• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22
mazzoop80 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:09:
[...]

Dank voor waardevol toevoeging. Is nodig dat we allemaal weten wat er gebeurt hoor, fijn dat je doorgaat, nog even en dit is de nieuwe Libele forum
Jij mag ook weg hoor. Er is niemand die je verplicht dingen te lezen hier vriendelijke Frans...

And as we speak komt de update binnen. Wil net wegrijden bij m'n afspraak. Morgen eerste lange stuk. Ik hoop dat ik dit van meneer mag posten want die is de baas geloof ik.

[ Voor 19% gewijzigd door Korvaag op 17-04-2026 14:25 ]

UNOX: The worst operating system

• easy-cloud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:51
Ik krijg net update 2026.3.6 binnen!

• Aeonis
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:37
Ja hooorr, daar issie dan!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:28
GardenSnakes schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:23:
Nieuwe wave reeeeee, update is aan het downloaden!
Hier ook! Abbo! Versie 2026.3.6

Die release notes zijn lekker uitgebreid
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6SGDP2pw0Yebo4wFIpA3JL3lUu0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/apkOFNF3AGA91LH1E6SjHmZo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door TLer op 17-04-2026 14:29 ]

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:08
easy-cloud schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:23:
Ik krijg net update 2026.3.6 binnen!
Jupp ik ook! Download ook gelijk op de auto hotspot. Damnnn

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

• Destynx
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:16
Yessss, eindelijk!

EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

• micmulder
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:50
Hier krijg ik de update ook net binnen! Heb wel een abbo afgesloten

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:24
Hier ook net binnen!

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:08
Gaan we toch nog lekker het weekend in!

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:00
Krijg net een bericht dat de update wordt gedownload! Model 3P 24, FSD via abbo. Lijkt weer wat te starten qua uitrol!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:42

spartacusNLD

This is Sparta!!

LigeTRy schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:10:
iknow: Het is hier geen vliegveld dus je hoeft je vertrek niet aan te kondigen

Na een weekje intensief dit forum in de gaten te houden te hebben en een abbo te hebben afgesloten is de hype er voor mij af. Dagje wachten (die indruk werd gewekt bij het afsluiten (waarom kan je uberhaupt afsluiten als het nog niet beschikbaar is?)) is prima en ik ben echt heel benieuwd naar de technologische vooruitgang, maar voor hetzelfde geld zitten we hier nog wel een maand op deze manier, dat ga ik niet doen.

Het hele influencer voorrang model staat mij ook niet aan. Het is leuk voor de exposure op platformen zoals X, maar features gatekeepen voor mensen die veren in de reet van Elon steken vind ik nogal mid.

Veel succes met wachten allemaal, hopelijk houden jullie het langer uit dan ik. En voor degene die m al hebben, geniet ervan. Ik zal mij ongetwijfeld wel weer melden als ik de gratis maand ga uitproberen.

Dit bericht is vooral gepost omdat waarschijnlijk een minuut na het opzeggen van m'n abbo er een wave komt en ik dan waarschijnlijk toch om ga
HAAHAHAHAHAHHA _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

UPDATE BINNEN LETS GOOOOOO 8)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:18
Nou ben ik wel benieuwd @Richh , ben jij dan eindelijk ook aan de beurt nu?

• emmerikm
  • Registratie: April 2026
Heb hem nu ook op het scherm. 2026.3.6
Eindelijk

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:57
Dit bericht is vooral gepost omdat waarschijnlijk een minuut na het opzeggen van m'n abbo er een wave komt en ik dan waarschijnlijk toch om ga
lol, 9 min na opzeggen krijg ik deze email :o :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neNbMPAAGVKakfS7ZN8UyW1bIBk=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/i5sGkKKNkxuSNIexGxQl8gVV.png?f=user_large

En we krijgen de update binnen, hahaha, no way :P :P :P

Donaties voor mijn rant mogen naar: https://www.buymeacoffee.com/wessec

[ Voor 11% gewijzigd door LigeTRy op 17-04-2026 14:26 ]

• blue22
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:26
Ik was net een bericht hier aan het schrijven dat het nog lang kan duren en niemand het weet, krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LS41I-LKYOaZItiZyt8dyjqO6Ew=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ICah6v7dsYZvnllgrJWKES2K.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk eindelijk, hopelijk een grote wave voor iedereen hier!

• Aeonis
iknow: Het is hier geen vliegveld dus je hoeft je vertrek niet aan te kondigen

Na een weekje intensief dit forum in de gaten te houden te hebben en een abbo te hebben afgesloten is de hype er voor mij af. Dagje wachten (die indruk werd gewekt bij het afsluiten (waarom kan je uberhaupt afsluiten als het nog niet beschikbaar is?)) is prima en ik ben echt heel benieuwd naar de technologische vooruitgang, maar voor hetzelfde geld zitten we hier nog wel een maand op deze manier, dat ga ik niet doen.

Het hele influencer voorrang model staat mij ook niet aan. Het is leuk voor de exposure op platformen zoals X, maar features gatekeepen voor mensen die veren in de reet van Elon steken vind ik nogal mid.

Veel succes met wachten allemaal, hopelijk houden jullie het langer uit dan ik. En voor degene die m al hebben, geniet ervan. Ik zal mij ongetwijfeld wel weer melden als ik de gratis maand ga uitproberen.

Graag een momentje van stiltje voor deze tweaker.

• Destynx
spartacusNLD schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:24:
[...]

HAAHAHAHAHAHHA _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

UPDATE BINNEN LETS GOOOOOO 8)
This didn't age very well :9~ :9~

EV: '25 Tesla M3 LR AWD + '15 Kia Soul , PV: Zuid-West 7025Wp, Verwarmen: Adlår Castra Aurora 2 6kW warmtepomp + Daikin 3MXM68 - 5kW woonkamer - 2,5 slaapkamers, SWW: Atlantic Explorer V4 270L

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Ik krijg nu 2026.3.6 binnen.. ( Billing starts when completed ) Gaat wel heel rap...

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:28

Niek

f.k.a. The_Surfer

FINALLY!

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:30
Woohoo hij komt eraan en een gratis proefperiode: https://www.tesla.com/nl_nl/support/fsd/trial-for-owners

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:54
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wjlh24xQPSpmrcnyNiJdOf4AA4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IwGXA8hTmq0cdW4JaNNdqDpJ.png?f=fotoalbum_large

Uuuuhhhh... WHOOP WHOOP!! Opeens uit het niets. Dat is het altijd en dat snap ik, maar onverwacht gezien de afgelopen 2 dagen.

• Destynx
Graag allemaal die zich geregistreerd heeft op Tesla-FSD.nl je registratie updaten als je net FSD hebt ontvangen!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

ook hier eindelijk de update, kreeg ook keurig een mailtje van tesla trouwens, met bericht dat de update beschikbaar was voor installatie in mijn auto, en dat ik die kan inplannen via de app of via het scherm in de auto. komt inderdaad gewoon via lte binnen ook, want heb geen wifi beschikbaar waar mn auto nu staat, en hij loopt wel hard binnen zie ik :D ff de tracker updaten nog

• Recci
Fijn, een proefperiode die niet telt als je het abonnement als hebt afgesloten.

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:11
Yes, de update komt binnen! Dinsdagochtend abo afgenomen.

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:57
Aeonis schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:25:
[...]

Graag een momentje van stiltje voor deze tweaker.
Graag gedaan :+. Net op tijd opgezegd en ik krijg nu een maand gratis/proef, ik zie t als 100 piek bespaard

• GeNiTaLiX
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Recci schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:27:
[...]

Fijn, een proefperiode die niet telt als je het abonnement als hebt afgesloten.
Als ik nu mijn abbo snel nog annuleer voor de installatie?... Of zou dat een gokje zijn?

• igmt218
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 14:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJEwf1dj11beQzkgHM0tX3dgKN4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjTk31wKzhfKgeH1ppV6NBWQ.jpg?f=fotoalbum_large

Whoop hier ook, denk dat de proefrit van 4 uur gecanceld kan worden 🥳

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:24
Goeie counter jinx wel, met dat vetrek aankondigen! Hier komt hij nu ook binnen. Ga de site registratie updaten.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:33

DarkSide

theres no place like ::1

Yes
Update komt nu binnen. Wou eigenlijk op tijd naar huis.
maar denk dat ik nog maar even op kantoor blijf. En me straks naar huis laat rijden :-)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07
Yes update komt binnen hier 2026.3.6!

If it aint broke, fix it till it is!

• Destynx
Klinkt als een grote uitrol, zijn er mensen waarbij hij nog niet binnen komt maar wel het abonnement hebben afgesloten/FSD hebben gekocht?

• hansvanhengel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wnVR0QKUHlYbQReJuo6mD6bpHWw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/od6GCl0x78tkFPV4IOec8FmS.png?f=user_large

BELANGRIJK! Ik heb gelijk mijn abonnement geannuleerd voordat hij klaar is met de download!! Hopelijk krijg ik dan WEL de 30 dagen gratis.

• Recci
GeNiTaLiX schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:28:
[...]

Als ik nu mijn abbo snel nog annuleer voor de installatie?... Of zou dat een gokje zijn?
Twijfels..,

• GeNiTaLiX
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Ja ik twijfel ook ! Ik ben van plan te annuleren ?...

• hansvanhengel
GeNiTaLiX schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:30:
Je kan net zo snel en makkelijk je abbo weer aanzetten.

• Recci
GeNiTaLiX schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:30:
Heb 'm gecancelled. YOLO

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18:12
Ook ik krijg hem binnen, lijkt een hele grote release te zijn. Ik heb het abonnement geannuleerd tijdens de download. Lijkt vooralsnog niks te doen, dus hopen dat ik straks de gratis proefperiode kan starten.

• blue22
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:26
Ik heb net mijn abonnement ook geannuleerd in een poging nog 99 piek te besparen. De download lijkt wel verder te gaan (wel spannend dit...). Er is in de app iig geen mogelijkheid om de proefperiode 1 maand aan te klikken, dus ik kijk straks in de auto of dit dan wel kan in het scherm wat mensen hier eerder al postten...

[ Voor 8% gewijzigd door blue22 op 17-04-2026 14:33 ]

• hansvanhengel
blue22 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:33:
Ik heb net mijn abonnement ook geannuleerd in een poging nog 99 piek te besparen. De download lijkt wel verder te gaan (wel spannend dit...). Er is in de app iig geen mogelijkheid om de proefperiode 1 maand aan te klikken, dus ik kijk straks in de auto of dit dan wel kan in het scherm wat mensen hier eerder al postten...
Ik ga het ook straks vanuit de auto proberen en anders gewoon bellen en doen alsof mijn neus bloed.

• GeNiTaLiX
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

blue22 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:33:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyU7B3-tRYDnsuAp7Qz2dwD5miE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpbZloICKxYXbmHQomkURFhG.jpg?f=fotoalbum_large

Omg als ik hem nu vandaag toch misloop....

• Aeonis
Wat is dit ook voor actie he.... paar dagen na het uitrollen van FSD en allemaal abonnees binnenhalen, een gratis proefperiode introduceren, en die niet laten gelden als je al een abonnement hebt. Klantvriendelijke bedrijven zouden iedereen die maand geven (30 dagen bij op je einddatum tellen), of je nou geabonneerd was of niet.

• Recci
Eerste 50% ging rap, nu wachten :D.

Edit: Nu weer terug bij 18%

[ Voor 32% gewijzigd door Recci op 17-04-2026 14:38 ]

• Richh
  • Nu online
Er is een update downloading hier :)

[ Voor 70% gewijzigd door Richh op 17-04-2026 14:40 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
hansvanhengel schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:30:
[Afbeelding]

BELANGRIJK! Ik heb gelijk mijn abonnement geannuleerd voordat hij klaar is met de download!! Hopelijk krijg ik dan WEL de 30 dagen gratis.
er staat deze profperiode is niet beschikbaarvoor voertuigen met een Lopend abonnement.
Ik lees dat als je geen lopend abonnement meer hebt kan je nog wel een proefperiode krijgen ?

PSN: FreakGIB

• Sypheron
Tesla website:
Wanneer begint mijn proefperiode voor Full Self-Driving (Supervised)?
Als u in aanmerking komt, start uw proefperiode nadat u een melding via e-mail en de Tesla-app ontvangt, en de vereiste software-update installeert.

Als je dus geen melding ontvangt via mail of app, lijkt het alsof er (nog) geen proefperiode gestart kan worden? Maar kan natuurlijk ook gewoon wat vreemd omschreven zijn.

