ik volg je wel dat ik niet geloof dat FSD aan stond.
Zou best kunnen dat de auto pas 3 huizen verder tot stilstand is gekomen idd
[ Voor 6% gewijzigd door Richh op 22-06-2026 16:26 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Klopt, men had er beter aan gedaan om dat in de titel weg te laten.2cents schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:25:
[...]Mwoa, als de titel al Zelfrijdende Tesla bevat, is de rest van het artikel niet meer neutraal, want wat blijft hangen is dat FSD ingeschakeld was...
Tekstboek Clickbait wat mij betreft.
Maar de rest is neutraal.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
The Nordschleife in 10:29.483 minutes!
— Nürburgring (@nuerburgring) 22 juni 2026
🚗Vehicle: Xiaomi YU7 GT with Track Package
⏲️Time: 10:29.483 minutes
🛣️Track: Nordschleife
🏅Category: Autonomous Driving
📺 Watch the whole lap on our YouTube Channel here: https://t.co/SuXHNnMiHt
All official laptimes:… pic.twitter.com/RbQdZlvBvk
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Eigenlijk wel bijzonder, want de Nurburgring is toch gewoon "openbare weg"?Richh schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:45:
Ondertussen heeft Xiaomi een benchmark gezet op de Nürburgring. Wen FSD rondje?
[X]
Je kan er niet zomaar op alsof het een openbare weg is hoorgjcvro schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:01:
[...]
Eigenlijk wel bijzonder, want de Nurburgring is toch gewoon "openbare weg"?
Ik ben er ooit met mijn Model 3 geweest op een dag waarop het open is voor 'gewone' mensen. Dan moet je ook gewoon een ticket kopen om er überhaupt op te komen.
De meeste dagen is de toegang tot de track volledig afgesloten en dus beschikbaar voor fabrikanten om de boel af te huren. Xiaomi is er overigens regelmatig te vinden, ze sponsoren niet voor niks een grote banner boven het circuit
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ok dacht dat het voor duitsland gezien werd als een tolweg waar ook de gewone verkeersregels gelden. Geen idee waar ik dat ooit zo heb opgepikt. Maar ik snap nu de nuance, alleen tijdens "Touristenfahrten"Richh schreef op maandag 22 juni 2026 @ 17:04:
[...]
Je kan er niet zomaar op alsof het een openbare weg is hoor![]()
Ik ben er ooit met mijn Model 3 geweest op een dag waarop het open is voor 'gewone' mensen. Dan moet je ook gewoon een ticket kopen om er überhaupt op te komen.
De meeste dagen is de toegang tot de track volledig afgesloten en dus beschikbaar voor fabrikanten om de boel af te huren. Xiaomi is er overigens regelmatig te vinden, ze sponsoren niet voor niks een grote banner boven het circuit
Wel een primeur idd.Richh schreef op maandag 22 juni 2026 @ 16:45:
Ondertussen heeft Xiaomi een benchmark gezet op de Nürburgring. Wen FSD rondje?
[X]
Ter vergelijking. Deze YU7 heeft een maand geleden (zonder FSD) een rondetijd van 7:22.755 gereden
De bus heeft een doorgetrokken streep dus die moet wachten lijkt me. Grappig dat met fsd je al die idiote verkeerssituaties vaak pas opvalt , zonder fsd rij je er gedachteloos langs vermoedelijk.pdidi schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:03:
[...]
Tjonge, dat is toch een horror rotonde? Als je daar de rotonde wil verlaten, moet je de bus voorrang geven omdat die recht doorgaand verkeer is
[Afbeelding]
Als je daar de A16 op draait richting het noorden gaat hij al een tijdje op hetzelfde punt terug naar max 50 (zonder file of matrix borden)
Heel frustiNa X meldingen te hebben gedaan ben ik het ook wel beu. Dus m'n hand zit al bij het wieltje als ik dat punt voorbij rij
[ Voor 10% gewijzigd door markklok op 22-06-2026 18:59 ]
Scenario 1: Speed Offset +5% en Contextual max Speed Aan. Gereden snelheid: 51km/uScenario 2: Speed Offset +5% en Contextual max Speed Uit. Gereden snelheid 32km/uScenario 3: Speed Offset +0% en Contextual max Speed Aan. Gereden snelheid 30km/uDit lijkt er toch sterk op dat de 2 instellingen met elkaar te maken hebben. Sterker nog, dat die Contextual max Speed de max snelheidsinstelling niet verhoogd als de Speed Offset op 0% is ingesteld
[ Voor 6% gewijzigd door pdidi op 23-06-2026 13:07 ]
Interessante test!pdidi schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:01:
...
Scenario 1: Speed Offset +5% en Contextual max Speed Aan. Gereden snelheid: 51km/u
[YouTube: Speed Offset +5% and Contextual max Speed ON]
Scenario 2: Speed Offset +5% en Contextual max Speed Uit. Gereden snelheid 32km/u
[YouTube: Speed Offset +5% and Contextual max Speed OFF]
Scenario 3: Speed Offset +0% en Contextual max Speed Aan. Gereden snelheid 30km/u
[YouTube: Speed Offset 0% and Contextual max Speed ON]
...
Gaf het snelheidsbordje met de rode rand op het scherm in alle drie de gevallen 30 aan? En hoe hoog was de max speed op het scherm? Ik gok: 53, 32 en 30
Mooie test! Maar ook met een raar resultaat. De waarde van de speed offset wordt gewoon volledig genegeerd als het hoger is dan 0%. Dat klinkt toch een beetje als een bug, eigenlijk zou je bij variant A ook 32km/u verwachten.pdidi schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:01:
Meten is weten. Er is een punt bij mij in de buurt waarvan ik weet dat ie de max snelheid overtreedt, omdat bij de "Werkzaamheden" aldaar al maanden niet meer gewerkt wordt maar de borden 30 nog wel staan (en natuurlijk geen einde 30 borden), zowel heen als terug. Iedereen rijdt daar door met 50km/u. Dus een mooie locatie om eens wat met die Speed Offset en Contextual max Speed te spelen
Scenario 1: Speed Offset +5% en Contextual max Speed Aan. Gereden snelheid: 51km/u
[YouTube: Speed Offset +5% and Contextual max Speed ON]
Scenario 2: Speed Offset +5% en Contextual max Speed Uit. Gereden snelheid 32km/u
[YouTube: Speed Offset +5% and Contextual max Speed OFF]
Scenario 3: Speed Offset +0% en Contextual max Speed Aan. Gereden snelheid 30km/u
[YouTube: Speed Offset 0% and Contextual max Speed ON]
Dit lijkt er toch sterk op dat de 2 instellingen met elkaar te maken hebben. Sterker nog, dat die Contextual max Speed helemaal niks doet als er niet ook een Speed Offset is ingesteld
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Allemaal juist, op 1 na. Ik ben nl. 1 detail vergeten te melden (zal het in de post aanpassen): standaard geldt 60km/u, maar iedereen rijdt er 50+ waarschijnlijk vanwege de vele drempels. De max speed op het scherm bij scenario 1 was dus 63km/ukabski schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:40:
[...]
Interessante test!
Gaf het snelheidsbordje met de rode rand op het scherm in alle drie de gevallen 30 aan? En hoe hoog was de max speed op het scherm? Ik gok: 53, 32 en 30
Ik vermoed dat de Speed Offset overruled wordt door de Contextual max Speed als die hoger is (wat in dit geval zo is). Het ingestelde percentage doet er dan niet meer toe.Richh schreef op maandag 22 juni 2026 @ 19:52:
[...]
Mooie test! Maar ook met een raar resultaat. De waarde van de speed offset wordt gewoon volledig genegeerd als het hoger is dan 0%. Dat klinkt toch een beetje als een bug, eigenlijk zou je bij variant A ook 32km/u verwachten.
