/f/image/UwiUPW7JJM2h1OltdS0qGQsm.png?f=fotoalbum_large)
NIET IN PANIEK RAKEN, IT IS HAPPENING.
Gekochte FSD.
Juniper van 27-09-2025 met een fsd gekocht op 19-01-2026
[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 22:14 ]
/f/image/UwiUPW7JJM2h1OltdS0qGQsm.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 22:14 ]
Ik denk dat Model S/X best wel edge cases zijn en ik daar over kan informeren. Overigens wel gewoon HW4.xFeverr schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:00:
[...]
Je kan bellen maar die gaan niets doen. Dat hebben er al eerder geprobeerd. Zodra ze wel iets zouden doen en daar krijgt de wereld lucht van, dan staat de telefoon roodgloeiend bij elke update.
Je zal moeten wachten.
abbo of gekocht?SimondeG schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:09:
Yesss, ik krijg net de FSD update binnen [Afbeelding]
Hilary Duff 4-Life
:strip_exif()/f/image/szUWqxSCmQVQqNCZdQKQNax4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 132% gewijzigd door Tijgerbroodje op 12-04-2026 22:15 ]
Jij had abbo toch?karel_G_1981 schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:09:
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
Yeassssssssss!!!! Update incoming, De wave is begonnen!!!!!
The Wave. Goede film.karel_G_1981 schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:09:
[Afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
Yeassssssssss!!!! Update incoming, De wave is begonnen!!!!!
Morgen vrij? Of met een grote omweg naar het werkMar.tin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:10:
[Afbeelding]
NIET IN PANIEK RAKEN, IT IS HAPPENING.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Gekochte FSD.
Juniper van 27-09-2025 met een fsd gekocht op 19-01-2026
Vanaf 2026.2.9.1 lijkt hij relatief compact. Dataverbruik via WiFi afgelopen uur met nu 50% binnengehengeld is maar 86,4MBSimondeG schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:19:
Is ergens te zien hoe groot de download is?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Morgenochtend (helaas) een niet verplaatsbare afspraak met een van m’n belangrijkste klanten. Daarna inderdaad de rest van de dag: YouTube: Ik loop alleen maar rondjespdidi schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:21:
[...]
Morgen vrij? Of met een grote omweg naar het werk
Ik zit al 2 dagen elke 10 minuten te refreshen. Maar deze is duidelijk gepushed.Richh schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:22:
Degenen die m nu binnen krijgen, hebben jullie alleen het abonnement, of 1 time package?
En is jullie dagelijkse update check rond dit tijdstip? Of is de update gepushed?
Dit is net zo erg als de release van een nieuwe game toen ik nog op de middelbare school zat, inderdaadhansvanhengel schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:23:
Niet dat het iets toevoegt aan de discussie, maar zijn jullie ook allemaal volwassen mannen die als een klein kind zenuwachtig zitten te wachten op een kado, alsof het je verjaardag is?
Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren wanneer ik voor zoiets onzinnigs, zo bijzonder excited ben.
Het is lang geleden dat ik ergens zo excited voor geweest ben. Mijn huis niet, zelfs niet ophalen van deze Y vorig jaar. Leuk leuk leuk leukhansvanhengel schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:23:
Niet dat het iets toevoegt aan de discussie, maar zijn jullie ook allemaal volwassen mannen die als een klein kind zenuwachtig zitten te wachten op een kado, alsof het je verjaardag is?
Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren wanneer ik voor zoiets onzinnigs, zo bijzonder excited ben.
Nice! CongratzMar.tin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:24:
[...]
Ik zit al 2 dagen elke 10 minuten te refreshen. Maar deze is duidelijk gepushed.
Ik heb een hoog 2019-Deja-vu. Toen kwamen de eerste model 3 auto’s in Nederland en zaten we eerst massaal te speculeren op welk schip onze model 3 zat en probeerden we met allemaal random data te voorspellen of onze model 3 op hét schip stond.hansvanhengel schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:23:
PSN ID: Svennie-NL
Voor een keertje snel optrekken wil ik je wel een rondje meenemen!hdejongh schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:25:
helaas stil no joy op mijn x plaid hw4 met FSD (3 jaar geleden gekocht)
Nou ga uit van hopelijk binnen een jaar. misschien deze zomer misschien laterSvennie schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:28:
En hopelijk voor de HW3 bezitters voor ons ook snel
Hilary Duff 4-Life
[ Voor 5% gewijzigd door MegaCookie op 12-04-2026 22:30 ]
Haha I was there! Toen ik nog zelf naar Rosmalen moest rijden om ‘m op te halen bij een willekeurige supercharger, omdat ze elke Tesla werknemer met een rijbewijs hadden opgetrommeld om auto’s uit te leveren, maar deze werknemer onervaren ‘m bijna had opgereden zonder te laden en uit nood moest superchargen daarOdie schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:27:
[...]
Ik heb een hoog 2019-Deja-vu. Toen kwamen de eerste model 3 auto’s in Nederland en zaten we eerst massaal te speculeren op welk schip onze model 3 zat en probeerden we met allemaal random data te voorspellen of onze model 3 op hét schip stond.
Rondjes rijden rond het IJsselmeer, probeer zo lang mogelijk de dijken te volgen? Of een rondtocht door Nederland langs alle tesla vestigingen. Lekker makkelijk, die staan als poi op de kaart.GarageGoblin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:23:
Rijden zonder bestemming voelt altijd een beetje lastig, hebben jullie tips? Rijden is nu zo leuk geworden, waar gaan we heen? Grote FSD meet-up morgen? Iemand zin om morgen te kijken hoe FSD reageert als we van de weg gereden worden? Haha
Het zou mooi zijn, we gaan het zien. Kunnen jullie mooi alle bugs eruit halen tot die tijdJoeBlack2k schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:29:
[...]
Nou ga uit van hopelijk binnen een jaar. misschien deze zomer misschien later
PSN ID: Svennie-NL
Ja het was gekkenhuis toen. Vooral het tracken van schepen en ordernummers.Thermometer schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:32:
[...]
Haha I was there! Toen ik nog zelf naar Rosmalen moest rijden om ‘m op te halen bij een willekeurige supercharger, omdat ze elke Tesla werknemer met een rijbewijs hadden opgetrommeld om auto’s uit te leveren, maar deze werknemer onervaren ‘m bijna had opgereden zonder te laden en uit nood moest superchargen daar![]()
Nu (met een HW3 auto) vooral leuk om het enthousiasme mee te krijgen via dit topic!
Bizar he! Na jarenlang alle filmpjes vanuit de VS te hebben gekeken en iedereen enthousiast te vertellen hoe veel impact dit gaat hebben voelt het bijna onwerkelijk dat we het nu eindelijk zelf kunnen gaan ervarenhansvanhengel schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:23:
Voor wat het waard is:xares schreef op zondag 12 april 2026 @ 13:23:
Ik heb FSD gekocht als test om te kijken of ik de update dan eerder ga krijgen :-)
(daarna vraag ik restitutie aan natuurlijk)
Is bij mij al sinds mijn M3 2019. Op mijn MY 2024 ook. Heel irritant, lijkt de download te valideren maar gaat over z'n nek als je uit wifi / hotspot range gaat.actiocore schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:37:
Is het bij jullie ook dat de download bij 50% stil staat op 0 B/s?
Hilary Duff 4-Life
Gewoon aanzetten zonder bestemming gaat normaal toch ook? Dan laat je FSD gewoon beslissen waar je naartoe gaatGarageGoblin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:23:
Rijden zonder bestemming voelt altijd een beetje lastig, hebben jullie tips? Rijden is nu zo leuk geworden, waar gaan we heen? Grote FSD meet-up morgen? Iemand zin om morgen te kijken hoe FSD reageert als we van de weg gereden worden? Haha
Same here, M3 2019. Nog mensen bij de supercharger in Breukelen hun eigen nieuwe auto uitgelegd omdat niemand de moeite nam eventjes door de functies te lopen.Odie schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:36:
[...]
Ja het was gekkenhuis toen. Vooral het tracken van schepen en ordernummers.
Ik mocht hem in Tilburg in “de fabriek” ophalen. Was ook lopende-band werk inderdaad.
Maar vooral die gekte rond de Autopilot rollout.
Haha ik bedoelde eigenlijk dat ik het zelf lastig vind om "doelloos" rond te rijden. Heb altijd het idee ergens heen te moeten gaan.Fire69 schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:40:
[...]
Gewoon aanzetten zonder bestemming gaat normaal toch ook? Dan laat je FSD gewoon beslissen waar je naartoe gaat
Als je wil weten hoe hij reageert als je hem van de weg rijdt: YouTube: We Tried To Crash Into A Self Driving Tesla
Mixed Reality dev
Dit gebeurt eigenlijk altijd. Bij elke update. Dus, geduld! Bij mij gebeurt er helaas nog niets.actiocore schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:37:
Nee en nee (mogelijk later wel, nu op VIN volgens mij? Twijfel nu zelf aan mijn antwoord)Menesis schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:44:
Wat betekent goedkeuring in Nederland eigenlijk?
Als een Nederlandse Tesla in België rijdt, werkt het daar dan ook?
Als ik met mijn Noorse Tesla in Nederland rij, werkt mijn FSD dan ineens daar?
[ Voor 10% gewijzigd door GarageGoblin op 12-04-2026 22:46 ]
Ja same. Heeft verder gewoon zeker goed bereikactiocore schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:37:
Had ik ook, daarna ging hij ineens opnieuw leek wel en veel langzamer ook richting de 25%. Bij 25% weer even wachten en nu weer verder.actiocore schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:37:
Ik heb hetzelfde probleem. Vrijdag heb ik een testrit in Goes. Als Belg ken ik natuurlijk helemaal niks daar, dus misschien laat ik FSD wel echt zelf beslissenGarageGoblin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:43:
[...]
Haha ik bedoelde eigenlijk dat ik het zelf lastig vind om "doelloos" rond te rijden. Heb altijd het idee ergens heen te moeten gaan.
Doet die van mij ook, blij dat het niet uniek is. Heb het niet eerder gezien met downloads.SimondeG schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:47:
[...]
Had ik ook, daarna ging hij ineens opnieuw leek wel en veel langzamer ook richting de 25%. Bij 25% weer even wachten en nu weer verder.
:strip_exif()/f/image/VluoMEBDUvwRCOkdm4o5DMl7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 43% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 22:51 ]
Het is best grote update, is al m’n mobiele data aan het opvreten 😄Mar.tin schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:48:
[...]
Doet die van mij ook, blij dat het niet uniek is. Heb het niet eerder gezien met downloads.
De 50% percentagepauze is normaal.
Nu op 14%, duurt lang. Dit wachten duurt bijna langer dan de afgelopen 2 dagen bij elkaar
Het zal wel toeval zijn maar deed sentry uit en download begonhansworst1 schreef op zondag 12 april 2026 @ 21:13:
ChatGPT / Copilot gaf bij mij het volgende aan, om orio van uitrollen te bepalen:
[Afbeelding]
dat geo technisch FSD alleen over de grens van Nederland werkt. alleen de versie die in Nederland werkt wordt nu gepushed naar Tesla's accounts geregistreerd in Nederland.Menesis schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:44:
Wat betekent goedkeuring in Nederland eigenlijk?
Als een Nederlandse Tesla in België rijdt, werkt het daar dan ook?
Als ik met mijn Noorse Tesla in Nederland rij, werkt mijn FSD dan ineens daar?
Hilary Duff 4-Life
Gaat echt tergend langzaam iddactiocore schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:37:
Ja, maar de nieuwe features zitten er wel in. dus het was een fork een parallele updateotte93 schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:58:
Ik zie bij iedereen dat de update "2026.3.6" is, maar ik heb nu al 2026.8.3. Gaat hij dan terug in software versie?
Hilary Duff 4-Life
Ok dan maar zo haha. Ook aangeschaft. Hopelijk morgen aan de beurt. Geen zin om nog een week te wachten 🌝.xares schreef op zondag 12 april 2026 @ 22:39:
[...]
Voor wat het waard is:
Update komt nu binnen:-)
Morgen testen en dan restitutie aanvragen.
Daarna abonnement afsluiten.
Laat het vervolg weten morgen!
Was bij mij precies hetzelfde.Timdekraker schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:06:
Hier is hij ook net gedownload.
Eerst downloaden,… na 50% was ie ineens klaar.
Daarna nog installeren, dat duurt ook best ff.
[Afbeelding]
Dat dacht ik ook heel even, maar ik denk toch dat het een legacy Model Y is. Die zijn ook met HW4 geleverd.Wasmachine schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:11:
Ligt het aan mij of is deze video een HW3?
https://x.com/teslaeurope/status/2043426499055981037?s=46
Lijkt me gewoon een HW4 Legacy YWasmachine schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:11:
Ligt het aan mij of is deze video een HW3?
https://x.com/teslaeurope/status/2043426499055981037?s=46
[ Voor 13% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 23:14 ]
Oh, dat wist ik niet! Die hebben dan ook nog Intel aan het scherm te zien?Richh schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:13:
[...]
Dat dacht ik ook heel even, maar ik denk toch dat het een legacy Model Y is. Die zijn ook met HW4 geleverd.
[ Voor 23% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 23:18 ]
Hoe bedoel je? De interface met kaart/fsd kan ook met RyzenWasmachine schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:15:
[...]
Oh, dat wist ik niet! Die hebben dan ook nog Intel aan het scherm te zien?
Volgens mij zijn er geen (of nauwelijks) intel Y's geleverd in NL. (Eind 21 is er afgestapt van Intel)Wasmachine schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:15:
[...]
Nee, HW4 is geen Intel maar AMD.Wasmachine schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:15:
[...]
UNOX: The worst operating system
Bij mij is het de ‘break caliper replacement’ vanwege piepende remmen voor.nicolaj123 schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:13:
Waarom heeft iedereen massaal een service appointment in z’n screenshots staan? Zie iets voorbij komen van camera cleaning? Mij is nooit wat gevraagd (Highland)
Het lijntje op het scherm van de kilometerteller ontbreekt om het scherm in “full screen” te zetten. Dacht dat dat er altijd was bij Ryzen, vandaar dat ik begon te twijfelen.Richh schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:16:
[...]
Hoe bedoel je? De interface met kaart/fsd kan ook met Ryzen
HW4 heeft overigens altijd Ryzen afaik.
Dat lijntje is zo subtiel dat het makkelijk wegvalt in de compressie van de video.Wasmachine schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:19:
[...]
Het lijntje op het scherm van de kilometerteller ontbreekt om het scherm in “full screen” te zetten. Dacht dat dat er altijd was bij Ryzen, vandaar dat ik begon te twijfelen.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/Y5WwJmqGw8zvzln4KyBZTn9M.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Mar.tin op 12-04-2026 23:21 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Oh heb jij ook nog een Intel? Nee grapje, zou inderdaad kunnen. Toch op het verkeerde been gezet door het “oude” stuur dan. Thanks!Mar.tin schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:20:
[...]
Dat lijntje is zo subtiel dat het makkelijk wegvalt in de compressie van de video.
[Afbeelding]
Mijn scherm nu net
Het ding heeft ook een AP cheatgewicht aan het stuur hangen, dus misschien heb je wel gelijkDamian schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:20:
Ik vind hem ook bijzonder. Lijkt echt een HW3 te zijn met Intel MCU...
Er gaan natuurlijk nog steeds hacks rond, dus dat zou het kunnen verklaren...
Om het verder te ontkrachtigen, als je verder bladert op zijn profiel zie je eerdere posts waar hij gewoon de 2026.3.6 binnenhengeltFire69 schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:24:
[...]
Het ding heeft ook een AP cheatgewicht aan het stuur hangen, dus misschien heb je wel gelijk
K denk dat er flink op copium wordt gezeten mbt FSD op HW3, zo te zien uit de blindehoek camera, zijn dat echt wel de kleuren van HW4, HW3 is veel meer grijs achtig.Damian schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:20:
Ik vind hem ook bijzonder. Lijkt echt een HW3 te zijn met Intel MCU...
Er gaan natuurlijk nog steeds hacks rond, dus dat zou het kunnen verklaren...
:strip_exif()/f/image/vFwqOhOkRzt8EX5PMeNrVZPd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, tof, maar ik ben toch sceptisch. Helemaal niet druk, en er komt geen verkeer van rechts plotseling wat heel gebruikelijk is. Benieuwd wat ie dan doet.pdidi schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:24:
Is het Berkant toch gelukt dat Musk hem repost, op het KKP. Ik zei het, daar moet je heen als influencer
[Afbeelding]
PSN: FreakGIB
Prins Bernhardplein in Zaandam komende vanaf de A7. Ook een crime, vooral voor mensen die de rotonde voor het eerst moeten nemen. Wordt verwacht dat je steeds een baan opschuift maar als je even niet oplet zit je gegarandeerd in de verkeerde baan. Mensen doen daarna de gekste dingen om toch de juiste afslag te pakken. Killer bij het afrijden voor velen in deze omgeving. Als FSD die meerdere keren goed uitvoert (de basis is niet zo lastig, anticiperen op mensen in paniek des te meer) ben ik overtuigd.Mday schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:43:
[...]
