• GreenDriver
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 17:45
Niccolo schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:33:
Ik heb hetzelfde probleem als enkele anderen hier, vanochtend de update gekregen en geïnstalleerd, maar ik kan FSD nog niet activeren (ook al heb ik inmiddels al wel betaald voor het abonnement). Enkel de "proef" wordt getoond, maar ook hier kan ik niks mee. Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Tesla en zij geven aan dat zij een "Third party device" aan mijn auto zien en dat FSD daarom niet geactiveerd kan worden. Ik had een S3XY Commander aan mijn auto zitten en heb deze op advies van Tesla zojuist verwijderd, als het goed is krijg ik vanavond of morgen een update en zou dan FSD beschikbaar moeten zijn.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik had vanmorgen na het installeren precies hetzelfde 'PROEF-scherm', maar ondanks dat kon ik FSD toch meteen gebruiken. Daarna heb ik het scherm niet meer gezien. Misschien even een rondje rijden zonder FSD...? Dat heb ik geloof ik ook gedaan... Ik denk ook maar hardop mee! :)

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:51
Oef zou voor het eerst zijn dat Tesla’s met een commander geen update krijgen.

• Niccolo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:15
GreenDriver schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:45:
[...]

Ik had vanmorgen na het installeren precies hetzelfde 'PROEF-scherm', maar ondanks dat kon ik FSD toch meteen gebruiken. Daarna heb ik het scherm niet meer gezien. Misschien even een rondje rijden zonder FSD...? Dat heb ik geloof ik ook gedaan... Ik denk ook maar hardop mee! :)
Ik ga het eens even proberen, dank voor het meedenken! Een detail waar ik net aan denk is dat ik op mijn Commander de functie "resume autopilot after lane change" aan had staan. Wellicht dat die functie problemen veroorzaakt met de FSD update.

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:35

GeNiTaLiX

Naapje

patrickt35 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:18:
Ik heb een vraag. Mijn vrouw is angstig om te rijden op de snelweg. Zou FSD haar daarbij kunnen helpen?
Mijn vrouw heeft hetzelfde ... Ik vond het een geweldig argument voor de WAF.

Ook een goede: 99 euro is ook heel subjectief en heb je er zo al door op een avondje uit. Hier heb je een maand profijt van ( buiten dan vind ik 99 piek per maand nog steeds een hoog bedrag ) ;) Dus kom vooral op met die argumenten, zodat ik het ook voor mijzelf kan goedpraten :+

.... Still waiting on the update...

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:01
Masterchiev schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:46:
Volgens mij heb ik van de week een filmpje van fsd zitten kijken van iemand met een s3xy knob in Nederland. Kan het filmpje helaas niet vinden, misschien vergis ik me.

Zou wel erg jammer zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door waslijn op 15-04-2026 18:01 ]

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:10
Ik heb hetzelfde probleem als enkele anderen hier, vanochtend de update gekregen en geïnstalleerd, maar ik kan FSD nog niet activeren (ook al heb ik inmiddels al wel betaald voor het abonnement). Enkel de "proef" wordt getoond, maar ook hier kan ik niks mee. Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Tesla en zij geven aan dat zij een "Third party device" aan mijn auto zien en dat FSD daarom niet geactiveerd kan worden. Ik had een S3XY Commander aan mijn auto zitten en heb deze op advies van Tesla zojuist verwijderd, als het goed is krijg ik vanavond of morgen een update en zou dan FSD beschikbaar moeten zijn.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de commander ook en sinds vanochtend FSD geinstalleerd. Werkt zonder problemen. Ik heb wel alle autopilot gerelateerde opties uitgezet op de commander. Voor de zekerheid: dat scherm met die proef heeft niets met het activeren van FSD te maken. Je moet daarvoor naar het Self driving gedeelte in het menu en het daar aanzetten. Je moet dan ook nog even een filmpje kijken en 2 vragen beantwoorden. Ik ga ervan uit dat je dit al lang hebt geprobeerd, maar wilde het voor de zekerheid toch even melden.