Ik denk dat voor velen scenario 3 als een bug klinkt, maar ik vermoed dat er maar weinigen zijn die met Speed Offset 0% rijden
[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 22-06-2026 21:08 ]
Ik dacht dat FSD mijn eerste paar dagen iets boven de 120 was gegaan (door de 5% offset die ik gezet heb), maar hij weigert nu erover te gaan. Ik mag scrollen zoveel ik wil. Ik heb de Contextual max speed aan staan.
Ik dacht dat 140 de absolute max was?
FSD rijdt trouwens nu niet meer rechts de goot in, geen idee wat daar plots aan de hand was
Ik speel dan af en toe met de snelheid om dit te voorkomen, maar zelf rijden is makkelijker
[ Voor 17% gewijzigd door laapsaap op 23-06-2026 01:51 ]
Ik heb daar meerdere keren gereden. Heb contextuele snelheid aan en op 10% staan. Draai handmatig het wieltje terug naar 102 bij de trajectcontrole. Hij rijdt dan strak 102 en haalt alles rechts in. De meeste mensen plakken op de linkerbanen. Dan haalt die ze gewoon rechts in. Wat mij het meeste irriteert is dat als er wel mensen op de rechterbanen rijden die zichzelf klem gaat rijden. Dan gaat die rechts naast de linkerauto rijden tot aan de bumper van degene in jou baan. Dan komt die er volgens nooit meer voorbij.laapsaap schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 01:50:
Ik rij elke dag A2 tussen Utrecht en Amsterdam. Vijf baans snelweg, FSD gaat als een gek hele tijd van baan wisselen. Zo af toe gaat die weer helemaal naar rechts, vervolgens dan weer op de rem etc etc. Iemand ervaring mee?
Ik speel dan af en toe met de snelheid om dit te voorkomen, maar zelf rijden is makkelijker
ik heb dit ook, ik zal komende dagen eens testen in NL.Fire69 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 22:42:
Voor de Belgen onder ons, wat is de maximum snelheid die jullie op de snelweg kunnen instellen?
Ik dacht dat FSD mijn eerste paar dagen iets boven de 120 was gegaan (door de 5% offset die ik gezet heb), maar hij weigert nu erover te gaan. Ik mag scrollen zoveel ik wil. Ik heb de Contextual max speed aan staan.
Ik dacht dat 140 de absolute max was?
FSD rijdt trouwens nu niet meer rechts de goot in, geen idee wat daar plots aan de hand was
Misschien een Belgische 'tweak'?
Zou je daar misschien een filmpje van kunnen maken als je samen met iemand in de auto zit toevallig?markklok schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:57:
Weet niet of hier ook mensen uit de buurt van Breda zitten.
Als je daar de A16 op draait richting het noorden gaat hij al een tijdje op hetzelfde punt terug naar max 50 (zonder file of matrix borden)
[Afbeelding] Heel frusti
Na X meldingen te hebben gedaan ben ik het ook wel beu. Dus m'n hand zit al bij het wieltje als ik dat punt voorbij rij
Kan wel paar weken duren.tesla29 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:58:
ik heb zaterdag mijn tesla m3 opgehaald in tilburg, gelijk via de tesla app fsd abo genomen. ik vroeg me af hoelang het gemiddeld duurt voordat ik daadwerkelijk FSD kan gebruiken. ik heb verder geen updates etc ontvangen
Staat op het scherm dan het 50km/u bord? Heb je contextuele max snelheid aan en Speed Offset minstens 5%?markklok schreef op maandag 22 juni 2026 @ 18:57:
Weet niet of hier ook mensen uit de buurt van Breda zitten.
Als je daar de A16 op draait richting het noorden gaat hij al een tijdje op hetzelfde punt terug naar max 50 (zonder file of matrix borden)
[Afbeelding] Heel frusti
Na X meldingen te hebben gedaan ben ik het ook wel beu. Dus m'n hand zit al bij het wieltje als ik dat punt voorbij rij
Inmiddels hebben ze aangepast dat ik software upgrades mag aanschaffen. Ik zie nu nog enkel Premium Connectivity. Ik hoop dat FSD nog moet syncen. Wordt vervolgdpdidi schreef op zondag 21 juni 2026 @ 13:21:
[...]
Lease auto? Dan even contact opnemen met LM want dan hebben ze dat voor jou uitgezet. Dan kun je dus bv. ook geen Premium Connectivity afsluiten
Snap er niks van, soms is het dagen bijna niet merkbaar, en zoals vanochtend word je er zeeziek van.
Tesla Model Y Juniper AWD (2026)
Geen 3rd party devices aangesloten (commander, usb disk) of iets anders wat signalen zou kunnen verstoren? Anders duidelijk filmpje maken en servicerequest indienencacofant schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:01:
Vanmorgen weer even zelf gereden, werd gek van het gewiebel van de continu stuurcorrecties.
Snap er niks van, soms is het dagen bijna niet merkbaar, en zoals vanochtend word je er zeeziek van.
[ Voor 6% gewijzigd door pdidi op 23-06-2026 12:06 ]
Ja op het scherm komt dan max 50 bordpdidi schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 10:51:
[...]
Staat op het scherm dan het 50km/u bord? Heb je contextuele max snelheid aan en Speed Offset minstens 5%?
Contextuele snelheid staat aan.
offset op 0
Op 33 seconden zie je hem afremmen
https://vimeo.com/1203785139?fl=pl&fe=sh
Ik zal bij de volgende rit opnemen met een telefoon zodat je kan zien dat die 50km bord op het scherm komt te staan
Hij remt af omdat je de Speed Offset op 0% hebt staan. Contextuele max snelheid zal dan geen hogere max snelheidsinstelling doen. Dat is althans mijn conclusie na mijn eerdere postmarkklok schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:42:
[...]
Ja op het scherm komt dan max 50 bord
Contextuele snelheid staat aan.
offset op 0
Op 33 seconden zie je hem afremmen
https://vimeo.com/1203785139?fl=pl&fe=sh
Ik zal bij de volgende rit opnemen met een telefoon zodat je kan zien dat die 50km bord op het scherm komt te staan
Maar er hoort toch niet zomaar "50" als max snelheid te worden aangegeven op de snelweg?pdidi schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:53:
[...]
Hij remt af omdat je de Speed Offset op 0% hebt staan. Contextuele max snelheid zal dan geen hogere max snelheidsinstelling doen. Dat is althans mijn conclusie na mijn eerdere post
Wel apart dat het precies gebeurd bij het passeren van de Rijsbergsebaan.
Yup... en lekker consistent ook. (Rijsbergsebaan is trouwens max 60)MartijnA3 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:32:
[...]
Maar er hoort toch niet zomaar "50" als max snelheid te worden aangegeven op de snelweg?
Wel apart dat het precies gebeurd bij het passeren van de Rijsbergsebaan.
Zal snel een nieuw filmpje maken waarop het bord zichtbaar is (bijna geneigd om even een rondje te rijden)
Even over het wiebelen van het stuur. Ik merk dat het bij de laatste update meer is dan daarvoor. Sommige wegen met een onduidelijke middellijn (of geen) zorgen ervoor dat het stuur bij zichtbaar heen en weer gaat. De auto schut niet maar het stuurt blijft niet stil
[ Voor 25% gewijzigd door markklok op 23-06-2026 14:05 ]
Zou zomaar een GPS issue kunnen zijn en dat de Tesla denkt dat ie zich op een andere weg bevindt. Vaak de verklaring voor Phantom Breaks (ook voor AP). Dat soort mismatches is precies waar Contextual max Speed voor in het leven is geroepen, omdat dan ook visueel de omgeving wordt meegenomen om vast te stellen of die locatie bepaling met max speed wel kloptMartijnA3 schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:32:
[...]
Maar er hoort toch niet zomaar "50" als max snelheid te worden aangegeven op de snelweg?
Wel apart dat het precies gebeurd bij het passeren van de Rijsbergsebaan.
[ Voor 21% gewijzigd door pdidi op 23-06-2026 13:55 ]
Als je toch een rondje gaat rijden, doe dan 1x met Speed Offset 0% en 1x Speed Offset 5%. Dan weten we meteen of mijn conclusie stand houdtmarkklok schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:34:
[...]
Yup... en lekker consistent ook.
Zal snel een nieuw filmpje maken waarop het bord zichtbaar is (bijna geneigd om even een rondje te rijden)
Even over het wiebelen van het stuur. Ik merk dat het bij de laatste update meer is dan daarvoor. Sommige wegen met een onduidelijke middellijn (of geen) zorgen ervoor dat het stuur bij zichtbaar heen en weer gaat. De auto schut niet maar het stuurt blijft niet stil
Wat iedereen hier al wist natuurlijk:karel_G_1981 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:41:
misleidend en suggestief artikel , of er van een “zelfrijdende Tesla sprake is moet nog blijken uit onderzoek , maar zoals ik het zie ik er nul procent kans dat deze auto fsd aan had staan bij dit ongeval. Spijtig dat hier weer stemming wordt gemaakt en rtl de framing nog wat aandikt.
Zelfrijdende Tesla raakt van weg en ramt woning in Texas, vrouw komt om
https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/artikel/5619621/zelfrijdende-tesla-ongeluk-texas
[ Voor 13% gewijzigd door Damian op 23-06-2026 14:11 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik snap ook niet dat FSDs (maar ook TACC en Autosteer) het toestaat om langere tijd het gaspedaal in te drukkenDamian schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:08:
[...]
Wat iedereen hier al wist natuurlijk:
[Afbeelding]
Denk eerder een fout in het onderliggende kaartmateriaal.pdidi schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 13:48:
[...]
Zou zomaar een GPS issue kunnen zijn en dat de Tesla denkt dat ie zich op een andere weg bevindt.
Ik heb exact hetzelfde voor. En dan ook nog eens de neiging om veel te dicht bij de middellijn te rijden.cacofant schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:01:
Vanmorgen weer even zelf gereden, werd gek van het gewiebel van de continu stuurcorrecties.
Snap er niks van, soms is het dagen bijna niet merkbaar, en zoals vanochtend word je er zeeziek van.
Daarnet gemerkt dat de rechter camera (die aan het wiel) niet 100% vast zit. Bij mn volgende service req ga ik dit vermelden
Wat is langere tijd? Als hij 117 reed met 100% ingedrukt stroompedaal, er vanuit gaande dat hij eerst netjes reed, hoelang heb je dan nodig om tot 117 km/h te komen? Zelfs de langzaamste Tesla vanuit stilstand zit ruim onder de 10 secondenpdidi schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:13:
[...]
Ik snap ook niet dat FSDs (maar ook TACC en Autosteer) het toestaat om langere tijd het gaspedaal in te drukken
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Nu mag het nog onbeperkt, maar voor FSDs zou ik zeggen max 2 sec. als de delta-V heel groot iswinwiz schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:31:
[...]
Wat is langere tijd? Als hij 117 reed met 100% ingedrukt stroompedaal, er vanuit gaande dat hij eerst netjes reed, hoelang heb je dan nodig om tot 117 km/h te komen? Zelfs de langzaamste Tesla vanuit stilstand zit ruim onder de 10 seconden
Maar dan nog: zelfs al zou FSD na een paar seconden uit gaan, deze crash was dan nog steeds niet te voorkomen geweest.
Hele evenwichtige uitleg wat het systeem doet, waarom het impactvol is als er goedkeuring komt, en uitleg dat men zelf nog aan het testen is. Mochten de tests succesvol zijn, dan zijn de Finnen bereid eerder goedkeuring te geven. In ieder geval begrijpen ze duidelijk prima wat het systeem is en wat de impact is. Ook benoemen ze de speed offset setting.
In oktober staat blijkbaar de stemming gepland voor EU brede goedkeuring. Dat wisten we volgens mij nog niet.
[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 23-06-2026 15:54 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Deze quote is wel veelzeggend:Richh schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:54:
De Finnen hebben er ook een artikel over geschreven: https://www.traficom.fi/e...supervised-system-finland
Hele evenwichtige uitleg wat het systeem doet, waarom het impactvol is als er goedkeuring komt, en uitleg dat men zelf nog aan het testen is. Mochten de tests succesvol zijn, dan zijn de Finnen bereid eerder goedkeuring te geven. In ieder geval begrijpen ze duidelijk prima wat het systeem is en wat de impact is. Ook benoemen ze de speed offset setting.
In oktober staat blijkbaar de stemming gepland voor EU brede goedkeuring. Dat wisten we volgens mij nog niet.
Nee alles gewoon origineel.pdidi schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 12:05:
[...]
Geen 3rd party devices aangesloten (commander, usb disk) of iets anders wat signalen zou kunnen verstoren? Anders duidelijk filmpje maken en servicerequest indienen
Tesla Model Y Juniper AWD (2026)
Het is echt heel relaxt rijden, en ik kan stiekem zelfs gewoon mijn ogen dicht doen en rustig een tukkie doen, doe ik natuurlijk niet, maar kan wel, als je een zonnebril op hebt. Zulke gave techniek. Het rijdt echt veel chiller. Ben ook veel minder opgefokt. Gewoon relaxt podcastje luisteren of met Claude of GPT praten voor werk. Het werkt precies zoals ik voor ogen had. Heerlijk!
Vandaag van BE naar NL gereden. 5% marge en contextual aan.Pieterve schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 09:53:
[...]
ik heb dit ook, ik zal komende dagen eens testen in NL.
Misschien een Belgische 'tweak'?
In BE kon ik max 120 km/h rijden, indien ik sneller reed op FSD kreeg ik een rood scherm.
Zodra ik in NL kwam: 100 + 5%
Ik woon in België en op de gewone wegen kan je 5% hoger zetten, 70km kan je op 73km /u zetten. Maar op autosnelwegen is het max 120 inderdaad en kan je geen 5% hoger zetten.Pieterve schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:37:
[...]
Vandaag van BE naar NL gereden. 5% marge en contextual aan.
In BE kon ik max 120 km/h rijden, indien ik sneller reed op FSD kreeg ik een rood scherm.
Zodra ik in NL kwam: 100 + 5%
Zelfde als hier dus. Vind ik wel vreemd, volgens mij was de maximum snelheid toch 140? Vervelend dat je niet wat speling hebt om voorbij te steken...Pieterve schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 21:37:
[...]
Vandaag van BE naar NL gereden. 5% marge en contextual aan.
In BE kon ik max 120 km/h rijden, indien ik sneller reed op FSD kreeg ik een rood scherm.
Zodra ik in NL kwam: 100 + 5%
https://www.tesla.com/nl_be/support/fsd
Zolang Full Self-Driving (Supervised) beschikbaar en ingeschakeld is, kunt u het systeem activeren bij elke snelheid lager dan 140 km/u of de toegestane maximumsnelheid in het land waar u rijdt door op het rechter scrollwieltje te drukken.
[ Voor 26% gewijzigd door Fire69 op 24-06-2026 21:58 ]
https://www.volkskrant.nl...e-europese-unie~b4bd135e/
[ Voor 23% gewijzigd door Notna op 25-06-2026 11:43 . Reden: Omzeilen van de paywall is niet de bedoeling ]
Waarom vermeld je VK als het artikel over Zweden gaat?karel_G_1981 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 07:21:
De anti tesla lobby schrijft weer een suggestief en slecht artikel op basis van verouderde bronnen , suggestieve artikelen en foute informatie. Tja VK—> hekel aan musk dus dan kan alle journalistieke zorgvuldigheid weer overboord. Triest.
https://www.volkskrant.nl...de-europese-unie~b4bd135e
Vind het wel raar dat je politieke extreem rechtse inmeninging met veel te veel geld achter de hand minder zwaar laat wegen dan 'journalistieke onzorgvuldigheid". Also de clan rond Musk nooit de feiten verdraait...
Ik snap de Zweden wel.
[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 25-06-2026 11:44 . Reden: Quote edit ]
Sony A7 iv en wat recycled glas
VK = hier VolksKrant, niet Verenigd Koninkrijk, denk ik ....Tommie12 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:21:
[...]
