Of ze doen een roll back 👹Rivanov schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:07:
[...]
Dat kan dan direct. Je hebt immers de software al.
Straks iedereen weer klagen na annuleren abbo dat ze geen proef kunnen starten....
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Direct na het annuleren?Destynx schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:08:
[...]
We gaan het zien. Ik heb in ieder geval de optie gewoon om het abonnement weer te activeren in mijn Tesla app na het annuleren.
Eerst even kijken of de trial te starten is in de auto zelf als de installatie compleet is.
MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland
Zeker!
EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
Hij blijft wel erg lang op 10% installing hangen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Dus opzeggen?Sypheron schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:37:
[...]
Helaas:
Ik heb al een abonnement genomen op Full Self-Driving (Supervised). Kan ik nog steeds de proefperiode van 30 dagen Full Self-Driving (Supervised) krijgen?
Nee. Deze proefperiode is niet beschikbaar voor voertuigen met een lopend abonnement op Full Self-Driving (Supervised). Bekijk de voorwaarden voor de proefperiode.
Als u Full Self-Driving (Supervised) al heeft ervaren in uw Model 3 of Model Y, komt u niet in aanmerking voor deze proefperiode.
Gewoon proberen, worst case moet je hem alsnog tegen 99 euro activeren. Het lijkt me sterk dat je na het annuleren hem niet opnieuw kan activeren.
EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L
Gedaan en inderdaad direct weer beschikbaar om te abonneren. Maand gratis zou leuk zijn, anders zo maar weer afsluiten. Zal het zo laten weten.
Bij mij nu ook, maar moet ook gewoon even niet naar kijken denk ik. Geef het dat uurtje om te installeren. Krijg hier ook stress van haha.
Voor degene waar het abonnement nog niet actief is geworden is het mogelijk de moeite waard.
ECHTER, ze vermelden ook een email of melding in de app. Kans bestaat dus dat je de proefperiode niet direct kunt starten en moet wachten op een signaaltje vanuit Tesla, geen idee hoe ze dat hebben ingeregeld maar dat gaan we dan zo wel zien als de eerste berichten daarover binnenkomen
Installatie duurde bij mij en een bekende 30-35 minuten totaal, for what its worth.hansvanhengel schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:16:
[...]
Bij mij nu ook, maar moet ook gewoon even niet naar kijken denk ik. Geef het dat uurtje om te installeren. Krijg hier ook stress van haha.
Weet eigenlijk niet welke provider tesla gebruikt voor zijn 4g netwerk
maar zal voor hun wel oud en nieuw lijken met al die GB's aan updates.
Hier iig hele update over 4g binnen gehaald
Auto is nu aan het installeren.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
KPNDarkSide schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:18:
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ik krijg nu een bericht in de app dat ik gebruik kan maken van de gratis proefperiode. Lijkt dus te hebben gewerktTjenok schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:32:
Ook ik krijg hem binnen, lijkt een hele grote release te zijn. Ik heb het abonnement geannuleerd tijdens de download. Lijkt vooralsnog niks te doen, dus hopen dat ik straks de gratis proefperiode kan starten.
Toch een goede 9GB aan download. Nu het installeren nog.DarkSide schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:18:
30% as we speak!Destynx schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:24:
[...]
Toch een goede 9GB aan download. Nu het installeren nog.
Hoe kreeg je die app binnen? En wanneer dan? Ik heb ook geannuleerd en ben benieuwd.Tjenok schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:24:
[...]
Ik krijg nu een bericht in de app dat ik gebruik kan maken van de gratis proefperiode. Lijkt dus te hebben gewerkt
Ja ik heb hem geannuleerd tijdens de download. Nu pas begint de installatie. Hopelijk daarna proefperiode.Tjenok schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:24:
[...]
Ik krijg nu een bericht in de app dat ik gebruik kan maken van de gratis proefperiode. Lijkt dus te hebben gewerkt
Ik heb het abonnement geannuleerd tijdens de 2 minuten count-down voorafgaand aan de installatie.
Dus weet dan niet of dat nog veel uitmaakt v.w.b. die gratis proefperiode.
Dus:
- Installatie gestart in de app
- 2 minuten count-down
- Abonnement geannuleerd binnen de twee minuten count-down
- Installatie begint
We gaan het straks zien. En anders rustig weer abonnement activeren.
Dus weet dan niet of dat nog veel uitmaakt v.w.b. die gratis proefperiode.
Dus:
- Installatie gestart in de app
- 2 minuten count-down
- Abonnement geannuleerd binnen de twee minuten count-down
- Installatie begint
We gaan het straks zien. En anders rustig weer abonnement activeren.
[ Voor 25% gewijzigd door Rivanov op 17-04-2026 15:27 ]
Waar krijg je dit? Is dit na de hele download?Tjenok schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:24:
[...]
Zie mijn bericht over het missen van de parkeer routinenicolaj123 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:10:
Wat werkt echt voor geen ene meter:
- Parkeren
- Wegrijden bij een parkeerplaats
- Parkeren
- Autopark
mazzoop80 in "Tesla FSD in NL: Ride‑alongs en ervaringen met FSD"
Lijkt erop dat bijna iedereen die een abonnement heeft afgesloten nu toegang krijgt. Veel plezier mensen! Ik rijd al een week niet meer zonder, ondanks de kinderziektes zoals bij de eindbestemming inparkeren :-)
Nop ik niet. Maar misschien te nieuwe Tesla.yok schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:31:
Lijkt erop dat bijna iedereen die een abonnement heeft afgesloten nu toegang krijgt. Veel plezier mensen! Ik rijd al een week niet meer zonder, ondanks de kinderziektes zoals bij de eindbestemming inparkeren :-)
Misschien een nuttige tip uit Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3:
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
Voor dat topic begrijp ik dat heel goed. Hier vond ik het wel fijn om te zien. Dan krijg je ook het idee dat er een wave is, en geeft het wat meer zich op wat er gebeurd met de FSD update. Dus hier zie ik geen enkel probleem met mensen die delen dat ze de update hebben. Maar dat is imo natuurlijk.DaCoTa schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:34:
Misschien een nuttige tip uit Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3:
[...]
Nog maar nauwelijks file gezien, inmiddels bij eindhoven, op naar Tilburg!Sypheron schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:47:
Denk dat het een stuk drukker wordt bij de Superchargers straks @Mar.tin![]()
Ze krijgen in ieder geval genoeg data over filerijden binnen vandaag gok ik zo
/f/image/rfLbxtzEljeS3I0zk0VqMEtB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tBmSMd00MulnVLg6YymXZ4KK.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door Mar.tin op 17-04-2026 15:37 ]
Vond ik nou juist ook het leuke, snel je app openen en kijken of je 'm zelf ook krijgthansvanhengel schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:36:
[...]
Voor dat topic begrijp ik dat heel goed. Hier vond ik het wel fijn om te zien. Dan krijg je ook het idee dat er een wave is, en geeft het wat meer zich op wat er gebeurd met de FSD update. Dus hier zie ik geen enkel probleem met mensen die delen dat ze de update hebben. Maar dat is imo natuurlijk.
Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/
Niet vergeten je parkeerkaartje af te stempelen voordat je weer naar de slagboom rijdt! Je weet uit ervaring hoe het werkt! :-)Mar.tin schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:36:
[...]
Nog maar nauwelijks file gezien, inmiddels bij eindhoven, op naar Tilburg!
Mar.tin schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:36:
[...]
Nog maar nauwelijks file gezien, inmiddels bij eindhoven, op naar Tilburg!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Parkeert ie 'm ook elke keer in bij een supercharger ipv ergens random op de parkeerplaats?
Blij voor iedereen die in deze wave zit! Wat mij opviel aan de nieuwe pagina over FSD proefperiode is dat er alleen Model 3/Y worden benoemd… het zal toch potverdikkeme niet <insert expletives here />…
Heb eerder deze week een filmpje gezien bij Van der Valk Breukelen waarbij de Tesla bij de Allego charger parkeerde i.p.v. de Tesla supercharger die er achter stond.GardenSnakes schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:41:
[...]
FSD eindbaas
![]()
Parkeert ie 'm ook elke keer in bij een supercharger ipv ergens random op de parkeerplaats?
Was dat na de installatie? Ik heb geen mail gehad nog. Ben nu de installatie aan het uitvoeren . Ik hoop hier ook dat het werkt! Scheelt een maand 100 piekTjenok schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:24:
[...]
Mijn Y Standard is van 12 maart en zit nu op 80%Hype schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:40:
Zijn er mensen met een tesla van ong 4 weken oud die m al binnen hebben?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Nice! Die van mij zit nu op 60%. Ik ben benieuwd of ik die ook krijg.Recci schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:51:
Tijdens de installatie mijn abbo opgezegd. Installatie net voltooid, nu deze mail. [Afbeelding]
Zul je zien dat gratis proefperiode enkel werkt als je ook eigenaar bent van de wagen. In geval van lease dus vaak niet het geval. Aangezien koop dan ook niet werkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 17-04-2026 15:54 ]
Welke Software versie heb jij nu? Ik vermoed iets als dit 2025.44.200.1
Zelfde mail hier, direct na voltooien installatieRecci schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:51:
Tijdens de installatie mijn abbo opgezegd. Installatie net voltooid, nu deze mail. [Afbeelding]
Welke rij jij en wanneer abonnement afgesloten? Ik heb inderdaad nog nul verhalen van S/X eigenaren gelezen met HW4 die de update gekregen hebben. Misschien gebruiken die toch een andere branch?Nexz schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:42:
Blij voor iedereen die in deze wave zit! Wat mij opviel aan de nieuwe pagina over FSD proefperiode is dat er alleen Model 3/Y worden benoemd… het zal toch potverdikkeme niet <insert expletives here />…
Nog 40%, ik laat t weten of ik hem ook binnen heb.Aeonis schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:54:
[...]
Zelfde mail hier, direct na voltooien installatie
Duurt het downloaden bij jullie ook zolang? 1 uur over gedaan van 26% naar 40%. Auto staat wel onder het pand geparkeerd, wss trage verbinding
Uurtje bij elkaar volgens mij, update kwam binnen rond 14:25 en installatie begon rond 15:30.Neco75 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:55:
Duurt het downloaden bij jullie ook zolang? 1 uur over gedaan van 26% naar 40%. Auto staat wel onder het pand geparkeerd, wss trage verbinding
Nevermind! Installatie voltooid en direct de mail van gratis proefperiode.Rivanov schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:53:
Zul je zien dat gratis proefperiode enkel werkt als je ook eigenaar bent van de wagen. In geval van lease dus vaak niet het geval. Aangezien koop dan ook niet werkt.
Installatie geslaagd.. alles staat nu goed in de app ook. FSD versie 14.2.2.5. Zo maar eens eerste rit maken.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Zie je ook in de auto dat de gratis proefperiode is gestart? Als in, kan je nu direct gebruik maken van FSD?Rivanov schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:57:
[...]
Nevermind! Installatie voltooid en direct de mail van gratis proefperiode.
80% ! Zou ie ook door de macdrive kunnen ?Rivanov schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:57:
[...]
Nevermind! Installatie voltooid en direct de mail van gratis proefperiode.
Ik heb een Model S Plaid uit 2023 (dus HW4). De optie FSD abo/kopen is in z’n geheel uit mijn software upgrades verdwenen. Ik kan momenteel alleen EAP kopen.Destynx schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:55:
[...]
Welke rij jij en wanneer abonnement afgesloten? Ik heb inderdaad nog nul verhalen van S/X eigenaren gelezen met HW4 die de update gekregen hebben. Misschien gebruiken die toch een andere branch?
