pzijde schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 13:15:
[...]
Omdat je wilt dat je werkgever niet onnodig veel kosten maakt misschien? Ik kan me ook voorstellen dat werkgevers in het contract gaan zetten dat werknemers die de thuislaadkosten vergoed krijgen zich verplicht moeten aanmelden.
Beetje onzinnig. Mijn werkgever vergoed de stroomkosten, net als dat de werkgever de ICE rijders een tankpas geeft. Had ik geen plek voor een paaltje gehad dan was ook het feest niet doorgegaan. Ik rijdt teveel. Ik zal iedere nacht moeten laden. Als de straatpalen allemaal volhangen met klevers of defect zijn heb ik een uitdaging. Vandaar dat paaltje.
De stroomkosten zijn gedekt. Dat is geregeld, net als de aansluiting van het paaltje en het paaltje. De 3 fase conversie heb ik zelf moeten betalen, net als de complete vervanging van de meterkast. Dat zijn kosten die je wel hebt maar die niet vergoed worden.
Verder is het mijn aansluiting en als ik daar ERE certificaten mee kan genereren dan heeft mijn werkgever daar niets mee te maken. Een ERE is iets virteels, het bestaat niet echt. Je kan het niet stelen, niet in brand steken, en niet overdragen naar 2027. Vergelijk het met een ICE. De werkgever betaalt de benzine. Een collega van je opdracht woont 2 straten verder. Dus jullie carpoolen. Heeft je werkgever dan recht op geld van de collega omdat die mee mag rijden? Nog gekker, als het initiatief vanuit de werknemers zelf komt heeft de carpoolende collega ook recht op reiskostenvergoeding. Als de werkgever het initiatief neemt heeft de collega dat recht niet.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month