• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:00
Refreshen heeft echt geen enkele zin. Deze update wordt gepushed en komt spontaan

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• Setho23
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:27
Davidas schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:58:
[...]

Gewoon een abbo nemen en rustig afwachten, ineens is dan je update daar. _/-\o_
Yes, maar ben de update dus nu aan het binnenhalen. Wil alleen zeker weten of ik daarna kan restitueren en abbo kan afsluiten :)

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19:38
Setho23 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:49:
[...]

Fair enough, wat is wijsheid. Hmmm. je brent me aan het twijfelen.
Denk dat je moet nadenken wat er aan restwaarde overblijft van FSD na zeg zo'n 48 tot 60 maanden. Grootste voordeel: die auto ben je zo kwijt. Mensen gaan azen op auto's met gekochte FSD. Prijs kan echt een paar duizend euro omhoog en ze staan waarschijnlijk in de rij wat particuliere verkoop (meestal toch de beste prijs) gaat helpen.

Maar ook extra risico's. Als rijden met FSD je niet goed bevalt, bijvoorbeeld na een slechte update, ben je dief van je eigen portemonnee. In de VS lees ik toch dat mensen regelmatig zeggen: voor mij even niet. Probeer de volgende update wel weer.

Check ook goed of je verzekering het dekt bij een total loss als accessoire. 7500 is heel veel geld aan accessoires en veel verzekeringen hebben een maximum. Dus dat is ook een risico. Voordeel: volgens de meesten hier rijdt de Tesla zo sloom dat een total loss zeer onwaarschijnlijk is. Hoogstens een krasje :*)

(tenzij FSD je onder een trein gooit, maar dat gaan je nabestaanden wel met Elon uitvechten, dus in ieder geval een rechtsbijstandsverzekering afsluiten :o )

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:45
twan123 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:59:
Ik ben erg benieuwd als je auto op een soort binnenterrein staat en je vanuit daar met FSD gaat vertrekken of dat werkt. Voordat ik de openbare weg opga, moet ik een parkeerdek af en moet het hek openen.
iemand ervaring mee...?

ps; update loopt nog, gaat erg traag..
Dat werkt, Tesla Vision regelt dit dan.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Kekboi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:36
Ik ben erg benieuwd als je auto op een soort binnenterrein staat en je vanuit daar met FSD gaat vertrekken of dat werkt. Voordat ik de openbare weg opga, moet ik een parkeerdek af en moet het hek openen.
iemand ervaring mee...?

Werkt gewoon, maar niet altijd even goed. Bij mij is hij al een paar keer verdwaald en een doodlopend stuk ingereden.

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Setho23 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:00:
[...]

Yes, maar ben de update dus nu aan het binnenhalen. Wil alleen zeker weten of ik daarna kan restitueren en abbo kan afsluiten :)
Ja dat kan na de installatie

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

• Setho23
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:27
GardenSnakes schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:02:
[...]

Ja dat kan na de installatie
thanks

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:33

duderuud

Sliden is koel

WvB22 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:45:
[...]

Nee deze update wordt OTA gepushed. Best wel bijzonder want ik loop altijd te klooien met wifi. Auto kan niet voor de deur ivm een autovrij hofje. Op zich heerlijk maar de wifi redt het net niet (heb al eens met een wifi punt uit het raam gehangen maar dat is ook geen gezicht). Weet niet of dat altijd nu OTA blijft of eenmalig bij de eerste FSD software. Overigens wel te vroeg gejuicht want hij was bij 50% en ik dacht mooi, nu uitpakken en installeren. Hij staat inmiddels weer terug op 25%. :?

Misschien download hij eerst de update naar 2026.3.6 en dan apart FSD? Benieuwd of er al een nieuwere/geupdate versie uitrolt.
Het is iig niet zo dat het downloaden klaar is na die 50%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mdz2Y6XMsrEmkWSnN3vltyamcVA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9LtIgLPxKN8f5aekFbfmVxV.jpg?f=fotoalbum_large

Die dip om 09:05 was bij die 50%.

Mijn auto zit nu op 24% na die reset (bij 50%)

Motor-Forum.nl

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

LigeTRy schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:59:
van degene die m aan het binnenharken zijn zonder wifi, zitten hier ook gevallen tussen die geen premium connectivity hebben?
Is inderdaad hier al vaker benoemd. Lijkt een bug.

• WvB22
pdidi schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:51:
[...]

Garantie tot de deur en don't pin me on it: de Tesla manager die ik zaterdag sprak zei dat FSD transfers altijd in overleg worden gedaan, ook als de actie is verlopen. Geen idee hoe de wereld er over 6 jaar uit ziet, maar dit is iets dat Tesla NL kan doen buiten Tesla US om
Het is wel een dure gok. Het zijn aardige mensen bij de filialen maar ze hebben 0,0 inspraak. Het is net wat corporate op dat moment beslist. Zitten de verkopen in een dal dan zijn ze geneigd met je mee te denken. Halen ze de kwartaalcijfers met gemak dan zou ik er niet op rekenen.

Het zal er ook van afhangen hoe lang ie het al gebruikt. Kom je na 65 maanden de auto inruilen voor een basis model: dikke kans op een nee. Kom je na 24 maanden upgraden naar een performance bak dan willen ze je vast heel graag van dienst zijn. Alles zit in de marges (zoals bij elke fabrikant).
iemand ervaring mee...?

Het werkt zelfs vanuit een ondergrondse parkeergarage

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
bij mij ging die eerst naar 50% vrij snel volgens mij en daarna weer opnieuw is die dan weer aan het downloaden of aan het uitpakken ? er staat in mijn app downloaden2026.3.6 (21%)
ik zit op mijn werk en ons kantoor zit vlak bj de parkeerplaats en mijn telefoon is nu de hotspot van de auto
en mijn telefoon weer op Wifi maar moet zometeen wel naar een andere ruimte dus hoop dat de download al binnen is en hij nu aan het uitpakken is ?
iemand daar ervaring mee.

PSN: FreakGIB

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:25
Luchtbakker schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:07:
[...]

Is inderdaad hier al vaker benoemd. Lijkt een bug.
Ik snap je reactie niet helemaal, ik heb gezocht op premium connectivity in dit topic maar vind daar niks over mijn vraag terug. Wellicht dat ik hem beter kan formuleren:

Van degene die nu de FSD (gepushte) update aan het binnenhalen zijn, zitten hier auto's bij die geen Premium Connectivity hebben afgesloten? Omdat het een best flinke update is kan ik me voorstellen dat Tesla niet happig is om data te verstoken naar auto's die niet voor premium connectivity betalen.

Ik zit namelijk zelf in deze groep, ik heb premium connectivity niet afgesloten, maar wel FSD abbo, auto staat op de oprit buiten Wifi bereik. Premium connectivity lijkt geen requirement te zijn voor FSD voor zover ik weet.

[ Voor 4% gewijzigd door LigeTRy op 15-04-2026 10:11 ]

• WvB22
Ok dit kan nog wel een staartje krijgen. Moeder en dochter liggen in een tandarts stoel en de app geeft aan dat ie aan het installeren is...

Is de auto nu buiten gebruik? Heel raar. Geen toestemming tot installatie gegeven
WvB22 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:08:
[...]

Het is wel een dure gok. Het zijn aardige mensen bij de filialen maar ze hebben 0,0 inspraak. Het is net wat corporate op dat moment beslist. Zitten de verkopen in een dal dan zijn ze geneigd met je mee te denken. Halen ze de kwartaalcijfers met gemak dan zou ik er niet op rekenen.

Het zal er ook van afhangen hoe lang ie het al gebruikt. Kom je na 65 maanden de auto inruilen voor een basis model: dikke kans op een nee. Kom je na 24 maanden upgraden naar een performance bak dan willen ze je vast heel graag van dienst zijn. Alles zit in de marges (zoals bij elke fabrikant).
Helemaal eens en ik zou de gok ook niet nemen (kan ik ook niet, lease). Maar het zal toch komende jaren altijd een meerwaarde houden als je hem zelf verkoopt. Dat zag je nu al bij occasions met FSD. En dat zal zeker blijven zolang andere merken nog niet iets dergelijks kunnen aanbieden. En helemaal als nieuwe Tesla's het niet meer kunnen gaan kopen

• n0mda
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 10:28
WvB22 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:12:
Ok dit kan nog wel een staartje krijgen. Moeder en dochter liggen in een tandarts stoel en de app geeft aan dat ie aan het installeren is...

Is de auto nu buiten gebruik? Heel raar. Geen toestemming tot installatie gegeven
Dat is raar..de installatie moet je altijd handmatig starten namelijk.

Ik heb m 15 minuten geleden handmatig gestart en melding gaf aan dat dit 55 minuten kan duren. Of dit echt zo is, geen idee. Zit nu op 30%. Tijdens updaten kan je de auto niet gebruiken iig

[ Voor 4% gewijzigd door n0mda op 15-04-2026 10:17 ]

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:57
iemand ervaring mee...?

Ik heb zelf thuis ook een binnenterrein, en ben ook benieuwd hoe hij dit gaat doen. Hij staat ook vooruit ingeparkeerd, dus moet een stuk achteruit gereden worden voordat ik mijn binnenterrein kan verlaten. Straks even testen :)

Home Assistant |🔋Marstek Venus E V3.0 | ☀️ 2900 Wp | 🚗 Tesla Model 3 RWD 2024

Huh, dat is vreemd. Mijne wacht op mijn akkoord. Is er misschien per ongeluk in de auto akkoord gegeven?

• WvB22
LigeTRy schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:10:
[...]
Premium connectivity lijkt geen requirement te zijn voor FSD voor zover ik weet.
Heb me dit ook afgevraagd. Premium connectivity is zeker geen voorwaarde voor FSD maar of de updaten zonder premium connectivity ook OTA gepushed wordt weet ik niet. Vindt eigenlijk dat Tesla sowieso wel updates OTA mag pushen met premium connectivity. Het is dat de kids veel filmpjes achterin kijken en ik niet steeds mijn telefoon wil verbinden qua data maar echt waar voor je geld heb je niet. Wel het bewijs dat de verbinding van de auto in de praktijk dus behoorlijk snel kan zijn.

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:44
LigeTRy schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:59:
van degene die m aan het binnenharken zijn zonder wifi, zitten hier ook gevallen tussen die geen premium connectivity hebben?
Premium connectivity is niets meer dan een functie voor de bestuurder. De auto is altijd online en stuurt altijd data en kan altijd data ontvangen. Alleen beperkt tesla dit kunstmatig door geen online navigatie en streaming audio toe te staan zonder connectivity abbo.

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:16
Davidas schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:01:
[...]

Dat werkt, Tesla Vision regelt dit dan.
Hier op een zanderig plekje in bos werkte het niet. route zat er in maar pas vanaf de verharde weg en ik moest hem er zelf afrijden. Eenmaal op de weg rechter knop stuur en hij ging zelf verder. Dus hangt er beetje vanaf denk ik .

• Odie

Iemand heeft dat wel gedaan. Tesla installeert nooit, ik herhaal nóóit zonder druk op de knop van een gebruiker.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Odie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:21:
[...]

Iemand heeft dat wel gedaan. Tesla installeert nooit, ik herhaal nóóit zonder druk op de knop van een gebruiker.
En vanwaar ben jij zo zeker van deze uitspraak? Een update kan wel degelijk automatisch geïnstalleerd worden. Nu zal dat wellicht met deze FSD update niet het geval zijn, maar updates worden in sommige gevallen zeer zeker, zonder een druk op de knop van een gebruiker, automatisch geïnstalleerd.

• WvB22
jheerink14 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:19:
[...]

Hier op een zanderig plekje in bos werkte het niet. route zat er in maar pas vanaf de verharde weg en ik moest hem er zelf afrijden. Eenmaal op de weg rechter knop stuur en hij ging zelf verder. Dus hangt er beetje vanaf denk ik .
Gok dat dat meer een safety maatregel is. Mensen geven aan dat de auto gewoon een (groot) erf afstuurt welke niet op maps staan. Doet de auto puur op zicht. Dus misschien dat er iets is dat onverhard rijden beperkt. Onverharde wegen die wel op de kaart staan pakt hij wel (genoeg video's van gezien in de VS dat ze FSD rijden op onverharde wegen).

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Ik zou zweren dat ik geen akkoord hoefde te geven. Ik keek in de app na een pushbericht en de update was bezig...

Misschien omdat de update policy in de auto op "geavanceerd" staat?

Motor-Forum.nl

• Calibra 4 life
  • Registratie: Maart 2026
  • Laatst online: 17:39
[...]

Ik lees de afgelopen dagen al meermaals dat de installatie gestart is zonder toestemming. hoe vreemd het ook klinkt. Ik zit te wachten als een ongeduldig klein kind push en instaleer maar ongevraagd bij mij Elon.. ach vrijdag naar de dealer voor een nieuw aircofiltertje. Van te voren ff huilie huil die in Service sectie naar de monteur, als ik dan nog steeds de software niet heb

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:50
Heenrit vanmorgen werk (Apeldoorn - Nieuwegein, 85km) met voornamelijk snelweg zonder ingrepen en zonder bijzonderheden. Er lijkt licht iets getweakt in het linksrijden, maar kan ook wennen zijn.

Beetje bij-accelereren met rechtervoet is erg behulpzaam voor assertiviteit toevoegen.
Nu 770GB! videomateriala van de camera naar de pc aan het pompen voor wat ritjes te delen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mar.tin op 15-04-2026 11:10 ]

• WvB22
[...]

Je hebt gelijk hoor. De app is onduidelijk. Er staat bij de status: 2026.3.6 installeren. Waarbij ik er dan vanuit ging dat hij dat nu aan het doen was. Niet het geval. Je moet handmatig nog bevestigen inderdaad.

• n0mda
  • Laatst online: 10:28
WvB22 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:27:
[...]

Je hebt gelijk hoor. De app is onduidelijk. Er staat bij de status: 2026.3.6 installeren. Waarbij ik er dan vanuit ging dat hij dat nu aan het doen was. Niet het geval. Je moet handmatig nog bevestigen inderdaad.
Installatie is net klaar bij mij, heeft ie ong. 30 minuten over gedaan. For what its worth

• WvB22
Mar.tin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:24:
Heenrit vanmorgen werk met voornamelijk snelweg zonder ingrepen en zonder bijzonderheden. Er lijkt licht iets getweakt in het linksrijden, maar kan ook wennen zijn.

Beetje bij-accelereren met rechtervoet is erg behulpzaam voor assertiviteit toevoegen.
Nu 770GB! videomateriala van de camera naar de pc aan het pompen voor wat ritjes te delen :)
Je wil echt graag als influencer geselecteerd worden en voorrang op de updates hè? Hahaha lekker bezig!

Gaat ie niet bokken als je te lang "gas" bijgeeft?

[ Voor 4% gewijzigd door WvB22 op 15-04-2026 10:31 ]

• Mar.tin
WvB22 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:30:
[...]

Je wil echt graag als influencer geselecteerd worden en voorrang op de updates hè? Hahaha lekker bezig!

Gaat ie niet bokken als je te lang "gas" bijgeeft?
Je moet ook niet te lang je pedaal intrappen. Hij heeft vooral een klein zetje nodig om de maneuvre daadwerkelijk te starten meestal. :)
offtopic:
Niet doorvertellen maar ik draai al V15.69.420 :9

[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 15-04-2026 10:36 ]

Mar.tin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:35:
[...]

Je moet ook niet te lang je pedaal intrappen. Hij heeft vooral een klein zetje nodig om de maneuvre daadwerkelijk te starten meestal. :)
offtopic:
Niet doorvertellen maar ik draai al V15.69.420 :9
En als je het wel lang ingedrukt houdt, schakelt FSD dan uit? Of is het dan net als bij AP dat het een permanent niet meer knipperende mededeling blijft "FSD will not brake"? Maar dat wil jij vast niet proberen. Dan gaat je statistiek eraan ;)

[ Voor 6% gewijzigd door pdidi op 15-04-2026 10:40 ]

• Mar.tin
pdidi schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:39:
[...]

En als je het wel lang ingedrukt houdt, schakelt FSD dan uit? Of is het dan net als bij AP dat het een permanent niet meer knipperende mededeling blijft "FSD will not brake"?
Ik heb geen zin in een strike, dus dat mag iemand anders proberen :+ Er komt wel iets van een rode melding. Heb even geen beeldmateriaal paraat geloof ik.

Edit: Jij snapt mij.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:09

spartacusNLD

This is Sparta!!

Meer mensen die dit krijgen? Komt er dan toch nog een ''free trail''? (niet mijn foto)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ERRA9WL6yYssfy7qsqO7Px7tcn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oGnHzffgY2EvMQfKc7x6GBuW.jpg?f=fotoalbum_large

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Mar.tin
spartacusNLD schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:43:
Meer mensen die dit krijgen? Komt er dan toch nog een ''free trail''? (niet mijn foto)

[Afbeelding]
Ze zullen in allerijl wel een stukje code van de VS geleend hebben. Er komt vast een maandje proberen ergens binnenkort. Zieltjes winnen is altijd goed toch?

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009

Cordon

Lievelings jankert

Toch 10GB gedownload (de update). Pittig hoor. Downloaden duurde even, maar dat ding staat in een parkeergarage en heeft net verbinding met de wifi en net verbinding met 4G. Dus, ja... dat duurt even. :P

Hij is nu druk aan het installeren! Gezelligheid :D

• Mar.tin
Mar.tin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:24:
Heenrit vanmorgen werk met voornamelijk snelweg zonder ingrepen en zonder bijzonderheden. Er lijkt licht iets getweakt in het linksrijden, maar kan ook wennen zijn.

Daarnaast valt op:

- Blijven stilstaan voor verkeerslichten lijkt ei-gen-lijk alleen te gebeuren als het een pijl recht omhoog is ipv een bolletje
- Vanmorgen weigerde hij terug te gaan naar de spitsstrook (A50 Apeldoorn > Arnhem) toen ik er eenmaal vanaf was, en ik 9999 vrachtwagens voorbij was. Maar was laatste 100mtr spitsstrook dus tja.
- Met een (grote = Zo'n ray-ban aviator) zonnebril op wordt hij nerveuzer over waar je je handen plaatst, en ik had zelfs een "apply force to steering wheel" de Driver Monitoring is sowieso matig met een zonnebril op. Erg onrustig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQeUvwDctzPmMLFASajBNPT8dRw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XSOm8j6VZcAbvZEtwREyPxHp.png?f=fotoalbum_large

• Dekleijn
  • Laatst online: 11:53
Leuk hoor, eerste rit ging goed.. niks op aan te merken.

Alleen parkeren op een eigen oprit werkt niet?

• TWST
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:18
Nog steeds niet voor model x en s

• Mar.tin
Dekleijn schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:58:

Parkeren is een beetje medium nog. Ik pak hem de laatste meters altijd even zelf. Is ook prima wmb, ik kan een machine toch niet uitleggen hoe ik graag parkeer :+

• twan123
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:51
ook hier nu 10,2 GB binnengehaald, je moet inderdaad wel ná het downloaden een akkoord geven voor installatie (auto is dan niet beschikbaar)
Soms, heel soms wordt een update direct geïnstalleerd zonder tussenkomst, maar dan is het een bug in het systeem welke Tesla dan direct in je auto wil hebben. Komt maar heel zelden voor. Die download gaat dan bv ook over de 4G.
Na de koffie maar eens gaan proberen (formuliertje wel ff bijwerken:-))

Tesla Model Y LR 02-2026 | Tesla Wall Charger | FSD

• VtG
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:25

VtG

Ik heb de update gisternacht gehad, heb een abbo zaterdagochtend afgesloten.
Wat mij opvalt in het scherm is dat er een button "proef" staat, tevens staat er 31 dagen resterend.

Hebben meer mensen dit?
Het lijkt wel alsof er een proefperiode bij zit, echter heb ik mijn abbo al afgesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVlNlQjcS28x4d8PK9e9bYlKAVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0qP7oGai0d1KEreQz4nz26i.jpg?f=fotoalbum_large
Dekleijn schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:58:

Is het niet zo dat parkeren op eigen oprit alleen werkt als je er belijning op aanbrengt (heb mensen wel eens met ducttape bezig gezien)?

• talkatoo
  • Laatst online: 18:12
Hebben jullie ook -sinds de update- dat de auto sneller lijkt te piepen? als ik een bocht doorga en er staat aan de zijkant een auto geparkeerd dan begint de auto soms te piepen alsof ik er tegenaan ga rijden.

Ook achteruit of vooruit over een drempel gaat de auto piepen waar het dat eerder niet deed (M3P, dus ligt wat lager op de weg).

Dit is dus gewoon tijdens het zelf rijden (zonder FSD).

• Odie
Net mn eerste stukje door de wijk en een stukje snelweg gereden. Ja het is bijzonder, maar ik ben nou ook weer niet over impressed. In mijn wijkje wat gewoon een hofje is met een t-splitsing gaat ie richting aangeven. De mini rotondes in de wijk neemt ie helemaal buitenom terwijl elke normale bestuurder ze een stuk dichter bij de kern over de verhoging (van die half verkantte binnenkanten) neemt omdat dat veel natuurlijker rijdt, door de wijk rijdt het echt als een natte krant cq een oma en bij het oprijden van de snelweg pakte hij de luchtstrook van de oprit ipv de rijstrook, dus dat was meteen ingrijpen. Verder meteen een streak aan mn bips, want ik keek niet goed genoeg ofzo.

Ok het is echt maar een hele korte test, maar vooral die streak doet me vermoeden dat hij echt HEEL streng is qua kijken en dat je dus feitelijk aan het rijden bent maar dan met je handen niet aan het stuur. En wat is dan de meerwaarde?

Maar goed, veel te testen nog de komende tijd. Eerst maar de aankoop refunden, want in de huidige vorm is dit me zeker geen 7500 euro waard. Ik wil hier best 99 euro voor een maandje in steken, maar daarna kijk ik wel even verder.

• Mar.tin
talkatoo schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:09:
Wil je niet zulke nare dingen zeggen :X O+

(verder geen ervaring, sorry)

• Davidas
talkatoo schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:09:
Hebben jullie ook -sinds de update- dat de auto sneller lijkt te piepen? als ik een bocht doorga en er staat aan de zijkant een auto geparkeerd dan begint de auto soms te piepen alsof ik er tegenaan ga rijden.

Ook achteruit of vooruit over een drempel gaat de auto piepen waar het dat eerder niet deed (M3P, dus ligt wat lager op de weg).

Ja, merkte ik ook gisteren en vanochtend een aantal keer.

VtG schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:05:
Ik heb de update gisternacht gehad, heb een abbo zaterdagochtend afgesloten.
Wat mij opvalt in het scherm is dat er een button "proef" staat, tevens staat er 31 dagen resterend.

Hebben meer mensen dit?
Het lijkt wel alsof er een proefperiode bij zit, echter heb ik mijn abbo al afgesloten.

[Afbeelding]
Zou het zo zijn dat als 2026.3.6 wordt geïnstalleerd en er geen FSD subscription wordt gevonden je dan deze optie krijgt? Ik zou het bijna willen gaan proberen: software is nu gedownload maar nog niet installed, abonnement cancelen en dan pas installeren

• Mar.tin
pdidi schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:11:
[...]

Zou het zo zijn dat als 2026.3.6 wordt geïnstalleerd en er geen FSD subscription wordt gevonden je dan deze optie krijgt? Ik zou het bijna willen gaan proberen: software is nu gedownload maar nog niet installed, abonnement cancelen en dan pas installeren
We need to know

• Dekleijn
  • Laatst online: 11:53
pdidi schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:06:
[...]

Is het niet zo dat parkeren op eigen oprit alleen werkt als je er belijning op aanbrengt (heb mensen wel eens met ducttape bezig gezien)?
:) dat ga ik niet doen, maar goed om te weten!

• noname1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
[...]

We horen het graag :) bij mij is hij ook aan het downloaden en nog niet aan het installeren.
Mar.tin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:52:
[...]

Daarnaast valt op:

- Blijven stilstaan voor verkeerslichten lijkt ei-gen-lijk alleen te gebeuren als het een pijl recht omhoog is ipv een bolletje
- Vanmorgen weigerde hij terug te gaan naar de spitsstrook (A50 Apeldoorn > Arnhem) toen ik er eenmaal vanaf was, en ik 9999 vrachtwagens voorbij was. Maar was laatste 100mtr spitsstrook dus tja.
- Met een (grote) zonnebril op wordt hij nerveuzer over waar je je handen plaatst, en ik had zelfs een "apply force to steering wheel" de Driver Monitoring is sowieso matig met een zonnebril op. Erg onrustig.

[Afbeelding]
Viel me in jouw nachtrit op dat het lijkt alsof je een waxfilm op je voorruit hebt, maar mss komt dat door de lantaarnverlichting

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

duderuud schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:24:
Ik zou zweren dat ik geen akkoord hoefde te geven. Ik keek in de app na een pushbericht en de update was bezig...

Misschien omdat de update policy in de auto op "geavanceerd" staat?
Het downloaden duurt gewoon heel lang. Ik krijg nu pas de vraag of ik de update wil installeren...

Motor-Forum.nl

• VtG
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:25

VtG

[...]

Exact, dat bedoel ik.... zou maar zo kunnen dat je eerst helemaal geen abbo hoeft nemen maar gebruik kunt maken van 31 dagen trial....

Zijn er uberhaupt mensen die een update hebben gehad zonder een abbo te hebben afgesloten?

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik heb vanochtend voor het eerst snelweg genomen op weg naar het werk met FSD.

Wat mij opviel, maar ook al eerder gemeld is:
Mag echt wel assertiever; kwam achter een vrachtwagen te rijden, scherm gaf aan dat hij manoevre naar links gaat initieren, was genoeg ruimte maar toch twijfelde hij en deed toen de richting aanwijzer weer uit, om hem twee seconden later weer aan te zetten. Inmiddels was de andere auto weer dichterbij en had ik het gevoel dat hij weer ging annuleren, dus toen heb ik de besturing maar overgenomen, geen zin om de andere bestuurder een schrikreactie te geven verder.

Daarnaast vind ik dat hij érg snel het knipperlicht naar rechts weer aan zet bij inhalen. Ik ben de vrachtwagen nog niet voorbij (rode hoek melding brand nog zeker een seconde of 2-3) en hij doet het knipperlicht naar rechts al aan. Hij wacht wel daadwerkelijk tot hij er echt voorbij is, maar dat was toch ook wel even een momentje waar ik klaar zat om in te grijpen. Vind dat ook niet zo prettig voor de andere weggebruikers, zet het knipperlicht pas aan als je daadwerkelijk er voorbij bent zou je zeggen.

Als laatste is de rempedaal volgens mij wel héél erg gevoelig wanneer je je voet er boven rust. Ik had weer een uitval van FSD, kon weer niets herkennen waardoor dit mogelijk gebeurd zou zijn, enige waar ik aan dacht is dat ik mogelijk echt heel licht het rempedaal wellicht aangeraakt heb toen de auto over een drempel reed. Maar dan ook echt zéér minimaal. Dat mag wat mij betreft wel iets minder gevoelig als dat inderdaad het geval was.

• Mar.tin
pdidi schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:14:
[...]

Viel me in jouw nachtrit op dat het lijkt alsof je een waxfilm op je voorruit hebt, maar mss komt dat door de lantaarnverlichting
Ding gaat 2x per week door de carwash op standje luxe ++ lava ultra dus dat zal wel :+
Mar.tin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:17:
[...]

Ding gaat 2x per week door de carwash op standje luxe ++ lava ultra dus dat zal wel :+
Dan zou ik wat ontvetter bij de front camera's doen. Is trouwens ook de reden dat ik nooit het wax programma neem

• kolibrie23
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:59
Ik ga nog maar eens wat wierrook bij mijn Elon Musk altaar aansteken, hier nog geen enkel teken van een update... :-(

• Mar.tin
Sypheron schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:17:
Ik heb vanochtend voor het eerst snelweg genomen op weg naar het werk met FSD.

Wat mij opviel, maar ook al eerder gemeld is:
Mag echt wel assertiever; kwam achter een vrachtwagen te rijden, scherm gaf aan dat hij manoevre naar links gaat initieren, was genoeg ruimte maar toch twijfelde hij en deed toen de richting aanwijzer weer uit, om hem twee seconden later weer aan te zetten. Inmiddels was de andere auto weer dichterbij en had ik het gevoel dat hij weer ging annuleren, dus toen heb ik de besturing maar overgenomen, geen zin om de andere bestuurder een schrikreactie te geven verder.
Klein beetje acceleratiepedaal bij-duwen helpt erg in assertiviteit toevoegen. Even mee experimenteren. :)
Daarnaast vind ik dat hij érg snel het knipperlicht naar rechts weer aan zet bij inhalen. Ik ben de vrachtwagen nog niet voorbij (rode hoek melding brand nog zeker een seconde of 2-3) en hij doet het knipperlicht naar rechts al aan. Hij wacht wel daadwerkelijk tot hij er echt voorbij is, maar dat was toch ook wel even een momentje waar ik klaar zat om in te grijpen. Vind dat ook niet zo prettig voor de andere weggebruikers, zet het knipperlicht pas aan als je daadwerkelijk er voorbij bent zou je zeggen.
Communicatie is belangrijk, ik vind het wel fijn. Hij gaat er echt niet doorheen, je went er wel aan ;)
Als laatste is de rempedaal volgens mij wel héél erg gevoelig wanneer je je voet er boven rust. Ik had weer een uitval van FSD, kon weer niets herkennen waardoor dit mogelijk gebeurd zou zijn, enige waar ik aan dacht is dat ik mogelijk echt heel licht het rempedaal wellicht aangeraakt heb toen de auto over een drempel reed. Maar dan ook echt zéér minimaal. Dat mag wat mij betreft wel iets minder gevoelig als dat inderdaad het geval was.
Je rempedaal is een aan/uit schakelaar.
Ik heb er nu 900km opzitten sinds maandag. Ik heb mijn rempedaal nog niet hoeven gebruiken.

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:30
pdidi schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:06:
[...]

Bookmarked voor de toekomst :+

Om op mijn oprit te komen moet je een stoepje op, en dat vinden de Vision 'parkeersensoren' nu al eng, dus ik vrees ervoor dat dat een issue gaat zijn.

Maar ik ben best bereid wat aanpassingen te doen haha. Wen inductielader?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Mar.tin
pdidi schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:19:
[...]

Dan zou ik wat ontvetter bij de front camera's doen. Is trouwens ook de reden dat ik nooit het wax programma neem
Ja maar dat is werruk. Ga het wel proberen.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18:31

sanzut

It's always christmas time

Update is eindelijk gedownload, maar nu geen tijd voor 55 minuten installatie, moet over half uurtje rijden :(
Dan vanmiddag maar ff als ik op mijn bestemming ben en hopelijk vanavond een rondje touren

• Odie
Mar.tin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:17:
[...]

WHAT? Je Tesla door een wasstraat? SCHANDE!

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Mar.tin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:52:
[...]
- Vanmorgen weigerde hij terug te gaan naar de spitsstrook (A50 Apeldoorn > Arnhem)
Op dat stuk lijkt het er sowieso elke dag heen-en-terug op dat iedereen het eng vind om rechts te rijden… Dus die vind ik niet zo gek :p

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:44

Nieuwe roll-out!

Vandaag lijkt de update voor een grote groep mensen uitgerold te zijn (waaronder bij mijzelf). Gaaf! Ik zou willen vragen om, als je een inzending hebt gedaan bij het Tesla FSD dashboard, je inzending aan te passen. Dat kun je doen door je unieke link te openen en opnieuw op te slaan.
Ik ben mijn unieke link kwijt
Geen probleem! Stuur me even een DM met daarin de naam van de auto die je hebt meegegeven en ik stuur je jouw persoonlijke link toe!

Dashboard: https://tesla-fsd.nl/
Formulier: https://tesla-fsd.nl/formulier

Veel plezier voor diegene die FSD Supervised hebben ontvangen en hopelijk komt het snel voor diegene die nog aan het wachten zijn!

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
JayJavier schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:35:

Nieuwe roll-out!

Vandaag lijkt de update voor een grote groep mensen uitgerold te zijn (waaronder bij mijzelf). Gaaf! Ik zou willen vragen om, als je een inzending hebt gedaan bij het Tesla FSD dashboard, je inzending aan te passen. Dat kun je doen door je unieke link te openen en opnieuw op te slaan.
Geen probleem! Stuur me even een DM met daarin de naam van de auto die je hebt meegegeven en ik stuur je jouw persoonlijke link toe!

Veel plezier voor diegene die FSD Supervised hebben ontvangen en hopelijk komt het snel voor diegene die nog aan het wachten zijn!
Kan je toevoegen dat ie je unieke code/link opslaat in localstorage en als je de site opent je op die manier ook makkelijk je formulier kan aanpassen? Scheelt misschien mensen die hun link kwijt zijn

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

• Odie

Nieuwe roll-out!

Ik kan alleen kiezen uit "FSD Capability". Die term klopt alleen voor HW3, voor HW4 is het "Full Self-Driving (Supervised)"

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Nieuwe roll-out!

Zag trouwens gisteren in het dashboard dat er ook 1 MX geregistreerd was met FSD Supervised geactiveerd en vandaag 2 stuks in totaal. Zijn ze dan toch eindelijk ook naar MS en MX aan het uitrollen of zijn deze verkeerd ingevuld en zitten die MX-en toch nog met FSD Cap?

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:06
Net weer dagelijkse commute gedaan , ging perfect door centrum van de stad ook. Ik heb het idee dat de driver monitor ineens wat strenger is geworden ???

• duderuud

duderuud

Sliden is koel

Tesla app gaf aan dat de installatie ongeveer 55 minuten zou duren maar na 35 minuten was het al klaar.

Nu eerst auto wassen en dan uitproberen 😉

Motor-Forum.nl

• Odie
turkeyhakan schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:22:
[...]

En vanwaar ben jij zo zeker van deze uitspraak? Een update kan wel degelijk automatisch geïnstalleerd worden. Nu zal dat wellicht met deze FSD update niet het geval zijn, maar updates worden in sommige gevallen zeer zeker, zonder een druk op de knop van een gebruiker, automatisch geïnstalleerd.
Zeven jaar Tesla rijder en tientallen software updates. Updates worden NOOIT vanzelf geinstalleerd, want de auto is daarmee met gemak een half uur tot 2 uur buiten dienst en Tesla kan het zich niet permitteren dat mensen hun auto niet kunnen gebruiken als dat nodig is.

Waar haal jij vandaan dat het wel gebeurd?

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Mar.tin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:00:
[...]

Parkeren is een beetje medium nog. Ik pak hem de laatste meters altijd even zelf. Is ook prima wmb, ik kan een machine toch niet uitleggen hoe ik graag parkeer :+
Que?

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:35
VtG schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:15:
[...]

Exact, dat bedoel ik.... zou maar zo kunnen dat je eerst helemaal geen abbo hoeft nemen maar gebruik kunt maken van 31 dagen trial....

Zijn er uberhaupt mensen die een update hebben gehad zonder een abbo te hebben afgesloten?
Dat zou mooi zijn, maandje gratis trial. Even afwachten of die mogelijkheid er over een paar dagen is. Wel zuur dan voor de mensen waarbij het al is afgeschreven, want als je het abonnement al hebt (gehad) en in gebruik heb je ook geen trial meer nodig.

• TeslaNerd
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 19:10
Waar kan ik nu het beste welke Tesla occasion kopen zodat ik ook FSD supervised kan rijden?
Een M3/Y met HW4 en met FSD in Duitsland of Belgie?

120m2 bovenwoning met 6 radiatoren en vvw in de badkamer. Intergas HRE 36/30A met Honeywell Round Modulation en Quatt hybrid op het dak van de dakkapel

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:16
TeslaNerd schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:12:
Waar kan ik nu het beste welke Tesla occasion kopen zodat ik ook FSD supervised kan rijden?
als je er een importeert en die erna bij Tesla laat registreren als NL auto dan maakt het niet uit lijkt mij. Ik vraag me af of dat als NL auto laten registereren moet, hangt er vanaf of een auto uit bv DE met FSD in NL de volledige FSD krijgt

[ Voor 15% gewijzigd door Svennie op 15-04-2026 12:16 ]

PSN ID: Svennie-NL

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Bevestiging dat je basic AP niet kwijtraakt als je FSD-S opzegd. Zou ook wat zijn maar de voorwaarden van overzetten leken erop te wijzen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V6ZOGiXzscCoN11uuJqM441b_Pw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d7sCx2xR9nMWxAbDJ7nRp9I3.jpg?f=fotoalbum_large

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:11
Net de eerste ritten gehad. Ging enorm goed! 2x een verkeerde baanselectie bij een stoplicht. Maar wel een correcte parkeeractie vanuit autopilot. Maar wat ik nog het meest indrukwekkende vind is dat de auto zelf vanaf het stofzuigplein(binnen) de weg vind naar de slagboom en doorgaat.
Tot nu toe enorm tevreden met het systeem!

• LexMeistertje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNURULRcgceKctbvWKSn6PvAdM0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1gMKfEQ7gPE3oIoIyEhsVjrV.jpg?f=fotoalbum_large

Update uitgevoerd maar kan de functie niet activeren. Denk toch nog even wachten 😅

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Odie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 11:47:
[...]

Zeven jaar Tesla rijder en tientallen software updates. Updates worden NOOIT vanzelf geinstalleerd, want de auto is daarmee met gemak een half uur tot 2 uur buiten dienst en Tesla kan het zich niet permitteren dat mensen hun auto niet kunnen gebruiken als dat nodig is.

Waar haal jij vandaan dat het wel gebeurd?
Is al meerdere keren hier op Tweakers voorbij gekomen. Mensen die hun auto bewust niet updaten i.v.m. functies die ze niet willen hebben, na een lange tijd bleek de update toch geïnstalleerd te zijn, terwijl ze dat bewust tegenhielden. En dan hoor ik jou al zeggen, iemand zal per ongeluk op installeren hebben gedrukt, ik acht die kans klein, daar ze juist zo bewust waren met het niet installeren.

• jams
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:38
LexMeistertje schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:22:
[Afbeelding]

Update uitgevoerd maar kan de functie niet activeren. Denk toch nog even wachten 😅
Dat heb ik ook. Dat komt volgens mij omdat je in een trial zit. Heb ook een abbo en je kunt het wel gewoon aanzetten hoor. Althans ik wel.

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
TeslaNerd schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:12:
Mijn Highland Performance had de eerste eigenaar in Duitsland, Tesla heeft hem zelf naar Nederland gehaald en een paar weken geleden in de showroom gezet. Werd geleverd met EAP en vanmorgen de update naar FSD gehad. Geen idee of origineel NL/DE iets met het vermogen doet, maar die van mij staat bij het RDW geregistreerd met 461,00 kW vermogen. Performance van een maat van me heeft bij het RDW een lager vermogen staan.

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:18
Vandaag eerst 10km gebruikt, kreeg wel vaak de waarschuwing dat ik moest opletten (zonnebril op, 1,87m lang, stoel op laagste positie). Moest zelfs een keer aan de kant om fsd weer te resetten. Dat werkt nog niet echt lekker. Het zelfrijden gaat eigenlijk perfect zover ik zie.

Meer mensen last hiervan? Als een soort van oplossing gevonden? Zonder zonnebril rijden is niet echt een optie vind ik

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Nu online
Mar.tin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 10:41:
[...]

Ik heb geen zin in een strike, dus dat mag iemand anders proberen :+ Er komt wel iets van een rode melding. Heb even geen beeldmateriaal paraat geloof ik.

Edit: Jij snapt mij.
Oh, dit heb ik al gedaan. Je mag gewoon lang gas geven met FSD, hij blijft dan gewoon irritant knipperen dat hij niet zal remmen. Vond die melding altijd al irritant, hadden ze ander iets van mogen maken.

Heb het overigens niet extreem lang gedaan, maar wel dat hij heel snel gaat pulseren. Verwacht er dus niets van.

Zou ook gek zijn om een strike te geven voor het overnemen van de besturing, wat juist moet als het "supervised" is.

• GarageGoblin
  • Nu online
6pack15 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:29:
Vandaag eerst 10km gebruikt, kreeg wel vaak de waarschuwing dat ik moest opletten (zonnebril op, 1,87m lang, stoel op laagste positie). Moest zelfs een keer aan de kant om fsd weer te resetten. Dat werkt nog niet echt lekker. Het zelfrijden gaat eigenlijk perfect zover ik zie.

Meer mensen last hiervan? Als een soort van oplossing gevonden? Zonder zonnebril rijden is niet echt een optie vind ik
Zonnebril maakt het strenger, hoorde ik mensen hier al zeggen. Ik ben ook lang en vermoed dat dat mee telt (je kijkt meer omlaag).

Daarnaast heb ik mijzelf er 2x op betrapt dat ik dacht dat de auto klaagde over mijn kijkgedrag, maar dat het mijn handen bleken te zijn. Het was overigens wel terecht.

• Davidas
Even een vraagje, volgende maand ga ik op vakantie naar Italië met de auto, wat gebeurt er als ik de Nederlandse grens verlaat? Kan ik dan wel EAP gebruiken omdat FSD waarschijnlijk (nog) niet beschikbaar is in andere landen.

• Mar.tin
Fair enough. ;) Dan nog, op andere plekken dan thuis en werk en vaak bezocht, minimale moeite om het zelf te doen. :)

• GarageGoblin
  • Nu online
Davidas schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:34:
Even een vraagje, volgende maand ga ik op vakantie naar Italië met de auto, wat gebeurt er als ik de Nederlandse grens verlaat? Kan ik dan wel EAP gebruiken omdat FSD waarschijnlijk (nog) niet beschikbaar is in andere landen.
Vermoedelijk schakelt fsd gewoon uit, dat zeggen ze tenminste in die tutorial. Maar je hebt altijd de optie om terug te gaan naar EAP, die staat gewoon in je "self-drive" menu.

Denk wel dat je eerst moet parkeren, dit weet ik niet.

[ Voor 5% gewijzigd door GarageGoblin op 15-04-2026 12:36 ]

• Mar.tin
[...]

EN TOEN?!

• JanDe
  • Registratie: Augustus 2024
Heeft iemand onlangs een nieuwe auto opgehaald waarop FSD al is geïnstalleerd en actief is, of wordt de uitrol nu voor iedereen doorgevoerd?

Ik vraag dit omdat ik over een paar dagen een afspraak heb om mijn auto op te halen, waarbij ik voor FSD heb betaald.
Ik vraag me af of we het op de terugweg al kunnen testen; dat zou geweldig zijn!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19:30
Gaat automatisch via Duitsland. Hij ontwijkt België. Er zit dan detectie voor het ontwijken van kuilen in.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Staat inmiddels al in de TS….

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Svennie schreef op woensdag 15 april 2026 @ 12:14:
[...]

als je er een importeert en die erna bij Tesla laat registreren als NL auto dan maakt het niet uit lijkt mij. Ik vraag me af of dat als NL auto laten registereren moet, hangt er vanaf of een auto uit bv DE met FSD in NL de volledige FSD krijgt
Interessante aanname: zijn er hier mensen met een import Tesla HW4 die de mogelijkheid hebben om FSD (Supervised) te kopen danwel abonneren?

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009

Cordon

Lievelings jankert

Was al ergens een filmpje (weet effe niet meer waar) van iemand die via een landweggetje Duitsland in reed, ging uit na een paar meter in Duitsland. :P

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:32
eerst ritje zit erop!
summon range valt echt vies vies tegen, je moet praktisch naast de auto staan voordat je hem kan summonnen.
Bochten gaat soepel
Snelheid .... SLAKKENGANG. Paar keer gas bijgegeven tijdens de rit en uiteindelijk toch maar disengaged omdat het allemaal te traag ging in een drukke stad ( Den Haag).

Het inparkeren op locatie ging echter wel verrassend goed.

• Sinner2stroke
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 19:22
Wat zijn jullie ervaringen met smart summon / ass?

Mijn ervaringen zijn qua rijden voorzichtig positief (20km gemend verkeer) maar ass lijkt nu een beetje gimmicky

• Mar.tin
aaroenz0r schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:01:
eerst ritje zit erop!
summon range valt echt vies vies tegen, je moet praktisch naast de auto staan voordat je hem kan summonnen.
Bochten gaat soepel
Snelheid .... SLAKKENGANG. Paar keer gas bijgegeven tijdens de rit en uiteindelijk toch maar disengaged omdat het allemaal te traag ging in een drukke stad ( Den Haag).

Bijzonder, ik ervaar dat absoluut niet, hooguit hier en daar 49 in een 50 en 79 in een 80, maar overwegend gewoon de snelheidslimiet met rustig optrekken. Als iemand anders rijdt hoef ik ook niet in een racewagen te zitten. :)

Zou het geen slak willen noemen. Maar wellicht is dat een belevingsding. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mar.tin op 15-04-2026 13:04 ]

• Mar.tin
Sinner2stroke schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:01:
Wat zijn jullie ervaringen met smart summon / ass?

Mijn ervaringen zijn qua rijden voorzichtig positief (20km gemend verkeer) maar ass lijkt nu een beetje gimmicky
Zolang er geen Banish is (je auto gewoon laten parkeren) is ASS een gimmick imho.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
aaroenz0r schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:01:
eerst ritje zit erop!
Bochten gaat soepel

ik had al EAP en je moet voor Summon max 6m bij je auto staan niet bruikbaar behalve de auto recht uit een krappe parkeer plek laten rijden dat werkt wel goed.
maar ik had hier een heeeel stuk terug gelezen dat iemand ook Summen probeerde en die kon wel tot 25m afstand de auto summonen maar ging wel heel langzaam.
zal het straks ook proberen of mijn summon die ik al had nu wat geupgrade is omdat ik al EAP had.

PSN: FreakGIB

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:32
Mar.tin schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:03:
[...]

Bijzonder, ik ervaar dat absoluut niet, hooguit hier en daar 49 in een 50 en 79 in een 80, maar overwegend gewoon de snelheidslimiet met rustig optrekken. Als iemand anders rijdt hoef ik ook niet in een racewagen te zitten. :)

Zou het geen slak willen noemen. Maar wellicht is dat een belevingsding. :)
Voor de Tesla heb ik alleen maar BMW gehad, dus wellicht dat mijn rijstijl wat 'assertiever' is.
DIt was een kort ritje van 5 minuten naar de albert heijn en terug. Zal vanmiddag de rit naar huis wat geduldiger zijn en het volledig autonoom laten uitvoeren.

• Mar.tin
aaroenz0r schreef op woensdag 15 april 2026 @ 13:06:
[...]

Voor de Tesla heb ik alleen maar BMW gehad, dus wellicht dat mijn rijstijl wat 'assertiever' is.
DIt was een kort ritje van 5 minuten naar de albert heijn en terug. Zal vanmiddag de rit naar huis wat geduldiger zijn en het volledig autonoom laten uitvoeren.
Ik kom ook uit het "oosten" (Apeldoorn) dus kan me voorstellen dat er wat verschillen in rijstijl zitten :+
En rijd meestal zelf ook rustig, heb jaren terug ontdekt dat snel rijden niet persé tijdswinst oplevert. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mar.tin op 15-04-2026 13:08 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 42 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.