De missende info van de SE loopt langzaam binnen, ik zie inmiddels een 0,3 kWh erin verschijnen.
Mischien heb ik het eerder over het hoofd gezien, maar is de "Zelfvoorzienend" nieuw in het kopje waar ook mijn airco staat van het "huisje"?
Ik zie trouwens het kopje "zelfvoorzienend" trouwens ook verderop in de app staan, achtereen volgend:
zelfvoorzienend, net, teruglevering, verbruik, opwek.
Ik heb er een SE 10 kWh accu achter hangen, misschien soort koppeling die ze intern voor hun HWZ accu zelf ook erin hebben staan, mits je die PIB van ze zou gebruiken?
Update donderdag ochtend: nog even terug gekeken naar de weergave van mijn zon opbrengst van gisteren. De kWh meter, eerder geinstalleerd toen er nog geen rechtstreekse koppeling met de SE omvormer mogelijk was, geeft een 10,2 kWh weer. Terwijl in de app de SE omvormer slechts doorgeteld heeft tot een 2,2 kWh, dus er is nog een verschil van 8 kWh die nog nergens terug te vinden is in het HWZ overzicht van gisteren.
De SE app zelf geeft aan dat er gisteren 9,56 kWh aan, dus toch wel wat afwijkende waarden.
Mischien heb ik het eerder over het hoofd gezien, maar is de "Zelfvoorzienend" nieuw in het kopje waar ook mijn airco staat van het "huisje"?
Ik zie trouwens het kopje "zelfvoorzienend" trouwens ook verderop in de app staan, achtereen volgend:
zelfvoorzienend, net, teruglevering, verbruik, opwek.
Ik heb er een SE 10 kWh accu achter hangen, misschien soort koppeling die ze intern voor hun HWZ accu zelf ook erin hebben staan, mits je die PIB van ze zou gebruiken?
Update donderdag ochtend: nog even terug gekeken naar de weergave van mijn zon opbrengst van gisteren. De kWh meter, eerder geinstalleerd toen er nog geen rechtstreekse koppeling met de SE omvormer mogelijk was, geeft een 10,2 kWh weer. Terwijl in de app de SE omvormer slechts doorgeteld heeft tot een 2,2 kWh, dus er is nog een verschil van 8 kWh die nog nergens terug te vinden is in het HWZ overzicht van gisteren.
De SE app zelf geeft aan dat er gisteren 9,56 kWh aan, dus toch wel wat afwijkende waarden.
[ Voor 31% gewijzigd door dinandus op 11-03-2026 09:30 . Reden: update van donderdag ochtend ]
/f/image/7pwerC6RAvgi9oKpPTFLxUhN.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/7LQrHcsiRxl2HHcoX4fbJK1f.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QA1tTiOo3EaCSDlb8x2NLFWf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TvIbouyebEXEY4P3MAOl0kES.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dPbixDEbdFJfiiMB7GLfrlhf.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/PSgNGbHxS20l02Dslk1CdddR.png?f=fotoalbum_large)

:strip_exif()/f/image/CZvDirVepClKggTkeo49y0TZ.jpg?f=fotoalbum_large)

/f/image/BoNYft2zMuoOMKqrge8Sx6uw.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/vCBs6rypQSCGJKQCcTnAilDg.png?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/WUYYGriIkqeCW1PL95UtrZWm.jpg?f=user_large)