Het grote Volvo EX60 topic

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:50
Bandengeluid is nu eenmaal 1 van de grote ergernissen van het rijden in een EV. Heb wel het idee dat autofabrikanten er niet heel veel rekening mee houden met de banden waarop ze een EV afleveren. Dit kan wel een wereld van verschil betekenen. Mijn ID.4 maakte enorm veel herrie met de Continentals die er bij aflevering onder zaten. Toen deze vervangen moesten worden toch eerst zelf onderzoek gedaan naar "stille" banden. Helaas was ik hierbij gebonden aan een toegestane merkenlijst vanuit de leasemaatschappij. Niet alle merken werden toegestaan. Uiteindelijk in overleg met de VW dealer gekozen voor GoodYear banden. Wat een verademing.

• tn-fr
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:00
lmvoo schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 13:24:
Vandaag even kunnen rijden met de EX60 P10 AWD. Ondanks dat ik er al in gezeten had toch verrast over de rijpositie en het comfort. Minder SUV, wel heel comfortabel, met goede armsteunen. Het display zat voor mij ook goed ten opzichte van het stuur. Merkte meteen hoe wendbaar de auto wil zijn, echt wel minder log dan een XC60. Next level, maar mag ook wel na 8 jaar natuurlijk. Ook nog even laten rijden; prinsheerlijk achterin en mn maat 45 kan gewoon onder de stoel. Het enige wat me opviel was bandengeluid, maar ja, wat wil je als de rest er niet is of weggefilterd wordt. Lekkere kilometervreter, en gewoon de adaptieve cruise weer op het stuur te bedienenen ipv de hendel naar beneden drukken, zoals bij de EX30 die ik reed.
Vreemd want ik dacht dat erin de ex60 active noise cancellation is dat deze geluiden zou moeten maskeren. Ook de reden dat ik voor deze niet voor gelamineerd glas voorin ben gegaan.

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:56
joadew schreef op maandag 13 juli 2026 @ 21:25:
[...]

Ondertussen zijn er blijkbaar al wat kopers gecontacteerd door Volvo België.

De P6 zal pas vanaf Q2 2027 geleverd worden, zonder enige compensatie. Geen upgrade naar de P10 zoals in Nederland dus.

Ikzelf ben nog niet gecontacteerd.
Ik kan zelf bevestigen ondertussen, vandaag telefoon gekregen. Verwachte leverdatum is nu eind Q1.

• lmvoo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14:59
tn-fr schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 14:23:
[...]

Vreemd want ik dacht dat erin de ex60 active noise cancellation is dat deze geluiden zou moeten maskeren. Ook de reden dat ik voor deze niet voor gelamineerd glas voorin ben gegaan.
Het was een Ultra met de grootste wielen. Het viel me op toen ik even achterin zat en gereden werd. Maar het is zeker stiller dan een EX40, dus goed teken :)
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste