• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:32
*knip*, reactie op geknipte reactie.

[ Voor 61% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:04 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:18
Mawlana schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:03:
Zijn beveiligers zijn ook vervangen door incompetente mensen. :+
Ik neem aan dat alle vrouwen, mensen van kleur, onduidelijke genders en afwijkende sexuele voorkeuren allemaal zijn ontslagen. Wat je overhoudt is.... Tja.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:10
Zover ik eerder vanochtend vroeg op CNN hoorde, was de man een gast in het hotel. En zijn schot was in de gang. Ze hadden een interview met Wolf Blitzer die toevallig dichtbij was. Hij had het over enkele feet-afstand. Zie interview voa https://eu.usatoday.com/v...-house-video/89804909007/

[ Voor 30% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:04 ]

• Grunwold
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:58
Toch wel komisch hoe Stephen Miller een zwangere vrouw als menselijk schild gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oME7-P9tafoFcu701MOy0JZh_J4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aLhALBaL3yLCRRe0bEVkKdLB.webp?f=fotoalbum_large

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-05 22:45
*knip*, niet onderbouwd.

[ Voor 83% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:08 ]

• Bestseller
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11:19

[ Voor 49% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:08 ]

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:02

ManiacsHouse

Scheisse!

tiswat schreef op zondag 26 april 2026 @ 08:42:
Is dit met voorgaande presidenten ook zo 'relatief' vaak voor gekomen? Hij zit er pas een jaar toch? Krijg een beetje "You reap what you sow" gevoel hierbij.
Niet dat ik weet. Of het is onder de pet gehouden maar dat lijkt me lastig. Enige echte aanslag die ik me kan herinneren was op Ronald Reagan (of vergeet is ergens iets). Dus ja dit is wel vaak. En meneer spint er garen bij...
Em hoe vaker het gebeurt hoe groter de kans dat het een keer lukt :X

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En Ford en ongetwijfeld nog een paar andere.

Bij Kennedy en Lincoln was de aanslag niet mislukt. En tussen die twee in nog twee andere VS presidenten vermoord.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Huh, even opgezocht AI gevraagd. Van de 45 mensen die er president zijn geweest, hebben er 11 een aanslag meegemaakt waarvan inderdaad 4 met dodelijke afloop. 1 op 4 en dat is exclusief pogingen die al eerder zijn gestopt..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:36
F_J_K schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:09:
Huh, even opgezocht AI gevraagd. Van de 45 mensen die er president zijn geweest, hebben er 11 een aanslag meegemaakt waarvan inderdaad 4 met dodelijke afloop. 1 op 4 en dat is exclusief pogingen die al eerder zijn gestopt..
Dit is het lijstje voor Obama.

https://en.wikipedia.org/...ts_involving_Barack_Obama

Nog los van het feit dat er niet lang geleden een aantal democraten vermoord zijn. En war Trump weinig medeleven mee had. Het is gewoon een land vol met gewelddadige idioten intern en bijzonder veel vijanden extern. Wat mij betreft mogen al die aluminium hoedjes hier wel af die zonder een spoor van bewijs een inside job suggereren ten faveure van Trump, dat soort geloofsgedrag zie je al genoeg aan de andere zijde. Ik zou daar niet bij aan willen haken.

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 14:18
Grunwold schreef op zondag 26 april 2026 @ 12:17:
Toch wel komisch hoe Stephen Miller een zwangere vrouw als menselijk schild gebruikt.

[Afbeelding]
Dat kun je op basis van alleen deze foto niet zeggen. Je weet niet waar (hij dacht dat) de schutter was; misschien gebruikt hij zijn eigen lichaam wel als schild om de vrouw te beschermen.

Of (dat meen ik te zien) proberen ze gewoon weg te komen en lopen ze simpelweg in de volgorde waarin ze zaten toen er ineens paniek uitbrak en iemand van de secret service schreeuwde dat er geschoten werd.

[ Voor 14% gewijzigd door migchiell op 26-04-2026 13:38 ]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:04

FunkyTrip

Funky vidi vici!

migchiell schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:22:
[...]
Dat kun je op basis van alleen deze foto niet zeggen. Je weet niet waar (hij dacht dat) de schutter was; misschien gebruikt hij zijn eigen lichaam wel als schild om de vrouw te beschermen.
Een bodyguard/beveiliger staat achter hem en ik ga er vanuit dat die mensen opgeleid zijn om proberen tussen de schutters en politici in te staan. Denk dat ze beiden geduwd worden 'in veilige richting'

Dit dus.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:04
*knip*, niet onderbouwd.

[ Voor 84% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 18:09 ]

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:53
Blijf het bijzonder vinden. Melania schrikt zich kapot, voor het eerst emotie bij die vrouw. Trump daarintegen die lacht.

https://www.threads.com/@...2RUaWAhnF8q6GuWu64&slof=1

https://www.threads.com/@...OKzi9V72WRAXKsP35m&slof=1 *knip*, niet onderbouwd.
Normaal zou Trump ook dat diner als de pest vermijden, maar was er ook geen roast maar een goochelaar. Zijn narcisme kan zelfs een roast niet handelen

[ Voor 20% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 17:56 ]

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:08
Tja, het kan makkelijk. Er is niemand die hem echt mag terwijl iedereen en z’n moeder wapens heeft, de beveiliging is ondertussen slecht gemotiveerd of van het padje af, organisatie traditioneel incompetent en ze zaten ver genoeg van de ingang om het niet gehoord te kunnen hebben.

Het verandert voor ons buitenstaanders ook niks: lager kan hij bij ons niet zinken, evenals minder eerlijk worden niet gaat bij Trump. Dus ik denk niet dat het toegevoegde waarde heeft om hier complottheorieën te verspreiden. Eén of ander stilstaand beeld is geen onderbouwing genoeg en USA heeft geen betrouwbare instanties meer om een geloofwaardig rapport naar buiten te brengen.

Laten we vooral niet doen waar MAGA zo goed in is: afleiding en twijfel zaaien d.m.v. desinformatie dan wel incomplete informatie.

All your base are belong to us

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:51

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Pukson schreef op zondag 26 april 2026 @ 14:36:
Normaal zou Trump ook dat diner als de pest vermijden, maar was er ook geen roast maar een goochelaar. Zijn narcisme kan zelfs een roast niet handelen
Misschien met Geert geappt over hoe je die dingen kan vermijden. Alleen namen ze het bij de Secret Service iets te letterlijk. O-)

Maar wel weer wat vroeger thuis zo. d:)b

*knip*, reactie op geknipt deel.

[ Voor 18% gewijzigd door NMH op 26-04-2026 17:56 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 18-05 20:49
martwoutnl schreef op zondag 26 april 2026 @ 10:52:
[...]

Zover ik eerder vanochtend vroeg op CNN hoorde, was de man een gast in het hotel. En zijn schot was in de gang. Ze hadden een interview met Wolf Blitzer die toevallig dichtbij was. Hij had het over enkele feet-afstand. Zie interview voa https://eu.usatoday.com/v...-house-video/89804909007/
En de boel wordt niet gescreend als de president naar dat hotel komt? Als de Rolling Stones naar het Amstel hotel komen worden al hele delen van het hotel afgezet voor anderen. Ik kan me niet voorstellen dat een willekeurige burger zomaar in dat hotel kan verblijven als POTUS komt. Op z'n minst zouden alle kamers uitgekamd moeten worden door de beveiliging en dan hadden wapens gevonden moeten zijn.

• DropjesLover
R_Zwart schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:41:
[...]

En de boel wordt niet gescreend als de president naar dat hotel komt? Als de Rolling Stones naar het Amstel hotel komen worden al hele delen van het hotel afgezet voor anderen. Ik kan me niet voorstellen dat een willekeurige burger zomaar in dat hotel kan verblijven als POTUS komt. Op z'n minst zouden alle kamers uitgekamd moeten worden door de beveiliging en dan hadden wapens gevonden moeten zijn.
Het leven is geen film waar dat soort dingen in gebeuren.
Rutte zit ook nog zat op een terrasje met vrienden.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Trump grijpt dit natuurlijk weer aan om een zijn eigen project weer te pluggen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD4_gU_QLWA-6FTW356OTTL9FYk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SCLr49DtXxumyjr1P3sm1EO1.png?f=fotoalbum_large
https://trumpstruth.org/statuses/38061

Alsof alle activiteiten waarbij de president toevallig bij aanwezig is .. voortaan in die Ballroom moet plaatsvinden. Volgens mij wordt het WHCA Dinner al jaren op de zelfde plek gehouden.

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:25
duvekot schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:04:
[Afbeelding]

Alsof alle activiteiten waarbij de president toevallig bij aanwezig is .. voortaan in die Ballroom moet plaatsvinden. Volgens mij wordt het WHCA Dinner al jaren op de zelfde plek gehouden.
Dus zou het puur een false flag operation zijn om de bouw van de balzaal erdoorheen te krijgen, de wereld is gek :F

[ Voor 17% gewijzigd door NMH op 28-04-2026 19:55 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
*knip*, niet onbebouwd.

[ Voor 95% gewijzigd door NMH op 27-04-2026 16:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[Afbeelding]
Hij wilde gewoon ff aan die tiet zitten :P

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• DropjesLover
R_Zwart schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:41:
[...]

Rutte zit ook nog zat op een terrasje met vrienden

Hmmmm, somehow dubbel?

BThGvNeOA

• Wren
Wren schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:11:
[...]

[mbr]*knip*, niet onderbouwd.[/]
<knip> Stuur ff een DM aan de betreffende mod aub, commentaar op knippen in het topic wordt niet gewaardeerd...

[ Voor 30% gewijzigd door darkrain op 26-04-2026 19:32 ]

• duvekot
  • Nu online
duvekot schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 23:32:
Dus ... Smoke en Mirrors weer .. in de hoop dat Tillis en andere de benoeming van de nieuwe Fed voorzitter door laten gaan.
Tillis is tevreden ... Nu dus afwachten wat er verder gaat gebeuren ...

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:08
DropjesLover schreef op zondag 26 april 2026 @ 16:46:
[...]

Rutte zit ook nog zat op een terrasje met vrienden.
Vanuit eigen ervaring weet ik dat als er een hoge minister komt een pand wel volledig uitgekamd word door de beveiliging voordat de minister zelf komt.
En dat is +\- 15jaar geleden voor een sportprijs uitreiking in de provincie.
Kan me voorstellen dat het alleen maar erger is geworden.

• DropjesLover
TerminalNL schreef op zondag 26 april 2026 @ 20:06:
[...]

