Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 15:42:
YouTube: Tesla FSD Supervised V14 in The Netherlands, Tilburg

Nog een filmpje van 15 minuten uit Tilburg.

Op 3 minuten blijft de auto stil staan voor een duidelijk groen verkeerslicht :+
Op 6:41 een mooie interactie met een door rood-wandelende voetganger
Op 7:44 een voor mij nieuwe melding: "Traffic light may be out of view"
Op 9:58 een relatief ingewikkelde bocht naar links en vlak daarna een relatief harde rem-actie bij een oranje verkeerslicht.
Ja, verkeerslichten is nog wel een ding. Ook die melding "Traffic light may be out of view" lijkt te komen omdat hij het verkeerslicht links niet associeert met rechts afslaan en dus moeite heeft het verkeerslicht rechtsboven te zien
Op 12:10 trouwens een mooie actie door achter een fietser te blijven en pas voorbij te gaan als hij om de bocht kan zien dat er niks aan komt

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:20
Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:28:
Op dit moment tenminste is Tesla de enige fabrikant die enige vorm van serieuze zelfrijdende software heeft (Edit, verduidelijking: Die voor consumenten te koop is), die zich in "het echt" bewijst dat het gewoon kan. En die doorgaans niet beperkt lijkt te worden door zicht, of in geval dat dat gebeurt zo snugger is om dat te concluderen en zichzelf uit te schakelen op een veilige manier.
Mwah. In Duitsland doet Mercedes dat al vanaf 2021. Okee, nog beperkt qua snelheid en locatie. Maar zeggen dat “Tesla de enige fabrikant die enige vorm van serieuze zelfrijdende software heeft (Edit, verduidelijking: Die voor consumenten te koop is), die zich in "het echt" bewijst dat het gewoon kan” klopt al sinds 2021 niet. :)

Linkje linkje linkje
(nu kruip ik snel weer terug in m’n Subaru met 2.0 liter boxermotor, €2,11 per liter }:| )

Goddomme, lees ik opeens dat ze er mee gekapt zijn. Of in ieder geval “temporarily”, ik moet me ook niet bemoeien met dingen waar ik geen verstand van heb. :$ :D

[ Voor 6% gewijzigd door iamerwin op 10-03-2026 17:48 ]

Hello. Is it me you're looking for?

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:54
iamerwin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:29:
[...]

Mwah. In Duitsland doet Mercedes dat al vanaf 2021. Okee, nog beperkt qua snelheid en locatie. Maar zeggen dat “Tesla de enige fabrikant die enige vorm van serieuze zelfrijdende software heeft (Edit, verduidelijking: Die voor consumenten te koop is), die zich in "het echt" bewijst dat het gewoon kan” klopt al sinds 2021 niet. :)

Linkje linkje linkje
(nu kruip ik snel weer terug in m’n Subaru met 2.0 liter boxermotor, €2,11 per liter }:| )
Ik denk dat Tesla de reputatieschade bij falen gewoon minder kan schelen dan de gevestigde merken. Je leest hier toch ook al dat bij meerdere ride alongs overdag velgen kapot zijn gereden.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:17
iamerwin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 17:29:
[...]

Linkje linkje linkje

Goddomme, lees ik opeens dat ze er mee gekapt zijn. Of in ieder geval “temporarily”, ik moet me ook niet bemoeien met dingen waar ik geen verstand van heb. :$ :D
Oh je bedoelt die real life toepassing waar je met max 60 km/u op een recht stuk snelweg hands-off kon rijden? :+ :*

Hoewel technisch gezien waar, vind ik het niet vergelijkbaar :) En schijnbaar zijn ze er ook weer mee gestopt :+

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:20
Mar.tin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:42:
[...]

Oh je bedoelt die real life toepassing waar je met max 60 km/u op een recht stuk snelweg hands-off kon rijden? :+ :*

Hoewel technisch gezien waar, vind ik het niet vergelijkbaar :) En schijnbaar zijn ze er ook weer mee gestopt :+
95 ☝🏻

Als je met 95 per uur op een openbare weg (en ik ken Duitse snelwegen) mag rijden terwijl je Netflix kijkt, vind ik het wel een volwassen systeem. Maar inderdaad in de kast gezet. :)

Hello. Is it me you're looking for?

iamerwin schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:15:
[...]
Maar inderdaad in de kast gezet. :)
Nou het is echt gestopt hoor. Mercedes gaat nu terug naar Level 2 met nVidia Alpamayo. Er waren ook wel heel veel redenen om te stoppen met Drive Pilot:
Heel duur en zat alleen op de duurste S en EQS modellen (de nieuwe S heeft het ook niet meer)
Beperkt tot een aantal Duitse en Californische snelwegen
Alleen overdag, bij mooi weer, geen tunnels en geen werkzaamheden
Max 95km/u
Alleen achter een ander voertuig
En alsnog moest de bestuurder het stuur binnen 10 seconden kunnen overnemen

[ Voor 7% gewijzigd door pdidi op 10-03-2026 20:31 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste