Ze zijn prima te missen hoor. HP reverb G2 met polsbandje werkte prima met HL alyx. NEemt niet weg dat alle comfort dingen erbij hadden moeten zitten. Overigens begin ik nu opeens third party te overwegen nu ik ze niet kan krijgen.P5ycho schreef op donderdag 24 september 2026 @ 16:08:
[...]
De oplader mag niet meegeleverd ivm EU regelgeving.
De Steam Frame Accessory Replacement Kit is precies dat, een replacement kit en niet nodig voor gebruik.
De handstraps daarentegen, die heeft bijna iedereen nodig. Zeker niet als HL Alyx meegeleverd wordt, waar ze al niet te missen zijn.
Ik denk toch echt dat standaard meeleveren, net als bij de Index, practischer was geweest. Wil je ze optioneel maken, maak ze dan detachable.
Ik ben het met je eens dat de milieuimpact lastig daadwerkelijk te bepalen is idd.
Uiteindelijk toch gelukt zonder Steam Support, maar nog geen idee waar het aan lag.Militia Pilot schreef op woensdag 23 september 2026 @ 14:31:
[...]
Als je op je profiel foto klikt in de steam frame krijg je een aantal opties, waaronder de optie Redeem, hoop dat dit helpt.![]()
Bij mij werkt het iig niet omdat mijn serienummer ongeldig zou zijn?
De ergonomic kit is in mijn ogen echt iets om flink marge op te pakken. De headset iets goedkoper aanbieden (helaas net niet gelukt om onder de 1000 euro te komen) en dan een losse set die iedereen wel wilt hebben voor een flinke prijs.P5ycho schreef op donderdag 24 september 2026 @ 16:08:
[...]
De oplader mag niet meegeleverd ivm EU regelgeving.
De Steam Frame Accessory Replacement Kit is precies dat, een replacement kit en niet nodig voor gebruik.
De handstraps daarentegen, die heeft bijna iedereen nodig. Zeker niet als HL Alyx meegeleverd wordt, waar ze al niet te missen zijn.
Ik denk toch echt dat standaard meeleveren, net als bij de Index, practischer was geweest. Wil je ze optioneel maken, maak ze dan detachable.
Ik ben het met je eens dat de milieuimpact lastig daadwerkelijk te bepalen is idd.
Dat die dan nu ook uitverkocht is snap ik echt niet. Tenzij dat de opslagruimte zo duur was dat ze besloten hebben om dat spul gewoon wekelijks aan te laten vullen en vooral headsets op voorraad te hebben.
Maar, als je https://steamframeout.com/#orders mag geloven, als 86% van de mensen dat besteld in hoeverre bespaar je dan nog "afval". Plus was dat percentage hoger als het niet uitverkocht was?Dirtyrockers schreef op donderdag 24 september 2026 @ 15:34:
[...]
Volgens mij is het eerder andersom. Als je alles standaard in één grote bundel stopt, produceer en lever je ook accessoires aan mensen die ze helemaal niet nodig hebben. Zeker bij bijvoorbeeld een oplader die iemand mogelijk al heeft liggen.
Los aanbieden geeft de consument de keuze en voorkomt onnodige productie en uiteindelijk elektronisch afval. Idealiter kun je de gewenste accessoires gewoon direct bijbestellen, zodat alles in één zending meegaat.
Dat iets maar € 25 extra kost, zegt natuurlijk weinig over de milieubelasting ervan. 😉
En de oplader? De Steam Deck kan je ook kopen (voor hetzelfde bedrag) zonder oplader dus zo hadden ze het ook kunnen doen. Al vind ik die toch weer anders, veel mensen hebben al een oplader maar niemand heeft een head-strap
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
dat valt mee hoor. Ik zit 3 uur in het spel, en gebruik de controllers zonder die handstraps. Dat gaat best goed.P5ycho schreef op donderdag 24 september 2026 @ 16:08:
[...]
Wat me meer stoort is dat de Frame niet goed afsluit rond de neus (bij mij althans). De PSVR2 heeft dit beter voor elkaar.
Ik mis dus eerder de Extended Light blocker uit de Ergonomic Accessories Kit. Zeker bij een game als HL Alyx, waar er veel donkere omgevingen zijn. Daar merk je trouwens goed dat de Frame geen OLED gebruikt, want echt zwart zijn de donkere locaties nooit.
Ongeduldig klagen heeft geholpenSj0eRdJuH schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:04:
Ik vraag me af wat voor contracten Valve heeft met Ceva en GLS, mijn frame ligt al sinds dinsdag ochtend vroeg ingepakt klaar maar sindsdien is er radiostilte
Dinsdag middag de Arcturus camera besteld en die had ik gisteren al binnen
In dat geval: wanneer krijg ik mijn mail om te bestellenSj0eRdJuH schreef op donderdag 24 september 2026 @ 18:22:
[...]
Ongeduldig klagen heeft geholpenmorgen komen ze 2 pakketten brengen
Dank voor dit checken! Blijft slordig van Valve dat ze de voorraad hiervan niet op orde hebben. Ik vind de "extra's" in dat pakket onmisbaar: de controller-grips. Die zijn op de Index een van de pluspunten en voegen veel toe aan de VR-ervaring: dingen kunnen oppakken door je hand te sluiten (zonder dat je al iets vast hoeft te houden).Bloodhoundje schreef op donderdag 24 september 2026 @ 13:16:
Ter informatie, ik heb steam support gemailed met de vraag wat te doen nu de accessoires out of stock zijn als ik deze wel wil.[Afbeelding]
Dus als je de Steam Frame eenmaal geactiveerd hebt in je account na inschakelen zou je daarna op elk moment dat er accessoires beschikbaar komt deze kunnen nabestellen.
Even rot voor nu maar in ieder geval krijg je dus niet de situatie dat je pas aan de beurt bent als iedereen in de queue een frame heeft besteld oid.
Maar gelukkig dus wel te bestellen zodra het weer kan, komt vast goed.
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Vandaag na twee dagen denken toch maar de Frame besteld. Hopelijk krijg ik er geen spijt van.
Ik zal beginnen met het spelen van Half-Life Alyx. En dan maar verder kijken wat ik er uit kan halen
Verkopen kan altijd nog, maar als ik de reservering laat lopen kom ik weer helemaal onderaan de wachtlijst.
Ik zal beginnen met het spelen van Half-Life Alyx. En dan maar verder kijken wat ik er uit kan halen
Verkopen kan altijd nog, maar als ik de reservering laat lopen kom ik weer helemaal onderaan de wachtlijst.
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Ik ben erg benieuwd naar de vertraging van de Steam Frame bij streamen naar de pc, want ik begin daar mondjesmaat dingen over te horen. Ik ben best gevoelig voor latency en maak me best zorgen over de latency die de streaming mogelijk kan veroorzaken. Is dit een ding? Heb gehoord dat native standalone games draaien best een verschil is qua latency met streamen van en naar een pc.
Hier wordt ook nog gewacht op een koop link, de reservation lijst is voor mij iets te traag maar ik probeer geduldig te blijven.
De streaming latency problemen maken mij niet bepaald bang, ik weet dat het altijd tweaken is met die settings en hopelijk gaat Valve hier een update voor uitbrengen in de komende weken.
De streaming latency problemen maken mij niet bepaald bang, ik weet dat het altijd tweaken is met die settings en hopelijk gaat Valve hier een update voor uitbrengen in de komende weken.
Ik heb zelf (n=1M3llow schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:42:
Ik ben erg benieuwd naar de vertraging van de Steam Frame bij streamen naar de pc, want ik begin daar mondjesmaat dingen over te horen. Ik ben best gevoelig voor latency en maak me best zorgen over de latency die de streaming mogelijk kan veroorzaken. Is dit een ding? Heb gehoord dat native standalone games draaien best een verschil is qua latency met streamen van en naar een pc.
Moet wel zeggen dat ik een ook vrij vlotte (WiFi 6) accesspoint heb die vlak bij mn PC staat, en daar is de Frame ook mee verbonden, dus misschien dat dat ook meehelpt.
Ik heb op mijn HTC vive wireless VR gedraaid (first gen 6Ghz wireless met zichtverbinding nodig omdat deze frequentie door je lichaam geblokkeerd wordt) en dat gaf ook iets latency maar heeft nooit tot problemen geleid. Dat was vele jaren geleden dus ik maak mij geen zorgen over latency met de Steam Frame
.
Voor mij is het vrij wisselend. De eerste dag werkte het prima (ik zit 1-5 meter vanaf de dongle), de dag erna haperde het als een gek. Vanavond nog even geprobeerd en haperde weer heel erg. De connectie kwaliteit van de dongle springt steeds van Poor naar Excellent.Militia Pilot schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:03:
[...]
Ik heb zelf (n=1) bij gebruik van de bijgeleverde dongle tot nu toe niks qua latency gemerkt bij alle games (VTOL VR, Beat Saber, Synth Riders, etc.) die ik geprobeerd heb.
Moet wel zeggen dat ik een ook vrij vlotte (WiFi 6) accesspoint heb die vlak bij mn PC staat, en daar is de Frame ook mee verbonden, dus misschien dat dat ook meehelpt.
Toch SteamVR op de beta branch gezet en de nieuwste update geinstalleerd. En ik zag dat er ook een update was van SteamOS op de Frame. Daarna werkte het weer vrij goed, enkele haperingen nagelaten. Connectie Excellent.
Kan er nog niet echt de vinger opleggen. Ik zie wel dat m'n eigen WiFi Poor is, maar dat zou toch niet uit moeten maken als je de dongle gebruikt?
