• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:26
Flamesz schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 17:56:
Net ook mijn eerste sessie kunnen hebben.
Ik vind het wel moeilijk dat ding goed op mijn hoofd te krijgen. Het lijkt alsof de lenzen extreem specifiek op een plek voor mijn ogen moeten zitten, anders is het onscherp en is vooral tekst in de menu's slecht te lezen. Het ligt denk ik niet aan de IPD, daar kan ik redelijk wat aan draaien, maar maakt voor mijn gevoel weinig verschil.

Hoe het interface werkt is ook nog wel ff wennen. Als ik op een plek de headset start, en dan verplaats naar waar ik wil spelen, vind ie nog dat mijn main area is waar ik hem heb aangezet, en ik heb nog niet uitgevonden hoe ik kan forceren dat mijn huidige plek de 'play area' is.

De eerste game die ik heb gespeeld was Beat Saber, vanaf mijn PC. Ik heb de dongle ingeprikt, maar speel niet in de zelfde kamer als waar de pc/dongle is, dus ik vermoed dat het volledig over wifi is gegaan. Dit ging helemaal prima. Het is mijn eerste echte VR ervaring dus ik kan niet echt vergelijken, maar het speelde lekker weg. De meeste muziek in beat saber lijkt echter niet helemaal mijn smaak, dus ik moet maar eens gaan kijken hoe ik mods werkend krijg.

Daarna ook Talos Principle VR geprobeerd, PCVR gestreamed. Dit is een game die niet Steam Frame Verified, is en je merkt het meteen. In de intro van het spel overlayed het de controllers, met uitleg van wat elke knop doet. Maar dit is voor een totaal andere controller, dus daar heb je weinig aan.
Verder is het zelf wel zo uitgevonden, en ziet het er allemaal heel soepel en scherp uit, zin om het verhaal van dit spel te ontdekken!
Mogelijk helpt het 'kantelen' van de hoofdband bij de headset om het net wat beter te laten werken voor jouw ogen, daarmee verander je indirect hoe hoog/dicht/veraf de headset aansluiting geeft.

• Marttin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:55
Sinds de laatste beta versies van SteamOS voor Frame en SteamVR werkt het streamen vlekkenloos! In de Steam sale meteen een paar leuke titels opgepikt; Red Matter 2, Synth Riders en Superhot VR.

RM2 en SR standalone geïnstalleerd en draaien als een zonnetje. Vooral Red Matter 2 is erg gaaf; wat een sfeer! En ziet er supermooi en scherp uit!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Heb de headset nu net 2 uurtjes in bezit en denk ik 1.5u in doorgebracht.

Moet nog vooral wennen aan de controllers en steamos. Maar wat een beeldje.
Het OS is ook een verademing als je van Meta komt. Het streamen is ook echt plug&play. Dongle ingestoken en 1m later zat ik games te streamen vanaf de pc.

Een heerlijke upgrade van m'n vorige headsets.

De Passtrough is "oké", ben blij dat ik de kleuren camera gekocht heb, daarmee voelt het wel echt "next-gen". Zal de komende dagen nog wel nodig hebben om bekend te raken met de vele mogelijkheden, maar tot nu toe alleen maar positieve dingen te melden.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:09
Assetto Corsa in VR met mijn sim rig ook werkend gekregen. Wat vet! Nu is het pas echt racen.

Mijn muziek: Spotify

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:59
Voor de mensen die lenzen bij WidmoVR besteld hebben, ze hebben een foutje gemaakt en volgens mij lossen ze het netjes op:
Hi everyone, Pawel from WidmoVR here.

You're right, and I'm sorry: our Steam Frame adapter covers the eye-tracking IR LEDs on the bezel around the lenses, so eye tracking and foveated rendering don't work with it. Thanks to u/Sauronjg for confirming it with Debug Region Coloring. Our product page said the adapter doesn't block eye tracking. That was our mistake: we didn't test eye tracking properly before shipping.

What happens now:
  • We're redesigning the frame this weekend to leave the LEDs uncovered. We'll verify eye tracking in SteamVR before anything ships.
  • No more adapters will ship in the current version. All open orders will get the fixed version.
  • Everyone who already received the inserts gets a new pair with the fixed version, free of charge, with your lenses included. We'll contact you directly, or you can email contact@widmovr.com with your order number.
bron: https://www.reddit.com/r/SteamFrame/comments/1wvzm4e/widmovr_lenses_block_the_eye_tracking_ir_leds/

• Altamyr
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 10:36
Die lenzen heb ik ook besteld, goed om te zien dat ze het meteen oplossen

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:26
Altamyr schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 08:36:
Die lenzen heb ik ook besteld, goed om te zien dat ze het meteen oplossen
Zelfde hier en ze waren nog niet verzonden, vond het al wat langer duren als verwacht maar dit verklaard het. Geeft wel vertrouwen in de kwaliteit van hun inzet lenzen. Gewoon gelijk voor iedereen het oplossen en niet verschuilen achter allerlei kleine lettertjes etc.

Hebben jullie ook dat met het streamen van desktop naar de frame, donkere omgevingen in games te donker zijn? Verschil bijvoorbeeld in HL Alyx kwa beeld:

- Streaming
-- Haarscherp beeld
-- Vloeiende beweging
-- Donkere omgevingen zo donker dat nauwelijks te zien is waar ik ben

- Lokaal op de Frame
-- Iets meer wazig beeld ivm upscaling techniek
-- Op langere afstand meer pixelated omgeving
-- Helderheid stuk beter, donkere omgeving is goed in te oriënteren

Als het lukt zal ik binnenkort eens proberen in een donkere omgeving twee fotos te maken door de lens heen met mijn telefoon. Mogelijk kan ik het dan goed captureren.

Hoop erop dat dit komt door de streaming compressie en dat er een slider oid komt in het Streaming menu om kunstmatig het contrast op te krikken.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Let op:
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Frame VR Headet:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Machine en de controller: [Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie

Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.

Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.

Deftig doen hoeveel je er gereserveerd hebt is nergens voor nodig, want dat lokt alleen maar onnodige discussies op.

Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.

Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.