• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:08
karel_G_1981 schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:19:
[...]

Yes ging perfect bij passeren landbouwvoertuigen hier ! Rijdt zelfde iets in de berm of anticipeert op een uitwijkvak
Was het dan wel eventjes billen knijpen op dat moment? Of doet hij het ruim van tevoren?
FreakGIB schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:41:
hier mooi filmpje weer midden in Amsterdam heel veel voetgangers en fietsers die overal schijt aan hebben en toch word het netjes opgelost de bestuurder geeft wel heel soms een beetje gas om het wachten niet te lang te laten duren
wel 1 echte interventie

https://www.youtube.com/watch?v=vsmQrDqMwcI
Nu ben ik vorige week ook precies op onderstaande punt geweest bij de massale wegopbreking bij de Westerkerk en vroeg me toen al af Hoe zou FSD het hier in hemelsnaam doen. Gewoon over het fietspad. Ook iets verderop gewoon over de tijdelijke betonbrug met nog een fietser als tegenligger ook

[ Voor 9% gewijzigd door pdidi op 13-04-2026 15:32 ]

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:52
yamanguy schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:18:
[...]

Ik heb zaterdag ochtend FSD abbo afgesloten, ik wacht nog steeds geduldig maar deze tesla assistent maakt beetje verwarring.
Gewoon lekker rustig afwachten. Ik heb hetzelfde, wil het ook graag, maar het is even wat het is

• hdejongh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:27
MS en MX zitten niet bij de roll out.
Wat een teleurstelling ik wacht pas sinds 2018.

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:09
hdejongh schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:00:
MS en MX zitten niet bij de roll out.
Wat een teleurstelling ik wacht pas sinds 2018.
Wat bedoel je daarmee? Heb je iets vernomen van Tesla dat het feest helemaal niet doorgaat voor S/X?

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:41

JoeBlack2k

I Love Hilary

Ik kreeg zojuist de melding dat de camera schoongemaakt moet worden.

hebben we al vaker gezien hier maar.

ik had al een afspraak staan (volgende week) en ik heb gister FSD gekocht.

zou dit een early notification zijn dat mijn auto in de wave zit vanavond? dan hebben we een nieuwe metric.

Hilary Duff 4-Life

• NLM1K
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:53
JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:03:

zou dit een early notification zijn dat mijn auto in de wave zit vanavond? dan hebben we een nieuwe metric.
Ik kreeg de melding ook zojuist!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:51

Nee, had hetzelfde (vandaag laten doen) en heb een Y met HM3. Dus staat los van de wave.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:45
Nexz schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:02:
[...]

Wat bedoel je daarmee? Heb je iets vernomen van Tesla dat het feest helemaal niet doorgaat voor S/X?
Nee, fout aan kant van Tesla, wordt aan gewerkt.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:34

Ik had de melding al 2 weken geleden, en niet eens FSD, dus nee, denk niet dat het er mee te maken heeft. Denk eerder dat het 1 van de voorwaarden was voor goedkeuring. of dat Tesla het zeker voor het onzeker neemt voor de eerste periode.

Ben overigens wel blij dat ik het meteen heb laten doen, want ik gok dat het druk is de komende periode. Komen ze bij iedereen aan huis? Want als ze echt meters willen maken laten ze 4 man per uur naar de SeC komen in plaats van 1 auto per uur.

[ Voor 16% gewijzigd door gjcvro op 13-04-2026 16:10 ]

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:32

nee die melding had ik zaterdagochtend al. en ik heb nog steeds geen update
model 3 hw4
Pieterve schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:04:
Voor de Belgen hier (als dat is toegelaten)

- gisteren in NL gereden, maar FSD werkt niet als Belg. (Het land van registratie VIN is dus bepalend)

- blijkbaar is het ook een bevoegdheid van de gewesten, dus de goedkeuring zal op z’n belgisch verlopen.

[Afbeelding]
Volgens deze post klinkt jullie Minister van Mobiliteit iig positief, maar ook dat ie er dus niks over te zeggen heeft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WzR881C2fFCG_iST-q1AyxXMgs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/odM6pKT9A0RXslvjMXv2ekj9.png?f=fotoalbum_large

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:23

Zojuist bevestigd gekregen van Tesla dat het “cleanen” los staat van de FSD approval.

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:57

Cordon

Lievelings jankert

Hebben meerdere toch? :P Hier komen ze donderdag langs, ook leuk. Tesla meneertje/mevrouw aan de deur die het even komt poetsen.

Hoevaak heb je de app al geopend de laatste dagen is de vraag? Antwoord is ja.

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:32
Pieterve schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:04:
Voor de Belgen hier (als dat is toegelaten)

- gisteren in NL gereden, maar FSD werkt niet als Belg. (Het land van registratie VIN is dus bepalend)

- blijkbaar is het ook een bevoegdheid van de gewesten, dus de goedkeuring zal op z’n belgisch verlopen.

[Afbeelding]
2035 op z'n vroegst dus. Vervelend wel want ik heb een Belgische VIN maar rijdt 50% in Nederland.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19:06
xFeverr schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:24:
[...]

Was het dan wel eventjes billen knijpen op dat moment? Of doet hij het ruim van tevoren?
nee ging heel soepel en natuurlijk. Goed anticiperend , Ik zat wel klaar om in te grijpen maar was niet nodig , waar ik woon komt dit veel voor dus ik hou dit in de gaten. Eerste ervaring prima dus

• gjcvro
Ze maken trouwens de ruit schoon, niet de camera, daarom vind ik het wel apart dat ze het ook deden nadat net de ruit was vervangen?

• EVOTWEAKERS
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11:42
Ein-de-lijk nu toch de FSD geactiveerd :D Lijkt wel alsof hij “stuck” was ik heb mijn subscription gecancelled en daarna direct weer gesubscribed en 1-2 uur later ontving ik de update :D

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:01

JB

Cédric roelt!

Ik probeer het te begrijpen, dit FSD supervised. Ik vond het vanzelf inparkeren van mijn Mondeo jaren terug echt gaaf, maar na een paar keer deed ik het gewoon weer zelf. Dat gevoel heb ik bij dit gebeuren ook. Je laat je rijden, maar je moet meekijken. Wat is daar prettig(er) aan bijvoorbeeld? Kom je relaxer aan?

Mijn boefje is liev!

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:19
JB schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:20:
Ik probeer het te begrijpen, dit FSD supervised. Ik vond het vanzelf inparkeren van mijn Mondeo jaren terug echt gaaf, maar na een paar keer deed ik het gewoon weer zelf. Dat gevoel heb ik bij dit gebeuren ook. Je laat je rijden, maar je moet meekijken. Wat is daar prettig(er) aan bijvoorbeeld? Kom je relaxer aan?
Mijn ervaring met autopilot is dat je vele malen relaxert aan komt, je zet het systeem aan en je hoeft je helemaal niet meer druk te maken hoe irritant andere weggebruikers rijden, voel ook veel minder de urgentie om iedereen in te halen. Het is gewoon heel relaxt. Lekker muziekje aan en nergens zorgen om maken. Met FSD is het natuurlijk helemaal chill omdat je het overal kan gebruiken en nog minder hoeft te doen

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

• gjcvro
Ik denk dat het meer de volgende stap is in dingen van je overnemen. Het begon vele jaren geleden met crouse control. Ik weet nog dat de eerste ritten daarmee richting Frankrijk enorm scheelde in de inspanning. Later kwam daar dan adaptive bij, zodat je ook in wat drukker verkeer meer hulp had. Daarna lane assist. en nu dus FSD. Tenminste zo zie ik het een beetje. Op naar de volgende stap, instappen en gaan zitten wachten / werken / slapen tot je op je bestemming bent.

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:25
GardenSnakes schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:23:
[...]

Mijn ervaring met autopilot is dat je vele malen relaxert aan komt, je zet het systeem aan en je hoeft je helemaal niet meer druk te maken hoe irritant andere weggebruikers rijden, voel ook veel minder de urgentie om iedereen in te halen. Het is gewoon heel relaxt. Lekker muziekje aan en nergens zorgen om maken. Met FSD is het natuurlijk helemaal chill omdat je het overal kan gebruiken en nog minder hoeft te doen
Totdat je iets te veel zit te relaxen, iemand niet ziet en hem/haar van z'n fiets afkegelt, en alsnog verantwoordelijk bent.

Ik zie op X al veel mensen al zelf filmen of (dus telefoon gebruiken) met FSD aan, ik hoop dat die allemaal snel een boete krijgen van de focusflitser :)

enfin: in mijn situatie zal ik het waarschijnlijk een hele leuke gimmick gaan vinden, maar als ik toch moet opletten kan ik netzogoed een beetje aan t stuur sjorren. Maar ik rij nu ook al vakantieritjes zonder ook maar enig moment cruise control/autopilot te gebruiken. Maar dat is hoe ik me erbij voel.

[ Voor 28% gewijzigd door LigeTRy op 13-04-2026 16:29 ]

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:00
Cordon schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:12:
[...]

Hebben meerdere toch? :P Hier komen ze donderdag langs, ook leuk. Tesla meneertje/mevrouw aan de deur die het even komt poetsen.

Hoevaak heb je de app al geopend de laatste dagen is de vraag? Antwoord is ja.
Ik begreep eerder van Tesla monteur dat ze dit niet ter plekke kunnen uitvoeren maar enkel bij Tesla in de werkplaats. Daarvoor heb ik nu een nieuwe afspraak moeten maken.

• ths1986
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:00
gjcvro schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:19:
Ze maken trouwens de ruit schoon, niet de camera, daarom vind ik het wel apart dat ze het ook deden nadat net de ruit was vervangen?
Weet je dat zeker? ook geen calibratie oid? Eerder kwam de monteur bij mij aan huis, maar mocht en kon deze terugroepactie niet uitvoeren. Ik moest daarvoor een nieuwe afspraak maken bij hun in de werkplaats.

• Furr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14-04 18:13
Eerste indruk van FSD is positief! Ik moet wel een beetje wennen aan het tempo. Voel me snel opgelaten merk ik, omdat bochten, rotondes e.d. wat rustiger worden genomen dan de gemiddelde weggebruiker. Maar manoeuvreerde probleemloos tussen het drukke verkeer door.

Tot nu toe heb ik 1 keer moeten ingrijpen. De auto sorteerde niet goed voor bij een rotonde. Was een tweebaans weg waarbij de rechter voor rechtsaf is. De linker voor rechtdoor. Ik wilde rechtdoor, maar de auto bleef op de rechter baan rijden. Als je dan rechtdoor neemt, kom je op een busbaan. Moet wel zeggen dat 90% van de bestuurders dit over het hoofd ziet de eerste keer, omdat het niet heel duidelijk is aangegeven. Maar hoopte stiekem dat FSD het wel goed zou doen.

• GreenDriver
  • Registratie: April 2026
Ik heb in de nacht van 11 april mijn app constant ververst totdat de abonnements-optie van 99 euro p/m ineens in de app verscheen. Ik heb om 3:00 uur 's nachts meteen mijn abonnement afgesloten, dus ik ga er stiekem vanuit dat ik wellicht toch wel bij de eerste 10 moet hebben gezeten... :)

Ik heb sinds 6 maart een nieuwe Model Y. Ik heb bij het bestellen van de auto gegokt dat FSD door de RDW goedgekeurd zou worden, want FSD is de belangrijkste reden dat ik deze Tesla heb gekocht. Ik heb een spierziekte (ALS) en voor mij is het semi-autonoom rijden dé mogelijkheid om langer mobiel te blijven. Nu vol spanning afwachten of de update binnen een redelijke termijn binnen gaat komen. Ik las ook ergens dat het ook nog wel eens een maand zou kunnen gaan duren; daar word ik minder vrolijk van. :-(

Ik heb binnen dit topic volgens mij nog niemand gehoord die de update al binnen heeft gekregen na het afsluiten van een abonnement, of toch wel? Alleen eventueel via de 'kopen>annuleren>abo' procedure misschien.

Voor iedereen die in hetzelfde schuitje zit: veel geduld toegewenst! :*)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:30
EVOTWEAKERS schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:19:
Ein-de-lijk nu toch de FSD geactiveerd :D Lijkt wel alsof hij “stuck” was ik heb mijn subscription gecancelled en daarna direct weer gesubscribed en 1-2 uur later ontving ik de update :D
Had je (in het verleden) de full package betaald?

Of heb je alleen gesubt, gecancelled en daarna weer gesubt?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:25
Furr schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:30:
Eerste indruk van FSD is positief! Ik moet wel een beetje wennen aan het tempo. Voel me snel opgelaten merk ik, omdat bochten, rotondes e.d. wat rustiger worden genomen dan de gemiddelde weggebruiker. Maar manoeuvreerde probleemloos tussen het drukke verkeer door.
Ik denk dat dit een vooruitgang is voor het gemiddelde gedrag (en veiligheid) op de Nederlandse weg :) waarom zo gehaast als je 2 minuten later toch bij hetzelfde stoplicht staat te wachten.

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
xares schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:39:
[...]

Voor wat het waard is:

Update komt nu binnen:-)

Morgen testen en dan restitutie aanvragen.
Daarna abonnement afsluiten.

Laat het vervolg weten morgen!
FSD € 7500,- restitutie aangevraagd en nu een abonnement van € 99,-
Direct weer actief na het bestellen van het abbonement.

• thomas.tnc
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:23
Oke goeie vondst, misschien is dit het wel. Ik ga dit nu ook proberen en zal straks ff laten weten of het heeft geholpen. Wel zag ik ook in mijn service tabje de melding om de camera te laten reinigen, heb jij deze ook openstaan?

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:44

MIsschien, misschien niet :-)

Geduld mensen, het komt als het komt. Elke poging om te voorspellen of het eraan zit te komen is een beetje koffiedik kijken...

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11:53
GreenDriver schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:30:
Ik heb in de nacht van 11 april mijn app constant ververst totdat de abonnements-optie van 99 euro p/m ineens in de app verscheen. Ik heb om 3:00 uur 's nachts meteen mijn abonnement afgesloten, dus ik ga er stiekem vanuit dat ik wellicht toch wel bij de eerste 10 moet hebben gezeten... :)

Ik heb sinds 6 maart een nieuwe Model Y. Ik heb bij het bestellen van de auto gegokt dat FSD door de RDW goedgekeurd zou worden, want FSD is de belangrijkste reden dat ik deze Tesla heb gekocht. Ik heb een spierziekte (ALS) en voor mij is het semi-autonoom rijden dé mogelijkheid om langer mobiel te blijven. Nu vol spanning afwachten of de update binnen een redelijke termijn binnen gaat komen. Ik las ook ergens dat het ook nog wel eens een maand zou kunnen gaan duren; daar word ik minder vrolijk van. :-(

Ik heb binnen dit topic volgens mij nog niemand gehoord die de update al binnen heeft gekregen na het afsluiten van een abonnement, of toch wel? Alleen eventueel via de 'kopen>annuleren>abo' procedure misschien.

Voor iedereen die in hetzelfde schuitje zit: veel geduld toegewenst! :*)
Dit is erg mooi! Ik hoop dat je zo beter mobiel bent en veilige km’s kunt maken

• EVOTWEAKERS
Richh schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:30:
[...]

Had je (in het verleden) de full package betaald?

Of heb je alleen gesubt, gecancelled en daarna weer gesubt?
Nee, geen FSD in 1 keer betaald (nu of geschiedenis) heden alleen het €99,- per maand pakket subscribed - nadat het lang duurde gecancelled - en dan als laatste weer subscribed!

[ Voor 11% gewijzigd door EVOTWEAKERS op 13-04-2026 16:39 ]

• gjcvro
ths1986 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:30:
[...]

Weet je dat zeker? ook geen calibratie oid? Eerder kwam de monteur bij mij aan huis, maar mocht en kon deze terugroepactie niet uitvoeren. Ik moest daarvoor een nieuwe afspraak maken bij hun in de werkplaats.
Ik heb er naast gezeten terwijl hij de ruit schoonmaakte..

[ Voor 4% gewijzigd door gjcvro op 13-04-2026 16:36 ]

• EVOTWEAKERS
thomas.tnc schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:34:
[...]

Oke goeie vondst, misschien is dit het wel. Ik ga dit nu ook proberen en zal straks ff laten weten of het heeft geholpen. Wel zag ik ook in mijn service tabje de melding om de camera te laten reinigen, heb jij deze ook openstaan?
Geen openstaande servicemeldingen..

• walto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:07
yamanguy schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:13:
[Afbeelding]. Wat betekent dit? Maar als ik kijkt naar menu er is geen fsd om aan en uit te zetten. Ik snap niks meer
och, bij jou geeft de AI assistant nog aan dat er bepaalde diensten zoals Autosteer beschikbaar zijn (en het echte FSD wordt daarbij dus niet genoemd...)

Bij mij geeft hij nog veel stelliger aan dat volledig FSD Supervised beschikbaar is, en een update echt niet nodig is.

Maar helaas, toch geen FSD in het menu. Denk toch echt dat die update naar 2026.3.8 ook gewoon nodig is. Bij mij, en bij jou.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfRP8c9kRj1Qku32h52h1l9Vc5Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NhcaJpQ1flAF6EHOeuPAWxU9.png?f=fotoalbum_large

dus gewoon (on)geduldig wachten tot je (eindelijk) de update krijgt.

Enjoying life

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:57

Cordon

Lievelings jankert

ths1986 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:28:
[...]

Ik begreep eerder van Tesla monteur dat ze dit niet ter plekke kunnen uitvoeren maar enkel bij Tesla in de werkplaats. Daarvoor heb ik nu een nieuwe afspraak moeten maken.
Bijzonder. Ik maakte een afspraak voor Utrecht (over 38 dagen) en toen zei de app dat dit wel kon en meteen donderdag kon. Nou ik hoor het donderdag wel. Misschien dat het wel kan als het in een parkeergarage is, overdekt, genoeg ruimte. :P

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:08
Het heeft echt geen zin om hier die AI-antwoorden te dumpen. Dat gaat toch nergens over en wat er uit komt kunnen we niet vertrouwen. Tuurlijk is FSD gewoon beschikbaar in eerdere softwareversies. Maar niet in Nederland, dat is het verschil.

• Davidas
ths1986 schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:28:
[...]

Bij mij is het een paar weken geleden gewoon thuis uitgevoerd.

• Davidas
Cordon schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:44:
[...]

Bijzonder. Ik maakte een afspraak voor Utrecht (over 38 dagen) en toen zei de app dat dit wel kon en meteen donderdag kon. Nou ik hoor het donderdag wel. Misschien dat het wel kan als het in een parkeergarage is, overdekt, genoeg ruimte. :P
Kan ook buiten, is laatst bij mij gedaan.

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:57
Ik had mijzelf al de notitie gemaakt dezelfde vraag over een maand hier te stellen als iedereen er een poosje mee onderweg is. Ben in de markt voor een nieuwe lease en waar ik normaal nooit naar Tesla had gekeken denk ik nu: toch wel grappig met veel zakelijke kilometers elke dag.

Maar daarom dan ook erg skeptisch: is het alleen even grappig of voegt het écht iets toe? Het gevoel van: als ik dan toch moet mee kijken, kan ik net zo goed zelf rijden overheerst nu nog….

• Kingfisher1978
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bmu3LQkbcpBE9y2e7mgzlIYAWpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e5HC5WQLNlrNmPKK4OzPPOdB.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb alleen de melding voor het schoonmaken van de voorruit Bij de camera.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:27

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hier weer de link. Dank aan alle respondenten.

Weer een AI samenvatting:
Update FSD Sheet (N=227)

Koops vs Abonnement
  • FSD Koop: 41% heeft de update binnen (28/69).
  • FSD Abonnement: Slechts 1,3% heeft de update (2/151).
Bouwjaren:
  • 2026: Koploper qua kansen (24% is voorzien).
  • 2025: Koploper qua volume (14 stuks voorzien).
  • 2019 t/m 2022: Uit 27 reacties in deze groep is de score nog altijd 0.
Model 3 vs Model Y
  • Model Y: Loopt iets uit met 17 updates op 109 auto's (~16%).
  • Model 3: Volgt met 13 updates op 103 auto's (~13%).
  • S en X rijders vallen vooralsnog buiten de boot (0 op 12).

• gjcvro
Davidas schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:45:
[...]

Kan ook buiten, is laatst bij mij gedaan.
Kan me alleen voorstellen dat het lastig is als het regen, want hij wilde hier wel ff kijken met een zaklampje hoe erg het was. En hij hield er even een paraplu boven tegen de zon. Maar stond gewoon buiten op de oprit.

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Niek

f.k.a. The_Surfer

thomas.tnc schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:34:
[...]

Als dit bij jou helpt ga ik het ook doen. Ik heb ook vrijdagnacht het abbo genomen, maar tot nu toe nog geen update...

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Nou 100 km ronde gedaan, FSD doet het echt goed!

Ja hij is wat traag over rotondes, en in het algemeen.. maar ik heb zo goed als 0 interventies gehad.

Highlight:
Uit bedrijf staande stoplichten, knipperend oranje, gewoon uitgevoerd zoals het zou moeten
Bij een rotonde bleef de auto stilstaan, dus ik wil gasgeven, komt er een fietser aan die fsd wel had gezien maar ik niet. Onterechte interventie van mijzelf.

Wat ik nog niet snap
- snelheid instelling, voor de lol op een 80 weg naar 100 verhoogd, maar auto blijft gewoon 80 rijden.
- De dynamische snelheid aanpassings knop die nieuw is in FSD die aan de hand van omstandigheden de snelheid zal aanpassen lijkt niks te doen, aan of uit ik merk echt totaal geen verschil.

Zijn dit gewoon twee dingen die ons de illusie van controle moeten geven?

[ Voor 11% gewijzigd door Gyrolion op 13-04-2026 17:06 ]

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:22
Wat bedoelde je met 'stuck'? Heb je eerst FSD gekocht (zoals anderen gedaan hebben om de update eerder te krijgen), daarna restitutie aangevraagd, vervolgens een abonnement genomen, en nu het abonnement gecanceld omdat het niet verder ging — om het daarna weer opnieuw te nemen?

PSN: FreakGIB

LigeTRy schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:28:
[...]

Ik zie op X al veel mensen al zelf filmen of (dus telefoon gebruiken) met FSD aan, ik hoop dat die allemaal snel een boete krijgen van de focusflitser :)
Misschien filmen ze het op een andere manier. Volgens deze post wordt er gedetecteerd als je een mobiel vast hebt en komt de melding 'Leg het apparaat weg'

• EVOTWEAKERS
FreakGIB schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:04:
[...]

Wat bedoelde je met 'stuck'? Heb je eerst FSD gekocht (zoals anderen gedaan hebben om de update eerder te krijgen), daarna restitutie aangevraagd, vervolgens een abonnement genomen, en nu het abonnement gecanceld omdat het niet verder ging — om het daarna weer opnieuw te nemen?
Nee, zie mijn eerdere reactie!

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:14
Jij hebt abbo genomen? Welke auto?

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
EVOTWEAKERS schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:09:
[...]

Nee, zie mijn eerdere reactie!
Ik heb zojuist geannuleerd en weer opnieuw aangemeld. Ben benieuwd!

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

JayJavier schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:14:
[...]

Ik heb zojuist geannuleerd en weer opnieuw aangemeld. Ben benieuwd!
Voordat ik ook dit soort acties ga ondernemen wacht ik eerst even jullie ervaringen af. Ook ik kan natuurlijk niet wachten, maar niet dat dit in lijn staat met de laadpoort drie kusjes geven en daarna de update binnen krijgen

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 11:52
GeNiTaLiX schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:21:
[...]

Voordat ik ook dit soort acties ga ondernemen wacht ik eerst even jullie ervaringen af. Ook ik kan natuurlijk niet wachten, maar niet dat dit in lijn staat met de laadpoort drie kusjes geven en daarna de update binnen krijgen
Dit, blijf graag op de hoogte! _/-\o_

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:09
Net ook door Tesla op de app bevestigd door service: het laten reinigen van de camera's heeft *geen* invloed op het kunnen aanschaffen/gebruiken van FSD.

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:44
walto schreef op maandag 13 april 2026 @ 16:39:
[...]

och, bij jou geeft de AI assistant nog aan dat er bepaalde diensten zoals Autosteer beschikbaar zijn (en het echte FSD wordt daarbij dus niet genoemd...)

Bij mij geeft hij nog veel stelliger aan dat volledig FSD Supervised beschikbaar is, en een update echt niet nodig is.

Maar helaas, toch geen FSD in het menu. Denk toch echt dat die update naar 2026.3.8 ook gewoon nodig is. Bij mij, en bij jou.

[Afbeelding]

dus gewoon (on)geduldig wachten tot je (eindelijk) de update krijgt.
Tesla zelf zegt daar toch iets anders over;

“Het abonnement op Full Self-Driving (Supervised) voor uw Model 3 met het VIN LRWxxxxx is bevestigd en gaat in zodra de software in uw Tesla is geïnstalleerd.

• Dekleijn
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 11:53
Was je toen ook gebeld door Tesla? Ik was niet in de gelegenheid om op te nemen….

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:32
ik ga dit ook maar eens proberen

• robertbuzink
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13-04 19:29
Ik zie dit in de Tesla app van mijn HW3 Tesla Y uit 2024 (ik heb EAP, vandaar de lagere prijs) . FSD "Capability" ipv "Supervised" . Is dat omdat ik een HW3 heb en FSD 12 krijg ipv 13 oid? Of heet het bij iedereen zo?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cmt6j7LJW92X8smdo208qiWK0gU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/cVJ3jcmvKivftoM5VWN4YrXb.jpg?f=user_large

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

robertbuzink schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:36:
Ik zie dit in de Tesla app van mijn HW3 Tesla Y uit 2024 (ik heb EAP, vandaar de lagere prijs) . FSD "Capability" ipv "Supervised" . Is dat omdat ik een HW3 heb en FSD 12 krijg ipv 13 oid? Of heet het bij iedereen zo?[Afbeelding]
omdat je HW3 hebt. deze ronde van FSD is enkel voor HW4 dit abbo geeft je niets extra’s omdat je al EAP hebt.

Hilary Duff 4-Life

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12:42
Als ik fsd koop, hoe kan ik hem erna dan opzeggen? Gaat dat makkelijk ? Hoe snel geld terug ?

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Opzouten schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:39:
Als ik fsd koop, hoe kan ik hem erna dan opzeggen? Gaat dat makkelijk ? Hoe snel geld terug ?
Yes, zoek dat even op Tesla.com en rapporteer terug 😂

Hilary Duff 4-Life

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:01
Net terugweg van werk naar huis, touristische route genomen, 2:15u gedaan over 92 km :+

1x ingegrepen omdat er een vuilniswagen op me af reed, was vast goed gegaan.

Verder perfect. Zal er een filmpje van maken morgen. Veel 60 weg en ingewikkeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Mar.tin op 13-04-2026 17:42 ]

• RemmesB
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:19
FSDee schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:34:
[...]

Dito bij mij, ook een Splaid uit 2023, geen abo en geen afkoop meer mogelijk, balen.
Wel kan ik nog EAP aanschaffen, wat ik nu overweeg om de maandkosten evt te drukken.

Dit topic lezende lijkt het erop dat de HW4 auto's met Phoenix SAR-radar (MX en MS) zijn uitgesloten, kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?
Kan niets bevestigen/ontkrachtigen. Ik kan wel beamen dat bij mij de mogelijkheid tot koop (voor mij vanaf EAP) sinds gisteren weg is én er geen abbo beschikbaar is voor mijn MX uit 2023 met HW4.

Ik vrees dat ze alleen de nieuwere MY en M3 met HW4 hebben goedgekeurd omdat dit bij elkaar natuurlijk een veelvoud zijn van de MX en MS HW4 die in Nederland rondrijden.

Wel jammer, maar het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de MS en MX een andere interface hebben.
Mar.tin schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:58:
https://stats.ams-ix.net/index.html

Je zou vermoeden dat ze op daluren deze data het netwerk over slingeren. Lijkt ook wel te kloppen :)

Edit:

Eerste stukje van de heenweg vanmorgen, incluus spitsstrook A50. Hij rijdt ze prima, maar hij wil ook graag INHALEN!! (ook als je de limit < snelheid vrachtwagen zet :+)

Edit 2: Stukje rit vervangen door de hele rit Apeldoorn - Nieuwegein :)

[YouTube: Tesla FSD Netherlands V14.2.2.5 First Drive Full Drive Apeldoorn - Nieuwegein]
Mooi, de A27 spitsstrook op/afrit markeringen geen zonder probleem. Ik denk wel dat jij heel blij zou worden van Sloth mode.
Dat ie op het eind verkeerd rijdt is denk ik ook door de vreemde pijl volgorde op de linker rijstrook die pas na de afrit ook naar rechts aangeven. Gaf de navigatie het wel goed aan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1YyE-s4yjlScURRPMkAGpXB5NME=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/zFXhsaGrSzpB4wD5zn9g5cxS.png?f=user_large

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

UPDATE KOMT NU BINNEN!

Home Assistant addon ging af:

🚗 Tesla software-update beschikbaar.

Huidige versie: 2026.2.3
Nieuwe versie: 2026.3.6

De update wordt automatisch geïnstalleerd tussen 19:00 en 06:00 als de auto thuis staat en in Park staat.
https://stats.tessie.com/versions/2026.3.6

Model Y Juniper Mei 2025
FSD Gekocht gister om 23:00

[ Voor 94% gewijzigd door JoeBlack2k op 13-04-2026 17:48 ]

Hilary Duff 4-Life

• NLM1K
Bij mij komt de FSD update nu binnen! Gisterenavond gekocht, geen abonnement. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inr6VV8YjIAsEHg-FQv-65ppbfg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5qUl7G38ocTem8ptcdQOp33p.png?f=fotoalbum_large

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:03

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:47:
UPDATE KOMT NU BINNEN!

Home Assistant addon ging af:

🚗 Tesla software-update beschikbaar.

Huidige versie: 2026.2.3
Nieuwe versie: 2026.3.6

De update wordt automatisch geïnstalleerd tussen 19:00 en 06:00 als de auto thuis staat en in Park staat.
https://stats.tessie.com/versions/2026.3.6
Weer de avond wave, had je FSD koop of sub?
Ik heb nog steeds geen update binnen :(

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• Agorias
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:42
Bij mij komt hij nu ook binnen! Ik heb afgelopen zaterdag een abonnement afgenomen. Vanochtend heb ik FSD gekocht, om het weer te restitueren als de update binnen is. Ik sluit dan weer een abonnement af. Deze tactiek werkt dus goed :). MY december 2025.

[ Voor 5% gewijzigd door Agorias op 13-04-2026 17:51 ]

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

revolution-nl schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:49:
[...]

Weer de avond wave, had je FSD koop of sub?
Ik heb nog steeds geen update binnen :(
Gister avond gekocht, ik doe zo refund en abbo

Hilary Duff 4-Life

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GeNiTaLiX

Naapje

Die gok voor 7500 durf ik niet te nemen

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-04 19:47
Hier ook. 2 uur geleden gekocht. Heb 'm al bijna binnen. 2025 Y.

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:52:
[...]

Gister avond gekocht, ik doe zo refund en abbo
Kan je hier laten weten hoe dat proces verloopt en of je na de refund teruggezet wordt op oude software.
Als dit goed werkt ga ik dit ook doen, ben dat wachten helemaal beu.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

revolution-nl schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:55:
[...]

Kan je hier laten weten hoe dat proces verloopt en of je na de refund teruggezet wordt op oude software.
Als dit goed werkt ga ik dit ook doen, ben dat wachten helemaal beu.
ik ben niet de eerste hier, heb het afgekeken. ik laat het je weten maar het is al proven. je blijft op de software en kan gewoon abbo aanzetten

Hilary Duff 4-Life

• Opzouten
Kan helaas fsd niet kopen. Als ik klik op toevoegen zit het in m’n winkelwagen zegtie om vervolgens geen reactie te geven als ik dan op winkelwagen klik…

• Hype
  • Registratie: April 2026
  • Nu online
Hmm krijg m zelf nog niet binnen. Gisteravond ook gekocht, abo gecanceld. Grrr

• JayJavier
  • Nu online
JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:56:
[...]

ik ben niet de eerste hier, heb het afgekeken. ik laat het je weten maar het is al proven. je blijft op de software en kan gewoon abbo aanzetten
Waar kan ik, met zekerheid, zien dat een refund mogelijk is binnen x uur?

• Gyrolion
  • Nu online
JayJavier schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:03:
[...]

In de app bij upgrades staat het in de fine print.

• NLM1K
[...]

https://www.tesla.com/nl_nl/support/upgrades

• gjcvro
JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 17:56:
[...]

Ik denk dat Tesla het niet zo heel erg boeit, maar zou er zelf heel snel een stokje voor gaan steken. Of heel laks worden met terugbetalen :9

• Masterchiev
gjcvro schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:04:
[...]

Ik denk dat Tesla het niet zo heel erg boeit, maar zou er zelf heel snel een stokje voor gaan steken. Of heel laks worden met terugbetalen :9
Ze hadden die updates gewoon beter moeten regelen. Dit is natuurlijk een drama op deze manier haha. De mens is innovatief en zoekt oplossingen.

• Gyrolion
  • Nu online
gjcvro schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:04:
[...]

Hoezo? Over een paar weken heeft de hele hw4 vloot de FSD update. Boeit Tesla niet dat sommige het wat eerder hebben.

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

[...]

de laatste stap net voor betalen in kleine lettertjes:

“48 uur na aankoop is geen restitutie voor upgrades mogelijk. Een restitutie kan slechts één keer per upgrade worden aangevraagd. Upgrades die samen zijn aangeschaft, worden samen volledig gerestitueerd”

Hilary Duff 4-Life

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dan is de vraag als je nu geabboneerd hebt, alsnog koopt, geen update krijgt maar wel de refund aanvraagd, daarna weer FSD met abbonement neemt je niet weer achteraan de queue komt.

• Masterchiev
Gyrolion schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:05:
[...]

Hoezo? Over een paar weken heeft de hele hw4 vloot de FSD update. Boeit Tesla niet dat sommige het wat eerder hebben.
Denk het wel hoor. Administratief is het best een hoop werk die refunds verwacht ik.

• JayJavier
  • Nu online
Gyrolion schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:04:
[...]

In de app bij upgrades staat het in de fine print.
Ah, wordt ook direct afgehaald. Ga niet € 7.500 wachten op terugbetalen. Dus nu zojuist voor de 3de keer maar geabboneeerd haha!

• Masterchiev
JayJavier schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:08:
[...]

Ah, wordt ook direct afgehaald. Ga niet € 7.500 wachten op terugbetalen. Dus nu zojuist voor de 3de keer maar geabboneeerd haha!
Creditcard?

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

JayJavier schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:08:
[...]

Je had gedacht dat ze het over een jaartje eraf halen 😂

Hilary Duff 4-Life

• JayJavier
  • Nu online
Mijn cc limiet ligt lager (ik gebruik sporadisch mijn cc). Ik ga gewoon wachten. Heb nu 3x geabonneerd. Misschien werkt dat ook wel ;)

• JayJavier
  • Nu online
JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:08:
[...]

Je had gedacht dat ze het over een jaartje eraf halen 😂
Nee, wellicht bij de daadwerkelijke update zoals ook bij het abonnement.

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:19
Masterchiev schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:07:
[...]

Denk het wel hoor. Administratief is het best een hoop werk die refunds verwacht ik.
Lijkt mij een volledig automatisch proces

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

JayJavier schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:09:
[...]

Nee, wellicht bij de daadwerkelijke update zoals ook bij het abonnement.
maar dat us dus redelijk instant. ik lees al 4 mensen die van gister tot vanochtend nu de upgrade krijgen

Hilary Duff 4-Life

• Gyrolion
  • Nu online
Masterchiev schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:07:
[...]

Bij zo een groot bedrijf met zo gigantisch veel transacties per dag gaat dat geautomatiseerd.
Ik kreeg op zondag de refund redelijk direct terug gestort.
Lijkt me niet dat iemand hier nonstop nummertjes in zit te vullen. 😂
Al die 10000en abonnementen werelswijd met de hand doen.

• Masterchiev
Hopelijk geven ze gewoon de update snel vrij voor iedereen. Kan nooit lang meer duren denk ik.

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:00
Masterchiev schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:13:
Hopelijk geven ze gewoon de update snel vrij voor iedereen. Kan nooit lang meer duren denk ik.
Eens vooruit met de geit

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• Opzouten
Is me gelukt te kopen hopelijk lukt het zo…
Heb wel via iDEAL betaald

[ Voor 23% gewijzigd door Opzouten op 13-04-2026 18:18 ]

• Agorias
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:42
Hoe lang duurt de install? Kan ik over een uurtje gaan toeren 😀?

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Gyrolion schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:13:
[...]

Bij zo een groot bedrijf met zo gigantisch veel transacties per dag gaat dat geautomatiseerd.
Ik kreeg op zondag de refund redelijk direct terug gestort.
Lijkt me niet dat iemand hier nonstop nummertjes in zit te vullen. 😂
Al die 10000en abonnementen werelswijd met de hand doen.
Ja dat is Sjoerd de uitzendkracht, 12,50 per uur.

Hilary Duff 4-Life

• Boy1308
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:51
Ok, weekje vakantie geweest met gezin en deze pagina is precies ontploft. Ben wel jaloers op nl voor ene keer (Belg hier) ;)

Vraagje, is de combo van een YP en FSD aan te raden? Want denk niet dat ie harder gaat accelereren met een performance tov een “trager” model?

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Opzouten schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:15:
Is me gelukt te kopen hopelijk lukt het zo…
Heb wel via iDEAL betaald
Vanvond rond 22:00 misschien? anders morgen denk ik

Hilary Duff 4-Life

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Boy1308 schreef op maandag 13 april 2026 @ 18:20:
Ok, weekje vakantie geweest met gezin en deze pagina is precies ontploft. Ben wel jaloers op nl voor ene keer (Belg hier) ;)

Vraagje, is de combo van een YP en FSD aan te raden? Want denk niet dat ie harder gaat accelereren met een performance tov een “trager” model?
Als ik zo de ervaringen lees is het accelereren niet om naar huis te schrijven dus daar heb je geef P voor nodig haha

Hilary Duff 4-Life

Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.