Wij hebben in NL ook ASS, dus dat zal voldoen aan huidige regelgeving.pdidi schreef op maandag 6 april 2026 @ 23:12:
[...]
Ja, dat was deze post. Nu ik dat document nog eens goed lees, is het alleen de vraag of ASS wel een echt AVP (Automated Valet Parking) is. Want het feit dat het nu op max 6 meter mag worden gebruik, betekent dat het wordt behandeld als een RCP (Remote Controlled Parking) uit UN r79 waar die 6 meter expliciet in staat (5.6.1.2.7)
Al die afkortingen haha. Smart summon is hier toch echt anders? Voertuig moet in zicht staan bijv en niet meer dan 6 meter van je verwijderd? In de praktijk kost je meer tijd om de app te pakken dan naar er naar toe te lopen in 6 stappen.Mar.tin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:50:
[...]
Wij hebben in NL ook ASS, dus dat zal voldoen aan huidige regelgeving.Dat wil niet zeggen dat het niet gaat kunnen voldoen aan de AVP gerelateerde regelgeving die in de pijplijn zit. Eerlijk gezegd lijkt het me dat het vrijwel direct goedkeuring moet kunnen krijgen op basis van mijn herrinnering aan de zaken die verplicht zijn.
Het is afaik op dezelfde onderliggende software gebouwd, alleen met zoveel beperkingen dat het functioneel nutteloos is.Masterchiev schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:56:
[...]
Al die afkortingen haha. Smart summon is hier toch echt anders? Voertuig moet in zicht staan bijv en niet meer dan 6 meter van je verwijderd? In de praktijk kost je meer tijd om de app te pakken dan naar er naar toe te lopen in 6 stappen.
Echter zijn die beperkingen gevolg van wetgeving, en niet omdat Tesla Europeanen wil pesten
Klopt eens, maar of je dan dezelfde prijs moet vragen als bedrijf vraag ik mij af. Infrastructuur is hier ook totaal anders en de vraag wie er verantwoordelijk is bij een aanrijding.Mar.tin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:59:
[...]
Het is afaik op dezelfde onderliggende software gebouwd, alleen met zoveel beperkingen dat het functioneel nutteloos is.
Echter zijn die beperkingen gevolg van wetgeving, en niet omdat Tesla Europeanen wil pesten
In mijn opinie kan tesla het beter helemaal niet uitbrengen in de landen waar het niet toegestaan is zoals in de VS. Apple doet dat ook bijv. Dit brengt alleen maar frustratie met zich mee.
Daarnaast zijn ze beperkt in de informatie want als ik FSD wil aankopen zie ik dat er smart summon bij zit maar niet welke beperkingen in de app. Dan open ik YouTube en zie filmpjes maar dat is niet wat je krijgt. Dat is toch wel wat misleidend.
We zijn het verder niet compleet oneens hoor. Wat je ziet is dat Tesla het maximaal haalbare doet wat er wettelijk mag. Dus er is een wettelijke beperking van 6mtr, dus passen ze die toe.Masterchiev schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:04:
[...]
Klopt eens, maar of je dan dezelfde prijs moet vragen als bedrijf vraag ik mij af. Infrastructuur is hier ook totaal anders en de vraag wie er verantwoordelijk is bij een aanrijding.
In mijn opinie kan tesla het beter helemaal niet uitbrengen in de landen waar het niet toegestaan is zoals in de VS. Apple doet dat ook bijv. Dit brengt alleen maar frustratie met zich mee.
Daarnaast zijn ze beperkt in de informatie want als ik FSD wil aankopen zie ik dat er smart summon bij zit maar niet welke beperkingen in de app. Dan open ik YouTube en zie filmpjes maar dat is niet wat je krijgt. Dat is toch wel wat misleidend.
Of het dan nog een nuttig product is? Nee
Wie er verantwoordelijk is bij een aanrijding? Diegene die hem veroorzaakt. Functioneel ben jij bestuurder van je auto.
Maar het is dus wel degelijk toegestaan. (Tot 6mtr)
[ Voor 10% gewijzigd door Mar.tin op 07-04-2026 10:14 ]
Ik zit al een tijdje op 2026.2.9.1. En als ik deze thread zo lees zijn er een aantal meer die daarop zitten. Ik heb overigens geen FSD aangeschaft.Masterchiev schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 09:46:
Iemand al een update gehad vanaf 2.3? Inmiddels zit volgens mij alleen Nederland nog op die build.
Ben benieuwd of wij aankomende dagen een aparte build krijgen.
Ook geen EAP?Myrdhin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:33:
[...]
Ik zit al een tijdje op 2026.2.9.1. En als ik deze thread zo lees zijn er een aantal meer die daarop zitten. Ik heb overigens geen FSD aangeschaft.
Same here.Myrdhin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:33:
[...]
Ik zit al een tijdje op 2026.2.9.1. En als ik deze thread zo lees zijn er een aantal meer die daarop zitten. Ik heb overigens geen FSD aangeschaft.
Blijft raar. Ik zit op 2.3 ook geen FSD of EAP aangeschaft maar krijg geen update aangeboden. Updates liggen in Nederland sowieso stil als ik teslafi bekijk. Zowel hw3 en hw4 gaan over naar 8.6 inmiddels.
Stilte voor de storm!!? 🫣😬
Ik heb nieuwe M3 met EAP en zit ookal even op 2026.2.9.1
Ik heb nieuwe M3 met EAP en zit ookal even op 2026.2.9.1
Ik heb de 8.6. update gisteren binnen gekregen. Ik heb FSD oud model, dus even aankijken hoe het gaat.
Om de tijd te vullen maar eens een filmpje uit de toekomst (20 april volgens de titel). Dus vermoedelijk dan ook met allerlei nieuwe functionaliteiten die we nu nog niet hebben
.
@pdidi Hier ook weer een Delivery Status melding
.
Verder weinig op aan te merken. Saaie, en dus leuke rit
De poster zoomt helaas steeds in op het scherm als er een verkeerslicht is dus het is niet te zien of die automatisch of handmatig doorgetrapt worden
.
Rondom 14:20 wordt er tijdens het rijden FSD ingeschakeld
Op 18:15 zie je dat er bij-gegast wordt omdat de snelheid op 30 blijft plakken.
Op 25:22 moet er voor een groen licht acceleratie plaatsvinden
@pdidi Hier ook weer een Delivery Status melding
Verder weinig op aan te merken. Saaie, en dus leuke rit
De poster zoomt helaas steeds in op het scherm als er een verkeerslicht is dus het is niet te zien of die automatisch of handmatig doorgetrapt worden
Rondom 14:20 wordt er tijdens het rijden FSD ingeschakeld
Goed nieuws toch? In NL zit iedereen met HW4 of nog op 2026.2.3 (de release waar nog geen FSD v14 in zit) of al op 2026.2.9.1 (met daarin FSD v14). Zodra er weer beweging komt van 2026.2.3 naar een release met daarin FSD dan hebben we een GoMasterchiev schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 11:40:
Blijft raar. Ik zit op 2.3 ook geen FSD of EAP aangeschaft maar krijg geen update aangeboden. Updates liggen in Nederland sowieso stil als ik teslafi bekijk. Zowel hw3 en hw4 gaan over naar 8.6 inmiddels.
Zeker goed nieuws! Ik hou de updates nauwlettend in de gaten.pdidi schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:48:
[...]
Goed nieuws toch? In NL zit iedereen met HW4 of nog op 2026.2.3 (de release waar nog geen FSD v14 in zit) of al op 2026.2.9.1 (met daarin FSD v14). Zodra er beweging komt van 2026.2.3 naar een release met daarin FSD dan hebben we een Go
Ik heb vanmiddag om 16:00 mijn eerste FSD‑rit.
Heeft iemand hier nog tips waar ik op moet letten?
Hoeveel tijd krijg je gemiddeld tijdens zo’n rit? Mag je zelf een route voorstellen, zolang het binnen de geplande tijd blijft?
Ik vertrek vanaf Tesla Den Haag (Ypenburg).
Als ik genoeg tijd krijg (1 uur of meer), wil ik vragen om richting Reeuwijk te rijden: via de Bloemendaalseweg richting Waddinxveen. Ik ben vooral benieuwd hoe FSD omgaat met die smalle weggetjes daar en hoe hij reageert op tegemoetkomend verkeer; volgens mij gaat ’ie het daar behoorlijk lastig krijgen.
Ik heb van een ander hier soortgelijks gezien maar wil het zelf ook mee maken.
Hoeveel tijd krijg je gemiddeld tijdens zo’n rit? Mag je zelf een route voorstellen, zolang het binnen de geplande tijd blijft?
Als ik genoeg tijd krijg (1 uur of meer), wil ik vragen om richting Reeuwijk te rijden: via de Bloemendaalseweg richting Waddinxveen. Ik ben vooral benieuwd hoe FSD omgaat met die smalle weggetjes daar en hoe hij reageert op tegemoetkomend verkeer; volgens mij gaat ’ie het daar behoorlijk lastig krijgen.
PSN: FreakGIB
Veel plezier!FreakGIB schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:25:
Ik denk dat we het op basis van filmpjes een heel eind hebben uitgespeeld. Bijzonderheden wat mij betreft:
- Blijft staan bij groen licht als hij vooraan staat, en dan is een kleine gaspedaal input vereist
- Stopt voor alles en iedereen die enige vage indicatie geven van oversteken.
- Soms iets te strikt met snelheden waardoor rijgedrag afwijkt van de praktijk (30-werkzaamheden-zones vooral)
Hoeveel tijd je krijgt is vooral afhankelijk van hoeveel ritten ze nog moeten en of ze op schema liggen. Wij waren om 15:40 laatst de laatste van de dag en hebben een uur rondgereden, terwijl 20-30 minuten "normaal" lijkt. Net als een geplande, of zelfgekozen route, hangt een beetje van het humeur van de chauffeur af
Verder zou ik vooral gewoon lekker genieten. Wellicht een filmpje maken (altijd leuk). Eventueel wil ik die wel voor je muten en uploaden als je m wil delen.
Filmen mag altijd, zolang je de bestuurder niet in beeld brengt. Ik heb de bestuurder van tevoren aangegeven dat ik het filmpje zou muten achteraf mocht ik hem met iemand delen. Tesla heeft er een hele disclaimer voor.
Ze mogen tijdens de rit (zolang FSD aan staat) niet praten, in de praktijk zullen er altijd wel een paar woorden loskomen. Die zullen wat vrijer zijn als iemand weet dat je deze niet gaat verspreiden
Had ik al gezegd veel plezier?!
[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 07-04-2026 13:54 ]
Op 3:26 en 5:35 zag ik vlgs mij voor het eerst 1 van de zaken waar ze een vrijstelling voor hebben gevraagd (melding komt wel beetje laat):Mar.tin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 12:30:
[YouTube: Tesla FSD Supervised Drive, 20th April, Purmerend NL]
Om de tijd te vullen maar eens een filmpje uit de toekomst (20 april volgens de titel). Dus vermoedelijk dan ook met allerlei nieuwe functionaliteiten die we nu nog niet hebben.
@pdidi Hier ook weer een Delivery Status melding.
Verder weinig op aan te merken. Saaie, en dus leuke rit![]()
De poster zoomt helaas steeds in op het scherm als er een verkeerslicht is dus het is niet te zien of die automatisch of handmatig doorgetrapt worden.
Rondom 14:20 wordt er tijdens het rijden FSD ingeschakeld![]()
:strip_exif()/f/image/5HdwfvfxyPDBU4fgh2SR0v2j.png?f=user_large)
3:40: Hands on Steer nodig ??
10:00: Niet onnodig gestopt voor fiets ondanks belijning op de weg
11:17-30: Verkeerslicht springt twee keer op groen, vreemd, jammer idd dat we net niet het echte beeld zien
Yes die high lateral force melding hadden wij ook al in de eerste bocht naar links.pdidi schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 15:00:
[...]
Op 3:26 en 5:35 zag ik vlgs mij voor het eerst 1 van de zaken waar ze een vrijstelling voor hebben gevraagd (melding komt wel beetje laat):
[Afbeelding]
3:40: Hands on Steer nodig ??
10:00: Niet onnodig gestopt voor fiets ondanks belijning op de weg
11:17-30: Verkeerslicht springt twee keer op groen, vreemd, jammer idd dat we net niet het echte beeld zien
3:40 lijkt verwarring van de bestuurder, er staat keep eyes on road op het scherm.
Hij is later in de video ook al een paar keer een beetje de weg kwijt in de software. Ik vermoed onervarenheid. (Rondom 14:04 gaat hij een adres intypen, terwijl alle DEMO auto's die ik van dichtbij gezien hebben hun huis-SC gewoon als home / work in de nav hebben zitten. Klikt hij hem niet direct in de nav maar op het routepunt tonen icoontje. En even later klikt hij een richtingaanwijzer venster dicht, schijnbaar omdat hij niet weet hoe het uit de weg moet)
10:00 Fietser stopt ook duidelijk, en geeft geen intentie.
11:17-35 3x. heel bijzonder. Lijkt een verwarring met het fietsersverkeerslicht? . Het hoog-laag lijkt te komen door het extra onderlicht. Maar inderdaad we zullen het nooit weten omdat alleen het scherm gefilmd is.
[ Voor 36% gewijzigd door Mar.tin op 07-04-2026 15:35 ]
we zullen het nog zien. De smart summun zoals die nu is is iig compleet onbruikbaar, laten we hopen dat dit anders wordt.
Ik heb een m3 performance, kan je instellen dat hij maximaal optrekt als dat kan? Wss niet ben ik bang?
Valet/chill mode ?TweakerVincent schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:33:
Ik heb een m3 performance, kan je instellen dat hij maximaal optrekt als dat kan? Wss niet ben ik bang?
Insane modus
Je mag je rechtervoet gewoon blijven gebruiken zonder dat FSD uit gaatTweakerVincent schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:10:
[...]
Insane modusMaar ben bang dat hij niet snel optrekt bij een stoplicht (zoals ik dat altijd doe, als ik de kans krijg)
Dat lijkt me in een vrijwel alle situaties totaal niet wenselijk, als standaard gedrag. Zelfs een niet performance trekt al veel sneller op dan een boel mensen verwachten en wat wenselijk is bij stoplichten.TweakerVincent schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:33:
En en en en? Al vrijgelaten? Goeie rit gehad?FreakGIB schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:25:
Nee, dat kan niet. In de VS kan je wel verschillende 'rijstijlen' instellen waarvan er eentje wat vlotter optrekt dan gemiddeld, maar ook dan gaat het niet maximaal. En over die rijmodus is wel wat discussie.TweakerVincent schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 16:33:
Deze rijmodi lijken niet naar de EU te komen. Zeker bij originele toelating lijkt het waarschijnlijk dat alles zeer voorzichtig is.
Ik denk toch dat FSD dat niet leuk gaat vinden en daar wel degelijk penalties voor gaat uitdelen of zichzelf uitschakelt. Vergelijkbaar met dat je Autopilot met je gaspedaal over de 140km/u duwt.pdidi schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:23:
[...]
Je mag je rechtervoet gewoon blijven gebruiken zonder dat FSD uit gaat
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model Y '26 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
In de US speelt iets vergelijkbaars. Sinds v14 stopt Tesla volledig bij een stopbord (it's the law). Maar een hoop mensen zijn daar niet blij mee en geven wat gas bij. Zo te lezen levert dit geen penalties op (wel boetesRichh schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 19:29:
Ik denk toch dat FSD dat niet leuk gaat vinden en daar wel degelijk penalties voor gaat uitdelen of zichzelf uitschakelt. Vergelijkbaar met dat je Autopilot met je gaspedaal over de 140km/u duwt.
2026.2.9.6 is uit met v14.3!
https://www.notateslaapp..../2026.2.9.6/release-notes
Hopelijk krijgen we deze!Fire69 schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:00:
2026.2.9.6 is uit met v14.3!
Ja, het was een goede rit. Hij was niet heel lang en ik kon zelf niet vragen om ergens in de buurt heen te gaan; hij had duidelijk al een route ingepland. Helaas zat er geen rotonde in, maar wel een groot kruispunt met van alle kanten fietsers en dat loste hij eigenlijk verrassend goed en vlot op. Later reden we nog over een vrij smal weggetje met links geparkeerde auto’s en water, en rechts direct de voordeuren van de huizen; echt zo’n oud Nederlands straatje. Ook daar ging het rijden heel goed.Mar.tin schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 18:43:
[...]
En en en en? Al vrijgelaten? Goeie rit gehad?
Op een gegeven moment liepen er twee oudere mensen midden op de weg. Ze hoorden de auto volgens mij niet. Na, ik schat, een minuut wilden ze ineens foto’s maken van de omgeving en toen viel het ze op dat er al een tijdje een auto achter ze reed. Ze gingen een klein stukje opzij en de Tesla reed er keurig omheen.
We hebben één interventie gehad en die was een beetje onverklaarbaar. We reden richting een stoplicht om linksaf te slaan, maar bovenin het scherm begon de balk ineens blauw te knipperen. De Tesla-rijder dacht eerst dat het misschien door zijn heel donkere zonnebril kwam, dus die deed hij af, maar dat hielp niet. Ik dacht zelf dat het misschien door de zon kwam, want we reden redelijk tegen de zon in. Toen we bij de bocht om linksaf te gaan aankwamen, moest hij uiteindelijk toch het stuur overnemen van de auto.
Later, op de terugweg, was er nog een smal weggetje waar aan de rechterkant ineens een fatbike met twee personen zomaar overstak. Daar remde de auto netjes voor. Al met al dus een goede rit: heel smooth wat betreft optrekken, sturen en remmen, veel beter dan ik het zelf zou doen. Soms vond ik ’m wel iets te voorzichtig en lang wachten op fietsers die voor mijn gevoel nog ver genoeg weg waren om er even vóór langs te kunnen rijden.
Software versie was 14.2.2.5
ik heb wel een kort filmpje van die interventie maar moet even uitzoeken hoe ik dat hier kan posten.
Er staat onderin de hoek "Not relevant in The Netherlands"
Dus ik denk het niet.
Benieuwd wat de eindscore was gezien de waarschuwing. Was het de normale waarschuwing (Please pay attention to the road)?FreakGIB schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:09:
[...]
Ja, het was een goede rit. Hij was niet heel lang en ik kon zelf niet vragen om ergens in de buurt heen te gaan; hij had duidelijk al een route ingepland. Helaas zat er geen rotonde in, maar wel een groot kruispunt met van alle kanten fietsers en dat loste hij eigenlijk verrassend goed en vlot op. Later reden we nog over een vrij smal weggetje met links geparkeerde auto’s en water, en rechts direct de voordeuren van de huizen; echt zo’n oud Nederlands straatje. Ook daar ging het rijden heel goed.
Op een gegeven moment liepen er twee oudere mensen midden op de weg. Ze hoorden de auto volgens mij niet. Na, ik schat, een minuut wilden ze ineens foto’s maken van de omgeving en toen viel het ze op dat er al een tijdje een auto achter ze reed. Ze gingen een klein stukje opzij en de Tesla reed er keurig omheen.
We hebben één interventie gehad en die was een beetje onverklaarbaar. We reden richting een stoplicht om linksaf te slaan, maar bovenin het scherm begon de balk ineens blauw te knipperen. De Tesla-rijder dacht eerst dat het misschien door zijn heel donkere zonnebril kwam, dus die deed hij af, maar dat hielp niet. Ik dacht zelf dat het misschien door de zon kwam, want we reden redelijk tegen de zon in. Toen we bij de bocht om linksaf te gaan aankwamen, moest hij uiteindelijk toch het stuur overnemen van de auto.
Later, op de terugweg, was er nog een smal weggetje waar aan de rechterkant ineens een fatbike met twee personen zomaar overstak. Daar remde de auto netjes voor. Al met al dus een goede rit: heel smooth wat betreft optrekken, sturen en remmen, veel beter dan ik het zelf zou doen. Soms vond ik ’m wel iets te voorzichtig en lang wachten op fietsers die voor mijn gevoel nog ver genoeg weg waren om er even vóór langs te kunnen rijden.
Software versie was 14.2.2.5
ik heb wel een kort filmpje van die interventie maar moet even uitzoeken hoe ik dat hier kan posten.[YouTube: FSD intervention 2026-4-7 Den Haag]
Heb geen eindscore gezien hij moest bij het aankomen bij Tesla de rit afbreken omdat hij niet correct de ingang naar de parkeerplaats nam en dus het stuur overnam. en zelf parkeerde.pdidi schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:06:
[...]
Benieuwd wat de eindscore was gezien de waarschuwing. Was het de normale waarschuwing (Please pay attention to the road)?
Ik denk het ook niet, het zou logisch zijn dat nu 14.2 ter approval ligt bij de RDW en niet 14.3 die pas net uit is.Maronite schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 22:23:
[...]
Er staat onderin de hoek "Not relevant in The Netherlands"
Dus ik denk het niet.
Maar Not A Tesla App is ook maar een site onderhouden door een paar enthousiastelingen
Als 14.3 dermate ander rijgedrag vertoont dan 14.2, dan gaat deze eerst weer door de RDW goedgekeurd moeten worden.Richh schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 23:17:
[...]
Ik denk het ook niet, het zou logisch zijn dat nu 14.2 ter approval ligt bij de RDW en niet 14.3 die pas net uit is.
Maar Not A Tesla App is ook maar een site onderhouden door een paar enthousiastelingenik denk dat er hier op het forum meer kennis is over FSD in Europa dan wat ze daar nu achter het standaard label 'not relevant in X' hebben geprogrammeerd
14.3 is door Ome Musk "echt sentient" bestempeld, dus het zal wel degelijk ander gedrag vertonen gok ik zo...
Vraag me af hoe lang ze daar elke keer mee bezig denken te zijn...
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Momenteel de eerste videos van DirtyTesla en Chuck aan het bekijken. Ik denk dat het 'sentient' gedeelte allemaal wel zal meevallenDamian schreef op woensdag 8 april 2026 @ 08:13:
[...]
Als 14.3 dermate ander rijgedrag vertoont dan 14.2, dan gaat deze eerst weer door de RDW goedgekeurd moeten worden.
14.3 is door Ome Musk "echt sentient" bestempeld, dus het zal wel degelijk ander gedrag vertonen gok ik zo...
Vraag me af hoe lang ze daar elke keer mee bezig denken te zijn...
Gisteren uurtje meegereden met FSD demo in omgeving Utrecht. Door de stad gereden, A12 met veel file en op kleine landwegen. Geen interventies behoudens een keer gas moeten geven bij een stoplicht dat buiten beeld van de camera's stond. Zeer indrukwekkend. Op een weg gereden die ik goed ken. Erg smal, je kunt alleen elkaar passeren door op een betonnen geribbelde rand te rijden. Dat was geen enkel probleem. Geen nieuws van de medewerker over het beschikbaar komen in NL.
Komt de verkeerslichtproblematiek ook voor in de VS? Vind het echt een teleurstelling dat het bij bijna elke testrit misgaat en dat zal bij landelijke uitrol ook voor negatieve publiciteit gaan zorgen.
Gek genoeg heb ik het idee van niet. Dus wellicht is dat een ingebouwde voorzichtigheid in de EU branch.Maurice- schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:54:
Komt de verkeerslichtproblematiek ook voor in de VS? Vind het echt een teleurstelling dat het bij bijna elke testrit misgaat en dat zal bij landelijke uitrol ook voor negatieve publiciteit gaan zorgen.
Maar de VS en de EU zijn qua wegregels niet echt te vergelijken. "Right on Red" is daar bijvoorbeeld heel normaal, net als je verkeerslicht aan de overkant van de kruising hangen.
FSD is daar ook veel agressiever in zijn rijgedrag tot het punt dat ik mensen zie mopperen dat het "altijd te hard rijdt" en "veel te vaak van baan wisselt" en dat ze dan "that asshole" zijn die in een file de hele snelweg over zwerft
Het rijdt daar als de gemiddelde <insert je vooroordeel automerk hier> rijder dus.
Het kan ook nog zijn dat het een bewust dingetje is in de testversie die ze op de testauto's hebben? #wishfulthinking.
Daarnaast twijfel ik of de auto écht blijft staan, of dat het ongeduld is van de bestuurder die weet dat de auto pas na 2 seconden gaat rijden oid.
[ Voor 6% gewijzigd door Mar.tin op 08-04-2026 11:02 ]
Het parkeren is in elk geval een orde van grootte beter dan ik het hier gezien heb in FSD V14.3
Naarmate de tijd voortschrijdt ben ik "bang" dat Elon gelijk gaat krijgen met zijn 4/20 release, en dat dat dan wél 14.3 is. En ze een paar dagen extra tijd hebben om die update mee te pakken.
Er lijken wel een boel dingen in te zitten waar we in de EU "Plezier" van hebben.
Naarmate de tijd voortschrijdt ben ik "bang" dat Elon gelijk gaat krijgen met zijn 4/20 release, en dat dat dan wél 14.3 is. En ze een paar dagen extra tijd hebben om die update mee te pakken.
Er lijken wel een boel dingen in te zitten waar we in de EU "Plezier" van hebben.
[ Voor 41% gewijzigd door Mar.tin op 08-04-2026 11:05 ]
Misschien komt het ook wel doordat de verkeerslichten bij ons niet aan de overkant staanMar.tin schreef op woensdag 8 april 2026 @ 10:58:
[...]
Gek genoeg heb ik het idee van niet. Dus wellicht is dat een ingebouwde voorzichtigheid in de EU branch.
Maar de VS en de EU zijn qua wegregels niet echt te vergelijken. "Right on Red" is daar bijvoorbeeld heel normaal, net als je verkeerslicht aan de overkant van de kruising hangen.
FSD is daar ook veel agressiever in zijn rijgedrag tot het punt dat ik mensen zie mopperen dat het "altijd te hard rijdt" en "veel te vaak van baan wisselt" en dat ze dan "that asshole" zijn die in een file de hele snelweg over zwerft.
Het rijdt daar als de gemiddelde <insert je vooroordeel automerk hier> rijder dus..
Het kan ook nog zijn dat het een bewust dingetje is in de testversie die ze op de testauto's hebben? #wishfulthinking.
Daarnaast twijfel ik of de auto écht blijft staan, of dat het ongeduld is van de bestuurder die weet dat de auto pas na 2 seconden gaat rijden oid.
Hopelijk gaan we het vrijdag ontdekken wat het is.pdidi schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:28:
[...]
Misschien komt het ook wel doordat de verkeerslichten bij ons niet aan de overkant staan
Grootste voordeel van FSD 14.3 is dat er gaten in het wegdek worden ontweken, zeker met de vorstschade die afgelopen winter is ontstaan is dat wel erg aangenaam.
Ohhh, maar dat doet het niet. Dat is een upcoming changeMasterchiev schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:30:
Grootste voordeel van FSD 14.3 is dat er gaten in het wegdek worden ontweken, zeker met de vorstschade die afgelopen winter is ontstaan is dat wel erg aangenaam.
Upcoming Improvements:
- Expand reasoning to all behaviors beyond destination handling.
- Add pothole avoidance.
- Improve driver monitoring system sensitivity with better eye gaze tracking, eye wear handling, and higher accuracy in variable lighting conditions.
Zou er misschien een speciale camera Calibratie mogelijk kunnen zijn voor de camera's achter de voorruit zodat ze iets hoger kijken en dus beter stoplichten kunnen zien?Mar.tin schreef op woensdag 8 april 2026 @ 11:52:
[...]
Hopelijk gaan we het vrijdag ontdekken wat het is.
voor hier in Europa als dat het probleem is
Je was me net voor. Overigens is het de allereerste keer dat er in de release notes verwezen wordt naar toekomstige featuresMar.tin schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:47:
[...]
Ohhh, maar dat doet het niet. Dat is een upcoming change. Je moet wel goed lezen
[...]
Ik zou verwachten dat het gemakkelijk op te lossen is in de meeste gevallen door 50cm eerder te stoppen. De groothoek ziet best wel veel.FreakGIB schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:47:
[...]
Zou er misschien een speciale camera Calibratie mogelijk kunnen zijn voor de camera's achter de voorruit zodat ze iets hoger kijken en dus beter stoplichten kunnen zien?
voor hier in Europa als dat het probleem is
Zal er vrijdag sowieso een nieuwsbericht komen denken jullie, ook als het hele feestje niet doorgaat?
pdidi schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:48:
[...]
Je was me net voor. Overigens is het de allereerste keer dat er in de release notes verwezen wordt naar toekomstige features
https://www.notateslaapp..../2025.45.10/release-notesquote: V14.2.2.5Upcoming Improvements:
- Overall smoothness and sentience.
- Parking spot selection and parking quality.
Is dat zo? Of is het verbeteren van de parkeerkwaliteit geen feature?
Edit:
https://www.notateslaapp....025.26.7.10/release-notes
quote: V13.2.9Upcoming Improvements:
- 3x model size scaling
- 3x model context length scaling
- Audio inputs for better handling of emergency vehicles
- Improved reward predictions for navigation
- Improvements to false braking and slower driving in parking lots
- Support for destination options including pulling over, parking in a spot, driveway, or garage
- Efficient representation of maps and navigation inputs
- Improved handling of camera occlusions
[ Voor 35% gewijzigd door Mar.tin op 08-04-2026 12:52 ]
Ik zou inderdaad verwachten dat ze vrijdag iets van communicatie doen. Ze hebben eerder namelijk publiek 10 April aangehaald.Davidas schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:49:
Zal er vrijdag sowieso een nieuwsbericht komen denken jullie, ook als het hele feestje niet doorgaat?
Ik verwacht ten minste een X-je "de RDW heeft nog een paar daagjes nodig, we weten het niet helemaal zeker maar datum X is nu de verwachte target voor een beslissing"
Verhip, dat zijn/waren idd al verwijzingen naar wat er nu wel in v14.3 zit. Overigens is dit wel een interessante:Mar.tin schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:50:
[...]
[...]
https://www.notateslaapp..../2025.45.10/release-notes
Is dat zo? Of is het verbeteren van de parkeerkwaliteit geen feature?
- Improve driver monitoring system sensitivity with better eye gaze tracking, eye wear handling, and higher accuracy in variable lighting conditions.
In de US zit hier helemaal niemand op te wachten, maar dit lijkt wel heel erg op EU gericht
[ Voor 4% gewijzigd door pdidi op 08-04-2026 12:56 ]
Yup, en ze lijken ook waar te maken, op dergelijke "oude" patchnotes. Dus 14.1 die van 7 oktober stamt heeft ook al dergelijke notes.pdidi schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:53:
[...]
Verhip, dat zijn/waren idd al verwijzingen naar wat er nu wel in v14.3 zit. Overigens is dit wel een interessante:
In de US zit hier helemaal niemand op te wachten, maar dit lijkt wel heel erg op EU gericht
Dus mijn hoop is groter dan 0 dat we die in NL meteen mee pakken. Mede door alle (ogenschijnlijke) EU gerichte monitoring dingen. Want in de VS gaan ze hard richting Unsupervised, en dan is driver monitoring ineens binnen kaders niet zo boeiend meer, of in ieder geval, op hele andere manieren.Deze meneer demonstreert goed wat er nog wel nodig is
[ Voor 5% gewijzigd door Mar.tin op 08-04-2026 12:59 ]
Dat zou dan inderdaad ook de reden kunnen zijn dat de auto gisteren tijdens mijn rit een melding gaf. Waarschijnlijk kwam dat door de heel donkere zonnebril van de bestuurder. We konden de melding helaas niet goed lezen; ik zag alleen dat hij begon met een blauwe balk, maar er stond geen tekst zoals “houd je handen aan het stuur” of een andere duidelijke uitleg waarom het ineens moest.pdidi schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:53:
[...]
Verhip, dat zijn/waren idd al verwijzingen naar wat er nu wel in v14.3 zit. Overigens is dit wel een interessante:
Zelf heb ik trouwens een lui linker oog dat flink naar buiten kijkt, waardoor ik in principe alles dubbel zie. Soms doe ik daarom een tijdje alleen mijn linker oog dicht, zodat ik niet dubbel zie, maar de auto geeft dan geen melding. Ik heb ook getest met alleen mijn rechter oog dicht. Met alleen mijn linker oog open kan ik namelijk niet lezen, dat oog kan niet goed scherpstellen. Ik zie dan wel nog grote objecten en bewegingen, maar niet scherp.
Met alleen mijn rechter oog dicht kreeg ik ook geen melding. Pas als ik beide ogen dicht doe, komt er na verloop van tijd wel een waarschuwing.
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze dat zo laten, zodat ik met mijn schele look gewoon FSD kan blijven gebruiken, haha.
https://x.com/scotsrule08/status/2041742210732040457?s=20
Dit is echt top, geen mens doet dit in elk geval sneller/beter. Video embedden lukt me niet
.
Test met een "pop-out" achter een paal vandaan in een donker steegje.
Dit is echt top, geen mens doet dit in elk geval sneller/beter. Video embedden lukt me niet
Test met een "pop-out" achter een paal vandaan in een donker steegje.
[ Voor 70% gewijzigd door Mar.tin op 08-04-2026 13:19 ]
Hij stopt dan denk ik op een parkeerplaats vlak voor de Belgische grens?Masterchiev schreef op woensdag 8 april 2026 @ 12:30:
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Het is nog geen vrijdag helaas.
[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 08-04-2026 14:06 ]
Als aanstaande vrijdag opnieuw uitloopt op een deceptie door uitstel en wat dan blijkt loze beloftes, dan ben ik wel klaar met de hype. Dan voel ik me eerlijk gezegd een beetje bekocht. In december heb ik nog de upgrade naar FSD gedaan, gevoed door de geruchten dat het eindelijk breed beschikbaar zou komen en dan alleen nog als abbo. Destijds kon je de software nog overzetten naar een nieuwe auto,, maar het voelt nu vooral als een dure gok.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Je kunt het nog steeds overzetten naar een nieuwe auto: https://www.tesla.com/nl_nl/support/fsd-transferrobbinonline schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:41:
Als aanstaande vrijdag opnieuw uitloopt op een deceptie door uitstel en wat dan blijkt loze beloftes, dan ben ik wel klaar met de hype. Dan voel ik me eerlijk gezegd een beetje bekocht. In december heb ik nog de upgrade naar FSD gedaan, gevoed door de geruchten dat het eindelijk breed beschikbaar zou komen en dan alleen nog als abbo. Destijds kon je de software nog overzetten naar een nieuwe auto,, maar het voelt nu vooral als een dure gok.
Dit stopt zodra de abbo’s live zijn.pdidi schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:54:
[...]
Je kunt het nog steeds overzetten naar een nieuwe auto: https://www.tesla.com/nl_nl/support/fsd-transfer
Net als alle X-influencers kan ik ook mijn bronnen niet delenrobbinonline schreef op woensdag 8 april 2026 @ 15:41:
Als aanstaande vrijdag opnieuw uitloopt op een deceptie door uitstel en wat dan blijkt loze beloftes, dan ben ik wel klaar met de hype.
Ik durf er nu iig wel een kratje bier op te zetten dat de formele goedkeuring er deze week door gaat komen
Ow, maar dan weet jij ook of we nu eerst een voorlopige nationale typegoedkeuring krijgen of meteen een definitieveRichh schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:12:
[...]
Net als alle X-influencers kan ik ook mijn bronnen niet delenmaar, ik heb zo ook mijn contacten.
Ik durf er nu iig wel een kratje bier op te zetten dat de formele goedkeuring er deze week door gaat komen
[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 08-04-2026 16:25 ]
En dan vooral, is het alleen goedkeuring en pas na enkele weken ook uitrol? Of is het goedkeuring en dan veel plezier iedereen op de weg met FSD op 10 April?Richh schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:12:
[...]
Net als alle X-influencers kan ik ook mijn bronnen niet delenmaar, ik heb zo ook mijn contacten.
top!!!!! Mag ik meteen rijden met mijn al aangeschafte FSD op een hw4 model 3 ?Richh schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:12:
[...]
De route waaruit ik begrijp dat er wat aan het borrelen is, zit niet op deze plek in het procespdidi schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:23:
[...]
Ow, maar dan weet jij ook of we nu eerst een voorlopige nationale typegoedkeuring krijgen of meteen een definitieve. Maar ik denk dat ik het antwoord al weet, aangezien ik nog geen wettelijke aanpassingen voorbij heb zien komen
Meest waarschijnlijk is natuurlijk een voorlopige typegoedkeuring.
Ik verwacht een formele goedkeuring, niet meer.Maronite schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:38:
[...]
En dan vooral, is het alleen goedkeuring en pas na enkele weken ook uitrol? Of is het goedkeuring en dan veel plezier iedereen op de weg met FSD op 10 April?
Een gefaseerde uitrol lijkt mij veruit het meest waarschijnlijk, dus over verloop van dagen/weken. Er zullen mensen bij de eerste batch zitten maar niet iedereen. Net als in Australie. Denk niet dat jij en ik dit weekend met FSD aan de slag kunnen zeg maar, helaas.
Zou er niet op rekenenkarel_G_1981 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:44:
[...]
top!!!!! Mag ik meteen rijden met mijn al aangeschafte FSD op een hw4 model 3 ?
[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 08-04-2026 16:50 ]
Om dan maar even de reactie die we nog niet gehad hebben uit de weg te hebbenRichh schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:49:
[...]
De route waaruit ik begrijp dat er wat aan het borrelen is, zit niet op deze plek in het procesdus ik weet het niet.
[...]
Ik verwacht een formele goedkeuring, niet meer.
Een gefaseerde uitrol lijkt mij veruit het meest waarschijnlijk, dus over verloop van dagen/weken. Er zullen mensen bij de eerste batch zitten maar niet iedereen. Net als in Australie. Denk niet dat jij en ik dit weekend met FSD aan de slag kunnen zeg maar, helaas.
[...]
Zou er niet op rekenendan kan het alleen maar meevallen!
Heb je weer zo’n “trust me bro” zonder bronnen
In ander nieuws:
WOOOO klinkt goed
We gaan het vrijdag beleven
Ik heb uit mijn bronnen vernomen, die ik niet mag noemen, dat het nog wel “enige” tijd kan duren 🙁. Wilde het eerst niet delen om mensen niet teleur te stellen, maar volgens mijn bronnen nog geen reden voor enthousiasme. Ohja, V14.3 kunnen we voorlopig helemaal vergeten 😢.
[ Voor 10% gewijzigd door Bulldog op 08-04-2026 17:10 ]
Verpest ons plezier nou nietBulldog schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:07:
Ik heb uit mijn bronnen vernomen, die ik niet mag noemen, dat het nog wel “enige” tijd kan duren 🙁. Wilde het eerst niet delen om mensen niet teleur te stellen, maar volgens mijn bronnen nog geen reden voor enthousiasme. Ohja, V14.3 kunnen we voorlopig helemaal vergeten 😢.
De vraag of het veiliger kan is simpel te beantwoorden, kijk eens een paar filmpjes van dashcams want wat rijden er toch een zooi idioten rond. De balk ligt eigenlijk best laag, alleen omdat het systeem ook rekening moet houden met dit soort mafketels wordt het ingewikkeld en eisen we 100% perfectie.
Niet alleen rijden. Hier het filmpje waar Musk op reageerde (ik denk overigens dat die persoon niet in de categorie "The 90% who are still alive mostly won’t even know that Tesla saved them" valt)gjcvro schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:45:
De vraag of het veiliger kan is simpel te beantwoorden, kijk eens een paar filmpjes van dashcams want wat rijden er toch een zooi idioten rond. De balk ligt eigenlijk best laag, alleen omdat het systeem ook rekening moet houden met dit soort mafketels wordt het ingewikkeld en eisen we 100% perfectie.
[ Voor 11% gewijzigd door pdidi op 08-04-2026 17:51 ]
Ja, vooruit: Wat zijn er toch een partij idioten op de wereld dan?pdidi schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:50:
[...]
Niet alleen rijden. Hier het filmpje waar Musk op reageerde (ik denk overigens dat die persoon niet in de categorie "The 90% who are still alive mostly won’t even know that Tesla saved them" valt)
Heb er eigenlijk speciaal voor vrij genomen , hmmmmm. Maargoed belangrijkste is dat goedkeuring er is.Richh schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:49:
[...]
De route waaruit ik begrijp dat er wat aan het borrelen is, zit niet op deze plek in het procesdus ik weet het niet.
[...]
Ik verwacht een formele goedkeuring, niet meer.
[...]
Zou er niet op rekenendan kan het alleen maar meevallen!
Het is inderdaad een beetje een rare gedachte dat een mens achter het stuur fouten mag maken maar dat van een geautomatiseerd systeem wordt verwacht dat het 100% feilloos moet zijn.gjcvro schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:45:
Pas als we er content mee zijn dat een automatisch systeem geen 100% score kan opleveren en daardoor er nog steeds ongelukken kunnen gebeuren maar het aantal ongelukken een flink stuk minder is dan voorheen, pas dan zullen dit soort systemen echt kunnen groeien.
Als het goedgekeurd wordt ben ik vrijdag niet zo lang op werkkarel_G_1981 schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:53:
[...]
Heb er eigenlijk speciaal voor vrij genomen , hmmmmm. Maargoed belangrijkste is dat goedkeuring er is.
Geen zorgen. Wat ik al schreef. Mijn bronnen geven aan dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het duurt helaas echt nog even.Mar.tin schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:54:
[...]
Als het goedgekeurd wordt ben ik vrijdag niet zo lang op werk
Ik heb geen zorgen, ik ben eigen baas, dus kan mijn hele dagplanning ad hoc beslissen gelukkigBulldog schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:45:
[...]
Geen zorgen. Wat ik al schreef. Mijn bronnen geven aan dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het duurt helaas echt nog even.
Wat ik al schreef, gaan het beleven. Worst kaas “moet” ik gewoon werken
Toch zou ik liever aangereden worden door een mens dan door een computer.Myrdhin schreef op woensdag 8 april 2026 @ 17:54:
[...]
Het is inderdaad een beetje een rare gedachte dat een mens achter het stuur fouten mag maken maar dat van een geautomatiseerd systeem wordt verwacht dat het 100% feilloos moet zijn.
Pas als we er content mee zijn dat een automatisch systeem geen 100% score kan opleveren en daardoor er nog steeds ongelukken kunnen gebeuren maar het aantal ongelukken een flink stuk minder is dan voorheen, pas dan zullen dit soort systemen echt kunnen groeien.
Wat is dan nog even? Kunnen we wel een roadmap verwachten voor de uitrol op zijn minst op vrijdag ??Bulldog schreef op woensdag 8 april 2026 @ 18:45:
[...]
Geen zorgen. Wat ik al schreef. Mijn bronnen geven aan dat je je geen zorgen hoeft te maken. Het duurt helaas echt nog even.
Ik word liever ontweken door een computer dan aangereden door een (afgeleid) mensMaurice- schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:04:
[...]
Toch zou ik liever aangereden worden door een mens dan door een computer.
Haha, ja nogal wiedes. Maar dat was mijn stelling niet, ik word ook liever niet aangeredenMar.tin schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:14:
[...]
Ik word liever ontweken door een computer dan aangereden door een (afgeleid) mens
Sorry er miste een smileyMaurice- schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:24:
[...]
Haha, ja nogal wiedes. Maar dat was mijn stelling niet, ik word ook liever niet aangereden
Ik heb elke dag meer stukken waar ik benieuwd ben naar FSD
Dan ben ik wel benieuwd waaromMaurice- schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:04:
[...]
Want dat levert minder pijn? Ik zie de logica even niet.Maurice- schreef op woensdag 8 april 2026 @ 20:04:
[...]
Omdat de reactietijd van een oplettende bestuurder korter is dan van iemand die toeziet op een volledig rijhulpsysteem als FSD. Als de bestuurder die zelf rijdt het niet kan voorkomen vind ik dat een prettiger idee dan een computer die je aanrijdt en een bestuurder die niet ingreep.
Daarover gesproken, is bekend of FSD kiest voor aanrijding persoon vs tegenligger of disengaged het systeem bij dergelijke keuzes? Die situatie in Italië was wel bijzonder waarbij een voetganger z'n evenwicht verloor een basic AP koos voor een aanrijding met een andere auto om de voetganger te ontwijken.
Dat is een aanname. Kan ook zijn dat de computer net te laat was om te reageren, en dan is de mens helemaal te laat, of die nou oplet of niet.Maurice- schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:28:
[...]
Omdat de reactietijd van een oplettende bestuurder korter is dan van iemand die toeziet op een volledig rijhulpsysteem als FSD.
Zo kun je er ook naar kijken. Ik zou juist denken: Als de bestuurder die zelf rijdt het niet kan voorkomen had FSD het dan wel kunnen voorkomen. Zie als voorbeeld het filmpje hierbovenMaurice- schreef op woensdag 8 april 2026 @ 21:28:
[...]
Omdat de reactietijd van een oplettende bestuurder korter is dan van iemand die toeziet op een volledig rijhulpsysteem als FSD. Als de bestuurder die zelf rijdt het niet kan voorkomen vind ik dat een prettiger idee dan een computer die je aanrijdt en een bestuurder die niet ingreep.
Ja, het Trolley probleem is hier vorige week de revue gepasseerd, idd met dat filmpjeDaarover gesproken, is bekend of FSD kiest voor aanrijding persoon vs tegenligger of disengaged het systeem bij dergelijke keuzes? Die situatie in Italië was wel bijzonder waarbij een voetganger z'n evenwicht verloor een basic AP koos voor een aanrijding met een andere auto om de voetganger te ontwijken.
https://www.ishetalvrijdag.nl/
Oh... bijna.
Wat heb ik mijn geduld overschat...
NOG 1 DAG TE GAAN!!!
Oh... bijna.
NOG 1 DAG TE GAAN!!!
[ Voor 11% gewijzigd door GarageGoblin op 09-04-2026 00:11 ]
Morgen gebeurt er helaas nog niets. Diverse partijen hebben nog wat meer tijd nodig.GarageGoblin schreef op donderdag 9 april 2026 @ 00:10:
https://www.ishetalvrijdag.nl/
Oh... bijna.
NOG 1 DAG TE GAAN!!!
Bron?Bulldog schreef op donderdag 9 april 2026 @ 08:17:
[...]
Morgen gebeurt er helaas nog niets. Diverse partijen hebben nog wat meer tijd nodig.
En dan HW4-only of krijgen mensen die al jarenlang met hun betaalde Full Self-Driving capability en HW3 rondrijden (ondergetekende) ook FSD?Richh schreef op woensdag 8 april 2026 @ 16:49:
[...]
Signatures zijn voor boomers.
Denk in eerste instantie alleen HW4, en misschien later ook HW3.Maasluip schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:00:
[...]
En dan HW4-only of krijgen mensen die al jarenlang met hun betaalde Full Self-Driving capability en HW3 rondrijden (ondergetekende) ook FSD?
Ben heel benieuwd aankomende 36u. Het begint wel lachwekkend te worden als het weer wordt uitgesteld haha. Dan vermoed ik dat het wel komt, maar dat tesla de datum elke keer een beetje opschuift om hype en FSD aankopen te genereren. Maar we gaan het zien. Spannend. Zometeen om 11:00u een meerijd sessie in Amsterdam. Ben benieuwd of we door het centrum gaan.
HW3 helemaal niet in de huidige vorm.Maasluip schreef op donderdag 9 april 2026 @ 09:00:
[...]
En dan HW4-only of krijgen mensen die al jarenlang met hun betaalde Full Self-Driving capability en HW3 rondrijden (ondergetekende) ook FSD?
Let op:
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.
Even voor de duidelijkheid: het bespreken of delen van informatie om FSD eerder te activeren is niet de bedoeling. Ja wellicht kan het , zit de software al in de auto, etc. Maar de goedkeuring zal eerst moeten komen alvorens Tesla wettelijk FSD mag activeren. We zijn Tweakers en “tweaken” graag dingen maar we blijven binnen de wettelijke kaders.