• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tY06fKZ68iPuKhxo0TxWr7BHcCM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UwiUPW7JJM2h1OltdS0qGQsm.png?f=fotoalbum_large

NIET IN PANIEK RAKEN, IT IS HAPPENING. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Gekochte FSD.

Juniper van 27-09-2025 met een fsd gekocht op 19-01-2026

[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 22:14 ]

• kaka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-04 22:12
Ow damn, allemaal FSD abo?

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:40
xFeverr schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:00:
[...]

Je kan bellen maar die gaan niets doen. Dat hebben er al eerder geprobeerd. Zodra ze wel iets zouden doen en daar krijgt de wereld lucht van, dan staat de telefoon roodgloeiend bij elke update.

Je zal moeten wachten.
Ik denk dat Model S/X best wel edge cases zijn en ik daar over kan informeren. Overigens wel gewoon HW4.

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:37

JoeBlack2k

I Love Hilary

SimondeG schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:09:
Yesss, ik krijg net de FSD update binnen [Afbeelding]
abbo of gekocht?

Hilary Duff 4-Life

• Tijgerbroodje
  • Registratie: April 2026
  • Laatst online: 12-04 22:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BM7kbhBRORySDuzwzolzkrsjXjA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szUWqxSCmQVQqNCZdQKQNax4.jpg?f=fotoalbum_large

Don’t panic!!!

Vanmorgen abbo aangeschaft.

Model 3 highland gekocht eind 2023.

[ Voor 132% gewijzigd door Tijgerbroodje op 12-04-2026 22:15 ]

• aaroenz0r
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
Hier helaas nog niks.
Koop / abbo?

• SimondeG
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14:20
Ik heb gekocht

• Masterchiev
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:23
karel_G_1981 schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:09:
[Afbeelding]
*O* *O* *O* *O*

Yeassssssssss!!!! Update incoming, De wave is begonnen!!!!!
Jij had abbo toch?

• karel_G_1981
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 14:00
Nee gekocht vorig jaar al.

• actiocore
  • Laatst online: 13:55
Yeaaaah, hier ook aan het downloaden nu. Nieuwe Y performance van 3 week oud, FSD overgezet van vorige auto (3 jaar geleden aangeschaft met het FSD pakket).

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
karel_G_1981 schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:09:
[Afbeelding]
*O* *O* *O* *O*

Yeassssssssss!!!! Update incoming, De wave is begonnen!!!!!
The Wave. Goede film.

• SimondeG
Is ergens te zien hoe groot de download is?
Mar.tin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:10:
[Afbeelding]

NIET IN PANIEK RAKEN, IT IS HAPPENING. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Gekochte FSD.

Juniper van 27-09-2025 met een fsd gekocht op 19-01-2026
Morgen vrij? Of met een grote omweg naar het werk

• Mar.tin
  • Nu online
SimondeG schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:19:
Is ergens te zien hoe groot de download is?
Vanaf 2026.2.9.1 lijkt hij relatief compact. Dataverbruik via WiFi afgelopen uur met nu 50% binnengehengeld is maar 86,4MB

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:35
Degenen die m nu binnen krijgen, hebben jullie alleen het abonnement, of 1 time package?

En is jullie dagelijkse update check rond dit tijdstip? Of is de update gepushed?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• GarageGoblin
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:48
Rijden zonder bestemming voelt altijd een beetje lastig, hebben jullie tips? Rijden is nu zo leuk geworden, waar gaan we heen? Grote FSD meet-up morgen? Iemand zin om morgen te kijken hoe FSD reageert als we van de weg gereden worden? Haha

• Mar.tin
  • Nu online
pdidi schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:21:
[...]

Morgen vrij? Of met een grote omweg naar het werk
Morgenochtend (helaas) een niet verplaatsbare afspraak met een van m’n belangrijkste klanten. Daarna inderdaad de rest van de dag: YouTube: Ik loop alleen maar rondjes

Positief puntje is dan weer wel dat huis werk klant werk al 260km is :D

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:43
Ik krijg ‘m net binnen op mijn MY uit november 2025 met FSD gekocht in 2020 en meegenomen naar de MY.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8nq_obxQhbPbN_TrSZPtRmJvp7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBopJFse1G3aiQg80I5wzMTv.jpg?f=fotoalbum_large

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

• hansvanhengel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 09:30
Niet dat het iets toevoegt aan de discussie, maar zijn jullie ook allemaal volwassen mannen die als een klein kind zenuwachtig zitten te wachten op een kado, alsof het je verjaardag is?

Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren wanneer ik voor zoiets onzinnigs, zo bijzonder excited ben.

• Mar.tin
  • Nu online
Richh schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:22:
Degenen die m nu binnen krijgen, hebben jullie alleen het abonnement, of 1 time package?

En is jullie dagelijkse update check rond dit tijdstip? Of is de update gepushed?
Ik zit al 2 dagen elke 10 minuten te refreshen. Maar deze is duidelijk gepushed.

• Richh
hansvanhengel schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:23:
Niet dat het iets toevoegt aan de discussie, maar zijn jullie ook allemaal volwassen mannen die als een klein kind zenuwachtig zitten te wachten op een kado, alsof het je verjaardag is?

Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren wanneer ik voor zoiets onzinnigs, zo bijzonder excited ben.
Dit is net zo erg als de release van een nieuwe game toen ik nog op de middelbare school zat, inderdaad _O-

• Mar.tin
  • Nu online

Het is lang geleden dat ik ergens zo excited voor geweest ben. Mijn huis niet, zelfs niet ophalen van deze Y vorig jaar. Leuk leuk leuk leuk

• hdejongh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:35
helaas stil no joy op mijn x plaid hw4 met FSD (3 jaar geleden gekocht)

• Richh
Mar.tin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:24:
[...]

Ik zit al 2 dagen elke 10 minuten te refreshen. Maar deze is duidelijk gepushed.
Nice! Congratz :) en veel plezier haha.

Ik heb de auto hier nu nog met sentry aan voor de deur staat zodat ie zn wifi verbinding in stand houdt, maar als de updates gepushed worden zal dat niet nodig zijn.

• LaurensM99
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 14:32
Is het beter om verbonden te zijn met de wifi of als je PC hebt maakt het niet uit?

• Odie
  • Nu online

Ik heb een hoog 2019-Deja-vu. Toen kwamen de eerste model 3 auto’s in Nederland en zaten we eerst massaal te speculeren op welk schip onze model 3 zat en probeerden we met allemaal random data te voorspellen of onze model 3 op hét schip stond.

Daarna kregen we de hype rond autopilot. Wanneer zouden we het krijgen. Oei oei oei.

It’s all happening again.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
En hopelijk voor de HW3 bezitters voor ons ook snel

PSN ID: Svennie-NL

• GarageGoblin
hdejongh schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:25:
helaas stil no joy op mijn x plaid hw4 met FSD (3 jaar geleden gekocht)
Voor een keertje snel optrekken wil ik je wel een rondje meenemen!

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Svennie schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:28:
En hopelijk voor de HW3 bezitters voor ons ook snel
Nou ga uit van hopelijk binnen een jaar. misschien deze zomer misschien later

Hilary Duff 4-Life

• Sinner2stroke
  • Laatst online: 14:38
Hier aan de lader, abbo gisteren afgesloten maar nog geen update. Ik ben zeer benieuwd. Is publiek bekend hoeveel mensen nu fsd gekocht/abbo genomen hebben?

• Thoughts
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06:48
Model Y AWD Long Range Juniper gekocht nov 2025 incl. FSD, eerste Tesla. Niks speciaals gedaan, duidelijk gepushed, alleen vandaag opgeladen. Zit zelfs in het buitenland.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H8POCKGufwLjsu9MX-jJUygloTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HbbMLhR1l5U9xgYP4qe2fd54.jpg?f=fotoalbum_large

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Yes! Hier is hij ook aan het downloaden op Model Y Juniper (Sept 2025)!! Had gisteren vroeg een abonnement afgesloten, maar vandaag toch bedacht dat ik er toch wel waarschijnlijk langer mee wil doen. Rond 17 uur het abonnement gecancelled en toen ook net de hele FSD in een keer betaald.

[ Voor 5% gewijzigd door MegaCookie op 12-04-2026 22:30 ]

• Thermometer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

Thermometer

Whoop Whoop!

Odie schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:27:
[...]

Ik heb een hoog 2019-Deja-vu. Toen kwamen de eerste model 3 auto’s in Nederland en zaten we eerst massaal te speculeren op welk schip onze model 3 zat en probeerden we met allemaal random data te voorspellen of onze model 3 op hét schip stond.
Haha I was there! Toen ik nog zelf naar Rosmalen moest rijden om ‘m op te halen bij een willekeurige supercharger, omdat ze elke Tesla werknemer met een rijbewijs hadden opgetrommeld om auto’s uit te leveren, maar deze werknemer onervaren ‘m bijna had opgereden zonder te laden en uit nood moest superchargen daar 8)7

Nu (met een HW3 auto) vooral leuk om het enthousiasme mee te krijgen via dit topic!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:13
GarageGoblin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:23:
Rijden zonder bestemming voelt altijd een beetje lastig, hebben jullie tips? Rijden is nu zo leuk geworden, waar gaan we heen? Grote FSD meet-up morgen? Iemand zin om morgen te kijken hoe FSD reageert als we van de weg gereden worden? Haha
Rondjes rijden rond het IJsselmeer, probeer zo lang mogelijk de dijken te volgen? Of een rondtocht door Nederland langs alle tesla vestigingen. Lekker makkelijk, die staan als poi op de kaart.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:28
JoeBlack2k schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:29:
[...]

Nou ga uit van hopelijk binnen een jaar. misschien deze zomer misschien later
Het zou mooi zijn, we gaan het zien. Kunnen jullie mooi alle bugs eruit halen tot die tijd :P

PSN ID: Svennie-NL

• Odie
  • Nu online
Thermometer schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:32:
[...]

Haha I was there! Toen ik nog zelf naar Rosmalen moest rijden om ‘m op te halen bij een willekeurige supercharger, omdat ze elke Tesla werknemer met een rijbewijs hadden opgetrommeld om auto’s uit te leveren, maar deze werknemer onervaren ‘m bijna had opgereden zonder te laden en uit nood moest superchargen daar 8)7

Nu (met een HW3 auto) vooral leuk om het enthousiasme mee te krijgen via dit topic!
Ja het was gekkenhuis toen. Vooral het tracken van schepen en ordernummers.

Ik mocht hem in Tilburg in “de fabriek” ophalen. Was ook lopende-band werk inderdaad.

Maar vooral die gekte rond de Autopilot rollout.

• actiocore
  • Laatst online: 13:55
Is het bij jullie ook dat de download bij 50% stil staat op 0 B/s?

• Tjenok
  • Registratie: Februari 2014
  • Nu online

Bizar he! Na jarenlang alle filmpjes vanuit de VS te hebben gekeken en iedereen enthousiast te vertellen hoe veel impact dit gaat hebben voelt het bijna onwerkelijk dat we het nu eindelijk zelf kunnen gaan ervaren

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:41
xares schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:23:
Ik heb FSD gekocht als test om te kijken of ik de update dan eerder ga krijgen :-)
(daarna vraag ik restitutie aan natuurlijk :P)
Voor wat het waard is:

Update komt nu binnen:-)

Morgen testen en dan restitutie aanvragen.
Daarna abonnement afsluiten.

Laat het vervolg weten morgen!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:07
actiocore schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:37:
Is bij mij al sinds mijn M3 2019. Op mijn MY 2024 ook. Heel irritant, lijkt de download te valideren maar gaat over z'n nek als je uit wifi / hotspot range gaat.

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Er zijn z'n 2000 euro's met HW4 + FSD gekocht in Nederland. hoeveel zouden ze er per wave doen? hoe lang zou het duren totdat Abbo aan de beurt is.

Hilary Duff 4-Life

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
GarageGoblin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:23:
Gewoon aanzetten zonder bestemming gaat normaal toch ook? Dan laat je FSD gewoon beslissen waar je naartoe gaat :)

Als je wil weten hoe hij reageert als je hem van de weg rijdt: YouTube: We Tried To Crash Into A Self Driving Tesla

• Mday
Odie schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:36:
[...]

Ja het was gekkenhuis toen. Vooral het tracken van schepen en ordernummers.

