• Furr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:30
Hier is de update ook aan het downloaden! 7 jaar geleden bij mijn eerste Model 3 gekocht. Zeer benieuwd naar!

Ik begreep alleen dat de camera eerst gereinigd moet zijn, voordat je het kan gebruiken? Hadden een aantal Tweakers dat al laten doen, of checkt de Tesla zelf of het nodig is? Mijn afspraak is helaas pas over 10 dagen.

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:54
Aghhhh :( verkeerd gekeken.

Ik heb nu 2026.8.6.1 en niet 2026.3.6
binnen. |:( Ik zit op HW3, dus wel logisch, maar ik kan niet wachten!
Toen ik het kocht stond er wel pending regulatory approval. Dus juridisch zullen ze denk ik wel vaart moeten maken nu de approval binnen is.

• Gyrolion
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:54
Furr schreef op maandag 13 april 2026 @ 06:55:
Hier is de update ook aan het downloaden! 7 jaar geleden bij mijn eerste Model 3 gekocht. Zeer benieuwd naar!

Ik begreep alleen dat de camera eerst gereinigd moet zijn, voordat je het kan gebruiken? Hadden een aantal Tweakers dat al laten doen, of checkt de Tesla zelf of het nodig is? Mijn afspraak is helaas pas over 10 dagen.
Totaal niet nodig.
Bij mij staat die service ook open maar ik kan gewoon FSD’en

• Kingfisher1978
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14:39
Furr schreef op maandag 13 april 2026 @ 06:55:

Abbo of aangekocht?

• Furr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:30
7 jaar geleden gekocht. In 2024 kunnen overzetten naar m’n huidige Tesla Model 3P.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Nou, vanmorgen was het dan eindelijk zover. (De update begon rond 21:45 met downloaden, en was pas rond 2:00 klaar voor installatie, dus ben maar gaan slapen..)
FSD! Woooooo.

Eerste ervaring is amazing. Doch met voornamelijk op de snelweg (verrassend genoeg) aandachtspunten wat mij betreft.
Er lijkt een pathologische noodzaak om te willen moeten! inhalen. Ook al zet je de max speed op 80, rijd je achter een vrachtwagen?! HIER MOETEN WE VOORBIJ! WANT DIT IS EEN VRACHTWAGEN! En weet je wat wij doen met vrachtwagens? Die halen we IN! (ook al staat mijn snelheidslimiet op 1km/u boven die van de vrachtwagen).

Dat is an sich natuurlijk prima, want, de auto rijdt dus kan dat beslissen. Maar, er is 0 assertiviteit met baanwissels. Ik heb op de rit hierheen zéker 10x gehad dat er een knipperlicht aan ging, en dat hij toch maar besloot "oh nee toch niet" knipperlicht weer uit.

En die twee zijn medium samen te voegen, OF je bent assertief en gaat dan ook. OF je blijft lekker rijden waar je bent. Niet allebei :+.

In het kader: Heel erg goed: Spitsstroken op de vluchtstrook zijn 0,0 probleem, al rijdt hij liever op de middenstrook. (Maar ik weet dus even niet of dat komt door de pathalogische inhaalnoodzaak).

Verder is het knetter soepel, en ik heb los van wat rommelen met de snelheid en richtingaanwijzers mijn stuur niet aangeraakt op 80km rijden. (Ohja, en de laatste 5 meter omdat hij de inrit van de buren op werk wilde pakken ipv die van mijn eigen pand :+

Zometeen nog 150km maken, en vanmiddag nog meer kilometers :D Zal zo eens kijken of ik een eerste filmpje kan uploaden voor de wachters.

[ Voor 18% gewijzigd door Mar.tin op 13-04-2026 07:25 ]

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:50
Zijn er mensen die pas aangeschaft hebben, binnengehaald, annuleren en overstappen op maandabonnement?

Kun je FSD na aanschaf nog annuleren?

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:41
JayJavier schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:25:
Zijn er mensen die pas aangeschaft hebben, binnengehaald, annuleren en overstappen op maandabonnement?

Is wel mijn bedoeling, ga het vandaag einde dag proberen.

• Mar.tin
  • Nu online
JayJavier schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:25:

Ik zou niet verwachten dat het nog veel langer dan 1-2 dagen duurt voor ze uitrollen. Op basis van de downloadsnelheid van de update afgelopen nacht lijken ze vooral bandwith te missen om het uit te rollen :+

Die +- 10,9GB binnenhalen heeft grofweg van 21:00 tot 02:00 geduurd. En dat is met een speedtest resultaat op wifi in de auto van ruim 250mbit. (6 minuten bij volle bak)

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:46
Mar.tin schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:17:
Nou, vanmorgen was het dan eindelijk zover. (De update begon rond 21:45 met downloaden, en was pas rond 2:00 klaar voor installatie, dus ben maar gaan slapen..)
FSD! Woooooo.

Eerste ervaring is amazing. Doch met voornamelijk op de snelweg (verrassend genoeg) aandachtspunten wat mij betreft.
Er lijkt een pathologische noodzaak om te willen moeten! inhalen. Ook al zet je de max speed op 80, rijd je achter een vrachtwagen?! HIER MOETEN WE VOORBIJ! WANT DIT IS EEN VRACHTWAGEN! En weet je wat wij doen met vrachtwagens? Die halen we IN! (ook al staat mijn snelheidslimiet op 1km/u boven die van de vrachtwagen).

Dat is an sich natuurlijk prima, want, de auto rijdt dus kan dat beslissen. Maar, er is 0 assertiviteit met baanwissels. Ik heb op de rit hierheen zéker 10x gehad dat er een knipperlicht aan ging, en dat hij toch maar besloot "oh nee toch niet" knipperlicht weer uit.

En die twee zijn medium samen te voegen, OF je bent assertief en gaat dan ook. OF je blijft lekker rijden waar je bent. Niet allebei :+.

In het kader: Heel erg goed: Spitsstroken op de vluchtstrook zijn 0,0 probleem, al rijdt hij liever op de middenstrook. (Maar ik weet dus even niet of dat komt door de pathalogische inhaalnoodzaak).

Verder is het knetter soepel, en ik heb los van wat rommelen met de snelheid en richtingaanwijzers mijn stuur niet aangeraakt op 80km rijden. (Ohja, en de laatste 5 meter omdat hij de inrit van de buren op werk wilde pakken ipv die van mijn eigen pand :+

Zometeen nog 150km maken, en vanmiddag nog meer kilometers :D Zal zo eens kijken of ik een eerste filmpje kan uploaden voor de wachters.
Ik zag dat een aantal influencers ook de de "report button" hebben. (Het cameraatje bovenin het scherm).

Heb jij die knop ook dat je die mislukte inhaalacties kan doorsturen naar tesla?

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:32

yok

Hier is hij inmiddels ook binnen! FSD gekocht gisterenochtend. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiYk8SYdP0eNKQDVU82fTxsxRrQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZeywbD9bOQtT1HGZ8n7TXumc.png?f=fotoalbum_large

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:22
Nog steeds niets hier abbo afgesloten vrijdag nacht

• Mar.tin
  • Nu online
Qoon3x schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:33:
[...]

Ik zag dat een aantal influencers ook de de "report button" hebben. (Het cameraatje bovenin het scherm).

Heb jij die knop ook dat je die mislukte inhaalacties kan doorsturen naar tesla?
Ik ben geen influencer helaas.(Nee dus :)) Zou wel top zijn. Met 50-60.000km per jaar kom ik vast leuke situaties tegen om te delen.

Ik vermoed overigens dat het iets regel-technisch is. Want in de VS is het inhalen veel assertiever.

[ Voor 23% gewijzigd door Mar.tin op 13-04-2026 07:46 ]

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
yok schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:39:
Hier is hij inmiddels ook binnen! FSD gekocht gisterenochtend. [Afbeelding]
Dat moet een bijzonder gevoel zijn, € 7.500 afrekenen 8) Gefeliciteerd!

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:50
Opzouten schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:45:
Nog steeds niets hier abbo afgesloten vrijdag nacht
Ik heb het zaterdag vroeg in de ochtend gedaan; geabonneerd. Ook nog niets. Ongeduldig…

• nicolaj123
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:04
Ben wel benieuwd wat jullie overwegingen zijn om hem direct af te rekenen vs abo, aangezien je in directe zin pas na 7.5 jaar break even loopt. Verwachten jullie dat bij verkoop de waarde grotendeels blijft? (Oprechte vraag)

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:37

JoeBlack2k

I Love Hilary

JayJavier schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:52:
[...]

Ik heb het zaterdag vroeg in de ochtend gedaan; geabonneerd. Ook nog niets. Ongeduldig…
Eerst de mensen die FSD gekocht hebben.. ongeveer 2000 in Nederland met HW4 geen idee hoeveel er iedere dag de update krijgen tussen de 100 en 500? dan nog in ieder geval 2 dagen maximaal 10 dagen

Hilary Duff 4-Life

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:23
Mar.tin schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:27:
[...]

Ik zou niet verwachten dat het nog veel langer dan 1-2 dagen duurt voor ze uitrollen. Op basis van de downloadsnelheid van de update afgelopen nacht lijken ze vooral bandwith te missen om het uit te rollen :+

Die +- 10,9GB binnenhalen heeft grofweg van 21:00 tot 02:00 geduurd. En dat is met een speedtest resultaat op wifi in de auto van ruim 250mbit. (6 minuten bij volle bak)
Tien duizenden voertuigen moesten gister heel snel naar 8.6.1 leek het als ik de data op teslafi bekijk.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:54:
[...]

Eerst de mensen die FSD gekocht hebben.. ongeveer 2000 in Nederland met HW4 geen idee hoeveel er iedere dag de update krijgen tussen de 100 en 500? dan nog in ieder geval 2 dagen maximaal 10 dagen
Er zijn er nu toch al een aantal die FSD abbo hebben en ook al FSD hebben nu
ik heb het Zaterdag ochtend gekocht Abbo 49 p/m omdat ik al EAP had maar heb ook nog niks.

PSN: FreakGIB

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
FSD! Woooooo.

Top, nou eindelijk is ie echt compleet! Wel netjes handsfree filmen hè. Je hebt vast nog wel een stukje ducktape op kantoor waarmee je de telefoon op je voorhoofd kan plakken.

• GardenSnakes
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08:05
Zijn er hier mensen die FSD hebben gekocht, update gedownload en dan refunden en overstappen op het abbonement? Heb sinds zaterdag ochtend het abbo maar nog geen update en lijkt erop dat de kopers voorrang krijgen haha

Tesla bestelling volgen: https://tesla-status.mrproper.dev/

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:53

charlie7

pr0

charlie7 schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:32:
Hier gelijk het abonnement aangeschaft de volgende ochtend.
M3 SR Premium 2026.
Helaas nog geen update binnen...
Vanochtend terwijl ik naar huis reed van de sportschool deed hij een update check, 06:45. Helaas toen niet aan de wifi, dus weer geen update. :(

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

• Mar.tin
  • Nu online
WvB22 schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:57:
[...]

Top, nou eindelijk is ie echt compleet! Wel netjes handsfree filmen hè. Je hebt vast nog wel een stukje ducktape op kantoor waarmee je de telefoon op je voorhoofd kan plakken.
Ik heb een mooie setup met een Camera aan een dikke zuignap aan het plafond ;) :)

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:32

yok

turkeyhakan schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:47:
[...]

Dat moet een bijzonder gevoel zijn, € 7.500 afrekenen 8) Gefeliciteerd!
Ik had al EAP gekocht, dus het was ‘maar’ 3700. En gekochte FSD kun je mogelijk nog meenemen naar een nieuwe auto. EAP was ik sowieso kwijt. Een kleine gok, maar kan zomaar ook duizenden euro’s schelen.

Als ik geen EAP had dan had ik ook gewoon een abonnement genomen :)

• turkeyhakan
  • Nu online
GardenSnakes schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:03:
Zijn er hier mensen die FSD hebben gekocht, update gedownload en dan refunden en overstappen op het abbonement? Heb sinds zaterdag ochtend het abbo maar nog geen update en lijkt erop dat de kopers voorrang krijgen haha
Hoe vaak is deze vraag hier wel niet voorbij gekomen? :)

• Mar.tin
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:08:
[...]

Hoe vaak is deze vraag hier wel niet voorbij gekomen? :)
Als ik voor iedere keer een € kreeg was FSD inmiddels gratis geweest denk ik :+

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Knorretje- schreef op zaterdag 11 april 2026 @ 22:51:
Hier een HW3 Model Y. Toen ik las dat FSD is goedgekeurd direct in de Tesla-app gekeken. En jawel: ik kon het activeren voor 99€ /mnd. Dit dan ook direct gedaan, want super nieuwschierig.

Nu blijkt dus dat ik het helemaal niet kan gebruiken(?!). Waarom dan de betaal optie? 😭
Heb het abonnement ook zojuist afgesloten. Na het afronden krijg je de melding dat de billing pas in werking treedt zodra de software op je Tesla geïnstalleerd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwdfkWy5GEFwV3BVlAnZKGIHIDY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uTtYTAW8LrsAiGXaIWEMoJWg.png?f=user_large

[ Voor 13% gewijzigd door Rivanov op 13-04-2026 08:15 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Gyrolion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5pATVXledTRIqJY1jZ017ljG1P0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f1aGUdJHhTAm10JdXPbRvjyd.jpg?f=fotoalbum_large

Zo de eerste 30 kilometers zitten erop.
Wat woonwijken, rijkswegen en polder wegen gepakt.

Positief is dat het allemaal heel soepel gaat! Geen gekke phantom brakes of andere gekkigheid!! Al in al 30 km handsoff gereden!

Wat me wel opvalt is het volgende.

- hij blijft heel vaak net onder het snelheidslimiet hangen, dus 60 rijd hij 57/58 , 80 rijd hij 78 etc. Je kan dan wel met je gaspedaal overrulen maar dan zakt hij snel weer terug.
- Ik heb zowel met de dynamische snelheid limiet of de vaste marge gereden, maar ik merk daarin geen verschil.
- voor mijn gevoel op een weg zonder streep rijdt de auto net iets teveel naar rechts/de stoeprand.

Ook 1 disengagement moeten uitvoeren, vanuit een polderweg naar de rijksweg vond de auto het slim om nog even een fietser in te halen binnen de 100 meter voor afslag, hij was begonnen met de inhaal actie.
No go want de fietser wou naar links dus die hadden we geschept.

Nog wat nuttige info:
Als je dan op de rem hebt gedrukt kan je met het microfoontje op je stuurwiel een kort bericht achterlaten voor het FSD team.

Als je op het fsd tutorial filmpje drukt krijg je wat meer stats te zien.

En als ik ergens een locatie invoer en we rijden er naar toe gaat de auto eerst heel awkward een parkeervak in om daarna er weer uit te gaan om een soort dansje te doen.

Maar al in al, heel positief!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Gyrolion op 13-04-2026 08:13 ]

• Hype
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 13:34
charlie7 schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:07:
[...]

Vanochtend terwijl ik naar huis reed van de sportschool deed hij een update check, 06:45. Helaas toen niet aan de wifi, dus weer geen update. :(
Staat FSD wel al bij je specs?

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:16
Is het maandabbo ook weer maandelijks opzegbaar?

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14:00
Net m’n eerste rit gemaakt , ging zeer goed. Alleen parkeren slordig en soms wat sloom maar dat is door alle te pas en onpas geplaatste 30 borden hier. Het soms idiote nederlandse borden circus kan de auto natuurlijk niets aan doen. Gelukkig kun je gewoon gas bij geven terwijl het systeem aan blijft staan als het te sloom gaat. Leuk moment een vuilniswagen die van rechts kwam maar stopte net voor de kruising om klikos op te pakken de auto zag dat schijnbaar en reed er netjes en vlot voorlangs.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
RielN schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:13:
Is het maandabbo ook weer maandelijks opzegbaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwdfkWy5GEFwV3BVlAnZKGIHIDY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uTtYTAW8LrsAiGXaIWEMoJWg.png?f=user_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• silverchaoz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:31
Dat remmen voor de fiets vind ik opzich wel gevaarlijk?

De auto gaat onmiddelijk remmen terwijl er niks aan de hand is. De fietser is aan de andere weghelft, maar de auto lijkt hiervan te schrikken en gaat vol in de ankers. Daar kunnen mensen achter jou ook van schrikken en potentieel gevaarlijke situaties van krijgen.

• turkeyhakan
  • Nu online
Rivanov schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:09:
[...]

Heb het abonnement ook zojuist afgesloten. Na het afronden krijg je de melding dat de billing pas in werking treedt zodra de software op je Tesla geïnstalleerd is.
Let op: de laatste 4 cijfers van je bankrekening of CC staan in dit bericht.

[ Voor 7% gewijzigd door turkeyhakan op 13-04-2026 08:22 ]

• Sypheron
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
silverchaoz schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:19:
[...]

De auto gaat onmiddelijk remmen terwijl er niks aan de hand is. De fietser is aan de andere weghelft, maar de auto lijkt hiervan te schrikken en gaat vol in de ankers. Daar kunnen mensen achter jou ook van schrikken en potentieel gevaarlijke situaties van krijgen.
Lijkt te komen omdat de fietser pas aan de late kant lijkt in te sturen voor de bocht. Zodra de auto de fietser ziet lijkt deze nog niet in te sturen, denk dat hij daar van "schrikt" en het zekere voor het onzekere neemt.
En mensen achter je horen natuurlijk genoeg afstand te houden om hier rekening mee te houden, zeker in een woonwijk, had ook maar zo een kind achter die auto vandaan kunnen komen.

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
charlie7 schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:07:
[...]

Dat maakt niets uit, checks worden zowel via wifi als 4G gewoon gedaan. Binnenhalen van een eventuele update kan meestal alleen wel alleen maar via wifi.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TWST schreef op zondag 12 april 2026 @ 12:22:
Bij mij model x hw4 staat fsd gekocht staat er ook alleen autopilot.
Bij 2026.3.6 staat er ook alleen voor model 3 en Y.
Ben dus benieuwd
Bij mijn M3 2019 met HW3 staat wel FSD. Overigens heb ik geen abo, maar eenmalige aanschaf (door vorige eigenaar).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FL3725jLKfzNBRMIx1LKyeV8K8I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OzQ8zrtlFNRAHeyJJwpYlqrG.png?f=fotoalbum_large

• karel_G_1981
Waar ik ook zeer benieuwd voor ben is hoe hij omgaat met verkeersspiegels. Zijn een paar situaties waar ik regelmatig langs moet waar je in de spiegels op een paal moet kijken of er iets aan komt om de hoek anders kun je onmogelijk het verkeer zien.

• Masterchiev
karel_G_1981 schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:28:
Waar ik ook zeer benieuwd voor ben is hoe hij omgaat met verkeersspiegels. Zijn een paar situaties waar ik regelmatig langs moet waar je in de spiegels op een paal moet kijken of er iets aan komt om de hoek anders kun je onmogelijk het verkeer zien.
Ik ben benieuwd naar de voorrangsregels van een tram, bus, voorangsvoertuigen en militaire colonne.

• hansvanhengel
  • Laatst online: 09:30
karel_G_1981 schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:28:
Dat is inderdaad wel een hele interessante. Ik heb een vergelijkbare situatie bij mijn ouders aan de dijk. Maar nog geen FSD jammer genoeg. Zodra ik het heb ga ik die wel even testen.

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:53

charlie7

pr0

Hype schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:11:
[...]

Staat FSD wel al bij je specs?
Nee nog niet.
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:23:
[...]

Dat maakt niets uit, checks worden zowel via wifi als 4G gewoon gedaan. Binnenhalen van een eventuele update kan meestal alleen wel alleen maar via wifi.
Rustig afwachten dus..

[ Voor 47% gewijzigd door charlie7 op 13-04-2026 08:36 ]

MacMini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 PM / AWU 3 / Model 3 Highland

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:40
Net met Tesla R'dam gebeld en het verhaal van de medewerker is als volgt: 'er is iets fout gegaan aan de Tesla kant waardoor HW4 Model S/X geen FSD kunnen kopen en HW3 wél'. Genoteerd en op de grote berg met meldingen gegaan en ik moest einde van de week maar nog eens kijken -O-. TAKE MY MONEY! :-(

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:20
Net eerste ritje met FSD naar kantoor. Ging prima, maar wel erg voorzichtig afgesteld qua optrekken en snelheid. Merk dat ik steeds gas bij wil geven om goed door het verkeer heen te gaan. Zelf ben ik veel meer aan het inhalen, sneller invoegen etc. Als je alles aan FSD over kan laten, dan wel ontspannen. Ik hoop wel dat FSD wat assertiever zal worden.
FSD! Woooooo.

Kort nachtje geweest. Mooi dat FSD niet moe wordt. Have fun today
Mar.tin schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:27:
[...]

Ik denk dat dit idd het hele probleem van de last minute goedkeuring is geweest. Ze waren tot 20 maart helemaal voorbereid door de eerste groep alvast op 2026.2.9.1 te zetten met FSD. Dat is dus allemaal voor niks geweest (bug fix, last minute RDW finding, who knows) waardoor de distributie voor iedereen weer opnieuw moest
Mar.tin schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:46:
[...]

Ik ben geen influencer helaas.(Nee dus :)) Zou wel top zijn. Met 50-60.000km per jaar kom ik vast leuke situaties tegen om te delen.
Ook niet als je het auto symbool linksonder ingedrukt houdt?

• Odie
  • Nu online
Mar.tin schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:09:
[...]

Als ik voor iedere keer een € kreeg was FSD inmiddels gratis geweest denk ik :+
Tijd voor een FAQ dus... Misschien dat @Devian die kan pinnen bij de quickreply, die melding over FSD prematuur activeren is wel een beetje achterhaald en kan misschien beter verwijzen naar een FAQ?

Voorzetje:

1. Wanneer krijg ik met mijn Model ... uit bouwjaar ... FSD?

"Dat weet niemand, even geduld nog"

2. Wanneer begint de volgende 'wave' van updates?

3. Krijgen kopers van FSD voorrang op abonnementshouders?

"Er lijken nu meer kopers boven abonnementshouders FSD te krijgen, maar dat is niet wetenschappelijk bewezen"

4. Helpt het om FSD te kopen en dan weer te annuleren?

5. Krijg ik met mijn HW3 ook volledig FSD?

"Dat weet niemand, in de VS is er 'FSD-lite' voor HW3 maar of die ook goedgekeurd is door RDW of goedgekeurd gaat worden door RDW weet niemand"

6. Kan ik FSD na een maand weer opzeggen?

"Ja, daar lijkt het wel op, dit kan via de App"

7. FSD voor HW3 is meteen actief, maar ik heb slechts EAP functies, hoe kan dat?

"FSD Supervised op HW4 is wat anders als FSD-Capabilities op HW3"

8. Waarom betaal ik voor FSD Capabilities dan toch 99 euro per maand?

"Dat weet niemand"

9. Moet ik aan de WiFi/Laadpaal hangen om een update check te forceren?

"Nee, checks worden ook over 4G / LTE gedaan"

10. Hoe vaak checkt de auto op updates?

"Een keer per 24 uur maximaal, het is onbekend of Tesla de updates daartussendoor pusht"

11. Het duurt te lang, ik sta hier al een tijdje, het duurt te lang! We moeten door!

"Voor de laatste keer: het spijt me"

• Gyrolion
Stap 10, als Tesla een update pusht gaat dat niet over eens in de 24 uur, dat is als Tesla hem pushed, kijken in de auto of hij ververst doet niks.
Zodra bij Tesla de update 0 naar een 1 wordt veranderd voor je auto komt hij binnen.

• Odie
  • Nu online
Gyrolion schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:57:
Stap 10, als Tesla een update pusht gaat dat niet over eens in de 24 uur, dat is als Tesla hem pushed, kijken in de auto of hij ververst doet niks.
Zodra bij Tesla de update 0 naar een 1 wordt veranderd voor je auto komt hij binnen.
Daar heb ik vooralsnog geen bewijs voor gezien dat dat gebeurd, dus ga er maar vanuit dat je de update pas krijgt als je auto weer een check doet.

• hansvanhengel
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:52:
[...]

Tijd voor een FAQ dus... Misschien dat @Devian die kan pinnen bij de quickreply, die melding over FSD prematuur activeren is wel een beetje achterhaald en kan misschien beter verwijzen naar een FAQ?

Voorzetje:

"Er lijken nu meer kopers boven abonnementshouders FSD te krijgen, maar dat is niet wetenschappelijk bewezen"

"Dat weet niemand, in de VS is er 'FSD-lite' voor HW3 maar of die ook goedgekeurd is door RDW of goedgekeurd gaat worden door RDW weet niemand"

7. FSD voor HW3 is meteen actief, maar ik heb slechts EAP functies, hoe kan dat?

"Dat weet niemand"

"Een keer per 24 uur maximaal, het is onbekend of Tesla de updates daartussendoor pusht"

11. Het duurt te lang, ik sta hier al een tijdje, het duurt te lang! We moeten door!

Dit lijkt mij een prima bericht om te pinnen inderdaad. Wellicht nog toevoegen dat het alleen voor HW4 auto's is vrijgegeven en hoe mensen kunnen checken of ze een HW4 auto hebben.

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:19
silverchaoz schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:19:
[...]

Tja, een mens had hier ook kunnen schrikken, met 30 km/h is het echt helemaal de verantwoordelijkheid van degene erachter om goed afstand te houden.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:48
Mar.tin schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:46:
[...]

Ik vermoed overigens dat het iets regel-technisch is. Want in de VS is het inhalen veel assertiever.
Als je het overneemt van FSD, dan vraagt hij waarom. Dan krijg je 10 sec de tijd om feedback te geven. Ik heb op hetzelfde punt ook al feedback gegeven. Wel fijn dat de ervaring hetzelfde is, dan is er een grotere kans dat het opgelost wordt :)

• Gyrolion
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:00:
[...]

Daar heb ik vooralsnog geen bewijs voor gezien dat dat gebeurd, dus ga er maar vanuit dat je de update pas krijgt als je auto weer een check doet.
Dat is bij mij zo gebeurd… in de ochtend gekeken in de auto, klokje stond op 8 uur in de ochtend.
Rond 9 uur in de avond kwam ineens de update binnen zoals zoveel mensen.

Dus die eens in de 24 uur check is onzin.

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

FreakGIB schreef op maandag 13 april 2026 @ 07:57:
[...]

Er zijn er nu toch al een aantal die FSD abbo hebben en ook al FSD hebben nu
ik heb het Zaterdag ochtend gekocht Abbo 49 p/m omdat ik al EAP had maar heb ook nog niks.
abbo mensen komen pas nadat de gekochte fsd mensen zijn geweest…

Hilary Duff 4-Life

• hansvanhengel
Ecological schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:05:
[...]

Tja, een mens had hier ook kunnen schrikken, met 30 km/h is het echt helemaal de verantwoordelijkheid van degene erachter om goed afstand te houden.
Met elke snelheid is dat de verantwoordelijkheid van degene erachter. Kan natuurlijk onverwacht zijn, maar ik moet zeggen dat ik misschien ook wel had geremd daar. Voelde ergens een klein beetje alsof de fietser de bocht ruim ging nemen. Ik begrijp wel dat de auto daar remt.

Wat je volgens mij mist in dit soort scenario's is een blik. Soms kan je in het verkeer elkaar aankijken en dan weet je wat je aan de ander hebt. De auto doet dat natuurlijk niet. Zoals in dit voorbeeld, als je oogcontact hebt met de fietser weet je dat het goed gaat en kan je door blijven rijden. Maar als hij afgeleid is zou ik ook remmen.

• Odie
  • Nu online
Gyrolion schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:09:
[...]

Dat is bij mij zo gebeurd… in de ochtend gekeken in de auto, klokje stond op 8 uur in de ochtend.
Rond 9 uur in de avond kwam ineens de update binnen zoals zoveel mensen.

Dus die eens in de 24 uur check is onzin.
Die 24 uur check is geen onzin, je kunt zelf in de auto maar 1x in de 24 uur checken. Dat staat los van of Tesla eventuele urgente updates pusht.

• hansvanhengel
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:10:
[...]

Die 24 uur check is geen onzin, je kunt zelf in de auto maar 1x in de 24 uur checken. Dat staat los van of Tesla eventuele urgente updates pusht.
Dit heb ik nu een paar keer voorbij zien komen, maar hoe kan je in de auto zelf een check doen dan? Ik zie daar geen optie voor.

• Gyrolion
[...]

Dat is dezelfde placebo als het knopje welke software updates je wilt, standaard of geavanceerd. ;)

Als mens hebben we graag het gevoel ergens invloed op uit te kunnen oefenen.

[ Voor 9% gewijzigd door Gyrolion op 13-04-2026 09:12 ]

• pe-el2
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 09:48
JoeBlack2k schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:09:
[...]

abbo mensen komen pas nadat de gekochte fsd mensen zijn geweest…
Waar staat dat?

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:45
[...]

In al die jaren nog nooit een update gekregen door daar te kijken. Wel meermaals alsnog een update gekregen een aantal uur of halve dag na kijken.

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
klopt niet er zijn nu al een aantal Abbo mensen die FSD hebben nu.

PSN: FreakGIB

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Ik heb 1 keer een update gehad toen ik op release notes drukte haha.

Maar nu wacht ik ook al 3 dagen op een update naar FSD, heb van alles geprobeerd maar je kan niks forceren.

Model 3 highland, FSD abbo zonder eap

• olafmol
  • Registratie: April 2002
karel_G_1981 schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:14:
Net m’n eerste rit gemaakt , ging zeer goed. Alleen parkeren slordig en soms wat sloom maar dat is door alle te pas en onpas geplaatste 30 borden hier. Het soms idiote nederlandse borden circus kan de auto natuurlijk niets aan doen. Gelukkig kun je gewoon gas bij geven terwijl het systeem aan blijft staan als het te sloom gaat. Leuk moment een vuilniswagen die van rechts kwam maar stopte net voor de kruising om klikos op te pakken de auto zag dat schijnbaar en reed er netjes en vlot voorlangs.
Ik zag een Nederlands FSD filmpje waar de auto bij de Gamma (oid) probeerde te parkeren in een vak. Bizar hoe slecht en raar dat ging (hij bleef maar raar steken en wiebelen en parkeerde de auto over 2 vakken heen). Zeker als je ziet hoe goed FSD eigenlijk werkt. Weet iemand hier meer over dat automatisch inparkeren algoritme? Lijkt een complete aparte "logica" te zijn ofzo?

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
hansvanhengel schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:11:
[...]

Dit heb ik nu een paar keer voorbij zien komen, maar hoe kan je in de auto zelf een check doen dan? Ik zie daar geen optie voor.
In het menu naar software gaan en dan naar beneden scrollen, dan zie je dat de auto naar updates zoekt, tenzij je dat recentelijk hebt gedaan, dan is het pas na 24 uur weer mogelijk.

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:44
FreakGIB schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:14:
[...]

klopt niet er zijn nu al een aantal Abbo mensen die FSD hebben nu.
Iedereen die hier in het forum een abbo hebben met FSD er al op hebben vooraf FSD gekocht, een refund aangevraagd en daarna een abbo genomen. Dat zorgt er blijkbaar voor dat je eerder de update ontvangt (inmiddels in ieder geval 2 tweakers die dat gedaan hebben en hier gemeld hebben). Voor zover ik teruggelezen heb is er nog niemand die alleen een abbo heeft afgesloten en al een update heeft gehad.

TL;DR; nog even geduld als je abbo hebt afgesloten.

• Hype
  • Registratie: April 2026
[...]

De check is geen onzin, maar in het geval van de FSD update wel. De push lijkt tot nu toe telkens rond 21:00 in batches uitgestuurd te worden. De 24 uur check in je software tabje maakt geen verschil.
Het enige wat so far blijkt te werken is om FSD volledig aan te schaffen. Dan komt hij direct in je specs te staan en ga je waarschijnlijk mee in de batch van de volgende dag.

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

in de gequote tekst.. moet het ergens staan? of is dat wel duidelijk gezien het feit dat er nog niemand met een abbo de update heeft gekregen? niet hier, niet op X niet op andere forums.. lijkt mij vrij duidelijk he

Hilary Duff 4-Life

• Masterchiev
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkmtOhVhwdomOoD6KxTvv77ddjU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hFPUL3wRkCJmWETvEQAHLiOZ.jpg?f=fotoalbum_large

Er lijkt een patroon te ontstaan. Dit zijn Tesla’s gekoppeld aan teslafi. Check de tijden. Zojuist is er weer een batch geweest met een update.

[ Voor 5% gewijzigd door Masterchiev op 13-04-2026 09:30 ]

• GainedLotus
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
olafmol schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:16:
[...]

Ik zag een Nederlands FSD filmpje waar de auto bij de Gamma (oid) probeerde te parkeren in een vak. Bizar hoe slecht en raar dat ging (hij bleef maar raar steken en wiebelen en parkeerde de auto over 2 vakken heen). Zeker als je ziet hoe goed FSD eigenlijk werkt. Weet iemand hier meer over dat automatisch inparkeren algoritme? Lijkt een complete aparte "logica" te zijn ofzo?
Viel mij ook op inderdaad, opvallend hoe groot het verschil is tussen complexe situaties die goed afgehandeld worden en dan een simpel parkeervak waar hij moeite mee heeft.

• Maurice-
olafmol schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:16:
[...]

Jammer dat de influencers hier niet over durven schrijven, dan zou het waarschijnlijk snel verholpen zijn. Ze schrijven nu allemaal positief in de hoop geretweet te worden door Musk (en met succes).

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
Dat parkeren is al jaren waardeloos. Je kan het zelf beter en sneller.

UNOX: The worst operating system

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:48
Maurice- schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:33:
[...]

Jammer dat de influencers hier niet over durven schrijven, dan zou het waarschijnlijk snel verholpen zijn. Ze schrijven nu allemaal positief in de hoop geretweet te worden door Musk (en met succes).
Nee joh, nu is het allemaal nieuw. Foutjes zijn vergeven. Over een weekje gaan we los met klagen! Haha

• Masterchiev
GainedLotus schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:30:
[...]

Viel mij ook op inderdaad, opvallend hoe groot het verschil is tussen complexe situaties die goed afgehandeld worden en dan een simpel parkeervak waar hij moeite mee heeft.
Tijdens mijn meerijdsessie lukte het de tesla ook niet vlekkeloos. Werd opgelost door de FSD te stoppen en dan automatisch in te laten parkeren. Dat ging gek genoeg beter.

• A_ve_D
  • Registratie: Januari 2026
  • Laatst online: 14:07
A_ve_D schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 17:15:
Ik ben net terug van Tesla Den Haag om mijn auto weer op te halen.
Gevraagd naar FSD en RDW en er werd aangegeven dat alle auto's van Tesla zelf vandaag de benodigde updates hebben gehad.
Over 2 dagen krijgen de eerste 1100 FSD kopers het pakket en eind mei volgt de rest. Aldus medewerker Tesla.
Geen idee of het klopt, meer ter info.
Zo bovenstaand bericht geplaatst voor het weekend, sindsdien is het aardig ontploft zie ik haha!
Had niet verwacht dat de info die de Tesla medewerker gaf zo accuraat zou zijn.

Veel plezier iedereen met FSD!

• karel_G_1981
Parkeren met fsd is rampzalig idd , autopark werkt dan nog veel beter , dit is echt een punt om snel te verbeteren!! Net bij de supermarkt waar autopark perfect werkt maar fsd er een puinhoop van maakt , 10x steken en dan nog schots en scheef parkeren .

