Het grote Volvo EX60 topic

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:24
Ik heb ooit een V90 gehad in Denim, en dat was mooi, maar ik zou wel iets anders willen, maar de keuze is zo beperkt. DenIm zit ook kort bij grijs.

Ik wil geen grijs, wit of zwart, dat zijn geen kleuren.

Blijft over Forest Lake and Heather Bronze. In eerste instantie lijkt Heather Bronze wel iets, maar de foto’s zijn niet echt overtuigend. En Forest lake vind ik meer grijs dan groen.

Ik hoop dat er nog wat meer uitgesproken kleuren er bijkomen… ooit.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Martin123t
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:33
Mga1600 schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 19:56:
[...]

Trouwens wel een heel gekverhaal over die cruise control. Want pikot assist werkt wel ( heel goed zelfs, beter - rustiger dan in mijn XC60 en die was al weer een stuk beter dan in de 40). de ACC is daar onderdeel van en die werkt dus prima! Maar een gewone ouderwetse cruise control ACC mag niet eens meer in Europa op nieuwe auto’s ( alleen ACC en pilot assist) ….en zal dus ook nooit gaan werken….
Volgens mij lopen ACC en Pilot Assist hier misschien een beetje door elkaar. ACC is inderdaad Adaptive Cruise Control, dus cruise control mét afstandsregeling. Pilot Assist bouwt daarop voort en voegt onder andere actieve stuurondersteuning toe.

Bij de EX60 is Pilot Assist overigens niet standaard op de Plus én ook niet op de Ultra. Op de Plus kost het € 1.195 en op de Ultra € 695. Bij de Plus is het onderdeel van een pakket met Park Pilot Assist en de 360°-camera.

De ACC werkt dus ook zonder Pilot Assist. Ik denk daarom dat het goed is om die twee systemen even uit elkaar te houden, anders kan de indruk ontstaan dat Pilot Assist standaard op de Plus of Ultra zit.

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:21
Martin123t schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 21:01:
[...]

Volgens mij lopen ACC en Pilot Assist hier misschien een beetje door elkaar. ACC is inderdaad Adaptive Cruise Control, dus cruise control mét afstandsregeling. Pilot Assist bouwt daarop voort en voegt onder andere actieve stuurondersteuning toe.

Bij de EX60 is Pilot Assist overigens niet standaard op de Plus én ook niet op de Ultra. Op de Plus kost het € 1.195 en op de Ultra € 695. Bij de Plus is het onderdeel van een pakket met Park Pilot Assist en de 360°-camera.

De ACC werkt dus ook zonder Pilot Assist. Ik denk daarom dat het goed is om die twee systemen even uit elkaar te houden, anders kan de indruk ontstaan dat Pilot Assist standaard op de Plus of Ultra zit.
En waarschijnlijk bedoelt @Mga1600 dat lane assist verplicht is op nieuwe auto’s, en wat elke Volvo EX60 dus ook zal hebben. Pilot assist is inderdaad wat anders, lane assist voorkomt dat je ongewenst de rijbaan verlaat, pilot assist stuurt je netjes van a naar b (binnen de mogelijkheden uiteraard).

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste