Heb je bij het totaal van vandaag wel juiste waarde staan? Want die blijft bij mij op 0 staanmeesje schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:04:
Bij mij ook weer data van de (Solaredge) omvormer. In een FB groep had ik gelezen dat een workaround was om de omvormer opnieuw te koppelen, maar ik denk dat je dan wel in de HW app je historische data kwijt zou raken. Of je moet beide omvormers actief houden. Kennelijk niet nodig, want het werkt weer. Opnieuw verbinden had ik overigens niet vreemd gevonden, want er was door Solaredge gecommuniceerd dat ze bezig zijn met het uitrollen van een nieuwe en er wellicht opnieuw ingelogd zou moeten worden.
Hier standby wel, maar totaal van de sma omvormer niet, wel word grafiek goed weergegeven. Optellen schijnt nog een lastig iets te zijn.Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:13:
[...]
Alle data worden nu weer weergegeven, behalve standy-gebruik.
Misschien moeten sommigen hier iets meer geduld hebben in plaats van direct te mopperenOlie_B_Bommel schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:24:
Het wordt steeds erger met de HW app. Sinds de switch naar een andere cloud server gaat het mis.
@HomeWizard_NL doe daar wat aan!
Daar wordt ik nu kotsziek van
Verdorie. Niet gezien, maar inderdaad staat het totaal nog op 0. Ik was al blij dat ik een grafiek zag.ivo1969 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:14:
[...]
Heb je bij het totaal van vandaag wel juiste waarde staan? Want die blijft bij mij op 0 staan
Zojuist bij het openen van de app zag ik wel een TLS foutmelding. Er zit kennelijk nog iets niet goed.
De missende info van de SE loopt langzaam binnen, ik zie inmiddels een 0,3 kWh erin verschijnen.
Mischien heb ik het eerder over het hoofd gezien, maar is de "Zelfvoorzienend" nieuw in het kopje waar ook mijn airco staat van het "huisje"?
Ik zie trouwens het kopje "zelfvoorzienend" trouwens ook verderop in de app staan, achtereen volgend:
zelfvoorzienend, net, teruglevering, verbruik, opwek.
Ik heb er een SE 10 kWh accu achter hangen, misschien soort koppeling die ze intern voor hun HWZ accu zelf ook erin hebben staan, mits je die PIB van ze zou gebruiken?
Mischien heb ik het eerder over het hoofd gezien, maar is de "Zelfvoorzienend" nieuw in het kopje waar ook mijn airco staat van het "huisje"?
Ik zie trouwens het kopje "zelfvoorzienend" trouwens ook verderop in de app staan, achtereen volgend:
Ik heb er een SE 10 kWh accu achter hangen, misschien soort koppeling die ze intern voor hun HWZ accu zelf ook erin hebben staan, mits je die PIB van ze zou gebruiken?
Waarom? Voorheen was er nooit een probleem met de app. Sinds de switch naar een andere cloud server zijn er alleen maar problemem. Waarom zou ik nog Energie+ abbonement houden wanneer er zo vaak geen data is? Met Homey heb ik alle data lokaal!Winkiller schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:26:
[...]
Misschien moeten sommigen hier iets meer geduld hebben in plaats van direct te mopperen![]()
Daar wordt ik nu kotsziek van
Ik heb meer dan 4 jaar de HW app. Nooit problemen gehad, totdat er naar een andere cloud server over tegaan is.
[ Voor 10% gewijzigd door Olie_B_Bommel op 10-03-2026 19:51 ]
2 HomeWizard PIB’s | 5400 wp | Homey Pro 2019 | Homey Pro 2023
Dat zelf voorzienend is voor mij ook nieuw in de app , het is dat jij het hier benoemd, grappigdinandus schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:39:
De missende info van de SE loopt langzaam binnen, ik zie inmiddels een 0,3 kWh erin verschijnen.
[ Voor 17% gewijzigd door ivo1969 op 10-03-2026 19:48 ]
Ik weet het maar al dat gemopper levert niets op behalve frustratie, voor de schrijver maar ook lezers.Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:41:
[...]
Waarom? Voorheen was er nooit een probleem met de app. Sinds de switch naar een andere loud server zijn er alleen maar problemem. Waarom zou ik nog Energie+ abbonement houden wanneer er zo vaak geen data is? Met Homey heb ik alle data lokaal!
Als ik de app open en hij doet het niet leg ik hem weg en kijk ik later op de dag nog een keer, max 2x pd.
Ga verder lekker af op je Homey, klaar is @Olie_B_Bommel
Er zijn er ook die geen homey hebben, maar wel of niet maakt niet uit, het werkte niet punt.Winkiller schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:51:
[...]
Ik weet het maar al dat gemopper levert niets op behalve frustratie, voor de schrijver maar ook lezers.
Als ik de app open en hij doet het niet leg ik hem weg en kijk ik later op de dag nog een keer, max 2x pd.
Verder is er zelfvoorzienend erbij gekomen en dat is dus verklaring dat de gegevens van de omvormers geen data had.
Was wel handig geweest als hw een melding had gemaakt van te voren. Of het is dat ik iets gemist heb
Natuurlijk ga ik op mij Homey af, maar de app moet het gewoon doen. Niet iedereen heeft HA of Homey en waarom zou je nog Energie+ nemen als er zo vaak storing is? Natuurlijk kan er een keer een storing zijn, maar dat is de laatste tijd veel te vaak en nu al sinds begin maart. Dat is in mijn ogen niet acceptabel.Winkiller schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:51:
[...]
Ik weet het maar al dat gemopper levert niets op behalve frustratie, voor de schrijver maar ook lezers.
Jammer dat Tweakers Forum geen negeer functie heeft, dan was jij mijn eerste. Irritant mannetje ben je, bah.ivo1969 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:56:
[...]
Er zijn er ook die geen homey hebben, maar wel of niet maakt niet uit, het werkte niet punt.
Verder is er zelfvoorzienend erbij gekomen en dat is dus verklaring dat de gegevens van de omvormers geen data had.
Was wel handig geweest als hw een melding had gemaakt van te voren. Of het is dat ik iets gemist heb
Voeg daad bij het woord en zeg energy+ op tot het weer stabiel is en klaar is @Olie_B_BommelOlie_B_Bommel schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 19:59:
[...]
Natuurlijk ga ik op mij Homey af, maar de app moet het gewoon doen. Niet iedereen heeft HA of Homey en waarom zou je nog Energie+ nemen als er zo vaak storing is? Natuurlijk kan er een keer een storing zijn, maar dat is de laatste tijd veel te vaak en nu al sinds begin maart. Dat is in mijn ogen niet acceptabel.
Ik denk niet dat wij hier zo met elkaar om moeten gaan. Blijf beleefd! Ook als je het niet met een post eens bent!Winkiller schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:15:
[...]
Jammer dat Tweakers Forum geen negeer functie heeft, dan was jij mijn eerste. Irritant mannetje ben je, bah.ik hoop dat je al je HW meuk verkoopt en hier wegblijft, je verziekt mijn dag met je geklaag en opjut gedrag.
OMG ik had het toch niet tegen jou ? maak je niet druk dat deed Olivier b Bommel ook niet. Trouwens hij klaagt al maanden sinds de Pibs problemen gaven bij hem, terecht maar hij blijft bezig en dat is ook ongewenst.Olie_B_Bommel schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:25:
[...]
Ik denk niet dat wij hier zo met elkaar om moeten gaan. Blijf beleefd! Ook als je het niet met een post eens bent!
zegt de MopperpotWinkiller schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:15:
[...]
Jammer dat Tweakers Forum geen negeer functie heeft, dan was jij mijn eerste. Irritant mannetje ben je, bah.ik hoop dat je al je HW meuk verkoopt en hier wegblijft, je verziekt mijn dag met je geklaag en opjut gedrag.
Ontopic, het is inderdaad opvallend hoe slecht HW de zaken de laatste tijd op orde heeft. Ik mag hopen dat ze het eindelijk eens op de rit krijgen.
[ Voor 17% gewijzigd door Kees_frl op 10-03-2026 20:39 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden
Ik heb er geen last van, ik kijk niet 100 keer in de App op een dag. En als er iets offline is hier ga ik er standaard vanuit dat het door HW komt, immers werken alle andere wifi dingen wel, geeft een hoop rustKees_frl schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:38:
[...]
Ontopic, het is inderdaad opvallend hoe slecht HW de zaken de laatste tijd op orde heeft. Ik mag hopen dat ze het eindelijk eens op de rit krijgen.
ok, mooi voor je.Winkiller schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:42:
[...]
ik zat hier op te wachten, thanks
![]()
[...]
Ik heb er geen last van, ik kijk niet 100 keer in de App op een dag. Als er iets offline is hier ga ik er standaard vanuit dat het door HW komt, immers werken alle andere wifi dingen wel, geeft een hoop rust
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV - Homewizard producten zijn niet aan te raden
Het lijkt zich wel voornamelijk te concentreren rond de omvormer koppeling. Als ik HW was zou ik het uit Energy+ halen en vervolgens handen ervan af trekken. Voordat het meer gaat kosten dan het oplevert..Kees_frl schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 20:38:
[...]
Hier geen centje pijn met meterkast vol kWh meters
WP: Quatt Mono (v1) + 3kW BUH (DIY), SWW: E-boiler 250L, gasloos okt'25, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
Ja de oplossing, ik heb er ook een HW kWH meter tussen gezet, werkt prima en geen gezeur met GrowattToby-Wan schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 21:07:
[...]
Hier geen centje pijn met meterkast vol kWh meters
Ik denk dat de problemen van de laatste tijd niet eens zozeer met de nieuwe server te maken hebben maar meer met alle nieuwe funcionaliteit die wij er graag in willen zien, voor een deel word daar gehoor aan gegeven en voor zover ik heb begrepen zijn ze daar erg druk mee, ik denk eerder dat het daarmee te maken heeft en dat ze tegen problemen aanlopen (en wij dus ook). Hier ook energy+ (eigenlijk puur zodat ik na een jaar de data niet kwijtraak). Ik zelf maak me er niet zo druk om, de apparatuur zelf werkt hier vlekkeloos en dat vind ik belangrijker, neemt niet weg dat ik snap dat het irritaties op kan wekken. Wacht al maanden op een herstel van de Goodwe integratie, zijn ze mee bezig, komt vast wel weer goed.
Voor de rest, adem in, adem uit, repeat.
Voor de rest, adem in, adem uit, repeat.
WGA | Napoleon Pro 22 K-Leg-3 | KamadoJoe Big Joe I | Inkbird ISC-027BW | JoeFyr | JoyStove Large | Weber Smokey Joe | Ooni Karu 2 | www.bbq-brethren.nl | MHI SRK35ZSX-WF | HomeWizard PiB 2x | 3450 Wp 100% Zuid
In de HW app doet de Enphase en stroomverbruik grafiek het weer, maar de standby-verbruik nog steeds niet.
En waarom moet het zonverbruik in eens zelfvoorzienend heten? Dat begrijp ik niet. Al die veranderingen zijn alleen naar verwarrend.
En waarom moet het zonverbruik in eens zelfvoorzienend heten? Dat begrijp ik niet. Al die veranderingen zijn alleen naar verwarrend.
Hier heeft de Enphase in de HW app de hele dag niks opgewekt, 0 kWh. Al laat de grafiek wel opwek zien.
In de HW app is er dan wel weer 2,1 kWh teruggeleverd.
Maar het maandtotaal klopt dan weer wel.
In de Enphase app en in Homey staat dat er 7,5 kWh is opgewekt en er is teruggeleverd.
In de HW app is er dan wel weer 2,1 kWh teruggeleverd.
Maar het maandtotaal klopt dan weer wel.
In de Enphase app en in Homey staat dat er 7,5 kWh is opgewekt en er is teruggeleverd.
[ Voor 7% gewijzigd door mike123 op 11-03-2026 00:13 ]
Let op:
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2
In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.
Werkt iets niet en/of vermoed je een storing? Of werkt de GoodWe integratie niet goed? Kijk dan op: https://allestoringen.nl/storing/homewizard/ en meld het daar ipv hier. Dit topic is geen "storing slowchat".
Klagen over storingen doe je bij homewizard zelf; zij kunnen er iets aan doen.
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic #2
In de vorige versie van dit topic kan je ook veel informatie vinden, gebruik daar ook even de zoekfunctie: HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter.