Vandaag de hele dag mee gereden, ongeveer 200 km, 5 stops. Ik heb contextuele snelheid aan.
Het snapt spitsstroken, van die nepfietsbanen op de normale rijstrook, onverharde parkeerplaatsen. Natuurlijk ook rotondes en afslagen. Ik zou graag zeggen dat ik nooit wat hoefde te doen, maar helaas zijn mensen toch complexer. Ik had maar liefst twee keer een auto met een wat oudere verkeersdeelnemer die terwijl ze van rechts kwamen mij voorrang gaven en vervolgens achter de voorruit wuifde dat ik voor mocht (dat gebeurt normaal nauwelijks), dat snapt fsd niet, die gaat dan wachten. Het is ook niet goed te zien achter zo’n voorruit onder een hoek en ze moeten natuurlijk gewoon voorrang nemen. Ook kwam ik erachter dat ik wel wat preciezer mijn bestemming moet instellen, normaal luistert het niet zo nauw, want dan doe je het laatste stuk toch zelf. Een keer bleef de fsd wat langer voor groen staan dan normaal (alsof de fsd even afgeleid was door zijn telefoon). Waarschijnlijk ging hij wel rijden, maar mijn geduld drukte al het pedaal in. Toen ging het netjes verder.
Al met al was ik echter onder de indruk. Auto’s die midden op de weg stonden, onduidelijke wegwerkzaamheden, omleidingen, ging allemaal goed. Op geen enkel moment was het gedrag gevaarlijk.
Tot slot, het is wel een beetje een zeur. Jeuk in je nek (waar zijn je handen), 1 seconde muziekje opzoeken (let op de weg), het piept echt meteen, zelfs als je langer dan 1-2 seconde in de achteruitkijkspiegel of dode hoek kijkt. Het nanny gehalte lijkt een duidelijk rdw ‘wat wij vinden is ook belangrijk’ verhaal, want de verandering t.o.v. het amerikaanse systeem levert nul voordelen en een boel onnodige meldingen op. Die bovendien dan niet meer serieus genomen worden, dus het gewenste effect is er ook niet. Gelukkig doen de meldingen niets, aan het eind van de rit krijg je een cijfer: je aandachtsnivo was ‘hoog’. Toch 3x gescoord vandaag. Dat is weer mooi binnen!
Even Tweakers checken...