Overigens vind ik het wel een beetje een "naaistreek" naar mensen die reeds gekocht of geabonneerd zijn dat er geen restitutie of toekomstige maand gratis alsnog gegeven wordt. Zeker gezien dat ook degene zijn die de afgelopen dagen het systeem van allerlei data hebben voorzien en de eerste reviews en reacties hebben kunnen plaatsen. En natuurlijk het feit dat de zooi qua FAQ etc op de website nog niet actief was vóórdat de initiele uitrol begon.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:20
Aeonis schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:35:
Wat is dit ook voor actie he.... paar dagen na het uitrollen van FSD en allemaal abonnees binnenhalen, een gratis proefperiode introduceren, en die niet laten gelden als je al een abonnement hebt. Klantvriendelijke bedrijven zouden iedereen die maand geven (30 dagen bij op je einddatum tellen), of je nou geabonneerd was of niet.
Wie zegt dat je die gratis proefperiode niet kwam starten wanneer je eerste maand voorbij is? Iedereen loopt gelijk weer te roeptoeteren zonder ook maar enige bron.

• Sypheron
FreakGIB schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:37:
[...]

er staat deze profperiode is niet beschikbaarvoor voertuigen met een Lopend abonnement.
Ik lees dat als je geen lopend abonnement meer hebt kan je nog wel een proefperiode krijgen ?
Helaas:

Ik heb al een abonnement genomen op Full Self-Driving (Supervised). Kan ik nog steeds de proefperiode van 30 dagen Full Self-Driving (Supervised) krijgen?
Nee. Deze proefperiode is niet beschikbaar voor voertuigen met een lopend abonnement op Full Self-Driving (Supervised). Bekijk de voorwaarden voor de proefperiode.

Als u Full Self-Driving (Supervised) al heeft ervaren in uw Model 3 of Model Y, komt u niet in aanmerking voor deze proefperiode.

• Sypheron
patrickt35 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:37:
[...]

Wie zegt dat je die gratis proefperiode niet kwam starten wanneer je eerste maand voorbij is? Iedereen loopt gelijk weer te roeptoeteren zonder ook maar enige bron.
Bij deze de bron:

https://www.tesla.com/nl_...owners#already-subscribed

Ik heb al een abonnement genomen op Full Self-Driving (Supervised). Kan ik nog steeds de proefperiode van 30 dagen Full Self-Driving (Supervised) krijgen?
Nee. Deze proefperiode is niet beschikbaar voor voertuigen met een lopend abonnement op Full Self-Driving (Supervised). Bekijk de voorwaarden voor de proefperiode.

Als u Full Self-Driving (Supervised) al heeft ervaren in uw Model 3 of Model Y, komt u niet in aanmerking voor deze proefperiode.

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:04

charlie7

pr0

Net de Tesla dame aan de lijn gehad ivm camera schoonmaken. Die zei dat moet anders krijg je geen fsd. En warrempel, net op de terugweg van de sportschool zie ik dat de update halverwege met downloaden is. Nu weer thuis dus straks mn eerste ritje maken

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:25
Update loopt! *O*
Abonnement dinsdag afgesloten.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:50

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Hier komt 2026.3.6 ook binnen alleen zegt de omschrijving niets over FSD.

• Destynx
Luchtbakker schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:38:
Hier komt 2026.3.6 ook binnen alleen zegt de omschrijving niets over FSD.
Klopt, dat zie je pas in de release notes nadat je abonnement is ingegaan, en die gaat pas in na installatie.

• Richh
  • Nu online
Sypheron schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:24:
Nou ben ik wel benieuwd @Richh , ben jij dan eindelijk ook aan de beurt nu?
ja, hij is bezig!!! :D

Gelijk abo geannuleerd, want gratis maand incoming?

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 17-04-2026 14:40 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:15
Party time!
nu annuleren tijdens de download lijkt we wat tricky of is het bij iemand al gelukt?

• Rivanov
Jammer dat m'n vrouw uitgerekend nu m'n auto bij heeft. :+
Maar voor diegene die benieuwd zijn; de OTA komt dus gewoon over cellular binnen en WiFi is dus niet vereist. De auto staat nu namelijk in het centrum geparkeerd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Destynx
Recci schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:36:
Eerste 50% ging rap, nu wachten :D.

Edit: Nu weer terug bij 18%
Klopt, dat heb ik vaker gelezen. Duurt ook bij elkaar zo een uurtje voordat hij klaar is.

• hansvanhengel
Empie69 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:40:
Party time!
nu annuleren tijdens de download lijkt we wat tricky of is het bij iemand al gelukt?
Ik heb geannuleerd, vrij risicoloos toch? Abonneer wel weer als ik geen gratis proefperiode krijg.

• Sypheron
Zijn er mensen die nog GEEN abonnement of koop van FSD hebben die ook de 2026.3.6 update aan het binnenhengelen zijn is dan de grote vraag? :)

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:56
Jaaaah eindelijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vv2i-jORokWa3l3XELGFIjQM0Z0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Syjb7dKOc1vN423zBXE97U2c.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door djeck op 17-04-2026 14:45 ]

PVoutput

• DarkSide

DarkSide

PS bedenk me net.
auto heeft nu niet eens wifi en zie de update op 50% downloading staan in de app.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Rivanov
Rivanov schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:40:
Jammer dat m'n vrouw uitgerekend nu m'n auto bij heeft. :+
Maar voor diegene die benieuwd zijn; de OTA komt dus gewoon over cellular binnen en WiFi is dus niet vereist. De auto staat nu namelijk in het centrum geparkeerd.
DarkSide schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:42:
PS bedenk me net.
auto heeft nu niet eens wifi en zie de update op 50% downloading staan in de app.

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

PS bedenk me net.
Belangrijke updates komen via de 4G van de auto zelf.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n_iJQWbr_Nc1vwbXrYt68aS4Tik=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yum0yK04HEpTa9AT1agt56s5.png?f=fotoalbum_large

• GeNiTaLiX
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Tjenok schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:32:
Ook ik krijg hem binnen, lijkt een hele grote release te zijn. Ik heb het abonnement geannuleerd tijdens de download. Lijkt vooralsnog niks te doen, dus hopen dat ik straks de gratis proefperiode kan starten.
hansvanhengel schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:40:
[...]

Ik heb geannuleerd, vrij risicoloos toch? Abonneer wel weer als ik geen gratis proefperiode krijg.
Ik zit nu weer op 22%, laten we elkaar in ieder geval op de hoogte houden. Deze mail had ik gekregen:

nstalleren om Full Self-Driving (Supervised) te gebruiken

De software-update met Full Self-Driving (Supervised) is nu beschikbaar voor installatie in uw Model 3 met het VIN XXXXXXXXXXXXXXXXX . U kunt de software-update inplannen in de Tesla-app of via het touchscreen van uw Tesla.

Na de installatie is uw Full Self-Driving (Supervised)-abonnement actief en brengt Tesla automatisch € 99per maand in rekening via uw opgeslagen standaardbetaalmethode. Uw maandabonnement loopt door totdat het wordt opgezegd.

en daarna dus..

Model 3

VIN xxxxxxxx
Uw abonnement op Full Self-Driving (Supervised) is opgezegd.

U kunt zich op elk gewenst moment opnieuw abonneren op Full Self-Driving (Supervised) via uw Tesla-app.

• Heijmenberg99
  • Laatst online: 17:41
Flinke wave zo te zien! Veel plezier allemaal!!! :) het is echt een interessante beleving.

Wel genaaid dat er nu een gratis proefabonnement beschikbaar is. Nu heb ik voor niks 99 piek afgetikt :(

• Sypheron
Denk dat het een stuk drukker wordt bij de Superchargers straks @Mar.tin :D
Ze krijgen in ieder geval genoeg data over filerijden binnen vandaag gok ik zo >:)

• Destynx
Heijmenberg99 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:47:
Flinke wave zo te zien! Veel plezier allemaal!!! :) het is echt een interessante beleving.

Wel genaaid dat er nu een gratis proefabonnement beschikbaar is. Nu heb ik voor niks 99 piek afgetikt :(
Tsja, voordeel dat jij het eerder kon ervaren, ik denk dat er een hoop hier zijn die liever die 99 euro wel hadden afgetikt om zondag al te kunnen rijden.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14:50

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

PS bedenk me net.
Ja het eerste deel download hij via 4G. Het blijft daarna op 50% staan, maar daarna ging hij bij mij terug naar 25% en toen 20% en nu loopt het weer op via wifi.

Het lijkt erop dat de noodzakelijke dingen via 4G gaan en de grotere packages via wifi.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
Inderdaad wel jammer dat de early adopters niet nog een keer een gratis maand krijgen. Het zou ze sieren om het lopende abonnement gewoon met een maand te verlengen.

PSN: FreakGIB

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:03
Sypheron schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:37:
Tesla website:
Wanneer begint mijn proefperiode voor Full Self-Driving (Supervised)?
Als u in aanmerking komt, start uw proefperiode nadat u een melding via e-mail en de Tesla-app ontvangt, en de vereiste software-update installeert.

Als je dus geen melding ontvangt via mail of app, lijkt het alsof er (nog) geen proefperiode gestart kan worden? Maar kan natuurlijk ook gewoon wat vreemd omschreven zijn.

Overigens vind ik het wel een beetje een "naaistreek" naar mensen die reeds gekocht of geabonneerd zijn dat er geen restitutie of toekomstige maand gratis alsnog gegeven wordt. Zeker gezien dat ook degene zijn die de afgelopen dagen het systeem van allerlei data hebben voorzien en de eerste reviews en reacties hebben kunnen plaatsen. En natuurlijk het feit dat de zooi qua FAQ etc op de website nog niet actief was vóórdat de initiele uitrol begon.
Ik heb betaald en zag meteen dat schuifje voor proefperiode toen ik de software kreeg. Geld is al afgeschreven en heb ticket lopen met foto’s erbij bij Tesla.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:15
GeNiTaLiX schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:47:
[...]

[...]

Ik zit nu weer op 22%, laten we elkaar in ieder geval op de hoogte houden. Deze mail had ik gekregen:

nstalleren om Full Self-Driving (Supervised) te gebruiken

De software-update met Full Self-Driving (Supervised) is nu beschikbaar voor installatie in uw Model 3 met het VIN XXXXXXXXXXXXXXXXX . U kunt de software-update inplannen in de Tesla-app of via het touchscreen van uw Tesla.

Na de installatie is uw Full Self-Driving (Supervised)-abonnement actief en brengt Tesla automatisch € 99per maand in rekening via uw opgeslagen standaardbetaalmethode. Uw maandabonnement loopt door totdat het wordt opgezegd.

en daarna dus..

Model 3

VIN xxxxxxxx
Uw abonnement op Full Self-Driving (Supervised) is opgezegd.

U kunt zich op elk gewenst moment opnieuw abonneren op Full Self-Driving (Supervised) via uw Tesla-app.
Kon jij na het annuleren meteen voor een gratis proefperiode kiezen en weer downloaden?

• Destynx
Luchtbakker schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:50:
[...]

Ja het eerste deel download hij via 4G. Het blijft daarna op 50% staan, maar daarna ging hij bij mij terug naar 25% en toen 20% en nu loopt het weer op via wifi.

Het lijkt erop dat de noodzakelijke dingen via 4G gaan en de grotere packages via wifi.
Heb het dataverbruik even gemonitord, de eerste 1,8 GB downloadde hij tot 50%, daarna even pauze nadat hij opnieuw begon tot 15% ongeveer. Nu in rap tempo met pieken naar 100 Mbit de rest binnen halen. 3,5 GB totaal op 20%.

• ReconE
  • Registratie: December 2008
Vandaag heb ik een proefrit mogen maken in een nagelnieuwe Model 3 vanaf servicecentrum in Tilburg. Ging super: Ruim een uur kunnen rijden in omgeving Tilburg - Breda. Alles prima verlopen. Geen strikes, geen warrige keuzes: gewoon lekker rijden.
Alles ging goed, en zaken die echt heel goed gingen:
Halve meter terugrijden om ruimte te maken voor verkeer van rechts.
Was links voorgesorteerd om naar links te gaan, ruimte maken door beetje naar rechts te sturen en rijden voor een linksafslaande vrachtwagen van rechts.
Door een smalle doorgang piepen: links paar cm van de stoeprand, rechts was de spiegel paar cm van een busje.
Druk verkeer, wegversmallingen en fietsers in de gaten houden no problemo.
Geen voorrang verlenen aan voetgangers die stonden te wachten om over te steken, dus geen gevaarlijke stopacties die medeweggebruikers niet aan zien komen of begrijpen.
Af en toe misschien iets te traag: gas bijgeven en de boel ging weer vlotjes voort.
Snelwegrijden perfect met goeie baankeuzes, niets aan de hand. Ook lekker 100 km/h of 97 ofzo. Prima.
Zelfs parkeren bij mij in de straat en bij servicecentrum Tilburg is gewoon best goed gelukt. OK kan beter, maar zal geen probleem zijn om dat te fixen.
Tip voor mensen die strikes krijgen: houd je hoofd lekker tegen de stoel/hoofdsteun aan. Dan houd je je hoofd veel stiller en dan kan de cabinecamera jou goed in de gaten houden.
Ik heb vanaf het eerste begin mijn hoofd tegen de hoofdsteun gehouden, en nauwelijks blauwe nags gekregen, al helemaal geen strike of rode schermen.
Dit wil ik! Nu nog even sparen.

• Eyradir
  • Laatst online: 18:15
Afgelopen dinsdag een abonnement op FSD genomen en zojuist kreeg ik de update naar 2026.3.6 met FSD aangeboden. M3 AWD (2024). Vanavond staat er toevallig 2x een ritje van zo'n 25 km op de planning. Ben benieuwd.

• Rivanov
Ben benieuwd hoe het straks gaat met het achteruit van de oprit rijden. Soms staat aan de overkant in een parkeervak een auto geparkeerd waardoor het wat krap wordt.

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvnOpF05DUONBK6YyQ8ATscKJR0=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Yb5ZLBOVDkfBMwOsBh5CfSdE.gif?f=fotoalbum_large

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:57
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IW3TIK_hfCd_ZwHsHlsygngdjIU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/09wyfLePtdxfUCrLhzL8JrDS.jpg?f=fotoalbum_large

Yes! Morgen tot en Hazeldonk genieten van FSD. Of de vakantie verzetten naar rondjes in NL ? Ahum.
Houd vol allen, komt echt goed met de uitrol. MY2024 HW4

PVoutput

• Recci
Destynx schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 14:52:
[...]

Heb het dataverbruik even gemonitord, de eerste 1,8 GB downloadde hij tot 50%, daarna even pauze nadat hij opnieuw begon tot 15% ongeveer. Nu in rap tempo met pieken naar 100 Mbit de rest binnen halen. 3,5 GB totaal op 20%.
Dat ligt in lijn met wat ik inderdaad ook zie. Nu alweer op 43%. Balkje in de auto is bijna vol. 12.5MB/s

• Neco75
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:32
Hier ook aan het downloaden, wacht al sinds zaterdag 😅 Ben op kantoor, hopelijk klaar voor 16.00 uur, kan ik het gelijk testen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddPgvo5idhU8zItxQKRWO6OKam4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6of730HFJsHOtAfyqeRqlrH2.jpg?f=fotoalbum_large

• ewee
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:36
Yesss. Ik kreeg daarnet een melding via mn mail (geen notificatie in de iphone app) dat de 2026.3.6 update met FSD supervised beschikbaar is voor mijn Model Y (uit november 2025). Hij staat nu te downloaden over wifi, dus ik heb net maar even een andere auto gepakt om de kinderen van school te halen, zodat het downloaden en installeren niet verstoord wordt. Ik had zaterdagochtend heel vroeg (03:45 uur) een abonnement genomen. Dus ongeveer 6,5 dag gewacht.

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:38
De FSD-versie die we nu hebben, selecteert nog niet de Autopark-routine. Als je dus aankomt op een parkeerplaats, is hij een beetje zoekende, valt mij op. Met als resultaat: niet goed parkeren.

Als je op de parkeerplaats aangekomen dan FSD uitschakelt (met de scrollknop of door de stalk omhoog te duwen), kun je vervolgens een parkeerplek selecteren en op "Start parkeren" drukken. De Autopark-routine start dan en je staat perfect geparkeerd.

• Rivanov
[...]

Volgens mij doet hij gewoon alles via 4G. Want heb nu de Install optie.
Al doe ik dat pas zodra m'n vrouw thuis is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXGZ4iSeBlDymchbHs4oQIKS_fQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0wU8kneu0eyXk2ILwajbgnhN.png?f=fotoalbum_large

• DarkSide

DarkSide

[...]

staat nu 33%.
Maar ja. Hij is er.
Denk nog even iets afmaken en dan gewoon naar huis rijden.
Daar updaten/installeren. En dan accu maar leegrijden :-)

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:33

cue

Hier ook aan het downloaden. Heb net abonnement even geannuleerd voordat hij geïnstalleerd is. Laat zo wel weten of de gratis maand dan te activeren is

• Rivanov
Installatie toch maar gestart, m'n vrouw is nog minimaal een uur weg. :+
Zojuist ook abonnement geannuleerd. Ben benieuwd straks.

• charlie7

charlie7

pr0

cue schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:03:
Hier ook aan het downloaden. Heb net abonnement even geannuleerd voordat hij geïnstalleerd is. Laat zo wel weten of de gratis maand dan te activeren is
Ja ben benieuwd! Dan zeg ik ‘m ook op.
Ben bang dat als ik hem nu opzeg, ik vanavond niet kan rijden. Dan betaal ik liever €99…

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:24
Niemand die voor installatie het abbo weer stopt? :) wel benieuwd of iemand screenshot kan delen van de proefperiode als je het abbo opzegt. Of komt de proefperiode pas in een latere release?

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:33

cue

charlie7 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:04:
[...]

Ja ben benieuwd! Dan zeg ik ‘m ook op.
Ben bang dat als ik hem nu opzeg, ik vanavond niet kan rijden. Dan betaal ik liever €99…
Je kan hem toch altijd gewoon weer voor 99,- aanzetten?

• Rivanov
Kiwi_Kevin schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:05:
Niemand die voor installatie het abbo weer stopt? :) wel benieuwd of iemand screenshot kan delen van de proefperiode als je het abbo opzegt. Of komt de proefperiode pas in een latere release?
Heb abbo zojuist opgezegd. En installatie loopt nu.

• charlie7

charlie7

pr0

cue schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:05:
[...]

Je kan hem toch altijd gewoon weer voor 99,- aanzetten?
Kan dat direct? Of moet ik dan weer wachten?

• Rivanov
charlie7 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:07:
[...]

Dat kan dan direct. Je hebt immers de software al.

• Recci
Tweede keer tot 50%. Nú installeren!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Bijna...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zcrWWXqxRkDiVPtbASawD2YM0pU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZppEmx1iIt5aPUZ4ClgvqaA.jpg?f=fotoalbum_large

• Destynx
charlie7 schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:07:
[...]

We gaan het zien. Ik heb in ieder geval de optie gewoon om het abonnement weer te activeren in mijn Tesla app na het annuleren.

Eerst even kijken of de trial te starten is in de auto zelf als de installatie compleet is.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:49
Ik ga even geduldig wachten tot ik een mail heb van Tesla voor de gratis proefperiode, dan hoop ik snel de update binnen te krijgen en het nog deze vakantie te kunnen uitproberen

• charlie7

charlie7

pr0

Rivanov schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:07:
[...]

Dat kan dan direct. Je hebt immers de software al.
Ik wacht even op een bevestiging van iemand!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online

djbarney

XBL: DeejayBarney

[...]

ik weet niet of dat het geval is, bij mijn parkeergarage is geen wifi aanwezig, en hij is nu op 40% van de installatie, alles lijkt gewoon over lte binnen gekomen te zijn, en dat ging bijzonder snel ook

• Rivanov
Rivanov schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:02:
[...]

Volgens mij doet hij gewoon alles via 4G. Want heb nu de Install optie.
Al doe ik dat pas zodra m'n vrouw thuis is.

[Afbeelding]
djbarney schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 15:09:
[...]

ik weet niet of dat het geval is, bij mijn parkeergarage is geen wifi aanwezig, en hij is nu op 40% van de installatie, alles lijkt gewoon over lte binnen gekomen te zijn, en dat ging bijzonder snel ook

• nicolaj123
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:10
5 dagen / 300km mee gereden (kleine stukjes en dwars door 't land).

Wat werkt (redelijk) goed:
- Snelwegen; heerlijk hoe hij inhaalt/anticipeert, gaat in bijna alle gevallen goed als het niet al te druk is
- Filerijden; stuk soepeler dan autopilot

Wat kan zeker beter:
- Zou lekker door moeten trekken tot max. snelheid bij lege weg voor zich maar blijft er altijd flink onderhangen, moet altijd gas bijgeven (heb zowel met als zonder contextuele snelheid setting geprobeerd)
- Wil nog wel eens blijven wachten bij een groen licht op complexe kruispunten tot ik zelf gas geef
- Sorteert nog wel eens uit op een busbaan
- Op drukke 50 wegen remt ie ineens voor een voetganger die langs de weg staat
- Is één keer door oranje gereden en stampte notabene onder/net voorbij het stoplicht ineens op de rem

Wat werkt echt voor geen ene meter:
- Parkeren
- Wegrijden bij een parkeerplaats
- Parkeren
- Autopark
Pagina: 1 ... 48 ... 50 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.