Ik ben er ook erg gevoelig voor. Althans in competitive shooters etc. merk ik het wanneer de latency te hoog is. Streamen zorgt voor extra ~4ms latency. Ik heb het vaakst een stabiele 4ms gezien in ieder geval. Omdat ik er geen competitive games op speel is het voor mij minder belangrijk. Dat gezegd hebbende: ik merk eigenlijk geen verschil in latency in de frame t.o.v. de game gewoon op mijn PC spelen. Het is echt beter dan waar ik op gehoopt had. Heb nog te weinig standalone gespeeld om daar nog verschil tussen te "voelen". Streamen vanaf de PC is een hele fijne ervaring in ieder geval!M3llow schreef op donderdag 24 september 2026 @ 20:42:
De dongle en AP te dicht bij elkaar (in mijn geval minder dan een halve meter) zorgde voor problemen bij mij. . AP op een kast gelegd zo'n 2,5 meter bij PC (en dus dongle) vandaan en het werkt vlekkeloos sindsdien. Heb ook uit voorzorg de Frame gelocked op 1 access point. Ben benieuwd of dit het bij jou ook evt. kan fiksen.Marttin schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:44:
[...]
Voor mij is het vrij wisselend. De eerste dag werkte het prima (ik zit 1-5 meter vanaf de dongle), de dag erna haperde het als een gek. Vanavond nog even geprobeerd en haperde weer heel erg. De connectie kwaliteit van de dongle springt steeds van Poor naar Excellent.
Toch SteamVR op de beta branch gezet en de nieuwste update geinstalleerd. En ik zag dat er ook een update was van SteamOS op de Frame. Daarna werkte het weer vrij goed, enkele haperingen nagelaten. Connectie Excellent.
Kan er nog niet echt de vinger opleggen. Ik zie wel dat m'n eigen WiFi Poor is, maar dat zou toch niet uit moeten maken als je de dongle gebruikt?
Wat is jouw latency en packet loss ongeveer wanneer dit gebeurt? Ik had 10%+ packet loss en 200ms latency toen het switchen van poor naar excellent telkens gebeurde. Nu een steady ~5ms latency en 0% - 0.5% packet loss max.
Kun je de meegeleverde Half Life: Alyx ook giften aan iemand? Ik heb 'm namelijk al een kopie van toen ik de Index kocht.
Als je al een kopie van HLA hebt, dan krijg je hem niet volgens mij.Pantalaimon schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 09:39:
Kun je de meegeleverde Half Life: Alyx ook giften aan iemand? Ik heb 'm namelijk al een kopie van toen ik de Index kocht.
—
Edit: mijn status staat nu al 3 dagen op packaged. Kom chauffeurtjes! Ophalen die handel
[ Voor 14% gewijzigd door PdeBie op 25-09-2026 10:34 ]
Mijn muziek: Spotify
Kijk; dit is waarom we kiezen voor een open systeem zoals de Frame; er wordt nu al gewerkt aan een open source hand tracking feature 🤩
https://x.com/Cade_XR/status/2103241966213304390
https://x.com/Cade_XR/status/2103241966213304390
Hier ook inmiddels 3 dagen. Volgens mij zitten ze bij de opslag gewoon zelf lekker te gamen met de FramesPdeBie schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 09:58:
Edit: mijn status staat nu al 3 dagen op packaged. Kom chauffeurtjes! Ophalen die handel
Je zou zeggen dat er genoeg besteld zijn om te gaan rijdenPantalaimon schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:11:
[...]
Hier ook inmiddels 3 dagen. Volgens mij zitten ze bij de opslag gewoon zelf lekker te gamen met de Frames
Status is hier net geupdate:
Weer een stapje dichterbij
Weer een stapje dichterbij
Ik denk dat er nog wel ééntje bij past... Toch?PdeBie schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 13:38:
[...]
Je zou zeggen dat er genoeg besteld zijn om te gaan rijden
Nee, bij mij wordt dit als volgt meegedeeld: you already have Half LIfe Alyx on this account and cannot redeem Half Life Alyx. (er is geen downloadcode)Pantalaimon schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 09:39:
Als je van account wisselt op de bril is het misschien wel mogelijk om het aan een ander account toe te voegen.
[ Voor 3% gewijzigd door fre_ op 25-09-2026 16:33 ]
Ik verwacht eigenlijk dat ze vanaf waar ze nu zijn in grote bulk naar een andere plek vervoerd worden en vanaf daar verdeeld onder de bezorgers. Dan zal de status veranderen in picked up by .... (weet niet precies wat er staat).Kiwi schreef op vrijdag 25 september 2026 @ 14:01:
[...]
Ik denk dat er nog wel ééntje bij past... Toch?
Let op:
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Frame VR Headet:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Machine en de controller: [Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie
Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.
Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.
Deftig doen hoeveel je er gereserveerd hebt is nergens voor nodig, want dat lokt alleen maar onnodige discussies op.
Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.
Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Frame VR Headet:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Machine en de controller: [Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie
Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.
Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.
Deftig doen hoeveel je er gereserveerd hebt is nergens voor nodig, want dat lokt alleen maar onnodige discussies op.
Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.
Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.