Vanuit eigen ervaring weet ik dat als er een hoge minister komt een pand wel volledig uitgekamd word door de beveiliging voordat de minister zelf komt.
En dat is +\- 15jaar geleden voor een sportprijs uitreiking in de provincie.
Kan me voorstellen dat het alleen maar erger is geworden.
Uitgekamd als in iedereen, ook gasten van hotel (in de buurt ?) minitieus door al hun bagage zoeken , elke koffer , handtas , onder de matras ?
Of gastenlijst opvragen , door de FBI database halen , misschien elke kamer eens aankloppen zonder binnenkomen (want huiszoekingsbevel nodig )?

BThGvNeOA

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10:32

[Afbeelding]
Dat is zijn eigen vrouw, zwanger met zijn kind. Dus vrij zeker dat hij haar juist beschermt.

Geen fan van de man, maar hier doet hij toch niks verkeerd.

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-05 07:31
De ware aanslag die is voorkomen was die van de goochelaar die Trump zou laten verdwijnen :P.

Anyway, op het eerste gezicht een beetje een storm in een glas water, maar ik ben benieuwd wat dit met Trump's approval rating gaat doen. Eén van zijn eerste statements was dat dit hem niet ging weerhouden van het winnen van de oorlog met Iran, maar dat is nou juist waarom zijn steun afbrokkelt. Aan de andere kant zie je bij dit soort gebeurtenissen vaak een 'rally around the flag' beweging waardoor zijn steun weer zou toenemen. Hij (en de Republikeinen) zaten in zwaar weer, en van mij mogen ze daar blijven, maar zeker gezien het feit dat de vermoedelijke dader uit de andere hoek kwam kan dit een kink in de kabel zijn.

• Helixes
autje schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:16:
De ware aanslag die is voorkomen was die van de goochelaar die Trump zou laten verdwijnen :P.
Persoonlijk had ik gehoopt dat hij hem doormidden zou zagen....
Anyway, op het eerste gezicht een beetje een storm in een glas water, maar ik ben benieuwd wat dit met Trump's approval rating gaat doen. Eén van zijn eerste statements was dat dit hem niet ging weerhouden van het winnen van de oorlog met Iran, maar dat is nou juist waarom zijn steun afbrokkelt. Aan de andere kant zie je bij dit soort gebeurtenissen vaak een 'rally around the flag' beweging waardoor zijn steun weer zou toenemen. Hij (en de Republikeinen) zaten in zwaar weer, en van mij mogen ze daar blijven, maar zeker gezien het feit dat de vermoedelijke dader uit de andere hoek kwam kan dit een kink in de kabel zijn.
Ik verwacht geen grote bewegingen. Je zou denken dat mensen die twijfelden bij de eerste of tweede poging hun mening wel hadden bijgestuurd. Bovendien was deze aanval nu ook weer niet zó succesvol dat het dramatische beelden heeft opgeleverd.

Wellicht is er tijdelijk een beweging van een paar procent te zien in deze of gene richting. Bedenk goed dat mensen hem bijvoorbeeld de brandstofprijs niet zomaar zullen vergeven omdat er een gek met een pistool was. Het grootste verschil is in 2024 gemaakt door de cost-of-living crisis, niet door wat er gebeurd is in Butler.

Bovendien is het landschap inmiddels té gepolariseerd om nog hele grote schommelingen te verwachten. De twijfelaars die hun hoop hadden gericht op Trump voor het temmen van de inflatie, en het thuishouden van de troepen zijn bedrogen uitgekomen. Die is Trump nu gewoon kwijt.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
autje schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:16:

Sowieso z'n statement dat hij niet zou stoppen met de oorlog in Iran... hij leeft echt buiten de realiteit als hij denkt dat de oorlog met Iran de hoofdoorzaak zou zijn van deze schutter 8)7 (net als de voorgaande schutters).
The note laid out a number of grievances in broad terms that could point authorities toward that motive, including anger toward conditions in detention camps and appearing to refer to Trump as a “traitor.”
https://edition.cnn.com/2...nner-shooter-teacher-invs

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
Helixes schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:03:
[...]

Persoonlijk had ik gehoopt dat hij hem doormidden zou zagen....

[...]

Ik verwacht geen grote bewegingen. Je zou denken dat mensen die twijfelden bij de eerste of tweede poging hun mening wel hadden bijgestuurd. Bovendien was deze aanval nu ook weer niet zó succesvol dat het dramatische beelden heeft opgeleverd.

Wellicht is er tijdelijk een beweging van een paar procent te zien in deze of gene richting. Bedenk goed dat mensen hem bijvoorbeeld de brandstofprijs niet zomaar zullen vergeven omdat er een gek met een pistool was. Het grootste verschil is in 2024 gemaakt door de cost-of-living crisis, niet door wat er gebeurd is in Butler.

Bovendien is het landschap inmiddels té gepolariseerd om nog hele grote schommelingen te verwachten. De twijfelaars die hun hoop hadden gericht op Trump voor het temmen van de inflatie, en het thuishouden van de troepen zijn bedrogen uitgekomen. Die is Trump nu gewoon kwijt.
Electoraal hebben de Republikeinen de midterms volgens mij al lang opgegeven. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar nog in geloven.

Het zou zomaar de opwaartse toon kunnen zijn richting sabotage van de midterms. Een "aanslag op de top van Republikeinse regering" werd er geschreven. Dat baart mij zorgen. Anderzijds zou het ook zomaar de incompetentie van de beveiliging kunnen zijn. De Trump administratie blinkt wel vaker uit op het gebied van incompetentie.

• Helixes
@49euro Trump zou een moord doen voor een Marinus van der Lubbe, dat ben ik met je eens. Een gefingeerde crisis ligt zeker in de lijn van mijn verwachting, maar deze poging tot een aanslag lijkt mij niet van voldoende zwaarte om daar voor te zorgen.

• HEY_DUDE
Helixes schreef op maandag 27 april 2026 @ 11:58:
@49euro Trump zou een moord doen voor een Marinus van der Lubbe, dat ben ik met je eens. Een gefingeerde crisis ligt zeker in de lijn van mijn verwachting, maar deze poging tot een aanslag lijkt mij niet van voldoende zwaarte om daar voor te zorgen.
Waarop baseer dat? De aanslagen en moord op Kirk worden maar matig politiek uitgebuit. Als ze daaropuit zijn is er al wel munitie.

Ik denk zelf dat het niet snel zal gebeuren. Dat leid alleen maar de aandacht af van Trump zelf. Alles moet om Trump draaien. Ook vergt het coördinatie en een planmatige aanpak. Ook dat gebeurt nergens in de regering Trump.

• hjs
  • Niet online

hjs

HEY_DUDE schreef op maandag 27 april 2026 @ 13:49:
[...]

Waarop baseer dat? De aanslagen en moord op Kirk worden maar matig politiek uitgebuit. Als ze daaropuit zijn is er al wel munitie.
*knip*, niet onbebouwd.

Als je dus veel aandacht op de aanslagen gaat leggen, komen die dingen ook meer in het nieuws?

[ Voor 29% gewijzigd door NMH op 27-04-2026 16:24 ]

• HEY_DUDE
hjs schreef op maandag 27 april 2026 @ 14:09:
[...]

*knip*

Als je dus veel aandacht op de aanslagen gaat leggen, komen die dingen ook meer in het nieuws?

[ Voor 55% gewijzigd door NMH op 27-04-2026 16:24 ]

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:52

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Beste mensen, bij deze het verzoek om een beetje op te onderbouwing te letten, zeker wanneer je zaken als aanslagen bespreekt. Er is al genoeg nepnieuws in de wereld. :)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

NMH schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:27:
[modbreak]Beste mensen, bij deze het verzoek om een beetje op te onderbouwing te letten, zeker wanneer je zaken als aanslagen bespreekt. Er is al genoeg nepnieuws in de wereld. :)[/]
<knip> Commentaar of feedback op moderatie mag in DM, niet in het topic.

[ Voor 57% gewijzigd door darkrain op 27-04-2026 17:11 ]

• wildhagen
  • Niet online
De paarden zijn ontsnapt, dus we moeten nu de staldeuren sluiten. Het kalf is verdronken, laten we de put nu maar dempen.
Stafchef van het Witte Huis Susie Wiles organiseert deze week een bijeenkomst om het te hebben over de veiligheid van de Amerikaanse president Donald Trump. De aankondiging komt nadat in het weekend werd geschoten bij het jaarlijkse Correspondents' Dinner.

Wiles zou onder anderen met leiders van de Secret Service en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid praten. De ontmoeting moet vooral gaan over grote evenementen waarbij de president betrokken is.
Na het incident pleitte Trump opnieuw voor de balzaal die hij wil bouwen aan het Witte Huis. ,,Het is geen veilige balzaal", zei hij in een interview met 60 Minutes over de locatie van het diner. ,,Ik ben een veilige balzaal aan het bouwen. Wat er gisteren gebeurde is een van de redenen waarom ik een balzaal aan het bouwen ben." De balzaal is juridisch omstreden.

Trump noemde de schutter een 'zieke man' die al eerder door zijn familie was aangegeven bij de autoriteiten. Hij zou maandag voor de rechter verschijnen.
AD Liveblog zojuist (https://www.ad.nl/buitenl...-schietincident~ae67dd9c/)

Beetje laat, maar he.... volgens mij zou het productiever zijn om je vóór een (vermeende) aanslag voor te bereiden, dan erna.

Maar ik snap het wel. Als je alle specialisten van de veiligheidsdiensten wegwerkt (ontslag, wegpromoveren etc), en alleen mensen als Patel (FBI) of Curran (SecService, maar zonder executive ervaring) benoemd, omdat loyaliteit aan Trump/MAGA belangrijker is dan (vakinhoudelijke) competentie, dan krijg je dit soort zaken.

Virussen? Scan ze hier!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De redistricting door de Democraten is in Virginia is goedgekeurd door de rechter, waardoor het GOP protest vervalt: https://thehill.com/homen...congressional-map-ruling/

De uiteindelijke beslissing moet nog wel langs de Supreme Court.

Zoals verwacht heeft DeSantis in Florida een voorstel ingediend voor redistricting in het voordeel van de Republikeinen:

Florida Gov. Ron DeSantis has released a draft congressional map ahead of the state's special redistricting session. Compared to the current map (left), the new map (right) would eliminate as many as 4 Democratic representatives - 2 in central Florida and 2 in south Florida.

Decision Desk HQ (@decisiondeskhq.bsky.social) 27 april 2026

• Wren
Delerium schreef op maandag 27 april 2026 @ 16:33:
[...]

[mbr]<knip> Commentaar of feedback op moderatie mag in DM, niet in het topic.[/mbr]
<knip> We zijn allemaal mensen die meer te doen hebben dan op T.net rondhangen, geduld...

[ Voor 21% gewijzigd door darkrain op 27-04-2026 18:09 ]

• HEY_DUDE
kazuka schreef op maandag 27 april 2026 @ 17:59:
De redistricting door de Democraten is in Virginia is goedgekeurd door de rechter, waardoor het GOP protest vervalt: https://thehill.com/homen...congressional-map-ruling/

De uiteindelijke beslissing moet nog wel langs de Supreme Court.

Zoals verwacht heeft DeSantis in Florida een voorstel ingediend voor redistricting in het voordeel van de Republikeinen:

[Bluesky]
Je zou toch denken dat als de Republikeinen nog een stuk inboeten aan steun dat het redstricting ook ik in hun gezicht kan ontploffen. Je hebt meer rode districten, maar minder diep rode districten. Het overwicht van de GOP in de meeste districten slinkt.

• Helixes
HEY_DUDE schreef op maandag 27 april 2026 @ 13:49:
Ik denk dat Kirk te vroeg kwam.

Ik baseer me ondermeer op sen. Mark Warner die eerder deze maand de aandacht zocht omwille van de observaties die hij vanuit de Senate intel committee doet. De inhoud daar is daar (uiteraard) geheim, maar hij is er alvast niet gerust op.

Los van het feit dat Trump zich gedraagt alsof er nooit meer electorale consequenties zullen zijn. Dat doet me denken dat men ook nadenkt in termen van andere scenario's.

• HEY_DUDE
Helixes schreef op maandag 27 april 2026 @ 19:53:
[...]

Ik denk dat Kirk te vroeg kwam.

Ik baseer me ondermeer op sen. Mark Warner die eerder deze maand de aandacht zocht omwille van de observaties die hij vanuit de Senate intel committee doet. De inhoud daar is daar (uiteraard) geheim, maar hij is er alvast niet gerust op.

Los van het feit dat Trump zich gedraagt alsof er nooit meer electorale consequenties zullen zijn. Dat doet me denken dat men ook nadenkt in termen van andere scenario's.
Een andere analyse die ik tegenkwam is dat Trump niet het werk voor de republikeinen gaat doen. De midterms gaan niet over Trump, hij staat niet op het stembiljet. De republikeinen gaan verliezen niet Trump. Ik zie Trump zich eerder distantieren van de republikeinen dan dat hij aan het werk gaat om de achterstand in de polls weg te werken. Al dan niet met een complot.

Ik vermoed dat de GOP na November vooral uit low IQ people zal bestaan en dat het allemaal losers zijn. En dat de President de echte macht heeft en het huis niet nodig heeft.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Trump en zijn vrouw zijn weer boos op Jimmy Kimmel

https://www.telegraaf.nl/...ferral&utm_campaign=share
First lady Melania Trump kan duidelijk niet lachen om de grapjes van de talkshowhost. Zij suggereerde maandag dat Kimmel zijn baan erdoor zou moeten verliezen. „Zijn monoloog over mijn familie is geen komedie”, aldus Melania Trump op X. „Zijn woorden zijn schadelijk en verergeren de politieke ziekte in Amerika. Mensen zoals Kimmel zouden niet de kans moeten krijgen om elke avond onze huizen binnen te dringen om haat te verspreiden.”
Melania kijk eens naar je man, Iets met balk en splinter zeg maar

[ Voor 44% gewijzigd door Slasher op 27-04-2026 22:31 ]

How bad is it on a scale from one to Spurs

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
https://youtu.be/GRjKhsJc95o?is=UfQh8AEoEblqKXPF

Tijdens zijn show deed hij de grappen die hij graag had willen doen als hij de comedian was geweest die het diner zou hosten.

Hij ging er goed hard in!

• duvekot
  • Nu online
duvekot schreef op zondag 26 april 2026 @ 17:04:
[Afbeelding]
En het Ministerie van Justitie gaat natuurlijk ook direct aan de slag ... (of moet Acting AG Todd Blanche nog een extra wit voetje halen) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-j9BApM_0XmPJfnL0T6i6cJgEBE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hsThue3dBxKJoyivN1tirYr7.jpg?f=fotoalbum_large

De reactie vanuit de National Trust for Historic Preservation is natuurlijk te verwachten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lj9Q-Xt3_I5-1CZJc6MiNQcbLlk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2lW2bjCkOdu0hnrMwFy5rNZ5.png?f=fotoalbum_large
bron

• duvekot
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 27 april 2026 @ 22:29:
Trump en zijn vrouw zijn weer boos op Jimmy Kimmel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxEGaRbkoM13g9E2sEi7niL-6x4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oSSLD4vyeyD2xds32qmVi2ar.png?f=fotoalbum_large
bron: https://trumpstruth.org/statuses/38068

• Stukfruit
  • Niet online
"... should be immediately fired"

Donald begrijpt dus nog steeds niet wat een democratie inhoudt. Geen verrassing, maar goed dat hij het nogmaals demonstreert door exact te doen waar hijzelf nu meermaals de gevolgen van ondervindt.

Maar het is natuurlijk alleen prima als je alleen zelf mensen tegen elkaar opzet.

Tot zover de verzoenende uitspraken waarvan mensen echt alweer dachten (zie interviews na zijn toespraak na het mislukte diner) dat het deze keer anders zou zijn. Walks like a duck...

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Om trouwens ook even te benoemen waarom je ook "aan de goede kant" jezelf niet moet inlaten met de bekende haatkanalen:
Trump is “quite capable of having staged a fake assassination attempt on himself to trick the American public,” argued one user in a message that Allen retweeted.
Bron: https://edition.cnn.com/2...suspect-social-media-invs

Er zit een redelijk verschil tussen meegaan in bepaalde theorieën en benoemen / bespreken wat gaande is.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Om nog verder te laten zien dat de kerel die binnen kwam rennen ook niet helemaal alles op orde had:
In the manifesto, Allen calls himself the "Friendly Federal Assassin" and said he planned to attack Trump administration officials, prioritizing them from highest-ranking to lowest but excluding FBI Director Kash Patel, a law enforcement official told Reuters. Allen cited Christian theology as he said he was trying to protect those harmed by the administration's policies.
Bron: https://www.reuters.com/w...r-us-official-2026-04-26/

Christelijk, Kash Patel erbuiten laten en jezelf een vriendelijke federale moordenaar noemen lijkt me (even buiten beschouwing gelaten dan Donald natuurlijk ook gestoord is) niet heel gezond gedrag.

Dat zit wel Schnorr.

• duvekot
  • Nu online
Stukfruit schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 01:34:
[...]

Donald begrijpt dus nog steeds niet wat een democratie inhoudt. Geen verrassing, maar goed dat hij het nogmaals demonstreert door exact te doen waar hijzelf nu meermaals de gevolgen van ondervindt.

Maar het is natuurlijk alleen prima als je alleen zelf mensen tegen elkaar opzet.

Tot zover de verzoenende uitspraken waarvan mensen echt alweer dachten (zie interviews na zijn toespraak na het mislukte diner) dat het deze keer anders zou zijn. Walks like a duck...
Je vergeet dat hij natuurlijk jaren in een TV programma heeft gezeten waarin hij regelmatig de uitspraak "you're fired" gebruikte ... Hij weet niet beter ..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yMXwBCHK92Jbq62gGRksNmpmj0I=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/qEZ8bGbXftaYVmWSvGF24Jll.gif?f=user_large

• Helixes
HEY_DUDE schreef op maandag 27 april 2026 @ 21:14:
Een andere analyse die ik tegenkwam is dat Trump niet het werk voor de republikeinen gaat doen. De midterms gaan niet over Trump, hij staat niet op het stembiljet. De republikeinen gaan verliezen niet Trump. Ik zie Trump zich eerder distantieren van de republikeinen dan dat hij aan het werk gaat om de achterstand in de polls weg te werken. Al dan niet met een complot.
Maar Trump staat wel degelijk op de ballot. Het is vooral een referendum op zijn beleid aan het worden. En, als hij dat negeert komt hij wellicht in een situatie waarin hij controle over zowel het Huis als de Senaat verliest. Voor Democraten is het daarna makkelijk scoren tegen Trump - hij zal merken bij iedere beslissing te worden tegengewerkt.

Uiteraard is het ook mogelijk de democratie zijn doorgang te laten hebben, om vervolgens de rol van de controlerende macht zo ver mogelijk uit te hollen. Dat is óók een manier voor Trump om zijn laatste twee jaar niet geheel ter ziele te laten gaan. Want, dat is wel een scenario waar hij tegenaan kan lopen hier.

Maar goed. De agressie waarmee hij de SAVE America act promoot doet mij vermoeden dat hij nog geen afscheid heeft genomen van de notie dat verkiezingen een rekbaar begrip zijn, zeker wanneer die zijn kant uit rekken.

• duvekot
  • Nu online
Helixes schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:41:
[...]
Maar goed. De agressie waarmee hij de SAVE America act promoot doet mij vermoeden dat hij nog geen afscheid heeft genomen van de notie dat verkiezingen een rekbaar begrip zijn, zeker wanneer die zijn kant uit rekken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0jKGacdoM0n1mw2fIfdbLHk85U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zYuVW7vJEvbElQuQStC3JINn.png?f=fotoalbum_large
bron: https://trumpstruth.org/statuses/38077

Dit komt idd wat "gefrustreerd" over .. ik ben benieuwd of hij het er doorheen gaat krijgen .. maar dat kan alleen maar door de filibuster af te schaffen ... Wat hem in de toekomst nog flink dwars kan gaan zitten als er een democratische meerderheid in de Senaat terecht komt.

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:29
duvekot schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]

Dit komt idd wat "gefrustreerd" over .. ik ben benieuwd of hij het er doorheen gaat krijgen .. maar dat kan alleen maar door de filibuster af te schaffen ... Wat hem in de toekomst nog flink dwars kan gaan zitten als er een democratische meerderheid in de Senaat terecht komt.
Hij voorsorteert hierbij alvast op zijn verlies en wie ie dan weer de schuld kan geven.

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12:45
duvekot schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]

Als je die post leest zonder achtergrond informatie van hoe de verkiezingen en bevolkingsregistratie werken in Amerika, lijken de punten wel heel erg op hoe we het in Nederland hebben ingericht. Burgers krijgen stempas en moeten bij stemmen ID tonen. En per post stemmen is eigenlijk alleen voor Nederlanders in het buitenland.

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
squashedraven schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:46:
[...]