Ninja-edit: dus helemaal nog niks gekocht/geabonneerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Nexz op 17-04-2026 16:02 ]
Update klaar en inderdaad ook direct een mail gekregen voor de gratis proefperiode. Ik had abonnement ook geannuleerd, nog tijdens de download.
Update is klaar en heb een mail met proefperiode tot 17 mei. Hoppa
Weet ik nog niet. M’n vrouw heeft de auto mee en is nog niet thuis.Neco75 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:59:
[...]
Zie je ook in de auto dat de gratis proefperiode is gestart? Als in, kan je nu direct gebruik maken van FSD?
Maar zie nu wel Summon in de Tesla app. Dus FSD is dan actief.
[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 17-04-2026 16:06 ]
Bizar! Dan ben ik helemaal benieuwd wat ze doen voor mensen die deze al gekocht hebben voordat deze live ging. Het zou echt absurd zijn als de duurste modellen geen FSD krijgen terwijl ze wel de hardware hebben.Nexz schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:01:
[...]
Ik heb een Model S Plaid uit 2023 (dus HW4). De optie FSD abo/kopen is in z’n geheel uit mijn software upgrades verdwenen. Ik kan momenteel alleen EAP kopen.
Ninja-edit: dus helemaal nog niks gekocht/geabonneerd.
Ik vermoed dat de X en S gewoon iets later meegepakt worden omdat het zo'n kleine markt is.
Het zal hier nu wel rustig worden nu alle downloads afronden en mensen gaan rijdenGiosko777 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:07:
[Afbeelding]
The WAAAAAAAAAVEEEEEE! Het meest grappige is dat straks het iedereen gaat uitproberen. We gaan zwaaien naar elkaar 👋🏼
27-03 hier — nog nietsHype schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:40:
Zijn er mensen met een tesla van ong 4 weken oud die m al binnen hebben?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Voor 49 of 99 euro verschil had ik ook wel 3 dagen extra willen wachten..... Leuk dat er toch een update golf aan gekomen is voor het weekend.
Onthou iedereen, gas geven, het is echt heel sloom!
Onthou iedereen, gas geven, het is echt heel sloom!
ook 27-03. Met FSD transfer die ik paar maand daarvoor had aangeschaft. Nog volledig stil.
Ik verwacht ik ook niet dat in de huidige wave alle mensen bediend worden, dus blijft gewoon nog afwachten.
Enjoying life
Geïnstalleerd maar helaas vanavond pas tijd om het filmpje te kijken. Wel viel me op dat mijn instellingen gewijzigd zijn, de balk onderaan het scherm is helemaal anders ingedeeld en er zijn icoontjes verdwenen. Hebben meer mensen daar last van?
Hoelang duurde de installatie bij jullie? Kom van 9.1 af, en heb misschien max 30 minuten, maar wil het heel graag proberen op de rit die ik moet maken haha
Helaas vind ik FSD niet fijn. De auto rijdt echt veel te ver naar links. Tegen de middenstreep aan, en dat terwijl er tegenliggers aankomen…voel me niet fijn ook, rijden FSD veel te dicht op degenen die voor je rijden. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar helaas te gevaarlijk om te gebruiken.
45 min ong.GardenSnakes schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:23:
Hoelang duurde de installatie bij jullie? Kom van 9.1 af, en heb misschien max 30 minuten, maar wil het heel graag proberen op de rit die ik moet maken haha
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Neco75 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:59:
[...]
Zie je ook in de auto dat de gratis proefperiode is gestart? Als in, kan je nu direct gebruik maken van FSD?
Afslag bij een rotonde nemen, daarna linkerbaan pakken en dan 4 stoplichten later rechtsaf willen terwijl het poepie druk is met als gevolg: Je kunt er niet meer tussen en geeft het maar op.
Ja nee, na dit maandje stoppen we maar met deze onzin.
Hier ook exact het zelfde scherm.
Geen idee hoe ik FSD moet activeren zo
Moet je niet bij het menu naar Self drive en daar FSD kiezen?desjaaktrekhaak schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:54:
[...]
M’n eerste FSD rit zit erop! Perfect!!
En voor wat betreft de attention awareness. Ik kon echt volledig om mij heen kijken zonder dat het systeem aangaf dat ik op moest letten.
Had ook gewoon m’n hoofd fysiek gedraaid om door de zijruit te kijken. Geen enkel probleem!
En voor wat betreft de attention awareness. Ik kon echt volledig om mij heen kijken zonder dat het systeem aangaf dat ik op moest letten.
Had ook gewoon m’n hoofd fysiek gedraaid om door de zijruit te kijken. Geen enkel probleem!
Bestemming instellen en op rechter scroll wiel klikken. En gaaaaan.desjaaktrekhaak schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:54:
[...]
Net de eerste 40km gereden langs dorpen, landwegen met enorme trekkers, kleine bruggetjes, fietsers. 0 ingrepen, 1 keer wat gas bij gegeven. Ik ben echt amazed haha.
Ik vind het niet gevaarlijk, maar ik ben het met je eens dat ik de auto te veel naar links vind rijden binnen zijn baan (als je op de rechterbaan zit). Je ziet het ook op je scherm dat de auto ook niet in het midden van de baan rijdt maar echt links van het midden. Mijn voorkeur zou rechts van het midden zijn als je op de meest rechter baan rijdt, in het midden bij 3 rijbanen en je in de middelste baan zit en links van het midden als je in de meest linkerbaan zit. Dan zijn de marges gewoon het grootst.KNXSolutions schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:42:
Helaas vind ik FSD niet fijn. De auto rijdt echt veel te ver naar links. Tegen de middenstreep aan, en dat terwijl er tegenliggers aankomen…voel me niet fijn ook, rijden FSD veel te dicht op degenen die voor je rijden. Ik heb het een paar keer geprobeerd, maar helaas te gevaarlijk om te gebruiken.
Verder viel me vandaag op dat hij een situatie op de snelweg waarbij er invoegend verkeer is je soms een doorgetrokken streep hebt met rechts daarvan een onderbroken streep. Ik reed op de rechterbaan en zou dus naar links mogen, maar op het beeld van FSD werd dit gezien als een doorgetrokken streep. Het haalde dus de voorligger niet in en reduceerde van 102 naar 91 km/u. Toen de lijn weer geheel onderbroken was haalde hij wel in.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
FSD hier ook actief, heel kort ritje gemaakt, ging prima, echt bijzonder gevoel een auto die zelf rijd.
Ah cool zeg! Bij mij nu eindelijk de installatie kunnen starten. Nog gauw even mijn abbonement geannuleerd dus hopelijk kan ik ook op deze manier een maandje gratis mijzelf laten rondrijden.Rivanov schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:58:
M’n eerste FSD rit zit erop! Perfect!!
Jij kon na de update en het geannuleerde abbonement dus gelijk wegrijden met FSD?
Jep.hantheman schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:01:
[...]
Ah cool zeg! Bij mij nu eindelijk de installatie kunnen starten. Nog gauw even mijn abbonement geannuleerd dus hopelijk kan ik ook op deze manier een maandje gratis mijzelf laten rondrijden.
Jij kon na de update en het geannuleerde abbonement dus gelijk wegrijden met FSD?
Je kunt je bestemming overigens ook gewoon wijzigen (voordat je er bent) terwijl FSD actief is. Neemt de nieuwe bestemming dan moeiteloos over.
jeetje wat gaat het snel bij jullie allemaal, mijn download stopt steeds, dan weer downloden met 13,5 mb's maar hij is al bijna 3 uur bezig.
Bij mij heeft hij alles over 4G gedaan.Occy schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:19:
jeetje wat gaat het snel bij jullie allemaal, mijn download stopt steeds, dan weer downloden met 13,5 mb's maar hij is al bijna 3 uur bezig.
14:30 download gestart en om 16:00 was de installatie voltooid.
De Nationale Autoshow | BNR: Exclusief: RDW over toelating Tesla FSD
Website van aflevering: https://omny.fm/shows/de-...-over-toelating-tesla-fsd
Mediabestand: https://traffic.omny.fm/d...f6-4cdc-b97f-acef00cd3982
Leuk podcast met 2 sceptische heren van BNR en manager typegoedkeuringen RDW
Website van aflevering: https://omny.fm/shows/de-...-over-toelating-tesla-fsd
Mediabestand: https://traffic.omny.fm/d...f6-4cdc-b97f-acef00cd3982
Leuk podcast met 2 sceptische heren van BNR en manager typegoedkeuringen RDW
pvoutput 6300Wp ZW en NO
Even reset doen en even auto afsluiten en weer instappendesjaaktrekhaak schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:54:
[...]
[ Voor 22% gewijzigd door cue op 17-04-2026 17:31 ]
Zeker… zonder problemen. Alleen bleef de trial in beeld staan. Even reset dmv twee knoppen op het stuur en even uitstappen auto locken en opnieuw instappenhantheman schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:01:
[...]
Ah cool zeg! Bij mij nu eindelijk de installatie kunnen starten. Nog gauw even mijn abbonement geannuleerd dus hopelijk kan ik ook op deze manier een maandje gratis mijzelf laten rondrijden.
Volgens mijn haalt hij verschillende packages binnen. Mijn Download sprong ook soms terug in percentageOccy schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:19:
Ik heb ook mijn eerste FSD-glitch meegemaakt. De auto wilde van de rijbaan naar de uitvoegstrook afslaan, maar FSD bleef de hele tijd twijfelen of hij de manoeuvre wel of niet zou maken. De blauwe streep op het scherm ging heen en weer als een pingpongbal. Richtingaanwijzer bleef wel gewoon aan, toch de besturing maar overgenomen en zelf uitgevoegd!
Voortschrijdend inzicht. Maar dat was te verwachten als je ergens als eerst bij wil zijn. Het plezier is er niet minder omMaurice- schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 08:01:
Poeh leuk wakker worden maar door 7 volgehypte pagina's ook te laat op m'n werk.
Abonnement afgesloten en toevallig vorige week camerareiniging gehad. Als early adopters lopen we wel een eventuele gratis proefmaand mis zeker? 😅
Pic's or it didn't happen.Cordon schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:47:
Afslag bij een rotonde nemen, daarna linkerbaan pakken en dan 4 stoplichten later rechtsaf willen terwijl het poepie druk is met als gevolg: Je kunt er niet meer tussen en geeft het maar op.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ach, wie weet krijgen we die later alsnogMaurice- schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:35:
[...]
Voortschrijdend inzicht. Maar dat was te verwachten als je ergens als eerst bij wil zijn. Het plezier is er niet minder om
Das niet waar. Ik ben vandaag meerdere keren automatisch geparkeerd. Zowel voorwaarts haaks in een vak als parallel. Het was alleen sloppy as hell.mazzoop80 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:02:
De FSD-versie die we nu hebben, selecteert nog niet de Autopark-routine. Als je dus aankomt op een parkeerplaats, is hij een beetje zoekende, valt mij op. Met als resultaat: niet goed parkeren.
Als je op de parkeerplaats aangekomen dan FSD uitschakelt (met de scrollknop of door de stalk omhoog te duwen), kun je vervolgens een parkeerplek selecteren en op "Start parkeren" drukken. De Autopark-routine start dan en je staat perfect geparkeerd.
Vandaag drama met attention detection. Meerdere valse meldingen en 1 strike. Felle zon en zonnebril op. Heb ik in de gesproken feedback wat van gezegd. Rijden zelf ging prima.
Potverdikkie wat is dit toch vet!!! Vanuit werk zonder enige interventie naar huis gereden en nog wat meer in de wijk rond. Super tof!!!
En dan nog een gratis maand haha.
En dan nog een gratis maand haha.
[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 17-04-2026 17:48 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Parkeren is drama, is bekent ook in de USA hoop dat ze het snel fixenOdie schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:37:
[...]
Das niet waar. Ik ben vandaag meerdere keren automatisch geparkeerd. Zowel voorwaarts haaks in een vak als parallel. Het was alleen sloppy as hell.
Hilary Duff 4-Life
Goh eerste kilometers zitten er op, wat een toffe feature is dit zeg. Overigens ook mijn abonnement tijdens het downloaden geannuleerd, en nu rij ik op de gratis proefmaand, toch fijn zo’n tweakers forum.
Wat een drama is het dragen van een bril (normaal of voor de zon).. maja de bril afzetten is ook niet echt een veilige optie…
Iemand tips?
Iemand tips?
Handmatig de autopark functie gebruiken levert beter resultaat. Lijkt wel of autopark onderdeel is van de legacy code en parkeren op FSD op het neurale net werkt. En ja die laatste is … niet zo goed.JoeBlack2k schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 17:52:
[...]
Parkeren is drama, is bekent ook in de USA hoop dat ze het snel fixen
Vandaag overigens vast komen te zitten op een parkeerterrein in Amsterdam. De auto bleef rondjes rijden 😂
In de wijk neemt ie nogal rare afslagen soms… kun je bepaalde routes anders instellen? (Dat ie anders dan de voorgestelde route rijdt)
Ben ook brildragend maar ervaar eigenlijk geen grote problemen met de "let op!" melding. Pas als ik echt extreem lang verkeerd kijk gaat het blauw knipperen. Net nog even mn zonnebril met spiegelende glazen geprobeerd en dat werkt ook primaDekleijn schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 18:08:
Wat een drama is het dragen van een bril (normaal of voor de zon).. maja de bril afzetten is ook niet echt een veilige optie…
Iemand tips?
Eerste ritjes gemaakt. Hij doet het echt super, maar vind hem wel heeeel veilig en langzaam afgesteld. Bij mij komt de normale autopark functie ook niet omhoog. Moet ik daar nog iets voor instellen of moet je een beetje mazzel hebben dat hij een parkeerplaats identificeert?
Mijn eerste indruk:
Het kan beter. Ik heb kleine stukjes door het dorp gereden. Elke punaise op kruisingen ziet hij als rotonde. Hij rijdt relatief langzaam. Daarnaast negeert hij een verboden in te rijden bord. Dus het mag nog wat beter allemaal.
Het kan beter. Ik heb kleine stukjes door het dorp gereden. Elke punaise op kruisingen ziet hij als rotonde. Hij rijdt relatief langzaam. Daarnaast negeert hij een verboden in te rijden bord. Dus het mag nog wat beter allemaal.
Hier dus ook aan het genieten van mijn gratis maar, 1 aanvullende maand had ik al afgestemd met de WAF. Dus voorlopig lekker proberen. Heb allerlei moeilijke situaties gedaan, op zeer smalle dijk houdt hij heel goed rekening met al het verkeer. Wel rijdt hij heeeel braaf, het optrekken zou nog wat sneller mogen en hij wilde twee keer (zelfde kruispunt) verkeerd voorsorteren, die heb ik doorgegeven. Verder met alle moeilijke situaties nergens ingegegrepen en zelfs nog een keer netjes achteruit ingeparkeerd. Ik ben onder de indruk!
Het langzame optrekken kun je mitigeren door even gas bij te geven. Vindt hij geen probleem.
Het langzame optrekken kun je mitigeren door even gas bij te geven. Vindt hij geen probleem.
Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
:strip_exif()/f/image/bynO851h01cOmE7HU1fORSJX.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/ap28KbnJiMwQtju4v3X3N83F.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xS0fWb6jUwJlB7RqpCOuTY6N.jpg?f=fotoalbum_large)