April 13 (Reuters) - Dutch vehicle authority RDW has notified the European Commission of its plan to seek ​European Union-wide approval for Tesla's Full Self-Driving software system, the regulator's general ‌manager of type approvals told Reuters on Monday.
General manager Type Approval Authority · RDW Bernd van Nieuwenhoven: "If it is good enough ​for the Netherlands, it is good enough for Europe"
bron

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

JoeBlack2k

I Love Hilary

Agorias schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:16:
Hoe lang duurt de install? Kan ik over een uurtje gaan toeren 😀?
de download begon toen ik het riep hierboven 17:47 op 400mbit glasvezel volle bak wifi

hij begint nu 18:22 met installeren ik zal het updaten als hij klaar is 19:14 was hij klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oV8wooGevYM4faIjrlAVpQJmBxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r1E2IRa0NCJ9tBvh7nrThATV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 36% gewijzigd door JoeBlack2k op 13-04-2026 19:14 ]

Hilary Duff 4-Life

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:30
JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:21:
[...]

Vanvond rond 22:00 misschien? anders morgen denk ik
Ik hoop wel binnen de 48 uur refund tijd

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Opzouten schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:24:
[...]

Ik hoop wel binnen de 48 uur refund tijd
op dit moment is de succes rate 100% maar het blijft een gok. ergste geval heb je het geprobeerd

Hilary Duff 4-Life

• apvanderwaal
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
titushenk schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:32:
[...]

Ja ik heb hetzelfde, ook een private lease.
Toevallig ook eerst bij Mistergreen en nu bij Rebel Lease? Blijkbaar is daar in de overdracht wat mis gegaan. Ze hebben mij verteld dat ze in overleg zijn met Tesla om het voor alle ex mistergreen rijders te fixen... Dat was vanochtend. Hier nog steeds geen Premium Connectiviteit. Wel FSD en dat is leuk!

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:13
Agorias schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:16:
Hoe lang duurt de install? Kan ik over een uurtje gaan toeren 😀?
De download is ongeveer 8.20GB (volgens mijn UniFi netwerk) en installatie hier net ook gestart om 18:23 uur.

• R2-D2
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Al mensen met FSD-abbo die 'm binnen hebben? #justasking

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

R2-D2 schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:30:
Al mensen met FSD-abbo die 'm binnen hebben? #justasking
Nee nog niemand gezien. wave is nog steeds gekochte FSD

Hilary Duff 4-Life

• Hype
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 21:58
JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:25:
[...]

op dit moment is de succes rate 100% maar het blijft een gok. ergste geval heb je het geprobeerd
Naja bij mij niet. Gisteravond gekocht. Dus batch wordt nog steeds random ingedeeld. Maar wellicht later op de avond nog.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05
Als je de FSD koopt via abbo zoals ik heb gedaan dan is het toch gewoon wachten ik heb een lease bak en heb op die manier ook tesla connectivitygenomen en dat werkt maar vraag me af of je lease maatschappij nog iets moet goedvinken toevallig? om dit goed te keuren?

PSN: FreakGIB

• Opzouten
Ik zal denk uiterlijk woensdag middag dan refunden als ik geen upgrade krijg

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:56
Gyrolion schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:05:
[...]

Hoezo? Over een paar weken heeft de hele hw4 vloot de FSD update. Boeit Tesla niet dat sommige het wat eerder hebben.
meer de extra afhandeling die het kost.

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:36

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

MY standaard 3-2026
16:30 gekocht
Rond 18:00 begon hij de update te downloaden
Nu 45 uur 24 min de tijd 🤓 om terug te claimen

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

FreakGIB schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:32:
Als je de FSD koopt via abbo zoals ik heb gedaan dan is het toch gewoon wachten ik heb een lease bak en heb op die manier ook tesla connectivitygenomen en dat werkt maar vraag me af of je lease maatschappij nog iets moet goedvinken toevallig? om dit goed te keuren?
Ja met abbo is het wachten. geen idee hoe lease werkt

Hilary Duff 4-Life

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:59
Boy1308 schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:20:
Ok, weekje vakantie geweest met gezin en deze pagina is precies ontploft. Ben wel jaloers op nl voor ene keer (Belg hier) ;)

Vraagje, is de combo van een YP en FSD aan te raden? Want denk niet dat ie harder gaat accelereren met een performance tov een “trager” model?
België gaat vlug volgen volgens X

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Hype schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:32:
[...]

Naja bij mij niet. Gisteravond gekocht. Dus batch wordt nog steeds random ingedeeld. Maar wellicht later op de avond nog.
welke auto heb jij?

Hilary Duff 4-Life

• Hype
MY26. Wel pas 3 weken oud. Zit nog op fabrieksversie 2026.2.100

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
pdidi schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:23:
April 13 (Reuters) - Dutch vehicle authority RDW has notified the European Commission of its plan to seek ​European Union-wide approval for Tesla's Full Self-Driving software system, the regulator's general ‌manager of type approvals told Reuters on Monday.
General manager Type Approval Authority · RDW Bernd van Nieuwenhoven: "If it is good enough ​for the Netherlands, it is good enough for Europe"
bron
Ik zou de RDW heel graag een bedankje willen sturen hiervoor maar ik denk dat ze al genoeg mail gekregen hebben de laatste tijd :+

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Hype schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:43:
[...]

MY26. Wel pas 3 weken oud. Zit nog op fabrieksversie 2026.2.100
ohja had ik vorig jaar ook met mijn Y daar ligt het aan.. dat duurt 2 maanden of iets.. denk dat daar het probleem ligt (stond ook vaak op reddit etc)

Hilary Duff 4-Life

• Opzouten
markklok schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:36:
MY standaard 3-2026
Zo snel ? Heb je de auto wel
Gebruikt vandaag?

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:08

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Hype schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:32:
[...]

Ben heel benieuwd, laat het vooral even weten. Ik ben benieuwd of er vanavond weer een grote roll-out plaatsvind.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 22:49
revolution-nl schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:45:
[...]

Ben heel benieuwd, laat het vooral even weten. Ik ben benieuwd of er vanavond weer een grote roll-out plaatsvind.
Weer?

• Opzouten
Ik vraag me af die refund is 1 keer per update, zou het dan ook gelden voor m’n model Y of zien ze dat als 2e upgrade? Ik heb 2 Tesla’s

• markklok

markklok

Opzouten schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:44:
[...]

Zo snel ? Heb je de auto wel
Gebruikt vandaag?
Ja hoor. Vandaag op en neer naar werk. Op de terugweg even de optie gekocht (force update🤞🤞)

• Opzouten
Een force update kan toch niet?

• markklok

markklok

Opzouten schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:50:
Een force update kan toch niet?
Bedoelde ermee. Ik hoopte dat met het aankopen ik een update zou krijgen

Ps voor iedereen dit dit nu ook denkt.. je limiet verhogen bij de bank duurt 4 uur 🤣

[ Voor 17% gewijzigd door markklok op 13-04-2026 18:53 ]

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:44
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat tesla in europa die monthly payments gewoon nog niet werkend heeft.

Vandaar dat als je hem koopt dat je het wel snel krijgt. Het boeit tesla niet hoelang geleden je hem gekocht hebt.Zodra ze die monthly payments goed ingevoerd hebben zal dat ook snel gaan.

• Hype
JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:44:
[...]

ohja had ik vorig jaar ook met mijn Y daar ligt het aan.. dat duurt 2 maanden of iets.. denk dat daar het probleem ligt (stond ook vaak op reddit etc)
Naja las 10-15 pagina’s terug iemand met ook 3 weken oude MY die m al binnen heeft. Dus gaat denk ik niet op voor deze update.
We’ll see.

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
Sevo92 schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:52:
Ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat tesla in europa die monthly payments gewoon nog niet werkend heeft.

Vandaar dat als je hem koopt dat je het wel snel krijgt. Het boeit tesla niet hoelang geleden je hem gekocht hebt.Zodra ze die monthly payments goed ingevoerd hebben zal dat ook snel gaan.
Gaf hier net nog iemand aan dat hij met een abo het heeft gekregen (door stop te zetten en opnieuw te nemen). Dus vraag mij af of dat waar is. Denk eerder gewoon gefaseerd doorvoeren

• Sevo92
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:44
Tweakx schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:57:
[...]

Gaf hier net nog iemand aan dat hij met een abo het heeft gekregen (door stop te zetten en opnieuw te nemen). Dus vraag mij af of dat waar is. Denk eerder gewoon gefaseerd doorvoeren
Over het hoofd gezien, dat ontkracht inderdaad mijn gedachte! :+

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:08

Waarom? Al sinds 2020 betaal ik elke maand automatisch voor m’n Premium Connectivity, dus denk niet dat maandelijkse incasso (SEPA/CC) het probleem zal zijn.

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:04
[...]

Heb dit gedaan rond 1730, en om 1745 was er weer een wave (die ik gemist heb)
Achteraf gezien was het misschien niet het beste moment om te proberen(kan iemand anders ff in de toekomst kijken de volgende keer? xD)

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dat zou betekenen dat je na de 48 uur refund alsnog geen FSD tot je beschikking hebt :? en wat is er anders aan de incassering zoals premium connectivity, dat werkt ook gewoon

[ Voor 8% gewijzigd door revolution-nl op 13-04-2026 19:06 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Red Rebel
  • Laatst online: 20:25
DS7 schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:22:
[...]

Niet op de grote berg. Ze zijn ermee bezig en zou later vandaag opgelost moeten zijn.
Bedoel je hiermee te zeggen dat als dit opgelost is, model s en model x eigenaren ook fsd update via OTA gaan ontvangen? En weet je of dit al opgelost is?

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:37
markklok schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:36:
MY standaard 3-2026
En dan raak je FSD direct kwijt. En mag je weer in de rij om je abbo te activeren.

Echt een leuke poging dit maar je schiet jezelf denk ik toch in de voet. Geduld.

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:49
Vanmorgen abo besteld, nog geen update ontvangen. Model Y 2025 Juniper.

• Opzouten
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:06:
[...]

En dan raak je FSD direct kwijt. En mag je weer in de rij om je abbo te activeren.

Echt een leuke poging dit maar je schiet jezelf denk ik toch in de voet. Geduld.
Je mist het punt. Punt is dat die update nodig is. Het abbo gaat ook in als je de update hebt. Je software wordt niet teruggedraaid.

Maar weet iemand of een 2e tesla wordt gezien als aparte upgrade / dus weer de nieuwe upgrade die je kunt refunden?

[ Voor 12% gewijzigd door Opzouten op 13-04-2026 19:14 ]

• EddyW
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22:27
Dat zou kunnen, maar de monthly payments voor premium connectivity werken prima. Het is in principe niet veel anders dan dat

• GreenDriver
  • Laatst online: 00:28
dedominee schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:12:
Vanmorgen abo besteld, nog geen update ontvangen. Model Y 2025 Juniper.
Je sluit gezellig aan in een lange rij... Van alle mensen met een FSD-abonnement, heeft helaas nog niemand de update binnengekregen.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:56

De gewone updates gaan ook al in batches, dus het is niet zo vreemd dat dit ook in stappen gebeurt. Als straks iedereen op een versie zit dat het een kwestie van aan en uitzetten is zal het een stuk sneller gaan.

En vandaag is pas de eerste werkdag sinds de goedkeuring dus we zijn ook wel heel erg veeleisend door te verwachten dat alles nou al uitgerold kan worden.

• Daan1510
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:11
Deze ongelofelijk idiote clickbait reportage al gezien? "Zelfrijdende Tesla zaait verwarring in hartje Amsterdam" Verklap alvast, die verwarring kwam doordat mensen zijn handen zagen en hem niet zagen sturen 🤨

https://www.telegraaf.nl/...n-het-doen/145665416.html

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlypoPn2qdyUbs1410ya7onohDM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yajm1DRy2ahU6aJx47ozdgKd.jpg?f=fotoalbum_large

langste 6 minuten ooit

Hilary Duff 4-Life

• markklok

markklok

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWrOE1ZDxqeqq4pJSTC3QHaIgLM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/FoMJINvWjEy7zDlKH3dAhy5j.png?f=user_large
like watching paint dry

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:01
Ik was al begonnen met rijden ondanks de melding :P :9 :)F

(Ik weet dat het niet kan:))

[ Voor 4% gewijzigd door turkeyhakan op 13-04-2026 19:33 ]

• Opzouten
Ook fsd gekocht? Hoe lang gewacht?

• markklok

markklok

Opzouten schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:33:
[...]

Ook fsd gekocht? Hoe lang gewacht?
Yes
16:30 gekocht -> 18:00 begon hij met downloaden

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:40
Als iedereen nou eens stopt met kopen dan komen de mensen met abbo’s tenminste ook een keer aan de beurt :+

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

markklok schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:37:
[...]

Yes
16:30 gekocht -> 18:00 begon hij met downloaden
Ga je een refund doen en switch naar abbo en zo ja, kan je ons informeren over het verloop van het proces?

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03:20
Daan1510 schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:20:
Deze ongelofelijk idiote clickbait reportage al gezien? "Zelfrijdende Tesla zaait verwarring in hartje Amsterdam" Verklap alvast, die verwarring kwam doordat mensen zijn handen zagen en hem niet zagen sturen 🤨

Vreselijk zeg. Met die #desinformatie aan het eind over “andere merken” die wat roepen over zelfrijdende auto’s. Beter even je mond houden als je staat toe te kijken

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:39
[...]

Hij is aan het trollen.

• MrDirect
  • Laatst online: 22:32

Onzin natuurlijk. Ik betaal iedere maand al 9,99 voor premium connectivity. Ze kunnen er zo 49 euro of 99 euro bijzetten natuurlijk. Dat is echt het probleem niet, die monthly payments werken al jaren prima.

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:21
Ik heb nu twee dagen met FSD gereden en ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet vinden.

Zoals je in veel ride-along video’s al kon zien, rijdt het inderdaad erg voorzichtig, een beetje alsof je met je oma meerijdt. Dat is soms zo traag dat het andere weggebruikers kan hinderen. Op de snelweg en N-wegen werkt het uitstekend, maar in drukke stadssituaties met veel verkeer en complexe kruispunten voelt het op dit moment nog te langzaam aan.

Het gaat ook nog regelmatig mis met dubbele verkeerslichten, verkeerd voorsorteren en het te veel voorrang geven aan verkeer dat eigenlijk geen voorrang heeft.

Ik ben eerlijk gezegd best verbaasd dat de RDW dit al heeft goedgekeurd. Aan de andere kant moet je wel in je achterhoofd houden dat FSD een ondersteunend systeem is en nog geen volwaardige zelfrijdende oplossing.

Met een iets vlottere rijstijl en verdere updates kan het alleen maar beter worden, hopen dat de updates makkelijk doorgevoerd kunnen worden zonder dat elke versie steeds opnieuw getest zou moeten worden.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
Daan1510 schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:20:

Teenkrommend
wouter1971 schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:55:
[...]

Vreselijk zeg. Met die #desinformatie aan het eind over “andere merken” die wat roepen over zelfrijdende auto’s. Beter even je mond houden als je staat toe te kijken
Ja, die Coen Grutters van Autovisie kwam niet al te goed geïnformeerd over

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:32
Hopelijk waait het snel over.

• nicolas1993
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 00:01
wouter1971 schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:55:
[...]

Die vincent everts is op NPO Radio 1 gekomen, en zit ook onzin te zaaien. Hij wordt zelfs op X uitgenogd om bij kees even een testrit te maken, hij snapt er volgensmij echt niks van 🤣
https://x.com/KRoelandschap/status/2043753468922384462
https://x.com/KRoelandschap/status/2043753291406778406

[ Voor 5% gewijzigd door nicolas1993 op 13-04-2026 20:19 ]

• Daan1510
nicolas1993 schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:12:
[...]

Die vincent everts is op NPO Radio 1 gekomen, en zit ook onzin te zaaien. Hij wordt zelfs op X uitgenogd om bij kees even een testrit te maken, hij snapt er volgensmij echt niks van 🤣
https://x.com/KRoelandschap/status/2043753468922384462
https://x.com/KRoelandschap/status/2043753291406778406
Die Everts kwam gister in een Powned filmpje ook al voorbij rijdende op Autopilot en doen kwasie alsof het FSD was... Je zou toch denken dat hij beter weet.. Wat is dat nou.. Toch proberen stiekem mee te liften op de aandacht? Je kan toch ook gewoon uitleggen wat het een en ander is en daarbij eerlijk aangeven dat je zelf de FSD niet op de wat oudere hardware hebt op dit moment en dat je hoopt dat het in de toekomst komt? Lijkt wel of hij helemaal van t padje is geraakt..

• Daan1510
pdidi schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:10:
[...]

Ja, die Coen Grutters van Autovisie kwam niet al te goed geïnformeerd over
Die Coen Grutters is een ex-Windesheim simpel journalistiek studentje die leuk Youtube filmpjes kon plakken. Verder niet echt in de materie verdiept. Jammer dat jan met de pet dit als nieuws bron moet aanhoren.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:45
robbinonline schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:07:
Zoals je in veel ride-along video’s al kon zien, rijdt het inderdaad erg voorzichtig, een beetje alsof je met je oma meerijdt. Dat is soms zo traag dat het andere weggebruikers kan hinderen. Op de snelweg en N-wegen werkt het uitstekend, maar in drukke stadssituaties met veel verkeer en complexe kruispunten voelt het op dit moment nog te langzaam aan.
Thanks voor het delen. Kan je dit ondervangen door wat gas bij te geven, of wordt dat gezien als overname van het systeem?

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
Daan1510 schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:25:
[...]

Die Everts kwam gister in een Powned filmpje ook al voorbij rijdende op Autopilot en doen kwasie alsof het FSD was... Je zou toch denken dat hij beter weet.. Wat is dat nou.. Toch proberen stiekem mee te liften op de aandacht? Je kan toch ook gewoon uitleggen wat het een en ander is en daarbij eerlijk aangeven dat je zelf de FSD niet op de wat oudere hardware hebt op dit moment en dat je hoopt dat het in de toekomst komt? Lijkt wel of hij helemaal van t padje is geraakt..
Tuurlijk weet hij dat het geen FSD is. Maar inmiddels is de video offline _/-\o_

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Je kunt zelf een beetje gas bijgeven om FSD een beetje te pushen om te gaan. Ik doe dit ook nog regelmatig op plekken waar ik vind dat FSD te traag reageert. FSD blijft gewoon aan, zolang je het niet te lang achter elkaar doet. Bijvoorbeeld het inhalen van een vrachtwagen met 1 km/u harder door FSD is zwaar irritant op een 2 baans weg. Dan moet je het gaspedaal wat harder intrappen, maar voordat je hem ingehaald hebt komt de melding al dat je moet stoppen met gasgeven, anders wordt FSD onderbroken.
S4b0 schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:35:
komt de melding al dat je moet stoppen met gasgeven, anders wordt FSD onderbroken.
Ik dacht dat het alleen een melding was dat FSD niet zal remmen. Maar het wordt daadwerkelijk afgebroken?

• FreakGIB
  • Laatst online: 22:05
robbinonline schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:07:
Ik heb nu twee dagen met FSD gereden en ik weet nog steeds niet goed wat ik ervan moet vinden.

Het gaat ook nog regelmatig mis met dubbele verkeerslichten, verkeerd voorsorteren en het te veel voorrang geven aan verkeer dat eigenlijk geen voorrang heeft.

Ik ben eerlijk gezegd best verbaasd dat de RDW dit al heeft goedgekeurd. Aan de andere kant moet je wel in je achterhoofd houden dat FSD een ondersteunend systeem is en nog geen volwaardige zelfrijdende oplossing.

Met een iets vlottere rijstijl en verdere updates kan het alleen maar beter worden, hopen dat de updates makkelijk doorgevoerd kunnen worden zonder dat elke versie steeds opnieuw getest zou moeten worden.
Thx geeft mij weer wat meer geduild om langer te wachten.

PSN: FreakGIB

• Renevo
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 20:54
MrDirect schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:06:
[...]

Onzin natuurlijk. Ik betaal iedere maand al 9,99 voor premium connectivity. Ze kunnen er zo 49 euro of 99 euro bijzetten natuurlijk. Dat is echt het probleem niet, die monthly payments werken al jaren prima.
Mogelijk dat het toch te maken kan hebben met de vertraging op abo van de rollout. Het zit hem dan niet in het verwerken van de montly payments. Maar meer in het stopzetten van het abo en een eventuele roll-back van de fsd release naar een niet fsd release. Terug gaan naar een oude release past niet in de Tesla aanpak en mogelijk dat ze hier nog iets voor moeten verzinnen/testen. Mensen die fsd kopen hebben hier geen last van want die gaan nooit terug naar niet fsd.

• karel_G_1981
  • Laatst online: 23:08
Waar kun je die fsd statistieken trouwens zien met die cirkel ? Of is dat in een app? Ik kan dat nergens vinden of ben ik nou gek? Ik dacht dat je dat ergens kon zien in de auto.

• robbinonline
Jasper schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:29:
[...]

Thanks voor het delen. Kan je dit ondervangen door wat gas bij te geven, of wordt dat gezien als overname van het systeem?
Ja dat kan, alleen zal die daarna niet wel weer terugvallen op de vmax en daarna vaak net een paar km onder. De offset van een percentage dat die harder mag gaan doet die eigenlijk niks mee.

• robbinonline
karel_G_1981 schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:45:
Waar kun je die fsd statistieken trouwens zien met die cirkel ? Of is dat in een app? Ik kan dat nergens vinden of ben ik nou gek? Ik dacht dat je dat ergens kon zien in de auto.
Je hebt een nieuwe FSD app in het menu

• karel_G_1981
robbinonline schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:46:
[...]

Je hebt een nieuwe FSD app in het menu
Daar staat die cirkel niet alleen hoeveel in ik met fsd heb gereden verder niets

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47
S4b0 schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:35:
Je kunt zelf een beetje gas bijgeven om FSD een beetje te pushen om te gaan.
[...]
Kan je de snelheid niet meer aanpassen met het scrollwiel?

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Renevo schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:43:
[...]

Mogelijk dat het toch te maken kan hebben met de vertraging op abo van de rollout. Het zit hem dan niet in het verwerken van de montly payments. Maar meer in het stopzetten van het abo en een eventuele roll-back van de fsd release naar een niet fsd release. Terug gaan naar een oude release past niet in de Tesla aanpak en mogelijk dat ze hier nog iets voor moeten verzinnen/testen. Mensen die fsd kopen hebben hier geen last van want die gaan nooit terug naar niet fsd.
Waarom? Dat process is precies hetzelfde als FSD aankoop en binnen 48u een refund. Daarnaast kennen ze het truukje al uit andere markten waar ze het FSD abbo al een tijd actief hebben

• robbinonline
karel_G_1981 schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:47:
[...]

Daar staat die cirkel niet alleen hoeveel in ik met fsd heb gereden verder niets
Niet het instellingen menu, maar het menu waar al je andere apps ook staan.

• robbinonline
DaCoTa schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:48:
[...]

Kan je de snelheid niet meer aanpassen met het scrollwiel?
Ja alleen die snelheid negeert die eigenlijk volledig. Met gas bij accelereert die sneller naar je max ingestelde snelheid.

• karel_G_1981
robbinonline schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:49:
[...]

Niet het instellingen menu, maar het menu waar al je andere apps ook staan.
gevonden! Excuses kijk daar eigenlijk nooit!

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57
revolution-nl schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:49:
[...]

Waarom? Dat process is precies hetzelfde als FSD aankoop en binnen 48u een refund. Daarnaast kennen ze het truukje al uit andere markten waar ze het FSD abbo al een tijd actief hebben
Weet je hoe dat unsubscriben precies werkt in andere landen? Krijg je dan een update en delete van oude software of blijft die wel op de Tesla zelf staan en inactief (letterlijk de-activated)? Indien dat laatste het geval is, snap ik niet waarom we niet allemaal standaard FSD erop hebben staan en nu zitten te wachten op de update.

• MrDirect
  • Laatst online: 22:32
Renevo schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:43:
[...]

Onwaarschijnlijk. Abo vorm hebben ze al sinds 2021 in Amerika. Al genoeg ervaring mee opgedaan lijkt mij. Het is gewoon onbegrijpelijk waarom het zo moeizaam gaat. Ze weten al anderhalf jaar dat het eraan zit te komen en deze uitrol lijkt echt nergens op. Het is amateuristisch gewoon.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Michiele93 schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:52:
[...]

Weet je hoe dat unsubscriben precies werkt in andere landen? Krijg je dan een update en delete van oude software of blijft die wel op de Tesla zelf staan en inactief (letterlijk de-activated)? Indien dat laatste het geval is, snap ik niet waarom we niet allemaal standaard FSD erop hebben staan en nu zitten te wachten op de update.
Geen idee , hoe gaat dat nu bij tweakers die FSD hebben aangekocht en binnen 48 uur de refund uitvoeren?

• Kingfisher1978
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:52
revolution-nl schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:55:
[...]

Geen idee , hoe gaat dat nu bij tweakers die FSD hebben aangekocht en binnen 48 uur de refund uitvoeren?
Uitrollen doet ze vaak gefaseerd. Mochten er nog bugs in zitten hoeven ze niet gelijk iedereen opnieuw te updaten.

• karel_G_1981
Geven jullie ook feedback na een disengagement? Had er zojuist toch 1. Auto twijfelde bij links afslaan terwijl er een tegenligger aankwam, in het schemer en miezer. Stuur ging raar heen en weer en je zag hem twijfelen of ie nu voorlangs moest gaan of moest wachten . Kon makkelijk voorlangs dus heb ik even ingegrepen, gas erop en voorlangs en daarna feedback gegeven. Zouden ze die allemaal bekijken en afluisteren ?

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-04 10:56
Vandaag de hele dag mee gereden, ongeveer 200 km, 5 stops. Ik heb contextuele snelheid aan.

Het snapt spitsstroken, van die nepfietsbanen op de normale rijstrook, onverharde parkeerplaatsen. Natuurlijk ook rotondes en afslagen. Ik zou graag zeggen dat ik nooit wat hoefde te doen, maar helaas zijn mensen toch complexer. Ik had maar liefst twee keer een auto met een wat oudere verkeersdeelnemer die terwijl ze van rechts kwamen mij voorrang gaven en vervolgens achter de voorruit wuifde dat ik voor mocht (dat gebeurt normaal nauwelijks), dat snapt fsd niet, die gaat dan wachten. Het is ook niet goed te zien achter zo’n voorruit onder een hoek en ze moeten natuurlijk gewoon voorrang nemen. Ook kwam ik erachter dat ik wel wat preciezer mijn bestemming moet instellen, normaal luistert het niet zo nauw, want dan doe je het laatste stuk toch zelf. Een keer bleef de fsd wat langer voor groen staan dan normaal (alsof de fsd even afgeleid was door zijn telefoon). Waarschijnlijk ging hij wel rijden, maar mijn geduld drukte al het pedaal in. Toen ging het netjes verder.

Al met al was ik echter onder de indruk. Auto’s die midden op de weg stonden, onduidelijke wegwerkzaamheden, omleidingen, ging allemaal goed. Op geen enkel moment was het gedrag gevaarlijk.

Tot slot, het is wel een beetje een zeur. Jeuk in je nek (waar zijn je handen), 1 seconde muziekje opzoeken (let op de weg), het piept echt meteen, zelfs als je langer dan 1-2 seconde in de achteruitkijkspiegel of dode hoek kijkt. Het nanny gehalte lijkt een duidelijk rdw ‘wat wij vinden is ook belangrijk’ verhaal, want de verandering t.o.v. het amerikaanse systeem levert nul voordelen en een boel onnodige meldingen op. Die bovendien dan niet meer serieus genomen worden, dus het gewenste effect is er ook niet. Gelukkig doen de meldingen niets, aan het eind van de rit krijg je een cijfer: je aandachtsnivo was ‘hoog’. Toch 3x gescoord vandaag. Dat is weer mooi binnen!

Even Tweakers checken...

• Odie
MrDirect schreef op maandag 13 april 2026 @ 20:54:
[...]

Onwaarschijnlijk. Abo vorm hebben ze al sinds 2021 in Amerika. Al genoeg ervaring mee opgedaan lijkt mij. Het is gewoon onbegrijpelijk waarom het zo moeizaam gaat. Ze weten al anderhalf jaar dat het eraan zit te komen en deze uitrol lijkt echt nergens op. Het is amateuristisch gewoon.
Chill. Het nieuws is amper 72 uur oud en men doet duidelijk een gecontroleerde rollout. Het is een nieuwe code base voor Nederland / Europa en die ga je niet massaal op duizenden auto’s uitrollen.

Om nu meteen amateurisme te kraaien is echt niet nodig.

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:21

m00

karel_G_1981 schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:10:
Geven jullie ook feedback na een disengagement? Had er zojuist toch 1. Auto twijfelde bij links afslaan terwijl er een tegenligger aankwam, in het schemer en miezer. Stuur ging raar heen en weer en je zag hem twijfelen of ie nu voorlangs moest gaan of moest wachten . Kon makkelijk voorlangs dus heb ik even ingegrepen, gas erop en voorlangs en daarna feedback gegeven. Zouden ze die allemaal bekijken en afluisteren ?
Ik las afgelopen week iets (zonder officiële bron) over een potentiële verplichting dat FSD uit moest bij regen/slecht weer. Ondanks dat in de VS voldoende gebleken is dat dat prima werkt, maar dat terzijde.

Ging gelet op die miezer dus goed?

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18:52
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:22:
[...]

Chill. Het nieuws is amper 72 uur oud en men doet duidelijk een gecontroleerde rollout. Het is een nieuwe code base voor Nederland / Europa en die ga je niet massaal op duizenden auto’s uitrollen.

Om nu meteen amateurisme te kraaien is echt niet nodig.
Mee eens, daarnaast is de uitrol tot nu toe (voor zover we dat hier horen dan) volledig logisch en fair. De mensen met gekocht FSD krijgen voorrang. Lijkt me ook niet meer dan logisch. De abbo vormen zullen vanzelf volgen.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:05
Ik snap ook niet waarom iedereen denk dat dat nu alle auto's dit in 1 klap krijgen. Zo gaat het al jaren niet. Kijk dat iedereen in 1 klap wil is logisch (ik ook) maar een uitrol duurt wel vaker weken voordat de hele vloot het heeft en je maandelijkse kosten gaan pas in als je het hebt. Gewoon geduld. Net zoals altijd.

UNOX: The worst operating system

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:23
jprommen schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:15:
Vandaag de hele dag mee gereden, ongeveer 200 km, 5 stops. Ik heb contextuele snelheid aan.

Ik had maar liefst twee keer een auto met een wat oudere verkeersdeelnemer die terwijl ze van rechts kwamen mij voorrang gaven en vervolgens achter de voorruit wuifde dat ik voor mocht (dat gebeurt normaal nauwelijks), dat snapt fsd niet, die gaat dan wachten. Het is ook niet goed te zien achter zo’n voorruit onder een hoek en ze moeten natuurlijk gewoon voorrang nemen.
Ik wacht zelf ook altijd hoor, stel je zou toch gaan rijden en die oudere verkeersdeelnemer krijgt het op de heupen of duwt per ongeluk toch het gaspedaal in, ben je alsnog de pineut als je geen voorrang had. Dan kunnen ze nog als een gek zitten te gebaren achter het stuur maar in een voorrangssituatie laat ik altijd de verkeersdeelnemer voorgaan die daadwerkelijk voorrang heeft. Enige uitzondering daarop is als het echt onmogelijk is om anders bijvoorbeeld een bocht te krijgen, maar dat gebeurd nog incidenteler.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
m00 schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:25:
[...]