Als je die post leest zonder achtergrond informatie van hoe de verkiezingen en bevolkingsregistratie werken in Amerika, lijken de punten wel heel erg op hoe we het in Nederland hebben ingericht. Burgers krijgen stempas en moeten bij stemmen ID tonen. En per post stemmen is eigenlijk alleen voor Nederlanders in het buitenland.
Alleen in Nederland wordt iedereen automatisch aangemeld voor de verkiezingen, en heeft iedereen (verplicht) een ID. In Amerika is dat helaas niet zo (vooral onder minderheidsgroepen en minderbedeelden, vanwege de financiële en bureaucratische barrières), dus dat zou eerst aangepakt moeten worden voordat dit systeem eerlijk zou zijn.

• duvekot
  • Nu online
EDIT:
Jimmy heeft last van DejaVu .. maar zegt dat een grap die hij 3 dagen voor het diner naakte natuurlijk nooit de gang van zaken heeft kunnen beïnvloeden. En als dat wel zo zou zijn .. dan zou de opmerkingen van Leavitt tijdens een interview vlak voor het dinner natuurlijk ook "gevaarlijk" kunnen zijn.
Hij is natuurlijk tegen geweld en "gun violence" in het bijzonder en vind het verschrikkelijk wat er gebeurt is. En het zou vast wel een traumatische ervaring zijn geweest voor Melania .. maar hij vindt ook dat de grappen die hij gemaakt had natuurlijk gewoon toegestaan zijn onder de vrijheid van meningsuiting.

[ Voor 79% gewijzigd door duvekot op 29-04-2026 07:24 ]

• DropjesLover
Stukfruit schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 04:26:
Om nog verder te laten zien dat de kerel die binnen kwam rennen ook niet helemaal alles op orde had:

[...]

Bron: https://www.reuters.com/w...r-us-official-2026-04-26/

Christelijk, Kash Patel erbuiten laten en jezelf een vriendelijke federale moordenaar noemen lijkt me (even buiten beschouwing gelaten dan Donald natuurlijk ook gestoord is) niet heel gezond gedrag.
Kash Patel is geen gevaar. Enkel voor zichzelf, met risico op een alcoholvergifiting :')
https://www.theatlantic.c...drinking-absences/686839/

BThGvNeOA

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Stukfruit schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 01:34:
[...]

Ja aan schaamteloze hypocrisie geen gebrek. Eerst zeer incompetent binnenland beleid uitvoeren, agressieve en onwettige geopolitieke acties in gang zetten plus met een sloopkogel door internationale verhoudingen gaan. En als er dan iemand doordraait en een aanslag probeert te plegen, dan is het janken en ligt het aan de 'haatvolle retoriek' van de 'radical left' :Z

Ik weet niet, maar misschien zijn sommige mensen gewoon helemaal klaar met wat je daadwerkelijk doet, Donald.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• DropjesLover
FrambozenTaart schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 16:27:
[...]

Ja aan schaamteloze hypocrisie geen gebrek. Eerst zeer incompetent binnenland beleid uitvoeren, agressieve en onwettige geopolitieke acties in gang zetten plus met een sloopkogel door internationale verhoudingen gaan. En als er dan iemand doordraait en een aanslag probeert te plegen, dan is het janken en ligt het aan de 'haatvolle retoriek' van de 'radical left' :Z

Ik weet niet, maar misschien zijn sommige mensen gewoon helemaal klaar met wat je daadwerkelijk doet, Donald.
Als 3 of 4 mensen je in 1,5 jaar proberen om te leggen, more often than any president EVER!, zou er misschien een lampje moeten gaan branden inderdaad.

BThGvNeOA

• duvekot
  • Nu online
duvekot schreef op maandag 27 april 2026 @ 23:04:
[...]
En het Ministerie van Justitie gaat natuurlijk ook direct aan de slag ... (of moet Acting AG Todd Blanche nog een extra wit voetje halen)
[Embed]
[Afbeelding]
De reactie vanuit de National Trust for Historic Preservation is natuurlijk te verwachten:
[Afbeelding]
bron
Het Ministerie van Justitie had dit al geschreven in de brief naar de National Trust:
If your client does not dismiss the lawsuit by 9:00 AM on Monday, the government will move to dissolve the injunction and dismiss the case in light of last night's extraordinary events.
En vanwege het antwoord hebben ze idd vanochtend dat verzoek ingediend:
DEFENDANTS’ RULE 62.1 MOTION FOR AN INDICATIVE RULING DISSOLVING THE COURT’S INJUNCTION
Case 1:25-cv-04316-RJL Document 79

En als je dat document zo leest is het eigenlijk een soort hele lange typische "Truth Social Post".
“The National Trust for Historic Preservation” is a beautiful name, but even their name is FAKE because when they add the words “in the United States” to the National Trust for Historic Preservation, it makes it sound like a Governmental Agency, which it is not. In fact, the United States refused to continue funding it in 2005 because they strongly disagreed with their mission and objectives. They are very bad for our Country.
Dat is iig een mooie introductie zo.
Dan wordt er nog gesteld dat ze door verschillende overheidsinstanties gevraagd waren om aub deze rechtzaak niet te starten. Waar ze ook al geen gehoor aan hadden gegeven.
But this did not deter them because they suffer from Trump Derangement Syndrome, commonly referred to as TDS, as noted by Democrat Senator John Fetterman, of Pennsylvania, and are represented by the lawyer for Barack Hussein Obama,
Gregory Craig.
Blijft toch bijzonder dat ze dit soort zaken zo schrijven in een verzoek aan de rechtbank. En formeel is John Fetterman een "Independent" die vaak, maar niet altijd, meestemt met de Democraten.
Aan het einde zeggen ze:
If any other President had the ability, foresight, or talents necessary, to build this
ballroom, which will be one of the greatest, safest, and most secure structures of its kind anywhere
in the World, there would never have been a lawsuit.
Ik denk dat ze daar gelijk in hebben. Maar niet op de manier die ze denken, maar omdat het dan waarschijnlijk via de juiste weg gegaan was. Met een goedgekeurde wet vanuit het Congres. Een goede afweging tussen de voors en tegens van deze constructie, hoe het past in een groter geheel en binnen de historische context van de locatie.

En natuurlijk eindigen ze weer met:
But, because it is DONALD J. TRUMP, a highly successful real estate developer, who has abilities that others don’t, especially those who assume the Office of President, this frivolous and meritless lawsuit was filed. Again, it’s called TRUMP DERANGEMENT SYNDROME. On top of everything else, this project is a gift to our Country from President Trump, and other Donors. It is free of charge to the American Taxpayer.
Who could ever object to that?
Nou ... Blijkbaar de National Trust heeft er bezwaar tegen.

Het is ondertekend door oa Todd Blanche. Hij was voor Trump zijn verkiezingen al de "persoonlijke advocaat" van Trump .. en in zijn nieuwe huidige rol gaat hij eigenlijk gewoon verder in zijn oude manieren .. maar nu dan "vanuit de overheid".

Edit:
De New York Times was de "toon" van dat document ook opgevallen:
The Justice Department filed a remarkable motion late Monday, written in President Trump’s recognizable online voice, explicitly linking the security breach at the White House correspondents’ dinner to the lawsuit over the president’s ballroom project.

[ Voor 5% gewijzigd door duvekot op 28-04-2026 17:35 . Reden: NY Times artikel link toegevoegd ]

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
Hoezo wordt de ballroom free of charge gebouwd?
De hoofdaannemer heeft naast de bouw van de ballroom ook ineens een andere opdracht gekregen, zonder dat het normale proces gevolgd is....

Hoe noemen we dat ook al weer, juist openlijke corruptie voor vriendjes.
https://www.enr.com/artic...sole-source-park-contract

• Helixes
gustaveau schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 17:37:
Hoezo wordt de ballroom free of charge gebouwd?
De hoofdaannemer heeft naast de bouw van de ballroom ook ineens een andere opdracht gekregen, zonder dat het normale proces gevolgd is....

Hoe noemen we dat ook al weer, juist openlijke corruptie voor vriendjes.
https://www.enr.com/artic...sole-source-park-contract
Corrupte entiteiten zijn meer dan bereid hun loyaliteit aan het huidige regime te bewijzen door elk een duit in het zakje te doen. Putin heeft ook nooit een villa gebouwd. Hij stond er ineens. Zomaar. Op de plek van zijn aanwijzen, en geheel naar zijn specificatie.

• Helixes
In ander nieuws: Comey deel 2, deze keer omwille van de 8647 foto.
Former FBI Director James Comey was indicted Tuesday over a photo of seashells officials said threatened President Donald Trump, marking the administration’s second attempt to prosecute one of his largest political opponents, three sources first told CNN.
Last May, Comey posted a photo on social media of shells on a beach writing out the numbers “86 47,” which critics said referred to taking out or killing Trump.
Het is duidelijk dat de DoJ - of beter gezegd, Trump - besloten heeft Comey te grazen te nemen, en het buiteld nu over zichzelf heen om een reden te vinden hoe dat te doen.

Deze zaak gaat hélémaal nergens naar toe - dat moge duidelijk zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Helixes op 28-04-2026 21:20 ]

• Pukson
Wordt Trump trouwens totaal geen etiquette aangeleerd of vergeet die het of boeit het gewoon helemaal niet. King Charles is op bezoek en echt van wat ik tot nu heb gezien. Trump die weer bijna staat armpje te drukken bij begroette, voorop loopt en als klap op de vuurpijl zijn eigen congres begroet en een hand geeft, en king Charles zijn kans ontneemt

https://www.threads.com/@...k__q3aerq8lB_xAW-s&slof=1

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Goed nieuws voor iedere Amerikaan die nog een paspoort moet halen om te kunnen stemmen in de midterms, de nieuwe paspoorten zijn voorzien van een foto van Trump. /s

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Pukson schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:12:
Wordt Trump trouwens totaal geen etiquette aangeleerd of vergeet die het of boeit het gewoon helemaal niet. King Charles is op bezoek en echt van wat ik tot nu heb gezien. Trump die weer bijna staat armpje te drukken bij begroette, voorop loopt en als klap op de vuurpijl zijn eigen congres begroet en een hand geeft, en king Charles zijn kans ontneemt

https://www.threads.com/@...k__q3aerq8lB_xAW-s&slof=1
Ik denk dat Trump en etiquette eigenlijk wel de twee uitersten zijn van het complete spectrum.

Als hij geen pak zou dragen zou hij rechtstreeks in de eerste beste volksbuurt passen, als die vervelende uitkering trekkende grootbek die niets kan behalve problemen maken en waar iedereen in de buurt last van ervaart.

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

• Stukfruit
  • Niet online
Waaj schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:56:
Goed nieuws voor iedere Amerikaan die nog een paspoort moet halen om te kunnen stemmen in de midterms, de nieuwe paspoorten zijn voorzien van een foto van Trump. /s
In een beetje dictatuur moet zoiets natuurlijk kunnen. Het begint "tijdelijk", maar weinig is zo permanent als een tijdelijke oplossing...

De midterms kunnen in ieder geval niet snel genoeg komen.

Dat zit wel Schnorr.

• Stukfruit
  • Niet online
Ze gaan weer direct proberen om Jimmy Kimmel van de buis te halen:
As the Trump administration pressures ABC to fire Jimmy Kimmel, the Trump-aligned FCC is challenging the network’s station licenses, setting up a legal battle with ABC’s parent company Disney.

“Disney’s ABC is hereby directed to file license renewals for all of their licensed TV stations within 30 days — in other words, by May 28, 2026,” the agency said in an order published Tuesday afternoon.

The order will not affect the local stations right away. It is just the start of a protracted legal process, and ABC has broad legal protections.

Nevertheless, the FCC order is an extraordinary escalation by the Trump administration.
Want:
Earlier, Disney executives opted not to respond to Trump’s Monday afternoon Truth Social post blaming Kimmel for Saturday’s shooting incident outside the White House Correspondents’ Dinner and saying he “should be immediately fired.”
Bron: https://edition.cnn.com/2...disney-abc-trump-licenses

Of zoals Karoline Leavitt zei voordat het evenement begon: "there will be some shots fired" :X

Probleem hier is dat het niet eens meer een voorbeeld is van wat mis kán gaan. Hij heeft tenslotte al eerder de zaak mogen opruimen en Colbert is nog steeds van de buis getrokken na volgende maand.

Wat je hier ziet is een Constitution die in real-time als een soort Titanic aan het zinken is...

[ Voor 13% gewijzigd door Stukfruit op 29-04-2026 02:13 ]

Dat zit wel Schnorr.

• duvekot
  • Nu online
Helixes schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:18:
In ander nieuws: Comey deel 2, deze keer omwille van de 8647 foto.

[...]

[...]

Het is duidelijk dat de DoJ - of beter gezegd, Trump - besloten heeft Comey te grazen te nemen, en het buiteld nu over zichzelf heen om een reden te vinden hoe dat te doen.

Deze zaak gaat hélémaal nergens naar toe - dat moge duidelijk zijn.
Als je in Sibrandabuorren woont krijg je dus ook problemen als je naar de USA wil op vakantie?

Ondertussen in een andere rechtbank:
Judge Says Maurene Comey Can Sue the Trump Administration for Firing Her
Ms. Comey, a daughter of James B. Comey, the former F.B.I. director and one of President Trump’s best known adversaries, said in her suit that there was no plausible explanation for her abrupt July 2025 dismissal other than Mr. Trump’s enmity toward her father or her “perceived political affiliation and beliefs, or both.”
En de rechtbank vindt dat ze nu iig de juiste juridische route heeft genomen om haar ontslag aan te vechten. De overheid vond dat ze maar naar een andere overheids commissie moest gaan met haar klachten. Maar die commissie is door Trump/Vought natuurlijk ook al vleugellam gemaakt (de voorzitter van die commissie vecht haar ontslag ook al aan tot aan het Hooggerechtshof)
But Judge Furman held that her claim was “outside the universe of cases” that Congress intended the board to resolve, and therefore the court had jurisdiction to consider the suit. The judge did not rule on the merits of Ms. Comey’s claim
Hoewel de rechter dus formeel geen uitspraak doet over de inhoud is zijn introductie toch ook wel tekenend.
Maurene Comey was, by all accounts, an exemplary Assistant United States Attorney. In her nearly ten years working at the United States Attorney’s Office for the Southern District of New York, she was assigned some of the country’s highest profile cases, and she consistently received the highest accolades from supervisors and peers alike. But Comey is also the daughter of James B. Comey, the former Director of the Federal Bureau of Investigation and long-time target of President Donald J. Trump’s ire. And in the spring of 2025, prominent supporters of President Trump began to call for her ouster based on that connection. On July 16, 2025, only one day after the U.S. Attorney’s Office assigned Comey yet another high-profile matter to handle, President Trump’s supporters got their wish. Comey was notified by email from Department of Justice (“DOJ”) officials in Washington, D.C., that her employment was terminated, effective immediately. She was given one and only one reason for her removal: Article II of the U.S. Constitution, which “vest[s]” the “executive Power” in the President.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:59
Waaj schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 22:56:
Limited Edition, staat ook in de onderkop. Je krijgt deze niet als je er niet om vraagt. Verder wel zot, natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door hcQd op 29-04-2026 10:00 ]

• Helixes
hcQd schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:49:
Limited Edition, staat ook in de onderkop. Je krijgt deze niet als je er niet om vraagt.
Het lijkt mij dat dít paspoort aan de grens gelijk zou moeten staan aan een Cubaans visum wanneer je de VS probeert binnen te komen?
duvekot schreef op woensdag 29 april 2026 @ 07:06:
Als je in Sibrandabuorren woont krijg je dus ook problemen als je naar de USA wil op vakantie?
Dat zou me helemaal niks verbazen.

Ik zat nog eens na te denken over die hele 8647-situatie. Er is geen enkele zelf-respecterende jurist die een ex-FBI directeur aanklaagt voor deze foto. Die is namelijk véél te ambigu om voor de rechter stand te houden - al helemaal in een context van de extreme opvatting van vrijheid van meningsuiting. Het OM zal beyond a reasonable doubt moeten bewijzen dat Comey hiermee een oproep bedoelde deze President te doden.

Comey kan claimen van alles bedoeld te hebben met 8647, maar de context die het dichtst komt is die van 8646, die in bepaalde kringen werd gebruikt als oproep Biden af te zetten.

Dat wéten ze dus ook wel bij het Ministerie van Justitie. En toch gaan ze over tot deze aanklacht. Ik kan alleen maar concluderen dat Trump de opdracht heeft gegeven Comey te vervolgen, en dat dit werkelijk het enige is dat men tegen hem kan gebruiken. En dat het duidelijk is dat mensen de keuze hebben moeten maken tussen hun carrière binnen het OM - en deze non-sense. Ik wil helder zijn - daarin hebben die mensen de verkeerde keuze gemaakt. Maar, dit soort domme beslissingen neem je alleen onder gigantische druk.

Het gaat vaak over corruptie in de VS. Dit is er wat mij betreft echt een schoolvoorbeeld van. Hier zien wij het torderen van het rechtssysteem door middel van machtsmisbruik.

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
hcQd schreef op woensdag 29 april 2026 @ 09:49:
[...]

Limited Edition, staat ook in de onderkop. Je krijgt deze niet als je er niet om vraagt.
Uit dat artikel:
[...]
The state department said it would release a limited number of the passports for the “historic occasion” but would not confirm how many there would be.
[...]
Het kunnen er dus 250 zijn maar ook 250.000.

Ik ben ook nergens tegengekomen dat je er om moet vragen, wel lijkt het slechts op 1 locatie beschikbaar te zijn:
The official said that the passport “will be the default passport out of the Washington Passport Agency when available” for those who renew their passports in person at that location. [bron]
Andere locaties houden wel het oude design.

En zoals @Helixes zegt, dit zou buiten de VS een reden moeten zijn om dragers van dit paspoort te weigeren aan de grens.

• Pukson
Helixes schreef op woensdag 29 april 2026 @ 10:06:
[...]

Het lijkt mij dat dít paspoort aan de grens gelijk zou moeten staan aan een Cubaans visum wanneer je de VS probeert binnen te komen?

[...]

Dat zou me helemaal niks verbazen.

Ik zat nog eens na te denken over die hele 8647-situatie. Er is geen enkele zelf-respecterende jurist die een ex-FBI directeur aanklaagt voor deze foto. Die is namelijk véél te ambigu om voor de rechter stand te houden - al helemaal in een context van de extreme opvatting van vrijheid van meningsuiting. Het OM zal beyond a reasonable doubt moeten bewijzen dat Comey hiermee een oproep bedoelde deze President te doden.

Comey kan claimen van alles bedoeld te hebben met 8647, maar de context die het dichtst komt is die van 8646, die in bepaalde kringen werd gebruikt als oproep Biden af te zetten.

Dat wéten ze dus ook wel bij het Ministerie van Justitie. En toch gaan ze over tot deze aanklacht. Ik kan alleen maar concluderen dat Trump de opdracht heeft gegeven Comey te vervolgen, en dat dit werkelijk het enige is dat men tegen hem kan gebruiken. En dat het duidelijk is dat mensen de keuze hebben moeten maken tussen hun carrière binnen het OM - en deze non-sense. Ik wil helder zijn - daarin hebben die mensen de verkeerde keuze gemaakt. Maar, dit soort domme beslissingen neem je alleen onder gigantische druk.

Het gaat vaak over corruptie in de VS. Dit is er wat mij betreft echt een schoolvoorbeeld van. Hier zien wij het torderen van het rechtssysteem door middel van machtsmisbruik.
Gaat inderdaad werkelijk nergens over. MAGA deed niet anders met 8646, Ohja Trump die op socials nog dreigde een heel volk te vernietigen of Trump die zelf een foto plaatst waarop Biden te zien is zogenaamd geboeid in een kofferbak.

Bewonderingswaardig dat tijdens zon persmoment niet eens een keer journalisten opstaan en gewoon in hun gezicht ze uitlachen.

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:56

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Pukson schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:00:
[...]

Gaat inderdaad werkelijk nergens over. MAGA deed niet anders met 8646, Ohja Trump die op socials nog dreigde een heel volk te vernietigen of Trump die zelf een foto plaatst waarop Biden te zien is zogenaamd geboeid in een kofferbak.

Bewonderingswaardig dat tijdens zon persmoment niet eens een keer journalisten opstaan en gewoon in hun gezicht ze uitlachen.
niet bewonderingswaardig, maar beschamend. Men blijft nog altijd veel hangen in neurtaliteit, waar het Witte Huis al lang niet meer neutraal is. Levitt staat op bijna dagelijkse basis keiharde leugens en ongegronde beschuldigingen te spuien, maar het journaille wat nog in het Witte Huis zit, lijkt niet het punt te bereiken van bullshit te callen en gewoon te benoemen, pas in het verwerken van een artikel gebeurt dit. Echter zijn de videobeelden dan al gemaakt en uitgezonden en is het nog maar de vraag of de mensen die het nodig hebben de artikelen lezen.