• Wasmachine
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik moet toch even dit pareltje van de RDW chat delen van zojuist:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d2_sXPX1vS6yP_DgQYl899amMYY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IPBHqQSlKTcKOihns0WHmquB.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVjhaKEXUhNA2QltrAUd-mfzgxk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sTJKGMULDWaaBEpcRLmMLRUj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-IuPOxTXdWF0wTClGZnHPzeX30=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/utWKjZbuXQdkL39gBv80C6yU.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0cKmXqJ26SgGWv6FOdCSvZ5xWQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/7WCrfKSV7IrMbYuTchEdHwsS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaA5-jFCe7JULe5DICI7jnLYZfA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Jao4PxJCqiph7JpCXQlAi2VG.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s2JN8GkkYE-cPb1Uw1XkLr19TbE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Q7mqmYeZsbV34Ym21EVTCFYh.jpg?f=user_large

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

karel_G_1981 schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:43:
Parkeren met fsd is rampzalig idd , autopark werkt dan nog veel beter , dit is echt een punt om snel te verbeteren!! Net bij de supermarkt waar autopark perfect werkt maar fsd er een puinhoop van maakt , 10x steken en dan nog schots en scheef parkeren .
oh heftig! ik hoopte dat het juist beter zou gaan! in USA gaat dat echt perfect

Hilary Duff 4-Life

• olafmol
  • Registratie: April 2002
Masterchiev schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:40:
[...]

Tijdens mijn meerijdsessie lukte het de tesla ook niet vlekkeloos. Werd opgelost door de FSD te stoppen en dan automatisch in te laten parkeren. Dat ging gek genoeg beter.
Idd, ik vermoed dat het 2 veschillende "applicaties" zijn, en dat de algoritmes in FSD niet goed werken voor parkeren. Op zich zou het dus niet ingewikkeld moeten zijn voor Tesla om naadloos over te schakelen op de autopark algoritmes bij het inparkeren zou ik denken.

Vergelijk eens met hoe Xpeng inparkeert, die doen dat wat mij betreft erg indrukwekkend:

[ Voor 7% gewijzigd door olafmol op 13-04-2026 09:47 ]

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:52
A_ve_D schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:42:
[...]

Zo bovenstaand bericht geplaatst voor het weekend, sindsdien is het aardig ontploft zie ik haha!
Had niet verwacht dat de info die de Tesla medewerker gaf zo accuraat zou zijn.

Veel plezier iedereen met FSD!
Klopt weinig van. Ik heb abbo genomen om 02.00 uur toen het net mogelijk was. Dus vast één van de eersten. En nu nog geen FSD.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:07
wouter1971 schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:47:
[...]

Klopt weinig van. Ik heb abbo genomen om 02.00 uur toen het net mogelijk was. Dus vast één van de eersten. En nu nog geen FSD.
Dan klopt het toch? Er staat 'eerste 1100 kopers' wij arme maandbedragsloebers mogen mooi tot eind mei wachten.

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:47
Als je de belgische of duitse grens overgaat met FSD, kan je dan nog wel autopilot activeren? Zou iemand dit willen testen? Zou erg kut zijn als dit niet werkt.

• turkeyhakan
  • Nu online
Wasmachine schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:45:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Persoonlijk begrijp ik niet waarom je dit deelt. Je denkt dat iedere medewerker binnen de RDW op de hoogte is van type goedkeuringen e.d.? De medewerkers die wij te spreken krijgen zijn voornamelijk front office medewerkers die dus vragen over een kentekenbewijs kunnen beantwoorden etc.

• Wasmachine
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
turkeyhakan schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:49:
[...]

Persoonlijk begrijp ik niet waarom je dit deelt. Je denkt dat iedere medewerker binnen de RDW op de hoogte is van type goedkeuringen e.d.? De medewerkers die wij te spreken krijgen zijn voornamelijk front office medewerkers die dus vragen over een kentekenbewijs kunnen beantwoorden etc.
Dan kan die persoon netjes aangeven dat hij/zij het niet weet in plaats van op deze manier communiceren. Voor dit topic in ieder geval van toegevoegde waarde dat er vanuit RDW in ieder geval geen duidelijkheid komt.

• WvB22
  • Nu online
Sypheron schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:22:
[...]

Lijkt te komen omdat de fietser pas aan de late kant lijkt in te sturen voor de bocht. Zodra de auto de fietser ziet lijkt deze nog niet in te sturen, denk dat hij daar van "schrikt" en het zekere voor het onzekere neemt.
En mensen achter je horen natuurlijk genoeg afstand te houden om hier rekening mee te houden, zeker in een woonwijk, had ook maar zo een kind achter die auto vandaan kunnen komen.
Ja ik snap deze ook wel. Fietser maakt de bocht nog niet. FSD maakt een razendsnelle berekening: deze komt voor de auto terecht als hij deze lijn blijft volgen. Ik moet langzamer als ik een noodstop zou moeten maken en ik op tijd tot stilstand moet komen. Auto gaat snel vertragen. Jij schrikt je kapot want wij "vertrouwen" erop dat de fietser gewoon die bocht gaat maken. Tesla gaat in de ankers tot hij zeker weet: gevaar is geweken. Lastig dit. Als je gaat programmeren dat ie er op gaat vertrouwen dat fietsers geen rare dingen doen (wat ze dus wel vaak doen) dan is ie te laat voor een noodstop. Laat je dit gaan dan heb je het probleem dat mensen achterop klappen of minstens even geërgerd toeteren. Sticker op je auto: houdt afstand, ik rijd met FSD. 🤣

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:52
Mday schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:49:
[...]

Dan klopt het toch? Er staat 'eerste 1100 kopers' wij arme maandbedragsloebers mogen mooi tot eind mei wachten.
Nee, want er zijn allemaal abonnementen die wel FSD gekregen hebben

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03
wouter1971 schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:52:
[...]

Nee, want er zijn allemaal abonnementen die wel FSD gekregen hebben
En volgens de info hier hebben ze het gekocht, dit gecanceld en alsnog een abo genomen

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Odie
  • Nu online
Maurice- schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:14:
[...]

In al die jaren nog nooit een update gekregen door daar te kijken. Wel meermaals alsnog een update gekregen een aantal uur of halve dag na kijken.
Mee eens, hoewel ik wel opvallend vaak een software update kreeg als ik terug ging naar "standaard" en dan na 24 uur naar "advanced". Niet meteen, maar opvallend vaak wel binnen 24 tot 48 uur daarna. Maar: het is zeker geen gegarandeerde gefordeerde update.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:54:
[...]

Mee eens, hoewel ik wel opvallend vaak een software update kreeg als ik terug ging naar "standaard" en dan na 24 uur naar "advanced". Niet meteen, maar opvallend vaak wel binnen 24 tot 48 uur daarna. Maar: het is zeker geen gegarandeerde gefordeerde update.
Beetje een self fulfilling prophecy he. Er staat een update aan te komen.. je hebt hem nog niet en dan probeer je dat en dan krijg je hem 1 a 2 dagen erna net zoals elke andere auto. Je zit alleen te flippen als er een update aan staat te komen. Niet 1 dag na de update.

UNOX: The worst operating system

• Odie
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hahahaha, mijn hemel wat een prutswerk.

Lees je eigen pers-bericht RDW:

https://www.rdw.nl/en/new...lidity-in-the-netherlands

• Arthurosb
  • Laatst online: 12:26
Werkt enhanced autopilot nu ook eindelijk zoals het hoort sinds de fsd goedkeuring in Nederland? Ben heel benieuwd want snelweg is voldoende voor mij . Hoop dat België snel volgt.

• Maurice-
Maurice- schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:33:
[...]

Ik neem mijn woorden terug. Ik zat blijkbaar in een positieve loop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ph2g-s-DH6ORnKulqnKf-MmnnhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AknIbwQewKTHICypYspM6gKp.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Maurice- op 13-04-2026 10:01 ]

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:44
Odie schreef op maandag 13 april 2026 @ 08:52:
[...]

Voorzetje:

"Dat weet niemand"

Toegevoegd, ik zal het straks nog even wat netter in de TS zetten.

https://wren.co/join/Devian

• Masterchiev
Arthurosb schreef op maandag 13 april 2026 @ 09:57:
Werkt enhanced autopilot nu ook eindelijk zoals het hoort sinds de fsd goedkeuring in Nederland? Ben heel benieuwd want snelweg is voldoende voor mij . Hoop dat België snel volgt.
Die krijgt geen updates. Wordt ook uitgefaseerd, is niet meer aan te schaffen.

• Renevo
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 10:05
Wat ik nog mis in dit mooie forum is info mbt een update van de navigatiekaarten. Ik zit nog op versie 2025.14. MYP December 2025, ook nog software versie 2026.2.3, abonnement op FSD genomen het afgelopen weekend. Maar ik heb al ruim 4 maanden geen kaarten update gehad. Ik neem aan dat met de FSD release de navigatiekaarten ook bijgewerkt worden? Klopt deze aanname? Ik denk ook nodig voor een correct werkende FSD?

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:12
Hier de update op zaterdagavond ontvangen, Model Y gekocht met FSD in okt 25.
Soepele ervaring tot nu toe. Soms een beetje "gas" bijgeven om de snelheid op niveau te krijgen of twijfel bij het systeem weg te nemen. Nog geen interventies hoeven doen waarbij ik anders een ongeluk zou hebben gehad oid. Ik zie wel zaken als positie op de weg (soms te veel naar links voor het prettige) die nog zouden kunnen verbeteren, maar voor een eerste versie in NL vind ik het zeer hoopgevend.

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Cordon

Lievelings jankert

Hoe gaat die trouwens om met wegen die volgens de navigatie nog x zijn, maar eigenlijk ondertussen y zijn? Gaat die dan wappie, of doet die gewoon wat ie 'ziet'? :P

Ik zit hier aan een weg met 16 rotondes, maar 1 rotonde is 1,5 jaar geleden gesneuveld voor een voorangsplein. Maar Tesla kaarten ziet 't nog als een rotonde. "Ga links-af op de rotonde, 3e afslag". :P

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Cordon schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:06:
Hoe gaat die trouwens om met wegen die volgens de navigatie nog x zijn, maar eigenlijk ondertussen y zijn? Gaat die dan wappie, of doet die gewoon wat ie 'ziet'? :P

Ik zit hier aan een weg met 16 rotondes, maar 1 rotonde is 1,5 jaar geleden gesneuveld voor een voorangsplein. Maar Tesla kaarten ziet 't nog als een rotonde. "Ga links-af op de rotonde, 3e afslag". :P
Mooie test! als het goed is doet hij alles op zicht.. dus dat zou goed moeten gaan.

Hilary Duff 4-Life

• Arthurosb
  • Laatst online: 12:26
Masterchiev schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:01:
[...]

Die krijgt geen updates. Wordt ook uitgefaseerd, is niet meer aan te schaffen.
Dat is toch gewoon fsd maar enkel snelweg?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Renevo schreef op maandag 13 april 2026 @ 10:03:
Wat ik nog mis in dit mooie forum is info mbt een update van de navigatiekaarten. Ik zit nog op versie 2025.14. MYP December 2025, ook nog software versie 2026.2.3, abonnement op FSD genomen het afgelopen weekend. Maar ik heb al ruim 4 maanden geen kaarten update gehad. Ik neem aan dat met de FSD release de navigatiekaarten ook bijgewerkt worden? Klopt deze aanname? Ik denk ook nodig voor een correct werkende FSD?
Kaarten staan daar redelijk los van. Deze worden ook continue in de achtergrond over de 4G verbinding gedownload. Aanpassingen op de kaart gebeurt namelijk ook zonder dat er een nieuwe versie uitkomt.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• WvB22
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik zie dit al helemaal voor me op het kantoor van het RDW.

Euhhhh, baas kijk even mee met deze chat. Iemand beweert dat er auto's met FSD rondrijden in Nederland en dat Tesla dit nu uitrolt.
Manager: Huh wat? Ze zouden gloeiende gloeiende wachten tot alles was getekend op het ministerie. Wanneer zijn ze begonnen met updaten dan?
Medewerker: Deze chatmeneer zegt zaterdagnacht. Maar het is een bot denk ik hoor.
Manager kijkt op tweakers: gloeiende, gloeiende. Bel Karremans. Nu.

En de updates liggen stil na de chat 🤣.

Wel goed dat Kirty een leven heeft in het weekend. Kunnen wij niet zeggen hier op Tweakers.

[ Voor 3% gewijzigd door WvB22 op 13-04-2026 10:17 ]

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.