No matter the age, never lose the Kramer inside

• Voltswagen
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 18:04
Ik heb ook een commander, knob en heb niets aangepast (continues autopilot staat aan in commander).

Werkt gewoon prima met FSD

Model Y Juniper LR AWD Ultra Red

• Niccolo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:15
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:01:
[...]

Ik heb de commander ook en sinds vanochtend FSD geinstalleerd. Werkt zonder problemen. Ik heb wel alle autopilot gerelateerde opties uitgezet op de commander. Voor de zekerheid: dat scherm met die proef heeft niets met het activeren van FSD te maken. Je moet daarvoor naar het Self driving gedeelte in het menu en het daar aanzetten. Je moet dan ook nog even een filmpje kijken en 2 vragen beantwoorden. Ik ga ervan uit dat je dit al lang hebt geprobeerd, maar wilde het voor de zekerheid toch even melden.
Bedankt voor de info maar inderdaad helaas ook al geprobeerd. Bij mij staat daar geen FSD optie. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8wEUm-7pacv_xEDyMvxtsAaYvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gqcr45fzZfY6yg0GaFWauYnw.jpg?f=fotoalbum_large
Wellicht dat het echt iets te maken heeft met de Autopilot gerelateerde functies die ik aan had laten staan.
Edit: laat maar, blijkbaar is dat ook geen probleem. Ik zal even een update geven of ik vanavond of morgen een update krijg waardoor het werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Niccolo op 15-04-2026 18:08 ]

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:06
WvB22 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:11:
[...]

Toch bizar dat het zo kan wisselen per dag :?
heb het idee dat er al verbeteringen /veranderingeb zijn doorgevoerd , zou dat kunnen zonder update ? Zijn een paar punten op de route van vandaag die hij gisteren niet helemaal lekker deed en vandaag perfect. Ik vind het helemaal super en ook fijn dat je zo makkelijk kunt schakelen of even gas bij als het nodig is.

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

[Afbeelding]
ik heb de S3XY Commander zonder knob en ik had geen problemen om FSD te activeren.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Empie69 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:36:
[...]

Dat geldt zeker niet voor alle leaserijders, deze kosten komen bij mij gewoon voor eigen rekening en kunnen helaas vanwege bedrijfspolicy niet als privé kosten leaseauto worden opgevoerd... dus geen verschil met privé aanschaf auto....
Vandaar "Misschien".

• yamanguy
  • Laatst online: 18:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdB9X2yCgg6-e4Ylx3XLCve6fUE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/96phtu7lLN2vuoF7KbXM5OSy.jpg?f=fotoalbum_large Weet iemand wat betekent dat Total Kilometers is? Want ik heb sinds vanochtend alleenmaar FSD gereden ongeveer 92km, wat is dat groot km antal voor?

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:50
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4S_a-s-hBm5CqCHonzZXZjoBHm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAWN0HP19fazfApN4kc4McSm.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste 1000 zitten er op!

• WindowsME
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:37
pdidi schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:39:
[...]

Ik zag de post van Kees Roelandschap en die denkt ook dat het bullshit is. Amateurs (hoop ik)
Het klopt inderdaad niet, als de voertuigen eerder met de geschikte HW geproduceerd zijn kan de functionaliteit via het Europese SW update mechanisme voor geregistreerde voertuigen beschikbaar gesteld worden.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
yamanguy schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:19:
[Afbeelding] Weet iemand wat betekent dat Total Kilometers is? Want ik heb sinds vanochtend alleenmaar FSD gereden ongeveer 92km, wat is dat groot km antal voor?
FSD v14.2 zat al in de 2026.2.3 (of was het nu 2026.2.9.1?) software en is sinds dan kilometers beginnen tellen, vandaar de 2700km. Maar FSD zal is pas actief vanaf 2026.3.6 dus vandaar slecht de 92km effectief met FSD actief gereden.

• Masterchiev
Korvaag schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:44:
De EAP-auto's lijken wat achter te blijven bij de rest gezien de stats. Jammer, want daar heb ik er net 1 van :P Helaas vandaag op en neer naar de klant zonder FSD. Volgende flinke rit is zaterdag. Ik hoop toch wel dat ik het dan heb. Jammer dat ze niet sneller uitrollen.
Volgens mij is er afgelopen dagen in de avond ook een uitrol geweest.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Niet waar.. heb je bewijs dan?

Mensen in het Early Access programma hebben het gewoon gehad met commander aangesloten

[ Voor 16% gewijzigd door spartacusNLD op 15-04-2026 18:34 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:33

duderuud

Sliden is koel

Ik heb een Commander met Knob en FSB werkt prima.

Motor-Forum.nl

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:50
yamanguy schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:19:
[Afbeelding] Weet iemand wat betekent dat Total Kilometers is? Want ik heb sinds vanochtend alleenmaar FSD gereden ongeveer 92km, wat is dat groot km antal voor?
Heb je misschien 2026.2.9.1 gehad?

• Masterchiev
spartacusNLD schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:31:
[...]

Niet waar.. heb je bewijs dan?

Mensen in het Early Access programma hebben het gewoon gehad met commander aangesloten
Stukje daarboven schreef een tweaker dat. Contact met tesla gehad en tesla zag het device. Stukje omhoog scrollen.

• twan123
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:51
Vandaag ook de eerste 65 km gereden en echt onder de indruk. Het lijkt of je weer net je rijbewijs hebt gehaald en de braafste weggebruiker bent (op de lesauto's na dan:-))

- Snelheid wordt goed opgepakt met de +5%, mits de situatie het toelaat, anders blijft hij er net onder
- In de rit wel 5+ keer melding gekregen dat "slaperigheid" werd geconstateerd, terwijl dit echt niet het geval was (misschien ogen knijpen ivm lagere zon) --> erg vervelend die meldingen
- je moet wel heel goed op de weg blijven letten, direct een melding (iets te snel heb ik het idee)
- bij een afslag op de A58, was het 1 lange met afslaande auto's en kon er moeilijk tussen. Het leek of hij de afslag ging missen, niet afgewacht maar ingegrepen (geen melding waarom ik dit deed) Vermoedelijk was hij gewoon recht door gereden.
- parkeren op binnenterrein (VvE) kent hij niet, stopt voor het hek. (hek wel vooraf open gedaan). Misschien nog een tip voor Elon om dit bv ook zo te maken als BMW dat je hem dit eenmalig kunt ingeven waar zijn eigen parkeerplek is.

Verder, echt onder de indruk, er moet nog gesleuteld worden voor EU maar dat gaat vast goed komen.

Tesla Model Y LR 02-2026 | Tesla Wall Charger | FSD

• JP1310
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:57
Tijd voor een nieuwe uitrol wave.... Ik zit nog te wachten 😥

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:42
GeNiTaLiX schreef op woensdag 15 april 2026 @ 17:52:
[...]

Mijn vrouw heeft hetzelfde ... Ik vond het een geweldig argument voor de WAF.

Ook een goede: 99 euro is ook heel subjectief en heb je er zo al door op een avondje uit. Hier heb je een maand profijt van ( buiten dan vind ik 99 piek per maand nog steeds een hoog bedrag ) ;) Dus kom vooral op met die argumenten, zodat ik het ook voor mijzelf kan goedpraten :+

.... Still waiting on the update...
Ik heb een HW3, dus er hangt ook een andere auto aan vast😂. Het mes snijdt in dit geval aan twee kanten.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
Masterchiev schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:37:
[...]

Stukje daarboven schreef een tweaker dat. Contact met tesla gehad en tesla zag het device. Stukje omhoog scrollen.
Zo’n klantenservice miep heeft echt geen kennis van de technische uitrol hoor.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:44
Ik heb de Commander erin zitten en vandaag de update gekregen.

• Masterchiev
Rivanov schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:39:
[...]

Zo’n klantenservice miep heeft echt geen kennis van de technische uitrol hoor.
Denk ook niet dat die miep een tesla op afstand uitleest want dat is het geval geweest.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:52
Masterchiev schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:41:
[...]

Denk ook niet dat die miep een tesla op afstand uitleest want dat is het geval geweest.
Ik hecht meer waarde aan de reacties van mede-Tweakers met Commander en FSD update. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:52
Ik heb hetzelfde probleem als enkele anderen hier, vanochtend de update gekregen en geïnstalleerd, maar ik kan FSD nog niet activeren (ook al heb ik inmiddels al wel betaald voor het abonnement). Enkel de "proef" wordt getoond, maar ook hier kan ik niks mee. Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Tesla en zij geven aan dat zij een "Third party device" aan mijn auto zien en dat FSD daarom niet geactiveerd kan worden. Ik had een S3XY Commander aan mijn auto zitten en heb deze op advies van Tesla zojuist verwijderd, als het goed is krijg ik vanavond of morgen een update en zou dan FSD beschikbaar moeten zijn.
Hier ook een commander, maar wel sFSD via abo.

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:41
Ik kreeg vanmiddag ineens de melding dat FSD beschikbaar was (Model 3 Highland lease).
Meteen de update gedraaid. Vervolgens een stukje naar de lokale albert heijn. Mooie dag veel fietsers, rol schaatsende kinderen op de weg etc. Allemaal geen probleem.
Maar op het parkeer terrein had ie geen idee meer. Er waren meer dan genoeg plekken vrij maar de Tesla had geen idee wat te doen en uiteindelijk nam ik het maar weer over. De parkeer plekken zijn gemarkeerd met anders gekleurde stenen en niet met duidelijke lijnen. Misschien is dat de reden? Ik had geen autopark voordat ik FSD installeerde (pool auto dus geen keuze in gehad)
Andere grotere albert heijn, deze keer naar het parkeer terrein genavigeert. Ik dacht misschien helpt dit. Maar nee. Hij deed volgens mij wel een poging maar kwam er niet uit. Parkeer plek in en weer uit… ook hier maar weer overgenomen.

Ik had het juist genomen in de hoop dat het ook zou parkeren op de bestemming. Bijvoorbeeld in een nauwe parkeer plek in een overvolle parkeer garage. Maar dat lijkt er dus nog niet in te zitten.

Over het kleine stukje in de stad best onder de indruk. Drukke rotondes met fietspaden en zebrapaden zijn geen probleem.
Ik heb anderhalve maand m’n rijbewijs en de auto rijdt precies zoals het CBR het wil zien. Dat is dan wel weer grappig.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Vanmiddag had ik FSD aanstaan op een éénrichtingsweg, komt er vanaf de bocht een auto hard de straat ingereden (de verkeerde kant op dus). Als bonus stond er ook nog een busje op de stoep geparkeerd (slecht zicht).

Maar FSD had het al gezien voordat ik überhaupt zag dat dit ging gebeuren. Dan denk je toch wel van wow dit zou ik zelf pas een paar seconden later hebben gezien.

• Eddie_
  • Registratie: April 2019
  • Nu online
Ik heb ook sinds vandaag de FSD beschikbaar. En wat wordt je er een braaf jongetje van op de weg! De richtingaanwijzer maakt overuren! Verbazingwekkend hoe soepel de auto zich door het verkeer begeeft.

Zojuist even een rondje hier in de plaats gemaakt met mijn dochter. Drempels, dat is nog wel een dingetje. Hij ziet ze niet of kan het niet inschatten hoe hoog ze zijn. Bij één drempel heb ik ingegrepen, daar moet je met max 20km/u over heen. Tesla dacht dat 45 ook wel kon.

Dan bij mij in de wijk is de rondweg dusdanig smal dat twee auto's elkaar daar net kunnen passeren. Tesla wil gewoon in het midden van de weg rijden. Daar heb ik al meerdere keren moeten ingrijpen (vond ik zelf).

Achteruit in parkeren moet hij nog wel leren. Is er volop ruimte met duidelijke strepen dan krijgt hij het niet voor elkaar, zelfs niet met vier keer steken! Het lijkt beter te gaan als hij tussen twee auto's in moet parkeren. Maar waar mij dat in één keer lukt doet de FSD daar twee tot drie keer steken over.

Vooralsnog diep onder de indruk hoe goed het werkt. Die € 99,- per maand vind ik nog wel prijzig en ik weet nu nog niet of ik dat abonnement ga voort zetten. Waarschijnlijk, als ik het stop zet, ga ik het heel snel missen ;)

Gecertificeerd Enphase/Solaredge/Goodwe installateur

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:39
Eddie_ schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:22:
Ik heb ook sinds vandaag de FSD beschikbaar. En wat wordt je er een braaf jongetje van op de weg! De richtingaanwijzer maakt overuren! Verbazingwekkend hoe soepel de auto zich door het verkeer begeeft.

Zojuist even een rondje hier in de plaats gemaakt met mijn dochter. Drempels, dat is nog wel een dingetje. Hij ziet ze niet of kan het niet inschatten hoe hoog ze zijn. Bij één drempel heb ik ingegrepen, daar moet je met max 20km/u over heen. Tesla dacht dat 45 ook wel kon.

Dan bij mij in de wijk is de rondweg dusdanig smal dat twee auto's elkaar daar net kunnen passeren. Tesla wil gewoon in het midden van de weg rijden. Daar heb ik al meerdere keren moeten ingrijpen (vond ik zelf).

Achteruit in parkeren moet hij nog wel leren. Is er volop ruimte met duidelijke strepen dan krijgt hij het niet voor elkaar, zelfs niet met vier keer steken! Het lijkt beter te gaan als hij tussen twee auto's in moet parkeren. Maar waar mij dat in één keer lukt doet de FSD daar twee tot drie keer steken over.

Vooralsnog diep onder de indruk hoe goed het werkt. Die € 99,- per maand vind ik nog wel prijzig en ik weet nu nog niet of ik dat abonnement ga voort zetten. Waarschijnlijk, als ik het stop zet, ga ik het heel snel missen ;)
Parkeren is huilen. Lijkt dan net alsof ik niet kan parkeren ofzo. Beetje genant. Vierhonderd meer steken voor file parkeren. Nee laat maar dan doe ik het liever zelf :p
WouterL schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:28:
[...]

Parkeren is huilen. Lijkt dan net alsof ik niet kan parkeren ofzo. Beetje genant. Vierhonderd meer steken voor file parkeren. Nee laat maar dan doe ik het liever zelf :p
Het zal met prioriteiten te maken hebben gehad. Goed parkeren was hoogst wschl niet interessant voor RDW. Sterker nog: tijdens de ride alongs was het heel lang uitgezet. In v14.3 is het parkeer drama opgelost

[ Voor 13% gewijzigd door pdidi op 15-04-2026 19:36 ]

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:35
Hier ook nog de 2026.2.3 en ga straks installeren de 2.9 en 3.6 tegelijk. Abonnement geannulleerd. Benieuwd of de maand proef naar voren komt.
mv_ak schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:35:
Hier ook nog de 2026.2.3 en ga straks installeren de 2.9 en 3.6 tegelijk. Abonnement geannulleerd. Benieuwd of de maand proef naar voren komt.
Heel benieuwd. Je gaat overigens van 2026.2.3 meteen naar 2026.3.6. Ik zou niet te lang wachten, want zou kunnen dat de abo annulering de installatie mogelijkheid verwijderd

[ Voor 14% gewijzigd door pdidi op 15-04-2026 19:39 ]

• ewee
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:39
Hoe zit het met FSD supervised in combinatie met een aanhanger?
Zijn er eigenlijk ook mensen die FSD supervised werkend hebben op een auto met trekhaak?

Ik heb FSD supervised zaterdagochtend vroeg (03:45) besteld als abonnement voor mn model Y standard RWD uit november 2025. Tot nu toe nog niks. Mn auto staat het grootste deel van de dag netjes met Wifi verbonden op mijn erf, software updates staat op Advanced. Het fijn zijn als Tesla op zn minst een indicatie zou geven wanneer de update gepushed gaat worden. De eerste dagen keek ik meerdere keren per dag, inmiddels doe ik net alsof ik het een beetje losgelaten heb.

Ik heb een trekhaak besteld die eind van de maand door Tesla gemonteerd gaat worden. Ik vroeg me af of zo'n trekhaak een complicerende factor is voor FSD. Bijvoorbeeld bij achteruit manoevres ofzo.

• Morpheus-
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 19:41
ewee schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:39:
Zijn er eigenlijk ook mensen die FSD supervised werkend hebben op een auto met trekhaak?

Ik heb FSD supervised zaterdagochtend vroeg (03:45) besteld als abonnement voor mn model Y standard RWD uit november 2025. Tot nu toe nog niks. Mn auto staat het grootste deel van de dag netjes met Wifi verbonden op mijn erf, software updates staat op Advanced. Het fijn zijn als Tesla op zn minst een indicatie zou geven wanneer de update gepushed gaat worden. De eerste dagen keek ik meerdere keren per dag, inmiddels doe ik net alsof ik het een beetje losgelaten heb.

Ik heb een trekhaak besteld die eind van de maand door Tesla gemonteerd gaat worden. Ik vroeg me af of zo'n trekhaak een complicerende factor is voor FSD. Bijvoorbeeld bij achteruit manoevres ofzo.
Fsd werkt niet met aanhangers of fietsendragers

• Hype
  • Nu online
ewee schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:39:

Die trekhaak kun je er ook afhalen. En denk dat als je m laat zitten dat dat helemaal prima gaat. Achteruit inparkeren lukt nu ook al niet zonder trekhaak ;)

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
JP1310 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:39:
Ik zit ook te wachten…. Maar moet nog een jaar met mijn HW3 M3….

• walto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
JP1310 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:39:
Een aantal hier hadden de logica dat de uitrol waarschijnlijk klaar zou zijn voordat vrijdag de proefritten gingen starten. Op zich geen onlogische redenering.

Dan wordt het flink doorwerken voor de tesla servers komende anderhalve dag. Die FSD tracker staat nu op 31% (vanochtend volgens mij onder 20, dus mooie voortgang). En na vanochtend lijkt het vrij rustig te zijn geworden weer.

De “ergens komende weken” klinkt dan, helaas want ik wacht ook nog, realistischer.

Enjoying life

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Moest een afspraak maken voor het reinigen van de cameras bij het Tesla service center, kon natuurlijk niet ontbreken om gelijk even via de chat te vragen of ze de FSD update ook kunnen meenemen :D Helaas niet mogelijk, maar werd mij wel verteld dat ik deze spoedig zal ontvangen. Neem het met een korreltje zout, maar spoedig klinkt als een kwestie van dagen ipv weken

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Vanmiddag weer 2 aparte situaties; De eerste was een situatie waarbij de navigatie aangaf dat ik rechtsaf moest slaan op een 80km/u weg langs het kanaal, ik anticipeerde er dus op dat hij richting aan ging geven en af zou remmen. Maar in plaats daarvan reed hij vrolijk de zijstraat die de navigatie op het scherm aangaf voorbij en vervolgde de weg rechtdoor. De navigatie werd aangepast en heeft daarna wel correct de rest van de weg vervolgt.
Tweede was een zebrapad. Daarbij stond een man op een fiets al geruime tijd aan de zijkant van het zebrapad stil zag ik vanaf een flinke afstand. Ook toen er geen auto's aankwamen bleef de man daar nog stil staan (weet niet of hij nog steeds aan het wachten was tot ik ook voorbij was maar hij had al ruim veilig over kunnen steken of een begin kunnen maken waarbij ik af zou remmen). Een meter of 10 voor het zebrapad begon de MY te twijfelen en haalde hij wat rare schokkerige remacties uit waarna hij zijn weg gewoon verder vervolgde en geen voorrang meer gaf aan het zebrapad (waar de man nog steeds stond te wachten op de stoep.

Voor de rest heeft hij zich prima gehouden binnen de bebouwde kom en op de provinciale wegen, moest af en toe alleen wat gas bijgeven om hem te dwingen een fietser assertiever in te halen voordat de volgende tegenligger kwam.

Baal er van dat ik geen video materiaal heb, ga eens kijken of er misschien ook een zuignap telefoonhouder is voor het dak die wat lager hangt.

[ Voor 5% gewijzigd door Sypheron op 15-04-2026 20:02 ]

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.