• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 03:50
Kwa Mediaplayer, is er echt een voordeel aan een dedicated applicatie daarvoor? Ik start chromium, gooi het op theatre mode en kijk mijn content geserveerd door jellyfin. Dat werkt tot nu toe prima in de standaard VR omgeving van de frame

• OriginalCrash
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:11
Ik heb de Frame nu een week maar ben eigenlijk zwaar teleurgesteld. Vergeleken met mijn Quest 3 en Virtual desktop is de Frame erg blurry. Resolutie verhogen maakt het beter maar dit is uiteraard weer zwaarder voor de pc. Ik zal steam support eens raadplegen maar na jaren hyped te zijn geweest heb ik nu niet eens zin om hem op te zetten.

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:08

Wailing_Banshee

You're Next

OriginalCrash schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 07:00:
Ik heb de Frame nu een week maar ben eigenlijk zwaar teleurgesteld. Vergeleken met mijn Quest 3 en Virtual desktop is de Frame erg blurry. Resolutie verhogen maakt het beter maar dit is uiteraard weer zwaarder voor de pc. Ik zal steam support eens raadplegen maar na jaren hyped te zijn geweest heb ik nu niet eens zin om hem op te zetten.
Ik heb gisteren juist de Quest 3 weer eens opgezet om het verschil goed te kunnen zien. Beide apparaten stand-alone, en hetzelfde spel (Puzzling Places, is de enige die ik op beide apparaten heb). Beide apparaten starten in de shop. Alleen is bij de Quest je bibliotheek verborgen en bij de Frame gelijk zichtbaar. En het viel me ook op dat ik bij de Quest sneller droge ogen kreeg. En het is niet dat die zo perfect op mijn gezicht aansluit, dankzij de bobo frame kan ik hem van m'n gezicht afhouden (anders drukt hij heel erg op die botstructuur onder je ogen). Ik heb m'n weekly puzzel gemaakt, maar toen gelijk weer afgezet en 2 puzzels op m'n Frame gedaan.

Ik heb nog helemaal niets getweaked aan dat ding, dus hij draait nog op de standaard instellingen. Moet nog eens uitzoeken wat dat allemaal uitmaakt.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
vrilly schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 03:45:
Kwa Mediaplayer, is er echt een voordeel aan een dedicated applicatie daarvoor? Ik start chromium, gooi het op theatre mode en kijk mijn content geserveerd door jellyfin. Dat werkt tot nu toe prima in de standaard VR omgeving van de frame
Met een dedicated app kan je het schermformaat makkelijk rescalen/ dichterbij / veraf halen + media lokaal draaien. Als je bijvoorbeeld in het vliegtuig zit/vakantie waar je geen unlimited data beschikbaar hebt kan je op de SD kaart of main geheugen van de Frame een serietje zetten die je daarna overal in bioscoop formaat kan kijken.

Verder kan je met een losse app ook alle variaties van VR content bekijken zonder reclame (zoals bijvoorbeeld youtube VR video's die je lokaal opslaat. :)

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:21
OriginalCrash schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 07:00:
Heb het tijdens simracen ook gemerkt. Werkt op zich wel probleemloos, maar aan de codec/gebruikte streamingsmethode valt m.i. nog een en ander te verbeteren. Heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat het goedkomt, aangezien ze de headset als PCVR apparaat in de markt gezet hebben.

https://www.techpowerup.com/review/

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:28

ikt

TiezZ_BE schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 12:21:
[...]

Heb het tijdens simracen ook gemerkt. Werkt op zich wel probleemloos, maar aan de codec/gebruikte streamingsmethode valt m.i. nog een en ander te verbeteren. Heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat het goedkomt, aangezien ze de headset als PCVR apparaat in de markt gezet hebben.
Zitten jullie op het betakanaal? Schijnbaar heeft SteamOS 0.4.5 een fix voor slechte kleurscherpte.
(Community analyse (Directe Twitter link))

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ergonomic kit is weer beschikbaar op Steam.

• Bloodhoundje
  • Nu online
Aangezien de ergo kit voorlopig niet leverbaar is en ik toch erg de Index style grips mis, heb ik zojuist een 3d geprinte versie getest. Betreft dit design op makerworld: https://makerworld.com/en/models/3408675-steam-frame-hand-straps-hackstraps#profileId-3882186

Ik heb de bandjes beide niet in normaal TPU geprint maar in TPU-LW (Foaming TPU), dat maakt ze iets 'zachter' door het foaming effect waardoor de randjes niet in mijn hand snijden. Klein nadeel is dat TPU-LW iets minder schoon print en een klein beetje stringing heeft, dat merk je verder niet tijdens het gebruik.

Verder de mounting brackets voor onderin de controller geprint met Prusament PC-Blend, dit is veel sterker als PETG en zorgt ervoor dat ik tijdens het spelen niet kan hebben dat deze dunne onderdelen opeens in 2e breken op de print layerline.

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C6aaVAA8_FpmMZsD0KLc3yyVass=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tai5JyFh9le1r1l6ZtmnKFuR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VCKJ8i0kbq0PjHZDFsurG9m7qXY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gkbN5a3pJhFYH8J5clsRNuXo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scpaP41G9WDL8g6XjfUx1o3TSmk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/XsWNQcEV4eoGR37py7uB9fBg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cAogXQfbYw7tmbhhjFscIROl0QU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cNseq36emGLhkgRMbsQSzo99.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AM0B9UKskowE1yWEmSH1JaDHynw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H1ELQ1Z1he0Zi9BFXiZEAmS5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_th4-ioIHhRJBsNFc5s8y6rDjh8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fDK4mgfJNj0Hixzke2XDpZV8.png?f=fotoalbum_large

Vanavond een potje HL Alyx testen om te zien hoe het comfort is voor langere speelsessie. :)

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Bloodhoundje schreef op donderdag 8 oktober 2026 @ 13:35:
Aangezien de ergo kit voorlopig niet leverbaar is
Weet je dat wel zeker :p

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Alsof jullie het afgesproken hebben om zo direct na elkaar te posten _o-

Gamertag: FinrazielNL

• Bloodhoundje
  • Nu online
hahaha, wat een timing. echt binnen enkele minuten nadat ik de post in elkaar zet en de printer uitzet. Denkende van 'Dit gaat nog wel even duren' :+ .

Ik heb de ergo kit zojuist gelijk besteld :*) . Nu heb ik wel vergelijkingsmateriaal met de oplossing van Valve en de DIY .
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Let op:
LET OP: Dit topic is alleen bedoeld voor de Steam Frame VR Headet:
Alles met betrekking tot de Steam Deck: [Steam Deck] Ervaringen & discussie
Alles met betrekking tot de Steam Machine en de controller: [Steam Machine & Controller] Ervaringen & discussie

Vragen of iemand weet of er nog een plek is met voorraad is niet de bedoeling. Het topic wordt er niet leesbaarder op met steeds dezelfde vraag.

Discussie over wat voor prijzen ze op marktplaats staan is hier niet te plaats voor, want het word er niet goedkoper op en bied geen bijdrage aan het topic.

Deftig doen hoeveel je er gereserveerd hebt is nergens voor nodig, want dat lokt alleen maar onnodige discussies op.

Heb je iets besteld en wil je het weer kwijt, plaats het in V&A en niet in dit topic. Ook het pluggen van je advertentie is op het forum verboden, reclame hoort hier niet thuis. Het vragen naar codes etc valt hier ook onder.

Ook hier hoeft de discussie en het geklaag over scalpers niet te worden gevoerd, laat dit achterwege.