• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:54

ResuCigam

BOFH

Ik sta op de reserveringslijst maar wacht nog steeds op het je-mag-het-nu-kopen mailtje :'(

We do what we must because we can.

• Djankie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:43
ResuCigam schreef op woensdag 30 september 2026 @ 08:08:
Ik sta op de reserveringslijst maar wacht nog steeds op het je-mag-het-nu-kopen mailtje :'(
+1

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
Gisteravond de eerste keer kunnen spelen met de frame, maar wat een geweldige ervaring. Ik kom van de Oculus rift Cv1 af en dan is er wel een hoop gebeurt in de afgelopen 10 jaar!

Verder heb ik ook gewoon kunnen streamen vanaf linux met SteamVR, Ook bij mij werdt de dongle direct herkent en pairen ging zonder problemen.
Ik heb nog wel SteamVR op de Beta branch staan en het enige wat ik wel merkte is dat de audio soms een beetje slecht was vaak op drukke momenten in half life alyx.

Waar ik wel tegenaanliep was dat half life alyx vaak crashde wanneer 'ie een nieuw level in laad maar met onderstaande workaround was dat bij mij ook over.
https://www.reddit.com/r/...load_screen_crashestrain/
So after countless reading of bug reports I found the issue. SteamVR has trouble loading certain models during the load screen. If you've played Alyx, you'll know some load screens feature top down model views of City 17 and this is what causes those crashes on Linux. Valve will make a fix when the steam frame is released, I'm sure but in the meantime...

To fix the issue simply go to your half life alyx folder, then game/hlvr/models/ui and then delete or rename the dioramas folder. I personally move it out of the directory just incase I need it again, but yeah. Once you've done this your loading screens will be different. SteamVR won't crash during level loads but it will display a blank grey VR space. When you hear a chime sound, press the trigger and the game continues as normal.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• M3llow
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:19
vanisher schreef op woensdag 30 september 2026 @ 06:51:
Ik stond op de wachtlijst, sinds vanmorgen op de reserveringslijst.
1tb of 256 gb?

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:50
Lijkt er op dat beide pakketjes vanmiddag bezorgd gaan worden :).

• M3llow
Holy shit ik heb ook om kwart voor 1 vannacht een mail gekregen dat ik in de reservation queue ben gezet voor de 256 gb

• artslart
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:20
Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 september 2026 @ 07:16:
[...]

Ik ben altijd een beetje huiverig om spellen te kopen waarbij je moet "lopen", hoe zit dat met dit spel met misselijkheid? Het ziet er namelijk wel erg leuk uit...
Er zijn verschillende mechanismen in spellen om de bewegingsziekte tegen te gaan. In Half-life Alyx kun je in plaats van te wandelen sprongen maken naar een plek die je aanwijst (teleporteren). Voor mij heft dat het probleem volledig op en is het goed speelbaaar. Half-life Alyx is overigens het meest indrukwekkende spel dat ik tot nu toe gespeeld heb. Je voelt echt dat je in die wereld zit.

Een ander mechanisme dat gebruikt wordt is dat tijdens het lopen het blikveld vernauwd wordt en weer wijder wordt wanneer je stil staat. Werkt voor mij ook aardig. O.a. de VR-mod voor andere Half-life versies werkt zo.

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:17
Wailing_Banshee schreef op woensdag 30 september 2026 @ 07:16:
[...]

Ik ben altijd een beetje huiverig om spellen te kopen waarbij je moet "lopen", hoe zit dat met dit spel met misselijkheid? Het ziet er namelijk wel erg leuk uit...
Heel goed, standaard is het "gewoon" teleport in walkabout. Dus je kiest je plek door een cirkel ergens te plaatsen en gaat daar dan staan. Er is een optie om "gewoon" vloeiend te lopen, maar dat is niet voor iedereen weggelegd.

Speel het bijna dagelijks ook met vrienden die slecht tegen VR kunnen. Basegame is €25 en komt met een aantal leuke banen, extra banen koop je los voor €4 of €5. De base game zelf is al erg vermakelijk en zou ik mee beginnen.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
En al zoals verwacht met GLS, gisteravond mailtje dat de Frame vandaag bezorgd ging worden maar track en trace werkte nog niet. Vanmorgen mailtje dat ze het niet redden :P . Had het al zien aankomen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF1vY2_int8x6KnFZIyYOOftRqc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W8f2BJE5EXMNt8WB5Wu24R8X.png?f=fotoalbum_large

Ach, dit geeft mooi de tijd om de 3d printer aan te zwengelen een een riemhouder te printen voor mijn powerbank :9 .

[ Voor 10% gewijzigd door Bloodhoundje op 30-09-2026 09:44 ]

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:42

Madstorm

Derping all the way!

Bloodhoundje schreef op woensdag 30 september 2026 @ 09:44:
En al zoals verwacht met GLS, gisteravond mailtje dat de Frame vandaag bezorgd ging worden maar track en trace werkte nog niet. Vanmorgen mailtje dat ze het niet redden :P . Had het al zien aankomen. [Afbeelding]
Ik heb precies hetzelfde.
Gisteravond een mail dat ze vandaag bezorgen, net een mail gekregen dat ze het niet halen vandaag.
Als ik de Track&Trace nu open geeft hij nu aan dat er helemaal geen pakket gevonden is. Naja zal wel goed komen denk ik.

Helaas moeten bestellen zonder accessoires. Moet toch even kijken naar een oplader met geschikte kabel zodat hij kan laden terwijl ik speel. En misschien een goed powerbank zodat ik ook 'draadloos' wat langer kan spelen.Vind de 1 a 2 uur spelen op één accu lading toch iets te weinig.

[ Voor 16% gewijzigd door Madstorm op 30-09-2026 09:51 ]

• Beagon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:50
vanisher schreef op woensdag 30 september 2026 @ 06:51:
Ik stond op de wachtlijst, sinds vanmorgen op de reserveringslijst.
Ditto, kreeg om 06:47 een mailtje dat ik op de reserveringslijst sta voor de 256GB. Toch een nieuwe lading binnen gekregen? :9

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:21

Wailing_Banshee

You're Next

artslart schreef op woensdag 30 september 2026 @ 09:27:
[...]

Er zijn verschillende mechanismen in spellen om de bewegingsziekte tegen te gaan. In Half-life Alyx kun je in plaats van te wandelen sprongen maken naar een plek die je aanwijst (teleporteren). Voor mij heft dat het probleem volledig op en is het goed speelbaaar. Half-life Alyx is overigens het meest indrukwekkende spel dat ik tot nu toe gespeeld heb. Je voelt echt dat je in die wereld zit.

Een ander mechanisme dat gebruikt wordt is dat tijdens het lopen het blikveld vernauwd wordt en weer wijder wordt wanneer je stil staat. Werkt voor mij ook aardig. O.a. de VR-mod voor andere Half-life versies werkt zo.
Ik heb al best veel ervaring met VR-spellen, ik vroeg me alleen of hoe het specifiek met dat spel is. Ik speel meestal zittend en dat lijkt me met een spel met in de naam "walkabout" niet echt mogelijk :D

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:42

Madstorm

Derping all the way!

Beagon schreef op woensdag 30 september 2026 @ 09:50:
[...]

Ditto, kreeg om 06:47 een mailtje dat ik op de reserveringslijst sta voor de 256GB. Toch een nieuwe lading binnen gekregen? :9
Verwacht dat de headset van mensen die op de reserveringslijst stonden maar niet besteld hebben terug in de rotatie komen.

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:53

Soggney

Zeekomkommer

Oh dan heb ik geluk, gisteren T&T van GLS, en die is nog actief. Vandaag mag ik mijn Frame in onvangst nemen 🤞

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:40

• TheDutchMrLQ
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:41
Heb hem gisteren binnen gekregen het is mijn eerste VR ervaring. Ben tot nu toe erg tevreden over de frame, maar het streamen van je PC kan duidelijk nog wel wat updates gebruiken. HL:Alyx is erg leuk(de hele tijd aan staan om besprongen te worden door headcrabs is heftig), maar ben nog op zoek naar andere games die ik zou moeten spelen. Dus mocht iemand aanraders hebben.

Mijn GLS ervaring daar in tegen was vrij speciaal. Pakketten die in een pakket machine lagen en een uur later gescand werden in een depot 100km verderop. De klantenservice was wel erg behulpzaam met het uitzoeken wat er nou aan de hand was.

• M3llow
TheDutchMrLQ schreef op woensdag 30 september 2026 @ 10:27:
Heb hem gisteren binnen gekregen het is mijn eerste VR ervaring. Ben tot nu toe erg tevreden over de frame, maar het streamen van je PC kan duidelijk nog wel wat updates gebruiken. HL:Alyx is erg leuk(de hele tijd aan staan om besprongen te worden door headcrabs is heftig), maar ben nog op zoek naar andere games die ik zou moeten spelen. Dus mocht iemand aanraders hebben.

Mijn GLS ervaring daar in tegen was vrij speciaal. Pakketten die in een pakket machine lagen en een uur later gescand werden in een depot 100km verderop. De klantenservice was wel erg behulpzaam met het uitzoeken wat er nou aan de hand was.
Arizona sunshine (2) gespeeld op de psvr 2, echt een aanrader !

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:52
Beagon schreef op woensdag 30 september 2026 @ 09:50:
[...]

Ik stond meteen in de reservation queue maar wacht nog tot ik mag bestellen, dus... Geen idee. Misschien dat ze de productie op aan het schroeven zijn. One can hope...

Gamertag: FinrazielNL

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:18

ikt

Ziet er iemand shimmer bij hoog contrast beeld (zoals desktop modus)? Ik weet niet of dit van de Frame zelf is of een mij-probleem, want er zit wel een bril tussen mij en de Frame.

Met de extended nose blocker lijkt de frame mijn (kleine) neus slechter op te pakken en valt het beeld van de Frame uit, vooral als ik omlaag kijk, tot ik het ding weer tegen mijn gezicht druk. Of ik moet de zij-spanners flink aandrukken maar dat zit dan weer zo overdreven strak... Hopelijk gaan ze dit aanpasbaar/gevoeliger maken.

En ook over-ear headphones - hoe zit die bij jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door ikt op 30-09-2026 11:26 ]

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:10

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Finraziel schreef op woensdag 30 september 2026 @ 10:52:
[...]

Ik stond meteen in de reservation queue maar wacht nog tot ik mag bestellen, dus... Geen idee. Misschien dat ze de productie op aan het schroeven zijn. One can hope...
Ik gok op mensen die toch niet bestellen. Ik sta nog paraat om eindelijk te kunnen bestellen (sta al sinds de 18e paraat) en ik merk dat het mijn vakantie overneemt :v

www.avpnews.com

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:31
Ook vanochtend mailtje binnen dat ik naar de reserveringslijst ben opgeschoven voor de 1TB versie maar is nog wel even wachten nog niet iedereen die al langer op de lijst staan hebben al mogen bestellen nog eff geduld...

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• Bloodhoundje
Zo ondertussen mijn powerbank belt mount af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SmJqsEB0zWnftoaA80wahc1x670=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lR8M4hjBXccBPknk3Gj6zUxD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQg0ma3n_lki3-zzIS1bocVLfJI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ne7HYjmqTJNrr0DKIFEcdoDI.png?f=fotoalbum_large

Kabellengte zou precies voldoende moeten zijn om vrij te kunnen bewegen met kabel in headset geprikt. De powerbank schuif je midden achterop je broekrand.

Power kabeltje: https://www.amazon.nl/dp/B0DG2WQMRD (90 centimeter). Dit zijn super flexibele siliconen kabels die tot 240W kunnen leveren. Vooral gekozen voor de flexibiliteit zodat ik de kabel zo min mogelijk merk tijdens het spelen. Lengte net lang genoeg om alles te halen maar niet zolang dat je er in verstrikt kan raken.

De powerbank had ik al: https://www.amazon.nl/dp/B0CXHM5RY2 Ik weet alleen nog niet of deze goed met de Steam Frame wil samenwerken (had gelezen dat sommige mensen problemen hadden met usb-c onderhandeling voor laadsnelheid). Dus daar gaan we binnenkort achterkomen.

De belt mount is afgeleide van een ander design dat ik niet handig kwa printen vond. Mocht deze powerbank goed samenwerken met de Steam Frame dan volgen er nog wat foto's als ik hem in gebruik heb en deel ik de 3d files hier voor geïntereseerde. :Y)

• TheDutchMrLQ
Ik ondervind net in mijn pauze dat mijn frame soms even helemaal op zwart gaat en het spel verdwijnt voordat deze later weer terug komt, in HL:Alyx vaak bugged(door de grond heen zakken of op een hele andere plek staan. Is dit een user error of is er iets mis met mijn frame? Heeft iemand hier toevallig ook al mee geworsteld?

• M3llow
TheDutchMrLQ schreef op woensdag 30 september 2026 @ 14:17:
Ik ondervind net in mijn pauze dat mijn frame soms even helemaal op zwart gaat en het spel verdwijnt voordat deze later weer terug komt, in HL:Alyx vaak bugged(door de grond heen zakken of op een hele andere plek staan. Is dit een user error of is er iets mis met mijn frame? Heeft iemand hier toevallig ook al mee geworsteld?
Zit je op Linux?

• TheDutchMrLQ
Dit is zowel bij streamen als standalone aanwezig. Ik heb overigens een Windows PC.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:45
Bloodhoundje schreef op woensdag 30 september 2026 @ 14:07:
Zo ondertussen mijn powerbank belt mount af:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kabellengte zou precies voldoende moeten zijn om vrij te kunnen bewegen met kabel in headset geprikt. De powerbank schuif je midden achterop je broekrand.

Power kabeltje: https://www.amazon.nl/dp/B0DG2WQMRD (90 centimeter). Dit zijn super flexibele siliconen kabels die tot 240W kunnen leveren. Vooral gekozen voor de flexibiliteit zodat ik de kabel zo min mogelijk merk tijdens het spelen. Lengte net lang genoeg om alles te halen maar niet zolang dat je er in verstrikt kan raken.

De powerbank had ik al: https://www.amazon.nl/dp/B0CXHM5RY2 Ik weet alleen nog niet of deze goed met de Steam Frame wil samenwerken (had gelezen dat sommige mensen problemen hadden met usb-c onderhandeling voor laadsnelheid). Dus daar gaan we binnenkort achterkomen.

De belt mount is afgeleide van een ander design dat ik niet handig kwa printen vond. Mocht deze powerbank goed samenwerken met de Steam Frame dan volgen er nog wat foto's als ik hem in gebruik heb en deel ik de 3d files hier voor geïntereseerde. :Y)
Fraai! Wat voor powerbank is dat?

Ik heb overigens een nieuw bericht van GLS dat de zending in het depot aanwezig is. T&T zegt vervolgens bezorging vandaag tussen 11:00 en 13:45, maar dat tijdslot zijn we inmiddels gepasseerd en de status staat nog steeds op "Sorteercentrum". Dus geen idee wanneer ik de boel nu kan verwachten :')

Mijn muziek: Spotify

• Michiel313
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:13
Al met al vrij netjes gegaan: de 17e de reserveringsemail ontvangen, 23ste besteld en vandaag op de 30ste ontvangen.

laag8

• Bloodhoundje
PdeBie schreef op woensdag 30 september 2026 @ 14:43:
[...]

Ik heb overigens een nieuw bericht van GLS dat de zending in het depot aanwezig is. T&T zegt vervolgens bezorging vandaag tussen 11:00 en 13:45, maar dat tijdslot zijn we inmiddels gepasseerd en de status staat nog steeds op "Sorteercentrum". Dus geen idee wanneer ik de boel nu kan verwachten :')
UGREEN Nexode Pro Powerbank 25000mAh 200W, 2x USB-C en 1x USB-A (staat ook linkje in mijn post). Zou rond de 3-4 uur extra speeltijd moeten geven verwacht ik.

• PdeBie
Bloodhoundje schreef op woensdag 30 september 2026 @ 15:00:
[...]

UGREEN Nexode Pro Powerbank 25000mAh 200W, 2x USB-C en 1x USB-A (staat ook linkje in mijn post). Zou rond de 3-4 uur extra speeltijd moeten geven verwacht ik.
Whoops. Daar had ik overheen gekeken. Benieuwd naar je ervaringen!

• PdeBie
PdeBie schreef op woensdag 30 september 2026 @ 14:43:
[...]

En hij is binnen! Eindelijk.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:53
TheDutchMrLQ schreef op woensdag 30 september 2026 @ 14:20:
[...]
Dit is zowel bij streamen als standalone aanwezig. Ik heb overigens een Windows PC.
Als je het hebt op beide manieren zou ik de frame verdenken inderdaad. Misschien een keer factory reset doen?
Ik heb die problemen niet gehad in de 1.5 uur die ik Half life Alyx gedaan heb.

Heb je bij andere spellen ook last?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:25

BramT

Rule #1

Voor de peeps die amazon willen vermijden als het kan... :X ik heb dit kabeltje met magnetische verbinding gehaald. Werkt beter dan verwacht; ik heb er meteen meer besteld voor de overige duurdere apparatuur hier.

60W is meer dan voldoende. De Frame gaat (momenteel) maar tot 30W.

De UGreen hierboven genoemd heb ik ook. Goeie powerbank, maar als portable voor de Frame zou ik (veel) eerder voor een Xtorm gaan (heb ik ook ;)). Dat formaat is veel fijner en kan gewoon in je (grote) broekzak, in tegenstelling tot de UGreen.

Ik zit nu nog te wachten op een fatsoenlijke opberg/carry-case. Op amazon is de eerste 'generieke' case al te vinden. Deze staat er in veel varianten op; zo goed als zeker gewoon dezelfde dropshit zooi uit china.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

• TheDutchMrLQ
Axewi schreef op woensdag 30 september 2026 @ 16:38:
[...]

Als je het hebt op beide manieren zou ik de frame verdenken inderdaad. Misschien een keer factory reset doen?
Ik heb die problemen niet gehad in de 1.5 uur die ik Half life Alyx gedaan heb.

Heb je bij andere spellen ook last?
Ja in alle games eigenlijk wel, het lijkt alleen wel user error.

• Uberdude
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:31
Gls meneer stond vandaag aan de deur Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P43vQoqypOkLYanXjO07J3jjE6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kDCoHhSac2nys14rsK5BA9VC.jpg?f=fotoalbum_large

• Bloodhoundje
BramT schreef op woensdag 30 september 2026 @ 17:20:
Voor de peeps die amazon willen vermijden als het kan... :X ik heb dit kabeltje met magnetische verbinding gehaald. Werkt beter dan verwacht; ik heb er meteen meer besteld voor de overige duurdere apparatuur hier.

60W is meer dan voldoende. De Frame gaat (momenteel) maar tot 30W.

De UGreen hierboven genoemd heb ik ook. Goeie powerbank, maar als portable voor de Frame zou ik (veel) eerder voor een Xtorm gaan (heb ik ook ;)). Dat formaat is veel fijner en kan gewoon in je (grote) broekzak, in tegenstelling tot de UGreen.

Ik zit nu nog te wachten op een fatsoenlijke opberg/carry-case. Op amazon is de eerste 'generieke' case al te vinden. Deze staat er in veel varianten op; zo goed als zeker gewoon dezelfde dropshit zooi uit china.
Pas op met die magnetische usb kabels: https://www.howtogeek.com/stop-using-magnetic-usb-c-cables-they-can-kill-your-device/

ESD en kortsluiting op datalines is een aanwezig risico bij gebruik hiervan. Nu hebben de meeste apparaten diodes om ESD schade te voorkomen. Echter zou ik zelf het risico daarop niet willen nemen met mijn Frame.

• Rko
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Rko

Mijn 1TB versie is ruim een uur geleden binnen gekomen. Heb em al eventjes gebruikt en vergeleken met de Reverb g2 vind ik het een aardige upgrade. De FOV is beter en de Frame heeft veel minder last van een kleine 'sweetspot' voor de lenzen.

Ik heb de Arcturus Vision camera er ook op. Daarmee kan ik makkelijk door het huis lopen met pass through.

Voor Wi-Fi heb ik Wi-Fi 7 met 6ghz. Dat werkt prima op de Frame. Een belangrijk punt is wel dat in de netwerkinstellingen standaard de instelling 'Reserve 6E band for wireless adapter' is ingeschakeld. Als je dus gebruik wilt maken van de 6ghz band van je Wi-Fi netwerk, dan moet je dat uitschakelen.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Frame VR Headet:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Machine en de controller: [Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie

Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.

Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.

Deftig doen hoeveel je er gereserveerd hebt is nergens voor nodig, want dat lokt alleen maar onnodige discussies op.

Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.

Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.