Het is natuurlijk wel een damned if you do, damned if you don't-situatie: je gaat immers zo goed als zeker beperkingen opgelegt krijgen als je je gaat uitspraken aldaar.

Gezien echter veel journalisten/pers aanwezig waren bij het correspondents dinner (waar men om de president maar te pleasen hem wel zijn roast moment gunden, maar de komiek maar vervingen voor een goochelaar om te voorkomen dat de president zich gekwetst zou voelen), durf ik wel voorzichtig de conclusie te trekken dat men de knie aan het buigen is voor Trump.
bron: https://www.aol.com/artic...guest-list-141600936.html, de volledige gastenlijst kan ik niet zo snel vinden, maar getuige dat de organisatie zelf al knievallen maakt, dan ben je al af.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dit interview laat heel duidelijk zien dat de democraten ook nog altijd een groot probleem hebben. Ze lijken niks geleerd te hebben van het verlies in 2024, geen 'lessons learned' en de DNC voorzitter Ken Martin komt hier erg arrogant over. Ze lijken net als de Republikeinen de binding met hun constituents compleet verloren te hebben en geen realiteitsbesef te hebben. Als dit de DNC voorzitter is dan hebben de democraten echt wel een serieus probleem.
De oude garde, de established dems, moeten echt plaats gaan maken voor jonger en vers bloed.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-05 12:20

Auredium

Informaticus Chaoticus

kazuka schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:32:
Dit interview laat heel duidelijk zien dat de democraten ook nog altijd een groot probleem hebben. Ze lijken niks geleerd te hebben van het verlies in 2024, geen 'lessons learned' en de DNC voorzitter Ken Martin komt hier erg arrogant over. Ze lijken net als de Republikeinen de binding met hun constituents compleet verloren te hebben en geen realiteitsbesef te hebben. Als dit de DNC voorzitter is dan hebben de democraten echt wel een serieus probleem.

[YouTube: MUST WATCH: DNC Chair GRILLED in HEATED Interview Over Dem Strategy]

De oude garde, de established dems, moeten echt plaats gaan maken voor jonger en vers bloed.
Ik sta al enige tijd te kijken naar hoe ontzettend vleugellam de democraten lijken te zijn. Het feit dat ze het nu zo goed doen in het huis van afgevaardigde en de senaatrace is enkel en uitsluitend te danken aan de absolute incompetentie van de Republikeinen.

Maar ik zie dit hoofdzakelijk als het gevolg van de corruptie in de partij van de democraten. De liberale vleugel van de democraten veranderd echt nul komma nul onder alle omstandigheden. Een hardline richting die waarschijnlijk door superpac's in stand wordt gehouden

Ik had gehoopt dat met de winst van Mamdani in New York dat de progressieve tak meer peper kreeg en deel lijkt dit wel zo te zijn maar het gaat tergend langzaam en dat is waarschijnlijk omdat ze door de liberale takken worden tegen gehouden.

Er zijn voor de democraten zoveel mogelijkheden om de Republikeinen aan te vallen en te verzwakken en om meer support te krijgen maar over het algemeen zijn het krekels. Ik ben nog steeds enigszins verbaas dat Harris nog een kans lijkt te krijgen voor de verkiezingen van 2028.

Begrijp mij niet fout - De Republikeinen zijn sowieso helemaal gaar wat betreft kansen en dat danken ze volledig aan zichzelf maar het ziet er naar uit dat de Democraten 'dat wel goed vinden' en als reden zien om niet zichzelf opnieuw uit te vinden en in een spotlight te zetten op positieve manier. Ze hebben niets van hun 2024 verlies geleerd, echt helemaal niets.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Auredium schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:13:
[...]

Ik sta al enige tijd te kijken naar hoe ontzettend vleugellam de democraten lijken te zijn. Het feit dat ze het nu zo goed doen in het huis van afgevaardigde en de senaatrace is enkel en uitsluitend te danken aan de absolute incompetentie van de Republikeinen.

Maar ik zie dit hoofdzakelijk als het gevolg van de corruptie in de partij van de democraten. De liberale vleugel van de democraten veranderd echt nul komma nul onder alle omstandigheden. Een hardline richting die waarschijnlijk door superpac's in stand wordt gehouden

Ik had gehoopt dat met de winst van Mamdani in New York dat de progressieve tak meer peper kreeg en deel lijkt dit wel zo te zijn maar het gaat tergend langzaam en dat is waarschijnlijk omdat ze door de liberale takken worden tegen gehouden.

Er zijn voor de democraten zoveel mogelijkheden om de Republikeinen aan te vallen en te verzwakken en om meer support te krijgen maar over het algemeen zijn het krekels. Ik ben nog steeds enigszins verbaas dat Harris nog een kans lijkt te krijgen voor de verkiezingen van 2028.

Begrijp mij niet fout - De Republikeinen zijn sowieso helemaal gaar wat betreft kansen en dat danken ze volledig aan zichzelf maar het ziet er naar uit dat de Democraten 'dat wel goed vinden' en als reden zien om niet zichzelf opnieuw uit te vinden en in een spotlight te zetten op positieve manier. Ze hebben niets van hun 2024 verlies geleerd, echt helemaal niets.
100%, de superpac invloeden bepalen de richting. Mamdani lijkt meer een uitzondering dan een nieuwe trend vrees ik. Ik zie 10x liever een AOC het stokje overnemen van Schumer maar al die ouwelui willen het pluche nooit verlaten en blijven er liever letterlijk tot hun dood zitten. En het grote gevaar hierin is dat de Republikeinen straks weer een grote kans hebben om terug te komen en het riedeltje weer van vooraf aan begint. Een bevestiging dat dit systeem gewoon gebroken is.

De democratische presidentskandidaat gaat ongetwijfeld een blanke man worden die meer centrum conservatief is dan progressief, alles wat Israel doet goedkeurt en niet alle maatregelen van Trump gaat terugdraaien. Want die besparingen door al die gesloten en geknipte overheidsinstanties zijn stiekem toch wel fijn en die belastingverlichting voor de rijken en big tech bedrijven zijn ook wel prettig voor toekomstige sponsoring.

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-05 12:20

Auredium

Informaticus Chaoticus

kazuka schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:29:
[...]

100%, de superpac invloeden bepalen de richting. Mamdani lijkt meer een uitzondering dan een nieuwe trend vrees ik. Ik zie 10x liever een AOC het stokje overnemen van Schumer maar al die ouwelui willen het pluche nooit verlaten en blijven er liever letterlijk tot hun dood zitten. En het grote gevaar hierin is dat de Republikeinen straks weer een grote kans hebben om terug te komen en het riedeltje weer van vooraf aan begint. Een bevestiging dat dit systeem gewoon gebroken is.

De democratische presidentskandidaat gaat ongetwijfeld een blanke man worden die meer centrum conservatief is dan progressief, alles wat Israel doet goedkeurt en niet alle maatregelen van Trump gaat terugdraaien. Want die besparingen door al die gesloten en geknipte overheidsinstanties zijn stiekem toch wel fijn en die belastingverlichting voor de rijken en big tech bedrijven zijn ook wel prettig voor toekomstige sponsoring.
Dat is ook de reden waarom Amerika hoofdzakelijk vast zit in een neerwaartse spiraal. De corruptie die nu plaats vind kan alleen maar erger worden en niet beter. Het systeem is wat dat betreft vast zoals het bij veel autocratische systemen zit. Verandering kan effectief niet want dat komt de machthebbers niet uit.

Ik verwacht uiteindelijk wel verandering maar zolang de mensen in de VS nog het idee hebben dat ze kunnen kiezen uit twee verschillende ijssmaken zonder door te hebben dat ze eigenlijk wat anders dan ijs nodig hebben veranderd het niet.

Je stipt wel een goed punt aan en dat is Israël want in de VS is op dat punt ook bij de bevolking veel aan het veranderen. Steeds meer van het gewone volk zijn tegen vooral de dure steun die aan Israël wordt gegeven. Dit was ook een stokpaardje van Trump (wat defacto neer komt op een leugen in zijn geval. Maga brak hoofdzakelijk uit elkaar omdat Trump twee zaken deed die hij beloofde niet te doen:
1) Een duur conflict starten met Iran (Bij Venezuela morde ze al wat maar dat ging 'vrij snel')
2) Israel veel geld en wapens toezeggen. Maga is verdeeld in een groep die Pro-Israel is en een groep die anti is en dat laatste veroorzaakte een breuk.

Ook bij de democraten breekt het daar erg op want ook daar wordt onder de stemmers de roep om niet meer mee te gaan met Israël steeds groter. Ze liggen in de VS wat verder achter met het onderkennen van de realiteit omtrent die situatie. We hoeven echt niet meer de mensen in Israël te vergelijken met de groep van Anne Frank, daar zorgt Israël zelf voor.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

• Stukfruit
  • Niet online
kazuka schreef op woensdag 29 april 2026 @ 11:32:

[YouTube: MUST WATCH: DNC Chair GRILLED in HEATED Interview Over Dem Strategy]

Ik ben nu 5 minuten aan het kijken, maar ik weet zeker dat ik na de video stomdronken ga zijn als ik bij iedere keer dat hij het over een smoking gun heeft een shotje neem.

Hij heeft in ieder geval een slecht geheugen voor basale feiten. Hij verwijst mensen naar www.dnc.org/playbook maar dat doet een redirect naar www.democrats.org zonder playbook.

Playbook waar hij het over heeft staat hier en is niet te lezen zonder een mailadres op te geven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5v8C58Iq-J6WSfo8wIjjFVeEEI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XnVhHrpmI8GMtomah9CurZKO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axYERxKQHXm0n7quVDTDZIAtSEI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P9bMu2vqeflv0O5AhWIrfjPV.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmliPwILXqOPBRXHh1aS0irxO2E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZcCjKMvrJZN8MERrS7z47bhd.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j30bfvzA8e7qfwEF65s5RRus8g=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHj2g0VWZIG4DG2IedsmKpdj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySG0Cdo8_i66tLdUSguFwGPYP7Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jivy5h4z0P36IYvTKKPLuzuL.jpg?f=fotoalbum_tile
Dit is geen reflectie op het verleden, maar een marketingplan dat ervan uitgaat dat mensen tégen Trump zijn ipv dat mensen vóór een democratische rechtsstaat zijn.

Met slechte tips die voor veel mensen juist een afstotende werking hebben. En vraag me niet waarom de software van Adobe verschillende keren wordt gepromoot terwijl er betere (en goedkopere) opties zijn.

Dat zit wel Schnorr.

