• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:55
Ik heb het als Belg ook even gevraagd en hij antwoordt positief. Dus ik weet niet hoe betrouwbaar dat antwoord is ;)
(Juniper met 2026.2.9.1)

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:09
pdidi schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 19:05:
[...]

Front camera wordt niet gebruikt/is niet nodig voor FSD.
Weet je dat zeker? Want deze werkt wel als PDC indicator, ik heb er sinds kort een cover op zitten dus kan het weten :+ Mijn Tesla is een rijdende Rudolph op het scherm.
Maurice- schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 20:31:
[...]

Weet je dat zeker? Want deze werkt wel als PDC indicator, ik heb er sinds kort een cover op zitten dus kan het weten :+ Mijn Tesla is een rijdende Rudolph op het scherm.
Ik moest even schakelen (PDC, Primary Domain Controler), maar is iets met parkeren. In US rijden Legacy HW4 MY's met FSD v14 zonder bumpercam

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Anders gesteld, als de bumpercam noodzakelijk is, zijn er maar heel weinig auto's geschikt.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:40
Ik bedacht me net met naar huis rijden:

Ofwel we hebben vrijdag FSD = plezier
Ofwel we hebben vrijdag géén FSD, en nog minimaal 2 weken extra speculatievoorpret.

Beiden is leuk.

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 06:15
Mar.tin schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:21:

Ofwel we hebben vrijdag géén FSD, en nog minimaal 2 weken extra speculatievoorpret.

Beiden is leuk.
Ik wacht het allemaal af. Als FSD hier in EU weer is met andere “maatregelen” bijv richtingaanwijzer bevestigen dan sla ik het al over. Ik hoop het niet omdat de meerijd sessies dit niet laten zien.
Ik denk dat FSD al goed gekeurd is in welke vorm dan ook maar dat het wachten is op tesla om het eea te implementeren.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Mar.tin schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:21:

Beiden is leuk.
Of er komt naar buiten dat de RDW het niet aandurft/vind passen binnen de regels en het helemaal niet gaat gebeuren..

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:39

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Afgelopen zaterdag was de Tesla light show op het RDW terrein in Lelystad en de officiële video wordt 20 Maart gepubliceerd B)

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:09
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:17:
Anders gesteld, als de bumpercam noodzakelijk is, zijn er maar heel weinig auto's geschikt.
Ik bedoelde niet dat het noodzakelijk zou zijn maar vind het moeilijk te geloven dat deze waardevolle input niet gebruikt wordt bij FSD.

In het 3/Y topic kreeg iemand toch ook een melding over een vervuilde bumpercam bij inschakelen van basic AP(?)

• Mar.tin
gjcvro schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:39:
[...]

Of er komt naar buiten dat de RDW het niet aandurft/vind passen binnen de regels en het helemaal niet gaat gebeuren..
Ach dan is 3 maanden zeiken tegen elkaar hoe kut Tesla, RDW en Sinterklaas zijn ook vermaak. En dan is er vast een ander EU land dat wel toegang biedt B)

• Mar.tin
Masterchiev schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:27:
[...]

Ik wacht het allemaal af. Als FSD hier in EU weer is met andere “maatregelen” bijv richtingaanwijzer bevestigen dan sla ik het al over. Ik hoop het niet omdat de meerijd sessies dit niet laten zien.
Ik denk dat FSD al goed gekeurd is in welke vorm dan ook maar dat het wachten is op tesla om het eea te implementeren.
Ik verwacht dergelijke maatregelen niet, ik verwacht een directe update naar 14.2.2.5 vanaf de 14.1.x.x die ze nu draaien. :D

• Mar.tin
revolution-nl schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:52:
Afgelopen zaterdag was de Tesla light show op het RDW terrein in Lelystad en de officiële video wordt 20 Maart gepubliceerd B)
Bron? Edit: https://teslaownersclub.n...-lightshow-14-maart-2026/

Edit 2: wat foto’s:
https://www.linkedin.com/...fgXF?originalSubdomain=nl

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaSJZ55qUVH39C6V1lbRUFsXMzo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xbxpYOqrWwEEpaLL6JXkXa4P.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 72% gewijzigd door Mar.tin op 17-03-2026 23:10 ]

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:39

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Ik was van de partij en heb daar wat lijntjes, echt heel tof overigens, echt een aanrader om eens heen te gaan _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 17-03-2026 23:10 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Mar.tin
revolution-nl schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 23:09:
[...]

Ik was van de partij en heb daar wat lijntjes, echt heel tof overigens, echt een aanrader om eens heen te gaan _/-\o_
Had ik geweten dat het was had ik denk ik wel aangesloten, ook al ben ik dr niet zo van :+

Werd laatst in Zwolle bij de SuC aangesproken vanwege mijn (witte haloblk) wieldoppen, dat was al genoeg sociale interactie :+
Maurice- schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:53:
[...]

Ik bedoelde niet dat het noodzakelijk zou zijn maar vind het moeilijk te geloven dat deze waardevolle input niet gebruikt wordt bij FSD.

In het 3/Y topic kreeg iemand toch ook een melding over een vervuilde bumpercam bij inschakelen van basic AP(?)
Ik denk dat een bumper niet rigide genoeg is voor een ADAS camera. Bij een lichte touche zouden er dan al kalibratie problemen kunnen ontstaan

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:55
Maurice- schreef op dinsdag 17 maart 2026 @ 22:53:
[...]

Wordt misschien ondertussen wel gebruikt, maar het lijkt toch wel heel beperkt te zijn: YouTube: Tesla Robotaxi is FINALLY "Unsupervised"
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste