Nou ik heb een aardig aantal van je lijstje gereden..wgoos schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 19:38:
Heel benieuwd wat jullie zouden doen; momenteel een Tesla Y DMLR, maar leasecontract loop einde dit jaar af. De EX60 P6 in de Plus uitvoering past nèt binnen leasebudget. Voor zover ik kan zien, zijn de hierin begrepen opties afdoende, evenals de range.
Alternatief zou een Polestar 4, nieuwe Tesla Y of kale Audi Q6 zijn.
De EX60 is zelfs in de mindere uitvoering, toch al (redelijk) vol qua opties?
De Audi Q6 (met luchtvering = must) rijdt echt top. Helaas had ik, waar anderen voor waarschuwden, veel software problemen met als gevolg dat de auto is teruggenomen.
Vervolgens ben ik mij gaan orienteren tussen een BMW iX3 of Volvo EX60. Na proefrijden met de iX3 heb ik gekozen voor de Volvo (P10 Ultra). Niet vanwege rijgedrag, systemen of iets, maar vanwege de stoelen. De M-Sportstoelen zijn prachtig maar mij te smal aan de bovenbenen (normaal postuur). Natuurlijk kan je dan voor de normale stoel gaan, maar die biedt geen zitverlenging en dat is wel weer heel fijn.
De Polestar 4 (100kwh/200kw) rijdt ik momenteel als tussenauto totdat mijn EX60 geleverd word. Deze auto rijdt goed, maar is wel erg straf geveerd. Verder werkt de adaptieve cruisecontrol en lane assist beduidend minder goed als in de Audi. Zo is de ACC erg abrupt in geval dat je te dicht bij voorgangers komt of te maken krijgt met in/tussen voegend verkeer. Buiten dat een fijne auto als je veel kilometers maakt. Verder goed om rekening mee te houden is dat hij niet de smalste is in geval van parkeren in parkeervakjes.
Hoop dat je er wat aan hebt en natuurlijk veel succes met 'shoppen'