• duvekot
  • Nu online
duvekot schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 13:21:
Powell Says He Will Remain as Fed Chair Until Successor Is Confirmed

Het is nog onduidelijk of hij daarna blijft zitten of toch vertrekt (ik hoop op het eerste)
Die vraag van een maand geleden is nu ook beantwoord:
Powell Says He Will Stay On as Fed Governor After Term as Chair Ends
“After my term as chair ends on May 15, I will continue to serve as a governor for a period of time to be determined,” Mr. Powell said at a news conference on Wednesday.
Mr. Powell pointed to the legal attacks on the Fed as the reason for his decision.
“I worry that these attacks are battering the institution and putting at risk the thing that really matters to the public, which is the ability to conduct monetary policy without taking into consideration political factors,” Mr. Powell said. He added: “I plan to keep a low profile as a governor.”
Dus nu is het wachten op de volgende aanval van Trump ... En natuurlijk wat de uitkomst gaat zijn van de rechtzaak van Lisa Cook tegen Trump. Daarover moet het Hooggerechtshof nog uitspraak over doen nml.

• duvekot
  • Nu online
En ik lees ook dit net op bnr.nl:
Amerikaanse centrale bank houdt rente opnieuw gelijk ondanks oplopende inflatie
De Amerikaanse centrale bank heeft opnieuw besloten de rente niet aan te passen. De beleidsrente blijft daarmee op een bandbreedte van 3,50 tot 3,75 procent. Ook in maart werd al gekozen voor een pas op de plaats.

De centrale bank wil eerst meer zekerheid dat de inflatie structureel afneemt voordat er wordt ingegrepen. Tegelijkertijd zorgen internationale spanningen voor extra onzekerheid. Het conflict in het Midden-Oosten drijft de energieprijzen op en kan de inflatie verder aanwakkeren.
En wat ook wel bijzonder is .. van de 12 leden die mogen stemmen .. waren er 8 voor en 4 tegen dit besluit.
Gouverneur Stephen Miran was tegen en wilde de rente met een kwart procentpunt verlagen. De andere drie tegenstemmen kwamen van regionale presidenten Beth Hammack uit Cleveland, Neel Kashkari uit Minneapolis en Lorie Logan uit Dallas. Zij waren wel voor het gelijk houden van de rente, maar wilden 'op dit moment geen signaal van versoepeling in de verklaring'.
En Wikipedia: Stephen Miran is natuurlijk genomineerd door Donald Trump.

• duvekot
  • Nu online
duvekot schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:16:
Dus nu is het wachten op de volgende aanval van Trump ...
Voor Trump zijn doen is dit een milde reactie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KiiRxhDqgD8XQk_OXfOu-tafe18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OQK5iGCdzSoqZ3E7Haq6ctGV.png?f=fotoalbum_large
bron: https://trumpstruth.org/statuses/38091

De termijn van Powell verloopt officieel pas op 31 Januari 2028. En dat is 4 dagen voor zijn 75ste verjaardag. Ik hoop dat hij dan lekker van zijn pensioen kan gaan genieten.

En Trump kan dan een nieuwe gouverneur aanstellen die dan weer 14 jaar kan blijven zitten. Powell kan en mag aanblijven totdat zijn vervanger benoemd is. Dus als de verkiezingen in 2026 een democratische Senaat oplevert kunnen ze de benoeming van een opvolger uitstellen tot na de verkiezingen van november 2028.

Tenzij het Hooggerechtshof vindt dat de President toch eigenlijk iedereen daar kan ontslaan wanneer die maar wil. (Maar dan heeft de US ook weer een ander probleem er bij)

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Auredium schreef op woensdag 29 april 2026 @ 12:13:
Ik sta al enige tijd te kijken naar hoe ontzettend vleugellam de democraten lijken te zijn.
Wat mij vooral verbaast is het schijnbare gebrek aan kennis en inzicht in hun eigen land, democratisch systeem en bijhorend ecosysteem van media tot aan big tech. Een land kan niet zomaar opeens de rand kan komen van een autocratie, daarvoor moeten er al een lange periode zijn geweest waarin instituties en het democratische besef zijn ondermijnt. Het feit dat machtige organisaties publiekelijk en openlijk plannen hebben voor het ondermijnen van de democratie zoals de heritige foundation en ook nog eens grote invloed hebben op de republikeinen, zou imho de hoogste alarmfase moeten betekenen.

Maar het begon al veel eerder al met de reactie van republikeinen op de impeachment van Nixon en de daaropvolgende strategie van het electoraal proberen te vangen en isoleren van de invloedrijke en gewichtige stem van ruraal Amerika.

Je kan verblind zijn als partij door een plotselinge onverwachte wijziging van strategie of externe omstandigheden zoals een crisis of een ramp, maar uiteindelijk is de republikeinse strategie al meer dan 50 jaar oud en Trump z'n eerst verkiezingen zijn alweer 10 jaar geleden. Dat is een politieke gezien een lange periode waarin er ruim voldoende tijd is geweest voor reflectie en strategie.

Het is tevens opvallend omdat vanuit Amerika rond de jaren 90/00 een dedain was te horen richting Europa met de opkomst van populisme, o.a. met Berlusconi in Italië, waarvoor men zichzelf immuun achten. Uiteindelijk bleek Amerika toch net zo kwetsbaar als Europa voor een overlap aan dezelfde populistische/extremistische bewegingen.

Een van de zwakke punten van Amerika is het gebrek aan modernisering van democratische instituties en het kiesstelsel, men had decennia terug al kunnen inzien dat het kiesstelsel rurale gebieden en daarmee swing states relatief steeds meer macht zouden verkrijgen. Nationale verkiezingen voor het huis, senaat en presidentschap hebben evenredig veel invloed op ieder individu en zouden veel beter met evenredige vertegenwoordiging kunnen, zonder districten of electoral college. Sowieso is de senaat (net zoals in sommige landen in Europa) te machtig en heeft het voor een nationaal instituut onevenredig veel macht aan een kleine rurale groep.

Vertegenwoordiging van de staten via electorale weg is imho dan ook problematisch, Amerika is al eeuwen een Verenigde Staten. De huidige electorale tegenstellingen komt dan ook niet zozeer tot uitdrukking op statelijke gebied, maar binnen staten met ruraal versus stedelijk gebied. Alleen in dunbevolkte staten hebben rurale gebieden meer invloed dan stedelijk, maar het is niet alsof in z.g.n. rode of blauwe staten iedereen rood of blauw is.

Maar dit is natuurlijk maar een van de vele aspecten, het verstoorde media/journalistieke landschap is natuurlijk ook een grote factor waar democraten nooit echt een antwoord op hebben gevonden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Propublica somt voor ons even op wat Trump heeft gedaan om verkiezingen in z'n handen te krijgen:
1. In 2020, institutional guardrails helped to prevent Trump from overturning the election.
2. Less than 18 months into his second term, Trump has dismantled many of those same guardrails.
3. Among the first agencies Trump gutted after returning to office was one that had repeatedly disproved his stolen-election claims.
4. Trump and his appointees have gutted election-related teams at federal law enforcement agencies.
5. Trump has replaced ousted career specialists with “Team America.”
6. Team America members are using a powerful Homeland Security Investigations tool to try to identify noncitizen voters.
7. Trump’s head of election security is behind the FBI’s seizure of 2020 election ballots in Georgia.
8. The DOJ’s Public Integrity Section could have tried to block the administration’s Georgia voting investigation.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Stukfruit
  • Niet online
Met wat meer info over "Team America":
At least 11 administration appointees, including Honey, have ties to the Election Integrity Network, a conservative grassroots organization seeking to transform American elections. It is led by Cleta Mitchell, a lawyer who tried to help Trump overturn the 2020 election.
Uit het team van o.a. de Tea Party. Met wangedrag dat teruggaat tot verschillende situaties, zoals:
On November 4, 2020, Meadows tested positive for COVID-19, but only disclosed it to a small group of people who were asked to keep it quiet, thus preventing others who had interacted with Meadows from taking the proper precautions and hindering contact tracing.
Wangedrag staat voorop.

Dat zit wel Schnorr.

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:44
Brent schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 14:54:
Propublica somt voor ons even op wat Trump heeft gedaan om verkiezingen in z'n handen te krijgen:

[...]
Een paar dagen geleden daaraan toegevoegd:

In major Voting Rights Act case, Supreme Court strikes down redistricting map challenged as racially discriminatory
Apr 29, 2026
https://www.scotusblog.co...-map-challenged-as-racia/
The Supreme Court on Wednesday, in the case of Louisiana v. Callais, struck down a Louisiana congressional map that a group of voters who describe themselves as “non-African American” had challenged as the product of unconstitutional racial gerrymandering.

Supreme Court hollows out a landmark law that had protected minority voting rights for 6 decades
https://apnews.com/articl...83caccda5ec73a98533a79add

Republicans Begin Their Power Grab After Voting Rights Act Ruling
Republicans nationwide are beginning the push to redraw congressional maps—and erase Black representation.
https://newrepublic.com/p...oting-rights-act-new-maps
Republican-run states across the South are rushing to redraw their congressional districts and blunt the voting power of their Black residents after the Supreme Court’s ruling gutting the Voting Rights Act Wednesday in Louisiana v. Callais.

Louisiana sued for suspending active election, nullifying votes to draft GOP gerrymander
https://www.democracydock...to-draft-gop-gerrymander/
A new lawsuit is challenging Louisiana’s extraordinary decision to suspend congressional primaries already underway — arguing the state is illegally nullifying votes and plunging an active election into chaos following the Supreme Court’s gutting of the Voting Rights Act.
Just one day after the Court struck down the state’s congressional map, Louisiana Gov. Jeff Landry (R) declared an “emergency” and halted U.S. House primaries — even though absentee ballots had already been cast and early voting was set to begin within days.

Trump II - Project 2025 tracker

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
duvekot schreef op woensdag 29 april 2026 @ 22:46:
En ik lees ook dit net op bnr.nl:
Amerikaanse centrale bank houdt rente opnieuw gelijk ondanks oplopende inflatie

[...]

En wat ook wel bijzonder is .. van de 12 leden die mogen stemmen .. waren er 8 voor en 4 tegen dit besluit.

[...]

En Wikipedia: Stephen Miran is natuurlijk genomineerd door Donald Trump.
Ik snap de beslissing van de Fed wel, nu ingrijpen terwijl er geen grip is op de inflatie kan op de lange termijn voor nog meer onrust zorgen. Ik heb absoluut geen inzicht in het bankwezen en hoe de Fed (en ECB) de economie stabiel proberen te houden, maar de grootste schade wordt door Trump zelf veroorzaakt. De rente verlagen kan op korte termijn de economie een kleine boost geven, maar de inflatie blijft stijgen, ga je dan over 1 maand weer de rente verlagen? En 2 maanden later weer?
AvAars schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 11:57:
[...]

Alleen in Nederland wordt iedereen automatisch aangemeld voor de verkiezingen, en heeft iedereen (verplicht) een ID. In Amerika is dat helaas niet zo (vooral onder minderheidsgroepen en minderbedeelden, vanwege de financiële en bureaucratische barrières), dus dat zou eerst aangepakt moeten worden voordat dit systeem eerlijk zou zijn.
Late reactie, maar een paspoort in de VS kost ook bijna 200 USD en een rijbewijs/id-kaart tussen de 40 en 90 USD.

Nu heb ik mijn paspoort deze week laten vernieuwen en dat kost dan 99 euro (89 euro voor paspoort en 10 euro voor de foto's), vind het nogal een verschil met de VS en wat je zegt de minderheidsgroepen/bedeelden hebben dat geld echt niet zomaar liggen en als je het niet nodig hebt/had... waarom zou je het dan aanschaffen.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
ArcticWolf schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 15:57:
[...]

Nu heb ik mijn paspoort deze week laten vernieuwen en dat kost dan 99 euro (89 euro voor paspoort en 10 euro voor de foto's), vind het nogal een verschil met de VS en wat je zegt de minderheidsgroepen/bedeelden hebben dat geld echt niet zomaar liggen en als je het niet nodig hebt/had... waarom zou je het dan aanschaffen.
En NL is al eens op de vingers door de EU getikt met de dure en voorheen zeer kort (5 jaar) geldige ID's (daarom is het nu 10 jaar). In Frankrijk op Polen is het ongeveer een tientje (ID kaart). Immers: de staat eist dat jij je kunt identificeren, dan mag de staat jou daar ook toe in staat stellen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• duvekot
  • Nu online
Ondertussen op Truth Social:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrwWxwiWNL3rp4la54s-4gyIaSQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uVfFsla9aUUN0bianRsSR66Q.png?f=fotoalbum_large
https://trumpstruth.org/statuses/38112

Here we go again .... Ik ben benieuwd wat dit nu weer gaat opleveren voor een TACO 🌮.
De EU is er nu denk ik minder "bang" voor hoop ik.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Er is toch niemand die dit nog serieus neemt toch.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• wildhagen
  • Niet online
Ach ik dacht al dat Trump ziek was ofzo, hij had het al zo enorm lang niet meer over tariffs.

Maar gelukkig is hij er weer hoor!

Virussen? Scan ze hier!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:09
wildhagen schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:07:
Ach ik dacht al dat Trump ziek was ofzo, hij had het al zo enorm lang niet meer over tariffs.

Maar gelukkig is hij er weer hoor!
Z'n dubbelganger kan het allemaal niet meer aan, te veel leugens om te onthouden. Dus geeft ie het stokje maar weer terug aan de enige echte Trump.

• Stukfruit
  • Niet online
En zo blijkt de ballroom straks toch met belastinggeld betaald te worden:
A group of Senate Republicans led by Sen. Lindsey Graham (S.C.) are pushing a bill to fund the construction of a secure 90,000-square-foot ballroom at the White House and say the project is essential to national security after a gunman tried to storm the White House Correspondents’ Association dinner on Saturday.

Graham and his allies say the cost of this project would be offset by national park user fees and customs fees, and that the bill would authorize the construction of national security-related infrastructure below the ballroom, including an annex for the Secret Service.
Lindsey Graham en John Fetterman. Niet nodig om meer te zeggen.

Dat zit wel Schnorr.

• 49euro
  • Registratie: November 2017
  • Nu online
duvekot schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:05:
Ondertussen op Truth Social:
[Afbeelding]
https://trumpstruth.org/statuses/38112

Here we go again .... Ik ben benieuwd wat dit nu weer gaat opleveren voor een TACO 🌮.
Dit is duidelijk naar aanleiding van zijn fittie met Duitsland. Inmiddels heeft Trump gelukkig begrepen dat het geen zin heeft om importheffingen op te leggen aan een individueel EU land 😅

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 15:04
Stukfruit schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:39:
En zo blijkt de ballroom straks toch met belastinggeld betaald te worden:

[...]

Lindsey Graham en John Fetterman. Niet nodig om meer te zeggen.
Aah John Fetterman de democraat die op een best progressief programma en standpunten gekozen is, en zich daarna als een repulbikein is gaan gedragen.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:34

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
duvekot schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 18:05:
De EU moet net zoals ze met Zwitserland gedaan hebben ontbindende voorwaarden opnemen in handelsdeals, maar ook in andere bilaterale verdragen. D.w.z. een handelsdeal geld alleen als beide partijen zich aan de voorwaarden houden of als beide partijen met wederzijdse toestemming het wijzigen. Als 1 partij eenzijdig wijzigingen aanbrengt dan vervalt direct de gehele deal. Zo voorkom je dat partijen hun machtsvoordeel eenzijdig kunnen uitbuiten, zoals Trump en de republikeinen dat graag doet.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

defiant schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 21:50:
[...]

De EU moet net zoals ze met Zwitserland gedaan hebben ontbindende voorwaarden opnemen in handelsdeals, maar ook in andere bilaterale verdragen. D.w.z. een handelsdeal geld alleen als beide partijen zich aan de voorwaarden houden of als beide partijen met wederzijdse toestemming het wijzigen. Als 1 partij eenzijdig wijzigingen aanbrengt dan vervalt direct de gehele deal. Zo voorkom je dat partijen hun machtsvoordeel eenzijdig kunnen uitbuiten, zoals Trump en de republikeinen dat graag doet.
Dat is blijkbaar ook het geval volgens de EU chair trade committee: https://www.reuters.com/b...iaments-trade-2026-05-01/
BRUSSELS, May 1 (Reuters) - U.S. President Donald Trump's ​announcement to increase tariffs on cars from ‌the EU shows that the U.S. is an unreliable trading partner, EU parliament's ​trade committee chair Bernd Lange said ​on Friday.

"This latest move demonstrates just ⁠how unreliable the U.S. side ​is," Lange said. "This is no way to ​treat close partners. Now we can only respond with the utmost clarity and firmness, drawing ​on the strength of our ​position."

Lange said that Trump's behaviour is "unacceptable". He said ‌the ⁠EU was honouring a framework trade deal struck with the U.S. in Scotland last year which imposed a 15% ​import tariff ​on ⁠most EU goods, averting a bigger trade war.

He said the ​U.S. had repeatedly breached the ​agreement, "for ⁠example with over 400 products containing steel and aluminium, which are now ⁠subject ​to an average tariff ​of 26 percent".
Tijd om de handelsbazooka van stal te halen en te dreigen met een compleet EU import verbod van een aantal
Amerikaanse goederen. Kleding en drank lijken me een goede start.

• wildhagen
  • Niet online
Het Messias-complex van Trump, en de bijbehorende persoonlijkheidscult, lijkt nog groter te zijn dan gedacht:
De Amerikaanse president Donald Trump wil de geschiedenisboeken ingaan als een leider die de loop van de mensheid veranderde, in de categorie Julius Caesar en Napoleon Bonaparte. Vergeleek hij zichzelf eerder nog met presidenten als George Washington en Abraham Lincoln, in privégesprekken gaat hij inmiddels een flinke stap verder. Dat meldt het Amerikaanse tijdschrift The Atlantic op basis van ingewijden.

,,Hij zegt de laatste tijd dat hij de machtigste persoon is die ooit heeft geleefd”, onthult een vertrouweling van de president aan het tijdschrift. ,,Hij wil herinnerd worden als degene die dingen deed die andere mensen niet konden doen, door pure macht en wilskracht.”
Een concreet voorbeeld van die drang naar absolute grootheid is zijn oorlog tegen Iran. Trump noemde dat conflict zelf al 'een van de belangrijkste momenten in de lange en complexe geschiedenis van de wereld'. Toen de vredesbesprekingen eerder deze maand stroef verliepen, dreigde hij zelfs om 'een hele beschaving van de kaart te vegen' als Teheran zich niet inschikkelijker zou opstellen. Daarbij overweegt de president nadrukkelijk om de strategische Straat van Hormuz te blokkeren.

Terwijl prominente Republikeinen zich grote zorgen maken over de politieke schade van die oorlog met het oog op de naderende tussentijdse verkiezingen, lijkt Trump zich daar weinig van aan te trekken. Omdat hij aan zijn tweede en laatste ambtstermijn bezig is, hoeft hij immers niet meer herkozen te worden. Wel bemoeit hij zich op de achtergrond nadrukkelijk met zijn opvolging, in de hoop een loyale kandidaat naar voren te kunnen schuiven die zijn beleid later niet zal terugdraaien.
Naast oorlog voeren uit Trumps zucht naar een historische nalatenschap zich ook in opvallende bouwprojecten. Zo liet hij de oostelijke vleugel van het Witte Huis wijken voor een grote balzaal (in aanbouw) en wil hij een 'Arc de Trump' laten bouwen, wat volgens hem 'de grootste en mooiste triomfboog ter wereld' moet worden.

De weg naar een status als absolute legende is echter nog lang, concludeert The Atlantic. Volgens het magazine leveren Trumps inspanningen tot nu toe weinig succes op en is de balans voorlopig keihard. ,,Het heeft alleen nog maar vele levens en miljarden dollars gekost, de wereldeconomie beschadigd, toch al fragiele allianties onder druk gezet en de reputatie van de president bij het publiek zwaar beschadigd”.
AD liveblog: https://www.bndestem.nl/b...sschop-in-de-vs~ae67dd9c/

Nou, over het stukje:
De Amerikaanse president Donald Trump wil de geschiedenisboeken ingaan als een leider die de loop van de mensheid veranderde
Dat zal hem wel lukken, hij zal zeker de geschiedenisboeken ingaan. Maar ik zou hem dan niet zozeer willen vergelijken met mensen als Napoleon of Julius Ceasar, maar eerder met mensen als Pol Pot, Idi Amin, Stalin, Mussolini etc.

Ten eerste staan die veel dichter bij Trumps eigen gedachtengoed, maar ten tweede zijn ook hun acties op bepaalde vlakken behoorlijk vergelijkbaar met die van Trump.

Zoals mensen opsluiten in kampen, razzia's houden, deporteren van mensen, mishandelen, martelen (allen ICE enzo), andere landen binnenvallen voor je eigen gewin (Venezuela, Iran etc), (poging tot) plegen van staatsgreep (6 januari 2021), vervolgen van anders-denkenden die kritiek op je hebben, nepotisme etc etc.

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
Voor Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek hebben we [ZT] Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek.