• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:48
Toen ik deze beelden zag van Patriot Front mars kreeg ik een flashback van de (comedy) stunt van Improv Everywhere YouTube: The Mannequin Mob. Een groot contrast tussen de twee situaties, waarbij de mars meer op een goedkope farce lijkt van de stunt.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:04

DropjesLover

Dit dus ->

Vast al gezien door iedereen; Trump richt (weer) zijn pijlen op hte Smithsonian Museum: https://nos.nl/artikel/26...igieus-smithsonian-museum

Wat mij met name triggerde:
Op de dag dat Amerika zijn 250ste verjaardag vierde, stelt het rapport dat het Smithsonian te weinig doet "om het Amerikaanse volk te laten begrijpen waar we vandaan komen, wat ons uniek maakt en waarom het de moeite waard is dat in stand te houden".
Bovendien zouden er te weinig patriottische symbolen zijn gebruikt: "Op promotiemateriaal zullen bezoekers niet één afbeelding vinden van een Founding Father of andere Amerikaanse symbolen als het Vrijheidsbeeld, een adelaar of de Amerikaanse vlag."
Ook kwam ik in een Aamerikaanse variant van het bericht tegen dat "men vond dat het museum niet patriottisch genoeg was"

Oftewel, de huidige stroot meer en meer zichtbaar met vage, niet meetbare verwachtingen.
Precies hetgene wat alle dictaturen doen, zodat iedereen er een eigen (extreme) invulling aan gaat geven om maar niet uit de gratie te vallen, en ook iedereen opgepakt kan worden op basis van "niet genoeg".

Toevallig ook een artikel waarom het daardoor in China behoorlijk slecht gaat, met de anti-corruptie, waar de afgelopen jaren ook vage definities aan toegevoegd zijn.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De rechters willen het beroep tegen het verwijderen van Trump zijn naam niet versneld in behandeling nemen:
A federal appeals court for a second time said it would not quickly intervene to reverse a judge’s order that removed President Donald Trump’s name from the Kennedy Center.

The new order from the DC US Circuit Court of Appeals rejected Trump’s arguments that taking his name off the building would dampen fundraising efforts for the performing arts institution.
https://edition.cnn.com/2...trump-name-kennedy-center
“Today’s ruling again affirms that this administration’s efforts to rename the Kennedy Center were unlawful,” Beatty said Wednesday. “His name no longer desecrates this sacred memorial, which belongs to the American people. Now it is time for the Trump administration to accept this, comply with the law, and take the tarps down.”

[ Voor 24% gewijzigd door YakuzA op 09-07-2026 08:34 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik wist niet dat de VS ook in oorlog was met Japan? ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 09-07-2026 10:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:25
Gunner schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:53:
Ik wist niet dat de VS ook in oorlog was met Japan?

[X]

;(
simpele verspreking, is toch logisch want de laatste 2 letters zijn hetzelfde als Iran

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:53:
Ik wist niet dat de VS ook in oorlog was met Japan?

[X]

;(
Alsof Trump het verschil weet tussen Canada, Japan, Iran, Australië of Rusland. Het is allemaal "Not USA", en dat is voor hem allemaal één pot nat. Die kent dat hele verschil tussen diverse landen toch niet eens.

Heeft hij wel vaker laten zien in nogal... domme... tweets, zullen we maar zeggen.

Virussen? Scan ze hier!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wildhagen schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:58:
[...]

Alsof Trump het verschil weet tussen Canada, Japan, Iran, Australië of Rusland. Het is allemaal "Not USA", en dat is voor hem allemaal één pot nat. Die kent dat hele verschil tussen diverse landen toch niet eens.

Heeft hij wel vaker laten zien in nogal... domme... tweets, zullen we maar zeggen.
Jamaar, jamaar.. dit is de leider van het machtigste land ter wereld. Een persoon waarvan je wat intelligentie en decorum mag verwachten?

Ik weet het; ik laat mezelf wel uit.

Aan de hypocrisie kan ik me enorm storen want 'if it were Biden' had Fox er maandenlang over doorgeemmerd.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 04-08 20:03
squashedraven schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:57:
[...]

simpele verspreking, is toch logisch want de laatste 2 letters zijn hetzelfde als Iran
De spraakverwarring komt vaker voor :-):

YouTube: IT Crowd - Iran - A man

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Trump heeft dus ook een leuk cadeau gehad van Erdogan:

https://www.nu.nl/binnenl...-turkije-na-navo-top.html
“I could stand in the middle of Fifth Avenue and shoot somebody, and I wouldn’t lose any voters.”
WCPGW?

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
squashedraven schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 10:57:
[...]

Vlak daarna noemde hij Zelensky mr Poetin. Twee bizarre versprekingen op rij. En het gebeurd veel. Te veel voor iemand die ambieert wereldleider te zitten te zijn of een willekeurig hoog politiek a,but willen bekleden.

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:13
HEY_DUDE schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 18:55:
[...]

Vlak daarna noemde hij Zelensky mr Poetin. Twee bizarre versprekingen op rij. En het gebeurd veel. Te veel voor iemand die ambieert wereldleider te zitten te zijn of een willekeurig hoog politiek a,but willen bekleden.
Hij zal binnenkort ons wel weer een nieuwe high score laten zien van zijn "IQ" test, om te bewijzen dat hij nog alles op een rijtje heeft....

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:34
[...]

Verbaasde mij dat hij het überhaupt door had en op komische wijze het probeert recht te trekken.

• wildhagen
  • Niet online
Trump gaat weer wat verder om de verkiezingen wat te beinvloeden in zijn voordeel. Hij stuurt gewoon de toezichthouders weg....
President Donald Trump heeft alle nog zittende leden van een onafhankelijke kiescommissie op staande voet ontslagen. Dat meldt persbureau Reuters. De leden van de Election Assistance Commission werden per e-mail door het Witte Huis op de hoogte gesteld van hun ontslag.

,,Namens president Donald J. Trump schrijf ik u om u te informeren dat uw functie als commissaris van de Election Assistance Commission met onmiddellijke ingang is beëindigd. Dank u voor uw diensten," luidde de e-mail, die Reuters heeft ingezien. Het Witte Huis heeft niet direct gereageerd op een verzoek om commentaar.
De ontslagen volgen op de pogingen van de Trump-regering om de regels voor stemmen per post te wijzigen en op onderzoeken naar de uitslag van de verkiezingen van 2020, die Trump verloor van Democraat Joe Biden.

De commissie heeft nu geen zittende leden meer. ,,Het is onverantwoordelijk en gevaarlijk dat deze regering vastbesloten blijft om chaos te veroorzaken voor de verkiezingsfunctionarissen in dit land", zo reageerde de minister van Binnenlandse Zaken van Arizona, Adrian Fontes. ,,Deze stap ondermijnt de integriteit van een onpartijdige verkiezingsadministratie."

Een wet uit 2002 bepaalt dat de president vervangers voor de commissie kan benoemen. Het is nog onduidelijk hoe Trump de commissie in de toekomst wil gaan vormgeven.
AD Liveblog (https://www.ad.nl/buitenl...oekomst-ongewis~ae67dd9c/

Virussen? Scan ze hier!

• gustaveau
wildhagen schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 06:00:
Trump gaat weer wat verder om de verkiezingen wat te beinvloeden in zijn voordeel. Hij stuurt gewoon de toezichthouders weg....

[...]

[...]

AD Liveblog (https://www.ad.nl/buitenl...oekomst-ongewis~ae67dd9c/
Weer een hoofdstuk uit Project 2025 afgevinkt....

Wat rest er nog ?

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
De weg naar de DJT-luchthaven is in ieder geval alvast geplaveid met borden voor de toekomstige dictator:
Afbeeldingslocatie: https://images.ad.nl/ZGlvLzI3NTc1Mjg2Mi9maXQtd2lkdGgvODI4/zelfs-de-bewegwijzering-naar-het-vliegveld-is-al-aangepast

Wel ironisch dat een liable sex offender op die manier borden krijgt trouwens...

Dat zit wel Schnorr.

• bloody
  • Laatst online: 04-08 19:34

bloody

0.000 KB!!

Stukfruit schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 10:22:
De weg naar de DJT-luchthaven is in ieder geval alvast geplaveid met borden voor de toekomstige dictator:
[Afbeelding]

Ook ironisch dat een liable sex offender op die manier borden krijgt trouwens...
Wel ironisch (en hopelijk toekomst-voorspellend) dat er 'exit only' bij zijn naam staat

nope

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-08 19:24
Je gaat je toch echt afvragen wanneer Amerikanen er genoeg van krijgen. De weg naar het afschaffen van de democratie wordt stilletjes geplaveid, en iedereen lijkt het prima te vinden. Of, in ieder geval niet erg genoeg om massaal de straat op te gaan en het publieke leven tot stilstand te brengen. De protesten tegen Trump zijn heviger in Albanië dan die in Albany.

Ik snap het gewoon niet...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• gustaveau
Helixes schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:09:
[...]

Je gaat je toch echt afvragen wanneer Amerikanen er genoeg van krijgen. De weg naar het afschaffen van de democratie wordt stilletjes geplaveid, en iedereen lijkt het prima te vinden. Of, in ieder geval niet erg genoeg om massaal de straat op te gaan en het publieke leven tot stilstand te brengen. De protesten tegen Trump zijn heviger in Albanië dan die in Albany.

Project 2025 tracker

Volgens deze website is er inmiddels al de helft van de aanbeveling vanuit project 2025 uitgevoerd.

Ze spelen het jammer genoeg erg slim, alle losse stappen zijn te klein om op zichzelf veel impact te hebben. Maar bij elkaar genomen zijn er gigantische wijzigingen gemaakt het afgelopen jaar.

En waarom is er geen protest? Ik denk dat de meeste mensen (minderheden en LGBTQ daargelaten) er simpelweg nog niet veel van merken in hun portemonnee. Hun levens kunnen gewoon op normale voet doorgaan, dus waarom zou je protesteren?

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

De overheidsorganen zoals deze die ontmanteld worden zijn de saaie, niet zichtbare "de overheid is te groot" delen. Ja, enkelen verliezen hun baan, maar het zijn geen duizenden. Het werk dat ze doen is te onzichtbaar.
Maar voor de overheid om breed te gaan communiceren naar het publiek wat al die organen doen en waarom ze belangrijk (zeggen) te zij, dat wordt een kakafonie / overload voor de gewone burger. Die daarna nog verder afhaakt.

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Helixes
gustaveau schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 11:47:
En waarom is er geen protest? Ik denk dat de meeste mensen (minderheden en LGBTQ daargelaten) er simpelweg nog niet veel van merken in hun portemonnee. Hun levens kunnen gewoon op normale voet doorgaan, dus waarom zou je protesteren?
Ik weet het, ik weet het.

Maar wat er aan het gebeuren is, is dat de Amerikanen hetgeen worden bestolen waar ze het meest trots op zijn: Hun democratie. Iedere keer weer zullen ze je er aan herinneren dat ze de oudste democratie zijn, en als hoeder tot tweemaal toe democratie hebben teruggebracht naar Europa. Daar zijn tienduizenden Amerikanen voor gestorven.

Het is wat ze de stralende stad op de heuvel maakt. Ja, er zijn heel veel mitsen, maren en asterisken te plaatsen daarbij. Zachtjes dooft het licht, en ze laten het gewoon gebeuren. Het is, van een afstandje bekeken, zó frustrerend....

Het Congres functioneert niet langer als controlemechanisme. De laatste hoeder van de democratie is het volk. En ze zijn makke lammetjes.

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Vooraf gokte ik dat na Trump2 de enige blijvende schade het opdoeken van de Federale Overheid zou zijn. Veel rechten en voorzieningen verschuiven richting staten. En zoals het er nu uitziet zal dat de praktijk blijven; de Federale Overheid is toast.

Zie dit soort afbraak maar eens terug te draaien? Tenzij je alle MAGA de bak in slingert ligt er altijd wel een rechter of staat in de weg, dus weg=weg. De verkiezingen zullen ook zonder deze commissie doorgaan maar alleen op staat-niveau geborgd worden. Redneck-staten zullen qua integriteit op het niveau van Somalie zitten.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Je gaat je toch echt afvragen wanneer Amerikanen er genoeg van krijgen.
Pas als het te laat is... Net zoals hier. De ruimte om dit nog te corrigeren is geweest en voorbij gegaan.

En voor mensen die hoop hebben, want "de massa" heeft het voor het zeggen. Ook die tijd is voorbij, met de huidige techniek is er geen veiligheid in de massa meer.

Je kunt kijken naar kunst en cultuur die vaak hiervoor een goede antenne hebben (en daarom ook waarde en autoriteit daar een hekel aan heeft). In dit geval loopt het van 1984 tot Starwars... "So this is how liberty dies..." (gebruik even de bekende voorbeeld, maar ga kijken en je vind er veel meer. Tot het stompzinnige "Idiocracy" toe.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Helixes
Cyberpope schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:38:
Pas als het te laat is... Net zoals hier. De ruimte om dit nog te corrigeren is geweest en voorbij gegaan.

En voor mensen die hoop hebben, want "de massa" heeft het voor het zeggen. Ook die tijd is voorbij, met de huidige techniek is er geen veiligheid in de massa meer.
Je zegt die dingen. Maar Servië is men toch een dappere poging aan het doen de olietanker van het systeem bij te sturen, al anderhalf jaar lang. Vraag het Vucic.

Ik noemde daarnet Albanië. Daar is het eveneens onrustig. Oekraïne toont aan dat je met de zachte hand van het volk het roer wel degelijk kan omgooien. Iran laat zien dat als de olietanker koers wil houden je bereid moet zijn mensenlevens te offeren in aantallen die doen denken aan WO I.

Dus nee ik deel die observatie niet. Ze doen in de VS niet eens iets wat op een poging lijkt...

• Stukfruit
  • Niet online
ICE kan in ieder geval wel hernoemd worden naar Gestapo nu ze niet alleen mensen op straat doodschieten maar tevens online kritiek bevestigen met huisbezoek. Of in een hotel:
A few hours after checking into a hotel in New York City, David Streever woke up to a call from the front desk saying someone was looking for him.

Streever had just landed on a return trip from Finland, where he’d vacationed with his daughter. Though Streever didn’t know it yet, while he’d been away, agents with the Department of Homeland Security (DHS) had shown up to his home in Rochester and spoken to his wife. They dropped off a “WARNING NOTICE,” which informed Streever that ICE’s Office of Professional Responsibility (OPR) is “responsible for enforcing crimes against the United States,” including “threats made against ICE personnel.”

Then, nearly as soon as he touched US soil, another agent tracked him down at his hotel.
Nu was het bericht van de man niet heel classy, maar ernstig was het ook weer niet. Hieronder uitgelicht:
"You are a monstrous human being and will go down in history as America’s Reinhard Heydrich, the butcher"
Het gaat verder, zoals omschreven via Wired rond één van de andere situaties die steeds vaker zouden voorkomen met een voorbeeld uit een andere zaak:
The incident, which was first reported by local news outlet Syracuse.com, was unsettling in many ways, but one part stuck out to Gonyea: the warning notice said it was sent by ICE’s Office of Professional Responsibility.

That office is supposed to be for internal investigations,” says Gonyea, “and now they're using their own internal departments on American civilians.”

OPR is supposed to act as an internal watchdog. It’s responsible for inspecting detention facilities, investigating allegations of employee and contractor misconduct, and processing security checks for new applicants. On its site, it says it also protects against “external threats” by managing badge access to buildings and maintaining the agency’s network security. But lately, court documents indicate, it appears to be pursuing more civilians like Gonyea for what they say online.
Gestapo wordt zo steeds minder overdreven om het gedrag mee te omschrijven.

Dat zit wel Schnorr.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:45

Zewatanejo

Fine Thanks!

Helixes schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:48:
[...]

Je zegt die dingen. Maar Servië is men toch een dappere poging aan het doen de olietanker van het systeem bij te sturen, al anderhalf jaar lang. Vraag het Vucic.

Ik noemde daarnet Albanië. Daar is het eveneens onrustig. Oekraïne toont aan dat je met de zachte hand van het volk het roer wel degelijk kan omgooien. Iran laat zien dat als de olietanker koers wil houden je bereid moet zijn mensenlevens te offeren in aantallen die doen denken aan WO I.

Dus nee ik deel die observatie niet. Ze doen in de VS niet eens iets wat op een poging lijkt...
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een grote meerderheid het allemaal wel prima vind. Individueel voelt men er niet veel van. Dus waarom zou je je druk maken? En dan zie ik ook nog dat velen die zich wel druk of kwaad maken gewoon vertrekken uit de VS.

Ik verwacht echt helemaal niets van de Amerikaanse bevolking. Ze zullen pas wakker gaan worden als het te laat is. Ik vind het dramatisch, maar ik merk dat ik weinig medeleven kan opbrengen op dit moment.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• squashedraven
Ze vinden zichzelf toch altijd de beste en de meest superieure (echt alle amerikanen die ik ken en dat zijn er nogal wat). Prima dat ze ondervinden dat ze dat echt niet zijn. Een aantal geeft steevast aan dat Trump inderdaad een prutser is maar beter dan communisme en de volgende democraat als president het allemaal direct weer terugdraait. Prima blijf dat lekker dromen praten we over een aantal jaar wel weer.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

squashedraven schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:27:
Een aantal geeft steevast aan dat Trump inderdaad een prutser is maar beter dan communisme en de volgende democraat als president het allemaal direct weer terugdraait. Prima blijf dat lekker dromen praten we over een aantal jaar wel weer.
En onder 'communisme' verstaan ze dan 'ook maar een cent belasting betalen aan iets waar ik niks voor terugkrijg'. Of als het een zwarte president wordt. Of een vrouw. Of een homo. Want alleen een roomblanke, steenrijke Yank is natuurlijk patriottisch genoeg om president te worden van 'the greatest nation in the world'.

Eigenlijk alles wat niet in het ultraconservatieve straatje past wordt tegenwoordig onder 'communisme' gekieperd om het te demoniseren. McCarthyisme ten top.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Helixes
@Zewatanejo Het Amerikaanse publiek is geen monoliet - integendeel. Het is groot, divers, en bovenal verdeeld.

Nu denk ik zelf dat de verdeling tussen grootstedelijk Amerika en het platteland ook wel eens wordt platgeslagen. Maar het is nu eenmaal waar dat metropoliet Amerika in doorsnee (gematigd) progressief is, en bovendien hoog opgeleid. Ik woon er niet, en het is lastig er een peilstok in te steken. Maar - je zou denken dat ze toch zeker niet helemaal zomaar de wol over de ogen te trekken is. Misschien is het nu allemaal prima voor die mensen, maar als je de trend doortrekt, doemt er toch echt ergens het klif op waar de trein van af dreigt te denderen.

En juist in die concentraties van macht, kapitaal, geld en mensen zou je toch denken dat je iets zou kunnen bereiken. Veel meer dan op het platteland.

De laatste echt massale protesten waren die rond BLM, eveneens tijdens een periode-Trump. Misschien zorgt die schaduw voor terughoudendheid? Ik weet het oprecht niet.

• squashedraven
Stoney3K schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:32:
[...]

En onder 'communisme' verstaan ze dan 'ook maar een cent belasting betalen aan iets waar ik niks voor terugkrijg'. Of als het een zwarte president wordt. Of een vrouw. Of een homo. Want alleen een roomblanke, steenrijke Yank is natuurlijk patriottisch genoeg om president te worden van 'the greatest nation in the world'.

Eigenlijk alles wat niet in het ultraconservatieve straatje past wordt tegenwoordig onder 'communisme' gekieperd om het te demoniseren. McCarthyisme ten top.
in de gevallen waar ik over spreek blijft het bij je eerste punt. De rest is totaal irrelevant ;) Obama vonden ze bijvoorbeeld een van de beste presidenten

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:20

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Helixes schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 12:48:
[...]

Er zit een groot verschil tussen landen die ondemocratisch waren en waarin de bevolking onderdrukt werd en landen met goed functionerende democratische rechtstaten waarin de bevolking vrijwillig via het stemhokje kiest om afstand te doen van het democratisch recht. De ex-Sovjet staten waren allemaal regimes die niet door de bevolking waren gekozen, maar de-facto koloniale dictaturen waren.

In een democratische rechtstaat komt een dictator/fascist niet zomaar aan de macht, die moet daadwerkelijk binnen het systeem verkozen worden. En daarvoor moet een groot aantal kiezers (30%/40%) al overtuigd zijn dat een autocratische leider beter is dan de democratische rechtstaat, zowel impliciet als expliciet. Republikeinse kiezers en de onafhankelijke kiezers zijn decennia lang akkoord gegaan met het steeds verder afbreken van de liberale democratische rechtstaat, een persoon zoals Trump hoeft alleen maar het laatste zetje te geven. In het tijdperk van Nixon was Trump in z'n eerste termijn al afgezet, nu steunde het congres en supreme court de afbraak van de democratische rechtstaat.

En dat is de reden waarom er ook geen breed verzet is, Trump heeft de legitimiteit van een democratische gekozen president en grote werk van afbraak is al gedaan na Reagan en Nixon, het verzet is al decennia eerder gebroken. En zeker MAGA wil gewoon een definitief einde aan de liberale democratische rechtstaat.

En het cynische is, dit is niet nieuw, alles wat in Amerika gebeurd rijmt met de geschiedenis van Weimar. Met eigenlijk ook dezelfde dynamiek, een grote mate van ongelijkheid en onvrede in een samenleving waarin het conflict ook een minderheden betreft op basis van etnische, politieke en religieuze dimensies. In dat conflict zijn conservatieven en het bedrijfsleven bang voor hun economische belangen en kiezen de kant van de fascisten, de linkerkant wil juist een einde aan die status quo. Uiteindelijke delfden ook de conservatieven/bedrijfsleven het onderspit tegen de fascisten in Weimar, dat had Amerika kunnen weten uit de geschiedenisboeken .Zie ook: Autoritaire politiek: actualiteit, werking en achtergronden

Als in een democratie 30%/40% van de bevolking een autocratische partij steunt dan is eigenlijk al een diep donkerrood alarm signaal. Maar mensen, journalistiek en denktanks kijken vaak alleen naar de buitenkant, functioneert de democratie en rechtstaat op dit moment nog? Er komt hierdoor te weinig tegenreactie, want alles lijkt nog in orde, tot het moment dat de autocraten daadwerkelijk winnen en het hakbijl direct in de democratische rechtstaat gaat. Dan is het te laat, de tegenreactie had decennia eerder moeten komen.

Trump had je moeten voorkomen in de jaren 90/00, wat begon met het steeds verder radicaliseren van zowel de republikeinse achterban en partij. Zie ook:
Talk Radio’s America: How an Industry Took Over a Political Party That Took Over the United States
America’s long road to the Trump presidency began on August 1, 1988, when, desperate for content to save AM radio, top media executives stumbled on a new format that would turn the political world upside down. They little imagined that in the coming years their brainchild would polarize the country and make it nearly impossible to govern. Rush Limbaugh, an enormously talented former disc jockey―opinionated, brash, and unapologetically conservative―pioneered a pathbreaking infotainment program that captured the hearts of an audience no media executive knew existed. Limbaugh’s listeners yearned for a champion to punch back against those maligning their values.
Donald Trump borrowed conservative radio hosts’ playbook and gave Republican base voters the kind of pugnacious candidate they had been demanding for decades. By 2016, a political force no one intended to create had completely transformed American politics.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

Stoney3K

Flatsehats!

squashedraven schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:58:
[...]

in de gevallen waar ik over spreek blijft het bij je eerste punt. De rest is totaal irrelevant ;) Obama vonden ze bijvoorbeeld een van de beste presidenten
Wie bedoel je met 'ze'? Het Amerikaanse volk in het algemeen? Of de Republikeinen? Want dat is nogal even een verschil.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Lynix
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 08:20
[...]

Dat is helaas niet nieuw in de VS. Biden heeft dezelfde fout gemaakt destijds. Misschien een keer een president uitkiezen die niet 80+ is :+

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:33
Ze vinden zichzelf toch altijd de beste en de meest superieure (echt alle amerikanen die ik ken en dat zijn er nogal wat). Prima dat ze ondervinden dat ze dat echt niet zijn. Een aantal geeft steevast aan dat Trump inderdaad een prutser is maar beter dan communisme en de volgende democraat als president het allemaal direct weer terugdraait. Prima blijf dat lekker dromen praten we over een aantal jaar wel weer.
Dit. Laat het maar lekker instorten daar, het volk heeft er zelfs voor gekozen. Elke actie heeft gevolgen en de consequenties daarvan mag je dragen.

Ze kunnen vooral hard roepen hoe hoog hun GDP (per capita) is, maar dergelijke cijfers worden ook vooral omhoog gedrukt door een paar grote bedrijven en de 1%.

• squashedraven
Stoney3K schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:02:
[...]

Wie bedoel je met 'ze'? Het Amerikaanse volk in het algemeen? Of de Republikeinen? Want dat is nogal even een verschil.
zoals in mijn eerste reactie, de amerikanen die IK ken

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:19

Player1S

Probably out in the dark

squashedraven schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:12:
[...]

zoals in mijn eerste reactie, de amerikanen die IK ken
Dat zegt ook iets over de Amerikanen die JIJ kent dan.
Groot deel van de Amerikanen die IK ken zijn het aardig mee eens dat hun land een shitshow is.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• squashedraven
Player1S schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:15:
[...]

Dat zegt ook iets over de Amerikanen die JIJ kent dan.
Groot deel van de Amerikanen die IK ken zijn het aardig mee eens dat hun land een shitshow is.
en daarom gaf ik ook aan dat het om de amerikanen gaat die ik ken (kennissen viavia famillie en collega's)

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 03-08 14:53
Helixes schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:34:
@Zewatanejo Het Amerikaanse publiek is geen monoliet - integendeel. Het is groot, divers, en bovenal verdeeld.

Nu denk ik zelf dat de verdeling tussen grootstedelijk Amerika en het platteland ook wel eens wordt platgeslagen. Maar het is nu eenmaal waar dat metropoliet Amerika in doorsnee (gematigd) progressief is, en bovendien hoog opgeleid. Ik woon er niet, en het is lastig er een peilstok in te steken. Maar - je zou denken dat ze toch zeker niet helemaal zomaar de wol over de ogen te trekken is. Misschien is het nu allemaal prima voor die mensen, maar als je de trend doortrekt, doemt er toch echt ergens het klif op waar de trein van af dreigt te denderen.

En juist in die concentraties van macht, kapitaal, geld en mensen zou je toch denken dat je iets zou kunnen bereiken. Veel meer dan op het platteland.

De laatste echt massale protesten waren die rond BLM, eveneens tijdens een periode-Trump. Misschien zorgt die schaduw voor terughoudendheid? Ik weet het oprecht niet.
Dat is in Nederland ook zo. Maar bij ons is 1 mens 1 stem. En zo hoort het ook natuurlijk- je kan heel trots zijn op je Friesland of Limburg maar iedereen weet dat het geld verdient wordt in Amsterdam. En ik vind Amsterdam verschrikkelijk ;)

Wie betaalt bepaald is een hele mooie regel.

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:58
[...]
Hij heeft het recht gekregen van het Hooggerechtshof om dat te mogen doen. Dit is de volgende stap .. want de huidige wet zegt dat er twee Republikeinen en twee Democraten in die kiescommissie moeten zitten. Ik verwacht dat Trump zich daar niet aan gaat houden en gewoon 4 republieken gaat benoemen. De rechtzaak die daar dan weer uit voorkomt gaat er dan uiteindelijk voor zorgen dat de verplichting om de verhoudingen tussen Republikeinen en Democraten als ongrondwettelijk wordt verklaard. Daarmee kan hij en iedereen ontslaan EN ook nog zelf bepalen welke bestuurders er dan komen te zitten. De tijd dat iemand mag blijven zitten is al niet meer relevant omdat de persoon toch direct ontslagen kan worden door de president.

Het houdt niet op ... Niet vanzelf ...

• duvekot
duvekot schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 17:32:
Het Huis van Afgevaardigden en de Senaat hebben met een overweldigende meerderheid een wet aangenomen die als doel heeft om huizen goedkoper te maken.
Voor meer details: Wikipedia: 21st Century ROAD to Housing Act

Maar Trump is dus boos hier over:
[Afbeelding]
https://trumpstruth.org/statuses/39511

Maar de wet is dus door beide kamers goedgekeurd ... En ligt nu sinds vandaag op zijn bureau om te tekenen. Vanmiddag zou de ondertekening zijn.
[Afbeelding]
https://trumpstruth.org/statuses/39514

Naar die gaat dus niet door. Hij blijft als een klein kind maar stampen en hameren op de SAVE America Act. Iemand in zijn staf heeft ff zitten rekenen .. en er is een "loophole" voor Trump. Formeel moet hij de wet binnen 10 dagen tekenen of zijn veto uitspreken. Doet hij dat niet dan wordt het automatisch gewoon de wet. Maar dat kan alleen maar als het Congres nog "actief" is. Gaat het Congres op reces dan kan de wet niet automatisch geactiveerd worden. En laat het nu net bijna 4 Juli zijn. Dan is het Congres dus meestal niet "in sessie" . En dan kan de wet "stilletjes" gewoon vervallen. Een pocket veto noemen ze dat in Amerika.

Dus .. door niets te doen vervalt deze gehele wet .. en mag het congres weer van begin af aan starten met deze wet. Waarschijnlijk kunnen ze dat (als ze willen) wel weer binnen een week afgerond hebben .. maar dat is maar de vraag als Trump het niet wil ..of de Republikeinen daar dan nog steeds mee akkoord gaan.

Tenzij het Congres zorgt dat er toch nog iemand is die steeds ff de vergadering opent en meteen weer sluit .. dan is formeel het Congres nog actief .. en kan Trump zijn "pocket veto" niet gebruiken. Moeten ze alleen nog iemand vinden die tijdens 4 Juli weekend toch nog aan het "werk" is.
De wet blijkt pas veel later echt aangeboden te zijn aan Trump ... Dus de klok is op een andere dag gaan tikken. Maar hij is er nog steeds boos over .. en weigert te tekenen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eCNhsioCkKIo2lOkhrsG8BjmUUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EVMeJksv9zipTYiWQLM5q36K.png?f=fotoalbum_large
https://trumpstruth.org/statuses/39916

Maar hij heeft er ook nog niet zijn veto over uitgesproken ...en een "pocket veto" gaat ook niet lukken.

Dus als hij niets doet zal het komende nacht gewoon wet worden ...zonder Trump zijn handtekening. Tenzij hij last minute toch een echt veto gaat uitspreken.

• gustaveau
duvekot schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:15:
[...]

De wet blijkt pas veel later echt aangeboden te zijn aan Trump ... Dus de klok is op een andere dag gaan tikken. Maar hij is er nog steeds boos over .. en weigert te tekenen.
[Afbeelding]
https://trumpstruth.org/statuses/39916

Maar hij heeft er ook nog niet zijn veto over uitgesproken ...en een "pocket veto" gaat ook niet lukken.

Dus als hij niets doet zal het komende nacht gewoon wet worden ...zonder Trump zijn handtekening. Tenzij hij last minute toch een echt veto gaat uitspreken.
En dan heb je het over de housing bill toch?

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Amerikanen zijn ook enorm geïndoctrineerd.
Pledge of allegiance to the flag elke ochtend op (basis)school, vlaggen overal, hameren op voornamelijk wat on-amerikaans is, elke toespraak van elk publiek figuur hamert op hoe fantastisch en vrijheid en rijk ze zijn...

Als je de vlaggen en pledge of allegiance zou vervangen voor Iraanse, Russische of Chinese vlaggen en pledge, zou iedereen er enorm verontrust over zijn en spreken van massale propaganda.

BThGvNeOA

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

TheBrut3 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 14:08:
[...]

Dit. Laat het maar lekker instorten daar, het volk heeft er zelfs voor gekozen. Elke actie heeft gevolgen en de consequenties daarvan mag je dragen.
Maar die gevolgen blijven niet alleen daar, als je dat denk maak je een grote denkfout. Zoals je nu al ziet, geeft zijn gedag kansen voor vele anti-democratische krachten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• duvekot
gustaveau schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 17:35:
[...]

En dan heb je het over de housing bill toch?
Yep

• Helixes
[Afbeelding]
De reden die hij geeft is over het algemeen hoe een controlerende macht druk uitoefend op de uitvoerende macht - weigeren nieuwe wetgeving te tekenen zolang beleid niet wordt uitgevoerd. Dat leidt meestal tot een patstelling, en meestal leidt dat tot concessies van de uitvoerende macht.

Als ik Trump was zou ik het Congres niet al te veel ideeën te willen geven...

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
DropjesLover schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:51:
[...]

Pledge of allegiance to the flag elke ochtend op (basis)school, vlaggen overal, hameren op voornamelijk wat on-amerikaans is, elke toespraak van elk publiek figuur hamert op hoe fantastisch en vrijheid en rijk ze zijn...

Als je de vlaggen en pledge of allegiance zou vervangen voor Iraanse, Russische of Chinese vlaggen en pledge, zou iedereen er enorm verontrust over zijn en spreken van massale propaganda.
Dat inderdaad èn ze denken dat iedereen Amerikaan wil zijn.

• Helixes
DropjesLover schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 19:51:
Dit is wat ze civic religion noemen. 'Freedom' heeft dezelfde betekenis als 'haleluja' of 'amen'. Men herhaalt in de breedte braaf de terminologie zonder zich af te vragen wat het betekent. 'We the people...', 'Life, liberty and the pursuit of happiness'. Allen thans holle frasen die alleen nog als patriottische strijdkreet gelden.

Dat betekent dus ook dat die termen naar eigen inzicht kunnen worden geïnterpreteerd. Freedom is vooral gaan gelden voor negatieve vrijheden. Dat precies de liberale democratie de oorzaak is van die vrijheden wordt daarmee vergeten. Sterker, het lijkt dat men denkt dat de liberale democratie, en diens instituties, op gespannen voet leeft met de nauwe, populaire notie van Freedom.

:F

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 15:53

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zewatanejo schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:24:
[...]

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een grote meerderheid het allemaal wel prima vind. Individueel voelt men er niet veel van. Dus waarom zou je je druk maken? En dan zie ik ook nog dat velen die zich wel druk of kwaad maken gewoon vertrekken uit de VS.

Ik verwacht echt helemaal niets van de Amerikaanse bevolking. Ze zullen pas wakker gaan worden als het te laat is. Ik vind het dramatisch, maar ik merk dat ik weinig medeleven kan opbrengen op dit moment.
Wij zijn in Nederland ook niet ver weg meer van een PVV/FVD/JA21 regering als de tendens zich voortzet. Moeten we met onszelf dan ook maar weinig medeleven opbrengen? Staat de anti-democratische FvD niet op dubbele cijfers qua zetel-aantal? Dat is extreem zorgwekkend.

Dit dus.

• duvekot
[...]
En hij heeft niets gedaan . Dus het is nu "gewoon" de wet geworden.

• TheBrut3
FunkyTrip schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 14:29:
Wij zijn in Nederland ook niet ver weg meer van een PVV/FVD/JA21 regering als de tendens zich voortzet. Moeten we met onszelf dan ook maar weinig medeleven opbrengen?
Ja? Als die 3 partijen een meerderheidskabinet kunnen vormen, dan is dat wat de democratische stemmer schijnbaar wil. Misschien toont dat dan vooral aan hoe out of sync jijzelf bent met de meerderheid.

Mocht je het echt zo erg vinden als het zo ver komt, dan kan je altijd nog emigreren. Genoeg die dat ook uit Engeland hebben gedaan na de Brexit en vanuit Amerika wordt er nu schijnbaar ook meer geëmigreerd.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

TheBrut3 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 14:45:
[...]

Ja? Als die 3 partijen een meerderheidskabinet kunnen vormen, dan is dat wat de democratische stemmer schijnbaar wil. Misschien toont dat dan vooral aan hoe out of sync jijzelf bent met de meerderheid.

Mocht je het echt zo erg vinden als het zo ver komt, dan kan je altijd nog emigreren. Genoeg die dat ook uit Engeland hebben gedaan na de Brexit en vanuit Amerika wordt er nu schijnbaar ook meer geëmigreerd.
Ik persoonlijk vind emigreren (mits iemand geen gevaar loopt) een zwaktebod. Land in de steek laten als het even moeilijk wordt. Als iedereen zo zou redeneren…

It’s the economy, stupid!

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 04-08 20:03
[...]

Een groot probleem is dat een flink deel van die meerderheid de nadelen van hun keuze pas ondervindt als het te laat is. Er wordt immers altijd gezegd dat de kiezers op dit partijen helemaal niet racistisch/fascistisch/extreemrechts zijn, maar vooral "bezorgd". Maar als die 3 kunnen gaan regeren dan is er geen weg meer terug.

• Helixes
[...]

Zucht.... Het feit dat een partij gebruik maakt van het passief stemrecht wil niet zeggen dat ze democratisch zijn. Democratie is véél meer dan 'de meeste stemmen tellen'. Het is ook het respecteren van de Trias politica. Het is ook het actief beschermen van belangen van minderheden, vrije pers, het vrije woord en verwante zaken.

Niets wijst er op dat zulke zaken in veilige handen zijn bij deze partijen. Het electoraal-democratische argument is in die zin best afgezaagd.

En ja ik wéét dat er denkers en opiniemakers zijn die haaks staan op deze gedachtegang. Maar die zijn eigenlijk allemaal direct of indirect gelieerd aan rechts-radicaal gedachtegoed.

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-08 06:43

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Stoney3K schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 13:32:
[...]

Het stomste is nog dat ze er vrij weinig nuttigs voor terugkrijgen (zoals betaalbare zorg, onderwijs, fatsoenlijk onderhouden infrastructuur, OV etc. etc.), maar vooral heel veel defensie waar de gemiddelde Amerikaan vrij weinig aan heeft in het dagelijkse leven. Daarnaast betalen ze helemaal niet zoveel minder belasting dan gemmiddeld in Europa door allerlei 'verborgen' belastingen zoals op booschappen (pas bij de kassa te zien) of de idioterie rondom fooien. Om nog maar te zwijgen over de fantastische 'work benefits' (vooral het gebrek daar aan), wat wij werknemersrechten noemen. Superleuk zo'n hoog GDP, jammer voor ze dat maar een select clubje daarvan profiteert. Maar goed, zolang ze zelf denken dat het helemaal fantastisch is en wij er geen last van hebben: succes er mee!

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

[...]

Dan gooi ik even een Godwinnetje er in... Hitler was ook democratisch gekozen.

BThGvNeOA

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

SayWhatAgain! schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:22:
[...]

Het stomste is nog dat ze er vrij weinig nuttigs voor terugkrijgen (zoals betaalbare zorg, onderwijs, fatsoenlijk onderhouden infrastructuur, OV etc. etc.), maar vooral heel veel defensie waar de gemiddelde Amerikaan vrij weinig aan heeft in het dagelijkse leven. Daarnaast betalen ze helemaal niet zoveel minder belasting dan gemmiddeld in Europa door allerlei 'verborgen' belastingen zoals op booschappen (pas bij de kassa te zien) of de idioterie rondom fooien. Om nog maar te zwijgen over de fantastische 'work benefits' (vooral het gebrek daar aan), wat wij werknemersrechten noemen. Superleuk zo'n hoog GDP, jammer voor ze dat maar een select clubje daarvan profiteert. Maar goed, zolang ze zelf denken dat het helemaal fantastisch is en wij er geen last van hebben: succes er mee!
Dat lijkt zo, maar ook in de VS gaat het gros naar naar zorg en sociale uitkeringen. Daarna rentelasten en het leger (wat defaco ook een soort sociaal vangnet is voor iedereen die al jong buiten de boot valt).

BThGvNeOA

• gustaveau
Amerikaanse communicatiewaakhond geeft groen licht voor omstreden spiegelsatelliet

De FCC heeft dit goedgekeurd, nadat Trump in november 2025 een nieuw hoofd heeft geïnstalleerd, Brendan Carr.

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:16
Witte Huis dagvaardt journalisten New York Times om artikel over Air Force One

Als je denkt hoe veel verder kan het zinken. Blijkbaar is commentaar geven op je geschonken speeltje al voldoende om agenten aan de deur te krijgen.

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 04-08 17:40

Plasma_Wolf

Student

Lindsey Graham is overleden.

Link van NBC

Lindsey Graham was senator van South Carolina, en zijn zetel staat dit jaar in de midterms open voor de verkiezingen.

Hier komt bij dat Mitch McConnell al weken niet is gezien, het laatste dat van hem bekend is, is dat hij op een brancard in een ambulance is geschoven, zijn vrouw naar China is vertrokken (ze is Chinees), en het enige teken van leven is dat verschillende GOP politici zeiden een telefoongesprek met hem te hebben gehad (allemaal van ~20 minuten)

Dus gewoon het dagelijks leven in het bejaardenhuis dat ze de Senaat noemen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:08

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nare man. Hij was oa degene die de SC benoeming van Garland door Obama tegenhield omdat je dat zogenaamd niet in het laatste jaar van je termijn zou mogen doen.
Vervolgens wel de benoeming van Amy Coney Barrett er op de valreep van Trump’s eerste termijn doordrukken.
Pluspuntje was wel zijn inzet voor Oekraïne en zn steun voor de Koerden in Syrië (waar hij uiteindelijk niet kon voorkomen dat de VS die door een plotse terugtrekking in de steek liet).

In een ander memorabele uiting van hem bleek hij 10 jaar geleden toch best wel goed inzicht te hebben in de toekomst: Wat zal zijn overlijden voor gevolgen hebben? De Senaat zal wel in permanent recess gaan om de GOP de zetels weer te laten vullen met jaknikkers?
Zijn thuisstaat is “purple” wat nog wel interessant kan worden? Of mag de GOP een vervanger uit eigen gelederen nomineren?

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-07-2026 09:29 ]

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Plasma_Wolf schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:48:

Hier komt bij dat Mitch McConnell al weken niet is gezien, het laatste dat van hem bekend is, is dat hij op een brancard in een ambulance is geschoven, zijn vrouw naar China is vertrokken (ze is Chinees), en het enige teken van leven is dat verschillende GOP politici zeiden een telefoongesprek met hem te hebben gehad (allemaal van ~20 minuten)

Die ligt gewoon ergens in vegetatieve staat en wordt kunstmatig in leven gehouden om de senaatspositie te behouden. Het nihilisme kent geen grenzen bij de GOP.

Dit dus.

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:22
FunkyTrip schreef op zondag 12 juli 2026 @ 09:54:
[...]

Die ligt gewoon ergens in vegetatieve staat en wordt kunstmatig in leven gehouden om de senaatspositie te behouden. Het nihilisme kent geen grenzen bij de GOP.
Maar kan niet stemmen, dus effectief is de gop nu 2 stemmen kwijt in de senaat, toch?

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Plasma_Wolf schreef op zondag 12 juli 2026 @ 08:48:

Link van NBC

Lindsey Graham was senator van South Carolina, en zijn zetel staat dit jaar in de midterms open voor de verkiezingen.

Er gaan geruchten dat McConnell hersendood is...
Maar dat zijn twee Republikeinse senatoren die wegvallen voor stemmingen. Dat maakt de toch al smalle marges daar, nog wat smaller. Zeker omdat dit twee prominente senatoren waren die zichzelf hadden verkocht aan Trump.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• HEY_DUDE
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:02:
[...]

Maar dat zijn twee Republikeinse senatoren die wegvallen voor stemmingen. Dat maakt de toch al smalle marges daar, nog wat smaller. Zeker omdat dit twee prominente senatoren waren die zichzelf hadden verkocht aan Trump.
Heb met AI even wat lopen grasduinen in de regels rondom de opvolging.

In South Caroline wijst de Republikeinse gouverneur senator direct een tijdelijke opvolger naar eigen keuze aan voor max 100 dagen. Daarin vinden of de gewone verkiezingen plaats of er worden extra verkiezingen georganiseerd. Republikeinen blijven favoriet.

In Kentucky wijst de nu democratische gouverneur senator direct een opvolger aan naar eigen keuze. De GOP heeft daar de spelregels weereens verandert in hun eigen voordeel. Er worden door de GOP drie kandidaten voorgelegd voor tijdelijke invulling. Eveneens zijn er daarna “vrije verkiezingen” waar de GOP sterk favoriet is. De huidige gouverneur is erg populair als deze zichzelf kandidaat stelt maken de democraten een klein kansje.

Edit: Het vacuüm kan vrij snel opgevuld worden. Maakt het gedoe rondom McConnell een groter raadsel

Edit2: Er is geen procedure voor senatoren die wilsonbekwaam zijn. Ze moeten of zelf ontslag nemen of overlijden. Dat verklaard misschien het gedoe rondom McConnell deels. Echter waarom daar niet open over zijn. Ik zie geen voordeel voor de GOP om dit te verbergen.

[ Voor 14% gewijzigd door HEY_DUDE op 12-07-2026 11:48 ]

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:42
[...]

Een hersendode toestand kan niet lang bestaan (also dan ben je wettelijk dood, dus lijkt me niet dat ze dat stil kunnen houden), want de rest van je lichaam houdt er daardoor vrij snel ook mee op. Een dag tot enkele dagen ok. Maar langer lukt echt niet (bron: heb deze mensen zelf verzorgd op IC toen ik daar nog werkte)

Kan wel zijn dat ie iets anders mankeert waardoor hij uitgeschakeld is en niet wilsbekwaam maar nog niet dood is

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 04-08 17:40

Plasma_Wolf

Student

HEY_DUDE schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:28:
[...]

Heb met AI even wat lopen grasduinen in de regels rondom de opvolging.

In South Caroline wijst de Republikeinse senator direct een tijdelijke opvolger naar eigen keuze aan voor max 100 dagen. Daarin vinden of de gewone verkiezingen plaats of er worden extra verkiezingen georganiseerd. Republikeinen blijven favoriet.

In Kentucky wijst de nu democratische senator direct een opvolger aan naar eigen keuze. De GOP heeft daar de spelregels weereens verandert in hun eigen voordeel.
AI maakt dan een behoorlijke fout door de governeur een senator te noemen. Intussen via wikipedia (er verandert voor SC dus inderdaad niets tot de verkiezingen):

[quote]Graham died on July 11, 2026. Per South Carolina law, a fast-tracked special primary election will be held to replace him on the ballot.[/quote]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-08 18:55
[...]

Lindsay Graham, 'a brief and sudden illness'. Vrijdag nog in een Oekraïense drone fabriek, was vóór nieuwe Russische sancties. Mensen gaan dood, zeker ouderen ook vaak plotseling, maar de Amerikaanse geruchtenmachine wordt opgestart ben ik bang. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yHOuVfdWcnjILpDE2zkeYY_Cf-g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TBZHb8cANafGZ77dBr3DTKOx.jpg?f=fotoalbum_large

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• HEY_DUDE
  • Nu online
Plasma_Wolf schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:49:
[...]

AI maakt dan een behoorlijke fout door de governeur een senator te noemen. Intussen via wikipedia (er verandert voor SC dus inderdaad niets tot de verkiezingen):

[quote]Graham died on July 11, 2026. Per South Carolina law, a fast-tracked special primary election will be held to replace him on the ballot.[/quote]
Geen fout van de AI maar van mij :+

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dacht dat ze een schrijffout hadden gemaakt en dat Mitch McConnell het loodje had gelegd... Maar blijkbaar niet...

Aparte ook zo als je de week terug kijkt.

[ Voor 24% gewijzigd door MikeyMan op 12-07-2026 12:36 ]

• Jebus4life
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-08 18:03

Jebus4life

BE User

LZ86 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 10:42:
[...]

Een hersendode toestand kan niet lang bestaan (also dan ben je wettelijk dood, dus lijkt me niet dat ze dat stil kunnen houden), want de rest van je lichaam houdt er daardoor vrij snel ook mee op. Een dag tot enkele dagen ok. Maar langer lukt echt niet (bron: heb deze mensen zelf verzorgd op IC toen ik daar nog werkte)

Kan wel zijn dat ie iets anders mankeert waardoor hij uitgeschakeld is en niet wilsbekwaam maar nog niet dood is
Ze kunnen de stekker niet uittrekken want zijn vrouw is per direct op het vliegtuig naar China gestapt - en er is niemand anders die de beslissing mag nemen.

Naar ik begrijp (de geruchtenmolen) willen ze hem nog een week of 3 aan de machines "in leven houden" - Als hij nadien sterft is zijn seat pas open bij de komende verkiezingen in November. Als hij eerder sterft moet er een special election gehouden worden om een opvolger aan te wijzen.

Dat wilt de GOP absoluut vermijden want dan zou Thomas Massie kunnen meedoen als onafhankelijke - Dat zou de GOP (veel) stemmen kunnen kosten waardoor de zetel potentieel in contention zou zijn (die mag schijnbaar niet meedoen bij de reguliere verkiezingen dan? Ik ken de wetgeving niet zo goed in Kentucky ^^)

[ Voor 13% gewijzigd door Jebus4life op 12-07-2026 17:10 ]

Jullie vriendelijkste zuiderbuur

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Jebus4life schreef op zondag 12 juli 2026 @ 17:07:
[...]

Ze kunnen de stekker niet uittrekken want zijn vrouw is per direct op het vliegtuig naar China gestapt - en er is niemand anders die de beslissing mag nemen.
Ze was naar China voordat hij naar het ziekenhuis werd gebracht. Een reis die ruim van te voren bekend was. Inmiddels is ze ook al weer terug in de US.

Als we Foxnews en anderen de maat willen nemen, is het verstandig niet op hetzelfde niveau te acteren.

• zjeeraar84
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:00
Teken van leven van McConnell:https://edition.cnn.com/2026/07/12/politics/mitch-mcconnell-hospital-announcement

Hij houdt een krant van zondag vast.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die heeft er in jaren niet zo goed uit gezien :D

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Was zijn vrouw niet bijna direct na z'n opname naar China gevlogen? Ik heb ook niet gelezen dat ze weer terug zou zijn.
Plus dat hij er flink gezonder en met name voller, minder rimpeliger uit ziet dan andere recente foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 13-07-2026 08:49 ]

BThGvNeOA

• squashedraven
Eigenlijk wel hilarisch dat CNN het nodig vindt aan te geven dat het statement is afgegeven op dezelfde dag als het overlijden van Graham.

Maar ze schijnen ook met McConnel aan de telefoon gehangen te hebben dus hij zal nog wel fitter zijn dan het hersendood wat hier eerder was genoemd.

• Miki
  • Laatst online: 07:27
Voor wat het waard is gaan er op X ook verhalen de ronde dat deze foto al is gemaakt uit 2023.

Bron: https://x.com/gmf1369/status/2076455241902678502

Nogmaals, bron is niet geverifieerd. Wat niet meehelpt is de grote geheimzinnigheid die rondom de gezondheid van McConnell speelt in een klimaat dat door diezelfde GoP is gecreëerd waar continu haat en twijfel wordt gezaaid. Best sneu eigenlijk.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Miki schreef op maandag 13 juli 2026 @ 08:36:
[...]

Voor wat het waard is gaan er op X ook verhalen de ronde dat deze foto al is gemaakt uit 2023.

Bron: https://x.com/gmf1369/status/2076455241902678502

Nogmaals, bron is niet geverifieerd. Wat niet meehelpt is de grote geheimzinnigheid die rondom de gezondheid van McConnell speelt in een klimaat dat door diezelfde GoP is gecreëerd waar continu haat en twijfel wordt gezaaid. Best sneu eigenlijk.
Er gaan verhalen de ronde dat deze foto uit 2023 komt 'widely shared' nog wel. Maar niemand die deze verhalen de ronde laten doen heeft een link naar deze foto geplaatst. Fake news dus, zoals we dat noemen.

Net als die close-ups van de newspaper met allerlei opvallendheden. "Kijk, we hebben ingezoomd op de krant en er staat gibberish! Kijk! Zijn hand is raar".

[ Voor 15% gewijzigd door FunkyTrip op 13-07-2026 09:04 ]

Dit dus.

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-08 14:17
FunkyTrip schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:01:
[...]

Er gaan verhalen de ronde dat deze foto uit 2023 komt 'widely shared' nog wel. Maar niemand die deze verhalen de ronde laten doen heeft een link naar deze foto geplaatst. Fake news dus, zoals we dat noemen.

Net als die close-ups van de newspaper met allerlei opvallendheden. "Kijk, we hebben ingezoomd op de krant en er staat gibberish! Kijk! Zijn hand is raar".
Het probleem is dat de Amerikaanse overheid zoveel bullshit naar buiten brengt dat het moeilijk is om te zien wat nou waarheid is en wat niet. Ik zie ze ervoor aan om dit te faken.

Geloof jij bv. dat de abominabele staat van de reflecting pool echt het werk is van vandalen?

[ Voor 7% gewijzigd door P-Rock op 13-07-2026 09:30 ]

• Miki
FunkyTrip schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:01:
[...]

Fijn dat je het met me eens bent :)

Volgens mij was ik heel duidelijk in mijn post. Zoals hierboven ook al is gemeld is dit een gevalletje eigen schuld. Als je zoveel desinformatie verspreid moet je niet raar opkijken dat je er zelf ook onderdeel van wordt.

• polthemol
  • Laatst online: 03-08 19:27

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Miki schreef op maandag 13 juli 2026 @ 09:42:

Volgens mij was ik heel duidelijk in mijn post. Zoals hierboven ook al is gemeld is dit een gevalletje eigen schuld. Als je zoveel desinformatie verspreid moet je niet raar opkijken dat je er zelf ook onderdeel van wordt.
het is geen kwestie van 'eigen schuld'. dit is 'by design'. Als je niets meer kunt vertrouwen als zijnde waarheid, maakt het je intens manipuleerbaar.

McConnell had al meer dan een maand informatie kunnen geven over zijn status. Het lijkt me dat iemand met zijn ervaring weet wat de reactie gaat zijn als hij langdurig afwezig is en geen teken van leven geeft. Ga er maar vanuit dat er politieke winst was te behalen door iedereen in onzekerheid te laten.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Pukson
Zag laatst ook op wat socials videos voorbij komen dat ze bij het huis van McConnell een nieuwe vloer aan het aanleggen danwel uitzoeken waren.

Stel dat die overleden gevonden is, dan moet er idd snel een ander tapijt in of wat dan ook. Want lichaams sappen krijg je eenmaal niet weg.

Iedereen die contact heeft gehad benoemd toevallig ook dat ze welgeteld 20 minuten hem hebben gesproken. De tijd zal het leren, ik vind het een bijzondere kwestie.

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 10:01
polthemol schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:34:
[...]

McConnell had al meer dan een maand informatie kunnen geven over zijn status. Het lijkt me dat iemand met zijn ervaring weet wat de reactie gaat zijn als hij langdurig afwezig is en geen teken van leven geeft. Ga er maar vanuit dat er politieke winst was te behalen door iedereen in onzekerheid te laten.
Niet per sé, winst. Congreslid Tom Kean is een paar maanden afwezig geweest zonder dat het zo'n groot ding werd als bij McConnell. De eerste twee maanden of zo had bijna niemand zich nog gerealiseerd dat Kean weg was. Uiteindelijk bleek Kean behandeld te worden voor een depressie.

Ik denk dat McConnell het vooral verborgen wilde houden, zodat er weinig controverse zou komen. In eerste instantie lukte dat, en duurde het even voordat men vragen ging stellen. Maar uiteindelijk is het toch mislukt.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
Spookelo schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:53:
[...]

Niet per sé, winst. Congreslid Tom Kean is een paar maanden afwezig geweest zonder dat het zo'n groot ding werd als bij McConnell. De eerste twee maanden of zo had bijna niemand zich nog gerealiseerd dat Kean weg was. Uiteindelijk bleek Kean behandeld te worden voor een depressie.

Ik denk dat McConnell het vooral verborgen wilde houden, zodat er weinig controverse zou komen. In eerste instantie lukte dat, en duurde het even voordat men vragen ging stellen. Maar uiteindelijk is het toch mislukt.
dus dat is mogelijke politieke winst om het verborgen te houden: om controverse te voorkomen.

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08 11:31
Wel vreemd dat hij eigenlijk niets heeft (niets gebroken, geen kanker, geen hersenschudding, etc.) maar vervolgens wel enkele weken in het ziekenhuis opgenomen. Die "mild case of pneumonia" zal niet zo mild zijn geweest.

• Miki
Horla schreef op maandag 13 juli 2026 @ 11:15:
[...]

Wel vreemd dat hij eigenlijk niets heeft (niets gebroken, geen kanker, geen hersenschudding, etc.) maar vervolgens wel enkele weken in het ziekenhuis opgenomen. Die "mild case of pneumonia" zal niet zo mild zijn geweest.
Dat is precies waar het hierboven over ging, hoe betrouwbaar is dit bericht? Wat moeten we hier echt uit opmaken?

• Stukfruit
  • Niet online
Daarbij gaat een breuk op zo'n leeftijd vaak samen met mentale issues zoals verwardheid.

Maar goed, die man hoort sowieso al lang niet meer in de politiek te zitten. Als je een paar minuten voor je uit staat te staren zonder te reageren en zonder te weten waar je mee bezig bent dan hoor je aan een groot meer met mooi uitzicht te zitten.

Dat zit wel Schnorr.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Spookelo schreef op maandag 13 juli 2026 @ 10:53:
[...]

Punt is dat ook vóórdat mcConnell plots verdween nadat hij met de ambulance van zn huis gehaald moest worden wegens een val, er enorme zorgen waren en veel opmerkingen over erg warrig en verdwaasd gedrag, waarbij mcConnell geen idee leek te hebben waar te zijn en opzichtig instructies kreeg van assisten wat hij eigenlijk te doen had. het is dus zeker niet toevallig een plotse val die de twijfels deden ontstaan of hij wel in staat is zijn werk te doen als iemand die op een hoop zeer belangrijke posities zit en essentiele zaken kan blokkeren of bij niet-aanwezigheid de parlementaire democratie enorm kan schaden (bv als er een huidige president zit die bewust akties onderneemt om de komende verkiezingen in chaos te laten uitmonden omdat hij weet dat hij gaat verliezen)

[ Voor 25% gewijzigd door RM-rf op 13-07-2026 16:05 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 10:01
RM-rf schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:54:
[...]

Punt is dat ook vóórdat mcConnell plots verdween nadat hij met de ambulance van zn huis gehaald moest worden wegens een val, er enorme zorgen waren en veel opmerkingen over erg warrig en verdwaasd gedrag, waarbij mcConnell geen idee leek te hebben waar te zijn en opzichtig instructies kreeg van assisten wat hij eigenlijk te doen had.

[X]

het is dus zeker niet toevallig een plotse val die de twijfels deden ontstaan of hij wel in staat is zijn werk te doen als iemand die op een hoop zeer belangrijke posities zit en essentiele zaken kan blokkeren of bij niet-aanwezigheid de parlementaire democratie enorm kan schaden (bv als er een huidige president zit die bewust akties onderneemt om de komende verkiezingen in chaos te laten uitmonden omdat hij weet dat hij gaat verliezen)
Klopt, McConnell heeft een behoorlijke geschiedenis inmiddels.
Nog zo'n leuke: Chuck Grassley is 92, zal bij de verkiezingen in 2028 95 zijn en sluit niet uit dat hij zich nog een keer verkiesbaar stelt. Senatoren zitten voor een termijn van 6 jaar... Hij is als langst zittende senator na JD Vance en de voorzitter van het huis derde in de lijn van opvolging.

Dat dit soort mensen steeds maar herkozen worden laat zien dat er iets fundamenteel mis is in het demokratische systeem van de VS. Het is veel te makkelijk om te blijven zitten als je er al zit.

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Nu online

NMH

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Graag speculaties onderbouwen met goede bronnen (zeker als het over de gezondheid van mensen gaat). Ongefundeerde speculaties en complottheorieën mogen achterwege blijven.

• Helixes
Intussen in de rechtbank...

Judge: Trump sought to ‘manipulate the judicial process’ with his IRS lawsuit and attempted $1.8B fund

Rechter in de zaak die Trump aanspande tegen de IRS, om vervolgens tot een schikking te komen met zichzelf is bepaald niet mals.
“The nature of the suit itself and the conduct of the Parties and counsel from its filing make plain that this was an attempt to use the Court to provide some legitimacy to an agreement to confer immunity to people and entities affiliated with the President and to earmark billions of dollars from American taxpayers to redress grievances not defined in the law,” the judge wrote.
Ook Blanche krijgt er van langs:
She ordered that her opinion be submitted to attorney disciplinary boards in in New York and Washington, DC, that are reviewing preexisting professional ethics complaints against acting Attorney General Todd Blanche and Associate Attorney General Stanley Woodward.

“In abdicating its responsibility to zealously defend the interests of the United States, the Government entered into a ‘settlement’ that deviated from its litigation posture in similar actions, disregarded DOJ policies, and accomplished objectives beyond those authorized, as well as those specifically prohibited, by law,” Williams wrote.
Natuurlijk gaat het wéér geen verschil maken in de carrière van Trump. Maar af en toe is het toch gezond zulke reacties vanuit de gerechtelijke macht te zien.

• duvekot
Helixes schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:30:

Judge: Trump sought to ‘manipulate the judicial process’ with his IRS lawsuit and attempted $1.8B fund

Rechter in de zaak die Trump aanspande tegen de IRS, om vervolgens tot een schikking te komen met zichzelf is bepaald niet mals.

[...]

[...]

Natuurlijk gaat het wéér geen verschil maken in de carrière van Trump. Maar af en toe is het toch gezond zulke reacties vanuit de gerechtelijke macht te zien.
Ergens hoop ik dat Trump hier tegen in beroep gaat ... En daarmee een soort "Streisand effect" veroorzaken over wat hier gebeurt is ...

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

Spookelo schreef op maandag 13 juli 2026 @ 16:48:
[...]

Klopt, McConnell heeft een behoorlijke geschiedenis inmiddels.
Nog zo'n leuke: Chuck Grassley is 92, zal bij de verkiezingen in 2028 95 zijn en sluit niet uit dat hij zich nog een keer verkiesbaar stelt. Senatoren zitten voor een termijn van 6 jaar... Hij is als langst zittende senator na JD Vance en de voorzitter van het huis derde in de lijn van opvolging.

Dat dit soort mensen steeds maar herkozen worden laat zien dat er iets fundamenteel mis is in het demokratische systeem van de VS. Het is veel te makkelijk om te blijven zitten als je er al zit.
Het zijn verkiezingen namens staten voor federaal niveau. Staten zijn behoorlijke landjes op zichzelf, de federale senaat en huis van afgevaardigden is een behoorlijke ver van je bed show voor velen. De presidentsverkiezing is een hele show, maar verdere boeit het weinig. Vergelijkbaar met de verkiezingen voor het Europees Parlement hier.

Plus dat wanneer je er zit, je met legale insider inflation en trading flink kan harken op de beurs. Dus ook veel geld hebt voor je herverkiezing.
Helixes schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:30:

[...]

[...]

Onderhand beginnen de trage mechanismen weerstand te bieden inderdaad.
Voor zo ver ze niet ontmanteld zijn, voorzien van loyalisten. En Trump (en de Senaat) die het gewoon negeert en daar mee weg komt.

BThGvNeOA

• duvekot
Ondertussen in de zaal van E. Jean Carroll.
E. Jean Carroll Receives $5.6 Million Payment From Trump in Civil Case
The money, which had been held in escrow while Mr. Trump appealed the 2023 jury award, was disbursed to Ms. Carroll last week, according to a note added to the online court docket in the case on Tuesday.
Die betaling had Trump eigenlijk tegen willen houden. Maar omdat het Hooggerechtshof zijn zaak niet wilde behandelen had hij geen keuze meer.

Natuurlijk is zijn legal team het er niet mee eens:
Aaron Harison, a spokesman for the legal team representing Mr. Trump in the matter, said in a statement that “the American people stand with President Trump as they demand an immediate end to all of the witch hunts, including the Democrat-funded travesty of the Carroll hoaxes.”
Er lopen nog wat beroepen ... En Trump wilde niet betalen omdat als hij toch in het gelijk wordt gesteld hij het geld niet meer terug kan claimen omdat E. Jean Carroll aangegeven had alles weg te geven aan goede doelen.

• DropjesLover

DropjesLover

Dit dus ->

duvekot schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 20:51:
Ondertussen in de zaal van E. Jean Carroll.
E. Jean Carroll Receives $5.6 Million Payment From Trump in Civil Case

[...]

Die betaling had Trump eigenlijk tegen willen houden. Maar omdat het Hooggerechtshof zijn zaak niet wilde behandelen had hij geen keuze meer.

Natuurlijk is zijn legal team het er niet mee eens:

[...]

Er lopen nog wat beroepen ... En Trump wilde niet betalen omdat als hij toch in het gelijk wordt gesteld hij het geld niet meer terug kan claimen omdat E. Jean Carroll aangegeven had alles weg te geven aan goede doelen.
Het geld stond op een derdengelden rekening, en dat is domweg vrijgegeven bij gebrek aan opties.
Trump had al betaald na de eerste uitspraak.

BThGvNeOA

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

DropjesLover schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 23:40:
[...]

Het geld stond op een derdengelden rekening, en dat is domweg vrijgegeven bij gebrek aan opties.
Trump had al betaald na de eerste uitspraak.
Maar dat is dus niet direct betalen, die derdengeld is in beheer van...., typisch trump gedrag waardoor hij altijd blijft treineren, in alles.

Wear Sunscreen!

• Pukson
Blijft dan ook echt bijzonder er zijn voor mindere vergrijpen oud presidenten de laan uitgestuurd. Nu is Trump na het afronden van deze zaak echt een sex offender, maar niemand kijkt er naar.

Als Biden het was geweest, had Fox de hele dag breaking news gehad.

• TheBrut3
Het lijkt bij Trump allemaal een beetje genormaliseerd en mentaal geaccepteerd. Ook over de afgelopen ICE shootings afgelopen dagen lees je hier ook niks. Terwijl bij de eersten het topic ontplofte.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Het was gisteren weer TACO dag:

Wispelturige Trump ziet binnen dag alweer af van heffing in Straat van Hormuz | Buitenland | NU.nl

Eerst dreigen met tolheffingen en dan later weer terugtrekken onder het mom "er zijn akkoorden gesloten met landen in het Midden-Oosten"
"Op basis van zeer productieve gesprekken met leiders in het Midden-Oosten heb ik besloten om de Amerikaanse compensatieheffing van 20 procent te vervangen door handels- en investeringsovereenkomsten die de verschillende Golfstaten met de Verenigde Staten zullen sluiten", schrijft hij op Truth Social.

Wat die overeenkomsten precies inhouden, is nog niet duidelijk. De Golfstaten hebben vooralsnog niet gereageerd op de aankondiging van Trump.
Op het wereldtoneel neemt niemand die kerel nog serieus ??

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Topicstarter
TheBrut3 schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 08:00:
Het lijkt bij Trump allemaal een beetje genormaliseerd en mentaal geaccepteerd. Ook over de afgelopen ICE shootings afgelopen dagen lees je hier ook niks. Terwijl bij de eersten het topic ontplofte.
'flood the zone with shit'

https://en.wikipedia.org/wiki/Flood_the_zone
"Flood the zone" is a political strategy in which a political figure aims to gain media attention, disorient opponents and distract the public from undesirable reports by rapidly forwarding large volumes of newsworthy information to the media.[1][2][3][4] The strategy has been attributed to U.S. President Donald Trump's former chief political strategist Steve Bannon.[4][5][6]
En het werkt, want de schandalen stapelen zich op, maar niemand heeft meer de tijd om ze diepgaand te behandelen, want er is altijd weer een nieuwe tweet die ook schandalig is, altijd weer een rechtzaak, altijd weer een nieuwe 'reflecting pool', een money grab, een powergrab, enz.

Het is ondertussen ook duidelijk dat met de huidige verdeling in het congress er zo goed als niets gaat gebeuren. Het eventueel ragen kan wel lekker voelen, maar het maakt geen bal uit uiteindelijk: Amerikanen zullen moeten gaan spreken met hun stem, als eerste bij de midterms en daarna bij de daaropvolgende verkiezingen. Een democratische partij zal verregaande plannen moeten maken om de onvrede waarom mensen op de 'human handgrenade' Trump stemden weg te nemen en om deze waanzin te voorkomen. Men zou naar Hongarije kunnen kijken om wat inspiratie op te doen hoe men het daar aanpakt om het post-Orban tijdperk in te gaan.

@nextware op het wereldtoneel neemt men hem bloedserieus, al dan niet vrijwillig. Je zou willen dat het niet nodig was, maar die luxe is er niet.

[ Voor 4% gewijzigd door polthemol op 15-07-2026 09:35 ]

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-08 18:07
polthemol schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 09:34:
Men zou naar Hongarije kunnen kijken om wat inspiratie op te doen hoe men het daar aanpakt om het post-Orban tijdperk in te gaan.
Ik ben bang dat het ook net zo lang als in Hongarije gaat duren voordat de mensen in actie komen. Het is maar de vraag of de democratie tegen die tijd nog overeind staat.
Pagina: 1 ... 14 ... 16 Laatste

Let op:
Zero Tolerance beleid
Dit topic valt onder Zero Tolerance. Dit betekent het volgende:
• We grijpen sneller in bij overtredingen.
• Er volgen sneller sancties.
Dat houdt ook in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren.
Topic specifiek beleid
Lees s.v.p. in de topic start de kop "Discussiebeleid en moderatie" goed door:
[ZT] Trump II en Amerikaanse binnenlandse politiek #3
Voor Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek hebben we [ZT] Amerikaans buitenlandbeleid en geopolitiek.