2026.2.9.8 (FSD 14.3.2) Official Tesla Release Notes - Software Updates
https://www.notateslaapp..../2026.2.9.8/release-notes
Bron: https://x.com/niccruzpatane/status/2047088140230275532?s=20
[ Voor 9% gewijzigd door cue op 23-04-2026 10:41 ]
Uit de notes:Masterchiev schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:37:
2026.2.9.8 (FSD 14.3.2) Official Tesla Release Notes - Software Updates
Hoop het ook. Maar wij zullen deze niet krijgen althans niet in 2026.2.9.8 omdat wij al 2026.3.7 draaien en tesla nooit naar beneden gaat in buildnumber.mamahuhu schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:46:
[...]
Uit de notes:
- Improve driver monitoring system sensitivity with better eye gaze tracking, eye wear handling, and higher accuracy in variable lighting conditions.
Ik hoop dat de driver monitoring nu wel werkt. Tot nu toe knalt ie bij mij er binnen paar minuten uit. Tenzij ik als een gek rechtdoor blijf kijken met ogen open gesperd. Spiegels om omgeving in de gaten houden wordt direct afgestraft met piep en in paar minuten een strike. Ik heb een bril, al geprobeerd: stoel hoger, lager, dichterbij en verder weg—> niets helpt.
Hopelijk fixt deze versie het. Fingers crossed.
Deze release notes zijn voor de US versie van FSDs, waar men een andere DMS had dan in EUmamahuhu schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:46:
[...]
Uit de notes:
- Improve driver monitoring system sensitivity with better eye gaze tracking, eye wear handling, and higher accuracy in variable lighting conditions.
Ik hoop dat de driver monitoring nu wel werkt. Tot nu toe knalt ie bij mij er binnen paar minuten uit. Tenzij ik als een gek rechtdoor blijf kijken met ogen open gesperd. Spiegels om omgeving in de gaten houden wordt direct afgestraft met piep en in paar minuten een strike. Ik heb een bril, al geprobeerd: stoel hoger, lager, dichterbij en verder weg—> niets helpt.
Kan ook best zijn dat de DMS die ze eerst hadden voor de EU niet toereikend was. Ze voor de EU betere DMS hebben ontwikkeld en die nu in de US invoeren, maar lakser afgesteld.pdidi schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:58:
[...]
Deze release notes zijn voor de US versie van FSDs, waar men een andere DMS had dan in EU
Ja, ik wilde niet te veel gaan speculeren, maar dacht precies hetzelfde. Vanuit developing perspectief wel logisch om maar 1 DMS te hoeven onderhouden. Maar met name "eye wear handling, and higher accuracy in variable lighting conditions" maakt me dan wel aan het twijfelen, want die gaan nu juist hier niet zo goed. We zullen het de komende dagen wel gaan merken of er nu ook in de US massaal geklaagd gaat worden door brildragers en over zonsondergangenI_IBlackI_I schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:01:
[...]
Kan ook best zijn dat de DMS die ze eerst hadden voor de EU niet toereikend was. Ze voor de EU betere DMS hebben ontwikkeld en die nu in de US invoeren, maar lakser afgesteld.
[ Voor 25% gewijzigd door pdidi op 23-04-2026 11:05 ]
Zou mooi zijn. Want dat verdient wat aandacht idd.pdidi schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:02:
[...]
Ja, ik wilde niet te veel gaan speculeren, maar dacht precies hetzelfde. Vanuit developing perspectief wel logisch om maar 1 DMS te hoeven onderhouden. Maar met name "eye wear handling, and higher accuracy in variable lighting conditions" maakt me dan wel aan het twijfelen, want die gaan nu juist hier niet zo goed. We zullen het de komende dagen wel gaan merken of er nu ook in de US massaal geklaagd gaat worden door brildragers en over zonsondergangen
Leuke use-case om te kijken hoe snel de RDW echt is en of mijn zorgen terecht zijn. Als het aan Tesla ligt willen ze natuurlijk zo snel mogelijk de fleet updaten en zullen engineers ook prima overwerken (met wederzijds consent) maar als je dan moet wachten op een third-party is naar mijn mening als principal engineer wel erg vervelend.mamahuhu schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:46:
[...]
Uit de notes:
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
[ Voor 16% gewijzigd door mkrmr op 23-04-2026 11:27 ]
Zet een zonnebril op met donkere glazen zodat het systeem je ogen niet ziet, dat scheelt enorm.mamahuhu schreef op donderdag 23 april 2026 @ 10:46:
[...]
Uit de notes:
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Tuurlijk wel.Masterchiev schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:01:
Ik hoop dat de spring update wel naar HW4 komt gewoon deze lente.
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Ja ik ben benieuwd hoelang dat duurt, Nederland draait voor Tesla nu natuurlijk op een niche versie.Masterchiev schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:01:
Ik hoop dat de spring update wel naar HW4 komt gewoon deze lente.
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Idd. Ik hoop niet dat we Australië achteraan gaan. Die hebben de holiday update van kerst nog niet.revolution-nl schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:51:
[...]
Ja ik ben benieuwd hoelang dat duurt, Nederland draait voor Tesla nu natuurlijk op een niche versie.
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
Idd gisteren een Filmpje gezien van Tesla in de US en op software 14.2.2.5pdidi schreef op donderdag 23 april 2026 @ 11:02:
[...]
Ja, ik wilde niet te veel gaan speculeren, maar dacht precies hetzelfde. Vanuit developing perspectief wel logisch om maar 1 DMS te hoeven onderhouden. Maar met name "eye wear handling, and higher accuracy in variable lighting conditions" maakt me dan wel aan het twijfelen, want die gaan nu juist hier niet zo goed. We zullen het de komende dagen wel gaan merken of er nu ook in de US massaal geklaagd gaat worden door brildragers en over zonsondergangen
PSN: FreakGIB
Klopt in Amerika is DMS is de vrijheid afhankelijk van de context velen malen beter. Wat imo ook veiliger is. DMS is hier dusdanig doorgeslagen dat het contra werkt.FreakGIB schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:34:
[...]
Idd gisteren een Filmpje gezien van Tesla in de US en op software 14.2.2.5
daar hebben ze ook DMS maar krijg je rond de 30sec de tijd om dingen te doen en niet de 5sec die wij hier hebben.
[ Voor 4% gewijzigd door revolution-nl op 23-04-2026 12:39 ]
Bij de RDWOdie schreef op donderdag 23 april 2026 @ 12:49:
Nou m’n eerste strike pakken maar ik heb geen idee waarvoor. De auto klaagde de hele rit wl dat ik niet zat op te letten maar dat was quatsch. Begin van de rit at ik een broodje en dronk ik een sapje; geen centje pijn. Maar de tijdens dit rit keek ik niet strak voor me uit ofzo. Boem, volkomen onterecht. Kan en ergens appealen?
Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen
Tesla, het bedrijf achter Autopilot, waar alle rijders zich al jaren afvragen waarom ergens geremd wordt. Toen is er de onnavolgbare "Bochtassistent" gekomen. En nu hebben ze denk ik met grote tegenzin de notificatie "Initiating .... manouevre" toegevoegd gevolgd door de onnavolgbare "Canceling manouevre". Daar zal het wel bij blijven nu RDW heeft goedgekeurdOdie schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:05:
Het is normaal voor mij wel werkbaar, hoewel streng. Maar ik vind de feedback van FSD en DMS echt beroerd. FSD: waarom wacht je voor een groen licht? Welk object twijfel je over? Laat die zien en markeer hem rood. FSD strike: wat deed ik precies? Ik KEEK.
[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 23-04-2026 13:24 ]
Ik heb er tot nu toe weinig last van, maar soms ’s middags als ik naar huis rijd en een beetje slaperig ben, krijg ik die melding. Dan lijkt het systeem ook meteen een stuk strenger te worden. Gisteren moest ik echt goed opletten, al zat ik er toen ook wel een beetje doorheen.Venzent schreef op donderdag 23 april 2026 @ 13:14:
Ik heb ook het idee dat de "strengheid" variabel is. Naarmate je in een rit goed oplet, hij meer accepteert als je even naar buiten kijkt. Het verhaal van Odie herken ik van eergisteren, laagstaand zonnetje, constant gemekker over opletten en BAM, een strike aan je broek. Rij ik echter overdag gewoon ontspannen en let ik op, dan kan ik zomaar aan de zijkant iets bekijken waar ik langsrij voor 4-5 seconden zonder enige melding.
Alsof je een soort credits opbouwt als je oplet en die je wat speelruimte geven.
Zit je echter in de min, dan zal hij steeds strenger worden.
Mogelijk werkt de berijderbeoordeling aan het einde van je rit hier in mee.
PSN: FreakGIB