Ik las afgelopen week iets (zonder officiële bron) over een potentiële verplichting dat FSD uit moest bij regen/slecht weer. Ondanks dat in de VS voldoende gebleken is dat dat prima werkt, maar dat terzijde.

In de VS zit in de laatste updates juist dat de rijprofielen (die ze daar wel hebben) beperkt worden tot Chill of Sloth bij slecht weer. Dus blijkbaar werkt het toch iets minder prima waardoor ze in die gevallen Mad Max etc niet mogelijk zijn.

• karel_G_1981
[...]

.

Reed prima in schemer /miezer terwijl autopilot altijd liep te zeuren over slecht zicht is daar bij fsd geen sprake van op deze ene situatie waar je het systeem zag twijfelen na dan. Hij lijkt wel iets stricter te zijn of je wel oplet, maar weet niet zeker of dat verbeelding was. Heb het idee dat hij niet altijd even strict is afhankelijk van de situatie.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
[...]

Bij v14.3 in de US is het nu blijkbaar zo geworden dat bij regen het rijprofiel aangepast wordt zodat je enkel nog Sloth of Chill kan gebruiken.
edit:
Iemand was me net voor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 13-04-2026 21:35 ]

• thomas.tnc
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-04 08:52
Niek schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:03:
[...]

Als dit bij jou helpt ga ik het ook doen. Ik heb ook vrijdagnacht het abbo genomen, maar tot nu toe nog geen update...
Helaas ik heb nog geen update klaar staan, lijkt er op dat dit dus niet werkt...

• mvoit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23:26
Heeft iemand al het genoegen gehad om file te rijden met FSD? Met name benieuwd naar het optrekken en afremmen en hoe soepel dat gaat. Ik lees ook veel over (onnodig) inhalen op de snelweg, wil de auto dat ook tijdens filerijden?

• Odie
Opzouten schreef op maandag 13 april 2026 @ 19:13:
[...]

Je mist het punt. Punt is dat die update nodig is. Het abbo gaat ook in als je de update hebt. Je software wordt niet teruggedraaid.

Maar weet iemand of een 2e tesla wordt gezien als aparte upgrade / dus weer de nieuwe upgrade die je kunt refunden?
Nee ik mis je punt niet. De software hou je wel. Maar de activatie van je abonnement gaat weer in de wachtrij. Je gaat niet naadloos van kopen naar abonnement.

• Opzouten
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:44:
[...]

Nee ik mis je punt niet. De software hou je wel. Maar de activatie van je abonnement gaat weer in de wachtrij. Je gaat niet naadloos van kopen naar abonnement.
Interessant, is dit zo? Want het abonnement wordt geactiveerd op het moment dat de update is geïnstalleerd namelijk. En die heb je dan al.

Heb trouwens nog steeds geen update na kopen fsd.
Heb een highland uit 2025.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:44:
[...]

Bij mij wel hoor (volgens mij bij iemand anders in dit topic ook)

Koop ongedaan gemaakt -> abonnement aangevraagd. Had direct weer FSD in de auto.
Ook een melding in de auto in de trant van: "FSD weer actief, oude instellingen hersteld"

[ Voor 20% gewijzigd door xares op 13-04-2026 21:48 ]

• TheBommer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-04 10:30
Was iets te enthousiast…

[ Voor 90% gewijzigd door TheBommer op 13-04-2026 22:07 ]

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:02
Ik rij geen Tesla maar lees hier wel graag mee. Wat mij opvalt is dat velen zeggen dat de auto te 'traag' rijdt. Als in, opa, oma, beginnend bestuurder enz.
Ik denk eigenlijk dat wat langzamer rijden in drukke situaties in de stad helemaal niet zo erg is, net zoals gewoon de maximale snelheid (en aanbevolen afstand) op snelwegen aanhouden (ondanks dat 'anderen' wel harder rijden of de minimale stopafstand niet hanteren).
Qua tijdsverlies is dat (zeker in een minilandje als Nederland) ook verwaarloosbaar.
Ik heb dat een keer voor mijn werk getest, van Arnhem naar Moorwinkelsdam (Noord Duitsland). De ene keer zo hard mogelijk gereden en de andere keer heel rustig aan. Dat leverde een verschil van nog geen 15 minuten op. Maar ik kwam door het rustige rijden wel een stuk minder gestresst op de plek van bestemming aan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:48
jprommen schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:15:

Het snapt spitsstroken, van die nepfietsbanen op de normale rijstrook, onverharde parkeerplaatsen. Natuurlijk ook rontondes en afslagen. Ik zou graag zeggen dat ik nooit wat hoefde te doen, maar helaas zijn mensen toch complexer. Ik had maar liefst twee keer een auto met een wat oudere verkeersdeelnemer die terwijl ze van rechts kwamen mij voorrang gaven en vervolgens achter de voorruit wuifde dat ik voor mocht (dat gebeurt normaal nauwelijks), dat snapt fsd niet, die gaat dan wachten. Het is ook niet goed te zien achter zo’n voorruit onder een hoek en ze moeten natuurlijk gewoon voorrang nemen. Ook kwam ik erachter dat ik wel wat preciezer mijn bestemming moet instellen, normaal luistert het niet zo nauw, want dan doe je het laatste stuk toch zelf. Een keer bleef de fsd wat langer voor groen staan dan normaal (alsof de fsd even afgeleid was door zijn telefoon). Waarschijnlijk ging hij wel rijden, maar mijn geduld drukte al het pedaal in. Toen ging het netjes verder.

