• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:32
Arthurosb schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:08:
[...]

Dat is toch gewoon fsd maar enkel snelweg?
Nee EAP was/is voor de landen waar geen FSD beschikbaar was/is. Dat is geen FSD op de snelweg.

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:20

Cordon

Lievelings jankert

JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:08:
[...]

Mooie test! als het goed is doet hij alles op zicht.. dus dat zou goed moeten gaan.
Zal het testen, als de update doorkomt (Verdorie) :P

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

JoeBlack2k

I Love Hilary

Arthurosb schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:08:
[...]

Dat is toch gewoon fsd maar enkel snelweg?
Dat zou je denken. maar op dit moment is FSD echt een compleet andere "stack" dan de normale firmware
pas als je FSD hebt gekocht en geactiveerd dan gaat die stack aan.

EAP draait nog op oude non-FSD stack V11 zelfs nog met wat aanpassingen afgelopen jaren maar wordt niet ge-update naar V14

Hilary Duff 4-Life

• otte93
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 14-04 10:37
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3GWYujgKODjCxvBL8irKQZdH1gw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KRWZ1BKAYMdsCukyW2WaLkoo.jpg?f=fotoalbum_large

Blijkbaar dus echt alleen voor HW4

• Hype
  • Laatst online: 21:58
JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:11:
[...]

Dat zou je denken. maar op dit moment is FSD echt een compleet andere "stack" dan de normale firmware
pas als je FSD hebt gekocht en geactiveerd dan gaat die stack aan.

EAP draait nog op oude non-FSD stack V11 zelfs nog met wat aanpassingen afgelopen jaren maar wordt niet ge-update naar V14
Maar zal die stack dan nog wel in de achtergrond blijven staan voor als je FSD abo verloopt? Ik heb zelf EAP. Lijkt me niet dat hij weer een downgrade moet uitvoeren. Zou lekker zijn als ze het stukje FSD op de snelweg toch in EAP hebben gestopt. Maar zal wel niet.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:45
Je kunt in je auto gewoon zien welke HW-versie je hebt in je auto, in het software-menu. Dat vragen aan een ai-bot lijkt me niet geheel foutloos

• otte93
  • Laatst online: 14-04 10:37
Blik1984 schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:19:
[...]

Je kunt in je auto gewoon zien welke HW-versie je hebt in je auto, in het software-menu. Dat vragen aan een ai-bot lijkt me niet geheel foutloos
Klopt,
Dat heb ik nu ook gedaan. Maar het is dus wel echt alleen voor HW4..

• DS7
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-04 09:44

DS7

Nexz schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:37:
Net met Tesla R'dam gebeld en het verhaal van de medewerker is als volgt: 'er is iets fout gegaan aan de Tesla kant waardoor HW4 Model S/X geen FSD kunnen kopen en HW3 wél'. Genoteerd en op de grote berg met meldingen gegaan en ik moest einde van de week maar nog eens kijken -O-. TAKE MY MONEY! :-(
Niet op de grote berg. Ze zijn ermee bezig en zou later vandaag opgelost moeten zijn.

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:53
ZeRoC00L schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:08:
[...]

Kaarten staan daar redelijk los van. Deze worden ook continue in de achtergrond over de 4G verbinding gedownload. Aanpassingen op de kaart gebeurt namelijk ook zonder dat er een nieuwe versie uitkomt.
Ja en nee. De kaarttegels die wij zien worden inderdaad sneller geüpdatet en komen van Google. Maar die kaart 'ziet' je Tesla navigatie niet, die gebruikt een eigen kaart en die komt van een andere bron af. Het blauwe navigatie-lijntje dat bovenop de zichtbare kaart geplaatst wordt komt dus van de eigen kaart en als je goed kijkt zal je heel vaak zien dat het vaak net niet overeen komt met de Google kaart die wij zien.

Ik heb dan ook een situatie waar een kruispunt is omgezet in een rotonde. De navigatiekaart weet niet dat het een rotonde is geworden, maar de Google-kaart die wij zien wel. Gevolg: blauwe lijntje gaat dwars door de rotonde heen en de navigatie-instructies tonen niets van een rotonde. FSD zal dus ook 'verast' kunnen worden van een rotonde die het niet verwacht had.

Dus: de kaart die wij zien zijn slechts afbeeldingen voor de auto waarop de interne navigatiekaart bovenop gerendered wordt als je navigeert.

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57
Wat zou Tesla ervan weerhouden om een update schedule te delen op X - gespecificeerd naar model, jaar, hw variant etc. Voeg daar een voorbehoud in en het scheelt je een boel gegis en overbelaste klantenservices.

Zou voor m’n eigen gemoedsrust ook goed zijn 😜

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:08
DS7 schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:22:
[...]

Niet op de grote berg. Ze zijn ermee bezig en zou later vandaag opgelost moeten zijn.
Zo was het mij wel verteld... maar I'll take it! _/-\o_ Yes please!

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:54
Michiele93 schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:31:
Wat zou Tesla ervan weerhouden om een update schedule te delen op X - gespecificeerd naar model, jaar, hw variant etc. Voeg daar een voorbehoud in en het scheelt je een boel gegis en overbelaste klantenservices.

Zou voor m’n eigen gemoedsrust ook goed zijn 😜
Als je hem echt wilt, kopen, wachten op update, updaten, restitutie, en dan abbo afsluiten.
En binnen 48 uur moet je de restitutie aanvragen in de app, anders is er een hoop geld verdampt.

Maar dan moet je niet al een keer eerder FSD hebben gekocht want dan mag je geen restitutie aanvragen.

[ Voor 7% gewijzigd door Gyrolion op 13-04-2026 10:37 ]

• loxr25
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:46
Straf, tis niet dat we dat al een heel weekend aan het zeggen zijn 😆

• walto
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:14
Gyrolion schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:37:
[...]

Als je hem echt wilt, kopen, wachten op update, updaten, restitutie, en dan abbo afsluiten.

Maar dan moet je niet al een keer eerder FSD hebben gekocht want dan mag je geen restitutie aanvragen.
daar zou ik ook geen magie van verwachten hoor.

Ik heb hem gekocht (in Feb al en over laten zetten naar mijn model Y die 29 maart is geleverd). Bij mij zou, volgens Tesla, zelfs al af fabriek software geinstalleerd moeten zijn waar de juiste FSD in zit (2026.2.200.1 zou FSD 14.2.2.5 bevatten).

Maar ik wacht ook gewoon, net zoals zovelen denk ik, nog op activatie.

Dus denk niet dat als je het nu koopt, je het meteen geupdate en geactiveert krijgt. Hoe snel en wanneer wel, weet op dit moment eigenlijk niemand behalve Tesla zelf die er niets over zegt.

Enjoying life

• Gyrolion
walto schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:41:
[...]

daar zou ik ook geen magie van verwachten hoor.

Ik heb hem gekocht (in Feb al en over laten zetten naar mijn model Y die 29 maart is geleverd). Bij mij zou, volgens Tesla, zelfs al af fabriek software geinstalleerd moeten zijn waar de juiste FSD in zit (2026.2.200.1 zou FSD 14.2.2.5 bevatten).

Maar ik wacht ook gewoon, net zoals zovelen denk ik, nog op activatie.

Dus denk niet dat als je het nu koopt, je het meteen geupdate en geactiveert krijgt. Hoe snel en wanneer wel, weet op dit moment eigenlijk niemand behalve Tesla zelf die er niets over zegt.
Ik geef ook geen garantie.
Maar dit is precies de methode hoe ik hem nu heb bemachtigd omdat ik ook ongeduldig was.

Maar kan natuurlijk ook gewoon een kwestie van geluk zijn geweest.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05
WvB22 schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:52:
[...]

Ja ik snap deze ook wel. Fietser maakt de bocht nog niet. FSD maakt een razendsnelle berekening: deze komt voor de auto terecht als hij deze lijn blijft volgen. Ik moet langzamer als ik een noodstop zou moeten maken en ik op tijd tot stilstand moet komen. Auto gaat snel vertragen. Jij schrikt je kapot want wij "vertrouwen" erop dat de fietser gewoon die bocht gaat maken. Tesla gaat in de ankers tot hij zeker weet: gevaar is geweken. Lastig dit. Als je gaat programmeren dat ie er op gaat vertrouwen dat fietsers geen rare dingen doen (wat ze dus wel vaak doen) dan is ie te laat voor een noodstop. Laat je dit gaan dan heb je het probleem dat mensen achterop klappen of minstens even geërgerd toeteren. Sticker op je auto: houdt afstand, ik rijd met FSD. 🤣
En stikkers daar weer onder met uitleg wat FSD is >:)

PSN: FreakGIB

WvB22 schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:52:
[...]

Als je gaat programmeren dat ie er op gaat vertrouwen dat fietsers geen rare dingen doen
Das war mal. Er wordt niks meer geprogrammeerd, er wordt geleerd en getraind. En we weten inmiddels dat er vwb kwetsbare verkeersdeelnemers extreem vanuit wordt gegaan dat ze wel rare dingen doen

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:04
pdidi schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:51:
En we weten inmiddels dat er vwb kwetsbare verkeersdeelnemers extreem vanuit wordt gegaan dat ze wel rare dingen doen
En dit is het ding dus precies.

Pak de willekeurige commentsectie van Nu.nl tot zelfs Tweakers en het is "maar doet het wel voorzichtig genoeg met fietsers!?".
Terwijl als je nu de praktijkervaringen erbij pakt dan is het "het mag wel wat assertiever en sneller" :)

Die balans is super lastig te kwantificeren. Maar die gaat vanzelf verschuiven als die 90% van de samenleving die nu nog denkt dat het allemaal onmogelijk is, langzamerhand wordt overtuigd met dat het wèl kan.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Gyrolion schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:11:

- hij blijft heel vaak net onder het snelheidslimiet hangen, dus 60 rijd hij 57/58 , 80 rijd hij 78 etc. Je kan dan wel met je gaspedaal overrulen maar dan zakt hij snel weer terug.
- Ik heb zowel met de dynamische snelheid limiet of de vaste marge gereden, maar ik merk daarin geen verschil.
Heb je al eens geprobeerd om de optie Contextuele Maximum Snelheid uit te zetten. Dit is een nieuwe optie alleen voor EU en doet het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHM7iF-aBkmZp9zAsCpaUpEk59E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDjCk94M6ExhTJjrY1u6hKsA.jpg?f=fotoalbum_large

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:04
FSD op een Y Standard :)

En rijdend op eigen terrein, oftewel geen kaartdata vanuit Maps. Voor wie daar nog aan twijfelde.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Gyrolion
pdidi schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:01:
[...]

Heb je al eens geprobeerd om de optie Contextuele Maximum Snelheid uit te zetten. Dit is een nieuwe optie alleen voor EU en doet het volgende:
[Afbeelding]
Ik had die even aan en uitgezet maar ik merkte geen verschil.

Maar mss een keer dezelfde route rijden met de optie zowel aan als uit voordat ik een conclusie maak.

En wijzigt dit niet gewoon alleen de max snelheid die je ook met je scrollwiel kan bedienen?

[ Voor 7% gewijzigd door Gyrolion op 13-04-2026 11:24 ]

• xStunned
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:46
Ik zit hier nog steeds te wachten op de update, gelukkig zie ik ook al beelden voorbij komen dat een Model Y 2024 met HW4 de update ook gewoon krijgt:

https://x.com/tvanschadewijk/status/2043358005039603885

• Michiele93
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57
xStunned schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:16:
Ik zit hier nog steeds te wachten op de update, gelukkig zie ik ook al beelden voorbij komen dat een Model Y 2024 met HW4 de update ook gewoon krijgt:

https://x.com/tvanschadewijk/status/2043358005039603885
Model jaar is irrelevant voor de roll out. Alle updates zijn gegeven aan HW4 die een gezochte FSD hebben. Ik heb nog niks gezien van een roll-out naar subscriptions (zonder bijv eerdere aankopen of welke trick).
Richh schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:13:
[X]
FSD op een Y Standard :)

En rijdend op eigen terrein, oftewel geen kaartdata vanuit Maps. Voor wie daar nog aan twijfelde.
Jammer dat ie het niet met ASS deed, want daar heeft ie ruimte genoeg voor om mee te experimenteren

[ Voor 8% gewijzigd door pdidi op 13-04-2026 11:41 ]

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:10

yok

yok schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:39:
Hier is hij inmiddels ook binnen! FSD gekocht gisterenochtend. [Afbeelding]
Eerste ervaring: FSD rijdt behoorlijk goed, maar nog wel echt sloom. Alsof je bij een beginnende bestuurder in de auto zit. Hij remde ook 1x heel hard voor oranje licht. Maar verder gewoon flawless.

Ik denk overigens dat je prima FSD kan kopen, wachten tot update, restitutie kan doen en vervolgens het abonnement. Ik had ook binnen een dag na aanschaf FSD binnen.

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02:37
yok schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:37:
[...]

Eerste ervaring: FSD rijdt behoorlijk goed, maar nog wel echt sloom. Alsof je bij een beginnende bestuurder in de auto zit. Hij remde ook 1x heel hard voor oranje licht. Maar verder gewoon flawless.

Ik denk overigens dat je prima FSD kan kopen, wachten tot update, restitutie kan doen en vervolgens het abonnement. Ik had ook binnen een dag na aanschaf FSD binnen.
Laat ik heel eerlijk zijn: dat wil je ook wel. Ik denk dat als je auto als een maniak optrekt en remt en de wagen om de hoek boekt je in no time kotsmisselijk wordt. Ik heb dat ook als ik in de bus zit die als voor mijn doen veel te fel optrekt en remt. Ook met AutoPilot heb ik in de file vaak het gevoel dat het systeem veel te agressief optrekt en remt... Dus kom maar door met die chill mode op FSD.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05
hier mooi filmpje weer midden in Amsterdam heel veel voetgangers en fietsers die overal schijt aan hebben en toch word het netjes opgelost de bestuurder geeft wel heel soms een beetje gas om het wachten niet te lang te laten duren
wel 1 echte interventie

https://www.youtube.com/watch?v=vsmQrDqMwcI

PSN: FreakGIB

• yok

yok

Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:40:
[...]

Laat ik heel eerlijk zijn: dat wil je ook wel. Ik denk dat als je auto als een maniak optrekt en remt en de wagen om de hoek boekt je in no time kotsmisselijk wordt. Ik heb dat ook als ik in de bus zit die als voor mijn doen veel te fel optrekt en remt. Ook met AutoPilot heb ik in de file vaak het gevoel dat het systeem veel te agressief optrekt en remt... Dus kom maar door met die chill mode op FSD.
Ik rijd standaard ook op chill mode en ik snap dat hij wat rustiger rijdt, maar het gaat bijvoorbeeld ook om een rotonde op gaan of een afslag nemen. Hij doet heel voorzichtig. Dat valt natuurlijk te begrijpen, maar je bent zelf wel echt sneller. Benieuwd of dat Mad Max-profiel ook naar Nederland komt uiteindelijk.

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:53

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Hierbij nogmaals de link om de uitrol onder tweakers bij te houden.

AI update van de data:

Tussenstand FSD Update Sheet (N=159)
We hebben inmiddels flink wat meer data verzameld. Met ruim 150 reacties worden de patronen in de uitrol van Tesla duidelijk.

Algemene status:
  • N=159 reacties (perfect verdeeld: 74x Model 3, 74x Model Y).
  • 22 (14%) hebben de update binnen.
  • 134 (86%) staan nog in de wacht.
Koop vs. Abonnement (De harde blokkade):
  • FSD Gekocht: 43,5% is geüpdatet (20 op de 46).
  • FSD Abonnement: Slechts 1,9% is geüpdatet (2 op de 106).
Conclusie: Ondanks de grote(re) groep abonnees in de sheet, zijn er nog steeds maar twee met de update. Tesla rolt op dit moment simpelweg (bijna) alleen uit naar daadwerkelijke kopers.

Bouwjaren (Oud = koud):
  • 2026: Procentueel aan kop met 28% (5/18).
  • 2025: Maakt een enorme inhaalslag. In absolute aantallen de grootste groep met 10 updates (17%).
  • 2024 & 2023: Groeien langzaam mee.
  • 2022 en ouder: Tot nu toe 0 updates op 14 auto's. Oudere bouwjaren lijken achteraan in de rij te staan.
Model 3 vs. Model Y:
  • Model Y: 16% geüpdatet (12/74).
  • Model 3: 13,5% geüpdatet (10/74)
Conclusie: Waar eerder de Model 3 leek voor te lopen, is de focus nu flink verschoven naar de Model Y.

• Hype
Wel bijzonder dat het rijstrook wisselen dan weer niet in te stellen is op basis van een profiel bij FSD. Dat kan ik nu wel in EAP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qj2MgpGtShHkVkmYPrp_T5muroc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eD2R2AtIIDRY3beS3fsK9VgG.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen bij EAP moet je handmatig bevestigen met richtingaanwijzer.
Hoop dat deze config ook gewoon naar FSD komt.

• JP1310
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-04 04:06
Wat ik tot nu toe lijk te lezen is dat als je nu op versie 2026.2.3 zit nog ff geduld moet hebben.

Zit je op 2026.2.9.1 lijkt je er sneller bij te zitten.

Je gaat dan naar 2026.3.6...

Hoe dan ook, iedereen lekker ongeduldig. Ik iig wel 😇

• Empie69
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01:05
yok schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:37:
[...]
Voor mij (als leaserijder) helaas geen optie....

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40

GeNiTaLiX

Naapje

LtMarx schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:44:

AI update van de data:

We hebben inmiddels flink wat meer data verzameld. Met ruim 150 reacties worden de patronen in de uitrol van Tesla duidelijk.

Algemene status:
Conclusie: Ondanks de grote(re) groep abonnees in de sheet, zijn er nog steeds maar twee met de update. Tesla rolt op dit moment simpelweg (bijna) alleen uit naar daadwerkelijke kopers.

Bouwjaren (Oud = koud):
  • 2025: Maakt een enorme inhaalslag. In absolute aantallen de grootste groep met 10 updates (17%).
  • 2022 en ouder: Tot nu toe 0 updates op 14 auto's. Oudere bouwjaren lijken achteraan in de rij te staan.
Model 3 vs. Model Y:
Conclusie: Waar eerder de Model 3 leek voor te lopen, is de focus nu flink verschoven naar de Model Y.
Even de chick vraag ik had hem gisteren al ingevuld. Maar hoe zorg je dat veranderingen ook worden bijgewerkt?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22:47
JP1310 schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:48:
Wat ik tot nu toe lijk te lezen is dat als je nu op versie 2026.2.3 zit nog ff geduld moet hebben.

Waar haal je dit vandaan? Mijn auto zit op 2026.2.9.1. _/-\o_

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

GeNiTaLiX schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:51:
[...]

Even de chick vraag ik had hem gisteren al ingevuld. Maar hoe zorg je dat veranderingen ook worden bijgewerkt?
als je inlogt met je google account tijdens het invullen kan je je ingevulde antwoorden terughalen en aanpassen dacht ik

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:40

GeNiTaLiX

Naapje

LtMarx schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:52:
[...]

als je inlogt met je google account tijdens het invullen kan je je ingevulde antwoorden terughalen en aanpassen dacht ik
Bij mij gebeurt dat niet, maar misschien ben ik de uitzondering op de regel. Wellicht goed om t lijstje op Tweakersnaam te doen en zodoende de regel te laten aanpassen? Misschien worden wijzigingen nu niet meegenomen en is de werkelijke situatie dus rooskleuriger ? :9~

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:57
Voor de mensen die "Full Self-Driving Capability" (HW3) hebben aangeschaft (abo). Hoe goed werkt die wisselen van rijstrook en navigeren.

Wellicht handig om een maandje te abonneren ivm vakantie.

• Gyrolion

Dit gaat niet op, ik zat op 2.3 en heb gewoon FSD nu.

• Pieterve
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:31
Voor de Belgen hier (als dat is toegelaten)

- gisteren in NL gereden, maar FSD werkt niet als Belg. (Het land van registratie VIN is dus bepalend)

- blijkbaar is het ook een bevoegdheid van de gewesten, dus de goedkeuring zal op z’n belgisch verlopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDJ3Yj9czbTbDJudLe0gctDDcvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1pva37ESMZw7xKsY3eqqOIt.jpg?f=fotoalbum_large

• Odie
LtMarx schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:44:

AI update van de data:

Algemene status:

Bouwjaren (Oud = koud):
Model 3 vs. Model Y:
Dat er voorkeur wordt gegeven aan de Model Y is misschien te kort door de bocht. Het kan ook komen omdat er simpelweg veel meer Model Ys dan Model 3s met hw4 zijn en dat dat extra verstevigd wordt door de verhouding koop/huur FSD verdeeld over die auto’s.

• yok

yok

Ik had 2026.2.3 en kreeg binnen een dag FSD na aanschaf, dus weet niet of dit klopt. (n=1)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Pieterve schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:04:
Voor de Belgen hier (als dat is toegelaten)

- gisteren in NL gereden, maar FSD werkt niet als Belg. (Het land van registratie VIN is dus bepalend)

- blijkbaar is het ook een bevoegdheid van de gewesten, dus de goedkeuring zal op z’n belgisch verlopen.

[Afbeelding]
Ik zie het zo gebeuren dat we straks in Vlaanderen op FSD rijden en dan in Brussel/Wallonië terug manueel moeten rijden |:(

• Odie
Korvaag schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:56:
[...]

Beetje een self fulfilling prophecy he. Er staat een update aan te komen.. je hebt hem nog niet en dan probeer je dat en dan krijg je hem 1 a 2 dagen erna net zoals elke andere auto. Je zit alleen te flippen als er een update aan staat te komen. Niet 1 dag na de update.
Ja totaal niet wetenschappelijk bewezen causaal verband 🫣😌

Edit: typo negen/niet

[ Voor 3% gewijzigd door Odie op 13-04-2026 12:33 ]

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:17
Fire69 schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:09:
[...]

Ik zie het zo gebeuren dat we straks in Vlaanderen op FSD rijden en dan in Brussel/Wallonië terug manueel moeten rijden |:(
Het is wel zo, als hij in België kan rijden, dan kan hij in elke land van de wereld rijden!

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• JP1310
Davidas schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:51:
[...]

Waar haal je dit vandaan? Mijn auto zit op 2026.2.9.1. _/-\o_
Als ik de reacties in app groepen lees lijkt dit een gemeenschappelijke deler te zijn. Ennn mensen zoeken naar verklaringen haha.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:05
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:09:
[...]

Ja totaal negen wetenschappelijk bewezen causaal verband 🫣😌
Lol wetenschappelijk bewezen :D

UNOX: The worst operating system

• JP1310
yok schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:09:
[...]

Ik had 2026.2.3 en kreeg binnen een dag FSD na aanschaf, dus weet niet of dit klopt. (n=1)
Haha, iedereen zoekt verklaringen.

Had jij FSD eerder al gekocht? Of gewoon nieuw Abo?
Had je

• yok

yok

JP1310 schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:12:
[...]

Haha, iedereen zoekt verklaringen.

Had jij FSD eerder al gekocht? Of gewoon nieuw Abo?
Had je
FSD gisterenochtend gekocht, vannacht de update gekregen. Ik zou 'm nu voor een restitutie kunnen indienen, maar ik houd FSD omdat ik EAP eerder ook al heb gekocht - in de hoop dat ik ooit nog FSD kan meenemen naar mijn nieuwe Tesla.

• EVOTWEAKERS
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01:45
Raar ik heb een FSD abonnement aangeschaft op 11 april om 08:22 uur en heb nog steeds geen update / activatie? Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? 8)7

• j0rdii
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:48
EVOTWEAKERS schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:26:
Raar ik heb een FSD abonnement aangeschaft op 11 april om 08:22 uur en heb nog steeds geen update / activatie? Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? 8)7
Kopers hebben voorrang.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:39
EVOTWEAKERS schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:26:
Wauw, echt een unieke situatie.

Wellicht een idee om 1 of 2 pagina's te lezen als begin?

• titushenk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:02
apvanderwaal schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:41:
Iemand anders ook last dat premium connectivity na de FSD update niet meer beschikbaar is? Helaas gaat het bij mij via prive lease dus even mailtje gestuurd.

Eerste 2 test drives met FSD vallen niet tegen!
Ja ik heb hetzelfde, ook een private lease.

• Odie
Korvaag schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:11:
[...]

Of je worst lust

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

GeNiTaLiX schreef op maandag 13 april 2026 @ 11:54:
[...]

Bij mij gebeurt dat niet, maar misschien ben ik de uitzondering op de regel. Wellicht goed om t lijstje op Tweakersnaam te doen en zodoende de regel te laten aanpassen? Misschien worden wijzigingen nu niet meegenomen en is de werkelijke situatie dus rooskleuriger ? :9~
expres had ik dat niet gedaan om de resultaten anoniem te houden, ook niet afdwingen qua inloggen. Maar je hebt gelijk dat het nu wel kan vervuilen door dubbele invoer.

• Masterchiev
Korvaag schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:11:
[...]

🤣 professor heeft geteld.

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-04 13:49
Fire69 schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:09:
[...]

is nu ook al leuk in Baarle Nassau/Hertog waar je om de 5 meter de grens over rijdt

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:59
Is er al iemand de grens over geweest met FSD die daarvoor EAP had. Valt ie terug op EAP? En wat staat er in de voorwaarden voor opzegging FSD, terug naar andere stack, wel/geen EAP meer ? Basic autopilot? Ik verwacht het niet hoor, maar ja EAP wordt afgebouwd en wat gebeurt er over 3 jaar als ik FSD opzeg en er geen EAP meer is. Krijg je dan je geld terug (non-conformiteit).

• Hype
mv_ak schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:56:
Is er al iemand de grens over geweest met FSD die daarvoor EAP had. Valt ie terug op EAP? En wat staat er in de voorwaarden voor opzegging FSD, terug naar andere stack, wel/geen EAP meer ? Basic autopilot? Ik verwacht het niet hoor, maar ja EAP wordt afgebouwd en wat gebeurt er over 3 jaar als ik FSD opzeg en er geen EAP meer is. Krijg je dan je geld terug (non-conformiteit).
Ze kunnen niet iets afpakken waar je voor hebt betaald. Je houdt EAP dus.

• Korvaag
Masterchiev schreef op maandag 13 april 2026 @ 12:40:
[...]

🤣 professor heeft geteld.
Eens zien of ie ook geteld heeft in hoeveel topics dit ontkracht is :P maargoed hij is heel vriendelijk dus hij stikt er maar in :D

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:00
Nou, de eerste pakweg 260 237 FSD kilometers zitten erop. Nu moet er helaas even gewerkt worden, zometeen weer verder.

Ritje heenweg naar werk wordt nu gerenderd.

Op alles anders dan snelwegen heb ik het nog niet op een onvolkomendheid kunnen betrappen. Op de snelweg blijft het: het is een beetje te "inhalerig" zonder de bijbehorende assertiviteit. En bij matrixborden 90 is het nog net niet in de ankers om de 90 te halen. Misschien die adaptieve dinges maar eens aanzetten, kijken wat het doet.

Verder is het bizar hoe snel het went dat je "passagier" bent.

• Odie
Korvaag schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:06:
[...]

Eens zien of ie ook geteld heeft in hoeveel topics dit ontkracht is :P maargoed hij is heel vriendelijk dus hij stikt er maar in :D
Rustâgh...

"Ja totaal niet wetenschappelijk bewezen causaal verband 🫣😌"

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:56
Deze keer zet FSD de auto wel links neer voor KKplein:
https://x.com/TSLA_inside...r-rijdt-soepelad575fe9%2F

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:59
Hype schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:01:
[...]

Ze kunnen niet iets afpakken waar je voor hebt betaald. Je houdt EAP dus.
Dat verwacht ik ook, maar vertrouwen doe ik het niet. EAP wordt immers uitgefaseerd.

• Mar.tin
Dit is wel een beetje spijtig, de teller loopt blijkbaar al vanaf 10 maart. (Installatiedatum op mijn auto 2026.2.9.1 met V14.2.2.5 erin)

In positief nieuws zijn die 237 km allemaal deur-tot-deur zonder disengagements, met hooguit een kleine parkeercorrectie op het eind :). En hier en daar wat gefreubel aan de snelheid / richtingaanwijzer. FSD wil dolgraag alles inhalen, ook al is het snelheidsverschil nabij 0

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMzOUgHiwY04RzCR2B0S6FGShnU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPjpn9uA19BlikYvjze2Saez.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTz8bfXha2r-ZpzoyRki6X16f5o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CULduzQhtMyu6y2hUQEO5gTd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Mar.tin op 13-04-2026 13:45 ]

• Korvaag
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:13:
[...]

Rustâgh...

"Ja totaal niet wetenschappelijk bewezen causaal verband 🫣😌"
Aaaaahhhh ok. Ik vond het al een rare serie van reacties maar er ging een typo aan vooraf :P No worries.

Enniewees.... hier is m'n Tesla net terug van de beurt van vandaag. Nieuwe laadpoortsensor (die ging soms spontaan open), nieuwe ruitenwissers, nieuwe interieurfilters, krakende stoel gerepareerd (rails) ennnn.... camera's gereinigd!

Nog steeds geen idee of dat een vereiste is, maar ze zijn iig wel schoon nu :+

Edit: de ruit zelf was al schoon want die is vrijdag vervangen wegens een enorme scheur 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Korvaag op 13-04-2026 13:34 ]

• FSDee
  • Laatst online: 15:40
Nexz schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 07:30:
FSD kopen is wel verdwenen maar kan geen abo afnemen - Model S Plaid (2023 met HW4)… Argh! :P

Edit: Zie wel een windshield precision cleaning service verzoek staan. Heb deze maar gelijk aangevraagd.
Dito bij mij, ook een Splaid uit 2023, geen abo en geen afkoop meer mogelijk, balen.
Wel kan ik nog EAP aanschaffen, wat ik nu overweeg om de maandkosten evt te drukken.

Dit topic lezende lijkt het erop dat de HW4 auto's met Phoenix SAR-radar (MX en MS) zijn uitgesloten, kan iemand dit bevestigen/ontkrachten?

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

"No effort", maar ook geen enkel voertuig dat de rotonde op kwam rijden en dus voorrang had.

Eigenlijk moet iedereen die nu FSD heeft zo alert zijn als een rijinstructeur, zonder de training die deze wel heeft gehad. Ik vraag me af hoe lang je alert bent als het de eerste paar 100 km vlekkenloos gaat.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Kingfisher1978
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20:52
Weinig nieuwe uitrollen vandaan of lijkt dat maar zo?

• Mar.tin
CrashOne schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:36:
[...]

"No effort", maar ook geen enkel voertuig dat de rotonde op kwam rijden en dus voorrang had.

Eigenlijk moet iedereen die nu FSD heeft zo alert zijn als een rijinstructeur, zonder de training die deze wel heeft gehad. Ik vraag me af hoe lang je alert bent als het de eerste paar 100 km vlekkenloos gaat.
Op dergelijke toch wel vrij "extreme" uitzonderingspleinen mogen we denk ik wel stellen dat als je veilig voor jou en omstanders dat plein over bent bij de juiste uitrit dat een succes mag heten?
Eventuele details in uitvoering en exact de juiste baan kiezen zijn leuk, maar het is niet alsof er in elke stad en dorp 1 of 10 van te vinden zijn en het een wijdverspreid terugkerend verkeersding is. :)

FSD is eerder te voorzichtig dan te assertief in mijn beleving zo ver. Dus worst-kaas haal je je afrit niet.

Neemt niet weg dat het leuk zou zijn natuurlijk als die hem helemaal volgens "het boekje" doet. Maar eigenlijk vind ik dat een dergelijk plein beter ontworpen moet worden.

• Odie
Kingfisher1978 schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:50:
Dat riepen mensen hier gistermiddag ook en in de avond (als Amerika wakker is) begon het weer :)

• Mar.tin
https://stats.ams-ix.net/index.html

Je zou vermoeden dat ze op daluren deze data het netwerk over slingeren. Lijkt ook wel te kloppen :)

Edit:

Eerste stukje van de heenweg vanmorgen, incluus spitsstrook A50. Hij rijdt ze prima, maar hij wil ook graag INHALEN!! (ook als je de limit < snelheid vrachtwagen zet :+)

Edit 2: Stukje rit vervangen door de hele rit Apeldoorn - Nieuwegein :)

[ Voor 69% gewijzigd door Mar.tin op 13-04-2026 14:52 ]

• DNN!S
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:05
Ik ben ook wel benieuwd hoe ie het doet tijdens de spits met chaos en verkeer van rechts, want dat zegt dan best een hoop over het systeem. Tijdens mijn allereerste rijles 25 jaar geleden zei de instructeur: "als we de andere kant hebben bereikt kun je autorijden" :9

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:45
Iemand al met FSD over die buitenwegen gereden waar je 60 mag maar bij tegenliggers nagenoeg stil moet gaan staan en de berm in moet om te kunnen passeren?
Mar.tin schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:11:

Misschien die adaptieve dinges maar eens aanzetten, kijken wat het doet.
Probeer eens Contextuele Max Snelheid optie uit te zetten

• Mar.tin
Anton2610 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:10:
Iemand al met FSD over die buitenwegen gereden waar je 60 mag maar bij tegenliggers nagenoeg stil moet gaan staan en de berm in moet om te kunnen passeren?
Zelf niet, maar genoeg beeldmateriaal gezien om te weten dat dat zeer waarschijnlijk erg goed gaat.

• Mar.tin
pdidi schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:10:
[...]

Probeer eens Contextuele Max Snelheid optie uit te zetten
Stond uit. Voor de terugrit zometeen juist aangezet om te proberen :). Hij ging net onder ieder matrixbord de snelheid opnieuw op 90 zetten, terwijl iedereen 100 reed :+ Niet zo spannend, ook niet zo chill.

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Moet je dan niet ook gelijk die max speed setting op +5% zetten?

• LaurensM99
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 01:06
Mar.tin schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:58:

Je zou vermoeden dat ze op daluren deze data het netwerk over slingeren. Lijkt ook wel te kloppen :)

Edit:

Eerste stukje van de heenweg vanmorgen, incluus spitsstrook A50.

[YouTube: FSD Netherlands First Drive 2026.3.6 V14.2.2.5]
Wel bijzonder dat hij bijv rond 02:30 ervoor kiest om op de linkerbaan uit te komen en vervolgens weer naar rechts gaat.

• Mar.tin
LaurensM99 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:16:
[...]

Wel bijzonder dat hij bijv rond 02:30 ervoor kiest om op de linkerbaan uit te komen en vervolgens weer naar rechts gaat.
Klopt, ben benieuwd of die dat met een voorloopauto / meer verkeer ook zou doen.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:14

spartacusNLD

This is Sparta!!

Kingfisher1978 schreef op maandag 13 april 2026 @ 13:50:
Rond 21:00 / 22:00 vanavond komt er weer een groep als je de trend van de laatste 2 dagen bekijkt.

En als je nu echt alles bij wil houden -> https://t.me/teslasoftwarerollout# dit telegram kanaal volgens. Krijg je een bericht als er ergens een software versie gepushed wordt naar meer auto's.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• Masterchiev
Op de filmpjes, zelf nog geen ervaring ( wacht op de update ), ben ik niet onder de indruk op de snelweg. Zie veel 97,98,99 rijden terwijl sommige 5% meer hebben ingesteld. Ook inhalen met 1 km/u verschil is een irritatie factor 1 op de snelweg.

Als je gas bij geeft, blijft die dan wel van rijstrook wisselen op de snelweg. Dus continu gas in bijv naar 110km/u en dit vasthouden.

• JP1310

Edit:

Eerste stukje van de heenweg vanmorgen, incluus spitsstrook A50. Hij rijdt ze prima, maar hij wil ook graag INHALEN!! (ook als je de limit < snelheid vrachtwagen zet :+)

Nice!hoe heb je zo mooi kunnen opnemen?

• Mar.tin
JP1310 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:27:
[...]

Nice!hoe heb je zo mooi kunnen opnemen?
Zuignap aan het dak + Camera. Zal er zo een plaatje van maken als ik eraan denk ;)

• NTS
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

NTS

Hoe knippert jouw light bar tegelijk met de richtingaanwijzer? Heb je zo'n S3xy commander?

• Mar.tin
NTS schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:28:
Hoe knippert jouw light bar tegelijk met de richtingaanwijzer? Heb je zo'n S3xy commander?
Klopt, dat is eigenlijk het enige dat ie doet ook, én automatisch grootlicht uithouden. Alle overige functies hebben zoveel nadelen (vind ik) of zijn voor mij niet nuttig.

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:23

Edit:

Mooi filmpje, bedankt!

Wat dingetjes die mij opvielen:

0:33: Automatisch groot licht geen verplichting voor FSD in NL? Ik meende dat dit eerder voor AP wel het geval was toch?
2:06: Koude handen wel als je de stuurverwarming niet vast hebt he? ;)
2:23: Snap niet goed waarom hij hier de linkerbaan pakt?
4:12: Mooie tijdige wissel naar links!
16:17: Handen helemaal weg bij het stuur lijkt ie ook prima te vinden.

Benieuwd naar ervaringen met drempels. Ken namelijk wel een paar plekken waar je echt niet met de maximum toegestane snelheid over de drempels heen mag om schade te voorkomen aan de onderkant. Iemand al ervaring met dat soort situaties? Herkent hij de hoogte en remt hij hier netjes voor af?

En hoe staat het nu met de visualisaties van de navigatie en kaarten? Zijn die geupdate?

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:21
pdidi schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:51:
[...]

Das war mal. Er wordt niks meer geprogrammeerd, er wordt geleerd en getraind. En we weten inmiddels dat er vwb kwetsbare verkeersdeelnemers extreem vanuit wordt gegaan dat ze wel rare dingen doen
Ja geprogrammeerd is niet het juiste woord natuurlijk. Er gaat nu veel extra data verzameld worden over specifiek Nederlandse verkeerssituaties en fietsers nu steeds meer mensen FSD gaan gebruiken. Het is zelfs niet ondenkbaar dat als het aantal FSD gebruikers tegen valt er incentives gaan komen. Tesla levert de software en de mogelijkheden maar de bestuurders zijn eigenlijk de belangrijkste bron voor de modellen. Het is toch eigenlijk een geniaal business model. Zou Tesla ons niet 99 per maand moeten betalen?

• Mar.tin
Sypheron schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:30:
[...]

Mooi filmpje, bedankt!

Wat dingetjes die mij opvielen:

0:33: Automatisch groot licht geen verplichting voor FSD in NL? Ik meende dat dit eerder voor AP wel het geval was toch?
2:06: Koude handen wel als je de stuurverwarming niet vast hebt he? ;)
2:23: Snap niet goed waarom hij hier de linkerbaan pakt?
4:12: Mooie tijdige wissel naar links!
16:17: Handen helemaal weg bij het stuur lijkt ie ook prima te vinden.

Benieuwd naar ervaringen met drempels. Ken namelijk wel een paar plekken waar je echt niet met de maximum toegestane snelheid over de drempels heen mag om schade te voorkomen aan de onderkant. Iemand al ervaring met dat soort situaties? Herkent hij de hoogte en remt hij hier netjes voor af?

En hoe staat het nu met de visualisaties van de navigatie en kaarten? Zijn die geupdate?
Auto-grootlicht lijkt gelukkig geen vereiste. :)

Drempels lijken tot zover top, hij remt hier netjes voor af. Zou voor het comfort nog iets langzamer mogen, maar dat is puur voorkeur denk ik.

Navigatie en kaarten zijn same-same en dringend toe aan wat liefde.

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
Mar.tin schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:30:
[...]

Klopt, dat is eigenlijk het enige dat ie doet ook, én automatisch grootlicht uithouden. Alle overige functies hebben zoveel nadelen (vind ik) of zijn voor mij niet nuttig.
Let wel op dat grootlicht nodig is voor de veiligheid van je Autopilot. Dus niet verbaasd zijn als die een greppel in rijdt.

• Mar.tin
Tweakx schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:33:
[...]

Let wel op dat grootlicht nodig is voor de veiligheid van je Autopilot. Dus niet verbaasd zijn als die een greppel in rijdt.
Ik zet het zelf wel aan op momenten dat het gepast is. 90% van mijn donkere km's is bebouwde kom. Daar heeft (auto) grootlicht niets te zoeken imho.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48
Sypheron schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:30:
[...]
[...]
Wij hebben hier drempels op een 60 km/u weg. Daar remt hij netjes voor af.. er zijn op die weg ook drempels die net wat lager zijn. Die neemt hij met een hogere snelheid. Vond dat best soepel gaan.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:06

Edit:

Tof filmpje! Mooi overzicht ook

Zou die bij dat inhalen ook "last" hebben van die doorgetrokken streep?

Wel opzij willen, want op de snelweg op de spitsstrook
Maar toch denken dat het niet mag omdat het een doorgetrokken streep is?

Ben benieuwd of die dit gedrag ook heeft op een stuk waar die geen doorgetrokken streep heeft.

• Mar.tin
Qoon3x schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:44:
[...]

Tof filmpje! Mooi overzicht ook

Zou die bij dat inhalen ook "last" hebben van die doorgetrokken streep?

Wel opzij willen, want op de snelweg op de spitsstrook
Maar toch denken dat het niet mag omdat het een doorgetrokken streep is?

Ben benieuwd of die dit gedrag ook heeft op een stuk waar die geen doorgetrokken streep heeft.
Hij is erg conservatief met baanwissels. Het is al gauw "eng" en dan gaat ie toch maar niet :+

Heb het filmpje in mijn post even vervangen door de hele rit, die was nog aan het renderen :)

Nu vertrekken richting huis met als omweg via Houten, zeist, maarsbergen. De binnendoortjes zeg maar :D

[ Voor 15% gewijzigd door Mar.tin op 13-04-2026 14:59 ]

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01:30

Edit:

Edit 2: Stukje rit vervangen door de hele rit Apeldoorn - Nieuwegein :)

[YouTube: Tesla FSD Netherlands V14.2.2.5 First Drive Full Drive Apeldoorn - Nieuwegein]
Zo ziet toch niemand dat je FSD hebt, zwaai eens een beetje!

Gisteren ook bij mijn oma (voorbij de 90) de oprit achteruit afgereden, met twee handen uitzwaaien.

Maar op de snelweg krijg je ook wel leuke reacties soms als je met je handen zichtbaar zit, is toch leuk! Haha

• yamanguy
  • Laatst online: 23:55
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdmC8j-Mpyq33djWVvtaCQF1nuY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pHOrg24bAVj8aYWG0D9ctWLq.png?f=fotoalbum_large. Wat betekent dit? Maar als ik kijkt naar menu er is geen fsd om aan en uit te zetten. Ik snap niks meer

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:43
yamanguy schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:13:
[Afbeelding]. Wat betekent dit? Maar als ik kijkt naar menu er is geen fsd om aan en uit te zetten. Ik snap niks meer
Heb je FSD gekocht? -> Wanneer?
Heb je een FSD abbo? -> Wacht rustig af, je hebt net zoals bijna niemand nog FSD.

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:48
@yamanguy FSD is niet hetzelfde als FSD Supervised die nu wordt uitgerold. FSD zonder de "Supervised" toevoeging is het oude systeem.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• yamanguy
  • Laatst online: 23:55
Tweakx schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:14:
[...]

Heb je FSD gekocht? -> Wanneer?
Heb je een FSD abbo? -> Wacht rustig af, je hebt net zoals bijna niemand nog FSD.
Ik heb zaterdag ochtend FSD abbo afgesloten, ik wacht nog steeds geduldig maar deze tesla assistent maakt beetje verwarring.

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 23:08
Anton2610 schreef op maandag 13 april 2026 @ 14:10:
Yes ging perfect bij passeren landbouwvoertuigen hier ! Rijdt zelfde iets in de berm of anticipeert op een uitwijkvak

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:17
yamanguy schreef op maandag 13 april 2026 @ 15:13:
[Afbeelding]. Wat betekent dit? Maar als ik kijkt naar menu er is geen fsd om aan en uit te zetten. Ik snap niks meer
"Tesla assist uses AI |:( " zucht
Pagina: 1 ... 30 ... 38 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.