Dit splash screen kwam bij mij ook voorbij. Is een beetje krom. Zonder abonnement kom je niet bij dit scherm en dan heb je hem al afgesloten.
Eerste bevindingen zijn echt wel positief. Ik vind de auto eigenlijk helemaal niet sloom, op de juiste momenten best wel assertief en op andere momenten terecht voorzichtig. Scholen net uit en dus een hoop mensen en kinderen op straat. Bleef achter een vader met een kind rijden. Vond het wel heel erg voorzichtig en dacht nou ik had nu wel een beetje gas gegeven toen ik (eigenlijk door de volledige focus op een heel klein kind op de fiets) er nog een ander fietser van rechts kwam. Dan had ik dus weer moeten remmen en had ik beetje onhandig naast de fietsers gestaan ipv erachter. Ben er van overtuigd dat ie dit letterlijk zo inschatte want bij de school zelf (normaal ook lekker op het fietsje) dacht ik eens kijken hoe die met alle fietsers en voetgangers omgaat. Daar vond ik hem juist erg doortastend op het vlotte af en dan zie je dat hij eigenlijk alles ziet. Zelf ben je nog heel goed aan het rond kijken maar FSD heeft de situatie dan al helemaal ingeschat. Erg goed. Alleen heel eerlijk: soms kan je het dan zelf niet bijhouden (dus in heel extreme situaties met echt heel veel mensen op een trottoir waarvan je niet zeker weet blijven ze allemaal staan).
Verder een bus met aanhanger die de straat blokkeerde. FSD bleef doorgaan (kruipend vooruit) en schatte het mijn inziens net te krap in (we hebben het hier over centimeter werk. Ben echt wel gewend. Toch omgereden omdat ik vermoedde dat takken van een bosschage krassen zouden gaan geven. Zelfde straatje terug en de bus aanhanger stond daar nog steeds. Grootste probleem waren de uitstekende wielkasten (dubbelasser) nu schatte ik in dat het net wel zou gaan dus de eerste schatting van FSD was waarschijnlijk juist. Net zo lang door laten kruipen om te zien wat er zou gebeuren. Echt cm'ers over maar FSD bleef voorruit kruipen. Daarna vond ie het welletjes en gaf ie hem over. Uiteindelijk ging mijn spiegel net onder de spiegel van de bus door en had ik aan de andere kant een paar cm over. Maar het paste dus wel!
Rotonde Zaandam ging net niet helemaal vlekkeloos met twee in principe onnodige baan wissels. Maar wel veilig. Verder erg onder de indruk van wat FSD aan details ziet. Mensen lopen dicht bij een zebrapad (rug naar mij toe) en hij rijdt vlot door. Mensen gingen ook niet oversteken maar voetje boven de rem. Tien minuten later eenzelfde situatie. Ben al bijna bij het zebrapad en een van de personen kijkt over zijn schouder. FSD herkent dit direct en stopt keurig.
Echt wel onder de indruk. Paar momenten dat hij naar mijn mening net te lang links blijft hangen omdat ie gaat voorsorteren bij het einde van een weg maar goed, aan de andere kant kan je dat ook niet in de problemen komen maar mensen vinden het bloed irritant.
Waar ik heel erg van onder de indruk was: er is een afrit vanaf een autoweg waar het altijd enorm druk is. Het voorsorteervak aan het einde van de afrit (verkeerslichten) loopt snel vol en er vormt zich een kleine file. Mensen weten dit en gaan vervolgens deels op de vluchtstrook en verdrijvingsvlak staan. Op zich verboden maar als je op de doorgaande weg blijft staan dan blokkeer je het verkeer voor linksaf. Tot mijn stomme verbazing gaat FSD ook gewoon op het verdrijvingsvlak staan terwijl ik gedacht had: dit wordt even ingrijpen want anders sta ik straks echt verkeersgevaarlijk/hinderlijk. Echt bizar dat hij dit soort situaties begrijpt of lijkt te begrijpen (kan ook dat ie het gedrag van de voorgangers kopieert).
Al met al behoorlijk onder de indruk.