Al met al was ik echter onder de indruk. Auto’s die midden op de weg stonden, onduidelijke wegwerkzaamheden, omleidingen, ging allemaal goed. Op geen enkel moment was het gedrag gevaarlijk.

Tot slot, het is wel een beetje een zeur. Jeuk in je nek (waar zijn je handen), 1 seconde muziekje opzoeken (let op de weg), het piept echt meteen, zelfs als je langer dan 1-2 seconde in de achteruitkijkspiegel of dode hoek kijkt. Het nanny gehalte lijkt een duidelijk rdw ‘wat wij vinden is ook belangrijk’ verhaal, want de verandering t.o.v. het amerikaanse systeem levert nul voordelen en een boel onnodige meldingen op. Die bovendien dan niet meer serieus genomen worden, dus het gewenste effect is er ook niet. Gelukkig doen de meldingen niets, aan het eind van de rit krijg je een cijfer: je aandachtsnivo was ‘hoog’. Toch 3x gescoord vandaag. Dat is weer mooi binnen!
Leuk verhaal! Ik heb nog geen FSD maar ergens zou het wel goed zijn om een brief op te stellen als Tweakers en naar de RDW te sturen met onze ervaringen?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:11

Tesla FSD Nederland — live uitrol dashboard

On overleg met LtMarx heb ik het idee van zijn Google Forms/Sheets omgebouwd naar een FSD-uitrol dashboard om live de FSD uitrol te volgen.

Alle data is anoniem en geaggregeerd — geen accounts, geen e-mailadressen.
Wat het dashboard toont:
  • Live percentage rijders dat FSD heeft ontvangen
  • Uitsplitsing per Tesla-model, hardwareversie (HW3/HW4), bezitvorm en aanschafwijze
  • Registraties per dag (laatste 30 dagen)
Hoe het werkt:
  • Vul het formulier in (±1 minuut)
  • Je ontvangt een persoonlijke link waarmee je later je status kunt bijwerken — handig als je FSD nog niet hebt maar het later alsnog ontvangt
  • Volledig anoniem, geen account, geen e-mail
Hoe meer mensen invullen, hoe betrouwbaarder het beeld. Zou iedereen zijn gegevens willen toevoegen?
Links:
📊 Dashboard: https://tesla-fsd.nl/
📝 Formulier: https://tesla-fsd.nl/formulier
Feedback:
Heb je tips, wensen of verbeteringen? Laat dit zeker weten zodat ik functionaliteiten kan toevoegen of wijzigen.

[ Voor 14% gewijzigd door JayJavier op 13-04-2026 21:55 ]

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
TheBommer schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:50:
Heb vanavond rond half 8 fsd abonnement besteld en heb zojuist de update ontvangen. Heb een model y performance uit 2024. Was verrast hoe snel het ging
Hoe wist je dat die update er was? Steeds in de app kijken of in de auto?

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 21:48
Yaksa schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:50:
Ik rij geen Tesla maar lees hier wel graag mee. Wat mij opvalt is dat velen zeggen dat de auto te 'traag' rijdt. Als in, opa, oma, beginnend bestuurder enz.
Ik denk eigenlijk dat wat langzamer rijden in drukke situaties in de stad helemaal niet zo erg is, net zoals gewoon de maximale snelheid (en aanbevolen afstand) op snelwegen aanhouden (ondanks dat 'anderen' wel harder rijden of de minimale stopafstand niet hanteren).
Qua tijdsverlies is dat (zeker in een minilandje als Nederland) ook verwaarloosbaar.
Ik heb dat een keer voor mijn werk getest, van Arnhem naar Moorwinkelsdam (Noord Duitsland). De ene keer zo hard mogelijk gereden en de andere keer heel rustig aan. Dat leverde een verschil van nog geen 15 minuten op. Maar ik kwam door het rustige rijden wel een stuk minder gestresst op de plek van bestemming aan.
Zeker, eigenlijk rijden mensen veel te gehaast, een kleine onverwachte gebeurtenis en je zit je hele leven met de gevolgen. Of iemand anders, maar onze breinen zijn niet zo goed in gevaren inschatten dus we rijden vaak te hard voor de situatie of willen nog even snel ergens voor bij (om 10 seconden eerder bij onze bestemming te komen)

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
mvoit schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:38:
Heeft iemand al het genoegen gehad om file te rijden met FSD? Met name benieuwd naar het optrekken en afremmen en hoe soepel dat gaat. Ik lees ook veel over (onnodig) inhalen op de snelweg, wil de auto dat ook tijdens filerijden?
File rijden ging heel soepel vandaag, beter dan met autopilot die nog wel eens abrupt wilde accelereren en hard remmen. Ik heb weinig last gehad van lane changes tijdens mijn ritten vandaag. Morgenochtend richting Amsterdam midden in de spits, dus daar komt zeker een aantal km file rijden bij kijken. Zal eens kijken of ik een filmpje kan maken tijdens de rit.

• Opzouten
xFeverr schreef op maandag 13 april 2026 @ 21:53:
[...]

Hoe wist je dat die update er was? Steeds in de app kijken of in de auto?
Vandaag gekocht 1800 uur nog geen teken van updates. Misschien omdat het een highland uit 2025 is en geen Y juniper?

Maakt het nog uit of ik de auto aan de lader heb?

[ Voor 7% gewijzigd door Opzouten op 13-04-2026 21:55 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 38 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.