Waarom vermeld je VK als het artikel over Zweden gaat?
Vind het wel raar dat je politieke extreem rechtse inmeninging met veel te veel geld achter de hand minder zwaar laat wegen dan 'journalistieke onzorgvuldigheid". Also de clan rond Musk nooit de feiten verdraait...
Ik snap de Zweden wel.
VK=Volkskrant. Het gaat mij niet om het standpunt van de Zweden maar om het artikel dat vol met fouten staat.Tommie12 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:21:
[...]
Waarom vermeld je VK als het artikel over Zweden gaat?
Vind het wel raar dat je politieke extreem rechtse inmeninging met veel te veel geld achter de hand minder zwaar laat wegen dan 'journalistieke onzorgvuldigheid". Also de clan rond Musk nooit de feiten verdraait...
Ik snap de Zweden wel.
Wat zijn volgens jou de fouten dan? Ik lees een artikel zonder ook maar 1 eigen mening, alleen wat "hij zegt" "zij zegt" regels bij elkaar.karel_G_1981 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:37:
[...]
VK=Volkskrant. Het gaat mij niet om het standpunt van de Zweden maar om het artikel dat vol met fouten staat.
Ik vermoed dat je niet actief hier meeleest (net als het VKChielp schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 08:43:
[...]
Wat zijn volgens jou de fouten dan? Ik lees een artikel zonder ook maar 1 eigen mening, alleen wat "hij zegt" "zij zegt" regels bij elkaar.
Even een copy paste wat er zoal niet klopt.
De technologie mag pas worden geïntroduceerd, vinden de Zweden, als de Amerikanen de optie om de maximumsnelheid te overschrijden uitschakelen. Tesla mag die optie wel aanbieden in de VS.
Mag in NL + wat andere EU landen ook. Finland heeft heel goed uitgelegd waarom dit juist een must is voor veiligheid
Daar kan de bestuurder kiezen uit vijf standen, variërend van sloth (luiaard) tot Mad Max. In dat laatste geval remt de auto af als de snelheidsmeter 137 kilometer per uur passeert.
Onzin en irrelevant want zit niet in EU versie
Als er geen gekwalificeerde meerderheid voor stemt, verliest Tesla ook zijn vergunning in Nederland weer.
Klopt niet. NL geeft dan Nationale goedkeuring
Die permissie is sowieso slechts geldig tot oktober van dit jaar, in afwachting van een pan-Europees ‘geen bezwaar’.
Klopt niet, tot aan stemming en indien verworpen dan nog 6 maanden
Het Britse persbureau Reuters beschuldigt Tesla ervan de RDW misleidende statistieken te hebben voorgelegd.
VK heeft onder een steen geleefd denk ik omdat dit al lang is weerlegd
Op basis van die data heeft de RDW in april de Amerikanen toestemming gegeven om het FSD-systeem in Nederland te introduceren.
Waarom dit blijven herhalen als 1 alinea verder staat dat daar niet zo is
Rijden zelfsturende auto’s veiliger dan automobilisten?
Gaat over RoboTaxi
Vrijdag nog reed een Tesla met flinke snelheid een woning binnen in Katy, in de staat Texas. Daarbij werd een 76-jarige bewoonster gedood. Volgens de bestuurder gebeurde dat terwijl de Tesla op het systeem Autopilot stond.
En zelf plank gas gaf, maar die tamtam heeft het VK nog niet bereikt
Thanks @pdidi !
[ Voor 4% gewijzigd door karel_G_1981 op 25-06-2026 09:54 ]
Eens, pure desinformatie, ik kan niets anders maken van deze onzorgvuldige artikelen die in de media zijn verschenen afgelopen dagen. Journalistiek broddel werk.karel_G_1981 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:40:
Het is best vermoeiend om steeds maar weer die desinformatie voorbij te zien komen, laten we hopen op een positieve eu vote dan is dat gezeur iig voorbij. Met de gepubliceerde assessment van Finland en de notitie van Duitsland verwacht ik dat Finland nog voor de EU vote gaat goedkeuren en dat Duitsland voor toelating gaat stemmen tijdens de EU vote in oktober.
Thanks @pdidi !
Opvallend is dat dit broddelwerk tegelijk gepubliceerd wordt door de grote uitgevers zoals Reuters en DPG. Ik verwacht dat verschillende lobbymachines op over toeren draaien.
[ Voor 11% gewijzigd door revolution-nl op 25-06-2026 10:11 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Misschien kan Joop Visser ook een liedje over Reuters makenrevolution-nl schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:08:
[...]
Eens, pure desinformatie, ik kan niets anders maken van deze onzorgvuldige artikelen die in de media zijn verschenen afgelopen dagen. Journalistiek broddel werk.
Opvallend is dat dit broddelwerk tegelijk gepubliceerd wordt door de grote uitgevers zoals Reuters en DPG. Ik verwacht dat verschillende lobbymachines op over toeren draaien.
Klopt, ik lees niet actief mee, keek vanmorgen heel toevallig hoe blij/bedroeft mensen zijn met FSD. Maar ik reageerde omdat ik las dat je een "hij zei, zij zei" artikel van foutieve informatie beschuldigde:pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:36:
[...]
Ik vermoed dat je niet actief hier meeleest (net als het VK)
Even een copy paste wat er zoal niet klopt.
De technologie mag pas worden geïntroduceerd, vinden de Zweden, als de Amerikanen de optie om de maximumsnelheid te overschrijden uitschakelen. Tesla mag die optie wel aanbieden in de VS.
Mag in NL + wat andere EU landen ook. Finland heeft heel goed uitgelegd waarom dit juist een must is voor veiligheid
Daar kan de bestuurder kiezen uit vijf standen, variërend van sloth (luiaard) tot Mad Max. In dat laatste geval remt de auto af als de snelheidsmeter 137 kilometer per uur passeert.
Onzin en irrelevant want zit niet in EU versie
Als er geen gekwalificeerde meerderheid voor stemt, verliest Tesla ook zijn vergunning in Nederland weer.
Klopt niet. NL geeft dan Nationale goedkeuring
Die permissie is sowieso slechts geldig tot oktober van dit jaar, in afwachting van een pan-Europees ‘geen bezwaar’.
Klopt niet, tot aan stemming en indien verworpen dan nog 6 maanden
Het Britse persbureau Reuters beschuldigt Tesla ervan de RDW misleidende statistieken te hebben voorgelegd.
VK heeft onder een steen geleefd denk ik omdat dit al lang is weerlegd
Op basis van die data heeft de RDW in april de Amerikanen toestemming gegeven om het FSD-systeem in Nederland te introduceren.
Waarom dit blijven herhalen als 1 alinea verder staat dat daar niet zo is
Rijden zelfsturende auto’s veiliger dan automobilisten?
Gaat over RoboTaxi
Vrijdag nog reed een Tesla met flinke snelheid een woning binnen in Katy, in de staat Texas. Daarbij werd een 76-jarige bewoonster gedood. Volgens de bestuurder gebeurde dat terwijl de Tesla op het systeem Autopilot stond.
En zelf plank gas gaf, maar die tamtam heeft het VK nog niet bereikt
Heeft Zweden dit nu ingetrokken, of vinden ze dit nog steeds, als ze dit nog steeds vinden dan klopt het toch?De technologie mag pas worden geïntroduceerd, vinden de Zweden, als de Amerikanen de optie om de maximumsnelheid te overschrijden uitschakelen. Tesla mag die optie wel aanbieden in de VS.
Mag in NL + wat andere EU landen ook. Finland heeft heel goed uitgelegd waarom dit juist een must is voor veiligheid
Dat zegt idd het woordje Daar. Maar dit is nog steeds wat de Zweden vinden toch? Er staat geen foutieve informatie (dat het ook in de EU zo is)Daar kan de bestuurder kiezen uit vijf standen, variërend van sloth (luiaard) tot Mad Max. In dat laatste geval remt de auto af als de snelheidsmeter 137 kilometer per uur passeert.
Onzin en irrelevant want zit niet in EU versie
Ok, als dat zo is dan is dit idd foutAls er geen gekwalificeerde meerderheid voor stemt, verliest Tesla ook zijn vergunning in Nederland weer.
Klopt niet. NL geeft dan Nationale goedkeuring
Dat is dan idd 6 maanden vanaf stemmen, en niet vanaf goedkeuring NL. Maar waar het om gaat is dat het dus tijdelijk is.Die permissie is sowieso slechts geldig tot oktober van dit jaar, in afwachting van een pan-Europees ‘geen bezwaar’.
Klopt niet, tot aan stemming en indien verworpen dan nog 6 maanden
Maar Reuters heeft dit toch niet ingetrokken? Dit is gewoon wat ze zeggen. Dit, samen met commentaar van de RDW dat het ten onrechte is gesuggereerd klopt toch gewoon? Is volgens mij een goede weergave van de feiten.Het Britse persbureau Reuters beschuldigt Tesla ervan de RDW misleidende statistieken te hebben voorgelegd.
VK heeft onder een steen geleefd denk ik omdat dit al lang is weerlegd
Klopt, dat staat er toch ook? Dat wetenschappers er nog niet over uit zijn, en dan volgt een voorbeeld over RoboTaxi's maar ook dat staat daarboven.Rijden zelfsturende auto’s veiliger dan automobilisten?
Gaat over RoboTaxi
Dat was ook niet de kern van die alinea, dat is dat er bij elk ongeluk gelijk twijfel zal ontstaan. En dat is volgens mij ook hier al eens besproken.Vrijdag nog reed een Tesla met flinke snelheid een woning binnen in Katy, in de staat Texas. Daarbij werd een 76-jarige bewoonster gedood. Volgens de bestuurder gebeurde dat terwijl de Tesla op het systeem Autopilot stond.
En zelf plank gas gaf, maar die tamtam heeft het VK nog niet bereikt
Ik zie, afgezien van die 6 maanden/goedkeuring op landelijk niveau blijft, verder niets verkeerd. Het is echt een artikel dat alle voor's en tegens weergeeft. Dat jullie het daar niet mee eens zijn maakt het geen slecht artikel.
Dit telegraaf artikel is daarin tegen een belangrijke reden fsd in te voeren , met fsd was dit ongeluk niet gebeurd , dat is een feit.pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:16:
[...]
Misschien kan Joop Visser ook een liedje over Reuters maken
https://www.telegraaf.nl/entertainment/sterren/marieke-elsinga-39-geeft-auto-ongeluk-toe-viel-in-slaap-achter-het-stuur/157777308.html?utm_medium=referral&utm_campaign=share
Veel moderne rijhulpsystemen zouden zo'n ongeluk hebben kunnen voorkomen, FSD is ook in dit geval niet de heilige graal.karel_G_1981 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:20:
[...]
Dit telegraaf artikel is daarin tegen een belangrijke reden fsd in te voeren , met fsd was dit ongeluk niet gebeurd , dat is een feit.
https://www.telegraaf.nl/entertainment/sterren/marieke-elsinga-39-geeft-auto-ongeluk-toe-viel-in-slaap-achter-het-stuur/157777308.html?utm_medium=referral&utm_campaign=share
En wil je iedereen dan een Tesla geven om het wegennet veiliger te maken? Niet iedereen kan dit betalen of wil in zo'n auto rijden.
Andere automerken weigeren FSD Supervised te gebruiken. En behalve nVidia Alpamayo is er geen andere GraalMartijnA3 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:39:
[...]
Veel moderne rijhulpsystemen zouden zo'n ongeluk hebben kunnen voorkomen, FSD is ook in dit geval niet de heilige graal.
En wil je iedereen dan een Tesla geven om het wegennet veiliger te maken? Niet iedereen kan dit betalen of wil in zo'n auto rijden.
[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 25-06-2026 10:44 ]
Er wordt gesuggereerd dat systematisch de snelheid overtreden alleen in US mag, dat klopt nietChielp schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:20:
[...]
Klopt, ik lees niet actief mee, keek vanmorgen heel toevallig hoe blij/bedroeft mensen zijn met FSD. Maar ik reageerde omdat ik las dat je een "hij zei, zij zei" artikel van foutieve informatie beschuldigde:
[...]
Heeft Zweden dit nu ingetrokken, of vinden ze dit nog steeds, als ze dit nog steeds vinden dan klopt het toch?
Zo is het niet in de EU versie[...]
Dat zegt idd het woordje Daar. Maar dit is nog steeds wat de Zweden vinden toch? Er staat geen foutieve informatie (dat het ook in de EU zo is)
Alleen de EU goedkeuring is tijdelijk. De NL goedkeuring niet[...]
Ok, als dat zo is dan is dit idd fout
[...]
Dat is dan idd 6 maanden vanaf stemmen, en niet vanaf goedkeuring NL. Maar waar het om gaat is dat het dus tijdelijk is.
Ah, omdat Reuters niet aan rectificatie doet kan VK het als waarheid blijven quoten[...]
Maar Reuters heeft dit toch niet ingetrokken? Dit is gewoon wat ze zeggen. Dit, samen met commentaar van de RDW dat het ten onrechte is gesuggereerd klopt toch gewoon? Is volgens mij een goede weergave van de feiten.
Lees de titel van het artikel nog maar eens. VK weet niet dat FSDs geen zelfrijdende auto is[...]
Klopt, dat staat er toch ook? Dat wetenschappers er nog niet over uit zijn, en dan volgt een voorbeeld over RoboTaxi's maar ook dat staat daarboven.
Tuurlijk, halve feiten benoemen is geen onwaarheid. Getuigd alleen van slechte journalistiek[...]
Dat was ook niet de kern van die alinea, dat is dat er bij elk ongeluk gelijk twijfel zal ontstaan. En dat is volgens mij ook hier al eens besproken.
Lees het verslag van Finland, dan weet je wat wel een goed artikel is met voors en tegensIk zie, afgezien van die 6 maanden/goedkeuring op landelijk niveau blijft, verder niets verkeerd. Het is echt een artikel dat alle voor's en tegens weergeeft. Dat jullie het daar niet mee eens zijn maakt het geen slecht artikel.
Sinds 2024 hebben alle nieuwe auto's interieurcamera's en driver monitoring systemen. Daarnaast hebben automerken zoals Mercedes, BMW en Volkswagen systemen beschikbaar die de auto binnen de lijnen tot stilstand brengt en de alarmlichten aanzet wanneer de bestuurder écht niet meer reageert.pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:42:
[...]
Andere automerken weigeren FSD Supervised te gebruiken. En behalve nVidia Alpamayo is er geen andere Graal
Opel Mokka Electric is uitgerust met een vermoeidheidsmonitor. Zo te zien haar auto. Moet je de verontwaardigde krantenkoppen zien als het een Tesla was geweestMartijnA3 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:02:
[...]
Sinds 2024 hebben alle nieuwe auto's interieurcamera's en driver monitoring systemen. Daarnaast hebben automerken zoals Mercedes, BMW en Volkswagen systemen beschikbaar die de auto binnen de lijnen tot stilstand brengt en de alarmlichten aanzet wanneer de bestuurder écht niet meer reageert.
[ Voor 6% gewijzigd door pdidi op 25-06-2026 11:10 ]
Nogmaals, ik heb niks tegen Tesla. Ik zeg alleen dat er meerdere systemen zijn die dit soort situaties kunnen voorkomen. Alleen weet ook iedereen dat je ze uit kunt zetten. En voor hetzelfde geld zat Marieke op haar telefoon en vertelt ze niet de waarheid.pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:08:
[...]
Opel Mokka Electric is uitgerust met een vermoeidheidsmonitor. Zo te zien haar auto. Moet je de verontwaardigde krantenkoppen zien als het een Tesla was geweest
Wel vind ik het geroep vervelend dat FSD de enige oplossing is en dat het zo superveilig is. In onderstaand geval had je niet gewild dat de bestuurder even zn ogen dicht deed met z'n zonnebril op. https://www.reddit.com/r/...ze_a_closed_road_barrier/
[ Voor 9% gewijzigd door MartijnA3 op 25-06-2026 11:22 ]
Wat ik en velen anderen hier vervelend vinden, is dat hier zo vaak meningen worden gegeven door mensen die geen Tesla hebben laat staan FSD Supervised. Wat is jouw ervaring?MartijnA3 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:19:
[...]
Nogmaals, ik heb niks tegen Tesla. Ik zeg alleen dat er meerdere systemen zijn die dit soort situaties kunnen voorkomen. Alleen weet ook iedereen dat je ze uit kunt zetten. En voor hetzelfde geld zat Marieke op haar telefoon en vertelt ze niet de waarheid.
Wel vind ik het geroep vervelend dat FSD de enige oplossing is en dat het zo superveilig is. In onderstaand geval had je niet gewild dat de bestuurder even zn ogen dicht deed met z'n zonnebril op. https://www.reddit.com/r/...ze_a_closed_road_barrier/
Het is algemeen bekend dat fsd moeite heeft met de snelwegborden. Praat ik het goed? neeMartijnA3 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:19:
[...]
Nogmaals, ik heb niks tegen Tesla. Ik zeg alleen dat er meerdere systemen zijn die dit soort situaties kunnen voorkomen. Alleen weet ook iedereen dat je ze uit kunt zetten. En voor hetzelfde geld zat Marieke op haar telefoon en vertelt ze niet de waarheid.
Wel vind ik het geroep vervelend dat FSD de enige oplossing is en dat het zo superveilig is. In onderstaand geval had je niet gewild dat de bestuurder even zn ogen dicht deed met z'n zonnebril op. https://www.reddit.com/r/...ze_a_closed_road_barrier/
Maar zelf zou ik in zulke situaties extra opletten. Want ik weet inmiddels de pijnpunten. Reageerde wel laat.
Het domme van Tesla is dat je in de telemetry data van die filmpjes niet kan zien of de bestuurder zelf het knipperlicht heeft aangezetlighting_ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:35:
[...]
Het is algemeen bekend dat fsd moeite heeft met de snelwegborden. Praat ik het goed? nee
Maar zelf zou ik in zulke situaties extra opletten. Want ik weet inmiddels de pijnpunten. Reageerde wel laat.
Ja die vraag zat er aan te komen bij enig kritisch tegengeluid.pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:34:
[...]
Wat ik en velen anderen hier vervelend vinden, is dat hier zo vaak meningen worden gegeven door mensen die geen Tesla hebben laat staan FSD Supervised. Wat is jouw ervaring?
Welke mening geef ik dan volgens jou?
Ik heb een uitgebreide proefrit gemaakt met een model Y waar ik over het algemeen erg van onder de indruk was. Ook eenzelfde plek opgezocht als in het eerste autoweek filmpje waar een Tesla in de ankers ging voor een uitgeschakelde toeritdoseerinstallatie, "mijn" Tesla reed gewoon netjes door.
Wat ik erg slecht vond was dat ik FSD een woonerf in had gestuurd en dat volgens het scherm daar de maximum snelheid 60 was en de auto er 30 ging rijden terwijl 15 de maximum snelheid is op een woonerf. En dit was nadat we een bebouwde kom bord passeerden en daarna een woonerf bord.
Even daarna wilde FSD dezelfde woonwijk inrijden via een weg waar een geslotenverklaring stond (met onderbord voor uitzondering voor een aantal huisnummers).
Gaat ook de mist in met max snelheden. Daar zijn ook al talloze ervaringen op deze forum. Voor 90% of meer werkt fsd prima. Daarom is de bestuurder nog steeds verantwoordelijk voor. Ik heb dagen gehad waar ik dacht "heeft blijkbaar zijn dag niet" maar ook "wat is dit geweldig". Het is ook work in progress en zonder data/fouten gaat er iig helemaal niks verbeterd worden. Zolang je niet accepteert dat er (grote) fouten gemaakt kunnen worden kan je beter niet abonneren.MartijnA3 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:52:
[...]
Ja die vraag zat er aan te komen bij enig kritisch tegengeluid.![]()
Welke mening geef ik dan volgens jou?
Ik heb een uitgebreide proefrit gemaakt met een model Y waar ik over het algemeen erg van onder de indruk was. Ook eenzelfde plek opgezocht als in het eerste autoweek filmpje waar een Tesla in de ankers ging voor een uitgeschakelde toeritdoseerinstallatie, "mijn" Tesla reed gewoon netjes door.
Wat ik erg slecht vond was dat ik FSD een woonerf in had gestuurd en dat volgens het scherm daar de maximum snelheid 60 was en de auto er 30 ging rijden terwijl 15 de maximum snelheid is op een woonerf. En dit was nadat we een bebouwde kom bord passeerden en daarna een woonerf bord.
Even daarna wilde FSD dezelfde woonwijk inrijden via een weg waar een geslotenverklaring stond (met onderbord voor uitzondering voor een aantal huisnummers).
Enig kritisch tegengeluid is prima natuurlijk. Wel leuk dat je na 94 posts met alleen maar kritisch tegengeluid nu toch je ervaring deelt. Met natuurlijk enig kritisch tegengeluid. Maar verder beviel FSD Supervised dus prima?MartijnA3 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:52:
[...]
Ja die vraag zat er aan te komen bij enig kritisch tegengeluid.![]()
Welke mening geef ik dan volgens jou?
Ik heb een uitgebreide proefrit gemaakt met een model Y waar ik over het algemeen erg van onder de indruk was. Ook eenzelfde plek opgezocht als in het eerste autoweek filmpje waar een Tesla in de ankers ging voor een uitgeschakelde toeritdoseerinstallatie, "mijn" Tesla reed gewoon netjes door.
Wat ik erg slecht vond was dat ik FSD een woonerf in had gestuurd en dat volgens het scherm daar de maximum snelheid 60 was en de auto er 30 ging rijden terwijl 15 de maximum snelheid is op een woonerf. En dit was nadat we een bebouwde kom bord passeerden en daarna een woonerf bord.
Even daarna wilde FSD dezelfde woonwijk inrijden via een weg waar een geslotenverklaring stond (met onderbord voor uitzondering voor een aantal huisnummers).
Dat zal wscl ook de belangrijkste reden zijn dat Tesla ism RDW de Contextual max Speed heeft ontwikkeldlighting_ schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:03:
[...]
Gaat ook de mist in met max snelheden. Daar zijn ook al talloze ervaringen op deze forum.
Ik denk dat er veel jaloezie is. Het is een supervised systeem wat wil zeggen dat je ten allen tijde zelf moet mee het verkeer volgen en kunnen ingrijpen. Als je iets te veel op je scherm zit of je smartphone zou vastnemen schakelt het zich uit. Verder reed ik deze voormiddag op de ring van Antwerpen en er was een auto dwars door een rode gevarendriehoek die op de baan stond gereden en nog net gestopt voor een auto die met pech stilstond. Die auto was mij net een paar minuten voordien gepasseerd (op FSD reed ik trager dan veel ander verkeer, herkenbaar voor de mensen met FSD) en die dame had haar smartphone gewoon tegen haar stuur vast en was constant op haar telefoon bezig ipv met het verkeer. Met de gevolgen een paar minuten nadien, gelukkig zonder veel schade. De man uit de auto met pech stond duidelijk druk gebarend van zijn oren te maken dat ze beter moest opletten. Even heb ik nog getwijfeld om te stoppen om haar duidelijk te maken dat ze haar telefoon voortaan wegsteekt in de auto, maar midden op de ring was dat niet zo evident.pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:36:
[...]
Ik vermoed dat je niet actief hier meeleest (net als het VK)
Even een copy paste wat er zoal niet klopt.
De technologie mag pas worden geïntroduceerd, vinden de Zweden, als de Amerikanen de optie om de maximumsnelheid te overschrijden uitschakelen. Tesla mag die optie wel aanbieden in de VS.
Mag in NL + wat andere EU landen ook. Finland heeft heel goed uitgelegd waarom dit juist een must is voor veiligheid
Daar kan de bestuurder kiezen uit vijf standen, variërend van sloth (luiaard) tot Mad Max. In dat laatste geval remt de auto af als de snelheidsmeter 137 kilometer per uur passeert.
Onzin en irrelevant want zit niet in EU versie
Als er geen gekwalificeerde meerderheid voor stemt, verliest Tesla ook zijn vergunning in Nederland weer.
Klopt niet. NL geeft dan Nationale goedkeuring
Die permissie is sowieso slechts geldig tot oktober van dit jaar, in afwachting van een pan-Europees ‘geen bezwaar’.
Klopt niet, tot aan stemming en indien verworpen dan nog 6 maanden
Het Britse persbureau Reuters beschuldigt Tesla ervan de RDW misleidende statistieken te hebben voorgelegd.
VK heeft onder een steen geleefd denk ik omdat dit al lang is weerlegd
Op basis van die data heeft de RDW in april de Amerikanen toestemming gegeven om het FSD-systeem in Nederland te introduceren.
Waarom dit blijven herhalen als 1 alinea verder staat dat daar niet zo is
Rijden zelfsturende auto’s veiliger dan automobilisten?
Gaat over RoboTaxi
Vrijdag nog reed een Tesla met flinke snelheid een woning binnen in Katy, in de staat Texas. Daarbij werd een 76-jarige bewoonster gedood. Volgens de bestuurder gebeurde dat terwijl de Tesla op het systeem Autopilot stond.
En zelf plank gas gaf, maar die tamtam heeft het VK nog niet bereikt
In geval van ongeval vorige vrijdag blijkt FSD overruled geweest te zijn door manueel gas bij te geven. Alsof je dat zonder FSD niet kan? Dat zijn allemaal non-argumenten voortkomend uit jaloezie, ik kan het niet anders formuleren. En dan bedoel ik niet persé persoonlijke jaloezie, maar vanuit de auto fabrikanten die dergelijk systeem niet kunnen aanbieden op dit moment. En zij kunnen ook rekenen natuurlijk, zoveel honderdduizenden automobilisten aan 100 euro / maand voor iets waar zij momenteel alleen kunnen van dromen. Dus wat doen ze, ze gaan lobbyen om dit, voorlopig althans, niet toe te laten. Tot ze zelf ook een supervised zelfrijdende oplossing hebben en mee aan de kassa kunnen staan.
Het is ongelooflijk hoe goed het momenteel werkt en alleen nog beter zal worden. Ik heb een Tesla gekozen omwille van 2 redenen, FSD en het software / laadgedeelte. Geen enkele autofabrikant heeft die 2 zaken zo goed op orde als Tesla en zij hebben daarin nog steeds een enorme voorsprong. De andere factoren, comfort, (bouw)kwaliteit, afwerking, enz. daarvoor vind je betere alternatieven ondertussen bij verschillende merken. Mijn Tesla model 3 van begin 2025 en 35.000 km rammelt meer dan mijn vorige auto's die veel ouder waren met > 150.000 km. Maar ik zou met geen enkele willen wisselen.
Meer nog, ik stond recent naast een nieuwe Lotus EV (met kentekenplaat 2-J... in Belgie dus splinternieuw). Dat is een auto van boven 100.000 euro en geen haar op mijn hoofd zou eraan denken om te wisselen, net omwille van die 2 redenen waarin ook die Lotus nog niet aan de enkels komt van Tesla. Al zal het voor de andere zaken best een fantastische auto zijn, daar twijfel ik niet aan.
"alleen maar kritisch tegengeluid?" Misschien moet je die 96 posts nóg een keer lezen. Maar ik begrijp dat je nu stopt met je halfslachtige poging me te cancellen in dit topic?pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 12:14:
[...]
Enig kritisch tegengeluid is prima natuurlijk. Wel leuk dat je na 94 posts met alleen maar kritisch tegengeluid nu toch je ervaring deelt. Met natuurlijk enig kritisch tegengeluid. Maar verder beviel FSD Supervised dus prima?
FSD werkt prima maar het is niet iets voor mij dus ik kan niet zeggen dat het me beviel. Indrukwekkend was het zeker, op een paar kritische punten na. Ik vind het veel te leuk om zelf te rijden.
Ik zie dit systeem als een tijdelijke tussenstap naar autonoom rijden en als dat het doel is begrijp ik niet waarom zoiets "simpels" als verkeersbordenherkenning nu niet goed werkt. Ik snap echt dat de reactie "de bestuurder blijft verantwoordelijk" alle tekortkomingen dekt, maar als dit goed voor elkaar zou zijn geweest dan was FSD naar mijn idee nóg indrukwekkender en zou het meer vertrouwen geven in de stap naar autonoom rijden.
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat voor een artikel dit is. Er wordt hier geen enkele mening gegeven, alleen wat allerlei partijen vinden. Dat jij het daar niet mee eens bent maakt het geen slecht artikel, het is slechts een verzameling meningen.pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:58:
[...]
Er wordt gesuggereerd dat systematisch de snelheid overtreden alleen in US mag, dat klopt niet
[...]
Zo is het niet in de EU versie
[...]
Alleen de EU goedkeuring is tijdelijk. De NL goedkeuring niet
[...]
Ah, omdat Reuters niet aan rectificatie doet kan VK het als waarheid blijven quoten
[...]
Lees de titel van het artikel nog maar eens. VK weet niet dat FSDs geen zelfrijdende auto is
[...]
Tuurlijk, halve feiten benoemen is geen onwaarheid. Getuigd alleen van slechte journalistiek
[...]
Lees het verslag van Finland, dan weet je wat wel een goed artikel is met voors en tegens
Als ik het artikel samenvat staat er:
- Zweden wil niet dat FSD wordt goedgekeurd omdat er een optie is de maximum snelheid te overschrijven.
- 15 van de 27 lidstaten moeten instemmen anders vervalt de Europese toelating.
- Reuters beschuldigd Tesla van het vervalsen van gegevens en dit aan de RDW te hebben aangeboden. De RDW ontkent dit en zegt dat ze zelf naar alle data hebben gekeken.
- Tesla wil snel goedkeuring hebben omdat dit heel veel geld kan opleveren. Het maakt ook de weg vrij voor robotaxi's.
- Wetenschappers zijn er nog niet over uit of zelfsturende auto's nou echt veiliger zijn.
Meer is het niet, de VK zegt nergens dat je wel/niet in een Tesla moet stappen, of dat ze de Europese auto-industrie steunen.
Dat jij vind dat FSD Tesla's de meest veilige auto's op de weg zijn, neemt niet weg dat dit nog lang niet is bewezen. Ik geloof dat het veel veiliger is mits de bestuurder er 100% met zijn gedachten bijblijft. En dat jij dat ook doet zal best wel, maar als dit straks gemeengoed gaat zijn dan gaan mensen de grenzen opzoeken. Wel eens een tesla met een gewichtje aan het stuur gezien? En dan maakt het missen van een 15km bord het niet echt veiliger.
In dit verband wil ik er ook op wijzen dat een gecoördineerde aanpak op Europees niveau essentieel is om een coherente toepassing van het wettelijk kader en een hoog niveau van verkeersveiligheid te garanderen
Aldus de minister
Ja jouw samenvatting beschrijft de huidige situatie correct, maar het VK artikel bevat zoals hierboven aangegeven diverse onjuistheden. Daar ging het omChielp schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:38:
[...]
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat voor een artikel dit is. Er wordt hier geen enkele mening gegeven, alleen wat allerlei partijen vinden. Dat jij het daar niet mee eens bent maakt het geen slecht artikel, het is slechts een verzameling meningen.
Als ik het artikel samenvat staat er:
- Zweden wil niet dat FSD wordt goedgekeurd omdat er een optie is de maximum snelheid te overschrijven.
- 15 van de 27 lidstaten moeten instemmen anders vervalt de Europese toelating.
- Reuters beschuldigd Tesla van het vervalsen van gegevens en dit aan de RDW te hebben aangeboden. De RDW ontkent dit en zegt dat ze zelf naar alle data hebben gekeken.
- Tesla wil snel goedkeuring hebben omdat dit heel veel geld kan opleveren. Het maakt ook de weg vrij voor robotaxi's.
- Wetenschappers zijn er nog niet over uit of zelfsturende auto's nou echt veiliger zijn.
Meer is het niet, de VK zegt nergens dat je wel/niet in een Tesla moet stappen, of dat ze de Europese auto-industrie steunen.
Dat jij vind dat FSD Tesla's de meest veilige auto's op de weg zijn, neemt niet weg dat dit nog lang niet is bewezen. Ik geloof dat het veel veiliger is mits de bestuurder er 100% met zijn gedachten bijblijft. En dat jij dat ook doet zal best wel, maar als dit straks gemeengoed gaat zijn dan gaan mensen de grenzen opzoeken. Wel eens een tesla met een gewichtje aan het stuur gezien? En dan maakt het missen van een 15km bord het niet echt veiliger.
Waar haal je dat vandaan?Dat jij vind dat FSD Tesla's de meest veilige auto's op de weg zijn,
De cijfers in US laten zien dat 100% niet nodig is om het veiliger te maken. Maar goed, die cijfers vertrouw je wscl nietIk geloof dat het veel veiliger is mits de bestuurder er 100% met zijn gedachten bijblijft.
En de 39999 anderen blijkbaar ook gezien het RDW statement dat er 24 miljoen kms zijn gereden zonder noemenswaardige incidentenEn dat jij dat ook doet zal best wel,
Nee, niet met het nieuwe DMS. Of was het tijdens jouw proefrit met FSD Supervised anders?maar als dit straks gemeengoed gaat zijn dan gaan mensen de grenzen opzoeken. Wel eens een tesla met een gewichtje aan het stuur gezien?
[ Voor 18% gewijzigd door pdidi op 25-06-2026 14:00 ]
Elon Musk heeft een tijdje terug aangekondigd dat die prijs omhoog zal gaan naarmate het FSD systeem richting 'unsupervised' zal gaan (Bron:).
Wat zou het mogen gaan kosten en is er misschien ook een grens waar je gaat afhaken?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
De vraag wordt minder relevant.Yaksa schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:50:
Een vraagje voor diegene die nu een abo van € 99 afnemen:
Elon Musk heeft een tijdje terug aangekondigd dat die prijs omhoog zal gaan naarmate het FSD systeem richting 'unsupervised' zal gaan (Bron:).
Wat zou het mogen gaan kosten en is er misschien ook een grens waar je gaat afhaken?
Als het echt unsupervised wordt, dan neem ik een robotaxi, en dan betaal ik per rit. Ik hoef die auto niet te bezitten. Musk heeft al gezegd dat de kost zowat 25ct per km kan worden.
Supervised interesseert me niet echt, ik wil geen babysitter zijn die toch nog de verantwoordelijkheid draagt.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Jammer, deze zomer naar Luxemburg, maar fijn dat Belgie alvast meespeelt.pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:40:
Luxemburg gaat niet versneld goedkeuren en wacht de TCMV stemming af
Goede vraag. Ik heb FSD niet gekocht omdat ik de stille hoop heb dat het goedkoper gaat worden. Ik heb FSD ook nog niet omdat ik na bijna 6 weken nog altijd op 2026.8.300 zit...Yaksa schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:50:
Wat zou het mogen gaan kosten en is er misschien ook een grens waar je gaat afhaken?
Anyway, ik vind 99 euro per maand al een flink bedrag als ik eerlijk ben en rij nu niet zoveel dat het 'zinvol' is.
Ook als FSDs is goedgekeurd zal het voer voor trollen blijven, ook in dit topickarel_G_1981 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 09:40:
Het is best vermoeiend om steeds maar weer die desinformatie voorbij te zien komen, laten we hopen op een positieve eu vote dan is dat gezeur iig voorbij. Met de gepubliceerde assessment van Finland en de notitie van Duitsland verwacht ik dat Finland nog voor de EU vote gaat goedkeuren en dat Duitsland voor toelating gaat stemmen tijdens de EU vote in oktober.
Thanks @pdidi !
De kop was dan geweest “zelfrijdende Tesla veroorzaakt ongeval” en dan weer linkjes naar alle onzinartikelen en desinformatie van Reuters .pdidi schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 11:08:
[...]
Opel Mokka Electric is uitgerust met een vermoeidheidsmonitor. Zo te zien haar auto. Moet je de verontwaardigde krantenkoppen zien als het een Tesla was geweest
Consumenten hebben nu al een probleem met 100 euro per maand. Laat staan 200 euro. Voor brede acceptatie moet het juist goedkoper worden. Anders is het een luxe voor de vermogenden en gaat Tesla niet voor veiligheid voor iedereen. In het algemeen wordt een technisch product/software na verloop van tijd juist goedkoper en beschikbaar voor de massa.Yaksa schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 13:50:
Een vraagje voor diegene die nu een abo van € 99 afnemen:
Elon Musk heeft een tijdje terug aangekondigd dat die prijs omhoog zal gaan naarmate het FSD systeem richting 'unsupervised' zal gaan (Bron:).
Wat zou het mogen gaan kosten en is er misschien ook een grens waar je gaat afhaken?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
1 recente ervaring is dat je het niet aan moet zetten als je geen gps signaal hebt. Hij rijdt op zich prima door de wegen maar totaal de verkeerde kant op en wegen die doodlopend zijn etc… krijg je onderstaande melding , zet het dus nog ff uitSandyman538 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:57:
Het voelt in dit topic regelmatig een herhaling van zetten. FSD wordt afgerekend op autonoom rijden terwijl het als hulpmiddel in de markt zit. Ik hoop dat het gewoon snel terug kan naar ervaringen, al zijn denk ik de meeste ervaringen wel gedeeld en weten de gebruikers van FSD de zwakkere punten van FSD inmiddels.
Klopt ik hoop dat er ook vaker updates komen met verbeteringen aan FSD zodat we echt kunnen documenteren of FSD daadwerkelijk beter wordt .Sandyman538 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:57:
Het voelt in dit topic regelmatig een herhaling van zetten. FSD wordt afgerekend op autonoom rijden terwijl het als hulpmiddel in de markt zit. Ik hoop dat het gewoon snel terug kan naar ervaringen, al zijn denk ik de meeste ervaringen wel gedeeld en weten de gebruikers van FSD de zwakkere punten van FSD inmiddels.
Ik merk wel tov mijn testrit een maand of 2 geleden en nu dat er al een hoop verbeterd is, minder nerveus/zenuwachtig rijden, maar hij maakt nog wel fouten waarvan ik denk HOE DAN?
Maar goed. Ik heb vooralsnog geen spijt van mijn directe FSD aankoop, en dat zegt al heel veel over hoe goed het systeem nu werkt.
dus dat geeft dan de indruk dat het alleen een reset is van het scherm en dat wat we zien op het scherm ook helemaal niet het zelfde is als wat FDS zelf ziet (dat wist ik al maar zou het best wel door zijn ogen willen zien)
PSN: FreakGIB
Mja, als je dat eens aan Elon duidelijk kan maken zou al helpenSandyman538 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 14:57:
Het voelt in dit topic regelmatig een herhaling van zetten. FSD wordt afgerekend op autonoom rijden terwijl het als hulpmiddel in de markt zit. Ik hoop dat het gewoon snel terug kan naar ervaringen, al zijn denk ik de meeste ervaringen wel gedeeld en weten de gebruikers van FSD de zwakkere punten van FSD inmiddels.
FSD wordt al sinds de geboorte gemarket als een autonoom rijdend systeem.
Niet heel raar dat mensen het dan daarop ook afrekenen toch?
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 25-06-2026 15:48 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.