Ik mocht hem in Tilburg in “de fabriek” ophalen. Was ook lopende-band werk inderdaad.

Maar vooral die gekte rond de Autopilot rollout.
Same here, M3 2019. Nog mensen bij de supercharger in Breukelen hun eigen nieuwe auto uitgelegd omdat niemand de moeite nam eventjes door de functies te lopen.

• GarageGoblin
Fire69 schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:40:
[...]

Gewoon aanzetten zonder bestemming gaat normaal toch ook? Dan laat je FSD gewoon beslissen waar je naartoe gaat :)

Als je wil weten hoe hij reageert als je hem van de weg rijdt: YouTube: We Tried To Crash Into A Self Driving Tesla
Haha ik bedoelde eigenlijk dat ik het zelf lastig vind om "doelloos" rond te rijden. Heb altijd het idee ergens heen te moeten gaan.

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-04 23:02
Wat betekent goedkeuring in Nederland eigenlijk?
Als een Nederlandse Tesla in België rijdt, werkt het daar dan ook?
Als ik met mijn Noorse Tesla in Nederland rij, werkt mijn FSD dan ineens daar?

Mixed Reality dev

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:16
Dit gebeurt eigenlijk altijd. Bij elke update. Dus, geduld! Bij mij gebeurt er helaas nog niets.

• GarageGoblin
Menesis schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:44:
Nee en nee (mogelijk later wel, nu op VIN volgens mij? Twijfel nu zelf aan mijn antwoord)

[ Voor 10% gewijzigd door GarageGoblin op 12-04-2026 22:46 ]

Morgen bewolkt. Hopelijk komen de elektriciteitscentrales niet in de problemen

• MegaCookie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ja same. Heeft verder gewoon zeker goed bereik

• Mar.tin
  • Nu online
Pauzeren bij 50% is normaal. Voorzover ik weet doet hij dan even checksummen / uitpakken.

• SimondeG
Had ik ook, daarna ging hij ineens opnieuw leek wel en veel langzamer ook richting de 25%. Bij 25% weer even wachten en nu weer verder.

• Hangriver
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-04 23:43
Hier ook FSD nu. Gekocht samen met de Model Y Juniper Premium AWD in december vorige jaar. Auto staat niet op de wifi.

• Fire69
GarageGoblin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:43:
[...]

Haha ik bedoelde eigenlijk dat ik het zelf lastig vind om "doelloos" rond te rijden. Heb altijd het idee ergens heen te moeten gaan.
Ik heb hetzelfde probleem. Vrijdag heb ik een testrit in Goes. Als Belg ken ik natuurlijk helemaal niks daar, dus misschien laat ik FSD wel echt zelf beslissen :P

• Mar.tin
  • Nu online
SimondeG schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:47:
[...]

Had ik ook, daarna ging hij ineens opnieuw leek wel en veel langzamer ook richting de 25%. Bij 25% weer even wachten en nu weer verder.
Doet die van mij ook, blij dat het niet uniek is. Heb het niet eerder gezien met downloads.

De 50% percentagepauze is normaal.

Nu op 14%, duurt lang. Dit wachten duurt bijna langer dan de afgelopen 2 dagen bij elkaar :+

Bijzonder ook dat het net (zit nu weer binnen) in de auto er zo uit zag Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbAbYzi48QgW8ExnETBtdipuRAE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VluoMEBDUvwRCOkdm4o5DMl7.jpg?f=fotoalbum_large

En er in de app 13% stond :+

[ Voor 43% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 22:51 ]

• SimondeG
Mar.tin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:48:
[...]

Doet die van mij ook, blij dat het niet uniek is. Heb het niet eerder gezien met downloads.

De 50% percentagepauze is normaal.

Nu op 14%, duurt lang. Dit wachten duurt bijna langer dan de afgelopen 2 dagen bij elkaar :+
Het is best grote update, is al m’n mobiele data aan het opvreten 😄

• Conifeer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 14:45
hansworst1 schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:13:
ChatGPT / Copilot gaf bij mij het volgende aan, om orio van uitrollen te bepalen:
[Afbeelding]
Het zal wel toeval zijn maar deed sentry uit en download begon
Installeer nu

• Mday
Lijkt me helder dat gekochte FSD's voorrang krijgen. Wel zo schappelijk, honestly.

Heb de abo rond 20:30 aangetikt, facturering gaat pas lopen als installatie is voltooid, dus ik wacht (on)geduldig af tot iederen koper zijn pakketje heeft gekregen...

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Menesis schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:44:
dat geo technisch FSD alleen over de grens van Nederland werkt. alleen de versie die in Nederland werkt wordt nu gepushed naar Tesla's accounts geregistreerd in Nederland.

wat je kan doen als je in een ander land woont is een nieuw Nederlands Tesla account aanmaken en de auto daar naartoe transferen. Dit werkt 100% als je dan de update hebt kan je de auto weer naar je eigen account zetten. lijkt mij te veel moeite maar ieder voor zich. het werkt wel dan kan je naar NL rijden en FSD aanzetten

Hilary Duff 4-Life

• otte93
  • Laatst online: 14:33
Ik zie bij iedereen dat de update "2026.3.6" is, maar ik heb nu al 2026.8.3. Gaat hij dan terug in software versie?

• karel_G_1981
  • Laatst online: 14:00
Gaat echt tergend langzaam idd

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

otte93 schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:58:
Ik zie bij iedereen dat de update "2026.3.6" is, maar ik heb nu al 2026.8.3. Gaat hij dan terug in software versie?
Ja, maar de nieuwe features zitten er wel in. dus het was een fork een parallele update

Hilary Duff 4-Life

• Hype
  • Laatst online: 13:34
xares schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:39:
[...]

Voor wat het waard is:

Update komt nu binnen:-)

Morgen testen en dan restitutie aanvragen.
Daarna abonnement afsluiten.

Laat het vervolg weten morgen!
Ok dan maar zo haha. Ook aangeschaft. Hopelijk morgen aan de beurt. Geen zin om nog een week te wachten 🌝.

• hdejongh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:35
zitten er x of s owners tussen de downloaders?

• Hype
Bij Specs & Warranty overzicht komt FSD Supervised na volledige aanschaf ook direct erbij te staan. Dat was met abo niet zo.

• Timdekraker
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-04 23:20
Hier is hij ook net gedownload.

Eerst downloaden,… na 50% was ie ineens klaar.
Daarna nog installeren, dat duurt ook best ff.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oD7_sX2UZBRdzYWL6l_DBQXYU2A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ID46XpuzSdnXmm0CIdz5BHEn.png?f=fotoalbum_large

• Wasmachine
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ligt het aan mij of is deze video een HW3?

https://x.com/teslaeurope/status/2043426499055981037?s=46

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:41
Timdekraker schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:06:
Hier is hij ook net gedownload.

Eerst downloaden,… na 50% was ie ineens klaar.
Daarna nog installeren, dat duurt ook best ff.

[Afbeelding]
Was bij mij precies hetzelfde.

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Goed om te horen dat er steeds meer auto’s uitgerold worden met FSD. Veel plezier morgen (of vanavond al) met de eerste ritten!

• nicolaj123
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12:04
Waarom heeft iedereen massaal een service appointment in z’n screenshots staan? Zie iets voorbij komen van camera cleaning? Mij is nooit wat gevraagd (Highland)

• Richh
Dat dacht ik ook heel even, maar ik denk toch dat het een legacy Model Y is. Die zijn ook met HW4 geleverd.

• JayJavier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:50
Conclusie is vrij eenvoudig en wellicht ook wel eerlijk: degene die FSD in het verleden gekocht hebben krijgen voorrang… ik heb zelf abbo afgesloten en zie nog geen update beschikbaar.

• Mar.tin
  • Nu online
Lijkt me gewoon een HW4 Legacy Y

Die hebben ze (ruim) een jaar geleverd dus zullen er genoeg van rijden :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 23:14 ]

• Wasmachine
  • Nu online
Richh schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:13:
[...]

Dat dacht ik ook heel even, maar ik denk toch dat het een legacy Model Y is. Die zijn ook met HW4 geleverd.
Oh, dat wist ik niet! Die hebben dan ook nog Intel aan het scherm te zien?

• Mar.tin
  • Nu online
En tussen 20:48 en 23:15 naar de 25% gekropen. Wordt een lange avond zo. En het ding staat op 2mtr van een Wifi6 punt met volgens Unifi een 720Mbit lijntje.

Het is haast alsof er iets van een bugje in de download zit. Dat 25% eigenlijk 50% is ofzo. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 23:18 ]

• Richh
Wasmachine schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:15:
[...]

Hoe bedoel je? De interface met kaart/fsd kan ook met Ryzen :)

HW4 heeft overigens altijd Ryzen afaik.

• Mar.tin
  • Nu online
[...]

Volgens mij zijn er geen (of nauwelijks) intel Y's geleverd in NL. (Eind 21 is er afgestapt van Intel)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
[...]

Nee, HW4 is geen Intel maar AMD.

UNOX: The worst operating system

• Timdekraker
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 12-04 23:20
nicolaj123 schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:13:
Waarom heeft iedereen massaal een service appointment in z’n screenshots staan? Zie iets voorbij komen van camera cleaning? Mij is nooit wat gevraagd (Highland)
Bij mij is het de ‘break caliper replacement’ vanwege piepende remmen voor.
Wordt vanuit coulance vervangen vanwege een erkend probleem.

• Wasmachine
  • Nu online
Richh schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:16:
[...]

Hoe bedoel je? De interface met kaart/fsd kan ook met Ryzen :)

HW4 heeft overigens altijd Ryzen afaik.
Het lijntje op het scherm van de kilometerteller ontbreekt om het scherm in “full screen” te zetten. Dacht dat dat er altijd was bij Ryzen, vandaar dat ik begon te twijfelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EWyPIepL8yAk08LJg2vl3-Jz2Q8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qsUB3Q677QXf2lbXlVAZ1Sqq.jpg?f=fotoalbum_large

• Mar.tin
  • Nu online
Wasmachine schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:19:
[...]

Het lijntje op het scherm van de kilometerteller ontbreekt om het scherm in “full screen” te zetten. Dacht dat dat er altijd was bij Ryzen, vandaar dat ik begon te twijfelen.

[Afbeelding]
Dat lijntje is zo subtiel dat het makkelijk wegvalt in de compressie van de video.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tx-6NA4ptrvh0XDYAngSrsWOqL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y5WwJmqGw8zvzln4KyBZTn9M.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn scherm nu net

[ Voor 24% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 23:21 ]

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Ik vind hem ook bijzonder. Lijkt echt een HW3 te zijn met Intel MCU...

Er gaan natuurlijk nog steeds hacks rond, dus dat zou het kunnen verklaren...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Wasmachine
  • Nu online
Mar.tin schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:20:
[...]

Dat lijntje is zo subtiel dat het makkelijk wegvalt in de compressie van de video.

[Afbeelding]

Mijn scherm nu net
Oh heb jij ook nog een Intel? Nee grapje, zou inderdaad kunnen. Toch op het verkeerde been gezet door het “oude” stuur dan. Thanks!

• Fire69
Damian schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:20:

Het ding heeft ook een AP cheatgewicht aan het stuur hangen, dus misschien heb je wel gelijk :o
Is het Berkant toch gelukt dat Musk hem repost, op het KKP. Ik zei het, daar moet je heen als influencer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4ieMCn7dsZrihjZKYa8n8HIWu8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rki0b6KMSmWtyNTLLvukDkIc.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door pdidi op 12-04-2026 23:25 ]

• Mar.tin
  • Nu online
Fire69 schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:24:
[...]

Het ding heeft ook een AP cheatgewicht aan het stuur hangen, dus misschien heb je wel gelijk :o
Om het verder te ontkrachtigen, als je verder bladert op zijn profiel zie je eerdere posts waar hij gewoon de 2026.3.6 binnenhengelt :)

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1tLI6M-Al9duDiL9kCIdzKmytLQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kv73gw2852dKZ3uE7ePSFtYd.png?f=fotoalbum_large

Ik trek het ook niet meer...

Hilary Duff 4-Life

• nicolas1993
  • Laatst online: 13:57
Damian schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:20:

K denk dat er flink op copium wordt gezeten mbt FSD op HW3, zo te zien uit de blindehoek camera, zijn dat echt wel de kleuren van HW4, HW3 is veel meer grijs achtig.

HW4:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQpjxTHzALVgIdiGMjQzMTD4_Ds=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFwqOhOkRzt8EX5PMeNrVZPd.jpg?f=fotoalbum_large

HW3:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JZCJJOXasaf7nYh9CeUDmj3900g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZdAdrURZ0JcRm6DGQb1iRw0D.jpg?f=fotoalbum_large

• Mday
pdidi schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:24:
Is het Berkant toch gelukt dat Musk hem repost, op het KKP. Ik zei het, daar moet je heen als influencer
[Afbeelding]
Ja, tof, maar ik ben toch sceptisch. Helemaal niet druk, en er komt geen verkeer van rechts plotseling wat heel gebruikelijk is. Benieuwd wat ie dan doet.

Als ik m heb rij ik ook even naar die bij Lindenholt/Dukenburg, die is ook onbegrijpelijk

• FreakGIB
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Bij mij nog steeds niks maar battery is ook vrij leeg nog 107 km over van de 450 is dat van invloed ga morgen pas weer laden op mijn werk.

PSN: FreakGIB

• WvB22
  • Registratie: Juni 2017
  • Nu online
Mday schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:43:
[...]

Ja, tof, maar ik ben toch sceptisch. Helemaal niet druk, en er komt geen verkeer van rechts plotseling wat heel gebruikelijk is. Benieuwd wat ie dan doet.

Als ik m heb rij ik ook even naar die bij Lindenholt/Dukenburg, die is ook onbegrijpelijk
Prins Bernhardplein in Zaandam komende vanaf de A7. Ook een crime, vooral voor mensen die de rotonde voor het eerst moeten nemen. Wordt verwacht dat je steeds een baan opschuift maar als je even niet oplet zit je gegarandeerd in de verkeerde baan. Mensen doen daarna de gekste dingen om toch de juiste afslag te pakken. Killer bij het afrijden voor velen in deze omgeving. Als FSD die meerdere keren goed uitvoert (de basis is niet zo lastig, anticiperen op mensen in paniek des te meer) ben ik overtuigd.

[ Voor 8% gewijzigd door WvB22 op 13-04-2026 00:00 ]

• Mar.tin
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYSLRvU2EXljbEUKeSQufP2IbVY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GMsOKT7l7w234qimYiKFqS7e.jpg?f=fotoalbum_large

Door een heeeeeel dun rietje, al 2 uur aan het downloaden inmiddels

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
WvB22 schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:58:
[...]

Prins Bernhardplein in Zaandam komende vanaf de A7. Ook een crime, vooral voor mensen die de rotonde voor het eerst moeten nemen. Wordt verwacht dat je steeds een baan opschuift maar als je even niet oplet zit je gegarandeerd in de verkeerde baan. Mensen doen daarna de gekste dingen om toch de juiste afslag te pakken. Killer bij het afrijden voor velen in deze omgeving. Als FSD die meerdere keren goed uitvoert (de basis is niet zo lastig, anticiperen op mensen in paniek des te meer) ben ik overtuigd.
Nooit begrepen waarom mensen dat punt niet snappen. Ik vind hem volledig duidelijk. Duidelijke pijlen (begint al bij het voorsorteren maar ook op het plein zelf). Als je gewoon ogen hebt is het volkomen logisch. Je hoeft ook helemaal geen baan op te schuiven. Zie vanaf de A7 het ding driekwart. Pijlen al op het wegdek. Wil je driekwart dan ga je op 1 van de 2 linkerbanen staan. Tis gewoon volg de stippellijntjes/banen van je eigen rijstrook en je bent er. Het enige wat je moet doen bij de 'afslag' is de stippellijn volgen die het verlengde van jouw rijrichting is. Als je dan ineens een 'hoek' gaat maken ben je weer waar je gestart was.

Zegmaar dit punt dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gaWWFh6dI-mxHPOU1P0WdlIo6U0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/1j87ctlNUG1rtF4ivZzoU2vP.png?f=user_large

Als je driekwart gaat vanaf de A7 is het volkomen logisch om hier als blauwe Peugeot rechts van de grijze Agila je rijrichting te vervolgen links naast de Dacia. Ga je de Agila achterna dan moet je een 'hoek' maken.

Daarentegen de verkeerspleinen op de Zuilense ring... Twee oprijdende banen en dan verdelen over 3 banen + afslaand en zoek het maar uit met je leven (ghandiplein). Pijlen bij het oprijden staan er maar qua inrichting totaal niet duidelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2NzecrEU6RzxU7MeHqb801CneZ8=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/aHD19alZ1OosjbeBEUCMcDBi.png?f=user_large

Je mag hier dus blijkbaar alleen vanaf de meest rechterbaan rechtsaf, maar voor rechtsaf zijn er wel 2 banen fysiek beschikbaar. Maar, vanaf de rechterbaan mag je ook 'rechtdoor'. 1 keer raden wat er gebeurt. Allebei de banen gaan rechtsaf de Zuilense ring op want dat kan fysiek met 2 banen tegelijk en dan wil er iemand op de meest rechtse baan rechtdoor. Jeeeeej.

Welke mafkees dat heeft bedacht...

Maarja.. wellicht wat off topic voor dit topic :+

[ Voor 55% gewijzigd door Korvaag op 13-04-2026 00:38 ]

UNOX: The worst operating system

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:26

duderuud

Sliden is koel

Nog geen update hier maar wel een automatisch gegenereerd service verzoek om de camera's schoon te maken.

Auto is 4 maanden oud :X Dat is toch niet normaal...

Motor-Forum.nl

• JoeBlack2k

JoeBlack2k

I Love Hilary

duderuud schreef op maandag 13 april 2026 @ 00:19:
Nog geen update hier maar wel een automatisch gegenereerd service verzoek om de camera's schoon te maken.

Dan doe je het niet 😂 vond het wel tof dat ze zelf er mee kwamen

Hilary Duff 4-Life

• Mar.tin
  • Nu online
duderuud schreef op maandag 13 april 2026 @ 00:19:

Het is normaal, het is gratis. Nieuwe plastics dampen na, deze slaan neer tegen de binnenkant van de voorruit en ook dus voor de camera’s.

Dus JUIST na de eerste pakweg 4-6 maanden is het rg belangrijk.

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:26

duderuud

Sliden is koel

Tesla raadt het aan dus gaan we gewoon doen. Afspraak is al ingepland.

Lijkt me leuk om bij Tesla te werken als monteur :X

Motor-Forum.nl

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:36
Mday schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:43:
[...]

Dacht precies hetzelfde. Ben wel benieuwd hoe die reageert als rechts groen heeft en er geen voorgangers zijn voor de tesla >:)

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Nu online

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

JayJavier schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:14:
Conclusie is vrij eenvoudig en wellicht ook wel eerlijk: degene die FSD in het verleden gekocht hebben krijgen voorrang… ik heb zelf abbo afgesloten en zie nog geen update beschikbaar.
Ik zie duidelijk hetzelfde patroon. Ik vraag me wel af of het gekocht vs abonnement is of datum van aanschaf of abonnement. Alle mensen die het gekocht hebben hebben het meestal al maanden geleden gekocht of getransfered.

• noname1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:04
Mar.tin schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:31:
[...]

Om het verder te ontkrachtigen, als je verder bladert op zijn profiel zie je eerdere posts waar hij gewoon de 2026.3.6 binnenhengelt :)
En zie je op het profiel een bericht van gisteren waarin hij aangeeft dat FSD op zijn eind 2024 MY is overgezet. Die heeft gewoon HW4 en AMD, net als mijn MY sept 2024

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vannacht de update naar 2026.3.6 ook binnengekregen (MYJ van maart 2025 met FSD gekocht in mei 2025).

Vanochtend gelijk geinstalleerd en meteen maar naar kantoor laten rijden (in plaats van de geplande thuiswerkdag). Een hele soepele rit van deur tot deur, geen ingreep nodig.

Nu hopen dat ze in Duitsland en Denemarken/Zweden/Finland/Noorwegen een beetje opschieten met goedkeuring. Eens kijken of we dan de Noordkaap kunnen halen zonder ingreep.
Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste

Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.