Ja, tof, maar ik ben toch sceptisch. Helemaal niet druk, en er komt geen verkeer van rechts plotseling wat heel gebruikelijk is. Benieuwd wat ie dan doet.
Als ik m heb rij ik ook even naar die bij Lindenholt/Dukenburg, die is ook onbegrijpelijk
[ Voor 8% gewijzigd door WvB22 op 13-04-2026 00:00 ]
Nooit begrepen waarom mensen dat punt niet snappen. Ik vind hem volledig duidelijk. Duidelijke pijlen (begint al bij het voorsorteren maar ook op het plein zelf). Als je gewoon ogen hebt is het volkomen logisch. Je hoeft ook helemaal geen baan op te schuiven. Zie vanaf de A7 het ding driekwart. Pijlen al op het wegdek. Wil je driekwart dan ga je op 1 van de 2 linkerbanen staan. Tis gewoon volg de stippellijntjes/banen van je eigen rijstrook en je bent er. Het enige wat je moet doen bij de 'afslag' is de stippellijn volgen die het verlengde van jouw rijrichting is. Als je dan ineens een 'hoek' gaat maken ben je weer waar je gestart was.WvB22 schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:58:
[...]
Prins Bernhardplein in Zaandam komende vanaf de A7. Ook een crime, vooral voor mensen die de rotonde voor het eerst moeten nemen. Wordt verwacht dat je steeds een baan opschuift maar als je even niet oplet zit je gegarandeerd in de verkeerde baan. Mensen doen daarna de gekste dingen om toch de juiste afslag te pakken. Killer bij het afrijden voor velen in deze omgeving. Als FSD die meerdere keren goed uitvoert (de basis is niet zo lastig, anticiperen op mensen in paniek des te meer) ben ik overtuigd.
:strip_exif()/f/image/1j87ctlNUG1rtF4ivZzoU2vP.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/aHD19alZ1OosjbeBEUCMcDBi.png?f=user_large)
[ Voor 55% gewijzigd door Korvaag op 13-04-2026 00:38 ]
UNOX: The worst operating system
Dan doe je het niet 😂 vond het wel tof dat ze zelf er mee kwamenduderuud schreef op maandag 13 april 2026 @ 00:19:
Nog geen update hier maar wel een automatisch gegenereerd service verzoek om de camera's schoon te maken.
Auto is 4 maanden oudDat is toch niet normaal...
Hilary Duff 4-Life
Het is normaal, het is gratis. Nieuwe plastics dampen na, deze slaan neer tegen de binnenkant van de voorruit en ook dus voor de camera’s.duderuud schreef op maandag 13 april 2026 @ 00:19:
Nog geen update hier maar wel een automatisch gegenereerd service verzoek om de camera's schoon te maken.
Auto is 4 maanden oudDat is toch niet normaal...
Dacht precies hetzelfde. Ben wel benieuwd hoe die reageert als rechts groen heeft en er geen voorgangers zijn voor de teslaMday schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:43:
[...]
Ja, tof, maar ik ben toch sceptisch. Helemaal niet druk, en er komt geen verkeer van rechts plotseling wat heel gebruikelijk is. Benieuwd wat ie dan doet.
Ik zie duidelijk hetzelfde patroon. Ik vraag me wel af of het gekocht vs abonnement is of datum van aanschaf of abonnement. Alle mensen die het gekocht hebben hebben het meestal al maanden geleden gekocht of getransfered.JayJavier schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:14:
Conclusie is vrij eenvoudig en wellicht ook wel eerlijk: degene die FSD in het verleden gekocht hebben krijgen voorrang… ik heb zelf abbo afgesloten en zie nog geen update beschikbaar.
En zie je op het profiel een bericht van gisteren waarin hij aangeeft dat FSD op zijn eind 2024 MY is overgezet. Die heeft gewoon HW4 en AMD, net als mijn MY sept 2024Mar.tin schreef op zondag 12 april 2026 @ 23:31:
[...]
Om het verder te ontkrachtigen, als je verder bladert op zijn profiel zie je eerdere posts waar hij gewoon de 2026.3.6 binnenhengelt