• Ral23087
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20:46
Meer mensen met melding dat storing watermeter.

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:24

Samsung Galaxy S26 ultra 1TB black

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:24
Ral23087 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 09:07:
Meer mensen met melding dat storing watermeter.
Hier staat een melding over in de App. Op het Display is helemaal niets meer van de watermeter te zien.

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Prisma16 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:11:
[...]

Dit schiet dus ook niet erg op. We zijn nu 12 uur verder en storing staat nog steeds voor.
Weekend? Dat kun je toch niet verwachten dat ze op zondag hiervoor aan de slag gaan\?

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
St00mwals schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:59:
[...]

Mogen de mensen van HomeWizard ook weekend hebben?
Nee, als je een online product in de markt zet dat 24/7 zou moeten werken moet je ook een storingsdienst hebben die 24/7 actief is

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56
Prisma16 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 12:02:
[...]

Nee, als je een online product in de markt zet dat 24/7 zou moeten werken moet je ook een storingsdienst hebben die 24/7 actief is
Dat kan, maar dan moet je er ook voor gaan betalen; laten we zeggen €5 per maand ofzo. Nu is de basisfunctionaliteit gratis dus lijkt het me onder best effort te vallen.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• Bossi13
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:53
dhrto schreef op maandag 30 maart 2026 @ 08:05:
[...]

Ook geprobeerd om de HW P1 rechtstreeks aan te sluiten op de slimme meter, zonder splitter, om het koppelen te testen?
Ja, ik denk dat ik alles geprobeerd heb. Ik doelde echt op manieren om de koppeling tot stand te brengen.
5G uitzetten, en zo van die trucjes…

2 x MT Venus E V3.0 v147.117.112 + CT003, UCG-Fiber + Pro max 24PoE + 2xU6+

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:20

Yucko

One clown to rule them all !

raar, in NU overzicht (app en website) staat mijn P1 meter als offline maar in het dagoverzicht zie ik gewoon alle data :?

Meer mensen die dit hebben?

[ Voor 9% gewijzigd door Yucko op 30-03-2026 14:44 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:59
Taro schreef op maandag 26 januari 2026 @ 16:49:
[...]

Onze wasmachine heeft ook Home Connect. Nadeel: De timing vanuit de HomeWizard App gaat uit van 1 wasbeurt ipv meerdere én als de starttijd te ver in de toekomst ligt is er een kans dat het apparaat inmiddels uit is gegaan en dat die dus niet automatisch start.

Ja het werkt, maar zeker niet optimaal. Ik zorg er wel voor dat de volgende wasdroger en vaatwasser het ook hebben, want grote kans dat ze de werking via de HW App in de toekomst wel verder optimaliseren.
Twee weken geleden gaf mijn vrouw aan dat zowel de wasmachine en de droger niet meer goed functioneerden. Afgelopen vrijdag twee Siemens producten gekocht en natuurlijk :) ondersteuning voor Home Connect. Hopelijk krijgen we ze eind deze week binnen. Kunnen we nog meer eigen stroom verbruiken.

• dhrto
  • Laatst online: 22:57
Bossi13 schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:42:
[...]

Ja, ik denk dat ik alles geprobeerd heb. Ik doelde echt op manieren om de koppeling tot stand te brengen.
5G uitzetten, en zo van die trucjes…
Even over een andere boeg dan... heeft jouw vriend mogelijk een mac-adres filter aanstaan op zijn wifi netwerk? Dat alleen (vooraf ingevoerde en dus) bekende apparaten verbinding mogen maken?

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 14:10
Yucko schreef op maandag 30 maart 2026 @ 13:57:
raar, in NU overzicht (app en website) staat mijn P1 meter als offline maar in het dagoverzicht zie ik gewoon alle data :?

Meer mensen die dit hebben?
Had ik gisteren ook. Reboot P1 en hij stond weer online

• Bossi13
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 20:53
dhrto schreef op maandag 30 maart 2026 @ 17:31:
[...]

Even over een andere boeg dan... heeft jouw vriend mogelijk een mac-adres filter aanstaan op zijn wifi netwerk? Dat alleen (vooraf ingevoerde en dus) bekende apparaten verbinding mogen maken?
Zo gesofisticeerd zal zijn netwerk niet zijn aangezien de Marstek P1 en Marstek Batterij probleemloos konden verbinden.
We hebben de P1 ook al rechtstreeks in de digitale meter gestoken maar helaas. Bij het toevoegen van de nieuwe P1 in HW app blijft hij zoeken en vindt hij geen P1.

2 x MT Venus E V3.0 v147.117.112 + CT003, UCG-Fiber + Pro max 24PoE + 2xU6+

• IJsbeer
  • Niet online
Bossi13 schreef op zondag 29 maart 2026 @ 18:25:
[...]

Setup is dezelfde als bij mij. Een HW Splitter op de usb van Marstek. Daar zitten beide P1 in. Hij heeft een Sagemcom S211 meter.
De Marstek P1 werkte direct. HW wil maar niet lukken
Toch kan het zijn dat soms een externe voeding helpt. We hebben ook voorbeelden gezien waarbij het jaren goed heeft gewerkt en dan ineens een externe voeding nodig heeft.. het zal, maar kan helpen.

Ook een tweede telefoon doet soms wonderen. Lukt het met de ene niet, de andere wel. Geen idee waar dat aan kan liggen, but worth a shot :)

• dhrto
Bossi13 schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 15:38:
[...]

Zo gesofisticeerd zal zijn netwerk niet zijn aangezien de Marstek P1 en Marstek Batterij probleemloos konden verbinden.
We hebben de P1 ook al rechtstreeks in de digitale meter gestoken maar helaas. Bij het toevoegen van de nieuwe P1 in HW app blijft hij zoeken en vindt hij geen P1.
Het is voor mij even geleden, dus ik heb ook niet 100% scherp hoe het ging. Maar ik meen me te herinneren dat je bluetooth en locatie toegang aan moet hebben voor de App, en dat je verbinding moet maken met de hotspot van de P1 voor koppelen. Wellicht het proberen waard met een andere telefoon?

<off topic>
Zelf ben ik voor een tweede locatie overgestapt naar een andere P1 meter, waar geen 'App' voor nodig is met koppelen. Alleen verbinden met de hotspot van de P1 en webadres in browser invoeren (kan dus ook met een laptop/PC met wifi), vervolgens in webinterface wifi gegevens invoeren. Daarna is de P1 gewoon via de webinterface bereikbaar voor verder instellen (zoals MQTT etc.). Mocht HW ooit het onderspit delven en de App uit de store verdwijnen, dan kun je tenminste nog wat met het apparaat.
</off topic>

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:38
Hoi,

Gisteren een nieuwe P1 Meter ontvangen, helaas met software 5.19, welke ik met geen mogelijkheid geüpdate krijg. Telkens “Device Failed to Update”. Verder lijkt ie goed te werken en krijg ik goede grafieken te zien.

Over de update fout wordt ook geschreven medio december 2025 in het oude topic: https://gathering.tweaker...message/84099092#84099092

Echter er is geen echte oplossing gemeld. Ook vind ik het vreemd dat er weinig / geen recente meldingen zijn van dit probleem. Bij sommige is het remote opgelost na een support request bij homewizard. Die heb ik sinds gisteren ook uit staan, maar nog geen reactie.

Twee vragen:
- met welke software hebben jullie de P1 meter recent ontvangen? Ook 5.19 of heb ik pech gehad en kan ik deze beter retour sturen.
- is er een oplossing bekend die ik gemist heb en zelf kan uitvoeren?
- USB-C power hielp niet
- reset hielp niet
- Unify Intrusion Prevention uitzetten hielp
Niet.

Hotspot op de telefoon moet ik nog testen, maar aangezien er weinig recente meldingen van dit probleem zijn vraag ik mij af of een bepaalde batch niet gewoon verkeerd uitgeleverd is? Dus deze retour en erop gokken dat een nieuwe bestelling een recentere software of stabielere hardware heeft?

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:51
awhatever schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 21:01:
Hoi,

Gisteren een nieuwe P1 Meter ontvangen, helaas met software 5.19, welke ik met geen mogelijkheid geüpdate krijg. Telkens “Device Failed to Update”. Verder lijkt ie goed te werken en krijg ik goede grafieken te zien.

Over de update fout wordt ook geschreven medio december 2025 in het oude topic: https://gathering.tweaker...message/84099092#84099092

Echter er is geen echte oplossing gemeld. Ook vind ik het vreemd dat er weinig / geen recente meldingen zijn van dit probleem. Bij sommige is het remote opgelost na een support request bij homewizard. Die heb ik sinds gisteren ook uit staan, maar nog geen reactie.

Twee vragen:
- met welke software hebben jullie de P1 meter recent ontvangen? Ook 5.19 of heb ik pech gehad en kan ik deze beter retour sturen.
- USB-C power hielp niet
- reset hielp niet
Niet.

Hotspot op de telefoon moet ik nog testen, maar aangezien er weinig recente meldingen van dit probleem zijn vraag ik mij af of een bepaalde batch niet gewoon verkeerd uitgeleverd is? Dus deze retour en erop gokken dat een nieuwe bestelling een recentere software of stabielere hardware heeft?
Wacht even een nachtje af. Ik heb ook iets soortgelijks gehad, Ik heb de volgende dag geprobeerd en toen lukte het updaten direct. Misschien heb je het te vaak geprobeerd ;)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

• rasper
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19:18
Hoi,

Twee vragen:
- USB-C power hielp niet
- reset hielp niet
Niet.

Hier hetzelfde gehad, na drie weken telkens proberen contact opgenomen met de helpdesk en binnen een half uur hebben ze hem remote naar de laatste versie ge-update.

• awhatever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:38
Hoi,

De update is vannacht magisch remote uitgevoerd.... Nog geen antwoord gehad op mijn supportvraag. Maar hij draait nu ineens versie 6.0305.

Bedankt voor het meedenken! Blijkbaar is een supportvraag indienen de oplossing, en doen ze remote iets.

[ Voor 10% gewijzigd door awhatever op 01-04-2026 08:28 ]

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
awhatever schreef op woensdag 1 april 2026 @ 08:27:
[...]

De update is vannacht magisch remote uitgevoerd.... Nog geen antwoord gehad op mijn supportvraag. Maar hij draait nu ineens versie 6.0305.

Bedankt voor het meedenken! Blijkbaar is een supportvraag indienen de oplossing, en doen ze remote iets.
Kan ook gewoon toeval geweest zijn. Bijvoorbeeld dat jouw IP/MAC adres toevallig vannacht op de lijst stond voor firmware-check.

• Olie_B_Bommel
  • Registratie: Juni 2025
  • Laatst online: 18:05
@henkzelf @Propheticus @TFX77
Wat betreft de Sluipverbruik grafiek: Ik heb vandaag bericht van HomeWizard gekregen met de mededeling dat het helaas om een bug gaat en ze gaan het onderzoeken om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023

• dhrto
Prisma16 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 09:38:
[...]

Kan ook gewoon toeval geweest zijn. Bijvoorbeeld dat jouw IP/MAC adres toevallig vannacht op de lijst stond voor firmware-check.
Ik mag hopen dat HW niet zomaar op afstand updates doorvoert, met het risico dat als dit fout gaat, de meter niet meer werkt. In de app zie ik verder geen opties voor automatisch updaten aan/uit.

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:58

joeri1

Cloud Engineer

dhrto schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:44:
[...]

Ik mag hopen dat HW niet zomaar op afstand updates doorvoert, met het risico dat als dit fout gaat, de meter niet meer werkt. In de app zie ik verder geen opties voor automatisch updaten aan/uit.
HW doet, op afstand, automatische updates vaak in batches, dit geldt voor alle apparaten.

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:59
joeri1 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:55:
[...]

HW doet, op afstand, automatische updates vaak in batches, dit geldt voor alle apparaten.
Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik heb alle spullen behalve het display in huis. Ze stellenupdates wel in batches beschikbaar voor handmatige update, De app zelf zou een uitzondering kunnen zijn als je Playstore updates op automatisch updaten hebt staan. Maar dat heb ik nooit.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• henkzelf
Olie_B_Bommel schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:02:
Wat betreft de Sluipverbruik grafiek: Ik heb vandaag bericht van HomeWizard gekregen met de mededeling dat het helaas om een bug gaat en ze gaan het onderzoeken om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
Hier hetzelfde bericht en grappig genoeg zag ik vanmorgen (eindelijk) weer eens een normale sluipverbruik grafiek.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• joeri1
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:58

joeri1

Cloud Engineer

henkzelf schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:16:
[...]

Dit heb ik nog nooit meegemaakt en ik heb alle spullen behalve het display in huis. Ze stellenupdates wel in batches beschikbaar voor handmatige update, De app zelf zou een uitzondering kunnen zijn als je Playstore updates op automatisch updaten hebt staan. Maar dat heb ik nooit.
In het PiB topic is al vaker voorbij gekomen dat updates uiteindelijk automatisch worden uitgerold. Lijkt mij gek dat als je dit zelf niet doet apparaten nooit een update krijgen.

• IJsbeer
  • Niet online
henkzelf schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:16:
[...]

Dat doen ze als sinds het begin. Updates worden gepushed door HW, en terecht in mijn opinie, niet alleen vanwege hun visie om het laagdrempelig te houden.

• Olie_B_Bommel
henkzelf schreef op woensdag 1 april 2026 @ 11:17:
[...]

Hier hetzelfde bericht en grappig genoeg zag ik vanmorgen (eindelijk) weer eens een normale sluipverbruik grafiek.
Dat is wel vreemd. Bij mij niet. Hier nog steeds dezelfde foute grafiek.

• TFX77
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:54
Olie_B_Bommel schreef op woensdag 1 april 2026 @ 10:02:
Das mooi! Klopt het dat ze nu de grafiek uitgezet hebbden? Heb als test even de grafiek geactiveerd geeft wel een kWh en doekoe waarde maar geen grafiek.

77 kWh EV | 3,38 kWp SolarEdge SE3000 | 2x Technaxx 300W Solar | Drie HomeWizard PiBs | LG 3,5 kW Standaard Plus | 100 liter QH Boiler

• Olie_B_Bommel
TFX77 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:47:
[...]

Das mooi! Klopt het dat ze nu de grafiek uitgezet hebbden? Heb als test even de grafiek geactiveerd geeft wel een kWh en doekoe waarde maar geen grafiek.
Bij mij wel een grafiek, maar geen goede met 0.0 kWh.

• henkzelf
TFX77 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 12:47:
[...]

Als je hem net overdag hebt aan gezet, ga je denk ik pas morgen om 08:00 iets bruikbaars zien ( of niet).
Die piek om 5:45 is de koelkast.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Kij5S4zVi6SlO4ZtqnvdQ5GI8U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SpPExS2Cz1Mc5l3jyeHbgWIF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door henkzelf op 01-04-2026 15:24 ]

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:11
Ligt homewizard er bij jullie toevallig ook uit>?

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:02

Matjan

:D

Renegade666 schreef op woensdag 1 april 2026 @ 20:52:
Ligt homewizard er bij jullie toevallig ook uit>?
Yep

Schiedam | 4050 Wp ZZO

• Holvoetn
  • Registratie: April 2021
Nope. Alles ok.

• Matjan
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:02

Matjan

:D

Hier ook weer alles oke

Schiedam | 4050 Wp ZZO

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.

Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2

In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.