franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Alonso krijgt een GP2 engine.pjlgt schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 15:32:
[...]
Als dat zo is, dan is het Alonso blijkbaar gewoon niet gegund. Slechte karma of zo.
Afgeven op Verstappen, maar als die zwetsert Russell het zegt dan moet het waar zijn.franssie schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:18:
[...]
Nee, maar hij heeft ook nooit moeite om constructieve kritiek te uiten, vaak wat lomp maar soit.
Maar als ook Russel het aangeeft, is het denk ik wel iets waar de FIA naar gaat kijken.
Van Max weten we dat er vrijwel geen filter is dus ligt het meer voor de hand.
Juist die twee factoren maken dat een kritisch geluid van Sjors in dit geval meer waarde heeft….als die slijmjurk het al zegt …
Ik geef niet af op Verstappen? Ik vind het juist grappig dat hij altijd op een lompe manier eerlijk is.Frappuccino schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:27:
[...]
Afgeven op Verstappen, maar als die zwetsert Russell het zegt dan moet het waar zijn.
Maar ik heb waarschijnlijk minder last van een vertekenend sportbeeld dan jij
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
- Tijdens de tweede testdag in Bahrein haalde Max Verstappen hard uit naar het nieuwe reglement van de Formule 1. Volgens hem zijn de nieuwe auto’s allesbehalve leuk om te rijden en zelfs „niet Formule 1-waardig”.
- De dag verliep rommelig voor Red Bull Racing. Teamgenoot Isack Hadjar stond ’s ochtends lang stil door hydraulische problemen. Uiteindelijk werd de auto net op tijd gerepareerd. Verstappen zelf had na een lange testdag vooral veel sponsor- en mediaverplichtingen, iets waar hij zichtbaar weinig enthousiasme voor had.
- Hoewel Red Bull tot nu toe indruk maakt met de nieuwe, zelfontwikkelde motor, veranderde Verstappens ontspannen houding zodra het nieuwe reglement ter sprake kwam. Hij stoort zich vooral aan de nadruk op energiebeheer en batterijopladen tijdens het rijden.
- Volgens Verstappen voelt het onnatuurlijk dat coureurs in bochten bewust langzamer moeten rijden om energie te sparen, zodat ze op rechte stukken sneller kunnen zijn. In zijn ogen hoort Formule 1 puur om maximale snelheid en aanval te draaien.
Het lijkt wel Formule E op steroïden. - Hij ging zelfs zo ver te zeggen dat de – eerder door hem bekritiseerde – auto van vorig jaar „tien keer beter” was dan de huidige generatie. Daarmee maakt hij duidelijk hoe weinig hij met de nieuwe regels heeft.
- Verstappen beseft dat zijn uitspraken niet bij iedereen in goede aarde zullen vallen, maar dat interesseert hem weinig. Hij benadrukt dat hij de regels niet heeft gemaakt en dat dit soort ontwikkelingen hem niet per se motiveert om jarenlang door te gaan in de sport.
- Tegelijkertijd stelt hij zijn fans gerust: hij heeft nog steeds plezier in het racen op het hoogste niveau. Wel kijkt hij ook naar andere raceklassen, zoals GT3, waar volgens hem simpelweg “volgas” gereden kan worden zonder complexe energieregels.
- Ondanks zijn kritiek presteert Red Bull voorlopig sterk tijdens de tests. Vooral de nieuwe krachtbron maakt indruk, ook op Verstappen zelf. Dat technische succes motiveert hem om er in de auto toch het maximale uit te halen.
- Tot slot reageerde hij nuchter op uitspraken van Toto Wolff, die Red Bull als favoriet bestempelde. Volgens Verstappen is dat vooral tactiek en zal pas bij de eerste race in Melbourne blijken hoe de krachtsverhoudingen echt liggen.
De Telegraaf
Past wel bij de sandbag spelletjes van Toto natuurlijk. Beetje bliksemafleider richting RBR met zij zijn het te kloppen team.Max about Mercedes: "Let me tell you something: wait for Melbourne and suddenly see how much power they have. I already know."
aha min of meer bevestigd hierboven
[ Voor 7% gewijzigd door JB op 12-02-2026 18:41 ]
Mijn boefje is liev!
Verstappen klinkt hier een beetje als die ene vastgeroeste collega die het altijd heeft over hoe het vroeger beter was. Ik ga zelf niet zo lekker op dat soort negativiteit. Hij lijkt zich niet te beseffen dat hij een van de lucky few is die voor zijn werk in een F1 auto mag rijden. Hij verdient bijna €100 miljoen per jaar. Kop naar beneden en gaan. F1 is nooit de puurste race klasse geweest. Het kan zijn dat de liefde op is natuurlijk, maar trek dan je conclusies en ga lekker alleen endurance of WEC rijden.MaZo schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:55:
Verstappen is echt niet blij met die nieuwe auto’s.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Maar in de tussentijd de skills hebben om het beste naar boven te halen voor dit nieuwe principeMog schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:45:
[...]
Verstappen klinkt hier een beetje als die ene vastgeroeste collega die het altijd heeft over hoe het vroeger beter was. Ik ga zelf niet zo lekker op dat soort negativiteit. Hij lijkt zich niet te beseffen dat hij een van de lucky few is die voor zijn werk in een F1 auto mag rijden. Hij verdient bijna €100 miljoen per jaar. Kop naar beneden en gaan. F1 is nooit de puurste race klasse geweest. Het kan zijn dat de liefde op is natuurlijk, maar trek dan je conclusies en ga lekker alleen endurance of WEC rijden.
Mijn boefje is liev!
Dat is inderdaad een verschil. Maar in defense van die ene collega, hij/zij verdient geen €100M/jaar.JB schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:48:
[...]
Maar in de tussentijd de skills hebben om het beste naar boven te halen voor dit nieuwe principeDie collega heb ik helaas niet… die moppert alleen.
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Vastgeroest of iemand die domweg graag maximaal op de limiet wil rijden? Ik kan me best voorstellen dat het micromanagen van je energie vervelend kan zijn voor zo iemand als Max.Mog schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:45:
[...]
Verstappen klinkt hier een beetje als die ene vastgeroeste collega die het altijd heeft over hoe het vroeger beter was. Ik ga zelf niet zo lekker op dat soort negativiteit. Hij lijkt zich niet te beseffen dat hij een van de lucky few is die voor zijn werk in een F1 auto mag rijden. Hij verdient bijna €100 miljoen per jaar. Kop naar beneden en gaan. F1 is nooit de puurste race klasse geweest. Het kan zijn dat de liefde op is natuurlijk, maar trek dan je conclusies en ga lekker alleen endurance of WEC rijden.
I am the great Cornholio!
Als FIA / FOM zou ik mij anders toch wel zorgen maken als de ongekende smaakmaker van de afgelopen ~10 jaar zo begint te mopperen. Niet voor iedereen de afgelopen 10 jaar. Maar zeker vorig jaar zag je dat ook Verstappen "vijanden" ineens fan werden. Zelfs iemand als Damon HillMog schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:45:
[...]
En daarnaast weet de FIA / FOM het natuurlijk ook al lang. De roddels over deze nieuwe manier van racen poging tot snel rijden zijn er al maanden. Waaronder zelfs MBS begon over het terugbrengen van de atmosferische motoren (V8 / V10).
Nou nee hoor. Maar je projectieskills zijn wel hoger.franssie schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:33:
[...]
Ik geef niet af op Verstappen? Ik vind het juist grappig dat hij altijd op een lompe manier eerlijk is.
Maar ik heb waarschijnlijk minder last van een vertekenend sportbeeld dan jij
Hij motiveert zijn ontevredenheid duidelijk genoeg. Als ie nou enkel zou zeggen dat het kut was had je wat mij betreft een punt.Mog schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:45:
[...]
Verstappen is vooral een van de lucky few die alles al gewonnen heeft en genoeg geld heeft om dat te doen wat ie leuk vindt. Hij hoeft zijn kop dus niet naar beneden te doen en te gaan, hij kan juist doen wat ie wil.Mog schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 18:45:
[...]
En heel eerlijk gezegd ben ik het wat racen betreft wel met hem eens, de F1 wordt meer en meer een klasse waar het om het managen gaat en niet meer om het echte racen. En dat is gewoon jammer.
[removed]
In geschreven vorm
https://www.formula1.com/...in.2bdxgVm6KVo6rcciRTI2J7
[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 12-02-2026 21:21 ]
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2026
- Andere race categorieën zijn hier offtopic, is er: Algemeen race topic Deel 3
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er #formule-1 op de Officiële Tweakers Discord |